EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Egy élettapasztalat Németországból

2013.01.06. 13:41 | sefatias | 32 komment

Az életem Jehova tanújaként

1958. február 25-én születtem Frauenfeldben a Wernli család harmadik gyermekeként. A nővérem 6, a bátyám 5 évvel idősebb nálam. Édesanyánk szigorú protestáns családból származik. Egy kis faluban nőtt fel az orosz Moldvai köztársaságban, a Fekete-tenger partján. édesapánk gyermekkorában Bukarestben élt. A szüleink röviddel a háború után házasodtak össze, majd Svájcba menekültek a közelgő kommunizmus elől.

1961: 3 éves voltam. Ekkor volt az első alkalom, hogy találkoztam Jehova tanúival. A bibliatanulmányozás során a szüleink csatlakoztak ehhez a közösséghez. Gyermekként, körülbelül négy évesen kísértem el édesapámat először a prédikáló szolgálatba. Ez volt az első prédikálós tapasztalatom. Ez a munka soha se volt igazán az én világom, gyakran féltem, hogy találkozom egy osztálytársammal aki „tetten ér”. Mialatt a környéken prédikáltam sok tapasztalatot gyűjtöttem: sértések, megvető megjegyzések, ajtók bevágása. Ritkán éltem meg pozitív tapasztalatokat. Vidéken prédikálni kevesebb stresszel járt, ott senki sem ismert engem. Ezen kívül szinte sose találtuk otthon az embereket.

Édesanyám figyelmét nem kerülte el, hogy én csak vonakodva végzem a prédikáló munkát. Szemrehányást tett az emberektől való félelmem miatt. Az emberektől való félelem egy rossz tulajdonság, méltatlan egy igaz keresztényhez- tanították a keresztény összejöveteleken. Ez a „gyengeségem” végig kísérte az egész életemet: gátlások, görcsök, szorongásos tünetek, amelyek megmutatkoztak különösen prédikálás előtt, alatt, és idővel természetesen a egész életemre hatással lett. Teljesen meggyőztek róla, hogy mindez az én problémám. le tudnám győzni ez a félelmet, ha nagyon akarnám, csak valóban hinnem kell Jehova csodálatos segítségében. Talán túl keveset imádkoztam segítségért.

Minden vasárnap reggel 9 órakor találkoztunk a szántóföldi szolgálatban. Mindeni a saját kijelölt területén munkálkodott: a környéken, vagy pedig vidéken. Egyszer másodikas diákként „bizonyságot akartam tenni a jó hírről” a tanáromnak, vagyis adni szerettem volna neki egy Őrtorony-kiadványt, és egyidejűleg meg akartam hívni egy nyilvános előadásra is. A tanár elég mogorván visszautasított. Furcsa, hogy ez a megalázó visszautasítás egy kis boldogságot okozott nekem. Jehováért és a munkájáért tettem. A vallásos érzelmek szeszélyében már szinte tényleg éreztem Jehova jelenlétét, mint egy jutalmat az erőfeszítéseimért. Úgy tűnt nekem, hogy a legtöbb tanút boldoggá teszi a prédikálás során tapasztalt sok megalázó élmény. Voltak testvérek, akik gyakran és szívesen beszámoltak az ilyen élményeikről, csodálták őket a gyülekezetben és példaképként dicsérték őket. Azt mondták, aki mindig kiáll az igazságért, annak igazságtalanságot kell eltűrnie. Ezt már Jézus és a tanítványai is megtapasztalták. A szenvedés és a hozzá kapcsolódó áldozat csak megerősít egy tanút, hogy az igazság birtokában van.

1968-ban a szüleim hosszú csatározás után elváltak. Anya vallásos okok miatt sokáig nem akart belemenni a válásba. Bizonyítania kellett a házasságtörést, hogy Jehova előtt is érvényes legyen a válás. Egy nap végül tetten érte apát házasságtörésen. 1970-ben apu ki lett közösítve.

