EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Mindent a semmiért

2013.04.23. 18:51 | Johnny Joker | 51 komment

A Fórum indexen a következő történetet olvastam, a történet a nagyatádi Jehova Tanúi gyülekezetben történt:

„20 évesen teljesen ki voltam égve; akkor találkoztam a Tanúkkal! Az elején fura volt; de 1 hónap tanulmányozás után égtem az igazságért! De ezt sokáig nem lehetett titokba tartani; otthon kiderült! Az apám ordított; jó néhányszor nekem támadt; meg tiltotta, hogy járjak összejövetelekre! Eleinte jártam összejövetelekre; majd rettegtem az otthontól; és nem mentem többet! De az apám ekkor sem hagyott békén! Teljes szellemi erőszakot hajtott végre rajtam! 2 évig bírtam; majd 22 évesen kidobtak otthonról; és ezeket mindvégig tudta a vén! Könyvtanulmányozás végén elő is hoztam a témát többször is (oda is titokban jártam)! De a vént nem érdekelte! Azt mondta, ha kidobnak 3 napig bírom, csak találjak vizet! és jóízűen mosolygott! Neki vicces volt! Mikor az utcára kerültem, azt hittem, legalább Isten szervezete segít! DE tévedtem! Egy világ omlott össze bennem! A főiskolát otthagytam, idegileg tönkre mentem, és azóta pszichiátriai beteg vagyok! Fél évig; naponta 4-5 darab Xanax-ot szedtem (nyugtató) az 50 milligrammosból! Nem tudok tanulni, dolgozni! Egyelőre! Azóta körbe jártam az ország elme osztályait! Most természetgyógyásznál próbálok meggyógyulni! Utána már csak a hipnózis lesz! Nem hazudok! Szar családom volt; de legalább a Tanúk lehettek volna mások! Így aztán nekem vége szakadt a JT élet! Istent továbbra is szeretem! Tudom, hogy ő megért; és meg fog vigasztalni! A betegségem elején fél évig azért imádkoztam, hogy gyógyítson meg; majd azért, hogy öljön meg!”

***

Jehova Tanúi és a felsőoktatás

Zárójelentés

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr45243462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.Erika 2013.04.23. 19:13:58

Ez a tortenet amilyen rovid olyan sokkolo.... :( Szivbol sajnalom az illetot.....remelem egyszer majd Isten karpotolja mindazert amit elvesztett es amit atelt es atel nap mint nap!!!

névtelenül 2013.04.24. 08:27:10

Kedves ide látogató, titokban olvasgató tanúk!
Kellemes olvasgatást.
Névtelenül.

Volt Tanú 2013.04.24. 09:38:35

Iszonyatos, ha valakivel ilyen történik. Ugyanakkor nem akarok ünneprontó lenni, de tekintetbe véve, hogy mennyi minden kering a neten konkrétumok nélkül, ezt most nem tudom készpénznek venni.

firstkiss 2013.04.24. 12:38:03

Na ilyet én is tudok mesélni! 17 éves voltam amikor megismerkedtem a vőlegényemmel, aki tanú volt! A nevelőszüleim mikor megtudták eltíltottak tőle, csak az utcán tudtunk találkozni! 18 évesen egyik veszekedés alkalmával elrohantam otthonról és a panelházban egyik ajtótól a másikig mentem, azaz kuporogtam, így telt el az éjszaka. Az iskolát ott kellett hagynom, hogy el tudjak költözni,de nem a völegényemékhez! Szállóra! Rajtam se segített a kutya se. A tanú völegényem az esküvő elött egy hónappal elhagyott. Meg volt szervezve minden, padlóra kerültem én is. Attól még folytattam a tanulmányozást, de alámerítkezésem után senki rám se bagózott. Ők megtették, hogy tanu legyek, aztán ott maradtam egyedül. Soha többé nem mentem, azaz 20 évig!
A többit már tudjátok, mert megírtam firstkiss néven!

