EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 39.

2012.05.04. 20:14 | Johnny Joker | 168 komment

Egy élet, egy rossz döntés!

Hol is kezdjem... talán 12 éves voltam amikor a Tanúk becsengettek hozzánk. Mi szívesen fogadtuk Őket hisz Istenről beszéltek ( az rossz nem lehet gondoltuk ). Tanulmányozás elkezdődött, majd lassan a gyerekeket is oda ültették, oda ültünk.
Később elköltöztünk innen, de a Tanúk megtaláltak minket és folytatódott a tanulmányozás. Akkor már 14 éves voltam és nem akartam. Innentől kezdődött az őrület a családban. Nekem a vének tanácsára ki kellett legalább 10X olvasnom a A legnagyobb ember könyvet. Megtettem, miközben novellát írtam, mert imádtam írni, amit észre sem vettek csak azt, hogy tudjam kik voltak az apostolok. Tudtam azt is felsorolni, de mivel kiálltam az igazam mellett nagyon sokszor megvertek egy olyan vén tanácsára, akinek a fiát kiközösítették. Nagyon megvertek a végén már tudtam, hogy védekezzek, hogy ne vegyék észre a suliban történt egy, s más és, hogy az ököllel verés nyomai ne látszódjanak, de a fejem még másnap is sajgott. Ennek ellenére jó tanuló voltam, büszkék voltak rám a szüleim. Később fene tudja miért olvastam az Ébredjetek, talán valami pszichológiai hatás miatt fiatalon magyarázat nélkül ez maradt csak, de érezni nem tudtam azt, hogy Isten közel lenne.
Később megkeresztelkedtem, úttörő voltam és mindenben aktív voltam, mert láttam a szüleim örülnek, miközben én azt hittem meghalok, mert nagyon magam alatt voltam.

Jött a megmentőm! A szerelem, igen tanú volt, de más, mint a többi beszélgettünk mindenről irodalom és minden olyan amihez Tanúk nem konyítanak. Összeházasodtunk egy ideig minden rendben volt az igazság terén, de sok negatívummal találkoztunk. Ő, mint vén még inkább alig jutott a végén már időnk egymásra, mert menni kellett pásztorira, közben gyermekünk is lett, akivel sokat kellett törődni, amiért lenéztek engem, minket ( rossz szellemiségű).

Aztán sokat gondolkodtam én és a férjem a mai napig tizenévet elfelejteni nehéz, de jól döntöttünk, hogy elkülönültünk és bármi is legyen az igazság, ha létezik egyáltalán ilyen szó. Ez szenvedés és agymosás ami Jehova Tanúinál van ez kétségtelen! Elvették anyám, apám testvéreim, sógorom, de egyett nem vettek el az eszem.

Aki csak tudja, hagyja el ezt a szektát amit a pletyka, szeretetlenség jellemez tegye meg még időben, hogy ne pazarolja idejét olyanra amiből csak és kizárólag kára lehet neki és családjának.

Maja

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr214489060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.06. 12:03:27

@Johnny Joker:
A hiánypótlás jól sikerült.
Talán ez az egyik legnehezebb dolog az életben: a valóságnak megfelelően látni a szüleinket....

22. az Elem. 2012.05.06. 12:16:02

@Τιμόθεος:
Teljes egyetértésben vagyunk ebben a kérdésben.

Minden ember be kell, hogy járja azt az utat ami Emberré teszi. Szerintem teljesen mindegy, hogy a "díszlet" milyen színű, formájú.
Persze aki megreked valamiért a fejlődésben és még makacs is, az nem tud ezen az úton végigmenni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.06. 12:19:45

@Johnny Joker: johnny! Ez a hiánypótlás nagyon szép gesztus volt!! gondolom az öreg johnnynak egy könnycsepp azért kicsordult...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.06. 12:21:42

@Τιμόθεος: az a büdös utolsó folyton fikázott P*pa is tudott bocsánatot kérni. Most, hogy ezzel mire megy már, és mire nem, vagy kinek segít ezzel bármit is (senkinek) az egy másik kérdés.

Ezen én is sokat gondolkodtam. galileitől 500 év uzán kértek bocsánatot. Tehát nem kell sürgetni a VT-t van még idő

Toronyőrbácsi 2012.05.06. 12:34:01

@reboot: Valami zsidósat vegyél nagy karimával, ami eltakarja az arcodat. Én már vettem magamnak. A 30-as krém picsafüst lenne neked.
Kérlek, írd meg privátban a kérdéseidet újra, mert tényleg nem tudom visszakeresni. Ekkora arcot az isten teremtett neked, vagy növesztetted? Nem kell a másikat lenézni, csak mert szarabb poénokat nyom mint te. Bagoly kontra veréb. A sok szarból, amit megettél Jehova tanúinál , küldj mintát privátban! Ja, eleve rossz kiindulópont, hogy "helyette " kellene ajánlanom valamit. Nálam itt meg is buktál. Nincs helyette. Van egy igazság, valahol. Mindenki ezt keresi. Tehát a helyette számomra ismeretlen. Legközelebb krémesebb kakit küldjél! Auf Wiedersehen!

reboot (törölt) 2012.05.06. 13:19:42

@Toronyőr:

azt hittem combosabb leszel, na mindegy, a feleségem üzeni, hogy jó fej vagy :)

"A sok szarból, amit megettél Jehova tanúinál , küldj mintát privátban!"
>>te is azt etted brádör, újra kérsz belőle? nem hiszem...<<

"Van egy igazság, valahol."
>>hm..., a rák mit érzékel infra tartományban? és te? mondjuk amikor a horizontot nézed? ugyanazt mint a rák? bizony nem... elég szubjektív dolog az igazság<<

a föld egyenes vonalú egyenletes mozgást végez, de a teret meggörbíti maga körül, amit mi elliptikus pályaként érzékelünk, a fizikusok ezt számszerűen ki tudják mutatni..., az igazságnak csak a vetületeit fogjuk fel legjobb esetben, és amikor azt hisszük, hogy tudjuk/sejtjük, akkor kiderül, hogy más vonatkoztatási rendszerben a törvényszerűségek másként viselkednek, vagy nem is érvényesülnek

"Mindenki ezt keresi."
>>tévedsz, sokan nem keresik<<

te figyi má, én itt csak lököttködök, ha rosszul jöttek le a dolgok, akkor sorry, de komolyan, tényleg

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.06. 13:35:39

@Toronyőr: @reboot:
Végre megtaláltátok egymást. Nekünk is kell valami szórakozás.
Hajrá.... (azt nem árulom el, nehogy pártoskodónak tünjek)

reboot (törölt) 2012.05.06. 14:03:02

@karalabe4:

eldobom az agyam tőled, nő létedre ilyet írni :P ejnye-bejnye

hidd el, nincs miért és kinek szurkolnod :)

Toronyőrbácsi 2012.05.06. 15:22:39

@karalabe4:: Már megint győztem. Téged nagyon csipázlak, mert nyitott vagy és őszinte. De hogy az az ogre mit meg talpal a hírnévért, emelem előtte karimás zsidaj kalapom. Hihi @reboot: Sportuborka !Elmentem gyógyulni. Te százszor rosszabb, vagy mint én valaha leszek. A feleségednek igaza van! Tényleg jó arc vagyok. Sőt ezt az én asszonypajtim is megerősítette. Írjál privátban légyszi. Ámen, vagy valami

Prof.Silverman 2012.05.06. 23:11:17

@Τιμόθεος:
Kedves Τιμόθεος!

