EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

A körzet „fura ura”

2012.03.30. 20:12 | Johnny Joker | 47 komment

A körzetfelvigyázók különlegesek. Különlegesek kiváltságaikban, szolgálati módjukban és persze a szokásaikban is. Azok a körzetfelvigyázók, akikkel én találkoztam igencsak különböztek mitőlünk „átlagemberektől”. Hogy miben? Íme egy pár dolog: 

A körzetfelvigyázóknak általában mindig szép autójuk van.

Hogyan tettek szert ezekre a gépjárművekre, nem tudjuk, de amíg mások nem tudnak venni egy valamirevaló autót - annak ellenére, hogy keményen dolgoznak -, a körzetfelvigyázóknak mindig jó kocsijuk van (pedig állítólag csak „költségtérítést” kapnak a társulattól). Ha felmerülnek ezzel kapcsolatban kérdések a testvérekben, a válasz az, hogy „Jehova áldása”. Persze ebből ered egy következő kérdés: ha a körzetfelvigyázók autója „Jehova áldása”, akkor miért nem áldja meg azokat a családapákat, akik első helyre teszik a szolgálatot és mellette keményen dolgoznak? A legtöbb ilyen apának, hogyhogy nem telik szép autóra?

 

A körzetfelvigyázók nem azt eszik, amit a többi ember.

A mi körzetfelvigyázóink – kevés kivételtől eltekintve – mindig különleges igényekkel rukkoltak elő a táplálkozásukat illetően. Az egyik körzetfelvigyázó és a felesége pl. csak vegetáriánus ételeket evett, és már a legelső összejövetelen kifejezte azt az igényét, hogy ha valaki meghívja őt, akkor csak vegetáriánus ételeket készítsen (tehát a vendég határozta meg, hogy mivel vendégeljék meg!). Hozzá kell tennem, hogy egyáltalán nem vagyok ellene a vegetáriánus étrendnek, sőt! Az azonban fura, hogy egy ember, aki vendégeskedik, olyan ételeket igényel, amelyek sokszor drágábbak a hagyományos ételeknél, és nehezebb is elkészíteni azokat olyan személyeknek, akik a falusi étrendhez szoktak.

 

A körzetfelvigyázók okosabbak, mint a többi ember.

Akármennyire is furcsán hangzik, ez így van, hiszen tanácsot tudnak adni a gyermeknevelésben (akkor is, ha nincs gyermekük), tanácsot tudnak adni a házasság területén (akkor is ha nem nős emberek) sőt még az olyan dolgokban is tanácsokat osztogatnak, mint a munka (akkor is, ha sosem dolgoztak), az építkezés, az egészség, a zene, a tv, a kikapcsolódás, az üzlet stb. Egyszóval mindenhez értenek, és mindennel kapcsolatban határozott véleményük van. Az egyik körzetfelvigyázó pl. azt a tanácsot adta egy apának, hogy ha a gyermeke nem „megfelelően viselkedik”, akkor csípjen belé erősen (hiszen a többiek előtt pofozni mégsem lehet, a fájdalomérzetre meg szüksége van a gyereknek, anélkül lehetetlen nevelni!). Mondanom sem kell, hogy az illető körzetfelvigyázónak sosem volt gyereke.

 

A körzetfelvigyázónak mindig igaza van.

Emlékszem arra az esetre, amikor az egyik körzetfelvigyázó sokáig vitatkozott a gyülekezet vénjeivel, egy olyan dologban, amiben egyértelműen nem volt igaza. A tizenhat év alatt, amíg tanú voltam egyetlen egyszer sem láttam, hogy egy körzetfelvigyázó elismerje a tévedését. Pedig nyilvánvalóan tévednek ők is. Vagy nem?

