EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Ferenc Busó: Azt írod, hogy "a végleges, a második halál eltörli a bűnöket" és azt kérded, hogy "ez kinek jó?" - Hogy... (2024.12.18. 00:45) Róma 6:7 és 6:23
  • Ferenc Busó: Pedig bizony az emberek bűnei a halálukkal törlődnek. Ezért kellett Ádámnak is meghalnia. Tehát a MEGHALTAK bűnei törl... (2024.12.16. 12:29) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: """Hogy Jehova Tanúin kívül senki se értse?"""-jehova taui "értelme "VALLÁSA az a fajta religió ami talán legjobban tü... (2024.12.05. 16:04) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: A Lukács 16.13 Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikh... (2024.12.04. 18:34) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Te bezzeg nem vagy csecsemő keresztény! Te bizony nem félsz a pokoltól, mert biztos vagy benne, hogy Jézus - a... (2024.12.03. 20:41) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: UI - A CSECSEMŐ keresztények EGYHELYBEN TOPOROGNAK,FÉLNEK MINDENTŐL és valamiért nem akarnak továbblépni és eljutni az... (2024.11.27. 12:20) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: @Egy_nick: Rengeteg ehhez hasonló videót láttam már a hívő pályafutásom alatt! A menny-túrizmus és a pokol-túrizmus n... (2024.11.27. 11:33) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Ha csak a Krisztus érdekel, akkor Krisztus szavait szó szerint kell venned, tehát a Hádesz-beli szenvedést is.... (2024.11.27. 10:13) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: Nem haragszom !!!A te véleményed szerint az én irásaim ÁMÍTÁSOK!!!"""Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség.... (2024.11.26. 23:44) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: Már meg ne haragudj, de amit írsz az tiszta demagógia. Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség. Én konkrét pé... (2024.11.26. 16:37) Róma 6:7 és 6:23
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mt 27:53Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Tudós-Takács János: Jehova Tanúi

2013.07.01. 19:28 | Johnny Joker | 10 komment

„Istennek nevét hiába ne vegyed!” — így szól a Tízparancsolat második parancsolata, amelyet a zsidó hagyomány olyannyira komolyan vett, hogy a szent iratokban a maszoréta pontozók Isten nevének, Jahve-nak magánhangzóit nem merték odaírni annak mássalhangzói alá, hanem azt az Úr (Adonai) magánhangzóival helyettesítették, nehogy a bibliai szöveget hangosan olvasó személy kiejtse az olyannyira szent nevet, Jahve nevét. Így torzult el az idők folyamán az eredeti Jahve szó végül is Jehovára, s ebben a formában vette át saját megnevezésére az újkori nem-katolikus mozgalmak egyike, amelynek tagjai Jehova Tanúinak nevezik magukat.

Noha ez az alig egy évszázados mozgalom eleddig nem alkotott a Summa Theologica-hoz vagy akárcsak a Confessio Helvetica-hoz hasonló összefoglaló teológiai munkákat, mivel a hitük, meggyőződésük terjesztésében az élő szónak, a kettenként országot járva terjesztett igéknek nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint a nyomtatott könyveknek, Jehova Tanúinak hit- és erkölcstana különféle írásaikból is jól nyomon követhető.[1]

Mindenekelőtt kiemelt jelentőségűnek gondolják a Jehova-név használatát, és hosszasan bizonygatják, hogy az ősi héber tetragramnak[2] ez (és nem Jahve) a helyes kiejtése. Bármilyen hosszadalmas azonban okfejtésük, gondolatmenetük lényege csupán annyi, hogy a „Jehova”-kiejtés azért helyesebb, mert a legtöbb nyelvben ehhez hasonló alak honosodott meg. Vagyis egy bizonyos gyakorlatot tesznek meg az igazság kritériumának.

