EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Levél a fiamnak

2013.05.13. 18:53 | Johnny Joker | 28 komment

Annyi mindent szeretnék neked elmondani, de mivel nem akarsz velem beszélni, vagy ha mégis beszélünk, abból heves vita alakul ki, úgy döntöttem, inkább leírom mindazt, amit nem tudok neked szóban elmondani.

Először is szeretném, ha tudnád, hogy én továbbra is szeretlek, és bár fáj, de nem haragszom rád amiatt, hogy nem akarsz velem kapcsolatot tartani. Tudom, hogy miben hiszel, hiszen én is teljes meggyőződéssel hittem azokban a tanításokban húsz éven keresztül, és azok irányították a cselekedeteimet, sőt a gondolataimat is. Tudom, miben hiszel, hiszen annyira hittem benne én is, hogy minden erőmmel azon voltam, hogy ezt a hitet neked is átadjam. Ezért teljes mértékben megértelek, de szeretném, ha te is megértenél engem. Szeretném, ha megismernéd az indítékaimat, az okait annak, hogy miért vádolom a szervezetet a tönkrement családi életünk miatt, hogy miért mondok rosszakat a társulatra. Szeretném, ha személy szerint engem értenél meg, és nem aszerint ítélnél meg, amit a társulat mond általánosságban azokról, akik elhagyják a szervezetet. Azt is megértem, hogy nagyon fájdalmas lehet számodra, hogy pont amikor benned elmélyült a társulat tanításaiba vetett hit, én éppen akkor döntöttem úgy, hogy elhagyom a szervezetet. Biztos vagyok benne, hogy ez is törést okozott benned, és tudom, hogy amúgy is egy nehéz időszakon mentél keresztül az otthoni dolgok és a költözés miatt. Egyszer már megírtam, és újra megismétlem, ha évekig megmaradsz emellett a döntésed mellett, hogy nem akarod tartani velem a kapcsolatot, akkor sem fogok rád haragudni, és bármikor úgy érzed, hogy szükséged van rám, én melletted leszek.

Nem akarom vádolni a társulatot, és nem akarok neked rosszakat mondani róla. Amit egy alkalommal mondtam neked, komolyan is gondoltam. Nem akarlak onnan „kihúzni", nem akarlak a szervezet ellen hangolni. Ha emlékszel, azt mondtam, hogy amíg megelégedettnek és boldognak érzed ott magad, addig legyél ott, de ha úgy érzed, hogy valami nincs rendben, akkor vizsgáld meg mélyebben a dolgokat. Nekem is volt olyan időszakom a szervezetben, amikor igazán boldognak éreztem magam. A hibát ott követtem el, hogy amikor elvesztettem az örömömet, akkor nem vettem észre, hogy annak valójában mi volt az oka. Most már felismertem az okot, és ezért van az, hogy ha a társulatra terelődik a beszélgetésünk, akkor viszont nem tudom megtenni, hogy ne legyek őszinte veled. Te azt mondod, hogy nem a szervezet és nem a tanításai miatt volt olyan a családunk, amilyen. Én viszont tudom, hogy igen. Az egész húsz évemet, az az alatti minden cselekedetemet és gondolkodásomat az a tanítás formálta és irányította, amit onnan kaptunk. Én komolyan vettem azokat a tanításokat, és igyekeztem betartani a tanácsokat, alkalmazni az útmutatásokat. Te azt mondod, azért nem sikerültek a dolgok, mert apád nem aszerint élt. Csakhogy a társulat azt tanítja, hogy ha a családnak csak az egyik tagja él az ő oktatásuk szerint, akkor azon Isten áldása lesz. Én már hosszú évek óta nem éreztem, hogy Isten áldása lenne az életemen, pedig igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni, aszerint, amit a kiadványokban olvastam. Te sok mindent nem tudsz, az csak egy külső kép volt a házasságunkról, amit te gyerekként, aztán fiatalként láttál. De nem láttad mindazt a fájdalmat, vívódást, ami belül, a szívemben és a lelkemben zajlott az évek során. Hogy erőmön felül próbáltam összetartani a családot, miközben próbáltam alkalmazni a szervezettől jövő útmutatásokat, és nem értettem, miért nem működik. Nem tudod, milyen fájdalmat okozott nap mint nap az érzés, hogy kudarcot vallottam, mert minden törekvésem ellenére, az imáim ellenére, a szolgálat végzése ellenére, az alkalmazott tanácsok ellenére minden egyre rosszabb és rosszabb lett. Láttam, hogy mi felé haladunk, hogy szét fog hullani a családunk, és borzasztó volt, hogy nem tudom megállítani a folyamatot, és nem értettem, hogy miért nem segít Jehova, amikor én tényleg igyekszem azt tenni, amit ő mond. Nem mondom, hogy ha nem vagyunk Jehova Tanúi, akkor jobb lett volna az életünk, hiszen ezt nem tudhatjuk. Az is lehet, hogy még rosszabb lett volna, ez is igaz. De azt is tudom, hogy sok fájdalomnak az életünkben konkrétan azok a tanítások voltak az okozói, amiket onnan kaptunk. Visszagondolva az eltelt évekre, túl sok évem ment el úgy, hogy a fájdalom uralkodott rajtam, a negativitás, a lehangoltság, a depresszió. Ha nem nyitja fel Isten a szemem, összeroppantam volna, tudom. Már az erőm végén jártam.

