EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 70.

2012.10.31. 21:25 | Johnny Joker | 9 komment

Sziasztok!

Szeretném megosztani én is a magam történet veletek Jehova Tanúival kapcsolatos tapasztalataimról. Nincs szó drámai eseményekről vagy összetett konfliktusokról, valójában nem is voltam Jehova Tanúja, csak tanulmányoztam velük egy ideig. Azonban úgy érzem, hogy olyan hatással volt rám a velük való kapcsolatom, amelyből még mindig nem gyógyultam ki, mint ahogy többen közületek szintén komoly lelki válságba jutottak. Ez a rövid írás egyúttal tanács kérés is. Hogy lehet kimosni az ember elméjéből azt a sok szorongást amit az Őrtorony által kialakított világkép okoz?
Jelenleg a 23 éves vagyok és az egész 5 éve kezdődött. Mindig is érdekelt a vallás és mindig szerettem az élet nagy kérdéseivel foglalkozni.
Volt egy osztálytársam aki a szomszédom és barátom is volt egyben. Egyszer csak szóba került a Jelenések könyve, amit én nem sokkal azelőtt olvastam végig és természetesen gyakorlatilag semmit nem értettem a valós mondanivalójából. Ő persze hamar elkezdte magyarázni nekem nagy vonalakban a Jelenések könyvét és nemsokára már ajándékozott nekem egy olyan piros könyvet hogy saját magam is meggyőződhessek mi is az ”igazság” ezzel kapcsolatban.

Aztán jött a Mit tanít valójában a Biblia c. könyv, majd nemsokára tanulmányozást ajánlott fel nekem. Akkor úgy főleg olyan fiatalon valósággal magával ragadott a dolog és nem kellet eltelnie talán csak egy hónapnak és már is meg voltam győződve arról hogy az “igazságra” találtam.

