EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 47.

2012.05.18. 21:09 | Johnny Joker | 32 komment

Kedves blog olvasók!
 
Nemrég találtam az oldalra, és olvasgatva a bejegyzéseket, úgy döntöttem, hogy megosztom életem meghatározó eseményeit veletek, és kiírva magamból a gondolatokat talán sikerül a régi űrt beültetnem színes virágokkal.
 
Családomról, rólam: Jehova Tanúja családba születtem második gyerekként egy erdélyi kisvárosba. Ez  még a nyolcvanas években történt, megízlelve a kommunizmus utolsó időszakát. Családunk képezte városunk gyülekezetének régi magját, hiszen akkoriban még jóval kevesebb tagból állt a gyülekezet. Édesanyám nagyszülei is tanúk voltak, a múlt század  4. évtizede körül „ismerték meg az Igazságot”.  Neki két testvére van, mindenki anyai ágról a hitben volt, ezért is volt szorosabb a kapcsolat a család azon részével. Édesapám Római Katolikus vallását hagyta el 25. évesen Jehova Igazságát megismerve. Ami közös jellemvonása szüleimnek, hogy nagyon becsületes, befolyásolható emberek. Fél éves ismerettség után kötötték össze életüket, örülve, hogy egy felekezeten belüli társra találtak. Édesanyám jó képessége ellenére nyolc osztályt járt, de nem is volt neki szüksége többre, mert a hetvenes években várták a gyülekezet többi tagjával együtt Armegeddont, és nem volt értelme tovább tanulnia. Ha szabad arra vetemednem, hogy hitük erősségét elemezzem, édesapám hűséges, lelkiismeretes Vén testvér, édesanyám pedig sodródik az árral, utólag úgy gondolom, mert nem tudná elképzelni magát máshová, hiszen annyi előítélettel van beoltva a Világgal szemben gyerekkora óta.
 
Szóval megérkeztem én a pár évvel idősebb nővérem mellé, hogy a család hiperaktív gyerekévé válhassak idővel. Nagyon sok emlékemet a nálunk tartott tanulmányozások, testvérekkel való összejárások, beszélgetések teszik ki. Aztán megjelenik a szégyenérzet, szorongás, hazugságok, félelmek, lelkiismeretfurdalás emlékeim síkjában. Leírok néhány dolgot, ami szerintem hozzájárult, és hozzájárulhat sok embernél, hogy később a pszichiátria küszöbét átlépje, és manipulálható emberré legyen. Nem tartom mentálisan egészségesnek, hogy gyermekeket olyan helyre vigyenek ahol sokszor szó esik pusztulásról, rossz indulatú szellemteremtményekről.  Alig voltam tíz éves, és hallgattam a rádiót, a nemzetek közötti Béke és biztonság kikiáltásáról volt szó, én meg rettegtem a gondolattól, hogy mindjárt jön Armegeddon. Ez olyan mértékű félelmet ébresztett bennem, hogy sokáig visszatérő rémképem volt, hogy el fogok pusztulni. Milyen mentális provokáció vezethet oda, hogy egy kisgyerek ilyen mértékben bűnösnek érezze  magát, hogy ne jutalmat érdemeljen saját maga szemében? A másik problémám amióta emlékeim vannak az Sátántól, és a démonoktól való félelem volt. Éjszakánként sokszor megébredtem, volt hogy elkezdtem sírni, mert árnyékot láttam, és ismételgettem, hogy Jehova kérlek űzd el őket, mindig azt hittem az ördög jelenik meg. Míg mások a neszt egérhez, más élőlényhez társították, én ördögöket hittem mindenhová. Most mosolygok már ezeken, de akkor nem tartottam viccesnek. Amióta csak emlékezem, valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva nem tudtam azonosulni neveltetésem ellenére sem az „Igazsággal”. Mindig szégyenkeztem, és az iskolában letagadtam milyen vallású vagyok. Nem tudom miért. Úgy jött. Utáltam a vallásórákat, mert akkor valahol bújkálnom kellett ötven percet, nem szerettem, ha megkérdezték mit kaptam Karácsonyra, szülinapra, kik a keresztszüleim, miért nem voltam a Farsangi mulatságon, hány locsolóm volt Húsvétkor stb. Nem értettem miért kell különcnek lennem, és főleg a magyarázatok nem tetszettek nekem, hogy miben érint engem az, hogy néhány ezer éve valamilyen szülinapi mulatság nem jól sült el, és ezért nekem sem lehet szülinapi tortám, de a tömbházunkban lakó gyerekek tortájából sem ehetek, mert mi Tanúk vagyunk...Vagy mert nem Karácsonykor született Jézus. Egy gyereket az érdekli, ő miért nem kap ajándékot, az ők ablakukban az utcában nem látszik a Karácsonyfa fénye, és nincs sütemény. Ezen kívül persze megvoltak a programjaink, heti háromszor „Terembe” járás. Mindig rohatunk végig az utcán, nehogy elkéssünk, azelőtt kaptam egy jó veréssorozatot, ha játékot szerettem volna választani a Gyülekezet helyett. Sőt ha tanulnom kellett, sem lehetett az kifogás. Mindegy, hogy mindig osztályelső voltam kiváló teljesítménnyel, de kellett számolnom két hetköznapi összejövetellel is a szabadidőmből. Aktív gyerekként soha nem bírtam végigülni az előadásokat, folyton mozogtam, és az utolsó fél órát úgy ültem ki csendben, hogy már előre be volt ígérve az otthoni verés „jó magaviseletemért”, és reménykedtem hátha elfelejti édesanyám, ha lapulok, mint nyúl a fűben. Közben meg hálás voltam, hogy nem én vagyok az a gyerek, akit csattogtatva, disznóölés szerű hangot kiadva rángatnak ki az előtérbe, mert nem volt képes két rövidecske órát, gyerekeknek való témát hallgatva mozdulatlanul kiülni...Hogy most ne szóljak a Kongresszusok 40 fokos melegéről...Összegezve nem sok jó emlékem maradt ebből az időszakból. Korlátozások, pofozkodás a összejöveteleken elkövetett gonosz tetteimért, és állandó aggódások, hogy mit szólnak mások, ha én valamit csinálok, valamin részt veszek, mert az nem helyes. Pl. Teadélutánon való részvétel, mert nem jó társaságba megyek, vagy kártyázás magyar kártyával, mert nem biztos, hogy helyes, tévében ha valami zene megszólalt annak helyességének gyors megítélése, és más ilyen ördögtől való dolgok elkerülése.
 
