EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 8. rész/3

2017.03.09. 08:00 | Johnny Joker | 18 komment

- 78 -

            Alkalomadtán találkoztam olyan emberekkel, akik az ajtóból behívtak az otthonukba és az után, hogy meghallgatták az én bevezetőmet, elmondták nekem, hogyan mentette meg őket Krisztus. Bizonyságot tettek nekem arról, hogyan adott nekik a Szent Szellem bizonyosságot megváltásukról, továbbá arról a belső békéről, amit birtokoltak az Úr Jézus Krisztusban. Természetesen, mint egy jó Tanú, én megpróbáltam érvekkel alátámasztani nekik, hogy az ő hitük téves. Úgy okoskodtam, hogy senki nem tudhatja határozottan azt, hogy meg van mentve, amíg el nem jött Armageddon és az ezer éves Királyság el nem telik. Azt mondtam nekik, hogy senkit nem ment meg egyedül a hite, hanem ezen kívül a jó cselekedetek és a pontos ismeret ugyancsak létfontosságúak a megmentéshez. De néhanapján éjszaka, amikor az ágyamon feküdtem és felidéztem a napi tapasztalataimat, ezeknek az „újjászületett” keresztényeknek a tanúbizonyságai az ő „tudom, hogy így van” megmentésükkel zavarba ejtettek engem. Tudtam a szívemben, hogy nekem nincs személyes biztosítékom a megmentésemre, ami egy Jézus Krisztussal való létfontosságú élő kapcsolaton alapulna. Mindazonáltal eddig reménykedtem abban, hogy meg vagyok mentve, de úgy hittem, ezt elveszíthetem, ha hűtlen leszek a Társulathoz. Valójában nekem nem volt meg ugyanaz a békém, örömöm és boldogságom, amit láttam sugározni ezeknek a férfiaknak és nőknek az arcáról, akik szeretetteljesen tanúskodtak Urukról, Jézus Krisztusról. Ők időnként könnyek között igyekeztek rábeszélni engem arra, hogy valljam meg, hogy bűnös vagyok és fogadjam el Jézus Krisztust, mint saját, személyes Megváltómat. Ez csak felingerelt engem, és mérgemben elviharzottam otthonaikból. De most úgy hiszem, hogy a Szent Szellem ültette el a jó magot akkor a szívembe ezeknek a csodálatos keresztény embereknek a személyes tanúbizonyságain keresztül. Azt vártam az ajtójukat kinyitó emberektől, hogy ellenségesek legyenek, vagy közömbösen érdektelenek, avagy legyenek nyitottak arra, hogy elfogadják tőlem a „jó hírt”. Egyfajta sokkhatást jelentett számomra olyan emberekkel találkozni, akik olyan erősen hittek Krisztusban, hogy hajlandóak voltak tanúskodni még nekem is – Jehova egyik Tanújának.

            Mialatt Kaliforniában voltam, elolvastam William J. Schnell: „Harminc Évig az Őrtorony Rabszolgája Voltam” című könyvét. (magyarul nem jelent meg, de igen jó könyv – a ford.) Egyetértettem kritikai észrevételeivel, amelyek sok Tanú jellemére és életvitelére vonatkoztak, de úgy éreztem, ő csak egy elégedetlen, háborgó „gonosz szolga”. A.H. Macmillan könyvének, mely „A Hit Diadalútja” címet viselte, sikerült helyreállítania elmémben a Schnell kritikája által okozott károkat, amelyek a Társulat belső eljárásaira és ügyintézésére vonatkoztak. Ennek ellenére továbbra is úgy véltem, hogy Schnell néhány állítása igaz és bizonyított.

            Bill és én két hétre visszatértünk Kaliforniába 1957 júliusának végén, azért, hogy meglátogassuk szüleinket, és hogy részt vegyünk a Wrigley Fieldben megtartott nagy kongresszuson. Találkoztam Carollal, meglátogattam rokonaimat és barátaimat, és rövid látogatásom nagy örömmel töltött el.

