EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: Dől a "Torony"! "És hallottam, hogy egy másik hang ezt mondja az égből: „Menjetek ki belőle, népem, ha nem akartok r... (2023.10.21. 22:20) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Bereai: @Egy_nick: Minden szavad telitalálat atyámfia! Nekem 40 évi aktív hitélet után jött el az ébredés az oltások erőltet... (2023.10.21. 22:13) Carl Olof Jonsson: A „vadállat” és „Nagy Babilon”
  • Seres: És még egy kis csökkenés: (népszámlálási adatok) Jehova tanúi: 2001: 21.688 fő 2011: 31.727 fő 2022: 22.249 fő kontra... (2023.10.20. 20:07) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 37.

2012.04.22. 21:34 | Johnny Joker | 153 komment

Nos hol is kezdjem a történetem...
Ma bukkantam erre a blogra és úgy érzem itt "kibeszélhetek" magamból mindent, hisz itt megértenek. Kiközösített személy vagyok, tanú családban nőttem fel. 2 éve szakítottam a szervezettel, nehéz volt... Édesapám elnöklő felvigyázó. Nos már 14 éves koromban szerettem volna kilépni ( kereszteletlen hírnök voltam akkor), de apa és a többi vén azt mondták, míg kiskorú vagyok, kötelező a gyülibe járnom. "Megbánást" tanúsítottam.(muszáj volt)! Aztán telt múlt az idő és folyamatos megjegyzéseket kaptam, hogy mikor akarok megkeresztelkedni, mert mégiscsak egy vén lánya vagyok, stb. Megkeresztelkedtem...17 éves voltam, soha nem felejtem el azt a napot... A nagy meglepetés az volt hogy a kongresszuson a keresztelkedési beszédet apa tartotta. Sírtam, persze azt hitték, örömkönnyek. De a fájdalom könnyei voltak, mert tudtam, ha nagykorú leszek és független kilépek. Sírtam mert azt éreztem elárultam azt az embert ki a legjobban szeretett engem...Édesapámat. Leérettségiztem és tovább tanultam( persze csak szakmát, a felsőoktatás szóba sem jöhetett). Az iskola, ahova jártam más városban volt, így sokat utaztam. Utazás közben megismertem egy srácot, kis idővel szerelmesek lettünk. Kapcsolatunkat titkoltuk, hisz Ő nem volt tanú.(én nem akartam akkoriban férjhez menni érettségi után rögtön, mint sok más lány, akik a mai napig boldogtalan házasságban sínylődnek.) Persze lebuktunk és a kálvária elkezdődött: apám egyszer kedves egyszer dühös volt velem. Odáig fajultak a dolgok, hogy nem vacsorázhattam velük az asztalnál... az idegeim nem bírták, elköltöztem Páromhoz. Nem sokkal a költözés után telefonon zaklattak a vének, hogy megmentsenek. Mikor meguntam, hogy naponta többször hívnak, közöltem velük hogy zaklatás miatt értesíteni fogom a rendőrséget, azóta békén hagynak. Édesapám megenyhült, többször hívott minket ebédre, vacsorára és soha sem beszélt a vallásról. Egyszer aztán egy hétfői napon (vasárnap kongresszuson voltak!) meglátogattam őket, jött Párom is, csak volt valami elintézni valója, így előre mentem. Apa szó szerint elzavart a házból, de valami ocsmány módon... Sírva rohantam ki, remegtem...Párom akkor ért a kapuhoz. Kérdezte mi történt, de a könnyektől beszélni sem tudtam, csak sírtam megállás nélkül... Szerettem édesapámat, de attól a pillanattól kezdve, valami megszakadt, van hogy hiányzik, de már nem tudok rá szerető apaként tekinteni. A testvéreimet 1 éve nem láttam, őket félelemben tartja, nem is kereshetnek( a netes közösségi oldalakra sem regisztrálhatnak!) Édesanyámmal tartjuk a kapcsolatot, de ritkán, titokban. Nehéz volt végig csinálni a kilépést de nem bántam meg! (Paráznaságért közösítettek ki, de akkor nem történt semmi ilyesmi, még érintetlen voltam)
Most boldog vagyok, boldogabb mint valaha, harmonikus párkapcsolatom van és még mindig nagyon szerelmes! Szabadnak érzem magam, nincs lelkiismeret-furdalásom, ha megnézek egy filmet, meghallgatok egy zenét, vagy böngészek a neten! És végre hordhatok dekoltált ruhát, miniszoknyát és elmehetek egy hangulatos szórakozóhelyre vagy egy koncertre.
Nos ez az én történetem.

CicaMica


update:

Szeretném megosztani veletek azt a verset, amit akkor írtam, mikor apa elzavart a házából. Jól tükrözi az akkori érzéseimet.

Szenvedés

Miért teszi velem ezt a sors?
Miért van ennyi kín és gond?
Ha van isten az égben,
Miért engedi, hogy ez történjen velem?!
Édesapám elhagytál,
Megtagadtál, elzavartál,
Pedig szerettelek,
S azt hiszem még most is így érzek...
Hiányzik a család,
De eldobott, mint egy rongybabát...
Mert a vallás ezt követeli,
Noha a szeretetet hirdeti.
Remélem egyszer rájönnek majd,
S akkor elmúlik minden baj,
Hogy a gyermekük vagyok,
És ők kérnek majd bocsánatot. 

CicaMica

Címkék: titkok ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr24467239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karecsi 2012.04.24. 19:39:22

@Τιμόθεος: küszi csak sehol nem kapok konkrét választ és nagyon levagyok törve. Üdv. karecsi

Nεω 2012.04.24. 19:44:44

@karecsi:

Értem. Nos, ha kicsit el szeretném ütni az élét a dolognak, azt mondanám, hogy "a válaszok adottak, csak jól kell kérdezni":-)

Szedd össze a kérdéseidet, és írd le őket, mi pedig legjobb tudásunk szerint válaszolunk neked.

névtelenül 2012.04.24. 19:52:37

@karecsi: Szia. Azt írod, egyedül Istentől és Jézustól fogadnál el tanácsot, de nem válaszolnak.
Én úgy gondolom, válaszoltak már neked, csak nem vetted észre. Segítek. Hol is vagyunk most? Olyan helyen, ahol válaszokat kapunk. Ahol megismerhetjük a Társulat másik arcát. Úgy gondolom, nem véletlenul keveredtunk ide. Te tanú-párti, én református. És mégis beszélgetünk, eszmét cserélünk. Hol hangosabban, hol halkabban. De mindíg szeretettel.
Irányodba is.
Üdv, Névtelenül.
Aldás, Békesség!

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.24. 19:55:33

@karecsi: Szia karecsi! A JT és WT témák és kérdések 90% már lefedtük cikkeinkkel, úgyhogy kis keresgéléssel valószínűleg választ kapsz a kérdésedre.

A "jó nem ez az igaz vallás, de akkor melyik?" a teológiai és a hasonló kérdésekkel azonban itt a blogon nem foglalkozunk!