Ahogy írtam, nem akarok neked a szervezetről, a társulatról rosszakat mondani, ezért inkább arról szeretnék még beszélni, hogy mi van velem most, miután már több mint egy éve nem tartozom oda. Vajon mit veszítettem, vagy mit nyertem azzal, hogy elhagytam a szervezetet. Ha megnézed az életemet kívülről, azt láthatod, hogy továbbra is kaotikusak az állapotok. Hiszen albérletben lakom, a mama anyagi támogatása nélkül nem tudnám a megélhetési költségeimet sem fedezni. Apádtól egyenlőre nem tudok elválni az anyagi káosz miatt, amit létrehozott, és amit nem is tudni, mikor sikerül kitisztázni. Ezek alapján bizony szenvedhetnék, lehetnék lehangolt és depressziós, de nem vagyok. Nincs rajtam az az állandó teljesítménykényszer, ami eluralja a Tanúk életét. Nincs rajtam az a nyomás, hogy azt kell tennem, amit mások megszabnak, és úgy kell gondolkoznom, ahogy azt mások jónak látják. Szabadon dönthetek az életem felől, a cselekedeteim felől, és valóban a saját lelkiismeretem szerint, nem mások döntik el, hogy mi legyen az én lelkiismereti döntésem. Az eltelt kb. másfél évben rengeteget olvastam, a Bibliát is többször elolvastam, valamint hanganyagokat hallgattam a netről. Ezalatt az időszak alatt, ami az előző húsz évhez képest igen rövid, többet tanultam az igazi szeretetről, az elfogadásról, a megbocsátásról, mint az ezt megelőző húsz év alatt. Most kezdem megérteni, hogy milyen is valójában Isten, hogy mit jelent az, hogy „Isten szeretet". Értem, mit jelent, hogy „az igazság szabaddá tesz". Megtanultam boldognak lenni, függetlenül a külső körülményektől. Évekig hálás voltam a szervezetnek az oktatásért, amit kaptam tőle, de az eltelt hónapok alatt rájöttem, hogy az, amit ők „szellemi világosság"-nak neveznek, csak halvány árnyéka mindannak a fénynek, ismeretnek és tudásnak, ami a szervezeten kívül van. Felszabadult és boldog vagyok! Tudom, hogy van esély rá, hogy elrontom az életemet, hogy rossz döntéseket hozok, de azok a saját döntéseim lesznek. Amikor Jehova Tanúja voltam, akkor valójában csak egy döntést hoztam, azt, hogy engedelmeskedek a szervezetnek, és minden döntésemet az ő tanításuk alapján hoztam meg. Az nem vezetett boldogságra, elrontottam vele az életemet.

