EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Létezett egy első századi Vezető Testület?

2012.03.18. 00:14 | Johnny Joker | 62 komment

Raymond Franz is írt erről a beszédről a Lelkiismereti válság című könyve 4. fejezetében, amelyet elolvashattok itt:

Az Őrtorony Társulat alelnöke Frederick W. Franz egy felkavaró előadást tart az 59. végzős gileád osztálynak 1975 szeptember 7-én.
Az előadás célja az, hogy elejét vegye a szervezet kontrollálásában bekövetkező helycserének, vagyis saját elnöksége egy vezető testületre cserélésének. Egy változásnak, ami egyébként is megtörtént nem sokkal később. Az előadás különös fontossággal bír, mivel bibliai bizonyítékot tár fel az ellen a koncepció ellen, hogy az első században létezett volna egy központi vezető testület, vagy egy központi hatalmi struktúra, jeruzsálemi székhellyel. Ezt a bibliai előadást a táruslat legfőbb teológusa prezentálja, zavarbaejtő ellentétben azzal, amit a társulat tanított és tanít ma is, mint ami Jehova tanúi Vezető testülete létének alpjául szolgál, amely mint uralkodó hatalom irányítja az egyház világméretű munkáját New Yorkból. Az előadást követő befejező gondolatok és észrevételek Raymond V. Franz (1922-2010) korábbi vezető testületi tagtól származnak.

Címkék: videók titkok ébredjetek! bétel~szolgák

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr874323055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bornagain 2012.03.19. 11:18:32

késo éjjellig olvastam, de nem jutottam el a végére... lenyugozo olvasmány!

reboot (törölt) 2012.03.19. 21:07:17

Én régen azt gondoltam, hogy csak egyes ksz-ek tudnak nagyon bután viselkedni, de a venék tapasztaltak, ok azért más színvonal...

Aztán rájöttem, hogy tévedtem. Nem jobbak. Sőt. A kezükben levő hatalmat olykor tudatosan rosszra használják, és nincs aki kontrollálja őket. Olykor érzik is hogy mar nagyon sántít a dolog de mennek tovább.

Aztán megismertem a köföket és rájöttem meg rosszabb a helyzet... Tisztelet a nehány kivételnek. Megvesztegetés, szimónia, pénzszeretet, fanatizmus, alkoholba folytott bánat, káromkodás, kettős beszéd, manipuláció, gyanakvás, beképzeltség, ostobaság a köbön... Nem folytatom.

Minél fentebb mész, annál több mocsokkal találkozol, és szerintem ezt nem lehet épp ésszel kibírni.

Rá kellett jönnöm, a fejétől bűzlik a hal. És ez teljesen igaz jt szervezetére is.

A legmagasabb szinteken a legnagyobb ármanykodás megy.

Az pedig a dolog pikantériája, hogy jelen esetben a vt ellen felhozott érvek nagyon ütősek.

Érdemes minden jt-nak megismernie F Franz szóban forgó előadását. Szép bizonyíték arra, hogy 'a cél szentesíti az eszközt'.

Ha a vt létjogosultsága ellen kell érvelni, akkor találnak érveket. (szerintem jogosan) Ha mellette kell érvelni, akkor meg azt támasztják alá, ha kell azon az áron is, hogy elhallgatnak sokkal ütősebb érveket, amik ellenük szólnak.

Ez az apostoli példa? Ilyenek voltak a hit példaképei?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 21:27:50

@reboot: ma nagyon az elkeseredés beszél belőled

Nεω 2012.03.19. 21:41:15

@sefatias:

Hát.. Sefa barátom, nekem nem elkeseredésnek tűnik... de lehet zizmók vagyok:-)

Realista manifesztáció:-)
Elkeseredés? Végül is ja.. van benne valami, elkeseredhet az ember, hogy annyi évig kihasználják... de ha Istennek tetted, nem kell bánnod. Ő tudja.

Nem kő elkeseredni ezeken a felismeréseken...

