EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Oh, ti pásztorok!

2012.04.15. 00:04 | Johnny Joker | 29 komment

Pásztorok, pásztorok;
Szétszéled nyájatok,
Ijesztő a hangotok,
Ezért szaporodik gondotok-bajotok !

Hol „Vezet” a „Testület”,
Fű többé nem terem,
Csúnyán átvert életek,
Hamis örök élet ígéretek !

Pásztorok, pásztorok,
Vajon nyugodt az álmotok,
Üzeneteket kaptatok,
Érjen végre véget álmotok !

Ne „Vezessen” a „Testület”,
Ne vezessenek emberek,
Krisztus vezesse az életed,
Igaz reményed benne megleled !

Halljátok pásztorok,
Ha fájón bégetnek a juhok,
Mert nem bírják a lelki kosztot,
Melyet a „Hű Szolga” osztott !

Lassan jön az ébredés,
Ledől a sok tévedés,
Lesz ebből sok könnyezés,
Először sírás, majd nevetés !

bereabeli

 

A pásztorokról : „ A pásztorok jól ismerik juhaik szokásait, „rigojáit”, ha elkallódnak, kedvesen szólongatják őket, hogy felismerjék a hangjukat, és vissza találjanak.”

 

 

 

I. látogatás. :

 

Már maga az első látogatás időpont egyeztetése is igen „baráti” hangvételű volt. Én azt mondtam, hogy majd ha alkalmas lesz az időpont szólni fogok. Az nem így van, mondták, ha nem adok időpontot meghozzák a döntést nélkülem is ! Milyen döntést–kérdeztem, hiszen ez egy pásztori látogatás, nem pedig egy bírói bizottságra való meghívás nem ??!! Igen, igen de akkor is beszélnünk kell !

 

Ez olyannak hangzott, mintha a juhokat megkérdeznék : szeretnél „pörköltösdit” játszani ?? Tudod mi vagyunk a szerető „szakács pásztor”, te meg a kis „ennivaló–bajnak való” !!

 

Nos a feleségem egyáltalán nem akarta, ám abban maradtunk, hogy adunk nekik egy esélyt a bizonyításra, de belőlünk nem „esznek” az biztos, viszont jól felkészülve várjuk őket !! Tudtuk mi a téma, mert apósom felesége leadta a „drótot” a húgomnak, anyámmal pedig néhány fontos kérdésről beszéltünk. Anyám, és a húgom ellenünk szóló tanúskodását megkapták a „pásztorok”, és gondolták, most gyorsan „megfőzzük” őket.

 

Bejöttek mind a ketten, épphogy leültek, az egyikük kérdése egyből : Jehova Tanújának érzitek e magatokat ?

Hát igen, gondoltam magamban; értem én, hogy haladni akarsz a „főzéssel”, de miez a technika, „kukta” vagy valami ? Meghát ilyen kérdést feltenni egy olyan személynek, akivel több mint 20 éves az ismeretség, és 10 évig vénként szolgált ? Amatőr !

 

Persze hogy Tanúnak érezzük magunkat, mondtuk. Jó, akkor elmondták, hogy miért jöttek–amit már tudtunk is–és kitették elénk a tanú vallomásokat, és feltették az első kérdést belőle, hogy mi miért állítjuk azt, ie. 587-ben pusztult el Jeruzsálem, és nem ie. 607-ben ?

 

Erre mondtuk, hogy ugye elhoztátok a 2011. októberi, és novemberi nyilvánosságnak szánt Őrtoronyt ? Nem; mondták. De azért ismerős nem? - kérdeztük. Még csak ismerős sem volt a cikk nekik ! De ők azért felkészültek alaposan erre a látogatásra !

 

Nos, gondoltam, akkor most fordítunk a „főzőcske” felállásán, és előadjuk a „párolt pásztor” bárány módra című receptet !

