Íme egy pár válaszra váró kérdés Jehova Tanúihoz:
1. Ha a szervezet valójában nem prófétált világ végét 1925-re és 1975-re, akkor hogy lehet, hogy olyan sok Tanú távozott el közvetlenül 1925 és 1975 után? ("A mozgalom nagyjából háromnegyed része veszett el 1925 és 1928 között, majd hatalmas veszteségeket szenvedett el 1975 után, amikor nem jött el a vég, amire újra és újra hivatkoztak" mondta Jim Penton exTanú, aki Jehova Tanúiról az Encyclopedia Americana-ban elkészítette a szócikket.)
2. Ha az Őrtorony szervezet elutasítja, ahogy mások állítják, hogy "ihletett" lenne, akkor mi a különbség az "Isten Szelleme által irányított próféta" és az ihletett között? Van olyan, hogy nem ihletett próféta?
3. Volt-e valaha is Írásellenes tanítása a Társulatnak?
4. A Társulatnak most van valamilyen Írásellenes tanítása?
5. Mivel a szervezett "új világosságot" kapott az 1914-es nemzedékről és teljesen megváltozott erről a véleménye, ez azt jelenti, hogy azok a Jehova Tanúi, akik az új világosságnak megfelelő értelmezés miatt korábban ki lettek közösítve, most automatikusan vissza lesznek fogadva? Tehát ezek az egykori Jehova Tanúi az igazság miatt lettek kiközösítve? Tudta ezt a Vezető Testület vagy nem?
6. Lehetséges-e hogy egy Jehova Tanúja hívő nyíltan folytasson diskurzust más Jehova Tanújával, ha véleménye eltér az Őrtorony tanításától?
7. Lehetséges-e önmagában, csak a Bibliát olvasni és érteni vagy szükséges ehhez a szervezet és a kiadványai?
8. Hogyan tudod bizonyítani a Bibliából, hogy 1935 volt az az év, amikor az égi reménységre való elhívás általánosan lezárult? Mi az eltérés a katolikus hívő december 25. Jézus születésnapjaként történő megjelölésében és egy Jehova Tanúja 1935-ös dátummal kapcsolatos hite között? Nem képmutató dolog kigúnyolni a "szegény megtévesztett katolikust", mert az ő hite nem a Bibliára épül, amikor 1935-tel kapcsolatban ugyanez a helyzet áll elő?
9. Ha Jézus először az első századi keresztényeknek ajánlotta fel a 144000 helyet, akkor honnan lehet tudni, hogy mennyi üres hely van még? Hogyan lehetséges, hogy a szervezet tudja, hogy még van üres hely, ha nem készültek erről feljegyzések az első században?
10. Miért Jehova Tanújának hívnak, miért nem keresztényeknek? Mivel Jehova Tanúi az elnevezésüket az Ézsaiás 43:12 és 44:8-ra hivatkozva indokolják, akkor mi az új név, amit az Ézsaiás 62:2 megjövendölt? Jehova Tanúi nem lehet az "új név", mert az 20 fejezettel korábban volt. Lehetne vajon az az új név keresztény, a Megváltónk, Krisztus miatt?
11. Miért ne lehetne Isten népét kereszténynek nevezni, amikor a Cselekedetek 11:26 azt mondja, hogy "a tanítványokat először Antiochiában nevezték keresztényeknek"? Miért van az, hogy a "Jehova Tanúi" elnevezést sehol nem találom az Újszövetségben, ha Isten népe az Újszövetség népe? Miért várt Isten ezzel a névvel 2000 évet? Ez azt jelenti, hogy Krisztus követői nem Jehova Tanújaként voltak ismertek?
12. Ha Isten Jehova neve annyira fontos, akkor miért nem használja sehol a görög Újszövetség? Ha az Újszövetség másolása során a másolók eltávolították a JHVH-t a szövegből (ahogy a szervezet állítja), akkor hogyan legyen bizalmunk az Újszövetség iránt? Nem kellene megválni az Újszövetségtől? Vagy az szervezet állítása a megbízhatatlan?
