EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Valójában KI(K)NEK a parancsa ez? Mi a valódi célja?

2012.01.25. 14:48 | Johnny Joker | 69 komment

Idézet az Őrtorony 2012. április 15-i számának 12. oldaláról:

"Mi a helyzet akkor, ha az egyik rokonunkat vagy közeli barátunkat kiközösítették? Ebben az esetben próbára van téve a lojalitásunk, mégpedig az Isten iránti, és nem a személy iránti lojalitásunk. Jehova figyel, hogy vajon hűek vagyunk-e ahhoz a parancsához, hogy kerüljük a kapcsolatot mindenkivel, aki ki van közösítve.

Most nézzünk egy példát arra, hogy milyen áldásokkal járhat, ha egy család lojálisan tartja magát Jehova azon utasításához, hogy ne ápoljon kapcsolatot a kiközösített rokonaival. Egy fiatalember több mint tíz évig ki volt közösítve, és ezalatt az édesapja, az édesanyja és négy testvére "[nem keveredett] egy társaságba" vele. Bár idővel megpróbált részt venni a családi tevékenységekben, dícséretes módon a család összes tagja megingathatatlan volt abban, hogy kerülje a vele való kapcsolatot. Miután visszafogadták, azt mondta, hogy mindig is hiányzott neki a családjával való együttlét, főleg esténként, amikor egyedül volt. De elismerte, hogy ha a családja csak egy kicsit is tartja vele a kapcsolatot, az már csillapította volna a hiányérzetét. Mivel a családtagok még a legcsekélyebb mértékben sem kommunikáltak vele, egyebek közt az égető vágy, hogy velük lehessen, indította arra, hogy helyreállítsa a kapcsolatát Jehovával. Ez jusson eszünkbe, amikor kísértést érzünk arra, hogy megszegjük Istennek azt a parancsát, hogy ne ápoljunk kapcsolatot a kiközösített rokonainkkal."

Kapcsolódó cikkek:

Címkék: titkok kiközösítés ébredjetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr773768859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csuti77 2012.01.25. 18:54:08

Sziasztok! Kedves sefatias,csaposnak! Mikor ilyen cikkeket olvastok az ébredjetek folyóiratban ti mire gondoltok?Ez számotokra elfogatható,megemészthető?Ébredjetek!!!

kicsella 2012.01.25. 20:05:38

@Csuti77: Szerintem Jehova foghatja a fejét mikor látja ezeket a cikkeket.Gondolhatja magában: "Ezek mindent rám kennek" (: (de ez csak az én szerény véleményem)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.01.25. 20:15:33

@kicsella: Én nem sajnálom őket. Pontosan azt kapják majd amit megérdemelnek. Több millió ember élete szárad a "lelkükön"... de ezeknek nincs lelkük.

Ilyenkor úgy kikristályosodik, olyan tisztán lehet látni, hogy mennyire sátáni és gonosz ez a rendszer.

Félelemdiktatúra.

"... és egyre messzebb mennek majd a gonoszságban..."

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.01.25. 20:48:34

@Csuti77: közel egy éve vagyok kiközösítve. Az a legmegrázóbb az egészben, hogy gyakorlatilag senki nem hiányzik, ami igen komoly kérdéseket vet fel bennem.a véni tisztségemből történő leváltásomig az átlagosnál jóval aktivabb életet éltem. mindent csináltam amit lehetett. Királyság terem épités( az összes dunántúli, és pesti) nyilvánosok három négy körzetben, körzetgyűlések szervezése, a gyülekezet elnöklése, fizikai, szellemi segítségnyújtás mindenkinek akinek csak lehetett.(kétkezi munkás vagyok, sok dologhoz értek) prédikálás, időnként kisegítőzés, és a család. Sokan köszönhetnek nekem sokat. Mégis mikor furcsa körülmények között leváltottak, hirtelen mindenki eltünt mellőlem. Azóta az a kérdés motoszkál bennem, hogy ha senki nem hiányzik, akkor eddig én mit kaptam tőlük? Mit nyújtottak nekem, ha nem nélkülözök semmit?

kicsella 2012.01.25. 21:47:56

@sefatias: Én ki sem vagyok közösítve, és nem bántottam soha senkit, csak "tétlen" vagyok, és a Tanúk már így sem köszönnek. Elfordítják a fejüket felsőbbrendűnek képzelvén magukat.Hát ilyen emberek nekem sem hiányoznak. (tisztelet a kivételnek)

Csuti77 2012.01.26. 06:09:44

@sefatias: Érdemes volt ennyit áldoznod a semmiért?Ez erről szól,mig fizikailag,szellemileg,ki nem használnak,addig kellesz,utána meg mehetsz a túróba,senkit sem fogsz érdekelni! Jó helyen vagy,majd rájössz,hogy ezek az emberek, akik ide irogatnak,csak segiteni szeretnének jó szándékból,hogy aki a szervezetbe van kinyiljon a szeme,aki meg oda készül ne tegye.Hidd el ha egy picikét is hamarabb találok erre az oldalra, sok kellemetlenségtől meg kimélem magam.....

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.01.27. 15:05:36

Ezt a fórumon írta Megitelo erre a cikkre, és nagyon tetszett:

"Mindenesetre érdekesen alakul a helyzet! Ez a cikk nagyon az élére állítja a dolgokat. Nagyon sok olyan JT család van, ahol valaki ki van közösítve, pl. a gyerekük. Még vént is ismerek, akinek a fia már régen ki van közösítve. Nem hiszem, hogy a szülők ezt a cikket túlságosan komolyan fogják venni. De arra jó, hogy félelmet, spicliskedést, árulkodást, titkolódzást és még több képmutatást szüljön. De az is lehet, hogy jó hatása lesz. Mert felszínre hozza a képmutatást. Hogy csak azok maradjanak a Szervezetben, akik tényleg komolyan lojálisak, nem félelemből, nem megszokásból, hanem komolyan gondolják azt, amit tanulnak. Persze bírósági perek is lehetnek belőle - úgy néz ki a Szervezet dupla vagy semmit kezdett játszani. De nem baj! Vagy omoljon össze a Torony és derüljön ki, hogy szélhámosságon alapuszik, vagy pedig igazsága váljon nyilvánvalóvá, valami hasonló módon, mint amikor az izraeliták száraz lábbal mentek át a tengeren. Elég volt a 6000 éves langyos középutakból, meg a szofosásokból! Mégis csak jó év lesz ez a 2012-es."
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115719570&t=9003631

Szerintem is dupla vagy semmit játszanak. Ez már tényleg all-in. A diktatúrák a vége felé szigorodnak be a legjobban, és ha elolvassouk a mostani Őrtornyokat... vasmarokkal próbálják megtartani a tanúkat, a félelemfaktort növelniük kell az egység érdekében.

Csak a szabad információáramlást nem tudják megállítani...

Sumegan 2012.01.31. 23:22:18

Én nem vagyok, soha nem is voltam JT. De vannak tanu barátaim, akiket tiszta szívű rendes embereknek ismerek. Nagyon mélyen hívők, de el sem tudnám képzelni róluk, hogy egy ilyen parancsnak engedelmeskednének. Én ezt nem akarom elhinni, hogy normális éplelkű emberek ilyesmire legyenek képesek. Ha ez ezt teszi az emberekkel, akkor ez tényleg egy szekta...

gabrielle81 2012.02.01. 05:21:25

@Johnny Joker: Sok érdekesség van itt nálatok amit mostanában olvasok újra. Én elkülönültem és jól döntöttem. A szüleim elhagytam az unokájukat is. Nem mondom ,hogy jó ,de ez még mindig jobb ,mint egy korlátozott sokszor nem gondolkodó emberek társaságában lenni Akik csak a ruhád, gyereked, festéked nézik az arcodon és néha megkérdezik megszokásból: hogy vagy?
Ami érdekesség, hogy talán azt hiszem 14 éve is lehetett amikor a barátnőm elkülönült egyik percről a másikra csak hüledeztem rajta és nem értettem meg , hogy miért tette. Az élet furcsasága és az Én kíváncsiságom is rájátszott abban, hogy újra megtaláltuk egymást . Nem volt egyszerű megkeresnem 120km-re költözött , férjhez ment, gyermeke van és a neve is megváltozott ennek ellenére sikerült. Döbbenetes volt, hogy ennyi idő után is van miről beszélgetnünk sokkal őszintébben ,mint amikor JT voltunk.Ez mondhatni siker történet egyáltalán nem érzem magam egyedül attól, hogy elkülönültem, nem szorongok kimondom a véleményem , kimondom azt, hogy ezt ,vagy azt imádom, mert ugye ezt sem lehetne.A barátnőmtől több szeretett kapok, mint egy 100 fős gyülekezettől és ami fontos nem mindezt saját akaratból tesszük meg és nem azért, mert azt mondják szeressük egymást és viseljük el egymás hibáit.
Egyébként nem szeretnék szűk látókörű lenni a JT között is van, olyan személy Aki őszinte és kedves és nekik kielégítő az az élet amit élnek. Legalábbis ezt gondolják. A helyzet az , hogy nem a gyülekezet aprajával van itt a gond , hanem az irányítással(hű és értelmes rabszolga osztály).
Olyanokat találnak ki sokszor ami nem megvalósítható, bár ha meglehetne tenni azokat amiket kérnek akkor sem lennék Tanu, elmúlt.
Most már ott tartok ,hogy Biblia nem érdekel egyáltalán biztos jó könyv legalább 8X olvastam Nekem nem jött be.Biztos a "szent szellem" soha nem támogatott, pedig rajta lettem volna :D
Így sokkal könnyebb és aki dilemmázik azon maradjon JT, vagy érdeklődő gondolkodjon el azon , hogy Jehova, ha annyira szeret és nem tán tegyük fel igaz , hogy Armageddont túlélik azt ne felejtsék el 1000 év múlva Sátán megint bepróbálkozik és sokakat elpusztít majd Jehova. Valójában ez egy nagy szivatós történet. Folyamatosan attól kell félni mikor nyír ki Isten. Én nem hiszek Istenben sem , de ez ki*...ás az emberekkel nem? Hol van itt az a híres nagy szeretet?

leslie07 2012.02.01. 05:44:19

@kicsella: Tudják az nagyon jól az Ortorony szervezetben, hogy olyan istennév, hogy jehova, nincs, ezért konynen rákennek minden hazugságot.
Viszont azzal, hogy a mindenható Urat Krisztust gyalázzák, teremtménynek,meg Abaddonnak nevezve Ot, már komoly bun terheli oket.

De még ennél is nagyobb bun az, hogy az Urat a Szent Szellemet nem fogadják be valós személyként.

Máté 12: 31
Azt mondom azért néktek: Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek; de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg az embereknek.

Nos, elmodhatjuk- e az Ortorony bálványszervezetrol ezek után, hogy Krisztust koveti?

Máté 13:30
Aki velem nincsen, ellenem van; és aki velem nem gyűjt, tékozol.

Catilina. 2012.02.01. 10:57:17

@gabrielle81: Szia Gabrielle!Bocs,ha személyes kérdést teszek fel,de kíváncsi vagyok.Az Istenben való hitedet a Társulatban megélt csalódás miatt vesztetted el,vagy aközben és azelőtt sem voltál Isten létezéséről meggyőződve?

gabrielle81 2012.02.01. 17:47:36

Catilina. Szia! A kérdésed nem ,olyan egyszerű mint amilyennek tűnik. Maradjunk annyiban hozzájárult a Társulat is, sőt mondhatni az leginkább előtte pedig hittem egy alkotóban, mivel hosszú ideig nem lehet valamit úgy teljes mértében végezni amiben nem hiszel,viszont más hatások is értek amik számomra meggyőzőbbek, mint Jehova a mindenható Isten létezése.Ezt nem részletezem,mert hosszas lenne és bonyolult. Inkább fogalmazzunk úgy Jehovában nem hiszek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.01. 20:38:14

egyébként szerintem az hogy eltávolodnak tőled teljesen, nem segít semmit. egy buzdító mosoly, egy kedves szó többet jelent nekem a visszatéréshez, mint a jó esetben levegőnek nézés, de inkább általában megvetés, amit tapasztalok. ez sajnos inkább eltávolít, mint vonz

kicsella 2012.02.01. 20:45:30

@sefatias: Ez természetes, így működik az ember.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.01. 20:47:09

:P de én akkor is visszamegyek. csak kell pár év még :)

Catilina. 2012.02.01. 21:08:36

@kicsella: Jaj te kis cuki lány,minek várja ki a végét?

Sumegan 2012.02.01. 22:30:01

@gabrielle81: Nagyon sajnálom, hogy elveszítetted Istenben a hitedet. Én is keresztény vagyok, de nem JT! Szerintem nincs semmi baj a Bibliával. Lehet, hogy csak az Újvilág fordítást olvastad. Olvass el más fordítású bibliát. Felejtsd el az Őrtornyot, és csak arra figyelj, hogy neked mit mond az írás. Istentől egyáltalán nem kell félni. Szó nincs róla, hogy ki akar nyírni, Jézusom, elég szomorú, hogy ilyen tanítások áldozata lettél.
Én tanításokat látok a Bibliában, Igaz nekem senki sem mondja meg, hogy hogyan kell érteni. Annyira nem, hogy ugyanaz a vers egy másik élethelyzetben, egy másik időpontban egészen más üzenetet hordozhat. Nekem a hit belső békét ad. Sokszor kapok választ az imáimra, De nem vagyok gúzsba kötve. Ugyanúgy élek, mint azelőtt. Talán egy kicsit megváltozott az értékrendem, de nem mások sugallatára, pláne nem elvárásokra. A családom legtöbb tagja nem hívő, sőt! De soha fel nem merülne, hogy ezért meg kell szakítani velük a kapcsolatot, vagy el kellene tőlük különülni. Tiszteletben tartjuk egymás hitét. Így mondom, mert azt tartom, hogy aki nem hisz Istenben, az másban hisz, pl. az ősrobbanásban, evolúcióban. Az is hit. Néha imádkozom értük, Szeretem őket és ők is engem. Nem hiszem, hogy Isten falat akarna verni köztük és köztem. Hiszen arról szól az egész Biblia, hogy Isten szabad döntést adott az embernek. Ha Isten akarná, megtehetné, hogy egy csettintéssel kimosná az egész emberiség agyát és hívővé tenné. Ha ezt nem teszi, ha ebben szabadságot ad, akkor miért ne adna szabadságot a kapcsolataidban, a többi döntésedben? Szabadságot ad, mert mindenki magáért fut. Én így látom. Gondolj Jn 3:16-ra. Miért kellene félni tőle, ha ennyire szeret bennünket?

gabrielle81 2012.02.02. 05:56:03

@Sumegan:Ne sajnálj! Nincs miért. Nézd Én tisztelem a hited.Egyébként a Bibliát sok fordításban olvastam Károli, Revideált, még volt más fajta is. A Biblia , mint könyv az oké, de semmi több számomra nekem nem ad semmilyen lelki támaszt és nem tud hatni rám. Én egy agnosztikus beállítottságú ember vagyok, lehet ez nem jó de Én így érzem jól Magam. Jobban vagyok,mint valaha és ehhez nem a drága jó isten segített, hanem Én saját magamon.Nem szeretem a lelki mankókat, de nem vagyunk egyformák és ezt elfogadom.

leslie07 2012.02.02. 06:28:52

@sefatias: Kedves sefatias. Hová akrsz néhány év mulva visszamenni?

Az Ortorony bálványszervezet már a hattyudalát éli.
Nem veszed észre?

Miért nem keresed inkább az igaz Istent, aki megszabadíthat a gonosz hatalmából?

leslie07 2012.02.02. 06:40:56

@kicsella: Nos kedves kicsella, jól gondolod, ha létezne jehova nevu isten,akkor fogahatná a fejét,sot a sok hazugság miatt,amit az Ortorony bálványszervezet sátánpapjai rászabadítottak a világra jehovájuk nevében már rég úgy kellett volna , hogy járjanak, mint Anániás és felesége az Ap. Csel. 5. fejezetében.

De nagyon jól tudják az ortorony sátánpapjai hogy jehova nevu isten nem létezik. Ezért is válaszutották ezt a spiritiszták által oly felkapott nevet istenuk a Sátán fedonevéul.

Azzal azonban , hogy az igaz Istent Krisztus és a Szent Szellemet káromolják nem nagy bolcsességrol tesznek tanubizonyságot.Hisz az ítélet napján felelniuk kellesz mindezekért.

leslie07 2012.02.02. 06:48:13

@sefatias: Nos az Úr ezzel is értésedre adta, hogy az,amit szeretetnek képzeltél nem szeretet, hanem egy szindarab nélkulozhetetlen kelléke.

Megértem a csalódásodat. Te oszinte szeretetet sugároztál mások irányában azt gondolva, hogy veled szemben is oszinte szeretet nyilvánítanak ki. De kiderult, hogy tévedtél. Nyugodj bele ,a kikozosítésed, bármi okozta is, a javadra vállik. Az Úr adott neked egy esélyt, hogy megszabadulva az Ortorony szervezet hazug szellemének a fogságából, végre megismerd az Isten Szavát hamisítatlanul, és ez által az igaz Istent, aki nem az Ortorony sátánszervezet jehovája.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.02.02. 07:54:53

@leslie07: @Sumegan:
Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy ezt írom, titeket biztosan a legjobb szándék vezérel, de kommentjeitek stílusából következtetve úgy látom, ti nem igazán tesztek mást, mint JT-i. Kissé hasonló módon 'nyomjátok az igazságot', csak az másról szól. Ezekből én azt látom, hogy másutt sem sokkal jobb a helyzet ebből a szempontból.
Ha egy kicsit belegondoltok, ez igazából segítségetekre lehet, hogy megértsétek, hogy JT-inak miért is olyan fontos mások lelki üdve.
Pl: ha gabrielle81 agnosztikus akar lenni, akkor miért nem lehet az, miért kéne ezért őt sajnálni ezért? Ha sefatias vissza akar menni a szervezetbe, akkor miért nem teheti ezt meg?

Félreértés ne essék,: sok mindenben igazatok van, mint ahogy azt kell mondjam, hogy a JT-inak is igaza van jó néhány dologban. Ez még ugyan senkit nem jogosít fel, hogy a saját igazságát másokra erőltesse.

Csak egy példa: az Őrtorony Társulat a saját tanításait a Bibliával azonosította és ezen az agymosáson mentek át az ott levő emberek. Amikor valaki besokall az egészből, gyakran az Írásoktól is eltávolodik, de nem azért teszi ezt, mert olyan mélyen istentelen, hanem mert minden bibliaversről automatikus az Őrtorony-magyarázat ugrik be, amitől már herótja van. Lehet nem mindenkinél egyforma ez, de nálam az pl. erős fizikai tüneteket is produkált.
Ha ilyen helyzetben jön valaki, aki igeverseket meg egyéb vallásos tanításokat próbál alkalmazni, az vagy semmit mondóan hat vagy idegesítő lehet, sőt növelheti az egyén bűntudatát is. Amire talán a legkevésbbé lenne szükség.

Ha valamire, erre talán nagyon jó volt a JT környezet, hogy megtanuljuk hogyan tarthatjuk tiszteletben egymás különbözőségeit.

gabrielle81 2012.02.02. 19:47:21

@karalabe4: Azt hiszem egyetértünk ebben, mert én kifejezetten rühelem, ha megakarnak győzni a vallás nevében ez az Én véleményem.Azokat ,viszont nem értem Akik ezen az oldalon "prédikálnak". Az igazság az, ha valakinek az érvelésében halmozottan Bibliaverset látok nem szeretem elolvasni, mert nem akarom, hogy győzködjenek arról amiről kialakult véleményem van. Sajnálhattok , de borzasztó hitetlen vagyok :)

bigpast 2012.02.02. 19:57:15

@gabrielle81: Én cseppet másképp látom a dolgot. Vannak ugyan olyanok, akik a Bibliaverseket arra használják, hogy győzködjenek valamiről; viszont vannak olyanok is, akik arra használják, hogy tényeket fedjenek fel, bizonyos merev állításokkal szemben. Ezeket érdemes figyelembe venni, mert végül is tisztábban láthatjuk Isten gondolkodásmódját, ami ugye nem egy hátrány!

kicsella 2012.02.02. 20:21:45

@Catilina.: Kedves Catilina,sefatias ugye azt írta hogy visszamegy a gyülekezetbe, csak még kell neki pár év. Én azért írtam hogy "várd ki a végét"mert pár év múlva lehet hogy ezt már másképp fogja gondolni.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.02.02. 20:37:04

@bigpast:
Azért jó ez az oldal, hogy bátran lehet gondolatokat, személyes tapasztalatokat kifejteni, ami esetleg segíthet másoknak más színben vagy más oldalról látni dolgokat.

A "szent tehenektől" hemzsegő kommentekkel az a bajom, hogy valamiféle felsőbbrendűségi érzést közvetítenek, olyan mintha azt mondanák "na ti milyen tyütyék voltatok, hogy bevettétek az Őrtorony-maszlagot, bezzeg a mi vallásunkban nincsenek ilyen sületlenségek".
Holott itt nem erről van szó, szerintem.

kicsella 2012.02.02. 20:57:57

@karalabe4: Kedves Karalábé! Nekem ezen az oldalon külön tetszik az is hogy mindenki szabadon leírhatja gondolatát és véleményét.

"ha gabrielle81 agnosztikus akar lenni, akkor miért nem lehet az, miért kéne ezért őt sajnálni ezért? Ha sefatias vissza akar menni a szervezetbe, akkor miért nem teheti ezt meg?"

Ha leslie és Sumegan fejében az van ami van, miért ne írhatná le? Legfeljebb majd akinek nem tetszik, az szelektálja.

metanoia 2012.02.02. 23:14:18

@gabrielle81:

"Azokat ,viszont nem értem Akik ezen az oldalon "prédikálnak". Az igazság az, ha valakinek az érvelésében halmozottan Bibliaverset látok nem szeretem elolvasni, mert nem akarom, hogy győzködjenek arról amiről kialakult véleményem van."

Mivel ez a blog részben a tanúk felé hivatott szolgálni, én személy szerint szintén a tanúk iránt érzek késztetést.
Érveléseimet Bibliaversekkel szoktam alátámasztani, mert a Biblia egy tanú számára mégiscsak egy alap, függetlenül attól, hogy a társulat miként értelmezi.

leslie07 2012.02.03. 04:05:31

@karalabe4: Egyetértek veled abban, hogy senkire nem kell eroltetni más vallást.

Mivel én magam ,amióta az Úr kiszabadított az ortorony sátánszervezetbol nem léptem be egyetlen vallásba sem, nem is használom más vallások tanait. Egyedul a Szentírást hangsúlyozom.
Senkit sem kértem eddig , hogy legyen a kovetom, sot, mindenkit arra buzdítok, hogy az Úr Jézus Krisztust , a Megváltó istent kovesse mindenben.
Amit teszek, és ami neked nem tetszik az nem más, mint az, hogy leleplezem az ortoprony bálványszervezet hazugságait. Mivel belulrol jól ismerem a szervezetet , nem állítok olyat,amirol nem gyozodtem meg személyesen e szervezet tanításával, szabalyzatával kapcsolatban.
Mivel ezek a kérdések kozvetlenul érintik, nemcsak jehova tanúit, hanem azokat is akikkel nap ,mint nap a prédikáló tevékenységuk által jehova tanúi megpróbálják elhitetni a sok hazugságot Istennel, Fiával a keresztények hitével kapcsolatban, kotelességem, hogy feltárjam az igazságot az ortorony szervezet multjával, jelenével , tanításával, szabályzataival kapcsolatban, hogy megfelelo ismeretek birtokában donthesse el marad e egy ilyen szervezetben ill, ha még nem jehova tanúja csatlakozik -e hozzá. Hogy ez neked nem tetszik,
nem zavar, hisz nem neked szolgálok, hanem az Egyszulott Istennek az Úr Jézus Krisztusnak.

leslie07 2012.02.03. 04:08:12

@gabrielle81: Nos , azért, hogy te hitetlen vagy, még mások, akik ezt a blogot látogatják nem kell, hogy miattad hitetlenné válljanak. Gondolom ezzel egyetértesz.

leslie07 2012.02.03. 04:12:09

@karalabe4: Ha nem vetted volna észre ezt a blogot sok volt jehova tanúja látogatja, akik nem , sot nem is akarnak más valláshoz tartozni.
Érveléseik a Szent Írásból tehát nem azt demonstrálja, hogy bárkit is saját vallásuk irányába terelgetnék.

Ugye érted?

gabrielle81 2012.02.03. 04:53:32

@bigpast: Te is és más is láthatja másképp.Ennyi tegyétek ami Nektek Jó ,de Nekem ne érveljetek a Bibliából, mert hatástalan.Másrészről ,mivel nem hiszek Istenben nem fogom tisztábban látnia dolgokat,mint ahogy azt te említetted.Sajnálom! Én így érzem jól magam Te meg vallásosan.

gabrielle81 2012.02.03. 05:05:36

@metanoia: Én ezt értem.De én nem vagyok Tanu és nem is leszek úgyhogy, ha lehet számomra mellőzétek a vallásos írásokat, amivel megakartok győzni.
Egyébként tőled talán ilyet nem is kaptam.Amit ,viszont nem értek, hogy miért kell a Tanukat felvilágosítani járjon mindenki utána és gondolkozzon.

gabrielle81 2012.02.03. 05:09:53

@leslie07: Gondolod valaki miattam lesz hitetlen? Nem hiszem,hogy ekkora hatással lennék az emberekre. Egyébként ez a véleményem akinek nem tetszik nem kell, hogy elolvassa, azért nem fogom be a szám ,mert másnak nem tetszik.

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk"

Azt gondolom ez minden egyházra vonatkozik.

Csuti77 2012.02.03. 06:48:22

@gabrielle81: "miért kell a tanúkat felvilágositani, mindenki járjon utána és gondolgozzon".Kedves gabrielle 81 ezzel nem értek egyet! Te tulajdon képen,mit kerestél ezen a blogon?Miért ne kellene ezt a missziót végezni Jt-val szemben?Miért kellene hagyni,hogy annyi embert terrorizáljanak,mikor nem muszáj.
A blog szerkesztői,kommentelői csak saját tapasztalatait osztja meg,figyelmeztet,aki akar él vele,aki nem nem.Ők jó szándékból teszik,sőt késztetést éreznek,hogy segithessenek,és az a késztetés szerintem felülről jön.Hidd el nagyon sok embernek (köztük nekem is) segitettek,és segiteni is fognak.A Tanú Birodalom egy kivü álló számára nagyon vonzó lehet,kivülre csak a jó látszik,meggyőzve,az embereket,hogy Isten elkötelezett szolgái,és nagyon sokan belelépnek a kelepcébe.A csapdából pedig már kinek hogy sikerül szabadulni,sok történetet el olvashattunk ezzel kapcsolatban....
Attól,hogy nem hiszel Istenben az a te egyéni döntésed,itt tériteni senki se fog,a biblia magyarázatok,meg főként tanúknak szól,hogy legyen lehetőségük kicsit gondolkodóba esni,ők is mindenre a bibliából válaszolnak.
Én remélem sok embernek kinyilik a szeme és ez a sz@rtorony hamarosan összeomlik..............

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.02.03. 07:46:42

@kicsella:
"Ha leslie és Sumegan fejében az van ami van, miért ne írhatná le? Legfeljebb majd akinek nem tetszik, az szelektálja."

Ugyanez rám is vonatkozik, ugye?

gabrielle81 2012.02.03. 10:21:19

@Csuti77: Nos, amit ehhez tudok hozzáfűzni annyi lenne, ahogy olvasom ezt a blogot sokszor túlkapás van. Jehova Tanuit nem védem, de az általánosítást utálom.Mindenkinek joga van ahhoz, hogy tájékozódjon Én is ezt tettem anno és rájöttem sok dologra a vallásokkal Istennel kapcsolatban. Szerintem Aki már ilyen blogot olvas egy ideig dilemmázik mit tegyen majd ott hagyja a JT-ket és más egyházat is ,mert valljuk be nem csak a JT a hunyók. A térítésről meg annyit , hogy itt igenis megpróbálnak néha napján téríteni csak más módszerrel, mint a Tanuk .Többször is megpróbáltak. A Bibliából való utalások fényes bizonyítékai annak, hogy téríteni szeretnének egyesek, hát ennyi a véleményem.

kicsella 2012.02.03. 21:09:14

@karalabe4: Mondta valaki az ellenkezőjét?......az nem én voltam.

gabrielle81 2012.02.04. 06:37:49

@sefatias: Pl. az a személy aki kereszt képpel kommentál, de van itt más is. Úgy látom vannak más vallásúak is itt az oldalon ami természetesen nem baj csak engem hagyjanak :)

Csuti77 2012.02.04. 07:27:27

@gabrielle81: Annyi vallás van,mindet a papok csinálták,hogy jobban összezavarodjanak az emberek.Itt még nem vettem olyat észre,hogy téritettek volna más vallásba,gyere ide vagy menj oda.Itt csak egy út van,és az Krisztus.Felekezettől függetlenül ezen az úton kell járni.Jehova tanúi eleve ezt az utat kikerülik,valaki tudatosan,valaki tudatlanul.Ezért van értük ez ez oldal,és persze hogy a bibliából kell érvelni,másképp nem lehet őket felvilágositani.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.04. 08:01:29

@Csuti77: azért olyan sok bibliai érvet még nem olvastam itt jehova tanúi ellen. elsősorban a dátumok körül, meg néhány mások miatt lelkiismereti válságot átélő emberek tapasztalatai körül forognak itt a beszélgetések.

Csuti77 2012.02.04. 10:03:43

@sefatias: Itt nem mások miatt,hanem egy bizonyos szervezet miatt átélt lelkiismereti válságot átélő emberek tapasztalatai körül forognak a beszélgetések!! Te nem ugyan ebben szenvedsz? Nem találod a helyed.A szervezetbe bántottak szenvedtél,de te minden áron meg akarod magad győzni,hogy vissza mehess.Vagy lehet,hogy már nem is tudod,hogy mit akarsz?Gondold át jó mélyen amit tudsz,amit olvastál...Tudod a buta ember a saját kárán,az okos meg a másokén tanul.

gabrielle81 2012.02.04. 10:17:45

@Csuti77: A térítés számomra nem azt jelenti minden esettben, hogy menj ide ,vagy oda, hanem az elmémet akarják befolyásolni az Ő nézetük szerint. Saját nézetem és tiszteletben tartom azt amit Te gondolsz.

zadirom 2012.04.05. 17:00:33

@sefatias: AZ EMBEREK TÖKÉLETLENEK AMIT NEKED VÉNNEK TUDNOD KELL .JEHOVÁBAN BÍZZÁL !!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.05. 17:09:07

@zadirom: tökéletesen egyetértek veled! igazad van. de a tökéletlenségnek is van határa

babba1 2012.04.20. 21:59:10

@gabrielle81: Gabi, ha egy főzős oldalon valaki a szakács könyvből másolja be a receptjét annak az ételnek, amit megfőzőtt, azzal azt akarja elérni, hogy feltétlenül és csak azt főzd meg? :o) Ha a bibliából érvel valaki, vagy mondandóját alátámasztja egy idehelyel, azzal csak nyomatékot szeretne adni annak, amiben hisz. Sokan már átélték a személyes találkozást Krisztussal, és a bibliában található szavak, mondatok, igék ezt a találkozást erősítik. Ne gondold, hogy térítés szándékával, és megítélés alapján teszik. :o)

daneel olivaw 2012.07.27. 09:43:38

hat nem tudom oszinten mi ertelme van ennek az oldalnak. abbol kiindulva hogy JT keszul de nekik TILOS ilyen oldat olvasni (kuldtem JT baratomnak linket az oldalra de visza utasitota, mondvan hogy szenylapot nem olvas). igy csak olyan olvassak es komentelnek itt akik nem vagy mar mar nem tanuk.
tehat szerintem nem eri el a celjat. akiknek "szukseguk" lenne ra nem olvassak, akik meg olvassak azonak "mindegy".

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.27. 11:23:48

@daneel olivaw:
Kedves...megfigyelő;
Először is meg kell értened miért is van mind ez.

-Jehova Tanúi Vallásszervezete annak tanítása az hirdeti,hogy egyedül Ők azok akik megmentésre érdemesek.-Mindenki más élő halott.
-Kérdezd csak meg a barátodat így van e?....:)

-A JT szervezetet egy rendkívül összetett;emberek alkotta szabály rendszer tartja össze;melyeket sok esetben helytelenül alkalmazott írásszövegekre épül sajátos szájíz szerint értelmezve.
Ilyen például a Hitehagyottakhoz való viszonyulás is.

Jehova Tanú szerint mindaz aki elhagyta a JT szervezetet az HITEHAGYOTT erre az egyik írásszöveg amit alkalmaznak így szól:

1Ján 2:19 " Közülünk váltak ki, de nem voltak közülünk valók; mert ha közülünk valók lettek volna, velünk maradtak volna; de hogy nyilvánvalóvá legyen felőlük, hogy nem mindnyájan közülünk valók."

Ha megvizsgálod a szövegkörnyezetet,láthatod,hogy ez nem JT-ra vonatkozik..hiszen hírük hamvuk nem volt még akkor mikor írta ezeket a sorokat...valójában János azokra gondolt akik elhagyták a Jézus Kr-ról szóló igaz tanítást.."akik tagadják a fiút" !!!(24.vers)

A valóság az,hogy ezen szentírási kritérium alapján az itt blogolok jelentős része;a szentírás mércéje alapján sem minősül hitehagyottnak...mert nem,hogy nem hagytuk el Krisztust;de hála neki,jobban megismertük és egyre jobban megismerjük őt....ez a szervezetben nem volt lehetséges...az esetemben 20 év után sem.

A lényeg..a barátod a szervezet által beleplántál erős félelem fogságában van...nem mer itt olvasni,mert ha kiderülne róla,hogy ezt teszi őt is kiközösítenék ez miatt.

A kérdés inkább az lenne,hogy vajon mi oka van erre a szervezetnek,hogy ezt a félelmet és előítéletet elültesse egy bent lévő tanú elméjében?

-Mitől félti a bent lévőket ha az az igazság rendíthetetlen szilárd alapokon áll ???

-Ha hiszi,hogy a bent lévőknek írásokon alapuló erős Istenbe vetett hite van ?!

Ne csodálkozz,ha visszaküldte a blog link-jét...még nem kész rá,hogy olvassa...,de tudod ha szervezeten belül lévő tantételbeli sandaságokra;fájdalmakra,sérelmekre igazságtalanságokra;nem kap majd választ..ha majd a saját bőrén érzi azt,....elkezd majd "gondolkodni"..na akkor ,de csak akkor lesz esély arra,hogy mást is olvasson,akár ezt a blogot is...mert a szabad gondolkodás a JT vallásszervezet legfőbb ellensége.

A kommented azon részére:
"csak olyan olvassak es komentelnek itt akik nem vagy mar mar nem tanuk. "

-Nos én papír szerint még Jehova Tanú-ja vagyok immáron 20 éve;
de ugyan ilyen papír szerint még Katolikus is,..mert amikor kiakartam jönni onnan a Pap egyszerűen csak elhajtott és nem húzta ki a nevem abból a bizonyos könyvből....
-Szóval még rajta vagyok azon a Katolikus listán is...,no de biztosan érted nem a papír számít...;hanem az ahol lelkileg tartózkodsz,....az Istennel való meghitt kapcsolat nem földi bejegyzéstől függ.

az mondod:szerintem nem eri el a celjat. akiknek "szukseguk" lenne ra nem olvassak, akik meg olvassak azonak "mindegy".

-Akiknek szüksége van rá ha Isten jónak látja akár ide is találhat;vagy más módon segíthet neki az ébredésében...végül is a végeredmény számít nem ?...:)

Én úgy gondolom csak Is az Isteni kegyelem síkján mozog a dolog ki az aki kijön és ki az aki nem JT szervezetéből.:
Róma 9:15-18.---ig:

15 Mert Mózesnek ezt mondja: Könyörülök azon, a kin könyörülök, és kegyelmezek annak, a kinek kegyelmezek.

16 Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené.

18 Annakokáért a kin akar könyörül, a kit pedig akar, megkeményít.

-Talán a barátodnál is eljön ennek az ideje,hogy kiszabadulhasson..mi mindenesetre imádkozni fogunk mindazokért akik még bent vannak.

Ellenben velük... MI még szeretjük őket !!! :)

...,de tőlük csak hidegséget ,gyűlöletet megvetést kapunk,sokszor...ebben a szervezet és vezetősége a hibás..nem ők.

-Sokan az itt olvasók közül megerősítik ezt...én is és mások is; igen sokat köszönhetünk eme blog létezésének,...ÉLETEK változtak meg néhány hónap leforgása alatt...szóval hasztalan?

-Ha olvasgatsz majd itt; magad győződhetsz meg arról,hogy igazat írok.

Béke veled.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.27. 13:09:57

@daneel olivaw:
Kedves ismeretlen!

Lehet, még kingdom nagyszerű magyarázata után sem fogod megérteni, mi ennek az oldalnak a célja. Egész egyszerűen ennek az is lehet az oka, hogy te személy szerint nem vagy érintve a dologban vagy egyszerűen csak nem érdekel a dolog.
Ez előfordul mindannyiunkkal, mert más-más érdeklődési körrel bírunk.
De kérlek tarsd észbe, hogy attól, hogy te valaminek nem látod értelmét, az attól még lehet nagyon is érdekes, sőt életmentő mások számára. Pl, ha éppen nem szenvedsz pl Prader-Willy szindrómában vagy valamilyen módon nem vagy érintett benne, akkor az ezzel a betegséggel kapcsolatos kutatások sem fogják túlzottan felkelteni a figyelmedet.

A blog már elérte célját és reméljük még ezután is ezt fogj az tenni. Én is egyike vagyok, aki olvasom és egyáltalán nem mindegy nekem. Azt hiszem, ezt sokak nevében kijelenthetem.

piktor23 2012.08.04. 07:50:07

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem szerintetek van-e olyan Jehova Tanúinál, hogy érvénytelen az alámerítkezés? Röviden: amikor alámerítkeztem még nem voltam 18 ezt azért tettem meg mert úgy gondoltam könnyebben tudok majd boldogulni otthon. Olyan dolgokat nem tettem, vagyis nem vallottam be hogy ne engedjék meg az alámerítkezést. Fiatal fejjel azt gondoltam így majd könnyebb lesz otthon. Viszont akkor még nem voltam tisztába azzal, hogy a kiközösítés mivel jár-nem beszélhetnek veled a szüleid-. Ha ezt akkor tudom vagy tudatosul bennem biztos soha nem teszem meg. Esetleg ha tud valaki segíteni ezzel kapcsolatban vagy tanácsot adni megköszönöm, mert úgy gondolom, hogy fiatal fejjel való alámerítkezést érvényteleníteni kellene mert más az ha valaki felnőttként teszi ezt meg akkor már több mindennel van tisztában érettebben gondolkodik jobban átlát mindent! Azért kell most vezekelnem mert gyerekként olyan döntést hoztam aminek nem láttam az esetleges következményeit. Úgy gondolom most felnőttként nem tenném meg ugyanezt és azért kéne visszamennem csak hogy a szüleimmel beszélhessek ez ugyanolyan képmutatás lenne és nem is bírnám csinálni mert nem hiszek ebben a szervezetben. Én nem akarom bántani őket csak nem értem.
A válaszokat estleges tanácsokat előre is köszönöm!

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.08.04. 09:28:09

@piktor23: Nehéz ügy remélem más is kapcsolódik...
-Szavaid szerint ,tanú családban születtél,...bár az alámerítés ,egy a Jehovának tett önátadás kifejeződése;..szavaid szerint ..

Te mégsem ezért hanem azért tetted,mert megakartál felelni a szüleidnek,sok ilyen fiatalt ismerek:)...nos ha ezt az utat taposnád..szerintem,ha ez elérhető lenne,..is...-mire számíthatnál?...bejelentenék a gyülekezetben,hogy az XY nem JT,..vagy nem tekintjük JT,..nek ami már ugyan az mint ha kiközösítettek volna,bár nem tudom aktívan jártál-e...milyen fájdalmat okozna neked...nálunk volt ilyen,hogy xy bejelentették,hogy nem tekintendő JT-nek mert nem volt az ítélő képességének a birtokában,amikor megkeresztelték...de ezt csak Mi tudtuk,..a többi tesó nem.,...de szerintem ez rád nem vonatkoztatható,..ez egy különleges eset.

mondod:

"fiatal fejjel való alámerítkezést érvényteleníteni kellene"

...Nos ...ez furcsa kérdés..még ha tanú családban is nőttél fel NEM ERŐLTETTÉK RÁD,..mint mondtad,Te magad akartad megtenni ,hogy megfelelj a szüleidnek.

Nem igazán látni tisztességes kiutat a szervezetből,ha egyszer már letetted a voksodat mellettük...ezen is gondolkozz el vajon MIÉRT?...itt Jó helyen jársz:)

-A másik,bár a szülőknek korlátozni kell az Őrtorony Inc.-szerint a hitehagyott gyermekekkel a kapcsolatot,mégsem azt jelenti ,hogy teljesen tilos,főleg ha egy fedél alatt laktok,és ha fiatal korú vagy.. ha nem ultra ortodox JT,..a szüleid nem sokat fogsz érezni ebből,...beszélj velük erről,hogyan tekintenének rád annak ellenére amit a WT elvárna tőlük,..szeretnének-e így is?

mondod:

"nem hiszek ebben a szervezetben.

Itt senki sem hisz bennük,...olyanokban akik a családi kapcsolatokra is ráteszik a kezüket,..meg bontva a család és barátság egységét,..a biblia nevében...:(

piktor23 2012.08.04. 11:10:31

@kingdom: köszi a válaszodat észrevételedet: Igen sajnos önszántamból tettem meg bizonyos érdekeim miatt, akkor nem voltam tisztában mit jelenthet rám nézve.Én nem akarok senki tanuval kapcsolatot létesíteni de a szüleimmel nem szeretnék szakítani. Testvérem is jehova tanúja Ő indította az egészet elmondta a véneknek hogy anyu szokott velem beszélni, erre egyik nap meglátogatták őket és elbeszélgettek velük csak azt fújták amit eddig is nem lehet semmilyen kapcsolat a kiközösített családtaggal, együtt se egyetek vele , telefonon se érintkezzetek csak olyan ügyekben ami elkerülhetetlen.....Anyut meg sem hallgatták avval kapcsolatban hogy Ő úgy érzi nem érvényes az én alámerítkezésem a fent említett körülmények miatt: Egyszer volt náluk a körzetfelvigyázó és akkor el akartam menni ezt megbeszélni de lehetőséget sem kaptam rá mondták, hogy ne menjek mert beszéltek az akkori vénekkel és nem lehet mit tenni. Az az igazság azért írtam ide hogy hátha tud valaki olyan megoldást amerre el tudnék indulni az ügyemmel kapcsolatban, mert ha anyukám beszél velem és ápolja a kapcsolatot, majd ez kiderülne Őt is kiközösíthetnék: Nem én vagyok az egyetlen gyereke van olyan aki benne van, van olyan aki nem. Számára ez elég patt helyzet.

picket9 2012.08.04. 12:05:15

@piktor23:
Pont ez is egy olyan helyzet, amire azt mondhatjuk és mondják az emberek, hogy
ez a vallás szétszakítja a családokat. Érdekes lenne, tanúság, ha leírnád az események sorát egy élet tapasztalatként, amin átmentél, ahogy kialakultak a dolgok.
(Persze csak ha te is egyetértesz vele)
Sok hozzászólás , tapasztalat volt már ami alapján meg kell érteni, hogy a szervezet érdeke mindig felül áll az egyéni, családi érdekeken, viszonyokon. Ebből a szempontból olyan mint
a hadsereg.
Ezzel nem tudsz mit kezdeni.
Mondanám, hogy fordulj családjogi ügyvédhez, mond el a sajtónak az esetet, de nyilván ezzel csak több bonyodalmat, költségeket
tennél magadra. (Szerintem pedig a helyzet ilyen súlyú.)
Ha média bekérdezne ennek a véni csapatnak pl: egy összejövetel végén, odamennének kamerákkal, mikrofonokkal , hogy "miért is
mondták ezt nektek?" , "tudják-e hogy ezzel mennyi kárt okoznak?",
akkor igen csak fájhatna a Szervezet feje.
De ezek kemény dolgok, nem akarlak ilyenre buzdítani.

Én is ismerek olyan anyát, aki rendszeresen beszél a gyermekével, hiába mondják a vének, hogy ez nem helyes.

Ha te az anyukáddal akarsz jó kapcsolatban maradni,akkor ha van rá lehetőség oldjátok meg ,hogy beszélgetni tudjatok, de mások ne tudjanak róla.

A másik megoldás ha anyukád értésére adod, hogy ez az egész helyzet miről szól, miben is vagytok. Találsz nagyon sok cikket a
blogon, vagy segítünk. Tehát ha anyukád felismeri, hogy egy szervezeti előírás nem írhatja felül a jó viszonyt a szülő-gyerek kapcsolatban, akkor könnyen lehet, hogy ki fog állni melletted , nem fog bűntudatot érezni.
(amit keltenek benne a vének)
És lehet, hogy megváltozik a gondolkodása és még ha kiközösítést is kockáztatná, akkor is nyíltan is tartaná veled a kapcsolatot, hisz téged előbbre fog tartani, minthogy a felekezeti hovatartozásod alapján szeressen vagy sem.

A másik, hogy a vének gyakran "beijesztenek", tehát még ha mondják is hogy ez nem lenne helyes ,meg a Biblia mást ír, ezek csak tanácsok.

Szerintem mivel te a legközelebbi család tag vagy
nem lenne kiközösítve az anyukád. Én ilyenről még nem hallottam. (ha nem jó tudom, majd írnak a többiek ez ügyben) (az más ha nem család taggal beszélne).
Még egy esküvőre is meg lehet hívni/ vagy legalábbis meghívnak egy kiközösített rokont, ott is megy a közfelháborodás, de mégis sokan így tesznek, még se lettek kiközösítve.

Tehát úgy érvénytelenítetted az alámerítkezést, hogy kiléptél, ennél jobban nem lehet már visszacsinálni.

Azt fontos megérteni, azoknak akik nem ismerik pontosan a "kiközösítés" jelentését, hogy ez
konkrétan az jelenti ,hogy "kapcsolat megszakítás" valakivel, leválás valakiről, szétválás valakitől".
Nem pusztán úgy kezelni mint egy ismeretlent az utcán, hanem mint egy bűnöst, aki vétett ellened, tehát gyűlölettel kell éreznek iránta.
Na ez a nagy különbség!

Szerintem még a "világi" törvényekben sincs ilyen kategória, még a börtönben levő személyhez is be lehet menni 2 hetente beszélgetésre, találkozásra.

Hú, nagyon felhúzott piktor23 esete!
(Most fel ne hívjanak fel a Bételből, a gyülekezetből, hogy menjünk széket pakolni valamelyik rendezvényre ,mert nagyon beszólok nekik :)

Sikert, kitartást, erőt kívánok a családodnak.

piktor23 2012.08.04. 12:38:49

Bűzlik nekem ez az egész dolog, amúgy anyuéknál pénteken voltak a vének és akkor mondták nekik hogy mindenféle kapcsolatot meg kell szakítani.Ja és 1998-óta vagyok kiközösítve vagyis én mondtam hogy nem akarok tovább tanu lenni.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.08.04. 12:50:04

@piktor23:
Egy kicsit bele is gabalyodtál...
Most értelek csak,...

"1998-óta vagyok kiközösítve vagyis én mondtam hogy nem akarok tovább tanú lenni."

-Szóval elkülönültél;....és ezt szeretnéd érvényteleníteni azzal,hogy valójában nem is voltál igazi tanú mivel nem is volt őszinte indítékú az alámerítkezésed?....

...hát ez így utólag már nem lehetséges,...ha ez velem történt volna,...és tényleg nagyon fájna...feljelenteném őket valamilyen módon....akár a médiát is bevonnám..

picket9 2012.08.04. 13:25:11

@piktor23:
Szia,
Az elmúlt 14-évben nem volt probléma ,hogy tartottad a kapcsolatot a családdal? Miért most gond? Vagy eddig nem tartottad?

Ilyen hosszú távú eseteknél lehet megérteni, hogy mennyire súlyos egy ilyen "tanács" , hogy szakítsa meg valaki a kapcsolatot egy "kiközösítettel".
És ez mehetne az életük végéig. Nonszensz az egész!

piktor23 2012.08.04. 16:52:44

@picket9: De tartottuk a kapcsolatot!!! Ilyen szintű nyomás nem volt eddig, állítólag mostanában nagyon sokat ezzel a témával foglalkozott az Őrtorony!!! A húgom meg friss keresztényként -habár ebbe nőtt fel de volt "kitérése" - bolygatta fel a dolgot a véneknél!!
Nagyon érdekes ez az egész és kissé tanácstalan valamint iszonyatosan felháborodott vagyok!!

piktor23 2012.08.04. 16:54:27

@kingdom: sztem a media nem oldana meg semmit igazából eléggé jól védik magukat lehet hogy több kár származna belőle mint haszon.

piktor23 2012.08.04. 17:06:42

Kingdom:az mit jelent,hogy nem "tekintendő JT-nek mert nem volt az ítélő képességének a birtokában" vagyis milyen körülmény volt??? Ha el lehet mesélni!!

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.08.04. 17:20:17

@piktor23:
egy legutolsó lehetőség .....:,de tényleg az utolsó,mert megsajnáltalak:

...csináld úgy hogy jársz összejövetelre,
...idővel visszafogadnak,...aztán meg később a háttérbe húzódsz arra hivatkozol,hogy a munkahely egészségi állapotod vagy akármi miatt nem tudsz járni; a lényeg papíron JT vagy.

...lesz belőled egy rossz szellemiségű,gyenge tanú,
ezért olykor meg látogatnak a vének,hogy buzdítsanak, te meg csak bólogatsz, mindig hogy rendben..ígérem megteszem ezt azt stb...

,...egy idő után megunják a látogatásokat be kategorizálnak,..rád unnak...

...de a célod elérted, fel oldódik a családod és közted lévő szakadék,...de ennek a fent felsorakoztatott árai vannak sajnos.
(legyél ravasz mint egy kígyó,...szelíd mint egy galamb...:) )

-Sok olyat ismerek akik csak névileg tanúk,..néha járnak csak gyülibe,..évente 1x az emlékünnepen,..vagy akkor se.

-..vagy olyat is csinálhatsz,hogy bejelented visszafogadásod után valamikor,hogy nem kívánod személyes(mondjuk EÜ) okokból látogatni az összejöveteleket éled az eddigi életed(de óvatosan) ezzel,nem különültél el,nem is vagy kiközösítve,...,de a lényeg a családod visszakaptad !!!...sajnos ezek vannak:(

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.08.04. 17:25:22

@piktor23:
ez nehéz ügy..orvosi papírok is kellenek,...elmebelileg kétesnek; nem beszámíthatónak bizonyító okiratok kellenek amik bizonyítanák,hogy a keresztelkedésed időpontjában fenn álltak a fenti okok....ezt utólag már nehéz lenne beszerezni egy pszichológustól.

reboot (törölt) 2012.08.04. 19:01:03

@piktor23:

bemásolom ide a társulati irányelvet:

nem pont az a helyzet, amit te leírtál, de a logikája a dolognak megérthető, nevezetesen az, hogy a vének elvileg nem fogják érvényteleníteni a keresztelkedésed, ha jártasak egy kicsit is a "terelgessétek" könyv leírásaiban

olvasd el, és látni fogod, hogy ők ÉRVÉNYESNEK tekintik az ilyen keresztelkedést, kivéve a 48. bekezdést, de arra is a bétel mond áment... szóval ez is egy járható út lehet... bár a kiközösítettekkel kifejezetten szeretnek 99%-ban szívózni, gyenyóskodni, mert náluk ilyen a krisztusi szeretet :( [tisztelet a kivételnek]

--
46. A vének ne tegyenek fel kérdéseket a helytelenül cselekvőnek a keresztelkedése érvényességével kapcsolatban. Ha az elkövető hozza fel ezt a kérdést, akkor a vének felhívhatják a figyelmét Az Őrtorony 2010. február 15-ei számának 22. oldalán megjelent cikkre. Az újrakereszteléssel kapcsolatban további információ található Az Őrtorony 1964. február 15-ej angol számának 123-126. oldalán és Az Őrtorony 1960. március 1-jei angol számának 159—160. oldalán. Az, hogy valaki Újra megkeresztelkedik-e, személyes döntés kérdése.

47. Előfordulhat, hogy egy helytelenül cselekvő azt állítja, hogy nem érvényes a keresztelkedése, és úgy érzi, hogy nem tartozik elszámolással a bírói bizottságnak, mert röviddel a keresztelkedése előtt titokban bűnt követett el. Ha a vének tudomására jutott volna ez a közvetlenül a keresztelkedése előtt elkövetett, komoly helytelenség, valószínűleg nem engedték volna meg neki, hogy megkeresztelkedjen. Ám ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az önátadása nem érvényes. Néhányan jóval a keresztelkedésük előtt adják át magukat, míg mások csak röviddel előtte teszik ezt meg. A vének nincsenek abban a helyzetben, hogy olvassanak a szívekben, és nem tudhatják biztosan, hogy Jehova hogyan tekintett a személyre a keresztelkedésekor. Ha a vének tudomására jut, hogy egy megkeresztelt személy titokban súlyos helytelenséget követett el még kereszteletlen hírnökként, de felhagyott a helytelenséggel a keresztelkedése előtt, akkor tanácsot kell adniuk, és bátorításról kell gondoskodniuk. A keresztelkedést megelőző helytelenségek miatt nem kell bírói bizottságot létrehozni (1Kor 6:9—11). Ám ha az illető a keresztelkedés után folytatta a súlyos helytelenséget, akkor a vének általában aszerint fognak foglalkozni vele, aminek vallotta magát, vagyis úgy, mint egy önátadott, megkeresztelt kereszténnyel, és bírói tárgyalásra kerül sor. Ezt követően, ha úgy érzi, hogy újra meg kell keresztelkednie, ez az ő személyes döntése. Ugyanakkor nem kell újra megkeresztelkednie valakinek egyszerűen csak azért, mert az igazságnak vagy az egyik Szentíráson alapuló tanításnak a pontosabb megértésére jutott, vagy mert növekedett az ezek iránti értékelése (Péld 4:18).

48. Ritkán előfordul az az eset, amikor nyilvánvaló, hogy a keresztelkedés nem volt érvényes, mivel az érintett a keresztelkedése előtt nem hagyott fel a komoly helytelenséggel, még egy rövid időre sem. Például lehet, hogy a keresztelkedése idején az illető erkölcstelen körülmények között élt egy más nembelivel vagy egy azonos nemű személlyel, esetleg tagja volt egy olyan szervezetnek, melynek a tevékenysége ellentétes a gyülekezet semleges álláspontjával, vagy valamilyen hasonló állapot állt fenn. Ha vannak kérdések, fel kell venni a kapcsolatot a fiókhivatallal.

piktor23 2012.08.04. 20:23:52

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat segítséget!!!!
Üdv: piktor23
süti beállítások módosítása