EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: Nem haragszom !!!A te véleményed szerint az én irásaim ÁMÍTÁSOK!!!"""Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség.... (2024.11.26. 23:44) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: Már meg ne haragudj, de amit írsz az tiszta demagógia. Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség. Én konkrét pé... (2024.11.26. 16:37) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: --"""a Biblia direkt úgy lett megírva, hogy soha ne lehessen egyértelműen értelmezni """-- A Bibliát minden vallás kif... (2024.11.20. 18:46) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: Ez reménytelenül komplikált, minden érvre lehet találni egy logikai, egy héber nyelvtani vagy görög nyelvtani ellenérv... (2024.11.16. 08:49) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: """az emberek feltámadás után egy „tiszta lappal” indulnak, mintha az életükben elkövetett bűnök jelentéktelenek lenné... (2024.11.04. 08:31) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: A BIBLIA EGYIK LEGJELENTŐSEBB KIJELENTÉSE A RÓMA 4:25 A bűneik MIATT (ez volt az oka, 'dia' a görögben ) halt meg Jézu... (2024.11.02. 17:00) Róma 6:7 és 6:23
  • kingdom: @Atyek: Egy a sok egyéb következettlenség közül. (2024.08.18. 11:51) Máté 27:53
  • ORION: @Egy_nick: A sátán igy fordítaná a János 17-et?Én sok féle fordításban olvastam ezt a részt és ez a fajta fordítás érd... (2024.07.29. 17:00) Máté 27:53
  • Egy_nick: @ORION: A fenti "parafrázis" fordításban MI A PLÁNE? A tegnap előtti olimpiai megnyitó is valamiféle "Utolsó vacsora"-... (2024.07.28. 21:35) Máté 27:53
  • ORION: Találkoztatok már ilyennel???--Parafrázis fordítás János Evangéliuma 17. --13. És most megyek, hogy szemtől szemben l... (2024.07.28. 17:30) Máté 27:53
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mt 27:53Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Raymond Franz a „hű és bölcs rabszolga” példázatáról

2013.09.11. 18:31 | kingdom (törölt) | 22 komment


 Raymond Franz a „hű és bölcs rabszolga” példázatáról

(Részlet Raymond Franz In Search of Christian Freedom című könyvéből)

 
Keresztény sáfárság
 
„Ki milyen mértékben kapott ajándékot, aszerint használjátok azt az egymásnak végzett szolgálatban mint Isten különféle módokon kifejezett ki nem érdemelt kedvességének jó sáfárai.” - 1Péter 4:10
 
Az Őrtorony Társulat nyomatékosan és folytonosan azt hangsúlyozza, hogy egy szervezeti „rabszolga” teljesíti be Krisztus példázatát. Ezzel kapcsolatban az legsúlyosabb kifogás, hogy ez megfosztja a példázatot erejének nagy részétől. Az igazi tanulság elveszett, és a példázat így elsődlegesen csak egy támaszték szerepét tölti be, amely támogatja a vallási fennhatóság, a férfiak egy kis csoportjából álló Vezető Testület gyakorlatait.

 
Nincs semmi gond önmagában azzal, ha „osztályként” határozzuk meg azokat a keresztényeket, akik életükkel azokat a dolgokat teljesítik be, amiket Jézus tanított a hű és értelmes rabszolgáról szóló példázatában. Egy „osztály” utalhat bizonyos számú személyre, akik hasonló jellemzőkkel és hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek, akiknek közös elveik vannak, vagy akik hasonló életúton járnak. Azonban ehhez nincs szükség arra, hogy valamilyen rendszernek vagy szervezett csoportnak a részét képezzék, vagy szorosan kötődjenek hozzá.
 
Ők azért alkotnak egy „osztályt”, mert hasonlóak, mint személyek, és nem azért, mert valamiféle szervezethez tartoznak vagy tagjai annak. Ezt a fogalmat például gyakran használjuk akkor, amikor olyan személyekre hivatkozunk, akiknek ugyanolyan a gazdasági vagy társadalmi helyzetük (a „vagyonos osztály” vagy az „értelmiségi osztály” vagy a „hátrányos helyzetű osztály,” és így tovább) tekintet nélkül bármiféle szervezeti hovatartozásukra vagy hova-nem tartozásukra. Ebben az értelemben minden keresztény egyazon „osztály” része. Mindannyiuknak rendelkezniük kell bizonyos azonosító jellemzőkkel, közös meggyőződést és elveket kell vallaniuk, hasonló életmódot folytatva, és ugyanazt a főséget elfogadniuk. Azok a személyek, akik ugyanolyan a tulajdonságokkal rendelkeznek, gyakran gyűlnek össze, mivel vonzzák egymást közös nézőpontjuk, hitnézetük, reményük, vagy alapelveik miatt. A keresztényeknek ugyanígy hasonló okok miatt kell vonzaniuk egymást, valamint a kölcsönös szeretet miatt is. De a lényeg az, hogy személyes tulajdonságaik azok, amik miatt a hasonlóságuk és vonzódásuk fennáll, és nem azért, mert valamely látható szervezet, egy intézményesített társulás tagjai. A „Krisztus teste”, amely „osztályhoz” az összes felkent keresztény tartozik, egy szellemi test (közösség), amelynek tagjait nem egy földi szervezeti tagság alapján azonosítják.
 
Az Őrtorony Társulat az „osztály” fogalmát egészen más módon használja. Hatályon kívül helyezve a fogalom szokásos értelmét, egy saját, különleges jelentéssel ruházza fel. Megállapítja, hogy a „szolga osztály” megjelölés kizárólag azokra a személyekre vonatkozik, akik egy szervezethez tartozó osztály részét alkotják, és ílymódon a megjelölés nem vonatkozik és nem is vonatkozhat olyan személyekre, akik nem állnak kapcsolatban az adott látható szervezettel. Mindegy, hogy milyen keresztény jellemzőket, nézőpontokat, tulajdonságokat és életmódot mutat fel egy személy, ezek nem meghatározó tényezők ahhoz, hogy a „rabszolga osztály” részeként azonosítsák őt. A kapcsolat az Őrtorony szervezettel elengedhetetlen követelmény. E nélkül minden más tényező elveszíti a jelentőségét a „hű és értelmes rabszolga” osztály tagjainak meghatározásakor. Így a szervezet nem csupán saját meghatározását állítja fel az „osztály” kifejezéssel kapcsolatban, hanem saját paramétereit is, melyek meghatározzák, ki alkalmas arra, hogy az „osztályon” belül legyen, és ki marad kívül.
 
