EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Abaddon sáskái, avagy kontextusban érthető meg a Szentírás?

2013.01.03. 00:19 | Nεω | 30 komment

A napokban elég sokat foglalkoztam a sáska Abaddon témával, mert volt egy érdekes vitám egy tanúval. Olyan érveket sikerült előbányásznia, amiket nem ismertem, és már-már engem is afelé tendált, hogy a kérdés valóban nem olyan egyszerű...

Korábbi írásunk a témában: Jehova Tanúi: Sáskák a mélységből?

Azon kívül csakugyan lényeges a téma, hiszen nem mindegy, hogy Abaddon és a sáskái (akik beismerik hogy magukat a tanúkat jelképezik), valójában démoni kapcsolatnak örvendenek, vagy épp ellenkezőleg. Hosszú idő után újra azt éreztem, hogy rezeg a meggyőződésem... mi van ha mégis nekik van igazuk gondolatok cikáztak a fejemben napokig. Persze, ahogy láthatjátok miket kommentelek, arra nem vettem a fáradtságot, hogy igazán, igazán igazán belemélyedjek az ügybe. És történt ma valami...

Amikor csak úgy felcsaptam a Bibliát, találtam egy érdekes részt.   Sajnos angol Bibliám van csak, ezért nagyon idézgetni nem fogok, de keressétek ki a sajátotokban.  

Ámós 7: 1, 2 (lehetőleg ne Károly szerint).   A lényeg, hogy szöget ütött a fejemben egy gondolat.  Ha a sáskák a tanúk, kvázi (állításuk szerint Isten népe), akkor felmerül a kérdés, hogy - miért kellene megbocsátani Isten népének, ha ő egyben a sáska had?  

- Hogyhogy Isten megváltoztatta a csapást?  

- És, hogyhogy a csapás nem Isten megromlott népét érte első sorban, hanem a táplálékukat?  

Ezt olvasva, még ha szervesen nem is elegyíti az Őrtorony társulat a Jelenések 9:11-el és Jóel 2-vel, arra gondoltam kicsit jobban megtekintem a Jóel könyvének szövegkörnyezetét.

Kicsit megzavart, hogy az Úr saját hadának nevezi a sáskahadat, de olvastam tovább, annál is inkább, mivel az Őrtorony magyarázatát fellapozva kezdtem el az olvasást, idézem:  

"A Bibliában Jóel könyve, amely az i. e. kilencedik században íródott, beszámol egy olyan csapásról, melyet rovarok – köztük sáskák – okoztak, s amely hasonló ahhoz a csapáshoz, amit János lát (Jóel 2:1–11, 25). Sok kellemetlenséget okozott a hitehagyott Izraelnek, ugyanakkor egyes zsidókat arra is indíthatott, hogy bűnbánatot tartsanak és visszatérjenek Jehova kegyéhez (Jóel 2:6, 12–14). Amikor eljön az ideje, Jehova kitölti szellemét „mindenfajta testre”, miközben félelmetes jelek és ijesztő előjelek előzik meg ’Jehova nagy és félelmetes napjának az eljövetelét’ (Jóel 2:11, 28–32)"  

Aztán érdekes információt találtam a kontextusban, magában:  Jóel 2: 12  Megbánásra kéri a népét...  Hogy mi?   De ha a sáskák Isten népe, akkor miért kellene megbánást tanúsítaniuk? Vagy ők csak a próféciában az ő népe? Erre még visszatérek...   

Hogy az Őrtorony miért idézi a Jóel 2: 1-11-et és utána csak a 28-32-t, talán az ártatlan, gyanútlan olvasónak fel sem tűnik. Biztos nincs szó ott a sáskákról. 

Sajnálattal azt kell mondjam minden aktív tanúnak, hogy csak kapja elő a Bibliáját, mert ott is van szó róluk... és OLVASSA el MAGA, mit ír a Biblia a sáskákról. Aztán lehet gondolkodni azon is, hogy ha prófétai jelentésük van, akkor vajon kiket szemléltetnek ténylegesen. 

A 14-es vers szerint, amikor a zsidók kezdik megbánni a bűneiket...(Kérdezem én, ha a népe a sáskák, akkor hogyan támadhatják meg önmagukat? Vagy két népe van? Egy az ókorban, és egy másik az első században meg a XX.ban? De hogy lehet az, hogy az ókori pusztítók, akik az akkori népét bántották, prófétai képben az Ő népévé válnak? Nem furcsa ez? 

Na nézzük tovább: kezdik megbánni bűneiket, és láss csodát, a termés helyre áll, vagyis a sáskák célpontja (ami megjegyzendő, NEM isten népe volt, tehát a sáskák nem jelképezték a zsidó népet, sem azt aminek ártottak a termést). 

A 17-es vers leírja hogy a sákák tombolása Iten népének megvetés (despise, és mock) vagyis gúnyolódás...ezen komolyan érdemes elgondolkodni azzal az előfeltevéssel, hogy a sáskák a tanúk...

