Egyáltalán nem hibáztatom a gyülekezetek véneit, ugyanis maga a brooklini Szervezet az, ami olyan szabályrendszert (bürokratikus és teljesen formális tevékenységet) kényszerít mindenkire, hogy egy gyülekezeti vezetőnek (aki ezért nem kap fizetést egyébként saját családja is van) a semminél is kevesebb ideje marad a Bibliát olvasni, és mindig rossz lesz a lelkiismerete, mert őket "verik" (pszichológiailag) felülről a legjobban - ugyanis nem azt a lovat verik, aki nem húz, hanem azt, aki húz. És minek foglalkozzanak a Bibliával? Hiszen még arra sincs joguk, hogy pl. az Őrtorony tanulmányozáson más kérdéseket tegyenek fel, vagy kihagyjanak egy kérdést. Csak a látszat ellenőrizhető, ezért mindig csak az a fontos, ami látszik. A Társulat fő törekvése a spontaneitás maximális kiiktatása. Lényegében majdnem minden ugyanúgy működik, mint a templomokban. Látszatra van egy különbség, hogy minden JT a szó nyíltságával válaszolhat a feltett kérdésekre, de a gyakorlatban ez (valamiféle öncenzúra miatt) nem érvényesül. Valahogy mindenki úgy van "kondicionálva" (kezdődik ez már a tanítással, a tanulmányozással), hogy ne kérdezzen, ne vitatkozzon. Én ha a brookliniak helyében lennék, akkor írnék egy tanulmányozási cikket, hogy a "legújabb igazság szerint" Isten mégiscsak Háromságos, egy csomó bibliai idézettel "támasztanám alá", aztán figyelném, hogy ki tiltakozna. Bizony, a többség simán bevenné. Mert nagyon keveseket érdekel az Igazság mint olyan. Apropo: Igazság. Ennek a szónak a jelentését is át lett definiálva! Úgyanúgy, mint a "tanulmányozás" szóé is!! Ha egy JT-nek azt mondják, "igazság", akkor ez alatt a szó alatt JT aktuális tanrendszerét érti. Ha pedig azt mondják: "tanulmányozás", akkor ez alatt azt érti, hogy a cikkhez megkeresi a bibliai idézeteket, és az Őrtoronyban aláhúzogatja a kérdésekre adandó válaszokat (ezzel is kimutatva: lám ő jó fel van készülve). Persze ezek a "fogalmi átdefiniálások" legjobban azoknál működik, kiknek alacsony a hozott (!!) műveltségük, tehát nincs "előtörténetük" illetve maguktól, soha az életben nem tanulmányoztak semmit, úgyhogy nem is tudják, hogy azt hogyan kell csinálni.
EXJT BLOG
Az Őrtorony-diktatúra csendje
2013.07.11. 18:04 | Johnny Joker | 105 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr625400796
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bumbumöcsi vagyok! 2013.07.12. 22:25:02
@karalabe4: Nincs benne az Őrtorony-könyvtárban.
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.12. 22:45:28
@Bumbumöcsi vagyok!:
Köszi. akkor ezért nem találtam.
Köszi. akkor ezért nem találtam.
ORION 2013.07.12. 23:03:35
Házak között az utcákon jól esik a gyalogtura,a jó levegőt biztositja az őrtorony diktatura!!! he he
2013.07.13. 12:21:42
Nagyon jó példa erre Az Őrtorony 2013. ápr. 15. 29. oldal 10-es bekezdése:
„Ha buzgók vagyunk a szolgálatban, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket az igazság iránt. Figyeljük meg, hogy mit mondott Mitchel, aki már régóta vénként és általános úttörőként szolgál: „Úgy szeretek az embereknek az igazságról beszélni! Ha Az Őrtoronynak vagy az Ébredjetek!-nek egy-egy új cikkére gondolok, csak ámulok, hogy mennyi bölcsesség, éleslátás van bennük, és milyen kiegyensúlyozottságot tükröznek. Utána rögtön arra vágyok, hogy elmenjek a szolgálatba, és lássam, hogyan reagálnak az emberek, hogyan tudom felcsigázni az érdeklődésüket. A szolgálat segít, hogy kiegyensúlyozott maradjak. Nem engedem, hogy bármi is elrabolja azt az időt, melyet a szolgálatra szánok.” Ha buzgók vagyunk a szent szolgálatban, az nekünk is segíteni tud, hogy rendíthetetlenek maradjunk ezekben az utolsó napokban. (Olvassátok fel: 1Korintusz 15:58.)”
Kérdések a bekezdéshez:
„a) Mondd el, mit tesz egy testvér azért, hogy megőrizze az igazság iránti lelkesedését. b) Neked hogyan segít a szolgálat, hogy ne fáradj ki?”
Mit lehet erre a bekezdésre válaszolni?!
„Ha buzgók vagyunk a szolgálatban, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket az igazság iránt. Figyeljük meg, hogy mit mondott Mitchel, aki már régóta vénként és általános úttörőként szolgál: „Úgy szeretek az embereknek az igazságról beszélni! Ha Az Őrtoronynak vagy az Ébredjetek!-nek egy-egy új cikkére gondolok, csak ámulok, hogy mennyi bölcsesség, éleslátás van bennük, és milyen kiegyensúlyozottságot tükröznek. Utána rögtön arra vágyok, hogy elmenjek a szolgálatba, és lássam, hogyan reagálnak az emberek, hogyan tudom felcsigázni az érdeklődésüket. A szolgálat segít, hogy kiegyensúlyozott maradjak. Nem engedem, hogy bármi is elrabolja azt az időt, melyet a szolgálatra szánok.” Ha buzgók vagyunk a szent szolgálatban, az nekünk is segíteni tud, hogy rendíthetetlenek maradjunk ezekben az utolsó napokban. (Olvassátok fel: 1Korintusz 15:58.)”
Kérdések a bekezdéshez:
„a) Mondd el, mit tesz egy testvér azért, hogy megőrizze az igazság iránti lelkesedését. b) Neked hogyan segít a szolgálat, hogy ne fáradj ki?”
Mit lehet erre a bekezdésre válaszolni?!
reboot (törölt) 2013.07.13. 14:22:30
@ex.hmcs-s: ... én sokszor azt éreztem, hogy buta, vak, és egyoldalú a tanítás ... sokszor inkább elgondolkoztatott, hogy értelmetlen unalomban eltöltöttem megint egy órát ... az őrtoronyt kifejezetten nem szeretrem odaadni az embereknek, mert éreztem, hogy nem nekik készült ...
maga a bekezdés jól mutatja, miért is nevezik jt-it agymosó szektának ...
"Ha buzgók vagyunk a szolgálatban, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket az igazság iránt"
ez egy nagyon ravasz, kifinomult átverés! gondoljátok végig több szempontból!
maga a bekezdés jól mutatja, miért is nevezik jt-it agymosó szektának ...
"Ha buzgók vagyunk a szolgálatban, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket az igazság iránt"
ez egy nagyon ravasz, kifinomult átverés! gondoljátok végig több szempontból!
Volt Tanú 2013.07.13. 20:57:47
@ex.hmcs-s: a) Gondol, ámul, vágyik, nem enged. b) Az 1Korintusz 15:58.
A b-re egyébként az a szöveghű válasz és a Társulat "tanítása", hogy ha buzgók vagyunk, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket. Nem ám az van, hogy lelkes vagy <i>valami miatt,</i> és ettől buzgó leszel a szolgálatban, hanem fordítva: attól leszel lelkes, hogy buzgó vagy. Ha nem akarod csinálni, erőltesd, és attól majd fogod akarni. Ha nem így teszed, engedetlen lázadó vagy, és lesheted az örök életet.
A b-re egyébként az a szöveghű válasz és a Társulat "tanítása", hogy ha buzgók vagyunk, az segít, hogy megőrizzük a lelkesedésünket. Nem ám az van, hogy lelkes vagy <i>valami miatt,</i> és ettől buzgó leszel a szolgálatban, hanem fordítva: attól leszel lelkes, hogy buzgó vagy. Ha nem akarod csinálni, erőltesd, és attól majd fogod akarni. Ha nem így teszed, engedetlen lázadó vagy, és lesheted az örök életet.
reboot (törölt) 2013.07.13. 21:13:25
@Volt Tanú: es ahogy a benko zoli szokta mondani, ha nem erzel vagyat a predikalasra, vagy barmilyen mas kivaltsagra, akkor imadkozz, hogy erezz vagyat ra ...
reboot (törölt) 2013.07.13. 22:30:38
@picket9: neked is :)
picket9 2013.07.13. 22:31:40
csak futom a kötelező körőket
:)
:)
Volt Tanú 2013.07.13. 22:32:26
@reboot: Na de mi van akkor, ha arra sem érzek vágyat, hogy imádkozzak azért, hogy vágyat érezzek?
reboot (törölt) 2013.07.13. 22:36:25
@Volt Tanú: a zsidoknak jozsue idejeben eloszor bele kellett lepni a folyoba, hogy el kezdodjon az isteni csoda, az apadas ... szoval ha en lennek e kef, akkor azt mondanam erre a kerdesre, hogy akkor is kezdj el imadkozni, hogy 'legyen vagyad imadkozni', hisz igy kimutatod a komoly hited, amit isten megald
ugye? :D
ugye? :D
picket9 2013.07.13. 23:36:19
@Volt Tanú:
igazad van.
ne imádkozz.
Minek is?
Az égi szekér úgyis halad előre nélküled is.
:)
Csak nem gondolod, hogy az "Isteni terv" a te imád miatt fog változni?
Hisz azt már rég elhatározták, és azt hiszed, hogy Isten te miattad fog azon változtatni?
:) :) :)
igazad van.
ne imádkozz.
Minek is?
Az égi szekér úgyis halad előre nélküled is.
:)
Csak nem gondolod, hogy az "Isteni terv" a te imád miatt fog változni?
Hisz azt már rég elhatározták, és azt hiszed, hogy Isten te miattad fog azon változtatni?
:) :) :)
picket9 2013.07.13. 23:50:22
Tisztelt Fiók Hivatal?
Mi a véleményetek?
Ideje lenne szólnotok!
Nem akar már senki Tanú lenni.
Nem kapizsgáljátok, nem értitek a helyzetet?
Hallgattok egyáltalán, tudtok egyáltalán hallgatni, figyelni az eseményekre?
Tudhatjátok, hogy nem felejtünk és nem bocsájtunk meg!
Ez most nem a mi dolgunk.
Ébredjetek!
Picket.
Mi a véleményetek?
Ideje lenne szólnotok!
Nem akar már senki Tanú lenni.
Nem kapizsgáljátok, nem értitek a helyzetet?
Hallgattok egyáltalán, tudtok egyáltalán hallgatni, figyelni az eseményekre?
Tudhatjátok, hogy nem felejtünk és nem bocsájtunk meg!
Ez most nem a mi dolgunk.
Ébredjetek!
Picket.
Pietro della Rovere 2013.07.14. 07:27:42
@Volt Tanú: Hát igen. Jó a gondolatmeneted. Én soha nem éreztem igazi vágyat a prédikálásra. Kipróbáltam az úttörőszolgálatot (két évig), hátha változik a hozzáállásom, de semmi sem változott. Ugyan úgy nem volt kedvem a prédikáláshoz. Nem azért mentünk szolgálatba, mert vágyat éreztünk rá, hanem azért mentünk, hogy vágyat érezzünk rá. Ha pedig a szolgálat tényleg olyan nagy boldogsággal jár, mint ahogy azt ők állítják, akkor miért van az, hogy a legtöbb tanúnak pont ez megy a legnehezebben? Ami boldogságot okoz, azt az ember mások ösztönzése nélkül is csinálja, ami nem okoz boldogságot, azt mások ösztönzésére sem.
Pietro della Rovere 2013.07.14. 12:08:14
@reboot: Én nem vagyok ateista. Miből gondoltad?
Volt Tanú 2013.07.14. 12:53:30
@reboot: Én sem vagyok ateista.
Volt Tanú 2013.07.14. 12:55:40
@A Fekete Bárány: Én is voltam kisegítő úttörő, meg szerveztem szf kivonulást a házi bt csoportomnak, és néha olyan jó volt, hogy senki sem jött el...
Pietro della Rovere 2013.07.14. 13:07:58
@Volt Tanú: Nekem volt olyan, hogy szántóföldi összejövetelt vezettem egy másik településen (oda-vissza 26 km)ahol kb. 30 hírnök volt, és csak én voltam egyedül, mert szombat délelőtt volt és akkor ugye a bevásárlás fontosabb.
little one 2013.07.14. 16:19:40
HANG: -Ti mind egyéniségek vagytok!
TÖMEG: -Igen!
HANG: -Ti mind egyformák vagytok!
TÖMEG: -Igen!!
HANG: -Nektek van önálló véleményetek!
TÖMEG: -Igen!!!
TÖMEG: -Igen!
HANG: -Ti mind egyformák vagytok!
TÖMEG: -Igen!!
HANG: -Nektek van önálló véleményetek!
TÖMEG: -Igen!!!
reboot (törölt) 2013.07.14. 19:22:41
@Volt Tanú: @A Fekete Bárány: csak egy kérdés volt, megfordult a fejemben, és gondoltam rövidre zárom a dolgot, ennyi
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 19:54:43
@A Fekete Bárány:
Érdekes amit,amit a prédikálásban lévő boldogságról mondtál :)
...ehhez még mifelénk azt is hozzáfűzték,hogy a szolgálat akkor a legjobb..."Ha már fáj" :) ?!!!?
Ismerős? :)
Érdekes amit,amit a prédikálásban lévő boldogságról mondtál :)
...ehhez még mifelénk azt is hozzáfűzték,hogy a szolgálat akkor a legjobb..."Ha már fáj" :) ?!!!?