„1. a dogmák alapépítőkövei a tradícionális egyházaknak is, ami semmi többet nem jelent hátköznapokra lefordítani, mint amikor te reggel hétkor felkelsz, megiszod a kávédat, ha dohányzol elszívod a cigidet (gondolom nem dohányzol) aztán 45-kor elindulsz a munkába. „

A reggeli kávémban viszont nem kötelező hinnem, sőt mást sem zárok ki sehonnan ha nem hisz a reggeli kávémban. Ez a példa az összes lábára sántít, ugyanis a dogmák el nem hívése azonnali is a gyakorlatban kiközösítésben és sokszor szeretetlen viselkedésben nyilvánul meg. Éppen ezért károsak.

„A lényeg ebben, hogy kialakultak szokások, dogmák a teológiában, ahogyan a tanúknál is (amit te is írtál)”

A dogma, az egyházi vezető(k) által szabott hittantétel, melyet kötelező elfogadni, tucatszám haltak meg ezeket miatt.

„Úgyhogy a kikötésed csak is akkor lehet helytálló, ha az ember innen elmenve egy olyan egyház dogmatikáját fogadná be, ami KÁROS és akár HALÁLOS rá nézve.”

Nem tudom, mit kötöttem ki, de pont ezek elkerüléséről kívántam beszélni.

üdv
Silverman

Prof.Silverman 2012.05.06. 23:20:18

@reboot:

kedves reboot!

"akit mások tanítanak, azt félre is lehet vezetni, a tanítás bizalom kérdése, bár ezt sokan nem ismerik fel, kiben bízol te, hogy ezt javaslod?"

A félrevezetés abban az esetben van, ha valaki úgy fogad el egy tanítást, hogy utánna sem néz, annak helyes vagy helytelen mivoltának. Amennyiben mindenki személyesen utánnanéz, akkor félrevezetésre csekély esély van.

Bízni Istenben bízok, és azokban az emberekben, akik helyes lelkiismerettel és tudással rendelkezve egymást kölcsönösen segítve képesek az életet pozítív módon előre vinni.

És természetesen bízok enmagamban, hiszen ez az egyik feltétele Isten országának is.

Nεω 2012.05.06. 23:22:35

@Prof.Silverman:

Drága Ezüst Professzor Úr!

Hiszen én éppen erről nyihaháztam. El teccik beszélni a saját füle mellett. Szövegértési gondokkal szerintem nem én küzdök:-)

1. Egy példának nem kell minden elemét értelmezgetni, csak megfogni a lényegét! Lévén, hogy nagyon nem szeretem ismételgetni magam, megkérlek szeretettel és tisztelettel: alaposan és értelmező olvasással (van olyan is) olvasd el újra amit írtam. Ha nem tudnád milyen az értelmező olvasás (négy szintű), elmondom szívesen (textológia és módszertan).

2. Magam is írtam, hogy nem szakterületem a dogmatika, vagyis jó vóna ha az esszencia gyünne le.

ui.: ha annyira rosszul írtam a lényeget tekintve (amit nem hinnék), kérlek említs már meg egy katolikus dogmát, amiben ha nem hiszel, akkor kidobnak, vagy összeveszítenek a családoddal? A JT dogmákról kifejtettem mit gondolok.

Jó éjt

Prof.Silverman 2012.05.06. 23:26:58

@reboot:
-"csak ugye Jézusból is több van, volt, lesz"-

"tudod ezt bizonyítani? a mambodzsanbó nem érdekel! bizonyíts! tudod, aki állít, az bizonyít! jt is ezt bukják be..."

ez kicsit hoszzú komment volna, de tömören:

Vermes Géza Jézusa különbözik
Bulányi György Jézusa különbözik
Karl Herbst Jézusa különbözik
A Hit Krisztusa különbözik

A történeti Jézus különbözik

az eslő második harmadik század Jézusai különböznek,

az összes keresztény egyház Jézusai különböznek

minde egymástól, mind a bibliából, sőt továbblépek

a bibliai Jézus különbözik önmagától.

A bizonyítás kézzelfogható, megérthető és olvasható, magyarán történelmi tény.

Nεω 2012.05.06. 23:37:25

@Prof.Silverman:

- Ezek interpretációk te drága. Amit kimondasz egy db mondat, de ha csak nekem mondod is, van má rögvest 2db interpretáció: a tiéd, meg az enyém. Na bumm...

- (Héberek 13: 8) Elolvasni ám!
Na jó, hátha nincsen Bibliád,

"Jézus Krisztus tegnap, ma, és mindörökké ugyanaz"

Az, hogy Vermes meg Herbst meg a többi mit gondol róla az Ő dóguk.

salem

Prof.Silverman 2012.05.07. 00:01:24

@Τιμόθεος:

aki pl rendszeresen nem gyón, és nem vesz részt a vasárnapi misén, az a katolikus egyház szerint nem katolikus, hiába gondolja az illető önmagáról hogy az. perszemivel nem figyelik nyomkövető detektorral az embert kap ejnyebejnyét a karácsonyi éjfélin.

a kiközösítás pl ha valaki tagadja a feltámadást, vagy Jézus istenségét, vagy Mária szűzen fogantatását, vagy pl a megváltást, vagy a szent hármasságot, de ezeken kívűl persze sok minden van......

vakulencsuk matróz 2012.05.07. 00:23:40

@Prof.Silverman: Aki rendszeresen nem gyón,stb a katolikus egyház szerint nem katolikus?Megvallom,ez meglepett.Ilyesmivel eddig nem találkoztam...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.07. 06:42:56

@Prof.Silverman: Ezek a dogmák jórészt írás szerintiek. Tehát ha ezekben nem hiszel, Istenben, vagy Isten ígéreteiben nem hiszel. Én korábban úgy gondoltam, hogy a dogma csak olyan hittétel lehet, ami nem írás szerinti, ám mégis kötelező érvényű. Ezzel szemben a legtöbb dogma megtalálható a Bibliában. Persze ez nem jelenti azt hogy mind az. De ettől függetlenül, ahogy Tim,ó írta, ezek a dogmák semmilyen erővel nem bírnak a hívők magánéletére. Tehát, ha valaki nem jár gyónni, attól annak még nem zavart a magánélete

reboot (törölt) 2012.05.07. 08:16:44

@Prof.Silverman:

"Amennyiben mindenki személyesen utánnanéz, akkor félrevezetésre csekély esély van."

ez már reálisabbnak hangzik, köszönöm, hogy elismerted, hogy van esély a félrevezetésre

az utána nézés milyen mélységben ildomos? ugyanis a tudásszint erősen korlátolja azt, ameddig utána tudsz járni a dolgoknak, és azután mi van? kénytelen vagy elhinni a dolgokat, miszerint "NÁLUNKNÁL OKOSABB EMBEREK MEGÁLLAPÍTOTTÁK" ... remélem ismerős szavak ...

reboot (törölt) 2012.05.07. 08:19:57

@Prof.Silverman:

előre szóltam, hogy nem kell a mambodzsambo ...

reboot (törölt) 2012.05.07. 08:57:10

@Prof.Silverman:

ismerős volt nekem ez a név... gondolom nem véletlen egybeesés az index fórumossal...

te, hogy miket írogattál ott... szerintem vállald be, hogy ki vagy, mert nagyon kivagy :)

az itteniek egy része nem tudja mit képviselsz valójában, remélem elhelyeznek téged a megfelelő polcra, pihenni

Nεω 2012.05.07. 09:39:30

@Prof.Silverman:

Nagyon gyengus kísérlet volt...

Szerintem teccik érteni?!

reboot (törölt) 2012.05.07. 09:43:02

@Τιμόθεος:

ha friss vagy és üde, akkor az index fórumon nézd meg miket publikált ez a jó ember, meg azt is, milyen kommenteket írt

garantáltan lezsibbadsz, de utána már nem fogod komolyan venni az ipsét

Nεω 2012.05.07. 09:50:56

@reboot:

THNX

Vágom... egy mindent tudó semmit mondóval van dolgunk:-)

Köszi a felvilágosításért.

Az erő legyen veled.

reboot (törölt) 2012.05.07. 10:25:26

@Τιμόθεος:

te is dzsedi vagy ? de jóóó !

baland 2012.05.07. 10:45:20

@babba1: Hallottam egy történetet.Nem tudom mennyire igaz,de nekem tetszett:
A 6-7 év körüli kisgyerek "rosszalkodott" az összejövetelen.Az apuka próbálta csitítani,de nem sikerült.Ekkor fekapta a hóna alá és elindúlt vele a toalett felé,hogy rendbe rakja.Erre a kisgyerek hangosan kiabálni kezdett
" Jehova segíts...Jehova segíts!!!!!! :))))

reboot (törölt) 2012.05.07. 10:53:14

@baland:

ezt én is hallottam :) sztem urban legend :)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.05.07. 10:54:53

@baland: ezt a történetet én is hallottam egy kongresszusi szünetben :D

gömbőc33 2012.05.07. 11:05:10

@Prof.Silverman: nem Jézusból van több, hanem ugyanazt a személyt látják másképpen a különböző emberek. Ahány ismerősöm van, mindegyik masképp lát engem, a kialakított képet természetesen nagymértékben befolyásolja a köztünk lévő kapcsolat milyensége. Ja és amikor visszatértem a katolikus egyházba nem volt ejnye-bejnye, sőt ők mindvégig kárpótlásként tartottak számon.

vakulencsuk matróz 2012.05.07. 11:08:53

Ez egy kiadványban volt.Még képpel is volt illusztrálva.Igaz a főszereplő ott kislány volt...:)

Prof.Silverman 2012.05.07. 11:47:41

@Τιμόθεος:

Kedves Τιμόθεος: !

"Jézus Krisztus tegnap, ma, és mindörökké ugyanaz"

"Az, hogy Vermes meg Herbst meg a többi mit gondol róla az Ő dóguk."

amit ide írtál, mintha tekintély volna neked, de vedd úgy, hogy akkor az általam írt felsoroláshoz hozzávettem most a kedvedért:

a zsidókhoz írt levél ismeretlen szerzők krisztusa különbözik.

ez meg az ő dolguk.....

Pláne nem lehet ugyanaz, ha gyerekkorában gyerek volt felnőttkorában felnőtt, születése előtt volt vagy nem-e, halála után mi lett stb, úgyhogy nem mindig ugyanaz, a szméles tanulási folyamatai és hitnézetei szintén változtak.
üdv
Silverman

Prof.Silverman 2012.05.07. 11:55:07

@vakulencsuk matróz:

Kedves Matróz!

Ezt pedig az állította, akitől meg tudod kérdezni. De biztosan van könyve arról, hogy milyen kötelezettségei vannak a hívőnek, esetleg kérhetnél 2 példányt, hogy én is áttanulmányozzam újra.
üdv
Silverman

Prof.Silverman 2012.05.07. 12:05:17

@sefatias:

Kedves sfatias!

„Ezek a dogmák jórészt írás szerintiek.”

Biztosan van olyan apokrif ahol leírják a Mária mennybemenetelét, sőt Jézusét is külön részletesen hogy hatol át az egeken, de ugye a meinkampf is le van írva. És?

„Tehát ha ezekben nem hiszel, Istenben, vagy Isten ígéreteiben nem hiszel.”

Mindig boldoggá tesz, ha valaki megmondja helyettem, hogy miben hiszek vagy miben nem!:DDDDD

Az írások nem azonosak Istennel.

„ ezek a dogmák semmilyen erővel nem bírnak a hívők magánéletére.”

Valószínűnek tartom, hogy az a több ezer ember, akiket kivégeztek, és a családtagjaik kicsit másképp gondolná, (gondolta) ezt.

üdv
Silverman

reboot (törölt) 2012.05.07. 12:10:45

@Prof.Silverman:

már korábban is olvastam az indexes bejegyzéseidet, postjaidat

itt is azt akarod nyomni? csak hogy sírjak, röhögjek, vagy csípőből tüzeljek...

hm?

reboot (törölt) 2012.05.07. 12:13:58

@Prof.Silverman:

"Mindig boldoggá tesz, ha valaki megmondja helyettem, hogy miben hiszek vagy miben nem!:DDDDD"

ja, de ha akurátusan fogalmazol, akkor kevésbé leszel félreérthető :D nem csak az ő hibája ...

