EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Erdélyi történet

2012.08.23. 13:38 | Johnny Joker | 65 komment

2569-Erdely_Gyilkos-To.jpg

Kedves Blog olvasók,

Egy kedves családtagom által találtam erre az oldalra, és sokat olvasgatva rájöttem, nemcsak nekem voltak megnyomorított éveim a Jehova Tanúival eltöltött időszakban... ezért hát leírom az én történetem `mások okulására`...

Erdélyben születtem, 1984-ben egyedüli gyerekként Jehova Tanúi családban. Édesapám szülei az igazságban voltak, és édesapámat is a hitben nevelték fel. Édesanyám ágáról is a szülők és nagyszülők is Jehova Tanúi voltak, édesanyámat is a hitben nevelték fel, sőt mondhatom, hogy mindkét ágon buzgó Jehova Tanúi családdal rendelkeztem. Mivel a nyolcvanas években még javában tombolt a kommunizmus, rengeteg meghurcoltatásnak és próbának voltak kitéve Jehova Tanúi Romániában. A családom is tapasztalt belőle eleget... az úgynevezett securitate tagok (amolyan `titkos` szolgálat) nem egyszer kékre-lilára verték nagytatámat... félni kellett a szomszédoktól is, mert majdnem mind besúgó szerepet vállaltak... kémkedtek utánunk...

Hosszú évekig az összejövetelek a mi házunkban voltak megtartva, elsötétített ablakoknál....rendre szállingózó testvérekkel - nem jöhettek egyszerre, mert feltűnő lett volna....Mondhatom, hogy így látszatra kalandokkal és kihívásokkal teli évek voltak....

Édesapám és édesanyám házassága főleg azon alapult, hogy mindketten Jehova Tanúi voltak, és nagyjából előre megszervezett házasság volt. Mindketten szorgalmas, és munkás emberek voltak. Nemcsak állami munkahelyen, hanem otthon is a mezőgazdaságban nap mint nap keményen dolgoztak a megélhetésért. És mindemellett szorgalmasan kivették részüket a prédikáló munkában és a tanításban.

Ahogy a kilencvenes évek elején a rendszerváltás bekövetkezett, minden megváltozott, értem ezt a munkahelyekre, és a gyülekezetre. A testvérek sikeresen felépítettek egy Királyságtermet, ami óriási előrehaladás volt a kommunizmus után és óriási löketet adott az összes testvérnek. Megváltozott a vezetés is a gyüliben, több és újabb vének lettek kinevezve, többek között édesapám is, akiről tudni kell, hogy egy roppant precíz, maximalista, őszinte, becsületes és jólelkű ember. Elkezdődtek az új területek felkutatásai prédikálás céljából, falvakat és városokat térképeztek fel a testvérek - javarészt édesapám.

Édesanyám mindenben támogatta édesapámat mindig. Kiállt mellette és mint jó keresztény feleség nyakába vette még a legnehezebb igát is. Édesanyámnak nagyon fontos volt mindig a jó hírnév, a példamutatás, a `tökéletes` család képe - tudni kell róla, hogy egy eléggé befolyásolható egyéniség, de jólelkű és önfeláldozó.

A gondok akkor kezdődtek, amikor egyre több vén testvér örömmel vette le saját magáról a rászánt feladatot és akasztotta édesapám nyakába. Édesapám meg jólelkű lévén és magas teherbíró képességgel rendelkezve elvállalt mindnent... közben dolgozott, néha két helyen is. Így hát látványosan a család és a családi élet nagyon a háttérbe szorult. Nem emlékszem három alkalomnál többre, hogy együtt elmentünk valahova kikapcsolódni...

Mindezt a többi vén kaján mosollyal az arcán nézte végig... és még véleményezték is pofátlanul, hogy hát `kedves X testvér, több időt kellene szánni a családra...`

Ők nyugodtan tudtak időt szánni a családra és a szabadidőre, mert volt egy `futóbolond`, aki mindent megcsinált.

Édesanyám kezdett lelkileg zuhanni... édesapám részéről a lelki támogatás majdnem nullára zuhant... közben édesanyám édesapja is meghalt egy váratlan tragédiában... a munkahelyén egyre nagyobb gondok voltak... szóval nagyon nehéz éveket éltünk meg mindannyian.

De minden probléma ellenére meg kellett őrizni a tökéletes család látszatát: együtt menni prédikálni, programokat vállalni, mindig az elsők közt lenni (mert hát ugye ez az elvárás...)

A rám kiszabott szerepkör is egyre tágult és tágult... közben iskolába járás, tanulás - és úgy ott sem mutathattam rossz példát, nem lehettem utolsó a tanulásban... - visszaemlékezve, gyerekként büszkén vállaltam a vallási hovatartozásomat, soha nem vettem részt semmilyen ünnepségen, nem énekeltem a himnuszt, nem mentem be vallásórára... stb. Ez viszont, ahogy nőttem, egyre kellemetlenebb kezdett lenni. Össze-vissza hazudoztam, amikor megkérdezték az osztálytársaim, hogy mit kaptam Mikulásra, Karácsonyra vagy hány locsolóm volt Húsvétkor stb.

Közben húztuk az igát, mint őrültek a gyüliben. Rohantunk programokra - mindig késve érkeztünk, mert hát egyszerűen nem jutott idő mindenre. Rengeteget veszekedtek a szüleim. Édesanyám próbálta felnyitni édesapám szemét, hogy ne vállaljon el mindent a gyülekezetben, mert hát nem csak Ő van ott egyedül, van még rajta kívül 7 másik vén... ezt édesapám majdnem mindig félreértelmezte.

A nagy nyomás és teher miatt édesapám (mivel ő sohasem volt a szavak embere) kezdett alkohollal lazítani.

Közben én is a tizenéves korosztályba kerültem, kezdtem `összejárni` a fiatalokkal a gyülekezetből. Elég sok fiatalok összejövetele volt tartva - persze mindig csakis felügyelettel............ de már ott elkezdődött a kivételezés a vének gyerekei meg a “halandó” testvérek gyerekei között........... egyre kevesebbszer hívták a vének gyerekeit, mert féltek, nehogy valami, akár egy csekély apróság kiváltsa a nemtetszést és abból már úgy bírói feddés lesz. Aztán lassan, lassan elmaradoztak a meghívások…..így hát maradtam magányosan, mint előtte. Közben az irígység egyre jobban nőtt a gyülekezetben - főleg a korosztályombelieknél, ami nagyon sokszor ellenem fordult és rengeteg támadás ért. Sokszor a vének elé került a dolog, mert akarattal `kissé` módosították a valóságot - és akkor magyarázkodni, meg tanúkat szerezni kellett, hogy `az nem is úgy volt`. Akkor meg édesapám volt kiborulva, hogy én szégyent hozok a család hírnevére a gyülekezetben, mert hát ő nagy tiszteletnek örvendő vén testvér… stb.