1969: Nyár Nümbergben. Életem első nagyobb kongresszusa Jehova Tanúinál. 125 000 tanú érkezett a világ minden részéről. és benépesítették a Zeppeliwies-et. Autóval, busszal, repülővel, vagy a mi családunkhoz hasonlóan vonattal özönlöttek az emberek a kongresszusi terület felé. Amikor ilyen eseményen vettem részt gyakran tapasztaltam azt az érzést, mintha egy nagy családtagja lennék. Amikor 125 000-en énekelnek Királyságénekeket, amikor 125 000 ember tapsol, az olyan mint egy fülsüketítő zaj, amiben senki sem érti a saját szavát. Ezek az erőteljes pillanatok voltak azok, amelyek beolvasztottak engem a közösségbe és eggyé tettek bele. Ez a közösségi érzés, hogy „ együtt erősek vagyunk”, beszívott engem, mint egy száraz szivacs.

Apropó taps: Az 1979-es müncheni nemzetközi kongresszuson először meghökkentem, amikor láttam, hogy a hallgatóság hogyan tapsol az előadások alatt, olyan részeknél, ami kor nem kéne. A bátyám, aki mellettem ült játékot csinált ebből. Sokszor teljesen önkényesen tapsolt az előadó beszédcsendjében. Másodpercekkel később üvöltött az egész stadion. 75 000 ember tapsolt. Ez a játék egyben szórakoztatott, irritált. és megijesztett. Tényleg ennyire könnyű tömegeket mozgatni? Ez az esemény a továbbiakban nem hagyott nyugodni.

A nümbergi kongresszus jelmondata ez volt: Béke a földön- az 1000 éves béke közel. Büszkén rámutattak arra, hogy ezen a kőszínpadon Jehova tanúi hirdetik ma az 1000 éves királyságot, de sok évvel ezelőtt Adolf Hitler már ezt megtette ugyanezt. A hitleri birodalom már nincs, de a Jehova tanúi vannak, ami kétségkívül az isteni gondviselés bizonyítéka. És teljesen ellentétben Hitler 1000 éves birodalmával, a mienk biztos, hogy valóra válik. Méghozzá nagyon hamar! Konkrétan elhangzott 1975 mint a végidő!

15 évesen fontolgattam először, hogy lépést teszek a keresztelkedés felé. A bibliatanulmányozás és a biblia segített nekem ezen az úton. A keresztelkedés fontos szempont volt az életemben, talán, mert úgy éreztem, hogy csak a keresztelkedés által leszek teljes jogú tagja a gyülekezetnek. Staub testvér, egy vén a gyülekezetünkben tanulmányozta velem Az igazság, amely örök életez vezet című könyvet. Igazából sose tudtam rászánni magam a keresztelkedésre.

Beköszöntött az 1975-ös év. A közeli vég jelei, ahogyan azt a szervezet Brooklynban (USA) megjövendölte, úgy tűnt lenyűgöző módon válnak valóra Jehova tanún. Az összejöveteleken meglehetősen ideges hangulat uralkodott. hallottam, hogy a testvérek eladták a javaikat, és „armageddont” jézus visszatérését várták. Mások feladták a munkájukat és „teljes időben szolgáltak”. Anyám is rendkívül titokzatos volt és a közeli paradicsomról beszélt. Eléggé vegyes érzésekkel figyeltem az eseményeket, tudtam, hogy ez az apokalipszis hangulat nem igazán az én világom. Bár én nagyon akartam, úgy éreztem ez a dinamika egyszerűen sose kap el. Úgy éreztem magam, mint egy kívülálló, aki az elkövetkezendő események sajnálatos következményeivel nincs tisztában. Nem tudtam elképzelni, hogyan fogja Jézus átvenni az uralmat a világi kormányzatok felett. Mennydörgés, villámlás? Jézus, mint egy fényes vakító fény az égen a felhők között, mint egy égi hadvezér? Hogyan kell elképzelni? Elnyeli a föld a hangosan sikoltozó embereket, ahogyan azt a sok Őrtorony ábrázolás is mutatja? Összeomlanak a felhőkarcolók? Jehova káoszt és zűrzavart támaszt? Minden tanút egy helyre gyűjtenek és ők lesznek a túlélők? De hogy lehet ezt a helyet a káoszban megtalálni? És másnap reggel vége a rémálomnak, és épül a paradicsom? Nincsenek holtestek? Nincsenek maradványok? Csak szép idő és madárcsicsergés? És hirtelen egy láthatatlan kéz által feltámad az elhunyt apám, és 1000 év alatt megváltozik egy angyali lénnyé. 800 év múlva még ugyan az a személy lennék, vagy már én is angyallá változok? Akartam én valaha is örökké élni? Akartam én valaha is angyal lenni?

