EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Szektafúzió?

2012.12.25. 23:31 | Johnny Joker | 149 komment

Minta: A Hit Gyülekezete!!! Kedves jelenlegi és volt testvérek, valamint minden katolikus és protestáns testvérem !!! Karácsony előtt beszéltem egy buzgó Hit gyülis személlyel, amolyan buzgó kisegítőszolgafélével. A lényeg a következő: az Amérikából származó Hit gyülekezete baráti kezet, és szövetséget kötne, az ugyancsak Amérikából származó Russelista /millenarista/ Jehova Tanúi szervezetével.

Mivel én elmondtam, hogy ki vagyok rögtön baráti kezet nyújtott, ezt mondván: Testvérem mi nemsokára egy csapat leszünk!!! Megkérdeztem, hogy mire alapozza ezt a látomását. A válasz rövid és egyértelmű volt: A Tanítás és a Múlt nálatok, a Tőke nálunk. De hát pénzünk nekünk is van, mondtam esetlenül. Mire Ő: Tudjuk, hogy van pénzetek, de egyre kevesebb, és kevesebb lesz. Sok volt Tanú és katolikus meg protestáns át jött mihozzánk, és nyilván hozza a lóvét is. / Azt tudom, hogy náluk keményen be kell fizetni a fizetésed 10%-át/. Majd így folytatta: biztos helyről tudom, hogy a Mi vezetőink tárgyalnak a Ti vezetőitekkel, és nemsokára megegyezés is lehet!! Én azt mondtam: majd meglátjuk, és elhúztam a csíkot, mert ez a fazon éjfélig is dumált volna.

Azért elgondolkoztam rajta: 1. Nem zörög a haraszt...., tehát igaz volna? 2. Ennyire nincs pénz, és ennyire fogy a létszám? 3. Ha igaz a dolog, akkor mivel fogják megmagyarázni az esetleges fúziót? 4. A kétféle tanításból ki mit fog elhagyni, esetleg módosítani? Keresztény testvérek ott az Őrtoronyban a géppuskaállások mögött: Mi az igazság, és ezután kire fogtok lőni ???

Cékla

Címkék: ébredjetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr974981705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.27. 10:40:56

@kingdom:
Amit érdemes figyelembe venni,hogy szektában vagyunk-e vagy sem...

A cikk bevezető részeire gondoltam a szekták ált. ismertetőinek leírására elsősorban,
...a Hit gy,...az előzőekben csak kiemeltem.

névtelenül 2012.12.27. 10:42:19

@Peltak:

"Nem kétlem, hogy sok JT őszintén hisz, abban azonban ezer százalékban biztos vagyok, hogy az Istentiszteletük hiábavaló."

Isten látja hogy ezek az emberek őt imádják, vagy valami mást. Megértem hogy miért írod ezt, és az mondom hogy semmi baj, de azért gondold újra. Mindenkinek a saját helyzetéből. Ők így imádják az ószövetség Istenét. Ők ezzel a tudással ennyit tudnak, de ezt megteszik rendszeresen. Ugyanazt az Istent imádják, csak máshogyan képzelik el Őt, mert máshogyan magyarázták nekik, és ők elhitték.
Tényleg értem amit írtál, de ezt ne mi próbáljuk meghatározni, ne mi akarjuk egy Istentiszteletről megállapítani, hogy az helyes-e. Hidd el, a legtöbben jó szándékkal mennek oda. De mondom, én megértelek.

Peltak 2012.12.27. 10:52:22

Kingdom:

Jót mosolyogtam a HGYről szóló felsoroláson. Ha érdekel, megírom, mi miért nem igaz benne.

Peltak 2012.12.27. 10:58:50

Névtelenül:

Kösz. Igen, mindenki Istennek áll, vagy bukik. Nem is mondom, hogy minden JT elkárhozik, Isten tudja.
Véleményem azonban elég határozott arról, hogy teológiailag mi helyes, és mi nem...

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.12.27. 11:01:07

@kingdom: @Peltak:

Ez itt OFF lenne srácok.

Kingdom írja: "A cikk bevezető részeire gondoltam a szekták ált. ismertetőinek leírására elsősorban,
...a Hit gy,...az előzőekben csak kiemeltem."

Én meg nem szeretném magunkra haragítani ill. bevonzani ide a HGY hitvédőket egy HGY szektáról szóló vitával... bőven elég JT =)

Szóval a HGY pro-kontra vitát ne itt folytassuk kérem szépen... Köszönöm!

bornagain 2012.12.27. 11:03:03

@Peltak: Helló, ezt az állításodat meg honnan szeded??
*A HGY magyar közösség, a nazarénusokból kivált csoportra épült. *
Az a Mahanaim Gyulekezet. Már megbocsáss, de eléggé jól ismerem minden MO-i vallási csoport torténelmét! Németh Sándorék katolikus gyokerekkel karizmatikus csoportot alapítottak Budaörsön, abból nötte ki magát a HGY.

bornagain 2012.12.27. 11:06:28

a Krisztusban hívő nazarénus gyülekezetek-kel semmi közuk nincs!

Peltak 2012.12.27. 11:35:57

@bornagain:

"Eléggé jól ismerem minden MO-i vallási csoport torténelmét!" -Nyilvánvaló, hogy ismeretid hiányosak...:)

Írtam privátban választ, mert ez itt OFF.

Oswald Spengler 2012.12.27. 11:36:43

@Peltak: "Véleményem azonban elég határozott arról, hogy teológiailag mi helyes, és mi nem......"
Ön egy nagyon bátor(?) ember.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 11:48:50

@Peltak: >> JT-it azonban nem, mert tagadják azt a minimumot is, amely a testvérséghez szükséges. <<

Például mit?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 11:49:35

@Peltak: >>Sajnos rosszabb állapotba kerül szellemileg egy JT tanítást elfogadó ember, mint egy prostituált. Egy bűnös embernek könnyebb hitre jutnia ugyanis, mint annak, akit a JT hamis tanítás szelleme is megfertőzött. Ez van, sajnos.<<

Miért is?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 11:50:21

@Peltak: >>de újjászületés nélkül nincs kereszténység, maximum csak egy jóra igyekvő vallás, az élő Istennel való valóságos kapcsolat nélkül. <<

Esetleg némi bibliai alátámasztás?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 11:51:06

@Peltak: >>Véleményem azonban elég határozott arról, hogy teológiailag mi helyes, és mi nem...<<

Esetleg mutatnál valamit?

Oswald Spengler 2012.12.27. 12:00:16

@sefatias: Ezen a kijelentésén egy picit én is megakadtam.Utána vettem a fáradtságot és meglátogattam a blogját,pontosabban ahol publikál(t) :
" Ihletett, személyes kijelentések Istentől, Istenről. "
"A tervem az ezzel a bloggal, hogy ha megértek valamit a Bibliából, vagy kapok egy természetfeletti kijelentést, akkor azt megosszam."