 

Abban sikerült közös nevezőre jutni, hogy az ie. 607-es dátum egy állítás, a tény pedig az ie.539-es dátum, Babilon pusztulása. Az összes bekezdésnek arról kell szólnia, hogy bizonyítékokat mutatnak a ténnyel összhangban, melyek alátámasztják az állítást. Odatettük eléjük, és kértük őket, mutassanak rá a bizonyítékokra ! Mikor beleolvastak, rájöttek, hogy ők már ezt olvasták, de a látogatásra nem készültek fel belőle. Pedig ez alapmű lett volna ! Persze semmilyen bizonyítékot nem találtak. Erre azt mondtam, hogy akkor számoljunk együtt. Ie. 539. abszolút dátum, a Társulat elfogadja az előtte uralkodó öt Új-Babiloni király uralkodási idejének a hosszát.

 

Ebben megegyeztünk, akkor, mondom, adjuk össze ezen uralkodási éveket visszafelé, ie. 539-től. Szépen, lassan leírtam nekik a királyokat, uralkodási hosszukat, összeadtam szépen lassan, ( a „párolást” nem szabad elsietni ) és a végén kijött az ie. 587-es dátum. Oda toltam eléjük a papírt, és azt kérdeztem : Hol van a húsz év ??!!

Kínos hallgatás, majd terelés az irányba, hogy a régészeti bizonyítékok nem mindig pontosak, és hogy ezt írja a cikk is. ( érdekes, ekkorra megjavult az emlékezetük a cikket illetően ) Igen, mondom, de az Új–Babiloni korszak uralkodóinál, bőven van megbízható információ. Meghát azok a kőtáblák, melyeket ie. 539-hez használtak, bizonyítják ie. 587-et is !

 

Ez kissé „megviselte” őket, de erre azt mondta a másik, hogy vajon melyik asztalról táplálkozunk, Jehováéról, vagy Sátánéról ? Mert ha nem Társulat-i kiadványokban kutatunk az Sátán asztala ? --kérdeztem. Igen, mondták. Akkor, mondom a Vezető Testület is nagy bajban van, mert ők is kutatnak ám ilyenekben rendesen !

 

Ez is „megviselte” őket–téma ejtve. Van másik kérdés is. Russellről azt állítjátok, hogy Szabadkőműves volt !--mondták. Mi nem, mondtam, hanem a tények állítják, független videó felvétel van róla, mutathatom ? --kérdeztem. Nem, nem nem akarjuk látni !--mondták, mert azt hitehagyottak készítették Photoshoppal.

Ha nem láttátok, hogyan tudtátok ezt megítélni ??

 

Most már kezdtek kibukni, fészkelődni. De van még másik kérdés is, mondták. Ti azt állítjátok, hogy a „Hű és Bölcs” szolgát nem nevezték ki 1918-ban. Erre megkérdeztem, hogy szerintetek a kinevezéshez, ha–tételezzük fel–ahogyan a Vezető Testület ma tanítja; a feltételek fennállását melyik időszakban kell vizsgálni, a mai időkben, vagy az 1918 őszétől 1919 tavaszáig terjedő időszakban ? Azt mondták 1918–1919-es időszakot kell figyelembe venni. Rendben, megvizsgáltátok már, hogy akkor mit tanítottak, terjesztettek, hogyan viselkedtek, milyen jelképeket használtak abban az időszakban ?? Nem,--mondták. Akkor hogyan állíthatjátok, hogy megtörtént a kinevezés ? Hol vannak a bizonyítékok ?

 

Ez már kezdett sok lenni nekik. El akarták tenni a Bibliát, és elmenni, de nem hagytam, azt mondtuk, ne siessetek, maradjatok még. Maradtak. Néhány dátumot mutattam nekik, majd jött a kérdés : Russell művei szerinetetek hitehagyott irodalom ? Nem á, dehogy.--mondták. Akkor el kell fogadnotok amit mondtam a vizsgálati időszakot tekintve ! Elfogadjátok ? Néma csönd. Készek voltak teljesen.

 

De volt még egy utolsó, igaz már csak „elhaló” kérdésük : ENSZ ügy. Mutathatom a hivatalos ENSZ levelet ?--kérdeztem. Ne, ne, mert azt is hitehagyottak készítették. Nem mondod; mondom, és nem gondolod, hogy az ENSZ illetékes Főosztály vezetőjének levelezési rendszeréhez más nem tud hozzáférni ? Meghát, mondtam, a Társulat is elismerte, de aztán letagadták az egészet !

