EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 104.

2016.01.06. 15:00 | Johnny Joker | 46 komment

Sziasztok!

Két héttel ezelőtt történt valami (november elején - a szerk.), ami engem rettenetesen felkavart. Nagyon sokat vívódtam rajta, hogy kinek is mondjam el, de végül úgy döntöttem az lesz a legjobb, ha ide írom meg.

Az egyik hipermarketben voltunk vásárolni. Anya, apa és én. Már úgy volt, hogy megyünk a pénztárhoz, amikor eszembe jutott, hogy venni akarok még valamit, ezért visszaszaladtam érte. Utána siettem, hogy beérjem a szüleim, de mikor megláttam apát, nem tudtam hova lenni. A lélegzetem is elakadt! Rendesen sokkolt a látvány. Egy vadidegen nő „mászta” az apámat a bolt kellős közepén! A „mászta” alatt azt kell érteni, hogy a nő jóval alacsonyabb apánál, ezért a karjába kapaszkodva húzta magát apámra és csókolgatta jobbról-balról. Akkor jutott eszembe, hogy anya említette, hogy itt van a boltban az egyik testvérnő, ezért kérte, hogy siessünk, ahogy csak tudunk, mert még véletlenül sem szeretne találkozni vele. Ez a nő lehetett az a testvérnő, mert nekem nem volt kicsit sem ismerős, ezért egyből tudtam, hogy nem rokonunk. Viszont a gyülekezetből lehetett, mert én már nagyon rég nem járok oda, így nem ismerek mindenkit. De a pláne a dologban az, hogy a szüleim sem járnak már több mint 3 éve! Engem ez sokkolt. Hogy jön egy idegen asszony, aki nem családtagunk, még csak nem is rokonunk, ahhoz, hogy az apámat csókolgassa?! Pláne úgy, hogy tudván tudja, hogy apámnak felesége és gyereke van, tehát egy nős férfire mászott rá. Egy nős férfire, aki már több mint 3 éve nem jár gyülekezetbe! És mint írtam, szó szerint rámászott apámra, szóval még azt sem mondhatta, hogy a dolog kölcsönös volt, hiszen ha kölcsönösen puszilunk meg valakit, aki alacsonyabb nálunk, ahhoz lehajolunk és nem neki kell ránk csimpaszkodnia. Ehhez hozzájön az, hogy sok éve, mikor még én is jártam gyülekezetbe, az volt a tanítás, hogy ha például egy testvér hazavisz egy testvérnőt kocsival a gyülekezetből és nem házasok, akkor a testvérnőnek a hátsó ülésen kell ülnie, hogy még véletlenül se legyen belőle félreértés. Persze lehet az már egy ósdi, elavult világosság. Biztos van egy új világosság, miszerint az évek óta gyülekezetet nem látogató, a gyülekezet tagjaival kapcsolatot nem tartó, családos férfiakat arcon kell csókolni, még akkor is, ha az illető szemmel láthatóan ellenkezik. Egyszerűen felfordul a gyomrom az ilyenektől. Szégyent hoz magára (azt el is felejtettem írni, ennek a testvérnőnek a férje meghalt, szóval özvegy, elvileg) mint nőre, mint emberre és szégyent hoz Jehova tanúira is. Érdekes módon mikor odaértem hozzájuk, hirtelen zavarba jött a hölgyemény, hebegett, habogott, hogy én vagyok apám lánya? Mintha nem tudná. És érdekes, nekem még köszönni sem köszönt, nem hogy összecsókolgatott volna, pedig én egyforma magas vagyok vele, nem kellett volna annyi erőfeszítést belevinnie a dologba, mint tette azt az apámmal. Utána még megkérdezte mi van anyával és már rohant is el, de akkor már nem volt puszi-puszi, nem is tudom, talán még köszönni se köszönt.
Szegény anya nem látta a történteket, de jobb is. Ő a pénztárnál várakozott már rég.

De volt már korábban is ilyen. Olyan másfél, két éve nem jártak már a szüleim sem gyülekezetbe, ennek ellenére apát időnként mobilon hívogatta egy szintén özvegy testvérnő (őt ismerem). Rejtett számról. Pedig anyát is hívhatta volna, tudta a számát.

Ha nem ismerném a gyülekezetben előforduló „kedves testvéreket és testvérnőket”, talán még inkább meg lennék botránkozva, de tudom milyenek. Még mikor én jártam gyülekezetbe is volt rengeteg házasságtörés és egyebek, de miután már nem jártam is, a szüleim rendszeresen számoltak be otthon olyanról, hogy ki-kivel jött össze, vagy kik mentek szét, vagy ki házasodott újra, kinek-kitől lett gyereke… szóval őrület micsoda erkölcsi fertő van ott! Részben ezért is hagyták ott végül a szüleim ezt a szektát. A másik a pénz. Sajnos rengeteg pénzt hagytak ott, mielőtt rájöttek miféle bűnszervezet áldozatai is lettek. De ahogy mondják, jobb későn, mint soha.