Új élet vár új remény:-)

Előadás:
Teljesen egyet értek. Brutális ez az egész. Franz könyve is leírta ugyanezt a storit, de így, hogy elő is adta nem sokkal korábban... döbbenet. Erre nem emlékeztem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 21:46:36

@Τιμόθεος: néha bennem is előjön az az érzés, hogy felesleges volt minden amit tettem. mai órabéremen milliókban lehetne számolni azt amit a szervezetért, a gyülekezetért, és a testvérekért tettem. Persze néha meg előjön az érzés, hogy ha újrakezdhetném, nagy részét ugyanígy csinálnám. Bár igy utólag fáj egy kicsit, hogy a fiókhivatal ilyen könnyen elengedett. Úgy éreztem magam mintha kidobtak volna a szemétbe.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 21:51:50

Egyszer nekem kellett bejelentenem hogy a gyülekezetünkben egy testvér befejezte az általános úttörő szolgálatot. A hivatalos bejelentés igy hangzott volna X.Y. már nem általános úttörő. de nem vitt rá a lélek, hogy ilyen bunkó modorban vessek véget a gyülekezet előtt egy több éves megfeszített munkának. Ezért egy kicsit hosszabbra sikeredett a bejelentés, amiben méltattam a szolgálatát, és a gyülekezet nevében a hálánkat is kifejeztem neki. ott mindenki előtt. Azt hiszem ennyit mindenki megérdemel, aki letett valamit az asztalra.

Nεω 2012.03.19. 21:53:02

@sefatias:

Elhiszem. És így is gondolják. Olyan fokú irgalmatlanság van, amit elmondani is rossz.
De amit emberekért, idősekért, Istennek (még ha nem is neki, de te így tudtad, és Ő ezt tudja, ez vigasztal engem is), tettél, azt ne bánd. Attól te csak több vagy. Ők meg had higgyék, hogy a világon a legjobb emberek. Sőt, az egyetlenek akiket ma Isten megment. Jó nekik.

Az ilyen romlott hitehagyottak, akik a gyehennára valók, mit akarnak különben is?
Minket meg is köveznének, csak nem szabad. Írta az Őrtorony.

Csak azt nem írta, hogy akik akkoriban fellázadtak, egyenesen Isten szelleme ellen, vagy a kinevezett (általa közvetlenül kinevezett) személyek ellen lázadtak, és nem azért, mert hazudott a próféta, ők meg rájöttek...

ÁÁ.

De képzeld, már nem dühöngök. Épp Névtelenülnek írtam, hogy leszoktam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 21:57:47

@Τιμόθεος: :) olvastam. Állítólag mindenki szíve és veséje vizsgálat tárgya lesz. akkor majd lesz csodálkozás, hogy mindenki egy dénárt kap. az is aki a többi szerint meg sem érdemelné

reboot (törölt) 2012.03.19. 22:01:27

@sefatias:

Szia. Jól érzékeled. Napok óta kavarognak bennem ezek az érzések. Most volt időm kiönteni.

Persze mindegyik mondat mögött konkrét sztori áll. Olyan szívesen leírnám ide név szerint ki mit művelt, amikről én tudok, és tudom másoknak is volna mivel kiegeszíteniük... Nem apró botlásokra gondolok...

Intéztem én már felmondást (nem akartam kirúgást írni) két diplomás értelmiséginek (mérnök+számvitel) csak azért mert alkalmatlan volt a feladatra, hangsúlyozom: a feladatra!! Emberileg oké volt. Sosem bántam meg a döntésem. Olyan munkát talált végül ami feküdt neki. Ő is belátta, jó döntés volt. Ennyi. Nincs harag.

Ilyen jt között elképzelhetetlen...

A normálisakat kicsináljak, a hülyék szaporodnak.

Engedtessék meg, hogy ezen flusztrációmat ezennel, itt kiéljem. :)

Nagyon sokat kellett nyelnem a szervezet vezetőinek hülyeségei miatt. Sok katasztrófát láttam. Túl sok tönkretett embert.

Most törlesztek. Bosszút úgy se tudok állni. Nem is tehetem.

Remélem sok jt olvassa ezt az oldalt. Talán hamarabb kapcsolnak mint én tettem...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:05:07

Sokszor kerültem olyan helyzetbe, hogy leváltott, vagy elköltözött vénekről beszélgettünk a megmaradt vénekkel. De egyszer nem sajnálkoztak. Hanem örültek, hogy végre megszabadultak tőle. Ha csak egy két ilyen eset lenne azt nem írnám le, de sokszor előfordult. Milyen szolgatársak lehettek? És vajon rólam mit mondtak, amikor megszabadultak tőlem?

reboot (törölt) 2012.03.19. 22:14:29

@sefatias:

Tudom ;)

Nagyon korán meg kellett tanulnom, hogy védjem magam, mert az első adandó alkalommal hátba szúrnak ha tehetik. Meg is próbálták nem egyszer!!