13. Ha a Jehova név annyira fontos, akkor a Cselekedetek könyve 4:12 miért Krisztusra utal, miért nem a JHVH valamilyen formában, például Jehova alakban szerepel ott?
14. Mi a helyes írásmód, a Jahve vagy Jehova? Ha Jehova Tanúi azt állítják, hogy a Jahve megfelelőbb, akkor miért a helytelen Jehova alakot használják? Ha Isten neve annyira fontos, akkor nem csupán a kimondására, hanem a helyesen való leírására is érdemes figyelni? A kiejtés sokkal fontosabb, minta helyes leírás?
15. Mivel Jehova Tanúi elutasítják az alapító Russell legtöbb tanítását valamint az 1942-ig vezető Rutherford legtöbb tanítását, hogyan lehetünk biztosan abban, hogy 25 év múlva a szervezet nem utasítja el a mai tanításait?
16. Mennyire megbízható egy olyan szervezet, amely elutasítja alapítóját, első két vezetőjét és történelmének első 63 évét? Ez %-ban kifejezve is jelentős idő! (az angol megadja, hogy 53%-át a létezésének, de ez ma már 48% lenne; ha 1879-től 1975-ig számolom az elutasított időszakot, akkor a szervezet a létezésének több, mint 73%-át megtagadja).
17. Mivel a szervezet kijelenti, hogy van apostoli öröklés, ki adta át a Isten Szellemének fáklyáját Russellnek, amikor alapította a szervezetet? Mi volt a neve ennek az egyénnek?
18. A "proskuneo" szót az Új világ fordítás minden alkalommal úgy fordítja, hogy "imádják" (Jel 5:14, 07:11, 11:16, 19:04, Jn 4:20, stb.), ha Istenről van szó. Amikor Jézusról ír a Biblia (Mt 14:33, 28:9, 28:17, Lk 24:52, Zsid 1:06, stb), akkor meghajolnak adják vissza, pedig ugyanarról a görög szóról van szó. Különösen érdemes ezt összehasonlítani a görög "prosekunhsan" szóval, ami Istenre utalva Jelenések 5:14, 7:11, 11:16, és 19:04, Krisztus esetében Máté 14:33, 28:9, 28:17. Mi az oka ennek a következetlenségnek? Az Új világ fordítás készítői tudják, hogy a "proskuneo" szó helyes alakja az imádják, akkor milyen lenne Krisztusról így olvasni az előbbi verseket?
19. Az Új világ fordítás a görög "kuriosz" szót több, mint 250 esetben az Újszövetségben Jehovának fordítja. Miért nem jelenik meg a Jehova szó a görög szövegben? Miért nem következetes a fordítás abban, hogy mindenhol Jehovát használjon? Mt 14:33, 28:9, 28
20. Jézusra utaló kifejezés "ez a templom" a János 2:18-19-ben? Nézd meg a János 2:21-et!
21. Ha a Szent Szellem csupán Isten hatékony ereje, akkor miért szólal meg közvetlenül és hivatkozik magára, mint "én" a Cselekedetek 13:2-ben?
22. Az Új világ fordítás a görög "ego emi" kifejezést minden egyes alkalommal "vagyok"-ként fordítja le (Jn 6:34, 6:41, 8:24, 13:19, 15:05, stb.), kivéve a János 8:58-at, ahol a fordításban a "voltam" igét használja. Mi ennek az ellentmondásnak az oka? A többi helyről nem derül ki, hogyan kell fordítani ezt a kifejezést?
23. A Jelenések 22:12-13-ben Jézus Krisztus, aki "gyorsan jön", mondja magáról: "Én vagyok az Alfa és az Omega, az első és az utolsó, a kezdet és a vég". A Jelenések 1:17-18-ban Jézus, aki "már meghalt, de nézd! Élek örökkön örökké" szintén magára utal, mint az első és az utolsó. A Jelenések 21:6-ban Isten azt mondja: "... Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég ...". Az Ésaiás 44:6 és az Ésaiás 48:12 szintén ezt mondja Istenről. Ezek szerint nem csupán egyetlen első és egyetlen utolsó van?
24. A János 1:3 azt mondja, hogy Jézus teremtett mindent, de az Ésaiás 44:24 azt állítja, hogy Isten egyedül teremtett. Hogy lehet ez?
25. A Kolossé 1:16 azt mondja, hogy minden dolgot általa és érte hoztak létre. Ha Jézus Mihály arkangyal lenne, akkor minden egy angyalért lett megteremtve? Ésaiás 43:17-tel hasonlítsd össze ezt az elképzelést (az angol idézi, de nem akarom most kibogarászni, hogy melyik fordítás mit ír - bocsánat).
26. Az Őrtorony Társulat azt tanítja, hogy a 144000 a Jelenések 7:4-ben szó szerint értendő. Mi van ez esetben a Jelenések 7:5-8 szó szerinti értelmezésével?
27. Ha a lélek maga a test, akkor Jézus a Máté 10:28-ban miért tesz különbséget test és lélek között?
28. Az Új világ fordítás a János 1:1 esetén Jézusra úgy utal, mint istenre. Ha Jézus csak isten, akkor miért mondja nagy betűvel megjelölt Isten a 5Móz 32:39-ban azt, hogy nincs más isten?
29. Jézus Krisztusra úgy utal az Ésaiás 9:6, mint "hatalmas Isten". Jehovára szntén így utal az Ézsaiás 10:20,21. Hogyan lehet ez, ha csak egy Isten van? (1Kor 8:4, Ézsaiás 43:10 és Ézsaiás 44:6)
30. Ha Jézust kínoszlopon végezték ki, két kezét a feje fölé szegezve, akkor miért mondja a János 20:25, hogy "ha látom a kezein a szegek helyeit", akkor az nem egynél több szöget jelez?
31. Jézus a "bizony mondom nektek" kifejezést 50-nél is többször használja a Bibliában. A Lukács 23:43 esetén a vesszőhasználat teljesen eltér az összes ilyen helytől. Miért nem használták a fordítás készítői mindig ugyanúgy a vesszőt? Miért csak ezen az egy helyen? Ha következetesen mindig ugyanúgy fordítanánk, akkor hogyan nézne ki a Lukács 23:43? Mit olvasnál ki belőle?
32. Az ÚVF a görög "esti" szót majdnem minden esetben létigeként ("van") fordítja (Mt 26:18, 38, Mk 14:44, Lk 22:38, stb.). Lásd Görög-Angol sorközi fordítás. Miért fordítja az ÚVF ugyanezt a görög szót "jelenti"-ként Mt 26:26-28, Mk 14:22-24 és Lk 22:19-ben? Mi az eltérés oka az "esti" szó fordításánál? Ha az ÚVFF következetes lenne és a görög "esti" szót létigeként ("van") fordítja ezekben a versekben, akkor mit mondanának ezek a versek?
33. Jn 20:28-ban Tamás úgy utal Jézusról, hogy "ho kurios mou kai ho theos mou". Ez szó szerint fordítva azt jelenti, hogy "az én Uram és az én Istenem". Miért erősíti meg Jézus Tamást a következő versben ezen felismerésében? Ha Jézus valóban nem volt az Ura és AZ Istene Tamásnak, miért nem javította ki Jézus a téves és istenkáromló állítását?
34. Ha Jézus nem fog láthatóan visszatérni a földre, akkor hogyan fogja meglátni "a föld minden népe" (Mt 24:30) és "minden szem" (Jel 1:7), amikor visszatér?