Ja még annyi a xanax 0,5 mg-os és 1 mg-os kiszerelésben létezik. Az 50 mg elírás. Javítsátok!

firstkiss 2013.04.24. 12:42:01

Ja még a történethez hozzátartozik, hogy öngyílkossági kisérletem volt az eset után (esküvő lemondás) én is pszichiátián kötöttem ki. Persze csak pár napig! Altató+nyugtató kombináció 20-20 db.

firstkiss 2013.04.24. 12:46:50

@Volt Tanú:

Pedig nyugodtan vedd annak. Az akkori tanú völegényem alkoholista lett az öccsével együtt! A völegényem másfél éve vonat elé ugrott az öccse rá pár hónapra meghalt az alkohol okozta máj és szervelégtelenségbe. Lehet semmi köze ahhoz, hogy tanuk voltak, de meghaltak. Persze remélem fel fognak támadni, hiszen nagyon kedveltem őket és a testvérét is és az anyukáját is, akik még mindig tanuk!

reboot (törölt) 2013.04.24. 12:54:07

@megatroll: jó a neved 'asszony' :) megatroll :) ez király :) pontosabban királylány :) nagyon tetszik ...

reboot (törölt) 2013.04.24. 13:10:11

@Volt Tanú: Nagyatád, 2007, az ottaniaknál utána lehet érdeklődni!

Nεω 2013.04.24. 14:33:05

@megatroll:

Szia!

Egyáltalán nem érzem, hogy troll lennél. Nem értelkek, miért adtad magadnak ezt a nevet.

Az eseted megrendítő számomra. Remélem tetszik majd a közösség neked itt a blogon.

Üdvözlettel:

Timó

Eliezer 2013.04.24. 14:48:03

nem ezen a néven voltam, csak úgy viccből megváltoztattam, de visszaváltoztatom :)

firstkiss 2013.04.24. 14:51:52

@Τιμόθεος:

Szóval a firstkiss az enyém az ártatlanság meg a páromé :) :) :)
.....a történet viszont igaz és rólam szól....

reboot (törölt) 2013.04.24. 15:25:51

@firstkiss: húúú, pedig a megatroll überkirály volt, na mindegy ...

reboot (törölt) 2013.04.24. 15:27:58

@ártatlanság: a kovacs047 miért nem volt jó?? nem volt elég ártatlan? :)

Nεω 2013.04.24. 16:13:42

@firstkiss:

Az a helyzet, hogy a párválasztással kapcsolatos poklokat én is megjártam annak idején. Annyi különbséggel, hogy én gyerekkoromtól megkeresztelt tanú voltam.

Fiatal lány volt akivel összejöttünk (17) de szétverték a kapcsolatot egy életre.

Én ezt nem hoztam kapcsolatba a vallással, csak az adott szülőket (kifejezetten az egyiküket) kárhoztattam.

Minden esetre örülök, ha tetszik nektek a blog:-)

reboot (törölt) 2013.04.24. 16:21:23

lehet, hogy döbbenetes ez a tapasztalat, de azért azt is látni kell, hogy a tanúknál amikor valaki megsegíti a másikat (pénz, ellátás, stb.) kőkeményen érdekből teszi, az a fene nagy önzetlen szeretet sehol sincs ...

végigforgattam a fejemben az általam ismert eseteket, ahol első ránézésre tényleg az volt, hogy vki komoly erőfeszítés árán támogatott egy másik jt-t, aki nem volt a rokona ... vagy eltartási szerződés, vagy havi sok ezer forint, vagy kéz-kezet mos megegyezés, vagy vmi más mindig volt a hátterében, nem emlékszem olyanra, hogy vaki csak úgy jószántából, hosszabb időn keresztül támogatott volna valakit ...

na arról meg nem is beszélve, ha egy amúgy problémás személy kerül anyagilag nehéz helyzetbe, a vének lerázzák magukról, mondva, oldják meg a rokonok ... vagy kijelentik, hogy xy nem példamutató így nem nyújthatnak neki gyülekezeti szintű segítséget :/

totál nem isten szerinti gondolkodás, hanem farizeusi !

mert ha pl. tényleg problémás, de a gyülekezet segít neki, nemde pont arra ösztönözné, hogy még jobban összekapja magát, és hasznosabb tagjává váljon a gyülekezetnek?? nyilván vannak élősködő típusok, de én nem ilyenekről beszélek ...

így viszont az lett, hogy szerencsétlen még jobban belerokkant a nyomorába, mert ott voltak a drága testvérei, ott voltak az állítólagos igaz barátai, ott voltak az isteni kinevezésű vének, akik oltalmazzák a nyájat, aztán egy fityinget se kapott ...

aki problémás, az jobb, ha elhúz jt közül, mert nem látják szívesen, és gondját se viselik

valahol visszaköszön az a merev hozzáállás, hogy karitatív tevékenységet sem végeznek, csak felsőbb parancsra, amikor vmilyen belső érdek is fűződik hozzá

na, hát ilyen ez a jt egyház, biztos van egy két ellenpélda, de általánosságban megállja a helyét az, hogy 'aki problémás, az dögöljön is meg, mert akkor nem kell vele foglalkozni'

Sefa 2013.04.24. 21:25:25

@reboot: " azért azt is látni kell, hogy a tanúknál amikor valaki megsegíti a másikat (pénz, ellátás, stb.) kőkeményen érdekből teszi, az a fene nagy önzetlen szeretet sehol sincs "

Bátya! ezt azért nem irom alá. Én tapasztaltam igazán önzetlen szeretet. (bocs johnnyka :P)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.04.24. 21:46:30

@Sefa: No problem, nem baj, ha pozitív tapasztalatot is leírsz.