            Wyomingba való visszautazásunk során 1957. július 31. estéjén hagytuk el San Bernardinót. Egy Jehova Tanúja asszony, Marian McCarty és három gyermeke társult hozzánk erre az útra. Bill, Mariann és én felváltva vezettünk, mert az volt a szándékunk, hogy éjjel-nappal autózunk, mindössze néhány megállót beiktatva. Augusztus elsején körülbelül hajnali 5 órakor megálltunk reggelizni St. George-ban, Utah államban. Amint beszálló-félben voltunk a kocsiba reggeli után, hogy folytassuk utazásunkat, történt

- 79 -

valami, amiről most úgy hiszem, hogy az Úr cselekedete volt. Általában hajlamos voltam a tengeribetegségre, ha egy gépkocsi hátsó ülésén ültem, különösen étkezés után, és hosszú utak alkalmával. Rendes körülmények között vagy vezettem, vagy az anyósülésen ültem.

            De épp ezen a különleges reggelen Bill ragaszkodott ahhoz, hogy ő üljön a vezető melletti ülésen, mert belefáradt abba, hogy a hátsó ülésen kell utaznia a három fiúval. Többnyire vitatkoztam volna vele, vagy visszautasítottam volna azt, hogy étkezés után a hátsó ülésen utazzak, de valamilyen oknál fogva most csak csöndesen beleegyeztem abba, hogy így tegyek. Ennek a látszólag jelentéktelen döntésnek az eredménye az lett, hogy életben maradtam. Marian kezdett el vezetni és körülbelül egy órával később súlyos karambolunk lett, melyben Bill autója teljesen szétroncsolódott. Miután egy ideig vezetett, Marian álomba merült a kormánynál és az autó letért a főútról az útpadkára. A gumik rázkódása a durva kavicsokon felébresztette. Álomittas állapotában egy hidat látott előttünk. Azt gondolta, hogy a fékre lép rá, de gyakorlatilag padlógázt adott és nekiütköztünk a hídnak, körülbelül óránkénti ötven mérföldes (80 km/h – a ford.) sebességgel (az Utah Állami Közlekedésrendészet becslése szerint).

            Gépkocsink olyan erővel ütközött neki a hídnak, hogy az egyik fém támasztórúd eltört és átfúrta a motorháztetőt és a műszerfalat. Ez a fémrúd behatolt Bill hasüregébe, eltörte számos bordáját, továbbá súlyosan megsértette a máját és más belső szerveit. Marian nekicsapódott a szélvédőnek, számos vágást és repedést szenvedve el, amelyek eltorzították vonzó arcát. A megrázkódtatáson és néhány kisebb vágáson és horzsoláson kívül a fiúk valójában sértetlenek maradtak. A mellettünk elhaladó autók gyorsan megálltak és jó néhány gépkocsivezető nyújtott nekünk elsősegélyt, amíg a mentők megérkeztek. Attól féltem, hogy Marian, aki erősen vérzett az arcsérülései miatt és Bill, aki halkan nyöszörgött, meg fognak halni, mielőtt kórházba tudnánk vinni őket. Először azt gondoltam, hogy eltört a jobb karom, mert volt rajta egy ronda vágás. Visszaemlékszem rá, hogy azt gondoltam: „Nem szabad vérátömlesztést kapnom.”

            Sürgősen beszállítottak bennünket az Iron Megyei Kórházba, Cedar City-be, Utah Államban, ahol Mariant és engem elláttak és néhány nap után elbocsájtottak. Bill sérülései nagyon súlyosak voltak, sok vért veszített belső vérzése következtében. Kevesebb, mint három hét alatt három jelentős műtéten esett át. Minden orvosi kérést visszautasított, ami arra vonatkozott, hogy fogadjon el vérátömlesztést, és ragaszkodott ahhoz, hogy aláírjon egy papírt, amely megtiltja az orvosoknak, hogy vért adjanak neki. Adtak neki vért helyettesítő oldatokat, de fokozatosan legyengült, mivel folyamatosan vért veszített.

