EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Költői kérdés

2012.02.12. 16:11 | Ping-Pong | 52 komment

 Vajon hány hetet kell eltöltenie egy szektában egy átlagembernek, hogy őszintén ne akarja elolvasni az "ellenség" írásait?

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr684097067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigpast 2012.02.12. 18:26:06

"Abba kell születnie", és valami eget-rengető szemfelnyitó eseménynek kell történnie, hogy egyáltalán a gondolataiban kérdés fogalmazódjon meg /tapasztalatból mondom/.
Aztán kell egy nagy adag őszinte bátorság, hogy tovább kutasson, majd lassan, de biztosan magának beismerje, hogy a szektában valami nincs rendben.
További küzdelem, hogy ezt a saját közvetlen környezetével csepegtetve ugyan, de tudassa.
Végül kifelé is nyíltan vállalja, hogy ott volt, de már nincs ott, mert ez és ez történt...

Tulajdonképpen hosszú-hosszú hetek, melyek más időmérési egységekbe is átesnek az esetek minimum 95%-ában!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.02.12. 20:08:35

Túl kevésnek érzem a "pár hét"-ben megszabott időt...
vagy itt "évhét"-ről van szó...? [;-<))

Én az "Őrtorony"-korszakomban az első hat évben abszolút nem voltam nyitott a szabadult,megtért sorstársak írásaira,tapasztalataira. Igaz: a '80-as évek közepén, a '90-es évek első felében magyarul nagyon kevés infó volt,
az is szinte elérhetetlen.

Az első,és talán legveszélyesebb lépés: elkezdtem tanulmányozni -tisztán, "natúrban" a Bibliát. Később -egy józanabb, felvilágosultabb ex-hittestvérem elvitt a budapesti Ó utca 16-ba, -ahol a Keresztyén Testvérgyülekezet imaházában működik egy keresztyén könyvesbolt is,-és megismertette velem az Evangéliumi Kiadó által kiadott könyveket,füzeteket.

Itt találkoztam egy idős bácsival,aki egy rövidebb hit-vita után feltette a korszak-fordító kérdést: "Fiatalember, VAN-e magának ÖRÖK élete??"
Akkor abszolút nem értettem a kérdést.
Hónapokig nem is gondoltam rá.

Hallgatni kezdtem a Magyar Evangéliumi Rádió adásait. ( www.mera.hu/ )
Az egyik adásban a János apostol első leveléből olvasott fel az Igehirdető:

>>" Ez a bizonyságtétel pedig az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet; akiben nincs meg Isten Fia, az élet sincs meg abban. Ezt azért írtam nektek, akik hisztek Isten Fia nevében, hogy TUDJÁTOK : örök életetek VAN."<<(1János 5:11-13-saját kiemelés)

Teljesen letaglózott. Ilyen nem lehet a Bibliában, ez biztosan betoldás!!
Nem tudhatjuk,hogy van örök életünk,majd ha sokat megyünk házról-házra missziózni, hűségesek maradunk Jehovához, - gyakorlatilag az Őrtorony Társulathoz-,és jó,erkölcsös életet élünk, akkor talán talán "megmentésben részesülHETünk...

Kikerestem több Bibliafordításból.
Egyszerre örültem,és sokkolt az új,és -valódi-Jó Hír. Amikor megmutattam a többi Tanú-társamnak,azok közömbösen bámultak.
Inkább a Bibliának mondtak ellent, csak ne kelljen megvizsgálni Őrtorony Társulat álláspontját. Ekkor lett igazán világos,hogy Jehova Tanúi számára az Őrtorony a Szentírás, -nem a Biblia-a gyakorlatban!

Ez 1993-ban történt, hét éve voltam alámerített Tanú. Ebben az évben olvastam először szabadult, ex-JT bizonyságtételt: "Krisztus istenségéről / Az igazság szabadokká tesz / Tagságom az őrtorony társaságban".

Valakinek talán néhány hét kell,míg kíváncsi lesz a "másik oldal"ról származó információkra, nekem hét év múlva jött el ez az idő. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül,hogy ma, amikor sok Jehova Tanú számára elérhető az Internet, sokkal könnyebben elérhetőek számukra az Őrtorony Társulat által tiltott,és eltitkolt információk.

Catilina. 2012.02.13. 10:35:44

Megfigyeltem a Társulatnál egy olyan tendenciát,hogy bizonyos részeit, verseit a Bibliának unos-untalan tárgyalják,arra többször is Őrtorony tanulmányt építenek,és ezeket jól bevésik a tanúk elméjébe.Ezek azok a bibliai tanítások,melyek látszólag alá is támasztják őket.Gondolok itt a prédikálásra,gyülekezeti élettel kapcsolatos versekre.Azonban feltűnt nekem egyre inkább az is,hogy vannak olyan,szintén fontos,az összképhez nélkülözhetetlen bibliai részek is,melyeket egész egyszerűen figyelmen kívül hagynak,arra Őrtorony tanulmányozást nem építenek,a témát kerülik. Ezek azok versek,amelyek nem támasztják alá a tanaikat,mert vagy nem tárgyalja azt a Biblia,vagy egyenesen ellenük szól. Gondolok itt például a Zsolt által idézett János első levelére,mely leírja,hogy az igaz hívőknek Krisztusban örök élete VAN,vagy arra,mikor Jézus elfogadott olyan embert is,aki nem akarta őt követni úgy, mint az apostolok,de hitt a nevében,vagy a Lukács 21. fejezetére, melyben Jézus beszél az ő jelenlétét,az idő közelségét,a világ végét jósolgató és hirdető hamis prófétákról...stb.Ezeket a témákat én még egyszer sem láttam feldolgozva,Őrtorony tanulmányozásként felkínálva a tanuknak.Amikor pedig megmutatod nekik ezeket a verseket,csak bambán néznek,hogy a Biblia bizony ezeket is tanítja.Persze ezek a Társulat számára kellemetlen bibliai témák,nem igazán tudnak vele mit kezdeni,ezért egyszerűen kikerülik. Talán ezek és az ehhez hasonló versek is segíthetnek egy tanúnak abban,hogy elkezdjen gondolkodni és mélyebbre ásni.

szehenza 2012.02.18. 20:12:11

sziasztok!
nem is tudom hol kezdjem.... elég régóta olvaslak benneteket, sok hasznos dolgot megtudtam itt.
Tehát először is, jelenleg ki vagyok közösítve.Bevallom jogosan. Elválltam, és jelenleg élettársi kapcsolatban élek, de tudom, hogy ez nem helyes, és fogok is változtatni rajta hamarosan. Előtte viszont több mint 15 évig voltam tanu. Én is rengeteg jót és rosszat tapasztaltam a gyülekezetben, volt olyan eset is amit igen nehezen emésztettem meg.pl. nálunk is volt olyan vén, akinek lopott, hazudott...a kiskorú gyereke( ez nem pletyka, mert maga a vén mondta el) de mégsem váltották le, mást meg apró, cseprő dolgokért kikészítettek. Persze rengeteg ilyet, és sokkal súlyosabb dolgot letudnék írni, de nem ez a célom. Az a problémám, hogy ennek ellenére nem tudom, hogy mégis nem e az igaz vallás.... elolvastam ezt az elkülönülő levelet is, és teljesen egyet értek, a vérkérdés problémával, a kiközösítettek eltaszításával. Ezeket a dolgokat egyébként sosem tudtam elfogadni. Csak, hát ez az, hogy a gyülekezetben tényleg nem kérdezhetsz, mert azonnal rossz testvér leszel.
Tehát nem értek egyet a vérkérdéssel, a kiközösítéssel, és én is azt tapasztaltam, hogy a gyülekezet nagyrészt arról szól, hogy néhány a világban jelentéktelen ember hatalmat kapott, és ezt itt iszonyúan kihasználja. Tapasztaltam, hogy az uttörők, hogy hanyagolják el a családjukat, én is csalódtam a 14-es változtatás miatt, de mégis.....mi van, ha mégis van Jehovának egy népe, és ez az, vagy, ha nem hát melyik?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.18. 20:22:09

@szehenza: tudod ez nem az a hely ahol neked segíteni fognak. én sem kaptam konkrét iránymutatást. úgyhogy marad az amit eddig tanultál, és ki kell egésziteni új ismeretekkel. én személy szerint hiszek abban, hogy van igaz vallás, és hiszek abban, hogy egy közösséget kell alkotni, és annak részét képezni, hiszek abban, hogy akik hisznek azoknak egy gyülekezetet kell alkotni, amelyben a szeretet, és a kedvesség a mérvadó, de abban is hiszek, hogy tökéletes gyülekezetet nem lehet létrehozni. amiket itt olvasol hogy micsoda problémák vannak itt ott, ezek gyakran csak egy oldalról megközelített információk, és abban is hiszek, hogy bizony tényleg történnek igazságtalanságok a gyülekezetekben, de szerintem nincs olyan probléma amelyhez hasonlót ne olvasnánk a bibliában, akár az első századi gyülekezetben

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.18. 20:26:57

@szehenza: Üdvözöllek! jehovatanui.blog.hu/2011/02/03/isten_egy_szervezeten_keresztul_tevekenykedik/

Ezt a jó kis cikket olvastad már? Egy Főhivatalban szolgált bétel-szolga írása. Mi a véleményed róla?
[írd oda kommentben nyugodtan]

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.02.18. 20:33:12

@szehenza:

Egy korábbi kommentemet ismétlem meg, valószínű,hogy nem Olvashattad:

Úgy látom / tapasztalom,hogy ez egy jó értelemben vegyes, heterogén társaság.
Valaki (egyenlőre?) visszavonult a hitélettől, és próbálja feldolgozni a sérüléseit,valaki magányosan él hitéletet,-nagy téma,hogy ez egészséges-e, - valakik pedig megalkuvás, meghunyászkodás nélkül megtalálták keresztény közösségüket.

Valaki úgy,hogy tagja lett a közösségének, valaki úgy,hogy "kívülállóként"rendszeresen jár az alkalmakra.

Szeretettel Bátorítalak,hogy Kérdezzél,-akár privátban is- a kommentelő nevére kattintva előjön egy "profil",és a jobb oldalon felül, az "üzenetküldés"-re kattintva
Tudsz privát üzenetet küldeni.

