EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 73.

2012.11.05. 08:42 | Johnny Joker | 99 komment

Sziasztok, pár napja kezdtem olvasgatni az interneten és ide találtam. Gondolhatjátok miért, mert valami nyomta a lelkemet és egyszerűen beírtam a keresőbe, hogy Jehova tanúi és kijött ez az oldal. Szinte minden itt található szövegen átfutottam és rájöttem miért érzem olyan rosszul magam. Szeretném én is elmesélni a történetemet, bár álnéven vagyok mégis minden tanú akikkel kapcsolatban voltam, könnyen rá fog jönni ki is vagyok valójában, mert történetem egyedi.

41 éves nő vagyok, 1992-ben merítkeztem alá, de keresztelkedésem után közvetlenül beleestem egy "parázna" kapcsolatba egy "világi" férfival akivel végül összeházasodtunk és 10 évig voltunk együtt. Nem különültem el, nem lettem kiközösítve, pusztán nem mentem többé. Nem volt bíróim, a tanuk nem kerestek, így telt el 20 év. A 20 év alatt sok minden történt, de nem lényeges, a részletekbe nem mennék bele, viszont az fontos, hogy első férjemtől elváltam egy gyerekkel, majd a másodszor is férjhez mentem és lett még egy gyerekem a második férjemtől is. 2011 nyarán férjem súlyos depresszió után felakasztotta magát a saját padlásunkon és én találtam meg az akkor még 5 éves lányommal. Nem kell részleteznem mit éltünk át és élünk át azóta is.

Mivel lelkileg tönkre mentem, úgy gondoltam visszatérek Jehova tanúihoz, hiszen szép emlékeim voltak róluk és vágytam arra a meghitt szeretetre amit akkor tapasztaltam, amíg közéjük tartoztam. Kértem magam, hogy visszatérhessek, hiszen nincs semmi akadálya annak, hogy újra tanú legyek. Miután felvettem a kapcsolatot velük volt egy bírói meghallgatásom, három vénnel. Soha nem voltam még semmilyen tárgyaláson, de ott abban az egy órában, úgy éreztem magam, mint egy többszörös gyilkos akinek sok ember vére szárad a lelkén. Mindent részletesen el kellett mondanom, mi történt a 20 év alatt, és ők közben jegyzeteltek és megvetően néztek rám. Azt hittem elsüllyedek szégyenemben, aki már volt ilyen meghallgatáson tudja mit éltem át. Szerencsére visszafogadtak, csupán nem szólhattam hozzá és nem olvashattam fel bibliaverset. Minden szép simán ment egy ideig. Egyszer aztán elkezdődött életem legpocsékabb időszaka. Folyamatosan figyelve voltam, és mindenért szóltak, főleg a gyerekemet érték inzultusok aki nem járt soha gyülekezetbe, de elvárták tőle, hogy 2 órán keresztül mozdulatlanul üljön, ne menjen ki pisilni, ne igyon, ne egyen, sőt ha nem bírok vele vigyem ki a wc-be és verjem meg. Hozzá kell tennem ezt egy olyan vén mondta akinek nincs gyereke. De itt a történetnek nincs vége, ez a bizonyos vén és a felesége végül olyan közel került hozzánk, hogy azon vettem észre magam, szinte semmiben nem dönthetek én. Megszabták kivel barátkozhatok, a világiakkal egyértelmű, hogy nem, na de, hogy a testvérekkel se, mert xy testvérnő nem jó szellemiségű, meg z család rossz hatással lesz rád. Ja meg ne menj el az óvodai ballagásra, mert teljesen felesleges az összejövetel fontosabb, ne menj el frissen műtött nővéredhez, mert az összejövetel fontosabb stb. stb. Kezdtem egyre rosszabbul érezni magam és mélyebbre süllyedni az egyébként is rossz lelkiállapotom miatt amit a férjem halála okozott. Közben meg azt tanultuk, hogy az árvák és özvegyeket különösen nagy szeretettel kell kezelni. Kérdem én? A lelki terror az a szeretet egyik kinyilvánítása? Ugye nem, de még mindig nincs vége. Középiskolás fiam aki első házasságból született, elég rossz lelkiállapotú a minket ért tragédia után és azt is nehezen viselte, hogy az anyja nem engedi meg neki, hogy a barátnője itt aludjon, mert Jehova szervezete elítéli. Sok-sok veszekedés sírás után a vének elé kerültem. Egy elég idős régi vénhez, amolyan begyepesedett fajtához. Már akkor úgy gondoltam, ott hagyom ezt az egészet én nem bírom tovább. Szerencsére a meghallgatáson volt még egy vén aki szelídebb, mint a másik idős vén. Nesze neked özvegyek és árvák, úgy le lettem teremtve, hogy végig sírtam az egész megbeszélést. Kaptam hideget meleget, de nem ám halkan és szelíden, hanem emelt hangon, szinte már kiabált velem a vén, hogy mert ezt így kell, meg úgy kell és ha a fiam nem egyezik bele akkor zavarjam el otthonról, menjen ahova akar én akkor sem engedhetem meg neki, hogy ott aludjon a barátnője. A fiam 17 éves. Kérdem én, hova zavarjam? Senkim nincs, engedjem az utcára? És a gyámhatóság? És egyébként is én szeretem a gyerekeimet és senki kedvéért nem fogom kitenni az utcára. Ez szeretetre vall? Ezt várja el tőlem Isten? Tényleg ilyen kegyetlen? Nem! De ami kiverte a biztosítékot az az volt. Előbb említett vén felesége elkezdett nyomozni utánam, kivel, mikor, hol, mit csinálok. Mindenképpen valami hibát akart keresni bennem, na ekkor borult ki a bili. Ez már mindennek a teteje. Hát mi vagyok én? Bűnöző? Miért kell nekem mindennap feszültségben élnem és attól rettegnek mit rontok el.

Az utolsó összejövetelen amin voltam október 16-án azért vettem részt, mert volt egy előadásom, amit még meg akartam tartani, nehogy gondot okozzak neki. Azóta nem mentem és most azon vagyok, hogy megírom az elkülönülő levelemet. Köszönöm, hogy leírhattam bánatom.

firstkiss

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr424889675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bornagain 2012.11.05. 09:15:52

Kedves "firstkiss"!
Eseted egy újabb szomorú bizonyíték arra, milyen "szeretet lakozik" az egyigazvallás tagjaiban!
Talán szerencsés vagy, ha nincsenek JT rokonaid, így nem veszítel el senkit!
Kívánom, hogy rendezodjon az életed és tudj még boldog lenni!

Oswald Spengler 2012.11.05. 09:43:50

Valóban szomorú történet és a baj az,hogy valóban sok helyen tapasztalható ilyen állapot. Sajnos nagyon sok érzelmi kretén van a vének. között.

Oswald Spengler 2012.11.05. 09:47:55

@bornagain: "Eseted egy újabb szomorú bizonyíték arra, milyen "szeretet lakozik" az egyigazvallás tagjaiban!"
Legyünk azért polkorrektek és ne általánosítsunk.
Igenis vannak nagyon jó gyülekezetek, ahol valóban szeretik egymást,támogatják a gyengéket,stb.
Ilyen alapon az "egyigazvallás" helyére bármilyen vallásszervezetet írhatunk.

bornagain 2012.11.05. 10:09:28

@Oswald Spengler:

Nagyon tisztelt *Oswald Spengler*!
Szándékosan nem írtam oda semilyen vallásszervezet nevét - akinek nem inge, ne vegye magára!
Elég sok gyulekezetet(felekezetet) ismerek, tokéletes nem létezik - azonban az itt leírt sok-sok szomorú tapasztalat egyre sem ennyire jellemzo - lehet, hogy még abban a szervezetben, amely a "HIT" szót tuzte ki a megnevezésében!

Sheylla 2012.11.05. 10:39:42

A levelek olvasása során azt érzem, ebbe a vallásba vagy beleszületnek a tagok, vagy már előzőleg is sérült embereket hálóznak be, mert egészséges lelkületű ember nincs "kereső fázisában" felnőttkorában. És ezek az önjelölt fegyelmezők, akik nagy valószínűséggel maguk is pszichésen betegek, mégjobban mélyrerántanak segítségre szoruló embereket.
Csak azt nem értem milyen erkölcsi alapon kérik számon mások elmúlt 20 évét....Az nem elégséges, ha valamely eltévelygő visszatér? És kíváncsi lennék, hogy ezeket a jelentéseket elküldik a Társulatnak? És ott elolvassa valaki? Ez olyan, mint egy mikrokommunista világ. Fanatikus eszmék, besúgások, vallatások, meghúrcolások...Én nem vagyok katolikus párti, de ennél még a gyónás is jobb, mert az ember önkéntesen megy oda, és nem a megalázás érzésével távozik, hanem valamiféle megkönnyebbüléssel. Mire gondolnak közben, tényleg elhiszik, hogy attól lesznek jók Isten szemében, ha pl. mások parázna lépéseit részletesen lejegyzetelik? Isten mindent lát, neki nincs szüksége az információkra....

bornagain 2012.11.05. 10:50:48

@Sheylla:
Kedes Sheylla!
Nekem ez inkább perverziónak tunik, amit tesznek, minthogy a bibliai tiszta erkolcs megorzésének!
És egyfajta (képletesen) "rabszolgakereskedelemnek"!
Isten óvjon egy olyan Új Világba bekerulni, amit ezek fognak "kormánnyozni"! :-(

Oswald Spengler 2012.11.05. 11:55:52

Emberekkel bánni, mások érzéseit megérteni talán a világ egyik legnehezebb feladata.
A JT között található vének döntő többsége ingerszegény környezetből jövő, nagyon egyszerű gondolkodású ember. A viszonylag gyors "szellemi" előrehaladás és vénné kinevezés egy hamis -és egyben nagyon veszélyes - önértékelést és önbizalmat alakít ki. Mivel nem rendelkezik csak egy minimális érzelmi intelligenciával, sok vén azt gondolja, hogy ő a kinevezése után nagyobb agytérfogattal rendelkezik és MINDEN problémára tudja a megoldást.
A gond az, hogy a WBTS ráadásul folyamatosan megerősíti őket ebben,miközben sokuknak saját maguknak kellene segítséget nyújtani, mert elvesztették a realitásérzéküket. ("...adj hatalmat egy bolond kezébe, megremeg a nap, s elhalványul fénye...")

bornagain 2012.11.05. 12:48:17

@Oswald Spengler: Ezzel nyilván egyetértek.
Mivel ellenszenves számomra a faji, felekezeti, nemzeti intolerancia így nem szeretném "démonizálni" JT-it sem. Máshol is hoznak rossz dontéseket - csak éppen a százalékarány "szembeotlo".
A konklúzió pedig egyértelmuen reális!

Oswald Spengler 2012.11.05. 13:41:00

@bornagain: A %-os arány teljesen érthető. Egyetlen közösséget sem ismerek,amely ennyi fajta szabály létrehozásával és betartatásával próbálja kordában tartani a tagjait.
Sok szabály = sok szabálytalanságot kell vizsgálni,ergo nagyságrendekkel szembeötlőbb a másik életébe történő beavatkozás.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 13:44:28

@Oswald Spengler: Hát tesa... a véleményed a vénekről 100 %-ban megegyezik az enyémmel

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 13:53:10

@Oswald Spengler: Annyit tennék még hozzá, hogy a szabályok számának növelése nem egyenesen arányos a szabálytalanságok vizsgálatának számával. Szerintem hatványozódik. Tehát sok szabály sokkal több szabálytalanságot szül

Oswald Spengler 2012.11.05. 15:05:44

@sefatias: Tudod, a legutóbbi KSZI-n amikor szétnéztem a véntársaim között egy teljesen unalmas programrész alatt, az a kérdés fogalmazódott meg bennem: mit keresek én itt ??
Akikre figyeltem volna, azok le voltak tiltva a programokról, ehelyett fiatal, nyeretlen kétévesek osztották az észt, hogyan kell gyerekes családfőknek segíteni,hogy ne váljon a gyermek világi gondolkodásúvá, hogyan segítsenek a vének a depresszióval küszködőknek,stb.
Gyaklag felolvasta a vázlatot. Gondolod mennyire volt hiteles......
Persze nem szabad általánosítani. Nagyon sok jó fej vén is van, akik teljesen jól látják a hibákat,de mivel ugyanúgy küzdenek mint én, egyelőre csak röhögnek az egészen.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 15:06:08

@Oswald Spengler: @sefatias:

Ez annyira igaz,hogy az én gyülimben;a vének minden összejövetel után elfoglalták a könyvtárat azaz a kistermet titkos tanácskozás miatt.
Az ajtóba egy Őrt állítanak ,hogy senki emberfia meg ne zavarja őket!....Így persze van idejük a nyájjal lenni!

Ez évek óta így van!...Ha nincs probléma csinálnak;ha kell egymást méregetik,regulázzák persze a szeretet jegyében...mindig van valami.

-Holott úgy-tudom a vének közös megbeszélései szervezeti szinten is korlátozva vannak,hogy évente hányszor lehet;..persze lehetnek olykor kirívó esetek amik szükségessé teszik azt,hogy összejöjjenek;..no de ennyiszer folyamatosan???...EKKORA lenne a baj ??? Nem hiszem,...csinálnak,..a szúnyogot is kiszűrik! Amúgy itt is komoly gondok vannak a testület EQ-jával....Sajna,...és volt is mindig;és meg is lett az eredménye.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 15:20:06

@Oswald Spengler: @sefatias:
Sokan kimondottan a mások feletti hatalom vágy miatt törekedtek erre a tisztségre;tehát helytelen indítékból ..(persze nem mindenki);..és lám sikerült is nekik vénnek lenni.

-A tevékenységük kb. olyan volt mint amikor a kis elefántot beküldik a porcelán boltba.

Lelkeket törtek össze!...Voltak akikről tudom konkrétan ,hogy egyes vének bánásmódja miatt léptek ki a szervezetből!...ezek közül épp vasárnap találkoztam a Református gyülekezetbe!..Évek óta odajárnak!...Jól érzik ott magukat! :)...Ez gáz rájuk (vénekre) nézve nem?:)

Nεω 2012.11.05. 15:29:23

@kingdom:

Ez sok esetben nem szól másról, mint a világban lenézett, érvényesülni nem tudó emberek egónöveléséről. Az én régi gyülekezetemben sem volt ez másként (legtöbb helyen valószínűleg így van, mármint összejönnek fontoskodni) és mivel a koordinátornak volt leginkább szüksége önbizalom növelésre, a függönyt is elhúzva hagyta, hogy mindenki láthassa, még a vének közt is ő a főnök.

