EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 26.

2012.01.21. 13:22 | Johnny Joker | 6 komment

Köszi a könyvet JJ. Remek munka. Remélem áldásos lesz a tények feltárásában.

Ime pár dolog magamról.

1990-ben találkoztam először Jehova Tanúinak irodalmával, majd egy évvel később ismét. Akkor már érdekelt mit mondanak, de szégyelltem elmenni és megkérdezni azt a nőt aki a falunkban Jehova Tanúja volt. Viszont egy Jehova Tanúitól írt újságcikk elolvasása után, végül is rászántam magam és elmentem az ott leadott címre, érdeklődni, hogy miben hisznek. Nem tartottak velem semmilyen bibliatanulmányozást, csak ismertettek bizonyos tanításokat és ezután 1992-ben bemerítkeztem. Akkor még nem tudtam, hogy pár egymással ellenkező csoport van ezzel a névvel. A mi csoportunk akkor (1992-ben) vette fel az Igazhitű Jehova Tanúi nevet. Ezzel egyesek nem értettek egyet úgy hogy leszakadtak tőlünk.
Minden jól ment egy darabig, amíg nem találkoztam egy Adventista férfival, aki beszélgetésre hívott meg. Itt ő azt mondta, hogy győzzem meg őt arról, hogy Jézus Urunk valóban 1914-ben jött el. Személyes kutatásba kezdtem e téren, és hamarosan rájöttem, hogy ez a tanításunk nem bizonyítható a Bibliával. Mit tegyek? Szégyelltem beszélni erről a testvéreknek. Ebben az időben bizonyos könyvek estek a kezembe, olyan könyvek amelyeket volt JT írtak. Tágabb lett az ismeretem Jehova Tanúinak a történelmét illetően.
Közben írtam a MO-i fiókhivatalba, de akkor még nem tudtam, hogy több JT csoport van. Ezek leadták a címemet és felkeresett egy testvér, aki áthívott a hivatalosnak számító csoportba. Összehasonlítva az én csoportom tanításait a másik csoportéval, megfigyeltem, hogy bizonyos tanításokban a másik csoportban már javítottak és a Bibliával őszhangba hozták őket (felső hatalmasságok, stb.). Ezért bejött az a gondolat, hogy hátha idővel ezek ki fogják javítani a dolgokat. Elhatároztam, hogy átmegyek. Beadtam egy elkülönülő levelet az IJT-hez és jeleztem a másik csoportnak, hogy társulni szeretnék hozzájuk. Ez 1993-ban történt.
Megpróbáltam finoman érinteni a Bibliával nem stimmelő tanításokat és levelet küldtem a Bukaresti fiókhivatalhoz. Felkeresett két testvér egy klassz terepjáróval. Elbeszélgettünk és láttam, hogy állnak a dolgok. Erősen tartották magukat. Ezért felmondtam. 1994-ben lehetett.
Elkezdtem érdeklődni más JT csoportok iránt is, hogy lássuk, ha náluk lehetséges a reform.
Így kerültem kapcsolatba egy másik JT szárnyal. Ezek csak Jehova Tanúinak mondották magukat, de bizonyos tekintetben még tévesebb irányt követtek mint az IJT és a hivatalos JT. De egy ottani testvérnőnél tudtam meg, hogy léteznek Bibliakutatók is, ugyanis egy ezek által kiadott füzetet találtam náluk.
Írtam nekik és kérdeztem miben hiszek. Írtam, hogy szeretném elolvasni a Russell könyveit is. Erre ők készségesen elküldték az összes Russell Írástanulmányok köteteit és még más anyagot is, valami régi Őrtoronykivonatokat, meg egyebet. Mindent elolvastam, sőt az említett testvérnőnél megtaláltam "A beteljesült titok" című könyvet, amit szintén elolvastam.
Közben felvettem a személyes kapcsolatot is a Bibliakutatókkal. A levelezéssel megbízott testvértől megtudtam, hogy ő és más személyek nem értenek egyet a Russell által tanított dátumokkal. Majd meghívott az általa alapított gyülekezetbe, ugyanis rövid idő után kiszakadt a hivatalos gyülekezetből. Én és egy másik testvér elmentünk, hogy lássuk miről van szó. Elbeszélgettünk. Bizonyos tanításokkal egyetértettünk, de más tanításokkal nem.
Ismét válaszút előtt álltam. Mit tegyek?
Próbálkoztam újra a hivatalos csoportnál és reméltem, hogy legalább egy tanításban tudok segíteni, a vérkérdés kijavításában, amely aztán elindítaná a többi reformot is. Beszéltem egy misszionáriussal, azután írtam pár levelet, de csak felháborodást tudtam elérni. Semmi nem ment. Elkeseredtem. Mit tegyek?
Volt egy kis pénzem és befektettem egy általam írt füzetbe: Jehova tanúi és 1914. Megreformált Jehova Tanúi gyülekezetet akartam létrehozni "Felhívás a valóságra" név alatt. Sikerült egy kis érdeklődést ébresztenem és társakat találnom, kettőt. Két Tanút. Az egyik rövidesen cserbenhagyott és visszatért a hivatalos JT-be a másik mogorván és szeszszagúan jött a találkozásra. Közben találtam egy másik JT csoportot, ezek az addigiaknál is szélsőségesebben voltak. De kedvesek voltak. Ott is próbálkoztam, hiába. Kiábrándító és elképesztően nehéz volt minden próbálkozás.
Majd a külfölddel próbáltam felvenni a kapcsolatot, hogy lám az ottani helyzetet. Írtam és levelet kaptam a következőktől: David A. Reed, Raymond Franz, Carl Olof Jonnson. Nem alakult semmilyen kapcsolat. Ez 1995 körül lehetett. Az idő tájt történtek bizonyos változások, amelyek újból reménnyel töltöttek el. Így hát nagy hévvel újból berobogtam a hivatalos JT-be.

