EXJT BLOG
Segítség kérése "kihallgatásra" készüléshez
2013.01.27. 19:09 | Johnny Joker | 81 komment
A meghallgatás témája A lelkiismereti válság című könyv elolvasása, az ún. hitehagyott oldal látogatása. A már említett szent szellem szerepe - ez a fő téma. Ha tudtok segíteni, hogy érvelésem még hatásosabb legyen megköszönöm.
világitótest
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr715047013
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nils Bloggerson 2013.01.27. 19:16:09
Hát csak annyit, hogy alapvető emberi jogaidat sértik azzal meg, hogy nem olvashatsz azt amit te akarsz.
Ha már ezért is bírói jár... Milyen törvényt sértesz meg vele?
Ha már ezért is bírói jár... Milyen törvényt sértesz meg vele?
küzdős 2013.01.27. 19:36:54
Drága ismeretlen bajtársam!
Egy dolgot ajánlanék a figyelmedbe, mint egy húsz évig szolgáló vén, több, mint harminc évig keresztelt volt jt., aki ugyan ezzel néztem szembe egy hónapja.
Ameddig őszintén kérdéseid vannak és ezt fel teszed a véneknek úgy, hogy nem akarod a hű szolgát kritizálni, esetleg hamisnak titulálni, még túl élheted.
A fiam, aki most ebben a helyzetben van, még bent van, pedig mindent meg tesz azért, hogy kikezdjék, de nem akarják, vagy is akarják, de nem merik.
Én a bíróimon minden kérdésükre el mondtam, hogy hiszem, de vannak vele kapcsolatban kérdéseim. Ez egy hetes gondolkodásra késztette őket, de azért elő vették a fűrészüket, ezért újabb bulira indítottam őket, ahol szintén ismereteket adtam át, immárom hat vénnek, sőt harmadik neki futásban a bételnek is, ami után már hivatalos út nem volt.
Én nem bírtam ki röhögés nélkül a bíróikon, persze ők sem, csak ők kínjukban.
Az a lényeg, hogy akarsz-e maradni bent, vagy nem! Aki akar még egy kis időt, a bíróin mindent felejteni kell, ami idáig rombolta a hitedet, ha nem ez a cél, akkor kár az időért
Mi a célod? Istent meg ismerni és a Biblia szavait követni, vagy embereknek, "barátoknak", egy szervezetnek tetszeni? Ez dönti el, mit tegyél egy bíróin! Feleségem, fiam, még bent vannak, mert egy másik játékot játszanak javaslatomra és velük nem tudnak mit kezdeni, esetleg lemondanak róluk. Ez azonban nem egy normális élet cél, csak játék, de veszélyes az Isten előtt!
A szervezet játékosai gyengék, mint ló hátúszásban, de itt nem az ITT lét a tét!
Tisztázd magadban, mit szeretnél, miben hiszel, embereknek, vagy Istennek akarsz tetszeni és akkor nem kell több tanács.
Érvelni nem lehet, tehát ne merj ezen a téren nagyokat álmodni! Vagy hiszed az egész törvényüket teljesen, vagy neked nyikiric!
Egy dolgot ajánlanék a figyelmedbe, mint egy húsz évig szolgáló vén, több, mint harminc évig keresztelt volt jt., aki ugyan ezzel néztem szembe egy hónapja.
Ameddig őszintén kérdéseid vannak és ezt fel teszed a véneknek úgy, hogy nem akarod a hű szolgát kritizálni, esetleg hamisnak titulálni, még túl élheted.
A fiam, aki most ebben a helyzetben van, még bent van, pedig mindent meg tesz azért, hogy kikezdjék, de nem akarják, vagy is akarják, de nem merik.
Én a bíróimon minden kérdésükre el mondtam, hogy hiszem, de vannak vele kapcsolatban kérdéseim. Ez egy hetes gondolkodásra késztette őket, de azért elő vették a fűrészüket, ezért újabb bulira indítottam őket, ahol szintén ismereteket adtam át, immárom hat vénnek, sőt harmadik neki futásban a bételnek is, ami után már hivatalos út nem volt.
Én nem bírtam ki röhögés nélkül a bíróikon, persze ők sem, csak ők kínjukban.
Az a lényeg, hogy akarsz-e maradni bent, vagy nem! Aki akar még egy kis időt, a bíróin mindent felejteni kell, ami idáig rombolta a hitedet, ha nem ez a cél, akkor kár az időért
Mi a célod? Istent meg ismerni és a Biblia szavait követni, vagy embereknek, "barátoknak", egy szervezetnek tetszeni? Ez dönti el, mit tegyél egy bíróin! Feleségem, fiam, még bent vannak, mert egy másik játékot játszanak javaslatomra és velük nem tudnak mit kezdeni, esetleg lemondanak róluk. Ez azonban nem egy normális élet cél, csak játék, de veszélyes az Isten előtt!
A szervezet játékosai gyengék, mint ló hátúszásban, de itt nem az ITT lét a tét!
Tisztázd magadban, mit szeretnél, miben hiszel, embereknek, vagy Istennek akarsz tetszeni és akkor nem kell több tanács.
Érvelni nem lehet, tehát ne merj ezen a téren nagyokat álmodni! Vagy hiszed az egész törvényüket teljesen, vagy neked nyikiric!
küzdős 2013.01.27. 19:38:31
@Nils Bloggerson:" Milyen törvényt sértesz meg vele?"
A saját törvényüket!
A saját törvényüket!
svtor 2013.01.27. 19:39:53
Tudatlanságból kérdezem, mint érdeklődő, hogy melyik biblia verssel/versekkel támasztják alá, ezt fajta (kritikus irodalom olvasása) "kihágást"?
Igei vagy érzelmi alapon ítélik el ilyenkor az embert?