Tapasztalatból írom: van (hit)Élet az Őrtorony falain kívül!

22. az Elem. 2012.02.18. 21:36:35

sajnos sokan akik a blogunkat olvassák, csak eddig jutnak el. ha nem ez Jehova népe akkor melyik? mutassátok meg!
nem fogsz azzal a logikával boldogulni és amit a szervezetben tanultál meg. nehéz másképp gondolkodni (magamról tudom) mint ahogy gondolkodtatták az embert.

de gondolkodj visszafelé! ha ezeket a dolgokat Isten megengedi és mégis áldását adja erre a szervezetre akkor önmagának mond ellent úgyis mondhatnám meghasonlik önmagával.

nem maga Jézus mondta: a gyümölcseikről ismerhetők fel az igaz és hamis keresztények? ha más vallásokat megítélünk a cselekedetei miatt, és hamisnak mondjuk ki őket, elítélve MINDENKIT aki oda tartozik, akkor ugyanez az alapelv nem vonatkozik a tanúkra is? viszont ha ez a helyzet akkor ez Isten részéről kivételezés lenne.

természetesen nehezebb a saját lábadon megállni, önállóan járni, vállalni a felelősséget a tetteidért és nem állandóan várni valahonnan, hogy megmondják mit kell tenned, hogy szeressen téged Isten, és hogy elnyerjük az örök életet (ami egyébként ajándék), és nem lehet érte megszolgálni. találd meg a saját utadat és hallgass a beléd helyezett törvényre, amit segít a Biblia. (Mikeás 6:8).

és még véletlenül se próbáld ma megmondani mit fog felőled Isten dönteni a jövőben! és ezt másnak se engedd meg!

22. az Elem. 2012.02.18. 21:40:37

bocsi csak azt nem írtam ide, hogy ez szehenzá-nak válasz.....

metanoia 2012.02.19. 00:23:40

Most olyat fogok írni ami némelyeket borzolni fog, ami merőben ellenkezik
pillanatnyi meggyőződésükkel.
/Viszont, aki operába megy ne lepődjön meg, ha áriát hall és nem pszichedelikus
zenét. /

Már nem vagyok fogságban, és szabadon beszélhetek/írhatok
mindarról amit én magam személyesen megtapasztaltam, felvállalom,
nem szégyellem.

Nem közösségeket, emberi vezetőket/pásztorokat/lelkészeket kell keresni,
hanem az Úr Jézust, és a Szent Szellem/Lélek vezetését.
A láthatókról végre a láthatatlanra figyelni.
Az Isten Szelleme meg fogja mutatni mit kell, ill. mit nem kell tenni.
Ez minden egyénnél más és más. Isten nem futószalagon „dolgozik”.
Figyelembe veszi az élethelyzetünket/egyéniségünket/ és aszerint fog irányítani.

Lehet, hogy egy ideig sehova sem fog vezetni.
Vannak pusztai időszakok is.

Pál a damaszkuszi úton történt újjászületése után 3 évig Arábiában tartózkodott.
Erről az időszakról semmit nem ír az Ige.

„Méregteleníteni” kell az elmét a korábbi téves, vagy idejét múlt információktól/beidegződésektől.

Pál mint farizeus a „betű” embere volt, megtérése utána pedig teljesen Isten
Szellemének vezetésére hagyatkozott.

Nem találtam egyetlen „igaz” szervezetet/gyülekezetet sem, viszont
találkoztam olyan emberekkel, akik életén láttam az Isten „munkáját”.
Akikkel közösséget tudtam és tudok vállalni, attól függetlenül, hogy vannak dolgok amiket másként látunk.

Augustinus mondta: a szükségesben egység, a lehetségesben szabadság és mindenekben szeretet.

Azok az emberek, akik valóban keresztények /Krisztus követői/ világítanak
ott, abban a közösségben ahol éppen vannak.
MINDEN közösségben találni ilyen embereket.
Együtt nő a konkoly és a búza.

Nem a tantételek, és nem az egyház fog üdvözíteni, hanem az Úr Jézus.

A juhok és kecskék szétválasztásánál nem tantételeket kell majd felsorolni.

„És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja. Akkor ezt mondja a király a jobb keze felől állóknak: Jertek, én Atyámnak áldottai, örököljétek ez országot, a mely számotokra készíttetett a világ megalapítása óta. Mert éheztem, és ennem adtatok; szomjúhoztam, és innom adtatok; jövevény voltam, és befogadtatok engem; Mezítelen voltam, és megruháztatok; beteg voltam, és meglátogattatok; fogoly voltam, és eljöttetek hozzám. Akkor felelnek majd néki az igazak, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, és tápláltunk volna? vagy szomjúhoztál, és innod adtunk volna? És mikor láttuk, hogy jövevény voltál, és befogadtunk volna? vagy mezítelen voltál, és felruháztunk volna? Mikor láttuk, hogy beteg vagy fogoly voltál, és hozzád mentünk volna? És felelvén a király, azt mondja majd nékik: Bizony mondom néktek, a mennyiben megcselekedtétek egygyel az én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.” Mt. 25:33-40.