...viszont privátban van itt jópár ember aki szívesen segít neked.

Mik a kérdéseid?

karecsi 2012.04.24. 19:56:07

@Τιμόθεος: egyszerűen nem értem miért hagy Isten ilyen zűrzavarban ha azt mondja hogy nem a zűrzavar Istene pedig minden nap imádkozok hogy vezessen az útjára.

Catilina. 2012.04.24. 20:06:58

@nina:): Szia Nina!Megdöbbenéssel olvastam a történetedet,ami hála Istennek-vagy miket beszélek,hála a Társulatnak!!!-happy enddel zárult.Gondolom hosszú éveken keresztül adtatok pénzadományokat a Társulatnak,mint minden "rendes" tanú,úgyhogy mondhattad volna nekik,hogy azt a pár ezer forintos telefonköltséget vonják le az adományaitokból.

karecsi 2012.04.24. 20:12:07

@névtelenül: köszönöm a bátoritást habár a történeti egyházakra nagyon de nagyon haragszok amúgy én is református voltam de mikor a bibliát kezdtem megismerni rögtön azt mondtam hogy nem tudom hogy ehez a valláshóz fogoke csatlakozni de hogy ott nem maradok egy percig sem az biztos. Szeretettel karecsi

Nεω 2012.04.24. 20:12:48

@karecsi:

Véleményem szerint nincsen olyan nagy zűrzavar, mint amit el akart hitetni veled/velünk pl. a társulat; (zűrzavaros az épp eléggé, amit ők időről-időre összeírnak).
Az igazi, az eredeti evangélium olyan egyszerű volt... és az ma is.
Kérdés, hogy mi igazán elfogadjuk-e azt. A Biblia és a Szellem tanít, ha engedjük.
Krisztus az Igazság. Mióta így olvasom a Bibliát megnyílik nekem, új értelmet nyer.

Magamon azt tapasztalom, hogy öntörvényű makrancos természetem az EGYETLEN akadály, ami visszatarthat Isten és Krisztus megismerésétől (nem attól hogy ismeretet szerezzek róluk, mert életem végéig is olvashatom az Őrtornyot, ha nincsen bennem az Isten Szelleme.
A saját esetemben semmi másról nem tudok.

Közösséget majd találsz előbb-utóbb.

Véleményem szerint egy JT-nek, egy ExJT-nek a legfontosabb kérdés, hogy a vallása az-e, aminek mondja magát. Ha erre 100%-ban sikerül válaszolni, akkor lehet tovább lépni. Persze valahol szinkronban mennek a dolgok, és Isten munkája már közben is nyilvánvaló. Answerssel szoktam sokat beszélgetni, javasolom neked is. De a többiek is el tudják mondani a saját tapasztalatukat, neked pedig majd lesz egy saját utad.

karecsi 2012.04.24. 20:16:14

@Johnny Joker: egyszerűen már azt sem tudom mit kérdezzek hirtelen mert már mindent ami itt elhangzott ezen az oldalon olvastam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.24. 20:22:32

@karecsi: :DD ezt én is átéltem. Ne aggódj egy hónap és elmúlik

karecsi 2012.04.24. 20:39:45

@sefatias: az a helyzet hogy már több hónapja hogy aggódók ezért is vagyok ilyen türelmetlen sőt a java még ezután fog jönni mert már a múlt nyáron már kértem a keresztelkedésemet de mivel nem szolok fel az összejöveteleken már több mint egy éve mert láttam hogy nem nagyon tetszik a saját vélemény hozzászólás ezért nem fogadták el a kérésemet de ami késik nem múlik és amikor felkérnek erre én akkor megmondom hogy ha elfogadnak igy ahogy vagyok vagyis hogy nem fogadok el sok dolgot amit tanitanak akkor megkeresztelkedek és ezzel el is mondtam az én dolgomat ,várom a ti életrajzotokat már ami még nem volt leirva

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.24. 20:43:19

@karecsi: ne hogy az hidd, hogy két hónap múlva kitör armageddon. van idő bőven. Isten irgalmas, és türelmes. Nem kell kapkodni. olvass bibliát. és ellenőrizd le amit itt olvasol

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.24. 20:43:45

@nina:):
Kedves Nina!

Nagyon megrázó a történeted, ahogyan azt már korábban is leírtad. Az évek múlásával mindig újabb és újabb részletek jönhetnek fel azzal a bánásmóddal kapcsolatosan, ahogy bántak veled és a családoddal, amelyek csak tovább bántanak.

Biztosan jól esik ezt kiadni magadból egy olyan helyen, ahol megértik, hogy min mentél keresztül.
Szerencsére felismertétek, hogy a társulati eljárásoknak semmi köze nincsen Istenhez.
Sajnos sokaknak, hozzátok hasonlóan, keresztül kell(ett) menniük kemény leckéken ahhoz, hogy eljussanak erre a felismerésre.

Örülünk, hogy megosztottad tapasztalatodat az olvasókkal, biztos vagyok abban, hogy sokan elgondolkoznak ezen.

Nεω 2012.04.24. 20:44:49

@karecsi:

A Jób 5: 18 ezt írja:

"Mert Ő megsebez, de be is kötöz, összezúz, de keze meg is gyógyít"

Nyilván szó szerint nem Ő az, aki megsebez, vagy összezúz, de megengedi, ahogy a számodra látszólagos zűrzavart is eltűri.

Nem tudom láttál e már madárkát, akinek eltörött a szárnya. Én emlékszem, még kisgyerek voltam, amikor befogadtunk egyet. Eleinte nagyon félt, ha tudott volna, el is menekült volna, és nem tudtunk volna neki segíteni. Alig tudtuk elkapni. Édesapán üldözte a ligeten át. De mivel annyira össze volt törve a szárnya, hogy végül nem tudott megszökni, mi befogadtuk, és míg teljesen fel nem gyógyult ápoltuk.

Állítólag állatokat nem szabad megsiratni, nos, nekem akkor gyermeki fejjel nem ment nem megsiratni. És a madár el sem akart menni tőlünk. Kitettük az útra, de csak nézett, és totyogott... Teltek múltak a percek.

Kívánom neked és magadnak is, hogy amikor összetörve, roskadozva érzed magad belül, ne menekülj el Isten elől, hanem engedd, hogy bekötözzön. Ő fog bekötözni. És ahogy a kis madár, soha el se akarod majd hagyni.

22. az Elem. 2012.04.24. 21:52:23

@nina:):
nagyon megértem az érzéseidet. nekünk a második gyermekünk meghalt, a vérkérdés miatt, ennek már 20 éve....
egyszer ha lesz erőm hozzá leírom a történetet....

kicsella 2012.04.24. 21:59:38

@nina:): "Az életét megmentették az igaz,de a mai napig nem tudom megbocsájtani magamnak hogy hagytuk volna meghalni.Szörnyű érzés,..."

Ismerem ezt az érzést. Én is sokszor gondolok arra, hogy vajon ha nem nevelem a lányomat a társulat hülye szabályai szerint, akkor is jelentkezett volna nála ez a betegség, amivel a mai napig együtt kell élnie,/ élnünk?(skizofrén)
Folyamatos belső harca volt önmagával, mert a természetes vágyai állandó ütközésbe kerültek JT vallásos tanításával, és életével. sajnos én is érzelmi nyomást gyakoroltam rá, mert azt hittem, az élet ösvénye: a társulat által irányított út, melyet a Biblia igazságába burkolva tártak elénk. Tévedtem

CicaMica 2012.04.24. 22:48:26

kicsella:
Nem mondom h 100%, de biztos közre játszott a jt tanítás a betegség kialakulasaban. Sajnos fiatal korom ellenére nekem is járom kellet pszichológushoz és kedély javítót is szedtem egy ideig hála apukám bánásmódjának bár inkább a Társulatnak köszönhető...

nina:) 2012.04.25. 08:12:27

@Virago_1000: Szia! úgy eltüntél már azt hittem likvidáltak! Írok privit!

nina:) 2012.04.25. 08:13:45

@sefatias: Nyugodtan szólalj meg nagyon jókat írsz,olvasom a blogod is!

szehenza 2012.04.25. 08:25:24

szia nina!
írtam neked privát, ha lesz időd olvasd el:)

nina:) 2012.04.25. 08:34:40

@reboot: Már megnyugodtam.Bocsánat de elkapott a gépszíj.Mindíg felkavar ha gyerekek isszák meg a levét,vagy akár egy család megy tönkre.Sajnos sokan ezt még nem tudják,vagy még el sem tudják képzelni hogy mik történnek.De például annak idején én sem gondoltam volna ,mert kívűlről cukormáz volt.Most már én is tudom hogy áldozatok voltunk,és azt is hogy azok a vének vagy kedves feleségeik szintén áldozatok.De mindennek van határa.Volt hogy jött egy akkor fiatal kis testvérnő hozzánk aztán elmondta hogy megérdemeltük hogy a gyerekünk beteg lett,meg a szemembe is mondták hogy azért mert bűnben fogant Isten megbüntetett minket.Sokszor csak lestem.
Az is baj szerintem hogy ha ilyen helyzetbe kerül az ember akkor már annyira ki van mosva az agya hogy nem képes megvédeni magát.Én egy talpraesett nő voltam 3 pici gyerekkel,és elváltam az alkoholista férjemtől,aztán egy fél év telt el hogy a mostani férjem elkezdett udvarolni,és felvállalta a gyerekeimet,a harmadik a sérült.És ezért kaptam azt a sok szart amivel mindíg rágalmaztak mert nem egy úttörőt vett el.A világ legjobb embere,sokat küzdöttem hogy ő is észhez térjen és kiszabaduljon.Totális agymosás ez az egész.

nina:) 2012.04.25. 08:51:42

@Catilina.: A férjem részt vett a bétel építésén, pár királyságterem csempézézén, lapozásán.Úgy hogy adott ő már előtte.De mikor házasok voltunk már akkor is dobáltunk bőven.Tudom hogy nem jótékonysági szervezet de máshol talán adok -kapok van.A Pető intézetben a konduktorok mikor megtudták hogy milyen helyzetben vagyunk,ők megkérdeztékhogy mivel tudnának segíteni és szóltak a máltai szeretetszolgálatnak hogy ruhákkal segítsenek minket.Az a szomorú hogy akkor egy le babilonozott vallás szervezete segített.Nehéz ám lenyelni az ilyet.Mivel pénz nem volt benzinre és nem mentünk könyvtanra ,meg haza sem értünk,hetekig nem jött be az a vén aki tartotta a könyvtant,pedig előttünk mentek el kocsival.Aztán gondolom szóltak neki és azt mondta hogy miért nem szóltunk ,egy kanna benzint adott volna!Hát nem éppen a kanna benzinre lett volna szükségünk.De tudod itt egy a lényeg ,ha a beled lóg akkor is ottlegyél,és adj,és adj,és adj,az utolsók utolsóját is ,te meg elégedj meg azzal amid van.

reboot (törölt) 2012.04.25. 08:54:55

@nina:):

"jött egy akkor fiatal kis testvérnő hozzánk aztán elmondta hogy megérdemeltük hogy a gyerekünk beteg lett,meg a szemembe is mondták hogy azért mert bűnben fogant Isten megbüntetett minket."

ezek állatok, nem emberek...

- mit gondolnak az ilyenek istenről?
- és még HA így is lenne, a gyermek akkor sem érdemelné meg!!!!!

"ha ilyen helyzetbe kerül az ember akkor már annyira ki van mosva az agya hogy nem képes megvédeni magát"

sajnos igaz, teljesen leépítik az embert, mert ez a szervezet csak akkor tud úgy ahogy működni, ha debilekkel töltik fel a sorokat

"A világ legjobb embere"

annyira örülök, amikor ilyeneket hallok :)

"sokat küzdöttem hogy ő is észhez térjen és kiszabaduljon.Totális agymosás ez az egész."

és? sikerült?

nina:) 2012.04.25. 08:56:27

@twenty-two years: Nem tudok mit mondani ,vérzik a szívem.Ti sokkal rosszabbul jártatok.Ezt is nehéz feldolgozni hát még nektek.Remélem egyszer majd Isten bekötözi a sebeinket.

nina:) 2012.04.25. 09:01:29

@kicsella: Nekem az anyósom skizofrén aki velünk lakik.Őt is elintézték annak idején.Kikiáltották démonosnak,kiközösítették,aztán kilakoltatták az özvegyet meg az árvát!Most már tudom én is hogy nem démonos szerencsétlen ,hanem beteg.De kíváncsi lennék hogy más nem roppant -e volna bele abba hogy másfél,meg nyolc éves gyerekkel ott marad mert a férjét betemette a bánya.

nina:) 2012.04.25. 09:06:05

@karalabe4: Sokat tanultam az írásaidból,és már én is foglalkozok az önismerettel.A lányom meg tanulja a fősulin.Nagyon jó eszmecseréink vannak,és jókat beszélgetünk hogy mi miért történhetett.Amúgy már mondhatom hogy nagyon jól vagyok és már 1 éve nem kell dilibogyó!

reboot (törölt) 2012.04.25. 09:13:14

@nina:):

sajnos a tapasztalatok azt mutatják, ha baj van, jt szánalmasan alulmúlják azt, amit hirdetnek magukról, miszerint közöttük igaz szeretet van

szeretni csak parancsszóra (vt elrendeli a segélyezést) vagy érdekből tudnak

persze ez nem szeretet

én nagyon sokat küzdöttem azért, hogy ebben a szervezetben ne a gyökér színvonal(talanság) legyen a jellemző, rá kellett jönnöm, hogy képtelenség a vezető testület butításával szembe menni

abból, amit jt tanulnak nem jöhet ki más végeredmény, mint az, amit a hétköznapok bizonyítanak

szehenza 2012.04.25. 09:17:58

@reboot: szerintem a szervezeben a szeretet igazán akkor nyilvánul meg, ha érdeklődő valaki, vagy általános uttörő, kisegítő uttörő, körzetfelvigyázó, vagy ilyesmi. Máskülönben egy szürke kis veréb, akit nem igen vesznek észre

reboot (törölt) 2012.04.25. 09:44:02

@szehenza:

hát nem is tudom...