            Bill édesanyja és menyasszonya, Sandra Danchuck eljöttek Kaliforniából, hogy vele legyenek. Édesanyja Mariant tartotta felelősnek a balesetért és Bill azt követő haláláért. Keserűséggel telve beszélt Marianról és nem akarta, hogy bármi közük legyen egymáshoz. Visszaemlékezem arra a Mormon orvosra, aki könyörgött Mrs. Korineknek, hogy egyezzen bele abba, hogy vérátömlesztést adjanak a fiának. Ő azonban hevesen elutasította ezt a kérést, kijelentve: „Inkább lássam a fiamat holtan és a sírban, semmint azt lássam, hogy megszegi Jehova Isten vérrel kapcsolatos parancsát és tiltását!” Bill végül meghalt, közvetlen következményeként annak, hogy nem fogadott el vérátömlesztést. Az orvosát láthatólag megrázta Bill halála és azt mondta, hogy vérátömlesztés nélkül megoperálni őt olyan volt, mintha egyik kezét a hátára kötve operálta volna meg. (2. jegyzet alább)

- 80 -

            Az autóbaleset és Bill halála nagyon megrázó események voltak életemben. Annyira elszomorított Bill elvesztése, aki a társam volt, hogy úgy döntöttem, inkább hazatérek, semmint hogy továbbra is Wyomingban maradjak. Kéréssel fordultam a Társulathoz, hogy helyezzenek át és nevezzenek ki újra a San Bernardino-i Keleti Gyülekezetbe, Kaliforniába. Kérésemet teljesítették. Bill holttestét vasúttal szállították vissza Kaliforniába és temetési szertartását egy zsúfolt ravatalozóban tartották meg San Bernardino-ban. Noha időnként szenvedélyes vitáink voltak egymással, úgy éreztem Bill iránt, mint a saját bátyám iránt. Nehezen dolgoztam fel a halálát és hetekig zavarodott lelkiállapotban voltam. A halálával kapcsolatos gondolatok és kérdések folyamatosan keringtek az elmémben.

--------

  1. 1973 augusztusában, mialatt épp vakáción voltunk a családommal, megálltam az Utah államban lévő Cedar City-ben a Zion Motelnél. Volt egy rövid látogatásunk a Motel vezetőinél, Joe és Annie Lee Roberts-nél, akik végig nagyon barátságosak és segítőkészek voltak velünk, amikor 1957 augusztusában ott tartózkodtunk. Én úgy másfél hétig laktam az egyik motelszobájukban, mielőtt visszatértem San Bernardino-ba a baleset után. Ők mormonok és én hagytam náluk Őrtorony-kiadványokat. Rövid ott-tartózkodásom alatt tanúskodtam házról házra és az utcán is, számos Társulati kiadványt helyezve el. Mindig élveztem, ha Mormonoknak tanúskodhattam, mivel ismertem a hitnézeteiket és azt is tudtam, hogyan kell megcáfolni azokat. Mrs. Roberts elmondta nekem, hogy élénk emlékei vannak a mi ottlétünkről a Motelben és a balesettel kapcsolatos eseményekről. Kijelentette, hogy annak a napnak az estéjén, amikor Bill meghalt, hosszasan elbeszélgetett az édesanyjával. Beszélgetésük alatt Sandra bennmaradt a szobában, figyelve arra, amit mondtak. Mrs. Korinek zaklatott volt és nagy szívfájdalommal ezt mondta: „Mit tegyek? Mit gondol, mit kellene tennem, Mrs. Roberts?” Mrs. Roberts így válaszolt: „Ha az én fiam volna, én ráhagynám az orvosra a döntést. Ő tudja, mi a legjobb.” Ezután Mrs. Korinek azt mondta: „Ez az, amit tenni fogok. Meg fogom mondani az orvosnak, hogy tegye azt, amiről úgy gondolja, hogy az a legjobb.” Akkor Sandra kirohant a szobából és azt mondta: „Ó nem, Mama! Nem vonhatod vissza a szavad. Nem veszítheted el épp most a hitedet. Bill nem akarná a vérátömlesztést.” Mrs. Roberts azt mondta, hogy Sandra szavaival úgy megfélemlítette Mrs. Korineket, hogy végül alávetette magát az ő akaratának. Ez előtt a szózuhatag előtt Mrs. Korinek már végül úgy döntött, hogy megengedi Bill orvosának azt, hogy vérátömlesztést adjon neki. Nagyon elcsodálkoztam ezeket hallva, mivel én csak Bill édesanyjának elutasító döntéséről tudtam, miszerint nem engedi meg a vérátömlesztést. Az adott este során a későbbiekben, miután Bill már meghalt, Mr. és Mrs. Roberts bevitte kocsival Sandrát és Mrs. Korineket a kórházba. Amint meglátta Sandrát, Bill orvosa azt mondta neki: „Jöjjön ide. Azt akarom, hogy lássa, mit tett.” Megfogta Bill élettelen kezét és beletette Sandra kezébe. Mrs. Roberts kijelentette, hogy Bill halott teste olyan fehér volt, mint a hó a vérveszteségtől. Mrs. Korinek nagyon gyötrődött fia elvesztése miatt. Sandra mások jelenlétében megőrizte lelki nyugalmát, de egyszer, amikor egyedül volt velem, érzelmei teljesen kitörtek belőle. Zokogástól elcsukló hangon azt mondta: „Miért kellett Billnek meghalnia? Miért kellett Jehovának elvennie őt tőlem?” Abban az időben, be kell vallanom, valójában nem nagyon tudtam őt megvigasztalni.