Ismerős? :)
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 20:17:33
A felvetett problémával kapcsolatban csak ez jut az eszembe:
Fil 2:13
"mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a véghezvitelt tetszése szerint."
...
S, ha ez így van,..mire kell gyanakodni,ha erre állandóan mozgósítani kell mindenkit,ha a kiadványokon a kongresszusokon szüntelen erre buzdítanak?
Miért szükséges ez az állandó noszogatás?...Talán mégis elégtelen mértékben valósul meg a tanúk között ???...Talán még sincs valódi "Lélektől" való késztetés?
...Ha egy csoport,gyülekezet vagy szervezet vagy akármi, nem munkálkodik elegendő mértékben a számításaik szerint az vajon nem lehet egyenlő azzal,hogy Isten nem munkálkodik velük ?...(mert ugye ő adja az akarást?) :)
Fil 2:13
"mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a véghezvitelt tetszése szerint."
...
S, ha ez így van,..mire kell gyanakodni,ha erre állandóan mozgósítani kell mindenkit,ha a kiadványokon a kongresszusokon szüntelen erre buzdítanak?
Miért szükséges ez az állandó noszogatás?...Talán mégis elégtelen mértékben valósul meg a tanúk között ???...Talán még sincs valódi "Lélektől" való késztetés?
...Ha egy csoport,gyülekezet vagy szervezet vagy akármi, nem munkálkodik elegendő mértékben a számításaik szerint az vajon nem lehet egyenlő azzal,hogy Isten nem munkálkodik velük ?...(mert ugye ő adja az akarást?) :)
reboot (törölt) 2013.07.14. 21:18:32
@kingdom: nem úgy volt, hogy az az ÁLDOZAT, ami már fáj, mert egyébként a feleslegből adtál (?)
... ebből is látszik milyen egy degenerált szellem van a szervezetben ...
... amúgy LJ köf egy időben ezt rendszeressen mondta a 90-es években :/ ...
... ebből is látszik milyen egy degenerált szellem van a szervezetben ...
... amúgy LJ köf egy időben ezt rendszeressen mondta a 90-es években :/ ...
reboot (törölt) 2013.07.14. 21:20:42
@kingdom: az írás szerint az isten adja az akarást is ... szóval biztos, hogy a jóisten nem munkálkodik együtt a szervezettel, mert zsarolással kényszerítik jt a prédikálásra ... vérbűn, meghalsz, stb.
küzdős 2013.07.14. 21:24:14
@A Fekete Bárány: Alámerítkezésem pillanatától kezdve tiltakozott minden porcikám a munkajelentés elrendezésétől! Azt mondták, hogy Jehovának végezzük a szolgálatunkat, ezért soha sem értettem, hogy akkor miért kell nekem embereket beavatni a privát szolgálatomba.
Amikor már vén lettem, meg miegymás, már tisztán láttam, hogy a munka nem Jehovának szól, hanem a szervezetnek, a véneknek, embereknek, akik normát állítanak fel, konkrét számokat határoznak meg, ami elfogadható az Istennek.
Világos volt számomra az is, hogy sokan, csak olyan adatokat adtak le jelentésnek, ami elfogadható a szervezetnek.
Amióta a jt szervezetben voltam, soha nem működött az erőltetett szolgálat! Soha nem látogatták a szolgálat előtti összejöveteleket, csak néhányan, a fanatikusok közül!
Senki nem vette komolyan a nagy boldogságot előidéző összejöveteleket sem, nem, hogy az utána történő tényleges részvételt.
Évekig úgy vezettem a testvérek által, demokratikusan megválasztott legalkalmasabb időben meg szervezett kivonulási összejöveteleket, hogy családomon kívül, akiket kényszerrel vittem magammal, hogy legyünk jó példák, senki nem volt jelen, esetleg egy-két hírnök. A körzetfelvigyázó buzdított, hogy azért ne adjam fel, mert a jó példa ragadós! Kérdeztem, hogy a példám hogyan lesz buzdító, ha soha, senki nem tudja, hogy mi ott voltunk? Válasza az volt, hogy dicsekedjek vele!:DDD
A lelkiismerete mindenkinek megszólal, amikor a prédikálj, vezényszóra utasításnak kell megfelelni! Senki nem szereti zaklatni az embereket és senki sem szereti, ha hülyének nézik az ajtóknál, ezért nem akarnak boldogok, buzgók lenni! Űzik a hírnököket ki a szántóföldre, nem akarnak menni maguktól, ezért hazugságokba kényszerítik őket a leadott órákkal kapcsolatban. Azok, akik komolyan gondolják az úttörő szolgálatot és mennek, mint a gép, télen és nyáron, hamar besokallnak, depresszióssá válnak a kényszer hatása miatt! Tudják a normát és azt is, hogy ez sokkolja őket, mert nem megy, csak erőlködnek!
A volt gyülekezetemben már mindenkit el fogadtak a vének úttörőnek, csak a statisztika meg legyen, legyen úttörő, minél több. Persze ennek is meg lettek a következményei!
Summa az egészről: El akarják hitetni a tagokkal, hogy boldogok csak akkor lesznek, ha buzgók a szolgálatban, minél több órát töltenek a szolgálatban, nem számít az, hogy senkit sem érdekel az állítólagos igazságuk, sőt utálkozva nyitják ki az ajtókat előttük, mert csak meg zavarják a pihenésüket!
Egyre több tanú szenved attól, hogy a munkajelentésük nem elégséges, nem teljesítik a normát, ezért pásztori látogatásokat kapnak, egyre több a lelki beteg és ezzel együtt egyre betegebb az egész szervezet.
A kongresszusokon is elsődlegesen az úttörők szerepelhettek, ami egyfajta dopping volt részükre és próbálták őket arra használni, hogy győzzenek meg minden jelen levőt arról, hogy ők mennyere boldogok!
Többeket avattak boldoggá, mint a katolikus egyházban! Boldogok a családi életek, a gyülekezetek, boldog az egész egyházuk, csak én maradtam boldogtalan, mert kitagadtak a boldogságukból!
Amikor már vén lettem, meg miegymás, már tisztán láttam, hogy a munka nem Jehovának szól, hanem a szervezetnek, a véneknek, embereknek, akik normát állítanak fel, konkrét számokat határoznak meg, ami elfogadható az Istennek.
Világos volt számomra az is, hogy sokan, csak olyan adatokat adtak le jelentésnek, ami elfogadható a szervezetnek.
Amióta a jt szervezetben voltam, soha nem működött az erőltetett szolgálat! Soha nem látogatták a szolgálat előtti összejöveteleket, csak néhányan, a fanatikusok közül!
Senki nem vette komolyan a nagy boldogságot előidéző összejöveteleket sem, nem, hogy az utána történő tényleges részvételt.
Évekig úgy vezettem a testvérek által, demokratikusan megválasztott legalkalmasabb időben meg szervezett kivonulási összejöveteleket, hogy családomon kívül, akiket kényszerrel vittem magammal, hogy legyünk jó példák, senki nem volt jelen, esetleg egy-két hírnök. A körzetfelvigyázó buzdított, hogy azért ne adjam fel, mert a jó példa ragadós! Kérdeztem, hogy a példám hogyan lesz buzdító, ha soha, senki nem tudja, hogy mi ott voltunk? Válasza az volt, hogy dicsekedjek vele!:DDD
A lelkiismerete mindenkinek megszólal, amikor a prédikálj, vezényszóra utasításnak kell megfelelni! Senki nem szereti zaklatni az embereket és senki sem szereti, ha hülyének nézik az ajtóknál, ezért nem akarnak boldogok, buzgók lenni! Űzik a hírnököket ki a szántóföldre, nem akarnak menni maguktól, ezért hazugságokba kényszerítik őket a leadott órákkal kapcsolatban. Azok, akik komolyan gondolják az úttörő szolgálatot és mennek, mint a gép, télen és nyáron, hamar besokallnak, depresszióssá válnak a kényszer hatása miatt! Tudják a normát és azt is, hogy ez sokkolja őket, mert nem megy, csak erőlködnek!
A volt gyülekezetemben már mindenkit el fogadtak a vének úttörőnek, csak a statisztika meg legyen, legyen úttörő, minél több. Persze ennek is meg lettek a következményei!
Summa az egészről: El akarják hitetni a tagokkal, hogy boldogok csak akkor lesznek, ha buzgók a szolgálatban, minél több órát töltenek a szolgálatban, nem számít az, hogy senkit sem érdekel az állítólagos igazságuk, sőt utálkozva nyitják ki az ajtókat előttük, mert csak meg zavarják a pihenésüket!
Egyre több tanú szenved attól, hogy a munkajelentésük nem elégséges, nem teljesítik a normát, ezért pásztori látogatásokat kapnak, egyre több a lelki beteg és ezzel együtt egyre betegebb az egész szervezet.
A kongresszusokon is elsődlegesen az úttörők szerepelhettek, ami egyfajta dopping volt részükre és próbálták őket arra használni, hogy győzzenek meg minden jelen levőt arról, hogy ők mennyere boldogok!
Többeket avattak boldoggá, mint a katolikus egyházban! Boldogok a családi életek, a gyülekezetek, boldog az egész egyházuk, csak én maradtam boldogtalan, mert kitagadtak a boldogságukból!
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 21:38:06
@reboot: Hát most, hogy mondod tényleg konkrétan LJ szájából halottam először én is, aztán meg rákaptak mások is ahogy illik :-)
..................... ...
Köszi, hogy kimondtad helyettem a lényeget a Filippi levéllel kapcsolatban.
..................... ...
Köszi, hogy kimondtad helyettem a lényeget a Filippi levéllel kapcsolatban.
reboot (törölt) 2013.07.14. 22:16:12
@kingdom: a jani körbe járta magyarországot ezekkel a szemléltetésekkel ... a mit ad a disznó, c. szemléltetése, stb.
nem akarom bántani, mert neki is megvan a maga baja, de így utólag vissza gondolva látom, hogy az a szellem (szellemiség) ami jt között van, nagyon degenerált, és az isten látja a lelkem, hogy nem csak fröcsögni akarok, hanem tényleg így is gondolom
nincs olyan hét, hogy meg ne állnék, és ne szörnyülködnék, hogy mikkel etettek engem, és én mikkel etettem a testvéket ... komolyan mondom, tragédia!
nem akarom bántani, mert neki is megvan a maga baja, de így utólag vissza gondolva látom, hogy az a szellem (szellemiség) ami jt között van, nagyon degenerált, és az isten látja a lelkem, hogy nem csak fröcsögni akarok, hanem tényleg így is gondolom
nincs olyan hét, hogy meg ne állnék, és ne szörnyülködnék, hogy mikkel etettek engem, és én mikkel etettem a testvéket ... komolyan mondom, tragédia!
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 22:17:35
@küzdős:
Szia;
A munka jelentés az számomra is mostoha dolog volt ,főleg az utóbbi időben volt az.
Ugyan is mint ismert előtted is ,az összegyűjtésük a csoport felvigyázók és szolgák feladata volt.
No ez oké,...de nem mindenki végzett az adott csoportokon belül szántőföldi és egyéb tanúskodó tevékenységet.
Hónap végén a jelentések összegyűjtését amikor leadtam azokét akikét megkaptam...kisvártatva kaptam az email-t,a titkártól nyilas tiszt szerű PR,hogy azonnal pótoljam a 'hiányzó' munka jelentéseket mivel lehetetlen,hogy valaki legalább 1 órát ne ment volna az adott hónapban!
Mentek a telefonjaim,hogy felhívjam az érintett tesókat,...akik persze megijedve az esetleges leleplezéstől,hogy nem prédikáltak,..azt mondták..."írj 1 órát",ami persze nem volt igaz csak a félelem miatt tettek így.
Voltak akiknek nem voltak telefonjuk,vagy nem vették fel amikor hívtam őket,na akkor kezdődött a munkajelentés commando a titkár azt a parancsot adta,hogy el kell menni hozzájuk elkérni azt !
...Képzeld csak el amikor ezt egy tudvalévően évek óta tétlen személy esetében tettük ezt meg!
Így készültek a hamis jelentések :)
...Hónapról-hónapra évről-évre.
De ami a lényeg ez egy nagyon frankó kis gyüli lett mivel itt nem voltak 'tétlenek':)...persze papíron.
Ami leginkább undort keltő 'képmutatás' számomra mégsem ez volt hanem az,hogy bizonyos személyek 'fal' szolgálattal több mint 10-12 éven át ált.úttörők voltak,ami lehetővé tette végül számukra azt,hogy különleges úttörők legyenek később még nagyobb pozícióba kerüljenek mint KÖF.
Ha lett volna a szervezetben Szentlélek akkor sorozatosan becsapták volna(hazudtak)gátlástalanul a hamis áldozatukkal!...Így pedig csak másokat és magukat csapták be egy hazugság az életük.
Sőt még abban sem akadályozta meg őket senki,hogy elérjék a legmagasabb kiváltságokat ilyen háttérrel!
------
Konkrétan nálunk is voltak megbetegedések a szolgák között,...péld.konkrétan gyomorfekély,depresszió a teljesítmény kényszer miatt ...vagy széthullottak családok,vagy éppen oktalanul elszegényedtek amikor is gyermekeiknek az alapvető szükségletei is hiányt szenvedtek a vállalt 'egyszerű élet miatt'.
én azért úszhattam meg mind ezt, mert nem szégyelltem abbahagyni amikor már nagyon 'fájt' jó magyar böcsülettel:)
...Nem is vittem sokra :)
Szia;
A munka jelentés az számomra is mostoha dolog volt ,főleg az utóbbi időben volt az.
Ugyan is mint ismert előtted is ,az összegyűjtésük a csoport felvigyázók és szolgák feladata volt.
No ez oké,...de nem mindenki végzett az adott csoportokon belül szántőföldi és egyéb tanúskodó tevékenységet.