 

És végezetül egy furcsa történet:

Egyszer az egyik körzetfelvigyázó nálunk volt elszállásolva. A feleségemtől egy edényt kért és abban kamilla teát főzött, hogy azzal inhaláljon, mivel meg volt fázva. Eddig a pontig nem is volt semmi probléma. Igen ám, de a mi körzetfelvigyázónk nem a lakásban inhalált (mint más normális ember), hanem az autójában, ami az udvarunkon állt. És miben ment ki az udvarunkra a szomszédok szeme láttára? Csíkos fürdőköpenyben! Aztán kb. másfél óráig ült az autóban, fürdőköpenybe burkolózva. A szomszédok az egészből annyit foghattak fel, hogy egy számukra vadidegen ember lakik nálunk egy hétig, aki mindig öltönyben van, egyszer azonban megjelenik csíkos fürdőköpenyben és hosszú időre beül az autóba számukra ismeretlen okból. Ő volt a körzet „fura ura”.

 

szerző: Ney


Olvasd el ezt is: Körzet fel, vigyázó jön!

Címkék: titkok ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok felvigyázók köf

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr874350901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.30. 22:34:30

Szia ney. már azt hittem eltüntél. jó cikk. bűár sok jó emlékem van a köfikről. de van néhány negatív is. tény hogy a hatalom eltorzítja a gondolkodást.és ez sajnos a köfikre jellemző.

peterson77 2012.03.31. 07:30:09

Én jó pár KÖF ismertem, de a legjobb autó suzuki volt. Bár az is jó autó, legalább a mi autónk.

szehenza 2012.03.31. 08:16:16

gondolom most nem leszek túl népszerű a hozzászólásommal, de nekem nagyon nem tetszett ez a cikk. Jó pár körzetfelvigyázót ismerek, olyat is aki vega, de nagyon normális, segítőkész embernek ismertem meg mindet! A vega házaspárt is kedveltem, nem tudom mi a probléma abban, ha valaki nem eszik húst.Általában ugyanis a tanúk, mikor megívták őket húst,hússal főztek, mert jót akartak. Ez viszont sok volt nekik, azért mondták, hogy akkor inkább ne azt főzzenek. A vegaság nem drágább. Sőt most eszembe jutott egy másik vega köf. aki azért nem evett húst, mert rákból gyógyult, és így próbált egészséges maradni. Autót meg egynek sem láttam kimagaslóan jó márkájút.
Viszont sokkal emberségesebbnek, korrektebbeknek ismertem meg őket a véneknél. Ez a cikk nekem olyan, hogy na miért szidjuk már megint a tanúkat.....és, bocs de így nem hiteles. Nem igaz, hogy minden rossz ami ott van! bár tudom én is hogy sok a hiba.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 08:31:14

@szehenza: :) ez az. állj ki a véleményedért.Én a legtöbb köf.-fel nagyon jóban voltam. Fiatalon pedig felnéztem rájuk. harmath zoli, peckman zsolt, kardos imre, németh laci. ezek nagyon jó emberek. Persze voltak nekik is rossz dobásaik. de nem mondhatnám, hogy az olyan negativ volt. Vének összejövetelén néha előfordult hogy kötötte az ebet a karóhoz, de hát én meg fogtam és én is kötöttem. Az győzött aki levelet tudott mutatni. és általában nem tudtak, mert sajnos néha a saját hülyeségeikhez ragaszkodtak. De attól még jó fejek! persze tudnék olyan köf.-öt is mondani akit jobb lett volna soha nem is látni, mert az önelégültség rá volt tetoválva a homlokára.
Itt van például az őrtorony olvasó testhelyzete olvasás közben. ül, vagy áll? két bekezdés közben leülhet vagy nem? emlékszik valamelyik volt vén erre a társulati levélre, ami ezzel foglalkozott?

Nεω 2012.03.31. 08:47:39

@szehenza:

Szerintem testvérek, nektek fogalmatok sincs miről beszéltek. Most meg én leszek a rossz:-)

De ha egy kocsit csak a felületen vizsgálgatunk (fényezést), eleve nem láthatjuk meg a lényeges problémákat (ti.:milyen a motor)
A másik meg az, hogy ki mondta, hogy a fényezést kell kell vizsgálni egy autónál?