Ez betette a „pároló tál fedelét” ! „Párolt pásztor” tálalva „bárány” módra !! Végül csak annyit akartak, hogy a megtalált dolgokról senkinek ne beszéljünk, mert megbotránkozhatnak rajta. Miért féltitek az igazságot, mondtam, az igazság megvédi önmagát, nemde ?? Nem kell nektek védeni azt ?! Majd ezekre még visszatérünk, mondták, és elmentek.

 

Közben legalább hat alkalommal próbálták kimondatni velünk a várva várt „varázs” mondatukat, míg végül meguntam és azt mondtam nekik : engem néztek hülyének, mit akartok elérni, azt hogy különüljünk el, ne kóstolgassatok, hiszen tudjátok, hogy még a szemetek rezdüléséből is látom mire készültök !

Ez le is törte a kedvüket végül.

 

II. látogatás :

 

Másfél hónappal később, este nyolc után, megjelentek a kapuban, hogy azonnal beszélni akarnak velem. Mondom, most este nyolc után ??!! Erősködtek, így kimentem. Azt mondták, hogy utána jártak, és szerintük és „hitehagyott” blogon írogatok, és ezt egészen biztosan én írtam, mert rám vallanak az adatok, és orrom alá dugták a kinyomtatott papírokat.

 

Belenéztem, mondom, én rólam ezeket az adatokat sokan tudják, ezt bárki írhatta, meghát én nem is voltam a körzetgyűlésen és ebben arról is szó van. De egyébként, kérdeztem, ti mit kerestek ilyen helyeken ?? A mostani körzetgyűlésen kaptatok komoly utasítást, hogy kerülnötök kell az ilyen oldalakat. Mit kerestetek ott ?? Talán kíváncsiak voltatok az igazságra ?? Nem ,nem mi nem voltunk fent, csak valami világi lehetett. Persze mondom, meg én vagyok Erzsébet királynő, fiatal szőrös kivitelben ??!!

 

Hajlandóak vagytok végre válaszolni a kérdéseimre ? Csönd. Mert még az is kérdésem lenne, a korábbiakhoz, hogy kikhez, illetve mihez képest mások a „más juhok”, és miben mások ? Hol található bizonyíték a Görög iratokban, a Krisztushoz hű keresztények földi örök élet reménységére vonatkozóan ? Csönd. Namondom, majd ha erre meg lesz a válaszotok, keressetek meg !

 

Erre az idősebb : Megver téged Jehova ezért még nagyon, meglátod, olyan csapást kapsz, hogy megemlegeted, súlyos büntetésed lesz !! Ti fenyegettek engem, mondom, három hamis vád alapján, hamis tanúkkal el akartatok takarítani az utatokból, és még ti fenyegettek ?? Nem szégyellitek magatokat ??!! Nem féltek Jehovától ? Nem akartok esetleg bocsánatot kérni a történtekért ?

 

Nem, nem szégyelljük magunkat, mondták, mert ejtve lettek a vádak, de mondom nem magatoktól, hanem azért mert előtte napokban egy órát beszéltem telefonon az utazóval, majd egyesével minden vént felhívtam, és közöltem velük, hogy ez csalás, és ezért felelni fognak, így nem mertétek–tudtátok végig vinni, de azért a Bíróit, csak bevállaltátok ellenünk !! Nem akartok bocsánatot kérni ?? Nem, mondták. Akkor hagyjuk ezt abba, és majd ha meglesznek a válaszok a kérdéseimre keressetek !

 

Tudom, az egyikőjüktől, hogy még azóta sem próbálkoztak a válaszkereséssel, csak fogást keresnének rajtunk bármi áron. Ezt az örömet nem kapják meg. Hát ezek voltak az épületes pásztori látogatások, melyek arra jók, hogy olyan érveket, kérdéseket tesztelhettünk, melyek elgondolkodtatóak, és remélem szöget ütnek a fejükbe.

