EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 85.

2015.01.31. 21:22 | Johnny Joker | 28 komment

Kedves Olvasók és Testvérek!

Én 2 éve tértem meg. Hirtelen jött a kegyelem az életembe és földöntúli örömöt eredményezett. Előtte hallgattam már tanításokat, amik által nem mozdult bennem semmi, ma már tudom, hogy azért nem, mert azok tévtanítások voltak.

A megtérés gyönyörű! Fájdalmas is lehet, de ugyanakkor az az öröm, ami akkor átjárja az embert le nem írható, csak megtapasztalás útján ismerhetjük meg. Befogadtam szívembe Jézust és azóta együtt élek vele. A bűnt meggyűlöltem szó szerint, semmit sem akarok már elkövetni abból a listából, ami addig részt vett az életemben.

Így kerültem egy fórumra, ahol kérdéseket tesznek fel és válaszolnak rá emberek. Mivel még friss hívő voltam, mit sem tudtam arról, hogy kik Jehova tanúi és csak annyit láttam, hogy ők mindenre tudják (látszólag) a biblikus választ. Be is akartak cserkészni nyílt és őszinte érdeklődésemet látva, de a belső lényem arra késztetett, hogy ne engedjek, hanem vizsgáljam meg a tanításokat. Megtettem.

Istennel együtt. Olvastam a Bibliát és saját magam jöttem rá, hogy tévúton járnak. Mivel örömöm határtalan volt Jézusba vetett hitem által, ezért jószándékúlag felelgettem nekik, mikor hamis tanítást írtak le és akkor ért az első döbbenet, mikor azt vettem észre, hogy vagy átugorják a mondanivalómat, vagy egyszerűen azt mondják, hogy hazudok.

Teljesen mindegy, hogy milyen információt toltam eléjük, akár az 1914-el kapcsolatban, vagy Mihály és Jézus személyével kapcsolatban, mindegy volt, hogy milyen tények állnak az ember rendelkezésére a bibliájukkal kapcsolatban, az imádott névvel kapcsolatban, nem vették figyelembe. Egy idő múlva azt tapasztaltam, hogy ők másoló gépek, az aktuális részt kimásolják a honlapjukról, vagy az újságjukból és a többivel nem foglalkoznak.

Először azt hittem, hogy bután fogalmazok. Aztán láttam, hogy mások is küzdenek a zárt elméjükkel, hogy a világosságra és Jézus szabadságára vezessék őket, de hasztalan volt minden.

Utána düh fogott el és lesüllyedtem a sértegetés szintjére. Mert nem értettem, hogy hogyan írhatnak ostobaságokat Istenről, Jézusról, a Szentlélekről és Isten egész művéről, plusz az üdvösségről. Idegesített, hogy terjeszteni próbálják azt a mesét, amiben hisznek, miközben az élő Isten küzd értük. És ők nem...

Vannak tények, amik kikerülhetetlenek. Ilyen a Jehova szó, vagy az össze-vissza tanítás, Jézus imádata, Mihály személye és még sorolhatnám, egészen a be nem teljesült próféciákig.

Utána Isten a szemem elé vitte azokat az igéket, amik arról szólnak, hogy vannak, akik emberi tanításoknak hisznek. Nem egyedüli szekta ez, van másik ilyen, akik Isten szeretetét felcserélték teremtett lények imádatára. Borzalmas.

Aztán az Úr megmutatta a magvetés művészetét és megértettem: a mi dolgunk elvetni a magokat. A többi az ő dolga. A mi feladatunk az, hogy hirdessük az Evangélium gyönyörűségét, hogy van bocsánat és van tovább! Van, aki mellénk álljon, és ahogy az angyalok is imádták Jézust, úgy nekünk is kötelességünk, hisz meghalt értünk!

A többi az Ő dolga és a szív dönti el, hogy be tudja-e fogadni, vagy sem...

Az, hogy létezik megtérés, az igaz. Amit tanítanak, az hamis, hogy ez a sátán műve. Létezik és gyönyörű. Krisztusban pedig szabadság van, nem pedig szabályok tömkelegének betartása, gondolkodás nélkül! Nem cselekedetek által üdvözölünk, hanem hit által. A jótettek csak hab a tortán.

Mindenki Isten gyermeke, aki befogadja Jézust és mindenkinek joga van Úrvacsorát venni!

Amit tanítanak a Szentháromságról, az hamis! Isten sosem kérte, hogy ha kérdésetek van, akkor menjetek egy önmagát kiválasztottnak kikiáltott személyhez és kérdezzétek azt, hanem Istent magát kell megkérdezni! Nincs szükség formanyomtatványra, hogy mindenki értse a Bibliát, hanem Isten megadja a kellő bölcsességet mindenre! Nincs kiválasztott osztály, hanem szabadság van Krisztusban! Mindenkinek!

Nincs szükség arra, hogy megfeleljünk, engedelmeskedjünk egy emberi szervezetnek, a Biblia egészen mást ír! Jól tudom, hogy ezt úgyis elvetik azok a tanúk, akik majd olvassák, de le kellett írnom, kényszert éreztem rá.

Jézusban béke és szeretet van. Aki őt befogadja, az megismeri. Aki nem, és megy emberi tanítások után, az sosem lel békére.

Gabi

Címkék: olvasóim küldték

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr227128299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oswald Spengler 2015.01.31. 23:16:28

Szia Gabi !

Írásodból ítélve a HGy nevű szekta csapdájába estél. Legyél óvatos, azok sem különbek JT-nál.
Sőt, talán egy fokkal veszélyesebbek.

teremtett ember 2015.02.01. 06:08:42

@Gabi: Mit jelent konkrétan a nagy szabadság, amiről írsz?

.Gabi. 2015.02.01. 11:29:08

@Oswald Spengler: Ítélkezel ismeret nélkül? Nem estem semmilyen csapdába és baptistaként merítkeztem be. Úgy gondolod, hogy aki megtapasztalja Krisztust, az máris HGY-s? :(

.Gabi. 2015.02.01. 11:31:07

@teremtett ember: Az, hogy megszabadultam a bűntől, a kényszertől ami akarta, hogy megtegyem, hogy megértem a Bibliát és ÉRTEM, nem csak olvasom! De ha csak a bűn csapdájából való szabadulás lenne csak, már megérte. Nekem nem kell megerőszakolom magam, hogy ne tegyek meg olyat, amit előtte megtettem, még akkor is, ha lelkiismeret furdalásom volt. Persze ha bántó szándékkal kérdezted, akkor hiába írom le.

Niro 2015.02.01. 11:55:35

tudod mindenki szektás kicsit, hiszen a te hitedet is épp úgy kezelnék más vallású országban mint te a jtkét, amit te hiszel azt is száz féleképpen magyarázzák még, a gond az, hogy a jtk nagyon fanatikusak, ők a kereszténység alkaidája, ők a legzoknibb vallásos nagycsoport a kereszténységben, én már arra jutottam azzal lehet nekik a legtöbbet segíteni ha nem törődünk velük, csak a fiatalokkal érdemes foglalkozni, idősek akkor is benn maradnának ha hirtelen nyiltan sátánkövetést írnának nekik elő.

Silence35 2015.02.01. 12:03:28

gabi te szellemileg le vagy épülve rendesen

teremtett ember 2015.02.01. 12:52:10

@Gabi: Eszemben sincs megbántani téged!

.Gabi. 2015.02.01. 17:58:53

@teremtett ember: Jézus a lényeg, nem én. Akiről írtam az Krisztus. Ha valakinek ez szektás, akkor nem tudok ellene mit tenni. :)
De ami történt velem, az valós. A JT-ket pedig mai napig nem értem. Azért olvasom ezt a blogot, hogy én is megérthessem azt, hogy ez miért történik velük. A dühön már túl vagyok és ez jó.

.Gabi. 2015.02.01. 18:00:32

@Niro: Nem biztos. Olvastam azt az írást, ahol egy idős nénit nem "térítgetett" a felébredt, mert megszánta. De valóban parlagon hagyható az ember, csak mert élemedett korú? Nem értek ezzel egyet, csak a fizikai testük öreg, Jézusra mindenkinek szüksége van.

Nagy Guszti · http://nagygusztav.hu 2015.02.01. 20:26:17

Kedves Gabi!

Köszönöm, hogy leírtad. (Én is baptista gyülekezetbe járok.)

Nagy Guszti

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.02.03. 09:00:51

@.Gabi.: "....Jézusra mindenkinek szüksége van."
Hát, majd akkor Jézus megtéríti a JT-ket is, meg az időseket is, ha akarja. Úgy, ahogyan téged is megtérített.
A JT-k hite nem a személyes megtérés katarzisán, hanem a tanult dolgokon alapul, melyről ők éppen úgy meg vannak győződve, mint te a sajátodéról. Ezeknek a tanoknak egy jelentős része valóban téves, mint ahogy az általad tapasztalt lelki béke is csak addig tart, amíg nem találkozol valaki olyannal, aki szernted 'megtérésre szorul' (írtad, hogy dühös lettél a JT-kre...).

Én nem hiszem, hogy van minden lehetséges variációt lefedő ismeret, mely minden helyzetre ráhúzható, minden megmagyarázható vele. De nem létezik olyan torkonragadó katartikus élmény sem, mellyel megszűnnek a bűnök. Sőt, még veszélyesnek is tartom ezt a gondolkodást, hiszen, ha valaki úgy gondolkodik, hogy "megtért" és "nincs bűne", akkor ha bármi nehézség felmerül az életében, akkor csakis a másik lehet a hibás (te is azt írtad, hogy a JT-k a tévtanítók, az fel sem merült benned, hogy te vajon miért kerültél kapcsolatba ezzel a témával....valami csak piszkálta a csőrödet bennük, mert nem tudtad 'Isten kegyelmére' bízni őket, nem de?).

Akármilyen hitben vagyunk, végsősoron mindannyian emberek vagyunk, akik ilyen vagy olyan úton, de fejlődésre szorulunk. Mégpedig állandóan. Az mindegy, hogy igazából mi állítja meg ezt a folyamatot ("nincs bűnöm, mert megtértem" vagy "ez az egyedül igaz vallás, jó helyen vagyok"), mert az eredménye ugyanaz lesz.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2015.02.03. 13:25:08

Én örülök neki, hogy Gabi megírta a személyes megtérése történetét. Azt is leírta, hogy a dühössége már elmúlt, és megváltozott a hozzáállása a Tanúk irányában.

A "bűn meggyűlölése" és a "nincs bűnöm, mert megtértem" között azért szerintem jelentős különbség van (Róma 7-8. fejezet, 1Jn 1:8-10)...

Olvasmányaim alapján úgy tűnik, hogy erre az eseményre számos szóhasználat és leírás egyaránt érvényes lehet. Érdemes megnézni a tavaly Laci által erről a témáról írt cikk hozzászólásait... :-)

jehovatanui.blog.hu/2014/07/16/jehova_tanui_megterese_es_a_bibliai_minta_osszehasonlitasa

rovargyilkos 2015.02.05. 18:22:04

Amiről írsz kedves Gabi azt én 2013 végén volt alkalmam és lehetőségem talán ha részben is de megtapasztalni.Amikor elérkeztem életem azon fejezetéhezz hogy rá jöjjek részben be vallom e blog témáinak és tartalmainak olvasása által,hogy amiben hitem eddig az egy emberek által kitalált és jól meg szervezett hazugság szervezett része.És akkor tájt fedeztem fel a szomszédos város Baptista gyülekezetet melynek a weboldalán lévő Prédikációk és tanítások megvilágitották számomra a Jézushoz vezető utat és akkor egy olyan lelki békét és nyugalmat éreztem ami igen,ahogy te is érezted a bűn egy távolabbi tényező lett számomra.és ezt a Jézussal szemben megváltozott eddigi hitem okozta és megtapasztaltam és szerencsére tapasztalom is Jézus megváltó erejét és szeretetét.És valószinöleg el megyek egy alkalommal sőt ha olyan a ottani közösség nem csak egy alkalommal.:- További sok szerencsét......
)

Niro 2015.02.06. 08:08:59

ha lennének ácsorgó részek amit Isten teremt, és hirtelen jönne ott a kegyelem, jobban menne ez a biblia biznisz, Isten nem valami jó marketinges.

Szabó Péter Zoltán 2015.03.15. 10:32:51

Kedves Gabi.Teljesen jól látod a helyzetet.Mintha én írtam volna le ezeket a sorokat.Amit a Jehova tanúi tanítanak,művelnek=Isten káromlás.Én is vallásos vagyok(református).Mindenki Isten gyermeke,és ahogy a szentírás is megírta:Higgyetek az Úrban Jézus Krisztusban.Miért is írom le?Isten vagyis az Atya Jézus alakjában jött el a Földre s jelent meg az tanítványainak.A JT-i,maga a gonosz megtestesítői,akik a rossz útra akarja téríteni az ártatlan embereket,mint ahogy Lucifer tette az első ember párral.Kerüld el őket nagyívben.Az Úr legyen veled.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2015.03.15. 21:01:01

@Szabó Péter Zoltán:

Kedves Péter!

A hitvitázó és ítélkező szemlélet hidd el, nem vezet sehová... az ébredező Tanúknak meg különösen nem segít, akik itt a blogon olvasgatnak.

Szeretném a figyelmedbe ajánlani, hogy tégy különbséget Jehova Tanúi és az Őrtorony Társulat között. 7-8 millió ember nem lehet a "gonosz megtestesítője". Ők a felebarátaink, akik sok dologban ugyanazt hiszik, mint más keresztények. A tanításuk sem lehet "Isten káromlás" csupán azért, mert nem értenek meg más keresztényeket, illetve a vezetőik félrevezetik őket számos dologban. A Tanúk ugyanolyan őszintén hisznek a tanításaikban, ahogyan te a sajátodban.

(Miért nem lehetséges vajon, hogy a hívő keresztények először a testvért és a közös pontot keressék egymás között, és nem azt, ami elválaszt, vagy elítél?)

Azt írod, hogy "Isten vagyis az Atya Jézus alakjában jött el a Földre s jelent meg az tanítványainak."

Ez egy olyan félreértés, amit Jehova Tanúi ugyanúgy cáfolnak, mint az egyetemes keresztény és református hagyomány. A kijelentésed lényegében az ún. "patripassianizmus", vagy "modalizmus" tanítása, amit az Őrtorony Társulat irodalma is rendszeresen összekever a Szentháromság tanításának helyes értelmezésével. Ezt a tévképzetet azután túlságosan is könnyű "leleplezni" a tanítást sok esetben nem értő hívő, vagy vallásos emberek előtt, akik ezután már igazolva látják az Őrtorony Társulat "tekintélyét", mint "Isten szervezetét"...

Én azonban nem gondolnám, hogy hívő emberként az lenne a feladatunk, hogy nehezen érthető tanítások miatt döngöljük a földbe és démonizáljuk keresztény felebarátainkat. Ez szerintem csak minket hozna nagyon kellemetlen helyzetbe...

.Gabi. 2015.03.16. 09:28:18

@karalabe4: Kedves karalábé! Amit akkor éreztem nem volt szép és már nagyon bánom. Nagyon jó, hogy van ez a blog, mert nem csak a tanúk szemét kell felnyitni, hanem mindenki másét is irányukban.
Nem mondom, hogy egy-egy tanú által leírt véleményre nem érzek néha mérget, de ez inkább bosszúság, mivel képtelenség velük beszélgetni és inkább ez okozz bennem még rossz érzést, de örülök, hogy olvasom ezt a blogot és megláttam bennük az embert.

A bűn bennem nem szűnt meg, mai napig feltörnek dolgok, de pont ez a szabadság, amit Jézus adott, hogy nem kell benne élnem, ha felisemrem, márpedig a Biblia segítségével fel tudom ismerni, még akkor is, ha a gonosz el akarja hitetni, hogy ÁÁÁÁ, az nem is bűűűűűn... és megtérhetek belőle, kérhetem Jézus segítségét, mert gyűlölöm, hogy tudom a jót, mégis sokszor a rosszat teszem. Van pártfogóm, akibe kapaszkodhatok és sírhatok neki kétségbeesve, hogy "De én nem ezt nem is akarom megtenni és vedd ki belőlem, mert fáj, ha ilyen vagyok".

Szóval Columba kezdeményezése bizony nem csak tanúknak segít a szenté válás folyamatában. :)

.Gabi. 2015.03.16. 09:31:56

@Szabó Péter Zoltán: Nézd a másik oldalról. Vannak őszínte Isten kereső emberek, akik nem félnek kimenni az utcára házról-házra járni, hogy hirdessék azt, amiben hisznek. Szerintem sokan példát vehetnénk róluk.
Én már akkor elájulok a félelemtől, ha ki kell állnom a Lélek noszogatására, hogy bizonyságot tegyek a gyülekezetem elé, mert bizonyságom van bőven, csak épp bátorságom nincs, és ez olyan, mintha nem vállalnám Jézust fel. :((((
Ők mennek és mennek és mennek.... és ez náluk hitből fakad, még akkor is, ha tudjuk, hogy nem minden tanítás biblikus. Szerintem fantasztikus lenne, ha minden hívő ember így fel tudná vállalni a hitét!

.Gabi. 2015.03.16. 09:34:16

@Niro: Isten nagyon jó marketinges, csak nem mindenki vevő.

.Gabi. 2015.03.16. 09:41:39

@karalabe4: Elnézést, hogy újra neked válaszolok, de hamarabb küldtem el, mintsem átgondoltam volna.
Ezt írtad: "te is azt írtad, hogy a JT-k a tévtanítók, az fel sem merült benned, hogy te vajon miért kerültél kapcsolatba ezzel a témával....valami csak piszkálta a csőrödet bennük, mert nem tudtad 'Isten kegyelmére' bízni őket, nem de?)."

Tök véletlenül kerültem velük kapcsolatba. Van egy grafomániám, és szeretek olvasni. Mikor megtértem, akkor elkedeztem vadul olvasni a Bibliát (mit Bibliát, Bibliákat :D ) és végre értettem, ami addig nem volt rám jellemző, mert mintha kínait olvastam volna, kábé annyit is értettem belőle. De utána kinyílt az Ige és én meg öntöttem magamba befelé.
És utána láttam egy-két véleményt tanúktól, és elkezdtem velük beszélgetni, és itt volt az a pont amikor láttam, hogy terelnek és képtelenek valamire válaszolni, nyíltan. Na ezt aztán már végképp nem értettem. Sok ilyen után lettem mérges, még több után kedztem azt érezni, hogy nem azt látják, amit én.

Ma már nem beszélgetek velük és nem azért, mert elvetettem őket, mert nem érzem azt, hogy nekik is Jézusra lenne szükségük, hanem azért, mert:
1. rájöttem, hogy nem lettem erre elhívva. Erre itt vannak Columbáék.
2. Csak az ellenállást növelem bennük és az érzést, hogy "na ugye megmondta az őrtorony, hogy bántva leszünk, tehát az őrtorony igazat mond".
3. Nem vagyok alkalmas rá. Nekem más a feladatom.
4. Isten tudja mit, mikor és hogyan. Majd ő megoldja és ha kellek, akkor szól, de ez nem az én harcom, nem az én feladatom.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.03.16. 10:19:59

@.Gabi.:
Örülök, hogy tanulságot vontál le a Tanúkkal való kapcsolatban és felismerted a feladatodat!

in space (törölt) 2015.03.17. 06:54:59

@karalabe4:

Úgy látod, hogy felismerte a feladatát?
Képes felelősséggel ellátni, és bármiféle áldozatot hozni ezért a feladatért?
Egyáltalán tudja, Gabi, hogy ki ő, honnan jött és hová tart?

A saját szavai alapján, szerintem nem.

"Isten tudja mit, mikor és hogyan. Majd ő megoldja és ha kellek, akkor szól, de ez nem az én harcom, nem az én feladatom."

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.03.17. 10:27:49

@in space:
Nézd, ha te akarod a hű és bölcs rabszolga által kijelölt isteni feladatokat végrehajtani, az a te dolgod. Lehet, egyeseknek - mint neked is - kellenek ilyen nagy vezérek, akik kitapossák az ösvényt és megmondják mit kell (szabad) csinálnod és mit nem.
Mások másként láthatják a dolgokat, és többet használhatják saját kútfejüket és képzelőerejüket.

Természetesen mindennek megvannak a maga buktatói. Ha az ember többet hagyatkozik a maga fejére, akkor ha bajba kerül, akkor csak magát okolhatja azért, és csak magára számíthat, leginkább.
Ha viszont a hűdebölcs után megy, akkor nehezebb lesz felelősséget vállalnia a tetteiért, és könnyebben hiheti, hogy félre lett vezetve, és azt gondolhatja, hogy majd Őrtoronyék kezességet vállalnak az ő személyes döntéseiért (melyeket "isteni" sugallatra tett...).
Ebből igen nehéz kikeveredni (de nem lehetetlen), de ha te szereted az izgalmakat, akkor hajrá, engem nem zavar, hogy mit csinálsz.
A kérdés az, hogy téged miért zavar mások ügye.

.Gabi. 2015.03.17. 10:29:30

@in space: Én úgy gondolom, hogy ha már rólam szól egy kérdé, akkor nekem kell címezni. Te egy sértegető vagy és provokáló, nem szép dolog. Gondolom Jézust még nem ismered. Hatalmas nyereség az ismeretsége és az, ha Istennek gyermeke lehetsz, nem csak egy távoli ismerője, aki elolvasta pár levelét. :)

"Úgy látod, hogy felismerte a feladatát?
Képes felelősséggel ellátni, és bármiféle áldozatot hozni ezért a feladatért?
Egyáltalán tudja, Gabi, hogy ki ő, honnan jött és hová tart?

A saját szavai alapján, szerintem nem."

Akkor ezt tedd fel nekem is, lehetőleg értelmesen, azokkal a mondatokkal, amikből ezt leszűrted és beszélgess velem, mert a kibeszélést tiltja a Biblia.

in space (törölt) 2015.03.17. 22:37:59

>>Én úgy gondolom, hogy ha már rólam szól egy kérdé, akkor nekem kell címezni.<<

Ez esetben nem.
Te írtál magadról valamit, mások meg az önvallomásod alapján gondolnak rólad valamit. Ki ezt, ki azt.

Én konkrétan karalabe4 véleményére voltam kíváncsi, hogy az írásod nyomán mégis melyik rész alapján gondolja úgy, hogy te felismerted a feladatodat.

Amúgy én is szoktam írni magamról.
Néha megbánom, néha nem.
Néha gondolnak rólam valamit - jól-rosszul, de inkább rosszul; néha nem gondolnak rólam semmit... semmi jót.

Viszont volt egy nagyon szimpatikus mondatod:
"De én nem ezt nem is akarom megtenni és vedd ki belőlem, mert fáj, ha ilyen vagyok".

Amit tőled kérdeznék:
Mégis mik azok a kérdések, amikre a tanúk "képtelenek válaszolni nyíltan"?

in space (törölt) 2015.03.17. 22:54:40

@karalabe4:

Te miért tartod elképzelhetetlennek, hogy JT között vannak szabad és független gondolkodó emberek, akik a saját személyes bibliatanulmányozásuk alapján tisztán látják, hogy JT tanításai a lehető legpontosabbak, leglogikusabbak, és a legjobban vannak alátámasztva a Biblia belső magyarázata alapján, valamint az elmúlt és jelenlegi világ állapota, alakulása is őket igazolja - és mindezek hatására, nem szolgai, agymosott módon, hanem szabadon, felszabadultan, örömmel, fiúként (a lányok is fiúként :), barátként, szeretettől indíttatva önként és dalolva tartoznak a szervezethez (A Céghez)?
Csak képzeld el...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.03.17. 23:43:52

@in space:
"Én konkrétan karalabe4 véleményére voltam kíváncsi, hogy az írásod nyomán mégis melyik rész alapján gondolja úgy, hogy te felismerted a feladatodat."

Erre egyszerű a válasz. Ebből a mondatból:

"3. Nem vagyok alkalmas rá. Nekem más a feladatom."
süti beállítások módosítása