Ez kb. 1996-ban lehetett.
Abban az időben olyan munkával bíztak meg a cégnél ahól dolgoztam, amely lehetővé tette az utazást egész Romániában. Ezt arra is felhasználtam, hogy különböző helységekből írtam névtelen leveleket, melyekben arra sürgettem az illetékes Jehova Tanú szerveket, hogy folytassák a reformot. Ez alatt azt értettem, hogy vizsgálják újra azokat a tanításokat amelyeket nem lehet kellő képpen a Bibliával alátámasztani és inkább a Jehova Tanúk által áthagyományozott gondolkodásmód eredményei. Olyan személyek is voltak a hivatalos JT egyházban akiknek pl. halvány fogalmuk sem volt, hogy a Társulat szerint a meghalt "felkentek" már feltámadtak és az égben vannak.
Egy nagyvárosba költöztem és egy kedves és hű tanú családnál kaptam befogadást. Ingyen. Csak a költségekhez kellett egy kis hozzájárúlás. Persze elrejtettem a nézeteim. Ahól lehetett hallgattam, ahól muszály volt hazudni ott hazudtam, hogy azt hiszem mint ők. Kényelmetlen volt a helyzet. Néha még kényszerítettem magam, hogy azt higyjem mint ők. De egyszer mégis elkaptak.
Íme, hogy jártak el. A Bukarestiek valahonnan megsejtették a dolgot. Mivel a leveleket kézzel írtam, névtelenül, ők meghívtak, hogy írjam alá az adomány-nyugtákat. Majd miután látták a hasonlóságot, meghívtak egy beszédre. Ott azt mondták, hogy Bukarestből kaptak egy olyan levelet, amely névtelenül van írva és ha nem én vagyok a szerzője? Azt mondtam, hogy nem. Pedig én voltam. De nem akartam vállani a dolgot, ugyanis már feleségem volt, aki nem tudott semmit az én tevékenységemről... Ez így ment egy darabig, mig elolvastam a Pogányok ideje című könyvet. Kölcsön vettem egy könyvtárból. Ekkor bátorságot kaptam és egy nyilt levelet írtam Brooklynba, a "felkent szentekhez". Sürgettem egy olyan bizottság létrehozását amely újravizsgálja az 1914-es doktrinát. Ez 2000 körül lehetett, ha jól emlékszem.

Brooklyn a helyi vének által válaszolt nekem. Megbeszéltük a dolgokat... és nem értettünk egyet. Kérdeztem a megbízott testvért, mit kell tennem szerinte? Azt tanácsolta, hogy maradjak és halgassak. Én ebben nem tudtam beletörődni ezért beadtam az elkülönülő levelem. Talán 2001 lehetett. Később azonban megbántam és azt gondoltam, hogy hátha elsiettem a dolgot. Egy befogadási kérvényt adtam be, nem emlékszem pontosan az évre. Meghívást kaptam egy beszédre. Ott bejelentettem, hogy ha visszatérek venni fogok az emlékjegyekből. De nem tudtunk megegyezni.
Azután eltelt az idő jobbára volt JT-hoz társulva. Egy ideig ott is mentek a dolgok, nem a legjobban, de aztán minden felborúlt és mély váltság keletkezett. Úgyhogy mondhatni a kétségbeesés szélére kerültem.
Amikor már nem tudtam mit kellene vagy mit nem kellene tennem, tavalyelőtt (2010), egy telefonhívást kaptam egy IJT megbeszélésre. Kíváncsian és döbbenten elmentem, lássuk miről van szó. Tudtam, hogy szakadás volt az IJT-ben. A meghívó testvér közölte, hogy állnak a dolgok. Idős testvér volt. Elmondta, hogy sok helyen megfordult a JT-k között és sok mindenen átment. Mondta, hogy azért csatlakozott a refompárti IJT-sekhez, mert a konzervativok "öngyilkos" pályán forognak és szerinte a konzervativ öregeknek és gyülekezeteinek semmi esélye sincs a túlélésre. Szerinte, a lemaradt konzervativ gyülekezetekbe senki sem fog belépni, mivel ott csak idős emberek vannak és pár év alatt ki fognak halni, utánpótlás hiányában. Reformokra, életerős gyülekezetekre és fiatalokra van szükség, mondta. Csak álltam és halgattam döbbenten. Nem jött, hogy higyjek a füleimnek, föleg amikor azt mondta, hogy ő az Úrvacsora vételét is fogadná, de, tette hozzá, a reformokat nem kell erőltetni egyszerre, hanem lépésről lépésre kell bevezetni, mivel félő, hogy a feje tetejére fognak állni a dolgok. Én örömmel beleegyeztem. Azután felkért arra, hogy az Őrtorony-tanulmányozást is vezessem. Ebbe is belementem, azzal a megkötéssel, hogy a hibákat jelezni fogom.
Aztán beleegyeztünk más részletekbe is. De a dolgok nem mentek, ahogy előttem előadta a testvér. Később ő maga is megilyedt attól amit tenni akart és visszakozott. Távoztam, másokkal együtt, hogy ne legyen problémája.
De a JT-kal való eposzom nem ért véget itt. Érzem, hogy még maradt egy játszma. Egy utolsó felvonás. Kérdezheti valaki, miért csinálom ezt, mi haszna ennek a dacoskodásnak? Ez nem dac. Ez szeretet. Nálam ez volt a first love, vallásos téren. Ez pedig kitörölhetetlen nyomot hagyott, mint a volt feleségem. Nálam a szeretet emlékeket nem lehet kitörölni, velük kell élni. Annyi ideje velük azt erdményezte, hogy beléjük szerettem. Puszta szeretetből csinálom, Emberszeretetből. Mivel segíteni akarok nekik. Ez "emberfeletti" szeretet. Isteni csoda.
Az Úr Jézus is ezt tette a zsidókkal. Azt mondta, hogy ha Tírusban vagy Sídonban tette volna a csodákat, azok megtértek volna zsákban és hamúban: Lk 10:13,14. De mégsem ment. Talán, ha én is másokhoz mentem volna és ha mindezt az energiát odaadtam volna, több eredményt értem volna el. De nem mentem. Valami idealáncolt. Talán a "végzet"? - kérdheti valaki. Nem. Én nem hiszek ilyesmiben. Legalább is nem úgy, ahogy a világ többsége hiszi. Ismét mondom, és kezemet a szívemre tehetem ezért. A szeretet. Az igazi. Minden ami nem igazi igazi szereteből jön, az múlandó. De az igazi, az megmarad, az hűséges, az türelmes, az önfeláldozó, az nem keresi a maga hasznát. És ez mindörökké megmarad kincsként az ég kincsesládáiban tárolva. Az én szeretetem is ilyen vagy legalább is ilyennek akarom, hogy legyen, mindazokon akiket szeretek. Isten engem úgy segéljen. Ámen.