 

bereabeli

Címkék: titkok ébredjetek! olvasóim küldték erről kérdezd a véneket élettapasztalatok győződj meg személyesen kr. e. 607

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr84433440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 07:30:50

szegények....sajnálom őket, hozzám már lefekvés után jöttek kétszer is az ágyból rángattak ki, és pizsamában beszélgettünk

answers 2012.04.15. 07:42:14

2Kor 4:4 "Akikben e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe."

Milyen sokszor használtuk ezt a Biblia verset, a "világiak"-ra alkalmazva. Pedig mi voltunk azok, akik akkor még nem láttuk a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát. Hálát adok Istennek, hogy megengedte meglátnom és tudom, hogy ahogy nekünk megadta ezt, még lesznek, akik kiszabadulnak e világ Istenének hatalma és vezetése alól.

Köszönjük a verset, a pásztorokról, nekem nagyon tetszik, nagyon találó, és igaz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 08:20:30

@answers: hát hallod két napja ültem e fölött a bibliavers fölött(meg a szövegkörnyezete fölött) egy fél órát, és én is ezen gondolkoztam. hogy hihetetlen módon lehullott a lepel a szememről, és látom a bibliaversek értelmét. például ezét is

szehenza 2012.04.15. 08:36:17

@sefatias: de jó neked!! én is nézek sokszer, hogy eddig ezt meg ezt nem láttam, de azért még nem nagyon akar világosodni:(
inkább érzem még a zürzavart a fejemben

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 08:38:14

@szehenza: mondtam a múltkor. türelem tornaterem. nem kell sietni. mindennek eljön az ideje. meg aztán már lehet hogy itt is van. nem kell mindent egyből tudni

szehenza 2012.04.15. 08:41:51

@sefatias: jólvanna....:) de már így 20 év olvasás után, csak jó lenne tudni mit is olvasok:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 09:20:01

18 Ahhoz, hogy kedvesek legyünk Jehova előtt, ’mindenben tisztánlátásra’ van szükségünk (2Timótheus 2:7, NW ). Ha buzgón tanulmányozzuk a Bibliát, és Isten szellemének meg szervezetének az irányításával összhangban járunk, az segíteni fog abban, hogy tisztán lássuk, mit tegyünk, amikor olyan helyzetekkel kerülünk szembe, amelyek tévútra vihetnek minket. Tegyük fel például, hogy a gyülekezetben valamit nem úgy rendeznek le, mint ahogy mi szerintünk kellene. A szellemi tisztánlátás segíteni fog megértenünk, hogy ez nem ok arra, hogy ne járjunk össze többé Jehova népével, és hogy ne szolgáljuk többé Istent. Gondoljunk a kiváltságunkra, hogy Jehovát szolgálhatjuk, a szellemi szabadságunkra, melyet élvezünk, az örömre, melyet a Királyság-hirdetőkként végzett szolgálatból meríthetünk. A szellemi tisztánlátás által megfelelő nézőpontra tudunk szert tenni, és segít tudatosítani azt, hogy mi Istennek adtuk át magunkat, és a vele való kapcsolatunkat becsben kell tartanunk, függetlenül attól, mit tesznek mások. Ha semmit sem tehetünk teokratikusan a nehézség leküzdésére, türelmesen Jehovára kell várnunk, hogy ő orvosolja a helyzetet. Ne adjuk meg magunkat a kétségbeesésnek, és ne is legyünk erre hajlamosak, hanem inkább ’várakozzunk Istenre’ (Zsoltárok 42:6, 12

szehenza 2012.04.15. 09:59:37

@sefatias: "szervezetének az irányításával összhangban járunk" ezért nem mer senki kérdezni, meg gondolkodni. Mire áttanúlmányozzák az érdeklődővel az első könyvet addigra nem tud önállóan értelmezni Biblia verseket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 10:04:21