Hmmm....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:07:23

@Oswald Spengler: Ejha!! Akkor most egy olyan emberrel van dolgunk, aki személyesen istentől kapja az infót?

bornagain 2012.12.27. 12:09:14

@Peltak:
Az az igazság, hogy nem is érdekel a válaszod!
Végy magadnak annyi kurázsit, és olvasd el a HGY hivatalos honlapján szektád torténelmét!
A cionista Németh Sándor meg végképp nem érdekel, Pajorral, Friderikával és et company!
Kryptozsidó hamispróféták - és tudom, mit írok!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:16:53

@bornagain: @Oswald Spengler: még egy igaz próféta... Ezek sosem fogynak el?

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.27. 12:19:58

@sefatias:
Igen ezért ne szalaszd el a lehetőséget...:)...

-Csak sorba mindent,tudom még neked is sok kérdésed van:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:20:44

@kingdom: igazad van. az előbb tettem is fel neki négyet

Peltak 2012.12.27. 12:22:06

Nem értem. Ez újdonság? Az a normális, ha mindenki személyesen is (hangsúlyozom:is) kap kijelentést Istentől (pl. 1 Ján 2:27). Ez teljesen természetes dolog.

Ezek szerint nem volt még itt cikk a hitvallásokról? Én a keresztényi minimumot Krisztus Istenségének elismerésében látom. Senkinek nem lehet üdvössége (max. Isten egyéni elbírálása alapján) aki nem hiszi, hogy Jézus Isten.
Továbbá aki Jézus nevét segítségül hívja, és megkeresztelkedik, az üdvözül.

Azért írtam, hogy egy JT-nek nehezebb dolga van, mint egy prostituáltnak, mert neki "csak" a bűneivel kell szembeszállnia, egy JT-nek azonban a saját bűnein kívül keresztül kell vergődnie magát az elméjében felépült hamis nézetek erdőjén is. Ezek a hamis nézetek szembehelyezkednek Isten ismeretével. Olyan szellemi méreg a JT tanítás, amely csak nagyon nehezen "ürül" ki az emberből. Más Jézust hirdetnek, ezért más szellemet is vesznek. Azaz nemcsak tanítások gátolják őket Isten megismerésében, hanem az őket foglyul ejtő antikrisztus szelleme is. Nem lehetetlen, és Isten bárkit megszabadít, de annak könnyebb, aki a biblia tekintetében nulláról indul, mert ott csak építeni kell, mint annak, akinek van valami ismerete, de az javarészt hamis. Ott ugyanis először "rombolni", és "romot eltakarítani" kell, hogy utána lehessen építkezni.

Oswald Spengler 2012.12.27. 12:27:56

@sefatias: :-)))) Hiába, többszörösen hátrányos helyzetben vagyunk.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:29:53

@Peltak: Dávid tisztában volt Jézus istenségével?És Jákob?

Peltak 2012.12.27. 12:30:16

@bornagain: Felőlem tégy azt, és gondold azt amit akarsz. Csak gondoltam leírom azt a részt, amit nem ismertél, és megküldtem egy hivatkozást a beszélő nazarénusokkal foglalkozó cikkére. Én nem szektáztalak le, és nem is minősítettelek. Azt sem tudom ki vagy, de ha kereszténynek vallod magad, akkor javaslom gondolkodj el egy kicsit az előbbi hozzászólásodon, hogy vajon Krisztus ugyanezt írta volna-e. (Lukács 9:55-56)

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.27. 12:31:32

@Oswald Spengler:

"Véleményem azonban elég határozott arról, hogy teológiailag mi helyes, és mi nem......"
Ön egy nagyon bátor(?) ember.
---------------------

...Hát mi is (én) ilyenek voltunk nem is olyan régen;
...nem is annyira bátrak inkább;inkább be voltunk telve a HBRSZ től érkező szellemi táplálékkal..a másik oldal igazán alapos vizsgálatát szükségtelennek,és veszélyesnek tartva.

..valahol ez a szellemiség közös a Tanúkban és más szektákban

Mindenki csak automatikusan védekezik;..a vizsgálódás helyett,...hát ezen kell valahogy túl gördülni,...kell hozzá egy nyitott elfogulatlan szív....de eddig az állapotig pedig sokszor rögös út vezet:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:33:08

@kingdom: Na ebből is látszik, hogy a hitgyüli ugyanarról a tőről fakad mint a tanúk. Senki nem érti a bibliát csak ők. Egyik kutya másik eb

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:35:31

@Peltak: >>Nem értem. Ez újdonság? Az a normális, ha mindenki személyesen is (hangsúlyozom:is) kap kijelentést Istentől (pl. 1 Ján 2:27). Ez teljesen természetes dolog.<<

Akkor már értem Joseph Smith-t. Szóval akkor neki is igaza van?

Oswald Spengler 2012.12.27. 12:35:43

@bornagain: Fel ne spirázd már Magad Peltak úr miatt :-)))))
Megírta, hogy Ő Istentől(is) kapja a kijelentéseket. Punktum.
Te meg nem kapsz, mert nem vagy rá méltó.

Peltak 2012.12.27. 12:35:55

Nem Ószövetségben élünk, így a válaszom sem erre vonatkozott, és nem is volt teljes. Azokról írtam ezt, akik az igaz evangéliumot hallják, vagy van lehetőségük, hogy megismerjék. És leírtam: Isten egyéni elbírálása alapján lehet másnak, de a keresztényeknek nem ilyen bizonytalanság jutott (1 Ján 5:10-15)

Peltak 2012.12.27. 12:45:36

@sefatias: Kérlek idézz tőlem, vagy a HGY-től, amelyben azt írtam volna, hogy senki sem érti a Bibliát, csak én.
Vagy, ahol magam prófétának neveztem volna?

Szerinted János első levele 2:27, vagy Jézus szavai a János 10:27-ből Joseph Smithről szólnak, vagy arról, hogy egy keresztény sem kaphat személyes üzenetet Istentől?
Írtam olyat, hogy bármely dolog amit az ember "kap" valahonnan, az jó, pusztán azért mert kijelentésként "kapta"?

Baj, ha van véleményem, amelyben biztos vagyok? Szerintem nem. Ettől még meghallgatok másokat, és ha meggyőznek álláspontom téves voltáról, akkor kész vagyok azon változtatni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:46:05

@Peltak: azért a fenti négy kérdésemre válaszolhatnál. És némi bizonyítékot nyújthatnál az Istentől jövő kijelentéseid ihletettségére. Különben nem vagy több egy Moroni angyallal kapcsolatban lévő Kovácsnál, aki aranytáblákon kapta meg az úr üzenetét, egy különleges nyelven és onnan fordítja a nyájnak az Úr akaratát

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:47:48

@Peltak: nekem speciel eszemben sincs téged győzködni. Nekem jó vagy ahogy vagy. Ahogy fentebb írtam, számomra keresztény testvérem vagy. Csak hát te egy az egyben elítéltél több millió magát Krisztus követőjének tartó embert

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 12:48:57

na most megyek. de folytathatjuk ezt a diskurzust, mert érdekel a téma. És egy csomó kérdésem van

Oswald Spengler 2012.12.27. 12:50:35

@kingdom: Szándékosan használtam a bátor szót.
2x éves JT pályafutásom alatt sohasem ítélkeztem más felett. Ha nyea-t tartottam, saját magam tompítottam a vázlat anyagát, ha olyan részről kellett beszélni, ami az egyedüli.............
Valahol mindig éreztem azt, Atyánk nem lehet olyan kegyetlen, hogy mindenkit megöl majd egy napon -vagy éppen nem támaszt fel -mert nem JT. Ez gyermeteg gondolkodás.

Nem létezik egyedüli, abszolút Igazság a vallások tekintetében.

vakulencsuk matróz 2012.12.27. 12:50:50

@Peltak: Szia,nem akaram reagálni a témára,mert nagyon off itt,de szerintem te a HGY történetét nagyon felületesen ismered,ha szerinted ők nazarénus gyökerűek,a Fesz van pedig nem hiteles.Az emlitett könyv szerzője igencsak közel volt a tűzhöz,a leírásai pedig nem olyanok,mint a mitoszok mindig volt-sosem volt világa.A HGY,amely amúgy nem riad vissza perek indításától,ha értelmét látja,vmiért soha,egyetlen állítását sem firtatta Bartusnak.Szóval,nekem hiteles a könyv,és még senkit nem hallottam,aki bármit megcáfolt volna belőle.Off vége,elnézést.

Peltak 2012.12.27. 13:03:15

@sefatias: A 11:48:50-re, és a 11:49:35-re
a 11:22:06-ban válaszoltam.

A 11:51:06-ban feltett kérdésed túl általános, mint ahogyan az én kijelentésem is az volt a teológiailag helyes, és helytelen dolgok vonatkozásában. Ha konkretizálod, vagy esetleg egy aktuális JT gyakorlathoz kötöd, akkor tudok rá válaszolni.

Erre vonatkozó kérdésedre:
>de újjászületés nélkül nincs kereszténység, maximum csak egy jóra igyekvő vallás, az élő Istennel való valóságos kapcsolat nélkül. <<Esetleg némi bibliai alátámasztás? <

Jézus mondatai Nikodémusnak a János 3:4-ben.

Újjászületni csak Isten Szelleme által lehetséges. Tudtommal JT-i eleve azt tanítják, hogy csak a 144K születhet újjá. Mivel JT-i tagadják a Szent Szellem Istenségét, és személyes voltát eleve kizárják magukat az újjászületésből. Enélkül pedig marad egy megváltatlan emberi küszködés, hogy Isten parancsolatait valahogy betartsák.

vakulencsuk matróz 2012.12.27. 13:08:19

@Peltak: Amúgy az akasztott ki az érvelésedben,hogy simán hiteltelennek nyilvánítottad a Bartus könyvet,mindenféle érv nélkül.Ez vhogy ismerős,ezt a blogot is hasonló módszerekkel szokták lesajnálni hitbuzgó JT-k bizonyos fórumokon...

Peltak 2012.12.27. 13:25:08

@vakulencsuk matróz: Megértem. És JT-i érvelését is megértem, amikor a róluk szóló írások helyett sokszor a saját oldalukra mutatnak, mondván az a hiteles. A minap is találkoztam 2 tanúval, akik felvilágosítottak, hogy honnan szerezzek hiteles infókat, és ne a fórumokról. És mondom, bizonyos mértékben megértem őket, mert pl. ha valaki ír egy könyvet, abban hazugságokat ír, rengeteg dolgot eltúloz, vagy elhallgat, illetve az egyéni sértődöttség és bosszú vezérli (pl. Bartus) annak a könyvét én nem nevezném hitelesnek. Legfőképp nem mondanám azt, hogyha meg akarod ismerni Németh Sándort, vagy a HGY-t, akkor olvasd el.

Mert valóban megismersz egy embert, vagy egy közösséget egy könyvből? Szerintem nem.

Ugyanez igaz a JT-ira is. Sokat változott a véleményem róluk, amit a személyes találkozások, fórumbeszélgetések, és TÖBB beszámoló elolvasása alakított ki. Már csak egy királyság-termi látogatás hiányzik, hogy elmondhassam, tudom milyen náluk (de ez sem teljesen igaz, mert sokáig kellene járnom de erre nem igazán vágyom...).

Én a HGY-t több, mint 15 éve ismerem, így van elég jó képem arról, hogy milyen, és milyen nem.

bereabeli 2012.12.27. 13:33:52

@Peltak:

Én meg a politikai--titkos szolgálati kapcsolat rendszerét ismerem, úgy hogy hagyjuk inkább őket,
mert egy konkrét népcsoport konkrét céljait hivatottak kiszolgálni egy konkrét módszer által.
Ezt egyébként nem rejtik véka alá, aki valóban akarja le tudja káderezni őket egytől egyig.

bornagain 2012.12.27. 13:38:22

@Peltak:
Kedves Peltak!
Bocsánatot kérek egy dologért, ami valóban távol van Krisztus Szellemétol. Ez az ÁLTALÁNOSÍTÁS vagy ha úgy tetszik: kollektív bunosség fogalma. Szilárdan hiszem, hogy a HGY-ben(úgy, mint mindenutt) van sok oszinte, becsuletes, Isten akaratát kereso ember.
Azt írod, hogy 15 éve ismered a HGY-et.. Én tobb mint 30 éve...Csak az onteltség, a kirekesztés amivel találkoztam! Nemhogy a katolikus vagy protestáns, de még a karizmatikus: punkosdi, szabadkeresztyén...stbbi sem testvér számukra, pedig állítólag ezek mind Szent Szellem kesresztségben részesultek! És az osszefonódás a multban az SZDSZ-el, meg most is a Bajnaiakkal, Meseházyakkal - inkább no comment! :-(((

vakulencsuk matróz 2012.12.27. 13:43:16

@Peltak: Nézd,szerintem ez messzire vezet,de attól,hogy valakiben van -netán jogos- sértettség,attól még nem hiteltelen amit ír.Számomra hitelesebb,mint a te-konkrétumokat nélkülöző általánosítgatásaid.

Oswald Spengler 2012.12.27. 13:46:52

@Peltak: Lenne 2 kérdésem (jelentéktelenek,de sosem találtam rá érdemi választ):

-Miért van az, hogy hosszú évek óta a Vidám Vasárnap nevű műsorban az első sor(ok)ban kizárólag a HGY prominens tagjai ülnek (Hack Péter,stb) ? (Rémlik valami a Bibliából azokról,aki 'szeretik az elől ülést a gyülekezetekben')
- Ha vasárnap elmegyek az Istentiszteletre, leülhetek az első sorba,mondjuk Hack Péter mellé ?

bornagain 2012.12.27. 13:48:51

U.I. - vannak barátaim az Autonom Gyulekezetben, Piszter Ervint is ismerem - nem tapogatódzok sotétben...

