EXJT BLOG
Tősgyökeresek vs. Beköltözők - avagy a Szellem, működés közben
2012.06.02. 13:15 | Johnny Joker | 44 komment
Hol is kezdjem a kálváriámat? Talán az egész akkor és ott kezdődött, amikor egy fiatal fiú és egy fiatal lány egymásba szeretett. Mindketten gyülekezetünk tekintélyes családjából származott. Az egyik család, tősgyökeres tagjai voltak a gyülekezetnek, a másik egy beköltöző család, de tekintélyes múlttal. Természetesen mindkét családfő vénként szolgált. A fiú apja az akkori elnöklő vén, a lány apja a későbbiek folyamán lett a gyülekezet elnöklője. Én magam frissen kinevezett mit sem sejtő zöldfülű vén voltam akkor, aki követendő példaként tekintettem az évtizedes véni múlttal rendelkező társaimra.
Egy vasárnap a „bőséges szellemi táplálkozás” után minden vén be lett rendelve egy külön szobába beszélgetésre (ekkor még egy magánházban jöttünk össze). Hamar kiderült mi volt az oka annak, hogy a véneknek sürgősen össze kellett jönniük. Az udvarló fiú anyja (az elnöklő felesége) sértő megjegyzéseket tett a leendő ara (a bevándorló véncsalád lánya) testi adottságaira, mondván vastag a bokája, széles a csípője és szemüveges. Ezeket a sértő jelzőket lány apja becsületsértésnek vette és kérte, hogy legyen kivizsgálva az ügy, és kérjen bocsánatot a megjegyzései miatt a testvérnő. Két vén lett kijelölve, hogy kezelje az ügyet. Az egyik a sértett vén legjobb barátja, (aki betojt, amikor behívták katonának és bevonult) a másik voltam én. Ott álltam és néztem; két acsarkodó véncsalád között én, a zöldfülű tegyek rendet? Lehetetlennek tűnt számomra, hogy ez megeshet Jehova boldog gyülekezetében, ahol ezek az emberek évtizedek óta tanulnak a szeretetről (akkor úgy láttam, ez az ügy csak vihar a biliben, később jöttem rá mire megy ki a játék). Én megpróbáltam abba az irányba terelni a dolgot, hogy első körben a két testvérnőnek kellene rendezni a sértést egymás között Jézus tanácsa szerint. Amikor ezt felvetettem a lány apja (beköltözők vezére) azt mondta, hogy az ügyről már olyan sokan tudnak, hogy lehetetlen ez a megoldás, a testvérnőt nyilvánosan meg kell fedni. A másik felvetésem az volt, hogy jöjjön be a lány is (addig nem volt jelen) és itt a jelenlétünkben rendezzék egymás között a dolgot. A lány apja ezt is megtorpedózta azzal, hogy az ő családját érte a becsületsértés ezért ő képviseli a lányát és így nem szükséges, hogy a lánya jelen legyen.
Megkértük a testvérnőt (a fiú anyját) kérjen bocsánatot, ő ezt ímmel-ámmal megtette, azután mindenkit, aki tudott a dologról behívtunk a szobába és a jelenlevők előtt megfedtük a testvérnőt. A szerelmeseket persze sikerült a két családnak elszakítania egymástól (tiszta Rómeó és Júlia történet). Azóta se találtak maguknak párt. A fiú most 34 éves, a lány 28 körül lehet.
Ekkor szembesültem először azzal, hogy a Szellemnek semmi, de semmi köze ehhez a döntéshez, amit hoztunk. Lesújtva éreztem magam.
Beköltözők tősgyökeresek 1-0.
Kibontakozott előttem, hogy milyen hatalmi harc van a két család, vagyis inkább úgy mondanám a két tábor között. Az egyikben a tősgyökeresek, a másikban a beköltözők. A becsületsértési ügyet követően a beköltözők vezetője látta, hogy nem álltam teljes vállszélességgel az ő elképzelése mellett. Az ellenfele tekintélyét próbálta aláásni, ezt a mondvacsinált műbalhét felhasználva, hogy nyilvános fedésben részesüljön az elnöklő felesége az egész gyülekezet előtt. Ebben az erőfeszítésében akadályoztam meg őt, hogy csak azok előtt lett megfedve, akik tudtak az ügyről. Megpróbáltam semleges maradni, de nem sok sikerrel. Nem lehet sokáig a senki földjén életben maradni.
A tősgyökeresek csapata egy családot alkotott, benne két vén és két kisegítőszolga élükön az akkori elnöklővel szavazáskor mindig egy követ fújtak. A beköltözők csapata három vénből állt, élükön egy minden hájjal megkent vén, ködbe vesző kissé „fekete” múlttal. Ebben a csapatban volt egy bételből kikopott tesóka, szintén csűrös-csavaros elmével. Azt hintették maguk körül, hogy azért jöttek ki a bételből, mert gyereket akartak. Csak hát már eljárt az idő felettük, és sehogy sem sikerült betalálni oda ahová kellett volna, de nekem olyan érzésem volt, hogy ez csak alibi arra, hogy megszabaduljanak az aranykalitkából. Valahogy nem tudtak meggyökeresedni ezen a homokos vidéken, és „ollé” elköltöztek Tiszaakárhová. Ezzel viszont a mérleg nyelve egy kicsit visszabillent a tősgyökeresek oldala felé. Sőt. Bennem nem látott lojális támogatót a beköltözök vezetője, így ketten maradtak volna szavazáskor a barátjával. Nem beszélve arról, hogy a tősgyökeresek egyik kisegítőszolgája beérett a vénségre, aki nem mellékesen az a fiú volt, aki udvarolt annak a lánynak, akinek az apja vezette a beköltözők csapatát. Tehát a beköltözők hatalma nagyon kicsire zsugorodott, amikor a volt bételes elköltözött. A tősgyökeresek mérlege két vén, két kisegítőszolga. Az egyik kinevezését már nem lehetett sokáig halogatni. És ott voltam én, a kakukktojás, a senki földjén.