[amúgy meg tudom, hogy "titokban az őrtorony társulat sátánszervezet ördögpapjainak tanításait véded és démon van benned is", tudom! :P]

Sefa 2013.04.24. 21:48:29

@Johnny Joker: :) nem azért kértem bocsánatot, mert tudok pozitív tapasztalatot, hanem mert ki vagyok zárva egy hétre :P

reboot (törölt) 2013.04.24. 22:11:17

@Sefa: Írtam is, hogy van egy két ellenpélda ... Hát te vagy az egyik :) Sajnos én sok szívtelen dolgot láttam. De ha van is jó példa, úgy érzem nem feltétlen a szervezet érdeme. Sokkal inkább az emberé, vagy a bibliáé (Ístené).

@Johnny Joker: Azért az mégis 'röhejes', hogy Sefatiás ki van tíltva, de Sefa kommentelhet :D ez olyan népmesei fordulat, mint a "jöttem is, meg nem is, hoztam is ajándékot, meg nem is" ...

Kapott is büntetést, meg nem is :) na nem mintha engem zavarna :

Sefa 2013.04.24. 22:14:34

@reboot: He-he. Lehetek még nickkaméleon is :P

reboot (törölt) 2013.04.24. 22:20:57

@Sefa: nem lesz rá szükséged, jj állítólag már behódolt a sefatizmusnak :P

Sefa 2013.04.24. 22:26:25

@reboot: ez jó. Sefatizmus... már csak fogalmat kéne neki adni. Na megyek büntibe. Puszi

Nεω 2013.04.25. 01:18:14

@Sefa:

Mé vagy má megint büntibe? Lemaradtam ... Nos?
Látom a sötét lovag hirtelen szürke kis egérré is degradálódott:-)

Szóval, mit műveltél már megint?

Sefa 2013.04.25. 04:29:00

@Τιμόθεος: Áááááá....semmi, csak egy kis véleménykülönbség(illetve inkább hozzáállás különbség)

Niro 2013.04.25. 09:20:02

Egyszer majd leesik, hogy nem vallásfüggő a jóság, hanem emberfüggő.

EveH 2013.04.25. 09:45:11

@Niro: Ez szerintem is így van.

reboot (törölt) 2013.04.29. 09:04:04

"Mindent a semmiért" találó a post címe, ha jól emlékszem egy református lelkész nyilatkozott úgy, hogy jt-t szeretni kell, mert még soha senki nem áldozott fel annyi mindent a semmiért, mint ők ... valami ilyesmit mondott

jt-ban él egyfajta dupla vagy semmi érzés, az övék lesz minden, vagy elpusztulnak armageddonkor ... az a szomorú a dologban, hogy igazából a dupla semmi és a semmi között választhatnak, amikor felkínálják nekik az igazságot, sem igaz tudást, sem valós kapcsolatokat nem kapnak

kár, hogy ebbe a vallási szerencsejátékba sokan belecsapnak a dupla 'haszon' reményében

Niro 2013.04.29. 15:30:52

@reboot: Ya, sokan közölük, sőt 99%-uk már alig várja Armageddont, hogy kárörvendően nézzék ahogy elpusztul a világ, csak a JT-k maradnak, mert ők aztán különbek bárkinél... Nem csak sajnálni valók, hanem velejéig gonoszok mint istenük, ezt sem szabad elfelejteni velük szemben...

reboot (törölt) 2013.04.29. 16:04:00

@Niro: persze, te ezt könnyen észre veszed, de aki része a jt rendszernek, mivel hétről hétre mossák az agyát fel se merül benne, hogy mit is tanul ... az meg főleg nem, hogy milyen isten is az övék ... mert szerintem a fiára jézusra - aki elvileg az isten képmása - egy csöppet sem hasonlít az ő istenük :/

ORION 2013.04.29. 18:27:59

@Niro: Tesó a JT nem gonoszak. Éntőlem sokkal külömb jobb emberek. CSAK fére vezeti őket az őrtorony bandája.