Hónap végén a jelentések összegyűjtését amikor leadtam azokét akikét megkaptam...kisvártatva kaptam az email-t,a titkártól nyilas tiszt szerű PR,hogy azonnal pótoljam a 'hiányzó' munka jelentéseket mivel lehetetlen,hogy valaki legalább 1 órát ne ment volna az adott hónapban!
Mentek a telefonjaim,hogy felhívjam az érintett tesókat,...akik persze megijedve az esetleges leleplezéstől,hogy nem prédikáltak,..azt mondták..."írj 1 órát",ami persze nem volt igaz csak a félelem miatt tettek így.
Voltak akiknek nem voltak telefonjuk,vagy nem vették fel amikor hívtam őket,na akkor kezdődött a munkajelentés commando a titkár azt a parancsot adta,hogy el kell menni hozzájuk elkérni azt !
...Képzeld csak el amikor ezt egy tudvalévően évek óta tétlen személy esetében tettük ezt meg!
Így készültek a hamis jelentések :)
...Hónapról-hónapra évről-évre.
De ami a lényeg ez egy nagyon frankó kis gyüli lett mivel itt nem voltak 'tétlenek':)...persze papíron.
Ami leginkább undort keltő 'képmutatás' számomra mégsem ez volt hanem az,hogy bizonyos személyek 'fal' szolgálattal több mint 10-12 éven át ált.úttörők voltak,ami lehetővé tette végül számukra azt,hogy különleges úttörők legyenek később még nagyobb pozícióba kerüljenek mint KÖF.
Ha lett volna a szervezetben Szentlélek akkor sorozatosan becsapták volna(hazudtak)gátlástalanul a hamis áldozatukkal!...Így pedig csak másokat és magukat csapták be egy hazugság az életük.
Sőt még abban sem akadályozta meg őket senki,hogy elérjék a legmagasabb kiváltságokat ilyen háttérrel!
------
Konkrétan nálunk is voltak megbetegedések a szolgák között,...péld.konkrétan gyomorfekély,depresszió a teljesítmény kényszer miatt ...vagy széthullottak családok,vagy éppen oktalanul elszegényedtek amikor is gyermekeiknek az alapvető szükségletei is hiányt szenvedtek a vállalt 'egyszerű élet miatt'.
én azért úszhattam meg mind ezt, mert nem szégyelltem abbahagyni amikor már nagyon 'fájt' jó magyar böcsülettel:)
...Nem is vittem sokra :)
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 22:48:37
@reboot: "nincs olyan hét, hogy meg ne állnék, és ne szörnyülködnék, hogy mikkel etettek engem, és én mikkel etettem a testvéket ... komolyan mondom, tragédia! "
Az hagyján,hogy megettük mert meg,de a részünkké tették azt...mert miért(volt)olyan nehéz másképpen gondolkozni,látni miért volt nehéz szakítani velük ???
Hát persze ez amin nem tudunk változtatni,...de úgy vélem nem teljesen haszontalan tapasztalat ez.
Mostanság egy református barátom elkezdett levelezni egy testvérrel finoman ébresztgetve őt írás szerinti érvekkel,a háttérben magam is részt veszek egy-egy tanács erejéig a levelek megfogalmazásában így segítve őt a háttérből mint egykori bennfentes:)
...olvasgatva a válasz leveleit is a tesónak,engem is megrendít már az ahogyan a szavaiból,sokkal inkább egy programot hallok vissza,a VT. hivatalos állásfoglalásait semmint saját önértelmezésből fakadó magán következtetéseit ilyenkor felrémlik néhai önmagam.
Már nagyon nehéz elképzelni,hogy mi is ilyenek voltunk egykor,de ilyenek voltunk nincs mit tagadni.
Az hagyján,hogy megettük mert meg,de a részünkké tették azt...mert miért(volt)olyan nehéz másképpen gondolkozni,látni miért volt nehéz szakítani velük ???
Hát persze ez amin nem tudunk változtatni,...de úgy vélem nem teljesen haszontalan tapasztalat ez.
Mostanság egy református barátom elkezdett levelezni egy testvérrel finoman ébresztgetve őt írás szerinti érvekkel,a háttérben magam is részt veszek egy-egy tanács erejéig a levelek megfogalmazásában így segítve őt a háttérből mint egykori bennfentes:)
...olvasgatva a válasz leveleit is a tesónak,engem is megrendít már az ahogyan a szavaiból,sokkal inkább egy programot hallok vissza,a VT. hivatalos állásfoglalásait semmint saját önértelmezésből fakadó magán következtetéseit ilyenkor felrémlik néhai önmagam.
Már nagyon nehéz elképzelni,hogy mi is ilyenek voltunk egykor,de ilyenek voltunk nincs mit tagadni.
Volt Tanú 2013.07.14. 22:54:29
@kingdom: Aha, nyilván az örök élet is akkor lesz a legjobb, "ha már fáj"...
Volt Tanú 2013.07.14. 23:05:23
@kingdom: "miért(volt)olyan nehéz másképpen gondolkozni,látni miért volt nehéz szakítani velük ???"
Ez azért van, mert a Társulat az öndefiníciója részévé teszi a Biblia helyes értelmezését. Ez lehetetlenné teszi a tagok számára, hogy rájöjjenek, hogy hamis dolgokban hisznek, hiszen a hittételek megkérdőjelezését a Társulat megkérdőjelezésével és az Isten elleni lázadással azonosítják. Jehova Tanúi így be vannak zárva a saját elméletrendszerükbe, mert a Szentírás nem tud olyan, a közösségen kívüli objektív útmutatóként szolgálni, amely alapján kijavíthatják a tévedéseiket, mivel mindent hazugságnak tartanak, ami a Társulaton kívül van. (Forrás: cicministry.org/scholarly/sch002.htm)
Ez azért van, mert a Társulat az öndefiníciója részévé teszi a Biblia helyes értelmezését. Ez lehetetlenné teszi a tagok számára, hogy rájöjjenek, hogy hamis dolgokban hisznek, hiszen a hittételek megkérdőjelezését a Társulat megkérdőjelezésével és az Isten elleni lázadással azonosítják. Jehova Tanúi így be vannak zárva a saját elméletrendszerükbe, mert a Szentírás nem tud olyan, a közösségen kívüli objektív útmutatóként szolgálni, amely alapján kijavíthatják a tévedéseiket, mivel mindent hazugságnak tartanak, ami a Társulaton kívül van. (Forrás: cicministry.org/scholarly/sch002.htm)
reboot (törölt) 2013.07.14. 23:07:29
@kingdom: en nagyon sajnalom, hogy belekeveredtem ebbe az egeszbe, nem tudom mi lett volna, ha ... de hogy kihagynam, ha lehetne, az nem kerdeses ... arrol nem is beszelve, hogy nagyon sokat aldoztam ezert a szervezetert, meg a jani szavai szerint is, mert fajt, olyan dolgokat aldoztam be ... annyi terhet vettem a nyakamba ... meg hat raktam is masokra bosegesen ... na mindegy
egy rejki hivo szerint elozo eletemben inkvizitor pap voltam a kozepkorban :) meg is ismert engem amir becsongettem hozza par szaz evvel kesobb :D
na mindegy, remélem a kovetkezo eletemben nem leszek semmilyen egyhazi eloljaro :D
egy rejki hivo szerint elozo eletemben inkvizitor pap voltam a kozepkorban :) meg is ismert engem amir becsongettem hozza par szaz evvel kesobb :D
na mindegy, remélem a kovetkezo eletemben nem leszek semmilyen egyhazi eloljaro :D
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.14. 23:22:17
@Volt Tanú:
...végül is kell, hogy fájjon,mivel a kegyelem ismeretlen fogalom.
... Csak tisztán a meló van, de még akkor sem biztos a dolog.
Ez mellett még ahhoz is van képük, hogy azt szajkozzák a tagság részére, amit Jézus mondott... "az én igám könnyű, az én igám gyönyörűséges..."... Ezt a félrevezető mellémagyarázást. :-(
...végül is kell, hogy fájjon,mivel a kegyelem ismeretlen fogalom.
... Csak tisztán a meló van, de még akkor sem biztos a dolog.
Ez mellett még ahhoz is van képük, hogy azt szajkozzák a tagság részére, amit Jézus mondott... "az én igám könnyű, az én igám gyönyörűséges..."... Ezt a félrevezető mellémagyarázást. :-(
Selyke2012 2013.07.15. 08:02:32
Sziasztok! Nagyon tetszenek ezek az őszinte hozzászólások. A múlt alkalommal amikor nálunk járt a körzet felvigyázó a következőket mondta szó szerint " azok akik elhagyták a szervezetet mind sajnálják ès szomorúak ez miatt" nagyon jó látni hogy ez egy szemen szedett hazugság.
Volt Tanú 2013.07.15. 08:53:44
@Selyke2012: Biztos sok ilyen emberrel beszélgetett bizalmasan, onnan tudja.
ORION 2013.07.15. 10:02:05
Én Isten gyermeke vagyok és örököse!!!!! Az őrtorony hű rabszolgái dolgoznak nagyon,hirdetik a paradicsomot.Majd megöröklik a nagy tornyot a munkájukért.ÉBRESZTŐ!!!!!!
ORION 2013.07.15. 10:15:14
Minden tanítás a kereszténységben ami nem az Istennel való egységedet prédikálja hanem a szeparációt az meglop az örök élettől és nem az igaz ismeretet tanítja. Az egység itt indul: Te Őbenne vagy, és Ő tebenned!
Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.07.15. 11:01:50
Van két fontos tanítás, amivel a Társulat "sikereket" ér el. Az egyik, hogy az útmutatás a Jehovától, Jézuson át 'érkezik' és a Vezető Testület csak szócső, akiken keresztül érkezik el a szellemi táplálék az egyszerű éhező tanúhoz. Így Isten üzenetét vonja kétségbe a kételkedő kérdező. Vagyis visszafelé nem működik a szócső. Imában tárjad Jehova elé! (Szól a tanács.)
A másik, hogy mi az emberi élet célja. Jól tudják, hogy erre a választ sokan keresték, keresik és még fogják is keresni. A Társulat a Biblia alapján Jehova akarataként állítja, hogy az örök élet, a béke, a szeretet, a bűn nélküli állapot... stb.
E két alap elegendő, hogy önként odaláncolja magát valaki az Őrtoronyhoz.
Nem beszélve a többi érzelmi manipulációkról.
A másik, hogy mi az emberi élet célja. Jól tudják, hogy erre a választ sokan keresték, keresik és még fogják is keresni. A Társulat a Biblia alapján Jehova akarataként állítja, hogy az örök élet, a béke, a szeretet, a bűn nélküli állapot... stb.
E két alap elegendő, hogy önként odaláncolja magát valaki az Őrtoronyhoz.
Nem beszélve a többi érzelmi manipulációkról.
Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.07.15. 11:30:03
A munkajelentéssel kapcsolatban a gyülekezetben egy testvér felvetette, hogy a pénzadományokhoz sem mellékeljük a nevünket és 'működik'. Miért ne lehetne a jelentést is név nélkül leadni. Van igazsága. Nem?
A statisztika megállapítható lenne így is. Így mindenki merné vállalni az egy órát is és nem kellene csalni és félni az ejnye-bejnyétől, hogy rendszertelen vagy tétlen bélyeget kapsz és ezt feljegyzik az általad aláírt hírnökkártyádra.
Viszont. Milyen bizonytalanok lennének a felelős személyek a kinevezéseknél és annak megállapításánál, hogy ki a szellemileg legyengült. Ki van ez találva, hogy szoros legyen a kontroll, és ne felelhess önmagadért. Majd a pásztorok felelnek érted kétszeresen is. Még sokan beférnek az Őrtorony ketreceibe.
A statisztika megállapítható lenne így is. Így mindenki merné vállalni az egy órát is és nem kellene csalni és félni az ejnye-bejnyétől, hogy rendszertelen vagy tétlen bélyeget kapsz és ezt feljegyzik az általad aláírt hírnökkártyádra.
Viszont. Milyen bizonytalanok lennének a felelős személyek a kinevezéseknél és annak megállapításánál, hogy ki a szellemileg legyengült. Ki van ez találva, hogy szoros legyen a kontroll, és ne felelhess önmagadért. Majd a pásztorok felelnek érted kétszeresen is. Még sokan beférnek az Őrtorony ketreceibe.
Ismeretlen név 2013.07.15. 11:40:21
@küzdős: @kingdom: @Volt Tanú: Csak egy érdekes tapasztalat... Pont a minap történt, hogy szolgálatban voltunk, folyóiratkörúton. Megáll mellettünk a lehető legbuzgóbb és legszemellenzősebb testvér az egész gyülekezetben az autójával, kérdezvén, hogy a szántóföldire megyünk-e? Mondtuk, hogy nem, mert már elkezdtük a szolgálatot. De azokat a szikrákat vető szemeket! Én sosem szerettem ezeket a "kicsi" szántóföldiket, pláne a csoport által szervezetteket. Egymilliomodszor újrahasznált, mindenkinek a könyökén kijövő dolgokat mondanak el, aztán jönnek az emberhez pásztori látogatásra, hogy igen, nagyon buzgók vagytok, de nem értjük, miért nem vagytok jelen a csoport által szervezett szántóföldiken...
A másik dolog az úttörőkről: nálunk most van elég sok, de ha végignézek rajtuk, nagyon jól tudom, hogy a többség alig csinál valamit. Van olyan, akinek lassan egy éve nincsen saját területe. Hogy lehet így úttörőzni? Persze, tudom. Elindulnak otthonról, bemennek a központba, aztán leülnek egy padra, hazafelé bevásárolnak, beszélgetnek az ismerősökkel, néha még a Biblia is szóba kerül. Nagy szolgálat, mi? Persze én sem csinálom másképp ezek után. Ha nem lenne a sok folyóiratos helyem, nem is mennék, mert ezekhez elmegy az ember, megvan a napi/heti séta, elbeszélget velük, közben jókat lehet beszélgetni a munkatárssal, aki hasonlóan fogja fel a dolgokat. Könnyen összejön így másfél milliárd óra!