De ez a történet még nem ért véget :)

reboot (törölt) 2012.03.19. 22:15:36

@sefatias:

Rólad mit mondanak? Valószínűleg sok olyat ami sosem volt igaz...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:17:48

@reboot: hát hallottam néhány szaftos pletykát. persze mikor jeleztem, hogy szeretném ha abbahagynák a rágalmazást, akkor azt mondták, hogy egy kiközösített ne reklamáljon. menjek vissza aztán majd akkor lerendezhetem. de addig mindenki azt terjeszthet rólam amihez kedve van

Nεω 2012.03.19. 22:32:32

@sefatias:

Látom belendültetek:-) Erre sokszor felfigyeltem én is annak idején, mármint, hogy hogyan bánnak a kiközösítettekkel. Most abba nem megyek bele, hogy mi alapján nem szólnak egy szót se hozzájuk, de egy biztos, a méltóságukat gyakran nem hagyják meg. Aztán akik visszatérnek, még el is hiszik, hogy ez a lealázás nekik jó volt.

Én volt hogy rámosolyogtam egyik-másikra. Meg ha kiadványt kér, akkor se csak odalökném. Érdekes dolog ez az embertelenkedési része a dolognak. Márpedig sok embertelenség megy vigyorgás leple alatt.

Persze normális tagok is vannak azért. Tény.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:34:59

@Τιμόθεος: vannak normálisak. Azért van aki hallgat az emberséges lelkiismeretére. De az biztos, hogy néhány ember önbecsülésének jót tesz az amilyen helyzetben vagyok. pedig ha tudná, hogy mennyivel könnyebb az életem...

Nεω 2012.03.19. 22:36:10

@sefatias:

Ámen! Ugyanígy vagyok. De komolyan. Csak rólam nem tudják, hogy ki vagyok közösítve:-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:38:37

@Τιμόθεος: nagyon sokan vannak hasonló helyzetben. sokan érzik, hogy csak formálisan tartoznak a gyülekezethez. és csak egy bejelentés hiányzik csak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:42:23

@Τιμόθεος: mennyi gyötrődés, álmatlan éjszaka van az ilyenek mögött. és nincs senki aki segítene neki. nem mernek senkihez fordulni, mert egyből nekikugranának. Ha ezt olvassa valaki a fiókhivatalból, akkor remélem elgondolkodnak rajta. már gondolkoztam hogy irok egy levelet, a sok szenvedő nevében

reboot (törölt) 2012.03.19. 22:46:50

@sefatias:

Hamis keresztények. Szégyenfoltok. És élvezik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.19. 22:49:44

@reboot: nem biztos hogy rosszak ezek az emberek. szerintem inkább fogalmuk sincs arról hogy mit tesznek. Sokat rágódom ezen, hogy mennyire vonhatók felelősségre. és ha élvezik, akkor is lehet hogy azért, mert azt hiszik, hogy ez tetszik istennek

Nεω 2012.03.19. 22:52:30

@sefatias:
Hát nekem nincs álmatlan éjszakám már. Eleinte bedurrant az agyam, amikor először jöttem rá, hogy hazudnak nekem mint a vízfolyás.

Ma már tudok aludni szépen:-) Könnyebb az életem, és nem érzem azt, hogy ma se feleltem meg a sok alapelve egyikének. Ma is felismerem ha hibázom, és tudom, hogy ki kell javítanom, de nem küzdök a bűnösség érzésével, csak ha valóban rosszat teszek.

Ha a fiókhivatalba írsz, már a portán kidobják. Előolvassák,és oda el se jut, ahova küldöd. Nem írhat oda akárki, de neked ezt tudnod kell...

Ha olvassa ezt egy ál-bételes, aki le akarja buktatni azokat, akik lelkiismereti válságba kerültek a sok hazugság miatt, és a gyehennára akarják juttatni (szervezeten kívülre, gyengébb bételes kedvéért)
akkor csak egyet ajánlanék neki:

gondolja végig azt a tömérdek információt, ami itt fent van, és mondja a tükörbe, hogy Istent szolgálja, ha az ilyeneket megbünteti mint mi (akik nem paráznák, nem lopnak stb, csak utálják a hazugságot, képmutatást, vérbűnt, csalást, és nem tudnak benne részt venni tovább).

Ajánlom nekik R Franz könyveit. Alap művé kéne tenni a Bételeseknek az első egy évben:-)

Szóval, spicliknek csak annyit, hogy lelkiismeretet kéne beszerezni,és igazságosságot.

Nεω 2012.03.19. 22:55:00

@sefatias:

Rebootnak igaza van. A mezei Pistike bácsi nem tud semmit. Ő nem hibás, csak max áldozat.