Ja igen. Ezzel nem állítom, hogy miden köf rossz. Felőlem lehet jó fej az összes (nem az, van aki okoskodó mellébeszélő nagyképű kis csimpánz, de van érzéssekkel rendelkező szerény ember is köztük). Én is ismertem normálisakat EMBERILEG. Kef is volt, aki nagyon normális, szerény ember.

De az, amit képviselnek, amit képviselniük KELL sok-sok kérdést felvet bennem. Nem tudnak arról mi folyik? Buták? Nem érzik, hogy (nagyon) nem stimmel valami? Miért teszik? Vagy, amiről TUDJÁK (mert olyan dolgok is vannak ám testvéreim a zűrben), hogy nagyon gáz, azt miért nyomják mégis előre? Mé tolják a szekeret?

Eleve, egyik gyülekezetből futnak a másikba. Széles műmosoly (szerepezik, futkos fel-alá), vagy kiégett tekintet (rohan 'haza' amint vége a gyülinek). (És: mindegyik megkíván egy személyiséget ! )
Középutat nehéz találni. Gondoljátok, hogy a sok bírói ügy, a sok nyűg megy velük a kocsiban, és viszik az egész körzet baját a hátukon?
Vagy ha nem, akkor egy hét alatt képesek váltani, ki-bekapcsolni életekről való gondolkodást, törődést? Én erre tippelek.

De ez is sok kérdéshez vezet. Ha nem is őket illetően, a rendszert amiben "dolgozniuk" kell. Ja igen, ők is munkások. Kizsigerelt melósok, akiket még jól meg se fizetnek. Miért teszik akkor? Marad az ismertség vagy a szereplés, vagy:nincs más, nem értek semmi máshoz. De ha a szereplés nem kenyerük, akkor marad az ismertség vagy, hogy nincs b opció.
Ismétlem:
Nem mondom, hogy egytől-egyig rossz emberek. De ilyen szinten tudniuk KELL, hogy mennek a dolgok. Tudják.
Még aktív tanú koromban beszélgettem egyikükkel, miután a neten véletlenül rábukkantam arra, hogy a tanúk benne voltak az ENSZ-ben. Kérdeztem igaz e. Azt mondta erről nem hallott,és nem hiszi, aztán beszélt a háromságról, hogy abban mi tudjuk a tutit (micsoda elterelés...)
Gondoljátok, hogy nem tudott róla? Na, én ma már 100%-os vagyok abban, hogy tudott róla. Tudnia kellett! Erről beszéltem. Sőt, azt is tudja, mikor (nem mindegy, hogy csak érdeklődöm, igaz-e, vagy kitartok, hogy de én olvastam ott van feketén-fehéren, betűkkel) mit kell mondania, ha erről kérdezik.
Na erre mondom amit mondok: mindegy milyen normális srácnak tűnik, a rendszerhibákat nem dobja ki, mert nem AKARJA. Ha nem is tud róluk, akkor szimplán hülye. olyan is van.

Több storyt nem mesélek mert lebukok:-) De lenne bőven, személyes tapasztalat is.

Majd vitáztok úgy is ha nem értetek egyet. Részleteket tényleg nem akarok írni, ha nem muszáj. Remélem a lényeg lejön.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.31. 08:51:59

@szehenza: Csatlakozom !

Talán én annyiban "előnyben vagyok" sok olvasó-társhoz képest,hogy nálam a "Jehova Tanúi korszak" már történelem, április 24.-én lesz 17 éve,hogy lelkiismereti okokból kiléptem. Ennyi idő után azért gyógyulgatnak a sebek.