Volt egy időszakom, amikor összejöveteleken szóltam hozzá, demonstrálásokon vettem részt, de hamar lecsengett, mert tizen egynéhány évesen megállapítottam, hogy én nem akarok kétszínű lenni, nekem nem megy a Tanú lét, mert vannak világi játszótársaim, szeretem őket, nem látom bűnösöknek, szégyenérzet tölt el a vallási neveltetésem miatt, és nincs késztetésem arra, hogy prédikáljak, inkább szeretnék tovább tanulni, és azzal tölteni időm nagyrészét. Azt az Istent, amit ott kínáltak nekem, nem tudtam elfogadni, nem hittem el, hogy olyan, és azt várja el tőlünk, amit csak nagyon kevés ember tud teljesíteni szőrszálhasogató üzemmódban. Még néhány évig a szüleim próbáltak beterelgetni a Királyságterem ajtaján, de előfordult, hogy útközben megléptem, nem értem el oda, és inkább nem vittek, minthogy szégyenkezzenek, idegeskedjenek miattam. Ezt kihasználva a nálam idősebb nővérem, aki hasonló élményeket élt meg mint én, mögöttem lapítva ő is lemaradozott. Soha nem beszéltünk nyíltan egymás között sem az élményeinkről, csak nem akartunk arra menni. A mi elkülönülésünkből soha nem lett gyülekezeti probléma, mert nem voltunk alámerítkezve, csendesen lekoptunk, pesze azután édesapámat megfosztották egy-két tisztségétől, hogy olyan jól sikerült a felnevelésünk, de Vén maradt a mai napig.
 
Tizenöt évesen szabad lettem, és haladtam a kijelölt pályámon, elvégeztem az egyetemet. Tudom, hogy a szüleim büszkék rám, még ha ki is mentem a „Világba”, de édesapám titkos gondolata, hogy hátha elkezdek megint összejövetelre járni, és nem fogok elpusztulni Armegeddonkor. Ha hazamegyek meglátogatni őket, mindig kiadványokat raknak le az asztalomra, amiket el is olvasok, de természetesen csak az Ébredjetek tudományosabb jellegű cikkeit. Néha elhívnak összejövetelekre, ezeket finoman elutasítom. Soha nem fogom megmondani nekik miért, régen voltak próbálkozásaim, hogy meggyőzzem őket, de rájöttem, ha tovább piszkálom a dolgot, erősebb bennük a ragaszkodás a Társulat, Jehova iránt, és elveszítem őket teljesen. Örülhetek így is, hogy engem, és páromat teljesen elfogadnak, és nem bűnösökként bánnak velünk.
 
De nektek leírnám, hogy melyek azok a tényezők, amelyek elhatározásomban segítettek, segítenek. Természetesen ezek nem abban az életkorban fogalmazódtak meg bennem, amikor kiváltam onnan, hanem évek alatt. Az elején még küzdöttem néha lelkiismeretfurdalással, hogy megbántottam Jehovát, de az interneten való szörfözgetések (legutolsó csepp a poharamban ti voltatok, és kiöntöm az egész régi folyadékot, hogy tiszta pohárral, megbékélve folytassam életemet), élettapasztalatok megszilárdították régi döntésemet. Nem igazságos egy példából általánosítani, de minden kellemetlen tapasztalatom nem jut eszembe, és nincs is kedvem könyvet írni terjedelemben. Adott kiemelt szavakhoz történeteket illesztek, de találnék mindegyikhez bőven több jellemzőt is.
 