35. Ha a Szentlélek (vagy Szent Szellem) valóban Isten személytelen tevékeny ereje, hogyan utalhat rá "ő"-ként (hímnem) Jn 16:7-8-ban és Jn 16:13-14-ben? Ezen kívül azt olvassuk róla, hogy "tanúságot tesz" (Jn 15:26), "megszomorították" (Ézs 63:10), "káromolják" (Mk 3:29), beszél (Ez 3:24, ApCsel (8:29, 10:19, 11:12, 21:11, Héb 10:15-17, Jel 2:7), érzései vannak (Gal 5:17), megharagítják (Héb 10:29), kutat (1Kor 2:10), megsegít (ApCsel 9:31), szeretik (Róma 15:30), hazudnak neki és Isten (ApCsel 5:3-4). Vajon hogy lehet ez?
36. Vajon mit jelenthet Jel 14:9-11, amely így szól: "Aki leborul a vadállat és képmása előtt, és homlokán vagy karján viseli bélyegét, az inni fog az Isten haragjának borából, amelyet színtisztán töltött haragja kelyhébe. Kénköves tűzben fog gyötrődni a szent angyalok és a Bárány színe előtt. Gyötrelmének füstje felszáll örökkön-örökké, és nem találnak nyugtot sem éjjel, sem nappal, mert leborultak a vadállat és képmása előtt, s viselték nevének bélyegét." Hol lehet valaki gyötörtetve örökkön-örökké?
37. Jn 1:3 úgy utal Krisztusra, hogy "Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett." Hogyan lehet Krisztus egy teremtmény, ha MINDEN teremtett dolog általa lett? Ha Jézus egy teremtett dolog volna, akkor ezen vers értelmében önmagát is teremtenie kellett volna.
38. Ha az ember lelke nem létezhet a testtől külön, akkor miért imádkozza István éppen a halála előtt Jézushoz ApCsel 7:59-ben, hogy "vedd magadhoz lelkemet"? Hogyan veheti magához Jézus István lelkét, hogyha az állítólag megszűnik létezni a test halálakor?
39. Ha a nagy sokaság a földön nyer örök életet, akkor miért mondja 1Thessz 4:17, hogy "mi, akik életben maradtunk, a felhőkön velük együtt elragadtatunk a magasba Krisztus elé, és így örökké az Úrral leszünk" ?
40. Ha van külön 144 ezer mennyei reménységű ún. "felkent" személy, valamint egy másmilyen, földi reménységű "nagy sokaság", akkor vajon miért mondja Pál "hivatásotok egy reménységre szól" (Ef 4:4), kétféle reménység helyett?
41. Ha nincs tudatos létezés a halál után, akkor Krisztus a halála után hogyan prédikált a „börtönben levő szellemeknek” (1Péter 3:18-20), és a jó hír hogyan „hirdettetett halottaknak is” (1Péter 4:6)?
42. A Filipi 2:9-be az ÚVF betoltja a „más” szót, pedig ez nem szerepel az eredeti görög szövegben (lásd Gr-Engl Interlinear). Mi ennek a betoldásának az indoka? Mi lenne a vers olvasata a „más” szó betoldása nélkül? Mit mond az Írás szavaknak a Bibliába való betoldásáról? Lásd Példabeszédek 30:5-6.
43. A Hébereknek (Zsidóknak) írt levél 9:28, Krisztusról azt írja, hogy „…másodszor a bűntől külön fog megjelenni…” Hogyan JELENHET MEG Krisztus másodszor, hogyha nem fog láthatóan visszatérni a földre?
44. Ámós 4:11 írja, „»Feldúltam földeteket, mint ahogy feldúlta Isten Szodomát és Gomorrát. Olyanok lettetek, mint a tűzből kiragadott farönk; de ti nem tértetek vissza hozzám« — ez Jehova kijelentése.” Hogyan beszélhet Jehova ebben a versben úgy, hogy egy másik személyre utal, mint Istenre („…ahogy feldúlta Isten Szodomát…”)?