- 81 -

            Képes voltam arra, hogy Bill halálát, ami a vérátömlesztés hiánya miatt következett be, a Társulat tanításaival összhangban magyarázzam meg. De továbbra is kérdések gyötörtek azzal kapcsolatban, hogy helyes-e a mi álláspontunk erre az ügyre vonatkozóan. Hittem abban, hogy Bill megőrizte hűségét és a sírgödörben van, várva a feltámadását Armageddon után, Isten új világába. De mi van akkor, ha a vérátömlesztést Isten valójában nem tartja a vér megevésének? Mi van akkor, ha a Társulat által használt írásszövegek félre vannak magyarázva és szövegkörnyezetükből kiragadva használják azokat? Amint gondosan újraolvastam az 1 Mózes 9:3-5-öt, a 3Mózes 17:14-et és a Cselekedetek 15:28,29-et és más írásszövegeket, amelyekről a Társulat azt mondta, hogy tiltják a vérátömlesztést, egyre inkább úgy tűnt számomra, hogy ezek arra az ősi vallásos szokásra vonatkoztak, melynek során húst és vért ettek egy imádati szertartás részeként. Egyáltalán nem úgy tűnt, hogy ezeket az írásszövegeket arra a modern életmentő orvosi gyakorlatra lehetne alkalmazni, melynek során az egyik személy vérét átömlesztik egy másik személybe.

            Visszaemlékeztem arra a tapasztalatra, amikor felfedeztem, mennyire tévedett a Mormon Egyház, amikor megpróbálta igazolni a „Mormon Könyvét” a Bibliából, kíváncsi voltam, vajon az Írásoknak nem ugyanolyan elferdítését hajtotta-e végre a Társulat. Nagyon zaklatott lettem emiatt, és azáltal, hogy a testvérekkel erről a tanításról és Bill haláláról beszélgettem, csak még zavarodottabbá váltam. Végül kényszerítettem magam arra, hogy eltávolítsam az elmémből mindezeket a kétségeket és kérdéseket a Társulattal kapcsolatban. Mindezek után is úgy éreztem, hogy ők Isten felkent szolgái. Ők nem tévedhetnek, és ha tévednek is, hová mehetnék én? Mit tehetnék? Úgy döntöttem, hűséges Tanú maradok és tevékeny maradok az Új Világ Társadalmában.