Prof.Silverman 2012.05.07. 12:21:38

@reboot:

igazad van bizonyos szempontból.

ha héber és okori görög nyelv professzorai elnnénk, valamint az összes kézirat és kódex a mi renedlkezésünkre állna, beleértve az adott korban keletkezett valamennyi iratot is, és ezen kívűl néprajz és történelem professzorok volnánk, akkor nyilván nagyobb esélllyek indulhatnánk el.

Azt gondolom, hogy amit az ember lehetőségeihez képest megtehet, s ezt meg is teszi, akkor az Isten sem fog rajta olyat számonkérni, amire esélyes se lett volna......

Amúgy vannak olyan alapelvek, melyekkel józan paraszti ésszel is határozott véleményre lehet jutni, no és persze helyes lelkiismereti hozzállással.

reboot (törölt) 2012.05.07. 12:38:19

@Prof.Silverman:

"Amúgy vannak olyan alapelvek, melyekkel józan paraszti ésszel is határozott véleményre lehet jutni..."

volnál szíves példákat mondani?

"no és persze helyes lelkiismereti hozzállással"

az attól függ ez alatt mit értesz... szóval?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.07. 12:41:42

@Prof.Silverman: azt hiszem te elég furcsán látod a dolgokat. Tehát ezek szerint te nem hiszel a Biblia ihletettségében? Mindenesetre jobb ha tudod hogy azt hogy te miben hiszel az ugyan a te döntésed, de hogy miben kell hinni az már nem. Az Istené

"Valószínűnek tartom, hogy az a több ezer ember, akiket kivégeztek, és a családtagjaik kicsit másképp gondolná, (gondolta) ezt."
Azt hiszem kissé szűklátókörű vagy.

Prof.Silverman 2012.05.07. 12:42:17

@reboot:

az lehet hogy szóltál csa én meg nemtom miaz neked, hogy mambondzsabó.....

Prof.Silverman 2012.05.07. 12:44:18

@reboot:
ha ugyanazzal a névvel vagyok itt, szerinted, mit nem vállalok be?

ha új fiókot nyitok a gmailben erre a célra és gipszjaka45 volnék, akkor jogos lenne a hsz-ed.

reboot (törölt) 2012.05.07. 12:56:19

@Prof.Silverman:

amerikai angol szleng: kb. blabla a jelentése

Prof.Silverman 2012.05.07. 12:56:47

@reboot:

Az egyik rendező elv, (szerintem), hogy az Isten lélek.

A második rendező elv (szerintem), hogy az Isten szeretet.

Ha valaki pl ezt a kettőt igaznak tartja, akkor semmi olyasmit nem fog elhinni vagy elfogadni, amik ezekkel ellentétesek.

és itt jöhetne egy jó 200 oldalnyi felsorolás mik is ezek....

reboot (törölt) 2012.05.07. 13:02:15

@Prof.Silverman:

ne csináld már, nem erről beszéltem... , ha sűrítményben kipostolnád, hogy miben hiszel, hogyan véded az álláspontod, és milyen válaszokat kaptál eddig az indexen, akkor itt vagy nagy derültség, vagy sírás, vagy anti-krisztusozás lenne

szívesebben veszem, ha a közös nevező - t. i. jt tévtanításai, történelme, szervezeti elrendezései - vannak fókuszban...

de én itt csak egy kommentelő vagyok, szal nekem 8

Nεω 2012.05.07. 13:04:47

@Prof.Silverman:

Hehe

Tekintély nekem a másik gondolati szabadsága? Hihi. Komolyan mondod?
Nem tudom honnan szalasztottak téged harcos barátom.

Pláne te meg vedd úgy, hogy megfejelted a hülyeségedet (amit nem hittem, hogy képes vagy rá... de mégis).
Gondolom akkor te se vagy ugyanaz aki voltál, vagy és leszel?
Tegnap pre-prof voltál, ma prof vagy, holnap meg post-prof leszel, vagy mi a lótúró? A prof mögötti neved gondolom csak ragadványnév amit a gonosz Istenek rád aggattak száműzetésed napján, ugyi?

Amúgy meg elve rossz a kiindulópontod, amikor Jézust az emberként eltöltött néhány éve alatt próbálod bedobozolni (ugyanis az idő alatt éppen "megüresítette magát..." állapotában volt itt érted is). Hogy regálunk (te meg én is erre, az mán megint a mi dógunk) Hú micsoda tekintélyt kerítettem ezzel is magammal szemben...

Ja, hogy ennél mélyebben is gond van a kiinduló pontoddal? Nem is hiszel Istenben, Jézusban stb?
Hüm?

No, ebben nem én leszek, aki segít neked.

Prof.Silverman 2012.05.07. 13:09:56

@sefatias:

„azt hiszem te elég furcsán látod a dolgokat. Tehát ezek szerint te nem hiszel a Biblia ihletettségében?”

nekem az a furcsa, hogy valaki-a Biblia-ban gondolkodik….
Jézus után pár évvel, is volt hat darab különböző ószövetség, és volt egy Origenész fazon, aki a helyes szöveg kutatása miatt a Hexapla c munkájában összevette „A Bibliákat”! Kritikai munkáját elvégezte, érdekes módon hamar eltünt a műve, pedig keményen dolgozhatott rajta….

És akkor az újszövetségről még nem is beszéltünk…..

Ám hogy tiszta vizet öntve a pohárba egyértelműen is válaszoljak, valóban, nem hiszem, hogy a bibliák Istentől ihletettek volnának.

Mindez nem zárja ki, hogy vannak benne ihletett részek.

„Mindenesetre jobb ha tudod hogy azt hogy te miben hiszel az ugyan a te döntésed, de hogy miben kell hinni az már nem. Az Istené”

s azt te mondod meg? vagy a Jehova tanúi? vagy németh sándor?

Vagy Isten maga.

"Valószínűnek tartom, hogy az a több ezer ember, akiket kivégeztek, és a családtagjaik kicsit másképp gondolná, (gondolta) ezt."
„Azt hiszem kissé szűklátókörű vagy.”

Én? Nocsak….ezt kifejthetnéd bővebben is.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.07. 13:19:33

@Prof.Silverman: nézd, hogy őszinte legyek, nincs sok kedvem hozzá , hogy részletesebben kifejtsem. elég egyszerű ember vagyok, aki egyszerűen is fogalmaz. Szerintem te eltévedtél. Ez nem az a blog. itt hisznek Istenben, hisznek a Bibliában, és hisznek abban, hogy az Isten vigyázott az ő szavára. ha nem tudna rá vigyázni, akkor meg nem is isten. Te az a fajta ember vagy, aki csak feketében, és fehérben tud gondolkodni, pedig elég széles a köztük lévő színskála. Kiváncsi lennék, hogy kit végeztek ki azért mert hisz a feltámadásban(dogma) és hogy erre ő vagy a családja utólag hogyan gondol

reboot (törölt) 2012.05.07. 13:38:06

@Prof.Silverman:

könnyebb így, ez tény

de például egy fizikus nem így gondolkodik, mert tudja, hogy az ellentmondások sokszor csak látszólagosak, és az elmélet nem megfelelőségéből származnak valójában

nem sokan lesznek itt vevők a gondolataidra, hacsak nem a közös nevezőt veszed célba

tényleg, amúgy 'miszél hozott moncca erre, s mi vajon a szíved terve?'