Engem különben mindezek ismeretében tényleg nagyon megbotránkoztatott ennek a testvérnőnek a magatartása és pontosan emiatt döntöttem amellett, hogy ide írok. Először arra gondoltam, hogy visszamegyek és elbeszélgetek a testvérnővel, hogy mégis hogy képzelte ezt? Aztán arra gondoltam, hogy felkeresem a gyülekezet vénjét és neki mondom meg, hogy mi történt. De végül rájöttem, hogy fölösleges lenne. Már csak azért is, mert a nyáron találkoztam valakivel a gyülekezetből. Ő köszönt rám, de érdekes, ő nem csókolgatott engem össze-vissza, tudta mi az illem. Beszélgettem akkor vele és akkor is szóba került, hogy mi lenne, ha beszélnék az egyik vénnel (többek között a telefonok miatt). Azt mondta semmi, a vének sz*rnak rá. Szó szerint ezt mondta, amiért egyébként én nagyon hálás voltam, mert ebből is látszott, hogy igazat mond. Azt is mondta, hogy ő is látja, hogy mi folyik a gyülekezetben és neki sem tetszik, de ő még marad. Mindenesetre most eszembe jutottak a szavai, ami amúgy megegyezett anya tapasztalataival is. Anya is mondta már rég, hogy a véneket nem érdeklik a kínos dolgok. Jehovára bízzák. Ugyanígy az sem segített volna, ha a testvérnővel beszélek. Mindkét esetben csak el lett volna tussolva a dolog. Így viszont sokan tudomást szerezhetnek az esetről. Nem csak volt tanúk, vagy olyanok, akik nem ismerik, vagy csak most kezdik megismerni Jehova tanúit, de sok tanú is olvassa ezt az oldalt és így ez talán ráébreszti őket, hogy szedjék már ráncba a kedves testvéreket és testvérnőket, mert az ilyen magatartás nem tesz jót az egyébként sem túl jó hírnevüknek. Aki pedig hozzám hasonló cipőben jár, talán felbátorodik és szintén leírja a saját tapasztalatait, hogy kiderüljenek az ilyen és ehhez hasonló dolgok, ahelyett, hogy elvesznek a tanúknál a süllyesztőben.

Köszönöm annak, aki időt szánt rá és elolvasta!

Üdvözlettel,

Kriszti

Címkék: olvasóim küldték

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr468245920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2016.01.06. 23:46:43

Nem kis érzelemkitöréseik vannak a tanúknak, pláne a tanú hölgyeknek.

Bármilyen szexuális mozzanatot tapasztaltál?

A leírás alapján egy félreérthető helyzetet értettél félre.

"a testvérnőnek a hátsó ülésen kell ülnie, hogy még véletlenül se legyen belőle félreértés. "

Óh, igen! Ennek a tanításnak a biblia alapján történő igazolását kérném a vezetőtestület random tagjától!

Meg is írom levélben Sthepan bácsinak!

Nálunk azt számolgatták, ki mikor kivel volt szolgálatban, mert testvérnő ugyanazzal a férfitestvérrel nem lehet szolgálatban 6 hónapon belül kétszer!!!

2016.01.07. 00:45:52

Hát ezt jól elszúrtad, hogy ide írtál. (imádok "hát"-tal kezdeni mondatot, bár nem volna szabad)

Kicsit zavaros - nem történeted, hanem az elvárásod.
Én már mindent kipróbáltam - a saját bőrömön, vagyis tudom miről beszélek.

3, azaz három éve nem jár gyülibe a fater?
Az olyanok mindenre képesek (akik 1, azaz egy éve nem járnak gyülibe, azok is, hát még akik 2, azaz három éve nem járnak gyülibe) - sajnálom, hogy ezt tőlem kellett megtudnod.
Érted miért?

Amúgy egy masszívan arcon csókolgatást nehezményezel, és nem egy szájon csókolgatást.

Szerintem fogalmazd újra ezt a történetet, talán akkor tudok világosabb választ adni.

3, azaz három éve nem jár a fater a gyülibe, te meg ki tudja hány év óta nem, de azért a vénekhez fordulnál segítségért, igazságosztásért?...
Érzékeled a problémát... a probléma gyökerét?

Azt például tudtad, hogy az emberek, az emberek gyermekei idővel kiszeretnek egymásból, és mást/másokat szeretnek meg - csak úgy (libidó?), vallási hovatartozástól függetlenül?

Máshogy: Ha a te faterod soha a büdös életben lett volna Jehova Tanúja, akkor is beleszaladtál volna egy olyanba, hogy egy nő (nem az anyád), masszívan arcon csókolgatja aput.

Nőj fel! - Sok mindent kívánhatnék neked, de úgy érzem ez az első, és a legfontosabb, amit kívánhatnék neked a jelen helyzetre való tekintettel.
Írnám, hogy a többi jön magától, de mégsem írom, mert mindenért meg kell dolgozni, vagyis semmit nem adnak 'ingyen'.

a századik juh 2016.01.07. 08:44:33

@a new hope:

"Ingyen kaptátok, ingyen adjátok"

Mitrász Fia 2016.01.07. 10:20:58

@a századik juh: Eszt soha nem értettem miért nem lehet töbször elmenni egy tesvérnövel?

Mitrász Fia 2016.01.07. 10:32:33

Maga a vallás lényeges szerepet játszhatott a történelem előtti emberek nagy közösségeinek összetartásában. Amennyiben ez igaz, elmondhatjuk, hogy fontos célt szolgált. Ez azonban nem jelenti, hogy ma is fontos célt szolgálna. (...) A vallás szükséges funkciókat tölthetett be a múltban, ez azonban nem zárja ki, hogy ma talán a globális civilizáció felépítésének legnagyobb akadálya.

a századik juh 2016.01.07. 10:51:25

@Mitrász Fia: Ez van, ha átlagban sikertelen, hataloméhes embereknek adsz hatalmat. + a vaskalap.

Van egy gyülekezet, ahol a vének konkrét divatdiktátorok, megszabják, miben mehetsz szolgálatba, miben nem.

A nyári kongresszuson az egyik programban elhangzott, hogyha valamely vén ilyeneket szokott csinálni, az sűrgősen hagyjon fel vele, mert az azt jelzi, hogy bibliai alap nélkül hatalmaskodik a gyülekezetén.

Program után megkérdeztem az adott vént, mit szólt a program ezen részéhez.

Ő nem emlékszik, hogy lett volna ilyen.

Egy alkalommal csoportos tanuskodásnál a vén úgy látta jónak, ha úgy ossza be a "párokat", hogy mindenki MENJEN EGYEDÜL.

Ezek mind-mind emberi okoskodások, és tanítások, jól jelzik, milyen ez a szervezet VALÓJÁBAN.

Olyan, ahol még azt sem mondhatod, hogy: egészségedre, ha valaki tüsszent. Olyan, ahol még a wc-tetőt sem csukhatod le otthon, mert a végén még megvádolnak, hogy feng-shuit gyakorolsz, ami Jehova törvényének lábbal tiprása.

Mitrász Fia 2016.01.07. 11:09:19

@a századik juh: Igen teljes mértékben igazad van. Evvel én is szembe néztem. Vannak az irásos polok egyik alkalommal megszoloitott egy vén hogy ilyen polot nem helyes hol látok ilyent a W. Na erre egy kicsit ki akadtam. Megmondtam neki hogy figyelj neked nincsen beleszolásod hogy mit veszek fel. Erre megin jött az érveivel osztán ott hagytam. Nem láttam értelmét mintha egy falhoz beszéltem volna.

a századik juh 2016.01.07. 13:13:50

@Mitrász Fia: Jaja. Pedig milyen jól indult!

Az egyik legelső előadás, amin ott voltam, pont arról szólt, hogy nem mehetnek túl a vének az írásokon. Konkrétan az hangzott el, hogy csak addig kell engedelmeskedni a véneknek, amíg azok alá tudják támasztani a kérésüket a bibliából.

Hol vagyunk ma már ettől... A szervezet egyre inkább manipulál.

Nézd meg pl a Marcis dvd-ket: Mindenki Marcinak és Zsófinak öltözteti a gyerekét.

Láttál-e régebben csokornyakkendős testvéreket?

Ha láttál is, ennyit biztosan nem, mint most.

Nos, minden "szervezettől jövő" dolog így terjed, mint ez, csak nem ennyire látványos.

És ugyanez igaz a vének ízlésére is.

Ismerek pár tökösebb vént, aki nem fogadta el pl azokat a színhatárokat, amit megjelöltek neki, "királyságtermét" saját, egyedi színűre festette, kívül is, és belül is.

Micsoda alázat, mi?

Aki hű a kicsin...

Mitrász Fia 2016.01.07. 14:07:00

@a századik juh: És még van egy meglátásom!Minél nagyobb ugy mond valakinek a ,,hatalma a gyülekezetbe" annál inkább probál befojásolni másokat mintha erre joga lenne...
A Marcis fillmel pedig elérték a zsenge kis gyermekeket is. Gondolták bisztos ami bisztos...a jövöre nézve

peterson1977 2016.01.07. 14:36:27

Az ilyen írásokat nem biztos, hogy ki kellene tenni. Az egész blog hitelességét veszélyeztetik az ilyen hülyeségek.

peterson1977 2016.01.07. 14:48:31

Szerintem a tanításbeli hibákat kellene kiemelni. Nekem mindkét testvérem JT, de az ilyen írásokon csak nevetnek (egyébként is sületlenség az egész), mert ők is tudják, hogy náluk is csak emberek vannak és sok a jellemhibás tag, de ez éppen megerősíti őket. Bár hozzá kell tenni, hogy a tanításbeli hibákkal sem tudatm őket meggyőzni. Sokszor olyan írások vannak itt is többek között amiből az sugárzik, hogy akik ide írnak sértődött volt tagok, akiket kiközösítettek, vagy elkülönültek, de keményen be vannak sértődve és ez a benn lévőknek is így jön le akik ezt az oldalt olvassák.

Mitrász Fia 2016.01.07. 15:00:27

@peterson1977: Mondj egy tanitàsi hibát!!!

peterson1977 2016.01.07. 15:03:08

@Mitrász Fia: pl nem hiszik, hogy Jézus Isten. Különítélet, lélek tovább él a test feltámadásáig, egyáltalán a lélekben sem hisznek, stb. nem sorolom

Mitrász Fia 2016.01.07. 15:10:24

@peterson1977: És mi volt az a tény hogy ezeket hibának vélted? Régebbi tanitások?

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2016.01.07. 16:22:48

@peterson1977: Szia!

Nyilván ez az írás egy teljesen szubjektív élettapasztalat, amit lehet komolyan venni, vagy éppen nem, ahogy jól esik mindenkinek. Ennyire véresen azonban nem kellene venni ezt az egészet: tudom, hogy vannak, akik keresik az élettapasztalatokat, vagy válaszokat lelki problémákra, mások meg a tanításokat boncolgatják. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy többen kevéssé, vagy egyáltalán nem érdeklődnek a tanításokkal kapcsolatos elemzések iránt. A blogon mindenféle cikk helyet kap, és ebben az is benne lehet, ha adott esetben valaki szókimondóbban fogalmaz meg dolgokat (netalán túlzásokba esik, igen, ez is emberi dolog), egy bizonyos határon belül. Nem hinném, hogy csak a tanításokon kellene a blognak pörögnie, bár rengeteg ilyen cikkünk van, és lesznek is, ha Isten is úgy akarja, de biztos vagyok benne, hogy ha elmennénk abba az irányba, mások azt is szóvá tennék...

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2016.01.07. 17:20:49

@Mitrász Fia: Szia! Megkérdezhetem, hogy miért választottad éppen ezt a nevet? :-)

Mitrász Fia 2016.01.07. 18:10:14

@Columba: Da Vinci-röl olvasgattam s onnan akadtam rá :) s nagyon rejtéjes emberek voltak.

bobibá 2016.01.07. 20:03:43

@Columba: Hofi Géza hallhatatlan bölcsességét citálnám ide: " Nem abból lesz a baj ha okos emberek hülyéskednek, hanem amikor a hülyék okoskodnak!"

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2016.01.07. 20:45:08

@peterson1977:
"....akiket kiközösítettek, vagy elkülönültek, de keményen be vannak sértődve és ez a benn lévőknek is így jön le akik ezt az oldalt olvassák...."

Éppen az is lejöhetne a még bent lévőknek, hogy esetleg valódi és súlyos sérelmeket okoztak (vagy a szervezet okozott) a kizártaknak, és talán azért is vannak megsértődve egyesek.
Ez csak egy gondolat, persze nem kötelező a másik felet meghallgatni. Éppen ma keresték fel egy családtagomat a JT-k, és azt mondták neki, hogy minden történetnek két oldala van. Erre ő azt válaszolta, hogy valóban így van, de vajon a JT-ket mennyire érdeklik azok a történetek, melyek a kizártak részéről hangzanak el? Ugyanis az lenne a történet másik oldala. Elvileg.
Ha csak annyit látnak ebből - amit a társulat a szájukba adott -, hogy itt csak sértődött emberek panaszkodnak -, akkor majd megtapasztalják a saját bőrükön a "sértést" és akkor majd ők is panaszkodhatnak....
Sajnos, aki így gondolkodik, azt te nem tudod meggyőzni sem a tanítások elemzésével, sem az élettörténetekkel, sem mással, de nem is kell. Az maradjon ott és élje át maga.

Egyébként részben igazad van a történettel kapcsolatban, amiről nekem is megvan a véleményem (amit most itt inkább nem osztanék meg). Maradjunk annyiban, hogy ahányan vagyunk, annyiféleképpen látunk dolgokat. A cikk beküldője így látja.

2016.01.07. 22:47:49

@a századik juh:

>>"Ingyen kaptátok, ingyen adjátok"<<

- Hát élég szomorú, hogy ingyen sem kell az embereknek...

Ismert az elmélet, miszerint, amit ingyen adnak, azt nem értékelik és nem becsülik meg az emberek.

De én nem erre gondoltam, amikor a munkáról írtam:
1. „Közeledjetek az Istenhez, és ő közeledni fog hozzátok”
2. "Mert gyönyörködöm Isten törvényében a belső ember szerint, de tagjaimban egy másik törvényt látok, amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn tagjaimban lévő törvényével."
3. "Ha pedig nem jól cselekszel, a bűn az ajtó előtt leselkedik, és rád vágyódik, de te uralkodjál rajta!"

Megfigyelted, hogy mindegyik valamiféle tevőlegességet igényel?
Én erről a munkáról - ami tulajdonképpen harc önmagunkkal - írtam.
Ezt, a fentebb felsoroltakat nem adják ingyen.
EZ a hitünk bizonyítéka, ami azt jelenti, hogy nem csak mondod, gondolod, hanem meg is teszed.

Tudod, ez csak az előjáték.
De el fog jönni az idő, amikor vége lesz a sok beszédnek, és cselekedned kell - és ez alól nincs felmentés senki számára!
Dönteni kell, választani kell, aztán oda kell állni a választott oldalra - meg kell tenni azt a bizonyos lépést.

Akik már most be tudják fogadni az igazságot - minden lehetséges és lehetetlen kifogás ellenére -, azoknak egy picit (nem nagyon, csak egy icipicit) könnyebb lesz.
Aki ismerik, vagy ismerték az igazságot, azoknak lesz a legnehezebb - sokkal nehezebb lesz nekik (neked?), mint akik egyáltalán nem ismerték az igazságot.

(Amúgy sokan azért értenek félre, mert én már most cselekvőüzemmódban vagyok - a jövő hírnökeként :)
Mert amíg ti folyamatosan a múltról beszéltek - a jelen is múlt igazából -, addig én folyamatosan a jövőről beszélek.)

2016.01.07. 22:51:37

@Mitrász Fia:

Szia.
Neked miért nem írja senki, hogy "A név kötelez."?

Én is kíváncsi vagyok arra, amire @Columba kíváncsi:

"miért választottad éppen ezt a nevet?"

2016.01.07. 22:57:13

@Mitrász Fia:

>>Da Vinci-röl olvasgattam s onnan akadtam rá<<

- Nem, nem erre, az igazi okra.
Da Vinci?
Én nem ismerek egy embert sem (téged sem ismerlek), aki Da Vincitől olvasott volna először Mithrászról.

Mert oké, legyen neked, hogy Da Vivcitől olvastál róla először, de miután megtudtad ki Mithrász, mégis miért ezt a nevet választottad?

2016.01.07. 23:18:08

@bobibá:

Hofi Géza meghalt. (nem írom ,hogy élvezi, "mert a halottak semmit nem éreznek")
A 'halhatatlan bölcsessége' fogja feltámasztani?
Szerintem sem.
"Nem tette-e bolondsággá Isten a világ bölcsességét?"
Szerintem is.
Mert ez a fajta, HG féle 'bölcsesség', kuka.
Nem lesz rá szükség az új világban, mert nem lesznek sem hülyék, sem hülyéskedők, sem okoskodók.
(Persze ezután sokan szürkének, unalmasnak, élvezhetetlennek gondolják az új világot, de tévednek, mert az új világ máshogy lesz színes, inger gazdag, élvezhető - amit egy hülyéskedő okoskodó, sem tesz jobbá, aki hülyének néz másokat:
"Mert nem mindenki hülye, aki nem okos.")

a századik juh 2016.01.07. 23:57:44

@a new hope: Jaja, tudom, csak kötözködök!

2016.01.08. 00:24:16

@a századik juh:

Bárcsak, csak kötözködnél.
De ez több, mélyebb, mint csak egy kötözködés.