A beköltözőknek gyorsan erőfeszítést kellett tenniük, hogy megerősítsék állásaikat…
folyt.köv.
tty
Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok felvigyázók
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr984561069
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Schnufy 2012.06.02. 19:17:22
@twenty-two years: Úgy tudom mélyépítési vállalkozó, nem kispályásnak ismertem meg.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.02. 19:25:35
szégyen. de ez van. ez politika. de nem egyedi helyzet. A gyülekezetben is a politikusnak áll a világ. hányingerem van
névtelenül 2012.06.02. 20:07:30
Ez a gyerek nemvallalas elegge erthetetlen. Bocs, de ez fogott meg a leginkabb most.
Schnufy 2012.06.02. 20:26:11
@névtelenül: A szervezeten belül minél feljebb van valaki annál jobban lenézi a gyermekvállalást, a hit és jó szellemiség hiányának tudják be.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.02. 20:33:45
@Schnufy: hát mert az is. Akinek igazi hite van, és jó szellemisége, az nem pazarolja az idejét, energiáját, és a pénzét, ilyen felesleges dologra. Egyébként Istent sem értem. Minek kellett nekünk ilyen képességeket teremteni? Mert ha nem foglalkozott volna ezzel a kérdéssel a teremtéskor, és kihagyta volna belőlünk a gyermekvállalás utáni vágyat, akkor most nem kéne ennyi felesleges energiát elpazarolni, és csak prédikálni kéne, semmi mást. És úgy is növekedne a gyülekezet, sőt jobban, mert akkor senkinek se kéne gyerekekkel foglalkozni...
LPoti 2012.06.02. 21:08:19
@bumbumöcsi: igen, néhányban a koordinátor, néhányban valaki ellenlábas :D
22. az Elem. 2012.06.02. 21:55:27
@névtelenül:
mivel a sürgősség érzetével éltek ezért semmit nem vállaltak ami visszahúzná őket az életmentő szolgálattól, meg ha bételes vagy gyereked nem is lehet.
de az igazi ok szerintem az volt hogy kimeneküljenek a benti élettől.rájöttek hogy elment az élet mellettük, miközben életeket mentettek.
mivel a sürgősség érzetével éltek ezért semmit nem vállaltak ami visszahúzná őket az életmentő szolgálattól, meg ha bételes vagy gyereked nem is lehet.
de az igazi ok szerintem az volt hogy kimeneküljenek a benti élettől.rájöttek hogy elment az élet mellettük, miközben életeket mentettek.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.02. 22:02:17
@twenty-two years: ez így van :) Beindult az építőipar. Kéne egy burkoló, akivel jókat csacsoghatok meló közben :)
reboot (törölt) 2012.06.02. 22:30:24
@bumbumöcsi: Látom megihletett a parmalatos dolog :)
névtelenül 2012.06.03. 06:01:27
@sefatias: Cso. Esetleg segithetek epitoipari munkaban.
Es velem dumcsizhatsz. :)
Es velem dumcsizhatsz. :)
névtelenül 2012.06.03. 06:22:29
@twenty-two years: @Schnufy: Ertem hogy a cikkben szereplok ezzel az indokkal jottek ki, de engem altalanosabban is erdekel a dolog. A mi gyulekezetunkben volt egy ven, aki egyenesen azert nem vallalt gyereket, mert "majd az uj vilagban".
A Csillagok Haboruja sci-fi ponyvaregenyben amelyet nagyon kedvelek, egyszer az egyik mester azt mondta a tanitvanyanak, latvan hogy az elmerengett, hogy ne a jelen rovasara torodjon a jovovel. Ez nekem annyira megtetszett, hogy azota sem tudom elfelejteni.
Talan valoban a "jelen rovasara" megy, ha valaki ilyen okok miatt nem vallal gyereket.
Nekem harom van. A kicsi nagyon bitang lesz :), a nagyok mintagyerekek.
Isten nem szeretne a gyerekeket? Vagy a tanuk nem biznak Istenben, hogy ha jon a veg, gondja lesz rajuk is?
A Csillagok Haboruja sci-fi ponyvaregenyben amelyet nagyon kedvelek, egyszer az egyik mester azt mondta a tanitvanyanak, latvan hogy az elmerengett, hogy ne a jelen rovasara torodjon a jovovel. Ez nekem annyira megtetszett, hogy azota sem tudom elfelejteni.
Talan valoban a "jelen rovasara" megy, ha valaki ilyen okok miatt nem vallal gyereket.
Nekem harom van. A kicsi nagyon bitang lesz :), a nagyok mintagyerekek.