Egy ideig KSZ koromban engem pl. mellőztek (mert jobb programot tartottam félálomban is mint sok vén), lényegében ugyanezen ok miatt tette a KO (persze nem csak velem, valahogy a diplomások, nyelvet beszélők mindig periférián voltak a programokkal).
Nyilván az intelligensebb ember úgy van ezzel, hogy tegye ha jó neki, legalább ő jól érzi magát. Meg marad ideje másra (fontosabb dolgokra).
Csak ami zavarja az embert néha az maga a bánásmód.

De hol vannak már ezek a problémák .... Hála a Jó égnek, rég nem érintenek ezek a kicsinyes ostoba hatalmi játékok.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 15:45:43

@Τιμόθεος:

"De hol vannak már ezek a problémák .... Hála a Jó égnek, rég nem érintenek ezek a kicsinyes ostoba hatalmi játékok. "

Dettó.

Amikor néha tűnődöm magam is ezeken;mint pl. most is :)...nekem is nagy kő esik le a szívemről...nincs többé vége:)

Oswald Spengler 2012.11.05. 16:08:07

Az én helyzetem annyival szerencsésebb,hogy nem kell a saját gyülekezetemben ilyen csatákat vívnom.
Bár korban nem én vagyok a legidősebb, de vénként én szolgálok a leghosszabb ideje. Mindegyik társam tisztel - őszintén, pontosan úgy, ahogy én őket - és bár TUDJÁK hogy már nem teljes a kép nálam, mégis engem hívnak fel telefonon, nekem küldenek e-mailt ha gondjuk van.(Nem igazán járok már rendszeresen összejövetelre. Mondjuk ez is röhej,hogy fel sem vetődött bennük,hogy milyen példa az ilyen vén....)
Ezért is nehéz az ilyen embereket elhagyni,mert látom , hogy őszintén és tiszta szívből teszi azt,amit tesz és meg sem meri gondolni mik folynak a háttérben.
Nálunk sosem volt az iskolai végzettség, vagy a nyelvtudás.Sőt, amikor jött a levél a Fh-tól, hogy képesítés vizsgálatot kell tartani a kinevezett testvéreknél ahol akár a gyerek, akár a szülő felsőoktatásban vesz részt, akkor ők horkantak fel a legjobban, hogy akkor az lesz a módi,hogy kukásautóra való gyerekeket neveljenek ? Mondanom sem kell minden gyerek - kivétel nélkül- tolja a nyelvet a gyüliből, van 15 éves srác, aki most megy németből középfokra,miután tavaly lenyomta az angolt....
A legtöbb fiatal azt tervezgeti milyen fősulira,egyetemre menjen továbbtanulni.
Persze ezt nem reklámozza senki sem a kf látogatáskor és cinkos mosollyal egymásra nézve bólogatnak ha efelől érdeklődik.
Szóval, nagyon nagy robbanás lesz még itt srácok.

Oswald Spengler 2012.11.05. 16:10:36

@Oswald Spengler:

helyesbítés:
Nálunk sosem volt gond az iskolai végzettség, vagy a nyelvtudás

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 16:40:24

@Oswald Spengler:

Hát ilyen gyülekezet is van még?:)

Nem akarok ünneprontó lenni,de lehet,hogy egy szemfüles ÚJ ügybuzgó KF kiszimatolja a ti kis szellemi paradicsomotokat és belefog pancsolni a boldogságotokba csak idő kérdése.

Mert mindennek ÉKES rendben kell mennie ám!
Nálunk ez megtörtént egy párszor.
Kialakult az ULTRA TEOKRATIKUS gyülekezet!
A KF örül; ha jön minden OKÉ...Szuper-ül működik minden jön a dicséret is!...

A gond csak az,hogy bár Ultra Teokratikus-ak ;de pont hogy nem NEM Keresztények;
..ugyanis mindenki előtt nyilvánvaló mennyire figyelnek a szükségben lévőkre;az árvákra az özvegyekre;nem beszélik ki a testvérek;de jól tudják,...érzik jelen van az önzés szelleme és a többi rútság.
Kíváncsi leszek mennyire fogják a KF-ek felülvizsgálni a testvérek alkalmasságát a Fekete- és a Szürke munkával kapcsolatban:)
Na akkor lesz még nemulass :)

Ne érts félre a fogalmazásom miatt, ÉN nem járok már.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.11.05. 16:40:47

@Oswald Spengler:
"Igenis vannak nagyon jó gyülekezetek, ahol valóban szeretik egymást,támogatják a gyengéket,stb."

Igen vannak. Az Őrtorony lapjain, az emberek (főleg vének) képzeletében és egyéb mesés helyeken.
A gyülekezeted tagjainak is ez a véleménye? Vagy te magad látod ezt így?

"Emberekkel bánni, mások érzéseit megérteni talán a világ egyik legnehezebb feladata.
A JT között található vének döntő többsége ingerszegény környezetből jövő, nagyon egyszerű gondolkodású ember. A viszonylag gyors "szellemi" előrehaladás és vénné kinevezés egy hamis -és egyben nagyon veszélyes - önértékelést és önbizalmat alakít ki. Mivel nem rendelkezik csak egy minimális érzelmi intelligenciával, sok vén azt gondolja, hogy ő a kinevezése után nagyobb agytérfogattal rendelkezik és MINDEN problémára tudja a megoldást."

Azért ugye ez nem csupán a WTS hibája, mivel az ilyenhez kelle gy ember is, aki ebbe a játékba belemegy. A tanulatlanságot és az érzelmi zokniságot is lehet ám csökkenteni a hamis önbizalom helyett, de aki jól érzi magát ilyen környezetben, az is sokat elárul ám magáról....

"Nagyon sok jó fej vén is van, akik teljesen jól látják a hibákat,de mivel ugyanúgy küzdenek mint én, egyelőre csak röhögnek az egészen."

Kívülről sok dologban nevetségesnek tűnik a JT gyüli, de azért belülről nem annyira. Természetesen egy kis önhittség csodákra képes. Még azt a gyávaságot is képes legyőzni, ami a határozott kiállás mellőzése miatt lép fel.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.11.05. 16:47:19

@Oswald Spengler:
"Emberekkel bánni, mások érzéseit megérteni talán a világ egyik legnehezebb feladata."

Miért olyan nehéz ez? Főleg azoknak a krisztusi szellemben vannak?
Ja, anélkül nemhogy nehéz, hanem egyszerűen lehetetlen. Mert az illető vének saját magukat sem értik. De valóban van erre igényük? Vagy jó így nekik ahogy van és jól elvannak magukban?

Rovarölő 2012.11.05. 17:05:05

@Oswald Spengler: Azt a rézfánfütyülőjit Pajtás!
Ez mostan frankón így van, hogy pásztorbottal a kezedben itten töltöd a drága idődet a hitükben erősen megroggyantak között?
Nem semmi pali vagy! Aztán aztat lehet-é tudni, hogy az ország melyik fértályán legelteted nyájad, fújod furulyádat? Ez bátor celekedet, de kíváncsi lennék rá, ha rájönnek az aranyos véntársaid, hogy mérgezett legelőre léptél, meddig maradnának mosolygós állaptban?
Jaj, azt meg majdnem elfelejtettem, hogy egyéb iránt bírom a hozzászólásaid, remélem nem vagy titkos ügynök, vagy felderítő, mert aztat már nem csipáznám.
Próbáld beoltani a báránykákat is ezzel az itteni hangulattal, meg a testületet is, meglátod, hogy hétvégére meglesz a vidám vasárnap.
Csőkutya

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 17:09:35

@Τιμόθεος:
Eszembe jut még,hogy akkor mentem át hasonló dolgokon amikor hazajöttem a Szolgálati Kiképző Iskoláról!