Tedd a szívedre a kezed, és úgy mond, hogy minden, amit tudsz Istenről, nem Jehova Tanúi által tudod.
Tőlük tudod, csak elkezdted kiforgatni.
Miért?
Én tudom.
És te tudod?
(Szerintem nem tudod, mert ha tudnád, nem lázadnál.)

a századik juh 2016.01.08. 08:57:36

@a new hope: Hehe...

KETTŐS MÉRCE!!!

Mindent, amit tudok Istenről, azt a BIBLIÁBÓL tudom!

Ennyi erővel mondhatnám, hogy minden, amit a szervezet tud Istenről, a katolikosoktól tudják, hisz ők állították össze a bibliát.

Vagy mondhatnám, hogy minden, amit a szervezet tud, az adventistáktól van.

Tipikus önfényező megjegyzés volt, van egy kis tapasztalatom azokról, akik ezt a frázist puffogtatják:

Megrögzött hatalommániások utolsó érve.

Kivégzőosztag előtt sem mondanák azt valakinek, aki tüsszent, hogy egészségedre.

"Tedd a szívedre a kezed, és úgy mond"

hehe... tudod, a biblia szerint nem kell esküdnünk semmire.

Tedd a szívedre te a kezed, amikor a himnuszt énekled, jó?

2016.01.08. 13:15:03

@a századik juh:

>>KETTŐS MÉRCE!!!<<

- Erre semmit nem írok, mert nem illik erre a helyzetre.

>>Mindent, amit tudok Istenről, azt a BIBLIÁBÓL tudom!<<

- És ki segített megérteni azt, amit olvasol?
És kérlek, ne gyere azzal, hogy te magadtól, mert az nem lenne igaz - mert olyan nincs, hogy valaki csak úgy magától megértse.
A Biblia úgy van megszerkesztve, hogy ez ne legyen lehetséges, mert fontos az EGYÜTT.

>>Tipikus önfényező megjegyzés volt<<

- Megtennéd... nem magadért, nem értem, hanem a többi olvasó miatt, hogy elfelejted végre velem kapcsolatban az önfényezést, a hatalomvágyat, vagy bármit, amivel szerinted mások fölé próbálom helyezni magamat?
Újra.. és újra.. és újra leírom:
Én egy senki vagyok!
Senki nem tudja ki vagyok... na jó, Istenen, Jézuson, Sátánon és a démonain kívül.
A dicsőség lényege az ismertség.
Látod, hogy üti egymást a kettő?

>>Kivégzőosztag előtt sem mondanák azt valakinek, aki tüsszent, hogy egészségedre.<<

- Tudod mit szoktam kérni Istentől imában (nem mindig, csak néha, mert ha mindig kérném, még megszállottnak tűnnék): Hogy Ő legyen az utolsó gondolatom.
Van ennél... nála, Istennél jobb?
Nincs!
Akkor viszont a legjobb jót kívánom.

Most képzeld el, hogy én halálöttusázom, te meg tüsszentesz, és én egészséget kívánok neked, aztán meghalok.
Én nem akarok úgy meghalni, hogy ezen a földön utoljára egy beteg embernek (aki nem egészséges, hanem beteg!) azt mondom "Egészségedre".
Amúgy van gyakorlatom benne, és bizton állíthatom, hogy jó utoljára Istenre gondolni.
Békesség, nyugalom, lecsendesedés, elfogadás, bizalom, és a legfontosabb: a remény érzése (mert van - és nem is kicsi, és nem is kevés), ami után jön az alvás, ami után jön az ébredés...

>>"Tedd a szívedre a kezed, és úgy mond"<<

- Ez egyáltalán nem az esküről szólt, hanem az igazmondásról.
"Tedd a szívedre a kezed, és mond ki őszintén."

a századik juh 2016.01.08. 14:08:55

@a new hope: Köszönöm, ez nagyon jól sikerült válasz lett.

Úgy gondolom, benne van minden tünet.

"- És ki segített megérteni azt, amit olvasol?"

Te nagyon nagy tévedésben vagy, ha azt gondolod, hogy Jehova tanúi segítettek nekem megérteni a bibliát!

Valóban segítettek, FÉLREÉRTENI!

Úgy gondolom, a nyitott szemre való figyelmeztetés nem véletlen a bibliában.

Úgy gondolom, nekem ennek a tanácsnak a megfogadása, és azon személyek "példája", akik hittek Jézusban, de az elöljáróktól való félelem miatt nem követték őt, segítettek, azaz maga a biblia, Isten szava, ami élő, és erőt fejt ki.

Azt állítani, hogy Isten szervezetének kell ezért hálásnak lenni... igazán jó zrt fannra utal.

Nézd meg testvéredet, nagy vezetődet, Stephan Lettet a januári adásban.

Ismét az adomány szó a legtöbbet elhangzott szó, és minden e köré épűl.

Ismét egy tudatalatti, de tudatos pumpolást láthatunk.

Figyeld meg, hogy amikor arról beszél, hogy kinek adakoznak, mindíg Jehova munkáját említi.

Aztán felolvas egy levelet, amiben a vezetőtestületet dícsérik, és nekik köszönik meg a dolgokat. Sőt, ezt a levelet Lett testvér el is rakta, állítása szerint megtartja magának.

A pénzt is neki küldték, mert átadta az illetékeseknek.

Szerinted egy házkutatás alkalmával megtalálnák-e ezt a levelet nálla?

Szerinted a te, vagy az én levelemre reagálna-e a kedves vezető?

Megkapná-e egyáltalán?

Az egész egy színjáték, ha még nem szólt senki, én most szólok neked.

Kb úgy képzeld el ezt a céget, (a cég működteti a jw.org-ot is, nem az egyház) mint észak-koreát: Egy komplett államaparátust épitettek ki azok, akik elnyomják, és nyomorban tartják az embereket. Koncentrálták a hatalmat, a nyilvánosság felé nagyzolnak, és "teokratikus hadviselést" alkalmaznak, miközben éheznek az emberek.