Természetesen 'anno én is felnéztem a Körzetfelvigyázókra, ma már szomorúsággal vegyes tisztelettel gondolok Rájuk.
Egy Nagy Rendszer áldozatai ők, nagyobb csavarok a Gépezetben. Akire szívesen emlékszek: Lehoczky Zsolt. Érdekes volt,amikor arra kért bennünket egy-egy Bibliavers felolvasása után,hogy mondjuk el: mit értettünk meg belőle. Jakab Istvánra mint ultrakonzervatív vezetőre emlékszem. Egyszer meglátogatott. A könyvespolcomon már 1990 körül egyre több - nem Őrtorony társulati- Bibliamagyarázat,és teológiai témájú könyv sorakozott. Nem tetszett Neki! Próbáltam magyarázni,hogy a Hű és Bölcs is olvashat ilyen könyveket,különben hogy tudna idézni belőlük...?

Mielőtt bárkiben vágy támadna,hogy körzetfelvigyázó szeretne lenni, érdemes elolvasni egy Körzetfelvigyázó önvallomását: jtinfo.blog.hu/2010/11/28/egy_onvallomas_kommentet_masoltam_ide

bigpast 2012.03.31. 09:02:57

@szehenza: @sefatias:

Vannak köztük 'normálisak' is, csak egyet nem szabad elfelejteni: A-L-K-A-L-M-A-Z-O-T-T-A-K, akik 'védik a mundér becsületét'...
Hogyan is szólhatnának bele bármilyen ügybe is, ha csak kétszer egy hetet vannak egy évben a tesókkal? DE MEGTESZIK, és alapos utánajárás nélkül mondanak ügyekre á-t vagy b-t...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 09:06:01

@Zsolt520: amit itt irtál, egy jóindulatú, megfontolt, és tisztánlátó ember véleménye! ahogy szehenza írta nem kell mindig a rossz oldalát megfogni a ládának, mert félő hogy ránkdől. De@Τιμόθεος-nek is igaza van. mert az a feladt amit ők végeznek egy gyülekezetnél az sokszor nem egy hetet, hanem egy hónapot igényelnek. nagyon okos embernek kell ám lenni ahhoz hogy különbséget tudjak tenni aközött, hogy vécépapirt akarnak hozni, vagy a seggemet kinyalni. És sajnos nem mindig tud dönteni szegény, vagy mire rájön, addigra tönkretettek egy életet. nekem is fél év után jött a"ja azt én nem úgy gondoltam" mondat. de akkor már késő volt!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 09:06:41

@bigpast: látom közben irtál. én meg anélkül hogy láttam volna válaszoltam is :)

Nεω 2012.03.31. 09:10:07

@bigpast:

Jaja. Ugyanezt gondolom a melójukról. Bár, itt meg kell jegyezni, hogy nem is olyan rossz meló az. Tisztelik, felnéznek rá, szerepelhet etc. Ő a mindent tudó (kivéve az olyan tesók, vének közt, ahol az átlag IQ akár csak 10-el is magasabb). Ott nem fogják Szentírásnak venni sem a tanácsait sem semmi egyebet ami elhagyja a száját..

A szomorú az egészben, hogy gyakran ad tanácsot vagy feleletet azért, mert ezt kell tennie. Az, hogy életek mennek tönkre bele, már kutyát-macskát...

Na itt a bajom, és nem értem...hogy ha olyan rendes, hogy bírja...erre írtam fent amit.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.31. 09:10:27

@sefatias:

Erről van szó, Sef!
Áldozatok Ők is,-túlterhelve,talán sokszor megfáradva. Nekik ráadásul mindig el kell játszaniuk a mindent tudó, mindent megoldó teokratikus Superman szerepét.

Pedig ők is sebezhetőek, Emberek,vágyhatnak arra,hogy meghallgassák, megértsék őket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 09:12:46

@Zsolt520: igy van. azt kellene itt felfogni néhány embernek, hogy az ember nem mindig rosszindulatból tesz rosszat. Néha azért, mert azt hiszi hogy azzal jót tesz, és lehet, hogy csak évek múlva jön rá, hogy akkor mit kellett volna tennie.

Nεω 2012.03.31. 09:20:49

@Zsolt520: @sefatias:

Értem én hogy benzin fiúk, de mi hajtja?

