EXJT BLOG
Társadalmi szerepvállalás?
2014.05.18. 11:46 | Johnny Joker | 31 komment
Címkék: képek
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr136179005
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Inspicio 2014.05.18. 17:27:16
Ha segítséget kérsz akkor kapsz egy Őrtorony újságot?
orvosirnok 2014.05.18. 17:39:06
@Inspicio: Jó esetben egy, a problémádra megoldást tartalmazó újságot (könyvet vagy bármit). Rosszabb esetben csak annyit, hogy "olvass".
Épp a minap jutott eszembe:
(Jakab 2:14–17): 14 " Mi haszna annak, testvéreim, ha valaki azt mondja, hogy neki van hite, de cselekedetei nincsenek? Vajon megmentheti-e őt az ilyen hit? 15 Ha egy testvér vagy egy testvérnő mezítelen, és nincs meg a napi eledele, 16 valamelyikőtök pedig azt mondja nekik: „Menjetek békével, melegedjetek, és lakjatok jól”, de nem adjátok meg nekik, amikre a testnek szüksége van, mi haszna annak? 17 Ugyanígy a hit is, ha nincsenek cselekedetei, halott önmagában."
Én eddig a problémáimra csak annyit kaptam, hogy olvassak. Ahhaaa... ja.
Olvasom ... a blogot. :-D
Épp a minap jutott eszembe:
(Jakab 2:14–17): 14 " Mi haszna annak, testvéreim, ha valaki azt mondja, hogy neki van hite, de cselekedetei nincsenek? Vajon megmentheti-e őt az ilyen hit? 15 Ha egy testvér vagy egy testvérnő mezítelen, és nincs meg a napi eledele, 16 valamelyikőtök pedig azt mondja nekik: „Menjetek békével, melegedjetek, és lakjatok jól”, de nem adjátok meg nekik, amikre a testnek szüksége van, mi haszna annak? 17 Ugyanígy a hit is, ha nincsenek cselekedetei, halott önmagában."
Én eddig a problémáimra csak annyit kaptam, hogy olvassak. Ahhaaa... ja.
Olvasom ... a blogot. :-D
Vicarius 2014.05.18. 19:21:46
Én nem hiszem, hogy egy, az állam által elfogadott vallási szervezet köteles lenne a saját, belső, senki másra sem tartozó elrendezéseiket közre adni. Valamiért már el vannak ismerve azokban az országokban, ahol hivatalosan működnek. Mi alapján nyertek elfogadást, ha nem vizsgálták már meg őket? Mindenkinek lehetnek titkos dolgai, ami nem tartozik senkire, ameddig nem derül fény arra, hogy a titkaik sértik az állam törvényeit. Csak kérdeném, hogy ha egy katolikus egyházhoz tartozó a saját lelkipásztorának megvallja a bűnét, hogy gyilkolt, mit kezd a pap a ténnyel, vagy az információval? Feljelenti a gyilkost, vagy tartja magát a titok tartási kötelezettségéhez? Mit kezd az állam az állam ellenes törvénnyel, miszerint nem köteles a lelki gondozó atya kiadni a titkát, mert megsértené a vallása törvényét?
Vicarius 2014.05.18. 19:25:05
Elnézést kérek, de nem jó irányító számra küldtem a véleményem. A vének könyvének leadása témára szántam. Kérem a szerkesztőket, hogy rakják át oda. Szpasziba.
Vicarius 2014.05.18. 19:56:06
Jehova Tanúi azt a nézetet vallják, hogy az éhezőnek nem halat kívánnak adni enni, inkább szeretnék megtanítani halat fogni. Lehet szépet és jót tenni az Isten nevében, de ezek csak seb tapaszok. A tanúk elmélete hosszú távra érvényesek, mivel segítenek mindenkinek egy örök életre szóló ajándékot adni, ami nem fizikai segítség. Talán úgy látszik, hogy nem akarnak segíteni, de ők tartós és sokkal értékesebb ajándékot kínálnak. Csak a hivatalos dolgot írtam le, nem a saját véleményem.
f i n i t o (törölt) 2014.05.18. 20:32:08
ja, végül is igen, a megoldás a tömegpusztítás :/
f i n i t o (törölt) 2014.05.18. 20:36:28
@Inspicio: de ez is csak szemfény vesztés sok esetben ... a társulati cikkek meg se közelítik azt a részletességet, amit egy szakcikk ad az adott problémát illetően
én úgy látom, hogy a szervezeti tanács az el ne hagyd jehovát, minden gyülin legyél ott, menj prédikálni, tarts ki a rossz körülmények között, és esetleg egy két'orvosi' tanács, na meg az itt van az új világ ...
ha jól bele gondolok, a szervezetnek nem célja, hogy te egészséges felnőtt legyél ... minél nyomibb vagy annál jobban rá vagy szorulva a szervezeti érzelmi, szellemi mankóra
én úgy látom, hogy a szervezeti tanács az el ne hagyd jehovát, minden gyülin legyél ott, menj prédikálni, tarts ki a rossz körülmények között, és esetleg egy két'orvosi' tanács, na meg az itt van az új világ ...
ha jól bele gondolok, a szervezetnek nem célja, hogy te egészséges felnőtt legyél ... minél nyomibb vagy annál jobban rá vagy szorulva a szervezeti érzelmi, szellemi mankóra
f i n i t o (törölt) 2014.05.18. 20:46:01
@Vicarius: te, ez egy akkora szemfényvesztés :) sokaktól halottam már ezt a marketing dumát ...
jézus meg táplálta az éhezőket, meggyógyította a betegeket ... sztem adj magadnak 5 percet, és gondold át, hogy jézus mekkora erőfeszítést tett az emberek FIZIKAI megsegítésére, és a szervezet vajon felmutat-e hasonló mentalitást?