St Gallen 1975. A testvérek tanácsával ellentétben elhatároztam, hogy a művészet szakiskolába., hogy elkezdjek egy grafikus művészképzést. Ez egy gonosz elhatározás volt. Figyelmeztettek, hogy ha elhagyom a tanúk „szellemi földi paradicsomát”, kiteszem magam Sátán kísértéseinek. Mindezek ellenére és felvételiztem, és be is kerültem. Az iskolában teljesen kinyílt nekem a világ. Tetszett. Egyre többet akartam. Olyan volt, mintha egy láthatatlan erő távoltartott volna Jehova tanúi közösségétől.

Akkoriban írtam egy levelet a barátnőmnek, Miriamnak, amelyben közöltem vele, milyen kritikus helyzetben vagyok. Az apja választ nekem, aki egy köztiszteletben álló vén volt egy zürich-i gyülekezetben. „ Oreste, Kérdezem Tőled, hagynád, hogy a lányod, aki a földi örök élet reménységéve bír, továbbra is érintkezzen egy olyan személlyel, aki arra kézül, hogy elkótyavetyélje fiatal életét Sátán világában?” Ez véget vetett egy jó 2 éves barátságnak. Fokozatosan visszavonultam. A keresztelkedési szándékaim időközben eltűntek. Csak ritkán vettem részt az összejöveteleken, később pedig már egyáltalán nem. Kezdetben azért tetszett jobban a világ, mert nem éreztem, se Istent, se Sátánt, és nem kellett félnem armageddontól sem. Idővel azonban rájöttem, hogy nem volt olyan egyszerű egy olyan szervezetet elhagyni, ami fészket, biztonságot nyújtott. Meneteltem egy olyan világba, amely nem vitt előre. Később rájöttem, hogy egy művi világban nőttem fel. Egy olyan világban, ahol, mint ember nem számítok, csak a külsőm, és a teljesítményem. Egy olyan világban, ahol csak parancs és ítélet, büntetés és jutalom, örök halál és örök élet, fekete és fehér létezik. Átmenet nincs. Ritkán tapasztaltam emberi melegséget, szeretet még kevésbé, pedig átható módon beszéltek róla minden nap.

1996 január 19-én édesanyám meghalt 78 éves korában, Herisauban, egy idősek otthonában. A búcsúbeszédet saját kívánsága szerint egy tanú tartotta. A jelenlevő gyászolók mintegy fele tanú volt. A előadó 30 percet beszélt arról, hogy a halál az élet ellensége, hogy sátán tombol a földön, a végidőről, a feltámadásról, örök életről, végül alig 5 percet jutott édesanyámra, hogy ki is volt valójában. A beszédet a tanúknak irányították, nem nekünk, kívülállóknak. Kifejezve a részvétét, az előadó egy kis traktátust nyomott a kezembe, és egy könyvet is akart adni. Abban a pillanatban furcsa dolog történt, kissé skizofrén dolgot tapasztaltam. Én Oreste Wernli, aki több mint 20 éve már, hogy megszakítottam a kapcsolatot a tanúkkal, néhány másodpercre szintén megtapasztalom, hogy amit akkoriban is, hogy a tanúk kényszeresen, minden alkalmat megragadnak arra, hogy a „jó hírt” elvigyék az emberekhez.