            Megdupláztam szántóföldi szolgálatomat az úttörőmunkában 1957 szeptemberében és októberében, s megpróbáltam teokratikus tevékenységekbe belefojtani gyanakvásaimat és kétségeimet. Carol és én ebben az időben jegyeztük el egymást. Terveket készítettem arra vonatkozólag, hogy egy időre megszakítom az úttörőszolgálatot, amíg Carol is képesített nem lesz rá és aztán újrakezdjük az úttörőzést együtt, mint férj és feleség. Mindketten úgy terveztük, hogy dolgozni fogunk, pénzt teszünk félre azért, hogy vegyünk egy lakókocsit és egy jobb autót, és aztán csatlakozunk majd ahhoz a több száz házaspárhoz, akik ki nem utalt területen úttörőznek. Ahogy megvitattuk a jövőre vonatkozó terveinket, az úttörőszolgálat és esetlegesen a külföldi misszionárius munka lettek közös céljainkká. Carol szépen előrehaladt a tanulmányozásban és tevékeny volt a szántóföldi szolgálat minden fajtájában. Kéréssel fordultam a Társulathoz, hogy ideiglenesen vegyék le a nevemet az úttörők listájáról és ezt 1957. november 1-jével meg is tették. Carol és édesanyja a Kaliforniában, Riverside-ban megtartott körzetkongresszuson keresztelkedtek meg 1957. november 9-én. Lelkes tagjai lettek a Coltoni Gyülekezetnek és sokat tanúskodtak nem-Tanú rokonaiknak.

Az Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek sorozat korábbi részei

Walter Davis történetének első része

Walter Davis történetének második része

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr4812322743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2017.03.10. 05:19:49

Ez az írás remekül visszaadja azokat a vívódásokat, ami egy tanúban lezajlik, szinte lényegtelen is, hogy több évtizede történtekről van szó, hiszen pontosan ugyanezt érzik a tanúk is:

"De néhanapján éjszaka, amikor az ágyamon feküdtem és felidéztem a napi tapasztalataimat, ezeknek az „újjászületett” keresztényeknek a tanúbizonyságai az ő „tudom, hogy így van” megmentésükkel zavarba ejtettek engem. Tudtam a szívemben, hogy nekem nincs személyes biztosítékom a megmentésemre, ami egy Jézus Krisztussal való létfontosságú élő kapcsolaton alapulna. Mindazonáltal eddig reménykedtem abban, hogy meg vagyok mentve, de úgy hittem, ezt elveszíthetem, ha hűtlen leszek a Társulathoz. Valójában nekem nem volt meg ugyanaz a békém, örömöm és boldogságom, amit láttam sugározni ezeknek a férfiaknak és nőknek az arcáról, akik szeretetteljesen tanúskodtak Urukról, Jézus Krisztusról."

Nemrég derült ki számomra, hogy a gyülekezetek által csodálatos tanácsadónak tartott, mindenütt sztárolt körzetfelvigyázó-testvér is ugyanígy érez, mivel folyamatosan emberek parancsát teljesíti, és folyton változó "igazságot" kell vinnie, ráadásul életet, de többnyire halált visz, tekintve hogy 30 éves szolgálata alatt a gyerekein kívűl csak egy személyt sikerült megkereszteltetnie, azaz kb 100 000 ember közül, akihez becsöngetett, saját hite szerint 99 999-nek a halált vitte, egynek az életet...

Amikor erre rájön az ember, olyan dolgokat mondhat, hogy beleremeg a Watchtower...

Jobb lenne az embereknek, ha nem is hallanának Jehova tanúiról! Szólt a 3 évtizedes teljesidejű szolgálat összegzése a természetesen vén!től.

Gondolkozzon el mindenki, hogy ha életet vagy halált jelent az, hogy hogyan reagálnak a házigazdák a Watchtower jó hírnek látszó reklámkampányára, akkor vajon "életmentő"-e az az üzenet, ami 99999 ember halálát, és egy személy életét jelenti???

Mert ha nem megy el ezekhez az emberekhez, akkor 99 999 megmenekülhetett volna!

Nehéz teher ez egy Jézust szerető személynek, bárhogy is rugdalódzik ellene, előbb-utóbb ez felszínre kerül gondolkodó, nem droid beállítottságú embereknél.

Ez a mondat különösen tetszik:

"Képes voltam arra, hogy Bill halálát, ami a vérátömlesztés hiánya miatt következett be, a Társulat tanításaival összhangban magyarázzam meg."