De igazán érdekes a 19-es verstől válik a szöveg. Isten kezd megbocsátani a népének. A termés helyreáll. De mi történik a sáskákkal?

20-as vers:

Isten Eltávolítja őket. Egyik részüket a sivatagba, másikat a tengerbe...Megöli őket. Miért? Azért amit Isten népével tettek. Magukkal? Dehogyis. Azok holttestei pedig bűzleni fognak majd... 

Milyen érdekes, hogy a prófécia ezen részét a társulat elfelejtette elemezni mind az első századi mind a jelenkori keresztényekre... (tanúkra). Nem, ők rögtön a 28-as versektől idéznek, amivel persze semmi gond nincsen.

Talán a kérdés ott motoszkálhat, hogy de akkor hogy lehetett Isten hadserege a sok sáska? A 25-ös vers elismeri ugyan, hogy ez így volt, de természetesen ennek oka volt. Sem Jóel, sem Péter nem azonosította Isten népét a sáskákkal! 

Ha a kérdést nem is úgy teszem fel, hogy kiket jelképeznek a sáskák, két kérdés akkor is nyitva marad:

- Ezeket a verseket is hozzáolvasva, valóban lehetséges, hogy a sáskák Isten népét jelképezik (akár csak prófétai módon is)? 

- Miért idéz a társulat már megint szelektíven? Ráadásul a Bibliából. Nem lehet, hogy ha ezeket a verseket is odatenné az idézetei mellé, akkor sokakban felmerülne egy-két jogos kérdés a sáskák kilétét illetően? 

De minden bizonnyal egy átlag tanú csak az idézett verseket nézi majd meg (vagy azokat sem). Azon kevesek akik pedig nem csak azt, hanem elolvassák az egész kontextust, rendszeresen, nagy valószínűséggel ezen vagy egy hasonló blogon fognak végül kikötni...

Részemről örülnék, ha ez a téma kicsit újra szárnya kapna, mert én most csak leírtam, amit 5 perc alatt találtam. Véletlen.

Címkék: ébredjetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr354993337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nεω 2013.01.03. 01:05:08

Johnny, egy jó kis képpel megtoldhatnád eme agymenésemet... ha találsz..

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.03. 07:17:29

@Τιμόθεος: kedves barátom. köszönöm. :) látod? kezedbe veszed a bibliát, és máris egy jó kis cikket rittyentessz nekünk. Én mindig élvezettelolvasom az írásaidat, amelyek éleselméjűségről, éslokikus gondolkodásról tesznek tanúbizonyságot. Az én hitem szerint az utolsó napokban sokan tudakozzák az írásokat. a kutatásaik eredményeit megosztják egymással, beszélgetnek róla, és ennek köszönhetően nagyobbá lesz a tudás. (Dániel 12: 4) Mindannyiunknak megven a maga képessége, amivel hozzá járul mások szellemi épüléséhez. És atied különleges tesa. Én jellemzően önző ember vagyok, úgyhogy az egyik önző kivánságom az, hogy minél több ehhez hasonló írást olvashassak tőled

Aranyosi 2013.01.03. 09:14:43

Már rég óta gondolkodom, hogy a sáska kit szemléltet. Szeretném megosztani amit még olvastam. Malakiás 2:11 " Megdorgálom majd értetek a kártevőt, nem pusztitja földetek termését.............."UV ford. Miért kell megdorgálnia Jehovának??? Mit pusztít?
A vers vissza utal Jóel és Ámós könyveire,ahol a sáskákra utal. Várom a dolgok kimenetelét.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.03. 09:39:11

@Τιμόθεος: @világítótest:
A sáskák Isten népének a >táplálékát< pusztítják... mi ez a táplálék napjainkban?

A Biblia!

És hogyan pusztítják?

Hamis próféciák, téves írásmagyarázatok, hamis evangélium és az emberi bölcsességükhöz illeszkedő bibliaferdtés által...
több milliós példányszámban terjesztve, több, mint 100 éve már.

És valóban, JT szó szerint gyötrik az embereket.

Talán ez lett megjövendölve? Csak egy ötlet volt...

Ping-Pong 2013.01.03. 09:42:37

Alternatív magyarázat több jegyzet összedolgozásával:

"Jel 9, 1-11. Az ötödik harsona hangjára a gonosz lelkeknek egész serege jő elő az alvilágból, hogy az embereket a lelkiismeret mardosásával gyötörje és kétségbe ejtse. A látomás a történelemnek egész folyamata alatt megy teljesedésbe.

1. Az égből leesett csillag a sátán. (Luk. 10, 18; Jel. 12, 7—9.) A mélység kútja a pokol; ennek kulcsa a pokol fölött való hatalom. — 2. Versünk azt jelenti, hogy a pokol kísértései az egész világot betöltik. Ez a csapás a jelképes leírásban egyúttal a régieknek negyedik elemét, a levegőt is sújtja, — 3. A sáskák alvilági lények : gonosz szellemek. A sáskák Joel 1. és 2. fejezetében szintén az isteni büntetésnek eszközei, bár más értelemben. A skorpió is a sátánnak jelképe. A 4. vers (és folytatása) a gonoszoknak kétségbeejtő lelkifurdalásairól beszél. — 5. A skorpió október hónapjának csillagászati jegye; innen pedig a görög időszámítás szerint az év végéig (február végéig) öt hónapnyi időköz van. Versünk tehát azt jelenti, hogy a lelkiismeret furdalás mindvégig gyötörni fogja a gonoszokat. Más magyarázók szerint a szent szerző azért említ öt hónapot, mert Keleten a sáskajárás az év öt legforróbb hónapjának félelmetes csapása. — 6. A lelkiismeret mardosása kínosabb a testi halálnál. — 7—10. A sáskák leírása a népies képzeletben élő kentaurokra emlékeztet. A leírásnak egyes részei a sáskák által jelképezett gonosz szellemek erejét, hatalmát és kegyetlenségét tüntetik fel. — 8. A női haj egyes magyarázók szerint a bűnös gyönyörűséget jelenti, melynek élvezetére a gonosz lelkek az embereket csábítják. — 9. A vaspáncélhoz hasonló mellvért a gonosz szellemek szívtelen kegyetlenségét ábrázolja. (V. ö. Jer. Sir. 3, 65.) — 11. A sáskák királya az 1. versben említett bukott angyal. A mélység a pokol; Abaddon (végenyészet), a rabbik szerint a pokol fenekének neve, A görög Apollion = pusztító) név bizonyára gúnyos szójáték a pogányság egyik leghíresebb istenének, Apollónnak nevével.
12. Versünk azt jelenti, hogy az ötödik harsonának borzalmai után még rettenetesebb csapások következnek.

Az ötödik harsonaszóra lezuhan az égből egy csillag. A csillag azonos a sátánnal, akiről Jézus Krisztus szólt: "Láttam a sátánt, mint villámot, az égből leesni" (Lk 10:18). A sátán hatalmat kapott az alvilág, a pokol felett, ezért kapja meg a mélység kútjának a kulcsát A mélységből nagy sereg alvilági lélek tódul elő, mint a füst. A keleti ember elképzelésében a gonosz lelkek föld alatti börtönbe voltak bezárva (Júd 6). A gonosz lelkeket János sáska alakjában ábrázolja. A sáska ismeretes természeti csapást jelentett (2Móz 10:12-15), de jelentette a lovon támadó ellenséget is (Joel 1,4). A skorpió, amelynek szúrása igen fájdalmas, farkat kölcsönöz a sáskának. Jelképezi a pártusokat, akik félelemben tartották a római birodalmat, s lóhátról hátrafelé fordulva is nyilaztak, amint a skorpió visszafelé hajlított farkával szúr. A kínzás a lelkiismeret mardosása. Öt hónap - ennyi ideig szokott tartani a legrosszabb években a sáskák pusztítása a határban. Királyok Abaddon = pusztítás, illetve Apollion = pusztító, és azonos magával a sátánnal. Újabban a görög Apollóval azonosítják, aki eredetileg hetita-babiloni származású isten volt, majd Rómában a császárság védőistene lett. Szent János merő gúnyból teszi meg a császárság védőistenét az alvilág pusztító fejedelmévé.

Az ötödik harsonaszóra a gonosz lelkek egész serege jött elő a pokolból, hogy a lelkiismeret mardosásával gyötörje és kétségbe ejtse az embereket. az égről lehulló csillag a sátán. (Lk 10:18, Jel 12:7-9.) A sáskák a nép képzeletében élő kentaurokra emlékeztetnek. A leírás egyes részei a gonosz szellemek csábító erejét és kegyetlenségét fejezik ki. A sáskák királya az első versben említett bukott angyal. Abaddon, végenyészet, a pokol mélységének neve. Apollion, pusztító, valószínűleg szójáték a pogány Apolló isten nevével.

Jel 12:9. szerint, a sátán levettetik a földre, s hatalom adatik neki, hogy azon romlást vigyen véghez, és Krisztus maga látja a sátánt, mint villámot leesni az égből (Luk. 10,18.); az itt említett csillag tehát a sátán, úgy hogy a vers értelme ez: Az ötödik büntetőitélet abban áll, hogy a sátánnak hatalom adatik, a pokolbeli lelkeket szabadon bocsáthatni az emberek romlására. Kulcsot adni, annyi, mint hatalmat adni; a mélység kútja, torka, a pokol.

A pokol, jelképes beszédben, tűzörvény, mely ha megnyittatik, füst száll föl abból, mint a tűz eredménye.

A füsttel sáskák jőnek a pokol torkából. A sáskák, prófétai szólásmód szerint, hadseregeket jelentenek Ilyenekül jelennek meg itt is, mert úgy ábrázoltatnak, mint vértezett harcosok, fölhatalmazva, hogy ártsanak (7–10. v.), egy vezérük alatt (11. v.); azonban a szöveg igéit csak futólag tekintve is, mindjárt észrevehető, hogy ezek nem földi harcosok; mert ezek nem tesznek kárt az országban (4. v.), mi a földi harcosoknál kerülhetlen; nem ölnek, mi a földi bajnokokról nem mondható; hanem csak az embereket bántják, s ezek között is csak azokat, kiket az Isten nem vett oltalma alá. Ezen jelekből világosan kitűnik, hogy e sereg pokoli nemű, a sátán serege, a gonosz lelkek hada. Ezeknek adatott a hatalom, hogy egy ideig a zsidókat legiszonyúbb gonoszságra, s legesztelenebb cselekedetekre csábítsák, s egyszersmind rémítően kínozzák.

A skorpiók igen mérgesek, hamar szúrnak, és fullánkjuk, ha gyors segély nem érkezik, halált okoz.

"homlokaikon nincs az Isten jele" = nem tartoznak a büntető ítélettől megoltalmazandó választottak közé (Jel. 7,3.).

"öt hónapig" = egy ideig.
A skorpió kínoz, mikor megsérti az embert, vagyis nem rögtön öl, hanem lassan gyötör.

9:6-hoz lásd Jel 6:15.16.

"harcra készült lovak" = vadság jelképe.
"fejükön mintegy arany koronákkal" mi a győző hatalom képe.
"arcaik, mint az emberi arcok" emberalakúaknak látszottak, és mégis skorpiók voltak.
Szelídeknek látszottak, és mégis ragadozó oroszlánok voltak.
"mellvértjük vala, minők a vaspáncélok" = az erő jelképe.

A mélység angyala egyike a gonosz lelkeknek, kik erőre és hatalomra nézve egymás közt különböznek (Ef 6:12).

Abaddon = Apollion = Exterminans. Ezen, pokoli sáskaseregről szóló jövendölésnek teljesülése szintúgy kimutatható a zsidó történelemben. A zsidók már Krisztus idejében ördögtanyák voltak, külsőleg tele szentes tettekkel, bensőleg gonoszsággal (Máté 12:44.45.); de az ő elvetett állapotuk, miután az iszonyú Messiásgyilkosságot elkövették, mindegyre növekedett, s legfőbb fokra hágott kevéssel a zsidó háború előtt és az alatt. Egészen pártokra szakadva, melyek egymást üldözik és marcangolják, minden gonoszba elmerülve, minden erénytől távozva, emberi és isteni jogokat lábbal tiporva, és csak a vak dühösségtől s legesztelenebb gyűlölettől ragadtatva, kevéssel teljes elpusztulásuk előtt hű képei voltak a sátáni gonoszságnak, és példái oly rettegésnek, kétségbeesésnek és lelki elhagyatottságnak, minőt csak a sátán hozhatott létre. Flav. József, szintén zsidó, s részben szemtanúja ez inségnek, írja le e rettenetes állapotot. Azonban itt se kerülje el figyelmünket az, hogy ezen büntető ítélet is a közel jövendő, a zsidó háború idején kivül, egyszersmind a távolabbit, az utolsó időt is magában foglalja; mert a sátán dühössége, az emberek kísértésére és kínzására adott hatalma, az itt előadott mértékben sajátlag és betű szerint csak a végső korszakban, kevéssel a közitélet előtt (20. v.) fog bekövetkezni, úgy hogy mindaz, mit e korszak előtt tesz, csak előképe ezen utolsó és leghevesebb erőfeszítéseinek.

Az ötödik trombitaszó által kiváltott események részben a nyolcadik egyiptomi csapáshoz (Ex 10:1kk.), részben a Jóel 1–2. r-ben leírt sáskacsapáshoz hasonlítanak. A képet az eschatológiai helyzet és az apokaliptikus kifejezési mód démonikus vonásokkal színezi, és kozmikus méretűvé fokozza. A csillag, amely a mennyből a földre hull, mennyei lényt ábrázol (vö. Henoch 86:3; 88:1; vö. Jel 20:1). Az angyalnak „adatott” az „alvilág mélységének kulcsa”. Az abyssos (amelyet a bibliai hagyomány hol elválaszt a seoltól, hol együvé helyez vele vö. Jób 41:22kk.; Róm 10:7), az apokaliptikus irodalom szerint a gonosz lelkek tömlöce (vö. Henoch 10:4kk.; 18:11kk.; 19:1; 4Ezsd 7:36; vö. Lk 8:31). Ennek a kulcsa Krisztus kezében van (vö. Jel 1:18). Most egy angyal kapta meg, hogy nyissa fel és szabadítsa rá a démonokat az embervilágra. Az ókori világkép szerint a mindenség három rétegben helyezkedik el: fent a menny, Isten és a mennyei lények lakóhelye, középen a föld, az emberek és a földi élet, növények és állatok világa, lenn, a föld alatt pedig a halottak és a gonosz lelkek világa. A mélységben tűz van. Ez a világkép, amelyet a bibliai emberek is magától értetődően átvesznek az ókor szellemi örökségéből, nem kötelez bennünket. Nekünk, éppen úgy, mint a bibliai kijelentés közvetítőinek, nem a kifejezési forma, hanem annak theológiai tartalma a fontos. Isten az utolsó időkben a bűn büntetéséül engedi, hogy a gonosz kitombolja magát a világban.

Az apokaliptikus kép szerint a mélységből előbb füst tör elő, amely elhomályosítja a napot és a levegőt. Az éltető napfény eltűnik az ítélet jeleként. A füstből sáskához hasonló lények jönnek elő. Ezek nem sáskák, hanem, amint a 7kk. versekben olvasható leírásból kitűnik, fantasztikus apokaliptikus, démoni szörnyek. Az alapvető kép a sáskajárás és a sáskafelhő, amely a keleti ember számára a maga pusztító, félelmetes és ellenállhatatlan valóságában, apokaliptikus jelenség volt. Ezek a démonikus szörnyek azért sem igazi sáskák, mert a növényzetnek nem ártanak, csak az embereknek. Csak azoknak az embereknek ártanak, akiknek „nincs az Isten pecsétje a homlokukon” (4. v.). A gonoszságnak engedelmeskedő emberekre rászabadul a démoni világ, új, eddig ismeretlen kín formájában. A démoni szörnyek által okozott kín olyan, „mint a skorpió okozta kín” (5. v.). A skorpió csípése Palesztinában legfeljebb gyermekekre nézve halálos. Felnőtteknek csak kínt okoz. A démonok okozta kín ehhez hasonló, de mégis egészen más. Valószínűleg lelki gyötrelmeket okoz. Lehet, hogy a látnok ma az idegbetegségek különböző terminusaival írná le ezt a gyötrelmet. Az emberek a gyötrelem miatt „keresik a halált”, szeretnének halálba menekülni, de a halál „elfut előlük”. Isten ítélete elől nem menekülhet az ember a halálba. Vannak kérdések, amelyeket nem old meg a halál. A 6. versben kidomborodik a Jel parainetikus jellege.
A sáskaszerű démoni lények hatalma öt hónapig tart (5. v.). Az öt hónap a sáska életideje, másrészt egy meghatározott kerek szám (vö. Gen 7:24; vö. Mt 25:15; Lk 12:6; 14:19; 1Kor 14:19). A démonok tombolásának határa van. Elszabadításuk nem jelenti végleges uralmukat. Istennek van hatalma visszaparancsolni őket. A világban ő marad az Úr.

A látnok részletesen leírja a démoni lények külsejét. Hasonlóak a harci lovakhoz, fejükön korona, arcuk emberarc, a sörényük olyan, mint az asszonyi haj, foguk oroszlánfog, öltözetük vaspáncélhoz hasonló, hangjuk, mint a harcba rohanó hadiszekerek hangja. Tetszetős külső, emberarc, és mögötte oroszlánfog, démoni torzó, amely azonban a bűn és gonoszság lényegi vonásaira is rátapint.

A démoni seregeknek királya is van, neve Abaddón. Ez a név megfelel a seol és az abyssos jelentésének. Jób 28:22 perszonifikálja. A rabbiknál és a mandeus irodalomban a pokol legalsóbb része. A héber név ennek a királyi formában megjelenő angyali lénynek a titkát rejti. Ezért van mellette nyomban a magyarázat. Görögben az Apollyón nevet viseli. Ennek a jelentése: „pusztító”. A szó az Apollo névre céloz, amelyet a görögök is az apollymi igéből vezetnek le. Apolló a pestissel pusztító isten, kedves állata a sáska. Mivel Augustus Apollót védőistenként tisztelte, és később is, mint a császárok védőistene különös tiszteletben részesült, némely exegeta a római császárral azonosítja Abaddónt. Az egész kép azonban annyira apokaliptikus-mitológiai jellegű, hogy minden kortörténeti kapcsolatot nélkülöz. Legfeljebb egy császárkultusz elleni célzást láthatunk benne, de ezen túl a szöveg elleni erőszak lenne a jelenést valamely történeti dátumhoz, vagy alakhoz kötni. A jelenésnek az utolsó időkre vonatkozó eschatológiai jelentése van.

Az „öt hónap” letelte után elmúlik a csapás, de az ítélet tovább folytatódik. A látnok jelzi, hogy még nem érte el az ítélet a csúcspontját. Egy „jaj”, azaz a fájdalomnak és rémületnek egy hulláma elmúlt, de még kettő hátra van."

-------

A Sátán az a Csillag aki leesett az égből. Mert az igaz, hogy mind Jézus, mint a Sátán a mennyből jött, csak előbbi magától jött, tiszteletteljesen, addig az utóbbit úgy vágták ki, mint "macskát szarni".
Továbbá olyan jelenet is van többször is a Bibliában, ahol Isten a Sátánnak megengedi, hogy ártson. Szóval a kulcsnál is egyik esetben azt olvasod, hogy eleve nála volt, a másiknál meg azt, hogy neki adatott.