Oreste Wernli, 1996
Fordította: Trifi
Forrás: http://www.relinfo.ch/zj/ex.html

Címkék: 1975 ébredjetek! élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr685001077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toronyőrbácsi 2013.01.06. 17:01:45

Baá, fujj, gusztustalan, hányingerkeltő, de teljesen megértem. Nyilván jó ember lehet a cikk írója, hiszen ember maradt, nem Jehova Tanúja. Ezt csak viszonylag kevesen merik megtenni. Hitler Adolf tényleg elég genya volt. Csak egy dologban egyezik a véleményünk, de ezt hagyjuk.
www.youtube.com/watch?v=XrNb1NHNNOI&bpctr=1357488624

Inspicio 2013.01.06. 22:11:12

"Ritkán tapasztaltam emberi melegséget, szeretet még kevésbé, pedig átható módon beszéltek róla minden nap."

Hát ez az hogy csak beszélnek róla.

Máté 5:20 Mert mondom nektek, ha a ti igazságotok messze felül nem múlja az írástudókét és farizeusokét, akkor semmiképpen sem mentek be a mennyek országába."

névtelenül 2013.01.07. 10:34:05

Azt nem tudom hogy régen hogy volt. Emlékszem, a nagyszüleim esténként kiültek a ház elé, és beszélgettek az utcabeliekkel, mi gyerekek pedig játszottunk. Talán abban az időben máshogy viszonyultak az emberek egymáshoz.
Ez a szeretet kérdés ma már bonyolultabb. Nem hiszem, hogy csak a Jehova tanúinál lenne ez a fagyos légkör - mert az van ez kétségtelen -, hanem minden más felekezetnél is. Hol kisebb, hol nagyobb a ridegség, az mondjuk tény, hogy a tanúk messze viszik a pálmát.
Ha csak magamból indulok ki, akkor azt kell hogy mondjam, nemigen tartok fenn kapcsolatot senkivel a gyülekezetünkből, és nem is ismerem ezt a tendenciát nálunk, hacsak nem az idósebbek köreiben, vagy egy-egy fiatal, akik egyébként is jó ismerősök.
Amikor anno az USA-ban bejött a TV, voltak olyan települések, ahol ingyen osztották a készülékeket. Az eredmény tragikus volt, napokon belül kiürültek és elcsendesedtek az addig egymással beszélgető emberek hangjától zajos utcák. Mindenki a TV-t nézte otthon. Szóval az emberi kapcsolatok minősége, a felebaráti szeretet ma már csak egy ilyen, bezárkózott ember - mint én is - felől értelmezhető. Azt hiszem szinte minden ember zárkózott életet él. Ez van, ma ez van.
Én is ilyen vagyok. Belül élek. Képtelen vagyok megfelelni a szeresd felebarátod parancsolatnak. Nem vagyok elutasító, toleráns vagyok amennyire csak tudok, adok pénzt a koldusnak és átadom a helyem az idősebbeknek. Udvarias vagyok, de hogy ez mennyire tanult és mennyire jön belűlről, azt csak Isten tudja.
Belül élek, belül gondolkozok, keveset beszélgetek.
Asszem pont ezt akarta nálam elérni Sátán.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.07. 11:07:02

@névtelenül: Mind Jézus, mind Páljövendöltarról, hogy a szeretet ki fog hűlni, ésegyre kevésbé lehet majd érezni. Ám Jézus mégis azt mondta, hogy a tanítványait arról lehet megismerni, hogy szeretet van közöttük

Eliezer 2013.01.07. 11:42:49

Ami Jt inél van az is szeretet csak az egy ún. "szeretet kimutatása" fajta, ami csak addig tart amíg az ember még újonc náluk. Akkor körbeugráltak...., de miután eltelt fél év, klikkeket láttam, azaz mindenki mindig ugyanazzal beszélgetett. Aztán persze jöttek a titkosügynökök és mindenértsz szaladtak a vénekhez, ez ezt csinálta az meg azt.....Iszonyú volt. Állandóan ment a harc mindenért. Szinte minden lépésemről tudtak, persze én is másokéról, nem csoda hogy még időben léptem és nem keresztelkedtem meg.

Toronyőrbácsi 2013.01.07. 11:43:22

@sefatias: "Ám Jézus mégis azt mondta, hogy a tanítványait arról lehet megismerni, hogy szeretet van közöttük" Már bocsi, hol is vannak ilyen emberek? Szívesen találkoznék egy párral. A legtöbb magát kereszténynek valló a kisujját nem tenné keresztbe a "testvéréért", nem hogy adott esetben az életét adná érte. Szerintem nincs olyan, hogy kereszténység. Van a vallásos, meg a hívő. Egyik 19, a másik egy híján 20 :XD A második egy fokkal jobb lehet, de a Jóisten még érte sem mer garanciát vállalni. Tetszik az optimizmus, amivel sokan ezen a blogon közelednek a Mindenható felé, csak az a gáz, hogy a Mindenható a gyakorlati életben a legtöbb emberrel nem foglalkozik. Sefa, ez nem ellened szól, csak a véleményemet tükrözi. Nem értem, hogy lehet ilyen sok ember, aki a blogot olvassa, és mégsem gondolkodik el azon, hogy hol van az ő jóistene a hétköznapokban. (Néha látogass el a neten a világ más tájaira is, vagy csak nézz szét kis hazánkban!) Remélem, nem bántottalak meg. Igyekszem őszintének lenni. Az email címedet meg küldd már el, ha akarod! So, so, az a lényeg, hogy Jézus szeret! Dicsérjük a Mindenhatót! Nincs harag.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.07. 11:56:22

@Toronyőr: az hogy nem találod a szeretettel rendelkezőkeresztényeket,az még nem azt jelenti, hogy nincsenek. igenis vannak. nem éreztm ellenem szólónak a kommentedet, én egyenlőre nem hiszek abban, hogy az Isten foglalkozna velünk olyan módon, hogy ennek látható jelei lennének. Pont ezt ptóbáltam elmagyarázni timoteusznak egy másik posztnál. Egyébként meg írtam már neked tesa!!! de hogy könnyebb legyen sefatias@gmail.com. szerintem nézd meg azt afiókodat, amivel ide beregisztráltál

Registered User 2013.01.07. 12:26:02

@sefatias: Vajon a szeretet kihűléséről szóló prófécia nem alkalmazható ránk tanúkra is? De bizony. "CSAK" azok között van szeretet, akik Krisztus tanítványai.
Én azt hiszem hogy ez az igazság (JT). De nem
hiszem, hogy mindenki Jézus Krisztus tanítványa lenne, aki JT-nek nevezi magát!!!

Eliezer 2013.01.07. 12:46:10

Azaz, ebből is az következik, hogy nem csak JT-i "öröklik a földet", hanem azok közül azok akikben van szeretet. Na és mi van azokkal akiben van ugyan szeretet, de nem JT?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.07. 13:45:09

@kovacs047: a feltételek között nem szerepelt egy bizonyos közösséghez tartozás. Csupán a szeretet kimutatása. Persze ez a szeretet relatív. Mindenki másképp szeret

Registered User 2013.01.07. 14:50:07

@kovacs047: Célirányos és jó kérdés, de ezt nem tudom. Csak egy "mezei hírnök" vagyok.