A következő lépésként meghívott a gyülekezetbe, persze azért még nem volt bátorságom elmenni a saját falunkban. Így mivel a közeli városban jártunk mindketten iskolába (középiskolától különböző helyre) oda mentünk el hétfőnként az összejövetelre. A gyülekezet hangulata megint csak elragadtatott és nagyon jól éreztem magam. Őrtorony tanulmányozásra is kezdtem járni. És bár nyíltan nem vállaltam fel, de már egyre inkább úgy gondolkodtam mindenről mint egy tanú.
Nemsokára már a vallástanárnővel vitatkoztam vallásórákon, néha akár erélyesen is aki fel is mérte, hogy mi ennek az oka. Aztán végül is neki sikerült kizökkentenie azáltal hogy mondott nekem egy Biblia verset amit nekem kellett megkeresnem és amire már nem emlékszem pontosan, de az volt a lényege hogy ÚV fordításban hiányzott belőle a Szentszellem szó a Károlihoz viszonyítva. Ahogy ezt elolvastam megdöbbentem és gyorsan összeomlott bennem egy világkép és egy hosszú sétára mentem aminek a végén egy könyvesboltban egy katolikus Bibliára találtam, amiben a Bibliavers ugyanúgy Szentszellem nélkül volt leírva. Ez talán túl részletes leírás, de az a lényeg, hogy ezen a ponton teljesen összezavarodtam és kételkedő lettem és vonakodva folytattam a tanulmányozást. De érdekes módon sikerült meggyőznünk engem, azért írom így mert úgy érzem, hogy az utópisztikus világképhez ragaszkodva meggyőztem magam a folytatásról.
És ettől fogva még jobban átformálta a gondolkodásomat a tanulmányozás, noha jelen volt a kételkedés is ugyanakkor.
Kialakult az egy olyan mentalitás bennem hogy különb vagyok másoknál, mert én milyen nagyszerűen értem az igazságot, és azért mert felismertem a jó utat és különböző állítások amelyek az egómat természetesen igen simogatták. Ezzel együtt másként kezdtem értékelni a dolgokat. Valahogy folyamatosan elvesztettem egy kis örömet azokból a dolgokból amiket szerettem csinálni, mert mindig megfordult a fejemben hogy menyivel “értékesebb és hasznosabb” volna most Isten dolgaival foglalkozni ehelyett. És már szinte mindig mérlegeltem, hogy Isten akaratának megfelelően cselekszem-e minden helyzetben, ami időnként felesleges feszültséggel vagy bűntudattal járt. Illetve szép lassan kezdtem elérzéketlenülni az apróbb örömökkel szemben amelyek az életet színesebbé teszik. Nem beszélve a karácsony megünneplésének elhagyásáról, ami addig egy különleges alkalom volt amit úgy vártam, egyszeriben “ellenséges pogány időszakká” vált a szememben. Nyilván mindannyian tudjátok, hogy működik ez a mechanizmus, akik megtapasztaltátok.
Végül néhány hónap múlva úgymond kiütöttem a biztosítékot, túl sok volt a feszültség és az agymosás mechanizmusa együtt működött a kételkedéssel. Valahogy úgy hogy mindent próbáltam elfogadtatni magammal még azt is ami ésszerűtlennek tűnt vagy nehéz volt megérteni. Ekkor azonban még nem kerültem negatív periódusba, egyszerűen magam mögött hagytam az egészet, megszakítottam a tanúkkal a kapcsolatot. Viszont a vívódások nem fejeződtek be, nem lettem olyan mint azelőtt. Egyszerű példával élve nem tudtam például a karácsonynak örülni hisz bennem volt a tanúk álláspontja vele kapcsolatban. Sajnos abbahagytam még az imádkozást is, hisz már időnként azt sem tudtam kihez imádkozzak illetve hogyan, és ez juttatott végülis depresszióhoz, a sok megmaradt kérdés és a hit és az Istenbe vetett bizalom teljes elhagyása lelkileg védtelenné tett. Súlyos depresszióba estem és az öngyilkosság foglalkoztatott végső kínjaim közt. Végül aztán kezdtem javulni és fokozatosan helyrejöttem de az Istennel való kapcsolatom hullámzó lett, a hitvilágom pedig mozaikká változott. Többnyire az Őrtorony tanításai képezték az alap nézeteimet továbbra is, amelyeket egykor úgy belém ültettek.
Tavaly ősszel ismét negatív periódusba kerültem és ez év tavaszán egyszer felhívott a mostmár volt osztálytársam és meghívott hozzájuk, azóta megnősült. És ebből néhány hét tanulmányozás lett újra, aminek a leállításában sokat segített ez a blog. Illetve én is tudtam megfogalmazni olyan érveket amiket nem tudtak magyarázni kimerítően. Meg is jegyezték, hogy ők még nem láttak ilyen embert aki ennyit kérdez és ennyi érvvel nem lehet meggyőzni... Így aztán lezártam ezt a témát végleg, bár még kísért. Szintén újból szüneteltettem az imádkozást és nem foglalkoztam a hittel, hogy tisztuljon a fejem.
Most már hónapok óta a lelki egyensúlyom visszaállításán dolgozom és újra imádkozom és próbálom gyarapítani a hitemet. Próbálom megfogalmazni, hogy pontosan hogyan is befolyásoltak Jehova tanúi és milyen hatással vannak a tanításaik az emberi elmére, annak érdekében, hogy a megmaradt lelki problémákat megszüntethessem és a hitem újra tiszta lehessen.
Olvastam már róla természetesen itt a blogon, de szívesen látnék erről még tapasztalatokat álláspontokat és bármit ami segíthet.
Köszönöm, hogy elolvastátok
Üdv mindenkinek!

Fairway

Címkék: ébredjetek! élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr684882791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.11.01. 06:58:02

Sokat lehet tenni a lelki problémák kezelésében, főleg ha proaktívan keresel megoldást. Ajánlanám figyelmedbe Elden M Chalmers: Az agy csodálatos öngyógyító képessége c. könyvét. Az író egy keresztény szellemiségű pszichológus, kissé keményvonalas ugyan, de érdekes szempontból közelíti meg a dolgot.