Jehova Tanúi az egyistenhit alapján állnak, de nem fogadják el a Szentháromság-tant, s így Jézus Krisztus istenségét sem. Mégsem maradnak meg az ószövetségi zsidó vallás talaján. Ők az egész Szentírás alapján állnak: mind az Ó-, mind az Újszövetséget szent könyvnek tartják. Követőiket a Biblia olvasására buzdítják. Többségük igen sok szentírási helyet tud könyv nélkül idézni, a lelőhely megjelölésével.

A végidő várása, az eszkatológikus szempont igen nagy fontosságú a számukra. Ebben a vonatkozásban főleg a Jelenések Könyvére hivatkoznak. Úgy vélik, hogy az abban szereplő és az egzegéták túlnyomó többsége által szimbolikusnak tartott számok konkrét időtartamot jelölő — és általunk megállapítható — mennyiségek. Nem egységesek viszont a világvége pontos időpontjának megjelölésében. Valamennyien úgy gondolják azonban, hogy ez az időpont valamilyen módon a Jelenések Könyvéből kiolvasható. Az idők folyamán a világ végére különféle időpontokat adtak meg. Mindenesetre viszonylag közelinek vélik a végítéletet, és azt hirdetik, hogy a Jézus által megjövendölt természeti és egyéb csapásoktól egyedül Jehova Tanúi fognak megmenekülni, mert egyedül ők az igazak.

Vallási téren nagyfokú intolerancia jellemzi Jehova Tanúit. Főleg a római katolikus egyház ellen folytatnak éles polémiát. A Jelenések Könyvében szereplő Antikrisztust a római pápával azonosítják, a „nagy parázna nőt” pedig a katolikus egyházzal, amelyet az isteni kinyilatkoztatás meghamisításával vádolnak. Kiegészítik ezt különféle erkölcsi vádakkal is.

Az áteredő bűnt elfogadják, sőt ez rendkívüli hangsúlyt kap a tanításukban. Ezért mondják azt, hogy „az emberi természet afelé hajlik, ami negatív és romboló”, és a „lealjasító szokásokat gyakorolja”. Gyakran idézik Páltól: „Egy ember által jött be a világba a bűn és a bűn által a halál, és ilyenformán a halál minden emberre átterjedt, mert mindannyian vétkeztek”. Következtetésük: „ezen alapvető ok miatt az emberi természet napjainkban legjobb esetben is csak zavaros visszatükröződése annak, ami volt, amikor Isten eredetileg tökéletesnek teremtette meg az embert.”  — Jehova Tanúi hisznek a Sátán létében is.

Ugyanakkor azt is vallják, hogy „lehetséges… leküzdeni az emberi természet igen sok rossz jellemvonását”.[3] Szerintük az áteredő bűnnek és az összes személyes bűnök problémájának megoldása kizárólag erkölcsi feladat, szentségekre nincs szükség. Ezért Jehova Tanúi nem beszélnek szentségekről. Még a protestánsok által elfogadott két szentséget sem tartják Jézus által alapított kegyelemközlő látható jelnek, a keresztséget pedig a Jézusba való bemerítkezés szimbólumának gondolják.[4]

A bűn uralma — szerintük — az utolsó ítélet után fog véglegesen megszűnni.[5] Akkor el fog tűnni az emberi színtérről a gonosz minden megnyilvánulása. Utána az élet a megújult földön fog folytatódni, és ez az élet örökké fog tartani. Jehova Tanúi hisznek az örök életben, de tanaik nem foglalják világosan és egyértelműen magukba a testtől különvált lélek (a test halála utáni) halhatatlanságát. A test feltámadását viszont egyértelműen elfogadják.

Jehova Tanúinak erkölcsi kötelessége a hit terjesztése. Azért járják fáradhatatlan buzgósággal az utcákat, tereket és a parkokat, beszédbe elegyedve ismeretlen emberekkel, hogy minél több embert nyerjenek meg tanaiknak.