Annak, hogy ilyen nagy hangúlyt fektetnek az „osztályra”, az az egyik káros vonása, hogy ezzel úgy befolyásolják az embereket, hogy azok azt gondolják, a példázatban tanított dolgokat egy csoport-tagságon keresztül teljesíthetik be, ahelyett, hogy az imént megemlített keresztény tulajdonságok személyes felmutatásával törekednének erre, ideértve a hitet, megfontoltságot, személyes felelősségérzetet, éberséget vagy bármely más tulajdonságot, amelyet Jézus példázatai gyakran hangsúlyoznak. A példázat körülbelül tízezer személyre való korlátozása, és a több millió, nem az ő „osztályukba” tartozó további tagra való alkalmazásának kiküszöbölése, csupán tovább fokozza az okozott károkat.
 
A szervezet egyfajta nézetet mutat elméletben, míg a gyakorlatban egy másik álláspontot követ (mely szerint minden szándék és cél felett a Vezető Testület „sáfárkodik” Krisztus minden földi érdekeltségének felelőseként), aminek az eredményeképpen a példázat célját elferdítik. Ahelyett, hogy felszólításként szolgálna az Urunk (Mesterünk) és szolgatársaink szerény és hűséges szolgálatára, elsősorban mint eszközt használják arra, hogy feltétel nélküli engedelmességet követeljenek a Vezető Testület iránt.
 
Ennek illusztrálására, az egyik Vezető Testületi ülésen Grant Suiter idézett egy Őrtorony-misszionáriust, aki az mondta neki, hogy „Létezik egy hű és értelmes rabszolga. Ha egyszer rájövünk, hogy ki is az, onnantól kezdve minden igen egyszerű: Ha téved, ő fog felelni Istennek”. Suiter, a Vezető Testület tagja, megnyilvánulásaiban egyértelműen helyeselte ezt a hozzáállást. Pedig az az elképzelés, amely szerint egy bizonyos kollektív csoport a vezetőségén keresztül viselheti a felelősséget azért, amit a tagjai egyénenként tesznek - egyszerűen azért, mert kérdés nélkül, feltétlen engedelmességgel követik a vezetők utasításait - teljesen hamis, és ellentétben áll azzal, amit a Szentírás tanít. Ez ugyanaz a filozófia, amely lehetővé teszi az embereknek olyan tettek elkövetését, amelyek ellentétben állnak az igaz és helyes dolgokkal, és talán a saját lelkiismeretükkel is, és aztán azzal próbálják felmenteni magukat a felelősség alól, hogy azt mondják, politikai, katonai vagy kereskedelmi vezetőik mondták nekik, hogy így (vagy úgy) tegyenek. A Szentírásból egyértelműen kiderül, hogy amikor Isten és Krisztus ítélőszéke előtt állunk majd, egyénekként állunk majd ott, és egyénekként fogunk felelni mindazért, amit tettünk. Máté 12:36, 37; Lukács 12:48; Róma 14:10-12; 1Korintusz 4:5; Galácia 6:4, 7, 8.
 
Amikor ez az általános téma felszínre került egy Vezető Testületi ülésen, feltettem a kérdést, vajon indokolt-e, ha ragaszkodunk ahhoz, hogy Jézus példázatait kizárólagosan az „osztályokra” alkalmazzuk (olyan értelemben, ahogyan a szervezet a kifejezést használja). Ha ez helyes lenne, akkor az alkalmazásnak következetesnek kellene lennie és nem önkényesnek. Mondtunk tehát olyat, hogy van egy „tíz mina-osztály” és egy „öt mina-osztály” a Lukács 19:12-27-ben olvasható példázat alkalmazásában? Ha így van, akkor kik voltak, vagy most kik ezek? Bizonyos tehát, hogy ezt az azonosítást nem csoport-alapon kellene meghatározni, hanem egyéni alapon, és a valóságban kizárólag Krisztus lenne képes ilyen azonosításra. Ugyanez mondható el a Lukács 12:47, 48-ra vonatkozóan is, ahol Jézus ezt mondja:
„Akkor arra a rabszolgára, amelyik értette ura akaratát, de nem készült fel, vagy nem cselekedett összhangban annak akaratával, sok ütést mérnek. Amelyik pedig nem értette, és úgy tett ütéseket érdemlő dolgokat, arra keveset mérnek.”
 
Azt kellene tehát mondanunk, hogy létezik egy „sok ütést kapó osztály” és egy „kevés ütést kapó osztály”? Ha így van, akkor kik voltak, vagy most kik ezek? Ezt megint csak nem csoportalapon kell meghatározni, hanem egyéni alapon, amelyet kizárólag az Úr ismerhet fel és határozhat meg, az, aki „megfizet mindenkinek a magaviselete szerint.” (Máté 16:27) Bizonyára senki sem állíthatja, hogy van vagy volt egy bizonyos különleges, azonosítható csoport vagy „osztály”, amelyet szervezeti kötelékek kötnek össze, egy tagság, amely egy ember „sok ütést kapó osztály” vagy „kevés ütést kapó osztály”-hoz való tartozásának azonosítását szolgálná. Az Őrtorony Társulat úgy döntött, hogy itt nem használja jól bevett „osztály”-alkalmazásának gyakorlatát, pedig Lukács evangéliumának ez a része ugyanaz, mint ahol Lukács bemutatja a „hű és értelmes rabszolga” példázatát, amelyet a Máté evangéliumának 24. fejezetében találhatunk. Bizonyos, hogy a logika megkívánná az „osztály” fogalom következetes használatát.
 
Ugyanennek az alapelvnek kellene vonatkoznia a szintén ebben a példázatban szereplő „gonosz rabszolgára” is. Az Őrtorony Társulat a „gonosz rabszolgáról” beszél, de az általuk íly módon megbélyegzett személyek nem tartoznak egy bizonyos szervezethez, nem alkotnak egy jól megkülönböztethető, összetett csoportot. Bárki a „felkentek” közül, aki elhagyta a szervezetet, majd ezt követően a szervezet számára kedvezőtlen információkat tett közzé, „gonosz rabszolgának” minősül, annak ellenére, hogy egyszerűen csak mint egyén cselekedett. Hogyan lehet ez így ebben az esetben, míg ugyanennek a példázatnak a rabszolga képébe illő egyének esetében nem így van?
 