Peltak 2012.12.27. 13:51:13

@bornagain: Köszönöm!
Jártál is oda?
Nos, akkor most találkoztál egyvalakivel, aki HGY-be jár, és elfogadja testvéreinek a szabadkeresztényeket, pünkösdieket, katolikusokat, reformátusokat, stb sorolhatnám még. Persze nem általánosságban mindenki, mint ahogy a HGY-ben sem általánosságban mindenki keresztény. /Amúgy én elég sok embert ismerek, aki hasonlóan gondolkodik, ahogy én/

Sorry Jonny Joker, tényleg nem akarom szétoffolni a topicot.

De, hogy ON maradjak, tudtommal JT-i nem vallják magukat kereszténynek, vagy igen?

bornagain 2012.12.27. 13:54:34

@Peltak:
Ha elfogadod oket testvéreidnek, veled semmi bajom! Én is elfogadlak tégedet!!
Amint írtam: az általánosítás nem Isten Szellemétol van...

bornagain 2012.12.27. 14:00:58

Bocs, csak még eszembe jutott vmi:
Egyszer régen egy szabolcsi faluban beszéltem egy idos nénivel(rokonunk volt)
A faluban 2 evangéliumi gyulekezet mukodott(nem nevezem meg a felekezeteket).
Beszéd kozben problémák is szóba kerultek, és rákérdeztem: "Dehát miért van ez így, hiszen testvérek vagyunk!" A neni gondolkodott, majd bolcsen ezt felelte: " Hát igen, testvérek de MOSTOHATESTVÉREK!" Soha nem felejtem el...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 14:34:33

@Peltak: de kereszténynek vallják magukat. hisznek krisztusban, és az áldozatában. neki köszönik meg bűneik bocsánatát, és az értük hozott áldozatot. olvassák az evangéliumot, és igyekeznek aszerintélni. az más kérdés, hogy sok más egyháztaghoz hasonlóan, a vallás egy bizonyos irányba fordítja a tekintetüket.de hát majd egyszer nekik iskiigazítja azIstena gondolkodásukat, mint ahogy az enyémet, és más vallásos emberekét. mert ugye a rész szerinti ismeretnek is megvannak a hátrányai. főleg ha nem is tudunk róluk

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 14:46:33

@Peltak: azt mondod, hogy más jézust ismernek? szerinted van különbség egy másik ember ismerete, és a nem teljesen ismert ember között? szerintem óriási. én nem mondanám, hogy más jézust ismernek, egyszerűen csak rész szerint van bennük ismeret. nem ugyanaz!! tudod ez olyan mint a számítógép. én nem ismerem a működését, és ha bajom van vele, akkor szolnom kell az öcsémnek, hogy segítsen. de attól még használom. és az öcsém nem röhög ki, mert én meg a lakásának a felújításához értek. szóval azért mert nem teljesen úgy ismerik Jézust mint te, attól még őt ismerik. és az őváltságában hisznek.nem pedig valamilyen hamis jézus váltságában. ők is a bibliát olvassák. csak mást vesznek figyelembe. mint ahogy ti is

Peltak 2012.12.27. 15:26:57

@sefatias: Galata 2:5

5 Kiknek egy pillanatra sem adtuk meg magunkat, hogy az evangyéliom igazsága megmaradjon számotokra.

2. Korintus 11:4:
Mert hogyha az, a ki jõ, más Jézust prédikál, a kit nem prédikáltunk, vagy más lelket vesztek, a mit nem vettetek, vagy más evangyéliomot, a mit be nem fogadtatok, szépen eltûrnétek.

Az a Jézus, aki csak "isten", és egyben Mihály és Abaddon is, az nem az Igazi Jézus. Egy dolog ismerni valakit személyesen, és megint más dolog "ismeretet szerezni róla", ahogy az ÚVF is ferdíti az összes "megismerésről" szóló bibliai részt.

A történelmi Jézusról lehet valami képük az evangéliumok alapján, a hozzá fűződő magyarázatok azonban elhomályosítják a feltámadott Jézusról alkotott képet, és nincsenek valóságos közösségben Vele.

A rész szerinti ismeret minden keresztény jellemzője, nem ez a baj, a hamis ismeret a baj. Krisztusról szellemi ismeretet pedig csak a Szent Szellem ad.

"hát majd egyszer nekik is kiigazítja az Isten a gondolkodásukat" Úgy legyen!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 15:38:44

@Peltak: félre ne érts. én a te oldaladon állok. egyszerúen aról van szó, hogy különbséget kell tenni Jehova Tanúi veztői között, akik szándékosan kihasználják a híveket, és azok között, akik "nem tudnak különbséget tenni a jobb és a bal kezük között" Jehova Tanúinak milliói azt sem tudják, hogy miért hisznek abban amiben, mint ahogy a ti teológiátok is könnyen támadható, meg persze más egyházaké. de ahogy neked sem érdemes erről beszélnem, neked sem érdemes egy tanúval, mivel érzelmileg kötódsz az egyházadhoz. szóval az a legtisztább dolog, hogy nem itéled el azt aki szerinted tévedésben jár, cserébe meg majd neked is elnézik, hogy eddig te is tévedésben jártál. ennyi. igaz vallás nincs, és tökéletes biblia értelmező sincs. A ti teológiátok is több sebből vérzik, mint ahogy az enyém is. De szerencsére a kegyelmes Isten el tudja ezt nézni mindenkinek

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 15:41:02

@Peltak: jaaa és szerintem te is,meg én is ott fogunk állni Jehova Tanúival egy sorban, amikor Isten épp a nézeteinket fogja kiigazítani. Már alig várom. nagyon szeretném már, hogy Isten helyrebillentsen, és megmutassa a valódi igazságot

Peltak 2012.12.27. 15:51:35

@sefatias: Erre még várni kell...

Ismétlem: én nem ítélem el a tanúkat, és egyetértek abban, hogy a vezetők felelőssége a legnagyobb, főleg, ha még ki is használják a híveket.