---------

The International Bible Students Association (precursor to Jehovah's Witnesses) identified Abaddon as Satan in the 1917 seventh and final volume of Millennial Dawn, to which Charles Taze Russell's name was attached (although his authorship of the work is doubted).

Charles Taze Russell’s Studies in the Scriptures, vol. 7, p. 159, 1917 edition

“9:11. [And] they [had a] HAVE THEIR king [over them].— The same king as exercises general rulership over all the ecclesiastical affairs of this prevent evil world.

[Which is] the angel of the [bottomless pit] ABYSS.-”The prince of the power of the air.”— Eph. 2:2.

Whose name In the Hebrew tongue is Abaddon.— And he is “a bad one,” sure enough.— 2 Cor. 4:4.

But in the Greek tongue hath his name Apollyon.— That is, Destroyer. But In plain English his name is Satan, the Devil. As a means for preventing people from seeing the Truth, Methodism has been as efficient as any of the five systems previously described, or any that follow. All have been sadly misled and deceived by our great and wily Adversary; “Taken captive by him at his will”— 2 Tim. 2:26.

9:12. One woe is past— Methodism was the first woe of the epoch leading up to and associated with the Time of the End. It was a serious blow to the pretensions of the Papacy, but its days of usefulness have long since passed.”

-----

Abaddon Jézussal való azonosítása először az 1961. december 1-i Őrtoronyban merül fel először. Jó tudom, "ki lett igazítva" meg Új világosság bla bla bla...

Abaddon (Héber: אֲבַדּוֹן‎, 'Ǎḇaddōn, Görög: Apollyon, Latin: Exterminans, Kopt: Abbaton; a héb. abad, 'tönkretesz' szóból): a romlás, a pusztulás helye. - A Zsolt 88,12; Péld 15,11; Jób 26,6; 28,22; 31,12: az alvilág. Jób 28,22 megszemélyesíti; előfordul Hénoch (etióp) könyvében és Illés apokalipszisében (10,7). Jel 9,11: a mélység angyalának, a sáskák királyának héber neve, gör. megfelelője Apollión (pusztító, romlást hozó; célzás Apollóra?). A későbbi rabbinista irodalomban a pokol 4 része közül az egyik.

Abaddon: A Hebrew word signifying:
* ruin, destruction (Job 31:12);
* place of destruction; the Abyss, realm of the dead (Job 26:6; Proverbs 15:11);
* it occurs personified (Apocalypse 9:11) as Abaddon and is rendered in Greek by Apollyon, denoting the angel-prince of hell, the minister of death and author of havoc on earth. The Vulgate renders the Greek Apollyon by the Latin Exterminans (that is, "Destroyer"). The identity of Abaddon with Asmodeus, the demon of impurity, has been asserted, but not proved.
In Job 26:6, and Proverbs 15:11, the word occurs in conjunction with Sheol.

abstract, a perishing; concrete, Hades -- destruction.

Jób 26,6: Eltakaratlan a holtak országa (abaddón a. m. a pusztulás helye). Vagyis ki van neki szolgáltatva, vö: 38:17; Péld 15:11; Zsolt 139:8.

Hell. The grave. --- Destruction. Hebrew abaddon. --- St. John (Apocalypse ix. 11.) styles the bottomless abyss; or its angel, Abaddon, or Apollyon. It may here be called destruction, as all its victims are lost for ever to every thing that is good. The obscurity of the grave, and even that of hell, can hide nothing from God.

Job 28,22: Destruction. Hebrew abaddon, which is before (chap. xxvi. 6.) used to signify the bottomless abyss. There, too late! the dead become acquainted with the value and nature of wisdom. --- But their knowledge is imperfect, and of no use to us.

Péld 15,11: A pokol és veszedelem = a végveszedelem helye.

In the Hebrew scriptures, Abaddon comes to mean "place of destruction," or the realm of the dead, and is associated with Sheol. The text of the Thanksgiving Hymns—which was found in the Dead Sea Scrolls—tells of "the Sheol of Abaddon" and of the "torrents of Belial [that] burst into Abaddon". The Biblical Antiquities attributed to Philo mentions Abaddon as a place (sheol, hell), not as a spirit or demon or angel. In the 3rd century Acts of Thomas, Abaddon is the name of a demon, or the Devil himself. Abaddon has also been identified as the angel of death and destruction, demon of the abyss, and chief of demons of the underworld hierarchy, where he is equated with Samael or Satan. Abaddon is also one of the compartments of Gehenna. By extension, it can mean an underworld abode of lost souls, or hell. In some legends, it is identified as a realm where the damned lie in fire and snow, one of the places in Hell that Moses visited. In the lore of the Coptic Church, Abbaton is the name given to the angel of death.