De a vezetők TUDJÁK mit tesznek. A VT tudja, és a fiókhivataloknak is kell legyen némi ismeretük. De a legnagyobb ludas a VT.

Aztán, hogy olyan a felhozatal amilyen, az meg nyilván okkal van...
Én nem voltam rossz ember, (büdös tudom) de szerintem tényleg nem. És ennek ellenére megtűrtek. Miért? Végül is rájöttem... amíg teszed szó nélkül amit kérnek, azé elviselnek.

Nεω 2012.03.19. 23:00:38

@sefatias:

Akkor képzeld el, hogy már nem annyira.. Gondold el milyen lehettem.

Volt hogy én megijedtem magamtól. Képes voltam 20 percig szidni a VT-t. De azt úgy rendesen.

Már nem teszek ilyet. Isten ítéli el őket is, ahogy engem is. Hála égnek nem tőlük félek... MÁR.

Az én lelkiismeretemen nem uralkodnak többé. De nem ám. Szóval nem harag ez már. Csak.. ha olvassák, hát művelődjenek. Mert tudod élőben nem szabad megmondani nekik semmit úgy sem. Az lázadás. ha igazad van akkor is. Micsoda eldeformált irányítás.. gondolkodás.. ááá

Nεω 2012.03.19. 23:02:18

@sefatias:

Igaz! Köszi. Megfogadom.

reboot (törölt) 2012.03.19. 23:02:51

@sefatias:

Holnap válaszolok. Sűrű volt a mai napom. Megyek pihenni. És még mindig logók egy válasszal. Nem felejtettem ám el :)

bornagain 2012.03.19. 23:03:21

@Τιμόθεος:
Timo, nem illik 2 barát párbeszédébe belekotyogni, de mit szólsz a kovetkezo esethez (nem Magyarországi és nem is célom nyilvánosságra hozni a személy nevét) - szóval!
Az illeto egyetemet végzett, korábban elvált majd újranosult...gyermektelenek(a mostani feleségével) A pasi egy homoszexuális - lehet biszexuális is - de nagyon ugyesen csinálja - sokat utazik, lakóhelyén nem keveredik kalandokba. Jó megjelenésu, nagyon ravasz! Ja, és gyul. vén. Csak elég megfigyelni, hogyan nyali tekintetével a fiatal fiúkat.
Lehet, hogy a gyulekezetet Jehova vaksággal sújtotta, mint a Szamária városát korulvevo asszír hadsereget??? :DDD
Bocs a "beszólásért"! Jóccakát :)

Nεω 2012.03.19. 23:08:27

@bornagain: @reboot: @sefatias:

Én is lelépek, úgyhogy jó éjt mindenkinek.

Sefa, neked lelki békét kívánok és ilyesmiket.

A sztorihoz nem tudok hozzászólni. Biztos van ilyen is.. sok dolgot hallottam megéltem, láttam stb.

Engem ez sose érdekelt, mert mindenütt van ilyen. Minden vallásban, úgy értem.

De érdekes...

Áldás, Békesség

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.20. 08:00:28

@Τιμόθεος: Engem ez sose érdekelt, mert mindenütt van ilyen. Minden vallásban, úgy értem.

na ezért nem nézelődök másfelé. És bár nem mindennel értek egyet, istenben bízok, és tudom hogy helyre fogja rakni a dolgokat. vagy így vagy úgy
efézus 3:20,21 4:16

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.20. 08:20:08

@sefatias: @Τιμόθεος: @reboot: @bornagain:

Elnézést, hogy belekotyogok a beszélgetésbe, csak sefa kommentje megfogott.

"néha bennem is előjön az az érzés, hogy felesleges volt minden amit tettem. mai órabéremen milliókban lehetne számolni azt amit a szervezetért, a gyülekezetért, és a testvérekért tettem. Persze néha meg előjön az érzés, hogy ha újrakezdhetném, nagy részét ugyanígy csinálnám. Bár igy utólag fáj egy kicsit, hogy a fiókhivatal ilyen könnyen elengedett. Úgy éreztem magam mintha kidobtak volna a szemétbe."

Véleményem szerint ezek emberi érzések és teljesen normálisak. Nem szabadna bűntudatunknak lenni, ha az ellenünk elkövetett szemétségek miatt haragot érzünk. Az lenne a baj, ha nem éreznénk ilyet. Ez az oldal részben ezért is létezik, hogy ennek a máshol nem igazán kifejezhető haragnak teret adjon. Én magamban sokszor csak "gumiszobá"-nak vagy "dühöngőnek" nevezem.