Igei vagy érzelmi alapon ítélik el ilyenkor az embert?
reboot (törölt) 2013.01.27. 20:03:39
ks 5:16, hitehagyás:
• Jehova Tanúi által tanított bibliai igazságokkal ellentétes tanok szándékos terjesztése (Csel 21:21, lábj., Jegyzetes Biblia, angol nyelven; 2Ján 7, 9, 10). Azoknak, akiknek őszinte kételyeik vannak, segítséget kell nyújtani. Határozott, szeretetteljes tanácsot kell nekik adni (2Tim 2:16—19, 23-26; Júd 22, 23). Ha valaki makacsul hamis tanításokról beszél, vagy szándékosan terjeszti azokat, az kimerítheti a hitehagyást, vagy ahhoz vezethet. Ha a második figyelmeztetésre sem reagál kedvezően, akkor bírói bizottságot kell létrehozni (Tit3:10, 11; w 89/27 15. O.; w 87/6 37-40. o.; w 86/14 9. o).
• Megosztottság előidézése, és szekták előmozdítása. Ez egy szándékos, a gyülekezet egységének megbontására irányuló cselekedet, vagy a testvérek Jehova elrendezésébe vetett bizalmának tudatos aláaknázása. Ez kimerítheti a hitehagyást, vagy ahhoz vezethet (Róma 16:17, 18; Tit 3:10, 11; it-2-E 886. o., g 88/7 19-20. o.).
• Jehova Tanúi által tanított bibliai igazságokkal ellentétes tanok szándékos terjesztése (Csel 21:21, lábj., Jegyzetes Biblia, angol nyelven; 2Ján 7, 9, 10). Azoknak, akiknek őszinte kételyeik vannak, segítséget kell nyújtani. Határozott, szeretetteljes tanácsot kell nekik adni (2Tim 2:16—19, 23-26; Júd 22, 23). Ha valaki makacsul hamis tanításokról beszél, vagy szándékosan terjeszti azokat, az kimerítheti a hitehagyást, vagy ahhoz vezethet. Ha a második figyelmeztetésre sem reagál kedvezően, akkor bírói bizottságot kell létrehozni (Tit3:10, 11; w 89/27 15. O.; w 87/6 37-40. o.; w 86/14 9. o).
• Megosztottság előidézése, és szekták előmozdítása. Ez egy szándékos, a gyülekezet egységének megbontására irányuló cselekedet, vagy a testvérek Jehova elrendezésébe vetett bizalmának tudatos aláaknázása. Ez kimerítheti a hitehagyást, vagy ahhoz vezethet (Róma 16:17, 18; Tit 3:10, 11; it-2-E 886. o., g 88/7 19-20. o.).
reboot (törölt) 2013.01.27. 20:07:12
@küzdős: azért közkincsé tehetnéd majd a sztoridat, hisz már egyszer úgyis beígérted :)
hacsak vissza nem akarsz menni :P
hacsak vissza nem akarsz menni :P
küzdős 2013.01.27. 20:11:11
@reboot: Ez a hivatalos leírásuk. Magam felolvastam ezt nekik, ez nem elég.
Válasz: Nem kell terjeszteni, elég, ha magad nem fogadod el maradéktalanul az egyház saját törvényeit, tanításait.
A saját tórájukat is lesz@rják, ha nincs más megoldás.
Amikor idéztem ezeket a szavakat, az volt a baj, hogy én ehhez nem juthatnék hozzá hivatalosan!
Nem az volt a baj, hogy ők átlépték a jogszabályaikat, hanem az, hogy én ezt honnan tudom, hiszen ez top secret, vagy mi.
Válasz: Nem kell terjeszteni, elég, ha magad nem fogadod el maradéktalanul az egyház saját törvényeit, tanításait.
A saját tórájukat is lesz@rják, ha nincs más megoldás.
Amikor idéztem ezeket a szavakat, az volt a baj, hogy én ehhez nem juthatnék hozzá hivatalosan!
Nem az volt a baj, hogy ők átlépték a jogszabályaikat, hanem az, hogy én ezt honnan tudom, hiszen ez top secret, vagy mi.
Aranyosi 2013.01.27. 20:15:36
@küzdős: Köszönöm az őszinte választ. Én is tudom,hogy mi a céljuk vele. Mem akarják fel válalni a múltat és a sok tévedésüket. Így elkell halgattani azokat akik kellemetlen kérdéseket tesznek fel. Csak nagy az ár amit fizetek érte,a családom. Meg fogom írni a történetet. Mindenkinek köszönöm.
reboot (törölt) 2013.01.27. 20:23:21
@küzdős: Félre értettél, azért idéztem be mert svtor kérdezte mire hivatkoznak.
Természetesen megúszni egy ilyen helyzetet csak úgy lehet, ha befogod a szád, és meghunyászkodsz, de nagyon.
Természetesen megúszni egy ilyen helyzetet csak úgy lehet, ha befogod a szád, és meghunyászkodsz, de nagyon.
küzdős 2013.01.27. 20:23:23
@világítótest: Testvérem!
A családodért is felelős vagy! A mostani állapot csak egy állomás. Lényeges, hogy a család lássa a hitedet és azt, hogy ők nagyon fontosak továbbra is.
A családodért is felelős vagy! A mostani állapot csak egy állomás. Lényeges, hogy a család lássa a hitedet és azt, hogy ők nagyon fontosak továbbra is.
küzdős 2013.01.27. 20:25:56
@reboot: A meghunyászkodás megalkuvás, meghasonlás saját magunkkal!
Ezt terveztem elméletben én is, de nem jött ki a torkomon az, amit hallani akartak, a nyílt hazugság.
Ezt terveztem elméletben én is, de nem jött ki a torkomon az, amit hallani akartak, a nyílt hazugság.
reboot (törölt) 2013.01.27. 20:27:22
@világítótest: Azt már eldöntötted, hogy ki akarod-e közösítettni magad, vagy jobb volna megúszni a dolgot?