A másik dolog az úttörőkről: nálunk most van elég sok, de ha végignézek rajtuk, nagyon jól tudom, hogy a többség alig csinál valamit. Van olyan, akinek lassan egy éve nincsen saját területe. Hogy lehet így úttörőzni? Persze, tudom. Elindulnak otthonról, bemennek a központba, aztán leülnek egy padra, hazafelé bevásárolnak, beszélgetnek az ismerősökkel, néha még a Biblia is szóba kerül. Nagy szolgálat, mi? Persze én sem csinálom másképp ezek után. Ha nem lenne a sok folyóiratos helyem, nem is mennék, mert ezekhez elmegy az ember, megvan a napi/heti séta, elbeszélget velük, közben jókat lehet beszélgetni a munkatárssal, aki hasonlóan fogja fel a dolgokat. Könnyen összejön így másfél milliárd óra!
reboot (törölt) 2013.07.15. 12:19:57
@Egonymus: várd ki a végét, talán az is eljön még, hogy névre szólóan kell adakozni :D
reboot (törölt) 2013.07.15. 12:22:46
@Ismeretlen név: hm, te még jársz hirdetni a jt igét? vagy én értettem félre valamit?
Volt Tanú 2013.07.15. 12:31:26
@Ismeretlen név: Persze, az sem mindegy, hogy milyen keretek között végzed a szántóföldi szolgálatot. Csak ki ne közösítsenek lázadásért...
Egyébként tényleg, miért is csinálod?
Egyébként tényleg, miért is csinálod?
hotspur 2013.07.15. 12:45:00
Ami az új idegen nyelvű gyülekezet alapulásakor történt, az is szép kis történet volt... Területkártyákat kaptunk ugyan, de nem volt szabad prédikálni, csak annyi volt a dolgunk, hogy lépcsőházanként 2-3 helyre becsöngetve megkérdezzük, hogy tudnak-e arról, hogy van-e spanyol anyanyelvű lakó a házban... Ha nem volt, mehettünk tovább, ha volt, felírtuk a címet, hogy majd bekerüljön a listába, és ezekből állt össze később a terület. Konkrétan hónapokig egy szót sem prédikáltunk (nem mintha bántam volna), az időt meg számoltuk onnan, hogy találkoztunk a társunkkal, vagy amikor otthonról elindultunk. Szuperül el lehetett dumálni a barátnőkkel, közben meg néha csöngettünk egyet-egyet.
Vagy a másik, és ez még a jobbik eset, amikor a Várban, Váci utcában szólítgattuk meg a spanyolul beszélőket, a kezükbe nyomtunk egy meghívót a gyülibe, ahol spanyolul volt az előadás, aztán csókolom... Vagy eljöttek, vagy inkább nem.
Egyébként ismertem olyan úttörőt, aki azt is beleszámolta a tanúskodás idejébe, hogy pl. buszon/vonaton jól láthatóan olvasta az Őrtoronyt... Ő a "jelenlétével tanúskodott".
Vagy a másik, és ez még a jobbik eset, amikor a Várban, Váci utcában szólítgattuk meg a spanyolul beszélőket, a kezükbe nyomtunk egy meghívót a gyülibe, ahol spanyolul volt az előadás, aztán csókolom... Vagy eljöttek, vagy inkább nem.
Egyébként ismertem olyan úttörőt, aki azt is beleszámolta a tanúskodás idejébe, hogy pl. buszon/vonaton jól láthatóan olvasta az Őrtoronyt... Ő a "jelenlétével tanúskodott".
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 12:53:53
Sziasztok! Új vagyok itt. Még Jehova Tanúja vagyok, de már sok mindenből elegem van.
Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.07.15. 13:13:06
Örvendetes, hogy újabb aktív tagok látogatják e tiltott szellemi 'fertőt'.
Volt Tanú 2013.07.15. 13:51:39
@Orvosirnok: Isten hozott! Szólj, ha tudunk segíteni valamiben.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 14:05:47
Kedvesek vagytok! :-) Most nem érek rá tovább, de vissza fogok nézni és feltennék néhány kérdést. Szellemi fertő? Igen, talán nem jó helyen vagyok, de úgy látom vannak itt még aktív tagok... vagy nem? :-o
answers 2013.07.15. 14:26:51
@Selyke2012: Akik elhagyták a szervezetet, inkább az ott eltöltött, elpazarolt éveket sajnálják, és örülnek, hogy kiszabadultak az elnyomó, félrevezető, hazug tanítások fogságából. Remélem, te is a szabadulás útján vagy, és megtapasztalod azt a szabadságot, amiről Jézus beszélt.
Aranyosi 2013.07.15. 14:53:57
@Orvosirnok: üdv a közösségben. Igen, sok aktív JT. van itt.Orvosirnok erről a szóról a Baracskai börtön eü.irnok ugrott be. Van valami hasonlóság?
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 15:02:52
@Selyke2012: mondod:
A Köf-nek talán több az olyan tapasztalata olyanokkal kapcsolatban akik pusztán csak elmaradtak,vagy a szervezet kivetette őket,valami bűn miatt...nos róluk igaz lehet a kép,...hiszen állandó útkeresők lehetnek,és nem találják meg az élet valódi célját azon kívül amit JT-i kínáltak...Isten,Biblia kiesik a kezükből és így boldogtalanok....gyakran 'pitiznek' visszafelé több kevesebb eredménnyel(ismerek több ilyen személyt a környezetemben sajnos).
De ott van egy másik csoport is akik Isten segítségével jöhettek ki a szervezetből.
A KÖF.-öd nem találkozott olyan szervezetet elhagyott személyekkel aki önszántukból,a hamis tanítások teljes felismerése és a félrevezetés leleplezése miatt tudatosan jó lelkiismerettel távoztak a szervezetből,...némi túlzással vígan,és fütyülve. :)
Szóval nem mindegy ki milyen módon,legfőképpen kinek a segítségével távozott a szervezettből.
Az egyik boldogtalanságot,míg a másik igazi szabadságot,és igazi boldogságot hoz magával.
A Köf-nek talán több az olyan tapasztalata olyanokkal kapcsolatban akik pusztán csak elmaradtak,vagy a szervezet kivetette őket,valami bűn miatt...nos róluk igaz lehet a kép,...hiszen állandó útkeresők lehetnek,és nem találják meg az élet valódi célját azon kívül amit JT-i kínáltak...Isten,Biblia kiesik a kezükből és így boldogtalanok....gyakran 'pitiznek' visszafelé több kevesebb eredménnyel(ismerek több ilyen személyt a környezetemben sajnos).
De ott van egy másik csoport is akik Isten segítségével jöhettek ki a szervezetből.
A KÖF.-öd nem találkozott olyan szervezetet elhagyott személyekkel aki önszántukból,a hamis tanítások teljes felismerése és a félrevezetés leleplezése miatt tudatosan jó lelkiismerettel távoztak a szervezetből,...némi túlzással vígan,és fütyülve. :)
Szóval nem mindegy ki milyen módon,legfőképpen kinek a segítségével távozott a szervezettből.
Az egyik boldogtalanságot,míg a másik igazi szabadságot,és igazi boldogságot hoz magával.
answers 2013.07.15. 15:07:39
@kingdom: Így van, így teljes a kép. És akik itt a blogon írogatnak, többnyire a második csoportba tartoznak.
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 15:22:42
@reboot:
"en nagyon sajnalom, hogy belekeveredtem ebbe az egeszbe, nem tudom mi lett volna, ha ... de hogy kihagynam, ha lehetne, az nem kerdeses ... "
Talán a Bibliai Józsefnek,Mózesnek,Dánielnek is lehettek hasonló kérdései ? :)
Helyzetünk melyben vagyunk vagy amibe kerültünk egykor,...nem tudhatjuk hogyan és milyen módon szolgálja ki a teremtő velünk kapcsolatos szándékait mert...
Lehet,hogy pont erre volt szükségünk,...vagy talán másoknak van szüksége olyan hátterű személyek segítségére mint te...nincs kárba veszve semmi és a történetünk sem került még lezárásra...még megírás alatt van.
"en nagyon sajnalom, hogy belekeveredtem ebbe az egeszbe, nem tudom mi lett volna, ha ... de hogy kihagynam, ha lehetne, az nem kerdeses ... "
Talán a Bibliai Józsefnek,Mózesnek,Dánielnek is lehettek hasonló kérdései ? :)
Helyzetünk melyben vagyunk vagy amibe kerültünk egykor,...nem tudhatjuk hogyan és milyen módon szolgálja ki a teremtő velünk kapcsolatos szándékait mert...
Lehet,hogy pont erre volt szükségünk,...vagy talán másoknak van szüksége olyan hátterű személyek segítségére mint te...nincs kárba veszve semmi és a történetünk sem került még lezárásra...még megírás alatt van.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 15:34:08
Nem tudom milyen volt a baracskai eü. írnok, én kórházban vagyok orvosok mellett.
Pietro della Rovere 2013.07.15. 15:36:29
@kingdom: "Talán még sincs valódi "Lélektől" való késztetés?" Nincs bizony! Akármennyire próbálják is a tanúk a szent szellem tevékenységének tulajdonítani a szolgálatukat, pontosan ez az állandó noszogatás világít rá a legjobban, hogy mennyire nem a szellemtől van az ő prédikálásuk. Ha a szent szellemtől származik, akkor miért nem okoz örömet és megelégedést a legtöbb tanúnak? A tanúk többsége terhes kötelességként tekint a szolgálatra, és ha a többi tanú nem figyelné őket, valószínűleg soha nem mennének el maguktól prédikálni. Igazából a többiek véleményétől való félelem ösztönzi őket a prédikálásra és nem a szellem.
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 15:37:05
@answers:
Bizony...és a társulat szemében ez a csoport a legveszélyesebb...persze tudva lévő,hogy miért:)
...az első csoport nem rejt semmi veszélyt magában rájuk nézve.
Bizony...és a társulat szemében ez a csoport a legveszélyesebb...persze tudva lévő,hogy miért:)
...az első csoport nem rejt semmi veszélyt magában rájuk nézve.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 15:38:29
Őszintén szólva nekem a Szervezettel és a tanítással semmi bajom sincs. Nagyon sokat köszönhetek annak, hogy alkalmaztam a tanultakat. És mikor csak a "felszínen" lavíroztam, nem néztem a mélybe nagyon boldog is voltam. Talán nem véletlenül mondta Jézus, hogy emeljük fel a fejünket... :-) Így nem látunk a mélybe, hogy mi van a dolgok mögött...
Engem legjobban a gyülekezetünkben tapasztalt szeretetlenség, személyválogatás zavar. 17 éve vagyok Tanú, de még eddig összesen csak 1 azaz egyetlen egy társas összejövetelre hívtak meg, az is több mint 10 egynéhány éve volt. Máshol is van ilyen?
Engem legjobban a gyülekezetünkben tapasztalt szeretetlenség, személyválogatás zavar. 17 éve vagyok Tanú, de még eddig összesen csak 1 azaz egyetlen egy társas összejövetelre hívtak meg, az is több mint 10 egynéhány éve volt. Máshol is van ilyen?
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 15:40:37
@A Fekete Bárány: Én mindig örömmel mentem a szolgálatba. Sajnos felemás igás vagyok. Ha a párom is Tanú lenne, akkor simán még úttörő is lennék. Elképedve olvastam, hogy sokan manapság nem szívesen mennek a szolgálatba - holott egyre több az úttörő... nálunk is. Jó, én is ismerek olyat, akik ellógták a szolgálatot, de az már az ő lelkiismeretük.
answers 2013.07.15. 15:50:42
@Orvosirnok: Kedves Orvosírnok! Mielőtt ezt a blogot megtaláltam, azt hittem, csak én voltam olyan szerencsétlen, hogy pont olyan gyülekezetbe (sőt gyülekezetekbe) kerültem be, ahol szeretetlenség, személyválogatás, és nagyon sok igazságtalanság volt tapasztalható. Elhittem, amit a kiadványok írtak, hogy máshol nem ilyen a helyzet. Aztán a blogot olvasva egyre tisztább lett a kép, az igazság az, hogy nagyon sok (talán a legtöbb) gyülekezetben nem úgy mennek a dolgok, ahogy azt a folyóiratok bemutatják. Az csak egy álomvilág, amit a kiadványokban olvastunk, a valóság az, amit megtapasztaltunk. Itt sokan írtunk már sok-sok fájdalmas igazságtalanságról, ami megesett velünk a gyülekezetünkben, és ezeket olvasva te is láthatod, hogy nem kivételes a gyülekezetedben tapasztalt helyzet, hanem sajnos valószínűleg az az általános.
Sokáig én is hálás voltam a szervezetnek a tanításért, amit kaptam, és mondhatom, hogy bizonyos területeken egy ideig valóban jobb irányba fordította az életemet. De azután ahogy teltek az évek, ez teljesen átfordult negatív irányba, és pont azok a tanítások gátoltak meg abban, hogy felismerjem, rossz irányba haladok. Hálát adok Istennek, hogy megszabadított, és most már tudom, hogy sokkal nagyobb világosság van a szervezeten kívül, mint bent, és sokkal építőbb tanításokhoz jutottam más keresztény (sőt nem csak keresztény) tanítóktól, mint annak idején a Társulattól.
