EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Ki a sötétségből 2. rész

2010.11.23. 17:57 | Johnny Joker | 8 komment

Ki a sötétségből 2. rész

 

Ezt a részt öcsémmel írtuk, mivel róla szól. 

Sziasztok, Dave vagyok, és három évvel vagyok fiatalabb a bátyámnál. Bátyám kiválása (2006 december) után továbbra is jártam gyülekezetbe, először önként, örömmel, de aztán a dolog kezdett egyre inkább kényelmetlenné válni. Egyikünk sincs kiközösítve. Bátyám kiválásának bejelentésekor tisztán emlékszem a Fekete sith úr szabálytalan bejelentésére a gyülekezet közben, a helyi bejelentésekben. Bejelentette azt, hogy Johnny tovább már nem kereszteletlen hírnök, majd hozzáfűzte, hogy ez, hogyha meg lett volna keresztelkedve, olyan lenne, mintha kiközösítették volna (Johnny magától vált ki), majd egy félmondat erejéig megjegyezte, hogy mivel ez nem így van, továbbra is lehet vele beszélgetni, próbálják a gyülekezet tagjai visszaterelni őt a gyülekezetbe.

Tehát bátyám kiválása után továbbra is jártam a gyülekezetbe, és buzgón prédikáltam. Volt rá példa, hogy 20 órát mentem egy hónapban (2007. augusztus).

Buzgalmam azonban idővel lankadni kezdett. Sokszor gondolkodtam rajta, hogy barátaim nincsenek, már a bátyám sem jön velem a gyülekezetbe, a fiatalok elmentek a gyülekezetből, és már az egész dolog szürkének tűnt. Egyszer ki is próbáltam, hogy nem köszönök senkinek egy gyülekezeti alkalommal. Nem ért meglepetés, 3 embernél több nem jött oda és nem köszönt nekem. Megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy vajon ez lenne az a közösség, ami olyan szépen le van írva a kiadványokban, az együtt mosolygó fiatalokkal, akik felkarolják az elesetteket, és azokat is, akik nem úgynevezett partyarcok? Hogy mehet ez így Isten szervezetében? Amikor feltettem a kérdést egy-egy testvérnek, akikkel előfordult, hogy beszéltem vallási kérdéseimről, azt kaptam válaszként, hogy nekem kell tenni annak érdekében, hogy legyenek barátaim és jól érezzem magam a gyülekezetben.
Ilyen hangulatban (2008.–ban) júniusban és júliusban csak 1-1 órát adtam le a munkajelentésemben. Augusztusban nem prédikáltam és a munkajelentések leadása idején Mihály véntestvér megkérdezte, hogy miért nem adtam le eddig munkajelentést, és hogy most tudok-e leadni. Azt válaszoltam, hogy sajnos most nem. Erre rögtön, gondolkodás nélkül (már előre kitervelte, már alig várt erre a pillanatra) a következőket mondta: „Jó, akkor gyere a kisterembe.” Útközben szólt a Zrinyi testvérnek, a 160 szavas testvérnek, és bementünk a kisterembe… 

Itt megjegyezném, hogy bárki (bármely hírnök) a gyülekezetből csak két hónap után számít rendszertelennek, és hat hónap után tétlennek. Továbbá a fiatalok ilyen ügyeiben a hivatalos szervezeti elrendezés szerint a problémát mindenképpen az érintett fiatal szüleivel együtt kell tisztázni, abban az esetben, ha a fiatalnak a szülei is Jehova Tanúi. Az én apám vén volt (akit a Fekete nagyúr el akart távolítani, és vagy az ő megbízására, vagy azért, hogy Mihály a kedvében járjon, történt ez az intézkedés), mégsem szóltak neki erről semmit, sőt, én meséltem el neki hazafelé. Ennyit Mihály véntestvér teokratikus eljárásmódjáról. A saját szabályaikat sem tartják be.  

A kisteremben a szokásos fejtágítás közben a Zrinyi egész végig csak bólogatott, nem véletlenül őt választotta őt társának ebben az ügyben (ugye az elrendezés szerint két vénnek kell jelen lennie a problémás fiatalon és a SZÜLŐJÉN kívül), mert saját véleménye nincs semmiről, csak bólogat, ezért is vették be a triumvirátusba, és ezért is hívják ”a 160 szavas testvér” – nek a gyülekezetben. A probléma valódi okának megbeszélése hiányában és a kötelező bibliaversek után elhangzott a következő, ominózus mondat: „Egy heted van gondolkodni, választhatsz: nem prédikálsz, a kereszteletlen hírnökségedet felfüggesztik és tanulmányozol egy vénnel, VAGY nem leszel kereszteletlen hírnök.” Kaptam tehát egy hét gondolkodási időt, ez pedig a második dolog, amiben szintén szabálytalanul jártak el. A teokratikus elrendezés szabályai között sehol sem szerepel ilyen egy hetes határidő!!! Hozzáfűzte még: „Azért szeretnénk téged ÚJRA látni.” – mintha már ki is léptem volna, vagy nem lennék tagja a gyülekezetnek. 

Már akkoriban is voltak kételyeim a vallás tanaival, a gyülekezet tisztaságával és hangulatával kapcsolatban, rohadtul nem az, amit a kiadványokban hazudnak és lerajzolnak a szépen mosolyogva kezet fogó fiatalokkal, és a szeretetteljesen tanácsot adó vénekkel. Valamilyen szinten magam alatt voltam, de örültem is a lehetőségnek, mert magamtól nem mertem volna kilépni, mert tudtam, hogy ezzel támadási felületet adok a triumvirátusnak az apám véni tisztsége ellen folytatott hadjáratában. Az egy hét lejárta előtt még külön behívott engem meg apámat a Fekete sith nagyúr egy kis beszélgetésre a kisterembe (nem véletlenül nevezik a gyülekezetben a kistermet ’csontozónak’). Erre nem egy gyülekezeti alkalom után került sor, mint ahogy szokott lenni. A szokásos fejtágítás után elmondtam, hogy miről mit gondolok, a válasz természetesen tipikus bibliaverses felpofozás volt, mosolyogva, kedves álarc mögül, kimérten, számítóan, minden lépést előre megtervezve, és minden lehetőséget számba véve utasított helyre, irányította a beszélgetést. Itt elmondtam azt is, hogy engem csak az zavarna, ha apám nem lehetne továbbra is vén, és felolvastam a következő bibliaverseket:
Jeremiás 31: 29 Azokban a napokban nem mondják többé: »Az apák ették az éretlen szőlőt, de a fiak foga vásott el.« 30 Mindenki a maga vétke miatt fog meghalni. Minden embernek, aki az éretlen szőlőt eszi, a saját foga vásik el.” ,  2Királyok 14: 6 A gyilkosok fiait nem ölte meg, éspedig a Mózes törvényének könyvében megírtak szerint, amelyben Jehova megparancsolta: „Az apák ne ölessenek meg a fiak miatt, és a fiak se ölessenek meg az apák miatt. Mindenki a maga bűnéért haljon meg.”

Ezek ellenére a rutinos szóforgató módján kimagyarázta a helyzetet. 

Később tudtam meg, hogy más gyülekezetekben szolgálnak olyan vének is, akiknek több gyermeke is kiközösített, illetve VOLT kereszteletlen hírnök. Amikor ezt apám a későbbiekben a saját védelmére felhozta, a válasz az volt, hogy a mi eseteink (bátyám és én) két éven belül történtek, és hogy igazgassa a gyülekezetet az, aki a saját házanépét sem tudja helyesen igazgatni. 1Timóteusz 3: 4 olyasvalaki, aki jól igazgatja a saját háznépét, és akinek gyermekei alárendeltségben vannak, teljes komolysággal 5 (valóban, ha valaki nem tudja, hogyan igazgassa a saját háznépét, akkor hogyan fogja gondját viselni az Isten gyülekezetének?); hozzátenném, hogy apánk helyesen igazgatott minket, minden gyülekezeti alkalmon jelen voltunk, otthon is tanulmányoztunk szüleinkkel.  

Tibi megkérdezte még egyszer a véleményemet, elmondtam még egyszer ugyanazt, amire ugyanazt a választ mondta. Hiába mondtam, hogy oké, de én nem erre gondoltam, ugyanazt hajtogatta, amíg meg nem untam, és úgy jöttem ki a beszélgetésből, hogy én vagyok a hülye. Ne felejtsük el, hogy egy tizenhat éves fiatal és egy ötven év körüli, a „szakmában” már jártas vén és ravasz róka között volt az eszmefuttatás. Csak az erőviszonyok ismertetése végett. Időközben eszembe jutott, hogy a csontozó kifejezést a kisteremre egy – azóta már leváltott – kisegítőszolga miért ragasztotta rá. A beszélgetés eredménye az lett, hogy apa véni alkalmassága nem rám tartozik, ettől függetlenül döntsek. 

Az egy hét lejártával, a következő gyülekezeti alkalommal, a szolgálati iskola után, az ének alatt behívott a FEKETE véntestvér engem és apám a kisterembe, amiatt, hogy az nem egy szokványos dolog, hogy jelen van az illető, mikor bejelentik, hogy nem kereszteletlen hírnök többé. Még egyszer megkérdezte: „Dávid, biztos, hogy nem akarsz kereszteletlen hírnök lenni?” Válaszom: „De igen, ha édesapám vén maradhat.” FEKETE véntestvér: „Bocsánat, testvérem, de te szabsz nekem feltételeket?”  Ebben a beszélgetésben már elég erőteljesen terelt afelé, hogy a végén azt mondjam, nem akarok kereszteletlen hírnök lenni. Mivel feleslegesen nem akartam az maradni, a végén kihúzta belőlem, hogy nem. Magyarul behúzott a csőbe, és akkor, az ének és a helyi bejelentések után, a véntestvér felment a pulpitushoz és 70-80 ember előtt (most már szabályosan) bejelentette:”Kozák Dávid a kérésére nem kereszteletlen hírnök többé.” 

A gyülekezet végén néhányan odajöttek hozzám, igencsak meglepődve, azt kérdezve, hogy pont te, Dávid? A néhány fős, körém gyűlt csoporthoz |3erkes |\/|ihály véntestvér gyermeke, Dávid is csatlakozott és mindenki füle hallatára a következő, ominózus kijelentést tette:

„Nomen est omen” – melynek jelentése: A név intő jel (figyelmeztet arra a rosszra, ami valakivel történt, vagy történhet, amire a neve utal). Szó szerinti fordítása: a név végzet.
Forrás: Wikipedia

Ezen több jelenlévő is durván megbotránkozott ( az 0láh családból ketten is, csak az utánajárhatóság végett), mivel Dávidka, aki oly büszke arra, hogy latint tanult, ezt a kifejezést Johnnyra és rám értette. A kijelentés nem lett tisztázva, bocsánatkérés sem történt miatta, sem a testvérnőtől, aki a leginkább megbotránkozott a PÉLDAMUTATÓ véntestvér PÉLDAMUTATÓ gyermekén, sem a fültanúktól, sem a szüleimtől, illetve tőlem, vagy Johnnytól. Mindössze annyi történt, hogy a véntestvér, gyermekét óvandó azt mondta rám, hogy rossz társaság vagyok, nem beszélhet velem, ezt megtiltotta neki. Hogy ezt igazából miért tette, gondolom, nem kell ecsetelnem. Kár, hogy nem emlékezett a FEKETE bejelentésére Johnny kiválásakor: „… továbbra is lehet vele beszélgetni, próbálják a gyülekezet tagjai visszaterelni őt a gyülekezetbe.” A gyülekezeti barátaim nem kerestek többé, ahogyan Johnnyt sem a legjobb gyülekezeti barátai. 

Édesapám ezután is elvárta, hogy járjak a gyülekezetbe, függetlenül attól, hogy én kereszteletlen hírnök vagyok-e, vagy nem. Jártam is. Október végén, amikor az események okozta sokk már csillapodott, indulás előtt bejött a szobámba és azt mondta, hogy „Megyünk a gyülekezetbe.” Én éppen az Antigoné elemzését írtam az asztalomnál. Felpillantottam, és mondtam, hogy „Jó, menjetek.” Így végül is elengedett. Először nem mentem gyülekezetbe…

The Joker Bros.

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr42468422

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: this 2019.02.07. 15:52:03

_NEW_ Granta Book Of African Short Stories. connect Rioja seeking nivel Recom covers - trunexslowli

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.11.24. 21:16:39

Dave,nagyon fontos,hogy ezt a Történetet kiírtad Magadból. Többször átolvastam.... ilyen fiatalon keresztülmenni.... hát ez egy lelki-szellemi "úthenger". Nagyon fontosnak tartom: bármi szeretetlenséget is kaptál,szellemi "pofont", -"Jehova nevében"-azt nem Krisztustól Kaptad. A Sátán annak örülne,ha teljesen elutasítanál mindent,ami Istennel,Jézussal,Bibliával kapcsolatos. Imádkozom Érted,hogy fel Tudj állni a "padlóról",és el tudd utasítani az ördögi megfélemlítésnek! Sorstársi tisztelettel Üdvözöllek: Kovács Zsolt

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.11.24. 21:22:48

Visszaemlékszek.... én is voltam egyszer "csontozóban"-csak akkor még nem volt "Királyságterem". A helyszín egy vénnek a lakása. Szó nem volt "kihallgatásról". Megbeszélt időpont előtt mentem (kb.:5 perccel) Láttam,hogy más vének is ott vannak. "-Bocsánat,hogy előbb érkeztem..."..-Á,dehogy baj,ülj csak le,rád VÁRTUNK! " A többit Tapasztaltad,Leírtad. (Visszamentem időben én 23 évet... ) A végén ezt mondtam annak a vénnek,aki a példaképem,és a tanítóm volt: "Még a legelvetemültebb bűnözőnek is van valaki aki szól mellette egy mondatot....én ezt sem kaptam meg." Totális vallási diktatúra.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.11.24. 21:27:33

Az "én időmben" ez a kifejezés,hogy "csontozó" nem volt (1986-1995) Viszont volt a Bírói Bizottságra egy találó "teokratikus szleng": SZANHEDDRIN". Jaj annak aki oda kerül... Döbbenetes látni,hogy azok a "vének",akik a civil életben senkik maradtak (-velem együtt),hogyan válnak "élet és halál Uraivá",mennyire el tudnak szállni. Szánalmasak. Dave,kívánom hogy adjon erőt Neked az Úr Jézus,hogy tudj megbocsátani Nekik....ők is áldozatok,becsapott emberek!

l.gabi 2010.11.24. 23:13:46

Bár nagyon fáradt vagyok, nem bírom megállni szavak nélkül.
1. Miért van az, hogy Mihály véntestvér rendszeresen olyanokkal akar tanulmányozni, aki másoknak a gyereke? Miért mások gyerekét veszi el? Hogyhogy ez nem tűnik fel senkinek?
2. Mihály jó példa? Ki az, aki annak tartja őt? A gyülekezet? Egy embert sem ismerek, aki így gondol rá. Ha lehetne, szépen ide írhatnám néhány volt (vén?)társa nevét. Ha valaki kételkedik ebben, keressen meg olyanokat, akikkel együtt volt szolgált és lehet gyűjteni a véleményeket. Kicsit sem fogják vissza magukat!!!
3. Hopp, az egész augusztusban. Kellett a statisztikához? Majd lesz a blogomban egy vén írása arról, hogy mit is jelent az augusztusi zárás...
4. Nézzétek meg Johnny és Dave az általatok (szerintem joggal) kritizált két vén előéletét. Nagyon sok meglepetés van mindkettőnél! Budapesten belül minimum három gyülekezetet tudnék mondani. Hiába régen voltak ott, mai napig őrzik emléküket.
Tibor sem annyira ügyes, amilyennek látszik, pár kérdéssel a sarokba lehetne szorítani.
5. Jó társaság... Mihály véntestvér mitől lenne az? Csak egy véleményt szívesen olvasnék olyantól, aki leírná, azonnal tudnék mesélni. Bár akkor kicsi voltam, de nagyon sok kellemetlenséget tudok kötni a személyéhez.

SraightEdge78 2010.11.24. 23:59:41

@Zsolt520: Üdv Mindenkinek! Ne haragudj, de az utolsó tagmondatoddal nem értek egyet! Mármint azzal, hogy áldozatok. Mert valóban szánalmasak...ebben totálisan igazad van ÁMDE...
Azt hogy vén legyen ő maga választotta. Csakúgy, mint a Gestapos és autokratikus vezetési módszereit. (26 éves gyereket ilyen aljasul csőbe húzni???)
Azaz azt állítani, hogy egyszerű áldozata lenne a Brooklynban működő gépezetnek,nem túl szerencsés. Mert nyugodtan dönthetett volna úgy is, hogy még inkább Jézust tekintve követendő példaként "hű és értelmes rabszolgaként" terelgeti a rá bízott nyájat.
Hogy mi a legékesebb bizonyítéka annak, hogy mégsem ezt tette? (Már túl a Dave által fentebb leírtakon)...

"A nép sokasága a király dicsősége; a nép elfogyása pedig az uralkodó romlása."
(Pél.14:28)

Miben nyilvánul meg mindez a valóságban (vagyis hát csak a blogon leírtakra hagyatkozhatok)???
Hát abban hogy:

- Több év alatt is csak néhányan keresztelkedtek meg
- A kereszteletlen hírnökök, sőt keresztelt Tanúk is elhagyták a gyülekezetet
- Ellaposodott a közösségi élet...elmaradtak a régi, szép emlékű kirándulások effélék
- Régi barátságok szakadtak meg váratlanul gyorsan
- A megmaradt, nem a belső körhöz tartozó, nem megvezethető hívek pedig kétszer meggondolják, ki előtt és mit mondanak.

Nos a fentiek külön-külön is meglehetősen távol állnak az ideálisnak tekinthető gyülekezeti (JT-k esetén) de még akár közösségi - értitek - (ronda, Jehova számára útálatos VILÁGI népek esetén) légkörtől!
Felvetődhet persze a kérdés: "Que vadis???"-azaz "Kinek használ?" - Kinek jó mindez?
(Nem csak Be***s Dávid tud latinul...Mondjuk a "Nomen est omen"-es megjegyzéséhez nekem egész más verzióm van, majd a hozzászólás végén leírom...PostScriptként! xd)

Összegezés:

Szóval, kinek is jó mindez? Nyilvánvaló, hogy a gyülekezetnek semmiképpen sem. De hosszú távon maguknak a vezetőknek sem, mert erre mondja a találékony köznyelv azt, hogy "maga alatt vágja a fát". Azaz addig piszkálják kifelé a gyülekezetből a híveket, míg végül nem marad kit igazgatni. Ne adja Isten hogy így legyen és persze kívánom a helyzet jobbra fordulását. Meg persze azt is hogy valóban mindenki a keresztényi szellemiség jegyében megbocsásson a másiknak.

Ps. (Post Script, azaz Utóirat)
Kis adalék a "Nomen est omen-hez"
Lehet (de csak nagyon feltételes módban...majd kiderül néhány év múlva) hogy nem is arra értette, hogy a bátyád nyomdokaiba léptél! Nekem első körben az a gondolatom támadt, hogy Dávid-Dávid viszonylatban értendő a "Nomen est omen..."
Azaz azt gondoltam: micsoda egy bátor gyerek: hogy szembe mondja az apjának - Igen, énis követem majd Dávid példáját (Hiszen a név kötelez...)
Azért majd informáljatok mindenkit, hogyha esetleg mégiscsak megtörténik, amit felvázoltam! Mert az lesz a romlás kezdete, meg mert akkor feldobok egy lottószelvényt is... HÁTHA az is bejön.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2010.11.25. 00:14:51

@SraightEdge78: Kedves kommentező! Dave 16 volt nem 26, de ez elütés természetesen.
A következő mondataid:
"Miben nyilvánul meg mindez a valóságban (vagyis hát csak a blogon leírtakra hagyatkozhatok)???
Hát abban hogy:

- Több év alatt is csak néhányan keresztelkedtek meg
- A kereszteletlen hírnökök, sőt keresztelt Tanúk is elhagyták a gyülekezetet
- Ellaposodott a közösségi élet...elmaradtak a régi, szép emlékű kirándulások effélék
- Régi barátságok szakadtak meg váratlanul gyorsan
- A megmaradt, nem a belső körhöz tartozó, nem megvezethető hívek pedig kétszer meggondolják, ki előtt és mit mondanak."

... szóval ezek a mondatok a blogom kvintesszenciája!!! Hihetetlenül pontosan és jól megfogalmaztad a FŐ problémákat. Nagyon örülök, hogy ennyire "átjön" a mondanivalója, az üzenete az írásaimnak. Lehet, hogy veresegyházi vagy? Hihetetlenül jól fogalmaztál, mégegyszer köszönet!

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2010.11.25. 00:32:27

@SraightEdge78: Zsolt szerint olyan szempontból áldozatok, hogy attól függetlenül, hogy milyen kegyetlenek, ők is hisznek a tanúknak felállított dogmarendszerben, és meggyőződésük, hogy jót cselekszenek. Ez valamilyen szinten a mentségükre szolgálhat, bizonyos szempontokból. Azonban ismerek olyan véneket, is akik totálisan megjátsszák a szerepüket és nem hisznek semmiben... csak a hatalomban. Lehet, hogy hihetetlen, de van ilyen.

SraightEdge78 2010.11.25. 22:46:52

@Johnny Joker: Én is örülök, mert valóban jól lejön a lényeg. Mint tegnapi a postomban is mondtam, mindennemű információm a blogról származik (Ki a sötétségből 1., Relatív barátság - ez utóbbihoz hozzászólást is írtam), és minden tekintetben távol vagyok a veresegyházi gyülekezettől (földrajzilag és átvitt értelemben is). Azért volt közöm a szervezethez, mert ismerek több gyakorló tanút is,akár a kollegáim köréből is.Sőt, az érdeklődés szintjén még tanulmányoztam is, de nekem akkor is első helyen a racionális, jól körülhatárolható saját világképem áll, középpontjában a Józan Ésszel, ami által - és a blogbejegyzések elolvasásával, meg némi személyes tapasztalatok hozzáadásával persze! - BÁRKI szintetizálhatja az általam leírtakat. Köszönöm hogy megerősítetted az elgondolásaimat! További sok sikert kívánok, és örömmel látom hogy sok, a vallási vitákban nálam szakavatottabb ember (Tamara, JTinfo, Zsolt és főleg Barna Zoltán, akinek egy dolgozatát személyes érdeklődésem okán én is megtaláltam már korábban a Neten) oldalának vagy blogjának a linkje felkerült az oldaladra. A JóIsten adjon ehhez a munkához kitartást Newktek!
süti beállítások módosítása