én úgy látom, hogy jézus felkarolta az elesetteket, fizikailag segítette őket, a szervezet ellenben mindezt csak virtuálisan teszi meg
pont olyanok mint a farizeusok, ha kellene a pénz valamire, azt mondják KORBÁN ...
külföldi honlapokon arról írnak, hogy a misszionárius otthonokban a vízellátó rendszer akkumulátorait nem cserélik ki, inkább takarékosságra intik őket ... ott, ahol a tiszta víz szó szerint = az egészséggel
ez egy kizsákmányoló rohadt szekta
jézus meg táplálta az éhezőket, meggyógyította a betegeket ... sztem adj magadnak 5 percet, és gondold át, hogy jézus mekkora erőfeszítést tett az emberek FIZIKAI megsegítésére, és a szervezet vajon felmutat-e hasonló mentalitást?
én úgy látom, hogy jézus felkarolta az elesetteket, fizikailag segítette őket, a szervezet ellenben mindezt csak virtuálisan teszi meg
pont olyanok mint a farizeusok, ha kellene a pénz valamire, azt mondják KORBÁN ...
külföldi honlapokon arról írnak, hogy a misszionárius otthonokban a vízellátó rendszer akkumulátorait nem cserélik ki, inkább takarékosságra intik őket ... ott, ahol a tiszta víz szó szerint = az egészséggel
ez egy kizsákmányoló rohadt szekta
f i n i t o (törölt) 2014.05.18. 20:48:01
@Vicarius: és mi a saját véleményed, mert a hivatalos sokan sok évtizede ismerjük, és hányunk tőle ... miért is idézted be? :)
nem bántásként írom ám
a te nézőpontod 100x érdekesebb nekünk, mint a szervezeti porhintés
nem bántásként írom ám
a te nézőpontod 100x érdekesebb nekünk, mint a szervezeti porhintés
Vicarius 2014.05.18. 21:50:23
@undercover: Nem mindenki tudja a Társulat hivatalos álláspontját. Az enyém??? Nincs még kiforrott véleményem, de nem rossz a hivatalos. Van benne valami. Nem csak az a lényeg, hogy pillanatnyilag csillapítsuk a fájdalmat, ami nem gyógyítás. Lehet segíteni sokaknak, de ez nem feltétlen igazi segítség. Etethetek én szegényeket, de ettől még nem elégszenek meg tartósan. Olyan kell az embereknek, ami nem csak ideiglenes megelégedést nyújt. Szép dolog a segítség nyújtás, de ez csak átmeneti, ami nem tartós. Abban egyet értek velük, hogy valami többet kell adni, mint fájdalom csillapítót, ami csak becsapja a szervezetet, de nem gyógyít. Amúgy tudja a fene, mi kéne nekem.
névtelenül 2014.05.18. 22:11:18
Nem vállal szerepet önkéntes segítségnyújtásban sem az Őrtorony Társulat sem a hű kobzosai. Kivéve persze, ha nem saját magukról van szó. Semmi hárekrisna-hárerámás levesosztásos lazulós témakör.
taxy443 2014.05.18. 22:38:41
@Vicarius: Az igazi segítség azt jelenti, hogy ne járjon a gyerek egyetemre, még ha szeretne olyan szakmát művelni akkor sem? Az sem baj ugye, hogyha a szülei már nem tudják eltartani, mert mondjuk várakozó állapotba kerülnek? Majd Jehova megsegíti. Nem én, nem te, nem a gyülekezet. Majd Jehova. Az ő dolga nem? Hát akkor én mit törjem magamat?
LPoti 2014.05.18. 23:14:31
@Vicarius: Jézus fizikailag ÉS szellemileg segített. Az első századi keresztények szintén. A WT.Inc. hightech nyomdákra, királyság és kongresszusi termekre és gigantikus papíranyagra és kiszállítási logisztikára költi láthatóan a pénzét (bocs, az adományozók pénzét) láthatatlanul pedig elképzelhetetlen mi mindenre, a központok jólététől kezdve..
Akkor ez hogy is van?
Ha nem vennéd észre, Te és a Tanúk, az ember - átlagtanú - csupán termelőeszköz a gépezetben, a world-wide hitbizniszben, a hirdedő MLM hálózatban.
Termelőeszköz, ami ha meghibásodik (elnézést, beteg lesz, baja van, urambocsá' meghal) - alkatrészcsere, és megy a gépezet tovább.
Akkor ez hogy is van?
Ha nem vennéd észre, Te és a Tanúk, az ember - átlagtanú - csupán termelőeszköz a gépezetben, a world-wide hitbizniszben, a hirdedő MLM hálózatban.
Termelőeszköz, ami ha meghibásodik (elnézést, beteg lesz, baja van, urambocsá' meghal) - alkatrészcsere, és megy a gépezet tovább.
f i n i t o (törölt) 2014.05.18. 23:45:26
@Vicarius: ja, de ez nem ingyenes hirdetési felület a jts tanításoknak ... és nem is lesz az
tévedsz! a szervezet a szellemi 'gyógyításra' helyezve a hangsúlyt, megtagadja a fizikai segítségnyújtást
tévelyegsz! jézus az evangéliumok szerint fizikailag és szellemileg is felkarolta az elesetteket
a szervezet NEM ezt a mintát követi ... a farizeusit azt igen ... "KORBÁN" említettem volt ...
valamiért nem fáj neked az, amit a szervezet művel a szóban forgó témában ... elgondolkoztam azon, hogy a környezetedben levő emberek, családtagok, barátok, csövesek, elesettek mit kaphatnak tőled?
ha azt amit a szervezettől tanultál, akkor ...
ha másként jársz el, akkor te magad bizonyítod mint érző ember, hogy a szervezet erkölcsileg deficites
a kérdés már csak az, hogy az értelmes, istenől vezetett főnökök ilyen szeretetlenek? vagy ez a koncepció része direkt?
leírom: nem bántásként! csalódtam benned ... ez nem az a téma, ahol a vitának helye van ... az éhezőnek kenyér kell! nem duma ... tesó ebben nem lehetünk langyosak!
tévedsz! a szervezet a szellemi 'gyógyításra' helyezve a hangsúlyt, megtagadja a fizikai segítségnyújtást
tévelyegsz! jézus az evangéliumok szerint fizikailag és szellemileg is felkarolta az elesetteket
a szervezet NEM ezt a mintát követi ... a farizeusit azt igen ... "KORBÁN" említettem volt ...
valamiért nem fáj neked az, amit a szervezet művel a szóban forgó témában ... elgondolkoztam azon, hogy a környezetedben levő emberek, családtagok, barátok, csövesek, elesettek mit kaphatnak tőled?
ha azt amit a szervezettől tanultál, akkor ...
ha másként jársz el, akkor te magad bizonyítod mint érző ember, hogy a szervezet erkölcsileg deficites
a kérdés már csak az, hogy az értelmes, istenől vezetett főnökök ilyen szeretetlenek? vagy ez a koncepció része direkt?
leírom: nem bántásként! csalódtam benned ... ez nem az a téma, ahol a vitának helye van ... az éhezőnek kenyér kell! nem duma ... tesó ebben nem lehetünk langyosak!
LPoti 2014.05.19. 00:06:10
@undercover: pontosan. A szervezet szó szerint MEGTAGADJA a segítségnyújtást akár szegényekről van szó, akár öregekről, akár egyéb elesettekről.
Lelketlen FARÍZEUSI szemléletmód, pontosan azt gyakorolják, amit Jézus elítélt.
Igen, Korbán - azaz nem kell semmit adni.
És nehogy valaki azzal jöjjön, hogy a gyülekezet segít, mert elrendezés van arra, hogy a vének dönthetnek/ a gyülekezet szavazhat egyedi segítségről, mert én láttam már pár ilyent. A néhány ezer forinttal az illető kit..hette a .. bocsánat, de ez kijött.
És itt sem az 'egyház' segített, hanem ez a helyi gyülekezet lokális segítsége helyi forrásból.
A szervezet tudtommal soha senkinek (köznépnek) nem segített semmilyen fizikai módon a médiaédes földrengés/árvíz stb. ESETI reklámcélú tevékenységen kívül.
példázat:
(Lukács 10:29-37) . . .Ki valójában a felebarátom?” 30 Jézus ezt felelte: „Egy ember Jeruzsálemből Jerikóba ment lefelé, és rablók kezébe esett. Ezek kifosztották, ütéseket is mértek rá, és elmentek, otthagyva őt félholtan. 31 Történetesen egy pap ment lefelé azon az úton, de amikor meglátta őt, továbbment az ellenkező oldalon. 32 Hasonlóképpen egy lévita is, amikor leért arra a helyre, és meglátta őt, továbbment az ellenkező oldalon. 33 Egy azon az úton utazó szamáriai pedig odaért hozzá, és látva őt, szánalomra indult. 34 Odament hát hozzá, és bekötözte sebeit, miután olajat és bort öntött rájuk. Aztán feltette őt a saját málhás állatára, elvitte egy fogadóba, és gondját viselte. 35 Másnap aztán elővett két dénárt, odaadta a fogadósnak, és ezt mondta: »Viseld gondját, és amit ezen felül költesz, megfizetem neked, amikor visszajövök.« 36 Hogy látod, e három közül melyik bizonyult a rablók kezébe esett ember felebarátjának?” 37 Az így szólt: „Amelyik irgalmasan cselekedett vele.” Jézus erre ezt mondta neki: „Menj el, és magad is tegyél ugyanúgy.”
Szóval? Akkor hogy is van? Az illető úr adott neki egy korabeli őrtornyot? hátbaveregette, gyógyulj meg tesó - és továbbment?!
Nem magyarázom tovább, a példázat magáért beszél.
Ez a krisztusi szeretet.
Lelketlen FARÍZEUSI szemléletmód, pontosan azt gyakorolják, amit Jézus elítélt.
Igen, Korbán - azaz nem kell semmit adni.
És nehogy valaki azzal jöjjön, hogy a gyülekezet segít, mert elrendezés van arra, hogy a vének dönthetnek/ a gyülekezet szavazhat egyedi segítségről, mert én láttam már pár ilyent. A néhány ezer forinttal az illető kit..hette a .. bocsánat, de ez kijött.
És itt sem az 'egyház' segített, hanem ez a helyi gyülekezet lokális segítsége helyi forrásból.
A szervezet tudtommal soha senkinek (köznépnek) nem segített semmilyen fizikai módon a médiaédes földrengés/árvíz stb. ESETI reklámcélú tevékenységen kívül.
példázat:
(Lukács 10:29-37) . . .Ki valójában a felebarátom?” 30 Jézus ezt felelte: „Egy ember Jeruzsálemből Jerikóba ment lefelé, és rablók kezébe esett. Ezek kifosztották, ütéseket is mértek rá, és elmentek, otthagyva őt félholtan. 31 Történetesen egy pap ment lefelé azon az úton, de amikor meglátta őt, továbbment az ellenkező oldalon. 32 Hasonlóképpen egy lévita is, amikor leért arra a helyre, és meglátta őt, továbbment az ellenkező oldalon. 33 Egy azon az úton utazó szamáriai pedig odaért hozzá, és látva őt, szánalomra indult. 34 Odament hát hozzá, és bekötözte sebeit, miután olajat és bort öntött rájuk. Aztán feltette őt a saját málhás állatára, elvitte egy fogadóba, és gondját viselte. 35 Másnap aztán elővett két dénárt, odaadta a fogadósnak, és ezt mondta: »Viseld gondját, és amit ezen felül költesz, megfizetem neked, amikor visszajövök.« 36 Hogy látod, e három közül melyik bizonyult a rablók kezébe esett ember felebarátjának?” 37 Az így szólt: „Amelyik irgalmasan cselekedett vele.” Jézus erre ezt mondta neki: „Menj el, és magad is tegyél ugyanúgy.”
Szóval? Akkor hogy is van? Az illető úr adott neki egy korabeli őrtornyot? hátbaveregette, gyógyulj meg tesó - és továbbment?!
Nem magyarázom tovább, a példázat magáért beszél.
Ez a krisztusi szeretet.
LPoti 2014.05.19. 00:15:29
@Vicarius: (Jakab 2:15-17) . . .Ha egy testvér vagy egy testvérnő mezítelen, és nincs meg a napi eledele, 16 valamelyikőtök pedig azt mondja nekik: „Menjetek békével, melegedjetek, és lakjatok jól”, de nem adjátok meg nekik, amikre a testnek szüksége van, mi haszna annak? 17 Ugyanígy a hit is, ha nincsenek cselekedetei, halott önmagában.
Ezt, ezt csak aljas farízeusi módon kifordított értelmezéssel lehet másképp magyarázni, mint ami LE VAN ÍRVA.
1Kor.4:6:"... ahhoz tartsa magát az ember, ami meg van írva.."
Akkor miért is nem így csinálja a nagyon íráskövető (LOL) Részvénytársaság?
Ezt, ezt csak aljas farízeusi módon kifordított értelmezéssel lehet másképp magyarázni, mint ami LE VAN ÍRVA.
1Kor.4:6:"... ahhoz tartsa magát az ember, ami meg van írva.."
Akkor miért is nem így csinálja a nagyon íráskövető (LOL) Részvénytársaság?
rea23 2014.05.19. 07:06:07
Nekem azt mondta a JT ismerősöm, hogy amikor volt a nagy árvíz az Elbán, a JT-k voltak az elsők, akik elkezdtek adományokat gyűjteni. És amikor elég volt, akkor szóltak is nekik, hogy most már nem kell adakozni. Persze lehet, hogy csak akkor szóltak, mikor már az ötszöröse megvolt annak, amit adni akartak, nem tudom. Meg azt hiszem úgy mondta, hogy az árvízkárosult testvéreket segítették. A többin meg segítsen az állam.
Meg az elesettebbeket ruhákkal segítik a gyüliben. Végülis mindegy, hogy a konténerbe dobom, vagy odaadom-e másnak.
De azért elvileg segítik egymást, ha ez mind igaz.
Meg az elesettebbeket ruhákkal segítik a gyüliben. Végülis mindegy, hogy a konténerbe dobom, vagy odaadom-e másnak.
De azért elvileg segítik egymást, ha ez mind igaz.
Volt Tanú 2014.05.19. 07:12:35
@Vicarius: De van olyan, hogy ideiglenesen halat kell neki adni, hogy képes legyen majd később halászni.
1Királyok 19:2-8
"Jezabel erre követet küldött Illéshez ezzel az üzenettel: „Úgy tegyenek az istenek, sőt még rosszabbul, ha holnap ilyenkor olyanná nem teszem a lelkedet, mint amilyen bármelyikük lelke!” Illést erre elfogta a félelem. Fölkelt tehát, útnak indult, hogy mentse a lelkét, és eljutott a Júdához tartozó Beér-Sebába. Ott aztán hátrahagyta a szolgáját, ő maga pedig bement a pusztába egynapi útra. Végül megérkezve leült egy rekettyebokor alá. Kérte, hogy hadd haljon meg a lelke, és így szólt: „Elég! Most tehát, ó, Jehova, vedd el az én lelkemet, mert nem vagyok jobb ősatyáimnál.” Aztán lefeküdt, és elaludt a rekettyebokor alatt. De íme, ekkor egy angyal megérintette, majd így szólt hozzá: „Kelj fel és egyél.” Amikor odanézett, íme, a fejénél egy kerek kenyér volt izzó köveken, meg egy korsó víz. Evett és ivott, aztán ismét lefeküdt. Később Jehova angyala másodszor is eljött, megérintette őt, és ezt mondta: „Kelj fel és egyél, mert túl nagy út vár rád.” Felkelt tehát, evett és ivott, majd annak a tápláléknak az erejével ment negyven nap és negyven éjjel egészen az igaz Isten hegyéig, a Hórebig."
1Királyok 19:2-8
"Jezabel erre követet küldött Illéshez ezzel az üzenettel: „Úgy tegyenek az istenek, sőt még rosszabbul, ha holnap ilyenkor olyanná nem teszem a lelkedet, mint amilyen bármelyikük lelke!” Illést erre elfogta a félelem. Fölkelt tehát, útnak indult, hogy mentse a lelkét, és eljutott a Júdához tartozó Beér-Sebába. Ott aztán hátrahagyta a szolgáját, ő maga pedig bement a pusztába egynapi útra. Végül megérkezve leült egy rekettyebokor alá. Kérte, hogy hadd haljon meg a lelke, és így szólt: „Elég! Most tehát, ó, Jehova, vedd el az én lelkemet, mert nem vagyok jobb ősatyáimnál.” Aztán lefeküdt, és elaludt a rekettyebokor alatt. De íme, ekkor egy angyal megérintette, majd így szólt hozzá: „Kelj fel és egyél.” Amikor odanézett, íme, a fejénél egy kerek kenyér volt izzó köveken, meg egy korsó víz. Evett és ivott, aztán ismét lefeküdt. Később Jehova angyala másodszor is eljött, megérintette őt, és ezt mondta: „Kelj fel és egyél, mert túl nagy út vár rád.” Felkelt tehát, evett és ivott, majd annak a tápláléknak az erejével ment negyven nap és negyven éjjel egészen az igaz Isten hegyéig, a Hórebig."
Niro 2014.05.19. 09:11:13
@Vicarius: Az ŐZrt. elveszi a halat, és az utat Isten felé is. Nem ad halat, nem tanít halászni és nem mutat utat Isten felé sem. Ez az igazság, hal és hittolvaj, tényleg másképp csinálják.
névtelenül 2014.05.19. 10:32:09
És@rea23: És amikor elég volt, szóltak is nekik, hogy nem kell több??
Azta!
Azta!
rea23 2014.05.19. 11:24:17
@névtelenül: Állítólag igen, de hogy kinek volt elég és mennyi volt az az elég, azt szerintem senki sem tudja.
Vicarius 2014.05.19. 16:37:08
Úgy érzékelem, hogy nagy malomkövet sikerült bele löknöm a tóba, ami nagy hullámokat kavart fel.Én azt javaslom azoknak, akik nekem rohanta egy egyszerű vélemény miatt, hogy olvassátok el gondosan újra, amit írtam.Nem saját véleményemről beszéltem, hanem a gyülekezeteket irányító Vezető Testület álláspontját mondtam el.Az igazsághoz tudnotok kell, hogy van lehetősége a véneknek gyors pénzügyi segélyt adni egy testvérnek, ha az igazán bajban van, saját hibáján kívül.A mi gyülekezetünkben többször is volt rá gyakorlat.Számtalanszor vannak megszervezve a csóró tanúknak történő segítség nyújtások. Mi is etetünk szegény tanút, felváltva másokkal, amit a vének szerveznek meg.Van erre kijelölt testvér.Természeti katasztrófák után is van szervezeti segítség.Az biztos, hogy nem erről szól az egyház működése, de belül igen is, hogy vannak történetek.Tényleg nem védeni akarom őket, mármint a hű és értelmes rabszolgát, mert már kiakadtam többször is miattuk, csak azért úgy a becsületes, ha a teljes valóságot írjuk le. Én, a magam gondolkozása alapján tényleg többet tennék a helyükbe a rászorulókért, ezért ne nekem idézgessetek.Rokonom azért nem vállalt szükség területet anno, mert a támogatásoktól, amit kaptak volna a feleségével, éhen haltak volna, pedig prédikálásról szólt a dolog.Az évkönyvekben lehet olvasni arról, mekkora pénzeket költenek évente a sok marhaságra, de nincs benne az, hogy a rászorulók mennyit kapnak hivatalosan. Az új cikk kiváltója is én lennék, a nagy halász oktató?Ez valami félreértés uraim.Én is így gondolom, mint ti itt sokan, tehát az én vétkem,az én vétkem, az én igen nagy vétkem legyen megbocsájtva.
red faction 2014.05.19. 17:14:59
@Vicarius:
Nem. Ezt csak te érzékeled így. Ez a te malom köved.
Furcsa világot élünk.
Én már nem egyszer láttam, hogy az őszinte szívből segíteni akarót megalázták, megszégyenítették mások előtt.
Ugyanakkor már nem világos, hogy kinek is segítesz, amióta van koldusmaffia.
Ha megérted, hogy CSAK egy segítség létezik, amikor is az igazságot próbálod megosztani másokkal, a napi/heti!havi egy leves kevés pedig a családtervezésre, akkor meglátod, hogy az emberek NEM tudnak segíteni egymásnak.
Isteni lények... isteni GONOSZ lények HADA dolgozik keményen azon, hogy szenvedjünk.
Amíg te itt megmentesz (vagy szeretnél megmenteni) 1 vagy 2 gyereket, a világ más részén ezrével halnak meg. Gyerekek.
Nem tudsz jót tenni. Kevés vagy hozzá!
Csak egyet tehetünk: SZERETJÜK, ÉS HISZÜNK, BÍZUNK ABBAN,AKI KÉPES TENNI EZEK ELLEN A BAJOK ELLEN - ha eljön az idő!
Szerinted az hisz Istenben, aki Istent vádolja vagy Istenre neheztel a jelenlegi bajok miatt?
Szerintem nem.
Nem. Ezt csak te érzékeled így. Ez a te malom köved.
Furcsa világot élünk.
Én már nem egyszer láttam, hogy az őszinte szívből segíteni akarót megalázták, megszégyenítették mások előtt.
Ugyanakkor már nem világos, hogy kinek is segítesz, amióta van koldusmaffia.
Ha megérted, hogy CSAK egy segítség létezik, amikor is az igazságot próbálod megosztani másokkal, a napi/heti!havi egy leves kevés pedig a családtervezésre, akkor meglátod, hogy az emberek NEM tudnak segíteni egymásnak.
Isteni lények... isteni GONOSZ lények HADA dolgozik keményen azon, hogy szenvedjünk.
Amíg te itt megmentesz (vagy szeretnél megmenteni) 1 vagy 2 gyereket, a világ más részén ezrével halnak meg. Gyerekek.
Nem tudsz jót tenni. Kevés vagy hozzá!
Csak egyet tehetünk: SZERETJÜK, ÉS HISZÜNK, BÍZUNK ABBAN,AKI KÉPES TENNI EZEK ELLEN A BAJOK ELLEN - ha eljön az idő!
Szerinted az hisz Istenben, aki Istent vádolja vagy Istenre neheztel a jelenlegi bajok miatt?
Szerintem nem.
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2014.05.19. 17:34:58
@Vicarius:
"...ha az igazán bajban van, saját hibáján kívül."
Mondjuk ezt bármire rá lehet húzni, hogy az illető a saját hibájából került bajba...
Kíváncsi lennék mit tekintenek "saját hibának", és mire mondják azt, hogy nem az?
Én nem vonom kétségbe szavaidat, ami a szegények segítésére vonatkozik, csak tudom, hogy ez nem minden esetben van így. Tehát ez nem igazán bevett gyakorlat a Tanúknál, inkább csak helyi dolog lehet.
Az egyház működésének nem feltétlenül kell a szegények segítéséről szólnia, de azért annak is benne kéne lennie, főleg azokban az esetekben, amikor a "nehéz sors" kifejezetten az egyházi hitélet gyakorlásából származik (mert van ilyen is).
Egyébként meg a "jótékonykodás" könnyen lehet egy magamutogatás is, a dolgok valódi megértése nélkül. A "segítségnyújtás" is meglehetősen szubjektív dolog, mert kinek, mi a segítség? Van egy határ, amiben nem lehet továbbmenni, senkit nem lehet kihúzni (és nem is kell), a maga választotta nyomorúságból. De milyen intézkedések történtek a bajban levők megsegítésére? Vajon nem lehet az, hogy azok csak mélyebbre taszítanak valakit a nehézségben, és amikor az illető tiltakozni mer, akkor még őt is vádolják? Rengeteg kérdést vet fel ez a téma.
Személyesen úgy tapasztaltam, hogy ha létezik segítségnyújtás a JT csoporton belül, az inkább csak egyes magánszemélyek akciója. Azok, akik a társulati utasításokat végrehajtják, és akikhez nem mellesleg a "bajban levőknek" fordulniuk kéne, nem kapnak utasítást felülről arra, hogy kezeljenek súlyos helyzeteket.
"...ha az igazán bajban van, saját hibáján kívül."
Mondjuk ezt bármire rá lehet húzni, hogy az illető a saját hibájából került bajba...
Kíváncsi lennék mit tekintenek "saját hibának", és mire mondják azt, hogy nem az?
Én nem vonom kétségbe szavaidat, ami a szegények segítésére vonatkozik, csak tudom, hogy ez nem minden esetben van így. Tehát ez nem igazán bevett gyakorlat a Tanúknál, inkább csak helyi dolog lehet.
Az egyház működésének nem feltétlenül kell a szegények segítéséről szólnia, de azért annak is benne kéne lennie, főleg azokban az esetekben, amikor a "nehéz sors" kifejezetten az egyházi hitélet gyakorlásából származik (mert van ilyen is).
Egyébként meg a "jótékonykodás" könnyen lehet egy magamutogatás is, a dolgok valódi megértése nélkül. A "segítségnyújtás" is meglehetősen szubjektív dolog, mert kinek, mi a segítség? Van egy határ, amiben nem lehet továbbmenni, senkit nem lehet kihúzni (és nem is kell), a maga választotta nyomorúságból. De milyen intézkedések történtek a bajban levők megsegítésére? Vajon nem lehet az, hogy azok csak mélyebbre taszítanak valakit a nehézségben, és amikor az illető tiltakozni mer, akkor még őt is vádolják? Rengeteg kérdést vet fel ez a téma.
Személyesen úgy tapasztaltam, hogy ha létezik segítségnyújtás a JT csoporton belül, az inkább csak egyes magánszemélyek akciója. Azok, akik a társulati utasításokat végrehajtják, és akikhez nem mellesleg a "bajban levőknek" fordulniuk kéne, nem kapnak utasítást felülről arra, hogy kezeljenek súlyos helyzeteket.
Vicarius 2014.05.19. 18:23:19
@karalabe4:- Mondjuk ezt bármire rá lehet húzni, hogy az illető a saját hibájából került bajba...
Kíváncsi lennék mit tekintenek "saját hibának", és mire mondják azt, hogy nem az? -
Egyszerű a dolog.Aki mondjuk azért rászoruló, mert nem szeret dolgozni, annak kár segíteni.Aki beteg, munkanélküli, mert tényleg nincs melója, az más. Nálunk működik aránylag jól a szegény, persze jó szellemiségűek támogatása.Jó szellemiségű az, aki jár, vagy járna gyülekezetbe, a maga tudása szerint buzgó a szolgálatban.Volt olyan testvérnő, aki akkor tudott csak járni összejövetelre, ha fizettük a busz bérletét, amire már nem volt pénze.Mikor akkor sem akart járni, megszűnt a támogatás is.
Kíváncsi lennék mit tekintenek "saját hibának", és mire mondják azt, hogy nem az? -
Egyszerű a dolog.Aki mondjuk azért rászoruló, mert nem szeret dolgozni, annak kár segíteni.Aki beteg, munkanélküli, mert tényleg nincs melója, az más. Nálunk működik aránylag jól a szegény, persze jó szellemiségűek támogatása.Jó szellemiségű az, aki jár, vagy járna gyülekezetbe, a maga tudása szerint buzgó a szolgálatban.Volt olyan testvérnő, aki akkor tudott csak járni összejövetelre, ha fizettük a busz bérletét, amire már nem volt pénze.Mikor akkor sem akart járni, megszűnt a támogatás is.
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2014.05.19. 19:52:45
@Vicarius:
"Egyszerű a dolog.Aki mondjuk azért rászoruló, mert nem szeret dolgozni, annak kár segíteni."
De ugye ezt a vének elég szubjektívan döntik el, és a társulati útmutatásokon "kiiskolázott lelkiismeretük" alapján?
...hát annyira azért mégsem lehet egyszerű a dolog, mert különben nem lenne ennyi panaszos, akikkel nem tudnak mit kezdeni és nem is akarnak.
"Egyszerű a dolog.Aki mondjuk azért rászoruló, mert nem szeret dolgozni, annak kár segíteni."
De ugye ezt a vének elég szubjektívan döntik el, és a társulati útmutatásokon "kiiskolázott lelkiismeretük" alapján?
...hát annyira azért mégsem lehet egyszerű a dolog, mert különben nem lenne ennyi panaszos, akikkel nem tudnak mit kezdeni és nem is akarnak.
f i n i t o (törölt) 2014.05.19. 20:23:37
@Vicarius: drága testvérem a zűrben :) itt nem igazán kíváncsi a csapat a vt hivatalos demagógiájára ... ha azt ismerteted, azzal zaklatod az itteni népet :) hiába gondolod másként, hiába írod ezt le
mondok egy szemléltetést: pedofílián átesetteket tájékoztatsz a vezető testület irányelvéről, miszerint 2 tanú szükséges ...
gondolod érdekel valakit? ne csodálkozz, ha rád támadnak ...
mondom, írd le azt amit TE gondolsz, ha nem tudod mit gondolj, írd le azt mit mérlegelsz? mi minden fordul meg a fejedbe? hagyd a szektád hivatalod álláspontját ... minket nem érdekel, ellenben TÉGED szívesen megismerünk, és nem bux le, ahogy már egyszer említettem volt 2 hete :)
csáó
mondok egy szemléltetést: pedofílián átesetteket tájékoztatsz a vezető testület irányelvéről, miszerint 2 tanú szükséges ...
gondolod érdekel valakit? ne csodálkozz, ha rád támadnak ...
mondom, írd le azt amit TE gondolsz, ha nem tudod mit gondolj, írd le azt mit mérlegelsz? mi minden fordul meg a fejedbe? hagyd a szektád hivatalod álláspontját ... minket nem érdekel, ellenben TÉGED szívesen megismerünk, és nem bux le, ahogy már egyszer említettem volt 2 hete :)
csáó
f i n i t o (törölt) 2014.05.19. 20:27:57
@red faction: értem ... a biblia ezt tanítja:
1. ne segíts senkinek, mert lehet koldus maffiózó
2. minek segítsek, ha holnap úgyis éhes lesz
3. a sátán úgyis erősebb, minek erőlködjek istentelen területeken, mint pl. a szegények megsegítése
4. a világ másik részén milliók hallnak meg, akkor ez a pár nem sokat számít
5. nem tudsz jót tenni, kár megpróbálni, úgyse megy
TESÓ, EZÉRT DESTRUKTÍV SZEKTA JEHOVA TANÚI
LEÍROM MÁSKÉNT: EZ A SÁTÁN SZÖVEGE, AMIT ITT LEÍRTÁL!!!
NEM EZT TANÍTJA A BIBLIA...
1. ne segíts senkinek, mert lehet koldus maffiózó
2. minek segítsek, ha holnap úgyis éhes lesz
3. a sátán úgyis erősebb, minek erőlködjek istentelen területeken, mint pl. a szegények megsegítése
4. a világ másik részén milliók hallnak meg, akkor ez a pár nem sokat számít
5. nem tudsz jót tenni, kár megpróbálni, úgyse megy
TESÓ, EZÉRT DESTRUKTÍV SZEKTA JEHOVA TANÚI
LEÍROM MÁSKÉNT: EZ A SÁTÁN SZÖVEGE, AMIT ITT LEÍRTÁL!!!
NEM EZT TANÍTJA A BIBLIA...
Nεω 2014.05.19. 21:28:46
@red faction:
Azért ez kemény volt!
Általánosítasz, és irgalmatlanul kibújsz a felebaráti felelősség alól.
Persze jogod van a saját javadból adni vagy nem adni, de a baj az, hogy te itt az egyedüli igaz vallást képviseled, akik a szeretet Istenét imádják és szolgálják.
Minden helyzet más. Ha nyilvánvaló, hogy a koldusmaffia kéregetteti, akkor ne adj neki pénzt. Vegyél neki enni, majd kiderül mire kellett neki a pénz.
Bár még azon is el lehetne vitatkozni, hogy kinek mi a segítség.
JT szekta azt mondja, dohányra piára nem adunk.
Ami racionálisan védhető is. Ugyanakkor lehet, hogy annak az embernek ott és akkor arra van SZÜKSÉGE. Van ilyen? Van.
De mint írtam ez egyéni megítélés.
Fiatal hajléktalannak adsz e? (mármint nem te, mert te JT vagy, ők meg csak folyóiratot adnak)
Tapasztalatból tudom, hogy ezeken az embereken a legnehezebb segíteni. Nekik fizika szükségleteik vannak, JT meg olvastatni akarja őket... Olvasd vissza tanulmányt, amit undercover kitett. Tanulhatsz belőle.
Az, hogy 1 milliárd ember meghal vagy éhezik, akkor már ennek az egynek se segítek, ne haragudj, de gyomorforgató gondolkodás.
Segítsünk ott ahol vagyunk, és ahol tudunk. Én se osztogatok összevissza főleg nem munkaképes fiataloknak. De van akin látszik, akiről tudva lévő, hogy nem fog munkát találni.
Mérlegelés, és irgalom, jót tenni vágyás. Ezek hiányoznak a kapzsi pecsétgyűrűs nagyképű szektavezetőidből, akik sajnos a saját képükre formálnak titeket is, ha hagyjátok.
Szerintem előbb legyünk emberek, aztán foglalkozzunk Istennel meg Bibliával.
Azért ez kemény volt!
Általánosítasz, és irgalmatlanul kibújsz a felebaráti felelősség alól.
Persze jogod van a saját javadból adni vagy nem adni, de a baj az, hogy te itt az egyedüli igaz vallást képviseled, akik a szeretet Istenét imádják és szolgálják.
Minden helyzet más. Ha nyilvánvaló, hogy a koldusmaffia kéregetteti, akkor ne adj neki pénzt. Vegyél neki enni, majd kiderül mire kellett neki a pénz.
Bár még azon is el lehetne vitatkozni, hogy kinek mi a segítség.
JT szekta azt mondja, dohányra piára nem adunk.
Ami racionálisan védhető is. Ugyanakkor lehet, hogy annak az embernek ott és akkor arra van SZÜKSÉGE. Van ilyen? Van.
De mint írtam ez egyéni megítélés.
Fiatal hajléktalannak adsz e? (mármint nem te, mert te JT vagy, ők meg csak folyóiratot adnak)
Tapasztalatból tudom, hogy ezeken az embereken a legnehezebb segíteni. Nekik fizika szükségleteik vannak, JT meg olvastatni akarja őket... Olvasd vissza tanulmányt, amit undercover kitett. Tanulhatsz belőle.
Az, hogy 1 milliárd ember meghal vagy éhezik, akkor már ennek az egynek se segítek, ne haragudj, de gyomorforgató gondolkodás.
Segítsünk ott ahol vagyunk, és ahol tudunk. Én se osztogatok összevissza főleg nem munkaképes fiataloknak. De van akin látszik, akiről tudva lévő, hogy nem fog munkát találni.
Mérlegelés, és irgalom, jót tenni vágyás. Ezek hiányoznak a kapzsi pecsétgyűrűs nagyképű szektavezetőidből, akik sajnos a saját képükre formálnak titeket is, ha hagyjátok.
Szerintem előbb legyünk emberek, aztán foglalkozzunk Istennel meg Bibliával.
Utolsó kommentek