Eliezer 2013.01.07. 14:54:37

Akkor most ki tudja?

küzdős 2013.01.07. 18:19:13

@Toronyőr:" A legtöbb magát kereszténynek valló a kisujját nem tenné keresztbe a "testvéréért", nem hogy adott esetben az életét adná érte."
Jóbarát! Te tudsz valamit. Addig, ameddig egy buszon, vagy egy kongresszuson egy adott ülőhelyért is ádáz küzdelem folyik, akkór milyen önfeláldozó, az életemisodaadomérted szeretetről regélnek? Ez csak a kötelező olvasmány felmondása. Jó, ötös, ügyesen elmondtad, jó keresztény és Jézus követője vagy!
Jaa, hogy most az elméleti után jönne a gyakorlati vizsga? Húúú! Most derül ki, hogy sz@r van a palacsintában!
Egyébként az e-mail cím, amire legutóbb próbálkoztál nekem élő, ezt vissza is igazoltam, remélem megkaptad.
Szevasz pajtás.

Inspicio 2013.01.08. 00:06:45

@Toronyőr: Jómagam találtam egy keresztény közösséget ahol nyoma sincs annak a kimértségnek ami az összejöveteleken tapasztalható. Természetesen vannak gondok ott is de érzem azt a közösségi szellemet és tapasztalom azt a tényleges odafigyelést amit egy királyság teremben nagyon is ritkán lehet felfedezni. S igen a szeretet megnyilvánulásait is látom és tapasztalom is. Van rohanás meg a mindennapi gondok is ott vannak de azért még is csak szakítanak időt arra hogy beszélgessenek s nem azzal foglalkoznak hogy az adminisztráció le legyen tudva. Meg persze sorolhatnám még a többit is de szerintem ennyi elég is lesz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.08. 04:21:26

@Inspicio: Esetleg egy kis beszámolót kérhetnék erről a közösségről?

leslie07 2013.01.08. 08:44:51

Engerm az utolsó két bekezdés érintett meg.
Amikor arról ír, hogy édesanyja,aki haláláig jehova tanuja volt egy idosek otthonában halt meg.
Nem akadt a gyulekezetben senki, aki magához fogadta volna ezt a magára maradt asszonyt, aki
egséz életét az ortorony szervezetnek áldozta.
Nem arra tanít a Szentírás, hogy gondoskodni kell az ozvegyekrol és árvákról?
Micsoda vallás az,aki a magára maradott idos embereket eldobja,mint egy rongyot?

A másik dolog pedig a temetési beszéddel kapcsolatos megjegyzés volt, amit arra használtak fel, hogy tanuskodjanak a jelenlevoknek az Ortorony szervezet tanításáról,
azaz reklám céljára használták és hasznnálják
a temetési eloadásokat.

Ebben sajnos onmagam is bunosnek érzem, hisz annak idején ,amikor temetési eloadást tartottam szintén a szervezet tanításának a reklámozására torekedtem.

Uram Teremtom bocsásd meg nekem, hisz megvakítottak az ortorony szervezet által belém ultatatt hiteo szellemek.

leslie07 2013.01.08. 09:16:13

Sajnos az Ortorony szervezetben a szeretetet osszetévesztik a képmutatással.
ěvekig kihat ez még az Ot szervezetet elhagyó volt tanúkra is, akik az igazbeszédet a szeretet hiányával és az ítélkezéssel hozzák kapcsolatba.

leslie07 2013.01.08. 09:27:15

@Registered User: Egyse Krisztus tanítványa, nem is lehet, mert a Vezeto testulet tanítványa kell hogy legyen,amelynek semmi, de semmi kozeaz Igazsághoz és az Igaz Istenhez Krisztushoz.

Krisztushoz csakis az Ortorony szervezeten kivul tartozhat az ember.

Inspicio 2013.01.08. 10:11:13

@leslie07: (Jakab 1:27) Istenünk és Atyánk álláspontja szerint a tiszta és beszennyezetlen imádati forma ez: gondot viselni az árvákra és az özvegyekre nyomorúságukban, és szennyfolt nélkül megtartani magunkat a világtól. (ÚVF)

Kiemelném hogy "tiszta" ,"imádati forma".