Isten ítélete igazságos: Figyelembe veszi a kapott világosságot, az ember lelkiismeretét, és cselekedeteit is.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 16:05:21

@Peltak: valóban várni kell erre. de hát pont ez a jó benne. igy legalább senki sem bízhatja el magát, hogy nála van az igazság.Jól látod. Isten ítélete lesz igazságos. és ezek a mondataid már sokkal szimpatikusabbak mint a belépőd. az kissé elvakult volt. Én nagyon messze vagyok a tanúk hitétől. sok tekintetben közelebb vagyok hozzád, mint hozzájuk. de soha nem merném őket (meg mást sem) sötétségben járó gonoszoknak titulálni

bornagain 2012.12.27. 16:43:07

@sefatias:
sefa, na supsz az egyik "bárkaszervezetbol" a másikba!!! :-)
tdod, hogy viccelek...:D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 16:48:34

@bornagain: :) azt hiszem nekem bárka helyett csónak jutott. legalább is még egy jóideig csak csónakázni tudok, mert hiába kiabálnak, hogy szálljak be a bárkájukba, én oldalról látom, hogy aza szerencsétlen bárka likas. ők persze nem látják, mert fentről nem látni. most már csak abban bizom, hogy a vihar megvárja, mig megtalálom a megfelelő bárkát, mert ez a lélekvesztő nem biztos, hogy kibírja

Toronyőrbácsi 2012.12.27. 16:55:46

Hát, gyerekek, én elkezdtem elolvasni a kommenteket, de kb. csak a feléig jutottam, aztán belefáradtam. Sok jó és okos gondolatot olvastam, amiből tanultam, de sok iszonyatos őrültséget is. Lenne hozzáfűzni valóm, de inkább nem szaporítom a bölcsességeket, sem az "okosságokat". "A szakértő olyan valaki, aki egyre többet és többet tud egyre kevesebbről."
- Nicholas Murray Butler

bornagain 2012.12.27. 16:57:16

@sefatias: Miket nem juttatsz eszembe - 1 régi éneket!

Vígy engem csónakom az Úr elé
az orok virágos partok felé.
Mogottem viharzik az óceán
mely uzte csónakom sok éjszakán!
Szirtek kozt tajtékzik hullámverés,
feléje hajtott a kétségbeesée...
Mégis, mert velem van az én Uram -
célhoz visz engemet az én utam! :-)

Szívbol kívánom!*

bornagain 2012.12.27. 16:59:09

@Toronyőr:
A szakértok felépítették a Titanicot.
az amatorok a bárkát! :)))

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 17:00:31

@bornagain: hát én is itt mindenkinek.

@Toronyőr: Tesa! nyomkodd csak azokat a gombokat. hátha pont azzal segítesz.

Toronyőrbácsi 2012.12.27. 17:53:47

@bornagain: Az igazi profik meg Bábel tornyát építgették ?:)
@sefatias: Majd ha megtanulom a Braille írást, akkor törekszem. Amúgy meg csak vakon nyomkodok. Az asszony megmondhatja Pffff. De egyébként annyi komoly dolog hangzik el itt a blogon, hogy pl. egy kezdő Küzdőshöz képest is csak egy Kakamanó vagyok. Őszintén.
Csak a szövegre figyelj, még ha a zene nem is tetszik! De az Őrtorony szeret téged.
www.youtube.com/watch?v=IvNBdSerHVU

bornagain 2012.12.27. 18:03:22

@Toronyőr:
Adódott is belole 1 nagy lingvisztikai probléma -
nem értették egymás "szleng"-jét! :P

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 18:22:18

@Toronyőr: Hát tesa! A zenei ízlésünk egyezik :P

Toronyőrbácsi 2012.12.27. 19:13:21

@bornagain: Ölellekcsókollakmegnyallakpuszillaknembuzinempedocsaktesódeúgycsíplek. Szerintem ettől jobb smiley nem kell.
@sefatias: Privátban küldjél kisfiú néhány neked tetszőt, de csakis olyat, ami a blog témájához "szigorúan kapcsolódik". Tudom, hogy ez már nagyon régen atlantiszi legenda, de én még mindig jót röhögök rajta.
www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 19:15:46

@Toronyőr: valamelyik nap elzenézgettünk itt a blogon. azt olvasd el. a hitehagyott oldalas posztnál

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.27. 19:28:45

@Toronyőr: Tesa küldtem egy kis csemegét az énemből

bornagain 2012.12.27. 19:32:12

@Toronyőr:
Hehe, lassabban a testtel! :-)
Az elején 1x kiborultam picit toled, de azóta én is csíplek!
Bárcsak tudnák a WT zrt-hez meg Németh Sándor vezeto lelkész úr-hoz is ilyen toleráns lenni! :P

Toronyőrbácsi 2012.12.27. 19:55:28

@bornagain: Németh Sándor Úr egy "tisztességes" gazember. " Minden tiszteletem" az övé. Minden Istentől megáldott, jóakaratú ember hisz neki, "ha kellően hülye". Sanyi bátyánk karizmája nagyon "tiszteletre méltó". Csakhogy a "Jóisten" adott nekünk néhány dolgot, ami alapján dönteni tudunk: józan ész, tiszta szív, lelkiismeret, tudás, lojalitás, gondolkodóképesség, család, empátia, stb (nem fontossági sorrendben). Ezeket azért kaptuk, hogy használjuk. Tehát vagy Isten (vagy egy felsőbb hatalom) döntött rosszul, vagy Sanyi bácsi, amikor ezeket semmibe veszi. Egyébként nem gyűlölöm a vallásokat, csak egyszerűen utálom őket, mint a sz@rt. "Vidám vasárnap"-ot mindenkinek! Amúgy meg Armageddon már közel van. (Pár évtizede) Írjál még,lelkem, sokat!

bornagain 2012.12.27. 20:46:12

Írok én, lelkem! :)
Egy kis gázsiért... :D

EveH 2012.12.27. 22:27:47

@sefatias: Inkább csak vicces....... de az nagyon :)

Laci7000 2012.12.29. 23:38:16

Kedves "fórumozók"!
Egy barátom szólt, hogy miféle hír terjed itt. Szeretnék erre reagálni. Először is: az ún. "Hit Gyüli"-nek (Faith Church) vannak különféle amerikai változatai is, és hogy ott némelyikben mit csinálnak, fogalmam sincs., de nagyon nehezen elképzelhető, hogy bármelyik is pont a JT-val kötne szövetséget... bár Amerikában sok furcsa dolog van, mert sokan másképp közelítenek a hitelvi igazságokhoz, mint pl, hazánkban. DE!!!! NYUGI, a magyar HGY-ben teljesen elképzelhetetlen, hogy a vezetők a jehovistákkal szövetkezzenek. Ez esetben ők a hívek szemében saját magukat tennék TOTÁLISAN hazuggá és ŐRÜLTTÉ. Tekintettel arra, hogy a HGY-ben igen sokan vannak, akik a Bibliát jól ismerik, tuti nem lehet elfogadtatni a hívőkkel egy ilyen szövetséget, aminek semmi köze sem lenne ahhoz a bibliai világnézethez, amit a HGY kisebb-nagyobb hibákkal talán, de alapvetően magas színvonalon képvisel már nagyon régóta, és a többség tisztában van egy ilyen "szövetség" teljes abszurditásával. Magyarul: ez a hír bizonyára egy nagy KAMU annak érdekében, hogy egymást idegesítsék miatta az istenkereső emberek. üdv: L.

Laci7000 2012.12.29. 23:48:34

@leslie07: kedves Leslie07!
nagyra értékelem azoknak a hozzászólásoknak egy részét, amit más hitelvi fórumokon is láttam tőled (bár néha kicsit erősek),..... de ha tényleg te is azt hiszed (ha jól értettem), hogy van esély egy HGY-JT fúzióra , amit ez a cikk említ, akkor te sem vagy még minden téren kellőképpen tájékozott ;-)
Ugyanis tényszerűen elmondható, hogy BŐDÜLETES NAGY távolság és eltérés van teológiailag és Istenkép tekintetében e két felekezet között (hála Istennek). üdv: L.

Laci7000 2012.12.30. 00:04:00

@kingdom: kedves kingdom!
ha már itt vagyok, teszek egy megjegyzést az általad bemásolt írásra: ez egy katolikus szemlélettel megírt iromány, ami elmondja a saját felekezeti elképzelését egy másik felekezetről. Ehhez joga van, de ha jobban meg akarod érteni a Máté 7,22-23-at, akkor nézd meg előtte a 7,21-et is. Arról beszél, hogy NEM MINDENKI megy be azok közül a mennyek országába, akik azt mondják, hogy "Uram, Uram..." Tehát azoknak egy része bemegy, csak NEM MINDENKI. Utána elmondja, hogy ezek miket csinálnak. Tehát hogy démonokat űznek, stb... ETTŐL még nem mennek be a mennyek országába, és erre vonatkozóan kapnak egy figyelmeztetést AZÉRT, hogy a nagy dolgok cselekedése és démonűzés KÖZBEN se veszítsék szem elől a lényeget, és nehogy gonosz szívűvé váljanak. Mert a "jó gyümölcs", amit Jézus elvár, NEM a csodatevés, NEM a démonűzés, hanem a szeretet gyakorlása és hasonlók. A csodák az "csak" egy PLUSSZ, de ettől még lehetnek ISTENTŐL VALÓK. De... A CSODATEVÉS ÖNMAGÁBAN NEM JELENT ÜDVÖSSÉGI BIZONYÍTÉKOT. Az üdvösséget kegyelem, a megtérés és a bűnbocsánat hozza létre. A csodák pedig AZOK SZÁMÁRA AJÁNDÉKOK, akik átélik, kapják azt, akiknek az érdekében történik. Az Isten előtt viszont nem igazolja ez senki üdvösségét, a csodatevőét sem. Mert az üdvösség kegyelemből van, nem érdemből. Ezért mondja Pál az 1Kor 13-ban, hogy ha szeretet nincs őbenne, akkor mindegy, mekkora csodát tesz, nem ér semmit, de ezzel nem a csoda létjogosultságát és jó voltát tagadja meg. Ez a helyes értelmezés szerintem. üdv: L.

Laci7000 2012.12.30. 00:33:02

@Oswald Spengler: kedves Oswald! megütötte a szememet ez az előbbiekből: -----(idézet korábbról) : ""Véleményem azonban elég határozott arról, hogy teológiailag mi helyes, és mi nem"...... Ön egy nagyon bátor(?) ember. "----
Ehhez annyit szólok hozzá elgondolkodtatóul, hogy nekem úgy tűnik a Bibliából, hogy az összes apostol ilyen "BÁTOR EMBER" volt! :-)))) Tehát ez önmagában nem gond, csak onnantól a mi felelősségünk, hogy ne beszéljünk hülyeségeket ;-)

leslie07 2012.12.30. 05:52:41

@Laci7000: Kedves Laci7000, amint írtam megvan ennek a lehetosége.de csak lehetosége,ami nem a hitelvek azonossága,
hanem az ezeket a valásszervezeteket létrehozó
mozgatóeronek a pénznek a hatalma.
Ahány emberek által alapított vallásszervezet van a világon az sajnos pénzalapra épul. Azért mondom, hogy sajnos, mert nem így kellene lennie.
Nem ez lenne az elso eset a Hit Gy. fennálása óta,
hogy a jó befektetés érdekében , ha nem is a hitelvek azonossága miatt, de anyagi érdekekbol meglép egy ilyen gesztust az Ortorony szervezet irányában. Ezenkivul azt is tudni kell, hogy az osszes vallászervezet létrehozása mogott ugyanaz a háttérhatalom húzódik meg.Ha pedig ezek úgy látják jónak, hogy egyesíteni kell az eroiket, akkor meg is teszik, ha tetszik nekunk, hanem kedves Laci 7000.Hogy valóban megteszik-e azt majd meglátjuk. De mivelhogy nem mi ill. a kulonbozo vallászervezetek tagjai , de még a vezetoi sem dontjuk ezt el, hanem azok ,akik a vallásbizniszbe sok, sok pénzt fektettek , így sem kizárni, sem megakadályozni nem tudjuk azokat, ha íly dontést hoznának.

leslie07 2012.12.30. 05:55:22

@Laci7000: Hát igen hatalmas csodákat nem csak Krisztus kovetoi vihetnek végbe:

13
És láték a sárkány szájából és a fenevad szájából és a hamis próféta szájából három tisztátalan lelket kijőni, a békákhoz hasonlókat;
14
Mert ördögi lelkek azok, akik jeleket tesznek; akik elmennek a földnek és az egész világnak királyaihoz, hogy egybe gyűjtsék azokat a mindenható Isten ama nagy napjának viadalára.

Erdemes megfigyelni ebben az idézetben a Hamis próféta szerepét is.

leslie07 2012.12.30. 06:03:54

@Peltak: Bizony csak is a Szentszellem, amely nem az Azusa utca 312-bol áradt a világ felé.

leslie07 2012.12.30. 06:19:44

@Peltak: Ismerd meg a vallásszervezeted multját, és nemsokára létrehozol majd te is Johnny-hoz hasonlóan a Volt HGY tagjainak egy segítoblogot.
Ha adhatok tanácsot a vizsgálódást kezd a 2. Kor. 11:4-el , foleg a más szellemmel. Mert ugye lehet hogy valaki azt a krisztust prédikálja, de nem azt a szellemet azaz a Szentszellemet vette.
Nos ha visszamész a torténelembe az Azusa utca 312-es számu ingatlanban lejátszódó események
megismerése céljából, akkor talán felmerul benned a kérdés, hogy nem más szellemet vettek-e azok, akik oda eloszeretettel jártak.
Azért ha gyengébb idegzetu vagy, vagy ha nem szereted a horrorfilmeket, akkor inkább hagyd ki az Azuca utca 312-ben tett idobeli látogatásodat.
Ez egy baráti jó tanács akart lenni.

leslie07 2012.12.30. 06:32:20

@Peltak: Ellemben a más szellem maradna mindkét felekezetben, hisz az egyik azaz JT tagadják a Szentszellemet, hogy valós személy lenne, tehát nem a Szentszellemet vették.
A HIT GY.-e felekezet pedig eleve más szellembol vett az Azusa utca 312-re visszavezetve a szellem eredetét. Most márcsak az a kérdés, hogy a két felekezetet mozgató szellem azonos-e. Szerintem igen, hisz mindkét felekezet a megtévesztés szellemének(gor. Puthon) a hatalma alatt áll, azzal
a kulonbséggel, hogy az egyik engedi, hogy bele is hatoljon, a másik pedig még ózkodik a Puthon szelleméval való szimbiózistól, azaz a gazdatest szereptol. Nos ez írtózkodó magatartás miatt kellene a Hit GY. szellemét birtokló és másokba betolto papjainak elérni az Ortorony szervezet papjainál, hogy legyenek nyitottak és válalják fel a Phuton gazdatestének a szerpét, cserébe pedig szedhetik majd ok is a tizedet, mikozben kulonbozo jeleket és csodákat tesznek majd , ami noveli a világ szemében az eddig nagyon is letaposott tekintélyuket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.30. 08:04:12

@leslie07: Te Lezli! Ugye ezeket te sem gondolod komolyan?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.30. 08:04:57

@Laci7000: Barátom! Tetszik a hozzáállásod. :)

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.30. 09:27:31

@Laci7000:
Köszönöm válaszod.
Igen megértem,hogy fenntartod az elfogultságát a cikknek,...ez érthető.
Helyes az ilyen hozzáállás mindenféle írással értekezéssel kapcsolatban.