Azt sem tudták;mit tegyenek;velem (tisztelet a kivételnek) az irigység miatt,hogy ő (egyik fő vén) nem vehetett részt rajta a házassága miatt.

Bármilyen feladatot eltudtam volna látni;több mint 100 nyilvánoson túl voltam már;minden feladatomat kiválóan elláttam.
Mindegyiküket messze túlszárnyaltam a tanításban !!!
Végül is Lenyomtak mint a bélyeget!
Aztán az egyik főfő vén elérte,lekicsinylő hozzáállásával,hogy igen kevés szerepkört adtak nekem.
Minden apró cseprő hibáimra azonnal ugrott;akár meg is fenyegetett!...Félve jártam gyülibe na vajon majd most mit találnak bennem amit nem az ő szájízük szerint tettem?

Éveken át csak is a hibáimat láttam, és a jót nem;...rossz érzéssel jártam a gyülekezetbe,csak muszályból.

SOHA nem kaptam 1 buzdítást sem !!!!

-Helyettem másokat tolt előre! ;nem mintha már érdekelt volna,mert igen szerénynek tartom magam;de ne voltam,hülye tudtam mi folyik körülöttem.

Évek alatt sikeresen leépítettek....és lám nekik köszönhetően bár nem tudják ,de gondolkodó emberré váltam...mert megmertem vizsgálni a másik oldalt és Isten kegyelméből kiszabadulhattam ebből az ördögi körből és soha ,de soha nem fogom engedni,hogy fennhéjázó emberek átvegyék az életem fölött az irányítást !!!

-Ha már ez a tanulsága volt is az én kis életemnek (JT Kálváriámnak) már akkor is megérte:)

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 17:18:14

@Rovarölő:

Helo;

mondod:

"Ez bátor cselekedet"
-nem ő az első,sem az utolsó :)
--------------
"titkos ügynök, vagy felderítő,"?

nem az !...csak gondolkodni tudó és merő ember:)

Rovarölő 2012.11.05. 17:20:52

@kingdom: Hékás Pajtás!
Te most be vagy rágva!
Most esett le talán az érem harmadik oldala?
Tudom, mit érzel! Én is voltam ám hasonló cipőben, pedig többet töltöttem a színházban, mint te. Már sokszor azt gondoltam, hogy kiadtam a mérgemet, aztán újra gyűlik, ahogy látom az újabb és újabb szeretet özönüket, párosulva a kergemarha kórral.
Ne bánkódj miattuk pajtikám, a függöny legördült, jöhet egy következő előadás!
Talpra magyar!

Ismeretlen név 2012.11.05. 17:21:35

Hát igen, azok a fantasztikus képesítések, amikkel a vének rendelkeznek nálunk is...

Nézzük csak:
- asztalos (nincs nyelvtudás)
- asztalos (enyhe német)
- kertész (enyhe orosz, német)
- fuvarozó (nincs nyelvtudás)
- szakács (enyhe angol)
- diplomás műszerészeti mérnök (perfekt angol, némi német)

Szerintem ez nagyjából általános...

Rovarölő 2012.11.05. 17:22:11

@kingdom: Remélem is, egyébként gondoltam!

bornagain 2012.11.05. 17:23:30

Ó de kár, hogy most royroyroy nem adhat egy bolcs "válassz"t ! :D

bornagain 2012.11.05. 17:24:11

vagy "nickkaméleon"...

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 17:29:36

@Rovarölő:

"Te most be vagy rágva!" ?

...nem annak mondanám,csak van bennem valami igazságérzet,...vagy valami ilyesmi; amit nem tudtak tönkretenni.
Az szól belőlem.
Az emlékek feltörnek néha;egy egy hozzá szólásnál ami mondjuk jótékony is ,mert csak megerősítenek abban,hogy helyesen döntöttem amikor beadtam a felmondásom!
Nincs többé, vége , ... már csak egy szürreális emlék az egész!

Rovarölő 2012.11.05. 17:29:43

@Ismeretlen név: Tatám!
Ezzel az élgárdával rendelkeztek és azt mondod, hogy ez általános?
Húúúj! Ha volna köztük még egy favágó, meg egy vasutas, azt hinném, ez a vezető testület!

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.05. 17:33:59

@bornagain:
Ez jó:
"royroyroy"...szétesett darabjaira;...ha újra összeáll; újra itt lesz egy új nick-el.

De észrevetted-e,hogy mindegyik új nick neve alatt ;változtatott némileg a stílusán is ?
Szóval tényleg kaméleon féle vagy mi:)

Oswald Spengler 2012.11.05. 17:44:45

@Rovarölő: hmm.poénos vagy.:))
Ne aggódj, nem vagyok ügynök. Bátornak bátor vagyok, de nem azért mert ide írok és olvasom mások gondolatait.
Sztem nagyon sok JT látogatja az oldalt, max. nem akar vagy tud hozzászólni a témákhoz.
Hogy merre élek,az egyelőre maradjon az én titkom. Rendelt ideje van mindennek :-)
Tudom, hangsúlyozom TUDOM, hogy iszonyú feszültség van nem csak Mo-on,de a "nyugati" féltekén mindenütt a gyülekezetekben. Az USA.ban ez a folyamat már 2006 környékén tapasztalható volt. A déli államokban kizárólag az iskolázatlan, vagy csekély ismerettel rendelkező hispán ill. afro-amerikai területen volt növekedés. A "fehér" gyülekezetekben iszonyú leépülések indultak be.
Ez mára ide is elérkezett a technikai fejlődés következtében.
Potenciális növekedés már csak az ún. 3.világban van-lesz. Nyilván ott is csupán az információ-hiány a fő ok.

Picit gúnyosra vetted a figurát,de engem nem zavar. Megtanultam az elmúlt hosszú évek alatt 60-aspulzussal ülni 130 dB-el ordító emberek között. Legfeljebb egy idő után felálltam és eljöttem.Kizárólag azért,hogy ne legyek hallássérült.
Végül is ha valaki csak így tudja kifejezni magát az az ő gondja, de a tartalmi mondanivalón semmit nem változtat,tehát meg kell hallgatnom.

Egyébként igen, "pásztorbottal" a kezemben általában hetente-kéthetente egy idős vagy beteg testvéremet meg szoktam látogatni, felolvasok neki a Bibliából (JT kiadványokat nem hordok magammal) és együtt imádkozunk a gyógyulásáért vagy éppen azért, hogy segítsen neki Istenünk elviselni a fájdalmait.

Bízom benne, hogy Jehova Atyánk meg fogja segíteni az Őt kereső minden embert, akár e blog által, akár más módokon.

bornagain 2012.11.05. 18:15:38

@kingdom:
Hali!
Ja, a nickkameleon az nem roy: az: perfect choice(alias: A Tanú undsoweiter :D)

bornagain 2012.11.05. 18:21:47

@Oswald Spengler:
Szerintem nincs akadálya Isten áldásának a munkádra!
Dávid is Ákis udvarában picit "félnótásnak" tette magát, hogy elvégezhesse feladatát! :)

Rovarölő 2012.11.05. 18:24:56

@Oswald Spengler: Korrekt a válaszod!
Te még nem ismersz engem. Képzelj el egy bunkót, aminek egy nagy szív van a végén.
Itt már mindenkit megkostoltam, aztán ízlettek java részt. Bocsi, ha sok volt a db, halkítok.
Az a bajom, hogy sokszor felbosszantanak azok, akik közé tartozol.
Sok sikert a kutatásaidhoz! Azért azt ne feledd, előbb utóbb repülsz, ha kételkedni kezdesz és ezt megtudják! Az nem mindegy, hogy repítenek, vagy magadtol csapkodsz a szárnyaiddal!
Tisztelettel!

Rovarölő 2012.11.05. 18:32:46

@bornagain: Én félpézért vettem egy félcédulát, hivatalosan is félnótás vagyok! Akkor ez jó nekem?
A szívem az egész és nem fél, mert nem fél!
Kegyelmet talán nem kapok, de beérném egy féllel is, jobb félkegyelműen bejutni az Isten Országába, mint sehogy.
Bár nem nekem írtad a Dávid hasonlatot, de rám is illik.

bornagain 2012.11.05. 18:34:57

@Rovarölő: Nem neked írtam, de Te tudod, hogy csíplek! :D
Na, neeem úgy........... :)))

Rovarölő 2012.11.05. 18:43:11

@bornagain: Örülök, hogy neeeem úgy!

Ismeretlen név 2012.11.05. 18:57:36

@Rovarölő: Hú, igazad van... És a kőműves, buszsofőr és burkoló már ki is kopott... ;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:12:07

@Ismeretlen név: na bumm. én még vájár is vagyok... micsoda vén lehettem . rossz rágondolni. Lényeg hogy élveztem :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:23:36

@Oswald Spengler: "Tudom, hangsúlyozom TUDOM, hogy iszonyú feszültség van nem csak Mo-on,de a "nyugati" féltekén mindenütt a gyülekezetekben. "

Én is ezt látom, meg sokan mások is. két három év múlva komoly problémák lesznek. szerintem testvérek százait kell majd istápolnunk. Addigra létre kéne hozni egy kis magot minden nagyobb városban, hogy a kihulló őszinte embereken legyen aki segít.

Volt Tanú 2012.11.05. 19:25:40

Ez most komoly, hogy a nyelvtanulást sem nézik jó szemmel?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:34:15

:DDD ezt találtam ma:Az előző nap fáradalmai után a kései reggelit útközben Pátmosz felé fogyasztjuk el. Pátmosz szigete Keresztelő János nevével fonódik össze, hiszen Domitianus császár ide száműzte a prófétát.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:36:41

@Volt Tanú: dehogynem. azért nem minden vén ennyire idióta

Rovarölő 2012.11.05. 19:43:30

@sefatias: Pajtás!
Te nem a felszínen kapirgáltál, hanem mélyre ástál. Meg is lett az eredménye. Kincset találtál, na nem csak a szenet, mert az is kincs!
Nem mindenki merné azt csinálni, amit te!
Én, ha lesüllyedtem mélyre, az nem a bánya volt, hanem az unicum hatása, gyülekezettel keverve. Ez ütős hangszer!
Te ne szégyenkezz a szakmád miatt, nagy zsugás vagy!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:45:49

@Rovarölő: Kösz Tesa! Eszemben sincs szégyellni. Nálam nem sok büszkébb bányász van. Akik találkoztak már velem, azok tudják is. A kocsimon, és a vállamon is büszkén hirdetem a foglalkozásomat

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 19:46:43

@Rovarölő: ja meg itt a nevem mellett is :) úgyhogy ha valaki a nicknevemet nem ismeri, akkor a logóról felismer

névtelenül 2012.11.05. 20:02:34

@Oswald Spengler:

Szia.
Érdekelne a véleményed. Hogyan képzeled el ezt a vallásszervezetet öt-tíz év múlva? Szerinted valóban nagy a feszültség a gyülekezetekben? Talán több lesz a kilépő?
Üdv, Névtelenül.

Ismeretlen név 2012.11.05. 20:51:12

@névtelenül: Én is így gondolom. A gépezet mintha kezdene gyengülni... Pedig én is bőven benne vagyok.

Ismeretlen név 2012.11.05. 20:55:04

@sefatias: Akkor már értem! Én meg már féltem, hogy komcsi lettél... Pedig kifejezetten szimpatikus vagy a hozzászólások, posztok és az interjú folytán is. Emlékszek rád még régen előadásból is... Talán egyszer beszélhetünk személyesen is. Örülök, hogy benned nincs meg az a harag és teljes elfordulás sok mindentől, mint másokban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 20:56:52

@Ismeretlen név: állok a találkozás elébe!!! cím telefonszám, aztán randi

Rovarölő 2012.11.05. 21:01:36

@sefatias: Hékás! Vigyázz a randikra a fiúkkal!
Cím, telefonszám csere, így szokott kezdődni.
Vigyázz magadra pajtikám!

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.11.05. 21:04:54

@sefatias: Azért tegyél smiley-t mert a végén még komolyan veszik amit írsz.

A találkozókat megszervezzük, szerintem most is lehet egy télen...

Rovarölő 2012.11.05. 21:18:48

@Johnny Joker: Bocs főnök! Én vagyok a hibás! Nem tudom, hogy kell kitenni a vigyorgó sárga pofákat, de nem komoly. Sefa ártatlan, de érti a viccet. (hehehe smiley!)

bornagain 2012.11.05. 21:33:09

@sefatias:

Hú , Sefa - dolni fognak a bejelolések a FBúkon! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.05. 21:40:56

@bornagain: nehogy azt hidd. egyszer már kiraktam, akkor se jött olyan sok. 4-5. szerintem sokan megnézik, csak kevesen mernek jelentkezni, hogy cső Sefa egy hitehagyott oldalon láttalak. leszel a barátom? :DD

LPoti 2012.11.06. 01:11:27

@Oswald Spengler: Testvérem, szívemből szóltál. Sajnos erre a mentalitásra 'mentem rá' idegileg, érzelmileg. Jóbarátom szintúgy. Más más gyülekezetben. Most mindketten pszichiáterhez járunk. Nekem majdnem ráment az egészre a házasságom, annyira kiborultam.
A vicc, hogy ezért olyan emberek vontak felelősségre - akikkel a hétköznapi életben szóba sem állok a gerinctelen, sunyi, becstelen életmódjuk miatt.
Az egyiket a felesége tartja el - és ő papol arról, hogy osszam be jobban az időmet, a másikuk meg egy adócsaló, eltitkolt jövedelemmel. Nem mellesleg engem is megpróbált üzletben becsapni és szemembe hazudott.

És majdnem én húztam a rövidebbet, miszerint rágalmazok. Szerencsém az volt, hogy beszélgetéseinket telefonon rögzítettem...

A világban lesajnált 'kisemberek' hatalmaskodnak a 60-70 fős gyülekezetben, megmutatva, hogy ők is valakik.. a nyugdíjas nénikék, a gyerekek, és a fáradt családok előtt.. nevetséges..

ja, hogy segítség, hogy szeretet? ugyan.. idős szüleimet ÉVEK ÓTA nem látogatta meg senki, egy kis faluban.. hát ja, messze van, 14 km, a gyülekezettől.

Hányok tőlük.

Hányok tőlük.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.06. 04:32:26

@lpoti: Mert nem igazságtalan az Isten, hogy elfelejtkezzen a munkátokról és a szeretetről, amelyet neve iránt tanúsítottatok

leslie07 2012.11.06. 06:58:21

@Oswald Spengler: Tudnál említeni konkrétan egy ilyen jó gyulekezetet Magyarországon?

leslie07 2012.11.06. 07:02:08

@sefatias: Én is bányász voltam. Már ketten vagyunk.

leslie07 2012.11.06. 07:55:31

@kingdom: Ezt én is megtapasztaltam annak idején. A hibát akkor kovettem el, amikor nem mértem fel a helyzetet kello képen. Akkor kerultem
áta egyik gyulekezetbola másikba.A volt lakóhelyemrol koltoznom kellett, mert a munkahelyem biztosított lakást.A korábbi gyulekezetben kisegíto szolga voltam, de a véni feladatokat is elláttam, mert a vén,abban a ygulekezetben gyakran elfelejtett eljonni az osszejovetelre.Emiatt engem bíztak meg a csoport vezetésével. Fiatal voltam újházas.Koltozésunk után az új ygulekezetben az egyik vén magához hívott és kozolte velem, hogy tudom, hogy ahonnan jottél ott tanulmányozási csoportvezeto voltál, és kisegíto szolga, de itt a mi gyulekezetunkeb van elég vén, úgy hogy ne számíts arra, hogy olyan feladatokat kapsz,amit korábban végeztél.Késobb értettem meg, hogy mi áll a dolog mogott. Ez az elnoklo vén képtelen volt saját maga elkészíteni egy eloadást. A felesége szokta neki osszeállítani, amit o aztán felolvasott a gyulekezetben.O is ott volt a szolgálati kiképzo iskolázáson, ahol én is jelen voltam korábban. valźsínuleg megfigyelte a válaszaimból, hogy potenciális veszélyt jelenthetek a számára a pozíciója szempontjából.Amikor felismerte, hogy nem torekszem karriert csinálni, kezdett a számomra olyan megbízásokat adni,amit a Társulat a vének számára ajánlott. Például a bonyolutabb eloadásokat a Mi királyságszolgálatunk programjain.Igy szinte teljesen mentesítettem ot az eloadások alól, ami a számára nagy megkonynebulést jelentett. Kb 15 évig tartott ez az állapot. Még véletlenul sem jutott eszébe ennek a vénnek, hogy 15 évnyi huséges szolgálat után javasolja a vénné torténo eloléptetésemet, annak ellenére, hogy szinte minden feladatától mentesítettem ez ido alatt.
Ez Csehszlovákiában tortént még a átkosban.
Ez a vén gyermekkorától jehova tanújakényt volt nevelve. Ennek ellenére,amikor eljott akatonai szolgálat ideje megalkuvásra lépett és bevonult katonának. Miután leszerelt a családra való tekinettel hamar visszafogadták.Amikor engem behívttak katonai szolgálatra és azt elutasítottam, bortonbe kerultem. A feleségem két gyermekkel egyedul maradt, nehéz anyagi helyzetben.Ez a vén gyermektelen volt és jó m´dban élt a feleségével.A bortonbuntetésem ideje alatt egyetlen alkalommal látogatta meg a családunkat, hogy édasanyámtól számon kérje ,milyen nogyoggyászati kezelésen ment keresztul. Edesanyámmnál egy cisztát találtak,ami miatt vérzése volt. Elokerestették vele a kórházi leletet, hogy megállapítsák, nem kapott e vért a kezelés alatt. Nos ez volt az egyeduli" buzdító "pásztorlátogatás,amit kiérdemelt acsaládom a bortonbuntetésem idejje alatt. Az már nem érdekelte oket, hogy mibol él meg a család, miután a bortonbol hónapogig egy fillért sem kuldtek a családnak.
Akkor mindezt nem is vettuk oly taragikusnak, hisz arra voltunk buzdítva a "hu és értelmes" által, hogy szeretettel viseljunk el minden megpróbáltatást a testvéreink részérol.De most,hoyg így visszaemlékszunk az ido távlatából megmosolyogjuk onmagunkat,arra gondolva, hogy milyen naívak is voltunk és elvakultak annak idején, amikor azt gondoltuk, hogy ezek a viszonyok, csak helyi jelleguek, máshol biztosan minden másként van.
Arra még gondolni sem mertunk, hogy nem az emberekkel van a baj, hanem a tanítással, a Brooklynból kiáradó rossz szellemmel, amelynek jehova tanúi az egész világon szenvedo áldozatai voltak. Az eszembe sem jutott akkor, hogy a Szent Szellem személyének a megtagadáa miatt, milyen gonosz erok kerítették hatalmába a vezeto testuletet,más néven a "hu és értelmest", ami a tanulmányok, és az Ige ellenes szabályzatok által kiterjett a gyulekezeteken keresztul családokkra és egyénekre. Most már megértem, hogy a sok perverz cselekedet, amit jehova tanúi elkovettek elkovetnek világszerte ,mind ennek a sátáni vezetésnek a kovetkezménye.
Hálát adhatok az Úrnak, hogy amikor 2001-ben tévtanítás vádjával kirekesztettek a szervezetbol nem tudtak kárt tenni a családomnak, mivel úgy a feleségem, mint édesanyám és az akkor már nagykorú két gyermekem megírták a kilépo nyilatkozatot.
Elszomorít,amikor olyan helyzetekrol olvasok, itt a blogban, amelyek arról számolnak be, hogy az elkulonulés a szervezetbol milyen nagy szívfájdalmat okozott a benntmaradt családtakok, rokonok barátok miatt. Erre csak azt tudom uzenni megnyugtatásként, hogy a valóban igaz és szereto barát agyulekezeten kívul is barát marad. Az Ortorony bálványszervezet aljas tanítása azonban olyan változást eredményez az emberek goindolkodásában, hogy az igaz barátság ápolása lehetetlenné vállik.
Lilozosítésem elott a vádoloim épp azok kozul kerultek ki, akik a kenyeremet ették éveken át, akikért meghallni is készen lettem volna.
Nos ennyit a gyuelkezetes barátságokról.

leslie07 2012.11.06. 08:10:16

@Oswald Spengler: Egyetértek az uitolsó mondatoddal. Esetleg azzal kiegészítve, hogy ha a jehova nevu nem is, de az Egyszuklott Istenunk és Atyánk biztosan megteszi.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.06. 08:58:33

@lpoti: @leslie07: jó hogy leirtátok ezeket. Sokan mentünk át hasonlókon. Sajnos a testvéreink akik még bent vannak, addig nem hiszik ezeket el, amig a saját bőrükön meg nem tapasztalják mindezt. De azoknak a legrosszabb akik megtapasztalták ugyan, de a félelem miatt nem mernek továbblépni

Nεω 2012.11.06. 10:56:04

@lpoti:

Ez a valóság. Annyit tennék hozzá, hogy nem csak elhanyagolják a periférián levő embereket, de veszélyesnek, mérgezőnek is tartják őket. Amikor elkezdtem felkarolni egy ilyen családot és meghallgattam vélt vagy valós sérelmeiket, hosszú órákat töltve velük, a végén azt kaptam, hogy lázadok a vének ellen. Persze én segíteni akartam egy családon, akikkel szintén igyekeztem őszinte lenni, és nem támogattam az alaptalan vádaskodásban őket, de attól függetlenül igyekeztem a lehető legnagyobb megértést és szeretetet tanúsítani feléjük.

Egy nyilvánosomban is kifejtettem a helyzetet, hogy ugyan ne csapkodjanak már egy csecsemőt azért mert el van hanyagolva és sír. Majd amikor érett keresztény lesz (akit szeretetben!!! neveltek fel) akkor lehet esetleg nevelni is, HA szükséges lesz). De ugyan ne forgassuk már i a prioritásokat magukból.

Rengeteg hasonló történetem van..., talán egyszer megírom nektek egy memoárban én is.

Oswald Spengler 2012.11.06. 14:12:41

@névtelenül: "Érdekelne a véleményed. Hogyan képzeled el ezt a vallásszervezetet öt-tíz év múlva? Szerinted valóban nagy a feszültség a gyülekezetekben? Talán több lesz a kilépő?
Üdv, Névtelenül."

Ez a kérdés lényegesen többet érdemel egy blogbejegyzésnél.
Egy esszé írásába kezdtem ami pontosan ezzel foglalkozik. Amint készen lesz, nagyon sokan meg fogják kapni....
A címe: Jehova Tanúi jövője múltjuknak tükrében
(a cím nem véletlen,sokan venni fogjátok a lapot)
Mottója:„Az ember felfedezte, hogy sokkal kényelmesebb meghamisítani az igazságot, mint megjobbítani önmagát” (Charles Caleb Colton, XIX. századi angol lelkész).

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.06. 14:19:55

@Oswald Spengler: Mintha már hallottam volna egy hasonló című előadásról :DDD

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.06. 14:56:07

@leslie07:
Köszi,hogy egy újabb szeletet osztottál meg velem/ünk az életed -ből.

Mondod:

"O is ott volt a szolgálati kiképzo iskolázáson, ahol én is jelen voltam korábban."

...Elnézést a kérdésért te mit csináltál ott,és milyen minősítésben ?

"Most már megértem, hogy a sok perverz cselekedet, amit jehova tanúi elkovettek elkovetnek világszerte ,mind ennek a sátáni vezetésnek a kovetkezménye."

..hasonlón is merengtem már;de megfogalmazni is alig merem rá a válasz,

...ha ugyanis nem az Igazi szent szellem/lékek volt jelen a gyüliben,..akkor ugyan mi?

És ha az a válasz rá amire gondolok,akkor összeáll a kép miért történhetnek durva visszaélések,igazságtalanságok mind a mai napig! vagy:
-Miért vannak alkalmatlanok a vezetés élén.
stb...

Ismeretlen név 2012.11.06. 16:31:38

@sefatias: Régi ismerős; nem hiszem, mert te vélhetően nem emlékszel rám - hacsak nem jegyzel meg mindenkit a hallgatóságból egy előadás alatt - ráadásul akkor még igencsak fiatal voltam... Most sem vagyok idős. ;)
Remélem kerül a személyes találkára lehetőség, de jelen státuszomban azon igyekszek, hogy "erős szellemiségem" révén minél többeknek felnyissam a szemét a baráti körömből. Úgy tűnik, hogy ez egészen sikeres... :) Így még nem kockáztatnék 'randival'. ;) :P

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.06. 17:13:56

@Ismeretlen név: na akkor most lebuktam. Remélem nem untad halálra magad miattam. Ezek szerint nem laksz messze tőlem. Bármikor benne vagyok egy randiban. A diszkréció természetes

névtelenül 2012.11.06. 17:15:38

@Oswald Spengler:

Ok, köszi. Várom a munkádat.
Üdv.

Inspicio 2012.11.06. 18:26:01

@Oswald Spengler: "Sok szabály = sok szabálytalanságot kell vizsgálni,ergo nagyságrendekkel szembeötlőbb a másik életébe történő beavatkozás. "
Talán egyszer össze kellene írni hogy hány szabályra is kell oda figyelni illetve betartani. Persze nem a fő erkölcsi alapelvekre és törvényekre gondolok. Ha jól tudom az Ószövetségben 600 valamennyi van.

küzdős 2012.11.06. 19:04:28

@Inspicio: Az általad említett ószövetségi törvények csak előárnyékolták a legújabb szövetséget, ami a hű és értelmes szolgával köttetett! Tudod??? Mindennek van árnyéka, főleg az egyre növekvő világosságban!
Csak a vének kézikönyve veri az előárnyékot, nem beszélve az ezen kívüli vének testületeinek szánt levelekről, melyekben gyorsan változnak a törvények, attól függően, hogy a tapasztalatok mit sugallnak.
Valahonnan ismerős ez a törvénygyártó viselkedés.
Talán a farizeusok terhelték ilyenekkel az embereket? Olyan törvényeket hozni, amit a laikusok nem ismernek, minden időben ütőkártya volt.
Vajh miért titkos a vének könyve? Nehogy megismerhessem azokat a törvényeket, aminek engedelmeskednem kellene?
A törvény nem tudása nem mentesít a büntetés alol - mondja a világi törvény, de ők mindenki által elérhető, közlönyben olvasható jogszabályokról beszélnek! Bár nem reklámozzák, de elérhető!
Az ókori törvény halmazatok arra szolgáltak, hogy naponta, percenként szembesülhessenek az emberek azzal a ténnyel, hogy nem képesek azokat betartani, azaz tökéletlenek, akiknek szükségük van az áldozatokra.
Jézus, a halálával törölte ezeket, világosan elmondta, mik azok az új törvények, melyek mindenki számára világosak, magyarázat nélkül is!!!
Miért, milyen jogon írják felül azokat, melyek Isten Fiának Szavai??? Miért kell terhelni a mai keresztényeket emberi, farizeusok mintáira épülő törvényekkel, amiket a kinevezett bírói sem ismernek. Jt jogászai (vének) csak saját paraszti eszükre támaszkodva alkalmazzák saját törvényüket is!!! Töredékét sem ismerik, verhetik a fejükbe napokon keresztül is a vének iskoláján! Néhány nap és ugyan annyira sötétek, mint voltak, csak most keverednek a sötét árnyalatok a fejükben. Vizionálnak, hallucinálnak, miközben mennek az ítéletek!
Azok a vének, akik ismerik a jogot és idézgetik a többinek, azt okoskodónak tekintik, aki nem kívánatos személy!
Mindezek summája: Minél több a törvény, annál sötétebb mindenki, viszont kiragadva néhányat, annyi kiskaput lehet létrehozni, amennyit nem szégyellnek.

Nεω 2012.11.06. 19:30:15

@küzdős:

Ezért lenne elég a szeretet (Isten és ember iránti) törvényének engedelmeskedni (mert az jelenti a törvényt). Ott nincsenek kiskapuk. Persze nem kimutatni kellene (ami valóban létezik sok JT gyüliben), hanem ténylegesen, belülről, őszintén, irgalommal, átérzéssel lényünk részévé téve minden nap gyakorolni (szeretetben élni).

És nem utolsó sorban a sok törvény még csak gyenge mása sem lehet a Mózes által adottnak, mert az valóban ISTENTŐL volt (és láss csodát) mégis el kellett töröltetnie, mert a HIT és az abból fakadó/szereteten alapuló tetteket a Szent Szellem munkája ki, és nem a félelem a haláltól, büntetéstől, kiközösítéstől stb..

Nεω 2012.11.06. 19:31:48

@Τιμόθεος:

>>munkálja ki*<<

bornagain 2012.11.06. 19:48:37

Ez a JT vallás hasonlít a marxizmushoz.
Csak annyi eltéréssel, hogy Brooklynban van " A tőke " a tagoknak meg kuldozik a "Kiáltvány"-okat! :D

Inspicio 2012.11.06. 20:06:16

@bornagain: Meg van (párt) kongresszus is.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.06. 21:34:25

A szocializmus ill. a kommunizmus jobb összehasonlítási alap.
Íme néhány hasonlóság:

1, Mindig egy kis csoport kezében összpontosult a hatalom. A kommunistáknál a párt nálunk az aki...hmm..nem vezet...azaz vezet, de nem úgy...vagyishogy hű is de ugyanakkor értelmes is...de nem vezet...de mégis Vezető...nem tudom na!
2, A közös ellenségkép a kommenistáknál a hanyatló nyugat, nálunk a Sátán esetleg a hitehagyottak.

3, A propaganda. Mind a két rendszer a saját számára építő nagyon kicsi és finom önkritkával megfűszerezett, de alapvetően nem teljesen (...és itt most borzasztó finom voltam...) valósághű propaganda. Ami rossz azt mindkét fél elhallgatja. Ebben a kategóiában említhetők meg a figyelemfelkeltő kiadványok (kiadványaink) is.
Érdekes, hogy a Társulatunk sok helyütt használja a "Sátán és ügynökei" kifejezést. A kommunista rendszerben ez bevett szóhasználat volt.
4, Szólásszabadság: Se ottnem volt (már a komcsiknál) sem a Tanúknál nincs. Nem volt és nem lesz. Vagy ha igen, akkor hamar párton kívüli lehetsz.

5, Illegalitás Az amiben most vagyunk és ez szamizdat anyagnak tekinthető. (Mintegy földalatti mozgalom)

6, Önkéntesség: "Építsd a szocializmust magadnak építed", de az bizony állami tulajdon lett....Kérdés; Kinek a munkájából épülnek a Királyság-termek és kié lesz? És (legfőképpen)mennyiért használhatod?

7, A távoli szép világ képe. A komancsok ezt úgy fogalmazták meg, hogy osztálykülönbségek nélküli társadalom, amely hamarosan eljön... Már nem kell sokáig várni...Itt van még néhány év.
Mi JT-k nem hasonló retorikával hasonló dolgot hirdetünk több mint száz éve.
De reménykedjünk, hogy egyszer eljön, mert -drága felebarátaim- hamarosan ejön....

metanoia 2012.11.06. 22:03:39

@Bumbumöcsi:

Valamint mindkét helyen jól működő besúgóhálózat.

Büntető táborok /Recsk, Andrássy út 60. illetve csontozó, utána kiközösítés.

A kizártakkal/kiközösítettekkel tilos a kapcsolattartás.

Akár a legkisebb pozicióban lévők is élet és halál urai mindkét helyen.

A hatalmi mámor megzavarta azt a kevés tudást is amit nagy nehezen összeszedtek.

Protekcióval előrébb jutás a ranglétrán.

Azt hiszem még lehetne sorolni a hasonlóságokat.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.06. 22:06:15

@metanoia: Bizony lehetne még sorolni.
Csak egy rövid keresztmetszetét igyekeztem leírni.

metanoia 2012.11.06. 22:44:21

@Bumbumöcsi:

Hatalmi jelképek, vörös csillag, őrtorony :)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.11.06. 23:00:24

@Bumbumöcsi: @metanoia:

Ebből cikk lesz :) Jó összehasonlítás!

Érdemes a propagandaképeiket is összevetni.

Egy kis montázs... Jehova Tanúi kiadványaiból és kommunista propagandaképekből:

jehovatanui.blog.hu/2011/04/20/egyenloseg_testveriseg_szabadsag

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.06. 23:02:58

Én is fogalmaztam meg korábban egy összehasonlító gondolatot:
Tegnap (2012.08.19.) voltam nyilvános előadáson. A körzetfelvigyázó tartotta. Furcsa volt hallgatni most, hogy már a másik oldalon állok. Véleményt formálhattam, és azt gondolhattam a mondanivalójáról, amit akarok. Hát mit ne mondjak semmitmondó egy előadás volt, ráadásul afféle posztkommunista szöveg is volt benne arról, hogy a világiak mennyire szenvednek, bezzeg mi milyen boldogok vagyunk. (mint a haldokló kapitalizmusról, és a virágzó szocializmusról szóló előadások azoknak, akiknek fogalma sem volt arról, hogy mi van nyugaton)

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.06. 23:07:05

@Johnny Joker: Egyszer akartam írni ezekről a dolgokról, de aztán letettem róla. Nagy vonalakban ez a 7 pont volt az ami eszembe jutott a hasonlóságokról.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.06. 23:13:31

Meg az jutott eszembe, hogy lehetne egy komoly post a bírói ügyekről.
Ilyen kérdésköröket lehetne megvilágítani hogy:
Miért vannak?
Hogyan zajlik le?
Milyen tanácsot kaphat az aki először "szenvedi" el? Mire figyelj oda? Esetleg mit mondj! (Bár ezt esete válogathatja.
Tulajdonképpen a vének hárman vannak te egyedül. Téged ki képvisel? Ki ad tanácsot? Senki. Szóval erről is kéne valami.

metanoia 2012.11.06. 23:18:37

@metanoia:

Indulók, tanú énekek.

Elvtársi kézfogások, jt. kézfogások.

Mindkét helyen felvett viselkedési szokások.

Képmutatás.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.06. 23:31:41

@metanoia:
Korrupció. Sógor koma jóbarát viszony. Kéz-kezet mos. Ismerőst (képesítettet!!!!!!!) tolunk jó pozícióba). Drága szíveim itt is minden játszik.
Még azt is el tudom képzelni, hogy a statisztikákkal is játszanak.

metanoia 2012.11.06. 23:43:39

@Bumbumöcsi:

Sztahanovista mozgalom, úttörö, különleges úttörő. Nem tudsz többet tenni Jehováért?

Unalmas pártgyűlések, unalmas ŐT. tanulmányozások.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.11.07. 00:17:44

@metanoia: Vén, Kisegítőszolga, KÖRZETFELFIGYÁZÓ. Párttitkáraink parancsnokaink, komisszárjaink,politikai tisztjeink.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.11.07. 04:41:48

@Bumbumöcsi:"lehetne egy komoly post a bírói ügyekről."

Készül egy. elég nagy falat úgyhogy idő kell hozzá

metanoia 2012.11.07. 20:47:00

@Bumbumöcsi:

Ami még eszembe jutott.

Jelentések, akták - jegyzőkönyvek, hirnök kártya.

Személyi kultusz - sztárolt vének, kf-ek.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.11.07. 21:18:22

@metanoia:

talán még:

A párt által jóváhagyott cenzúrázott irodalom -

AHBR-által időben felszolgált szellemi táplálék ? :)

névtelenül 2012.11.07. 21:38:29

@metanoia:

Van még az "Erőt-egészséget!" kontra "szervusz!" is.
Rég "láttalak". :)
süti beállítások módosítása