Sokáig én is hálás voltam a szervezetnek a tanításért, amit kaptam, és mondhatom, hogy bizonyos területeken egy ideig valóban jobb irányba fordította az életemet. De azután ahogy teltek az évek, ez teljesen átfordult negatív irányba, és pont azok a tanítások gátoltak meg abban, hogy felismerjem, rossz irányba haladok. Hálát adok Istennek, hogy megszabadított, és most már tudom, hogy sokkal nagyobb világosság van a szervezeten kívül, mint bent, és sokkal építőbb tanításokhoz jutottam más keresztény (sőt nem csak keresztény) tanítóktól, mint annak idején a Társulattól.
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 15:55:02
@A Fekete Bárány:
Ez nagyon összetett probléma lehet.
Egyrészt a Szentlélek jelenlétével kapcsolatosan is,mert nyilvánvalóan nem támogatja őket ez teljesen bizonyos.
Mivel ők ezt fent valamilyen rejtett oknál fogva 'tudják' ezért kerül túlsúlyba az emberi noszogatás,fentebb kitárgyaltuk már a Fil 2:13-at ezzel kapcsolatban ami nagyon lényeges pontra mutat rá rájuk nézve.
Az nem lehet,hogy komplett gyülekezetek kényszerüljenek a képmutatás csapdájába az evangelizálás kényszere miatt,elveszítve a tejes örömüket...a Lélek pont ezt hivatott áthidalni (parakletos)- segítő,mert átnyúlt az emberi gyengeségen és rendkívüli Isteni erővel töltötte el azokat akiket erre a munkára felhatalmazott és kiküldött,...például Pált nem kellett noszogatnia :)No de miért is támogatna olyan munkát amivel köszönő viszonyba sincs?...Ezért 'Szent'.
Ez nagyon összetett probléma lehet.
Egyrészt a Szentlélek jelenlétével kapcsolatosan is,mert nyilvánvalóan nem támogatja őket ez teljesen bizonyos.
Mivel ők ezt fent valamilyen rejtett oknál fogva 'tudják' ezért kerül túlsúlyba az emberi noszogatás,fentebb kitárgyaltuk már a Fil 2:13-at ezzel kapcsolatban ami nagyon lényeges pontra mutat rá rájuk nézve.
Az nem lehet,hogy komplett gyülekezetek kényszerüljenek a képmutatás csapdájába az evangelizálás kényszere miatt,elveszítve a tejes örömüket...a Lélek pont ezt hivatott áthidalni (parakletos)- segítő,mert átnyúlt az emberi gyengeségen és rendkívüli Isteni erővel töltötte el azokat akiket erre a munkára felhatalmazott és kiküldött,...például Pált nem kellett noszogatnia :)No de miért is támogatna olyan munkát amivel köszönő viszonyba sincs?...Ezért 'Szent'.
Pietro della Rovere 2013.07.15. 16:00:23
@küzdős: "A kongresszusokon is elsődlegesen az úttörők szerepelhettek, ami egyfajta dopping volt részükre és próbálták őket arra használni, hogy győzzenek meg minden jelen levőt arról, hogy ők mennyere boldogok!"
Ehhez még hozzá tennék annyit, hogy az úttörők állandó szerepeltetésével szándékosan azt az érzést keltik a többiekben, hogy ők nem érnek annyit. Ezt sugallják a tanúknak: "Az úttörők példamutatóak, ezért szerepelnek olyan sokat a kongresszusokon. Ha példamutató akarsz lenni, neked is úttörőnek kell lenned. Csak akkor vagy Isten szemében helyeselt állapotban, ha példamutató vagy. stb."
Amikor a mi gyülekezetünkben volt tizenvalahány általános úttörő, meg sok kisegítő úttörő, az átlag tanút kutyába se vették.
Ehhez még hozzá tennék annyit, hogy az úttörők állandó szerepeltetésével szándékosan azt az érzést keltik a többiekben, hogy ők nem érnek annyit. Ezt sugallják a tanúknak: "Az úttörők példamutatóak, ezért szerepelnek olyan sokat a kongresszusokon. Ha példamutató akarsz lenni, neked is úttörőnek kell lenned. Csak akkor vagy Isten szemében helyeselt állapotban, ha példamutató vagy. stb."
Amikor a mi gyülekezetünkben volt tizenvalahány általános úttörő, meg sok kisegítő úttörő, az átlag tanút kutyába se vették.
Pietro della Rovere 2013.07.15. 16:05:13
@küzdős: Egyébként nagyon jól összefoglaltad a prédikálással kapcsolatos gyalázatos dolgokat. nekem is hasonló véleményem van ezekről.
Pietro della Rovere 2013.07.15. 16:14:36
@kingdom: "Ami leginkább undort keltő 'képmutatás' számomra mégsem ez volt hanem az,hogy bizonyos személyek 'fal' szolgálattal több mint 10-12 éven át ált.úttörők voltak"
Én is tudok olyanokról, akik hamis adatokat írtak a munkajelentésre. Úgy látszik, hogy ezek nem elszigetelt esetek, hanem általános jelenség. Ha ez így van, akkor komoly kérdések merülnek fel az éves szolgálati jelentés hitelességével kapcsolatban.
Én is tudok olyanokról, akik hamis adatokat írtak a munkajelentésre. Úgy látszik, hogy ezek nem elszigetelt esetek, hanem általános jelenség. Ha ez így van, akkor komoly kérdések merülnek fel az éves szolgálati jelentés hitelességével kapcsolatban.
answers 2013.07.15. 16:22:20
Egy érdekes írást találtam, ami párhuzamba állítja Bábel tornyát a mai keresztény gyülekezetekkel. Jó néhány dolog van az írásban, ami JT Szervezetére is ráillik. Ez is mutatja, hogy nem Isten által választott csoport, ugyan azokat a hibákat követik el a vezetőik, mint más úgynevezett keresztény gyülekezetek vezetői. Idézet az írásból:
"Hasonlítsuk össze a kiégetett téglát és a faragott követ! A tégla úgy készül, hogy az
alapanyagból képlékeny masszát készítenek, azt sablonba döngölik, majd magas hőfokon
kiégetik. Így egyforma alakú „téglákat” nyernek. A téglákat nagyüzemben lehet előállítani, és gyorsan lehet belőlük építkezni, hiszen egyformák, mindegyik mindegyikhez illeszthető. Ezért gondolták azt, hogy ebből olyan hatalmas tornyot tudnak majd építeni, hogy teteje az
eget éri. Mit jelent mindez szellemileg?
A képlékeny massza a gyülekezet építésénél úgy készül, hogy az emberek személyiségét megtörik. Sokszor nem tiszta, és világi módszerek segítségével érik ezt el: erős, tekintélyen alapuló tanítások, ezek tréningszerű sulykolása, managertréning jellegű tanfolyamok tartása, jelmondatok hangoztatása, megfélemlítés, nyilvános megszégyenítések Isten Igéjére és a Szent Szellem vezetésére való hivatkozással, lázadónak való kikiáltás, barátságok szétválasztása, beavatkozás az emberek magánéletébe Isten akaratára való hivatkozással, és még sorolhatnánk."
Akit érdekel, itt olvasható:
www.istenkereso.hu/letoltesek/tanitasok/ifj._Lehotzky_Jozsef-Babel_tornya.pdf
"Hasonlítsuk össze a kiégetett téglát és a faragott követ! A tégla úgy készül, hogy az
alapanyagból képlékeny masszát készítenek, azt sablonba döngölik, majd magas hőfokon
kiégetik. Így egyforma alakú „téglákat” nyernek. A téglákat nagyüzemben lehet előállítani, és gyorsan lehet belőlük építkezni, hiszen egyformák, mindegyik mindegyikhez illeszthető. Ezért gondolták azt, hogy ebből olyan hatalmas tornyot tudnak majd építeni, hogy teteje az
eget éri. Mit jelent mindez szellemileg?
A képlékeny massza a gyülekezet építésénél úgy készül, hogy az emberek személyiségét megtörik. Sokszor nem tiszta, és világi módszerek segítségével érik ezt el: erős, tekintélyen alapuló tanítások, ezek tréningszerű sulykolása, managertréning jellegű tanfolyamok tartása, jelmondatok hangoztatása, megfélemlítés, nyilvános megszégyenítések Isten Igéjére és a Szent Szellem vezetésére való hivatkozással, lázadónak való kikiáltás, barátságok szétválasztása, beavatkozás az emberek magánéletébe Isten akaratára való hivatkozással, és még sorolhatnánk."
Akit érdekel, itt olvasható:
www.istenkereso.hu/letoltesek/tanitasok/ifj._Lehotzky_Jozsef-Babel_tornya.pdf
küzdős 2013.07.15. 16:31:48
@Egonymus: "Viszont. Milyen bizonytalanok lennének a felelős személyek a kinevezéseknél és annak megállapításánál, hogy ki a szellemileg legyengült."
A kinevezések szintén írás ellenes részét képezi az, hogy nem a Bibliában konkrétan megfogalmazott képesítések vannak megvizsgálva, hanem az, hogy a testvérnek mennyi az óra átlaga! Nem számít, ha töklámpa, tanításra alkalmatlan, sőt tanulásra is, ha jók a számok a jelentésén és ha kap egy kis hátszelet a vénektől, már ki is van nevezve!
Félő, hogy, ha név nélkül érkeznének be a jelentések, fele annyian sem adnának le semmit, hiszen kideríthetetlen lenne a dolog. Felesleges egy órákat bekamuzni, ha nem szállnak rá az emberre. Ez olyan, mint az adományok megszavazása. Gyorsan megy, kéz felemeléssel letudva, hogy ne lógjon ki a sorból, aztán beintenek, amikor ténylegesen is adni kell.
A jelentés cédulák olyanok, mint a beültetett nyomkövető, nem tudsz szabadulni tőle, ezért vagy kényszerből mész prédizni, vagy marad a kamu adat, amitől mindenki megnyugszik, kivéve Isten bosszankodhatna, ha ő rendelte volna el ezt a törvényt.
A kinevezések szintén írás ellenes részét képezi az, hogy nem a Bibliában konkrétan megfogalmazott képesítések vannak megvizsgálva, hanem az, hogy a testvérnek mennyi az óra átlaga! Nem számít, ha töklámpa, tanításra alkalmatlan, sőt tanulásra is, ha jók a számok a jelentésén és ha kap egy kis hátszelet a vénektől, már ki is van nevezve!
Félő, hogy, ha név nélkül érkeznének be a jelentések, fele annyian sem adnának le semmit, hiszen kideríthetetlen lenne a dolog. Felesleges egy órákat bekamuzni, ha nem szállnak rá az emberre. Ez olyan, mint az adományok megszavazása. Gyorsan megy, kéz felemeléssel letudva, hogy ne lógjon ki a sorból, aztán beintenek, amikor ténylegesen is adni kell.
A jelentés cédulák olyanok, mint a beültetett nyomkövető, nem tudsz szabadulni tőle, ezért vagy kényszerből mész prédizni, vagy marad a kamu adat, amitől mindenki megnyugszik, kivéve Isten bosszankodhatna, ha ő rendelte volna el ezt a törvényt.
Pietro della Rovere 2013.07.15. 16:36:29
@Orvosirnok: Kedves Orvosirnok!
Örülök, hogy itt vagy!
Azt írtad, hogy te örömmel mentél szolgálatba. Természetesen elhiszem neked, hogy valóban így volt, de az én tapasztalatom az, hogy a többség(!) nem így volt ezzel. Éveken keresztül szolgáltam vénként az egyik gyülekezetben és azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb gond mindig azzal volt, hogy a testvéreket rávegyük valahogyan a prédikálásra. Rengeted idő, energiát és pénzt öltünk bele, hogy "buzdítsuk" őket a szolgálat végzésére. Most így visszatekintve úgy gondolom, hogy a szolgálat örömtelensége volt az, ami miatt a tanúk nehezen szánták rá magukat, és ami miatt állandóan "ösztönözni" kellett őket. Biztos ismersz te is olyanokat a gyülekezetedben, akiket nagyon nehéz rávenni, hogy prédikáljanak? Ha a prédikálás olyan örömteli lenne, mint ahogy az Őrtoronyban olvastuk, akkor mindenki ösztönzés nélkül is menne, sőt vissza sem lehetne őket tartani!
Örülök, hogy itt vagy!
Azt írtad, hogy te örömmel mentél szolgálatba. Természetesen elhiszem neked, hogy valóban így volt, de az én tapasztalatom az, hogy a többség(!) nem így volt ezzel. Éveken keresztül szolgáltam vénként az egyik gyülekezetben és azt tapasztaltam, hogy a legnagyobb gond mindig azzal volt, hogy a testvéreket rávegyük valahogyan a prédikálásra. Rengeted idő, energiát és pénzt öltünk bele, hogy "buzdítsuk" őket a szolgálat végzésére. Most így visszatekintve úgy gondolom, hogy a szolgálat örömtelensége volt az, ami miatt a tanúk nehezen szánták rá magukat, és ami miatt állandóan "ösztönözni" kellett őket. Biztos ismersz te is olyanokat a gyülekezetedben, akiket nagyon nehéz rávenni, hogy prédikáljanak? Ha a prédikálás olyan örömteli lenne, mint ahogy az Őrtoronyban olvastuk, akkor mindenki ösztönzés nélkül is menne, sőt vissza sem lehetne őket tartani!
answers 2013.07.15. 16:43:08
@A Fekete Bárány: Én is örömmel mentem a szolgálatba, de a tapasztalatom egyezik a tieddel. Nálunk még a vének nagy része is igyekezett elkerülni a szolgálatba járást, a szántóföldi összejöveteleket is igyekeztek elsumákolni. A férjem annak idején kisegítőszolgaként buzgón megszervezte a heti szántóföldi összejövetelt a csoportjának, és egy ideig ez nagyon jól működött, de aztán ez szúrta azoknak a véneknek a szemét, akik viszont a saját csoportjukban nem álltak a helyzet magaslatán. Amikor lehetővé vált, el is távolították a férjemet, megvonták a kinevezését teljesen jogtalanul.
küzdős 2013.07.15. 17:14:19
@A Fekete Bárány:
"Ha a prédikálás olyan örömteli lenne, mint ahogy az Őrtoronyban olvastuk, akkor mindenki ösztönzés nélkül is menne, sőt vissza sem lehetne őket tartani!"