Prof.Silverman 2012.05.07. 14:19:53

@Τιμόθεος:
„Tekintély nekem a másik gondolati szabadsága? Hihi. Komolyan mondod?”

A saját magad által elfogadott igazságok, mint önálló gondolati szabadság, nem megfelelő tekintély neked?
Mindenképpen szükséged van arra, hogy gipszjakab szabjon neked tekintélyt erre arra hivatkozva, ami ő állít istenienek?

„Pláne te meg vedd úgy, hogy megfejelted a hülyeségedet (amit nem hittem, hogy képes vagy rá... de mégis).”

Ha neked hülyeség az, hogy a szeretet nem egyenlő pl népírtással, akkor azt gondolom, hogy nem velem van a baj.

„Amúgy meg elve rossz a kiindulópontod, amikor Jézust az emberként eltöltött néhány éve alatt próbálod bedobozolni (ugyanis az idő alatt éppen "megüresítette magát..." állapotában volt itt érted is).”

aha, s ezt ő mondta, vagy valaki más mondta róla? Maga ez ha igaz volna, kizárja magát a megváltást.

„Nem is hiszel Istenben, Jézusban stb?”

Nem is gondolom, hogy kéne benne hinni. Egyrészt tudom, hogy van.
Másrészt Jézusban sem kell hinni, hanem megcselekedni mindazt, amit tanított, leszámítva persze a sok „mambódzsambót” amit hozzáírtak.

„No, ebben nem én leszek, aki segít neked.”

Ezt a fórumot egy jó ismerősöm ajánlotta, aki szerint jobb, mint az indexes fórum, lehet hogy tévedett.

gömbőc33 2012.05.07. 14:26:38

@reboot: megmondom én neked, mert fenntebb már megírta Johnnynak: vezetni akar " dogmára hagyatkozna a kilépett testvér, akkor nem is volna nagyon sok értelme annak, hogy dogmatizát közösségbő kikerüljön valaki és bekerüljön egy másik dogmatiázlt közösségbe Ugyanakkor van egy tudományág, amit bibliakrtikának neveznek Szívvel és lélekkel és a szeretetre hangolva, és teljes elmével az írásra hangolódva, valamint felhsználva az előbb említett tudományágat , létre lehetne hozni egy igazi lelkiismeret alapon álló olyan közösséget, am valóban a Jézus eredeti tanításán állva" stb. Ha visszakeresed, elolvashatod az egészet. Csak ha nem fogadja el a biblia ihletettségét, vajon milyen,írást emleget?

Prof.Silverman 2012.05.07. 14:50:39

@sefatias:

az csak egy példa volt.

de jó sok ember kivégeztek emiatt is, hiszen az egyik nagy vita az volt, hogy testben támadt-e fel vagy nem, akik szerint nem is volt teste (csak látszat), azok eretnekekekké váltak a hatalmi egyház szempontjából, s ezekre halál várt.

a szent hármasság tagadókra szintén, nyilvánvalóan, a családtagjaik már nem élnek.

ugye azt se gondoltad komolyan, hogy a jelen időről beszéltem....

reboot (törölt) 2012.05.07. 14:56:19

@gömbőc33:

tudom mit írt, a kérdésem ezen túl mutatott, de köszönöm a segítségedet

Nεω 2012.05.07. 14:57:05

@Prof.Silverman:

Figyelj, nekem semmi bajom azzal, ha itt vagy és blogolgatsz (sőt még örülök is neked). Semmi de semmi bajom veled. Tényleg. De már sok előtted beeső csípőtüzérnek elmagyaráztam, hogy nem mindegy, ki milyen stílusban és milyen (magának tulajdonított IQ-val) érkezik. Ez nagyban meghatározza azt, ahogyan a többiek reagálnak majd arra, amit ír, és arra amit eddig alkotott a virtuális térben.

Szóval, ha kicsit leengedsz, akkor kezdhetjük előröl. Nem vagyok egy haragtartó típus.

Azé nézzük, miket írtál:

"A saját magad által elfogadott igazságok, mint önálló gondolati szabadság, nem megfelelő tekintély neked?
NEM.
Mindenképpen szükséged van arra, hogy gipszjakab szabjon neked tekintélyt erre arra hivatkozva, ami ő állít istenienek?"
NINCS.
Nos, nekem nem szab tekintélyt semmiféle gipszjakab. Azért köszi a féltést. Elég nekem a lelkiismeret, a Szentírás (mindenféle konspirációs elmélettől mentesen).
Sőt, ennek tetejében azt is vallom, hogy ha képes vagyok elszakadni öntörvényű mivoltomtól, akkor előbb-utóbb megtalál Isten engem is.

jehovatanui.blog.hu/2012/04/11/az_emberiseg_isten_keresese_avagy_isten_az_emberiseg_keresese

Ezt én írtam, úgyhogy ne önreklámnak fogd fel, hanem annak ami: ezt gondolom.

"Ha neked hülyeség az, hogy a szeretet nem egyenlő pl népírtással, akkor azt gondolom, hogy nem velem van a baj"

Én ilyet nem mondtam. Ne csináld azt amit a VT. Ne adj a számba olyan mondatokat amiket csakis TE feltételezel, hogy tőlem való. Erre nyílik a bicska a zsebemben. Próbáld felfogni miről nyomom. Köszke.

"aha, s ezt ő mondta, vagy valaki más mondta róla? Maga ez ha igaz volna, kizárja magát a megváltást"

Ezt magyarázd el! Kíváncsivá tettél.
(Amúgy az Írás mondja róla).

"Nem is gondolom, hogy kéne benne hinni. Egyrészt tudom, hogy van.
Másrészt Jézusban sem kell hinni, hanem megcselekedni mindazt, amit tanított, leszámítva persze a sok „mambódzsambót” amit hozzáírtak".

Ez már kezd közeledni ahhoz amiről igazán szó van.

"Ezt a fórumot egy jó ismerősöm ajánlotta, aki szerint jobb, mint az indexes fórum, lehet hogy tévedett"

Maradj, de válts hangnemet, és kicsit vegyél vissza az arcodból. Jól megleszünk, és talán még segíteni is tudunk, ha hagyod.