Akik pedig az Isten gyermekei, nem az számít, hogy melyik közösségben vannak, mert:

„Egy a test és egy a Lélek, miképen elhívatástoknak egy reménységében hívattatok el is; Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség; Egy az Isten és mindeneknek Atyja, a ki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik.” Ef. 4:4-6

Az első századtól kezdve mindig voltak ébredési mozgalmak, mindig voltak emberek, akik Istenre figyeltek, akiknek az életén ez meg is látszott.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 07:48:53

én is egyre fontosabb szerepét látom az önálló hitnek, meggyőződésnek, amibe nem szabad senkit engedni beleszólni. csakis a saját meggyőződés visz közel istenhez, és nem a mások által elvártak. a saját értelmi képességeink kell hogy irányítsák a hitünket, tetteinket, nem pedig egy közösség nyomása.

gabrielle81 2012.02.19. 12:23:29

@metanoia: Ez tetszik "/Viszont, aki operába megy ne lepődjön meg, ha áriát hall és nem pszichedelikus
zenét. / " :)

Nekem sok a megválaszolatlan kérdés milliónyi vallás, sok fajta nézet. Kell- e hinni Istenben,van-e egyáltalán, vagy más eszmékben, filozófiákban erre senki nem ad és azt hiszem nem is tud választ adni van akit a Buddhizmus , meditáció nyugtat meg és hisz az erejében őket is elfogadom, de mi alapján lehet valakinek önálló hite amit sefatias is írt , ha mindenhol valamihez, valakihez kötődik személy akkor az megint egyfajta befolyásoltság csak azt nem egy szervezet teszi, hanem egy-egy ember véleményei stb.

gabrielle81 2012.02.19. 12:27:36

@sefatias: Csak egy aprócska kérdés:" önálló hitnek, meggyőződésnek, amibe nem szabad senkit engedni beleszólni. csakis a saját meggyőződés visz közel istenhez, "
Mi alapján győződsz meg?
Mit jelent számodra a hit?
Miért van szükséged mindenképpen rá?

kicsella 2012.02.19. 12:52:35

@gabrielle81: "erre senki nem ad és azt hiszem nem is tud választ adni"

Egy gondolkodó emberben sokféle kérdés megfogalmazódik, és akaratunkon kívül is valamilyen szinten hatást gyakorolnak, és befolyásolnak minket a körülöttünk lévő dolgok, emberek, vélemények stb.
de ha valami nagyon erősen foglalkoztat minket, és meg akarunk győződni, akkor nem másoktól várjuk a választ, hanem mi keresünk, kutatunk utána.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 12:53:01

@gabrielle81: az önálló hit szerintem az amikor valaki meggyőződik arról amit a saját szemével olvas, saját értelmével ért a szentírás alapján. ezek olyan tantételek, hitnézetek, amelyek elsőrangú fontossággal bírnak a megmentés szempontjából. gondolok itt ilyenre, mint a feltámadás, a lélek halhatatlansága, isten személyisége, véleménye erkölcsi kérdésekről. ezek nagy része első olvasatra is egyértelműek . aztán jönnek más tanitások, amelyek már egy kicsit bonyolultabbak , több idő, tanulmányozás mélyebb megértés kell hozzá, de még talán megy egyedül. pl isten szándéka megvalósulásának módjai, stb. és vannak amelyeket az ember már egyedül nem tud kispekulálni, kell hozzá egy társaság, vagy valaki aki jártasabb a biblia mélyebb dolgaiban. vér, 1914 jelenések próféciái. de szerintem a megmentés szempontjából csak azok a fontosak, amelyek könnyen érthetők, hiszen egy 70 éves nénike aki mosónő volt egész életében, és 4 elemit végzett, ugyanúgy megértheti ezt mint bárki más, és isten nem várja el tőle, hogy a kisujjából kivágja a hétfejű, tízszarvú vadállat jelentését, vagy épp asz 1290 nap jelentését

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.19. 13:21:40

Érdemes néha elolvasni a társulat a skót bíróságon adott válaszait:

"K - Egység minden áron?
V - Egység minden áron, mert hisszünk és biztosak vagyunk abban, hogy Jehova Isten a mi szervezetünket használja fel, a szervezetünk Vezető Testületét annak vezetésére, még akkor is, ha hibák történnek időről időre."
jehovatanui.blog.hu/2011/08/01/mi_az_nem_profeta_de_isten_kommunikacios_csatornaja_nem_ihletett_de_a_szent_szellem_altal_vezerelt

Ha egységesen "nem győződhet meg senki arról amit a saját szemével olvas, saját értelmével ért a szentírás alapján" [lsd. Elkülönülő levél] a Vezető Testület "EGYSÉG MINDEN ÁRON" hozzáállása miatt [arról meg ne is álmodj, hogy erről beszélj valakinek], akkor ez korlátozza a "fény növekedését" és állandó félhomályban tartja Jehova Tanúit mivel:

Jehova Tanúi saját írásai jelentik ki, hogy kizárólag a Vezető Testület viseli a felelősséget. A többi 11.000+ "felkent"-nek nincs SEMMI beleszólása a tantételek kidolgozásába vagy a nekik való engedelmesség igényléséhez/követeléséhez. Minden hatalom és a Biblia értelmezéséhez való jog is férfiak egy parányi csoportja kezében van, akik azt állítják, hogy övék a vezetőség.