Fején találtad a szeget! Amit az ember szeret és jó neki, arra nem kell oda lökdösni!
Gyülekezetünkben anno a könyvtanulmányozási csoportoknak, ahogyan mindenütt, külön kivonulási összejöveteleket kellet volna rendezni, ami nem lett volna lehetetlen, hiszen nagy a gyülekezet, minden csoportban elméletileg, kb. húsz ember volt beosztva. Kiderült, hogy vannak csoportok, ahol egy-két jelenlevő volt, máshol senki sem jött soha.
Megoldás: Vonjunk össze két csoportot! Eredmény: Egy-két ember jött el!
Megoldás: Vonjunk össze több csoportot! Eredmény: Semmi!
Jön a körzetfelvigyázó és faggatja a testületet, hogy megy a meló?
Jól megy természetesen!
Mindenkinek külön van szervezve?
Hááát, nem. Osztán mé nem?
Hááát, nem jönnek a juhok. Osztán mé nem? A vének ott vannak minden alkalommal a családtagjaikkal együtt? Hívtok magatok mellé legalább egy embert a család tagjaitokkal együtt?
Hááát, mi sem megyünk, meg a család aztán főleg nem!
Szerveztünk az egész gyülekezetnek is együtt, az sem volt semmire jó.
A kfv. szolgálati hetében sem jött a gyülekezet fele egyszer sem és ez nem egyszeri alkalom volt, hanem állandó.
A kiemelten fontos kfv látogatási heteken a vének java része sem jött el egész héten, esetleg a hét végén, családostól, aztán, amikor vége volt, a családok tűztek haza!
Azok a vének, akik éppen nem haza mentek, arra az időre beszéltek meg Bibliatanulmányozásokat, persze máshoz be szemtelenkedve, ha volt keresztelkedés előtti kérdésekre lehetőség, az is akkor volt.
Szóval és tettel, a jt szervezetben nem igaz a mondás, hogy nem erőszak a disznótor!
"Ha a prédikálás olyan örömteli lenne, mint ahogy az Őrtoronyban olvastuk, akkor mindenki ösztönzés nélkül is menne, sőt vissza sem lehetne őket tartani!"
Fején találtad a szeget! Amit az ember szeret és jó neki, arra nem kell oda lökdösni!
Gyülekezetünkben anno a könyvtanulmányozási csoportoknak, ahogyan mindenütt, külön kivonulási összejöveteleket kellet volna rendezni, ami nem lett volna lehetetlen, hiszen nagy a gyülekezet, minden csoportban elméletileg, kb. húsz ember volt beosztva. Kiderült, hogy vannak csoportok, ahol egy-két jelenlevő volt, máshol senki sem jött soha.
Megoldás: Vonjunk össze két csoportot! Eredmény: Egy-két ember jött el!
Megoldás: Vonjunk össze több csoportot! Eredmény: Semmi!
Jön a körzetfelvigyázó és faggatja a testületet, hogy megy a meló?
Jól megy természetesen!
Mindenkinek külön van szervezve?
Hááát, nem. Osztán mé nem?
Hááát, nem jönnek a juhok. Osztán mé nem? A vének ott vannak minden alkalommal a családtagjaikkal együtt? Hívtok magatok mellé legalább egy embert a család tagjaitokkal együtt?
Hááát, mi sem megyünk, meg a család aztán főleg nem!
Szerveztünk az egész gyülekezetnek is együtt, az sem volt semmire jó.
A kfv. szolgálati hetében sem jött a gyülekezet fele egyszer sem és ez nem egyszeri alkalom volt, hanem állandó.
A kiemelten fontos kfv látogatási heteken a vének java része sem jött el egész héten, esetleg a hét végén, családostól, aztán, amikor vége volt, a családok tűztek haza!
Azok a vének, akik éppen nem haza mentek, arra az időre beszéltek meg Bibliatanulmányozásokat, persze máshoz be szemtelenkedve, ha volt keresztelkedés előtti kérdésekre lehetőség, az is akkor volt.
Szóval és tettel, a jt szervezetben nem igaz a mondás, hogy nem erőszak a disznótor!
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.15. 17:17:29
@answers:
Tetszett a példa, amit megemlítettél és értékes az írás is, ahonnan idézted. Köszönöm.
Tetszett a példa, amit megemlítettél és értékes az írás is, ahonnan idézted. Köszönöm.
Ismeretlen név 2013.07.15. 17:57:13
@reboot: @Volt Tanú: Nos igen, egyelőre még a "belső ellenzék" tagjait szaporítom. A legnagyobb baj, hogy a barátaim mind a szervezetben vannak. Ők jórészt értékes emberek, szeretném felnyitni a szemüket. Úgy néz ki lassan sikerül is. Közös Őrtorony-felkészüléseket szoktunk tartani minden héten, bár ezek már nem az Őrtorony-cikk értékeiről szólnak, hanem a sok eszement állítás megcáfolásáról... Én azt mondom, hogy jelenleg így vagyok; tudom, hogy nem túl jó ez. Amíg a vének nem tudnak semmiről, addig nagyon jó, a látszat fenn van tartva, egyelőre nem érzem úgy, hogy sürgősen lépnem kellene. (Persze ennek némi más oka is van, amit most nem írnék le részletesen...) Ha elegem lesz az egészből, akkor meg már semmi nem állít meg.
Volt Tanú 2013.07.15. 18:08:56
@Ismeretlen név: Ha bármi segítség kell, szólj.
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 18:21:26
@Orvosirnok: Írod:
"Engem legjobban a gyülekezetünkben tapasztalt szeretetlenség, személyválogatás zavar."
Nos ez az a pont amin már nem szabad tovább lépned, meg kell ragadnod és szépen visszafejtegetni a végére járni a dolgoknak.
Mert Jézus maga mondta ez az ismertető jele az övéinek! Az -az (fő jellemző.)
A tanúknál szemrebbenés nélkül alkalmazzák a jól ismert igehelyet János evangéliumából...
Jn 13:35 "Arról ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást."
És pont ez az!...a szentírás tartalmazza azokat az információkat,hogy az Isteni szeretet hogyan valósult meg az ős egyházban a mester szavának eleget téve.
A mérce legyen a szentírás!
(ApCsel 2:44 [22 H Karoli rev. 2011])
Mindazok pedig, akik hittek, együtt voltak, és mindenük közös volt.
Tekints vissza a 17 év alatt mennyire volt jellemző az anyagi javakban való osztozásra való készség akár milyen kis mértékben is?...Persze ebben más egyházak is hadi lábon lennének,...node ha nem vesszük is szó szerint s annyira komolyan,akkor is nemde azt láthattuk inkább,hogy a legtöbben akik anyagi jólétben voltak mintegy a jó szellemiség valamiféle mércéjeként tekintették a gazdaságukat,akiknek pedig nem volt azokat pedig gyakorta azzal vádolták,hogy csak ők tehetnek arról,hogy ilyen helyzetbe kerültek ?!
Ezzel persze csak ki akarták vágni magukat a segítség alól.
Vesd össze ezt Dorkász esetével olvasd el nyugodtan az Apcsel 6:36-39 ig.
Dorkász miért részesülhetett végül a tanítványok közbenjárása eredményeként a feltámadás kegyében?...Talán csak azért mert gazdag volt ?...Talán mert sokat prédikált?...Nem...a Szeretetéért mely nagylelkű alamizsnáiban jutott kifejeződésre?
Látod a 'Dorkász' szellemet a szervezetben mint egészben működni?
Van e a Társulatnak 'Szeretetszolgálata' a szegény elesett emberek felé,vagy teljesen elzárkózik ettől?
Vagy, volt e a gyülekezetedben olyan,hogy egyes testvérek,nagylelkűen felajánlották a segítségüket,miközben valójában pénzért tettek számítottak meg neked valamit?
Legyen az egy kongresszusra való eljutás,lakáson való kisebb felújítás vagy bármi egyéb?
Vagy mi történt akkor ha váratlanul elhunyt egy testvér és nem volt mondjuk temetésre pénze,a gyülekezet vajon egy emberként összefogott,hogy méltó képen eltemessék?
Vagy ha a gyülekezet egyig tagja lebetegedett ,mondjuk a 'legkisebb' egy emberként álltak -e mellette a többiek?....ténylegesen támogatták-e vagy egyáltalán imádkoztak-e érte ?
Egyáltalán jellemző e a betegek látogatása a gyülekezet tagjai részéről.
----------------------
A társas összejövetelekről röviden:
"(Lk 14:12 [22 H Karoli rev. 2011])
Annak, aki őt meghívta, azt mondta: Amikor ebédet vagy vacsorát adsz, ne hívd meg arra a barátaidat, se a testvéreidet, se a rokonaidat, se a gazdag szomszédaidat, nehogy ők is meghívjanak, és viszonozzák neked.
13
Hanem amikor vendégséget szerzel, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat,
----------
Ezek a tanús társas összejövetelek ahová nem hívtak meg valóban igazodtak Jézus Urunk szavaihoz?
Miről szóltak ezek valójában? Jellemzően kiket hívtak meg és kiket nem?
S ha nem jellemző az a légkör és összetétel ami különösen fontos ezen esetben a JT. társas összejöveteleire és nem csak egy helyi jellegű esettel állunk szemben akkor ez mire enged következtetni téged?
...Merd kimondani magadnak,...ne hessegesd el a gondolatot. :)
Sok egyéb érvet tényt is lehetne még felsorakoztatni,de talán ennyi is megteszi.
Az eredmény megrázó lehet,de pusztán csak ez a képlet és az eredmény.
Ez az úgynevezett ál azaz hamis szeretet!
A valódi Isteni szeretet a Szentlélek/szellem gyümölcse csak is ő általa terem elégséges módon és mértékben. Gyümölcseiből is az első,gyümölcs tehát ez olyasvalami ami 'terem' és nem olyasvalami amit 'készíteni' kell !
...ha nem látod azt 'megteremni' valahol legyen az bármilyen közösség,...mire enged ez következtetni téged a valódi Szentlélek jelenlétét és működését illetően?
.
"Engem legjobban a gyülekezetünkben tapasztalt szeretetlenség, személyválogatás zavar."
Nos ez az a pont amin már nem szabad tovább lépned, meg kell ragadnod és szépen visszafejtegetni a végére járni a dolgoknak.
Mert Jézus maga mondta ez az ismertető jele az övéinek! Az -az (fő jellemző.)
A tanúknál szemrebbenés nélkül alkalmazzák a jól ismert igehelyet János evangéliumából...
Jn 13:35 "Arról ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást."
És pont ez az!...a szentírás tartalmazza azokat az információkat,hogy az Isteni szeretet hogyan valósult meg az ős egyházban a mester szavának eleget téve.
A mérce legyen a szentírás!
(ApCsel 2:44 [22 H Karoli rev. 2011])
Mindazok pedig, akik hittek, együtt voltak, és mindenük közös volt.
Tekints vissza a 17 év alatt mennyire volt jellemző az anyagi javakban való osztozásra való készség akár milyen kis mértékben is?...Persze ebben más egyházak is hadi lábon lennének,...node ha nem vesszük is szó szerint s annyira komolyan,akkor is nemde azt láthattuk inkább,hogy a legtöbben akik anyagi jólétben voltak mintegy a jó szellemiség valamiféle mércéjeként tekintették a gazdaságukat,akiknek pedig nem volt azokat pedig gyakorta azzal vádolták,hogy csak ők tehetnek arról,hogy ilyen helyzetbe kerültek ?!
Ezzel persze csak ki akarták vágni magukat a segítség alól.
Vesd össze ezt Dorkász esetével olvasd el nyugodtan az Apcsel 6:36-39 ig.
Dorkász miért részesülhetett végül a tanítványok közbenjárása eredményeként a feltámadás kegyében?...Talán csak azért mert gazdag volt ?...Talán mert sokat prédikált?...Nem...a Szeretetéért mely nagylelkű alamizsnáiban jutott kifejeződésre?
Látod a 'Dorkász' szellemet a szervezetben mint egészben működni?
Van e a Társulatnak 'Szeretetszolgálata' a szegény elesett emberek felé,vagy teljesen elzárkózik ettől?
Vagy, volt e a gyülekezetedben olyan,hogy egyes testvérek,nagylelkűen felajánlották a segítségüket,miközben valójában pénzért tettek számítottak meg neked valamit?
Legyen az egy kongresszusra való eljutás,lakáson való kisebb felújítás vagy bármi egyéb?
Vagy mi történt akkor ha váratlanul elhunyt egy testvér és nem volt mondjuk temetésre pénze,a gyülekezet vajon egy emberként összefogott,hogy méltó képen eltemessék?
Vagy ha a gyülekezet egyig tagja lebetegedett ,mondjuk a 'legkisebb' egy emberként álltak -e mellette a többiek?....ténylegesen támogatták-e vagy egyáltalán imádkoztak-e érte ?
Egyáltalán jellemző e a betegek látogatása a gyülekezet tagjai részéről.
----------------------
A társas összejövetelekről röviden:
"(Lk 14:12 [22 H Karoli rev. 2011])
Annak, aki őt meghívta, azt mondta: Amikor ebédet vagy vacsorát adsz, ne hívd meg arra a barátaidat, se a testvéreidet, se a rokonaidat, se a gazdag szomszédaidat, nehogy ők is meghívjanak, és viszonozzák neked.