Aranyosi 2013.01.27. 20:38:42
@reboot: 38 éve vagyok a szervezet tagja. Lelkiismereti válságba vagyok, hogy a meggyőződésemet ,vagy a hazugságot vállajam fel,hogy megúszam.
Volt Tanú 2013.01.27. 21:04:29
@világítótest: Szerintem próbáld meg eldönteni, hogy szeretnél-e Jehova Tanúja maradni, bár az alapján, hogy érvelni akarsz, az derül ki, hogy inkább nem. Ez esetben az a kérdés, hogy ki akarod-e közösíttetni magadat vagy inkább bejelented, hogy elkülönülsz. Mikor lesz a bírói? Szeretnék imádkozni érted, és ha van konkrét kérésed, nyugodtan írd meg. Te is kérd Istent, hogy mutasson neked utat, és ne kapj elviselhetetlen terhet. Ez nagyon nehéz lehet, együtt érzek. Ha ez segít, itt a Márk 13:11: "Amikor majd elhurcolnak, és bíróság elé állítanak titeket, ne aggódjatok előre, hogy mit mondjatok. Amit Isten abban a helyzetben a szátokba ad, azt mondjátok, mert valójában nem ti fogtok beszélni, hanem a Szent Szellem szól majd rajtatok keresztül."
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 21:12:34
@világítótest: Testvér! Bármi lesz, mi itt melletted vagyunk. Mindannyian évtizedeket voltunk bent. Vénként szolgáltunk. Átérezzük a helyzetedet
svtor 2013.01.27. 21:13:25
@reboot: Köszi az infót!
Ha valaki megismeri az igazságot az "igazságról", eddig ez a gondolat jutott az eszembe:
"Nincs tisztességes kiút ebből a vallásból"
Mostanra bővítettem a nézetemet:
Nincs tisztességes bent maradás sem ebben a vallásban....
Ha valaki megismeri az igazságot az "igazságról", eddig ez a gondolat jutott az eszembe:
"Nincs tisztességes kiút ebből a vallásból"
Mostanra bővítettem a nézetemet:
Nincs tisztességes bent maradás sem ebben a vallásban....
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 21:15:12
@világítótest: húúúú tesa! De jó lenne veled most beszélni. Nem jó ezt egyedül végigcsinálni
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 21:16:12
@svtor: jól látod. Aki a tudása ellenére bent marad, az komoly meghasonláson megy át. Csak annak ajánlom, akinek van gyomra hozzá
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 21:18:21
@világítótest: >>Ha tudtok segíteni, hogy érvelésem még hatásosabb legyen megköszönöm.<<
Semmi értelme érvelni. Akinek még nem nyiladozik a szeme, az nem fogja fel az érveket
Semmi értelme érvelni. Akinek még nem nyiladozik a szeme, az nem fogja fel az érveket
svtor 2013.01.27. 21:31:00
Erről a versről se feledkezzünk meg:
"Ha valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérjen Istentől, aki mindenkinek kézségesen és szemrehányás nélkül adja, és megkapja"
Jak 1:5
"Ha valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérjen Istentől, aki mindenkinek kézségesen és szemrehányás nélkül adja, és megkapja"
Jak 1:5
reboot (törölt) 2013.01.27. 21:40:13
@küzdős: jól van komám, de te magadra borítottad a szekrényt :)
amikor a bírói gépezet elindul, akkor már csak az a két opció van, hogy hazudsz, vagy kiraknak :/
amikor a bírói gépezet elindul, akkor már csak az a két opció van, hogy hazudsz, vagy kiraknak :/
reboot (törölt) 2013.01.27. 21:41:36
@svtor: ki lehet játszani a rendszert, de csak addig, amíg bírói eset nem lesz belőle
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 21:46:19
@reboot: Én nem bánom hogy kint vagyok. összességében jobb igy minden
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:08:35
@sefatias: mivel nem tudom, hogy pontosan mi a tényállás, így akár ezt is bele keverhetik ...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:10:04
@reboot: a gátlástalan viselkedésre gondolsz? az az aduász. Az új könyv szerint azt bármire rá lehet húzni. Ha van sapka azért ha nincs akkor meg azért
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:12:06
@svtor: egyetlen variáció van, tétlen leszel, és elzárkózol mindennemű kommunikációtól
senkivel, semmilyen körülmények között sem beszélsz semmiről (mármint jt-val, a vénekkel)
de ilyenkor is kötve van a kezed, nem tudsz karácsonyfát venni, stb, mert ha meglátnak, nekd annyi
senkivel, semmilyen körülmények között sem beszélsz semmiről (mármint jt-val, a vénekkel)
de ilyenkor is kötve van a kezed, nem tudsz karácsonyfát venni, stb, mert ha meglátnak, nekd annyi
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:14:13
@sefatias: Azért mindenre nem, illetve nem olyan könnyen fogadja el a bétel érvként! Ugyanis elötte tartani kell figyelmeztető elöadást, stb. Tudom. Több ilyen esetem is volt.
LPoti 2013.01.27. 22:15:11
Nagyon durva ez, korábban soha nem hittem, hogy ilyen ok miatt bírói lehet. Hát, lehet.. engem is kérdőre vontak ezért.. aztán nem forszírozták, mert szerintem tudják, hogy ez valójában nem alapoz meg egy bírói eljárást. Ahogy már írtátok, én is meg tudom erősíteni azt, amit korábban nem tudtam volna elképzelni. Igen, kint is van élet. És az emberi parancsolatok rabságba szorító béklyóján kívül is van igaz hit és szeretet. Szerintem a durva, hogy az ügyeljetek könyv szerint a megbánásra kell ösztönöznie a bírói eljárásnak, ehelyett kifejezetten büntetésre alkalmazzák. Az a gusztustalan, hogy már a saját - bibliai tanításokhoz sokat hozzáköltő - szabályaikat sem tartják be..