Én is képes voltam hasonló gondolkodásmódra, és hiába jelzett a lelkiismeretem, a szervezet által begyakoroltatott frázisok felülírták a bibliát, és a józan észt.

tikikus55 2017.03.10. 08:14:32

Magam is hasonló módon magyaráztam meg a hibákat. Úgy vélem, ez tipikus és mutatja a Társulat agymosásának hatékonyságát.

Vénvarangy 2017.03.10. 11:02:16

@a századik juh: De durva dolgokat írsz...és ez eddig nekem nem is jutott az eszembe...

Zalahusztra 2017.03.10. 23:42:38

@a századik juh: Hát szar lehet ma Köf-nek lenni! Le kell nyomni az emberek torkán azt a sok szart,amit Ő sem enne meg szíve szerint!! Aki ma ezt elvállalja, az zombi,vagy karrierista! Őszinte istenfélő ember, nem menne Köf-nek !!

picket9 2017.03.12. 00:39:32

@Zalahusztra:

Szia,
mélyen egyetértek, és bocs, de nem olvastam a cikket, most ehhez nincs türelmem, csak a rég múlt van meg itt és most.

KÖF-nek lenni szar?
Szerintem is igen, de gond, hogy ők ezt nem fogják fel. Ők azt gondolják, hogy Isten szolgálják és Isten kéri, hogy ezt tegyék és minden héten a jövő heti előadásukra készülnek.
tényleg zombik, ez nem kérdés.
nem hibáztatom őket, de sajnálom a naivitásukat.

Mögöttünk (micsoda fura magyar szó, de ez van :),
20 év tapasztalat van és egyetértek.

Akinek kérdése van, írjon nyiltan, kétség nélkül, és segítünk, vagy vele együtt gondolkodunk.
Hosszú menet volt ez blog.
Mondjon bárki jobbat ha tudd.
De a lényeg, kedves olvasók, hogy kérdezzetek bármit.
Aztán meglátjuk, hogy miben tudunk segíteni.
Picket.

a századik juh 2017.03.12. 07:12:35

"Hát szar lehet ma Köf-nek lenni! Le kell nyomni az emberek torkán azt a sok szart,amit Ő sem enne meg szíve szerint!! Aki ma ezt elvállalja, az zombi,vagy karrierista! Őszinte istenfélő ember, nem menne Köf-nek !!"

Szóval azt mondjátok, a bányába menni 6-tól hatig jobb, mint állandóan sztárolva lenni, kiszolgálnak, etetnek-itatnak, titkon adományokat adnak, nem keveset, a szervezet is ad fizetést és ellátást, meg kocsit is, mindezért előadásokat kell tartanod, ami nyugodtan lehet egyedi is, mert tölled elfogadják, de ha egy hirnök tartja, kiközösítik.

Csak és kizárólag akkor rossz köfnek lenni, ha közben az ember rájön, hogy a világosság valójában sötétség, de ez a pozició alkalmas arra, hogy még így is hasznos munkát tudj végezni, hiszen te nevezheted ki a véneket, amit eddig a "szent szellem" tett. :)

Természetesen vissza is utasíthatod az ajánlott vént, vagy akár szimplán le is válthatod a pozíciójáról és itt jönnek képbe a köfök.

300 köf fejenként egy korsóval, egy fáklyával, kürtökkel, és a harci kiáltással megfutamíthatná a komplett Watchtowert, persze ha az Úr is így akarja.

Én így képzelem a Gedeon-osztályt :)

"De a lényeg, kedves olvasók, hogy kérdezzetek bármit.
Aztán meglátjuk, hogy miben tudunk segíteni.
Picket."

Aham...

Én személy szerint hatalmas fantáziát látok abban a módszerben, amit csináltatok a kongresszusra érkezőkkel, némi finomítás után. :)

Érdeklődnék, van-e olyan akarat még ebben a blogban, amely szervezne hasonlókat a kongresszusokhoz?

Egyből nem falatozgatnának olyan jóízűen Csepelen a szünetekben, ha 10 méterenként egy-egy tényt tartalmazó táblát látnának közterületen, meg hasonlóak.

Akik ismerjük a kongresszusok helyszíneit,pontosan tudjuk, hol és mikor lehet a legtöbb tanút elérni.