13
Hanem amikor vendégséget szerzel, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat,
----------
Ezek a tanús társas összejövetelek ahová nem hívtak meg valóban igazodtak Jézus Urunk szavaihoz?
Miről szóltak ezek valójában? Jellemzően kiket hívtak meg és kiket nem?
S ha nem jellemző az a légkör és összetétel ami különösen fontos ezen esetben a JT. társas összejöveteleire és nem csak egy helyi jellegű esettel állunk szemben akkor ez mire enged következtetni téged?
...Merd kimondani magadnak,...ne hessegesd el a gondolatot. :)
Sok egyéb érvet tényt is lehetne még felsorakoztatni,de talán ennyi is megteszi.
Az eredmény megrázó lehet,de pusztán csak ez a képlet és az eredmény.
Ez az úgynevezett ál azaz hamis szeretet!
A valódi Isteni szeretet a Szentlélek/szellem gyümölcse csak is ő általa terem elégséges módon és mértékben. Gyümölcseiből is az első,gyümölcs tehát ez olyasvalami ami 'terem' és nem olyasvalami amit 'készíteni' kell !
...ha nem látod azt 'megteremni' valahol legyen az bármilyen közösség,...mire enged ez következtetni téged a valódi Szentlélek jelenlétét és működését illetően?
.
reboot (törölt) 2013.07.15. 20:02:39
@hotspur: azok a drága szép idők ...
volt szerencsém részt venni egy idegen nyelvű csoport támogatásában majd 2 évig ... a kereső területen pontosan az ment, mint nálatok, hónapokig semmit sem prédikáltunk, csak kerestünk ... kezdetben a bétel fizette a plusz km pénzt, mert irreálisan nagy terület lett kijelölve, mert azok a bételes idióták nem látták át az íróasztal mögül, mit csináltatnak velünk, vagy túl nagyot álmodtak (?) ... na mindegy
kb 1 év után jött a levél, hogy nem tudják fizetni tovább az extra kiadásokat, csak azt ami a különleges úttörőknek alapból jár ... mondanom sem kell, hogy így már végleg nem volt semmi értelme az egésznek, de jött az idegen nyelvű köf , és hát elkezdtük megtartani idegen nyelven a gyülekezeti összejöveteleket ... fél év múlva már mind ment, mert összejött egy jó kis csapat, néha egy egy érdeklődővel ...
2 év alatt szinte semmi eredmény nem született, a legjobb képességű tesók ellődörögtek 70-130 órát, két vén, két különleges úttörő, egy ksz, és egy rakás általános úttörő ... a gyülekezet színe java :) 2 évig semmit nem csináltunk, csak lődörögtünk, meg egyesek csajoztak ... mindezt részben társulati pénzen ...
na most kapaszkodjatok meg! ebben a gyüliben eleve működött már egy idegen nyelvű gyüli, most jött az új, és akartak még egyet - összesen HÁRMAT!!! holott ment a jelnyelv is - ezt az MVT törvénygyüjtemény szerint is ellenjavalt volt, de a helyi idegen nyelvű vének sok mindent ki tudtak bulizni maguknak a bételnél, na ennyit a nagy teokratikus irányelvekről ...
lényeg: ez anyagilag, és kapacitásilag is SZÉTTÉPTE nem csak a tesókat, de a véneket is, meg a gyülekezetet is, én pl. hiába kértem, hogy ne adjanak annyi magyar nyelvű feladatot, egyszerűen nem tudtak nélkülözni sem a helyi sem az egyházkörzeti, sem a kongresszusi szervezetben sem ...
aztán egyuk pillanatról a másikra szétesett a csapat, áthelyezések, nősülések ...
végeredmény: ma már egyik idegen nyelvű csoport sem működik a gyülekezetben !!
sok hűhó semmiért :)
az eredmény zéró, a kereső terület adatbázisa sok kézen ment át, mire meglelte végső helyét a süllyesztőben
ennyi maradt egy MEGYEI szintű 2 éves akció után: egy halom feljegyzés papír, amit senki sem használ...
a drága testvérek értékes adományaiból erre is futja ám ...
nem tom, valahogy az első században mintha jobban ment volna a dolog, nem??
volt szerencsém részt venni egy idegen nyelvű csoport támogatásában majd 2 évig ... a kereső területen pontosan az ment, mint nálatok, hónapokig semmit sem prédikáltunk, csak kerestünk ... kezdetben a bétel fizette a plusz km pénzt, mert irreálisan nagy terület lett kijelölve, mert azok a bételes idióták nem látták át az íróasztal mögül, mit csináltatnak velünk, vagy túl nagyot álmodtak (?) ... na mindegy
kb 1 év után jött a levél, hogy nem tudják fizetni tovább az extra kiadásokat, csak azt ami a különleges úttörőknek alapból jár ... mondanom sem kell, hogy így már végleg nem volt semmi értelme az egésznek, de jött az idegen nyelvű köf , és hát elkezdtük megtartani idegen nyelven a gyülekezeti összejöveteleket ... fél év múlva már mind ment, mert összejött egy jó kis csapat, néha egy egy érdeklődővel ...
2 év alatt szinte semmi eredmény nem született, a legjobb képességű tesók ellődörögtek 70-130 órát, két vén, két különleges úttörő, egy ksz, és egy rakás általános úttörő ... a gyülekezet színe java :) 2 évig semmit nem csináltunk, csak lődörögtünk, meg egyesek csajoztak ... mindezt részben társulati pénzen ...
na most kapaszkodjatok meg! ebben a gyüliben eleve működött már egy idegen nyelvű gyüli, most jött az új, és akartak még egyet - összesen HÁRMAT!!! holott ment a jelnyelv is - ezt az MVT törvénygyüjtemény szerint is ellenjavalt volt, de a helyi idegen nyelvű vének sok mindent ki tudtak bulizni maguknak a bételnél, na ennyit a nagy teokratikus irányelvekről ...
lényeg: ez anyagilag, és kapacitásilag is SZÉTTÉPTE nem csak a tesókat, de a véneket is, meg a gyülekezetet is, én pl. hiába kértem, hogy ne adjanak annyi magyar nyelvű feladatot, egyszerűen nem tudtak nélkülözni sem a helyi sem az egyházkörzeti, sem a kongresszusi szervezetben sem ...
aztán egyuk pillanatról a másikra szétesett a csapat, áthelyezések, nősülések ...
végeredmény: ma már egyik idegen nyelvű csoport sem működik a gyülekezetben !!
sok hűhó semmiért :)
az eredmény zéró, a kereső terület adatbázisa sok kézen ment át, mire meglelte végső helyét a süllyesztőben
ennyi maradt egy MEGYEI szintű 2 éves akció után: egy halom feljegyzés papír, amit senki sem használ...
a drága testvérek értékes adományaiból erre is futja ám ...
nem tom, valahogy az első században mintha jobban ment volna a dolog, nem??
reboot (törölt) 2013.07.15. 20:03:12
@Ismeretlen név: vén vagy? remélem :)
reboot (törölt) 2013.07.15. 20:10:50
@küzdős: "Hívtok magatok mellé legalább egy embert a család tagjaitokkal együtt?"
húúú, ezt de utáltam ... amúgy is a hátam közepére nem hiányzott a térítés, osztán még vigyek magammal egy másik juhot is aki hasonlóan áll a dologhoz, de mindezt úgy, hogy ne lássa ám a másik, hogy a bánatba kívánod ezt az egész térítő-kerítő munkát
most mond meg ... rávesznek, hogy csináld, holott utálod a dolgot, de még arra is rávesznek, hogy hazudj, és mást is magaddal vigyél és buzdítsd őt arra, hogy csinálja ...
milyen társulat ez kérem szépen???? milyen szellem dolgozik jt-nál????
húúú, ezt de utáltam ... amúgy is a hátam közepére nem hiányzott a térítés, osztán még vigyek magammal egy másik juhot is aki hasonlóan áll a dologhoz, de mindezt úgy, hogy ne lássa ám a másik, hogy a bánatba kívánod ezt az egész térítő-kerítő munkát
most mond meg ... rávesznek, hogy csináld, holott utálod a dolgot, de még arra is rávesznek, hogy hazudj, és mást is magaddal vigyél és buzdítsd őt arra, hogy csinálja ...
milyen társulat ez kérem szépen???? milyen szellem dolgozik jt-nál????
Aranyosi 2013.07.15. 20:27:44
@reboot: "Mindenki hozzon magával egy embert."
Ezt már hallottam valamilyen választási kampány alkalmával, az egyik politikus szájából. Valakinek rémlik?
Ezt már hallottam valamilyen választási kampány alkalmával, az egyik politikus szájából. Valakinek rémlik?
reboot (törölt) 2013.07.15. 20:36:08
@világítótest: sztem mindenki tudja, aki magyar :)
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 20:42:14
@A Fekete Bárány: Én tényleg örömmel szolgáltam. Az úttörő szolgálatra ugyanúgy átadtam magam, mint annak idején Jehovának. Sokszor volt nálunk, hogy csak a szántóföldi összejövetelt levezető testvér és én voltunk a kivonuláson. Heteken keresztül! Be is szüntették az összejövetelt. :-) Még a lakás tulajdonosa sem jött el a szolgálatba! Igaz, ő most általános úttörő lett. :-) Azt tudom mondani, hogy amikor tanúskodtam, Jehova mindig megáldotta. Nagyon sikeres voltam az utcai tanúskodásban és a telefonos tanúskodásban. Sőt, élen jártam mindkettőben. Most bevallom nincs lelkiismeretem tanúskodni. Egyrészt én magam sem mutatok jó példát, másrészt meg egy képmutató csapatba minek embereket begyűjteni? Csalódni? És már szellemileg sem állok úgy sajnos, hogy képben legyek és kész legyek egy komoly kérdésre válaszolni.
Canadien 2013.07.15. 20:46:07
A prédikálási szokásokhoz egy szösszenet:Volt gyülekezetünkben a szolgálatfelvigyázó és a felesége mindig együtt járt szolgálatba, vagyis a szolgálat abból állt, hogy elvitték a folyóiratokat minden hónapban a részben a gyülekezetből távozó testvérektől megörökölt folyóirat körútra. De hogyan? külön vitték az Őrtornyot, két hét elteltével meg elvitték az Ébredteket. Meg is látszik a példamutatásuk a gyülekezeti óra átlagán, a béka segge alatt van bőven.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 20:50:38
@kingdom: Érdekes amit írsz. Ezen már én is gondolkodtam. Anyagi javak. Elég mélyen voltunk anyagilag nem olyan régen - igaz, Jehova mindig az utolsó pillanatban, de küldött pont annyit, amennyi kellett. Nem többet, de fenn tudtunk maradni. :-) Szóval eszembe jutott, hogy akik jól állnak (mert azért vannak olyanok is nálunk), azok miért nem adnak a szegényebbeknek? Nem feltétlenül nekünk, de volt olyan testvérnő, aki az ingyen konyhára járt. Én bevallom azt csináltam volna, hogy mindenki adja be a keresetét, és osszuk el egyenlő részre. Mindenkinek lesz egy kevés, de legalább biztos, hogy mindenkinek lesz! Erre jött a KÖF és tulajdonképpen pont erről tartott előadást, hogy nem ez a megoldás, hanem, hogy mindenki keresse meg magának a szükséges pénzt.
És igen, én is hiányoltam, hogy bármilyen országos gáz van, a Tanúk nevét sosem hallom, hogy adakoztak volna. Legalább is ebben az országban nem, mert ugye vannak hírek, hogy a Tanúk segítenek még a világiaknak is. De elsősorban inkább szellemileg segítenek (csak azt tudnám, hogy kinek?).
És igen, én is hiányoltam, hogy bármilyen országos gáz van, a Tanúk nevét sosem hallom, hogy adakoztak volna. Legalább is ebben az országban nem, mert ugye vannak hírek, hogy a Tanúk segítenek még a világiaknak is. De elsősorban inkább szellemileg segítenek (csak azt tudnám, hogy kinek?).
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 21:10:42
Van néhány dolog, ami nem fér a fejembe. És talán a megingásom itt kezdődött.
1. Karácsony.
Eddig az volt, hogy nem fogadhatunk el ajándékot. Én sem tettem, bár ettől függetlenül anyukámék mindig adtak, nekem meg lelkiismeret furdalásom volt. Mondták, hogy fogadjam el csak úgy, stb. Aztán évekkel később kijött, hogy ha valaki kap karácsonykor ajándékot egy olyan személytől, aki tudja róla, hogy nem ünnepli a karácsonyt, akkor el lehet fogadni. No, ez már jelentős enyhítés. De ami betette nálam a kaput az az volt, egy folyóiratban, hogy tűzzünk ki egy napot, amikor a család ad egymásnak ajándékot. Nem karácsonykor, hanem máskor, de a lényeg, az "ünnepi hangulat", ugyanaz. Hihetetlen képmutatásnak érzetem! De ez még semmi sem volt ahhoz képest, ami ezután jött ki talán a szolgálatiban, hogy a gyerekeknek rossz a karácsonyi szünet után, hogy ők nem kapnak ajándékot, ezért az ünnep körül 1-2 nappal a szülők adjanak ajándékot a gyerekeknek!!! Hogy mi??!!! Ha a szünetről visszamennek az ovisok, vagy kisiskolások és mindenki elmondja, hogy mit kapott, és a Tanú gyerek is elmondja, de hozzáteszi, hogy ő azt nem karácsonyra kapta, akkor a többi világi kisgyerek mit fog gondolni??? Hát mikor máskor kaptad volna? Karácsonyi szünet volt! Ennél a pontnál kifeküdtem. Persze örülhetnék is, hogy Jehova szekere halad és egyre könnyebbé igyekszik tenni ebben a világban a létet, de... nem tudom.