Abban az időszakban óriási hangsúly volt fektetve a prédikálásra, a tanulásra, a gyülekezetbe járásra és minden egyébre, ami Jehova Tanúival kapcsolatos. A család mindig utolsó helyre került, a családtagok elhanyagolták egymást. (napjainkban nem tudom, mert minden olyan szálat elszakítottam, ami Jehova Tanúival kapcsolatos…) Ez eléggé kellemetlen következményeket vont maga után… A mi családunkban is sajnos komoly helyzetek alakultak ki. Mindannyian három felé rohantunk, hogy minél jobban eleget tudjunk tenni a napról napra növekedő elvárásoknak, így majdnem semmi idő nem maradt egymásra. A kommunikáció a béka feneke alatt volt… tehát majdnem, hogy nulla, de volt helyette a veszekedés, a piszkálódás, a hibáztatás, a hasonlítgatás - `hogy hát bezzeg XY testvér vagy testvérnő milyen kiegyensúlyozott, és a családjuk is boldog` stb. Édesapám egyre jobban kimerült a terhek alatt… édesanyám teljesen beleunt az állandó fejevesztett rohanásba… én meg már nem láttam értelmét annak, hogy miért járunk a gyülibe, ha nem gondoljuk komolyan - de hát a látszatot meg kellett őrizni…

Eljött a KÖF látogatásának ideje….a nagy buzgalom fellángolt, mindenki akart segíteni mindenben, folyt a harc, hogy ki hívja majd őket ebédre meg vacsorára… ki megy velük prédikálni…stb. Édesanyám sikeresen `megkapta` őket vacsorára….......... nagy volt az izgalom… Eljött a nagy nap, eljöttek vacsorára. Ugyebár csakis buzdító szavak és dícséret hangzott el - mézes-mázas formátumban. Aztán édesanyám kérte a KÖF véleményét, hogy hogy lehet megtalálni az `arany középutat` az igazság, a munka és a család között. Erre az extra vélemény csak annyi volt: `tessék tanulmányozni a családon belül a Családi boldogság titka című könyvet és abban benne van minden válasz` - hát ez volt a `magas` színtje a mi KÖF-ünknek…..... semmi gyakorlatias válasz, semmi személyes gondolat… elkeserítő!!

Ahogy az évek teltek-múltak, egyre több testvér és testvérnő kezdett kérdezősködni, hogy hát nem akarok alámerítkezni, mert hát édesapám vén, és hát mekkora dicsőség lenne… mert akkor lehetnék úttörő. Sőt, nem is fontos az iskola befejezése, csak legyek Jehovának elkötelezett és buzgó úttörő, mert hát a Vég közel, és nekünk el kell jutattni a jóhírt mindenkihez. Hát mit ne mondjak, nem voltam igazán boldog a gondolattól, hogy alámerítkezés, meg úttörősködés, mert már eléggé beleláttam a dolgokba, és nem igazán tetszett. Úttörő testvérnők is a gyülekezetből próbáltak a nyakamba akaszkodni, hogy menjek velük prédikálni gyakran, mert hát mekkora áldás….- aztán meg a háttérből jöttek az infók a férjek részéről, hogy mekkora teher egyedül gyereket nevelni, házimunkát végezni, dolgozni, terembe járni, mert a feleségük úttörősködik és támogatni KELL. Akkor hát kérdem én, mi értelme van csinálni valamit, ha nem tiszta szívből és örömmel csináljuk??? Vagy csak azért csináljuk, hogy villogjunk az óraszámmal….meg kitűnjünk a szürke tömegből…

Aztán csak beadtam a derekam, és elkezdtem tanulmányozni megkeresztelkedés végett. Hát a tanulmányozás bizony nem volt valami húúú, de érdekfeszítő… aztán meg utána jöttek a pontok kikérdései… aztán meg eljött a nagy nap: 1997 telén a kongresszuson megkeresztelkedtem. (nagyon nagy csalódásomra az égvilágon semmi sem változott a lelkivilágomban… Nem lettem boldogabb attól, hogy megkeresztelkedtem… inkább csak azért tettem, hogy édesapám és édesanyám boldog legyen, és hogy ne lógjak ki a sorból túlságosan. Aztán ahogy nőttem, úgy vesztettem el jobban és jobban az érdeklődésem Jehova Tanúi iránt… egyre jobban szégyelltem gyülekezetbe járni, prédikálni - főleg olyan embereknek, akiket ismertem, vagy éppen az ateista tanáraimnak, akik másnap az osztály előtt kiröhögtek (persze erről soha semmit nem mondtam a szüleimnek, mert nem akartam megbántani őket).

Időközben édesapámat kinevezték elnöklő felvigyázónak a gyüliben - még egy lapáttal több gond, teher és felelősség. Ettől az időszaktól az én életem is pokol lett. 16 éves voltam, tini, tomboló hormonokkal - közben hátbatámadásokkal a kedves korosztályombeli JT fiataloktól, nem volt igazi barátom (amúgy sosem, abban az időszakban). Az osztálytársaim kerültek a hitem miatt. A vének kiskutyaként követtek az utcán (szó szerint!!!!!), hogy hova járok, mit csinálok. Szórakozni sehova nem járhattam - a kivételt csak az képezte, ha JT fiatalokkal mentem meginni egy pohár üdítőt (na de hát ki akar annyi kétszínű egyeddel egy asztalnál ülni??!!!!) Szóval nem jártam el sehova.

Szüleim továbbra is az élen `harcoltak` a gyüliben….ahogy odaértünk, mindannyian felvettük a boldogságmaszkot, eljátszottuk a tökéletes családot…..a harmóniát….aztán otthon levettük a maszkot, bevágtuk az ágy alá porosodni a következő gyülekezeti megjelenésig. És ez így ment mindig….Sajnos!!! (és megsaccolom, hogy Jehova Tanúi 99%-a ugyanígy tesz a mai napig!!!)

Nálam is lassan elérkezett a szerelem ideje….a pirulások, ha a fiú hozzám szólt, mosolygások, titkos szemkontaktus  (vigyázni kellett, nehogy valaki észrevegye, mert akkor nagy bajban voltam én is, meg a fiú is…..) És volt elég elrettentő példa (állandó bírói feddések flörtölés gyanúja miatt….vagy ölelkezés miatt vagy éppen egy búcsúpuszi miatt, amit éppen egy vén meglátott….), ami miatt rettegtem, nehogy még véletlenül is rajtakapjanak, hogy éppen flörtölök! Nem egy fiatal lány életét tették tönkre az ilyen bírói feddések, ők kesőbb inkább belerohantak fiatalon és fejetlenül olyan `világi` házasságokba, ami nem minden esetben bizonyult jónak és mindezt csakis azért, hogy elmeneküljenek Jehova Tanúitól!

Én is belekerültem egy hasonló hajóba, beleszerettem egy eszméletlen jóképű világi fiúba és hát bevallom hősiesen elcsattant egy-két csók. Megvakított az első igazi szerelem….........és főleg semmi tapasztalat nélkül igen könnyű préda voltam!! (mert hát valljuk be őszintén, akárhányszor elolvassa az ember lánya a Fiatalok Kérdései könyvet, nem sok konkrétumot talál benne felvilágosítás végett!!! Mert vannak ott szavak, hogy maszturbálás tilos, de mi az valójában?? És még lehetne sorolni…Ezek mind tabuk!!) Sajnálatos módon, az elcsattant csókocskákat egy véletlenül arra járó vén testvér érzékelni vélte…felhívta édesapámat és hát onnan elindult maga a Pokol!!!! Elkezdődtek a `kihallgatások`, a feddések, a megalázások - úgy édesapám, mint a vének részéről (és hadd említsem meg, hogy olyan vének `feddtek` engem, akiknek a csemetéi az én `bűnöm` sokszorosát követték el titokban!!). A többi gyülekezeti tag részéről lehetett látni kaján mosolyokat, `na végre valami szaftos` arckifejezéseket, volt egy-két együttérző testvérnő, aki szintén sajnált, de a többit mind káröröm töltötte el… Aztán következtek a megszégyeniítő találkozások a fiú szüleivel, a helyzet tisztázása végett, a kényszer-randik felügyelettel. Aztan hát jött a legvégén a publikus bejelentés a bírói feddésről…Édesapám ezt nagyon megalazónak tartotta, én szégyenemben a föld alá süllyedtem volna, ha lehetséges lett volna. Ezen szituáció miatt édesapámtól megvonták az elnöklő felvigyázói szerepet - ugyancsak némely vén részéről a káröröm boldog szavai hangzottak el….

Ekkor már 18 éves voltam, és sikeresen túltettem magam az egészen, és továbbléptem - de nem a Gyülekezet felé, hanem a `világ` felé. Édesapámat és édesanyámat jobban megviselték a dolgok - persze nemcsak az én ügyem, hanem a kettőjük közti konfliktusok is. Én sikeresen leérettségiztem, befejeztem az iskolát (szerettem volna továbbtanulni de az anyagi helyzetünk nem engedte… sajnos!!) Amint mindent befejeztem, eldöntöttem, írni fogok a véneknek egy levelet (mert már `köröztek` utánam). Megfogalmaztam egy levelet, amibe beleírtam, hogy nem kívánok Jehova Tanúja és része lenni a gyülekezetnek, mert nem látom értelmét annak, hogy továbbra is folytassak olyasvalamit, amit nem tiszta szívemből hiszek… és bedobtam az egyik vén postaládájába. Rá pár napra az  akkori világi barátommal elköltöztem otthonról Magyarországra (ami hát eléggé sokkolta szüleimet) és ott új Jehova Tanúja mentes új életet kezdtem. Ami, bevallom őszintén, nem volt egyszerű, főleg, hogy addig egy buborékban éltem, éltünk, elszigetelve minden olyantól, ami világi (úgy TV műsorok, mint olvasmány… úgy minden).

Közben szüleim kapcsolata rohamosan romlott, és édesanyám a vének segítségét kérte, hogy mitévő legyen, mit csináljon, hogy minden visszaálljon a régi kerékvágásba. A vének nemhogy nem segitettek, de hónapokon keresztül szép csendesen elhallgatták édesanyám kétségbeesett segélykéréseit (megjegyeznem, hogy a KÖF-től is segítséget kért, de ő sem mozdította meg a kisujját sem!!) Aztán kb. egy év után megjelentek a vének, hogy miben tudnak segíteni, de hát már túl késő volt… Édesapám tett egy-két komoly dolgot, ami miatt kiközösítették - megalázásokkal körítve. Édesanyám még tovább járt a gyülekezetbe, de mindenki kerülte, mint valami beteget. Ez miatt súlyos depresszióba esett, és lelkileg teljesen kiégett. Orvosi beavatkozásai voltak más egészségi okok miatt, és több hétig kórházban feküdt, egyetlen egy testvér sem látogatta meg…de amikor kijött, rögtön jött a szemrehányás, hogy hát miért nem jár gyülekezetbe. És hát akkor nála úgy leállt minden, és megszakította a kapcsolatot Jehova Tanúival. Panaszolta nekem, hogy ő már nem érzi úgy, hogy őt szeretik a gyüliben, mert mindenki csak támadja, de senki sem segít. És igen, Jehova Tanúi csak hirdetik az összetartozást, de amikor segítésről van szó….vagy lelki támogatásról, hát az felejtős!!!!

Azóta édesapám és édesanyám külön költöztek. Mindketten lelkileg összetörtek, és most próbálgatják a szilánkokat összeragasztgatni. Nekem volt pár szörnyen nehéz évem, amíg talpra álltam úgy lelkileg, mint fizikailag. Átestem egy zátonyra futott házasságon….De most boldogan élek egy új és boldog, harmónikus házasságban Izraelben és férjemmel most várjuk első gyerekünket. Soha egyetlen percre sem bántam meg, hogy kiléptem Jehova Tanúi  közül. Arra már rájöttem, hogy ők életeket tesznek tönkre, nem pedig fordítva... nem életeket mentenek. Ha tehetném, mindenkit óva intenék ettől a szervezettől!!! Bocsánat, ha kissé hosszas voltam… de az emlékek felidézése sajnos még mindig fájdalommal jár, annak ellenére, hogy mindez 10 éve történt.

Köszönöm a lehetőséget,

E.

***

Egy másik magyar történet Erdélyből: Olvasóink küldték 47.

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr164727738

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Olvasóink küldték 47. 2012.08.23. 13:49:10

Kedves blog olvasók!   Nemrég találtam az oldalra, és olvasgatva a bejegyzéseket, úgy döntöttem, hogy megosztom életem meghatározó eseményeit veletek, és kiírva magamból a gondolatokat t...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niro 2012.08.23. 14:06:47

Nem értem miért akarnak emberek olyan közösségbe tartozni ahol nem érzik magukat tiszta szívből jól. Még a Biblia is azt mondja ahol nincs szeretet ott Isten sincs (kb. röviden). Magyarán ráment X ember élete a semmire. Szivacs. Jobb későn mint soha, de ez azért nagyon durva. Ez a levél is bizonyítja hogy minden ilyen közösség ugyan olyan, rosszabbat el sem lehet képzelni. Csak a gyerekeket, fiatalokat sajnálom akiknek így kell felnőniük. Érdekes hogy megszólják a katolikusokat stb. hogy csecsemőt keresztelnek, de az rendben van hogy kiskorúakat (kb. 11 éveseket is) keresztelnek és csecsemő koruk óta az ő hülye hitük szerint nevelik őket... Jók az ilyen levelek, mert rádöbbenthetik a tagokat hogy nem csak ők éreznek így, ezáltal megtudják nem velük van a baj és legalább a fiatalabbaknak felnyílik a szeme mielőtt erre a rossz útra térnek, és nem fogják magát hibáztatni. A levél írójának sok boldogságot kívánok! Mivel velem egykorú, hát elképzeltem milyen lett volna nekem így felnőni, és jobban beleéli magát az ember, hát nagy szívás lehetett. Az Őrtorony Társulat maga a Földi pokol!