Csákó

reboot (törölt) 2012.05.07. 15:07:43

@Prof.Silverman:

"Másrészt Jézusban sem kell hinni, hanem megcselekedni mindazt, amit tanított, leszámítva persze a sok „mambódzsambót” amit hozzáírtak."

- te mit hiszel jézusról? csak azért, hogy a többiek is tudják mi a pálya

- mambódzsambó ... jajjajjj.... megint kérdéseket fogok kapni, hogy Prof.Silverman nicknév alatt is reboot blogol? :D

vakulencsuk matróz 2012.05.07. 15:09:40

@Prof.Silverman: Kedves Prof!Akárki állitotta,ez nem igaz.Ha a pápa állitotta,akkor se.Erröl nincs milyen könyvet kérni....:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.07. 16:19:45

@Prof.Silverman: ugye azt se gondoltad komolyan, hogy a jelen időről beszéltem....

tudod ez érdekes... Timó is a jelen időről beszélt, én is, te meg belecsapsz a múltba. utána meg magyarázkodsz. de ha a múltról is beszéltél, akkor sincs igazad, mert ha jól értem a gnosztikusokról beszéltél, és annak semmi köze a szentíráshoz. Szóval, ha valaki a feltámadásba vetett hite miatt szenvedett mártírhalált, a múltban. kb 1700 évvel ezelőtt, az és a családja hogyan gondol erre vissza?

Prof.Silverman 2012.05.08. 10:56:57

@Τιμόθεος:

Kedves Τιμόθεος:!

Ha nincsen szükséged tekintélyre, akkor miért kérted számon, a tekintély hiányát?
A lelkiismeret szerinted nem tekintély az adott egyénnek?
A szentírás sajnos sok esetben nagyobb tekintély ráadásul!
Ami nem szent attól, hogy valaki ezt odabiggyesztette az elejére egyébként.
Konspirációs elmélettől mentes szentírás pedig nem létezik, mivel 99%-ban maga a szentírás egy konspiráció.
Az írásokhoz való hozzáállásnak az egyik kritériumának a szeretetet neveztem meg, erre írtad hogy hülyeség.
a kiüresítés azért zárja ki a megváltást, mivel ember nem képes a teológia szerint hogy engesztelő áldozatot mutasson be váltságul, csak ugye a mennyből lejött Isten, ha istenként áldozta fel magát, akkor sikerül a megváltás, ha pedig emberként, akkor nem is lehet, mert ütközik a megváltás teológiájával.
amúgy meg már az ószöviben meg van írva, hogy senki nem válthat meg senkit.
üdv
Silverman

Prof.Silverman 2012.05.08. 11:03:00

@reboot:
„- te mit hiszel jézusról? csak azért, hogy a többiek is tudják mi a pálya”

már írtam, hogy meggyőződésem szerintem több Jézus van, úgyhogy nálam az a kérdés, hogy szerinted melyikről mit hiszek, úgyhogy most ezt neked kéne pontosítani.

Prof.Silverman 2012.05.08. 11:06:46

@sefatias:

az újszövetség hemzseg a gnózistól.
főleg Pálnál és Jánosnál.
sajnos, a gnózist megpróbálták kíírtani.
Pál egész elmélete arra épült fel.

reboot (törölt) 2012.05.08. 11:39:46

@Prof.Silverman:

ja, igaz

én a másik irányból közelíteném meg a dolgot

az általad 'ismert' jézusok (vagy azokból képzett variánsok) közül melyik az igazi(bb), és ennek az igazinak milyen atribútumai vannak?

Nεω 2012.05.08. 11:43:36

@Prof.Silverman:

Szerintem írd ki magad, aztán majd utána nyugodtan beszélgethetünk.
Nekem erre a színvonalra se időm, se idegzetem nincsen.

Prof.Silverman 2012.05.08. 11:44:16

@Τιμόθεος:

Zsolt 49,8 "Senki sem válthatja meg atyjafiát, nem adhat érte váltságdíjat Istennek."

Nεω 2012.05.08. 11:52:28

@Prof.Silverman:

Katolikus fordítás:

"az ember sem válthatja meg MAGÁT, senki sem adhat váltságdíjat MAGÁÉRT.

Nehogy már a Bibliából akard bebizonyítani, hogy a váltság nem is lehetséges.

Azzal meg nem vitatkoztam, hogy Jézus Istenként adta magát az emberekért. Hiszen bűnöket is megbocsáthatott.

Vö.:
Róma 5: 12- 21, Kolosse 2: 2-3
Kolosse 2: 9 ("mert benne lakik az istenség egész teljessége TESTILEG")
REV.

Amúgy, ha már piszkálódnom kell, melyik Jézusról beszéljünk?

Prof.Silverman 2012.05.08. 12:44:22

@Τιμόθεος:

"testvérét megváltani nem váltja meg senki, nem adhatja Istennek a váltságdíjat."

héber, akkor most hogyisvanez? fordítástól függöen vált és nem vált meg felekezeteket?

MIlyen bűnt bocsátott meg Jézus?

Én is meg tudok bocsátani, ehhez nem kell különösebben istennek lennem.

Ha Jézusról beszélünk a történeti Jézusról érdemes egyedül, ezt javaslom, azt aki tényleg tanított aki valóban élt.

Prof.Silverman 2012.05.08. 12:47:25

@reboot:

Jézus tanításai pár mondatban összefoglalhatóak, sanos túl korán megölték.
alapjáraton, egy társadalmi igazságtalanságok ellen küzdő humanista volt, aki megpróbálta megreformálni korát. nagy hangsúlyt helyezve- Isten-ember és ember-ember személyes kapcsolatára.

Prof.Silverman 2012.05.08. 12:49:10

@Τιμόθεος:

hát pedig a bibliából is kiderül, hogy semmi szükség semmilyen váltságáldozatra.....

reboot (törölt) 2012.05.08. 12:58:22

@Prof.Silverman:

"egy társadalmi igazságtalanságok ellen küzdő humanista volt"

oké :)

- megszületése előtt létezett?

Prof.Silverman 2012.05.08. 13:06:10

@reboot:

kb annyira mint mi, csak lehet, hogy mélyebb volt az Atyával való kapcsolata.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.08. 13:11:10

professzor úr. Maga blogot tévesztett. Maga csak itt kötöszködik kérem.

Prof.Silverman 2012.05.08. 13:17:29

@sefatias:

egyáltalán nem kötöszködöm.

Az első és legfontosabb feladat, ami Kereszetlővel együtt Jézus hirdetett az ez:

Új gondolkodásra térés. (Márk 1:15).

Másként gondolkodni Istenről, emberről, s ezek kapcsolatáról. Ez az első lépés ez a megtérés.

e nélkül az új folt kiszakítja a régi ruhát!