az én drága kis feleségem érdeklődőként a legcsinosabb nő volt (nem csak a gyülekezetben)

már érdeklődőként annyi szemétkedést kapott, hogy csodálkoztam, hogy egyáltalán megkeresztelkedett

pedig nem volt sem kihívó, sem felvágós, nem hordott mini szoknyát, stb. egy bűne volt, hogy nagyon jól nézett ki... most is jól néz ki :)

vén, köf, úttörő??

erről meg én tudok mesélni, annyi ellenlábasom, irigyem volt/van a szervezetben, hogy néha már azt gondolom, biztos én tehetek róla, de a szívem mélyén tudom, hogy nem így van

a hírnökökbe beletáplálják azt hogy nézzenek fel a vezetőikre, de ez nem szeretet

a kinevezett szolgatársak többsége a legszánalmasabb figura akikkel valaha találkoztam

olyan szintű embertelenséget, aljasságot, genyóskodást láttam már, hogy meggyőződésem, a hétköznapi világiak különbek, mint sok , aholelöljáró (tisztelet a kivételnek)

nem csoda, hogy ott tart a szervezet, ahol, és szerintem ennél már csak szánalmasabb lesz a produktum

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.25. 09:55:27

@nina:):
Ezt nagyon jó hallani!
Ahogy tudod, én is tökéletesen tisztába vagyok az áldozati érzésekkel és azért hangsúlyozom az önismeret fontosságát annyira a cikkeimben és a hozzászólásaimban, mert tapasztalatom szerint is elsősorban az alacsony önbecsüléssel tud a társulat a markában tartani nagyon sok embert.
Ahogy mondod, mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy kitapogatjuk, a miérteket, és megértsük, hogy azok a 'feladatok' amiket kapunk az élettől, hogyan szolgálják a javunkat, hogy soha ne adjuk fel a kűzdelmet.

Azoknak meg meg kell valahogy bocsátani, akik még a 'boldog tudatlanság' állapotában a sajátjuk helyett a mi életünk kérdéseire keresik a válaszokat. Sajnos ez nagyon általános JT-i között.
Ezért is képtelenek az együttérzésre.
(ami persze korántsem jelenti, hogy mindent el kéne tűrni nekik....)

szehenza 2012.04.25. 10:32:38

@reboot: akkor nem tudom.....én, mint kis egyszerű hirnök ezt gondoltam. Akkor lehet nincs is tényleg szeretet, vagy csak egyes baráti körökben nyilvánul ez meg.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.25. 10:42:46

@szehenza: Van szeretet, hogyne lenne, csak elvétve. Nagyon jó példa erre a gyülekezetek klikkesedése. Amit az érdeklődők és újak tapasztalnak az JT egyik legnagyobb fegyvere a szeretetbombázás a "love-bombing" amiről itt olvashatsz részletesen:
jehovatanui.blog.hu/media/file/Az%20%C5%90rtorony%20betan%C3%ADt%C3%A1si%20elj%C3%A1r%C3%A1sa.pdf
Általában a vén-klánok között láthatóan van szeretet, hiszen egymást segítik.

DE!!!

Amikor jön a köf vagy kef vagy kongresszus van, akkor szintén a love-bombing lép életbe egy kis időre. A nagytöbbség között nincs szeretet, csak a "szeretet kimutatása" hiszen erre tanítják őket!!! A "szeretet kimutatás" azonban nem valódi szeretet. És bár elvétve előfordulhat valódi, főként baráti - és nem testvéri - szeretet, általánosságban NEM JELLEMZŐ JEHOVA TANÚI KÖZÖTT A VALÓDI SZERETET. Ezt, aki pár évet már bent töltött az tudja. Aki kívülről nézi azt pedig megtévesztik a szeretet-bombázással. Sajnos nagyon ritka a valódi szeretet, erre van egy jó példám:

volt két jó barátom a gyüliben, a legeslegjobb barátaim... amint abbahagytam a gyülibe járást, talán 1x vagy 2x kerestek meg "buzdítani" (fenyegetni) hogy jöjjek, azóta nem kerestek! Pedig róluk aztán tényleg azt hittem, hogy ők legalább szeretnek!!! Szóval még saját magunkat is becsaphatjuk... ÚGY TŰNHET, hogy van szeretet, de ez az első próbáján elbukik.

szehenza 2012.04.25. 11:04:39

@Johnny Joker: ez mondjuk tényleg így van. Az én leges legjobb barátnőm, mikor elmentem összejövetelre az elkülönülés után, tudomást sem vett rólam.Aztán egyszer, csak felhívtam telefonon. így szólt bele, hogy" na mit akarsz?" le is tettem, ilyen barátnő nem kell.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.25. 11:07:40

@szehenza:
A gyülekezeti tagokat arra tanítják, hogy 'tegyék a Királyság-érdekeket első helyre', ami szerintük azt jelenti, hogy Istenhez (értsd: Őrtorony doktrinák) jobban kell ragaszkodni, mint emberekhez.
Ez összezavar egyeseket (nos, valójában mindenkit) és azt hiszik, hogy hűtlenekké válnak, ha nem követik a társulati útmutatásokat, így inkább elfordulnak a 'problémás'-nak ítélt tagoktól, sokszor még akkor is, ha saját természetes érzéseik mást diktálnának.

Ezt elsősorban azonban a félelemből teszik, mert attól félnek, hogy szembehelyezkednek Jehovával és eljárás indul ellenük. Az agymosás eredményeként az emberi érzéseket helyét a félelem veszi át, aminek a hívők maguk sincsenek sokszor tudatában.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.25. 11:10:04

„Arról ismerjenek meg titeket, hogy tanítványaim vagytok, hogy szeretitek egymást”

Nem tudom merészség e azt állítani, hogy mi itt a blogon jobban szeretjük és megértjük egymást és JT-t, mint JT. Én így érzem...

szehenza 2012.04.25. 11:22:16

volt egy videó kazetta pár éve, az orosz testvérek hűségéről. Nagyon tragikus volt a sorsuk, valami olyasmire emlékszem, hogy mivel nem alkudtak meg, elvették tőlük a gyerekeiket, intézetbe vitték őket. Pontosan nem emlékszem, csak arra, hogy mindenki sírt könyvtanúlmányozáson, ahol néztük. Azért nekik sem lehetett egyszerű, ha egyszer ráébredtek, hogy mit is tett velük a szervezet valójában.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.25. 11:24:09

hát én csak olvasok most. Annyi mondanivalóm lenne erről a témáról. De most csak mobilról néztem fel. És ha mindet leirnám akkor lekopna az újjam. A feltételhez kötött szeretet ám az igazán önzetlen szeretet..... Akkor szeretlek ha.... Segitek ha.....1thessz 2:7-8

reboot (törölt) 2012.04.25. 11:24:43

@Johnny Joker:

"mi itt a blogon jobban szeretjük és megértjük egymást és JT-t, mint JT"

szerintem is így van, köszönhetően az ébredésnek, illetve annak, hogy szerintem csak egy bizonyos 'embertipus' az, aki képes felébredni

reboot (törölt) 2012.04.25. 11:27:37

@szehenza:

szerintem nincsenek valós barátságok, ezt már egyszer kifejtettem, hogy miért

akiket én ismerek azok a 'hitehagyásban' is barátok maradtak, és nem fordultak egymástól el, vagy egymás ellen

náluk látom, hogy EGYMÁS barátai voltak, és nem csak azonos vallású barátok

szehenza 2012.04.25. 11:34:50

most találkoztam a volt anyósommal, aki sajnos nem beszél az unokáival, mivel már nincsenek a szervezetbe.( igaz csak hallottak alapján lettek kiközösítve) . kérdeztem tőle, hogy jól van ez így, hogy eldobja a családját? meg, akkor a fiával( volt férjem) miért beszél, ha az unokákkal nem? az volt a válasz, hogy " mert kell neki a segítség a fiától" jól felhúztam magam, hogy érdekből szóba állunk valakivel, de máskülönben meg jó keresztények vagyunk....

reboot (törölt) 2012.04.25. 11:56:40

@szehenza:

jt-it képmutatásra nevelik sok mindenben, nem nyíltan, de a végeredmény jól látható

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.25. 13:05:07

A cikket updateltem, a végére bekerült CicaMica verse!!!

Nεω 2012.04.25. 13:13:17

@nina:):

Kedves nina!
Bízom benne, hogy érzed, hogy az itt blogoló emberek valóban együtt éreznek veled. Biztosra veszem, hogy a tapasztalatod másoknak is segíteni fog, akik 'véletlenül' idekeverednek az oldalra, és elolvassák, vagy 22 years-ét.
Köszönjük, hogy megosztottad velünk!

Amit fentebb írtam karecsinak, igazából neked is küldtem.

@karalabe4:

"Azoknak meg meg kell valahogy bocsátani, akik még a 'boldog tudatlanság' állapotában a sajátjuk helyett a mi életünk kérdéseire keresik a válaszokat. Sajnos ez nagyon általános JT-i között.
Ezért is képtelenek az együttérzésre.
(ami persze korántsem jelenti, hogy mindent el kéne tűrni nekik".

Ezt nagyon pontosan és jól fogalmaztad meg. Teljesen betalált.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.25. 13:15:56

@CicaMica: szia. Mi lenne ha dobnál egy sms-t az apukádnak hogy ˝apa szeretlek˝ ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.25. 13:36:41

@reboot: szerintem nem szándékosan nevelik képmutatásra őket, csak egyszerűen rossz végén fogják meg a dolgot, és ez lesz az eredmenye. Az hogy a társulat ihletettnek hiszi magát, a vének pedig szellem által kinevezettnek, közben meg hibát hibara halmoznak, az ezt hozza magával, mivel a szellem által irányitott emberek hibáit titkolni kell, mert akkor kiderül hogy nem is az

reboot (törölt) 2012.04.25. 13:43:11

@sefatias:

ja, nem direkt, de képmutatás lesz a vége a dolognak

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.25. 13:54:37

@sefatias:
Tévedni lehet meg hibázni is, de azt általában be szokták ismerni és helyrehozni.
De ők nem ezt teszik, hanem pont az ellenkezőjét....és már 100 valahány éve.
Ez azért már súlyos, sőt mondhatni veszélyes.

nina:) 2012.04.25. 14:58:39

@Τιμόθεος: Köszönöm szépen! Tudom hogy akik itt vannak ugyanolyan sebzettek mint én ,ki így -ki úgy.Tavaly abbahagytam egy kis időre a blog olvasását mert annyi inger ért hogy azt mondtam hogy meg kell nyugodnom és felejteni,meg a családomnak sem akartam rosszat.Sikerült elhagynom az orvosságokat és talpra állni.Sokkal nyugodtabb vagyok,de aztán van hogy kiakadok azon amit itt olvasok.Tudom hogy nem hiába történt minden,és nem érzem magam hitehagyottnak sem.Most már úgy gondolom hogy azért vezetett ide Isten hogy a sok rossz után legyen egy jó férjem ,a gyerekeimnek apjuk,és ez így volt lehetséges.Mikor már látta hogy nem bírom tovább megadta a szabaduláshoz az utat,ami nagyon nehéz volt mert a férjem nemtudott annyit olvasni mert estélig dolgozik.Hiszek az Isteni gondviselésben,és nem érzem úgy hogy elhagyott volna.
Nekem a lányom ezt tette ki a hűtőre hogy mindennap olvassam el!

Édesanyámnak!

Ne csüggedj...ha nem úgy alakulnak a dolgok ahogyan szeretnéd.Ne add fel!Csak hinned kell....Soha fel nem adni. Mindenki számára megírták azt a legszebb mesét amelyben boldog lesz.Hiszen örökké nem eshet!
Egyszer a nap rád fog ragyogni,kövesd az álmod.Még ha akadályok ezrei is vesznek körül .
Állj fel még akkor is,ha az erőd teljesen kimerül!
Menj akár csúszva,de hajtson az a gondolat,
Hogy szebbé kell tenned minden egyes napodat!
Ne félj! Okkal születünk! Itt mindenkinek dolga van,s egyet jegyezz meg:minden perc egy újabb csoda!
Törj az égig! Sírj ha fáj,de soha nem szabad feladni.
Így majd egyszer a legféltettebb álmod is valóra fog válni!

Nεω 2012.04.25. 15:39:34

@nina:):

Sajnálom, ha a blogon kellemetlen ingerek is értek/érnek. De mint látod, itt bárki szabadon véleményt nyilváníthat. Természetesen ha valaki nem bírja felfogni, ami veled, vagy hasonló nehézségeken keresztülment személyekkel történik/történt, közösen lépünk fel ellenük.

A társulatról feltáruló tények sajnos jogtalanul felingerelik azokat, akik inkább élnek egy mesterségesen generált álomvilágban, mint a valóságban, és van hogy stílustalanul, ostobán, másokon élcelődve védik itt a hitet.

Az idézetedben benne van amúgy az egyik számomra is legkedvesebb gondolat:

"örökké nem eshet"

(óriási személyes tartammal töltöttem meg ezt a kifejezést az évek során).

Amúgy a Holló című fimből származik az idézet (na, ez most a reklám helye {AJÁNLOM a filmet mindenkinek/ jó gyerekeknek nem}.

Üdvözlettel, T.