Sokan vannak, akik úgy élték és élik le az életüket, hogy mindvégig hűségesek a szervezethez. Hogy mennyien boldogok közülük, azt én nem tudom, de sokkal több boldogtalan Tanút ismertem, mint boldogot. Viszont sok tapasztalatot olvastam olyanoktól, akiknek a tönkrement és boldogtalan, fájdalmakkal teli élete összehasonlíthatatlanul jobb lett, miután elhagyták a szervezetet. Akinek sikerül felépülni abból a megnyomorított szellemi, lelki és érzelmi állapotból, amibe a társulat taszítja az embereket, az képes felszabadult, boldog, teljes életet élni. Természetes, hogy megpróbálok hatni rád, hogy ne maradj ott, mert én már tudom, hogy mit veszíthetsz, ha bent maradsz. Túl sokat veszítettem, és szeretnélek megóvni téged mindattól a veszteségtől és fájdalomtól, amin én keresztül mentem. Te viszont csak azt látod, mit veszíthetsz, ha kijössz. Nem tudod, miből szabadulnál ki, és nem tudod, mit nyernél vele. Nagyon nehéz megszabadulni egy olyan szervezet kötelékéből, mint a Tanúk szervezete. Pszichológiai módszerei vannak annak, hogyan lehet az embereket egy ilyen szervezethez vezetni, majd odakötni. Ne hidd, hogy csak Jehova Tanúi szervezete ilyen, nagyon sok hasonló szervezet van, nem csak vallási szervezetek, pl. politikai szervezetek is alkalmazzák ezeket a pszichológiai fogásokat. Amikor valaki benne van, a legtöbb esetben egyszerűen képtelen tisztán látni a helyzetet. Én sem láttam évekig, és mindenkit ellenségnek tekintettem, aki a szervezet ellen beszélt, hiszen „az nyilvánvalóan az ördögtől van, aki Isten szervezetéből ki akarja az embereket csalni", a Tanú gondolkodás szerint. Szóval, tudom, mire gondolsz, amikor a társulat ellen beszélek, és mit érzel. Ezért is nem akarlak onnan kihozni. Ezt erővel nem lehet. Ha Isten majd jónak látja, úgy lesz, ez nem embereken múlik.

Nekem nagyon hiányzik az a kapcsolat, ami köztünk volt. Én úgy éreztem, hogy közel állunk egymáshoz, és most tényleg fáj, hogy ez már nincs meg köztünk. Ezért mondtam, hogy inkább ne beszéljünk a szervezetről, mert ha kérdezel, nem tudom megállni, hogy válaszoljak, de te még nem vagy kész arra, hogy onnan elszakadj. Nagyon sajnálom a legutóbbi hosszas vitánkat. Én nem akarok vitatkozni. Én csak továbbra is szeretni akarlak téged, úgy ahogy vagy, akár Jehova Tanúja vagy, akár nem. Ha kétségeid vannak vagy kérdéseid, többet ne tőlem kérdezd. Az interneten mindent megtalálsz, és megvan benned minden adottság ahhoz (mivel Isten megadta), hogy ha őszinte szívvel keresel, akkor felismerd, mi az igazság, és mi nem az, mi a rágalom, és mi az igaz vád.

A fiam vagy, bármit gondolsz vagy teszel is, és ezt soha nem akarom elfelejteni, mint ahogy a társulat tanítása miatt elfelejtettem a bátyád esetében, akit szívtelenül elküldtünk a szülői házból, amikor a leginkább segítségre, szeretetre és támogatásra szorult volna. Vele talán már soha nem fogom tudni helyrehozni a kapcsolatot, nem akarom, hogy veled is ez történjen.

Azt kérem tőled, hogy ne beszéljünk a szervezetről, a tanításokról többet. Nekem te fontosabb vagy, mint az, hogy miben hiszel, és fontosabbnak tartom, hogy boldognak érezd magad, mint azt, hogy bebizonyítsam, nekem van igazam.