Sorolhatnám a következményeket, amiket az elfojtott harag okozhat az emberi szervezetben. Szakemberek serege él abból, hogy ezeket az elfojtott haragokat felszínre hozza és az illető végre szembesülni tudjon a saját érzéseivel. Jézus maga is érzett haragot és ki is fejezte azt (pl kidobálta a kereskedőket a templomból).
Szánalomra méltó az az ember, aki nem képes a haragját kifejezni, mert azt gondolja, hogy valami 'keresztényi műmosoly' felrakását kívánja meg tőle az Isten. (miközben szép lassan egy .....(most itt nem mondom mivé) alakul át az illető)

A harag tartósodása az, ami gondot okozhat (erről már írtam valahol Névtelenülnek, de nem tudom hol). Ez az, ami árthat magunknak és a környezetünknek, ami olyasmi, amivel szembe kell néznünk és kezelnünk kell, mert egyébként még 'Isten ellenségei is lehtünk'.
Ha haragunk nem akar csillapodni ésszerű idő elteltével (ez kinél mi), akkor egó problémával nézhetünk szembe.
Ebben az esetben is 'használhatjuk' a haragot, mert az egónk harag formájában fogja a felszínre dobálni azokat a dolgokat, amiket kezelnünk kell.
Ha be tudjuk azonosítani, hogy pontosan mire is haragszunk, akkor azt kell magunkban kezelni, mert az a mi problémánk.
Erről írtam bővebben: eletazortoronyutan.blogspot.com/2012/02/projekciorol.html

Ezért 'haragudjatok, de ne vétkezzetek' (Zsolt 4:5). Az elszenvedett sérelmekből, megaláztatásból pedig tanulni tudni kell, mint ahogyan mindenből lehet tanulni, de az egyik legnagyobb tanulság, amit levonhatunk, hogy nem tesszük ki magunkat olyan emberek hatásainak, akik ezt használják 'nevelési módszer'-ként.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.20. 08:35:11

@karalabe4: Lassan doktorálhatsz pszichológiából

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.20. 08:56:04

@sefatias:
Nem áll szándékomban. Ezek a gondolatok egyébként elsősorban a saját tapasztalataimon alapulnak.

Nεω 2012.03.20. 08:58:55

@sefatias:
Szia!

Már sokszor leírtam neked, összemosol dolgokat. Sajnos ez még Őrtorony ragadvány. Ott ez szándékos érveléstechnikai hiba, magyarul félrevezetés. pl. két ellentétes tényt/fogalmat szembeállítanak, neked pedig választanod kell. Átmeneteket, kikötéseket, feltételeket stb stb NEM említik meg.

Ugyanezt érzem az írásaidból folyamatosan. Az, hogy vannak problémák a keresztény gyülekezetekben is, egy dolog. Ezek emberei bűnök, amik meg lesznek ítélve.

De az, hogy a tanúk szembemennek mindennel ami a keresztényeket keresztényekké teszi (hitük, viselkedésük, jó hírük ez vagy elfogadhatatlan farizeusi képmutatás, és a Sátán hamis próféta csöve, vagy azok aminek állítják magukat: az egyedüli igaz vallás..

Viszont itt most nem én állítok szembe, hanem ŐK. Kimondják, és hirdetik: mindenki elpusztul, mi nem, mert mi vagyunk az igaz vallás.

mit a szervezet művel a jó hírrel/Krisztussal, a hozzá fűződő kapcsolatunk ránkerőltetésével, az vagy igaz vagy nem. Túl radikális ez a csoport ahhoz, hogy egy legyen a sok közül.

És erről egy az egybe leválasztandó, hogy problémák mindenütt vannak.
Szumma-szummárum, nem keverendő a hiba és az Isten szándékos meghazudtolása:

- emberi/vagy egyéni tényezők, emberi bűnök ('hibák')
- a SZERVEZET amit képviselek, és a bűnei fajsúlya szerint, amiket írtam fentebb (de oda lehet venni a hamis prófétálást is)
- Ha a Krisztushoz való hozzáállásunk (tanúké inkább) rossz (nem fogyasztanak a jegyekből, mert nekik nem szabad) ez óriási gond újra:
vissza a törvényhez 7 M embernek.

Szóval akárhogyan akarod összemosni a tanúkat a többivel, azt kell mondanom igazuk van, mert nem lehet beleilleszteni őket a kereszténység közé. Nem megy. Isten ítéletébe nem szólok bele. De ezeket azt gondolom Bibliából el lehet olvasni.