CicaMica 2012.04.25. 16:49:30

@sefatias: Írtam neki egy emailt, de azóta sem válaszolt rá... Viszont egyszer eljött hozzám, kezembe nyomott egy borítékot és a Közeledj Jehovához könyvet. Azt mondta tanulmányozzám át a könyvet. A levelet, melyet nekem írt most megosztom, kíváncsi vagyok a véleményekre:
"Drága Kislányom!
Amióta úgy döntöttél, elhagyod a mindenhatót, mély és szűnni nem akaró fájdalom emészti szívemet.
Talán engem okolsz mindenért, s lehet, hogy igazad is van. Bár szüntelen azon fáradoztam, hogy megtanítsam Neked az örök életről szóló lenyűgöző igazságot, úgy tűnik ebben csúfos kudarcot vallottam.
De tudnod kell: nagyon-nagyon szeretlek. Vágyom arra, hogy okos, szép szavaidat halljam, lássam szépséges mosolyod.
Rajtad áll, hogy mi lesz a jövőben.
Bizonyára te is látod, hogy hogyan teljesedik mindaz, amit a Bibliából tanultál.
Nagyon aggódunk Miattad és rettenetesen hiányzol. Nagyszerű embernek tartalak és boldog lennék, ha ismét egyesülnél velünk az igaz Isten, Jehova imádatában, mert ez az ember veleszületett és természetes állapota.
Nem szabad haragot táplálnod Jehova iránt. Ő adta az életedet, s mindent amit jelenleg teszel kizárólag azért lehetséges, mert Ő megalkotott Téged.
Mindig nagyon szerettelek, s most is szeretlek. Tudnod kell, hogy az isteni fegyelmezés végül mindenképpen hasznosnak bizonyul, de a végkimenetele a Te kezedben van. Jehova irgalmas, kedves, nagylelkű, kész megbocsátani. Ő elindul Feléd, de azt szeretné, ha Te is lépnél Felé!
A Királyság-terem ajtaja mindig nyitva áll előtted és Jehova szeretettel vár vissza.
Mi nem hajolhatunk el az Ő Szavától. Ha elhagynánk Jézus követését, akkor Neked sem lenne esélyed, hogy visszatérj az örök életre vezető úton.
A 134. ének azt írja: "Lásd önmagad és engem is az új világban, hogy ott vagyunk mind."
Hamarosan kitör a nagy nyomorúság. A világot alkotó erők megrendülnek. Ki tudja mi lesz velünk?
Bárcsak csatlakoznál hozzánk, hogy Jézus szavaival mondhassam: Szeretett Kislányom, "velem leszel a Paradicsomban"
Fájó szívvel ölel Édesapád! "

szehenza 2012.04.25. 16:57:40

@CicaMica: sajnálom apukádat, nagyon szenvedhet ő is. Érződik a leveléből a szeretete. Tanácsot nem tudok adni, mert nem tudom mit lehet ilyen esetben tenni, de együtt érzek veled, talán kicsit számít az is:)

CicaMica 2012.04.25. 17:25:44

@szehenza: Köszönöm! Sajnos ő azt hiszi, hogy Istenre haragszom, de nem így van. Továbbra is hiszem, hogy van Isten az égben. Én a szervezet tanításaival ne értek egyet, mert látom, h embertől való. Bár neki is felnyílna egyszer a szeme...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.25. 17:28:01

@CicaMica: @szehenza: hát erre nem is lehet tanácsot adni. bár egy vén biztos "isteni" bölcsességet szólna ha hozzáfordulnál, mivel általuk Jehova szól az emberekhez(?)

bornagain 2012.04.25. 17:34:37

Szinte hihetetlen számomra, amiket itt leírtok a sok hátborzongató helyzetrol és "sors"-ról -
dehát az aktuális Ébredjetek szám úgy írja le szivárványszínekben a tanúknál még a mostoha családokat (vagy felemás családokat), mint ahol kitunoek a kapcsolatok...nemhogy még az édes, vér szerinti családokon belul! :D
Hol az igazság?

answers 2012.04.25. 18:46:49

@CicaMica: Kedves CicaMica!
Nagyon sajnálom apukádat is, mert a levélből látható, hogy ő nagyon szeret téged, de meg van kötözve a szervezet tanításai által. Ahogy írtam korábban, és ez a levélből is egyértelműen kitűnik, ő meg van győződve arról, hogy ezt kell tennie, mert ezáltal, hogy nem tartja veled a kapcsolatot, esélyt lát arra, hogy visszanyerjen téged. Sajnos, amíg fel nem ébred, amíg meg nem látja, hogy a szervezet szeretetlen uralmi rendszer, és nem Isten vezetése, addig nem valószínű, hogy változik a helyzet.
Én azt javaslom neked, hogy írj neki rendszeresen levelet. Írd le, mennyire szereted, mennyire hiányzik. Írd le azt is, hogy nem hagytad el Istent. Nem valószínű, hogy a leveleidet olvasatlanul kidobja, és talán a szíve megindul, és ez talán gondolkodásra fogja indítani egy idő után.

Tegnap felhívtam a Tanú fiamat, mivel már több mint egy hete nem beszéltünk, én arra vártam, fog-e telefonálni, ha én nem keresem. Megkérdeztem, miért nem hívott ilyen sokáig, megmondta, hogy azért, mert elkülönültem, és ő így nem akarja tartani velem a kapcsolatot. Nekem is csak az az egyetlen reményem, hogy ő is fel fogja ismerni az igazságot.

reboot (törölt) 2012.04.25. 19:31:24

@answers:
@CicaMica:

answers javaslata jó ötlet :)

először biztosítsd őt a szeretetedről, bőségesen, mélységében fejtsd ki mennyire szereted

majd a végére szúrj be egy rövid, de találó gondolatot, semmiképpen ne legyél támadó

ha gondolod - hasonlóan, mint ők - biztosítsd őket arról, hogy a te ajtód minden nap nyitva áll, mindennap várod őket

hogy mi legyen az a találó, bogarat a fülükbe rakó gondolat? valószínűleg te jobban tudod, hogy mi hat rájuk

nekem is van ötleten, de kíváncsi vagyok a többiek mit javasolnak majd

ha gondolod, megfeszítheted a végén a húrt, hogy te sose fogsz vissza menni, így a jövőbeni dolgok csakis rajtuk múlnak

ezek csak ötletek, nem mondom, hogy tuti jók, érdemes másokat is meghallgatni

Virago_1000 2012.04.25. 23:10:26

@CicaMica:
Lehet, hogy nyersek lesznek a szavaim, de erted, s nem ellened. Egy kicsit "szidom" edesapadat, aki az ortorony-fele agymosas aldozata.

"Amióta úgy döntöttél, elhagyod a mindenhatót, mély és szűnni nem akaró fájdalom emészti szívemet."
- ott teved, de borzaszto nagyot a szuloatyad, hogy: Te nem Jehovat hagytad el, hanem az ortorony reszvenytarsasagot.
Hasonlot nekem is a fejemhez vagtak nem egyszer, es sajnos az agymosott emberek tudataig barmennyi magyarazat utan sem jutnak el, amit mondani akarunk nekik. De mint tudod, nincs lehetetlen Istennek.

"De tudnod kell: nagyon-nagyon szeretlek."
- de megse olyan nagyon, ha el kellett koltoznod otthonrol, es nem all veled szoba, ugye?