Isten nem szeretne a gyerekeket? Vagy a tanuk nem biznak Istenben, hogy ha jon a veg, gondja lesz rajuk is?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.03. 07:01:36
@névtelenül: ilyet Jézus is mondott: Máté 6:34
22. az Elem. 2012.06.03. 10:12:44
@névtelenül:
a világ vége idején nagyon nehéz lesz azoknak akiknek gyerekük van. olyan volt már amikor a nyomorúság idején megették az ostromlott város lakói gyerekeiket. Jézus pedig azt mondta olyan nagy nyomorúság lesz amilyen még nem volt, jaj a várandós és szoptatós asszonyoknak azokban a napokban. mivel a vég már annyira közel van, nagyon meg kell gondolni hogy vállalsz e gyereket.
a másik nagyon fontos dolog, hogy figyelem elterelődés nélkül szolgájuk Istent. ha házas vagy akkor már megoszlik a figyelmed Isten és a feleséged között, ha gyereked is van akkor még jobban, nem tudsz teljesen csak az Isten dolgaira figyelni. nagyon komoly dolgok ezek, úgyhogy gondold meg lesz-e egy negyedik gyereked, mert több mint 130 éve közel a vég, hirdetik az igaz keresztények. :)
a világ vége idején nagyon nehéz lesz azoknak akiknek gyerekük van. olyan volt már amikor a nyomorúság idején megették az ostromlott város lakói gyerekeiket. Jézus pedig azt mondta olyan nagy nyomorúság lesz amilyen még nem volt, jaj a várandós és szoptatós asszonyoknak azokban a napokban. mivel a vég már annyira közel van, nagyon meg kell gondolni hogy vállalsz e gyereket.
a másik nagyon fontos dolog, hogy figyelem elterelődés nélkül szolgájuk Istent. ha házas vagy akkor már megoszlik a figyelmed Isten és a feleséged között, ha gyereked is van akkor még jobban, nem tudsz teljesen csak az Isten dolgaira figyelni. nagyon komoly dolgok ezek, úgyhogy gondold meg lesz-e egy negyedik gyereked, mert több mint 130 éve közel a vég, hirdetik az igaz keresztények. :)
névtelenül 2012.06.03. 20:09:26
@twenty-two years: Isten nem azt akarja, hogy szaz szazalekban ra figyeljunk, hanem hogy szaz szazalekban a felebaratainkra es legfokeppen a csaladunkra figyeljunk, Obenne.
Viszont ennek az ellenkezoje is igaz: Isten azt akarja, hogy egyaltalan ne foglalkozzunk az eljovendo vilaggal, azaz a jutalommal, mert aki meg akarja menteni az eletet, az foglalkozik olyan sokat ezzel, dehat sajnos pont igy veszti el azt. Aki viszont elvesziti az eletet Krisztusert es az evangeliumert, azaz krisztusi modon eli a kapcsolatait, az eletet, es fontosabb szamara ez mindennel, annyira hogy mar nem o el hanem Krisztus el benne, az viszont megmenti azt. Pal peldaul el is mondta magarol, hogy "mar nem en elek, hanem Krisztus el bennem". Igen, o elveszitette az oemberet, es feloltotte magara az uj embert. Nevelt, feddett, csak az evangeliummal az egyhhazepitessel es a mindennapi satorkeszitesevel foglalkozott.
De ertem a viccet, kozel a veg. :)
Viszont ennek az ellenkezoje is igaz: Isten azt akarja, hogy egyaltalan ne foglalkozzunk az eljovendo vilaggal, azaz a jutalommal, mert aki meg akarja menteni az eletet, az foglalkozik olyan sokat ezzel, dehat sajnos pont igy veszti el azt. Aki viszont elvesziti az eletet Krisztusert es az evangeliumert, azaz krisztusi modon eli a kapcsolatait, az eletet, es fontosabb szamara ez mindennel, annyira hogy mar nem o el hanem Krisztus el benne, az viszont megmenti azt. Pal peldaul el is mondta magarol, hogy "mar nem en elek, hanem Krisztus el bennem". Igen, o elveszitette az oemberet, es feloltotte magara az uj embert. Nevelt, feddett, csak az evangeliummal az egyhhazepitessel es a mindennapi satorkeszitesevel foglalkozott.
De ertem a viccet, kozel a veg. :)
névtelenül 2012.06.03. 22:25:17
@twenty-two years: Megint egy masik pelda. Jezus azt allitotta a gyerekekrol, hogy "ilyenek ororklik Isten orszagat". Nekem mint tobbgyerekes szulonek igen erdekes Jezus ezen mondasat nap mint nap forgatni es atgondolni, ugyanis az a furcsa helyzet allt elo, hogy a gyerekeimen keresztul ertem meg, tehat visszafale ezt a peldat. Mert milyen a gyerek? Mire gondolt Jezus? A gyerek feltetel nelkul elhisz minden az o szulojenek, azaz az o "istenenek". A szulo a gyereknek istene, az o kis vilagaban a legteljesebb dolog apa es anya. Egyszeruen nem kepes ezen a hataron tullatni meg. Anya es apa a minden, ok mindent tudnak, ok mindent ertenek, ok mindenre tudjak a valaszt. Toluk barmit kerdezhetnek, barmit kerhetnek, ejjel, nappal. Jezus csak azt allitotta, hogy vegyunk peldat a gyerekek ezen termeszetes viselkedeserol, amely mentes minden felvett szokastol, vagy elgondolastol, es amely a felnottek szamara elkepzelhetetlenul oszinte.
Hogyan lenne kepes megerteni valaki ezt a peldazatot melysegeben, ha nem figyelne, nem elne egyutt gyerekekkel. En hihetetlenul sok oszinte es felnott fejjel megmosolyogni valo gyerek kerdest vagy reakciot lattam a kicsikeimtol. Ezek mind naivitason alapultak, de legfokeppen feltetel nelkulisegrol, ahol a tolem jovo valaszt a gyerek mint EGYEDUL LEHETSEGES BIZONYOSAN IGAZ valaszkent elfogadta azonnal es mindig.
Ebben a jezusi peldazatban erre tanit engem Isten, bogy ez az az allapot, amelyet lehet es egyedul erdemes celkent kituznom.
A gyerekeimen keresztul tanultam.
A gyerekeimtol azonban egeszen mast is megtanultam. A feltetel nelkuli szeretetet. Ugy senki sem szeret, mint a gyerek az anyukajat, az apukajat vagy a nagyiekat. Olyan oszinte puszit, odabujast soha nem kaphattam volna, ha nem lennenek gyerekeim.
Es latod, ez mar ket dolog, amelyet megtanultam a kicsiktol.
Isten feltetlen szeretetet, es az ember feltetlen szeretetet.
Mondd csak, nem ez a ket legfobb parancs?
Udv, Nevtelenul.
Hogyan lenne kepes megerteni valaki ezt a peldazatot melysegeben, ha nem figyelne, nem elne egyutt gyerekekkel. En hihetetlenul sok oszinte es felnott fejjel megmosolyogni valo gyerek kerdest vagy reakciot lattam a kicsikeimtol. Ezek mind naivitason alapultak, de legfokeppen feltetel nelkulisegrol, ahol a tolem jovo valaszt a gyerek mint EGYEDUL LEHETSEGES BIZONYOSAN IGAZ valaszkent elfogadta azonnal es mindig.
Ebben a jezusi peldazatban erre tanit engem Isten, bogy ez az az allapot, amelyet lehet es egyedul erdemes celkent kituznom.
A gyerekeimen keresztul tanultam.
A gyerekeimtol azonban egeszen mast is megtanultam. A feltetel nelkuli szeretetet. Ugy senki sem szeret, mint a gyerek az anyukajat, az apukajat vagy a nagyiekat. Olyan oszinte puszit, odabujast soha nem kaphattam volna, ha nem lennenek gyerekeim.
Es latod, ez mar ket dolog, amelyet megtanultam a kicsiktol.
Isten feltetlen szeretetet, es az ember feltetlen szeretetet.
Mondd csak, nem ez a ket legfobb parancs?
Udv, Nevtelenul.
Sulamita 2012.06.03. 23:23:21
A cikkhez lenne egy rövid gondolatom: Hasonlókat tapasztaltam meg én is, a férjem szülei és az egész családja ellenezte a házasságkötésünket. Mivel "rangos" apukája van maga mellé vett másokat is, hogy beszéljék le a fiát a házasságról. Olyan személyek érveltek neki, akik engem nem is ismertek, még a nevemet sem tudták....... Az eljegyzésünk után sem szűnt meg a támadás, és amikor a párom azt mondta, hogy már el vagyunk jegyezve, a válasz az volt, hogy óóó hát azt fel lehet bontani. Az egyedüli igaz vallás tagjai ............érdekes.
Catilina. 2012.06.04. 00:12:42
@névtelenül: Ehhez csak egy rövid észrevételem lenne.Ott Jézus inkább csak a gyermekies lelkületről beszél,nem is feltétlenül gyerekekről.Egyébként mellékesen jegyzem meg,hogy a bibliai történelem folyamán gyerekek is több ízben tömegesen lettek kiirtva(Özönvíz,Egyiptom,Izrael stb.).Nincs igazán különbség téve emberek,gyerekek,vagy gyerekemberek(?) között az ítéletkor.A másik dolog,hogy Pál bizony mond olyat,hogy "...aki viszont nem adja férjhez(a lányát),az még jobban teszi:"vagy:"...jobban teszi,ha úgy marad,mint én(nőtlen,gyermektelen).De Jeremiás prófétát is figyelmeztette Isten,hogy:"...ne végy feleséget,és ne nemzzél gyerekeket,mert temetetlenül fognak elhullani!"Ezzel előre jelezve,hogy a próféta gyerekeit nem fogja megmenteni a pusztulástól.
A harmadik dolog a "feltétlen szeretet",ami nagyon szépen hangzik,a probléma csak az vele,hogy sem az ember-ember,sem pedig az Isten-ember kapcsolatban nem így működik a gyakorlat.Isten mindig tudatja az emberekkel azokat a feltételeket,amelyeknek az embereknek meg kell felelniük ahhoz,hogy elnyerjék Isten kegyét.A Biblia beszámol róla,hogy mi fog történni azokkal,akik ezeknek a követelményeknek nem felelnek meg.Tehát nem számíthatnak a "feltétel nélküli szeretetre".
De ugyanez elmondható az szülő-gyerek,gyerek-szülő relációban is.Kérdezz meg például egy olyan szülőt,akit 2000ft-ért megkéselt a gyereke(hírekben volt),vajon mit gondol a gyerekéről,vagy kérdezz meg egy gyereket,akit a szülő megbecstelenített,majd eldobott,vajon mit gondol a szüleiről?Minden kapcsolatban alapvetően feltételrendszer működik,ez a "szeretetkapcsolatokra" is áll.A Bibliában Isten részéről végig tetten érhető.