@szehenza: igen. mert fél, hogy butának tűnik. és elitélik azért hogy az alapokat nem érti. ezt a cikk részletet azért írtam ide mert pont erről írok most, és szerintem pont idevág

szehenza 2012.04.15. 10:16:25

@sefatias: még az, de én saját magamat is butának éreztem, amiért nem tudtam dolgokat hova tenni. Például a nemzedék új értelmezése sosem volt világos előttem. De kérdezni nem mertem, mert tudtam, hogy utána kibeszélnek, hogy milyen rossz szellemiségű vagyok.

szehenza 2012.04.15. 10:18:53

mondjuk az évkönyvekben leírt hülyeségeket mindig szóvátettem, mert az sok volt nekem nagyon....nem is voltam akkoriban túl népszerű:) ezért kicseleztem őket, nem olvastam több évkönyvet:(

Nεω 2012.04.15. 11:18:34

"Megver téged Jehova ezért még nagyon, meglátod, olyan csapást kapsz, hogy megemlegeted, súlyos büntetésed lesz"

Ez döbbenetes! Fel nem tudom fogni mivel éri el a VT, hogy ilyen félelem legyen emberekben/bennük is. Úgy látom Ők maguk is félnek/tek elhinni azt, amit tőled hallottak. S persze félnek a büntetéstől, amit áttoltak rátok.

Természetesen ezt nem értik, és azt sem, hogy ők vannak igazán bajban, mert úgy ítélnek !, hogy a másik fél véleményét kiindulópontként hazugságnak bélyegzik, noha egyetlen hazugságot nem mondtál.

Köszönjük, hogy megosztottad velünk!

answers 2012.04.15. 11:35:10

@Τιμόθεος: Nagyon helyesen írod, a félelem a legfőbb mozgatórugója a Tanúk tetteinek. Most már én is tudom, hogy mennyi félelem volt bennem, amíg ott voltam, és most értettem meg ezeket a verseket:

2Tim 1:7 " Mert nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét."

1Ján 4:18 "A szeretetben nincsen félelem; sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet, mert a félelem gyötrelemmel jár: aki pedig fél, nem lett teljessé a szeretetben."

Ez az utóbbi azt is megmagyarázza, miért nincs igazi szeretet a Tanúk között. Ahol a félelem szelleme van, ott nem működik az Isten szerinti szeretet.

answers 2012.04.15. 11:36:26

@sefatias: Hála legyen Istennek! Hallelujah! :)

Nεω 2012.04.15. 11:50:33

@answers:

Így van. Egyetértünk. És az is érdekes, gondolom neked is feltűnt, hogy János írása a félelmet és a szeretetet helyezi appozícióba, vagyis ahol félelem van, ott a szeretet ellenpólusa (gyűlölet/gyötrelem) is felüti a fejét. Ezek ugyanis kéz a kézben járnak. A félelem olyan érzéseket szabadít fel, ami ártó magamra és másra nézve is.

Érdemes összehasonlítani a kontextussal is az általad kiemelt verset. (Csak ha valaki kedvet kap, mert jó téma szerintem).

Pl. vers 17:

"Abban lett teljessé a szeretet közöttünk, hogy bizalommal tekinthetünk az ÍTÉLET NAPJA felé, mert ahogyan ő van, úgy vagyunk mi is ebben a világban" (Vö:vers 13, 14)

Érdekes, hogy az ítéletnapra félelem nélkül tekinthetünk, mióta Krisztus megváltotta a világot. Akkor miért is kellene félnem, ha kimondok/megfogalmazok egy vallásos hazugságot? Nem az van bajban aki éppenséggel fél, és félelmet akar kelteni a vers szerint?

Nekem így zár be a kör.

answers 2012.04.15. 12:18:32

@szehenza: :DDDD
Ezzel én is így voltam, és szerintem sokan mások, csak mivel senki nem akar hülyének látszani a többiek előtt, ezért mindenki úgy tesz, mintha értené azokat a nyakatekert, kicsavart magyarázatokat. :)))

