EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

8. fejezet: Elkülönülés

2011.02.19. 23:35 | Johnny Joker | Szólj hozzá!

Találkoztam Larry-val, a Hyde Parki vénnel, akivel tanulmányoztam az egyetemi nyarak idején, és feleségével Dotty-val és bátyámmal, Steve-vel (a kérésemre), Larry otthonában a következő hétfő este.

Miután Larry, Dotty és Steve elé tártam az esetemet, a vádolás kezdődött elölről. Larry vádolt, hogy "túlságosan filozofáló" vagyok, és azt mondta, hogy "mindig ez volt az utam". Gúny tárgyává tette, hogy "túl intelligens" vagyok. Miután észrevette, hogy ezek a vádak nem érnek el semmit, elkezdett vádolni, hogy túlságosan vágytam apám kedvében járni! Természetesen apának semmi köze nem volt ezekhez a dolgokhoz. Larry szalmaszálba kapaszkodott. Mint Steve, ő is képtelen volt szembenézni a történtekkel. Mint minden kegyes Tanú, hihetetlenül képtelen volt még a gondolatot is beengedni elméjébe, hogy valaki nyíltan eldönti, hogy a Szervezet rossz.

Az esete előrehaladtával, ahogy folytattam a bizonyságtevést, Larry egyre jobban zavart lett és idővel nagyon dühös. Láthattam, hogy az életének alapja, az Őrtorony Társulat erősen megingott. Az én életem alapja viszont, Jézus Krisztus mint megingathatatlan lett bemutatva. Csodálatosan nyugodt maradtam a vita órái alatt, fenntartva és vigasztalva a Szent Szellem által.

A következő vasárnap délután újra találkoztam Larry-val, ekkor a Királyság Teremben, együtt Jamie-val és bátyámmal Steve-vel, hogy átadjam a véneknek az elkülönülő levelemet. Steve rendesen nem lett volna jelen ezen az összejövetelen, de tudva, hogy ez az utolsó lehetőségem, hogy bizonyságot tegyek neki, én kértem, hogy legyen ott.

Két órán át vitattunk a tanulmányozásom során felvetett sok témát, beleértve Krisztus istenségét, a Szent Szellem személy voltát, Krisztus visszatérését és a megváltást. Amint bizonyságot tettem nekik, Larry és Jamie egyre inkább letörtekké váltak. Elutasították, hogy belenézzenek a két hüvelyk vastag tanulmányozási jegyzetembe. Amikor végül látták, hogy a hitemet Krisztusban nem lehet megingatni, azt firtatták hogy vajon újjászülettem e. Amikor azt feleltem, hogy "Igen!", Jamie megvetően visszavágott "Szóval te is beállsz az újjászületettek közé? Nem tudod, hogy ők megölnek másokat?" Általában mosolygós arca vörös volt a haragtól. Végül, amikor már eleget hallottak, Larry megkérdezte tőlem: "Kevin, van valamid számunkra?" "Igen" feleltem, és átadtam elkülönülő levelemet.



1984. november 24.

Kevin R. Quick

xxxxxxxxxxx
Hyde Park, N.Y. 12538

Jehova Tanúi
Crum Elbow Rd.
Hyde Park, N.Y. 12538

Kedves barátaim,
mint tudjátok, évek óta sok kérdésem volt az Őrtorony Társulat különböző
tanításainak pontosságáról. Aziránti erőfeszítésemben, hogy eloszlassam
kételyeimet a szervezet alaptanításainak megbízhatóságáról, az utóbbi időben
lefolytattam egy kiterjedt, személyes és tárgyilagos Bibliatanulmányozást.

Sok száz óra és több mint hétszáz rendszerezett írásszöveg után tiszta
lelkiismeretem nem engedi meg tovább közösségem fenntartását Jehova Tanival,
és azonosulásom az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulattal a továbbiakban
pusztán képmutatás lenne.

Kérem, fogadjátok ezt a levelet mint önkéntes kívánságomat elkülönítésemre
a Jehova Tanúiként ismert szervezettől.

Tisztelettel

Kevin R. Quick



"És most mit szándékozol tenni" kérdezte Larry amint kimentünk a Királyság Teremből és a parkoló felé mentünk. "Nem vagyok biztos benne", feleltem, "bármire vezet Isten, meg teszem. Lehet, hogy kiadom a tanulmányozási jegyzetemet, talán könyvet írok arról, amin keresztülmentem Jehova Tanúival; amerre Isten vezet." Ahogy elértük Larry kocsiját, emlékeztettem, mit mondott nekem Dotty öt évvel korábban: ha rájönne, hogy nem Jehova Tanúié az igazság, elmenne. Felhívtam erre a figyelmét és kértem, adjon egy esélyt Jézusnak az életében.

Ekkor odamentem Jamie autójához és felajánlottam Steve-nek, aki a hátsó ülésen ült, egy másolatát tanulmányomnak, melyet neki készítettem. Visszautasította, ahogy arra számítottam. Ahogy elindultak vissza az Őrtorony Farmra Wallkill-be, utolsó szavaim ezek voltak hozzájuk: "Dicsőség Jehovának!"

Beültem a kocsimba és hazahajtottam. Ahogy felfelé hajtottam az úton szüleim háza felé, Brad menyasszonya (most már felesége) Leslie jött szembe, Megállt egy percre beszélgetni.

"Megtörtént!" mondtam. "Nem vagyok többé Jehova Tanúja! Épp most adtam oda a véneknek az elkülönülő levelemet. Szabad vagyok!" Igen, először hét év óta, szabad voltam! Ahogy Jézus mondta: "Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek." (Jn 8:36)


<<< Vissza a tartalomjegyzékhez                    

Tovább >>>
 

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr752673788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása