EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Ilyesmik történtek

2013.12.16. 13:00 | Johnny Joker | 35 komment

A múltkor szembejött 2 testvérnő, egy 3 gyermekes családanya meg egy 50 éves megkeseredett szűz, mentek prédikálni. Jófejek vagyunk, köszöntünk nekik, erre nem köszöntek vissza. Utánuk kiabáltam, hogy nem kell parasztnak lenni, lehet nekem köszönni hivatalosan, nem vagyok kiközösítve. A kontaktjaim révén kiderült, hogy megkérdezték a véneket ezek a felnőtt és érett keresztények, hogy köszönhetnek-e nekem!!!

El tudod képzelni, középkorú felnőtt ember annyira önálló keresztény, hogy meg kell kérdezni a tanítóbácsikat, hogy köszönhetnek-e valakinek!

A válasz is érdekes: "Lehet, de lelkiismereti kérdés."
***
Múlt héten reggel az jutott az eszembe, hogy megint vinnem kéne magammal pár darab Tanúkat leleplező füzetecskét, amiket terjeszteni szoktam. Mégsem raktam be, de a táskámban mindig van 1-2 darab.
Felszállok a buszra és leülök egy "négyes" ülőhelyre, szemben ül velem egy fiatal lány, olvas. Pár perc után tűnt fel, hogy az aranyszínű könyv, oldalán a kék BOLDOGSÁG felirattal ismerős nekem. Ellenőriztem és bekészítettem a táskámban a "Hogyan vitázzunk Jehova Tanúival?" című füzetecskét (bár a Jehova Tanúi betanítási eljárása jobb lett volna szerintem), majd megszólítottam:
- Szia, ne haragudj, beszélhetnénk pár szót?
- Szia, persze. - válaszolt.
Röviden felvázoltam neki a múltamat és megkérdeztem, hogy honnan kapta a könyvet, tanulmányoznak-e vele. Szerencsére nincs tanulmányozása, csupán az édesanyja élettársától kapta a könyvet, aki nem JT. Elmondtam neki, hogy milyen veszélyes propagandát tart a kezében, ismertettem pár JT által nem reklámozott dolgot [kiközösítés vonzatai, pedofilokat védő eljárásmódok, a minden tiltás, stb.], majd átnyújtottam neki a füzetecskét.
Utána már csak azt olvasta...
***
Voltam a JT nagymamáméknál (ahonnan ki lettem tagadva a nyári demonstráció miatt), egy évben 1x-2x azért őket is meg kell látogatni. Nagypapa az asztalánál a bekötött Ébredjetek folyóiratokat bújta. Bármikor is mentem hozzájuk egész kicsi koromtól kezdve, a papa mindig ott ül és Őrtorony kiadványokat olvas. Gondoltam kapok az alkalmon és megmutatom a nagymamámnak a 95 előtti Ébredjetek folyóiratok borítóján olvasható, a Teremtő szájába adott hamis próféciát, de nem engedte, ha vallásra került a szó, gyorsan másfelé terelte.
Elmeséltem neki, hogy Magyarországon az emlékünnepen jelenlévők száma:

2012: 43.271 Fő
2013: 39.899 Fő
közel -10%, továbbá a létszámuk is 1%-al csökkent itthon és több környező országban is
a többiben pedig 0% a növekedés.

 
Erre azt válaszolta, hogy 2 Jehova Tanúja is elég, hiszen Ádám és Éva is ketten voltak.
 
Fogadtam vele, hogy a magyarországi bételt 2 éven belül bezárják.
 
Erre azt mondta, hogy a magyar bétel soha sem fog bezárni.

Meghallgattam többezredjére is, hogy milyen szar szemét ez a világ és hogy Armageddonra égető nagy szükség van már. Hogy Jézus 1914 óta jelen van. Erre mondtam, hogy a Biblia azt írja, második eljövetelét "minden szem meglátja majd".
 
Megtudtam azt is, hogy kivéve a vakok, mint én.

És azt is hogy fertőző a gondolkodásom, a Sátánt szolgálom, Isten nagyon megbosszulja majd és, hogy "huzalozzam újra az agyamat" amíg van rá lehetőségem. Szóval röviden,  egy vak és elmebeteg halálraítélt vagyok.
 
Bár én még úgy tanultam, hogy az értelmi fogyatékos és az elmebeteg embereken Isten nem áll majd bosszút, hiszen nem tehetnek betegségükről.
 
Mosolyogva jöttem el... megerősödve abban, hogy jól látom a dolgokat és jót teszek.

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr445695002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silence35 2013.12.16. 13:06:58

Jó fej emberek nem kiabálnak az utcán modortalanul...

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.12.16. 13:17:12

@Silence35: Valahogyan mégiscsak fel kell hívni a figyelmet, ha már egyszer máshogy nem megy...

Silence35 2013.12.16. 13:23:11

az szerintem elég frusztráló nekik h nem köszönnek vissza...

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.12.16. 13:42:06

"Erre mondtam, hogy a Biblia azt írja, második eljövetelét "minden szem meglátja majd".

Eszembe jutott, hogy össze lehetne gyűjteni az összes ószövetségi és újszövetségi idézetet ezzel a témával kapcsolatban... hiszen nem kevés van. Az sokaknak segíthetne. :-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.12.16. 13:58:25

Néhány gondolat a hegyi beszédből. Csak keresztényeknek!!!!

"Én pedig azt mondom nektek: szeressétek ellenségeiteket, és imádkozzatok üldözőitekért! Így lesztek fiai mennyei Atyátoknak, aki fölkelti napját jókra is, gonoszokra is, esőt ad igazaknak is, bűnösöknek is. Ha csupán azokat szeretitek, akik szeretnek benneteket, mi lesz a jutalmatok? Nem így tesznek a vámosok is? S ha nem köszöntitek, csak barátaitokat, mi különöset tesztek? Nem így tesznek a pogányok is? "

Laci7000 2013.12.16. 14:04:15

@sefatias: Úgy látszik, Jézus ekkor még nem jutott el az "új világosságig" ;))

Aranyosi 2013.12.16. 14:47:17

@Silence35: A jó fej emberek köszönnek, az ember /hit/ társuknak.

Silence35 2013.12.16. 14:51:14

@Aranyosi: arról nincs szó hogy a köszöntöttek jó fejek lennének! ha csak ennyire tudsz logikusan reflektálni inkább ne tedd!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.12.16. 15:56:11

"Fogadtam vele, hogy a magyarországi bételt 2 éven belül bezárják.
Erre azt mondta, hogy a magyar bétel soha sem fog bezárni."

Most miért kell szegény öregeket belekalapálni a földbe még jobban? Azt is mondhatod akkor, amikor majd a Bétel bezár, hogy "jé, mik vannak? Ki gondolta volna?" (és igyekszem lehetőleg NEM hangosan felröhögni...)
Ezek az emberek egész életükben ezt hitték és vallották. Nem fognak megváltozni attól, hogy a szemtelen unokájuk "felvilágosítja" őket. Sőt, inkább jobban lehangolódnak és összezavarodnak majd...

Én megértem a nézőpontodat - amint tudod - de ezt a történetet kissé szívszorítónak is érzem.

ORION 2013.12.16. 15:57:52

@Laci7000: JA biztos keveset prédikáltak neki Jehova tanui.

ORION 2013.12.16. 16:00:19

Adjon Isten erőt egészséget mindenkinek!!!

Jona3 2013.12.16. 16:00:37

Az a baj, hogy JTk annyira el vannak foglalva a tanulással, hogy nem marad idejük Bibliát olvasni, nem marad idejük észrevenni, hogy hol tudnak jót cselekedni (már a jó cselekedetekre sem), nem marad idejük az elcsendesedésre, amikor Isten szellemét meghallhatnák. Igaz, a rosszra sem marad idejük.
Egy ismerős család jutott eszembe. Anyuka hétvégén otthon, egyedül, mert ugye a többiek prédikálnak. Segítségre lenne szüksége a bevásárláshoz, meg egyebekehez, de sebaj, vannak rokonok, szomszédok, akik nem tanúk, és szívesen segítenek, hisz mi más dolguk lenne.
De ha csak egy átlagos családot nézünk, ahol van gyerek, és mindkét szülő dolgozik. Nagyon összeszedettnek kell lenni ahhoz, hogy mindenre jusson idő a teokratikus kötelezettségek mellett.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.12.16. 17:57:54

Hát, egyébként ezek az élethelyzetek valóban elég feszültek kívülről nézve. Sokan sokféleképpen reagálnánk rájuk és minden szereplővel együtt lehet érezni.

Ismeretlen Név 2013.12.16. 19:09:51

Azt, hogy 2 éven belül bezár a Pesti Bétel, nagyon valószínűnek tartom... Mondjuk olyan 60% valószínűséget adnék rá. Viszont az tényleg ciki lesz.

Rovarölő 2013.12.16. 19:11:43

"Bár én még úgy tanultam, hogy az értelmi fogyatékos és az elmebeteg embereken Isten nem áll majd bosszút, hiszen nem tehetnek betegségükről."

Sőt!
"Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket ..." (1. Kor. 1:27/a)

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2013.12.16. 20:27:33

Ez a köszönés mindkét félt megviseli. Amióta nem járok az összejövetelekre és pletyka szinten terjesztették rólam, hogy hitehagyott oldalakat olvasok, a testvérek nem mernek nekem se köszönni. Ők is kellemetlenül érzik magukat meg én is.
A másik dolog amit Johnny is említett, hogy megkérdeznek okosabbat, hogyan is viselkedjenek az ilyen személyekkel. Nekem a saját anyám kérdezte meg a köf-t, hogy beszélhet-e velem! Könyörgöm, hogy lehet egy embert ennyire megvezetni, hogy egy vadidegen embertől kelljen megkérdezni egy szülőnek, beszélhet-e a saját gyerekéhez!

Virago_1000 2013.12.16. 20:51:33

@karalabe4: oreg fat nehez atultetni. Nem hibaztatom a Johhnyt, en is ugyanigy viselkedtem par eve. Nekem is szar erzes volt, hogy osszeomlik minden, amiben addig hittem, pedig alig voltam idosebb, mint a Johhny, mikor kirugtak a venek.

@Rovarölő:
""Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket ..."
- erre hivatkoznak a jt-i is, es ezert van az, hogy a gazora leolvaso okosabbnak tartja magat, mint a teologiat vegzett pap.

@nicku:
"Amióta nem járok az összejövetelekre és pletyka szinten terjesztették rólam, hogy hitehagyott oldalakat olvasok"

- sokan azok is olvassak, akik jarnak :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.12.17. 08:40:26

@nicku:
"Könyörgöm, hogy lehet egy embert ennyire megvezetni, hogy egy vadidegen embertől kelljen megkérdezni egy szülőnek, beszélhet-e a saját gyerekéhez!"

Valóban ez már szinte a tragikomikum határát súrolja. Megtudtam, hogy anyám a hozzá írott egyik levelemmel elfutott a vénekhez, akik azt tanácsolták neki, hogy ne vegye fel velem a kapcsolatot. Anyám férje (aki szintén Tanú) mondta nekem ezt el telefonon, és azt is, hogy azóta anyám mennyire szenved ettől. Na, annyira azért nem szenved, hogy felülbírálja a döntéseit és próbálja velem helyreállítani a kapcsolatát (ugyanis én ezt ajánlottam fel neki...nem pedig egy ilyen 'borítsunk fátylat a múltra' megoldást....), így most szentűl hiszi, hogy a köztünk levő kialakult helyzet az azért van, mert én nem vagyok tagja a JT-inek. Sőt, gondolom még most is én vagyok a hunyó - mivel elhagytam a vallást - és ezt azzal is kifejezésre juttattták, hogy megzsaroltak azzal, hogy addig nem állnak szóba velem, amíg nem megyek vissza. (Vagyis a helyzet semmit sem változott: ugyanolyan zsarnok maradt anyám, mint amilyen volt a gyerekkoromban...)

A családunk gondja nem JT-ivel kezdődőtt, ezért igazságtalanság lenne ilyesmiért vádolni őket - ezért nem is teszem -, ahhoz viszont aktívan hozzájárultak és még hozzájárulnak mind a mai napig, hogy egy amúgy is nehéz szituáció gyógyulását megakadályozzák.
Anyám döntését el tudom fogadni, mint az ő szabad akaratát, ami igaz befolyásolva van, de hát ő döntött így, hogy beengedi ezt a befolyást. Sőt, bizonyos értelemben megértem azt a helyzetet, amiben van, így magamat sem vádolom, és nem érzem magam hibásnak vagy felelősnek az ő életével kapcsolatban. Azt sem gondolom, hogy csak akkor élhetek megfelelő életet, ha az anyámmal való kapcsolatom beillik egy általam ideálisnak hitt képbe. Tudomásul vettem, hogy egy családi kapcsolat építésén állandóan dolgozni kell, és csak a magam részét tudom megtenni ebben - a másikét nem.