Szeretettel:
anya

*****

Ezt a levelet a fiamnak írtam, őszintén, szívből, szeretettel. Miután elküldtem neki emailben, felhívtam telefonon, hogy ha hazamegy, olvassa el. Azt válaszolta, minek olvassa el, úgyis csak szektás hülyeségeket írok. Mintha kést döfött volna a szívembe, elkapott a sírás, nem bírtam semmit válaszolni. Nem tudom, el fogja-e olvasni, nem tudom, hogy ha mégis elolvassa, lesz-e bármilyen pozitív hatással rá, de úgy gondoltam, ha neki nem is, talán másnak tudok vele segíteni. Hát olvassátok, kedves Tanúk, akik még a szervezetben vagytok, talán lesz köztetek, aki felismeri, milyen érzéketlenné teszi imádott szervezetetek a szíveteket, és mennyi fájdalmat okoznak azok az érzéketlen szívű emberek a családoknak, akik a szeretet Istenének szócsöveként azonosítva magukat, szeretetlenségre tanítják a híveiket.

answers

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr355298770

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Levél a nagyszülőkhöz 2013.05.14. 13:57:33

LEVÉL A NAGYSZÜLŐKHÖZ Tárgy: UNOKÁK Apám, Nevelőanyám, Több éve már, hogy semmilyen kapcsolatban sem vagyunk egymással. Apu utolsó levele egyértelművé tette számomra a helyzetet, melyben személytelenül, érzések nélkül idézeteket közölt arr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

küzdős 2013.05.13. 19:55:44

Kedves answers!
Olvasva leveled, hálát adok az Istennek, hogy a mi családunkat nem tudta érzéketlenné, szülőket megtagadóvá átalakítani a bálvány szervezet. Bár a négy gyerek közül (egy kiskorú) ketten kapcsolatban vannak a gyönyört előidéző szervezettel (mind kettő szenved), egyikük sem engedelmeskedik ennek a szennyes, embertelen parancsnak, jó viszonyban vagyunk.
Teljes szívemből drukkolok neked és a hozzád hasonlókhoz, hogy mihamarabb újra rendeződjenek kapcsolataid méhed gyümölcseivel.
Ima érted!

firstkiss 2013.05.13. 20:03:21

Annyira sajnálom és megértelek, ha van kedved priviben írni én szívesen meghallgatlak.
Sok kitartást kívánok neked!

svtor 2013.05.13. 23:03:43

Kedves answers!

Az a döbbenetes ebben a történetben, hogy mindketten, Te és a gyermeked is a Biblia Istenében hisztek és Jézus Krisztus a megváltótok...

Kívánom neked, hogy tiszta, Őrtorony gondolkodástól mentesen kapd vissza a gyermekedet!

Nekem ez a véleményem 2013.05.14. 00:16:39

Kedves Answers,

mint egy másik anya, akinek fia ( is) van, írom, hogy szívem minden melege és együttérzése a tied.
Nem ismerem konkrétan a történetedet, de kisérteitesen hasonlít, ahhoz, amit én is étéltem.
Hála az Egekben Lakozónak én még idejében ki tudtam szabadulni és a gyermekeimet még idejekorán kimenteni, hogy ne kelljen nekik úgy felnőni, ahogy nekem kellett.
Öröm az ürömben, hogy szüleim aki mai napig tanúk, eléggé "alternatívvá" váltak az évek alatt, és sem velem sem a szintén kiszabadult húgommal eszükbe sem jutott megszahítani a kapcsolatot egy percig sem.
Mondanom sem kell, hogy elő is vették őket, "Bételes" gyülekezetbe járnak, apa már nem is tarthat beszédet " büntiből", de ahogy látom ez nem nagyon izgatja. Szánalmas és gyalázatos egy közel 60 éves embert azért büntetni ( a fiai lehetnének a nyighaj kölykök, akik "megfeddik"), mert a gyerekeinek nem hajlandó hátat fordítani.
Soha olyan jó kapcsolatom a szüleimmel nem volt, mint amióta én és a húgom nem vagyunk tanúk többé. Ebből is látszik, hogy már az is javít a helyzeten, ha egy -két családtag normálisan él és végre boldog.
Kívánom neked, kedves Answers, hogy legyen sok erőd és kitartásod, hogy visszakapd a fiaidat.

picket9 2013.05.14. 02:44:20

Sajnos a szervezet belső szabályzata a családi kapcsolatok szétszakadását eredményezik.
Még egy asztalhoz se ülnek le étkezés céljából a saját gyerekükkel, aki már nem otthon lakik.