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.08. 11:06:11

@Inspicio: priviben írhatnál konkrétumokat, milyen egyház,mi nem tetszik mi tetszik stb. megköszönném

2013.01.08. 12:26:43

@leslie07: Sajnos akkor én veszett fejsze nyele sem lehetek, amit ha elröpül a vas, semmit sem ér a fanyél! Nemde értéktelen semmi vagyok? Akit dobnak a vas után?

2013.01.08. 13:49:29

Egyse Krisztus tanítványa, nem is lehet, mert a Vezeto testulet tanítványa kell hogy legyen,amelynek semmi, de semmi kozeaz Igazsághoz és az Igaz Istenhez Krisztushoz.

Krisztushoz csakis az Ortorony szervezeten kivul tartozhat az ember.

2013.01.08. 13:51:57

Ezt írtad! Én még azonosítottam magam.

leslie07 2013.01.08. 15:27:12

@ex.hmcs-s: Nem tudhattam, hogy te a szervezethez tartozol. Mindenesetre miért lennél veszett fejsze, hisz senki sem kényszerít, hogy maradj olyan szervezetben,amelynek tanítása nem Krisztustól van.Hála az Úrnak szabad akaratot kaptunk. Életunk az Úrtól fugg és nem az Ortorony szervezettol.
Hogy magadat azonosítottad, akkor az alázatodról tanuskodik.De ez csak a felismerés.
Ezek után kovetkezik a dontés, amit szintén szabad akaratodból hozol meg.
Kivánsz Krisztushoz kozeledni,aki meghalt érted,és otthagyod a szervezetet, aki más krisztust és más szellemet kovet,vagy maradsz
és siránkozol.

Trifena 2013.01.08. 18:12:44

@ex.hmcs-s: Egész biztos vagyok benne, hogy Te nem vagy veszett fejsze nyele! :)

küzdős 2013.01.08. 19:52:40

@ex.hmcs-s: Szevasz cimbora!
Mikor váltasz nick nevet, mondjuk ex.jt?
Gondolom felfogtad már az idők folyamán, mi is a helyzet a bárkában. Elrepült a fejsze feje és maradt a fa nyél! Azért, mert fa, ne építsd bele a bárkába, nem pótolja a bazi nagy léket!
Neked is azt javaslom, mint többeknek: El kell döntened, hogy embereket, vagy Istent akarsz szolgálni!!! Aki ex, az már nem az, ami volt, mert valamiért elhagyott. Hmcs voltál? Ma miért nem? Nem tudom, mi ez. Esetleg egy tipp: hitem miért csalom? Mindegy. Állj a sarkadra tesvér!, vedd le az elhomályosító készüléket és légy magad, nem kell mindenkinek szinésznek lenni, arra születni kell!

Toronyőrbácsi 2013.01.08. 20:28:00

@sefatias: Drága testvérem! Hidd el, hogy nem vagyok teljesen idióta, én is találkoztam már talán, lehet, esetleg olyan személyekkel, akik krisztiánusnak vagy kereszténynek vallják magukat. Egyébként ha meglett volna az email címed, biztos, hogy kaptál volna már tőlem üzenetet.Hidd, el, drága testvérem, nem vagyok akkora birka, amekkorának nézel.Különben hetekkel ezelőtt tönkrement a gépem.
"én egyenlőre nem hiszek abban, hogy az Isten foglalkozna velünk olyan módon, hogy ennek látható jelei lennének." Van a Télapó, húsvéti nyuszi, trollok, gnómok és még lehetne sorolni. Erről mi a véleményed? Én tudom, hogy nagyon buta vagyok, de igyekszem. Sokkal okosabb vagy tőlem, és remélem nem bántottalak meg.

2013.01.09. 10:04:52

@küzdős: Üdv neked is. Köszönöm, hogy aggódsz értem, de ez egy kicsit bonyolultabb. A hitemet meg soha nem csaltam meg, vallásos meggyőződésemet igen, de ez más tészta.
süti beállítások módosítása