Ezeket a kérdéseket az ülésszak alatt is feltettem, de nem érkezett rájuk válasz a Vezető Testület egyik tagjától sem. Mint oly gyakran megesett, a megbeszélés egyszerűen csak más irányba terelődött.

   

Személyes, egyéni felelősség
 
Tagadhatatlan, hogy a Szentírás egésze erősen az egyénre és a tetteire összpontosít, és nem elsődlegesen arra, amit egy „osztály” tesz. Ott van a folyamatos felhívás, hogy Krisztus tanításait személyes módon alkalmazzuk magunkra. A keresztény életút végtére is Krisztus váltságáldozatába vetett személyes, egyéni hitünkkel kezdődik, és egy személyes, egyéni felajánlkozással Isten szolgálatára, rajta keresztül. A hitet személyes, egyéni alapon érjük el, és nem csoportalapon. Hogyan változtathatja meg bármi is a későbbiekben ezt a személyes kapcsolatot, és alakíthatja át valami olyasmivá, aminek az alapját, hitelességét, és irányítását egy szervezeti kapcsolat adja, abból eredően, hogy tagjai vagyunk egy „osztálynak”, vagyis kapcsolatban állunk vele abban az értelemben, ahogyan az Őrtorony használja ezt a kifejezést.
 
Isten és Krisztus ítéletéről és a velejáró jutalomról ismételten azt olvashatjuk, hogy nem valamiféle „osztály” társulás vagy csoport ítéletén alapul, hanem szigorúan egyéni alapon. A Társulat Új világ fordításában ezt olvassuk:
„Ő pedig mindenkinek a cselekedetei szerint fog fizetni: Örök élettel azoknak, akik dicsőséget, tisztességet és romolhatatlanságot keresnek a jó cselekvésében való kitartás által.” (Róma 2:6-7)
„Hiszen mindnyájan az Isten bírói széke előtt fogunk állni; mert meg van írva: „»Élek én — ezt mondja Jehova —, hogy nekem fog meghajolni minden térd, és minden nyelv nyíltan vallást tesz majd az Istenről.«” Így hát mindegyikünk önmagáról fog számot adni az Istennek.” (Róma 14:11-12)
„…minden gyülekezet meg fogja tudni, hogy én vagyok, aki a veséket és a szíveket kutatja, és én megfizetek nektek egyénenként a tetteitek szerint.” (Jelenések 2:23)
                                       
       
A Biblia az egyénre helyezi a hangsúlyt
                                              
Az igaz, hogy Jézus példázatainak mindig teljes egyházára, vagy gyülekezetére kell vonatkozniuk, és a benne kifejtett elveknek mindenkire igazaknak kell lenniük, akik valóban „Jézus testének” részét alkotják. Ezzel szembehelyezkedni azonban, és úgy érvelni, hogy ennek a példázatnak az egyénekre való alkalmazását még csak fontolóra se érdemes venni, az olyan, mintha valaki maga a Szentírás ellen érvelne. A Biblia kimutatja, hogy keresztényekként mindegyikünknek törekednie kell arra, hogy az Úr hű szolgáinak bizonyuljunk. Ez magából a „hű és értelmes rabszolga” példázatából is világosan látszik.
 
Máté beszámolóját, melyet az Őrtorony Társulat a leggyakrabban idéz, párhuzamba állíthatjuk Lukácséval evangéliumának 12. fejezetében. Lukács pontosabb meghatározást ad a „rabszolga” megnevezéséről. Egy „rabszolga” (görög) bármilyen fajta szolga lehet. Lukács beszámolója a rabszolgát „sáfárként” (oikonomos, görög) azonosítja. Ez a tény segít fényt deríteni Jézus példázatának értelmére, és alkalmazására, a keresztények fölötti sáfárkodással kapcsolatos más bibliai tanítás miatt.
 
Valójában, a szövegösszefüggés szerint Jézus bevezető kérdése, a „Ki valójában a hű és értelmes rabszolga?” nem arra koncentrál elsősorban, hogy azonosítson egy személyt, vagy csoportot, hanem inkább arra, hogy erkölcsi tanítást mutasson be arról a viselkedésről, és életmódról, amely megmutatja, hogy valaki hű és bölcs sáfára-e Urának. Egy angol nyelvű Katolikus fordítás így adja vissza Jézus szavait a Lukács 12:42-ben:
 
Milyen az a szolga tehát, aki eléggé hű és bölcs ahhoz, hogy az Úr a házanépe fölé rendelje, hogy kiadja részüket az élelemből a kellő időben?”
                                              
Így Jézus alapjában véve ezt mondta: ‘Ki fog közületek, tanítványok közül, ilyen hű és bölcs sáfárnak bizonyulni?’ Figyeljük meg, hogy a Zsoltárok 15:1-5-ben a „ki” hasonlóképpen van használva. A válasz attól függ majd, hogy az egyének mit tettek, nem pedig attól, hogy hova tartoztak, vagy minek a részei voltak.
 
Ezenkívül, Lukács beszámolója közvetlenül ezután a példázat után Jézusnak arról a rabszolgáról szóló szavaival folytatódik, aki megérti, de nem teszi, és így sok csapást kap, és arról, aki nem érti, és ezért nem teszi, és ezért kevést csapást kap. Jézus a Lukács 12:48-ban a következő tanulság levonásával fejezi be a példázatot:
„Amelyik pedig nem értette, és úgy tett ütéseket érdemlő dolgokat, arra keveset mérnek. Bizony, mindenkitől, akinek sokat adtak, sokat fognak követelni; és akire sokat bíztak, attól a szokottnál többet fognak követelni.”
                                              
Ahelyett, hogy egy csoportról, vagy „osztályról” beszélne, Krisztus maga elsődlegesen keresztény egyénekre vonatkoztatja a példázatot, arra, hogy mint egyének mit tesznek, és hogy minek bizonyulnak.
 