Még sokszor egy Tanú se hiszi el ezt, pedig így van, csak még nem szembesültek a helyzettel.

Saját honlapjukon írják és a véni-papi vezetők vezérkönyve a Terelgessétek Isten nyáját 116.oldalán adja meg az instrukciókat:

6.bek.
ha a gyülekezet egyes tagjairól tudják, hogy szükségtelenül kapcsolatot ápolnak olyan kiközösített vagy elkülönült rokonokkal. akik nem élnek velük egy háztartásban, akkor a véneknek tanácsot kell adniuk és érvelniük kell az ilyen személyeknek a biblia alapján. tekintsetek át velük olyan gondolatokat, melyek
az 'ISTEN SZERETETE' KÖNYV 207-209. OLDALÁN és
az ŐRTORONY 1989. FEBRUÁR L-JEI SZÁMÁNAK 26-31. OLDALÁN
találhatók, vagy A KIRÁLYSÁG-SZOLGÁLATUNK 2002. AUGUSZTUSI SZÁMÁBAN lévő "mutass keresztényi lojalitást, amikor kiközösítik az egyik rokonodat! " című cikket. ha nyilvánvaló, hogy egy keresztény megsérti a kiközösítettekkel való kapcsolattartásra vonatkozó irányelvek szellemét, és nem fogadja meg a tanácsot, akkor lehet, hogy nem alkalmas gyülekezeti kiváltságokra, melyeket csak példamutató személyek kaphatnak. nem kell vele szemben bírói eljárást folytatni, kivéve, ha kitart abban, hogy szellemi közösséget ápol a kiközösített vagy elkülönült rokonával, vagy nyíltan kritizálja azt a döntést, hogy kiközösítették a rokonát.

Hivatkozott források:
[1]
'ISTEN SZERETETE' KÖNYV
wol.jw.org/hu/wol/d/r17/lp-h/1102008083

"NEM KERESNEK ÜRÜGYET ARRA, HOGY KAPCSOLATBA LÉPHESSENEK AZZAL A KIKÖZÖSÍTETT ROKONNAL, AKI NEM LAKIK VELÜK." !!!

Más esetekben a kiközösített rokon lehet, hogy már nem él együtt a szűk családi körrel, nem lakik egy lakásban velük. Bár néhány ritka esetben szükségessé válhat, hogy korlátozott mértékben kapcsolatba lépjenek vele valamilyen családi ügy elintézése miatt, ezt tegyék minél kevesebbszer. A lojális keresztény családtagok nem keresnek ürügyet arra, hogy kapcsolatba léphessenek azzal a kiközösített rokonnal, aki nem lakik velük. A Jehova és a szervezete iránti lojalitásból inkább arra éreznek indíttatást, hogy eleget tegyenek a Szentírás kiközösítésre vonatkozó elrendezésének. Lojális magatartásukkal a legjobbat akarják a helytelenül cselekvőnek, és ez a magatartás segíthet neki, hogy javára fordítsa a kapott fegyelmezést (Héberek 12:11).*

[2]
ŐRTORONY 1989. FEBRUÁR L-JEI SZÁMÁNAK 26-31.

"VAGY EGYÁLTALÁN NE TARTSANAK KAPCSOLATOT." !!!!!!

28. o. 14. bek. Fegyelmezés, amely békességes gyümölcsöt terem ***
14 A helyzet különbözik ettől, ha a kiközösített kívül él a közvetlen családi körön. Ez lehetővé teszi, hogy azzal a rokonnal csak keveset vagy egyáltalán ne tartsanak kapcsolatot. Még ha maradt is olyan családi ügy, amely ritka érintkezést követel, ezt bizonyára teljesen a minimumra lehet csökkenteni a következő isteni alapelvvel összhangban: „Ne keveredjetek annak társaságába, akit bár testvérnek neveznek, de parázna, mohó [vagy egyéb nagy bűnben vétkes], . . . az ilyennel még együtt se egyetek” (1Korinthus 5:11).

[3]

A KIRÁLYSÁG-SZOLGÁLATUNK 2002. AUGUSZTUSI SZÁMÁBAN

"EZÉRT TÁRSAS KAPCSOLATOT SEM ÁPOLUNK" és AZ ILYENNEL MÉG CSAK EGYÜTT SE EGYÜNK !!!!!!

3 bekezdés:
Ez azt jelenti, hogy a lojális keresztények senkivel sem ápolnak szellemi közösséget, aki ki lett zárva a gyülekezetből. De ennél többről van szó. Isten Szava kijelenti, hogy ’az ilyennel még csak együtt se együnk’ (1Kor 5:11). Ezért társas kapcsolatot sem ápolunk a kiközösítettekkel, ami azt jelenti, hogy nem megyünk együtt piknikezni, vendégeskedni vagy focizni, nem vásárolunk együtt, színházba sem megyünk velük, és nem étkezünk együtt velük sem valakinek az otthonában, sem étteremben

"EGY HÁZTARTÁSBAN ÉLVE:
A CSALÁDTAGOK TEHÁT ELDÖNTHETIK, HOGY MENNYIRE VONJÁK BE AZ ÉTKEZÉSEKBE" !!!!!!!!!!!!!

6 bekezdés: Egy háztartásban élve: Vajon ez azt jelenti, hogy azoknak a keresztényeknek, akik egy háztartásban élnek a kiközösített családtaggal, nem szabad beszélniük, együtt enniük és kapcsolatot ápolniuk a kiközösítettel, miközben végzik mindennapi teendőiket? Az Őrtorony 1991. április 15-i számában a 22. oldalon található lábjegyzet ezt mondja: „Ha egy keresztény családban kiközösített rokon van, attól ő még részt vehet a szokásos naponkénti családon belüli kapcsolatokban és tevékenységekben.” A családtagok tehát eldönthetik, hogy mennyire vonják be az étkezésekbe és egyéb családi tevékenységekbe a kiközösítettet. De nem szeretnék azt a benyomást kelteni a testvérekben, akikkel kapcsolatot ápolnak, hogy minden ugyanúgy van, mint ahogy a kiközösítés előtt volt.

"VAGY EGYÁLTALÁN NE TARTSANAK KAPCSOLATOT." !!!!!!!
9 bekezdés:
Rokonok, akikkel nem lakunk együtt: „ A helyzet különbözik ettől, ha a kiközösített kívül él a közvetlen családi körön — jelenti ki Az Őrtorony 1989. február 1-ji száma a 28. oldalon. — Ez lehetővé teszi, hogy azzal a rokonnal csak keveset vagy egyáltalán ne tartsanak kapcsolatot.

Egy_nick 2013.05.14. 07:19:05

Ez az egész "családtaggal való nem érintkezés" a természetes bibliai arányok, a szeretet természetes arányainak a megbontása. Ugyanaz a modernizmus, ami a mai globalizált világban megnyilvánul, amelynek lényege, a CSALÁDI KÖTŐDÉSEK ELLENI TÁMADÁS. Csak egy természetellenességre hadd mutassak rá: MIÉRT KELL EKKORA VEHEMENCIÁVAL küzdeni a KIKÖZÖSÍTETT CSALÁDTAGOK ELLEN? Miért nincs hasonló harc folytatva a MUNKATÁRSAK, KOLLÉGÁK ellen, akiket kiközösítettek és akikkel együtt kell dolgozni? Miért nincs kihangsúlyozva, hogy ha egy munkahelyen a főnökömet aki JT volt kiközösítették, akkor köteles vagyok felmondani? Miért mindig a családi kapcsolatok vannak rugdosva? Talán a munkahelyi kapcsolatok szentebbek, mint a családiak? Itt lóg ki a lóláb, hogy JT szervezete lényegében kinek a szolgálatában áll.

ORION 2013.05.14. 07:23:12

Ez az ÜRTORONY hozza a formáját. ... answers.... Neked ERŐT, HITET ,TÜRELMET és mindenből a legjobbakat kivánom.