Mondjuk azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy az ilyen tanácsokat osztogató személyek sehogyan, semmilyen formában nem kapnak visszajelzést a cselekedeteik hatásairól. Talán az is egyfajta "reakció", amikor maga a szervezet 'veri szét' azoknak a véneknek a családját, akik maguk is - jóllehet tudatlanságban - de szétvertek más családokat. Ezért sem tartom jogosnak, amikor olyanok panaszkodnak, akik meghozták ezeket a döntéseket mások felett.

Az ítélkezés azonban nem ránk tartozik, így ugyan híve vagyok annak, hogy fel KELL hozni a kémyes témákat még a szüleinkkel való kapcsolatban is - ennek hiányában ugyanis hordozzuk a ránk testált terheiket -, de leginkább olyan módon, ahogyan bennünket érintettek dolgok, amiket tettek velünk. Itt konkrétunokra gondolok, nem olyanokra, hogy "milyen kegyetlen voltál", vagy "mennyire rosszul bántál velem" stb.
Ezekkel ugyanis nem lehet mit kezdeni.
Ugyanakkor a vallási hittel nem lehet szórakozni, és meglehetősen kegyetlen dolognak tartom összetörni valaki hitnézetét abban az esetben, ha ő ehhez még ragaszkodik, vagyis nincsen erre felkészülve még.
Itt a blogon más a helyzet, mert akik idejönnek, azok elvileg elfogadták a játékszabályokat, vagyis tisztába vannak azzal, hogy olyan kérdéseket vagy véleményeket kaphatnak, melyek esetleg megkérdőjelezhetik a hitüket.

De a történetben említett nagyszülőkkel nem ez a helyzet. Kicsit ahhoz hasonlítható, amikor egy kisgyerek ragaszkodik a játékához, és arról akarnánk meggyőzni, hogy nem kell az neki, mert úgyis ki fogja nőni.
Az idős ember - bár nem gyerek - hasonló ehhez bizonyos szempontból.

@Virago_1000: Hidd el, némiképp megértem a JT vallásban felnőtt gyerekek helyzetét (azért némiképp, mert én nem abban nőttem fel, viszont egy ekvivalens romboló családi környezetben - de akkor sem ugyanaz). Nyilván tele vagytok feszültségekkel a családtagjaitok irányába, ami teljesen érthető. Johnnyt sem hibáztatom azért, amit tesz - sőt nagyon is csodálom ezért.
Azt viszont nektek is el kell fogadnotok, hogy ti még fiatalok vagytok, nem éltetek még középkorúan/idősen, ráadásul egy teljesen másik világban nőttetek fel, mint a szüleitek, nagyszüleitek.
Nyilván nekik is megvolt az okuk arra, hogy emellett a vallás mellett tegyék le voksukat, mégha sok bántást is okoztak nektek ezzel.
Szóval sem mondtam, hogy sajnálni kellene az időseket/nagyszülőket/szülőket az életükben hozott döntéseikért - mellyekkel egy napon tetszik nem tetszik, mindenkinek szembe kell néznie.
Ez az egyik áldása annak, hogy jelenleg idősekkel dolgozom: nap mint nap látom és tapasztalom, hogy nincs az a pénz, jólét vagy kényelem, ami boldoggá tenné őket, ha a gyerekeikkel nem megfelelő a kapcsolatuk.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.12.17. 08:45:52

@karalabe4:
"....melyek esetleg megkérdőjelezhetik a hitüket."

Itt nem hitre, hane inkább hitnézetekre gondolok. Ez némiképp különböző. Míg a hitet nem lehet megkérdőjelezni, a hitnézeteket, vagy tantételeket igen.

magnoliafa21 2013.12.17. 16:18:19

@karalabe4: Ennél az egyháznál igyekeznek megtörni és lenyomni az embereket. Elhitetni velük, hogy önállóan képtelenek élni. A sátáni világban csak elvesznének és rossz döntéseket hoznának, így elvárják, hogy amiben nem biztosak kérjék ki a vének véleményét. Egy idő után már eljut odáig az ember, hogy a legkisebb dolog eldöntésében is bizonytalan, hogy vajon Jehova ezt jó szemmel nézi-e. Sajnálatos, hogy így van, de nagyon sokuknak ez könnyebbség. Mi azt gondoljuk, hogy mennyire meg vannak nyomorítva ezek az emberek, holott pont ellenkezőleg. Nem élnek felnőtt életet, nem vállalják a döntéseiket és a döntéseik következményeit. Kényelmesebb azt mondani, hogy én azért teszek vagy nem teszek dolgokat, mert a vének ezt tanácsolták, ezt várja el tőlem Jehova. Ez még a kegyetlen, embertelen viselkedés alól is felment. "Soha olyan tökéletesen és szívesen nem tesszük a gonoszt, mint amikor vallásos meggyőződésből tesszük" /Blaise Pascal/ A felelős, önálló élet nem könnyű. Vannak, akiknek tényleg jobb ez, hogy valakik meg mondják nekik, hogy mit gondoljanak, érezzenek, tegyenek. Nekik maguktól nincs annyi erkölcsi értékítéletük, hogy ezt eldöntsék. Azért mert valaki életkorilag felnőtt még egyáltalán nem az. Szerintem is úgy van, hogy nem kell mindenkit "kiszabadítani" ebből a szervezetből. Nem lehet tudni, hogy ki honnan jött, hogy élt, lehet, hogy még ez is jobb. Ráadásul ez ugyanolyan felelősség, mint ahogy jt-nak belerángatni egy gyanútlan érdeklődőt a szervezetükbe. Az aki kezdi érezni, hogy valami nem kerek, előbb-utóbb ki fog innen jönni.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.12.17. 17:11:30

@magnoliafa21: lájk
valóban: a vallásos meggyőződésből tett gonoszság felelősségét az elkövető istenre háríthatja. (vagyis ő úgy gondolja, hogy megteheti)
Ennek a vége vagy egymásramutogatás, vagy istentagadás lehet.

Jona3 2013.12.17. 17:36:26

"Meghallgattam többezredjére is, hogy milyen szar szemét ez a világ és hogy Armageddonra égető nagy szükség van már. Hogy Jézus 1914 óta jelen van. "

Múltkoriban nekem is hasonlót mondott az egyik JT. Már nagyon várja Armageddont, meg jó, hogy itt van már a küszöbön... Én meg lazán mondom neki. "Hát, azért az odébb van, ha jól számolom, majd 2914-ben jön, mert Jézus 1914 óta uralkodik, ugye tudjuk, hogy ezer évig fog..."

Nem javított ki. Igazából azt sem tudom, hogy gondolkodott-e a dolgokon. De olyan jó poénnak éreztem, hogy nem tudtam kihagyni. :)

Virago_1000 2013.12.17. 19:56:18

@magnoliafa21: "Kényelmesebb azt mondani, hogy én azért teszek vagy nem teszek dolgokat, mert a vének ezt tanácsolták, ezt várja el tőlem Jehova. Ez még a kegyetlen, embertelen viselkedés alól is felment. "

- sajnos ez igy van, az emberek nem szeretik vallalni a felelosseget a tetteikert - es ez nem csak a jt-ire jellemzo. Pedig mindenkinek vallalni kell, mert egyszer szamon lesz kerve mindenki, es akkor nem lehet a masikra mutogatni.

@Jona3: "Nem javított ki. Igazából azt sem tudom, hogy gondolkodott-e a dolgokon. "

- szinte biztosra veszem, hogy nem...

Virago_1000 2013.12.17. 20:03:59

@karalabe4: " hogy nincs az a pénz, jólét vagy kényelem, ami boldoggá tenné őket, ha a gyerekeikkel nem megfelelő a kapcsolatuk. "

- A mi csaladunkban a jt testveremmel sem megfelelo, csak nagyon felszines a kapcsolatuk, foleg, miota benosult a vencsaladba. A fo ok az, nem tudtak vele (es velem sem) kiepiteni olyan kapcsolatot a gyerekkorunk alatt, amit kellene, valozinuleg azert, mert ok is ezt lattak a szuleiktol. Nincs ketsegem, hogy a legjobbat akartak nekunk.
Ami viszont hianyzik, es elvarhato mindenkitol, az az, hogy alaposan jarjon utana a dolgoknak, es vizsgalja meg hitet (hiszen meg a jt vallas is ezt tanitja). Szinten elvarhato az onallo donteshozatal kepessege, bar mint elobb irtam, ez sok (ertsd a legtobb) emberben nincs meg.