„Vajon az összes felkent személy kapcsolatban áll egymással szerte a világon, és így valamilyen módon részt vesz az új szellemi igazságok kinyilatkoztatásában? Nem. … egy felkentekből álló, korlátozott számú csoportnak a felelőssége, hogy képviselje a rabszolga osztályt. Ők alkotják Jehova Tanúi Vezető Testületét.” – Őrtorony 6/15/2009 p.24 [jelenleg csupán hét férfi!]

jehovatanui.blog.hu/2011/12/16/vannak_e_a_keresztenyeknek_emberi_vezetoik_1_resz

Tehát ennek a "magason ülő" hét férfinak az értelmi fejlődésétől függenek a reformok. Ez a szervezet ennek a hét férfinak a kénye kedve szerint EGYSÉGESÍTETT szervezet és nem Jehova egységes szervezete - mivel az magától lenne egységes, nem EMBERI beavatkozástól, VEZETÉStől.

22. az Elem. 2012.02.19. 14:07:01

@sefatias:

Írod a hitről:
"az önálló hit szerintem az amikor valaki meggyőződik arról amit a saját szemével olvas, saját értelmével ért a szentírás alapján"

A Biblia szerint a hit: "a reménylett dolgok valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés"

Szerintem a két meghatározás nem fedi egymást.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 15:08:48

@twenty-two years: miért nem? amikor azt olvasod a bibliában, hogy az isten szeretet, akkor mi megy végbe az elmédben istennel kapcsolatban?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 15:21:21

@twenty-two years: amikor olvasod a bibliát, vagy bármi mást, információval töltöd az elmédet. ha ez a z információ hasznos, vagy értékes számodra, akkor megállsz és eltűnődsz rajta. talán elképzelsz egy történetet amit épp olvastál, vagy éppen elgondolkozol azon hogy az iró miért is irta azt amit irt. például isten szeretet, ebben nem egyszerűen hisz az ember, mert nem csak olvasott róla, hanem tapasztalta is. tehát miután olvasta a saját szemével, elgondolkodott rajta , megértette, és ezután a sajátjának tekinti

szehenza 2012.02.19. 16:37:48

én, amiért meg voltam győződve, hogy ez az igaz vallás, többek közt a háromság kérdése, a lélek hallhatatlansága, és Isten nevének használata miatt volt. Na meg az utolsó napok jelei.... Hiszen ez nagyban különbözik a többi vallástól. Azóta viszont már ebben sem vagyok annyira biztos. pl. azon gondolkodtam, hogy ha úgy igaz, ahogy a társulat mondja, hogy Jehova egy ugyan olyan testet alkot a feltámadáskor, mint amilyenek voltunk, csak visszakapjuk az érzéseinket, emlékeinket stb. az nem igazán feltámadás, vagy tévedek? az egy új személy lesz, és nem én szerintem. Nekem ez olyan mintha kétszer főznék egymás után krumpli pürét, hiába ugyan az az alapanyag, ugyan úgy néz ki, de az csak nem ugyan az lesz, nem?

Gonosz Feketebárány 2012.02.19. 18:25:41

@szehenza: Nagyon elgondolkodtatott amit a feltámadásról írtál. Ez nekem még eszembe sem jutott, pedig valószínűleg igazad van.

szehenza 2012.02.19. 18:31:51

@Ney: most nagyon gondos Biblia olvasásba kezdtem, bár nem tudom, hogy tudom e értelmezni anélkül, hogy azt venném figyelembe amit eddig tanultam..... nagyon szeretném, ha megérteném, mert hiszek abban, hogy teremtve lettünk, és abban is, hogy a Biblia Istentől származik.

gabrielle81 2012.02.19. 18:55:37

@sefatias: A lényeget nem látod úgy veszem észre.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 18:59:33

@gabrielle81: hát valamit nem látok, mert nem sikerül közös nevezőre jutnunk de mit?

gabrielle81 2012.02.19. 19:04:39

@kicsella: "erre senki nem ad és azt hiszem nem is tud választ adni"
Számomra ez a mérvadó és az , hogy mi keresünk, kutatunk utána." -ez is igaz, de akkor megint befolyás alatt állunk engem senkinek nem sikerült még meggyőznie az igazáról, és nem is hagyom , hogy befolyásoljon .. A vallás a nép ópiuma.

gabrielle81 2012.02.19. 19:09:41

@sefatias: Nem kell nekünk közös nevezőre jutni, inkább magadnak válaszold meg ezeket, lehet hogy segít tisztábban látni .
Mi alapján győződsz meg?
Mit jelent számodra a hit?
Miért van szükséged mindenképpen rá? ezt már láttad , de nem válaszoltál, hanem mellé beszéltél.
Röviden fogalmazd meg nem muszáj ide, inkább magadnak.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.19. 19:11:11

@gabrielle81: Ezt csak neked gabrielle:
www.youtube.com/watch?v=Gcw1YEtTQCw

[az álláspontom titkos erről :)]