A könyvből felhasználtam néhány gondolatot az alábbi cikkben:

eletazortoronyutan.blogspot.hu/2012/08/az-agy-keszen-all-helyreallitasra-es.html

Volt Tanú 2012.11.01. 07:56:17

Kedves Fairway,
Végigolvastam az írásodat. Teljesen törvényszerű, ami veled történt, érthetőek a vívódásaid, és nagyon pozitív a gyógyulásod szempontjából, hogy írásban összefoglaltad és közzétetted. Hasonlókat éreztem/érzek én is, pedig már több mint 10 éve otthagytam őket. Tényleg nagyon durva, ahogyan nem lehet megszabadulni az ideológiájuktól, de szerintem ennek nem az a módja, hogy tételesen próbálsz leszámolni a tanaikkal, mert az iszonyú kimerítő és sehova sem vezet, illetve csak veszteségélményhez. Én már több éve harcolok a hitemért, és valami elképesztően nehéz, pedig rendszeresen járok keresztény közösségbe. Nekem a következők segítettek abban, hogy elkezdjek leszámolni azzal a rejtett érzéssel, hogy "mi van, ha mégis igazuk van?", és hogy a többi keresztények buták és felületesek, és a hitük nem igazi bibliaismeretre épül:
- Jehova Tanúi tanításai az alapoktól kezdve tévesek, mégpedig azért, mert az egész Bibliához tévesen állnak hozzá. Nem Isten megismerésére helyezik a hangsúlyt, hanem az Istenről szóló ismeretre, ha érted a különbséget.
- Nem a Szentháromság, hanem a modalizmus ellen érvelnek (ennek sok oka lehet, de a matematikai logika alapján, miszerint ha az adott tételt csak egy dolog is cáfolja, akkor nem igaz: Tényleg a Szent Szellem vezeti őket?)
- Lettek keresztény barátaim, akik hihetetlenül értelmesen hisznek és türelmesek velem szemben, és bár messze nem tökéletesek, rajtuk megláthatom, hogy milyen gyümölcsöket terem az igazi kereszténység.
- Az egyetlen, amit tenni tudsz, hogy hittel elfogadod azt, hogy Jézus Istentől elszakított állapotban meghalt azért, hogy Isten téged tisztának tudjon kezelni, vagy a Szentlélek beléd költözhessen, ki hogyan fogalmazza meg. Semmi mást nem kell megtenni, mindenhova elmehetsz, mindenkivel beszélhetsz, mindent elolvashatsz/megnézhetsz, nem *kell* adott egyházhoz csatlakozni, adott gyülekezetbe járni, más emberek meghatározott dolgokat tenni vagy kerülni, szabad vagy. Valószínűleg az van, hogy a Szentlélek hatására eleve az olyan dolgokhoz vonzódsz, amelyek használnak neked és taszítanak az olyanok, amelyek nem, de ezt én nem tudom, még nem tértem meg ilyen módon (több éve harcolok a hitemért).
- Isten akar engem, teljesen szükségtelen pedáloznom.
- A bemerítkezés nem azt jelenti, hogy én átadom magamat valamire, és onnantól kezdve bűntudatkeltéssel zsinóron rángatható vagyok, hanem hogy elfogadom azt, amit Jézus a megmentésemért tett.
Nagyon nehéz útra léptél, de ha megengeded, Jézus szavaival szeretnélek bátorítani: "Mert szoros az a kapu, és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik azt megtalálják" (Máté 7:14). Van kiút, és az igazi kereszténység sokkal értelmesebb, szimpatikusabb és szeretettelibb, mint azt elsőre az ember gondolná. Ha gondolod, olvasd el az itt közzétett írásomat, hátha segít(jehovatanui.blog.hu/2012/07/09/olvasoink_kuldtek_69). Ha privátban szeretnél beszélgetni, arra is nyitott vagyok. Minden jót!