Ha rájönnél, hogy mégis ők az igaz vallás, mondd el nekem is... meg azt is, hogy hogyan és mi alapján lehetséges.

Üdvözlet

Nεω 2012.03.20. 09:00:25

@karalabe4:

Szia!

Néztem már az oldaladat. Majd még olvasgatok ott is, aztán ha tudok írni érdemben bármit is, majd írok.

Ez a harag kérdés érdekes. Majd még átgondolom. Egyelőre vannak érveim pro és kontra, és persze millió megkötés, kikötés, fogalomtisztázás etc mellett.

Neked is Üdvözet:-)

reboot (törölt) 2012.03.20. 09:15:26

@karalabe4:

szia. kösz a segítségnyújtást. gumiszoba :) bizonyos értelemben igen, de jancsinak meg ne mond :D

szóval, kicsit fáradt voltam, ilyenkor az ember borúlátóbb, mint normál esetben :)

ami meg ráadásként még jött, az a személyes tapasztalatom, leírom:

nemrég volt lehetőségem egy amerikai cégnél lenni egy egész napos üzleti tárgyaláson, ahol záros határidőn belül el kellett simítani a létrejött' hullámokat', hogy finoman fogalmazzak

évek óta, újra és újra azzal szembesülök, hogy mennyire hatékonyan meg lehet oldani komoly gondokat olyan emberekkel, akik csak 'multi cégek menedzserei', és nem az egyedüli igaz vallás prominens tagjai

[amúgy nem vagyok multi buzi, és tudom, hogy vannak rossz tapasztalatok is e téren]

mindenki a sikerben volt érdekelt, és természetesen abban, amit ez magával hoz

nincs ideologizálás, meg lehet mondani őszintén a legkeményebb kritikát is kulturáltan, mert mindenki tudja, hogy ha az adott projekt nem sikeres, akkor annak következménye lesz rá nézve is!!

nem tudom kinek mi a világi tapasztalata, de engem mindig szíven üt, amikor azt látom, hogyan lehet egy bonyolult és kínos helyzetet megoldani egyenes, őszinte beszéddel, és egy közös cél szem előtt tartásával

aztán eszembe jut az a sok megbeszélés amiben eddig részem volt...

hogy mennyire semmit mondóak, hogy mennyire eredménytelenek, amatőr, felszín alatt gyűlölködő, kiskirályok kéz kezet mos alapú döntései, vagy éppen egy nyálcsorgató nagy benyalás a 'feletteseknek', széles vigyorral, bólogatással, majd azért a háta mögötti fikázással...

hogy hány óra, hány nap, hány hét, hány hónap ment el feleslegesen az életemből, mert szereplőjévé váltam egy-egy történetnek, felnőtt emberek kisded, és olykor nagyon gonosz játékának

persze tanultam ezekből, nagyon is sokat, ezt a munkámban maximálisan hasznosítom is :)

fordítva ez nem ment... ott nincs közös cél, csak személyes!!

hatalomra szert tenni, fontosnak lenni, vagy éppen kicsinálni valakit, ki merem mondani, mindegy milyen áron

tudom van ellenpélda is, nagyszerű vének, és gyökér világi főnökök

nekem valamiért az jutott, hogy jt elöljárói között rendszeresen kifordul/t a belem, míg a munkámban meg csak lesek, hogy ezek a fránya világiak mikre képesek

az meg egy külön sztori lenne, hogy vallásos, KERESZTÉNY menedzserekkel, cégvezetőkkel milyen együtt működni :) bár azért ez a ritkább

szóval ezért dőlt ki nálam tegnap a bili

;)

reboot (törölt) 2012.03.20. 09:29:21

@sefatias:

tudom, miután leírtam felettük az ítéletemet, és megnyomtam az elküldés gombot egyből eszembe jutott, hogy olyan ítélettel leszek ítélve, ahogy én ítélek másokat, illetve az, amit jézus mondott, hogy egyesek istennek végzett szent szolgálatnak tekintik, ha jézus követőit üldözik, és ez bizonyos értelemben jt-ra is vonatkozik - mármint hogy üldözik krisztus tanítványait

hogyan ítéli meg őket isten? nem tudom, nem is kell tudnom

viszont a lelkiismeret azért van, hogy megszólaljon

hányszor kerültél te is mint vén olyan helyzetbe, hogy tudtad mit kellene tenned a teokratikus irányelvek szerint, de legbelül tiltakoztál, mert tudtad a szeretet, az irgalom mást diktál !!

tudom, hogy ilyenkor te is arra hajlottál, hogy valahogy megold a dolgot, és ne sújtson le a kemény teokratikus vas ököl, ami oda csap ahova nem is köll'

a szóban forgó testvéreknek nincs lelkiismeretük? nem dolgozik bennük isten szelleme?

ha azt teszik, amit tettek is veled, szerintem a fenti kérdésekre a válasz az hogy nincs, illetve nem.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.20. 09:31:13

@reboot:
Egyáltalán nem baj, vedd úgy, hogy végre őszinte tudtál magadhoz is lenni és le tudtad írni ezeket a gondolatokat.

