EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Segítségkérés

2012.11.08. 21:05 | Johnny Joker | 12 komment

Szia!
Először is nagyon köszönöm, hogy fordulhatok hozzád a problémámmal.
 
A sógornőmről lenne szó.
Kb. 8 éve állt be a J.T. szektába. Egy életvidám lány volt, de túlságosan jóhiszemű. Ateista családból származik. Felnőttként keresztelkedett meg római katolikussá. De a hit keresése közben több vallás és szekta tanait elolvasta, míg végül egy ismerőse hatására a J.T. szekta követője lett. Sajnos későn tudtuk meg, hogy közéjük jár, mivel az anyósom végig falazott neki. Teljesen véletlenül tudtuk meg az igazságot. A lakásuk felújítása közben véletlenül befutottam pár zsák csemperagasztóval és láttam, hogy az anyósom egyedül takarít. Kérdésemre, hogy hol van Dóra, az volt a válasz, hogy kongresszuson Szerencsen...
Kongresszuson? Ekkor esett le, hogy hová jár. Az anyós válasza az volt: "Az is csak 1 vallás." Mondtam neki, hogy nem egészen, és ami infóm volt a szektáról, megosztottam vele. Sajnos igazam lett. Egyre távolabb került a családtól és egyre több időt kezdett tölteni a szektában. Kezdtek megjelenni a "véletlenül" asztalon felejtett Őrtornyok... Mindennapossá vált szüleivel a nézeteltérés. Mikor házalni kezdett, hiába könyörögtek neki, hogy legalább az utcájukban ne házaljon... De éppen az ellenkezőjét érték el a szidással: még inkább eltávolodott tőlük. Az apósom egészsége erre ment rá (ő sem tudott arról, hogy hová jár). Egyfolytában azt kérdezgette tőlünk: "Hol rontottam el a nevelését?" Aztán 1 reggel infarktust kapott és meghalt. A halála után Dóra normálisan kezdett viselkedni, de folyamatosan jöttek hozzá a J.T.-k a gyászoló házba... Az volt az érzésem, hogy őrzik, nehogy visszatérjen az élete a normális mederbe. A temetés után 3 héttel hozzáment 1 J.T-hez. Aztán azt vettük észre, hogy a gyerekeinket kezdik el "puhítani", hogy nincs karácsony és hasonló dolgok. Ekkor kiakadtam és azt mondtam nekik, ha ez még egyszer előfordul, nem lesz mivel beszélniük, mert széttépem a szájukat. Befejezték, de azóta a köszönésen kívül semmi kapcsolatunk sincs. Viszont az anyósomhoz elkezdett "hazajárni", de nem térítő szándékkal, hanem mert a kezdeti nagy lelkesedés elmúlt mind a házasságában, mind a szektában. Úgy látjuk, mostanra csak valamiféle félelem tartja közöttük...
 
Bocs, hogy ilyen részletesen leírtam a történetet, de nagyon szeretnénk kihozni onnan, csak azt nem tudjuk hogyan kezdjünk hozzá... Ebben szeretném a segítségedet kérni!
 
A harag nem volt jó tanácsadó. Talán a szeretet az lesz.
 
Nagyon köszönöm a segítségedet előre is!
lionking001
[a nevet megváltoztattuk]

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr714897880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

névtelenül 2012.11.08. 21:57:58

Szia. Itt lesznek tőlem tapasztaltabbak is. Nem tudom, mit mondjak.
Kihozni, ezt írod. De mégis hogyan gondolod? Talán nem önként ment oda?
Figyelj, ő most kómában fekszik, és szinte semmi kapcsolata sincs a külvilággal. Nem reagál. Most nem tehetsz semmit, csak várhatsz, vajon elkezd-e ébredezni. Ez azonban nem jelent passzív várakozást. Addig is tanulj. Tanuld még mit állít ez a szekta. Tanuld meg mit nem szabad mondani egy Jehova tanújának. Olvass sokat ezen és a hasonló blogokon. És ha látod hogy ébredezik, kamatoztasd atudásod.
De vigyázz, előbb tanulj, s csak azután próbálkozz. Mintha tojáson lépkednél. Veszélyes vizek. Nehéz segíteni. Az első lépést onnan kifelé neki egyedül kell megtennie, te csak ezután segíthetsz.
Ez csak az én véleményem. Nem voltam tanú. Voltam már a helyedben.
Áldás, Békesség.

névtelenül 2012.11.08. 22:01:52

És még valami. Hogy nekem sikerült-e? Nos, azt hiszem igen. De nem úgy, ahogyan szerettem volna. Ez is hozzátartozik. Isten nem úgy gondolkodik mint én.
Még szerencse. :)

Consuelo 2012.11.08. 22:34:02

Az előttem szólóhoz hasonlóan, azt mondhatom, vannak itt tapasztaltabbak. S az én véleményem korántsem autentikus, csupán egy szösszenet.

Értékelem „aggódásodat”, de a levélből nem derül ki világosan a cél, hogy miért is akarjátok kihozni? Mert szerintetek már csak félelemből van ott? S, mi lesz vele, ha kijön? Mit kap helyette? Ti tudtok adni valamit, ami pótolja? (Ezek csak csendes kérdések). Véleményem szerint sok tanú, azért nem jön ki, mert utána nincs hová mennie, s valahol a közösség iránti igény a lelki jólétünkhöz tartozik.

Ha értelmezni próbálom a levelet, számomra az jön le, hogy volt egy lány, egy útkereső, s ha keresgélt, akkor nem volt stabil amit kapott. A Mama ezt empatikusan kezelte. S itt van egy , bökkenő:

"Az apósom egészsége erre ment rá (ő sem tudott arról, hogy hová jár). Egyfolytában azt kérdezgette tőlünk: Hol rontottam el a nevelését.” Ha az Após nem tudta, hová jár (bocsánat a frivolságért, de akkor mitől kapott infarktust?). A Tanúknak vannak hibáik és sok lelki nyomorúságért okolhatók. De, nem vagyok benne biztos, hogy az Apa halálát az Ő számlájukra kelleni írni.

A gyász évekig tart, s azt gondolom, hogy bár az én gyászomban lettek volna mellettem. A gyászban nincs normál kerékvágás, akkor gyász van. S, ha voltak ebben segítői számomra ez nem megvetendő.

A sorokból azt érzem, hogy itt a szektáskodás a gond. A mindegy, hogy hová, de oda ne! Megértem. Egy kisebb közösségben ez rém ciki lehet.
S ahogyan a levél író írta:
„A harag nem volt jó tanácsadó. Talán a szeretet az lesz.”

Hát, akkor a szeretet szellemében fogadjunk el másokat, úgy ahogy vannak, hogy ott tartanak az útjukon ahol., és azt hogy senkit nem menthetünk meg! Mindenki csak magát mentheti meg!

Remélem nem bántottam meg senkit.

Volt Tanú 2012.11.09. 10:37:24

Az biztos, hogy az ellenkezés csak azt eredményezi, hogy még inkább oda akar tartozni, mert annak bizonyítékaként fogják fel, hogy náluk van az igazság. Nagyon nehéz, mert azt kell tenned, hogy nem teszel semmit, csak ott vagy, és nem utasítod el, ha esetleg valamivel hozzád fordul. Nem lehet "kihozni" onnan őket, mert ahhoz meg kéne változtatni a hitét, amihez - sajnálom, hogy ezt kell mondanom - kevés vagy, és minden mesterkedést azonnal kiszúrnak. Iszonyú nehéz feladat, mert passzívan végig kell nézni, hogy mit csinálnak, toleránsnak kell lenni velük szemben, és csak remélni lehet, hogy kijönnek saját jószántukból. A legtöbb, amit tehetsz, hogy imádkozol értük.

svtor 2012.11.09. 15:44:47

Ez egy nagyon jó kis cikk. Esetleg megpróbálkozhatnál vele, hogy nézze meg a sógornőd is. Teljesen általánosan ír a vallásokról...
nem ír igehelyeket, nem nevez meg tévtanításokat mégis nagyon elgondolkodtató. Nincs benne konkrét előítélet a tanúk felé. Próbáld meg megkérni arra, hogy olvassa el és mondjon róla véleményt.
www.apologia.hu/index.php/vallasok/tanacsok/74-vallasi-fogyasztovedelem

Volt Tanú 2012.11.09. 16:08:05

Nagyon jó cikk, esetleg ki lehet próbálni, bár én szkeptikus vagyok. Nálam nem jött volna be annak idején, de ez mondjuk nem jelent semmit.

lionking01 2012.11.09. 16:18:29

Nem cikknek készült(azt nem tudom,hogyan kell)...kiírtam magamból a tényeket és a gondolataimat.
"Teljesen általánosan ír a vallásokról..."
Római katolikus vagyok,de nem szoktam "köpködni" mások vallását(hangsúlyozom:vallását)
"nem ír igehelyeket"
Én a hitemet megélem...nem tudom szóval jól megfogalmazni,de érzem az "erejét"
Írhatnék végtelen sok igehelyet, talán még meg is magyarázhatnám....de minek? Más meg meg lehet másként magyarázná...de minek?Ha nem tudja megélni...
"nem nevez meg tévtanításokat "
Tele van velük az internet..minek soroljam fel őket még én is?
"Nincs benne konkrét előítélet a tanúk felé"
Miért lenne?Nem ők tehetnek róla,hogy egy kegyetlen szekta "rabszolgái" Csak talán rosszkor voltak rossz helyen és elsodorta őket az "ár". Az ártó szó hatalma kegyetlenebb bármilyen fegyvernél...

Köszönöm neked és mindenkinek aki válaszolt!

Volt Tanú 2012.11.09. 17:40:54

@lionking01: Az apologia.hu cikkéről volt szó, amit svtor linkelt be

svtor 2012.11.09. 20:49:51

@Volt Tanú: A volt barátnőmnek adtam oda ezt a apológiás cikket. Nem tudom mennyire hatott rá, mivel még nem találkoztunk. Az számomra is világossá vált, hogy elképesztően nehéz magától kijönni onnan. Tovább "könnyíti a helyzetét, hogy az anyukájával együtt él, aki már vagy 20 éve tanú és igen uralkodó jellemű. Próbáltam neki sokféle módon segíteni, de egyelőre nincs még érezhető eredménye. Az biztos, hogy az imaélete az embernek ilyenkor megnő. Neked mi segített, hogy ki tudj jönni?

Nεω 2012.11.09. 21:27:30

@lionking01:

Legyél szeretettel üdvözölve első hozzászólásodat követően!

Nεω 2012.11.09. 21:29:51

@lionking01:

És a cikket is köszönjük... Elnézést, ezt még nem tettem meg.

Volt Tanú 2012.11.09. 21:31:52

@svtor: Hát ez egy hosszú folyamat volt, évekig érlelődött, nagyon sok eseménnyel és hatással, amiket most nem szeretnék részletezni, de senki emberfia sem akart "kiszedni" engem onnan. Szépen lassan elfogyott a lelkesedésem, elkezdtek nagyon zavarni a visszásságok, kiüresedett a hitem és fokozatosan inaktívvá váltam. Akkor döntöttem el, hogy elkülönülök, amikor rájöttem, hogy elsősorban nem Isten szeretete volt az indítékom, hogy csatlakozzak, hanem valami nagyon más. Azért léptem ki, hogy megtudjam, vajon az akkori fejemmel, kívülről nézve, újra Tanú akarnék-e lenni. Legalábbis ezeket fogalmaztam meg magamnak tudatosan. Azt az örömet nem akartam megadni senkinek, hogy ő döntsön a sorsom felől azzal, hogy kiközösít. Így hát beleugrottam a nagy ismeretlenbe és először sokáig nagyon féltem, hogy mi van, ha mégis igazuk van a Tanúknak, ez még mindig ne múlt el teljesen. Ezt leszámítva mázlim volt, hogy nem volt olyan, aki belülről nyomást tudott volna gyakorolni rám, megvolt nekem az a luxus, hogy nem kellett, hogy érdekeljen, ki nem fog köszönni nekem. Ugyan nem volt egy darab "világi" barátom sem, de kerestem magamnak közösséget, ahol emberi kapcsolatokat tudtam kialakítani. Ezzel egyidejűleg elkezdtem szétnézni a neten, elolvastam a Lelkiismereti válságot, kezdett felnyílni a szemem, és lassacskán megnyugodtam, hogy valószínűleg életem legjobb döntését hoztam meg. Mindezek mellékhatásaként teljesen elfordultam a keresztény tanításoktól, máshol kerestem szellemi vezetést, és csak néhány éve fokozatosan tudtam ismét szembenézni a kereszténységgel és ezzel az egész kérdéskörrel. Nagyon fájdalmas folyamatra vállalkozik, aki erre adja a fejét, és ha még zsarolják is belülről, az iszonyú traumatikus lehet, és nem tudom, én mit tettem volna, ha velem is megteszik. Mondjuk a vének az elkülönülésemkor mondták, hogy a földi örök életemmel játszom, de ez a szöveg momentán nem érdekelt, mert egyrészt meghoztam a döntést és gyorsan véget akartam vetni a beszélgetésnek, másrészt azt gondoltam, hogy Isten látja a lelkemet, és jobb őszintén elkülönültnek lenni, mint hazug indítékkal Tanúnak, és ha tényleg szeret, akkor ezt figyelembe fogja venni. Ma már nem álmodok olyat, hogy visszamegyek és újból Tanú leszek. Nagyjából ennyi az, ami publikus a sztoriból. Ha konkrét kérdés van, privátban szívesen válaszolok.
süti beállítások módosítása