A negyedik dolgot illetően csupán egy kérdésem van:az Írások által jövendölt nagy nyomorúságot és végidőt viccesnek találod(ma még)?
Na ezeket csak azért írtam le,hogy egy kissé megvilágítsam a másik oldalt is,hogy objektívebb legyen a kép,miközben értem és át is érzem azt,amiről írtál.
A harmadik dolog a "feltétlen szeretet",ami nagyon szépen hangzik,a probléma csak az vele,hogy sem az ember-ember,sem pedig az Isten-ember kapcsolatban nem így működik a gyakorlat.Isten mindig tudatja az emberekkel azokat a feltételeket,amelyeknek az embereknek meg kell felelniük ahhoz,hogy elnyerjék Isten kegyét.A Biblia beszámol róla,hogy mi fog történni azokkal,akik ezeknek a követelményeknek nem felelnek meg.Tehát nem számíthatnak a "feltétel nélküli szeretetre".
De ugyanez elmondható az szülő-gyerek,gyerek-szülő relációban is.Kérdezz meg például egy olyan szülőt,akit 2000ft-ért megkéselt a gyereke(hírekben volt),vajon mit gondol a gyerekéről,vagy kérdezz meg egy gyereket,akit a szülő megbecstelenített,majd eldobott,vajon mit gondol a szüleiről?Minden kapcsolatban alapvetően feltételrendszer működik,ez a "szeretetkapcsolatokra" is áll.A Bibliában Isten részéről végig tetten érhető.
A negyedik dolgot illetően csupán egy kérdésem van:az Írások által jövendölt nagy nyomorúságot és végidőt viccesnek találod(ma még)?
Na ezeket csak azért írtam le,hogy egy kissé megvilágítsam a másik oldalt is,hogy objektívebb legyen a kép,miközben értem és át is érzem azt,amiről írtál.
névtelenül 2012.06.04. 06:43:50
@Catilina.: Szia!
Koszonom a masik nezopontot, innen is valoban erdemes es kell is megvizsgalni a temat.
A vegidot, a nagy nyomorusagot nem tartom viccesnek, en a tarsulati datumjovendolesekre szerettem volna erteni amit irtam, meg ha nem is voltam egyertelmu.
A feltetel nelkuli szeretetet, amirol irtam, azt nem a nagy, hanem a kicsi gyerekekre ertettem, mint az enyemek, 0-7 -ig, ok meg nem igazan kepesek rafkozni, tenyleg feltetel nelkul szeretnek, szinte belebujnak az emberbe. Reszukrol a szulo fele iranyul egy ilyen mindent elsopro bizalom az eletuk elso kis szakaszaban, amelyet kovetendo peldanak is tarthatunk, ha a felnott ember-Isten viszonyara vonatkoztatjuk.
Irod, hogy Isten mindig tudatja velunk, hogy mit var el tolunk. Nos, en ugy gondolom, hogy ezt megtette a Biblia ujszovetsegeben, amikor a ket fo parancsolatot adta, lefedve ezzel a tizparancsolatot.
Masik, hogy Pal tgenyleg mondott olyanokat, hogy jobb ugy, ha egyedul van az ember, es tartozkodik a masik nemtol is, de ennek a mai megfelelojet en meg csak a Romai Katolikus Egyhazban lattam, en ugy latom hogy ebben ok a legjobbak. Nos, mar aki nem szegi meg a colibatust. Pedofil ugyekrol most ne beszeljunk, azok mindenhol vannak, sajnos. Hmmm.
Minden esetre Isten eleget tett a feltetel nelkuli szeretetnek iranyunkban, amikor ugy szerette ezt a vilagot....
Udv, Nevtelenul. /Majdnem a sajat nevemet irtam. :)/
Koszonom a masik nezopontot, innen is valoban erdemes es kell is megvizsgalni a temat.
A vegidot, a nagy nyomorusagot nem tartom viccesnek, en a tarsulati datumjovendolesekre szerettem volna erteni amit irtam, meg ha nem is voltam egyertelmu.
A feltetel nelkuli szeretetet, amirol irtam, azt nem a nagy, hanem a kicsi gyerekekre ertettem, mint az enyemek, 0-7 -ig, ok meg nem igazan kepesek rafkozni, tenyleg feltetel nelkul szeretnek, szinte belebujnak az emberbe. Reszukrol a szulo fele iranyul egy ilyen mindent elsopro bizalom az eletuk elso kis szakaszaban, amelyet kovetendo peldanak is tarthatunk, ha a felnott ember-Isten viszonyara vonatkoztatjuk.
Irod, hogy Isten mindig tudatja velunk, hogy mit var el tolunk. Nos, en ugy gondolom, hogy ezt megtette a Biblia ujszovetsegeben, amikor a ket fo parancsolatot adta, lefedve ezzel a tizparancsolatot.
Masik, hogy Pal tgenyleg mondott olyanokat, hogy jobb ugy, ha egyedul van az ember, es tartozkodik a masik nemtol is, de ennek a mai megfelelojet en meg csak a Romai Katolikus Egyhazban lattam, en ugy latom hogy ebben ok a legjobbak. Nos, mar aki nem szegi meg a colibatust. Pedofil ugyekrol most ne beszeljunk, azok mindenhol vannak, sajnos. Hmmm.
Minden esetre Isten eleget tett a feltetel nelkuli szeretetnek iranyunkban, amikor ugy szerette ezt a vilagot....
Udv, Nevtelenul. /Majdnem a sajat nevemet irtam. :)/
nina:) 2012.06.04. 10:34:59
@Sulamita: Szia!Megnyugtató tudni hogy máshol is ugyanilyen mocskos módszerekkel próbálják szétszedni az embereket.Vannak emberek akiknek semmi sem szent.
Nálunk az egyik testvérnőnek házasságkötéskor mikor gratuláltak nekik,három sógornője súgta a fülébe mikor puszit adtak hogy "nehogy azt hidd hogy férjhez mentél a testvérünkhöz akkor......-i leszel!"
Aztán őt is szekálják a testsúlya végett ,és a sógornője megalázta többször hogy miért nem fogy le,szégyellje magát,és nem ilyen feleséget érdemelne az öccse,hanem sokkal soványabbat.
Mikor engem elkapott a nagynéni az első körzetgyűlésen és kiosztott,utána a barátnője elkapta a férjemet hogy miért udvarol nekem.Ez a nő nem a mi gyülekezetünkbe tartozott.
Sorolta az érveit hogy miért nem kell nekem udvarolni.Aztán a férjem megkérdezte a kedves testvérnőt hogy egyáltalán ismer engem?
Azt mondta hogy nem.
Akkor hogy mered gyalázni ha nem is ismered?
Erre bepörgött a drága aztán elhúzta a csíkot.
Ma ez a nő elkülönülve él a férjétől,egy lakásban.
Nekem ezektől volt mindíg a legnagyobb hányingerem hogy másokat fikáznak.
Hol van a szeretet ,a másik elfogadása,és a tisztelet hogy nem bírálom a másikat hogy ő kit vesz el?
De volt olyan is hogy szűz lányt faggatott az apósjelölt hogy vallja be hogy nem szűz,felért egy inkvizíciós vallatással.Bizonyítsa be hogy az!
Hogyan????
Lehet bekéne vezetni az első éjszaka jogát hogy majd az öreg eldönti hogy szűz volt -e?:):):):):)
Nálunk az egyik testvérnőnek házasságkötéskor mikor gratuláltak nekik,három sógornője súgta a fülébe mikor puszit adtak hogy "nehogy azt hidd hogy férjhez mentél a testvérünkhöz akkor......-i leszel!"
Aztán őt is szekálják a testsúlya végett ,és a sógornője megalázta többször hogy miért nem fogy le,szégyellje magát,és nem ilyen feleséget érdemelne az öccse,hanem sokkal soványabbat.
Mikor engem elkapott a nagynéni az első körzetgyűlésen és kiosztott,utána a barátnője elkapta a férjemet hogy miért udvarol nekem.Ez a nő nem a mi gyülekezetünkbe tartozott.
Sorolta az érveit hogy miért nem kell nekem udvarolni.Aztán a férjem megkérdezte a kedves testvérnőt hogy egyáltalán ismer engem?
Azt mondta hogy nem.
Akkor hogy mered gyalázni ha nem is ismered?
Erre bepörgött a drága aztán elhúzta a csíkot.
Ma ez a nő elkülönülve él a férjétől,egy lakásban.
Nekem ezektől volt mindíg a legnagyobb hányingerem hogy másokat fikáznak.
Hol van a szeretet ,a másik elfogadása,és a tisztelet hogy nem bírálom a másikat hogy ő kit vesz el?
De volt olyan is hogy szűz lányt faggatott az apósjelölt hogy vallja be hogy nem szűz,felért egy inkvizíciós vallatással.Bizonyítsa be hogy az!
Hogyan????
Lehet bekéne vezetni az első éjszaka jogát hogy majd az öreg eldönti hogy szűz volt -e?:):):):):)
nina:) 2012.06.04. 11:46:31
@Tolkien: a családnevét hagytam ki.Pl:sosem lehetsz Kovács vagy Horváth azért mert ebbe a családba mentél férjhez.Elnézést,remélem így már érthetőbb.
Maja vagyok 2012.06.04. 12:14:35
@névtelenül: Azért, mert abnormális dolog ennek ellenére ezt sulykolják a fejükben miközben a testvérnők felett szalad el az idő a gyermekvállaláshoz és , ha időben nem kapnak észbe akkor le is maradnak. Láttam ilyet már a feleség depressziós is lett, mert a férj vén volt és nem akart gyereket, mert az nem vall jó szellemiségre és nem tudnak majd úttörőzni.Azóta sincs és már szerintem nem is lesz gyermekük.Igazi jó házasság nem ahol a két fél viszont szereti egymást csak a férj nem veszi észre , hogy a felesége csak szenvedője a kapcsolatuknak és nem boldog.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.04. 16:02:17
@Tolkien: Azért van kihagyva a név, mert az egy nagyon híres családnév
névtelenül 2012.06.04. 19:39:12
@Maja210: Eszmeletlen. Ez egyebkent azert is erdekes, mert a keresztenyeknek, az igazan melyen hivoknek altalaban - de nem mindig - tobb gyereke van, nem ritka az ot, hat.
Megyek elolvasom hogy mennyibe kerul Jehova tanujanak lenni.
Udv.
Megyek elolvasom hogy mennyibe kerul Jehova tanujanak lenni.
Udv.
Tolkien 2012.06.04. 22:40:22
@nina:):
Értem,értem tehát ott név lenne,erre nem gondoltam.
Ilyen bárhol megesik.