szehenza 2013.04.29. 19:55:32

azon gondolkodtam, hogy van e vajon jelentősége annak, hogy a tanúk vasárnaponként elmennek meghallgatni az ELŐADÁST, és az őrtorony tanúlmányozást, a többi vallásban meg a tagok vasárnap elmennek az ISTEN TISZTELETRE...

küzdős 2013.04.29. 20:17:39

@szehenza: A tanúknál nincs Isten tisztelet!
Torony imádatra mennek, ahol tanulmányozzák a torony szépségét, jóságát, újabb kivilágítását, annak hűsítő árnyékát, a toronyban szolgáló változó létszámú és látású őrség látomásait!
Jaaa! Isten is van? Az nem baj, majd beosztják Jézussal együtt a sorba, ha hajlandóak sorszámot húzni!
A gyülekezetekben tanulmányozzák az Őrtoronyt, a Biblia fényében. Ahol a Biblia másról beszél, az valószínűleg apokrif irat!
Nimród is toronyról álmodott! Babiloni (nem sioni!) toronyról, az nem jött össze!
A mostani vaktover jó vezetője a vakoknak, de félő, hogy a vak vezetők nem jutnak révbe!
Hinni kell és nincs mellé beszéd, mert nem lesz örök torony élet.

szehenza 2013.04.29. 20:22:11

@küzdős: ez azért szomorú. Se Isten tiszteleten nem vettem részt, se úrvacsorát nem vettem, se a kegyelemről nem beszéltem az embereknek,..elpocsékoltam 20 évet a semmire én is,

küzdős 2013.04.29. 20:29:19

@szehenza: Minden jó, ha a vége jó!
Az elpazarolt évek is jók voltak valamire! Nem erre a silány életre kell gondolni, ami rövid, de annál rosszabb. Lépjünk tovább, hátha még van időnk egy jó befejezéshez!
Szép napokat hozzá elvtársnő! :D

szehenza 2013.04.29. 20:32:39

@küzdős: hát, ja... végül is fele annyi időt töltöttem ott mint Mózes a pusztában. Az se lehetett túl jó, de biztos tanult belőle. Gondolom nekem is jó volt valamire.

küzdős 2013.04.29. 20:42:54

@szehenza: Meg kérdezhetem, hogy most mizu?

szehenza 2013.04.30. 15:59:49

@küzdős: "Meg kérdezhetem, hogy most mizu?"
már nem érdekelnek (annyira) elmentem a baptista teológiára, meg járok hozzájuk egy kis gyülibe, amit nagyon szeretek :) itt tartok

küzdős 2013.04.30. 20:18:32

@szehenza: Mit szeretsz, a tanításokat, vagy az embereket a gyülekezetben?
Miben különbözik a jt tanításoktól?
Vannak rokonaim baptisták, komolyan veszik az életükben a vallásukat és aranyosak, szerények.
Egy jt kongresszuson szét lehet nézni, mi valósul meg az állandó figyelmeztetésekből, hogyan öltözzenek a tanúk! A nők ki tesznek mindent, a melegre hivatkozva, telve vannak ékszerekkel, szét festik még az agyukat is és közben a folyosókon trécselnek az anyagi és világi dolgokról!
A tanúk java részének köze sincs Istenhez, csupán a társasági élet a lényeg. A gyülekezeteket traccspartinak tartják, ahol fel lehet öltözni, lehet dicsekedni az anyagi javakkal, üzletelni lehet és ennyi. Szellemi dolgok fel sem merülnek sem előtte, sem utána az összejövetelek alkalmával.
Ezt nem tapasztaltam soha a rokonoknál. Nem láttam közöttük az állandó pletykákat, sértő szavakat a hittársaikkal szembe, szeretik egymást és komolyan veszik a hit életüket.
Érezd jól magad köztük, én is szeretem a közösségüket.

szehenza 2013.05.01. 08:14:13

@küzdős: köszi :) Én mikor jártam a jt gyülibe, sosem felejtem el, az egyik uttörő mondta, hogy milyen jó, hogy átteték délelőttre az összejövetelt, mert így legalább hamarabb túl leszünk rajta... A kongresszuson én is azt tapasztaltam, hogy jajj venni kell új ruhát, mert kongresszus lesz, ott meg arról szólt minden, hogy valahogy túl éljük az egészet, vagy valóban kint sétáljunk a folyosón. Mikor meg ide eljöttem nem győztem csodálkozni (bár már írtam is) akkora hitük van, hogy hihetetlen, és nem azért járnak összejövetelre, mert mit fog szólni xy ha nem mennek. Él az egész gyülekezet. Nem hiszem, hogy az ő tanításuk, vagy bárkijé is tökéletes lenne, viszont nagy tisztelettel beszélnek mindenkiről, és nem úgy hogy rettegjetek, mert rajtunk kívül mindenkit elpusztít Isten! Az iskolába is mindenféle vallású ember jár, és segítik tisztelik egymást. Szóval egy egész más világ, ahol arról beszélnek, hogy Isten kegyelmes, Jézus meghalt minden emberért, és úgy gondolják ez egy tökéletes váltság volt, ha ezt elfogadjuk nem kell kiegészíteni egy kis prédikálással, hogy meg kaphasd az örök életet !