"hogy mennyire semmit mondóak, hogy mennyire eredménytelenek, amatőr, felszín alatt gyűlölködő, kiskirályok kéz kezet mos alapú döntései, vagy éppen egy nyálcsorgató nagy benyalás a 'feletteseknek', széles vigyorral, bólogatással, majd azért a háta mögötti fikázással..."
Teljesen egyetértek ezzel a jellemzéssel. Mégis azt kell mondjam, az ítélet nem ránk tartozik. Az ilyen légkört teremtő (és az ilyen légkörben boldogulni akaró) embereknek súlyos problémáik vannak, ami kezelésre szorul. De ez az ő dolguk, amit nekik kell látniuk, mi csak a saját 'kezelésünkért' vagyunk felelősek, amiben ezek a helyzetek némi segítséggel lehetnek, hiszen megmutattak valamit a saját problémáinkból is. Bármilyeneknek lássuk is most azokat az embereket, mi valamikor ott voltunk közöttük és valami miatt át kellett mennünk ezen a tapasztalaton. Lehet ezt persze tagadni is, de akkor még nem igazán értettük meg a lényeget.
Írtam erről bővebben a hoponoponóról szóló cikkemben, most ezt nem ismételném el az egyészet itt.
eletazortoronyutan.blogspot.com/2012/03/titkos-hawaii-modszer-megbocsatas-es.html

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.20. 09:42:22

@reboot:
Bocs, tényleg nem okoskodni akarok, csak bennem is forronganak a gondolatok...

"a szóban forgó testvéreknek nincs lelkiismeretük? nem dolgozik bennük isten szelleme?

ha azt teszik, amit tettek is veled, szerintem a fenti kérdésekre a válasz az hogy nincs, illetve nem."

Nem látunk bele emberek lelkiismeretében és Isten Szellemét sem vonhatjuk kérdőre. Ameddig Isten megtűr valakit, az az Ő érdekeit valahogy "szolgálja". Különben félreállítaná az útból, mint ahogyan megtette ezt már sokszor.

Ha nagyon egyszerűen (rondán) akarnám megfogalmazni, akkor nekik valami miatt azt 'kellett' tenniük, neked meg most ezt kell (pl, hogy leírd ide a véleményedet).
Ha elfogadjuk a tényeket (jelen esetben az Őrtorony Társulat műkődését), akkor sok minden egész más kontextusba kerül az életünkben.
Ezt lehet tagadni is, de nem érdemes, mert attól az még van, mint a gravitáció törvénye is létezik. Maximum nem fogunk leugrani egy háztetőről, mert ismerjük a következményeit.

reboot (törölt) 2012.03.20. 09:44:09

@karalabe4:

olvasom a te blogodat is :)

szerencsére sokat tanultam a történtekből, jobban megismertem magam, és tudom kamatoztatni a szervezetben megélt tapasztalataimat

hogy mennyire hibásak a szóban forgó személyek?? sok tényezős, tudom

nézd, amikor azt láttam, hogy gonoszkodnak, arra nem találok mentséget, persze lehet, megtérnek majd bűneikből, de amíg nem, addig a 'bűnük az övék'

reboot (törölt) 2012.03.20. 10:06:30

@karalabe4:

ajjjaj, mit is mondjak...

írod: "végre őszinte tudtál magadhoz is lenni és le tudtad írni ezeket a gondolatokat"

nem "végre", hanem "mindig is", a legkeményebb élethelyzetekben is...

amit látsz belőlem, az csak egy vetülete a dolgoknak, ráadásul az írásbeliség korlátai közé szorítva

erre reagálnod, a jó szándékod ellenére is, hm ...

"Bocs, tényleg nem okoskodni akarok" - ezt a mondatot ítéld meg te magad :D

amit kifejtesz magyarázatként, teológiai síkra viszi a dolgot, ebbe nem kívánok bele menni

a jó szándékodat minden képen köszönöm, és értékelem :)

üdv.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.20. 10:16:57

@reboot:
Nézd, én ezt így látom.