Családi belső nem megértések,nem kell csak egy-egy családra általánosítani. Senkitől nem hallottam,hogy ő tökéletes,mert Jehova tanúja. Mivel viszonylag zártabb közösség,természetes,hogy a súrlódások is előbb előfordulnak,és kiélezettebbek. A bibliai időkben,különösen az első századi keresztényeknél is voltak nézeteltérések,viszálykodások stb...erről sokat lehet olvasni .
Ezek családi dolgok, gondolom Te sem szellőztetnéd szívesen,ha nézeteltérésed adódna valamelyik családtagoddal,lehet idővel ott is megbékélhettek egymással. Magánügyekben biztosat nem lehet állítani, különösen más családéban, mert mindenki külön család, nincs teljes belelátásunk családokba,meg nem a másikra tartozik. Találgatásokba meg nem érdemes belemenni.
Értem,értem tehát ott név lenne,erre nem gondoltam.
Ilyen bárhol megesik.
Családi belső nem megértések,nem kell csak egy-egy családra általánosítani. Senkitől nem hallottam,hogy ő tökéletes,mert Jehova tanúja. Mivel viszonylag zártabb közösség,természetes,hogy a súrlódások is előbb előfordulnak,és kiélezettebbek. A bibliai időkben,különösen az első századi keresztényeknél is voltak nézeteltérések,viszálykodások stb...erről sokat lehet olvasni .
Ezek családi dolgok, gondolom Te sem szellőztetnéd szívesen,ha nézeteltérésed adódna valamelyik családtagoddal,lehet idővel ott is megbékélhettek egymással. Magánügyekben biztosat nem lehet állítani, különösen más családéban, mert mindenki külön család, nincs teljes belelátásunk családokba,meg nem a másikra tartozik. Találgatásokba meg nem érdemes belemenni.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.05. 04:40:14
@Tolkien: Azt a családot én is ismerem. Elég jól. Az még zártabb közösség mint az átlag
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.05. 07:13:20
@nina:): @Tolkien:
Igazad van Tolkien, minden családban vannak súrlódások.
Nina története viszont nekem is eszembe juttatott egy másik családi súrlódást, ami kb (mert én is gyanítom melyik család lehetett az....i..) az ország másik csücskében élt át meglehetősen hasonló "surlódást".
Ott is az történt, hogy a hölgyet, aki hozzáment a fiukhoz, sehogyan sem tudták befogadni a családtagok (a fiú nővérei) és addig furkálták őket, amíg szét nem mentek. Pedig egy időben különleges úttörők is voltak. De a család nem nyugodott bele a fiúk választásába és tettlegességre is sor került, amiben a lány apósa (vén) a férjével együtt bántalmazta fizikailag a nőt. Így adták tudtára, hogy nem kívánatos náluk, menjen haza. Ez után elváltak.
Nem bírják elfogadni, hogy nincs közük a másik életéhez és ez nagyon általános, bárhova mész az országban. De ha te Tolkien, magyarázatokat akarsz gyártani ezekre a tettekre, akkor nyugodtan megteheted, mert magyarázat mindig mindenre van és lesz is JT-inél. Abból nincs hiány!
Kérdés, hogy kinek hol van az a határ, ameddig még tudja ezeket hallgatni és ahol már kifordul a gyomra.
Igazad van Tolkien, minden családban vannak súrlódások.
Nina története viszont nekem is eszembe juttatott egy másik családi súrlódást, ami kb (mert én is gyanítom melyik család lehetett az....i..) az ország másik csücskében élt át meglehetősen hasonló "surlódást".
Ott is az történt, hogy a hölgyet, aki hozzáment a fiukhoz, sehogyan sem tudták befogadni a családtagok (a fiú nővérei) és addig furkálták őket, amíg szét nem mentek. Pedig egy időben különleges úttörők is voltak. De a család nem nyugodott bele a fiúk választásába és tettlegességre is sor került, amiben a lány apósa (vén) a férjével együtt bántalmazta fizikailag a nőt. Így adták tudtára, hogy nem kívánatos náluk, menjen haza. Ez után elváltak.
Nem bírják elfogadni, hogy nincs közük a másik életéhez és ez nagyon általános, bárhova mész az országban. De ha te Tolkien, magyarázatokat akarsz gyártani ezekre a tettekre, akkor nyugodtan megteheted, mert magyarázat mindig mindenre van és lesz is JT-inél. Abból nincs hiány!
Kérdés, hogy kinek hol van az a határ, ameddig még tudja ezeket hallgatni és ahol már kifordul a gyomra.
metanoia 2012.06.05. 09:04:42
@karalabe4:
Vannak, akik csak akkor eszmélnek fel, amikor majd a saját bőrükön tapasztalják azokat a bizonyos "súrlódásokat".
Vannak, akik csak akkor eszmélnek fel, amikor majd a saját bőrükön tapasztalják azokat a bizonyos "súrlódásokat".
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.05. 10:17:12
@metanoia:
Így van!
Egyébként ez a "nem tudhatunk minden részletet", meg "nem tudhatjuk, hogy mi történt valójában", meg "mindenki tökéletlen" típusú klisék nagyon elterjedtek a JT-k között, amikor olyan esetek történnek, amelyeknél gyanítják a kívülállók, hogy valami nem éppen mehetett a legnagyobb réndben.
De sajnos ezek csak sokszor a ködösítésre és arra jók, hogy elaltassák a lelkiismeretet.
Tolkien érvelése tipikus példája agymosás bevezető stádiumának (Tolkien, ha olvasod ezt a kommenetet, akkor ne vedd sértésnek légyszíves, mert nem ellened szólt).