Nézzétek, igazatok van. Biztos jót akarnak. Biztos rendes emberek is vannak köztük. De egyet magyarázzatok meg nekem:

Mi kényszeríti őket arra, hogy a rendszerhibákra úgy reagáljanak, ahogy (csuklóból kidobják)? Hogy lehet valaki áldozat, ha maga is feláldoz másokat?
Tudják kinek mikor mit kell mondani. Efelől semmi kétségem. Ezen szinten TUDNIUK KELL.

R. Franz is elismerte a könyvében, hogy sokáig HIVATALBÓL mondott mást, pedig tudta, hogy mi van a háttérben. Nem véletlen, hogy válságba került a lelkiismerete.
Én erről beszélek. Most már azon gondokodám, hogy ti nem értitek, vagy én:

Hogy lehet valaki ennyire indifferens emberek életeire, tanításbeli (hazugságokra, amikről tud), ha tanácsot kérnek tőle, életekre?!!

Mondjátok el kérlek.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.31. 09:21:05

@Τιμόθεος:

A Körzetfelvigyázók többségéről feltételezem,hogy szeretik Isten, de Őket s beoltották kereszténység ellen. Talán úgy láthatják: Ha szolgálni akarják Jehovát,akkor azt _csak és kizárólag_ az Őrtorony Szervezet keretein belül tehetik meg.

Minden Bibliaértelmezés,és minden más szellemi dolog,ami "kívülről jön" az csakis fertőzött lehet,és méltó az elutasításra. Feltételezem,hogy néhány KÖF. is kezd ébredni, gondolkodni... látni,-főleg 1995 után,amikor az Őrtorony-hit "alfáját,és omegáját", az évtizedeken keresztül IGAZSÁG-ként vallott 1914-es eseményeket átélő,arról tanúskodni tudó "Nagy Nemzedék"-et úgy ejtették,hogy egy őszinte,egyenes vallomást,beismerést, bocsánatkérést nem írt a Vezető Testület. Bárcsak le mernék vonni minél többen a végső Tanulságot!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.31. 09:24:00

@Τιμόθεος:

Most figyelem,hogy előbb válaszoltam,mint olvastam volna a Kérdésedet! [;-<)

Ha valamit kihagytam, Kérlek Jelezd.
Most lejövök a NET-ről, de a nap folyamán,- ha Jahveh Úr Isten is engedi- jövök még!

Nεω 2012.03.31. 09:27:40

@Zsolt520:

Értem... engem nem elégít ki, de elfogadom, hogy te így látod.
Csak azért sem elégít ki engem, mert vannak személyes tapasztalataim (emberi életekre gyakorolt hatásukat illetően), testközelből (amiket nem tehetek közzé), de úgy érzem nem vaktában lövöldözök.
A másik meg az, hogy ha magamból indulok ki, amint rájöttem, hogy hazugságot képviseltem, ami másoknak ÁRT, azonnal befejeztem. Ők nem teszik. Ennek meg oka kell legyen.
Ánnyi részemrű...

De köszi a véleményt. Az emberségeteknek kifejezetten örülök, hogy nem azért vagytok itt, hogy szidhassátok őket... de számomra akkor sem áll össze a kép, ha olyan jó fejek... valami nem stimmel.

Nεω 2012.03.31. 09:29:26

@sefatias:
közömbös, közönyös.bocsi.már ígértem, hogy nem használom őket... bocsiii