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:15:42
@sefatias: persze, te már könnyen javaslod ezt, hisz kint vagy, de neki a saját döntését kell meghozni, és azzal együtt éli
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:17:52
@svtor: igen, két tisztességtelen ajánlat között kell mérlegelni
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:21:12
@világítótest: sajnos nem ismerem a részleteket, így nem tudok neked segíteni, ha gondolod írj nekem vissza, minnél több használható infót adva (mit tudnak rólad a vének), ha azon gondolkodsz, hogy tanúskodsz nekik a megismert dolgokról, akkor ki kell ábrándítsalak, be fogják a fülüket, és megköveznek, mint pált ...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:21:30
@lpoti: Az én bíróimon semmilyen segítséget nem kaptam, hogy maradjak. eszükben sem volt. Tudták, hogy nekik is jobb, ha már nem leszek ott
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:23:17
@reboot: igazad van. De nem felejtettem el, hogy milyen nehéz volt idáig eljutnom.
Mondjuk érdekes, hogy egy hete még azért voltam rossz fiú, mert vissza akartam téríteni a bizonytalankodókat
Mondjuk érdekes, hogy egy hete még azért voltam rossz fiú, mert vissza akartam téríteni a bizonytalankodókat
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:25:04
@reboot: :D fiatalkorom egy meghatározó nótája:
www.youtube.com/watch?v=-AB47sOQ438&list=PL8F97403DEACF0C68
www.youtube.com/watch?v=-AB47sOQ438&list=PL8F97403DEACF0C68
Laci7000 2013.01.27. 22:30:20
@világítótest: Kedves világítótest: nekem két dolog jutott eszembe: az egyik azzal kapcsolatos, hogy te mivel indokolhatod meg azt, hogy olvasol "dolgokat". A Bibliában van egy ilyen: Apostolok Cselekedetei:17:11 Ezek pedig nemesb lelkűek valának a Thessalonikabelieknél, úgymint kik bevevék az ígét teljes készséggel, naponként tudakozva az írásokat, ha úgy vannak-é ezek.
--- Te "nemesb lelkű" akarsz lenni, ezért "naponként tudakoztad az Írásokat", és annyira sokszor, sokat, hogy amikor például interneten is kerested az igehelyeket, véletlen is odavezetett a google mindenféle honlapokra, amikről meg nem lehet mindig előre látni, hogy kié, mié.... a Biblia azt is mondja, hogy az Ige "nincs bilincsbe verve" (II. Timóteus levél:2:9), ezért van esély, hogy az interneten is érdemes keresni.
Másik dolog: az Ige azt mondja, hogy a szeretet a legnagyobb dolog, tehát ha az ember a családját, a másikat stb... igazán szereti, és van hite is, akkor előbb-utóbb végül a szeretet legyőzi valahogy még a nagy nehézségeket is, én abban hiszek. A reménység nem szégyenít meg, azt mondja Isten Igéje. Bölcsességet is ad az Úr, ha kérjük. Imádkozunk majd érted, és ha rosszul néz ki épp a helyzet, "ne a láthatókra nézz"!
--- Te "nemesb lelkű" akarsz lenni, ezért "naponként tudakoztad az Írásokat", és annyira sokszor, sokat, hogy amikor például interneten is kerested az igehelyeket, véletlen is odavezetett a google mindenféle honlapokra, amikről meg nem lehet mindig előre látni, hogy kié, mié.... a Biblia azt is mondja, hogy az Ige "nincs bilincsbe verve" (II. Timóteus levél:2:9), ezért van esély, hogy az interneten is érdemes keresni.
Másik dolog: az Ige azt mondja, hogy a szeretet a legnagyobb dolog, tehát ha az ember a családját, a másikat stb... igazán szereti, és van hite is, akkor előbb-utóbb végül a szeretet legyőzi valahogy még a nagy nehézségeket is, én abban hiszek. A reménység nem szégyenít meg, azt mondja Isten Igéje. Bölcsességet is ad az Úr, ha kérjük. Imádkozunk majd érted, és ha rosszul néz ki épp a helyzet, "ne a láthatókra nézz"!
LPoti 2013.01.27. 22:31:04
@sefatias: hát igen, épp ez az. Nem így kellene lennie pedig. Ha már annyit prédikálnak a szeretetről.. Úgy látszik, ez a vénesdi az arra hajlamosaknál kivált valami primitív hatalommániát, amit kiválóan lehet gyakorolni a bíróin, amin inkább maguknak tetszelegnek az igazságosság hazug látszatával.. pont mint a farizeusok.. világítótest barátunk, ahogy írtátok, szerintem is vagy hazudik, és él tovább hajlott gerinccel vagy szembenéz a jómadarakkal és karakánul kiáll velük szemben. Az igazság oldalán. szerintem.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:32:37
@reboot: nem ismerem. nem hallgattam ilyen szinti punk zenét. De tetszik a polgárpukkasztása
Nεω 2013.01.27. 22:33:59
@reboot: @sefatias:
Igen. Ugyanis van az az ár, amiért valakinek talán nem megy a felvállalás egyelőre. Isten előtti állásunkat inkább ne ítélgessük meg. Ennyi erővel kimehetünk az utcára és ott is leoszthatunk minden ateistát és nem keresztényt.
Szerintem tétlenként el lehet lenni, és lehet teljesen új életet kezdeni. Hosszú hosszú tétlenség után meg már nem is tekintenek tanúnak. De mondjuk ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie.
Szóval az egyéni helyzettől függetlenül a kint vagy bent kérdést (bent alatt azt értem, hogy sem nem különül el valaki, sem nem közösítteti ki magát, magyarán {elnézést} kussol... a döntés teljesen személyes, ugyanis teljes értékű élet élhető ezen örtornyos ítéletektől (elkülönülés, kiközösítés) függetlenül is. Hitélet is. Persze ahol a bizottság már felállt... ott ez nem opció...
@világítótest:
Tisztánlátást, kitartást, és sok sikert. Sajnos lemaradtam az esetedről, úgyhogy nem teljesen vagyok képben...
Ha van kedved, írj nyugodtan. (Holnap késő délután tán még gép elé is keveredek)
Üdvözlet.
Igen. Ugyanis van az az ár, amiért valakinek talán nem megy a felvállalás egyelőre. Isten előtti állásunkat inkább ne ítélgessük meg. Ennyi erővel kimehetünk az utcára és ott is leoszthatunk minden ateistát és nem keresztényt.
Szerintem tétlenként el lehet lenni, és lehet teljesen új életet kezdeni. Hosszú hosszú tétlenség után meg már nem is tekintenek tanúnak. De mondjuk ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie.
Szóval az egyéni helyzettől függetlenül a kint vagy bent kérdést (bent alatt azt értem, hogy sem nem különül el valaki, sem nem közösítteti ki magát, magyarán {elnézést} kussol... a döntés teljesen személyes, ugyanis teljes értékű élet élhető ezen örtornyos ítéletektől (elkülönülés, kiközösítés) függetlenül is. Hitélet is. Persze ahol a bizottság már felállt... ott ez nem opció...
@világítótest:
Tisztánlátást, kitartást, és sok sikert. Sajnos lemaradtam az esetedről, úgyhogy nem teljesen vagyok képben...
Ha van kedved, írj nyugodtan. (Holnap késő délután tán még gép elé is keveredek)
Üdvözlet.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:37:05
@Τιμόθεος: egyáltalán nem itélem el azt aki bent marad. szerintem ez lejött az utóbbi posztjaimból, kommentjeimből. de akkor is előnyösebb kint, főleg, ha nem egyedül vagy
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:38:26
@Τιμόθεος: te csak rakjad ki szépen a 2. Felvonásos levelet :P
amúgy igazat beszélsz!
amúgy igazat beszélsz!
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:44:27
@sefatias: én is :P, sőtt, mivel szolgáltam az alföldön is ezért ismerem valamelyest a sztorit, persz a köf elferdített verziójában, de majd leírom, ha kipostolják hivatalosn ... Szóval én nyertem :PPP
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:46:10
@reboot: jóvanna, én meg a résztvevők személyes elbeszélését hallottam, de akkor is te nyertél :)
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:49:53
@sefatias: Az más, akkor te nyertél :)
Szegény srácok .... Csak ők nem nyertek :/
Mindegy, röhögni kell az egészen, ha más már nem segít.
Szegény srácok .... Csak ők nem nyertek :/
Mindegy, röhögni kell az egészen, ha más már nem segít.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:51:24
@reboot: nem nyert itt senki... mindenki éveket, évtizedeket, egészséget, és milliókat veszített
reboot (törölt) 2013.01.27. 22:57:48
@sefatias: sajnos igazad van, de majd az isten igazságot tesz reményeim szerint, nem lennék a bruklini guruk helyében!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 22:59:52
@Nils Bloggerson: látom otthon vagy a témában :) Punk's not dead
LPoti 2013.01.27. 23:00:02
@sefatias: igen, soha vissza nem térő időt, éveket, egészséget, családot, anyagiakat, lehetőségeket..
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.27. 23:01:53
@lpoti: igy van! De ne sajnáljuk. állítólag százszorosan visszakapjuk.. vagy mi...
Nεω 2013.01.27. 23:04:36
@reboot:
Ma már nem rakom ki. Johnny kiteszi holnap. Dont worry:-) Igyekeztem kitenni, de így is elkéstem...
Ma meg már nem maszatolok bele:-)
gúúdnájt
Ma már nem rakom ki. Johnny kiteszi holnap. Dont worry:-) Igyekeztem kitenni, de így is elkéstem...
Ma meg már nem maszatolok bele:-)
gúúdnájt
reboot (törölt) 2013.01.27. 23:13:42
@Nils Bloggerson: szögedi az te :)
reboot (törölt) 2013.01.27. 23:16:08
@lpoti: Ja, de nézni kell a jó oldalát is, pontosabban meg kell találni, mert szerintem kell, hogy legyen lyan is.
Mondom ezt úgy, hogy egyébként utálom ezt a szektát.
Mondom ezt úgy, hogy egyébként utálom ezt a szektát.
little one 2013.01.27. 23:41:59
@küzdős: (Elnézést, mert annyira nem a lényeget érinti, hogy az már off kategória...) A 'gyengék, mint ló hátúszásban' hasonlaton felnevettem. Milyen jó kép ez arra, hogy valaki, ha akar is valamit, anatómiailag képtelen megtenni.
Ezekért a szófordulatokért is kedvellek Téged. Fel sem fogják, kit vesztettek el... :(
Ezekért a szófordulatokért is kedvellek Téged. Fel sem fogják, kit vesztettek el... :(
little one 2013.01.28. 00:05:26
@Laci7000:
(Valami olyasmi ez, mint a lopott tulajdon visszalopása...)
Részlet egy elképzelt meghallgatásról a birói bizottság előtt.
-Testvérnő, tudod egy nagyon komoly ügyben hallgatunk meg most téged.
-Igen, tudom... De ha most itt hivatalosan, imateljes körülmények között is megismételnétek...
-Szóval tudod testvérnő, hogy egy olyan gusztustalan pornófilmben láttunk szerepelni téged, amibe ha valaki akár csak beletekint, azzal elvesztené jó hírnevét és ha kitudódna, akkor automatikusan elvesztené kiváltságait.
-És ti meggyőződtetek arról, hogy az tényleg én voltam?
-Igen testvérnő kedves, semmi kétség. Mert annyira felzaklatott minket a dolog, hogy imateljes állapotban egyénileg és testületileg is többször végignéztük a filmet...
(Valami olyasmi ez, mint a lopott tulajdon visszalopása...)
Részlet egy elképzelt meghallgatásról a birói bizottság előtt.
-Testvérnő, tudod egy nagyon komoly ügyben hallgatunk meg most téged.
-Igen, tudom... De ha most itt hivatalosan, imateljes körülmények között is megismételnétek...
-Szóval tudod testvérnő, hogy egy olyan gusztustalan pornófilmben láttunk szerepelni téged, amibe ha valaki akár csak beletekint, azzal elvesztené jó hírnevét és ha kitudódna, akkor automatikusan elvesztené kiváltságait.
-És ti meggyőződtetek arról, hogy az tényleg én voltam?
-Igen testvérnő kedves, semmi kétség. Mert annyira felzaklatott minket a dolog, hogy imateljes állapotban egyénileg és testületileg is többször végignéztük a filmet...
svtor 2013.01.28. 00:21:24
@reboot: és ezt az "opciót" kik szokták választani? Bent maradok, de mindenki szemében megvetett vagyok és az is maradok? Ez olyan lehet, mint a börtönökben a pedofilok helyzete...
picket9 2013.01.28. 00:51:29
@svtor:
Ha valaki befogja a pofáját, nem b@..ogatják, és része lesz a közösségnek.
Ha a jogait hangoztatja, erőlteti a saját igazát, kib@..ák.
Nagyon egyszerű és szomorú persze.
Nyilván rendet kell tartani, meg lehetnek bizonyos indokok, ha valakit kirúgnak.
Viszont ugyanazt kapja, az is akit a törvények szerint is bűntényt követett el de az is, akinek esetleg tantélbeli kérdései, kétségei vannak: kiközösítik, megbélyegzett lesz
a közösség számára, és megszakítanak minden kommunikációt vele.
Ha valaki befogja a pofáját, nem b@..ogatják, és része lesz a közösségnek.
Ha a jogait hangoztatja, erőlteti a saját igazát, kib@..ák.
Nagyon egyszerű és szomorú persze.
Nyilván rendet kell tartani, meg lehetnek bizonyos indokok, ha valakit kirúgnak.
Viszont ugyanazt kapja, az is akit a törvények szerint is bűntényt követett el de az is, akinek esetleg tantélbeli kérdései, kétségei vannak: kiközösítik, megbélyegzett lesz
a közösség számára, és megszakítanak minden kommunikációt vele.
yeru 2013.01.28. 03:39:00
"II. Kor. 3;17. Az Úr pedig a Lélek; és ahol az Úrnak Lelke, ott a szabadság."
Sok erőt és hitet kívánok az első lépésekhez az új világban!
Sok erőt és hitet kívánok az első lépésekhez az új világban!
Volt Tanú 2013.01.28. 07:38:19
@reboot: Jaj, azok jók, nagyon szerettem őket annak idején :-)
@sefatias: Sapka van rajtad?
@világítótest: Aztán még itt van ez is, Apostolok cselekedetai 4:13-20:
A vallási vezetők látták, hogy Péter és János milyen bátrak, s mikor megtudták, hogy tanulatlan és egyszerű emberek, nagyon elcsodálkoztak. Azt is tudták róluk, hogy Jézus követői voltak, de mivel a meggyógyított férfi ott állt mellettük, nem tudtak semmit sem válaszolni. Ekkor kiküldték őket a teremből, és így tanakodtak: „Mit tegyünk ezekkel? Mert kétségtelenül csodát tettek, ezt mindenki tudja Jeruzsálemben, ezt mi sem tagadhatjuk le. Valahogy mégis meg kell akadályoznunk, hogy ez tovább terjedjen a nép között. Tehát fenyegessük meg őket, hogy többé senkinek se beszéljenek annak az embernek a nevében!” Majd behívták Pétert és Jánost, és megparancsolták nekik, hogy többé senkinek ne beszéljenek Jézusról, és ne tanítsanak az ő nevében. Az apostolok erre így válaszoltak: „Gondoljátok meg, jónak látja-e Isten, ha inkább nektek engedelmeskedünk, mint neki! Ami azonban minket illet, mi nem hallgathatunk, hanem beszélnünk kell arról, amit láttunk és hallottunk.”
@sefatias: Sapka van rajtad?
@világítótest: Aztán még itt van ez is, Apostolok cselekedetai 4:13-20:
A vallási vezetők látták, hogy Péter és János milyen bátrak, s mikor megtudták, hogy tanulatlan és egyszerű emberek, nagyon elcsodálkoztak. Azt is tudták róluk, hogy Jézus követői voltak, de mivel a meggyógyított férfi ott állt mellettük, nem tudtak semmit sem válaszolni. Ekkor kiküldték őket a teremből, és így tanakodtak: „Mit tegyünk ezekkel? Mert kétségtelenül csodát tettek, ezt mindenki tudja Jeruzsálemben, ezt mi sem tagadhatjuk le. Valahogy mégis meg kell akadályoznunk, hogy ez tovább terjedjen a nép között. Tehát fenyegessük meg őket, hogy többé senkinek se beszéljenek annak az embernek a nevében!” Majd behívták Pétert és Jánost, és megparancsolták nekik, hogy többé senkinek ne beszéljenek Jézusról, és ne tanítsanak az ő nevében. Az apostolok erre így válaszoltak: „Gondoljátok meg, jónak látja-e Isten, ha inkább nektek engedelmeskedünk, mint neki! Ami azonban minket illet, mi nem hallgathatunk, hanem beszélnünk kell arról, amit láttunk és hallottunk.”
reboot (törölt) 2013.01.28. 08:43:53
@svtor: az választja, akinek épp erre a megoldásra van szüksége, és van annyi agya, hogy ezt tudatosan teszi, okkal
figyi, a bent levő ellenzéki véntől (aki totál nem ért egyet a szervezettel, de pozícióban marad, hogy ki tudjon szivárogtatni belső információkat) a valamilyen bűnért kiközösítettig (aki a kirakása után jön rá, hogy eddig hol volt) elég sokféle státusz van
mindenki a saját bőrét viszi vásárra ! válasszon hát olyan megoldást, amit vállalni is tud ... hozzáteszem, igazán gáláns megoldás úgysincs ...
bár az esetek nagy többségében a kialakult státusz nem egy szándékos döntés végeredménye, hanem kapálózásé, és sodródásé
figyi, a bent levő ellenzéki véntől (aki totál nem ért egyet a szervezettel, de pozícióban marad, hogy ki tudjon szivárogtatni belső információkat) a valamilyen bűnért kiközösítettig (aki a kirakása után jön rá, hogy eddig hol volt) elég sokféle státusz van
mindenki a saját bőrét viszi vásárra ! válasszon hát olyan megoldást, amit vállalni is tud ... hozzáteszem, igazán gáláns megoldás úgysincs ...
bár az esetek nagy többségében a kialakult státusz nem egy szándékos döntés végeredménye, hanem kapálózásé, és sodródásé
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.28. 08:55:12
@reboot: >>bár az esetek nagy többségében a kialakult státusz nem egy szándékos döntés végeredménye, hanem kapálózásé, és sodródásé <<
Ezt szeretem benned, a pontos megfogalmazásokat. Ez tényleg így van. Bár van néhány kivétel, a legtöbben csak beleugrottunk egy gödörbe, aminek nem láttuk az alját. Aztán csak zuhantunk, közben kapálózunk, próbáljuk irányítani magunkat, de sokszor csak a tehetetlenség van, de azt kezdjükérezni, hogy bár az alját még nem látjuk a gödörnek, azért ez a zuhanás sem rossz. Ráadásul minél több ideje zuhan az ember, annál biztosabb abban, hogy Isten kezében fog landolni
Ezt szeretem benned, a pontos megfogalmazásokat. Ez tényleg így van. Bár van néhány kivétel, a legtöbben csak beleugrottunk egy gödörbe, aminek nem láttuk az alját. Aztán csak zuhantunk, közben kapálózunk, próbáljuk irányítani magunkat, de sokszor csak a tehetetlenség van, de azt kezdjükérezni, hogy bár az alját még nem látjuk a gödörnek, azért ez a zuhanás sem rossz. Ráadásul minél több ideje zuhan az ember, annál biztosabb abban, hogy Isten kezében fog landolni
reboot (törölt) 2013.01.28. 09:12:07
@sefatias: ezért sem szabad kardoskodni egyik megoldás mellett, vagy ellen sem
ha volna tuti, egyetlen jó megoldás, arra már rég rájött volna a világméretű exjt közösség
sok olyan jt van, aki bent marad a barátok, család miatt, miközben külföldi, vagy épp hazai blogokon lóg, kommentel
jó pár olyan személy is van, aki minden marhaság ellenére a jt féle alapigazságokban hisz, így nem érzi szükségét a kilépésnek
de olyan is van aki csak odáig jutott, hogy rásszel, ráderford hamis próféta volt, aztán megírta az elkülönülő levelét, és utána a vízözön ... ne törődve barátokkal, családtagokkal, kőkeményen kiállt a az mellett, amit felismert
jézus urunkat volt, aki mindent eldobva követte azonnal, meg voltak a 'titkos' tanítványok, akik vacilláltak ... mégse küldte el őket a bánatba ... pl. nikodémusz
péternek keményen beszólt, nikodémuszt csak megkérdezte, hogy 'izrael tanítójaként ezt nem tudod?'
szerintem tudja a jó pásztor, hogyan hívogass a juhait, aki meg az ő juha, az hallja a hangját a hangzavarban is :)
ha volna tuti, egyetlen jó megoldás, arra már rég rájött volna a világméretű exjt közösség
sok olyan jt van, aki bent marad a barátok, család miatt, miközben külföldi, vagy épp hazai blogokon lóg, kommentel
jó pár olyan személy is van, aki minden marhaság ellenére a jt féle alapigazságokban hisz, így nem érzi szükségét a kilépésnek
de olyan is van aki csak odáig jutott, hogy rásszel, ráderford hamis próféta volt, aztán megírta az elkülönülő levelét, és utána a vízözön ... ne törődve barátokkal, családtagokkal, kőkeményen kiállt a az mellett, amit felismert
jézus urunkat volt, aki mindent eldobva követte azonnal, meg voltak a 'titkos' tanítványok, akik vacilláltak ... mégse küldte el őket a bánatba ... pl. nikodémusz
péternek keményen beszólt, nikodémuszt csak megkérdezte, hogy 'izrael tanítójaként ezt nem tudod?'
szerintem tudja a jó pásztor, hogyan hívogass a juhait, aki meg az ő juha, az hallja a hangját a hangzavarban is :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.28. 10:35:49
@reboot: így van tesa! egyetértek.Én meg vagyok elégedve a jelenlegi helyzetemmel. De az is igaz, hogy egyéniségemből kifolyólag némi időre van szükségem, hogy megtaláljam a ballanszot
reboot (törölt) 2013.01.28. 11:18:17
@sefatias: tudod, 'az vesse rá az első követ, akinek nincs bűne'
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.28. 11:20:59
@reboot: így van. dobálózzon az akinek nincs vaj a füle mögött. Nekem van.
kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.28. 15:24:09
@világítótest:
Előttem van egy gondolat azt hiszem a Szalai András:Jehova és a Szervezet című kötelezőből.....
..."ha Istenért kerültél a szervezetbe akkor Istenért el is fogod tudni hagyni"...
Ez nagyon igaz...a kérdés,hogy Te miért?
:)
Tudod az a legérdekesebb az egészben számomra,hogy itt szervezeten kívül is megtaláltam Istent ha nem így lenne,..most én is lelkiismereti válságban,...önvádaskodásba,szellemi posványba süppedve sínylődnék a Hű és Bölcs szellemi táplálékai híján....De nem így van,...pont hogy fordítva
.....de meg kellett tanulnom jelképesen újra járni,...gondolkozni,...és szépen az alapoktól újra felépíteni mindent....ha ez megvan vissza tér a lelki nyugalom ,a kiegyensúlyozottság tovatűnik a kétely....egy eddig teljesen ismeretlen új keresztényi egyéniség alakul ki.
Amúgy...az én esetemben amikor eljöttek csak én használtam a bibliát egyedül,....ők elő sem vették meg sem próbálkoztak védeni a mundért.
De ezt hosszú lenne most leírnom:)
Előttem van egy gondolat azt hiszem a Szalai András:Jehova és a Szervezet című kötelezőből.....
..."ha Istenért kerültél a szervezetbe akkor Istenért el is fogod tudni hagyni"...
Ez nagyon igaz...a kérdés,hogy Te miért?
:)
Tudod az a legérdekesebb az egészben számomra,hogy itt szervezeten kívül is megtaláltam Istent ha nem így lenne,..most én is lelkiismereti válságban,...önvádaskodásba,szellemi posványba süppedve sínylődnék a Hű és Bölcs szellemi táplálékai híján....De nem így van,...pont hogy fordítva
.....de meg kellett tanulnom jelképesen újra járni,...gondolkozni,...és szépen az alapoktól újra felépíteni mindent....ha ez megvan vissza tér a lelki nyugalom ,a kiegyensúlyozottság tovatűnik a kétely....egy eddig teljesen ismeretlen új keresztényi egyéniség alakul ki.
Amúgy...az én esetemben amikor eljöttek csak én használtam a bibliát egyedül,....ők elő sem vették meg sem próbálkoztak védeni a mundért.
De ezt hosszú lenne most leírnom:)
Aranyosi 2013.01.28. 22:16:09
üdv mindekinek
Meg volt a bíróim nem tudtak fogást venni rajtam 3,5 ó tartott. Sikerűlt hang felvételt készíteni kb.1ó időt. Fedésben részesítettek amit nem jelentenekbe.Többit később,türelem.
Meg volt a bíróim nem tudtak fogást venni rajtam 3,5 ó tartott. Sikerűlt hang felvételt készíteni kb.1ó időt. Fedésben részesítettek amit nem jelentenekbe.Többit később,türelem.
Nεω 2013.01.28. 22:21:37
@világítótest:
rendben, várjuk a megosztani kívánt információkat.
Azt megkérdezhetem, hogy hogy jutott el a dolog egyáltalán a bíróiig? Mert elviekben arra akkor kerül sor, ha többszöri tanács után is terjeszted a hitehagyott nézeteket, vagy szakadást idézel elő általuk.
"Jogos" volt ez a bírói inkvizíciós procedúra egyáltalán? Úgy értem, adtál rá okot a saját törvényeik alapján? Ha szabad kérdeznem persze...
Üdvözlet, és a legjobbakat!
rendben, várjuk a megosztani kívánt információkat.
Azt megkérdezhetem, hogy hogy jutott el a dolog egyáltalán a bíróiig? Mert elviekben arra akkor kerül sor, ha többszöri tanács után is terjeszted a hitehagyott nézeteket, vagy szakadást idézel elő általuk.
"Jogos" volt ez a bírói inkvizíciós procedúra egyáltalán? Úgy értem, adtál rá okot a saját törvényeik alapján? Ha szabad kérdeznem persze...
Üdvözlet, és a legjobbakat!
Neo 2013.05.16. 08:18:33
@világítótest: Együtt érzek. Én is tag vagyok és nem tudom mi legyen..., mindenki tanú akivel csak kapcsolatban vagyok. Vagy ők, vagy az igazság.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.05.16. 09:24:59
@Neo: sosem szabad ennyire kisarkítani a dolgokat. Tudod mi az igazság?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.05.16. 09:45:45
@Neo: nem az igazság miatt kell elhagyni a szervezetet, hanem a hazugságai miatt. Az igazság felismerése sokkal hosszabb folyamat, mint a hazugságé.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.05.16. 09:55:37
@Neo: ne kapkodj el semmit tesó. én az egyházelhagyás híve vagyok, de azért nem eszik olyan forrón a kását. lassan járj tovább érsz. Van amit nem tudsz megcsinálni, ha még bent vagy, és van amit már nem tudsz megcsinálni, ha már kint vagy. A szálakat el kell varrni, és utána lépni.
Neo 2013.05.16. 16:03:19
@sefatias: Mire gondolsz? Én miotta tudom az igazságot azotta nem nagyon vagyok türelmes és hallgatag. Mindig az jár a fejembe hogy kinek mit kéne mondani vagy kérdezni. Nehéz képmutatással szolgálni. Én is sokat gondolkoztam azon hogy amig bent vagyok addig mit kéne tennem?! És többet tehetek ha már nem vagyok bent? Nem tudom a válaszokat. Nehéz...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.05.16. 16:07:21
@Neo: egyszer írtam erről. És alapvetően azon a véleményen vagyok, hogy a kilépés többet ér mint a bent maradás. De mindenki maga látja, ismeri a körülményeit. Ezt olvasd el: sefatias.blog.hu/2012/11/12/kint_vagy_bent
Neo 2013.06.03. 08:32:35
Tegnap megnéztem a Názáreti Jézus című filmet és mit ne mondjak, a vének stílusa és mentalitása teljesen egyezik a farizeusokéhoz.
Megdöbbentő most más szemmel látni mindent a gyülekezetben. JT hártya nélkül a szememen!
Megdöbbentő most más szemmel látni mindent a gyülekezetben. JT hártya nélkül a szememen!
Utolsó kommentek