De nem ez az egyetlen ilyen utalás. Jézus tanítványai ihletés alatt szintén megvitatják a hű sáfárt írásaikban. Azt várhatnánk, hogy ebben Jézus saját tanítását tükrözik vissza. Figyelemreméltó azonban, hogy egyéni szinten vitatják meg a dolgot, személyes vonatkozásban. A korintusziakhoz írt első levelében (1Kor 4:1, 2) Pál apostol az általa, és a társai által végzett szolgálatról ír, amikor ezt mondja:
„Úgy tekintsenek minket az emberek, mint akik Krisztus alárendeltjei és Isten szent titkainak sáfárai vagyunk. Azonkívül a sáfárokban ez esetben azt keresik, hogy hűnek találják őket.”
                                              
Pál itt ugyanazt az elvet állapítja meg, melyet Jézus példázatának Lukácsnál leírt változatában már láttunk, vagyis, hogy bizonyuljunk az Úr hű szolgájának. Ezután kimutatta, hogy ez nem olyasvalami, amit emberek meg tudnának határozni, vagy ítélkezni felőle; emberek nem tudják a végleges, döntő, és hiteles meghatározást elvégezni azzal kapcsolatban, hogy ki volt, vagy ki nem volt ilyen „hű sáfár”. Majd Pál elmondja, ki az, aki tudja, és meg is fogja ezt tenni, és azt is, hogy mikor, és minek az alapján:
„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem. Ezért semmit se ítéljetek a megfelelő idő előtt, míg el nem jön az Úr, aki a sötétség titkos dolgait is világosságra fogja hozni, és a szívek szándékait is nyilvánvalóvá teszi, és akkor az Istentől lesz kinek-kinek a dicsérete.” (1Korintusz 4:3-5)
 
A „kinek-kinek” kifejezéssel itt ismét csak az egyénre történik utalás. Amikor az Őrtorony az ellen emel hangot, hogy ennek a példázatnak a beteljesedését egyénekre alkalmazzák (akik nincsenek szervezetileg összekapcsolva), a legfőbb érvük az, hogy egyetlen ember sem tud 1900 évig élni, hogy életben legyen Jézus visszatérésekor. Lásd például Őrtorony 1982 5/1 11-12. o. Számításba sem veszik azt a lehetőséget, hogy egy elv érvényben lehet 1900 éven keresztül is úgy, hogy egységesen minden egyénre vonatkozik, akiknek az életideje erre az időszakra esik. Úgy tűnik, az Őrtorony azt is elfelejti, hogy az emberek fel is tudnak támadni, és annak alapján lesznek majd megítélve és jutalmazva (együtt az élőkkel), amit életük folyamán egészen a halálukig tettek. Vesd össze 1Tesszalonika 4:15-18.
                                              
Pál persze nem élt 1900 évig, és egyik barátja vagy munkatársa sem. Azonban ha ők egyénileg Krisztus hű sáfárának bizonyultak egészen a halálukig, akkor ő meg fogja jutalmazni őket az eljövetelekor. Miben különbözik ez attól, amit Jézus mutat be a példázatában? És Pál nem beszél „osztályról”, ehelyett saját „sáfári” helyzetére és életútjára összpontosít, és arra, hogy az egyes emberek mit tesznek és nyernek. Az Őrtorony értelmezésében azonban úgy tűnik, hogy az Úr visszatérésekor csak a „hű sáfár maradékának” akkor még életben levő tagjainak tetteit fogja megvizsgálni, és őket fogja elismerni és támogatni abban, hogy „gondoskodjanak földi érdekeltségeiről”. Pál szavai azonban azt mutatják, hogy nem ez a helyzet, hanem eljövetelekor az Úr az összes szolgája fölött ítélkezni fog, akik „sáfárként” szolgálták őt, és megadja jutalmukat, akár élnek még, akár már meghaltak a múltban.
                                              
Amint a szőlőmunkásokról szóló példázatból (Máté 20:1-16) is láthatjuk, Krisztus nem jutalmazza különbözőképpen a szolgáit amiatt, hogy a szolgálatuk időtartama eltérő volt. Ebben a szemléltetésben azok a munkások, akik utoljára kezdtek dolgozni, ugyanazt a bért kapták, mint akik korábban kezdtek, ilyenmódon mindannyian „egyenlővé” lettek. Jézus nem adott a későnjövőknek kevesebbet, de többet se adott nekik, mint másoknak. Az Őrtorony azt a látszatot kelti, hogy a 20. században szolgálók (a „maradék”), egy nagyon különleges jutalmat kapott, amelyet egyik elődjük sem kaphatott volna meg. Az Isten ezeréves királysága elközelített c. könyv a 354. oldalon azt állítja, hogy mivel Krisztus 1919-ben királyi méltóságot töltött be, „olyat, amilyet az első században, a földön való ittlétekor még nem birtokolt”, a „rabszolgaosztály” emiatt 1919-től kezdődően egy „fontosabb szolgálatot,” „nagyobb megbecsülést” kapott. Ez azt jelentené, hogy szolgálatuk magasabb szinten mozgott, mint az első századi keresztényeké, beleértve magukat az apostolokat is!
                                              
Az apostol szavai helytelenítik az önigazolást, saját magunk helyeslését és támogatását, ha azért tesszük, hogy megalapozzunk és fenntartsunk egy hatalmi bázist, vagy hogy felmagasztaljuk magunkat mások fölé – azáltal, hogy felmagasztaljuk azt a bizonyos vallási csoportot, amelyhez mi is tartozunk – olyanok fölé, akik keresztényekként igyekeznek kimutatni hitüket. Amit mindannyian joggal elmondhatunk, az mindössze az, hogy mint Pál, törekszünk arra, hogy hű sáfárok legyünk, és hogy igazságos megítélésünk ebben a tekintetben Isten és Krisztus kezében van, melyet megtudhatunk majd azon a napon, amelyen feltárják ítéletüket.
 
Ugyanez az apostol, amikor Titusznak írt Krétára, tanácsokat adott a vénekkel kapcsolatban, és többek között ezt mondta:
„Mert egy felvigyázó mint Isten sáfára legyen vádtól mentes, nem önfejű, nem haragra hajló, nem részeges veszekedő, nem verekedő, nem tisztességtelen nyereséget hajhászó.” (Titusz 1:7)
                                              
Minden egyes vénnek egyénenként kell megfelelnie ennek a minősítésnek ahhoz, hogy Isten „sáfára” lehessen. Ezeknek a férfiaknak a megítélése logikusan ezen az alapon kell, hogy történjen, nem pedig azon, hogy a „vének osztályához”, vagy más sajátosan szervezett csoporthoz tartoznak. Bármely keresztény egyén, ha úgy viselkedne, mint az erőszakos, öntelt és iszákos sáfár Jézus példázatának második felében, alkalmatlan lenne vénnek, és elutasítanák. Mindenkinek a saját személyes dolga volt, hogy megmutassa, milyen ember is ő. Ezenkívül egy sáfárnak olyannak kellett lennie, aki „tanítási művészetét tekintve szilárdan tartja magát a megbízható szóhoz,” ami magában foglalja saját hűségességét az Isten szavához való ragaszkodásban, valamint a tanításban való megfontoltságát (Titusz 1:9). Itt megint csak pontos párhuzamot találunk Jézusnak a hű és értelmes, illetve a gonosz, iszákos szolgáról szóló példázatának elemeivel. Az alkalmazás azonban egyértelműen egyéni alapon történik.
 