(ha meglenne, soha nem alakult volna ki a fogyasztoi tarsadalom pl.)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:27:53

@Virago_1000:
Igen, a szülőktől elvileg elvárható lenne, hogy utánajárjanak annak a dolognak, amit a gyerekükre akarnak tukmálni. Nem hiszem, hogy bárkiről le kellene (vagy egyáltalán le lehet) venni ennek felelősségét. Nem kell felmenteni őket azért, mert "szegény tudatlanok" voltak, viszont elítélni és vádolni sem kell őket. Megteszi ezt a saját a lelkiismeretük. Némely szülőnek, aki nagyon messze ment, bizony elég lesz magának megbocsátania, amikor tudatára ébred, hogy milyen felelősséget vállalt is magára. Ez a folyamat már önmagában fájdalmas lehet, fölösleges erre még egy-két lapáttal rátenni.

mjt 2013.12.19. 09:02:15

Anyukám hosszas hezitálás után (kb. 2 hét), mondta el nekem, hogy "nem is tudom, hogyan mondjam" de xy testvérnővel találkozott egy távoli gyülekezetben, akit gyerekkorom óta ismerek (nagyjából velem egy korosztály is) és a testvérnő feltétlenül ragaszkodott hozzá, hogy mondja el nekem, hogy találkoztak.

Gondolom üdvözölt is a testvérnő, de ezt már sajnos anyukám nem merte átadni.

reboot (törölt) 2013.12.19. 09:14:22

@mjt: így hasonulnak meg jehova tanúi, így tépi szét őket lelkileg a vallásuk ...

tudják belül, hogy abnormális dolog, hogy egy üdvözletet nem adhatnak át, de azt elmondják, hogy egy testvérnő feltétlenül ragaszkodott hozzá, hogy elmondja neked, hogy találkoztak...

kiszűrik a szúnyogot a tevét lenyelik

tudom anyukádról van szó ... az esete is jól mutatja, mit tesz ez a szekta az emberekkel

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2013.12.19. 09:49:48

@Jona3: Szerintem meg nem is értette miről beszélsz! :)))

mjt 2013.12.19. 12:07:03

@reboot: Nem zavar, hogy anyukámról van szó, örülök, hogy megtette két hét után, hogy szólt egyáltalán. Lehetnének a szüleim sokkal kockábbak is mint amilyenek, de jó tudni, hogy ha nem is esznek velem egy asztalnál, azért számíthatok rájuk ha bajban vagyok, és ha tudom, akkor én is segítem őket.

reboot (törölt) 2013.12.19. 12:17:37

@mjt: nem tudtak kiölni belőlük minden szülői érzést szerencsére :)

én úgy látom, hogy a szeretet az ami ledönti a falakat, azaz a szüleinket nagyon szeretni kell, ez az egyetlen út a szívekhez

előbb utóbb eljön az a pont, amikor szóba kerülnek az igazság elhagyásával kapcsolatos gondolatok is

meg kell várni, amikor befogadóbbá válnak a kritikusabb gondolatokra, amikor már nem 100%-osan fanatizált, agymosott jehova tanúi, amikor már a bizalmuk megingott kissé a szervezetben

az első repedést nem a kintiek, hanem a bentiek okozzák, ezt nem szabad erőltetni

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.12.19. 23:15:33

@reboot: Akkor okoz nagy fejtörést a kiválás, amikor azt látják, hogy normális maradsz, vagy még normálisabb, mint voltál. Ha azt látják, hogy romokban heversz, na akkor bizonygatják, hogy lám-lám hát ezt akarta, bejött. Mi megmondhattuk volna előre, hogy Jehova nélkül nem megy. Be kell bizonyítani, hogy nem nyelt el a sátáni világ. Ehhez összeszedettségre és értelmes célokra van szükség.

reboot (törölt) 2013.12.20. 07:22:21

@Egonymus: ez igy van, es tagadhatatlan tény, hogy nem züllik le mindenki aki otthagyja ezt a szektát, de megoldják ezt az ellentmondást is :) durva pletykákat terjesztenek a gyulekezetben, hogy a látszat ellenére megis igazuk legyen :)

Nεω 2013.12.20. 15:02:37

@reboot:

Ja nem volt semmi extra, csak elegem lett a haverodból... Mostantól tényleg csak akkor reagálok valakinek, ha látom, hogy nem csak az időmet rabolja vagy szórakozni akar.

reboot (törölt) 2013.12.20. 17:03:26

@Τιμόθεος: törölni kell őket a bánatba, ezek nem azok a jtk akiknek segíteni lehet ...
süti beállítások módosítása