  1. Képmutatás: mindenki báránybőrt visel a hétköznapokban. Volt rá példa, hogy az aznapi szolgálati jelentése leadása után szaladtam össze egy „tevékeny” fiatallal éjszakai szórakozóhelyen. A kismalac kismalac engedj be, nem engedlek....ló...a s...-be akkori slágerdal hangos éneklésével, példátlan tombolásával volt képe odajönni hozzám, és kaján vigyorral kérdezni tőlem, hogy eljuttattam-e édesapámnak valamit.
  2. Pletyka: a nővérem többször dolgozott testvérekkel, világiakkal egyaránt, és sokszor panaszolta, hogy rosszabb testvérnőkkel dolgozni, merthogy olyan mértékben pletykálják ki a Gyülekezet tagjait, hogy már ő szégyenli magát. De a saját szememben a szálkát meglelve,  édesanyám is sajnos mindig naprakészen van a gyülekezetben mindennel. Többször rászóltam, hogy nem etikus másokat osztani, közben meg azon filóztam, hogy ennyi információhoz hozzájutni sok „beszédes száj” kell legyen a kedves Vének feleségei, és más tagok között.
  3. Pszichés megbetegedések, pszichózisok: szakemberekkel elbeszélgetve rákérdezés nélkül, spontán felsorolásban Jehova Tanúi vallás rizikófaktorként szerepel a pszichiátriai megbetegedések kórelőzményében. Vallási téveszmék, paranoia, depresszió, szorongás stb. Édesapám fóbiás, depressziós, szorong. Édesanyám hasonlóan. Nővérem szintén. Nagynéném szintén, nem akarom sorolni tovább. Nekem is rengeteg problémám volt, de az évek alatt megpróbáltam rendbetenni a lelkivilágomat. Ha valaki azt mondaná, hogy nem elég hűségesek, akkor az egyik ellenérvem, hogy egy Bételben évekig szolgáló Testvérnő ismerősünket nemrég mentő szállította el, mert nagyon durva jellegű vallási témájú, visualis, acusticus hallucinációi voltak vulgaritással fűszerezve....(nem tudom a végdiagnózist, de akár skizofrénia is lehet)
  4. Paráznaság: Kiközösített ismerőseim 95%-át paráznasággal vádolták. Voltak köztük olyan történetek, hogy napokig a megbotránkozás érzésével maradtam. Fogyatékos, házas hűséges harmincas nő hetvenéves tatával a Gyüliből, vagy megcsalt szőke férj, akinek igencsak fekete gyermeke született stb stb.
  5. Életcélok: Tíz éves lehettem, amikor egy Vén faggatott életcéljaimról, hogy milyen terveim vannak a jövőre nézve. Mondtam, hogy ügyvéd szeretnék lenni. Kedves mosollyal kérdezte, hogy valami mást nem szeretnék még? Én meg ráérezve a lényegre, mondtam, dehogynem, orvos is szeretnék lenni. Erre már elkomolyodott arccal faképnél hagyott. Érvényes, hogy soha ne azt nézd, mit mondanak, hanem, hogy ki mondja. Egy olyan ember faggatott engem, aki külföldről kapott gyülekezeti segély jórészét ellopta, lefölezte kedves családja részére.-mindezért nem történt vele semmi-
  6. Lopás, adócsalás: vannak nagyon extrém, konkrét történeteim, de egyből ráismernének a szereplőkre. Sokszor durvább dolgokat csinálnak, mint a világiak. A munkás évekig dolgozik, menne nyugdíjba, aztán nem volt bejelentve a munkaügynél, a tulajdonos testvér pedig teszi az ártatlant, hogy nem tudott róla, és a KÖF elhiszi. Templom udvaráról lopni, és rajtakapnak...
  7. Otthoni cigizés, ivás: borvirágos arccal, cigiszagúan járni tanulni. Akkor vállajuk fel tetteinket, de nincs értelme bort inni, vizet prédikálni.
  8. Mint munkaadók sokszor kihasználóak: édesapám dolgozott néhányszor testvérekkel, de sokszor kihasználták, és ő jóhiszemmel még lelkiismeretesebben, szorgalmasabban dolgozott, mert azt hitte, hogy együttműködés van a Tanúk között. De az üzleti dolgokban is volt rá példa, hogy világi kellett figyelmeztesse, hogy egy kedves Tanú áskálódik, sunyizik a hátamögött, hogy ne tudjunk valamit megvásárolni, amire mi voltunk az első vevők.
  9. Családi tapasztalat: Születése óta J.T. családtagunkat Vén férje megcsalta. A testvérnő nagyon hűséges, intelligens, csak az igazságnak élő személy volt. Elment, elmondta a véneknek, férjét kiközösítették. Rendkívül szégyennek, lelki válságnak élte meg a történetet. Azt kezdte észrevenni, hogy az utcán a testvérnők, ismerősök, elfordítják a fejüket, mintha ő is hibás lenne. Mély depresszióba esett, nem volt lelkiereje elmenni az Összejövetelekre, mert zokogásba tört ki. Senki nem kereste meg, miért nem jár, méginkább leprásként néztek rá, az ártatlan személyre. Aztán hónapokig kimaradt a gyülekezetből, közben gyakran egészségi problémái is voltak. Egy hetet kórházban feküdt, kettőt ágyhoz kötve stb. Egyszer összeszaladt az utcán egy Vénnel, aki megkérdezte, miért nem jár. Elmondta, hogy beteg volt, nem tudott, de most már egészséges, és nem is akar. Az az ember, aki az életét leélte köztük, ott voltak barátai, azt a betegágyánál csak egy kiközösített személy látogatta meg, az vette észre, hogy hiányzik.
  10. Fital lány meghúrcolása: Tizenéves rokonomat az első szerelem kapcsán csókolózás, ölelkezés miatt megalázóan meghúrcolták, a világi fiúval rámenősen közölték, hogy hagyja békén a J.T. lányt. Ekkor döntött úgy, hogy elkülönül, és kiközösítették.
  11. Külföldi munkák: Mindig azzal példálóztak, hogy ne legyünk anyagiasak, ne menjünk külföldre munkát vállalni. Édesapám így is tett, volt amikor nehéz anyagi helyzetben voltunk, és egyszer megvilágosodva körülnéztünk, hogy rajta kívül minden vén a Gyülekezetből megjárta már külföldöt hosszabb-rövidebb munkaperiódusra.
  12. Butítás: archeológiai leletektől eltekintve az őslényekről, 6000 évnél idősebb előemberekről nem szeretnek beszélni, mindezek tabuk, elvetik mindenféle magyarázat nélkül. A társulat írta nekik a történelmet. A kulturáltságra pedig jó példa egy rádióbejátszás, utcán megállítanak embereket, hogy szoktak-e színházba járni, mire az egyikük tömör válasza: nem, mi J:T:-k vagyunk.
  13. Pedofilia: kíváncsiságból megkérdeztem édesapámat, ha lenne ilyen a Gyülekezeten belül, mit tenne. Hebegett-habogott, érvelt össze-vissza, Bibliából idézgetett, egyszerűen idegesítően kitért a téma elől. Mondtam neki igencsak ingerülten, hogy engem egy kérdés érdekel csak, elmenne a rendőrségre, vagy nem. Bírói bízottság, blablabla-még mindig ott tartott. Kiszálltam a párbeszédből, mert igencsak elveszítettem az önuralmamat, és veszekedni nem szeretek. Min. 30 perc után úgy tűnt, hogy nem menne el a Rendőrségre feljelentést tenni, mert tudatalatt nem szeretne szégyent hozni a testvérekre. Persze ezt nem fogalmazta meg, csak zavartan csapongott a gondolatai között értelem nélkül.
  14. Világiak kigúnyolása, mérhetetlen gőg a saját tudásukkal szemben: ezt nem kell részleteznem, gyakran halljuk a beszélgetések során, milyen lekicsinylően beszélgetnek másokról. Semmit sem tartanak tiszteletben. Volt rá példa, hogy egy buzgó testvérnő Istentiszteletre rontott be, és hangosan arra intette a teplomi tömeget, hogy el fognakpusztulni.
  15. Családi kapcsolataim: ha valaki azt kérdezné milyen ember vagyok, nem tudom, legjobb ha a környezetem tart elém tükröt. Önfeláldozó, humanitárius munkát végzek, több tíz tagot számláló munkaközösségem, emberek, akikkel dolgozom vasszajelzések alapján szeretnek. Nekem ezt jelenti az Istennel való kapcsolat. Szeretni, segíteni embertársaimat, egészséges életet élni, óvni a természetet, és nem fontossági sorrendben írva, utolsó helyen, de legnagyobb hangsúlyt adva a családnak élni. (egyelőre csak párom van). Ez otthon nálunk nem valósult meg. Naponta „vesszővel” fenyítettek, korlátoztak, nem értettek meg, lelkileg sivárak voltak. A mai napig nem tudok velük felszabadultan beszélgetni, annyi korlát, fal van köztünk. Nincs anyák napi felköszöntés, szülinapi, pedig gondolok rájuk Alig tudom őket elcipelni valahová, vagy éppen fényképet készíteni, mert mit szólnak mások, ha a képen nyáron a nagy kánikulában sört isznak egy vendéglő teraszán. Testvérem egy szorongó alkat lett, nem nyílt meg soha nekem, még erről a J. T. Témáról sem tudok vele beszélni, hogy elmondjam bánatomat. Tele van bűntudattal, depresszióval. Megpróbálok élni, elfogadni, ha ritkán elszabadulok a  munkahelyről haza egy hétvégére, a szombat prédikálás, és csak utána jövök én. Már elfogadtam így az életemet, és próbálom feldolgozni, legyűrni benne a vádolást, ha nem kerül bele családunk ebbe a vallási hálóba, nem itt tartanánk.(Sem mamám, sem nagynéném, sem a szüleim, sem az unokatestvérem, sem testvérem, sem ÉN)