"Nem szabad haragot táplálnod Jehova iránt."
- magyarazd meg neki (ha irsz valaszlevelet) hogy te ezt sohasem tetted.

"A Királyság-terem ajtaja mindig nyitva áll előtted és Jehova szeretettel vár vissza."
- mondjuk a ketto kozott semmi kapcsolat nincs.

"Lásd önmagad és engem is az új világban, hogy ott vagyunk mind."
- Kar, hogy ez az enek, de ezt az Ortorony Zrt. sem hiszi el, mert folyton arra "buzditanak" (Ertsd megfelemlitenek, mint apad is) hogy tegyel meg tobbet, predikalj meg tobbet, mert nem biztos, hogy megmenekulsz! Pedig, bizony, Pal is irta, hogy hitbol igazulunk meg, nem pedig cselekedetek altal.

Kedves cicamica! Azt kivanom, tarts ki es szeresd nagyon a Parod, ugyanugy, ahogy mennyei Atyadat is! Imadkozz hozza, mi is imadkozunk erted, es gondolunk Rad. Tudod, en azt olvastam, hogy nem ad O soha olyan probat, amit nem tudnank elviselni, es a probakbol is megadja a kivezeto utat. Tudod, neki nincs lehetetlen, fel tudja apad szemet is nyitni!

metanoia 2012.04.26. 00:25:11

@szehenza:

"kérdeztem tőle, hogy jól van ez így, hogy eldobja a családját? meg, akkor a fiával( volt férjem) miért beszél, ha az unokákkal nem? az volt a válasz, hogy " mert kell neki a segítség a fiától"

Szellemi kapcsolatot nem lehet ápolni egy Jt-nak kiközösített rokonával, de üzleti kapcsolatot tarhat.

Ez megint csak jellemző az ŐT. Zrt-re.

Virago_1000 2012.04.26. 00:47:29

@nina:): Elkepeszto, hogy mik tortentek, es ha belegondolunk, hany, es hany tovabbi csaladdal megtortentek ezek.
Viszont en azt hiszem, hogy boldog lehetsz megis. Nagyon kedves szavak ezek a lanyodtol, es en azt mondom, hogy minden szenvedes a legkedvesebbet, a legdragabbat nem tudtak elvenni Toled: a Csaladot.
Egyszer majd en is megtapasztalom, remelem.
9 eve nem lattam az ocsemet, es neha elgondolkozok azon, hogy o neki vajon fajhat-e, de nem latom a jelet egyelore.
Neha sajnalom a tonkretett csaladunkat, a tonkretett gyerekkoromat, de ez is hozzajarult a szemelyisegem alakulasahoz. Mennyei Atyank tudja, hogy miert kerultem ilyen (latszolagos?) kerulouton oda, ahova, de abban biztos vagyok, hogy oka volt ra. Alakulhatott volna ez rosszabbul is.

"Célba jutunk, úgy landolunk, (hogy)
közben nem égnek a leszálló-fények.

Erőt adott száz rossz dolog.
Barátnak, ellenségnek hálás vagyok."

www.youtube.com/watch?v=FeDpUS3bl-w&feature=relmfu

bereabeli 2012.04.26. 09:24:07

@sefatias; reboot,

Véletlenek csak az evolúcióban lennének, de mint tudjuk az hazugság. Ilyenkor mindig jusson eszünkbe, hogy hogyan is zajlik egy cikk, egy téma, egy előadás vázlat, egy kiadvány megírása, és megszerkesztése. Ha jól ismerjük a folyamatot, akkor értjük meg igazán, hogy ott nem lehet szerepe a véletlennek, elnézésnek, benézésnek.
Többszörösen ellenőrzött, és mindig a Vezető Testület által jóváhagyott dologról van szó. Jézus tanítása alapján "szellemi légüres tér" márpedig nincsen. Vagy a Szent Szellem vezet, vagy más szellem, de valaki mindenképpen jelen van.
Ezért vannak a túlkapások is, mert nem az van jelen akinek kellene, és aki jelen van nem akar lelepleződni, hanem el akarja szigetelni az általa uralt elméket, szíveket. Persze, ezt fel lehet ismerni, de én most csak a spontán alap helyzetről beszélek. Ahogy írtuk is mi elkülönültünk, tegnap este bejelentették, de olyan módon, ami teljesen ellentétes a Társulat által előírt szöveggel. Ki is verte a biztosítékot többeknél, úgyhogy, szinte kiabáltak a vénekkel, hogy mi volt ez az egész, és hogy mernek ilyet csinálni ? Még azt is akarják, és lehet, hogy meg is merik csinálni, hogy a többi hat szegedi gyülekezetbe is bejelentik. Na most, ez már a személyiségi jogok durva megsértése, sőt, jogvédelmi szempontból nézve ez egy kb két milliós peren kívüli egyezséget magában hordozó történet !
De a Társulat, ha perre kerülne a sor, azt csinálná, hogy a bejelentő nyakába varrná az egészet, mondván, hogy ő nem ezt az utasítást adta, ennyire férgek. Tehát a jelenlevő gonosz szellem ezen folyamat révén, megint csak nem a "gazdáját" a Vezető Testületet támadná, hanem egy értelmileg, és érzelmileg manipulált szerencsétlent, aki ebbe belegebedne. Ezért sincs értelme a jogi eljárásnak.
Viszont ez az egész felbolydulás--és a folytatása talán ráébreszti őket, hogy gondolkozzanak el a jelenlevő szellemiségen !

22. az Elem. 2012.04.26. 09:54:09

@CicaMica:

Az én stratégiám az, hogy nem hagyom a Watcht-trakt-or társulatnak, hogy fölénk magasodjon. Egyszerűen választás elé állítom az anyukámat és minden lehetséges alkalommal rámutatok az ideológia hülyeségére. Szeretettel és a szülői ösztönökre való hatással sokat el lehet érni.

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 10:31:22

Ismerös történet.Vajon van olyan gyüli,ahol nem játszodott le SOK hasonló?

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 10:43:27

@bereabeli: Gratulálok az elkülönülésetekhez!Mi 15 hónapja túl vagyunk rajta,de egy percig sem bántuk meg...:)

reboot (törölt) 2012.04.26. 11:37:00

@bereabeli:

hogy jelentették be? "elvileg csak annyi, xy már nem jt"

a többi a helyi szükségletekbe való, vagy max lerövidítik a szolgálati programokat és tartanak egy sürgős helyi szükségleteket - név nélkül

szóval hogyan jelentették be (ha nem vagyok indiszkrét)?

reboot (törölt) 2012.04.26. 11:51:25

@vakulencsuk matróz:

megírtátok itt a blogon az elkülönülésetek történetét? kíváncsi lennék rá, ti hogy csináltátok

Nεω 2012.04.26. 12:24:49

@metanoia:

Nagyon igaz az is amit arról írsz, hogy üzleti kapcsolat mehet, szellemi, családi nem. Kérdezem lehetne e ennél jobban kiforgatni az írást (pl. a szeretet törvényét) a saját javukra?!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.26. 15:20:12

@CicaMica:
Kedves Cicamica!