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 09:39:20

@Τιμόθεος: akkor értem. viszont nem vagyok abban biztos hogy ez minden esetben igaz. mondok erre egy példát. Már kétszer voltam rákos. Egyik esetben sugárkezelést kaptam , ami azt jelentette hogy három héten keresztül mindennap fel kellett mennem a kék golyóba a kezelésért. általában mindig ugyanabban az időben. néhány nap után kialakult, hogy ugyanazok az emberek vannak mindig ott, és már ismerősként tekintettünk egymásra. megszoktuk egymás. a beszélgetésekből tudtuk is hogy kinek mi baja. jól el voltunk, mégha tragikus is volt a helyzet. igen ám, de egyszer csak a tűzoltó utcai kórházban, ahol a rákos gyerekeket kezelték elromlott a gép, ezért egy két napig a rákos gyerekeket is oda hozták hozzánk. Képzeld el miyen érzés volt nekünk azokat az apró gyerekeket kopaszon szenvedni látni, miközben az elkeseredett anyukájuk próbálta nyugtatni őket? Nem kivánom senkinek ezt az érzést. beteg társaim közül többen meghaltak már, de az nem rázott meg ennyire mint ez a néhány nap. De vajon azt az embert is ugyanúgy megrázza egy rákos gyermek látványa, aki nap mint nap velük foglalkozik, és naponta 40-50 ilyen kisgyermeket vizsgál, kezel? Biztos lehetsz benne, hogy az elején őket is megrázza a dolog, de egy idő után megkeményednek, mert különben képtelenek lennének ellátni a feladatukat. Szóval valami hasonló játszódhat le a köf-ökben is. a saját védelmük érdekében bezárkóznak egy rutin szobába, és nem lépnek ki belőle, sajnos néha akkor is, ha ezzel súlyos károkat okoznak

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 09:39:44

@Τιμόθεος:
Kérdésedre talán választ ad a Milgram-kisérlet, ami hasonló témakört vizsgált, amikor a nácizmus 'normális' emberekre gyakorolt hatásait kutatta.

Bővebben: eletazortoronyutan.blogspot.com/2011/12/milgram-kiserlet.html

A 'jó és rossz ember' fogalma nem függ össze egy hivatalból betöltött szereppel. Bár a 'parancsra tettem' kifogást már Nürnbergben sem fogadták el...

Nεω 2012.03.31. 09:41:12

@karalabe4:

Meg is felelted magadnak. Erről beszélek.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 09:43:46

@Τιμόθεος:
Helyes. Mindenki maga felel a tetteiért.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 13:38:36

@karalabe4: ez nem semmi. egy másik hasonló kisérletről. (börtönőrok és rabok) már olvastam, és egy filmet is láttam. ott is egyszerű emberek olyan szintű erőszakot mutattak be, hogy a kisérletet félbe kellett szakítani

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 14:30:35

ez a stanford-i börtönkisérlet. Erről éppen mostanában találtam anyagot és tervezem egy cikk írását.

Ezek a kisérletek is azt mutatják, hogy bizonyos körülmények között bárkiből kihozhatóak bizonyos nem kívánatos tulajdonságok.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 14:31:11

@sefatias:
ez a stanford-i börtönkisérlet. Erről éppen mostanában találtam anyagot és tervezem egy cikk írását.

Ezek a kisérletek is azt mutatják, hogy bizonyos körülmények között bárkiből kihozhatóak bizonyos nem kívánatos tulajdonságok.

answers 2012.03.31. 15:37:38

A régi körzetfelvigyázók némelyikével volt személyes kapcsolatunk, és azokról jó véleményem volt, az újakat már nem ismerem személyesen, csak az előadásaik alapján.
A jó autóikról (vagy kevésbé jó autóikról) két körzetfelvigyázó is elmondta, hogy egyiküknek testvérek adták össze az egyik gyülekezetben a pénzt, a másik köf ajándékba kapott egy jó kocsit egy módosabb testvértől.
Szerintem ők éppúgy áldozatok, (vagy legalábbis a többségük), mint bármelyik másik tanú. Ők valószínűleg agymosottabbak, mint egy átlagos tanú, különben fel sem vállalnák ezt a szolgálatot. És sokan közülük valóban az egész életüket erre tették fel, tehát valószínűleg nem is tudatos, amikor mindent elutasítanak, ami arra mutatna, hogy rossz ügyre áldoztak.