ORION 2013.05.14. 07:33:13

@Egy_nick: Hogy kinek a szolgálatába áll a SEHOVA TANUA szervezet ????? Napnál villágosabban látszik hogy SÁTÁNNAK !!!!!!!!!!!!Csak ugy hivatja magát hogy jehova!!!!!!!!!!

bobibá 2013.05.14. 09:33:16

Teljesen együttérzek veled! A levelet akár én is írhattam volna az én fiamnak. Én ráadásul még egy fedél alatt is lakom válófélben feleségemmel és gyerekeimmel. Nem beszélnek velem, nem fogadnak el semmit, kivéve a pénzt, azt viszont követelik, én becsülettel fizetek mindent, jóval többet mint a kötelező tartásdíj lenne, jóval többet, mint a rámeső rezsiköltség, köszönni nem köszönték meg, amikor a múlt hónapban pénzt kértek cipőre. Ha ajándékot adok pl tortát, gyümölcsöt, valószínűleg kidobják. Kitacepaózták az egész lakást őrtornyos bibliaidézetekkel, minden konnektor fölött van egy újvilágos bibliavers. Ennyire félnek attól, hogy bevittem a házba egy katolikus Bibliát ! Mi ez ha nem sötét babona a világosságot hirdetőknél?

Aranyosi 2013.05.14. 10:34:13

answers. Mi nagyon jól ismerjük egymást, hiszen egy gyülekezetbe jártunk ,hosszú éveken át. Láttam és láttad a családunkat, beszélgettünk, igaz nemsokat. Teljesen megértem és át érzem a fájdalmadat, mert ezzel küzdök én is minden nap. A reményt soha ne add fel,mert én sem adom fel. Légy erős továbbra is Istenre figyelj, és ő meg erősít, mert nem hadja el azokat akik őt igazán szeretik. Ne feledd a hit, remény, és a szeretet közűl a SZERETET az ami a legnagyobb. És ezzel TE rendelkezel.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.05.14. 13:15:04

@answers:

A te eseted is kívül esik az ember által elérhető lehetőségeken,...akinek viszont ez nem okoz nehézséget azt mi ismerjük jól !!! :)

Ma elé viszem én magam is az ügyedet,mint ahogyan teszik is azt itt talán mások is.

Tudd ... MA Kezdődik az ima harc érted ,és gyermekedért.

"Ha szenved az egyik tag, valamennyi együtt szenved vele..." Pál

Mandragórabogyó 2013.05.14. 13:57:30

Sziasztok!
Szörnyű szerintem, hogy családok szakadnak szét " Isten nevében". Tegnap olvastam a Blikk újságot-nem reklám- és ott egy cikk arról szól, hogy egy apa ki van akadva, mert a felesége a szekta miatt el akar válni tőle 20 év után, s a gyerekeit sem láthatja. Sőt, alá akarta vele iratni a vérkérdéses papírt. Nekem a vérem forrt a sorokat olvasva, hogy sajnos emberek nem veszik észre milyen pusztítást végez az emberi törvény, s nem tud különbséget tenni a két a kettő hatása között.

Aaaron 2013.05.14. 14:12:12

Kedves answers,
mélyen megindító volt a leveledet elolvasni. Itt többen éltünk/élünk át hasonló érzéseket. Bennem ezek a helyzetek mérhetetlen haragot keltenek (25 évnyi JT lét után), és ez volt az egyik első tényező, amiből tudtam, hogy NEM ISTEN SZERVEZETE!
Jelenleg is folytatom a harcomat a gyermekeimért, különböző szinteken, tudom, hogy Te sem fogod feladni soha!
Sok-sok erőt kívánok Neked!

firstkiss 2013.05.14. 14:16:55

@Aaaron:

Amikor azt kérték, hogy zavarjam el a 17 éves fiamat otthonról, mert a barátnője ott akart aludni nála, akkor döbbentem rá, hogy ez nem Isten szervezete! Simán kirakatták volna velem a kiskorú gyerekemet az utcára! Hányingerem van tőlük!

bornagain 2013.05.14. 15:13:51

answers-nek, metanoia-nak de a tobbi blogolvasónak is, szeretettel:
www.youtube.com/watch?v=XMgGfA4RCjc

metanoia 2013.05.14. 15:55:12

@bornagain
@answers

Köszönöm.