Ő még nem tudja, hogy a tökéletlenség "kifogás" mindenkire vonatkozik, kivéve arra a személyre (és őrá is csak akkor), akitől meg akarnak szabadulni valamilyen okból (mert ő nem "lehet" tökéletlen).
Így van!
Egyébként ez a "nem tudhatunk minden részletet", meg "nem tudhatjuk, hogy mi történt valójában", meg "mindenki tökéletlen" típusú klisék nagyon elterjedtek a JT-k között, amikor olyan esetek történnek, amelyeknél gyanítják a kívülállók, hogy valami nem éppen mehetett a legnagyobb réndben.
De sajnos ezek csak sokszor a ködösítésre és arra jók, hogy elaltassák a lelkiismeretet.
Tolkien érvelése tipikus példája agymosás bevezető stádiumának (Tolkien, ha olvasod ezt a kommenetet, akkor ne vedd sértésnek légyszíves, mert nem ellened szólt).
Ő még nem tudja, hogy a tökéletlenség "kifogás" mindenkire vonatkozik, kivéve arra a személyre (és őrá is csak akkor), akitől meg akarnak szabadulni valamilyen okból (mert ő nem "lehet" tökéletlen).
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.05. 10:18:01
bocs, egy "az" kimaradt .....az agymosás bevezető.....
reboot (törölt) 2012.06.05. 13:27:42
@twenty-two years: mikor jön a folytatás? várom :)
nina:) 2012.06.05. 14:01:17
@Tolkien: Most nincs sok időm reagálni csak annyit leszeretnék írni hogy ,Azt írod nincs belátásunk más családi dolgába,meg nem másokra tartozik.
Na látod! nagyon sok minden nem tartozott volna rájuk mégis beleütötték az orrukat sok mindenbe,és próbálkoztak szétszedni minket ezerrel.A menyasszonyos dolgot meg különben maga a menyasszony mondta el nekem,meg más is a maga kis történetét.
Azért ha te nem olyan környezetben vagy mint mi az még nem azt jelenti hogy ezek nem történtek meg.Itt is olyan családok a vezetők akik többgenerációs tanuk ,és sok -sok éven keresztül a marakodás ment a hatalomért.
Örülj neki hogy nem tapasztaltál ilyeneket,A beszámolók is azt mutatják hogy nem csak én éltem át ilyen helyzeteket és remélem hogy minél többen megszólalnak és elmondják hogy minn mentek keresztül.
most nincs több időm majd jövök,esetleg SEfa remélem válaszol helyettem!
Na látod! nagyon sok minden nem tartozott volna rájuk mégis beleütötték az orrukat sok mindenbe,és próbálkoztak szétszedni minket ezerrel.A menyasszonyos dolgot meg különben maga a menyasszony mondta el nekem,meg más is a maga kis történetét.
Azért ha te nem olyan környezetben vagy mint mi az még nem azt jelenti hogy ezek nem történtek meg.Itt is olyan családok a vezetők akik többgenerációs tanuk ,és sok -sok éven keresztül a marakodás ment a hatalomért.
Örülj neki hogy nem tapasztaltál ilyeneket,A beszámolók is azt mutatják hogy nem csak én éltem át ilyen helyzeteket és remélem hogy minél többen megszólalnak és elmondják hogy minn mentek keresztül.
most nincs több időm majd jövök,esetleg SEfa remélem válaszol helyettem!
nina:) 2012.06.07. 08:12:40
@reboot: először nem értettem a kommented de tegnap kaptam emailt és most már világos.Nem voltam gépnél és nem olvastam a kommenteket ,kimaradtam a botrányból.
Mindjárt olvashatod a folytatást!
Mindjárt olvashatod a folytatást!
reboot (törölt) 2012.06.07. 08:18:37
@nina:): huh, most én nem értelek teljesen...
a tty-nak írtam, hogy mikor jön az élettapasztalatának a folytatása?
milyen botrányból maradtál ki?
a tty-nak írtam, hogy mikor jön az élettapasztalatának a folytatása?
milyen botrányból maradtál ki?
Ping-Pong 2012.06.11. 13:50:11
( Moderálva. )
reboot (törölt) 2012.06.12. 11:15:45
@twenty-two years: Mikor jön a folytatás?? Várom :)
S. Gordon (törölt) 2013.10.04. 11:13:43
@Schnufy: Rossz a megfogalmazás. Nem ott dolgozik, hanem ott van. A múltban a párttitkároknak volt jól fizető, felelősségnélküli munkájuk, most a vallásvezetőknek. Sanyika élősködik az öreg M bácsikán. Nagy fizetés, láblóbálás, cégautó. kiturta az öreg fiát a cégből és fogadott gyermek lett. M bácsi alkalmazza,mert addig egy kézben tarthatja a gyülekezet ügyeit. Még egy másik vén is ott "szolgál" Amikor M bácsi fiát ki akarták nyírni a gyülüből, azt hallottam, hogy a vének tanácsa a munkahelyi irodában székelt. Végül is pártatlan helynek látszott. -:))A srácnak át kellett menni néhány évre a szomszédos gyülekezetbe a családjával, mert Sanyika úgy rá kattant, hogy minden áron ki akarták közösíteni. Azt hiszem ez 2006-2007-ben volt. Nagy diktátor az öreg, Ollé meg eladta magát, mert szerencsétlen.
Utolsó kommentek