A szervezet ugyanez, igaz, főleg szellemi értelemben.

Visszaöklendezett, és ezerszer megrágott, sőt, öklendezés után megfűszerezett táplálékot szolgálnak fel.
Ráadásul újracimkézik, ami törvénytelen.

Sőt, most már a dátumot sem írják rá.

Alá sem írja senki.

Mert Jehovától jön.

Miközben hangoztatják, hogy nem ihletettek.

Komolyan mondom, a jw.tv Isten eszköze... arra, hogy felnyissa a tanúk szemét.

Mert a műsorban nem sok érdemi rész szólt Jézusról, az is sablonszöveg volt.

A jw.tv, ergo az azt működtető ezerarcú céghálózat 500 főrészvényesének VALÓDI célja viszont nagyon szépen felszínre került:

Az örömhír: 15%-al több adomány érkezik, mióta Stephan Lett testvér utoljára tarhálta a népet.

Bizony mondom neked, megkapták már teljes jutalmukat.

a századik juh 2016.01.08. 14:18:55

@a new hope: "A dicsőség lényege az ismertség.
Látod, hogy üti egymást a kettő?"

Te most szivatsz engem?

Nagyon is jól kellene tudnod, hogy a szervezet szerint sátán rejtőzködik, és azt akarja, hogy ne is tudja senki, hogy ő létezik, miközben simán megvezeti az embereket.

Miközben a mit tanít könyv azt tanítja, hogy sátán magának akarta az imádatot.

Na, ez a két dolog üti egymást.

Attól még simán lehet hatalomvágyó valaki, hogy nincs hatalma, sőt!

"- Megtennéd... nem magadért, nem értem, hanem a többi olvasó miatt, hogy elfelejted végre velem kapcsolatban az önfényezés"

Biza örömmel megtenném! De minden írásoddal emlékeztetsz rá.

Minden írásodban átüt, hogy te, aki felettünk álsz, és Jehova közvetlen kiválasztottja vagy, mit is gondolsz rollunk, pusztulásra ítélt, elméjében beteg népségről.

Ja, és mindezt nem ítélkezésképp mondod, hanem csak tájékoztatsz...

csakegy példát engedj meg a LEGUTOLSÓ HOZZÁSZÓLÁSODBÓl:

"Most képzeld el, hogy én halálöttusázom, te meg tüsszentesz, és én egészséget kívánok neked, aztán meghalok.
Én nem akarok úgy meghalni, hogy ezen a földön utoljára egy beteg embernek (aki nem egészséges, hanem beteg!) azt mondom "Egészségedre"."

mindezt pár sorral azután, hogy azt állítod, te nem emeled magad mások fölé.

Ez meghasonlás.

Fordulj szakemberhez.

Ajánlom, hagyd otta mostani kezelőorvosodat, dr Abaddont, és vedd fel a kapcsolatot Jézussal.

Biztos vagyok benne, hogy nagyon örülni fog, ha felkeresed, és soron kívűl fogad, mert szeret téged.

a századik juh 2016.01.08. 14:26:48

@a new hope: "- Ez egyáltalán nem az esküről szólt, hanem az igazmondásról.
"Tedd a szívedre a kezed, és mond ki őszintén."

Mi van???

A biblia szerint legyen az igened igen, a nemed meg nem.

Bármiféle rituálé felesleges.

Te szerinted viszont tegyem a szívemre a kezem, és úgy mondjam.

ez kb ugyanolyan, minthogy Jehova nem nézi a külsőt, és a tanúk sem, de légyszi öltönyben, nyakkendőben gyere, frissen borotválva, mert úgy illik.

Nyakkendő nélkül meg nem mondhatsz imát a pódiumról...

Erről beugrott egy vicces sztori.

Van egy gyülekezet, ahol még egy nagyon régi teremben vannak, nincs is emelvény, mindenki egy szinten van, természetesen, ahogy ez illik Isten szervezetében. :-)

Ennek ellenére a felvigyázok folyamatosan "az emelvény"-ről beszélnek:

Megkérjük Veréb testvért, jöjjön az emelvényre.

Megkérjük a programot tartó testvérnőket, jöjjenek az emelvényre.

Ezt kb-20 szor az összejövetel alatt.

Most komolyan: nincs is emelvény.

Egyébként ugyanez van az égi szekér tanítással is: Dettó.

Nincs is égi szekér.

Sok sikert a követéséhez azért.

2016.01.08. 15:23:23

@a századik juh:

Azért, mert sokat írsz, sokáig magyarázod a bizonyítványod, nem lesz igazad.
Nem velem-, vagy bárkivel szemben szemben, hanem Istennel szemben.

Veréb testvér, egy dolog.
Ő mondott "Á"-t, nem kellett neked.
Én mondok "B"-t, de nem kell neked.
Valójában "a"-tól "zs"-ig minden el van mondva neked, de neked nem kell.
Te csak mész a saját fejed után, a saját kívánságod szerint
De mi ebben a jó?
Hisz a pogányok is ezt teszik - mennek a saját fejük után, ahogy jónak érzik, ahogy nekik tetszik.

Egyszer (vagy többször), már írtam az anarchiáról.
Te tényleg ebben látod, ebben keresed a megoldás kulcsát?
Azért azt ne felejtsd, hogy angyalok és emberek is képesek hazudni (neked).
Mégis kiben bízhatsz?....

Mitrász Fia 2016.01.08. 19:34:15

@a new hope: Szia azért nem irják hogy engem a név kötelez mert páran nem ismerik. De valamennyire megvizsgáltam eszt és ezen rágotam egy darabig. Érdekes elméleteik vannak.

a new hope (törölt) 2016.01.08. 20:33:17

@Mitrász Fia:

>>azért nem írják hogy engem a név kötelez mert páran nem ismerik<<

- Ha kispolgárpukkasztásként választottad a neved, akkor jó.
De ha komolyan gondoltad, akkor nem jó.