Akiket tanítványnak kiszemelnek, azokat hosszasan akarják meggyőzni a Jehova Tanúihoz való csatlakozás feltétlen szükséges voltáról. Eme rábeszélés során a szelíd erőszaktól sem riadnak vissza. Ez azonban nem agresszivitásból, hanem mélységes hitbeli meggyőződésükből származik.

Ezt az apostoli munkát mindig kettesben folytatják. Ebben is Jézus utasításának kívánnak eleget tenni, aki tanítványait kettesben küldte tanítani.

Az állammal és a társadalommal kapcsolatos magatartásukat az isteni és az emberi hatalomról szóló tanításuk határozza meg. Jehova Tanúi úgy gondolják, hogy amíg Isten abszolút hatalmat gyakorol a világ és benne minden ember felett, addig az egyik embernek csupán relatív hatalma lehet a másik felett.[6] Relatív hatalmon feltételhez kötött hatalmat értenek. Ez a feltétel abban áll, hogy az emberi hatalom ne parancsoljon olyat, amit az abszolút isteni hatalom megtilt.

Mindazon területen, ahol az emberek által hozott törvény nem kerül szembe Isten abszolút törvényei valamelyikével, Jehova Tanúi törvénytiszteletet tanúsítanak. Amikor azonban az emberi törvény az ő megítélésük szerint szembekerül az abszolút isteni törvénnyel, nem hajlandók teljesíteni az ilyen törvényt. Ilyen esetről van szó például a kötelező katonai szolgálat megtagadásával kapcsolatban. Jehova Tanúi nem fognak fegyvert, nemcsak háborúban, hanem békében sem. Sőt! Még arra sem hajlandók, hogy megérintsék a fegyvereket, mert az ő hitük szerint a fegyverhez nyúlás minden formája ellenkezik Jézus tanításával, aki Péterrel hüvelybe dugatta kardját.

Jehova Tanúi lelkiismereti meggyőződésükhöz a második világháború alatt is hűek maradtak. Németországban a háború alatt számosan megtagadták a fegyveres szolgálatot, noha tudván tudták, hogy a háború alatti német statáriális törvények értelmében ezt halállal büntetik. A végrehajtott kivégzések sem rettentették el őket az erőszakmentességtől.

Ugyanígy a háború után hatalomra került magyarországi bolsevista rezsim sem tudta őket rávenni a katonai szolgálat teljesítésére. Inkább vállalták a szolgálatmegtagadásért kiszabott 3 évi börtönt, de fegyvert kézbe fogni nem voltak hajlandók.

Jehova Tanúinak erőszakmentessége az élet tiszteletével függ össze. Ugyancsak az élet tisztelete készteti őket arra is, hogy vérontásra még másik élet megmentése érdekében sem hajlandók; ezért tartózkodnak a vérátömlesztéstől is. Nem arra koncentrálnak, hogy az akceptor ilyen esetben életmentő vért kap, hanem (kizárólag a donor szempontját szem előtt tartva) a vérátömlesztésben valamiféle vérontást érzékelnek, amit a legszigorúbban tilt a lelkiismeretük. Ez volt a motívuma egy hírneves budapesti kórházi főorvosnak is, aki megtagadta, hogy vérátömlesztésben közreműködjön.

Jehova Tanúi a Jézustól megkívánt szegénységet és igénytelenséget úgy értelmezik, hogy tartózkodnak a világias szórakozásoktól. Ide sorolják a színházat, filmet, sőt sokan még a televíziót is. Az autót azonban — ami apostoli munkájuk eszköze — nem sorolják a világias szórakozások, illetve a luxuscikkek közé. Ezért elég sokuknak van autójuk, és nemegyszer még az is előfordult, hogy a gazdagabb testvérek autót vásároltak a szegények számára.

Elvárják, hogy aki hozzájuk tartozónak érzi magát, az ő körükből válasszon magának házastársat. Ez a követelmény oly erős, hogy áthágása esetén az illető személyt kizárják maguk közül.