45. Mit ír Jelenések 19:1 arról, hogy hol lesz a „nagy sokaság”?
46. Ha a keresztényeket Jehova nevéért üldözik, miért mondta Krisztus az első keresztényeknek, hogy őket az ő (Jézus) nevéért fogják üldözni, Jehováé helyett? (Mt 24:9, Mk 13:13, Lk 21:12, 17, Jn 15:21, és Csel 9:16)
47. A Kolosszé 1:15-17-be az ÚVF 4 alkalommal betoldja a „más” szót, pedig ez nem szerepel az eredeti görög szövegben. Mi a „más” szó betoldásának az indoka? Mi lenne a vers olvasata a „más” szó betoldása nélkül?
48. A 2Péter 1:1-be az angol ÚVF betold egy névelőt, pedig ez nem szerepel az eredeti görög szövegben (lásd Gr-Engl Interlinear). Mi ennek a betoldásának az indoka? Mi lenne a vers olvasata a „más” szó betoldása nélkül? Mit mond az Írás szavaknak a Bibliába való betoldásáról? Lásd Példabeszédek 30:5-6. [Ezt nem tudjuk lefordítani, mivel a magyar ÚVF-ben a névelő puszta betoldása helyett inkább teljesen átalakítják a szóerendet.]
49. A hegyi beszédben a „nagy sokasághoz” (Lk 6:17) beszélve, miért mondra Jézus nekik a Lukács 6:22-23-ban, hogy „nagy a ti jutalmatok az égben”?
50. Kire utal Máté az 1:23-as versben, akinek az a név adatott, amelynek jelentése ’Velünk az Isten’?
51. Jel 14:13-ban, hogyan lehetnek a halottak „boldogok” és találhatnak „nyugalmat” ha nincs tudatos létezés a halál után?
52. Ha Jézust egy kínoszlopon végezték ki, ahol mindkét keze együttesen a feje fölött volt, nem pedig egy kereszten, ahol mindkét keze oldalirányba volt kiterjesztve, miért mondja Máté 27:36, hogy az „ez Jézus, a zsidók királya” feliratot „a FEJE fölé erősítették” ahelyett, hogy a kezei fölé erősítették? Hogyan erősítették a feje fölé, ha a kezei a feje fölé voltak kifeszítve?
[Ide be lehetne írni, hogy “szegEK helye” szerepel még az ÚVF-ben is]
53. A Lukács 4:12-ben az ÚVF a „kyrios" (Gr-úr) szót „Jehova”-nak fordítja: „... »Ne tedd próbára Jehovát, a te Istenedet.«” Lásd a Gr-Engl Interlinear-t. Miért fordítják a kyrios szót „Jehova”-nak ebben a versben? Az ördög a Lukács 4:9-11-ben Jehovát tette próbára vagy JÉZUST tette próbára?
54. A Biblia azt írja, hogy EGYEDÜL Isten a megmentőnk (Hós 13:4, Ézs 43:11; 45:21, stb.). Hogyan lehet akkor, hogy a Biblia ismételten azt írja, hogy Jézus Krisztus a mi megmentőnk (Lukács 2:11, Fil 3:20, Tit 2:13; 3:6, 2 Péter 1:1; 2:20; 3:18, stb.)?
55. Az Ézsaiás 14:9-17 verseire hivatkozva, ha nincs tudatosság a halál után, akkor: a Seol hogyan „... rendült meg odalent, hogy fogadja jöttödet...” (9. v.), a Seol lelkei hogyan „... szólalnak meg, és mondják ezt...” (10-11. v.), a Seol lelkei hogyan „... látnak, rád merednek; jobban megnéznek, és így szólnak: ‘Ez volna az az ember …” (16-11. v.) továbbá hogyan vedd figyelembe, hogy ez megtörtént?
56. A Héberek 3:1 „szent testvérekre, az égi elhívás részeseire” hivatkozik. A Márk 3:35-ben Jézus a következőket mondja: „Aki cselekszi az Isten akaratát, az az én fivérem ...”. Ennélfogva a Biblia szerint bárki aki Isten akaratát cselekszi, az Jézus testvére és az égi elhívás részese. Hogyan lehetséges ez, ha az Őrtorony Társulat azt tanítja, hogy csak 144.000 személy jut a mennybe?