Szóval ez a keresés alapból MISSION IMPOSSIBLE - teszem hozzá, a jelenlegi formájában. Szóval így vallások közt kutakodni... hát mindenki saját maga dönti el.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.19. 19:13:07

@gabrielle81: Neked különösen ajánlom TheraminTrees videóit ;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 19:14:03

@gabrielle81: az alapján győződők meg amit olvasok. ha azt olvasom a bibliában, hogy isten neve jehova, akkor erről már meg is győződtem. ha azt olvasom a bibliában, hogy jehova szeretet, akkor erről is, és eztt össze tudom hasonlitani a teremtéssel, a saját szeretet iránti igényeimmel, és kész. számomra a hit az jelenti, hogy meggyőződtem valamiről, amit most már tudok, mert látom rá a bizonyítékokat, és szükségem van rá, mert van isten, és nekem szükségem van rá. közel szeretnék lenni hozzá, minél jobban ismerni őt, az egyéniségét, akaratát.

gabrielle81 2012.02.19. 19:36:04

@Johnny Joker: Egyetértünk! nekem nem célom az, hogy vallások között keresgéljek élem az életem ami ,azt hiszem boldog ,de relatív minden ,jól érzem magam és nekem csak ez az ami számít és ha van isten, na arról most bővebben nem írok ,mert azt hiszem elég hosszú lenne és cáfolatokkal teli :)

gabrielle81 2012.02.19. 19:37:07

@sefatias: Járj utána saját magad. :)

gabrielle81 2012.02.19. 19:40:38

@sefatias: Az utolsó szó jogán csak annyit felejtsd el a Bibliát és gondolkozz . Nem mint tanu,hanem,mint ember.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 19:40:48

@gabrielle81: nekem sosem volt olyan pillanat az életemben, hogy ne hittem volna istenben. kicsi gyermekkorom óta hiszek, és most már elképzelni se tudnám hogy nincs. szerintem minden amellett szól hogy van!

gabrielle81 2012.02.19. 19:47:46

@Johnny Joker: Lehetetlen küldetés, és felesleges :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 19:52:25

@gabrielle81: akár hiszed akár nem, én pont azért vagyok itt ahol vagyok, mert emberként gondolkodom. számomra mindig az ember a fontos, a különböző szabályok pedig csak a sokadikak a sorban. egyszer a "gyerek, és nőgyülölő" kardos imre bácsitól tanácsot kértek, hogy hogyan neveljék az igazságban a gyereket. ő erre azt mondta. nem kell azzal különösebben foglalkozni. úgy neveljétek, hogy élvezze az életet, szeressen élni, és a többi jön magától. ez az én elvem is. én mindig drága ruhákban jártam, mert nekem az tetszett. néha megszóltak, hogy vén létemre márkás cuccaim vannak, de én ezt szerettem. egy kinaiba be se teszem a lábam. mindig úgy éltem, ahogy a legjobb volt nekem. és ha nem lettek volna rosszindulatu, képmutató emberek a környezetemben akkor ez az elmúlt két három évem se lett volna olyan rossz. de most megint jó. isten azt akarja hogy élvezzük az életet. pédabeszédek 11:17, prédikátor 2:24,25, róma 14:5,6

gabrielle81 2012.02.19. 19:53:27

@sefatias: Ezt elhiszem a neveltetés sokat számít , de azt gondolom felnőttél,amíg él az ember bizonytalanságban szeretne élni , vagy egy tudatos élettel?
Nehéz nem könnyű!
Mi szól amellett ,hogy van isten és mi ellene?
Józan logikát kérek nem Bibliát és az ellenérvet is , ha van ilyen benned, persze csak, ha akarod.

gabrielle81 2012.02.19. 19:55:59

@sefatias: Tudod megint ez képmutatás, ha nem tetszik , rosszul érzed magad valahol miért vagy ott?
Válaszold meg magadnak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 20:02:08

@gabrielle81: mert én kettéválasztom azt amit istentől, és az emberektől kapok, kaptam. nem keverem a kettőt. és nem kaptam vallásos nevelést, mégcsak szóba sem került soha. magamtól jutottam oda hogy van isten. akkor még csak hittem, most már tudom.józan logikát kérsz amivel isten létezését lehet bizonyítani? megkérdezhetem, hogy te miért hittél?

kicsella 2012.02.19. 21:47:41

@sefatias: Ne fáraszd magad Sefatias!Te is más síkon gondolkodsz, és Gabrielle is. Tudod: a hit nem mindenkié.