Katolikus szemmel a Jehova Tanúiról az alábbiakban részletezett értékelést kell mondanunk:

1. Isten nevének tiszteletben tartása feltétlen érték, különösképpen korunkban, amikor széles körben elterjedt Isten nevének káromlása.

2. Rájuk is jellemző az összes nem-katolikus mozgalmak sajátja: a partikularizmus és a szubjektivizmus. Szubjektív megfontolások alapján válogat az ő teológiájuk a Bibliában szereplő kinyilatkoztatott igazságok között. Bizonyos igazságokat elfogadnak, másokat tagadnak, és az elfogadott erkölcsi értékek közti rangsorolás is önkényes jellegű.

3. A Szentháromság tagadása, valamint Jézus istenségének (az unitáriusokhoz és az ariánusokhoz hasonló) elvetése a katolikus ember számára természetesen elfogadhatatlan. Jézusnak, mint valóságos embernek nagyfokú tisztelete viszont pozitív értékű.

4. A Szentíráshoz betű szerinti ragaszkodásukra való tekintettel meglepő, hogy megállapíthatónak vélik a végidő terminusát, holott az általuk is nagyon tisztelt Jézus szavai szerint nem tudhatjuk sem a napot, sem az órát. — Adósok maradnak annak bizonyításával is, hogy a „választottak” kizárólag Jehova Tanúiból kerülnének ki.

5. Intoleranciájuk nagyfokú meggyőződésükből fakad, és ezért emberileg érthető, de a lelkiismereti szabadsággal összeegyeztethetetlen. Azonban, ha igazságosak akarunk lenni, azt kell mondanunk, hogy az ő intoleranciájuk nem éri el a velük szemben (sokszor fizikai erőszakban) megnyilvánuló intolerancia fokát.

6. Tényszerűen sok igazság van abban a bírálatban, amiben a katolikus egyházat részesítik, ám nem szabad megfeledkeznünk egyrészt arról, hogy ilyen hibák minden valláson belül előfordulnak, másrészt arról, hogy mindez a hiba nem érv amellett, hogy a Jelenések Könyve Antikrisztusa a római pápával volna azonos.

7. Manapság, amikor számos teológus is kétségbe vonja az áteredő bűn dogmáját, csak üdvözlendő szilárd meggyőződésük az ősbűnben. Kár, hogy ez a hit nem párosul azzal a meggyőződéssel, hogy a keresztség egyik legfontosabb hatása az áteredő bűn eltörlése.

8. Tanaikban nem tisztázott az isteni kegyelem szerepe és annak viszonya az emberi szabad akarathoz.

9. Eszkatológiájuk a lélek halhatatlanságának tagadása miatt sajnálatosan hiányos.

10. Talán legtiszteletreméltóbb vonásuk az erőszakmentesség hősies fokú vállalása. Korunkban, a tízmilliós nagyságrendű tömeggyilkosságok és a két, pusztító világháború korában különösen nagy tanúságtétel a halállal és börtönnel is dacoló hősies elszántságuk. Ez az erényük, valamint fáradhatatlan apostoli munkájuk intő példa és felkiáltójel számunkra, katolikusok számára. Ha ezt a két erényt ilyen hősies fokban tudják gyakorolni a kinyilatkoztatás egy részét elvető Jehova Tanúi, mennyivel inkább illene hozzánk a békességteremtés és az apostoli munka érdekében vállalt hősies áldozat! Ez az, amit mindenekelőtt meg kell tőlük tanulnunk!



[1] Pl. Őrtorony, 1990.november 1-i és 1990.március 1-i szám.

[2] „Az isteni név, amely mindörökre fennmarad”. Budapest, 1985.

[3] „Megváltoztatható-e az emberi természet?” Budapest, 1990. 4-5. o. V.ö. Ga 15, 19−21, Róm 5, 21

[4] Őrtorony, 1990. március 1. 10−11. o.