57. A Héberek 11:16 néhány Ószövetségi hűséges emberről beszél (Ábel, Noé, Ábrahám, stb.): „Most azonban jobb helyre törekszenek, azaz olyanra, amely az éghez tartozik...”, továbbá „... [Isten] elkészített számukra egy várost.”. A „város” szóhoz fűzött lábjegyzet a Héberek 12:22-ben és a Jelenések 21:2-ben is említett MENNYEI Jeruzsálemre vonatkozik. Hogyan lehetséges ez, ha az Őrtorony Társulat tanítása szerint kizárólag azok az emberek mennek majd a mennybe akik a szellem által felkent 144.000 tagjai akiket a Krisztus halála után élt emberekből választottak ki?
58. A Jel 20:10 azt mondja, „Az Ördögöt … a vadállat is, és a hamis próféta is; és éjjel-nappal kínozni fogják őket örökkön-örökké.” Hol fogják kínozni az ördögöt, a vadállatot és a hamis prófétát örökkön-örökké?
59. A Luk 24:36-39-ben és a János 20:26-27-ben, Jézus megmutatta a tanítványainak a sebeit a testén, mint a feltámadásának bizonyítékait. Ha Isten elpusztította Jézus testét a halála után, akkor miként tudta Jézus megmutatni a tanítványoknak a testét, amin megvoltak a sebek a kezein, lábain és az oldalán és azt állította, hogy ő nem csupán egy szellem, „mert a szellemnek nincs húsa és csontja, mint ahogy látjátok, hogy nekem van” (Luk. 24:39)?
60. Ha Isten teremtette Krisztust és ő az Istennek a bölcsessége is volt (Példabeszédek 8:1-4, 12, 22-31), akkor mielőtt Jézust teremtették volna, Istennek bölcsesség nélkül kellett lennie. Hogyan lehetséges, hogy Isten valaha is bölcsesség nélkül lenne? [Erről bővebben ITT olvashatsz]
61. A Jel 7:11 azt mondja, hogy „a trón előtt” a mennyekben van, ahol „az angyalok mind ott álltak”. A Jel 14:2-3 azt mondja „És olyan hangot hallottam az égből….. És amit a trón előtt énekelnek, mintha új ének lenne…” A Jel 7:9 azt mondja, „…láttam, és íme, egy nagy sokaság.. a trón előtt álltak…” A Jel. 7:14-15 –ben , „Ezek azok, akik kijönnek a nagy nyomorúságból…. Ezért vannak az Isten trónja előtt”. Ezért ,ha a „trón előtt” azt jelenti, hogy a mennyekben (Jel 7:11, 14:2-3), és a „nagy sokaság” a „trón előtt” van (Jel 7:9, 7:14-15), akkor a nagy sokaság hol lesz?
62. Ha Jézus Krisztus Mihály az Arkangyal, hogyan lehet hogy a Máté 25:31 azt mondja, hogy „Amikor az Emberfia megérkezik dicsőségében, és vele az angyalok MIND, …. “. Mivel a „vele az angyalok mind” kifejezés biztosan Jézust az Arkangyalt is magában foglalná, lehetséges, hogy Jézus visszatérhetne saját magával?
63. A Lukács 20:37-38-ban, hogyan lehet hogy Ábrahám, Izsák, Jákób „mindnyájan élnek őneki (Isten)”, mivel mindannyian száz évekkel korábban meghaltak mielőtt Jézus mondta ezt?
64. Ha a lélek is meghal a test halálakor, hogyan lehet, hogy a Jel. 6:9-11-nek „lelkei”, akik azok közül voltak, akiket „legyilkoltak” (megöltek), ezt kiáltották “harsány hangon... meddig Legfőbb Úr...”?
65. A Máté 28:19-ben Jézus azt mondja a tanítványainak, hogy kereszteljék meg a „minden nemzetből való embereket.... az Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek nevében”. Miért utasítaná a tanítványokat, hogy kereszteljenek bárkinek vagy bárminek a nevében, aki nem volt Isten? Jehova Tanúi követik Jézus parancsát, és az „Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek nevében” keresztelnek?