szehenza 2012.03.31. 15:59:12

@answers: egyet értek veled. És ami még a probléma szerintem, hogy ennyi év után, amit eltöltenek körzetfelvigyázókként, nem is igazán tudnának visszamenni a világba. Mit dolgoznának, hol laknának, nem lennének barátaik, soknak rokonai sem...stb...szerintem, ha akarnának sem tudnának lépni

answers 2012.03.31. 16:08:50

@szehenza: Az egyik házaspár váratlanul gyermekáldás elé nézett, amit egyáltalán nem terveztek. Úgy tudom, hogy igen nagy problémát okozott nekik, hogy visszatérjenek a való világba. Na és persze a társulat onnantól kezdve nem támogatta őket.

szehenza 2012.03.31. 16:25:05

volt egy köf. aki pék volt, mielőtt köf.lett (nevét nem akarnám írni) és egyszercsak eltünt, otthagyta a gyülit szó nélkül. Vele nem tudjátok mi történt? ha valaki ismeri.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 16:39:20

@szehenza:
"..szerintem, ha akarnának sem tudnának lépni"

Azért ha valaki nagyon akar, akkor ki tud lépni...csak kényelmesebb ám a jól megszokott úton járni, ahol a testvérek körberajongják őket, meg mindennel ellátják.
Jó, jó, hogy ők is áldozatok, de azért sok minden 'tapad a kezeikhez', mert sok dolog felett kell szemet hunyniuk, ha meg akarnak maradni a hivatalukba.
Azért biztos akad olyan is, aki meggyőződésből teszi...

Gonosz Feketebárány 2012.03.31. 16:43:40

Írásommal nem azt akartam érzékeltetni, hogy minden körzetfelvigyázó gonosz, csak a saját tapasztalataimat írtam le. Egyetlen körzetfelvigyázóval találkoztam, akire fel tudtam nézni, a többiek mind „műegerek” voltak. Sokan inkább féltek tőlük, ahelyett, hogy szerették volna őket. A testvérek sokszor megkönnyebbültek, amikor véget ért a körzethét. Egy rosszul működő rendszer részei ők, akik átvették annak a rendszernek a tulajdonságait. Az egyik körzetfelvigyázó, akit az egyik hozzászólásban fentebb dicsértek, rendszeresen megalázott és kigúnyolt egy vént a gyülekezetünkből. Olyan ellenszenves volt a viselkedése, hogy, amikor azt mondta a gyülekezetünk vénjeinek, hogy „legyünk barátok”, én magamban csak nevettem egyet: „viccelsz öreg?” Mindannyian a kiegyensúlyozottság látszatát keltik. Persze könnyű úgy kiegyensúlyozottnak lenni, hogy nem kell dolgozni, nem kell gondoskodni gyerekekről és de facto eltartják őket. Kíváncsi lennék, hogy olyan helyzetekben is „jó szellemiségűek” lennének-e, mint amilyenben sok egyszerű Tanú van.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 17:43:58

@Ney: öreg? csak nem a kardosra gondolsz?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 17:45:49

@answers: köszönöm. eszemben sincs idegen szavakat használni, és épp ezért nem is akarom őket megismerni. Ez egy komoly heppem. Magyar vagyok, és minden gondolatot ki tudok fejezni magyarul. De szerintem mindenki

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.31. 17:52:44

@Ney: azt hittem, mert ez az ő stilusa. engem mindig hülyézett, meg bénázott. de én nagyon szerettem őt. és ő is engem

reboot (törölt) 2012.04.01. 15:04:23

@Ney:

Nálam az egyik a fél éves új lakásomban (!!!) - nem tom hogy csinálta, mit ejtett rá - de összetörte a parketta felső réteget a hálószobában több helyen is az ágy mellett...

A szilvalekvárt kidöntötte a parkettára de csak szétmaszatolta, nem törölte fel...

Aztán az egyik nap épp nyűglödött egy ügy miatt és nekiállt káromkodni, hogy így azoka a k..va papírok meg amúgy... megkérdeztem tőle hogy milyen köf az olyan aki káromkodik? Válasz nem volt...