UPV

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr943623629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.13. 16:40:29

Az eszem megáll!!! hát ezt eddig hogy hogy nem olvastam. minden elismerésem ezé az emberé. hogy ez mit ki nem bírt!!!!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.04.13. 20:33:34

Nagyon fájdalmas,és izgalmas történet!
Azt eddig is tudtam,hogy Romániában lehet a legtöbb "Jehova Tanúi / Bibliakutató" irányzat, de ilyen felhozatalra nem gondoltam.

Persze,nem irigylem a Post-írót.
Amiért harcolna (pl: szabad úrvacsorázás, Biblia-tanulmányozás) az valóság,és gyakorlat az evangéliumi közösségekben.

>>" Volt egy kis pénzem és befektettem egy általam írt füzetbe: Jehova tanúi és 1914."<<
Ez a téma nagyon érdekel, szívesen elolvasnám a füzetet!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.13. 22:27:43

@Zsolt520: :D vajon miért? ha nem ismered a témát tudok neked kölcsönadni egy hasonlót. 1914 beteljesedett prófécia? ha kell, csak szól. :DDDD

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.04.14. 14:52:05

@sefatias:

Van még sok tanulnivalóm....
Az amiről Írsz : "1914 beteljesedett prófécia?"
csak nem valami...hogy is fogalmazzam... hitehagyott_nagybabilono_hamisvallásos_HűÉSBölcsRabszolgaOsztályellenes írás, valamelyik "osztályellenségről"? [;-<)))

szehenza 2012.04.14. 14:59:24

@Zsolt520: én pont most olvastam végig ezt a hitehagyott_nagybabilono_hamisvallásos_HűÉSBölcsRabszolgaOsztályellenes írás, valamelyik "osztályellenségről" Nekem tetszett, sok olyan dolog van benne amire eddig nem figyeltem. Ha találkozol az íróval mond meg neki, hogy gratula:))

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.04.14. 15:09:53

@szehenza:
Nagyon szépen köszönöm az ő nevében is! [;-<))
Biztos vagyok benne,hogy ha ma írná meg a könyvet, már sokkal szelídebb hangnemben tenné. Nagyon érezni a becsapottság ,és az elveszett közel egy évtized miatti fájdalmat a hangvételen.

De nekem meg pontosabban kell írnom.
Az előző kommentemben két hibát is ejtettem.
Pontosabban így kellett volna: "hitehagyott_nagybabilonoS_hamisvallásos_HűÉSBölcsRabszolgaOsztályellenes írás, valamelyik "osztályellenségTől" .

A jó pap, a jó körzetfelvigyázó,és a közepes keresztény is holtig tanul....
süti beállítások módosítása