Nem akarok most a HIT-GY orientálódni;.sem megbántani azokat akik őszinte szívből hiszik ,hogy ott a helyük.
...de úgy általában véve, vannak keresztény csoportosulások,ahol különös hangsúlyt kapnak a csodák,a látványos tettek;karizmák....ezek úgy általában a pünkösdista forrásokkal rendelkező keresztényeknél általánosak,jellemzőek.

Ezek olyan szélsőséges módon nyilvánulnak meg ami hátborzongató,..olyan állapotban esnek össze emberek amely állapotból kiűzött démonokat,és egyéb pszichikai esetek figyelhetőek meg,

...nemrég olvastam egy sztorit,hogy valakit az utcáról összeszedtek,majd átadták neki a nyelveken szólás adományát...inkább nem kommentálom a részleteket...;de az életében nem történt semmiféle változás ,sem a keresztényi egyéniség.

Pál elég egyértelmű ebben..:

(1Korinthus 13:8 [22 H Karoli rev. 2011])
A szeretet soha nem fogy el. De legyenek bár prófétálások, eltöröltetnek; vagy akár nyelveken szólás, megszűnik; vagy akár ismeret, eltöröltetik.

(1Korinthus 13:9 [22 H Karoli rev. 2011])
Mert töredékes az ismeretünk, és töredékes a prófétálásunk:

(1Korinthus 13:10 [22 H Karoli rev. 2011])
amikor pedig eljön a tökéletes, a töredékes eltöröltetik.

A fenti okból nyilvánvaló,hogy Krisztus Urunk eljöveteléig a Hit korszakában élünk,..S nem a látáséban;...

Akkor kérdem én kinek kellenek ezek a látványos dolgok és a csodák?...
Az Urnak.?..nem érdeke..ha akarna látványos tettek nélkül is megtehet dolgokat,.úgy ,hogy a Hit megmaradhasson.és ne a látás vegye át a helyét..

De ha ez jellemez egy egyházat és kifogásolható módon a pszichotikus esetek miatt, joggal vetődik fel a kérdés,..Kinek a malmára hajtja a vizet?

Akkor kinek az érdeke,hogy ezek a nagy jelek jelen legyenek ezekben az egyházakban??...Ki az?

A végén magad is helyesen állapítod meg a csodák szerepét és okszerűségét.

Laci7000 2012.12.30. 11:56:01

Sziasztok! Mivel ez a blog a JT-nak a megsegítését szolgálja alapvetően, nem akarok itt sokat a karizmatikusokkal foglalkozni, mert nem lenne szabályszerű a fórumra nézve. Azt viszont megjegyzem, hogy egy tájékozott hites is ugyanúgy szeretné a jehovistákat "észhez téríteni", mint más jó szándékú hívők. @Leslie07 : nem hinném, hogy reális az a speciális "látásmód", amit te kifejtettél. Az igaz, hogy vannak a pünkösdi mozgalomban is zavarok, de a Biblia akkor is buzdít mennyei erő vételére az evangélizálás érdekében, és sok vallásfelekezet pont azért megy téves útra már az alapoknál, mert lelki, testi, vagy csak értelemre, érzelemre alapuló módon próbálnak meg valamiféle istenértelmezést, és ennek vonzatait megélni.... természetfeletti, valódi Istenélmény nélkül. Persze, a természetfelettivel vigyázni kell, az is igaz. De... témánál maradva: a Jehova Tanúi például keményen tagadják a SzentLélek isteni csodatevő erejét és elutasítják működését. Ez jelzésértékű arra nézve, hogy ezek szerint akkor bizonyára nagyon is nagy szükség van rá ;-) .... Mert amit a jehova tanúi nagyon tagadnak, az általában valójában igaz a Biblia lényegét tekintve, mint tudjuk :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.30. 12:34:22

@Laci7000: Szia! Én az elmúlt egy évben kinőttem magam Jehova Tanúi legnagyobb ellenségévé.persze nem azért mert gyűlölöm őket, hanem azért, mert ők gyűlölnek engem.Én szeretem a Tanúkat, és ha arról van szó örömmel védem őket. Az utolsó mondatod nagyon lekezelő volt. És bár teológiájukat tekintve hatalmas baklövéseket találhatunk benne, a gyülekezeti életükben sok tekintetben biblikusabbak, mint bármelyik egyház. Ha górcső alá vetnénk a higyü-t akkor ott is megtalálnánk a baklövéseket. Méghozzá nem is kicsi arányban. De most nem az a tisztem, hogy negatívumokat keressek bennetek. Én azt keresem ami közös. Ezért is kértem találkozót az egyik itteni fejesetekkel, és mentem el az összejöveteletekre. Szóval van pár dolog, amit tanulhatnátok a Tanúktól. És ezért kár lenne leszólni őket

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.30. 12:34:36

@Laci7000:

Érdekes,hogy egyszerűen elzárkózol a Parókia portálról beidézett cikk hitelességében,mert az csak is Katolikus álláspontot képviselhet,..tehát ROSSZ,..No ebből Mi EX Jehova Tanúi már kinőttünk:)

Úgy tudom a Katolikus egyház pont,hogy nem veti meg a csodákat és a karizmákat,... sokszor ebből is élt:) Lásd a zarándok helyeket.
...Lásd a ma is nagyon magasztalt Pio Atyát aki, látványos tetteiről és csodatételeiről volt ismert.

Ezzel csak azt akarom hangsúlyozni,hogy bizony a katolikusok sem ítélik el a karizmákat...

Jehova Tanúi nem tagadják a Szent Lélek Isteni csodatévő erejét,és nem utasítják el a működését,..

De elutasítják azt,hogy Ma csodatévő erővel ruházzon fel egyéneket!!!
Erre ezt az evangéliumi nézőpontot hozzák fel.

(1Korinthus 13:8 [22 H Karoli rev. 2011])
"A szeretet soha nem fogy el. De legyenek bár prófétálások,
eltöröltetnek; vagy akár nyelveken szólás, megszűnik; vagy akár ismeret, eltöröltetik.!"