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 12:23:44

@Τιμόθεος: ez a gondolat tökéletes. egyszer egy őrtornyon beszéltem erről. a hallgatóság alig mert hozzászólni

küzdő 2012.04.15. 14:02:27

bereabeli gyülekezetének pásztorai annyira kétségbe vannak esve, mivel hírtelen egyre több hasonló esettel szembesülnek, még egyik legjobbnak gondolt emberük is, aki dolgozott helyettük, mint k.szolga, teljesen megbízhatónak tartották (érdekes módon egyetemet végzett!!!) most falhoz állította őket. Azóta nem telik el összejövetel anélkül, hogy a programok 80 százaléka ne a riogatásról szólna, miszerint tilos az ilyen hitehagyott írások olvasása, a kétkedők meghallgatása, stb.
A "megver az Isten téged" szerintem nagyon korrekt pásztori mondat, ha ettől sem erősödik meg az a fránya juh, akkor mit keres itt közöttünk, csak a munka van vele.
Az itt említett kedves pásztor most "beugró" emberként volt hallható a gyülekezetben, mivel egy másik "hazai" pásztor állítólag lebetegedett, -ami pár perccel a kezdés előtt derült ki!?- így nem volt előadó. "Kedves testvér" végig kiabálta a jól felkészült programját, melynek utolsó harmadában, amikor már semmi sem jutott eszébe, a "szellem segítségével", mitegy félretolta a vázlatát (aminek előtte sem sokat köszönhetett), és a hitehagyott írásokról, internetes oldalakról, kétkedő testvérektől kezdett óva inteni, de elemi erővel, végig kiabálva, csak úgy áradt a szeretet, higgadtság, Gyülekezetünkben valami elindult, ami az ébredést illeti, emellett a rengeteg más jellegű probléma, ami a pásztorainkat szétzilálja, rávilágít a tehetetlenségükre! Hónapok óta csak azt lehet látni, hogy gyűlnek a gyülekezet előtt, közben, utána, csak a juhokkal nincsenek kapcsolatban, kivéve a vallató szobát (tárgyaló)
Gondolom, hogy bereabeli hamarosan eltávolítják, de szerintem akkor a várt nyugalom helyett nagyobb invázióra számíthatnak.
Ma már látszik a pásztorokon, hogy egyre többen indulnak ek keresgélni, mivel ennek hiányában rájönnek arra, miszerint az ügyek intézését illetően gyengék, mint a ló hátúszásban..
Remélem, hogy bereabeli, mint új oldaláról megismert költő is sínre kerül, de nem úgy, mint József Attila.

Toronyőrbácsi 2012.04.15. 15:21:37

Tényleg nagyon jó lett (s@ggnyalásmentesen) Köszi!

szehenza 2012.04.15. 15:54:16

"Vesd hitedet egy győzedelmes szervezetbe!" - -- Őrtorony , 1979. március 1., 1.o., angolban

de szép gondolat...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 16:07:41

@küzdő: Remélem, hogy bereabeli, mint új oldaláról megismert költő is sínre kerül, de nem úgy, mint József Attila.

:DDDDDD

Toronyőrbácsi 2012.04.15. 16:12:37

Béka Volt egyszer egy csoport béka, akik versenyezni akartak. Egy nagyon magas (őr)toronyba akartak feljutni.Sok néző gyűlt össze, hogy figyeljék a versenyt és bíztassák a békákat.Elkezdődött a verseny...

De...

A nézők közül senki nem hitt abban, hogy egy békának is sikerülni fog feljutni a torony csúcsára.
Ilyeneket mondogattak:

„Oh, de fárasztó!!!

Sosem fognak feljutni!“

Vagy:

„Semmiképp nem sikerülhet, a torony túl magas!“

A békák kezdtek lemaradozni...

...egyetlenegy kivételével aki élénken kapaszkodott felfele...

A nézők kiabáltak:

„Ez túl fárasztó! Senki sem fog feljutni!“

Egyre több béka gondolta meg magát és fordult vissza... ...Csak az az egy haladt tovább kitartóan...

Egyáltalán nem akarta feladni!

Végül mindenikük feladta, azt az egy békát kivéve, aki hatalmas ambicióval és kitartással egyedül jutott fel a torony csúcsára!

Ezután a többi béka és a nézők is meg akarták tudni, hogyan sikerült neki az, amit mindannyian lehetetlennek hittek.

Egy néző odament a békához és megkérdezte, hogyan volt annyi ereje hogy feljusson a csúcsra.

Ekkor derült ki, hogy...

A győztes béka SÜKET volt !!!

A tanulság?

Sose hallgass azokra az emberekre akik mindig negatívok és pesszimisták...

…mert ők elrabolják a legszebb vágyaidat és reményeidet, amiket a lelkedben hordozol!

Gondolj mindig a szavak erejére,

mert bármit hallasz vagy olvasol befolyásolja tetteidet!

Tehát:

Légy MINDIG …

OPTIMISTA!

névtelenül 2012.04.15. 17:12:42

Kedves Bereabeli!
Azért nem olyan rossz látni ugye? Mintha kicserélnék az embert belül.
Jó az írás, gratulálok.
Üdv, Névtelenül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 18:01:58

@névtelenül: Azért nem olyan rossz látni ugye? Mintha kicserélnék az embert belül.

Ez egyértelmű mint egy el classico-n a Barca győzelem

bereabeli 2012.04.15. 19:28:56

@Toronyőr:

Nagyon tetszett a szemléltetésed, igen, vannak akik tudatlanságból, vannak akik sajnálatból, vannak akik félelemből, és vannak akik rosszindulatból "brekegnek" általuk igaznak vélt dolgokat a fülünkbe, mellyel nagyon le tudnak húzni. Kell az erőteljes huzat a fülbe, hogy ezt le bírjuk győzni. Van egy könyv, mely a személyes tapasztalatom alapján, nekünk legalábbis, sokat segített abban, hogy meddig engedjünk másokat közel magunkhoz, milyen típusú emberi reagálások vannak, a könyv címe : "Mikor mondjunk nemet, és hogyan ?" Teljesen elmélet, és hit semleges szak könyv. Miért így oldottuk meg az egészet ?

Azt akartuk, hogy küzdjenek értünk, mint igazi pásztor egy farkassal, de nem is volt ilyen céljuk, úgy tűnik, hanem csak szabadulni a gondtól, na ez az amit piszkosul megnehezítünk nekik, hogy legalább önmagukkal szemben kénytelenek legyenek tisztességesen válaszolni, amikor senki nem látja őket, és be merik vallani--vállalni a válaszkeresést.

Ezek a kérdések, jogosak, de a "22-es csapdája" szerint működnek, és hazavágják a Tanú önérzetet rendesen, a többit megteszi az idő, és tudják a skypomat, nem is félnek azt szerintem használni ha kell.
Miért nem féltünk tőlük ? Mert megértettük, hogy NEM JEHOVÁTÓL van a hatalmuk, így csak szegény megvezetett embereket láttunk, akiknek segíteni kell elgondolkodni, és ha már ösztönösen tiltakoznak ez ellen, majd az önérzet kényszere ráviszi őket.

bereabeli 2012.04.15. 19:34:37

@névtelenül:

Igen, mi is kezdjük érezni, mintha nagy kövek esnének le rólunk, és nem érzünk lelkiismeret furdalást, hogy szembe merünk szállni a Szervezettel, és nyíltan ki tudjuk mondani a kérdéseinket a családnak is, bár erre nemigen adnak lehetőséget, mert egyenlőre--sógorom szerint, mert ilyen hasonlatot használt--rákos daganat vagyunk a gyülekezetben, igaz már nem sokáig, de arról még fogtok itt is olvasni bővebben is, egy másik vén mérgezett almának is titulált, ami ugyan szép lehet, de mérgező vegyszerrel van kezelve, szóval, aki eddig nem figyelt, most már elkezd érdeklődni, hogy mi ez a balhé ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.15. 19:50:57

@bereabeli: "Azt akartuk, hogy küzdjenek értünk, mint igazi pásztor egy farkassal, de nem is volt ilyen céljuk, úgy tűnik, hanem csak szabadulni a gondtól"
én is pont ezt éreztem. mind a köf. mind a vének részéről. illetve nem csak éreztem, mert volt aki kerek perec megmondta hogy neki sem kedve, sem ideje nincs ahhoz, hogy segítsen
süti beállítások módosítása