Aranyosi 2013.05.01. 08:15:04

@küzdős: Még akitiv tanú koromban beszéltem a munkatársamnak, JT élet viteléről. Az volt a véleménye ők is olyanok mint akik egy club tagjai. Csak tartozzanak valahová, mint aki egy tánc csoportba jár Természetesen ismerte a tanúkat, mivel a rokonaik azok voltak. Mint kivül álló, neki ez volt a véleménye, amit látot tapasztalt.

Aranyosi 2013.05.01. 08:25:07

@szehenza: Nem olyan régen költözött a szomszédos utcába egy idősebb család. Babtisták és cipész, otthon dolgozik Hozzá viszük a cipőt javitatni. Sokat beszélgetünk és azt tapasztaltam, hogy nem akar lehengerelni a hitével, mint JT. Csak alázatosan elmondja, hogy ő mit gondol bizonyos bibliai témáról. Mivel a családom aktív tanúk, sokat beszélnek vele. Érzem rajta hogy meg van a véleménye a tanúk ,erőszakos hozzá állásáról.

szehenza 2013.05.01. 09:18:17

@világítótest: így van, semmit nem akarnak erőltetni, legalábbis a nagy többség ilyen. És ami nekem különösen tetszik náluk, hogy a Bibliából tanítanak! nem ilyen-olyan segéd tankönyvből. De azóta voltam református Isten tiszteleten is, az is érdekes volt. Persze azért ez nem ment ilyen egyszerűen, ahogy leírom, mert eleinte borzasztó nagy félelem volt bennem mindenki iránt ( ezt még nem teljesen küzdöttem le) mindenkit, mindent démonosnak gondoltam. Borzasztó ám ez! az első Isten tisztelet után (vagyis közben, mert ott kellett hagynom) valósággal zokogva jöttem ki. Nagyon nagy a félelem keltés a tanúknál. Ezért nem mernek sokan itt sem meg máshol sem olvasni, keresgélni. Én úgy gondolom inkább a félelem jellemzi őket, mint a szeretet.

Aranyosi 2013.05.01. 11:05:21

@szehenza: igen a félelem nagy, mert ha észrevesznek hibás tanítást, nagy a veszteség amit ezért el kell viselni. De sokan inkább nem gondolkodnak, így nincs felelőség. Másokat a torony árnyéka még a gondolkodástól is meg fosszt. Mint egy nagy fal, bénító erőként hat rá.

szehenza 2013.05.01. 11:27:02

@világítótest: igen, én is annyira biztos voltam abban, hogy az Isten szervezete, hogy nem mertem kételkedni. Illetve kételkedtem én sok dologban, nem értettem meg sok tanítást, hogy miért úgy van, de azt hittem én nem értem a Bibliát. Úgy gondolkodik minden tanú, hogy mivel ez Isten szervezete ők mindent jól tudnak.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2013.05.01. 12:10:38

@szehenza:

A speciális Watchtower-dogmák tégláiból,
és a kiközösítéstől való félelem szögesdrótjából áll a "Jehova Tanúi" -t a gondolkodástól,és az önálló hitélettől, aBibliatanulmányozástól,és gondolkodástól elválasztó szellemi kerítés.

szehenza 2013.05.01. 12:16:35

@Zsolt520: na, kerítés az van jó magas. Olyan mint a berlini nagy fal... hátha az is leomlik egyszer :)

Aranyosi 2013.05.01. 12:32:43

@Zsolt520: De ha egyszer számot kell adni a torony urainak, hogy hol vannak a családok, egyének, sorsok, ami azért veszett oda, mert hibás, minden bibliai alapot nélkülöző, tanítást oktattak. A kiközösítési dogma a legjobb példa, a család romboló, szeretet nélküli, diktatórikus uralom fentartására. Na akkor kell keresni a malomkövet, mert jobb lesz, mint isten kezébe kerülni.
süti beállítások módosítása