gabrielle81 2012.02.20. 06:20:35

@sefatias:" kicsi gyermekkorom óta hiszek"-azt hittem ilyen neveltetésed volt, mert egy kisgyermek ritkán szívja anyatejjel magába az isten hitet.
Ne haragudj,de sokszor önmagad cáfolod meg pl.ezzel "az elmúlt két három évem se lett volna olyan rossz. de most megint jó. isten azt akarja hogy élvezzük az életet." - Ha élvezed az életet akkor miért nem tartod be azt amit a Biblia ír, hogy a hitehagyottakat kerüld el nagy ívben ehhez képest itt beszélgetsz velünk keresztényi lelkiismereted az ilyenkor működik?(mert azt mondják kellene)
Igen, józan logikát kértem, de nem tudsz ilyet mondani úgy látom.Én úgy látom neked csak a Biblia a mérvadó és kitekinteni nem mersz, pedig a valóság messze van attól amit a Biblia és a kiadványok írnak.
Hogy én miért hittem? Jöttek aTanuk gyerek voltam így neveltek egy gyermek befolyásolható ilyen-olyan módon amit nem részletezek, mert magán ügy .Anno teremtés könyv megfogott, de több szempontból is megdőlt Jehova létezése számomra, szervezete, képmutatás, őrtorony irányítású szemlélet mód,és azt hiszem lehetne még sorolni.
Egyébként istenben, mint alkotóban nem hiszek az , hogy valamilyen úton-módon létrejött az emberiség nem tartom a véletlen művének , de egy szívtelen istennek sem aki ezidáig, ha a Biblia történelmébe visszatekerünk több embert ölt meg ,mint sátán.Ezek tények.Én válaszoltam a kérdésedre remélem te is tudsz konkrétumokkal szolgálni, mert érzelmi alapon megközelíteni dolgokat nem lehet minden esetben.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.20. 07:50:41

@gabrielle81: mivel cáfolom meg önmagam? Csupán azért mert nem érted hogymi zajlik bennem, az nem jelenti azt hogy egymásnak ellentmondó gondolataim vannak. Szerintem meg te vagy túlságosan önfejü, és nem tudod meglátni azt amit irok, irnak. Az én istenhitemnek semmi köze az őrtoronyhoz, és a családomhoz se. Én magamtól kezdtem el hinni gyerekkoromban, hogymiért azt nem szeretném elmondani, de később meg is győződtem arról hogy van isten, és nem ateremtés könyvből, bár az is tetszett. Alapvetően lázadó, cinikus, és szkeptikus ember vagyok, éppen ezért az elmúlt húsz évben rengeteg világi könyvet vettem, és olvastam el. Ezek egy része szépirodalom de nagyrésze tudománnyal foglakozó kiadvány amelyekben megkerestem ugyanazokat az érveket, amit a társulat használ. Olvastam sokat az evolúcióról, a csillagászatról, a gerontológiáról, és más vallásokról. Soha nem tartottam helyesnek azt hogy a hitem csupán belső információkon nyugodjék. Ahhoz hogy biztoslegyek a dolgomban azt amit hiszek külső forrásokkból is ellenőriznem kellett. És ezt meg is tettem. Éen rengeteg világi könyvet olvastam, mint ahogy a gyülekezetünkben sokan. Nálunk ez nem volt sosem negativan beállitva, és nem is ismerek olyan társulati kiadványt amely ezt ellenezné. Azt mondod józan érveléssel irjak isten létezése mellett? Jó. De először pontosan ird le azt hogy neked mi az elképzelésed, hogy megpróbáljam az érvelésemet személyre szabni. Viszont ha nem hiszel istenben, akkor miért harcolsz ellene?
Hogy miért olvasok, és kommentelek itt, annak ellenére, hogy nem szabad? Azért mert én nem hitehagyottakat látok itt, hanem áldozatokat. És sok cikk tetszik is. Valami t mivel ki vagyok közösitve, és egyenlőre nem látom értelmét a visszatérésemnek ezért atársulati szabályok rám nem vonatkoznak, ráadásul, már ha a lelkiismeretre apellálsz, az én lelkiismeretem inkább józseféhoz hasonló, aki áthágta a törvényt mária kedvéért, mert szerette, és irgalmas, könyörületes volt vele.

gabrielle81 2012.02.20. 08:35:19

@sefatias: Te tudod .Én nem harcolok senkivel és semmivel. Nem tudtam, hogy kiközösítettek. Sorry. Akkor hitről nem értem minek beszélsz , de nem baj,mert nem is akarlak érteni azok után , hogy kevered az szezont a fazonnal. További szép napot!

baland 2012.02.20. 08:45:08

@szehenza: A krumplipürének csak fizikai tulajdonságai vannak.Az embernek pedig egyénisége.A feltámadásnál csak a fizikai tested lesz új, a személyiséged/egyéniséged ugyan az ami volt.( ami addig halott/alvó állapotban volt.
Legalábbis, így fogod érzékelni a feltámadást)
Te, te leszel továbbra is.
Talán a leginkább az "agyátültetéshez"lehetne hasonlítani (bár ez is rossz hasonlat,mert semmi fizikai nem marad a régiből, mégis ugynaz leszel)

Gonosz Feketebárány 2012.02.20. 10:34:56

@baland: Az a kérdés fogalmazódott meg bennem, hogy ugyanaz az ember lesz-e valaki (tehát úgy érzi, hogy Ő támadt fel), vagy csak egy ugyanolyan személyiséggel rendelkező valaki lesz? Ha egy elmébe Isten bele ültet egy csomó emléket és érzést, gondolatot, az az ember hogyan éli meg ezt? Egy számítógépre rátelepítjük az összes programot, ami egy másik számítógépen volt, az még nem lesz ugyanaz a számítógép, még akkor sem, ha minden paraméterében azonos.