[5] Őrtorony, 1990. november 1. 7. o.

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr635386648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ping-Pong 2013.07.01. 21:15:03

TTJ egy nagytudású kíváló teológus, de tegyük hozzá, hogy ez az elemzés lassan húsz éves, és akkoriban Magyarországon elég nehezen voltak elérhetőek a JT-k régi irodalma, őróluk íródott kritikai munkák, és tegyük hozzá, hogy aki nem ismeri az Őrtornyos "insider"-nyelvezetet, sokszor nehéz megfogni, hogy mit is tanítanak tulajdonképpen és miért. Szóval ez az elemzés néhány ponton felületesnek bizonyul.

Vegyük például a katonáskodás elutasításának JT-s elvét és gyakorlatát. Én úgy vélem, hogy ezen tanításnak nem az "erőszakmentességhez" (mint humanista elvhez) való ragaszkodás a fő oka, még ha PR szempontból is ezt is hangoztatják a leggyakrabban (az egyszerű népből sokan vevők az ilyen hippi dumákra), hanem:

1. Az állammal és úgy általában "a világgal" szembeni manicheus- és albigens ízű felfogás. Röviden: az állam és "a világ" egy pusztán Isten által megtűrt, a Sátán által kontrollált negatív szereplő, és a kereszténységgel való viszonya szükségképpen ellenséges, antagonisztikus. Ennek érdekében persze bibliahamisítást is bevetnek: "az én országom nem e világBÓL való" (értsd: transzcendens jellegű, eredetű és céljú) --> "nem RÉSZE e világnak".
Ezzel szemben a tradicionális kereszténység az állammal, mint olyannal szembeni felfogása jóval pozitívabb: tisztában van vele, hogy a történelmi keresztényüldözés nem szükségszerű, és hogy az államnak igenis lehet pozitív viszonya az egyházzal szemben. Persze JT-i szemében ez mindenképp valami gyanús és mocskos "összejátszásnak" minősül, de emögött nem valami magasabbrendű erkölcsi megfontolás, hanem a világból kifutni óhajtó, partikularista államelmélet áll.

2. A másik ok pedig sztem a JT-féle vallásrendszerre igencsak jellemző farizeusi lelkület áll. Ezt röviden úgy jellemezném, hogy szeretnek abban a szerepben tetszelegni, hogy "mi vagyunk a tiszták és erkölcsösek, bezzeg a világ és pláne a másmilyen keresztények micsoda egy romlott, bűnös népség, pfuj". Így aztán a jézusi "ne tudja a jobb kezed, mit csinál a bal" elv helyett ebből is egy szép kis melldöngető-kampánytéma lesz: "mi nem vettünk részt ezeknek a szemeteknek a háborúiban, ugye hogy ugye ?!?".

reboot (törölt) 2013.07.01. 21:37:19

Nem érdemlik meg ezeket a 'dícsérő' szavakat ... Lépten-nyomon degradálják a keresztény vallásokat, főleg a katolikusokat ... Ha nagy ritkán esetleg el is hagyná valami dícséret féle a szájuk egyik szegletét, azé gyorsan hozzá teszik a másik oldalt is, nehogy a kicsi, aranyos ütyürüpütyürű jt félre értsék a hivatalos álláspontot, miszerint HAMIS VALLÁS, JEHOVA ELLENSÉGE, AZ ÖRDÖG GYERMEKEI, PUSZTULÁSRA MÉLTÓ EDÉNYEK, MENEKÜLJETEK KI KÖZÜLLÜK, STB ...

Amúgy, ha jól sejtem, ez vmi katolikusokat ösztönző írás lehet, hogy lám-lám, van mit tanulni még jt-tól is ...