Köszönöm, hogy lehetőségem volt elmondani azt, amit évek óta magamban kellett tartanom.
Isten veletek!
 
Sheylla
 

 

 

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr64524950

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Erdélyi történet 2012.08.23. 13:50:05

Kedves Blog olvasók, Egy kedves családtagom által találtam erre az oldalra, és sokat olvasgatva rájöttem, nemcsak nekem voltak megnyomorított éveim a Jehova Tanúival elltöltött időszakban... ezért hát leírom az én történetem `mások okulásá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LPoti 2012.05.18. 22:15:03

Kedves Sheylla! Rendkívül megérintett az írásod. Köszönjük.

LPoti 2012.05.18. 22:29:29

Kb. 20 éves korom óta szedek erős antidepresszánsokat, gyakorlatilag a fiatalkori megaláztatások és frusztrációk életre szóló következményekkel jártak. Tudom, hogy a Biblia igaz, de valamit nagyon elrontottak itt a WT.nél.

picket9 2012.05.19. 00:16:19

Hello,
minden szó igaz, nagy részét átéltem én is.
A Őrtorony szervezet zsarnoki, elnyomó irányelvei
miatt érik a büntetése. Nincs kétségem.
Kösz, hogy leírtad. Értékelem!
A Teremtő nem hazudik, jól megismerhető a Bibliából és a szeretetnek, amit képvisel, az egész életünkre jó hatással kellene lennie. Aki viszont (a Vezetőség) visszaél a hatalmával és elnyomja a nyájat, ahol szeretet nincs, csak statisztikák,felsőbbrendűség, elnyomás képmutatás, annak nincs mentség.
A legjobbakat neked és a párodnak!
Picket.

