EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

7. Összegzés

2010.12.01. 18:10 | Johnny Joker | 10 komment

- 66 -


7. Összegzés


Úgy gondolom most 30 éves fejjel, hogy egy túlkapásokra is hajlamos szervezet, túlkapásokra is hajlamos tagjának a családjában nőttem fel, és nem tudtam megfelelően kezelni ezt a helyzetet.

Nagyon hálás vagyok Jehova Tanúinak sok mindenért, elsősorban azért, hogy segítettek megismerni Jehovát, mint valóságos személyt, a fiát Jézus Krisztust, és azt, hogy az ő váltságáldozatába vetett hitünk által lehetőségünk van egy jobb életre. Azért is hálás vagyok nekik, hogy megtapasztalhattam egy olyan közösség légkörét, amely felülemelkedik az e világban tapasztalható ürességen és nagy hangsúlyt fektet a szeretetre.

Ezt a hangulatot különösen akkor tapasztaltam, amikor a 2002-es római nemzetközi kongresszuson a záró 212-es ének (új énekesben 002-es) alatt lehetőségük volt a magyar küldötteknek a stadion futópályáján végigmenni, és hallani, ahogy a 80.000 testvér különböző nyelveken azt énekli, hogy „Nagy Jehova hálás a szívünk Neked….”

A szervezet mellett hálás vagyok a szüleimnek, azért, hogy nem tartották közömbösnek a nevelésemet, és igyekeztek a legjobbat nyújtani nekem, és szinte biztos vagyok benne, hogy édesapám tetteinek hátterében is az állt, hogy szerette volna, ha az életem e régi romlott világban is a lehető legjobban alakulna.

Fentiek mellett azonban elgondolkodtató a Wikipedia (angol változat) „spiritual abuse” címszó alatti leírása (2010. szeptember 1-én). A „spiritual” szó jelentése szellemi az „abuse” szó pedig az alábbiakat jelenti, és nehéz magyarul jól visszaadni: durva bánásmód, gyalázkodás, helytelen használat, mocskolódás, rongálás, túlkapás, visszaélés, félrevezetés, megbecstelenítés, meggyalázás, sértegetés, ócsárlás. Én most „szellemi túlkapás”-nak adom vissza a kifejezést, de ez nem pontos fordítás, és a rendelkezésre álló lehetőségek közül a „legenyhébb” kifejezés. A Wikipedia tehát a következőket írja a „Szellemi túlkapás” címszó alatt angolul, amiből kivonatosan idézek:

„Szellemi túlkapásnak nevezzük azt, amikor egy vallási hatalommal rendelkező, vagy különleges szellemi gyakorlatokat alkalmazó személy Isten, vagy az egyház nevében félrevezet, vagy rossz bánásmódban részesít egy másik személyt … A szellemi túlkapás során Isten, egy hit, vagy egy vallás nevében rosszul bánnak egy személlyel, akár egyszeri alkalommal,

Memoire 30
|2010.


- 67 -


akár egy hosszabb idő alatt, és ezt a helyzetet az alábbi felsorolás bármelyike jellemzi:

- pszichológiai és érzelmi zsarolás (abuse),
- bármilyen tett, vagy szó, amely aláássa, megalázza, vagy megszégyeníti egy adott személy természetes értékét és emberi méltóságát,
- szellemi hatalomnak való alárendeltség bármilyen nem tetsző vélemény kinyilvánításától való jogfosztottság mellett, megfélemlítés,
- egy adott személy szellemi kérdésekben való saját véleménynyilvánítási jogának ésszerűtlen korlátozása,
- téves vádak és ismételt kritika azáltal, hogy az adott személyt rombolóan engedetlennek, lázadónak, hit nélkülinek, sátáni befolyás alatt állónak, hitehagyottnak, és Isten, valamint az egyház ellenségének nevezik,
- a hit gyakorlásának korlátozása,
- a családtól és a barátoktól való kiközösítés a vallási álláspontok miatt,
- fizikai bántalmazás, amely magában foglal testi sértést, élelemmegvonást, és szexuális zaklatást,
- kizárólagosság; kívülállók véleményének, kritikájának visszautasítása, és a kívülállók gonosznak való beállítása,
- információ visszatartása, és csak egy néhány kiválasztott személynek való átadása,
- azonosulás veszélyes és természetellenes vallási nézetekkel és gyakorlatokkal,
- ellenséges viszonyulás, amely magában foglalja a kirekesztést, (agressziót a kapcsolattartásban, szülői elhidegülést) és az üldözést.

A „szellemi túlkapás” szót először a XX. század vége felé kezdték használni a vallási vezetők hatalommal való visszaélésével kapcsolatban.

A szellemi túlkapást gyakran nagyon nehéz tényekkel alátámasztani. Az áldozatok gyakran nincsenek is tudatában, hogy mi történik velük a társaktól jövő nyomás, vagy a vallási vezetőség iránti engedelmességükkel kapcsolatos bűntudat, stb. miatt. Általában az az elfogadott álláspont, hogy ha valakinek nehezére esik elfogadni a vallási túlkapással kapcsolatos helyzetet, akkor az adott személy a hatalomtól függetlenné akarja tenni magát, és gyakran ez oda vezet, hogy az illető személyét szélsőséges módon megbélyegzik (személyesen és nyilvánosan is).

Memoire 30
|2010.


- 68 -


Egy olyan környezetből kikerülni, ahol szellemi túlkapás tapasztalható, általában több hónapos, vagy több éves folyamat. Érzelmileg és pszichológiailag kimagaslóan nehéz és fájdalmas érzéseket élnek át azok, akik képesesek kikerülni egy ilyen helyzetből. Bizonyos esetekben a szellemi túlkapást tapasztaló személynek maga mögött kell hagynia a közvetlen családtagjait és barátait, akik még akár meg is tagadhatják őt. Fontos, hogy az ilyen személyek segítséget és tanácsot kapjanak olyan „külsősöktől” akik nem részei a szellemi túlkapást felmutató csoportnak.” – eddig az idézet.

Úgy gondolom, hogy a fenti leírás illik a helyzetemre. 12 évesen, amikor elkezdtem a körzetfelvigyázó jelenlétében sírni a családi tanulmányozás alatt, nem tudtam pontosan, hogy miért sírok. 18 évet kellett várnom még mire összeállt a kép. Azért sírtam akkor, mert ellentétet éreztem a Krisztusi tanítás szelleme és a családi tanulmányozáson érzett hangulat között, és úgy érzetem, hogy az ilyen gondolataimnak nem adhatok hangot.

Ugyanígy, jelenleg leküzdhetetlen akadálynak tűnik számomra, hogy megértsem, miért állítja be jó példaként Jehova Tanúi szervezete azt, amikor gyerekek már 12-14 évesen, vagy még fiatalabb korban megkeresztelkednek, amikor Jézus a tökéletes ember – aki életével példát hagyott számunkra – 30 éves korában keresztelkedett meg. Saját bőrömön tapasztalom, hogy a személyes meggyőződés nélküli megkeresztelkedés nem egészséges dolog. Egy fiatal pedig, aki érzelmileg, anyagilag a szüleitől függ, könnyen befolyásolható akarva-akaratlanul, ezért a szülőkön rendkívüli felelősség van ilyen tekintetben.

Ahogy a könyv előszavában írtam, hosszú alagútból értem ki, és végre eljutottam oda, hogy nem kényszerülök a homokra épült házam szép látszatának a fenntartására. Egy hatalmas terhet tettem le, és sok, hosszú ideig homályosnak tűnő kérdést látok ma már tisztán, ilyen például a családom házasságomhoz való hozzáállása. Véleményük szerint a feleségem áldozata vagyok, és ő az oka annak, hogy kiközösítésre okot adó életet éltem. Való igaz, ha Márti úgy állt volna hozzá, akkor elképzelhető, hogy még hosszú időn keresztül próbáltam volna a homokra épült házam szépnek tűnő látszatát megőrizni, de ő ennek nem sok értelmét látta, mint ahogyan én sem. Nem akarta, hogy csakis az ő hatására, vagy az ő kedvéért járjak gyülekezetbe.

Memoire 30
|2010.


- 69 -


Hálás vagyok neki, hogy a minket körülvevő emberek döntő többségétől eltérően ő átlátott a felszínen és – felvállalva a vele járó nehézséget és áldozatokat – támogatott abban a folyamatban, aminek a vége az, hogy felismertem, honnan is jövök valójában, milyen értékek formálták eddig az életemet. Ezzel azonban a történetnek nincs vége. Barack Obama amerikai elnök mondta Irán nukleáris törekvéseivel kapcsolatban a hivatalba lépését követően nem sokkal, hogy „egy nemzet erejét nem az határozza meg, hogy mit tud lerombolni, hanem az, hogy mit tud felépíteni”.

Én le tudtam rombolni a meglévő, sokak szemében szépnek tűnő, de homokra épült szellemi házamat és – bár komoly erőfeszítéseket igényelt mindkettőnk részéről – nem tekintem erénynek, erősségnek, dicsőségnek. Egy rövid pihenő, szusszanás után célom hozzálátni az építési koncepció átgondolásához, tervek készítéséhez és utána a megvalósításához. Bízom benne, hogy a Memoire 40 kiadásával be tudom majd mutatni az olvasóknak ezt az új, sziklára épített házat és azt, hogy milyen élményeken, érzéseken mentem át az építési munkálatok során. Addig is Pál szavaival búcsúzok:

„A szeretet hosszútűrő és kedves. A szeretet nem féltékeny, nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, nem viselkedik illetlenül, nem keresi a maga érdekeit, nem válik ingerültté. Nem tartja számon a sérelmet. Nem örvendezik az igazságtalanságnak, hanem együtt örvendezik az igazsággal. Mindent elvisel, mindent elhisz, mindent remél, mindent kitartással tűr. A szeretet soha nem vall kudarcot… Amikor kisgyermek voltam úgy beszéltem, mint egy kisgyermek, úgy gondolkodtam, mint egy kisgyermek, úgy okoskodtam, mint egy kisgyermek; de most, hogy férfi lettem, elhagytam a kisgyermek jellemvonásait… Jelenleg részleges ismeretem van, de akkor majd pontos ismeretem lesz, mint ahogy engem is pontosan ismernek. Most azonban megmarad a hit, a reménység, a szeretet, ez a három; de ezek közül a


legnagyobb a SZERETET.”


1 Korintusz 13: 4-13 (kivonatosan)

Memoire 30
|2010.


Vissza a 6. Gran Canaria című fejezethez

Vissza a Tartalomjegyzékhez



 

Címkék: ébredjetek!

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr912486601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nεω 2012.11.02. 15:28:39

Nem olvastam még ezt az írást. Köszönöm szépen. Nagyon sok sebet tépett fel bennem is, és nekem is volna mit leírnom ugyancsak.

Még gondolkodok, az írottakon, és azt hiszem részletesen is írok még ide.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.02. 15:51:05

@Τιμόθεος: ezt még én sem olvastam. Tényleg jó. És várom az írásod tesa

bornagain 2012.11.02. 21:58:04

@Τιμόθεος: @sefatias:
Halihó. Pedig volt itt - az év elején valamikor! :)

Oswald Spengler 2012.11.02. 23:41:45

Hali Mindenkinek !
Bár nem terveztem íly késő este írni - mert kihasználva a jó időt egésznapos kirándulást toltunk a családdal -, "tollat" kellett ragadnom.
Elolvastam a 69 oldalas memoárt. Ennek az az oka, hogy lehidaltam a történeten.
Német Józsit - a szóban forgó apuka - kb. 20 éve ismerem. 90-től 2000-ig nagyon futtatták mindenhol. Példás családként voltak prezentálva kgy-eken, kongresszusokon.
A Gábor történetét nem ismertem, csak azt tudtam,hogy a Bételben van (volt).
Bár úgy tudom elköltöztek valahová Siklós környékére, ezek szerint ez volt a kellő motiváció.(akkor úgy emlékszem :"szükségterületre" kell költözni - volt a jelszó)

Mondjuk az durva volt,hogy a kis húga rászabadította a véneket mert spiccesen betolt pár spanglit. Döbbenet-esen nagy szeretet.
"O tempora, o mores !"

answers 2013.05.09. 08:28:19

Spiritual abuse keresztenylelkiabuzus.blogspot.ro/

Megdöbbentett az utolsó fejezet mondanivalója. Most jöttem rá, hogy valójában én is bántalmaztam szellemileg (vagy lelkileg) a gyerekeimet, amikor csupa jó szándékból rájuk akartam erőltetni a hitnézeteimet. Egy újabb fájdalmas felismerés. :(

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.05.09. 09:18:10

@answers:
Ezek a felismerések, bár fájdalmasak, de szükségesek is, hogy ezentúl ne egy másik homok alapra építkezzünk, hanem egy valódi sziklára. Hiszen így látjuk csak át, hogy miért is tudtak az agymosó technikák célt érni esetünkben.

Biztosan sokat tudsz tenni a gyerekeidért azáltal, ha nem zárkózol el előlük, mint a cikk írójának a szülei tették a fiukkal szemben. Ha a felnőtt gyereked az, aki nem akar veled szóba állni, akkor lehet át kell mennie egy leckén. De magadat azért ne hibáztasd.

answers 2013.05.09. 10:41:17

@karalabe4: Teljes mértékben igazad van. Tanulnunk kell a múltban elkövetett hibákból, hogy ne kövessük el őket újra.
Nehéz nem hibáztatni magam, mert én neveltem bele a fiamat ebbe a hazug, képmutató vallásba, és ezért könnyen úgy érezhetem, hogy az én hibám, hogy most nem beszél velem. De ha józanul átgondolom, akkor azt tettem, amit akkor a legjobbnak véltem, tehát irreális lenne azért hibáztatni magam, mert a tőlem akkor telhető legjobbat és legtöbbet tettem és adtam.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.05.15. 16:18:09

@answers:
A bűntudat és az önvád csak elveszi az ember erejét. A bűntudat érzése amúgy sem egyezik azzal, ha valaki tudatában van a saját 'bűnének", vagy tettei hatásainak. A kettő ég és föld. Az egyik egy negatív, önpusztítás, a másik egy felismerés, ami általában pozitív változásra, tettekre sarkall.

A Biblia szerint az angyalok örülnek egy bűnös megtérésén, így a szükségtelen önmarcangolással csak ezt az örömet ronthatjuk el.

Nεω 2013.05.15. 22:08:20

@karalabe4:

Ezt lájkolnám, ha lehetne!

küzdős 2013.05.15. 22:44:23

@Τιμόθεος: Lájkolom, hogy vagy!
süti beállítások módosítása