Míg az egyénekre való alkalmazást Pál elvégzi magára, munkatársaira és az egyes vénekre vonatkoztatva, mi a helyzet a többi kereszténnyel, mindazokkal, akik az apostol megfogalmazása szerint „Isten háznépét” alkotják? (1Timóteusz 3:15) Lehetnek ők is mindnyájan „sáfárok”? És egyéni alapon lehetnek sáfárok, vagy valamilyen szervezeti irányultságú sáfár-”osztályhoz” kell ennek kötődnie? Mi a helyzet a nőkkel, akik mindannyian ugyanúgy tagjai ennek a „háznépnek” - ők is megkapják a sáfárságot? És ha mindenki sáfár, kik lesznek a „háziszolgák”, akiknek majd sáfárként szolgálnak? Mit mond erről maga a Biblia?
 
Péter apostol ezt az ideillő megjegyzést teszi első levelében, a 4. fejezet 10, 11-es versében:
Ki milyen mértékben kapott ajándékot, aszerint használjátok azt az egymásnak végzett szolgálatban mint Isten különféle módokon kifejezett ki nem érdemelt kedvességének jó sáfárai. Ha valaki szól, úgy szóljon, mint aki Isten szent kijelentéseit szólja; ha valaki szolgál, úgy szolgáljon, mint aki rá van utalva az Isten adta erőre; úgyhogy mindenben az Isten dicsőíttessék Jézus Krisztus által.”
 
Péter egyértelműen nem valamilyen több részből álló, vagy „összetett” sáfárra gondol, a hangsúlyt ehelyett inkább az egyénekre, és személyes sáfárságukra fekteti. Egyértelművé teszi, hogy minden egyes keresztény kapott valamilyen különleges ajándékot Istentől, melyet az illető arra használhat, hogy az Isten házanépéhez tartozó szolgatársainak szolgáljon vele. Ez azért van így, mert Isten kegyelme vagy ki nem érdemelt kedvessége „különféle módokon” mutatkozik meg, ahogy más bibliaversek is hangsúlyozzák. Vesd össze: 1Korintusz 12:4-31; Róma 12:6-8. Nem mindenki kapta ugyanazt az ajándékot. Ezért bármi is az, amit kaptak, fel tudják használni mások javára, és a többiek szintén felhasználják azt, ami nekik van, mások javára, beleértve azokat is, akik az ő javukra cselekedtek. Ilyen módon nem válnak elbizakodottá, önteltté vagy zsarnokoskodóvá a többiekkel szemben. Hűen és értelmesen használják fel a ki nem érdemelt kedvesség isteni adományát Isten dicsőségére, mint allattvalói, miközben nem a saját elméleteiket tanítják, nem is valamilyen szervezeti dogmát, hanem „Isten szent kijelentéseit”, az Ő hamisítatlan Szavát.
 
 Péter gondolatai kétségkívül tökéletes összhangban vannak Jézus példázatával, melyben a rabszolga, vagy sáfár hűségesen szolgálja szolgatársait urának házában. Egyértelműen hangsúlyozza minden keresztény személyes felelősségét is, valamint személyes számadási kötelezettségüket Isten és Krisztus felé azzal kapcsolatban, hogy azt a hasznos ajándékot, melyet kaptak, vajon hűségesen, és értelemmel használják-e fel szolgatársaik javára. Az elmúlt 1900 év alatt bizonyosan sok olyan férfi és nő élt, akik hűségesen és értelemmel sáfárkodtak keresztény ajándékukkal, és akiket majd a Ház Ura megérkezésekor helyeselt állapotban fog találni, habár halotti állapotukból való személyes feltámadásra (nem valamiféle „osztály”-feltámadásra) lesz szükségük ahhoz, hogy jutalmukat átvehessék. Semmiféle, még a legcsekélyebb bizonyíték sincs arra, hogy az elmúlt évszázadokban élt ilyenfajta emberek ezt valahogyan egyesülten csinálták, úgy, hogy egy szervezeti vagy „osztály”-kötelékkel egybe voltak kapcsolva. Noha úgy éltek, mint a búza a gyomok között, 2Timóteusz 2:19-ban található alapelv mindig vonatkozott rájuk, nevezetesen az, hogy „az Úr ismeri azokat, akik hozzá tartoznak”.
                                              
A félreértés nagy része abból adódik, hogy önkényesen határozzák meg, mit jelent a sáfár által végzett allegórikus „táplálás”, és az, hogy a ház ura őt „mindene fölé kinevezi”. Az Őrtorony-kiadványokban a „táplálás” egyenlő azzal, hogy irodalmat állítanak elő egy kiadóhivatal által. Egészen valószínűtlen, hogy Jézus valamilyen jelképes cselekvést használna arra a célra, hogy ilyenfajta tevékenységet ábrázoljon. Azáltal, hogy rendszeresen élelmet nyújtott szolgatársai számára, a sáfár szükségleteikről gondoskodott. Szellemi életünkben nagyon sokféle módon tudunk „táplálékhoz jutni”. A hitünket nemcsak szavak táplálhatják, hanem mások példája, kedvessége, és személyes érdeklődése, a tőlük kapott bátorítás, és a szeretetből fakadó cselekedetek. Mindezek a dolgok táplálnak bennünket, és építenek, hogy tovább tudjunk szolgálni Urunknak. Péter korábban idézett szavai jól szemléltetik ezt, és megmutatják, hogy mindannyiunknak Isten „sokféle módon kifejezett” ki nem érdemelt kedvességének sáfáraivá kell lennünk. „Isten kegyelme sokféle formájában”, melyet mindannyiunk kiváltsága másoknak szétosztani, bizonyosan nem korlátozódik csupán arra, hogy ellásson bennünket némely kiadványokban megjelentetett információval. Abba jóságának és ajándékainak egész tartománya beletartozik.
                                              
Ugyanez a helyzet a hű sáfárnak járó jutalommal is. Milyen alapon állíthatnánk, hogy a földön élő keresztényeket arra kell biztatni, hogy valamiféle vezetői testületet, vagy több tagból álló helyettesítőt (adminisztratív helyettest) hozzanak létre, melynek Krisztus összes földi érdekeltségén hatalma lenne? A Biblia egésze azt a tényt igazolja, hogy Isten a jutalmát csak a végső ítéletkor adja meg, nem előbb. A végső ítélet még mindig nem érkezett el. Ha nem ez lenne a helyzet, akkor következetesen azt kellene gondolnunk, hogy az Úr bizonyos szolgáinak most olyan hatalmat kell gyakorolniuk, mint amilyen a „tíz város fölötti”, vagy az „öt város fölötti” hatalom volt, a minákról szóló példázat beteljesedésében (Lukács 19:15-19). Ez a példázat pontosan ugyanazt a mintát vagy képletet követi, mint a hű és értelmes rabszolgáról szóló – vagyis a ház ura eltávozik, előtte azonban egy vagy több szolgájának különleges megbízatást ad, majd visszatérésekor megítéli, milyen hűséggel hajtották végre feladatukat, és ennek megfelelően jutalmazza meg őket. Ésszerű tehát, hogy a két példázatnak összhangban kell lennie azt illetően, hogy mi történik, amikor az úr visszatér. Az Őrtorony Társulat szervezete azonban teljesen másképp magyarázza a minákról szóló példázatot, mint a a hű és értelmes rabszolgáról szólót. A hű sáfárról szóló példabeszédet úgy magyarázzák, hogy az Úr, Krisztus, 1914-ben visszatér, 1919-ben elismeri a sáfárt, és azzal jutalmazza, hogy hatalomra emeli minden tulajdona fölé. Ezzel ellentétben, a minákról szóló példázat magyarázatában az Őrtorony 1973. december 1-jei száma (a 719. oldalon) azt állítja – azzal ellentétesen, ahogy Jézus maga elmondja a példázatot – hogy visszatérésekor (1914-ben) az Úr nem jutalmazza meg hű szolgáit azzal, hogy öt, illetve tíz város fölötti ‘uralkodást’ ad nekik, hanem ehelyett, öt évvel később, időt ad még nekik, hogy üzleteljenek a talentumokkal! Az Őrtorony tudtunkra adja, hogy „ami történt, az az volt, hogy 1919-ben a szimbolikus ezüst minákat mintegy újból rábízták Jehova keresztény tanúinak felkent maradékára”, akik hozzáfogtak, hogy „újból üzleteljenek vagy kereskedjenek a szimbolius ezüst minákkal, amelyeket épp most kaptak a most már királyi hatalommal bíró Úr Jézus Krisztustól.” Az Isten ezeréves Királysága elközelített c. könyv (230-32. o.) hasonlóképpen átírja a talentumokról szóló példázatot, és azt állítja, hogy az Úr visszatérésekor úgy találta, hogy 1919-ben „új és további lehetőséget kell adnia szolgáinak arra, hogy ‘üzleteljenek’ értékes ‘talentumaival’.” Egyetlen szó vagy utalás sincs az Írásokban arról, hogy a ház urának hazatérte után a talentumokat másodszor is kiadták volna kereskedés céljára. Ez jól szemlélteti, hogy az Őrtorony értelmezése kizárólag a saját szervezeti körülményeihez és igényeihez való alkalmazáson alapul, és ha a bibliai beszámolót „ki kell igazítani”, vagy kiegészíteni, annak érdekében, hogy ezt megvalósítsák, akkor ők ezt jogosnak érzik. Ugyanez vonatkozik a hű és értelmes rabszolgáról szóló példázatra is.
                                              
Milyen módon lehetne még magyarázni, hogy Krisztus visszatér 1914-ben, de elhalasztja vizsgálatát szolgái felett öt évvel későbbre, 1919-re? És vajon mit csinál Jézus ez alatt az öt év alatt? És vajon mi jelzi az Írásokban, hogy ilyen módon el fogja halasztja a szolgáinak számonkérését? Nyilvánvaló, hogy semmi sem mutat erre. De mégis így kell lennie. Miért? Mert ez a magyarázat illik a szervezet történetének bizonyos vonásaihoz, és hasznára is van. Ha az Őrtorony vezetőinek bebörtönzése és szabadon bocsátása 1916-ban vagy valami más időpontban történt volna, akkor a bibliavers értelmezése ahhoz igazodott volna, és arra a dátumra tették volna Krisztus viszatérésének időpontját. Amit tesz a szervezet, vagy ami történik vele, az határozza meg, hogy milyen beteljesedése van az írásszövegnek, és végeredményben azt is, hogy mi az Úr időterve.
                                              
Amikor a minákról szóló példázattal foglalkozik, az Őrtorony nem próbálja meg úgy beállítani, mintha az Úr jutalmának átadása 1919-ben, vagy valamikor azután történt volna; ugyanígy az Isten ezeréves királysága elközelített c. könyvben sem, és a másik idekapcsolódó, a talentumokról szóló példázat magyarázatában sem. Mindkét esetben elismerik, hogy a jutalom átadása a végső ítéletkor történik, amikor a hűséges keresztények „Krisztussal fognak uralkodni ott fent”, oly módon, hogy azok, akik már meghaltak, feltámadnak, akik pedig még nem, azok átmennek egy „szempillantás alatt végbemenő változáson a romlandóságból a romolhatatlanságba.” (Az Őrtorony, 1973. december 1. 719. old; Isten ezeréves királysága elközelített, 242-247. old.) Milyen igazolás létezik a jutalom odaadásának önkényes és oda nem illő alkalmazására a hű szolgáról szóló példázatban összehasonlítva a minákról és a talentumokról szólóval.
                                              
A hű sáfárról, illetve a minákról szóló példázatban a jutalom kétségkívül ugyanarra a dologra utal. Az egyik példázatban a gazda egy udvarház és a hozzátartozó javak tulajdonosa; a másikban számos (nyilvánvalóan 15) város felett van hatalma. A gazda mindkét esetben azzal jutalmazza szolgái hűségét, hogy hatalmat ad nekik birodalma felett. Minden okunk megvan rá, hogy úgy gondoljuk, ez csupán jelképes formában fejezi ki Jézusnak azt az ígéretét, hogy „aki győz, annak meg fogom engedni, hogy leüljön velem a trónomra, ahogy én is győztem, és leültem az én Atyámmal a trónjára” (Jelenések 3:21; Máté 19:28). Hűségükért cserébe az ilyen emberek csatlakozni fognak Urukhoz mennyei trónján mint társörökösök Atyjának királyságában (Róma 8:17; Jakab 2:5).
 