Nεω 2012.08.23. 15:05:57

Köszönjük, hogy megosztottad velünk a történetedet.

T.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.23. 18:58:38

Kedves E.!
Nagy bátorságra vall, hogy kitörtél abból a családból és környezetből. Szüleid élete sajnos bemutatja, hogy mire számíthatnak azok, akik "mindent beleadva" szolgálnak.
Minden jót a babához!

L.Erika 2012.08.23. 19:44:56

@Niro: @Τιμόθεος: @karalabe4: koszonom a kedves szavakat,es a megertest!!!!Nagyon jol esik es nagyon sokat szamit nekem!!!!!Millio negativ emlek tort elo a tortenetem irasa kozben....rengeteg dolog,amit meg hozza tudnek adni....meg mindig duhvel gondolok azokra a venekre akik nemhogy segitettek volna,hanem meg jobban leromblotak mindent....Igyekszem tultenni magam rajta...remelem elobb utobb sikerul!!!! :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.23. 19:50:51

@L.Erika:
Teljesen jogos a haragod. Az ilyen írások segítenek, hogy felszínre törjön, aztán enyhüljön.

Niro 2012.08.23. 19:53:40

@L.Erika: Biztos hogy a történteket nem lehet elfelejteni, de semmiképp ne rágódj ezeken a dolgokon, inkább a jövőre gondolj, és élj meg minden napot a lehető legteljesebben, hogy a JT csak egy rossz fejezet legyen a könyvedben, ne pedig a teljes könyved maga! Még azért elég fiatal vagy, tekintsd úgy még csak most kezdődik az élet!

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 20:37:37

Sajnálom a történetedet. Pedig jól indult, hiszen büszke voltál kezdetben a vallási hovatartozásodra.

De viszont, akkor lehet, hogy jó helyre vezérelt a sors.
Izraelben állítólag nem lesznek az emberek egykönnyen Tanúk, de akik azok lesznek, nagyon kedvesek. Egyszer menjél el a Királyság-terembe, hogy meg tudjuk, igaz-e ez. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.23. 20:38:06

@L.Erika: Sajnos tényleg sok olyan vén van, aki csak azzal tudja a saját önbecsülését fenntartani, ha másoknak a szenvedéséhez, összeomlásához aszisztál

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.23. 20:38:48

@royroyroy: :DDD hát te aztán tudsz tanácsot adni.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.23. 20:42:04

@royroyroy: A magukat felrobbantó öngyilkos merénylők is büszkék a vallási hovatartozásukra, tehát ez nem tudom miért pozitívum. -.-

Egy családokat, barátságokat tömegesen szétszakító ill. életeket tönkretevő vallásra, tehát a Jehova Tanúi destruktív szektára pedig szerintem senkinek sem kellene büszkének lennie.

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 20:45:32

@Johnny Joker:
Csak a saját személyére gondoltam, hogy kezdetben jól érezte magát.

Egyetértek, hogy ez önmagában nem feltételen pozitívum.
És valóban sok embert megölnek és életet, családot tönkre tesznek öngyilkos merénylők és erre nem kell büszkének lenni szerintem se.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.23. 20:51:07

@royroyroy: Ugyan így, egy családokat, barátságokat tömegesen szétszakító ill. életeket tönkretevő vallásra, tehát a Jehova Tanúi destruktív szektára sem.

Hány egybehangzó tapasztalat kell még roy? Már több mint 100-at gyűjtöttünk. Mind egyedi esetek lennének csupán? Vagy félelmetes hasonlóságuk éppen azt bizonyítja, hogy a hiba rendszer szintű és ez nem Isten szervezete, hiszen 'a gyümölcseikről ismeritek meg őket és hogy szeretet van közöttük'. Teremhet e rossz fa jó gyümölcsöt?

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 20:55:10

@Johnny Joker:
Itt barátok szétszakításáról nem beszélhetünk, mert a volt testvérnőnek nem voltak barátai akitől elszakadt volna, ha jól olvastam.
A család kérdésében szintén ő hagyta el a családját, és úgy tűnik, mintha nem is akarna velük kapcsolatot tartani.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.23. 21:06:52

@royroyroy: jaj de nagyon szépen magyarázol

Lehetnél vén, most komolyan...

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 21:18:25

@Johnny Joker:
szóval lefokoztál. Értem. Hm..
Tegnap már köf is voltam. Nem értem. :)

kicsella 2012.08.23. 21:23:14

@L.Erika: Kedves Erika! Jó hogy megosztottad a történetedet, bennem is még jobban megerősítette a Tanúk képmutatásáról kialakult véleményemet. Bár lehet hogy ott is vannak egyének, akik jól érzik magukat a bőrükben, és őszinték. Azt már csak Isten tudja, de szerény véleményem és tapasztalatom szerint , ha az embernek el kell fojtania magában azokat a természetes vonásokat amelyet a Teremtő belé helyezett, annak előbb utóbb súlyos negatív következményei lesznek.
A Társulat , maguk által gyártott szabályrendszeréhez csak képmutatással lehet igazodni.

metanoia 2012.08.23. 22:00:50

@royroyroy:

Ahhoz képest, h mezei hirnöknek mondod magad, igencsak tájékozott vagy, ráadásul nem csak helyi szinten.

Vagy csupán jó informátorod/aid vannak :)

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 22:22:26

@metanoia:
Tudod vannak jól értesült testvérnők és vannak nekik felnőtt gyermekeik.
Ezek a vonalak 40, 50 év ismeretségével rendelkeznek. Jó időben, jó helyen, egy-két aperitif (de nem több) azt áramlik az infó. De ezt biztos te is tudod.
Mezei a legszürkébb, de még csak nem is nyúl, hanem inkább csak egér.
Miért mondanék mást?
Egyébként azon gondolkoztam, hogy te lány lehetsz vagy fiú?

Ismeretlen név 2012.08.23. 22:40:51

Viszonylag könnyű infókat szerezni. Ez nekem is könnyen megy. :)
És valóban csak jó informátorok kellenek hozzá.

FinalOmen 2012.08.23. 23:00:04

@royroyroy: Az érvelési módszeredről valahogy ez a kép jut az eszembe: niquetwoone.files.wordpress.com/2010/01/abmqe.jpg

Azt mondod: "Itt barátok szétszakításáról nem beszélhetünk, mert a volt testvérnőnek nem voltak barátai akitől elszakadt volna[...]"

Ezzel azt sugallod, hogy a történet során nem szakadtak meg barátságai E. -nek, de azt nem említed, hogy ez amiatt van, hogy egyáltalán nem voltak baráti kapcsolatai, ami viszont egyértelműen JT-inek köszönhető. Tehát ez nem volt egy teljesértékű cáfolata Johnny kommentjének a barátságok megszakadására vonatkozó részének. Ezzel szemben úgy érzed, hogy a komment ezen pontját , és ezzel az egész komment tartalmát ( "Ugyan így, egy családokat, barátságokat tömegesen szétszakító ill. életeket tönkretevő vallásra, tehát a Jehova Tanúi destruktív szektára sem.") sikeresen megcáfoltad. Ezenkívül még szándékosan félre is értelmezted a komment vonatkozó részét, mintha az csak ennek a történetnek a kapcsán mutatna rá arra, hogy ez a vallás káros hatással van a barátságokra. Azonban a komment mondanivalója általánosan vonatkozik erre a szektára.

Ezzel a lépéssel ügyesen elterelted az előzőleges kommentekben kialakuló gondolatmenet fonalát, és úgy érzed, hogy ezzel az egészet megcáfoltad, és neked van igazad. Itt azonban a Jehova Tanúi gyülekezetében, és a prédikálás során oly jól bevált érvelési módszerekkel nem sokra mész. Az itteni olvasók mind ismerik ezeket az érvelési mintákat, és van egy ilyenünk is: m.cdn.blog.hu/je/jehovatanui/file/Vit%C3%A1z%C3%A1s%20Jehova%20Tan%C3%BAival%20-%20tanulm%C3%A1ny.pdf

Ne vedd személyeskedésnek, hogy így kielemeztem a kommentedet, csak nem fogadtam el a válaszodat, és arra is rávilágítottam, hogy miért nem.

royroyroy (törölt) 2012.08.23. 23:12:43

@FinalOmen:
Egy új arc :) Üdv.
Egyrészt ebből a cikkből a tömeges előfordulásokat nem lehet levonni, másrészt volt barátja, mert meg is szökött vele. Tehát, ha akart tudott barátkozni. Mert a barátsághoz legalább két ember kell. Harmadrészt ő döntött arról, hogy elszakad a családjától, külföldre is költözött, és nem a családja. Általában nem történik semmi, csak konkrétan. És én erről beszéltem.

picket9 2012.08.23. 23:14:01

@L.Erika:
Hello Erika,
én annak örülök, hogy jó irányt vett az életed, már ez is nagy dolog.
Hirtelen nem tudtam, hogy te írtad le a történetedet (bár jelezted, hogy szándékod)
Mivel látszik, hogy tájokozodsz, hozzászólsz, ez számomra azt jelenti, hogy te is sokat tanulsz mások példájából és próbálod a korábbi életedet a megfelelő nézőpontba helyezni.
Nekem is ezek az információk (akár a tied) segítenek, hogy egy kicsit "távolabbról" tudjon az ember ránézni valamire, amit egykor nagyon furcsán, nehezen kellett megélni)
(ez az én véleményem).

( A srácok meg nem bírnak magukkal, és szeríntem küldjük ki őket a mezőre, aztán ott focizzák le a dolgot egymás között :)
Vagy nyissanak egy másik topikot esetleg menjenek már aludni :)
Üdvözlet.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.23. 23:18:06

@royroyroy: Ha tömeges előfordulásokat szeretnél levonni, akkor itt a több mint 150 élettapasztalat:
jehovatanui.blog.hu/tags/%C3%A9lettapasztalatok
amelynek csupán az egyike volt ez.

én tudod mit kívánok neked? Hogy éljél egy ilyen családban, mint Erika, és akkor meglátjuk, hogy te "elszakadnál-e a családodtól". Ha ép ésszel meg akarod úszni, akkor el fogsz.

Én is ilyen családban nőttem fel és én is elszakadtam. Szerencsére nem sokkal később már kiszabadultak a szüleim, és azóta normálisak, boldogok és nem depressziósak. Nem veszekednek annyit mint régen és velünk is sokkal kedvesebbek.

bornagain 2012.08.23. 23:36:13

Nemde azt tanítja a WT, hogy a "háromkirály" Sátán ugynoke(i) voltak, akiket a "hamis csillag" vezetett? :DDD

FinalOmen 2012.08.23. 23:40:19

@royroyroy:
Ugyan, kérlek! A "barát" szó te is tudod, hogy a magyar nyelvben jelenthet két dolgot is. Erika barátja ez esetben az a személy volt, akivel ő valamilyen szintű párkapcsolatba kezdett, nem pedig egy olyan értelemben vett barát, ami két ember között egy bensőséges kapcsolat, mint amilyen Starsky és Hutch, vagy Spongyabob Kockanadrág és Csillag Patrik kapcsolata, mégsem párkapcsolat.
Hozzátenném, hogy jelen esetben nem az volt a kérdés, hogy kinek a döntése következtében szakadt szét a család, hanem az, hogy mi volt a kiváltó ok. Az pedig a vallás éveken keresztül tartó káros hatása. Továbbá, ha a teljes történetet figyeled, nem pedig csak olyan részeket ragadsz ki az egészből, ami épp a te mondanivalódat látszik alátámasztani (niquetwoone.files.wordpress.com/2010/01/abmqe.jpg), akkor találsz benne olyan részeket is , amiből a család további szétszakadása is kiderül: "Közben szüleim kapcsolata rohamosan romlott[...]"; "Azóta édesapám és édesanyám külön költöztek.".

Egyébként nem vagyok új arc. A blog két éves pályafutását végig figyelemmel kísértem, csak nem sűrűn kommentelek.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.23. 23:49:18

@FinalOmen: Még jó, hogy ismerjük a véni szójátékokat, a csűrést-csavarást, amely technikát bármely dolog melletti és ellen is lehet használni... ja és persze mindehhez bekészített bibliaverseik is vannak pro és kontra, az aktuális érdeküktől függően, hogy még hitelesnek is tűnjenek.

Ha JT-t nem tartanák mesterséges sötétségben, könnyen ledőlnének ezek a kártyavárak. Na, ezért is ébresztgessünk tovább, egyre több vénnek nyal majd vissza a fagyi.