66. Ha az emberi lélek MAGA a személy, akkor hogyan képes a lélek kimenni egy személyből (1Mózes 35:18) vagy visszatérni egy személybe (1Kir 17:21)?
67. Az Őrtorony Társulat azt tanítja, hogy a föld soha sem lesz elpusztítva, elnéptelenedve. Hogyan lehetséges ez, ha Isten azt mondja az Ézsaiás 51:6-ban, hogy „... a föld elkopik, mint a ruha, lakói pedig elpusztulnak, mint a szúnyog …”, és ha Jézus azt mondja a Máté 24:35-ben, hogy „Az ég és a föld elmúlik...”, és ha János azt mondja a Jel 21:1-ben, hogy „új eget és ÚJ földet láttam, mert a korábbi ég és a KORÁBBI föld elmúlt, és a tenger nincs többé.”?
68. A Lukács 12:4-5-re hivatkozva mi maradna egy személyből miután meghalt, amit a gyehennába lehetne dobni?
69. Kire vagy mire vonatkozik Krisztus szelleme (Fil 1:19, Gal 4:6, Róma 8:9)? A Galácia 4:6-ban hogyan lehetséges, hogy a Krisztus szelleme a szívünkbe kerül? Hogyan lehetséges, hogy a KRISZTUS szelleme lakozhat valakiben? Ha igaz, amit az Őrtorony Társulat tanít, akkor Pál hogyan tehette ezt a kijelentést, ha Krisztus egy mennyben lakozó szellemszemély volt?
70. A János 8:56-ban Jézus azt mondja, hogy „Ábrahám, az atyátok nagyon örvendezett annak a kilátásnak, hogy láthatja a napomat, és látta, és örvendezett.” Mivel Ábrahám már több száz ével azelőtt meghalt mielőtt Jézus ezt mondta, hogyan mondhatta Jézus, hogy Ábrahám „látta, és örvendezett”, ha nincs tudatos létezés (éberség) a halál után?
71. A János 6:51-ben Jézus azt mondja, hogy egy személynek ennie kell „ebből a kenyérből”, hogy „örökké élhessen” és, hogy „a kenyér, melyet én adok, a testem”. A János 6:53-ban Jézus ezt mondja: „... ha nem eszitek az Emberfiának testét, és nem isszátok a vérét, nincsen életetek önmagatokban.” A János 6:54-55-ben Jézus ezt mondja: „Aki a testemmel táplálkozik, és a véremet issza, annak örök élete van...” és „... mert a testem igazi eledel, és a vérem igazi ital”. Te magadhoz veszed Krisztus testét, ahogyan Jézus parancsolta, hogy életed legyen önmagadban és, hogy örökké élhess?
72. Minden igaz keresztény egyetért abban, hogy követnünk kell Isten parancsolatait. A Márk 9:7-ben az Atya Isten azt parancsolja nekünk, hogy hallgassunk Jézusra. Te követed ezt a parancsot és hallgatsz Jézusra? Elvégre Jézus a személyes bűneidért is meghalt (1Ján 2:2, 1Pét 2:24). Jézus arra kér minket, hogy közvetlenül hozzá menjünk (Máté 11:28-30), és az Atya azt parancsolta nekünk, hogy hallgassunk Jézusra. Miért? Mert JÉZUS ad nekünk örök életet (János 10:28), és így JÉZUS be fog térni a házunkba, velünk lesz és jogot ad majd nekünk, hogy a trónján ülhessünk (Jel 3:20-21). Imádkozol Jézushoz, ahogyan Pál és a korai keresztények is tették (1Kor 1:2)? Te magadhoz veszed Krisztus testét, ahogyan Jézus parancsolta (János 6:51)? Ha nem, akkor vajon az Atya parancsát követed, aki azt mondta, „Hallgassatok rá”?
73. Kérdezzek még?
Utolsó kommentek