Szóval akkor várom a válaszod, kedves Picket, remélem lesz türelmed elolvasni. :)

tikikus55 2017.03.12. 08:46:07

@a századik juh: Én megyek bárhová, bármikot... csak a helyszínt és időpontot tudjam! Mivel Miskolcról szerveznem kell a dolgot Pestre...

a századik juh 2017.03.12. 12:09:48

Köszönöm az ajánlkozást. :)
Mivel a bevételek maximálása miatt a lehető legtöbb kongresszust Csepelen tervezik tartani (1,5 millió/nap a bérleti díj, más indok nem is kell) ott lenne célszerű egy HOSSZÚTÁVÚ kampány.

Egy kétórás időszakra gondoltam, két-három héten, egy hónapon keresztül minden kongresszusi napon. 1-2-3 nap lehet beleférne sokaknak, pláne hétvégente.

tikikus55 2017.03.12. 16:01:47

@a századik juh: Szervezzük meg, itt mindjárt közzétehetnénk egy felhívást! ketten már vagyunk! Kérdezzük meg, Columba mit szól hozzá!

a századik juh 2017.03.12. 17:52:26

@tikikus55: Én azt hittem, ez Joker blogja...

a századik juh 2017.03.12. 17:54:07

Anno a közös blog ügyhöz is ő járult hozzá, igaz azóta történt egysmás.

picket9 2017.03.13. 00:46:54

@a századik juh:

Szia,
meg kéne acéloznunk magunkat.
nyilván igazad van.
Johnny-nak van egy karizmája, ami tűzbe vitte a tagokat.
ez fontos, de nem ezen múlik bármi is.
én ott voltam mellette, együtt fordítottunk cikkeket, és persze, nálam tudom, hogy mások még sokkal többet tettek.

A molinos akció nagy volt a kongin, ott voltam személyesen.

de a lényeg talán abban van, hogy egy eszközünk van, azaz hogy továbbra és még több oldalról tárjuk fel ennek a szektának a visszaéléseit, család és társadalom ellenes központi irányelveit.

az örtorony is 100 éve ugyanazt szajkozza,
és igy kell nekünk is normális és civilizált ellenvéleményünket elmondani folymatosan és továbbra is.

meg kell osztani az emberekkel a Örtorony igazi arcát, és elmondani az olvasóknak , hogy ne engedjék, hogy egy szervezet miatt szét szakadjon a családjuk,
vagy az életük zsákutcába kerüljön.

Az a szlogen, hogy "szép új világot építünk,
és rajtunk múlik az egész bolygó jó léte"
és ha nem vagy mellettünk, akkor egy utolsó senki vagy, és megdöglesz
Ezt a szlogen hazugság, ez igy nem igaz.

nem hülye gyerekekkel állunk szemben, de a hülyeségüket könnyű már átlátni.

szóval, ha vannak ötletek, jöhetnek,
de lépjünk túl, azon, hogy a kongresszusaikon villogunk plakátokkal. Jó volt, de én nem éreztem benne azt a nagy erőt. én ott voltam.

mondjatok jobbat, gondolkodjunk!
a tutit senki se tudja, és ezt ez a blog sose álította.
De ki kell állunk az emberi életek nyomorba döntése ellen.

Azt jó, ha tudják a kedves olvasók, hogy jehova tanúi gyülekezetei egy átjáró-ház, 4-5 évig ott van valaki aztán érdekes módon eltűnik.
A statisztikák, azért hamiísak, vagy látszólag állandóak, mert jönnek újabb szerencse vadászok, újabb aranyások, akik azt hiszik, hogy megtalálták a nagybetűs "IGAZSÁGOT", a földbe ásott aranyat, és azt gondolják, majd ők kiássák az igaz gyöngyöket.

Srácok agyaljunk, de kurvára!
Ha balhét akartok, akkor lehet, de akkor engem győzzetek meg legalább először. :)

De emberek és civilizálst és kúlturált emberek vagyunk.
Ezt sose adjuk fel.

Picket.

picket9 2017.03.13. 01:14:05

@a századik juh:

Én azt látom, hogy sokan tenni akarnak,
de még nem találtuk ki a hogyant.