>>Érdekes elméleteik vannak.<<

- Kiknek? Miről is?

dan_delion 2016.01.08. 21:39:52

@a századik juh:

"Van egy gyülekezet, ahol még egy nagyon régi teremben vannak, nincs is emelvény, mindenki egy szinten van, természetesen, ahogy ez illik Isten szervezetében. :-)

Ennek ellenére a felvigyázok folyamatosan "az emelvény"-ről beszélnek:

Megkérjük Veréb testvért, jöjjön az emelvényre."

Na ne, ez igaz?! 5 percig nevettem :-) Ez azért szánalmas egy kicsit...

dan_delion 2016.01.08. 21:56:42

@a századik juh:

"Kb úgy képzeld el ezt a céget, (a cég működteti a jw.org-ot is, nem az egyház) mint észak-koreát: Egy komplett államaparátust épitettek ki azok, akik elnyomják, és nyomorban tartják az embereket. Koncentrálták a hatalmat, a nyilvánosság felé nagyzolnak, és "teokratikus hadviselést" alkalmaznak, miközben éheznek az emberek."

Olvastad már a The Corporation című könyvet Joel Bakan-től? Idéznék egy kicsit belőle:

" Csak hogy a részvénytársaság, mint (jogi) személyiség már korántsem kerülheti el ilyen könnyen a patológiás szeméyliség diagnózisát. Szemben az őket alkotó hús-vér emberekkel, az önzőség tulajdonságaik közt gyakorlatilag egyedülálló, és teljességgel képtelenek arra, hogy bármilyen értelemben is törődjenek másokkal. Ezek után nem meglepő, hogy amikor megkértük dr. Hare-t, hogy vess össze a pszichopata személyiség kórképeit és a részvénytársaságok intézményi vonásait, számos közös pontot találtunk.
A társaságokat jellemzi a felelőtlenség - állapította meg dr. Hare: miközben saját hasznukat keresik, nyugodt lélekkel veszélyeztetnek másokat. A manipuláció úgyszintént a sajátjuk, elég csak arra gondolni, amit a közvéleménnyel művelnek. Emellett önteltek és önimádók: minduntalan azt hangoztatják, hogy ők az elsők, a legjobbak, a legnagyobbak, létük életünk nélkülözhetetlen része. Ezt bármelyik ötperces reklámblokk bőségesen támasztja alá- Az erős asszociális viselkedést, az empátia hiányát szintén diagnosztizálhatjuk: a legyőzöttekkel, a vesztesekkel teljes mértékben közönyösek. A felelősség-vállalás hiánya és a kóros személyiségek egyik legjellegzetesebb vonása, a bűntudatra való képtelenség szintén tapasztalható. A társaságok, ha valamelyik törvényszegésükért fülön csípik őket, kifizetik a büntetést, és csak annyi tanulságot vonnak le, hogy legközelebb ügyesebben csinálják ugyanezt. a bírságot pedig üzleti költségként tekintik.
De a legdominánsabb személyiségvonásuk a felszínesség, mégpedig jellemzően a másokhoz való viszonyukban: fellépésük lényege, hogy a közvélemény, a potenciális vásárlók szemében minél megnyerőbbnek tűnjenek, ám azonban a legkevésbé valószínű, hogy amit láttatnak az a szervezetek valódi arca lenne. A "haladóbb" részvénytársaságoknál ez a társadalmi felelősségvállalás programjában testesül meg, ami által olyan színben tűnnek fel, mintha őszinte törődéssel fordulnának a haldokló afrikaiak, a felboruló klíma, vagy a brooklyni szegények felé, valójában azonban . már csak a törvényi kötelezettségek miatt is - képtelenek önmagukon kívül másokért szívből aggódni."

Ugye ismerős? :-)

a századik juh 2016.01.09. 08:11:10

@dan_delion: "Na ne, ez igaz?"

Igaz, de természetesen a neveket megváltoztattuk! :-)

"Ugye ismerős?"

Nekem igen. Sajna sok tanúnak fogalma sincs, miről beszélünk.

És miért nem?

Teokratikus hadviselés.
A szervezet félretájékoztatja a tagjait a jw.org-on (is?)

Mert ott van, hogy mi is az a watchtower pennsylvania,

De az inc-et titkolják.

Nem véletlenül.

Ez ugyanis nem egy nonprofit cég.

Ezt akarják titkolni, ezért nem szerepel a TELJES NEVE a társulatnak a jw.org-on.

Erről eszembe jut egy szervezeti tanítás: A legnagyobb hazugság az, aminek a 99 %-a igaz.

Ez pont illik is azokra, akiktől hallottam.

CsernokLaci 2016.01.10. 17:17:33

Valahogy nincs kedvem meghurcolni azért egy özvegyasszonyt, mert vágyai vannak, és ezt egy alkalommal kimutatta. Az vesse rá az első követ ...

Brigi40 2016.01.10. 19:43:57

Lehetséges,hogy itt egy fatális félreértésről van szó. Elképzelhetőnek tartom,hogy a hölgy egyszerűen a szeretetét akarta kifejezni. Mivel jelen volt a család,nem gondolom,hogy csábítani akart. Az már más kérdés,hogy ezt nem éppen illően fejezte ki.
Nem tudhatom,így volt-e. Ez is csak egy feltételezés.
Persze maximálisan megértem azt a fiatal lányt aki ilyen félreérthető helyzetben látja szeretett apukáját.

gjtata 2016.01.20. 23:35:00

ezt a retardált hope kaméleont sürgősen el kéne távolítani egy lakatlan szigetre, ott szadizhatná magát, mert értelmes, civilizált emberek közé nem való...

a századik juh 2016.01.21. 00:15:26

@gjtata: ...mondanánk, ha még mindíg tanú-mentalitásunk lenne, de így megértjük, nem semmi, amin átmennek a tanúk, nem csoda, ha sokan mentális tüneteket produkálnak.