Volt Tanú 2012.11.01. 07:59:31

Már nincs fent a cikkem, ha érdekel, elküldöm privátban.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.11.01. 11:09:37

@Volt Tanú: Fent van a cikked, csak nem tettél szóközt a linkje után! Itt a linkje:
jehovatanui.blog.hu/2012/07/09/olvasoink_kuldtek_69

;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.01. 18:31:05

kedves Fairway

nehéz ez a dolog, de ha olvasod a blogot akkor láthatod, hogy vagyunk itt néhányan, akik 20 évet lenyomtunk aktív tanúként, vénekként. Sőt! sokan vannak akik 40 év után hagyták el az egyházat. Olvasd a Bibliát, és annak higgy amit olvasol. ne foglalkozz vele, hogy ki mit magyaráz. Olvasd, mert a Bibliát nem egyetemeken végzett teológusoknak írták, hanem egyszerű embereknek, tehát nincs benne semmi misztikum, vagy más, ami miatt nem értheted meg.

baland 2012.11.01. 20:51:33

@Volt Tanú: Nekem is hasonlóak a tüneteim.Én is harcolok nap mint nap.Néha egész jól sikerül ,de néha nagyon nehéz. Minden esetre köszönöm ,hogy megosztottad az érzéseidet!!!

Volt Tanú 2012.11.04. 12:52:25

@baland: Hát ja, új értelmet nyer a "harc a hitért" kifejezés.

kicsiszaki (törölt) 2012.11.10. 13:26:01

Az emberben kialakul a hibátlanságra törekvés képe, amelyet mintegy erőltetve kényszeresen próbál elérni, főleg hogy bizonyítson mások előtt. Hogy megfeleljen az elvárásoknak. A gond az ezzel az egésszel, hogy gyakorlatilag a világ működési elvével szemben áll, hiszen a hibáink a "bűnök" a fejlődésünkhöz, jobbáválásunkhoz vezetnek, és egy átlag ember előbb-utóbb tanul belőlük főleg egy kis spirituális törekvéssel. Ugyanakkor a képmutatásnak köszönhetően az az illuzió merül fel az emberben, hogy a többiek szinte tökéletesek és úgy érzi mintha egyedül ő lógna ki a sorból, amely újjabb lelkiismereti problémákhoz vezet.
Megfigyeltem önmagamon ezeknek a hatásoknak a működését és rengeteg dologban gátolnak meg. Ahelyett hogy a dolgok jó oldalát vizsgálnám, igen sokszor küszködöm az apró hibákkal amiknek gyakorlatilag semmi jelentőségük , pusztán egy maximalista ideológia beidegződései miatt merül fel a gondolatuk bennem. De gondoljunk csak bele, hogy a hibáink, hányszor vezettek ahhoz, hogy utána javuljunk akár egy tevékenységben akár emberileg? Most mérem fel csak igazán, hogy mennyire elvetemült ez az ideológia, az emberi psziché adottságait tekintve. A fejlődési folyamatunkat egy bűntudatorientált megfelelésikényszerrel próbálja előremozdítani, ezzel tejjesen az ellentétét érve el. Nyugodtan fel kell vállalnunk a hibáinkat, az élet nem egy napból áll azaz egy folyamat és időre van szükségünk, hogy fejlődjünk lelkileg. Persze ebbe a gondolatba se tudunk kapaszkodni, ha "jobban sürget az idő mint gondolnánk”.
Mindazok akik nap mint nap szemben találjátok magatokat a nehézségekkel amiket belétek tápláltak valamikor, gondoljatok arra, hogy ez egy iskola volt az életetekben, és próbáljátok megkeresni hogy lehet limonádét csinálni a citromból, azaz pozitivvá változtatni a negatívumot.
Mint tudjátok, a legnagyobb dolog a szeretet és a szeretet mindent elfedez és nem rója fel a rosszat. Igen, Isten úgy viszonyul hozzánk, ahogy az 1Korinthus 13. részben taláható. Ha elolvassátok rájöhettek, hogy nincs okunk aggódni, vagy rettegni, mert Isten szeretete megoldás minden problémánkra, csak viszonoznunk kell azt. Jézus szerint a legfontosabb, hogy szeressük Istent teljes szívünkből és felebarátainkat mint önmagunkat. Ellenben ha állandóan azzal vagyunk elfoglalva, hogy úgy cselekedjünk, hogy bekerüljünk az Új világba, akkor csak önmagunkkal foglalkozunk, a szeretet pedig akkor fejti ki hatását ha adjuk. El kell felejteni a dogmatikát, a tantételeket és a szeretetből kelll kiindulni és később joban összeáll a kép.
süti beállítások módosítása