Nem muszály egyetérteni vele. A véleménynyílvánításhoz mindenkinek joga van. Szerencsére nem élünk sem diktatúrák, sem elmekontroll alatt és a gondolat-rendőrség sem fog megbüntetni.

reboot (törölt) 2012.03.20. 10:25:50

@karalabe4:

nem kell mindig mindent kimondani :) na szia

reboot (törölt) 2012.03.20. 11:39:56

@bornagain:

Gondolom nem baj, ha beleszólok a ti magán beszélgetésetekbe. Elvileg érintett vagyok. :)

Nyilvános helyen mennek ezek a 'magán'beszélgetések. Én örülök, ha más is bekapcsolódik.

Jó ez a kép. Biztos csak belelátom, de nekem tisztára emlekeztet egy magyarországi tesóra. Akár hányszor ránézek mindig ő jut eszembe. :)

bornagain 2012.03.20. 11:42:15

@reboot:
Szia. Már bocs, de milyen kép?
A "profilképem"? :DDD

reboot (törölt) 2012.03.20. 11:53:02

@bornagain:

neeem, az avatárod :D vagy te vagy a képen?

bornagain 2012.03.20. 12:49:55

Ja, nem én! :-) Én nem vagyok annyira "stramm"! Hehe...

Nεω 2012.03.20. 19:39:14

@reboot:

Re Reboot!

Észrevetted mit írtál? Tiszta jó:-) okoztál nekem 5 kellemes másodpercet:-)

Idézlek:

"a jó szándékodat MINDEN KÉPEN köszönöm, és értékelem"

Ez azt jelentené, hogy minden egyes képen (pl. festményen:-))))))) megköszönöd a jó szándékát:-)
hehe

A malapropizmusodtól eltekintve, az általad keresett szó talán ez lehetett volna: mindenképpen:-)

Amúgy nekem se higgy, mert a malapropizmus a rosszul megválasztott idegen szavakra vonatkozik csak:-)

reboot (törölt) 2012.03.20. 20:38:14

@Τιμόθεος:

Tudod, sokat fest a hölgy :) és olykor a szifon is hibázik szövegbevitelkor :D

reboot (törölt) 2012.03.20. 20:42:39

@bornagain:

Erre majdnem írtam egy poént... Légyszi ne vigy engem a kísértésbe... Tudod mi lesz ha... :D

bornagain 2012.03.20. 20:53:57

@reboot:
Most akkor: "who is who" vagy "what is what"? :D

reboot (törölt) 2012.03.20. 21:06:35

@bornagain:

Sorry. I can not understand english.

Meg amúgy is, most én mondjam meg, hogy te ki vagy? Akkor nagyon kivagy :D

reboot (törölt) 2012.03.20. 21:21:46

@bornagain:

Ok. Megsúgom. Te vagy az újjászületett. :)

Komolyabbra fordítva a szót szívesen meghallgatnám újjászületésed történetet, ha valóban újjászületett kereszteny vagy. De csak ha nem túl indiszkrét a kérésem.

bornagain 2012.03.20. 21:21:55

@reboot:
És ha kivagyok? Ez talán csak az ex-tanúk kiváltsága?? :DDD
Bocs, durva vicc volt, és nem is jó! :-/
Igen, estefelé fáradt vagyok egy picit...
Üdv

bornagain 2012.03.20. 21:24:23

@reboot:
Igen, remélem kerul rá ido!
Meg vagyok gyozodve, az vagyok - de nem jelenti azt, hogy tokéletes, hibátlan: ezt nem képzeltem soha magamról! :)

bornagain 2012.03.20. 21:31:07

@Τιμόθεος:
Nahát, micsoda megtiszteltetés! :D
Perszehogy, engemet is érdekel mások életútja, mert sokat meríthetnk mások élettapasztalataiból és gazdagodhatunk általa. Szívesen valamikor kotetlenul megtárgyalhatjuk - most eléggé fáradt vagyok: csak úgy nézelodok...

reboot (törölt) 2012.03.20. 21:36:32

@bornagain:

Ok. Jó pihenést és bocs ha esetleg lefárasztottalak. :)

bornagain 2012.03.20. 21:49:04

@reboot:
Koszi, viszont!
Dehogyis fárasztottál - a szemeim fáradnak ki estére. És a memória-frekvencia is lassul... :)
süti beállítások módosítása