A Szent Lélek/Szellem képük is téves mivel az csak isten ereje;keze,újja,..s nem lehet egy személy.

Bár valóban sok téves elképzelésük van,sőt..nagyon is sok,de nem mindent kell elítélnünk amik náluk vannak,csak úgy mint a Reformátusoknál,Katolikusoknál.... Mindig az evangélium a mérvadó.

Amit ajánlanék figyelmedbe az 1909-es Berlini kiáltvány amit a Népegyházak írtak le elfogulatlanul.

Itt a Blogomon is elolvashatod:

kingdome.blog.hu/2012/12/18/keresve_es_ketsegbeesve_s_egy_kialtvany

Üdv

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.30. 12:36:13

@sefatias: bocs javítok:" Én az elmúlt egy évben kinőttem magam Jehova Tanúi legnagyobb ellenségévé"
Ezt nem így gondoltam, csak elfelejtettem bele írni az 'egyik' szót. szóval helyesen ez a mondat így hangzik:

Én az elmúlt egy évben kinőttem magam Jehova Tanúi egyik legnagyobb ellenségévé

Laci7000 2012.12.30. 13:00:24

@sefatias: Szia! Bocs, az a bizonyos kritikus megjegyzés NEM EMBEREKRE VONATKOZOTT, hanem a tanításra! Remélem, így már nem találod bántónak. Egy tanítást lehet bántani, és meg lehet róla állapítani jellemző dolgokat.

Laci7000 2012.12.30. 13:20:55

@kingdom: nem állítottam, hogy AZÉRT rossz valami, mert katolikus álláspontot képvisel, de sokszor van ebben elég nagy átfedés, párhuzam. Hogy mondjak valami jót, a katolikusok például hisznek Krisztus istenségében, helyesen, ezt nem is kritizálom, pedig ez is egy "katolikus tan", de ez nem csak "katolikus tan", hanem egyetemes igazság, és tudjuk, hogy igaz. Viszont például a JT-i nem hisznek ebben sem. Na, azt már kritizálhatjuk, joggal. Azt is kritizálhatjuk szerintem joggal, ha a SzentLélek csodatevéseit a mai napra már nem fogadja el valaki, mert "Jézus tegnap, ma és örökké ugyanaz". Így a csoda lehetősége tagadásának inkább hitetlenség jellege van szerintem. Tehát ha nem hiszem el, megmagyarázom, hogy miért nem lehetséges. A másik dolog, hogy a valóságban nem "katolikusok", meg "hitesek", meg "jehovisták" vannak, hanem ISTENKERESŐ EMBEREK.
Az emberek pedig NEM BIZTOS, HOGY AZONOSULNAK a felekezeti tanítással, és a prédikátoroknak nagy a felelőssége arra nézve, hogy milyen irányba terelik a hallgatóságot. üdv: L.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.30. 13:48:53

@Laci7000:

A 1Korinthus 13:8-ről és szöveg környezetéről mi az álláspontod?
.......................
Re.:
mondod:
Az emberek pedig NEM BIZTOS, HOGY AZONOSULNAK a felekezeti tanítással, és a prédikátoroknak nagy a felelőssége arra nézve, hogy milyen irányba terelik a hallgatóságot.
.............>>
No ez olyan Szektáknál mint Jehova Tanúi nem működik.
A prédikátor(Vén,Ksz) nem terelhet olyan irányba ami ellent mond a Hű és Bölcs rabszolga nézeteivel; le van írva és jól körül van határolva mit mondhat;és miből.
..ha a tag nem azonosul csak bent van..ezt kiszúrják a teljesítményéből;aktivitásából,..rossz példa lesz aminek megvannak a maga (szankciói).
Ellenkező vélemény hivatalosan nem létezik JT-nál.
Ezt hívják "egységes tanításnak" :)

Várom a fenti biblia verse a megtisztelő válaszod.

Laci7000 2012.12.30. 14:29:09

@kingdom: Szia! Egyik: Azért írtam, hogy én az embereket nem azonosítom teljesen magával az általuk hallgatott tanítással, hogy még inkább világossá tegyem, hogy nem magukat az embereket "támadom", amikor hittételekről van szó. Az embereknek meg kell előlegezni azt a bizalmat, hogy ők jóhiszeműen hisznek esetleg hamis dolgokban, és nem szándékosan. Másik: Az 1 Kor 13.8-ról kérdeztél. Válaszom: Az 1 Kor 13. fejezetének teljes szövegkörnyezetét is érdemes megnézni. A 12. fejezet és a 14. fejezet közé esik a 13-as, ami a szeretettel (agape) foglalkozik. Mindkettő mellette lévő fejezet pont a SzentLélek működését és ajándékait tárgyalja. Tehát a 13-asban említett "megszűnés" nem vonja vissza az ajándékok és erők működését, mert a 14-esben tovább folytatódik a téma tárgyalása. A 12-es végén a szeretetet, mint "kiváltképpen való utat" nevezi meg, ami kiemelt jelentőségű és örök érvényű. Akkor is létezni fog, és fontos lesz, amikor már "nem lesz szükség" a SzentLélek természetfeletti működésére, mert már eljön a "teljesség" (13,10) . A 13,12-ben meg is határozza azt, hogy ez a teljesség AKKOR jön el, amikor majd "színről színre" látjuk meg Istent, tehát az örökkévalóságban valósul meg. Amíg itt a földön vagyunk, és nem látjuk még Istent színről színre, addig tehát nincs még "teljesség", azaz addig még szükség van a SzentLélek csodáira, beavatkozásaira, ajándékaira. A szeretet jelentősége elé nem szabad helyezni a jelentőségüket, az a lényeg az egészben. üdv: L.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.30. 15:54:38

@Laci7000: >> a valóságban nem "katolikusok", meg "hitesek", meg "jehovisták" vannak, hanem ISTENKERESŐ EMBEREK.<<

Na ez tetszik. Szerintem minden felekezetben történik afféle lelkiismeretmegerőszakolás. Ez alatt azt értem, hogy mindenhol vannak olyan kérdések, ahol nem az egyéni, hanem a közösség vezetőinek lelkiismerete a mérvadó. És ilyenkor a közösség azért hisz valamiben, mert mondták neki.

leslie07 2012.12.31. 10:24:14

@sefatias: Sefa, én csak azt modelizáltam, hogy mi lenne, HA a két bálványszervezet fuzionálna.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.12.31. 10:27:07

@leslie07: hát ez a modelizálás elég élehűre sikeredett. gyakorlatilag úgy beszéltél róla,mintha ebben látnád a jövőt. túl sarkalatosan fogalmazol, és túl ellentmondást nem tűrően

leslie07 2012.12.31. 10:31:51

@sefatias: Persze,hogy torténik, keresik keresik de nem találják, mint a zsidók.

János 8:21
Ismét monda azért nékik Jézus: Én elmegyek, és kerestek majd engem, és a ti bűneitekben fogtok meghalni: ahová én megyek, ti nem jöhettek oda.
süti beállítások módosítása