A feleségem épp nem ért haza az egyik vacsorára, végeztünk a kajával, az ő neje gondolt egyet és elkezdte összeszedni az evőeszközöket. Mire rászólt a férje - a nagy köf - hogy hagyja abba mert ők nem azért jöttek hogy mosogassanak másoknál...

Természetesen én mosogattam el. De olyan szívesen a képébe vágtam volna hogy én meg nem azért vagyok és dolgozok hogy feltöröljem a saját lakásomban a szilva lekvárt a parkettáról amit egy kulturálatlan bunkó ott hagyott, meg takarodjon és azonnal hozza helyre a parkettát amit megrongált, és jelentkezzen a főnőkeinél tanácsadásra, mert káromkodott és sajnos tudom hogy ez nála már régi szokás !!

Megérdemelne hogy ide írjam a nevét. Ja, meg azt hogy a wc-n hogy nem illik szexelni...

De gondolom mások is tudnának még hasonló szép sztorikat írni. Sajnos elég béna a felhozatal.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.01. 15:06:55

@reboot: :DDDDDDDD ird már le. erre kiváncsi vagyok :DDD

Gonosz Feketebárány 2012.04.01. 17:07:09

@reboot: Vannak gusztustalan dolgok ugye? Ezért jó ez az oldal, mert itt napfényre lehet hozni azokat a dolgokat, amiket titokban szerettek volna hagyni ezek a "szent" emberek. Az egyik első számú ok, amiért nem tartok már a Tanúkkal, az a képmutatás, amit tapasztaltam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.01. 17:10:31

@Ney: hát ez az ok nekem is komoly szerepet játszott :(

reboot (törölt) 2012.04.01. 17:30:13

@Ney:

de még mennyi ! már írtam egyszer, minél fentebb mész, annál több !! és annál szánalmasabbak a figurák is - a rendszer determinálja a felső vezetői színvonaltalanságát

Gonosz Feketebárány 2012.04.01. 18:21:45

@reboot: Egy biztos: én óriásit csalódtam a "vezető" emberekben. Egy idő után nem tudtam bennük megbízni. Mint vén egyre kényelmetlenebbül éreztem magamat, míg végül eljött az a pillanat, amikor úgy döntöttem, hogy nem fogok tovább velük tartani. Elsősorban az igazságérzetem nem engedte.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.01. 18:34:08

sosem felejtem el mikor a kisstadionban volt egy zónafelvigyázói előadás. mi kint ültünk a napon, a dög melegben. és pont láttam, hogy vezető testvéreink az emelvény mögötti épületben nyitott erkélyajtónál bent kellemesen cseverésznek az árnyékban. őket nem érdekelte az előadás

Gonosz Feketebárány 2012.04.01. 18:42:49

@sefatias: Ezt a tűző napon való ülést én soha nem értettem. Miért nem lehetett a kongresszusokat megtartani árnyékos helyeken, még ha kisebb létszámban is? Három napot végig ülni a tűző napon egyszerűen embertelenség.

answers 2012.04.01. 18:45:25

@Ney: @sefatias: " Mert õk nehéz és elhordozhatatlan terheket kötöznek egybe, és az emberek vállaira vetik; de õk az ujjokkal sem akarják azokat illetni." (Máté23:4)

reboot (törölt) 2012.04.01. 19:24:30

@Ney: @sefatias:

és azt se felejtsük el, hogy ezeket a buzdító előadásokat, amit mi a tűző napon rohadva (elnézést) hallgattunk ájulásig, a drága testvéreink a bruklini rezidencia légkondis irodáiból küldtél sok szeretettel a mi épülésünkre, és felhomályosításunkra, hogy megtudjuk végre kis butuska fejünkkel, hogyan is kell a szót értelmezni, és élni

élni? hát így, vallást alapítok, vagy megmászom a ranglétrát minden letuszkolva a saját torkomon, de végül félistenként fogom osztani az észt, és ha valaki bele is hal, hááááát, pedig a tanács jó volt, a bibliából származott

nem véletlen mondja az írás 'súlyosabb lesz az ítéletük'
süti beállítások módosítása