Virago_1000 2012.05.19. 00:54:17

Mintha en irtam volna ezt a levelet sajat magamrol.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.19. 07:49:50

Az írásodból látszik, hogy okos, értelmes ember vagy. Jó hogy idetaláltál. Én nagyon köszönöm, hogy leírtad az életednek ezt a részét. A szüleid biztos nagyon szeretnek téged, és az hogy ilyenek, az nem az ő hibájuk. Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor most, hogy megtaláltad ezt az oldalt, ne hagyd itt. Érdemes itt maradni, és olvasni. Egyrészt te magad is sok mindent megtudhatsz az igazi Istenről, és az igazi Jézusról, másrészt pedig mivel értelmes jó szívű ember vagy, sokaknak nyújthatsz segítséget a szavaiddal. Sokan vagyunk, akik ezért vagy azért vigaszra szorulunk

szehenza 2012.05.19. 08:31:35

nem lehetett könnyű a gyerekkorod, sajnállak,hogy ennyi rossz élményed maradt. Én már felnőttként ismertem meg a tanúkat, nem kellett átélnem ugyanezt. Viszont vannak gyerekeim, akiknek igen. Pedig én nem követeltem tőlük ennyire szigorúan semmit(elmehettek farsangra, vehettek szülinapi sütiből, stb..) de, csak ott volt bennük is a lelkiismeret furdalás, félelem. Meg persze bennem is, hogy nem szabadna, de most mit is csináljak? engedjem nekik, aztán ezzel megölöm őket armagedonkor, vagy ne engedjem, akkor meg elfordítom őket az "igazságtól" egy szülőnek sem könnyű! ráadásul tudja az ember, hogy milyen nehéz egy tanú gyerek élete, ez bántott engem is. Szóval, csak azt akartam leírni, hogy biztos, hogy a szüleid jót akartak. Viszont nagy a nyomás a gyülekezet részéről, hogy rossz testvér vagy, meghalsz, ha ezt meg, ezt teszed....emlékszem, hogy a farsangi ruhát azt sem tudtam, hoy vigyem az oviba, hogy észre ne vegye valami ismerős útközben:) tényleg a fél életünk a félelemre épült, sajnos a gyerekeimnek majdnem az egész. Örülök, hogy leírtad a történeted

névtelenül 2012.05.19. 08:55:28

Kedves Sheylla!

Köszi a történetedet, szomorú. Fantasztikusan jó stílusban írsz, csípem az ilyen humort, még ezen a szomorú történeten is tudtunk mosolyogni Névtelenülnével, ami azt jelenti hogy tényleg lezárhattad magadban ezt a rémálmot.
Még írj, és olvasgass.
Áldás, Békesség, Névtelenül.

névtelenül 2012.05.19. 08:59:47

@sefatias: Cső Sefa!

Bocs már, de te nem eljársz "Terembe" a mai napig? Csak mert ezt írod:

"Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor most, hogy megtaláltad ezt az oldalt, ne hagyd itt. Érdemes itt maradni, és olvasni. Egyrészt te magad is sok mindent megtudhatsz az igazi Istenről, és az igazi Jézusról, másrészt pedig mivel értelmes jó szívű ember vagy, sokaknak nyújthatsz segítséget a szavaiddal."

Pusztán kíváncsiságból, tényleg csak azért jársz oda, hogy segíts a még bent lévőknek, vagy elveszítenél fontos embereket ha eljönnél, vagy nem is akarsz eljönni?
Bocs ha már írtad valahol, mostanában kevés időm van.
Üdv, Névtelenül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.19. 15:09:30

@névtelenül: járok én rendületlenül. Jobb vagyok ebben mint a vének. Most voltak itt a napokban, hogy vissza akarok-e menni, de mondtam nekik, hogy ha akarok valamit, akkor jelentkezem.

névtelenül 2012.05.19. 17:07:06

De ha szerinted jó itt lenni, mert sokmindent meg lehet tudni az igazi Istenről és az igazi Jézusról, akkor mi értelme ott lenned, ahol - és itt engedd meg hogy az eredeti mondanivalódat megtartva megfordítsam a szóhasználatodat - nem lehet sokmindent megtudni az Igazi Istenről és az igazi Jézusról?
Sőt, ahogyan fogalmaztál, azt úgy is érthetem, hogy ott, ahol te vagy, nem az igazi, hanem a hamis istennről és a hamis jézusról lehet sokat megtudni. Te meg oda jársz.
Én úgy látom, hogy látod a daganatodat, de félsz megműttetni. A folyamat csak egy ideig megállítható.