Ismerem, és nagyon szeretem :)

Én meg ezt küldöm nektek és mindenkinek:

www.youtube.com/watch?v=YHa031QOp0Q

www.youtube.com/watch?v=IpZW-zezB8Q

answers 2013.05.14. 18:37:50

@küzdős: @firstkiss: @kicsella: @svtor: @Nekem ez a véleményem: @ORION: @bobibá: @világítótest: @kingdom: @Aaaron: @bornagain:
Nagyon köszönöm mindenkinek az együtt érző szavakat (és a dalokat is).
A hozzászólásokból is kitűnik, hogy sajnos ez nem egyedi eset, valóban a családok szétszakadását okozza JT tanítása. Bízom benne, hogy lesznek a blog olvasói között olyan Tanúk és érdeklődők, akiket ez elgondolkoztat arról, hogy lehet összeegyeztetni ezt a tanítást azzal, hogy Isten szeretet.
(Elnézést azoktól, akik priviben írtak, fogok válaszolni, ahogy tudok, de ez a hetem elég sűrű.)

answers 2013.05.14. 18:44:36

A hozzászólások közül szeretnék kiemelni két gondolatot.
1. A szervezetet elhagyó személyek jelentős része továbbra is hisz a Biblia Istenében, és hisz Jézus Krisztus megváltásában. Tehát valójában az ŐT szervezet olyan embereket fordít egymás ellen, akik ugyanazt az Istent imádják.

2. A szervezet nem tiltja a kapcsolat teljes megszüntetését a kiközösített vagy "hitehagyott" munkatársakkal, csak a családtagokkal.

Aranyosi 2013.05.14. 18:50:02

@answers: pedig a család, mivel Isten szemszögéből is fontos intézmény, így alá rendelt szerepet kap egy munka hellyel szemben. Ez nem bibliai tanítás.

Volt Tanú 2013.05.14. 21:03:02

Nem tűnik fel senkinek a Tanúk közül az 1 Kor 5:11-ben az a kifejezés, hogy "akit bár testvérnek neveznek, de"?

svtor 2013.05.14. 22:02:30

@answers: Remélem, hogy hamarosan olyan levelet fogunk olvasni, amelynek az a címe, hogy:
Levél a fiamtól.... és végre béke lesz nálatok!

A leveledből nagyon sok szeretet kiolvasható és érezhető.... én is levélírásra készülök és már tudom, hogy néhány gondolatot "lopok" a tiédből!

answers 2013.05.17. 13:28:04

@svtor: Sajnos egyenlőre semmilyen reakció nem jött a levélre. Lehet, hogy el sem olvasta. De tudom, hogy Istené a szabadítás. Nekem sem tudtak segíteni a rokonaim, több mint húsz évig semmit nem ért, amit mondtak. Most hálát adok érte, hogy mindvégig imádkoztak értem, és ennyi év után rendezni tudtuk a kapcsolatunkat. Bízom benne, hogy a fiammal is így lesz, ha nem is most.

Aranyosi 2013.05.17. 15:36:43

@answers: Ne add fel, szerintem el olvasta. Te vagy a bizonyíték rá, hogy van ki út, és várj velem együtt Istené a szabadítás

answers 2013.05.18. 18:03:49

@picket9: Kedves picket9. Köszönöm, hogy összegyűjtötted és bemásoltad ezeket az anyagokat ide. Így az olvasók láthatják, hogy nem néhány hitehagyott agyszüleménye az, hogy a Tanú tanítás csak addig tartja együtt a családot, amíg minden tag Tanú. Amint kiközösítés vagy elkülönülés történik, máris széthullik a család.
Ha megengeded, szeretném kimásolni az írást, és felhasználni egy másik oldalon, ahol több hozzászóló úgy nyilatkozott, hogy hazugság, hogy ez a tanítás szétrombolja a családokat. Nyilván nem ismerik, hogy valójában mit tanít a szervezet. Megengeded, hogy felhasználjam ezt az anyagot?

picket9 2013.05.18. 18:40:05

@answers:
persze másold, nem is kell kérni.
Szia.
süti beállítások módosítása