Amennyiben érdekesnek találtad a posztot, nyomjál bátran egy LIKE-ot, mert fontos nekünk a visszajelzésed. 

Címkék: hbr

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr675507841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volt Tanú 2013.09.12. 07:50:53

A Társulat logikája mentén Jézus Krisztusnak "felebarát osztállyá" vagy "szamaritánus osztállyá" is ki kellett volna neveznie a proto-Jehova-Tanúit 1919-ben a Lukács 10:36 alapján: "Hogy látod, e három közül melyik bizonyult a rablók kezébe esett ember felebarátjának?".

Ezt az Őrtorony sohasem szervezetileg, hanem egyes emberek jótetteire alkalmazta. Nyilván azért, mert nem etetésről, hanem együtt érző és önfeláldozó gondoskodásról van benne szó, amire a Társulat képtelen. Maximum elvárásként tudja lenyomni a Tanúk torkán "kellő időben érkező eledelként".

Cogito. 2013.09.15. 22:32:34

" De a lényeg az, hogy személyes tulajdonságaik azok, amik miatt a hasonlóságuk és vonzódásuk fennáll, és nem azért, mert valamely látható szervezet, egy intézményesített társulás tagjai. "

Elkezdtem olvasni JJ ajánlása okán. Eddig jutottam és máris felvetődött bennem némi gondolat, szíves engedelmetekkel megosztanám.

Próbálok betekintést engedni e személyek gondolkodásába, így visszautazunk egy kicsit az időbe és jelképesen kihallgatjuk a beszélgetésüket. Tudom ez nem szép, de ennyi idő távlatából ezt talán megtehetjük.

Tehát a cikk elején említett hasonló gondolkodású személyek, akik az osztályt alkotják, és összejárnak, meg stb, ahogy le is írják az első bekezdések, nagyon örülnek egymásnak jól érzik magukat. Ezek a személyek közben rájönnek, hogy szeretnék ezt a csodálatos dolgot, amit megismertek megosztani másokkal. Ezért, hogy ezt minél könnyebben, hatékonyabban, jobban, szélesebb réteget elérve meg tudják tenni gondolkoztak, hogy milyen eszköz szolgálná leghatékonyabban ezt a célt. Egyikük azt mondta, hogy használjunk indigót mikor írjuk ezeket a cikkeket és akkor egyszerre többet tudunk előállítani, másik azt mondta, hogy alakítsunk egy Társaságot, hogy törvényesen működjünk és olcsóbban tudjuk beszerezni a segédanyagokat és még több lehetőségünk lesz terjesztenünk amivel meg vagyunk bízva. Azt mondták a többiek ez jó ötlet. Ez a Társaság is egy eszköz, ami megkönnyíti a munkánkat, mint ahogy egy toll is egy eszköz, amit felhasználunk a munkánkhoz.

Tehát nem a szervezet hozta létre az osztályt, hanem az osztály a szervezetet, hogy a közös életútjukon együtt tudjanak járni minél hatékonyabban. Aztán, akik úgy érezték az idők folyamán csatlakoztak ehhez az osztályhoz, mint ahogy az Izraelitákhoz csatlakoztak az egyiptomiak vagy prozeliták.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.09.15. 23:16:56

@Cogito.: Csupán annyi ezzel a baj, hogy a valóságban nem így történt. Nem ártana tanulmányoznod a szervezeted történelmi múltját, kezdve az alapítástól.

Kezdjük ott, hogy Russell és pár bibliakutató társa az adventistáktól lopott végidő magyarázatokra alapozva és azokat kissé átformálva alapított egy szektát. Az alapító okirat szerint ez a cég pénz alapon működik.

Ezt olvashatjuk a "Jehova Tanúi Isten királyságának hirdetői" című könyv 350. oldalán az utolsó előtti bekezdésben:

"Már régen ezelőtt kijelentettük, hogyha a pénzalap megszűnik, ezzel arányosan megszűnik a Társulat tevékenysége is...."

"minden adományozó, aki összesen 10 dollár hozzájárulást adott, szavazati jogot nyert [...] 'A Társulat alapító okiratának feltételeiből úgy tűnt, hogy a vezető testületi tagság a jogi Társulatnak nyújtott adományoktól függ. Isten akarata szerint azonban ez nem fordulhat elő az Ő igaz, választott népe között.'"
Hirdetők könyv 228. o.

Mellesleg semmiféle osztály nem volt akkoriban, a részvényesek alapították a WTBTS Inc.-t, azaz az Őrtorony Zrt.-t. Akkoriban úgy tanították, hogy maga C. T. Russell a rabszolga, tehát emiatt sem lehet szó osztályról.

Van néhány tanításuk amely nem változott 1919 óta. Például: Isten neve nem "Isten", Isten nem egy Háromság, Jézus nem Isten, a lélek nem halhatatlan, a pokol nem forró, a halottak nincsenek tudatuknál és a föld nem fog elpusztulni. Azonban voltak mások is, akik ugyanezeket a tanításokat tanították 1919 előtt és után is. 75 [A Hirdetők könyv 622. oldala megjegyzi, hogy nem csak Russell volt az egyetlen, aki ezeket a tanításokat tanította, ő csupán bárki másnál jobban végezte kiadási és nyomtatási kampányát. Lásd még a 45. oldal "Hatás másokon" cím alatt.] Ha ezek a tanítások átmentek Jézus vizsgálatán, akkor megfeleltek és nem számít, hogy ki tanította azokat.

Hirtelen most ennyi jutott az eszembe, de ha szeretnéd részletesebben is összegyűjtöm.

Cogito. 2013.09.15. 23:17:22

" Bárki a „felkentek” közül, aki elhagyta a szervezetet, majd ezt követően a szervezet számára kedvezőtlen információkat tett közzé, „gonosz rabszolgának” minősül, annak ellenére, hogy egyszerűen csak mint egyén cselekedett."

Most csak nagy vonalakban, majd később részleteiben is próbálom megfejteni a mondanivalót.