Na itt meg is állok, és hozzáfűzök egy gondolatot. Én mindíg azonnal döntök, ahogy elegendő információ áll a birtokomban. Az egész eddigi életem tele van radikálisnak tűnő döntésekkel. Amikor szellemi, anyagi, baráti, családtagot érintő vagy a lelkivilágomat érintő, szóval a megadott világon bármilyen témában nagyon kicsi vagy éppen sorsdöntő lépésre kellett elszánni magam, mindíg logikus érvek alapján azonnal döntöttem.
Soha nem várok egyetlen percet sem semmilyen döntéssel, ahogy elegendő információval rendelkezem, soha nem érdekel hogy mit gondolnak rólam, soha nem érdekelnek a rövidtávú következmények, mindíg igyekszem a rosszat azonnal elkerülni. Én mindíg higgadtan, azonnal, és érzelmek nélkül hozom meg a döntéseimet.
Szóva Sefa, bocs ha sokáig és hosszan hangsúlyoztam ez a tulajdonságomat, de így már talán érted, miért tárom szét a kezeimet, ha rád gondolok, és miért villan mindíg ugyanaz a szó be rólad: ez egyszerűen felfoghatatlan.
Te már annyi mindent tudsz, hogy annak a feléért akasztás járna, ha te követted volna el. Tudod hogy hamisan magyarázzák Isten akaratát, személyét, Jézus szerepét, váltságát, példázatait, 607-et. Tudod hogy bizonyos helyeken ellenkezik az UVF annak eredetijével, és így Isten akaratával. Tudod, hogy ezt tudják, de nem javítják, ergo tudod, hogy hazudnak, de ott ülsz, és jópofát vágsz ahhoz, hogy hülyére vesznek. Sőt, jobb vagy ebben, mint egy vén, te mondtad. Ez velük szemben sem korrekt, mert így becsapod őket (is), hiszen ott nem mondasz olyanokat, amiket itt, ergo kétfelé sántikálsz. Ők legalább nem sántikálnak kétfelé, mert elhiszik a maszlagot. De te már rég nem hiszed, mégis ott vigyorogsz öltönyben, néha nyakkendő nélkül.
Tudod, ha ilyen emberek lennének az itt kommentelők és cikkírók, mint te, akkor ez a blog nem is létezne.
Te itt is kommentelgetsz, meg ott is. Te tanácsot adtál Sheyllának.
Sefa. Sheylla adott neked tanácsot, nem fordítva! Ő már döntött, te meg csak nyámnyiláskodsz! Ő már a sarkára állt, de te csak a te sarkadra állhatsz rá, az övére nem.
Szerintem Sefa, te csak itt szerencsétlenkedsz, és áltatod magad.
Szerintem Sefa, te nem igazán bízol Isten problémamegoldó képességében.
Szerintem azért toporogsz egy helyben, mint a sz..ó galamb, mert te akarod megoldani ezt az ügyet Isten helyett. Mert félsz otthagyni a bagázst, és egyedül, tanácstalanul átadni a problémádat Annak, Aki megoldhatja.
Tudod Sefa, nem az fél, aki kilép, pedig azt sem tudja, hogyan lesz tovább. Aki lelép a hazugságból, teljesen mindegy hogy mi lesz, mert egy biztos, a hazugság Isten egyetlen ellensége. Hanem az fél, aki marad, mint te.
Sem igened, sem nemed nincs. Sem hideg, sem meleg nem vagy, hanem langyos, ha érted. Sem a hideg, sem a meleg nem a legrosszabb, ha érted. Mert a hidegnek az jutott, a melegnek meg az. De a langyos abban a fázisban van, amikor neki kell döntenie, hogy mi akár lenni. Isten arra vár, mit választasz, vagy hogy választasz-e, mert számodra a választás is választás már, mert túl sokáig mentél.
Szerintem te nem veszed elég komolyan ezt az időszakot.
Ha ennyit írok neked, gondolhatod hogy érdekel a sorsod, ismeretlenül is. Az lenne a legjobb, ha ezegyszer nem válaszolnál erre egy ideig, hanem átgondolnád mi történik most az életedben.
Üdv, Névtelenül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.19. 19:11:10

@névtelenül: :) hát köszönöm hogy ennyire érdekel a sorsom. Tudod az élet bonyolult, és ezer szempont van amit figyelembe kell venni. Én pedig figyelembe veszek néhányat. Olyanokat, amikről fogalmad sem lehet. Nekem jó így. Baj? Egy dologban vagyok biztos. nincs jogom megítélni a másikat, mert soha nem láthatok bele a szívébe, és az agyába. És bizony néha sokkal magasabb érdekek is szerepet játszanak, mint a sajátunk. Örülök, hogy neked ilyen egyszerű az életed. Örülj neki. Az enyém nem az. De én meg ennek örülök.

reboot (törölt) 2012.05.21. 11:35:26

jól tetted, hogy nem keresztelkedtél meg :) így legalább jogosult vagy valamennyit élvezni a szüleid társaságát

sok vén anno nagyon büszke volt amikor a tizenéves gyereke megkeresztelkedett... aztán amikor elhagyta a szervezetet rájött, hogy jobb lett volna, ha meg sem keresztelkedik...

sok apa szíve vérzik az miatt, hogy legálisan nem ápolhat kapcsolatot a nagykorú gyermekével !!

marad az alibi gyártás, a hazudozás...

jobb ezekre előre gondolni, csak hát a vt nem ezt sulykolja a szülőkbe, fiatalokba, hanem azt hogy keresztelkedjenek meg mihamarabb, csak ezt olyan szépen körülírva tanítják

egyébként teljesen eredménytelenné vált a szervezetet elhagyókkal szembeni tiltás, mert a virtuális térben simán megoldható a kapcsolattartás :)

reboot (törölt) 2012.05.21. 12:14:18

Alig voltam tíz éves, és hallgattam a rádiót, a nemzetek közötti Béke és biztonság kikiáltásáról volt szó, én meg rettegtem a gondolattól, hogy mindjárt jön Armegeddon. Ez olyan mértékű félelmet ébresztett bennem, hogy sokáig visszatérő rémképem volt, hogy el fogok pusztulni.

>>ismerős érzés, nekem a szüleim anno megtiltottak, hogy híradót nézzek, mert felismerték, hogy rossz hatással van a lelki világomra !! jt heti szinten ezt nyomják a gyerekekbe, sőt, még ki is elemzik olykor, hogy szaftos legyen, szegény jt gyerekek<<

"Milyen mentális provokáció vezethet oda, hogy egy kisgyerek ilyen mértékben bűnösnek érezze magát, hogy ne jutalmat érdemeljen saját maga szemében?"

>>nagyon jó kérdés!! jól vázolja a lényeget, jt szervezetének lelkületét, és azt, amit létre hoz sokakban<<

"Éjszakánként ... árnyékot láttam, és ismételgettem, hogy Jehova kérlek űzd el őket, mindig azt hittem az ördög jelenik meg ... Míg mások a neszt egérhez, más élőlényhez társították, én ördögöket hittem mindenhová."