Aranyosi 2013.01.03. 09:43:54

Igen olvastam. Már 20 éve gondolkodok a sáska kiléte felől.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.03. 09:45:04

Érdekes még megnézni, hogy milyen képeket talál az ember, ha beírja a keresőbe, hogy "ABADDON"

Jehova Tanúi nyíltan és bevallottan ezt a démont szolgálják, a mélység angyalát, ráadásul istenkáromlást gyakorolnak, hiszen Jézussal azonosítják!

Nεω 2013.01.03. 09:54:36

@Johnny Joker:

Hali,
persze, hogy olvastam. Nem volt elégséges az anyag második nekifutásra. Ezét filóztam rajta a napokban. De aztán hagytam, gondolván, hogy íme még egy dolog, amit nem tudok eldönteni 100%-ra..

Nem mondom, hogy az általam talált rész aztán mindent visz, de érdekesnek találtam..

Na most elolvasom mit írt Ping-pong.

Aranyosi 2013.01.03. 11:31:45

Helló Johnny. Érdekelne a Bulgáriával történt megálapodás, ahol a vér elfogadás büntetlenségét ajánlota fel a társulat. Az alternatív kat.szol. ellenében. Esetlek valami dokumentum, másolat a netről,stb. Köszönöm.

tatooo 2013.01.03. 11:56:49

Jézus azt mondta, hogy ne csak földi táplálékkal, kenyérrel éljen az ember, hanem Isten akaratának a cselekvésével is. Talán ez is jelképezheti Isten népének az eledelét.
A sáskákat el tudom képzelni ebben a szerepben, hiszen a ténykedésükkel valójában akadályozzák az igaz szívű embereket abban, hogy Isten akaratát a Neki megfelelő módon teljesítsék az életükben. Ezáltal jelképesen pusztítják azt.
Igen, a jó emberek tápláléka a Biblia. De az biztos: nem az ÚVF.

dxroid 2013.01.03. 14:52:36

@Johnny Joker: Meg Jezust is abaddonnak merik nevezni :itt van a sajat konyvikben wol.jw.org/hu/wol/s/r17/lp-h?q=Abaddon&p=par

Peltak 2013.01.03. 17:31:15

Az a helyzet, hogy aki nem a JT kiadványokból ismeri meg a sáskák történetét, hanem csak a Bibliából, soha eszébe nem jutna,hogy a sáskákkal, vagy Abaddonnal azonosuljon.
Nekem az Abaddonról szóló ószövetségi részek segítettek.

Nεω 2013.01.03. 17:39:14

@Peltak:

Hát igen... meg aztán a tanúk se nagyon ismerik ezt a tantételüket ám.

Akiket eddig teszteltem, egy kivételével mind bebukták elsőre a Jel 9: 11-et és Sátán meg a démonokat vélték felfedezni benne...

Aztán amikor közöltem, hogy nem ezt tanítjuk... akkor gyorsan jött a szépítés, hogy ja persze, tényleg, az úgy van...

Nεω 2013.01.03. 17:42:42

@Ping-Pong:

Nincs több cuccod erről? Bocsi a telhetetlenségért, de azt hiszem ezt a jegyzetedet olvastam már...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.03. 17:50:04

@Peltak: Az igazság az, hogy én annak ellenére sem fogadtam el Jehova Tanúi Jelenések értelmezését, hogy én vezettem az erről szóló kiadványunk vezetését. Kicsit nehéz volt de megoldottam

Registered User 2013.01.03. 18:10:09

@Τιμόθεος: Hát sok tantételünket nem ismerünk.
Az milyen mikor a tanulmányozód világosít fel arról, hogy valójában miket is tanítottunk a múltban...<és tanítunk a jelenben>. Pár napja beszélgettünk az Őrorony 2013 január elsejei cikkéről. Alig tűnik fel valakinek, hogy miket is írtak le. Szóval a testvér magyarázza Jeruzsálem 607-es bukását és hogy ezt a dátumot, még a világi történelem is alátámasztja...Na mondom nézzük meg neten. Második találat írt évszámot is i.e. 587. Döbbent csend...csend...csend...
Már át is váltottunk másik témára. Ennyi.

Registered User 2013.01.03. 18:15:26

@sefatias: Én is vezettem. Meg vezettem Ézsaiás próféciáiból és Dánielből is. Én viszont elhittem. Bár voltak dolgok amik nem passzoltak. De olyan alaposan én sem vizsgáltam a dolgokat, mint pl. Abaddon sáskái,

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.03. 18:23:53

@Registered User: Nekem nem egy bizonyod tantétellel volt bajom, hanem a jelenések nagyszerű csúcspontja című könyvvel, mint egésszel. Nagyon erőltetettnek tartottam az értelmezést. Ezért a a tanulmányozáson az elméleti résszel csak annyit foglalkoztam, ami kötelező volt. Inkább a gyakorlati részekre helyeztem a hangsúlyt, még akkor is, ha az csak egy szó volt. Az Ézsaiást azt meg annyira úúúúúúúntam, hogy az csak na. Nem is rejtettem véka alá. Láttad volna mennyire megkönnyebbültek a testvérek, mikor mondtam, hogy igazán vége lehetne már ennek a könyvnek. A Dánielt viszont szerettem. nekem az bejött

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.03. 18:26:32

@sefatias: bocs! most nézem, hogy rosszul fogalmaztam:"én vezettem az erről szóló kiadványunk vezetését"

A második vezetés helyett tanulmányozását

bornagain 2013.01.03. 18:26:49

Én csak egy surke kisegér voltam, vagyok - és már maradok is.
Azonban amikor pár éve JT kiadványokban megláttam az "Abaddonos/sáskás ferdítést" , hirtelen gozom se volt: sírjak-e vagy rohogjek!