2. Erőszak.
Jó lenne tanítanom a gyereket. Mélységesen szégyellem magam, hogy Tanú létemre a gyerekem ellenséges. Igaz, felemás igában vagyok és az apja is hol így, hol úgy áll a Bibliához. A lényeg, hogy a jw.org-n vannak nagyon jó kis tanító jellegű képregények. DE! Tele erőszakos képsorral! Mi ez???! Jehova nem változik! Ha tavaly, meg azelőtt, meg évtizedekkel ezelőtt nem jelenítették meg a tőrt a kézben, a fojtogató kezeket, akkor most miért? Ha Jehova akkor elítélte ezt, most nem? Oké, persze, most is lehetne azt mondani, hogy szintén halad Jehova szekere és mivel a világ át van itatva erőszakkal és a gyerekek számára már - sajnos! - természetesek ezek a jelenetek, sőt (!) vonzóak, így próbálják meg vonzani a gyerekeket. De attól ez még helyes? Vagy csak én látom ezeket rosszul?
Passz...
1. Karácsony.
Eddig az volt, hogy nem fogadhatunk el ajándékot. Én sem tettem, bár ettől függetlenül anyukámék mindig adtak, nekem meg lelkiismeret furdalásom volt. Mondták, hogy fogadjam el csak úgy, stb. Aztán évekkel később kijött, hogy ha valaki kap karácsonykor ajándékot egy olyan személytől, aki tudja róla, hogy nem ünnepli a karácsonyt, akkor el lehet fogadni. No, ez már jelentős enyhítés. De ami betette nálam a kaput az az volt, egy folyóiratban, hogy tűzzünk ki egy napot, amikor a család ad egymásnak ajándékot. Nem karácsonykor, hanem máskor, de a lényeg, az "ünnepi hangulat", ugyanaz. Hihetetlen képmutatásnak érzetem! De ez még semmi sem volt ahhoz képest, ami ezután jött ki talán a szolgálatiban, hogy a gyerekeknek rossz a karácsonyi szünet után, hogy ők nem kapnak ajándékot, ezért az ünnep körül 1-2 nappal a szülők adjanak ajándékot a gyerekeknek!!! Hogy mi??!!! Ha a szünetről visszamennek az ovisok, vagy kisiskolások és mindenki elmondja, hogy mit kapott, és a Tanú gyerek is elmondja, de hozzáteszi, hogy ő azt nem karácsonyra kapta, akkor a többi világi kisgyerek mit fog gondolni??? Hát mikor máskor kaptad volna? Karácsonyi szünet volt! Ennél a pontnál kifeküdtem. Persze örülhetnék is, hogy Jehova szekere halad és egyre könnyebbé igyekszik tenni ebben a világban a létet, de... nem tudom.
2. Erőszak.
Jó lenne tanítanom a gyereket. Mélységesen szégyellem magam, hogy Tanú létemre a gyerekem ellenséges. Igaz, felemás igában vagyok és az apja is hol így, hol úgy áll a Bibliához. A lényeg, hogy a jw.org-n vannak nagyon jó kis tanító jellegű képregények. DE! Tele erőszakos képsorral! Mi ez???! Jehova nem változik! Ha tavaly, meg azelőtt, meg évtizedekkel ezelőtt nem jelenítették meg a tőrt a kézben, a fojtogató kezeket, akkor most miért? Ha Jehova akkor elítélte ezt, most nem? Oké, persze, most is lehetne azt mondani, hogy szintén halad Jehova szekere és mivel a világ át van itatva erőszakkal és a gyerekek számára már - sajnos! - természetesek ezek a jelenetek, sőt (!) vonzóak, így próbálják meg vonzani a gyerekeket. De attól ez még helyes? Vagy csak én látom ezeket rosszul?
Passz...
little one 2013.07.15. 21:14:50
@küzdős: Elmesélhetnéd, hogy az egyik körzet kongresszuson a jelenlévők létszámát hogyan adta utasításba meghamisítani a körzetfelvigyázó (hogy a ténylegesnél több legyen a jelentett létszám); mert az nem lehet, hogy nem vagyunk többen, mint legutóbb. De igen, lehetett. És azóta látjuk kiteljesedni ezt a jelenséget a magyarországi statisztikákban (is). A hanyatlás megkezdődött, a bukás biztos.
Ha ilyen hazug emberek írták volna a Bibliát, mint ezek a korcs közép vezetők... Ezeken a hitehagyottakon nyilván nem működik Jehova szelleme. És még ők neveznek Téged hitehagyottnak... Végülis Jézust is istenkáromlás vádjával adták halálra.
Légy szíves meséld el mindenki okulására az általam megemlített, de általad megélt 'népszámlálás'-t.
Ha ilyen hazug emberek írták volna a Bibliát, mint ezek a korcs közép vezetők... Ezeken a hitehagyottakon nyilván nem működik Jehova szelleme. És még ők neveznek Téged hitehagyottnak... Végülis Jézust is istenkáromlás vádjával adták halálra.
Légy szíves meséld el mindenki okulására az általam megemlített, de általad megélt 'népszámlálás'-t.
answers 2013.07.15. 21:15:34
@Orvosirnok: Nem tudom, mit értesz a "sikeresség" alatt, de nekem is sok jó tapasztalatom volt a szolgálatban, és gyakran úgy éreztem, hogy Isten áldása van a szolgálatomon. Érdekes módon azonban a legjobb, mai napig emlékezetes alkalom az volt, amikor nem jött el a prédikáló párom a megbeszélt találkozóra, és úgy döntöttem, hogy ha már elindultam, akkor egyedül is végezni fogom a szolgálatot. Végig olyan érzésem volt, hogy nem voltam egyedül, mintha egy láthatatlan társ lett volna mellettem. Annyira jól elbeszélgettem a házigazdákkal, mint soha máskor. De ezek nem olyan papír ízű mű beszélgetések voltak, hanem igazán emberiek. Volt aki olyan személyes dolgokat elmondott, amit biztos, hogy nem mondott volna, ha nem egyedül vagyok. Amikor hazamentem, tele voltam örömmel.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 21:25:38
@answers: Ugye? Összehasonlíthatatlan érzés! De ha ez Istentől jött, akkor azért áldott meg mert azt tetted, amit helyeselt és ott, ahol helyeselte, Jehova Tanúinál. Mert nem másik szervezet indíttatására prédikáltál...
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.07.15. 21:28:07
@Orvosirnok:
Akárcsak nálunk :-)
Szegény konyha látogató nálunk is volt, meg olyan is aki, táblával a kezében pénzt kéregetett a helyi ABC előtt a zöldhályog műtétére.
Egyébként a Vatikánban mind a mai napig üzemeltetnek szegény konyhát a csúnya katolikusok,... :-)
A Baptisták pedig kiváltképp élenjárnak a szeretet missziókban.
Még a hitesek felől is hallani hasonlót
... De Jt val kapcsolatban effektív nem sokat.
Akárcsak nálunk :-)
Szegény konyha látogató nálunk is volt, meg olyan is aki, táblával a kezében pénzt kéregetett a helyi ABC előtt a zöldhályog műtétére.
Egyébként a Vatikánban mind a mai napig üzemeltetnek szegény konyhát a csúnya katolikusok,... :-)
A Baptisták pedig kiváltképp élenjárnak a szeretet missziókban.
Még a hitesek felől is hallani hasonlót
... De Jt val kapcsolatban effektív nem sokat.
Orvosirnok (törölt) 2013.07.15. 21:35:23
"Az Őrtorony szervezet azt szeretné, ha a buszon maradnál. Szükségük van az engedelmességedre, az erőfeszítésedre, az idődre és az életedre."
Ezt most olvastam itt az oldalon és érdekes, mert a férjem épp ezt mondta, hogy nem érti, hogy mi a célja Jehova Tanúinak, mint vallásnak. Mire jó nekik begyűjteni azt a sok embert, beszabályozni őket, stb.? Mi más lehetne a cél, minthogy valóban Jehova szeretné megmenteni a hűséges szolgáit? "aki mindvégig kitart, az részesül megmentésben". Sokszor tapasztaltam már, hogy amikor messze járok Istentől, de visszakanyarodom, akkor sok áldásban van részem. És kitartani ilyen körülmények között kell, amikor látjuk, hogy mennyi-mennyi igazságtalanság, hazugság van. Egy vén régen nálunk mindig feltette a kérdést, ami mostanában sokszor eszembe jut: ha mindenki lefekszik, te is lefekszel? Maradj állva!!!
Igen, talán azt kellene tennem. Nem foglalkozni a kétséges dolgokkal, senkivel sem. Amíg én őszintén szolgálom Istent, addig minek foglalkozom mással?
Csak az a bájvigyor ne lenne amivel szembetalálkozom és persze én is produkálom (már amikor elmegyek...), mert elvárás... Miközben feszültség van, szinte vibrál, mert sokan eljöttek, de kevesen vesznek részt... Általában a hátsó sorokban ülök és sajnálom a programot levezető testvért, mert alig akad aki jelentkezne válaszolni. Olyankor úgy érzem meg kell mentenem a gyülekezet becsületét és jelentkezem, csak akkor meg túlbuzgónak tarthatnak.
Ezt most olvastam itt az oldalon és érdekes, mert a férjem épp ezt mondta, hogy nem érti, hogy mi a célja Jehova Tanúinak, mint vallásnak. Mire jó nekik begyűjteni azt a sok embert, beszabályozni őket, stb.? Mi más lehetne a cél, minthogy valóban Jehova szeretné megmenteni a hűséges szolgáit? "aki mindvégig kitart, az részesül megmentésben". Sokszor tapasztaltam már, hogy amikor messze járok Istentől, de visszakanyarodom, akkor sok áldásban van részem. És kitartani ilyen körülmények között kell, amikor látjuk, hogy mennyi-mennyi igazságtalanság, hazugság van. Egy vén régen nálunk mindig feltette a kérdést, ami mostanában sokszor eszembe jut: ha mindenki lefekszik, te is lefekszel? Maradj állva!!!
Igen, talán azt kellene tennem. Nem foglalkozni a kétséges dolgokkal, senkivel sem. Amíg én őszintén szolgálom Istent, addig minek foglalkozom mással?
Csak az a bájvigyor ne lenne amivel szembetalálkozom és persze én is produkálom (már amikor elmegyek...), mert elvárás... Miközben feszültség van, szinte vibrál, mert sokan eljöttek, de kevesen vesznek részt... Általában a hátsó sorokban ülök és sajnálom a programot levezető testvért, mert alig akad aki jelentkezne válaszolni. Olyankor úgy érzem meg kell mentenem a gyülekezet becsületét és jelentkezem, csak akkor meg túlbuzgónak tarthatnak.
küzdős 2013.07.15. 21:51:58
@little one: Üdvözöllek újra itt!
Már korábban írtam erről, talán holnap újra megteszem.
Már korábban írtam erről, talán holnap újra megteszem.
answers 2013.07.15. 21:53:50
@Orvosirnok: Utólag én már nem így látom. Azon az alkalmon nem emlékszem, hogy terjesztettem-e kiadványt, mert nem is ez volt a fontos. Egyszerűen az az érzés, ami átjárt, az maradt emlékezetes. Szeretettel (őszinte, szívből jövő, és nem a társulat buzdítása miatti erőszakolt szeretettel) voltam az emberek iránt, és most már úgy gondolom, hogy bármi, amit isteni szeretettel teszünk, Isten áldását vonja magára. A Társulat hazugságai közé tartozik az is, hogy csak Jehova Tanúi prédikálnak. Igaz, hogy nem abban a formában, ahogy a szervezet tanítja, de más vallásszervezetek tagjai is képeznek tanítványokat, vallást tesznek a hitükről, és nagyon jól ismerik a Bibliát. Ha elbeszélgetsz más vallások tagjaival, hallhatsz tőlük arról, hogy hogyan használta fel őket Isten a munkájában, hogyan segítettek másoknak megtérni. Ők is arról tesznek bizonyságot, hogy áldás van a szolgálatukon, noha nem JT szervezetében szolgálnak. Ha elolvasod a cikket, amihez a linket bemásoltam, az segíthet megérteni, hogy ez hogyan lehetséges.
Maja vagyok 2013.07.16. 06:13:30
@Orvosirnok: Nekem is bájvigyorból lett elegem és életem legjobb döntése volt, hogy elkülönültem, egy cseppet sem bántam meg, még úgysem, hogy effektíve a családom elhagyott és jóformán a férjemen kívül senkim sincs, de legalább tudom azt hogy a gyerekem már nem úgy fog nevelkedni ahogy én és nem ezek közé az emberek közé fog járni. És azt gondolom, hogy Isten, ha van akkor nem hagyott el, mert az életem inkább jobb irányt vett, mint azelőtt. Nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb vagyok és már majdnem élvezem is az életet :D
Volt Tanú 2013.07.16. 08:05:00
@Orvosirnok: Isten nem szervezeteket áld meg, hanem tevékenységeket. Nincs kiválasztott, külön bejáratú egyháza.
Pietro della Rovere 2013.07.16. 15:53:19
@Orvosirnok: Kingdomnak igaza van! Ha nem tapasztalod a szeretetet, akkor nem vagy jó helyen. Ez a legfőbb ismertetőjel!
Kérdezd meg magadtól: "Igazán boldog vagyok Jehova Tanúi között?" Ha a válasz igen, akkor az a legjobb, ha ott maradsz. De ha a válasz az, hogy nem vagy igazán boldog, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy hány évet akarsz még elpazarolni az életedből egy ilyen szervezetre?
Kérdezd meg magadtól: "Igazán boldog vagyok Jehova Tanúi között?" Ha a válasz igen, akkor az a legjobb, ha ott maradsz. De ha a válasz az, hogy nem vagy igazán boldog, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy hány évet akarsz még elpazarolni az életedből egy ilyen szervezetre?
Az utolsó 100 komment: