EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Elhagyva

2012.09.23. 23:35 | Johnny Joker | 40 komment

Fiktív levél ex-páromnak.

64 éves férfi vagyok, egy Budapest közeli kisvárosban élek.
Több mint 10 éve özvegy vagyok, két felnőtt fiam és öt unokám van.
Már 54 elmúltam, amikor megismerkedtem Okanikával (csak egy kitalált fiktív név) aki szintén özvegy volt (akkor 48 éves), gondoltam semmilyen morális vagy egyéb akadálya nem lehet annak, hogy összejöjjünk.
A világ legszebb nője és a legjobb embere volt, nem véletlenül szerettem belé...
Mindketten aktívan dolgoztunk, szinte minden este találkoztunk, aztán ki-ki ment haza aludni.
A hétvégek azért ennél jobbak voltak...
Ez így ment kb. 4 éven keresztül én egy családi házban egyedül, Ő pedig egy lakótelepi lakásban - akkor még kiskorú fiával, (nem sok mindent tehettünk árvasági ellátás stb.) Papa-Mama a közelben – róluk gondoskodni kellett.
Pár év múlva a Papa meghalt, de halála előtt még néhány hónappal beengedte lakásukba jehova tanúit (talán kíváncsi volt, meg rá is ért) akiket ettől kezdve nem lehetett lerázni.
Mama - miután egyedül maradt – nagy szüksége volt lelki támaszra, vigaszra, úgy tűnt, hogy a tanúktól ezt meg is kapja. Okanikának ekkor már nem volt munkája, a Mamát sem akarta egyedül hagyni, így Ő is jelen volt ezeken a beszélgetéseken. Ártatlannak tűnt az egész, hiszen csak a „végtelen szeretetről, a jóságról" kaptam beszámolókat. Gondoltam, ebből baj nem lehet..
Nagyon boldog voltam amikor Okanika hozzám költözött. Persze ez mégiscsak kétlaki élet volt, mert este mentem érte, reggel meg vittem „haza" hiszen Mamáról, Fiáról gondoskodni kellett, én meg mentem dolgozni.
Volt egy kis pénze, felajánlotta, hogy tegyük kényelmesebbé, jobbá leendő otthonunkat. Én nem szeretek belesétálni semmilyen potenciális csapdába, a ház nekem így is jó volt, de addig erősködött míg be nem adtam a derekam. Mindezek mellett kihangsúlyozta, hogy ez nem kölcsön, hanem ez az Ő hozzájárulása közös jövőnkhöz.
Rengeteget nevettünk és örültem, hogy meg tudom nevettetni.
Kb. 2 éve kezdődött a változás. Akkor már vasárnaponként rendszeresen jártak a „királyság terembe" . Kezdtem érezni, hogy valami nem stimmel, de amikor rákérdeztem a szertartásokra, az volt a válasz, hogy minden szép és jó, minden rendben van.
Ennek ellenére Okanika egyre irracionálisabban viselkedett egyre furcsább elvárásai voltak velem szemben, egyre többször hangoztatta, hogy a mi kapcsolatunk nem tetszik az „úrnak".
Már egyre ritkábban öleltem magamhoz, mert ilyenkor (nem fizikai értelemben) mindig valami hidegséget, taszítást éreztem részéről. Jöttek az apróbb veszekedések, viták.
Augusztus közepén egy ilyen alkalommal rendesen kiborított, mondtam Neki, hogy néhány napig nem szeretném látni. Gondoltam lenyugszunk, aztán rendbe lesz minden.
Nem lett.
Három nap múlva lejött hozzám, közölte, hogy vége, elhagy engem. Az egész jelenet furcsa volt, tudtam, hogy ezek nem az Ő szavai, legfőbb indoklása az volt, hogy „büszke vagy, gőgös vagy", távozásakor még visszaszólt: „mást is mondtak". Ja, és hogy adjam meg a pénzt amit kölcsönadott. Napokon belül.
Kellet kis idő míg magamhoz tértem, akkor jöttem rá, hogy valakivel napi szinten kapcsolatban van, valaki irányítja ( a pár nap alatt szertartáson nem lehetett)
Hm. Talán maga az „úr"
Igen, csak azt nem tudom, hogy „Kovács úr, vagy Balogh úr, vagy Kiss úr" persze ez már részletkérdés.
Írtam egy levelet Okanikának, amit soha el nem küldtem, talán el sem fogok küldeni.
Inkább közzéteszem, mert érdekel mindenkinek a véleménye az esetről.
Legyen ez a történet fikció, ha valaki konkrét személyekhez tudná fűzni a fenti esetet, az pusztán a véletlen műve lehet, de inkább tévedés... :-))

Szia Okanika!

Áttanulmányoztam a kérésedet.
Te ezt az összeget kéretlenül adtad – veszekedésbe torkolló erős tiltakozásom ellenére – azzal a céllal, hogy tegyük kényelmesebbé, jobbá leendő otthonunkat, ahol majd együtt éljük öreg napjainkat, kihangsúlyozva, hogy ez nem kölcsön.
Most meg azt mondod: „az kölcsön volt"
Jó. Így is megközelíthetjük a dolgokat, de akkor az itt-lakásod lehet szállásadás, a fuvarozás lehet taxi pénz, az erdélyi, meg egyéb utak lehetnek „közös nyaralás ki-ki alapon"...
Közel 10 éves kapcsolatunk alatt, legalább 5 éven keresztül minden éjszakát nálam töltöttél – úgy éreztem, boldogságban – (meg ne tudja jehova...) készültünk a jövőnkre, amennyire készülhet egy hatvan körüli pár.
Naponta fölvittelek kocsival Édesanyádhoz-Fiadhoz, hisz ott takarítani, főzni kellett (ráadásul úgy érzed, ha Te valahol nem vagy, akkor ott biztosan megáll az élet), este mentem érted többnyire kocsival, vagy gyalogosan sétáltunk.
Beteges féltékenységed miatt már szinte sehova nem jártam, barátaim, ha voltak is, lekoptak mellőlem, hisz nekem CSAK TE VOLTÁL.
Abban a pillanatban kezdett minden tönkremenni, amikor elkezdtél bejárni a „jehova tanúi" nevű szekta szertartásaira.
Először csak Édesanyádat vitted, aztán egyre aktívabban vettél részt az összejöveteleken.
Én azt hittem, ártalmatlan dolog, hiszen úgy beszéltél róluk, hogy minden csupa jóság és szeretet. Gondoltam, ebből baj nem lehet....
És lett.
Az utóbbi évben – miután próbáltál megtéríteni, persze sikertelenül – kezdtél furcsán viselkedni, néha olyan irracionális magatartást tapasztaltam Tőled, ami már számomra elgondolkodtató volt. Rendszeresen éreztem a felém irányuló bűntudat-keltésedet, odáig fajultak a dolgok, hogy már mindenért engem hibáztattál. Hányszor hallottam Tőled: „A mi kapcsolatunk nem tetszik az úrnak"
Kaptad a házi feladatokat a szektától, egyre többet basztattál, a jókedv, a nevetés szép lassan eltűnt...
Ha öleltelek, már idegent öleltem....
Csak következtetek, de úgy érzem állandó kapcsolatban vagy valamelyik vezetővel, aki osztja az észt Neked. Bizonyára sok esze lehet, valószínű, hogy bölcs lelkész, tele történelmi, politikai, vallási, pszichológiai, és filozófiai ismeretekkel.
El tudom róla képzelni, hogy civilben pl. „SZOBAFESTEŐ EÉS MÁZOLÓ".
És Te ilyenekben bízol. Mert bennem soha nem bíztál.
Bizony, nagyon hiányzott a bizalmad.
Tudod, nem az a fontos, hogy valaki mit mond, hanem az, hogy mit cselekszik! Én azt gondolom, hogy az én cselekedeteim mindig melletted voltak.
Mi maradt most Neked?
A félelem a „sátántól", félelem az „úrtól", félelem attól, hogy mindig megfelelj az ottani elvárásoknak. És súlyos frusztráció. Ez maradt Neked.
Mikor nevettél egy jót utoljára?

Augusztus közepén éppen az agyamra mentél, nem akartalak látni néhány napig, gondoltam lenyugszunk mindketten, azt rendbe lesz minden. Aztán egy pár napos szünet után lejöttél hozzám, és közölted, hogy végleg elhagysz ! (Bizonyára a „vén szar" utasítására)
Indoklásaid a következők voltak:
- Megbántottál, nagyon megbántottál !
- Büszke vagy !
- Gőgös vagy !
Aztán kifele menet még azt is mondtad: „Mást is mondtak"
Én két lábon állok a földön, de akkor köpni-nyelni nem tudtam!
Megbántottalak? Büszke vagyok? Gőgös vagyok? Mást is mondtak?
De kik? És vajon kik használnak ilyen szavakat „Büszke" „Gőgös"
Emlékszel, amikor szarkeverő pletykás rosszindulatú vén picsák szét akartak választani minket? Mert a boldogtalan emberek nehezen viselik más boldogságát.
Akkor is nekik hittél!
És elég nagy erőfeszítésembe telt a hazugságuk bizonyítása.

Most teljesen más a helyzet. Egy idegenért már nem harcolok!
Mindezek mellett tudni akartam, hogy mi történt Veled, mi fordított ki ennyire végzetesen,
mit műveltek Veled?
Tudni akartam, hogy is működik a Te „vallásod".
Az én vallásom a logikus és következetes gondolkodás – életem során mindig bevált – (amire akár még büszke is lehetek, nem gőgös, csak büszke) meg néhány információ az internetről, aztán össze is állt a kép.

Okanika!
Téged nagyon becsaptak!
És ezután is be fognak.
Hamarosan arra is sor kerül majd, hogy meg fognak alázni.
Akkor jussanak majd eszedbe ezek a sorok!
Súlyos hipnotikus állapotban vagy, elhipnotizáltak a SÁTÁN KUTYÁI akiket Ti „véneknek" hívtok.
Mindent kitálaltál nekik? Kapcsolatunk összes részletét?
Miközben azt hitted, - szegénykém - hogy egyenesen az Úrhoz beszélsz?
És nem találtak GYENGE PONTOT ?
Nem csak azért, mert ostobák, hanem mert nincs.
Csak azt, hogy „büszke", meg „gőgös" ?

Jut eszembe, mégiscsak találtak valamit:
Szakításunk előtt néhány héttel megkérdezted tőlem:
„Tomi, te buzi lettél?"
Bizonyára láthattad fejemen a robbanás előtti pillanatokat, visszaszívtad, hogy csak vicceltél.
Én el akartam hinni, hogy csak vicceltél, annak ellenére, hogy közel 10 éves kapcsolatunk alatt egyetlen viccet, vagy vicces dolgot nem hallottam Tőled.
Ilyesmit csakis attól a vén kutyától hallhattál, aki rendszeresen mossa az agyadat, merthogy nem az ujjadból szoptad, az biztos. És Te akkor, ezt el is hitted!
Micsoda briliáns logika: ha már nem szeretek egy nőt (akiről érzem, hogy már nem az enyém – talán már jehováé, vagy ki tudja ) akkor buzi lettem. 64 évesen, két felnőtt fiú gyermekkel, öt unokával mögöttem....
Persze, akiből nem tudnak agyalágyultat csinálni, aki képes az önálló gondolkodásra, az mind büszke meg gőgös. Vagy buzi...
Micsoda vallás az, ahol a „sátán vén kutyái" ráveszik a „bárányokat", hogy szakítsanak szeretteivel, apával, gyermekkel, házastárssal, párjukkal, pont azokkal, akikre egyébként számíthatnál. És hány családot szétbomlasztottak már!
Hányszor hazudtál nekem? Hiszen hitetlennek hazudni nem bűn, mi „hitetlenek" nem vagyunk méltóak az igazságra.

Oké. Én már lapáton vagyok!
Ki következik?
A Fiad?
Ha képes vagy ilyesmire, akkor igazi „LÉLEKGYILKOS" vagy!
Úgy is mondhatnám, hogy a „sátán vén kutyái" kiképzik a SÁTÁN BÉRGYILKOSAIT!
És ti „bárányok", azt se tudjátok már, hogy mit tesztek mások ellen, saját magatok ellen, és elvégzitek a piszkos munkát.
Ez a Te vallásod!
Nem félek én a sátán kutyáitól, hisz azok csak kutyák. Bármikor elbánok velük.
Csak a sátán bérgyilkosától félek, mert pont akkor szúr szíven, amikor ölelem....

Világvége?
Igen, könnyen lehet világvége, (pontosabban világvége nem lehet, legfeljebb életvége) hiszen a Föld csak egy porszem, akár a Galaxisban is. (Bár ezt Ti úgysem értitek) Bármikor megszűnhet, nagyon törékeny.
Hát legyen „világvége"
Az emberiség leghumánusabb halála lesz. Nem maradnak élők, akiknek fájdalmas kínokat kell majd átélniük szeretteik elvesztéséért.
Majd maradtok Ti akik feltámadtok, véget nem érő élettel, akkor majd jusson eszetekbe (már ha egyáltalán lesz ész a túlvilágon) az a földi halandó, akitől önző módon elfordultatok, cserébe a feltámadásért.
Azt kívánom, hogy véget nem érő életetekben állandóan gyötörjön ez a kín, bűntudat. Persze lehet, hogy a túlvilágban sem ész, sem gondolat nem lesz (hiszen már sokatoknak most sincs). Mit fogtok csinálni? Csak ültök vagy álltok és idióta arccal mosolyogtok egymásra? Ez lesz a végtelen boldog élet?
Orgazmus biztosan nem lesz, arra ne számítsatok. Szerintem :-)))

Pénzt kérsz?
Azt a pénzt kéred vissza, amit befektettél közös jövőnkbe?
Én az életemet fektettem be a közös jövőnkbe (a házamat nem is említem) és életem végéig gondoskodni akartam Rólad.
Tudod mit? Fordulj ügyvédhez!
Megértem, hogy nehéz a szekta nyomása, de nincs más választásod!
Majd a bíróság eldönti.
Mondhatnám, hogy add vissza az életemet, az életünket, a közös álmokat, terveket.
Az hány forint lehet?
De hogy is kérjek ilyesmit egy idegentől?
Mert az a nő már meghalt akit szerettem, Te csak külsőleg hasonlítasz Rá.....

Nem kell, hogy válaszolj erre a levélre.
Csak gondolkozz el ezeken a sorokon és legalább magadat próbáld megmenteni.
A kapcsolatunkat már nem tudod, mert Neked már nincs utad vissza hozzám.
Kis városban élünk. Épp ezért kérlek, hogy az utcán kerülj engem, én is kerülni foglak, hisz benned van a sátán és attól egy kicsit félek.

nincsem

Címkék: ébredjetek! élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr894798576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.Erika 2012.09.24. 07:08:40

Udv,Kedves Cikk iro! Gondolom nem kis erofeszitesbe kerult ezen hejzetet tulelni...es tullepni,aztan most ujra feleleveniteni.Kivalo cikk es level!!Rengeteget lehet tanulni belole!!!...Nagyon sajnalom,hogy ennyire csunyan ert veget egy szepnek igerkezo kozos elet!!Sajnos JT-nal majdnem torvenyszeru azon emberek felkeresese,akik lelkileg valsagban vannak,vagy lelkileg instabilak.Miert??!! Mert oket lehet vezetni,lehet manipulalni,lehet ketelyeket taplalni bennuk...stb.Ezen szemelyek jelenlete tartja fenn JT szervezetet.... :\ Nagyon sok erot es kitartast kivanok Onnek a tovabbiakban! :) Minden Jot!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.09.24. 07:57:50

Kedves Levélíró!

Végtelenül sajnálom, hogy ilyen rossz tapasztalaton ment keresztül a Jehova Tanúi jóvoltából. Én szégyenlem magam és kérek bocsánatot ezért, jóllehet én magam is már 10 évvel ezelőtt eljöttem a gyülekezetből.
Az Ön történetéből is látszik, hogy a Jehova Tanúi témakör korántsem a gyülekezeti tagok magánügye, mert rengeteg más embereket is érint. A tagok viselkedése zavart és dűhöt kavar másokban is, a nézeteltéréseket nem lehet normákis módon kezelni (sőt egyáltalán nem lehet), csak értetlenséget hagynak maguk után.

Remélem ez egy kissé talán oldódni fog, ha próbálja egy másik nézőpontból is megvizsgálni az Önnel történteket, ehhez sok sikert kívánok.

Azt kell mondjam viszont, hogy bármilyen fájdalmas is ez a tapasztalat, mégis jó hogy 'időben' kiderült, hiszen később egy elviselhetetlen helyzetbe hozhatta volna Önt, ha ezzel a nővel komolyabban kezd. A hölgynek sajnos súlyos lelki problémái vannak, amit nem a szekta okozott, hanem csak felszínre hozta nála. Ez sajnos nem feltétlenül teszi jobbá az életét, sőt inkább rosszabbá. Ebből maradt Ön ki, ugyanis Ön kapta volna mindezt az illető hölgytől idősebb korában, ami esetleg még a mostaninál is nagyobb szívfájdalmat okozott volna. Ugyanis a szekták már egy meglevő problémára építenek, olyan emberekre próbálnak hatni, akik nem hajlandóak szembesülni magukkal semmilyen szinten. Ezért vannak ezek az önfelmagasztaló, egyedüli megmentés, másokat lenéző attitűdök ellenállhatatlan vonzóerővel leginkább a súlyos lelkigondokkal küszködő emberekre.

Örüljön, hogy ki tudott lépni ebből időben és megérezte a csapdahelyzetet és nem ment le azon a 'szeretet' úton (amibe sokan sajnos), hogy becsatlakozzon egy vallásba, csak a szerette kedvéért.

Én is úgy látom, hogy nem tartozik semmivel sem a nőnek, a valódi árat majd ő fogja később megfizetni. Csak most még azt nem tudja.

Mindezek mellett, az ítélkezés nem a mi dolgunk. Próbáljon meg a kapcsolat szép napjaira helyezni a hangsúlyt és ez nehogy elvegye a kedvét egy új kapcsolattól.....

Niro 2012.09.24. 11:16:29

Érződik belőle hogy szívből, elkeseredettségből, és már lemondással írtad, teljesen érthetően. A pénzt természetesen bukta a nő, és az agymosás ékes jele hogy számára már csak az az érték, az volta a befektetés a kapcsolatba (az is csak "kölcsön"). Az érzelmeket sikeresen kitörölték a szektások belőle. Élhetett volna veled boldogan élete végéig, de ő inkább a rettegést és az élet utáni "életet" választotta. Ezért szoktam is mondani, hogy nem az számít, milyen hosszú egy élet, hanem, hogy az alatt mennyi boldogságot tudunk belőle kihozni, inkább egy átlagéletkor boldogan, még örökkévalóság boldogtalanul. Csak azt nem értem az ember szívét hogyan tudják ilyen élettelen zombivá változtatni, na meg minek...

Asure 2012.09.24. 14:00:51

Düh és gyász, amit ettől a nőtől kaptál. Dühöt, mert olyanná vált, akit te már nem ismersz és nem tudsz szeretni, és gyászt, mert elveszítettél valakit, akivel idős napjaid akartad békében élni. De ne haragudj rá nagyon, mert köd ül a tudatán. Manipulálták és ő elhitte, amit neki mondtak, tanítottak, mert nagyon meggyőzően tették, elhiheted. Az emberek 180 fokot képese változni más emberek miatt, jó és rossz irányba is. Ő talán nem is szeretett téged igazán, ha eldobott magától anélkül, hogy harcolt volna egy kicsit is érted, vagy megpróbálta volna megbeszélni veled már az elején.
Hagyd őt elmenni, és ne is foglalkozz vele. Lehet, hogy egyszer majd rájön, mit tett, és felnyílik a szeme, de a soraidból ítélve, akkor már késő lesz. Boldog nélküle is lehetsz még, keresd a módját, hiszen még nincs késő. Te válaszd ezt, ő meg válassza a folyamatos megfelelési kényszert. Te jársz jobban.

névtelenül 2012.09.24. 21:27:22

Eddigi itteni pályafutásom alatt ez az írás érintett meg a legjobban.
Először is köszönöm, hogy leírtad.
Most este van, negyed tíz, éppen a lefekvéshez készülődök, és el kell hogy mondjam, nagyon szomorú hangulatban írom ezeket a sorokat.
Megérintettek a szavaid.
Átérzem azt, amit leírtál. Ez furcsa, mert velem nem történt soha ilyesmi, mégis érzem a soraid által, mit tesz az emberrel ez a szekta. Tudod, sok mindent lehet olvasni a Bibliában, és sokféleképpen lehet érteni, gyakorlatilag nagyon kevés egyértelmű tanítás található benne. Ez a szekta éppen az egyik legfontosabb ilyen egyértelmű tanítást rúgja fel.
Hogy úgy szeressük egymást, ahogyan az Úr Jézus szeretett/szeret minket.
Szomorú lettem.
Azt hiszem, sikerült összefoglalnod, mivé változtatja ez a szekta az embert:

"És ti „bárányok", azt se tudjátok már, hogy mit tesztek mások ellen, saját magatok ellen, és elvégzitek a piszkos munkát.
Ez a Te vallásod!"

Igen. Ez a Jehova Tanúi vallása.
Jóéjt.

nincsem 2012.09.25. 07:22:25

Nagyon hálás vagyok a kommentekért, mindenkinek köszönöm a hozzászólását.
Most csak figyelek, hisz nagyon keveset tudok ezekről a dolgokról, és úgy érzem, az emberi természetről is, így a 6,5 évtized ellenére...
Üdvözlettel:
nincsem

B.Anikó 2012.09.25. 16:27:59

Ezek szerint nem csak én tapasztaltam a tanúvá váló egyik ismerősömnél a negatív változásokat.

Szerintetek a tanúk mennyire gyengék?

Volt Tanú 2012.09.25. 17:03:20

@B.Anikó: Milyen értelemben gyengék? Nagyon erős a meggyőződésük, hogy ők gyakorolják az istenimádat egyetlen igaz formáját, a szervezetük Isten irányítása alatt áll, és ez sok erőt ad nekik, hiszen még arra is képesek, hogy felülkerekedjenek a családi kötelékeken és a természetes vonzalmakon. Vagy másra gondolsz?

B.Anikó 2012.09.25. 19:34:19

@Volt Tanú: Lelki gyengeségre gondoltam. Lehet-e az oka annak hogy valaki tanúvá válik vagy éppen a lelki gyengeség miatt marad tanú?

B.Anikó 2012.09.25. 21:31:44

@Volt Tanú: Olyan értelemben is gondolom a gyengeséget hogy nem tudnak vagy nem akarnak a szervezetnek NEMet mondani,hogy ne szóljon bele a szervezet az egyén legprivátabb életébe(pl:pár választás).

picket9 2012.09.25. 21:42:39

@B.Anikó:
Sajnos általános, hogy amikor elkezdenek a közösségbe járni és beleszeretnek az "igazságba", akkor befolyásolhatóakká válnak.
És mivel a gyülekezeti tanítás, azt erősíti, hogy szakítsák meg a kapcsolatot, azokkal akik nem támogatják őket az új "élet pályájukon", ezért történik meg amit tapasztaltok, hogy dobnak titeket, leépítenek meglevő személyes kapcsolatokat.
Beteges az egész, de ez az általános.
Jó pár ilyet láttam, hogy miután egy "szerelmes" pár elkezdtett a gyülekezetbe járni, néhány hónap után már csak egyik járt, mivel megszakították baráti, szerelmi kapcsolatukat a "komoly" biblia tanulmányozás hatására.

nincsem 2012.09.25. 21:48:20

A szervezetre potenciális veszélyt jelent egy "hitetlen" közelsége. Egy racionálisan gondolkodó ember észreveszi az ellentmondásokat stb. és fel tudja ébreszteni jt.-t hipnotikus álmából. Legalábbis megvan a lehetőség. És ettől nagyon félnek. Olyan ez egy kicsit mint minden politikai diktatúra. Ld. Dél-Korea vagy az 50-es éveket Magyarországon. Csak azt gondolhatod, olvashatod, amit a vezetés akar, a globális külvilágról nem vehetsz tudomást.
nincsem

picket9 2012.09.25. 21:56:15

@nincsem:
igen , ugyanaz a módszer, rendszer, felfogás.
(és nagyon nehéz és tragikus, amikor az ember egy ilyen rendszer ellen akar fellépni.)

Volt Tanú 2012.09.26. 17:12:30

@B.Anikó: Ez eléggé összetett, és szerintem független attól, hogy a tagok mennyire "erősek lelkileg". Meggyőződésük, hogy a szervezetet maga a Teremtő Isten vezeti Jézus Krisztuson keresztül a Szent Szellem erejével, hogy a tanításai teljes mértékben összhangban vannak a Bibliával, és hogy ez biztosítja az egyetlen lehetőséget a közelgő "világvége" túlélésére, és innentől kezdve egy átlag Tanúban fel sem merül, hogy valamiben nemet kellene mondani. Durvább, mint egy politikai diktatúra, mert a Tanúk legtöbbje önként és dalolva bízza rá a lelkét a Társulatra, és így teljesen védtelenné és kiszolgáltatottá válik. Az ellentmondás egyenlő az engedetlenséggel és hihetetlenül félnek attól, hogy nem jutnak be az Új Világba. Ezen kívül olyan szinten félnek Sátántól és Istentől (valójában egymástól), hogy ez tovább gátolja a beleszólás megakadályozását. Persze nem mindenki csinál mindent a Társulat tanításai szerint, de azt titokban tartja, nyíltan nem lép fel, mert a kiközösítés és az elkülönülés számukra majdnem a halállal egyenlő.

Volt Tanú 2012.09.26. 17:20:45

@B.Anikó: Sok okból lesznek az emberek Tanúk, nekem pl. annak idején tetszett hogy végre valaki megmondja, hogy miről mit kell gondolni. De elég nagy lelki erő kell hozzá, mert a folyamat részeként személyesen el kell menniük a korábbi egyházukhoz kilépni, és a családjuk/ismerőseik előtt fel kell vállalni, hogy nem vesznek részt egyik hagyományos ünnepen sem, el kell viselni az ellenkezést és gúnyolódást, és aktívan hirdetni kell a tanításokat vadidegen embereknek ajtóról ajtóra. Persze, aki beleszületik, az más tészta, mert élvezi legalább az egyik szülő védelmét. Érdekelne, hogy miért kérdezed.

B.Anikó 2012.09.26. 21:22:34

@Volt Tanú: Van egy ismerősöm/haver/barát akivel 20 éve ismerjük egymást(most nem igazán tudom hányadán állunk)és kb 4-5 éve jár a tanúkhoz és át is keresztelkedett.
Amióta tanú azóta elég ellenséges,undok és észre lehet venni hogy nagyon eltávolodtunk egymástól.
Azt,hogy mennyire gyengék a tanúk azért kérdeztem mert elég sok emberrel beszélgettem már a tanúkról és az egyik ember azt mondta az agymosás mellett(amit mindenki mondott) hogy szerinte gyengék is a tanúk.

Ha 1 tanú azt állítja 1 kiadvány bármelyik számáról(akár régi akár új) hogy őt az nem érdekli és kiderül akkor kap érte valami fajta "büntetést" ?

Volt Tanú 2012.09.26. 21:34:18

@B.Anikó: Érdekeseket kérdezel :-) 12 évig voltam JT 10 évvel ezelőttig. Ahogyan én értelmezem és belegondolok, szerintem nem gyengék, mondjuk kérdés, mi adja nekik az erőt. A "büntetés" attól függ, melyik kiadvány, és mennyire nyíltan hangoztatja. Szívesen válaszolnék részletesebben, de most mennem kell. Ha gondolod, olvasd el a postomat: jehovatanui.blog.hu/2012/07/09/olvasoink_kuldtek_69

nincsem 2012.10.11. 09:20:58

Valahol olvastam, hogy a kilencvenes években a kormány elutasította a JT társulat egyházzá való bejegyzését arra hivatkozva, hogy a szekta családellenes.
Valóban az.
Ez mára mit sem változott, csakhogy a világot irányító hatalomnak (és kiszolgálóinak) most pontosan erre van szüksége, hisz egy nemzet bomlasztását a családok bomlasztásával lehet kezdeni. Ráadásul minél több a zombi, annál jobb…
A „hitgyüli” gyakorlatilag ugyanilyen céllal működik – lehet, hogy még hatékonyabban, vagy csak látványosabban. Mindenesetre Németh Sanyi bácsi már megkapta a vállon veregetést a megfelelő helyről.
Üdv. nincsem

royroyroy (törölt) 2012.10.15. 18:44:01

Ha mindenki ilyen hisztit csapna, akit otthagy a nője, hol lenne a világ? Ugyan már! Ne sajnáltasd magad. Több millió gyerek éhezik a világban, százezrek fogják elveszíteni a lakásukat a deviza hitelek miatt, te meg ilyenen hisztizel? Nincs időm sajnálni. Szánalmas.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.15. 20:09:58

@royroyroy: De jól tudsz ítélni...Nem vagy véletlenül Jehova Tanúja? Elég szűk látókörű vagy

royroyroy (törölt) 2012.10.15. 20:16:53

@sefatias: Aki jól fókuszál, az egy kis nyíláson át látja élesen a lényeget. Mint a fényképezőgépnek is minél jobb a fókusza (lencséje), annál értékesebb . Ettől lesz jó a kép, megbízható a gép. :)

nincsem 2012.10.15. 21:17:20

@royroyroy: Kedves royroyroy!
Az éhező gyerekek és a devizahitelesek problémája szomorú és valós.
Viszont ez a blog nem erről szól. Arra vannak más egyéb blogok.
A szándékom nem az önsajnálat, hanem figyelemfelhívás hasonló esetek megelőzésére. Megjegyzem, hogy minden egyes család széthullása potenciálisan gyarapíthatja az éhező gyerekek számát.
A „hisztéria” értelmezését pedig megtalálja a wikipédiában.
Üdvözlettel:
nincsem

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.15. 21:22:39

@sefatias:
...igaz is, "Aki jól fókuszál, az egy kis nyíláson át látja élesen a lényeget.". Jézus is azt mondta, hogy a tű fokán át lehet egy tevét tuszkolni. Vagy mégsem? Most hogyis van ez? Ja, már tudom, erre mondta, hogy olyan nehéz lesz egyeseknek bejutni Isten országába, mintha egy tevét akarnának tűbe fűzni!

Igaza van roynak: nagyon jól kell fókuszálnia ehhez a mutatványhoz, hogy meglássa a lényeget....
Lehet, egyszer majd a Fókuszban fog kikötni és ott adhatja elő a panaszait amik a JT gyüliből érték, mert majd nem fogja érteni, hogyis történhetet vele ilyesmi, mikor ő olyan szellemi ember!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.15. 21:26:29

@nincsem: Ne foglalkozz vele. Roy érvelése csak üres petárdapuffogtatás. Nem nagyon van mögötte tartalom. Csak csinálja a fesztivált

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.15. 21:27:15

@karalabe4: Szerintem már túl van rajta. Azért van itt

royroyroy (törölt) 2012.10.15. 21:40:15

@nincsem: Tisztelt nincsem!
A történetben nincs szó egyetlen család széteséséről sem. Tehát igazából nincs is miről beszélni.
Hasonló esetek mindig is előfordultak és ezután is elő fognak fordulni, ugyanis hétköznapi dolog, hogy otthagyják egymást a partnerek. Egyszer egyik pattintja a másikat, másszor a másik pattintja az egyiket. Ebben nincs semmi nóvum. Csak vannak, akik ezt férfiasan veszik tudomásul, hiszen nem uralkodhat senki sem a partnerén.
Másrészt, ha a hölgy felszámolná azokat az éjszakákat, amiket együtt töltöttek, olyan árfolyamon, mintha utca lánnyal töltötte volna, akkor még lehet, hogy elég sokat kellene fizetnie.
Körülbelül ennyi értelme is van ennek a cikknek, mint az előbbi mondatnak.
Persze nem esik jól az ilyen nyilván, de vannak ennél lényegesen fontosabb és érdekesebb dolgok is. Ne legyen naiv, meg bennünket se nézzen annak. :)
Maradok tisztelettel:
royroyroy

royroyroy (törölt) 2012.10.15. 21:55:47

@karalabe4: Látod ez a különbség kettőnk között (bár szerintem olyan sok különbség nincs közöttünk :) ), hogy te sajnálkozol a múltad miatt, és áldozatként próbálod magad feltüntetni, hogy azok akik még téged is rá tudtak szedni, az értelmes, humánus lényt, azok csak gonoszok lehetnek, mert te nagyon jó vagy, így ők a gonoszok. Én viszont azt sajnálnám, ha baleknak tüntetném fel magam, mert állítólag becsaptak vagy átvertek bizonyos személyek. Szóval inkább szégyelleném, hogy túljártak az eszemen és ezért biztos nem siránkoznék így.
Akit be lehet csapni az meg is érdemli. :)
Te értelmes lány vagy, miért sajnáltatod magad?
Ne a szíveddel gondolkozz, hanem az eszeddel.
Nem a Fókuszban kell fókuszálni. Ha én örökké fogok élni itt földön (tegyük fel, mert nincs sok sanszom rá, ha itt folytatom) unalmas lesz nekem, ha te nem lennél ott. Na? :)

nincsem 2012.10.15. 22:12:32

@royroyroy: Nem hinnem, hogy túlzottan elrugaszkodnék a valóságtól, ha Önt az alábbi jelzővel illetném:
royroyroy! Ön egy igazi vadbarom.

royroyroy (törölt) 2012.10.15. 22:18:42

@nincsem: Tudja lehet, hogy ez volt a párkapcsolatában is probléma. Először mindig a kisállatok jönnek: mókuskám, nyuszikám. Aztán akkor szokott gond lenni, mikor ezek az állatok megnőnek és lesz belőle vadbarom meg ilyenek. Lehet, hogy ez volt a probléma? Veszélyesek lehetnek ezek a becézgetések, ahogy látható.

nincsem 2012.10.15. 22:57:00

Kedves "karalabe4", "Tamara72","L.Erika","Niro",
"Asure","névtelenül","B.Anikó","Volt Tanú",
"picket9","sefatias"!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és bocsánatot kérek Önöktől, hogy „royroyroy”
megjegyzésére elragadtattam magamat. Mindezek mellet úgy érzem, hogy „royroyroy”
mondatai degradálják az egész fórumot. Javaslom, közösítsük ki oly módon, hogy mostantól senki se reagáljon a bejegyzéseire.
Köszönettel:
nincsem

picket9 2012.10.15. 23:14:27

@nincsem:
Fel se vegyed a dolgot, barátom.
Mutat egy tükröt Mr.Roy, amibe ha belnézünk, emlékszünk, hogy esetleg mi is ilyenek voltunk, és megerősít minket abban, hogy soha többé ne merjünk ilyen lenni. Maradjon csak, bírjuk őt.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.16. 08:10:52

@nincsem:
Nem baj, ha itt van. Sok minden érthetővé válik a kommentjeiből és megláthatjuk, hogy mi miből jöttünk ki és azt is, hogy Ön mitől menekült meg. Ez azért segíthet felülkerekedni a negatív érzéseken és bizakodni a jövőben.

Azért nem mindenki olyan, mint ő a JT gyüliben sem, mert ő nyíltan a társulati tanácsok ellen tesz és még dicsekszik is vele!
Nagyon sokan vakon követik a vezetést és betartják a betarthatatlan törvényeket. Én is szívesebben beszélek azokkal, ha mégis megjelennek a blogon előbb -utóbb.....

De ha valaki úgy gondolja, hogy akar roynak válaszolgatni, az meg mindenkinek a maga dolga.
A blognak nem tesz jót, mert a JT gyülihez hasonló szellemet alakít ki, ennyi erővel ott is lehetne "élőben" vitatkozni.

royroyroy (törölt) 2012.10.16. 11:29:57

@karalabe4: Látom egy kicsit zavarba hoztalak. :)
Csak nem izgulsz, amikor válaszolsz, és ezért van néhány kusza gondolat benne?

Szóval eddig nem láttad, nem tudtad, hogy miből jöttél ki? Hát igen, mert akkor nem jöttél volna ki! :)

Áruld el nekem, hogy mivel dicsekszek? Elárulod?

Írtad: "szívesebben beszélek azokkal"

Gondoltam, hogy szívesebben beszélgetsz olyanokkal, akik véleményed szerint, a te szellemi nívód alatt vannak. Nem könnyű valóban egy olyan intellektuellel vitatkoznod, mint én is vagyok. Rossz lehet mindig alulmaradni. (Bár vannak olyan szituációk mikor a nők kifejezetten szeretnek alul maradni. De azok nem ilyenek. Gondolom. Hacsak tudat alatt nincs kivetítve ez erre a szituációra. De most ezt hagyjuk inkább. :) ) Bocsi, hogy így születtem, ilyen képességekkel és készségekkel. Remélem azért nincs kisebbségi érzésed és nem degradálod le magad miattam. :)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.10.16. 11:40:39

@royroyroy:

/Irony ON/ Én azt szeretem benned roy, hogy olyan mélyére ásol a dolgoknak. Képes vagy szembenézni a kemény teológiai érvelésekkel és lehengerlő módon védelmezed a hitedet ezekben a központi kérdésekben is, a legapróbb részletekbe menően. Nem foglalkozol a személyeskedéssel, vagy kicsinyes szócsatákkal, hanem Jézusi szeretetedet ránk sugározva segítesz nekünk jó útra térni, áldozva az idődből, energiádból és óriási értelmi képességedből... mindezek ellenére, mégsem vagy beképzelt! Ez egyszerűen csodálatos benned. A nőket tiszteled és kellő megértéssel beszélsz azokkal is, akiket komoly traumák értek az életükben, persze mivel segítesz nekünk megérteni, már tudjuk, hogy ez az ő hibájuk volt és semmiben sem hibás az Isten igazságát ránk sugározó Őrtorony szervezet. Én ezért szeretlek roy... ja és még azért, mert olyan őszinte és jó lelkű is vagy. Forrón izzó felebaráti szeretettel csókollak!
/Irony OFF/

royroyroy (törölt) 2012.10.16. 12:03:08

@Johnny Joker: Látom, te is tudod, úriembernek születni kell, az úriember nem csibész. Az úriember sármos és stílusos.
Johnny, látod ilyenek vagyunk. Mindig, minden körülmények között. :)
süti beállítások módosítása