>>felnőtt jt is van egy jó pár, aki a mai napig így van ezekkel!! ez az ördögös sztorik velejárója egy idő után, volt akit a vének démonosnak tituláltak, mert hát őt napi szinten látogatja meg a sátán... eszükbe sem jutott, hogy szegény a hiszékenységének, a babonáinak az áldozata..., jól félre kezelték, azóta se normális szegény tesó, mert most már hivatalosan is démonos, mert a vének megmondták neki... ha a vak vezeti a világtalant...<<

nina:) 2012.05.21. 12:37:41

Nagyon jó írás ,jól összeszedted.Azonkívül szívszorító ez az egész.
10.-pont -fiatal lány meghurcolása.Az én lányomat a királyságterem lépcsőjén alázta meg egy magáról sokat gondoló testvér ,úgy hogy más is hallotta.Előtte kétszer a buszon fenyegette meg hogy jelenteni fogja hogyha nem szakít vele.

A kis drága nem ismerte a teokratikus szabályokat hogy először a szülőnek szólunk,aztán majd felvilágosítottuk volna hogy nyugodjon meg ,mindent tudunk.

Kedves Sheylla nagyon jól megláttad a dolgokat.

mjt 2012.05.26. 10:51:36

Kedves Sheylla,

én is csak annyit tudok hozzászólni, hogy 36 évesen, 1 éve elkülönülve végig bőgtem az írásodat.

Alkoholista,depressziós, magamba fordult ember lettem. Ezt "nevelte" belém a vallás, amibe beleszülettem, és soha nem szerettem, de csak nem rég mertem megtenni (a szüleim miatt), hogy kilépjek. Azt hiszem, sok idő kell még, mire feldolgozom.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.26. 11:20:44

@mjt:

Óriási lépést tettél meg, de ha engeded magad tovább romlolni a JT tanítások által, akkor azzal csak nekik szerzel "örömet".
A szüleink neveltek bennünket, ahogyan tudtak, most itt az ideje, hogy mi neveljük magunkat.
Van néhány cikk, ami segíthet ebben:

eletazortoronyutan.blogspot.com/2012/05/mult-tisztazasa.html

eletazortoronyutan.blogspot.com/2012/05/neveltetesunk-kiertekelesenek-egyik.html

(ha mégsem találnád őket hasznosnak, akkor csak hagyd figyelmenkívül őket, kérlek. Kívánok neked sok sikert a kűzdelmedben!)

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.26. 11:27:30

Sheylla,köszönöm,hogy Kiírtad Magadból, egyszerre megrázó,és felemelő!

Hiszem,és tapasztalom,hogy azokat a sebeket, amelyeket az Őrtorony fura urai vágtak, azt képes Jézus Krisztus meggyógyítani.

A Nagy Sorskérdés mindenkor minden Sorstársunk előtt: "Akarsz-e meggyógyulni?" Bízom abban,hogy sok ex-Tanú -jogosan csalódva a csalókban- nem vetítik rá keserűségüket az Úr Jézus Krisztusra,és a követőire,és képesek megnyílni a Megváltó előtt!

Nem Vagy egyedül Sheylla, -és hála Jahveh Úr Istennek- egyre többen leszünk,akik kibújnak a fanatizmus,és a vak-hit szellemi börtönéből, mernek kérdezni,gondolkodni,kutatni, önállóan Bibliát olvasni,és az Úr Jézus nevét segítségül hívni! Watchtower "labirintusából" van kiút, ezért is tiltják "Jehova Tanúi"-nak az önálló Bibliatanulmányozást,és a megszabadult ex-tagok írásainak olvasását! Jehova Istennek hála,hogy az internet elterjedése hatalmas rést ütött a "Jehova Tanúit" elszigetelő információs "berlini Fal"-on!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.26. 11:39:42

@mjt:

Bármekkora hatalma is van az alkoholizmusnak, nem kell, nem törvényszerű,hogy csak a piáé legyen az "Utolsó Szó!"!

Vannak keresztény hittestvérek,akiket az Úr Jézus az alkohol rabságából szabadított ki, én is személyesen ismerek ilyen tesókat.

>>" Tinédzserként belekerültem abba a csapdába, hogy az élvezeteket kell hajszolni. Megtanultam szeretni az alkoholt. "<<
(Váradi Antal: "- Jézus Krisztus halálának és feltámadásának jelentősége a saját életemben" : www.joveluram.hu/?q=node/30 )

mjt 2012.05.26. 11:51:53

@karalabe4:

Köszönöm a linkeket. megnyitottam, és hamarosan átolvasom őket. Már Jókai Anna idézete is bátorító, buzdító számomra.

Köszönöm!!!

mjt 2012.05.26. 11:59:37

@Zsolt520:
Neked is köszönöm, és tudom, hogy nem ez az igazi megváltás. Nem túl rég, volt is amikor "kitisztultam" 3 hónapig, de nem találtam meg mégsem az utam.

Egy ideje azon gondolkodom, milyen lenne, ha összehoznánk egy exjt-t találkozót :) . Akikkel legjobban el tudok beszélgetni chaten is, azok mindannyian ex tanuk, vagy bemerítkezés nélkül ott hagyták a tanukat. Mert aki nem érti, nem tudja mi is a mi fájdalmunk, az nem tud segíteni.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.26. 12:24:03

@mjt:

Az ötlet nagyon jó,-sőt: szuper!
Johnny idén kísérletből szervezett találkozót a Blog olvasóinak, örültem a találkozásoknak,és a beszélgetéseknek,-reménykedem,hogy a többiek is....

Még aktív, éppen missziózó "Jehova Tanúi" is jöttek,-nem ismertek bennünket- és Johnnynak sikerült velük elbeszélgetni. Szóval vannak izgalmas meglepetések!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.26. 12:39:45

@mjt: én is átérzem a problémádat. Többgenerációs alkoholista családból származom. eddig apám egyik hugán, és öccsén, és egy-két unokatesómon kívül, jaa meg rajtam kívül mindenki alkoholista. Eddig a halálesetek minden esetben az alkohol játszott szerepet, ebben három öngyilkosság, és több alkohollal összefüggő betegség volt. Én magam 18 évesen , már városszerte hirhedt alkoholista, és kábszerélvező voltam. Nem egyszerű dolog ez.

mjt 2012.05.26. 12:51:46

@Zsolt520: Ismét rendszeresen fogom nézni a blogot, mert szívesen elmentem volna a találkozóra.

De végre itt a jó idő, összehozhatunk egy újat. :) En személyes elérhetőségeket itt nem tudok, hogy szervezzem :( De adok e.mailen ha felvesszük a kapcsolatot, akkor tudunk egyeztetni.

mjtcshun kukac gmail pont com (mindenkinek nyitott a postafiókom)

Örülök, hogy vagytok!!!!!!

mjt 2012.05.26. 12:53:50

@sefatias: Nekem legalább a drog nem jutott. Ennek örülök. És az erkölcsi nézeteim is a JT tanítás szerint ment közel 14 éves házasságomig....

Majd a táborban :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.26. 13:04:38

@mjt: És az erkölcsi nézeteim is a JT tanítás szerint ment közel 14 éves házasságomig....

Aztán? vége lett?

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.26. 13:10:34

@mjt:

Ó, mi váltottunk pár villanylevelet,-a Címed ugyanaz maradt!

Fent Voltál / Vagy a régi, 'anno Barna Zoli által vezetett "egykori,és aktív Jehova Tanúi" Levelezőlistán is,-ha jól emlékszem.

Az én virtuális postaládám is elérhető: kovacs [pont] zsolt [kukac] MSN [pont] com (Nagyon jó,hogy spam-hártító formátumban Írtad le Mjt,-én is így szoktam tenni.)

Szóval előttünk a nyár, és az egyre több Sorstárs,-akiknek először a fogaik csikorognak , később a kiiskolázott,pallérozott elméjük berozsdásodott "fogaskerekeik" csikorognak,és olvassák a felszabadító weboldalakat! [;-<))

Többen vissza-visszatérő látogatók lesznek,-ahelyett hogy lojálisan a hivatalos Watchtower-webszájtot sasolnák: de ez nem baj!! [;-<))....sőt!

Pedig mi nem írunk olyanokat, hogyaszongya: :-) "Őrizkedjetek az Másik Oldal fúj_degonosz_aljas_rágalmazó_ írásaiktól!!!" Akit érdekel a Vacstóver, -és szellemileg kielégíti, az hadd olvassa,-de ha "éhes marad",akkor hiába mondja bárki is,hogy nehogy merje megkeresni a kiszabadultak honlapjait: úgyis megkeresi! Ma már egyre többen mobiltelefonról olvassák a felszabadító honlapokat....és egyre több "Jehova Tanú" tart legalább mobiltelefont...és így az információk szinte "a spájzban vannak"!

mjt 2012.05.26. 13:11:10

@sefatias: Még házas vagyok, de külön úton járunk. Ez vezetett oda, hogy elkülönültem végre, mert már nem akartam a vénekkel beszélgetni (hozzáteszem előtte másfél éve nem jártam gyülibe, és csak egyszer kerestek meg, amikor új köf lett...)

A "feleségem" pedig nem rég lett kiközösítve, bár ő sem járt már kb fél éve.

mjt 2012.05.26. 13:13:49

@Zsolt520:
Igen, valóban váltottunk pár levelet anno, és olvasgattam is a blogot, csak nem tudtam belépni sokáig, de most készítettem új jelszót; szóval aktívabb leszek :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.26. 13:26:50

@mjt:
Örülök, hogy segített a gondolat.

A JT vallás egyébként hasonló függőséget tud okozni (és hasonló hatást is), mint az alkohol.
Mint ahogy vannak névtelen alkoholisták is, így egy névtelen JT csoportnak is lenne létjogosultsága.

Sokaknak azért nehéz kikerülni egy függőségből, mert nem tudnak célokat kitűzni és a kudarctűrést is meg kell tanulni, mert anélkül nem megy. A piálás egy életforma is, amit teljesen át kell formálni és ez egyedül önerőből nem nagyon megy.
Amíg a múlt terhe fogva tart, addig meg nem nagyon tudunk célokat kitűzni.

mjt 2012.05.26. 13:41:54

@karalabe4:
Igen, jártam AA-ba, de valahogy azt éreztem pár hónap után, hogy az is egyfajta "vallás", ahol lépned kell előre és feljebb, csak máshogy mint a Jt-nél. Otthagytam őket is, pedig jól éreztem magam eleinte.

De most új cél(ok) kialakítása van az agyamban; remélem elérem legalább valamelyiket.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.26. 14:02:16

@mjt:
Igen, ez csak újabb terhet rakhat valaki vállára.

Hát lépni azt kell, de mindegy mit, mikor és hogyan.

Egyébként ez az ex-jt-inél is megfigyelhető, hogy mindenáron "egységben" akarnak lenni egyesek, miközben eltéveszthetjük a célt, hogy itt nem haverok vagyunk, hanem van egy közös múltunk, ami miatt jobb helyzetben vagyunk, hogy megértsük egymás gondjait, amit egy kivülállónak lehetetlenség lenne.
Ennyi és nem több.

Innentől kezdve mindenki arra indul, amerre akar. Bízom benne, hogy te is meg fogod találni a saját utadat!

Iphone4s 2014.05.29. 21:10:31

Hát ez nem semmi, hasonló helyzet van itt nálunk is a gyülekezetben, meg kint is.

Szeretet csak mende-monda.
süti beállítások módosítása