kicsella 2012.02.20. 10:41:18

@Ney: Érdekes kérdés ez, engem is elgondolkodtatott.
Ez jutott eszembe: ami embereknél lehetetlen, az Istennél lehetséges.

baland 2012.02.20. 11:40:05

@Ney: Jó a számítógépes hasonlat :)
(Bár ma,már a gépedet is lehet "ghostolni"és ugyanaz lesz a másik gép mint az előző.Csak a fizikai paraméterei változnak:) )
Az embernél nem egy ugyanolyan,nem egy hasonló lesz,hanem ugyanaz!
Megmarad a személyisége a tapasztalataival, az emlékeivel,a jellemével.Amitől Ő,Ő.
Csak a test új.
Hogyan fogja megélni?
Hát pl. nem fog fájni a dereka amihez már szinte hozzászokott, vagy nem kell használnia szemüveget az olvasáshoz stb.
"szökellni fog a sánta"
Csak a test cserélődik,minden más marad és nem vész el.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.20. 11:53:39

"Régen úgy tartották, a test összes sejtje hét év alatt cserélődik ki. Ma már tudjuk, a májunk összes atomja negyvenkét nap alatt kicserélődik, a szem ideghártyája két nap, a bőrünk egy hónap, agyunk vagy a csontunk egy év alatt. Az emberi test gyorsan átalakuló anyaghalmaz, s ebbe az átalakulásba bizonyos mértékig bele tudunk nyúlni."
www.piacesprofit.hu/magazin_769_03/sokkal_tobbre_vagyunk_kepesek_mint_gondolnank.html

... szóval az örök élethez csak egy kis módosításra lenne szükség a DNS-ben, egy olyan módosításra, amely végteleníti ezeket a megújuló ciklusokat. Persze egy idő után kevesebb sejt cserélődik, ezt nevezzük öregedésnek. Szóval csak a sejtekben lévő órát kellene isteni módon megpiszkálni. (hozzátenném, hogy a tudósok erősen piszkálgatják, a patkányoknál már többszörös élethosszt is elértek!)

Szóval, ha a te tudatodat Isten átemelné a te testeddel sejtszámra megegyező ugyan olyan másik - de tökéletes - testbe, nos, azt észre sem vennéd (maximum a sebhelyeidet hiányolnád ;)

szehenza 2012.02.20. 12:56:17

@Johnny Joker: ez igaz, és így nézve lehet ugyan az a személy a feltámadásnál valaki.

metanoia 2012.02.20. 13:13:47

A feltámadás nem új teremtés.

Egyszer vki ezt úgy magyarázta meg saját magának, h a feltámadás olyan mint egy magnókazetta.
Maga a magnó a testünk, a kazettán lévő műsor az egyéniségünk /amitől én, én vagyok/, az áram pedig Isten Szelleme/Lelke ami életre hívja, ami működteti.
Halálunkkor Isten valahol őrzi a kezettát, majd
a feltámadáskor egy tökéletes magnóban működteti.
Ha a kazetta is megsemmisülne akkor nem beszélhetnénk feltámadásról, hanem újonnan teremtésről - és az más.
Ha semmi nincs, akkor nincs ami feltámadjon.
A feltámadás folytonosságot feltételez.
/persze mint minden hasonlat ez is sántit/

A Biblia így fogalmaz, h a halottak előjönnek...
tehát vhol vannak. Azt Ő tudja hol vannak.

22. az Elem. 2012.02.20. 16:24:00

@sefatias:
Mi a helyes sorrend szerinted a hittel kapcsolatban?
1. megvizsgálás
2. elfogadás
3. megélés
VAGY
1. elfogadás
2. megvizsgálás
3. megélés
VAGY
1. megélés
2. megvizsgálás
3. elfogadás
VAGY
1. megvizsgálás
2. megélés
3. elfogadás

stb...

Biztos, hogy mindenkinél ugyanaz a sorrend?
A készen fogadott, mások által 'átszűrt' hit nem a tied (pl Őrtorony tanulmányozás: kérdés-feleletes módszer). Biztos hogy, ugyanaz a bibliavers neked is ugyanazt a jelentést hordozza, mint egy másik embernek?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.20. 19:48:59

@twenty-two years: igazából nem értem hogy mi a lényege a kérdésnek. tény hogy mindannyian másképp működünk. de szerintem először meg kell vizsgálni egy adott tantételt ha átmegy a vizsgán, akkor elfogadod, magadévá teszed, beépited az életedbe, egyéniségedbe, és utána pedig aszerint élsz. persze lehet, hogy ugyanaz a tanitás valakinek könnyebben lenyelhető, másnak meg nehezebben. Az őrtorony tanulmányozásnak meg semmi köze a hithez. szerintem egyébként a legjobb összejövetel, ha érdekes, izgalmas ember vezeti. ez az összejövetel arra jó hogy csiszold a már meglévő ismeretedet, más oldalról közelíts meg dolgokat mint eddig. ezt az összejövetelt az rontja el, hogy sok gyülekezetben unalmas, monoton emberekre bízzák, akikben nincs közlési vágy. hát bennem volt, piszkosul élveztem közel tíz évig én vezettem.
süti beállítások módosítása