L.Erika 2012.08.24. 06:16:19

Jo reggelt!! :) eloszor is,@royroyroy: 1-
nem voltak `igaz` barataim a 18 ev alatt,mert nem latam ertelmet a szemembe mosolygas,hatam mogott meg hatbaszuras szindromanak(ezen baratsagokat AKKOR meg nem hianyoltam)Barataim csak joooooval kesobb lettek,amikor nem egy kedves ismerosom kilepett JT kozul!Es mai napig baratok vagyunk!! :)
2-buszke voltam,arra,h JT voltam,mert meg gyerek voltam..nem igazan fogtam fel a dolgok lenyeget...elvarazsolt a kornyezet...Gyerek szemmel nem nagyon latod az olyan dolgokat mint ferevezetes,hazugsag,ketszinuseg...es meg sorolhatnam!!
3-`A család kérdésében szintén ő hagyta el a családját, és úgy tűnik, mintha nem is akarna velük kapcsolatot tartani.`-en mindket szulommel tarom a kapcsolatot,es nem azert hagytam el a csaladomat(es nem is a csaladomat hagytam el,csak a csaladi hazat.... :D) hogy barmiert is fajdalmat okozzak nekik!!!* evet eltem Magyarorszagon,minden evben hazamentem latogatni volt amikor 3x is!(evente!)
Egy olyan kornyezetbe,es csaladba ahol a feszultseget kessel lehet vagni,nem tesz jot senkinek sem!!Es en ugy ereztem,hogy nem azon a helyen akarom leelni az eletem!!!Ezert kezdtem ujat idegen foldon!!!Es elmondanam,csak informaciokent,h a 8 ev nem mind volt happy!!!!!Volt ott nagyon lent es nagyon fent(lelkileg!)Ezeket a dolgokat csak az tudja aterezni aki benne volt!Le lehet irni erzeseket,de ezeket erezni kell,nem csak olvasni!! :)
4-Itt az emberek a KT kivul is kedvesek!!!Nem kell nekem oda menni,ha kedvessegre es oszintesegre vagyom!!!!! :) Nem hiszem,hogy mostanaban lenne az hogy egy KT felkeresek....legalabbis egyelore nem!! :)
@kicsella: @picket9: Koszonom kedves szavaitokat!!! :) melengetik kicsiny szivem! :)@sefatias: sajnos sok a ketszinu ven,aki mai napig odahaza a gyulit vezeti `buszken`,es buszke a hozzaalasara.....de hat kicsiny szulovaroskamban altalaban a hirek megelozik az egyent..... :)))Azt hiszik,hogy annyira peldamuatoak,aztan meg jonnek az infok innen-onnan az ellenkezojerol!Nem is ez a baj,a baj az az,hogy ha tudjak mit tesznek(meg ha titokban is!)legyen annyi gerincesseg bennuk,h nem itelkeznek masok folot!!!Mert ezzel csak rohogtetik magukat!!!
@Johnny Joker: Akkor te tudod milyen erzes egy ilyen sziuba es csaladba felnoni,ahol a legnagyobb veszekedesi forras az Igazsag(akar milyen rohejesnek tunik,de igenis az igazsag a legnagyobb veszekedesi forras!!!!!)Az eszmeletlen nagy teher es a csalad elhanyagolasa vezet mind a mai napig a csaladok feldarabolodasahoz!Ideznem edesanyam szavait,eppen mult heten mondta (amugy o mai napig nem tudta es tudja feldogozni azt ami tortent,oriasit csalodott JTban,es nagyon komoly depresszioban szenved!!!)`azon teny,hogy JT vagy,oromet,kielegulest,szeretetet,harmoniat,es bekes csaladot kellene,hogy jelentsen.De,sajnos mi az igazsag?A rohanas,az allando tepelodes a megfelelesert,harc a csaladert,harc a munkaert.Tanitjuk a boldogsagot,de igazabol minden mas romokban hever`-es mindezt majdhogynem zokogva mondta!!!SZerintem ehez nincs mit hozzafuzni....
Koszonom a velemenyeket es a kedvesseget mindenkinek!Szep napot,kellemes hetveget!
Udv mindenkinek! :)

L.Erika 2012.08.24. 06:25:02

@Johnny Joker: Ja,es nagyon koszonom a szep kepecsket a Gyilkos torol...nagyon szep!! :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.24. 07:42:41

"hiszen büszke voltál kezdetben a vallási hovatartozásodra."

A nemzeti és vallási hovatartozásra való büszkeség a történelem során rengeteg szenvedésnek volt melegágya. Ezek teljesen különbözőek az őszinte hazaszeretettől és az Isten iránti odaadástól. Valójában pont az ellenkezőjük ezeknek.

Az ember büszke lehet valamire, amit elért, amiért megdolgozott, de ez nem fogja elámítani az elméjét, hogy onnantól kezdve csak önmagát kell dicsőítenie és lehurrogni azokat, akik mégsem ezt gondolják róla. Jehova Tanúira (és más vallásos és hazafias fanatikusokra) éppen ez jellemző a nagy kérkedés, eredmény 0 (jó esetben, mert inkább -), de ezért mindenkinek dicsőítenie kell őket.
A megfelelő önbizalommal rendelkező embernek nincsen erre szüksége. Amit a Tanúk csinálnak az egy szélsőségesen, beteges módon alacsony önértékelés, de ez szükséges ahhoz, hogy Őrtorny-bábok legyenek.

Akik, mint az idézett kommentelő is, azonosulni tudnak az ilyen vallási büszkeségről szóló nézetekkel, biztosan nagy teokratikus karriernek nézhetnek elébe, annál is inkább, mert egyre kevesebb ilyen ember van, akiket az Őrtorony fel tud használni céljaihoz. Akár vén, akár nem, az aperitif mellett szerzett információival (ez is tipikus - ez úgy tűnik a Szent Szellem megfelelője a JTi-nál, angolul is spirit-nek mondják) nem tudja elkápráztatni azokat az embereket, akiknek életét lerombolta az ilyen emberek viselkedése.

Majd akkor mennyi aperitifre lesz szüksége, ha felismeri saját (nem az Őrtorony) gondolkodásából és tetteiből származó hatásokat.

reboot (törölt) 2012.08.24. 09:07:06

@L.Erika: kösz, hogy megosztottad velünk az élettörténetedet, sok olvasónak segítesz vele, akik most még nem mernek kommenteket írni, csak a háttérben, csendben olvasgatnak

sajnos az élettapasztalatod tipikus... na nem abban az értelemben, hogy minden elnöklő felvigyázó családja így jár, hanem abban, amilyen nehézségek felütik a fejüket miközben az 'igazságban járunk', és ez nem függ attól, hogy valaki vén, vagy csak egy hírnök

Volt Tanú 2012.08.24. 16:57:59

Már csak csendesen nézik a tévét
Ahol ragyog egy másik világ
És ők nem kérik senkin se számon
Az elrabolt évek sorát
Pedig semmiért vesztek el álmok
Mint a zálogban hagyott ruhák

(Zorán: Volt egy tánc)
www.youtube.com/watch?v=C6s9uDUqQsg

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:12:05

@karalabe4: Ezen még nevetni is tudtam. Ez már valami. Most a kommentelés egy magasabb szintjére léptél. Gratulálok! De most tényleg.

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:13:31

@bornagain: Ne fesd a falra az ördögöt. :)

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:23:10

@FinalOmen: Akkor megtisztelő számomra, hogy kommenteltél.
Nyilván a szerelem nem első látásra alakul ki, először barátság. De nyilván azóta olvastad a szerző szavait, miszerint helyesen megválogatta a barátait. Így valóban nem szakított el barátságokat a szervezetből való távozása. Ahogy olvashattad a családjától sem szakította el senki, hiszen mindig tartotta velük a kapcsolatot. Az élet rendje, ha megházasodik valaki, akkor különköltözik.
Továbbá honnan tudod, hogy miért váltak el a szülei. Erről őket kellene megkérdezned, mielőtt bármilyen feltevéssel élnél. Máskülönben a rengeteg katolikus és más vallású is elválik. Akkor ez azt bizonyítja, hogy az ő szervezetük se jó, annál is inkább,mert sokkal többen vállnak el a más vallásúak, mint a tanúk és ebből akkor az következne, hogy az ő vallásuk sokkal rosszabb a Tanúknál, mivel több családot szétszakít?