Nεω 2013.01.03. 18:27:09

@Registered User:

Dánielt már fiatal éveimben nem mertem megmutatni a tanulmányozóknak.

Amikor egy versen belül van pl Németország meg a kommunista országok együttese... meg a többi sületlenség...

Sem ezzel, sem a Jelenésekkel nem foglalkoztam sose komolyan, mert amint átvettük, már el is felejtettem.

Nεω 2013.01.03. 18:31:05

@Registered User:

Ez jó...

607-ről szól a januári Őrtorony? Mert akkor elolvasom:-)

Registered User 2013.01.03. 19:01:15

@Τιμόθεος: Neeeeeeeeeem! :--D
A téves világvége dátumokról...és arról is beszélgettünk. Szerinte akkor sem mondtunk téves világvége dátumokat. Ő már teljesen át van mosva.
(Brainwash XD)

Nεω 2013.01.03. 19:05:00

@Ping-Pong:

A vitát nem tudtam lezártnak tekinteni. főleg, hogy elég jó érveket kaptam erre a cikkre.

Sajnos nincsenek meg, mert töröltem a tanúval történt beszélgetésemet.

na akkor olvasgatok, köszi szépen!

Ping-Pong 2013.01.03. 19:26:35

@Τιμόθεος:
Tudom, hogy mi tűnhet jó érvnek első ránézésre. De ha figyelmes vagy, ez is megtörik: ugyanis az egyikről azt mondja, hogy leszállt az égből, a másikat kivágták. Az egyikről azt mondja, hogy nála van (ti. eleve) a kulcs, a másiknak neki adatott (ti. ideiglenesen, mintegy megtűrésből). Az egyiket csillagnak nevezi (Jézus csillagnak nevezi a sátánt), a másikat angyalnak Jel 20-ben az ott Mihály főangyal, aki nem Jézus, és nem is Abaddon.

A másik érvük az, hogy ha Abaddon és a sáskák gonoszok akkor miért a rossz embereknek ártanak? Válasz: azért mert csak nekik tudnak, Isten megvédi a jókat. Továbá: Isten hatalmazta fel a Sátánt arra, hogy ártson, ezzel ő akarata ellenére Isten szándékát teljesíti be, de ebben az ártásban a hatalmában korlátozva van, ezt jelenti a Jel 20-ban a sátán megkötözöttsége, ami úgy működik, mint egy leláncolt kutya, aki csak azt tudja megmarni, aki bemerészkedik arra a területre, ahova a lánc ér. A Sátán akarata ellenére is Isten célját teljesíti be, így az, hogy egyáltalán nem ellentmondás, hogy a gonosz szellemek gyötrelmet okoznak a bűnösöknek.

Hidd el, elég sok JT-vel végigzongoráztam ezt a témát, és a jónak tűnő érveiket is könnyedén meg lehet erőtleníteni, ha figyelsz a szövegkörnyeztre, itt ugyanis minden apró részlet számít, és az ördög pont a részletekben szokott elbújni :)

a századik juh 2020.06.09. 11:59:15

Kedves Mindenki, több, mint egy évszázad után a hűdeértelmes műsorvezetőtestület megvilágosodott sáskaügyben! Az új tanítás szerint Jehova Tanúi NEM SÁSÁKÁK, aki mást állít,azt mostantól kezdve kiközösíthetik!

aszazadikjuhblogja.blog.hu/2020/06/09/uj_wilagossag_jehova_tanui_megse_nem_saskak

ORION 2020.06.09. 13:06:58

@a századik juh: NA HISZEN HEHEHE--már még csak nem is SÁSKÁK!?AZ ÚJ HIREK SZERINT KICSODÁK???Biztos nagy homály fedi legújabb identitásuk,származásuk mivoltát!!!hehehe

a századik juh 2020.06.09. 14:08:34

@ORION: Nos, ahogyan a Jelenések 9:7–10 megfogalmazza, „a sáskák alakja a csatára felkészített lovakéhoz volt hasonló . . . És a szárnyaik zúgása sok csatába rohanó lovas harciszekér zúgásához hasonlított. Farkuk is volt és a skorpiókéhoz hasonló fullánkjuk”

ennélfogva kérdésedre, miszerint "kicsodák", én az Abaddon Sáskafarkaira tippelnék,

természetesen a sáskát elhagyva,

elnézést, szokni kell még ezt az új wilágosságot!
süti beállítások módosítása