Nεω 2012.05.08. 13:25:33

@Prof.Silverman:

Ok. Írd le miben hiszel.

Részletesen, hogy egy magamfajta buta, alulképzett szellemi rövidnadrág is megértse, akinek folyton kell valami külső önreflexív tekintély...

Amiket írsz paradox írások és feltételezik, hogy te mindent tudsz már a témáról, nekem meg majd csak kinyílik a szemem.

Szóval, kedves Prof,

Miben is hiszel?
-
-
-
-
-
-

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.08. 13:30:40

mélyen tisztel professzor úr. Nekem viszont, innen alulról, olybá tűnik, mintha önnek nem teljesen tisztességesek lennének a szándékai. Persze innen nem is látni olyan jól. De azért megtisztelne, ha részletesen kifejtené nézeteit a gnózisokról, szeretett apostolom, Pál leveleiben.

Nεω 2012.05.08. 13:30:55

Amikre 'magyarázatot várok'

"Az első és legfontosabb feladat, ami Kereszetlővel együtt Jézus hirdetett az ez:

Új gondolkodásra térés. (Márk 1:15)."

-Ezt mi alapján hihetjük el? Honnan tudom, hogy ez ÉPP hiteles?

"kb annyira mint mi, csak lehet, hogy mélyebb volt az Atyával való kapcsolata."

- Explain

"Ha Jézusról beszélünk a történeti Jézusról érdemes egyedül, ezt javaslom, azt aki tényleg tanított aki valóban élt."

Neked higgyem el ezt?

Honnan lehet a történeti Jézust megismerni szerinted?

A váltság témára nem tudom van e értelme visszatérni veled... győzz meg, hogy van. Feleslegesen nem tépem a számat.

reboot (törölt) 2012.05.08. 13:43:35

@Prof.Silverman:

a kérdésem ugyebár az volt, hogy "megszületése előtt létezett?"

a válaszod: "kb annyira mint mi..."

tehát egy ember volt, és nem több, nem volt sem isten, sem mihály arkangyal testben, csak ember

jól értelek ugye?

reboot (törölt) 2012.05.08. 13:58:44

@Τιμόθεος:

nem akarok neki ingyenreklámot csinálni, de ha az indexes írásait ismered, akkor érted miért azt válaszolja, amit, és ahogy

Nεω 2012.05.08. 14:05:21

@reboot:

Nem érdekelnek az indexes írásai. Van elég dolgom.
Ha nem tud egyenes kérdésre egyenesen válaszolni, az nem az én bajom. Amit ír, ha elfogadom (ahogy te érted: 'csak ember', de
"mélyebb volt az Atyával való kapcsolata".

akkor semmi nem igaz abból amit hisz róla. Akkor Jézus nem más mint egy csaló. Olyan dolgokat állított magáról, amit vagy csaló (kvázi nem lehet közelebbi kapcsolata Istennel mint bárki másnak) vagy igaz amit mondott magáról.

Ugye itt megint beleharap a kígyó a farkába, mert ez a jó ember szelektíven idézget és fogad el a konspirációs Isten szavából...

Rendezhetné csatasorait, mert tényleg itt fejezem be vele.

De küzdj ha gondolod... meg olvasgasd... bizonyára sok időd van neked is.

reboot (törölt) 2012.05.08. 14:11:56

@Τιμόθεος:

Régebbről ismerem az írásait. Nem küzdök vele. Blogot tévesztett. Majd rájön.

Nεω 2012.05.08. 14:18:24

@reboot:

Ezt már mondtam neki. Csak ne lenne olyan rohadt okos. Rájönne, hogy semmivel nem tud többet mint más. Ráadásul az a hátránya is megvan, hogy erről nem is tud. Dzsungelharcos... nekem ez a véleményem.És hogy épp melyik indán lóg és hova pottyan, az abszolúte esetleges... (mint látod abból is, hogy itt vitatkozik értelmetlenül).

Béke és Biztonság

Prof.Silverman 2012.05.08. 14:22:00

@Τιμόθεος:

a hinni kifejezés káros, a pisztisz szó amit erre fordítanak le, alapvetően és elsődlegesen bizalamat jelent, tehát Jézus felhívása, nem az hogy higyj bennem, hanem hogy bízzál bennem.

hinni lehet tök sok és káros dologban a bizalom viszont sokkal emberközelibb, és sokkal kifejezőbb.

Tehát bízom abban, hogy Jézus eredeti tanításait megvalósítva Isten Országát lehet építeni.

Magyarán bízom isten országában, és bízom Jézus eredeti beszédeiben.

Nεω 2012.05.08. 14:27:22

@Prof.Silverman:

Jó van. Baromi jó gondolat. Köszi a felvilágosításért.

Válaszolhatnál a többi konkrét kérdésre is. Megtisztelnél vele.

Meg elolvashatnád amiket írok. Továbbra is az a véleményem, hogy nincs vitakultúrád. Idebiggyesztesz hatalmas világmegváltó okosságokat, de ollózol mint a VT önkényesen, és érdemi magyarázat kvázi megfeleltetés nélkül.

Döntsd el, hogy szeretnél e érdemben kommunikálni avagy sem. Nem a felvetett gondolataiddal van bajom, hanem a tálalással és a korrektséggel.

Válaszolj kérlek érdemben minden fenti kérdésre, és esetleg beszélgetünk. Ha ezt nem vagy hajlandó megtenni, nincs dolgom veled.
harag nincs. De idegbeteg Jt miatt lettem, nem kell egy másik neuronfaló ezüstprof személyében.

Prof.Silverman 2012.05.08. 15:27:10

@sefatias:

Jézusnál is megtalálható a gnózis nem csupán Pálnál.
pálnál
elsősorban azok a helyek, amikor a testet a lélekkel szembeállítja, a teremtett anyagi világot a lelki szellemi világgal, stb

el akarjhagyna saját testét is, s az egész világ romlottságban vesztegel, stbstb

Prof.Silverman 2012.05.08. 15:41:51

@Τιμόθεος:

Kedves Τιμόθεος:!

Nagyon egyszerű a válasz, ha ugyanazt hirdette volna, amit a kora, akkor nem került volna konfliktusba és nem végezték volna ki. Ám mivel kivégezték, ez azok miatta beszédei miatt elehetett, amelyek nem voltak koherensek a kor vallási törvényeivel világképévélel.

Ha tehát új dolgot szeretnél továbbadni, megváltoztatni az adott jelenlegi rendszert, akkor nyilvánvalóan azzal kell kezdeni az üzenetet, hogy térjetek új felismerésre, illetve, amit mondani szeretnék, az új fajta gondolkodás, s szükséges annak megértéséhez, hogy akik meg akarják érteni, azok szintén áttérjenek erre.

üdv
Silverman

Prof.Silverman 2012.05.08. 15:46:08

@reboot:

Ember volt, Isten fia, éppenúgy mint mi mindannyian, Isten az Atyánk és mi a gyeremekei vagyunk.
Így imádkozzatok: Mi Atyánk...stbstbstb

reboot (törölt) 2012.05.08. 15:55:52

@Prof.Silverman:

nézd, akár lépésekben haladva, akár 1000 soros kommentekkel, de minden egyes gondolatoddal csak növelni fogod a szakadékot az ittlevő 'hívők' és önmagad között

de végül is a legelő szabad, a csábítás, és a választás is

úgyis mindenki a maga bőrét viszi a vásárra

Prof.Silverman 2012.05.08. 16:34:11

@Τιμόθεος:

Mikor mondtam, olyat, hogy Jézus csaló???

Ha mások rólad valótlant írnak, attól te magad leszel a csaló?????

Prof.Silverman 2012.05.08. 16:36:46

@Τιμόθεος:

ha hozzávágnask valakihez ezer oldalt, az vagy el se kezdi, vagy megunja pár oldal után, mivel ez a téma hatalmas, apró lépésekben lehet haladni annak érdekében, hogy közben meg is lehessen vitatni......

Prof.Silverman 2012.05.08. 17:19:50

@reboot:

ha valaki képes kiszakadni a jehovatanúitól, arrról feltételezem, hogy képes a megtérésre is.

reboot (törölt) 2012.05.08. 18:05:44

@Prof.Silverman:

"ha valaki képes kiszakadni a jehovatanúitól, arrról feltételezem, hogy képes a megtérésre is."

Van két ajánlatom. Toronyőr és zatara. Itt blogolnak. Talán ismered is őket. ;)

Nεω 2012.05.08. 18:40:57

@reboot:

Má én is ajánlottam neki...

Én nem felelek már arra amiket idedobál ilyen, kb. egyé vazze! ez van, eszed nem eszed stílben. Ő normálisan nem képes válaszolni egy nyamvadt kérdésre.

ha megfogadsz egy tanácsot te se strapáld magad... de te életed:-)

szehenza 2012.05.08. 20:08:06

nem igazán ide tartozik, de a teljes írás....könyv hiteles szerintetek. Vagyis az azért használható?

Ping-Pong 2012.05.08. 20:34:08

@szehenza:
Nyilván vannak abban is hasznos dolgok, de más keresztény felekezetek ennél sokkal jobb összefoglalókat, kommentárokat, biblia segédeleteket stb. adtak ki.

szehenza 2012.05.08. 20:35:43

@Ping-Pong: köszönöm, majd keresek olyat akkor

vakulencsuk matróz 2012.05.08. 20:58:50

@szehenza: Nekem a teljes írás könyv egy kicsit tendenciózusnak tünik.Gondoljunk csak a fejezetek végén található "miért hasznos" cimű összefoglalokra,amelyek vmilyen különös oknál fogva mindig a társulat (tév)tanitásait ismételgetik.

answers 2012.05.08. 21:45:50

@Prof.Silverman: Bárki képes a megtérésre, akit Isten kiválasztott és vonz.
Igazad van, Jézus Krisztus új tanítást hirdetett. Ő volt az, aki az újszövetséget hozta (mint a nevében is benne van, hogy új). Ő volt az, aki tanította és be is mutatta Isten mélységes, feltétel nélküli szeretetét irántunk, emberek iránt, és ő volt az, aki megmutatta és elmagyarázta, mit jelent Isten kegyelme. Ez merőben ellentétes volt az akkori vallástanítók tanításaival.
Fogadd el Isten szeretetét és kegyelmét, és ne vallást akarj létrehozni. Isten nem foglalkozik sem a régi, sem az új vallásokkal, ő egyénileg foglalkozik mindenkivel. Nem vallásszervezeteken keresztül juthatunk Istenhez, csakis Jézus Krisztuson keresztül. Ha te úgy gondolod, hogy több van belőle, akkor imádkozz érte, hogy megtaláld az igazit, aki az út, az élet és az igazság. Belőle csak egy van, és ma is él.

bereabeli 2012.05.08. 23:00:38

@Prof.Silverman:

Ez egy kicsit Bácsfi Diánás beütés, aki egy rendkívül zavaros nő, aki "vakolós" elméleteit reklámozza szerteszét az országban, és a YT-on, a "vakolós" főnökei irányítása alatt !! Rengeteg ostobaságot hord össze, csakhogy lejárassa a Bibliát, és a keresztény hitet. Aki alaposabban a körmére néz, rá fog jönni könnyen, hogy ki ő, és mi a célja. A hozzászólásaid, cikkeid az ő eszmeiségének kopírozása, nem az igazság keresése az ő célja sem !!

vakulencsuk matróz 2012.05.08. 23:51:21

@bereabeli: Hú,ez új infó!Bácsfiról nagyon rég hallottam,akkoriban is inkább furcsa politikai meggyözödéséröl.Megint aktiv?

vakulencsuk matróz 2012.05.08. 23:55:27

@bereabeli: Nem tudom,mit hordhat össze Diána,,de szerintem nem sok köze lehet ahoz,amit Silvermen ír.

bereabeli 2012.05.09. 08:34:22

@vakulencsuk matróz:

Frissek az infóim, és saját fülemmel hallottam, és a szememmel láttam, ezért írtam amit írtam !! Ő egy ideje már, sőt az utóbbi 2--3 évben teljesen megfelel annak a leírásnak, amit a Biblia az Antikrisztusokról ad, egyébként apja révén erősen kötődik a belügyhöz--nevezzük most csak így a szervet--és ezeket az eszméket sem ő találta ki, hanem úgy adják a szájába a megbízói, ő egy bábuként elvégzi amit rá bíztak.
Mindenesetre igen destruktív és veszélyes amiket terjeszt !!

Prof.Silverman 2012.05.09. 11:37:08

@szehenza:

MIlyen szempontból hiteles?

szehenza 2012.05.09. 11:51:27

@Prof.Silverman: olyan szempontból, hogy mondjuk az írások ideje, írók, háttér anyag stb... tekintetében mennyire megbízható

icele 2013.07.11. 20:37:36

Aki jobban szereti anyát vagy apját mint engem,nem mélto hozzám.
Aki ne kapna..anyákat..fivéreket...
Minden a javunkra van,nem?
Jobban szereted istent,az igazságot,mint a tekintélyt vagy a pénzt?Nem tudsz képmutatto lenni?stb...
No csak...Nyomoruságottok lesz ezzen a villágon,de NE FÉLJETTEK,én legyözttem a villágott.
Néha nem is érttem hogy miért nem ismerik fel,kik a megváltottak.
süti beállítások módosítása