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:32:48

@Johnny Joker:
Óvatosan kell bánni a nagy számokkal, ugyanis statisztikailag bármit ki lehetne hozni.
Köztudomású, hogy az ürülék nem jó. De statisztikailag ki lehet hozni, hogy jó. Ugyanis több millió, milliárd légy szereti. És a a több milliárd légy tévedne?
Ezért ezeket a tapasztalatokat egyenként kell vizsgálni és nem kell többet belegondolni, mint amit leírnak. Ha lesz időm, majd lehet, hogy kommentelek egy-kettőt, hogy mit bizonyít és mit nem. Általában sokan egy-egy emberben csalódnak, miközben a gyülekezet sok emberből áll.

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:43:00

@L.Erika: Sajnos te nem kaptál választ a kérdéseidre. Próbáltad keresni, mint a fiatalok kérdéseiben is volt, de többet kellet volna foglalkozzanak veled. Ez igaz. Valószínűleg tényleg sok feladatot vállalt édesapád. Az idő kerekét nem lehet már visszaforgatni. Sajnos.
Azért később, majd ha gondolod menjél el ott egy K-t-be, hátha más élmény fog érni. Sohasem késő.

reboot (törölt) 2012.08.24. 23:43:35

@royroyroy: nem vagy semmi :) figyi, amikor a kiadványokat olvasod, előadásokat hallgatsz, akkor is ilyen pártatlanul-kritikus szemmel olvasol?

vagy mivel hithű jt vagy, ott kikapcsolod ezt a szűrő funkciót?

nem maceraként írom, csak az ember másolja a dolgait az élete legkülönfélébb helyzeteire

ha itt így 'pörög' az elméd, nehéz elképzelnem, hogy mindent benyelsz, amit hallasz, olvasol a szervezettől

az egyik öreg fószer [ remélem olvassa :D ] bedobta azt az ötletet, hogy indít egy blogot, valami olyan címmel, hogy 'miért vagyok még jt a sok probléma ellenére?'

érdekelne a hithű, de nem ostoba, demagóg [sorry] jt hogyan élik meg a dolgokat?

én akiket ismerek, mind nyűglődik, magát győzködi, várja a nagy csodát

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 23:51:12

@reboot:
Látod, hogy elég következetes vagyok. A Sefa oldalán elég kritikus hangvételű kommenteket írtam. Azt én is támogatnám, hogy aki nem méltó ne legyen vén. Ha ehhez a nyilvánosság kell, legyen. Csak konkrétumok kellenek ehhez. Tudom, hogy vannak ,akiket igazságtalanul váltanak le, vagy közösítenek ki (utóbbiak legyenek akár testvérek vagy testvérnők). Ezt kellene megakadályozni.

Asure 2012.08.24. 23:58:58

Eleinte azt gondoltam, hogy mint mindenhol, így a JT-knél is belebotlik az ember néha rossz, kifordult emberekbe, hiszen a világ olyan amilyen. De úgy látszik, ez a fajta hatalmaskodás, uralkodás mások felett, a kontroll gyakorlás, megszégyenítés, érzelmileg megtörés gyakorlatilag az egész vallást áthatja.
Én kis városban élek, Somogyban. Érdekelne, hogy vajon itt is vannak-e ilyen állapotok, az itteni JT-k között? Bár a válsz, gondolom igen. A kérdés amúgy költői :)

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 00:25:50

@Asure: szerinted én érzelmileg megtört vagyok? Értem, de annyira?
Somogyban nincsenek ilyen gondok vagy állapotok.

A tanu (törölt) 2012.08.25. 00:27:41

Vélt sértődöttség. Ezt... ezt nem írod komolyan! Engem és az anyámat tíz éven keresztül vert és megalázott az apám. Ha apám Jehova Tanúja lett volna, ezt nem tette volna velünk.
Ha az én kapcsolatom megromlana, sosem kérném a vének segítségét. SOHA!
Istent segítségét igen, de emberekét soha!
Fogalmad sincs az igazi szenvedésről, amit egy családtag bír okozni!!!!!!!!!!!!
Persze, az ingerküszöb más, de ami ebbe az állapotba taszított az nem természetes.
Ülj le, és értékelj józanul... Ár-érték arány: mit adsz és mit kapsz cserébe. DE! Vannak akik becsapják magukat... Te képes vagy erre?

A tanu (törölt) 2012.08.25. 00:42:27

"beleszerettem egy eszméletlen jóképű világi fiúba és hát bevallom hősiesen elcsattant egy-két csók."
Sztem volt ott más is. Az eszméletlenül jóképű fiúk többet akarnak. Mindig.
Ez kísértetiesen emlékeztet arra norvég filmre, ami... ami fingom sincs, hogy miről szól, csak JT gyalázták benne. Emlékszem, amikor hányt a csaj. Egészségedre! Ez az alternatíva? És még egy ilyen béna srácot... Ezért elhagyni Istent.
Őszintén? Betegek vagytok, és piszkosul másképp gondoljátok, máshogy látjátok.
Ha az volt a cél, hogy sajnáljalak, hát elérted: Sajnállak.

picket9 2012.08.25. 01:16:51

@A tanu:
Sajnálattal nem megy semmire , De egy kis tisztelet igazán keresztényi lenne!

A tanu (törölt) 2012.08.25. 02:01:51

Egy kis tisztelet elfedezi a bűnt?
Nem.
Elkövettem valamit ami helytelen, és ezt megbánom és nem teszem többet, az igen, az keresztényi.
De a saját hibám vagy a szüleim hibája miatt egy egész szervezetet okolni... és hátat fordítani Istennek, és gyalázni azokat akik ellent tudtak állni a kísértésnek, és nem dőltek be egy eszméletlenül jóképű világi srácnak...?

Hányszor kell még leírnom: Sem egy félrelépés, sem egy eszméletlenül jóképű srác, sem a szüleim hibája nem fordíthat el Isten szeretetétől. SEMMI.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 08:28:01

@royroyroy: Általában sokan egy-egy emberben csalódnak, miközben a gyülekezet sok emberből áll.

Nagyon tévedsz testvér. Én nem egy emberben csalódtam, hanem az egész szervezetben, és rengeteg emberben. Azért annyira hülyének ne nézd azt a több ezer magyar embert akik elhagyták a gyülekezeteket, hogy egy ember miatt felhúzták az orrukat, megsértődtek, és magukban puffogva ateisták lettek

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 08:29:18

@royroyroy: "Azt én is támogatnám, hogy aki nem méltó ne legyen vén. Ha ehhez a nyilvánosság kell, legyen."