Na mindegy, az én szememben nem érdemlik meg még a pártatlan véleménnyílvánítást sem ... Tőlem azt kapják, amit ők adnak másoknak! Amilyen szemétládák, csodálom, hogy nem közölték még le az őrtoronyban ezt az írást, hogy 'látjátok testvérek, még a katolikusok is elismerik, hogy mi vagyunk az egyetlen igaz vallás' ...

reboot (törölt) 2013.07.01. 21:47:26

@Ping-Pong: így van, ütni kell őket, nem vállveregetni, vagy ha mégis vállveregetés, hát akkor szenes lapáttal!

amúgy azt olyan szépen elmismásolják,hogy pál tanácsba adta, hogy IMÁDKOZZUNK A KORMÁNYZÓÉRT!! és azt is megmondja, miért ...

Jt 95%-nak a szemében a miniszter elnök egy sátán fattya, persze előadásban, tanuló beszédben szépen beszélnek ezekről az isten által megtürtekről, a sátán eszközeiről, de amint nincs beállítva a spot, már gyalázzák is őket, és ebben az idős testvérnők buzgónak bizonyulnak ...

Képmutató banda ...

Virago_1000 2013.07.01. 23:32:49

@Ping-Pong: Nem tartom kizartnak, hogy ez az inkviziciorol szolo duma valosagalapja is annyi, mint a holocaust 6 millio zsido aldozatanak (ami hogy-hogy nem 1,5 milliora csokkent az evek folyaman), vagy a gazkamrakrol szolo hablatyolas.

Ezek a dumak a "felvilagosodas" koraban lettek kitalalva, azert, hogy besarozzak az egyhazat, es akadaly nelkul elinduljon egy istentagado, istentelen, dekadens, devians, ember- es emberisegellenes uj eszme, a liberalizmus a hodito utjara.

Virago_1000 2013.07.01. 23:35:03

@reboot: Nalunk egy ven azzal ervelt, hogy a pap is az ortoronybol idez a misen, tehat ugye hogy ugye?

:))))

Ez am az erveles!

glezmen 2013.07.02. 20:00:34

azert ebben az irasban nagyon sok a pontatlansag es tevedes...

Nεω 2013.07.02. 21:03:40

@Ping-Pong:

Jók a hozzászólásaid. Én személy szerint nem bánom, ha te is megjelensz időnként:-)

vakulencsuk matróz 2013.07.03. 18:02:04

Maga az írás a kissebb pontatlanságokat leszámítva korrekt,a szerzo személye viszont meglehetosen ellentmondásos,a rendszerváltozás után,mint a hungarista mozgalom egyik újjászervezoje sokáig ünnepelt volt radikális körökben,mignem kiderült állambiztonsági múltja...

zekaxzi 2013.07.12. 22:49:43

Először is elnézést kérek, hogy nem a cikkhez szólok hozzá, de szerintem jól kielemezték az előttem szólók.

@vakulencsuk matróz, Neked válaszolnék.
1. A fia szerint (aki mellesleg történész végzettségű) azok a bizonyos papírok nem bizonyítanak semmit. A tartótisztek ismert módszere volt, hogy gyártottak jelentéseket, hogy meglegyen a ki tudja, hány éves terv ezen a téren. (Gondolom ismered a beszolgáltatott kisdisznókról szóló viccet.) Én személyesen nem ismertem Tudós-Takács Jánost, de sok hozzám közel álló ember igen. Mindegyikük tiszta lelkű és becsülendő jellemű, bölcs emberként írta le nekem.
2. A hungaristák egyáltalán nem "szerettek ki" Tudós-Takács Jánosból. Erre jó példa, hogy a Pax Hungarica Mozgalom pár hónapja jelentette meg egy nyolc részes beszédsorozatát könyvalakban.

Szerettem volna, ha ezt tisztázzuk, mielőtt Tudós-Takács János valami bukott és már emberszámba se vett elemnek tűnik fel, akinek felfelé ívelt a csillaga, de kiderült a kis piszkos titka, és borzadva "ejtették"... mint valami szappanoperában.
süti beállítások módosítása