Csak annyit, hogy ez már változott (az is lehet, hogy R.F hatására, bár ez nem biztos). Gonosz rabszolga nincs. Akik elhagyják Jehova Tanúit ők sem gonosz rabszolgák. Ezt a hű és értelmes rabszolgának mondta Jézus, hogy nehogy valamikor is gonosz legyen, egyfajta figyelmeztetésként.

Cogito. 2013.09.15. 23:21:41

@Johnny Joker: "Mellesleg semmiféle osztály nem volt akkoriban,"

Igazad van, hogy a hú és értelmes rabszolga osztály még nem volt, de a felkentek osztálya már volt.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.09.15. 23:29:13

@Cogito.: 1935-ig >mindenki< annak számított a tagságból. Csak aztán túl sokan lettek és kellett egy kis új világosság. Tudod hogy megy ez.. :D

Cogito. 2013.09.15. 23:37:49

"Ugyanez a helyzet a hű sáfárnak járó jutalommal is. Milyen alapon állíthatnánk, hogy a földön élő keresztényeket arra kell biztatni, hogy valamiféle vezetői testületet, vagy több tagból álló helyettesítőt (adminisztratív helyettest) hozzanak létre, melynek Krisztus összes földi érdekeltségén hatalma lenne? A Biblia egésze azt a tényt igazolja, hogy Isten a jutalmát csak a végső ítéletkor adja meg, nem előbb. "

Ez igaz. A hű és értelmes rabszolga nincs még kinevezve Jézus javai fölé és jutalmát csak a végső ítélet előtt egy kicsivel kapja meg.

Cogito. 2013.09.15. 23:40:02

@Johnny Joker: Tehát, akkor volt osztály, a felkentek osztálya.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.09.15. 23:40:59

@Cogito.: Pár hónapja, ha ehhez ragaszkodtál volna a gyülekezeti vénjeid előtt, most ki lennél közösítve. Pár hónapja még azt mondtad volna a hitedet védve, hogy ez hamis.

Pedig Franz ezeket évekkel ezelőtt leírta.

Milyen gyorsan lesz Jehova Tanúinál igazból hamis és fordítva! Ez nem zavar cseppet sem?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.09.15. 23:50:44

@Cogito.: És az hogy lehet, hogy mindenki felkent volt egy adott időpontig, aztán már nem mindenki?

Kerülöd a lényegi kérdéseket.

Kezd idegesíteni a mímelt értetlenséged, mert tudom, hogy tudod, csak adod a hülyét és véded a mundér becsületét.

picket9 2013.09.16. 00:03:21

@Johnny Joker:
De legalább kultúráltan beszél.
már ez is valami :)

Cogito. 2013.09.16. 00:20:35

@Johnny Joker: "Pedig Franz ezeket évekkel ezelőtt leírta."
Azért két mondatot véletlenül is el lehet találni, mert ahogy olvasom ő azt is vitatja, hogy lenne hű és értelmes rabszolga osztály. Tehát ő nem azt mondta, hogy a rabszolga osztály kapja meg a jutalmát a végső ítéletkor, mert szerinte nincs is ilyen osztály. Tehát nem a hamis lett igaz.

"És az hogy lehet, hogy mindenki felkent volt egy adott időpontig, aztán már nem mindenki?"

Ha kérnek tőled egy pohár vizet, akkor csak annyit tudsz az illetőnek adni, amennyi a pohárba fér. Ehhez hasonlóan, ha a felkentek száma betelik, vagy egész jól telítődik, akkor nyilván, valamikor meg kell, hogy jelenjenek a nem felkentek is, ha a létszám nő. Tehát nem 1935-ben mondták, hogy pl. július 12-én betelt a szám. Hanem évekkel később következtettek úgy, hogy 1935-ben betelhetett a szám, de aztán kiderült, hogy lehet, hogy még a mai napig sem telt be, de akkor is ez a szám véges.

Inspicio 2013.09.16. 00:21:12

@Johnny Joker: "1935-ig >mindenki< annak számított a tagságból. Csak aztán túl sokan lettek és kellett egy kis új világosság. Tudod hogy megy ez.. :D"

Ezt like-lom! :D

FinalOmen 2013.09.16. 06:32:29

@Cogito.: Nem hiszem el, hogy ezt nem vagy képes átlátni. Mindig úgy változtatgatják a tanításokat, hogy beleférjen a mai világképbe, amit tapasztalunk. Amikor indult ez a mozgalom az adventistáktól ellopott tanításokkal, akkor még nem sejtették, hogy akkora sikere lesz, hogy 144000-nél is többen fognak érdeklődni iránta. Aztán egyszer csak elérkezett az idő, amikor elérték ezt a létszámot, és ezért kellett gyorsan megváltoztatni a tanítást, hogy a tanítás beleférjen az akkori körülményekbe. Gondolj csak bele: ha vártak volna addig, hogy már 300000 tanú legyen, és még mindig nem lépnek (szóval nem változtatnak tanítást), akkor egy-két ember, aki kettesnél jobb volt matekból, megkérdezte volna, hogy: "héé, most akkor mi van?"

ORION 2013.09.16. 09:27:13

@FinalOmen: Ez a 144000 a 12 törzsből való kiválasztott zsidó Jehova tanui???????.Vagy mégse???

Inspicio 2013.09.16. 09:36:55

Jelenések 7:4 És hallottam a pecséttel megjelöltek számát: száznegyvennégyezer pecséttel megjelölt Izráel fiainak minden törzséből:
(Jelenések 7:5-8)

Inspicio 2013.09.16. 12:16:32

@ORION: Izraeliek ,azt írja az ige.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.09.16. 12:48:32

@Inspicio: @ORION:

Egy a témához kapcsolódó előadás,ami segít összerakosgatni a valós képet a 144000-el és Izraellel kapcsolatban.

Itt:
www.youtube.com/watch?v=Ghv8gEoAvNw

ORION 2013.09.16. 14:28:34

@Inspicio: Azok az Izraeliek azok zsidók???

ORION 2013.09.16. 14:50:53

@kingdom: Meghallgattam az elóadást ,elég érdekes!Soha eszembe nem jutott volna hogy az igéretek be nem teljesedéséből következhet a feltámadás.

Cogito. 2013.09.16. 20:31:51

@FinalOmen: @kingdom:

De ennek egy másik része is igaz, hogy némelyek mondhatták volna azt, hogy ők nem érzik, hogy szellemmel felkentek lennének, miért tartoznának a 144000-hez?
Nyilván az események, tapasztalások segítenek közelebb jutni az igazsághoz.
süti beállítások módosítása