Te nem hiszel a szent szellemben? HITEHAGYOTT vagy :P

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 08:30:12

@Asure: Kaposvárról vannak régi történeteim. nem túl építő

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 08:32:16

@A tanu: Pajti! Neked baj van a fejeddel. szerintem nem kéne ezt az oldalt látogatnod. Bele fogsz zavarodni

L.Erika 2012.08.25. 08:33:21

@A tanu: meg te is eshetsz nyakigero sz...ba!!!!!tudod, ne itelj,h ne iteltess!!!!Amugy elarulom,csak neked,h nem fekudtem le a jokepu pasival!!! :))Amugy meg nincs szuksegem a sajnalatodra,nem azert irtam,h barki sajnaljon!!!Azert irtam,h a szemellenzos emberkek levegyek a szemellenzot!!! :) A tobbirol ne alkoss velemenyt,mert fogalmad sincs,h mi hogy es milyen volt!!! :) Szep napot!!
PS-es ne hasonlitgasd az en sztorymat a norveg filmhez....foleg ha nem tudod mirol szol....vagy megis tudod??? :D

L.Erika 2012.08.25. 08:37:29

@royroyroy: edesanyam foglalkozott velem,mar amennyire az ideje engedte!De sajnos nem lehet 800 fele szakadni....valami elobb utobb hatterbe kerul...

L.Erika 2012.08.25. 08:56:15

@A tanu: `Vélt sértődöttség. Ezt... ezt nem írod komolyan! Engem és az anyámat tíz éven keresztül vert és megalázott az apám. Ha apám Jehova Tanúja lett volna, ezt nem tette volna velünk.
Ha az én kapcsolatom megromlana, sosem kérném a vének segítségét. SOHA!
Istent segítségét igen, de emberekét soha!
Fogalmad sincs az igazi szenvedésről, amit egy családtag bír okozni!!!!!!!!!!!! `
Neha a lelki terror sokkal fajdalmasabb es szivet tepobb mint a fizikai!!!Es hidd el fiatal korom ellenere sokmindent tudok!!!Es az igazi szenvedest is tudom!!!Ne hidd,h CSAK TE eltel meg mindent!!!Es abba se legy biztos, h ha edesapad JT lett volna,nem bantalmazott volna!!!
Amugy meg csak imadkozni es varni a csodara egy kapcsolatban.....haaaat ellege JT felfogasara vall!!!A venek dolga a segitseg minden helyzetben!!!Vagy nem igy van??!!! A problema ott kezdodik,h ha a venek magasrol tesznek a dolgokra!!!

küzdős 2012.08.25. 11:39:10

@royroyroy: Üdvözöllek roy...!
Megragadtam az ürülékes hasonlatodnál!
Csiszta JT szöveg, de most fordítva tartottad a puskát, ugyanis ezzel szoktak kételkedőket vígasztalni, akik kezdenek bizonytalanok lenni a szervezet isteniségében. Milliók nem tévedhetnek szerte a világon, hogy itt vannak!
Akkor ez most a szar és a tagok a legyek?
Egyébként amikor az egyetemeken tanítják az embereket orvosnak, a tüneteket illetően, szerinted mennyire fontosak azok a dolgok, hogy egy adott betegségnek milyen tünetei vannak?
Egy orvos, aki rutinos, már az elpanaszolt érzések alapján is tud segíteni és felismeri az egyértelmű betegséget.
Ezeken az oldalakon rengetegen ugyan azzal a panasszal jelentkeznek és még rengetegen el sem mennek orvoshoz! Nem lehet, hogy tényleg járvány van, amit minden esetben azok kapnak el, akik ugyanabbol a vízböl isznak?
Itt csak figyelmeztetnek rá, hogy jobb lenne átgondolni dolgokat, mert a betegségnek sokszor hosszú lappangási ideje van.

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 12:13:20

@sefatias: Honnan tudod, hogy kit használ fel a szent szellem, vagy hogyan fejt ki erőt?

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 12:17:34

@sefatias: Te mondtad, hogy az ügyed kapcsán kettő vént leváltottak. Hát akkor mégis csak történnek dolgok. Nem is ismered még csak az összes körzetrészedhez tartozó testvért sem, nemhogy az összes magyarországi testvért. És mit mondjunk az egész világon élő testvérekről? Ha egyáltalán nem ismered őket, hogyan csalódhattál bennük? Mondtad, hogy még barátaid is vannak közöttük? Ez lenne a csalódás?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 12:21:01

@royroyroy: hihetetlen, hogy milyen értetlen vagy. kezet foghatsz thyatirával. Én nem azért nem leszek tanú mert emberekben csalódtam!! ÉN AZ EGYHÁZ TANÍTÁSAIT TARTOM HAMISNAK!!!!

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 12:34:53

@küzdős: Üdv. Hát igen mindenki a maga szintjénél ragad meg. :)
Szerintem te lőttél öngólt. Ugyanis több milliárdan hisznek hamis tanításokban. Na ez az amiről te beszéltél és ők a legyek is. :)
Nekem olyan orvos nem kell, aki rutinból vizsgál. Figyeljen oda rám, konkrétan.
Ez a járvány jóval nagyobb méretekben megfigyelhető a világban. Valami Járvány biztos van. De miből iszik a sok milliárd ember?

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 12:37:10

@sefatias: Ok. Csak nem ezt írtad.
Egyébként én meg nem. De nem baj, ha nem vagyunk egy véleményen.

küzdős 2012.08.28. 20:51:36

@royroyroy: Semmi öngól a részemröl!
Két nappal ezelőtt is vének ezzel a hasonlattal igazolták a szervezetet!
Nem kell neked az orvos, aki rutinvizsgálatot tart?
Menő lehetsz, ha egy tüsszögéssel már MR vizsgálatot kérsz.
Nekem nincs ekkora szerencsém, még nem volt rá példa, hogy amikor fájt a gyomrom, nagy kivizsgálásra lett volna módom.
Érted, mit jelent a rutin? Ismerős tünetek együtteséböl feltételezhető hibák, problémák, betegségek azonosítása. Természetesen ez alol mindenkor vannak kivételek! Nos akkor kell a komolyabb kivizsgálás.

royroyroy (törölt) 2012.08.28. 22:45:39

@küzdős: Azt nem mondtam, hogy MRI vizsgálatot kérek, csak azt mondtam, hogy nem rutin vizsgálatot. Tehát nézzél be magad mögé a kapuba, mert ott pattog a labda :)

Aranyosi 2013.06.16. 20:35:04

@L.Erika: Megint elolvastam az írásod,most sokat segített. Én is nehéz időszakot élek meg.

L.Erika 2013.06.17. 06:34:22

@világítótest: Udv! :) Nagyon remelem,h Isten segitsegevel athidalod ezt a nehez idoszakot...nagyon sok erot,turelmet es kitartast kivanok neked!! Tudom,h nem egyszeru...de nekem nagyreszt sikerult tultennem magam....a szuleim viszont nagyon keseru levet ittak ennek az egesz `vallasosdinak`....Probalj pozitiv maradni,az sokat segit... :) Udv,Era
süti beállítások módosítása