Ez csak egy blog, és annak kiváló és ti ennek határait feszegetitek.

és én is igy érzek, de akkor oda kell állni a dolgoknak, és elkötelezetség kell.

Itt korábban már pár szaros 10 ezres költség is vita tárgya volt.

Csinálhatjuk komolyan is, de akkor csapat kell,
aki kész tenni is, és ennyi.
És ha az gond, hogy havi 100 ezret összedobjon 4-5 ember pl egy jogászra, ügyvédre akkor neki se kezdjünk.
A Zrt. millikóat tud mozgosítani, hogy legyaluljon bárkit, aki neki megy.

még most se olvastam el a cikket, mert nem volt időm rá :)

ennyi.

a századik juh 2017.03.13. 04:40:42

@picket9: "Szia,
meg kéne acéloznunk magunkat."

Te megértesz engem!

"de lépjünk túl, azon, hogy a kongresszusaikon villogunk plakátokkal. Jó volt, de én nem éreztem benne azt a nagy erőt. én ott voltam."

Igen, abban a formában, ahogyan bemutattátok, de mindent lehet hatékonyabban csinálni.

"az örtorony is 100 éve ugyanazt szajkozza,
és igy kell nekünk is"

Nono, ha ez igaz lenne, nem is lenne értelme a blogoknak. A Watchtower folyamatosan változtatja az igazságot, és... mekkorákat változtak már évek alatt a dolgok, akár a flashmob óta is, soroljam?

Amit én látok az adminkódok nélkül:

Egy folyamatosan csökkenő olvasótábor, amit félévente egy-egy új hozzászóló élénkít fel max, kis túlzással.

Icipici kapcsolatrendszerrel egy ilyen tiltakozásról országos híradások lehetnének.

"A Zrt. millikóat tud mozgosítani, hogy legyaluljon bárkit, aki neki megy."

A zrt nem lát fenyegetést bennünk, ezért helyzeti előnyünk van.

Hasonló a helyzet a Dávid és Góliát örökrangadóhoz, tényleg kell hozzá némi kavics is. :)

Lényeg a lényeg: A szándék megvan a blog mögött álló döntéshozókban?

"De emberek és civilizálst és kúlturált emberek vagyunk.
Ezt sose adjuk fel."

Jézus civilizáltan és kulturáltan ostorral a kezében feldöntötte a nem odavaló tárgyakat, és elűzte a nem odaillő embereket... persze Ő erre hatalmat kapott.

Azonban minden magyar állampolgárnak van olyan hatalma, ami civilizált és kulturált.

Többet ésszel mint erővel és pénzzel!

a századik juh 2017.03.13. 04:51:03

@picket9: "Ha balhét akartok, akkor lehet, de akkor engem győzzetek meg legalább először. :)"

Ide jöhetnek a konkrét ötletek?

Mindjárt indul a kongiszezon, kivirágoznak a troliskocsik, a szajkók vidáman szajkózzák, hogy wacs-tó-wer, wacstó-ver, tavaszi szél vizet áraszt, és hasonlóak.

picket9 2017.03.15. 02:06:50

@a századik juh:
oké, igaz. Köszi a véleményt.
csapat kell!, én hiába akarhatok rock and rollt!
ez kevés, ehhez én kevés vagyok.

maradjunk a gondolatok megosztasánál, és a vélemények megosztásánál.
üdv.

a századik juh 2017.03.15. 09:03:47

"csapat kell!, én hiába akarhatok rock and rollt!
ez kevés, ehhez én kevés vagyok."

Jaja, vannak, akik nem vállalják a "konfrontációt a Watchtowerrel",

MERT BIZTOS NEM VÁG A PROFILUKBA!!!

Én is megdöbbentem, de nyilván mindennek rendelt ideje van, és nyilván itt a különbség a béres és a pásztor közt is.

Akkor majd Watchtowermódi szerint 6 hónap múlva...

picket9 2017.03.16. 22:22:31

@a századik juh:

sokat segítesz :)
de igazad van.
süti beállítások módosítása