Imádkozzatok "ellenségeitekért", hogy Égi Atyátok fiainak bizonyuljatok, mondta Jézus.

Megvolt az ima new hope-ért?

:-)

a new hope (törölt) 2016.01.22. 08:41:39

Simo... retardált mondja:

Érdekes, akik másokat le-retardáltoznak, azok semmilyen, vagy csak valamilyen felszínes, sekélyes magyarázatot adnak az adott témával kapcsolatban - akár konkrétan, akár általánosságban, akár elvontan.

És gondolom nem szerénységből nem 'villogtatják' a mélyreható bibliai - vagy bármilyen más - ismeretüket.
Itt alapvetően nem a bibliaismeret hiányával van a baj (persze azzal is, de teljesen más értelemeben), hanem azt nem tudom megérteni/felfogni, hogy honnan veszi magának a késztetést valaki, hogy olyanoknak szóljon be, vagy olyanokkal álljon le vitatkozni, akiknek - vele ellentétben - azért van 'némi' ismeretük.

a new hope (törölt) 2016.01.22. 10:04:52

@a századik juh:

Tudod, a mentális betegség önmagában nem probléma.
Senki nem az ilyen-olyan - köztük a mentális - betegsége miatt lesz megítélve.
Illetve, ami fontosabb, nem az ilyen-olyan - köztük a mentális - betegsége miatt (kivéve a jelenleg értelmi fogyatékosokat), tudja/akarja vagy nem tudja/nem akarja elfogadni az igazságot Istenről, Jézusról, a saját bűnös állapotáról, a megmentése feltételeiről és mikéntjéről, stb.
.
A mentális betegség egyfajta őrlődés következménye valami(k) között, jobbára a külső és belső ember között: jó és rossz között (kevés jó és nagyon sok rossz között - ami bennünk van; és ami körül vesz minket, ami hatással van ránk).
Ami folyamat természetszerűleg az elmében zajlik, mert az a csatatér, ahol a szellemi ember (a szív rejtett embere), és a testi ember (amelyik bolondságnak tekinti Isten szellemének dolgait (1Kor 2:14)) összecsap.
Pál azt mondta erre az állapotra: "nyomorult".

De tudod mit mondok?
Inkább vagyok mentálisan beteg, de tisztában vagyok vele, hogy ki vagyok, honnan jöttem, hová megyek; minthogy mentálisan egészséges legyek, de ne legyen érzékelőképességem, és hogy az iránytűm ne fixen észak - "hitünk végcélja" - felé mutasson, hanem össze-vissza pörögjön.

Természetesen most csak a hívő emberek "nyomorultságáról" írtam, és nem a világban élő - Istent kicsit, vagy kicsit sem ismerő - emberekről, akik nem a jó és rossz közötti választás miatt vívódnak, hanem "világi" dolgok, képességek, érzések miatt.

"Mert az Isten szerint való szomorúság üdvösségre való megbánhatatlan megtérést szerez; a világ szerint való szomorúság pedig halált szerez." (2Kor 7:10)

a századik juh 2016.01.22. 12:50:09

@a new hope: Ó, én teljesen egyetértek, ez sátán világrendszerének hatása.
Én magam is mentálisan beteg vagyok, és ugyanezt kimutatták Micimackóról, malackáról, és a százholdas pagony minden lakójáról. :-)

Por Cicus 2016.04.07. 12:02:17

@a századik juh: 1, Tudtam! Tudtam, hogy Energia Vámpír nem tűnik el innen.
2, Meghalok a hozzászólásaidon, de jó értelembe véve! :D Teljesen egyet értek Veled. Erről a Biblia megértéséről is akartam már írni egy bejegyzést, a lényeg az, hogy velem sem a Szervezet értette meg a Bibliát és sajnálom azokat, akiknek egy emberi szervezet magyarázza azt.

Por Cicus 2016.04.07. 14:29:59

Igaz ez már több hónapos bejegyzés, azért Kriszti, ha esetleg mégis olvasod (vagy más, akinek sajnálatos módon éppen aktuális), én is megnyugtatlak, ahogyan előttem már írták, én is teljesen meg tudom érteni, milyen lehet egy (fiatal) lánynak egy ilyen dolgot átélni. Hogy egy kicsit jobban érezd magad: hitem.blog.hu/2016/04/07/jehova_tanui_igy_udvozoljetek_egymast Remélem ezt a kedves tanúk is látják és a jövőben jobban visszafogják majd "emberi vágyaikat". Tanulhatnak Mr. Bean-től. :)

Ami "az ilyen írásokat" illeti, én is Columba véleményén vagyok. Én például pont az olvasói levelek miatt szerettem meg leginkább ezt a blogot. Ezeket szerintem sokan, sokkal inkább át tudjuk érezni, mint a száraz anyagiakkal vagy joggal kapcsolatos bejegyzéseket, illetve a komolyabb, bibliai tanításokról való elmélkedéseket. Pont ettől jó a blog, sokféle, színes, mindenki megtalálja azt, ami őt érdekli és abba is beleolvashat, amit amúgy lehet nem olvasna.

Illetve amit karalabe4 írt, valóban jó volna, ha a még bent lévők megvizsgálnák az érem másik oldalát is, hogy ki miért ábrándult ki a gyülekezetből, a Szervezetből, legrosszabb esetben Istenből.
süti beállítások módosítása