Megindító a történeted, és apukád levele is, de én is felfedezni vélek sok 'teokratikus szóvirágot' mögötte.
Bár nem ismerjük személyesen apukádat (meg téged sem), az a tény, hogy kidobott otthonról ilyen ürüggyel, sajnos elmond valamit a VALÓDI érzéseiről.
Sokan ismerjük már itt a nyájaskodó beszédet, amit kívülállók vagy családtagok 'megnyerése' érdekében produkálnak JT-i, aztán meg egyesek idejönnek és mindenféle ocsmány szavakkal illetnek másokat.
Ez a kettős mérce, sajnos általános és ezalól a családod sem kivétel, úgy tűnik.
Ha csak addig szeretnek, amíg az ő szájízük szerint teszel, az nem igazi szeretet, hanem annak csak a látszata.

úgy látszik, apukád meghozta a döntését.

CicaMica 2012.04.26. 15:32:03

@karalabe4:
Igazad lehet... Én is gondolkoztam azon, h azért is báni velem így, mert fontos az, hogy mit gondolnak róla mások, jelen estbe a gyülekezet tagjai. Hisz még is csak ő a koordinátor... és nálunk nem úgy tekintettek rá, mit egy testvér, hanem A Testvér! És neki fontosabb azok vélemény mint a családi kötelékek... Tudniillik a mi gyülinkben ha valaki tett valamit, akkor a rokonairól is elindult egy úgynevezett pletykahullám, megbélyegzés, stb.
És gondolom ez jobban zavarta, mint hogy én mit gondolok, vagy mit is érzek valójában. Neki fontosabb volt a presztízse megőrzése mint én...

bereabeli 2012.04.26. 17:56:50

@reboot:
A bejelentés szinte szó szerint a következő volt :
"A K. T., azaz a K. R., és a K. R-né T. nem Jehova Tanúja már, és arra szeretnénk kérni benneteket testvérek, hogy vegyétek komolyan, hogy kiközösítettek, és emlékezzetek a múlt heti helyi szükségletekre, és vegyétek komolyan !"
Állítólag a KÖF, és a Béthel akarata, hogy minden szegedi és környékbeli gyülekezetbe bejelentsék ezzel a szöveggel !!
Ez botrányos !! Gondolkodtunk, hogy a jogvédelmi hátterünket igénybe véve oda pirítunk nekik ezért, mivel a személyiség jogokat sérti ez az eljárásmód, de még várunk, hogy meg mernek e lépni ilyen nyíltan mocskos lépést. Persze a másik gondolat az, hogy hagy tegyék, így legalább fű alatt mindenki beszélni fog a dologról, és többen utána fognak nézni itt is a nyomoknak.
Sokan úgy éreztétek, hogy nem fogják elolvasni a "VÉGELSZÁMOLÁST" , de úgy tűnik elolvasták, sőt a KÖF, és aKEF is, és a Fiókbizottság is. Ezért ez a kapkodás, és a riadalom. Véletlenül sem merik, és nem is tudják cáfolni a leírtakat.
Ebből is látszik, hogy a Shekina tombol dühében, mert vészesen közel került a tömeges leleplezéshez, és ezt MINDEN ÁRON meg fogja akadályozni !
Csakhogy vesztes csatát vív, mert a Szent Szellem ellen nem viszi sokra.
A gyülekezetben a bejelentés hatására általános felháborodás tört ki, hogy hogyan lehet ezt így mondani, meg miért, és többen követelték, hogy tudni akarják mi történt. Meg fogják tudni !!
Ja, a sógorom, a kedves koordinátor órákig a blogon lóg, hogy hátha tudna ellenem, és mások ellen infókat gyűjteni. Írt egy három oldalas levelet, azt írta az utolsó szó jogán, de annyi vér nem volt a ....................., hogy szemtől szembe nekem adja, mint ahogy én neki, mert gyáva féreg, viszont rettenetesen alattomos ember, mert e levélhez komolyan kellett lógnia a blogon ! Persze otthon a gatyát nem ő hordja, ezt pedig már többen a szemére vetették a gyülekezetből.
Pedig még csak most kezdődik a tánc !!!!!!!!!!!!!!!

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 18:10:42

@bereabeli: Sok sikert a "harc"-hoz.Remélem sikerül -az objektiv tájékoztatás jegyében-sok érdeklödő testvért és testvérnőt felvilágositanod...

answers 2012.04.26. 18:30:04

@CicaMica: CicaMica, te nyilván soha nem voltál abban az agymosott állapotban, amiben most apukád van. Én benne voltam, és bár nem ismerem apukádat, de a saját tapasztalatom alapján inkább azt hiszem, hogy apukád annyira szeret téged, hogy képes elviselni a fájdalmat, amit a veled való kapcsolattartás megszakítása okoz, mert azt hiszi, sőt meg van győződve róla, hogy csak ezzel segíthet neked. Ezt tanulta éveken keresztül, és abban hisz, hogy te el fogsz pusztulni, ha nem térsz vissza a szervezetbe. Azt is hiszi, amit szintén ott tanult, hogy azzal tud visszatérésre ösztönözni, ha nem tart veled kapcsolatot. Tudom, mert átéltem ugyanezt, azt hittem, a fiamnak jót teszek azzal, hogy elküldöm itthonról, és közben rettenetesen fájt! Aki nem volt ebben a helyzetben, nem értheti, hogy mire képes ez a szervezet, milyen pszichológiai nyomást gyakorol a tagokra.
Természetes, ha haragszol rá, de hidd el, hogy neki most nincs más választása. Csak akkor tudna mást tenni, ha felismerné, hogy a szervezet félrevezette.

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 18:32:14

@reboot: Írtunk róla kommentekben itt-ott.Miután vagy másfél éve nem jártunk,csak tájékozódtunk,-jelentös részben itt a blogon-megérlelödőtt az elhatározás,és megírtuk a levelünket.Elötte a kutya nem keresett bennünket,csak a szokásos"jaj de hiányoztok!",ha összefutottunk vkivel.Mindenesetre a bejelentés elött egy nappal találkoztunk egy vénfeleséggel,aki keresztülnézett rajtunk.Ennyit a véni titoktartásról...A testvérek jelentős része amúgy azota is kedélyesen köszönget,sokan hosszas beszélgetésekbe bocsájtkoznak.Mi féltjük öket,nehogy meglássa valaki...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.26. 19:04:46

@CicaMica:
Igazat adok answers-nek az apukád agymosott állapotát illetően.
Ettől függetlenül, amit veled tett, az eléggé durva volt....(vagy még az is).
Nem tudom hány éves lehetsz (gondolom, fiatal), gondolom ezt nehéz lehet érzelmileg feldolgozni. Saját tapasztalatból mondhatom, hogy nem bölcs dolog szüleink sorsát és döntéseit magunkra vállalni, azáltal, hogy megpróbáljuk őket 'megérteni'. Sajnos vannak dolgok, amiket nem lehet és nem is kell!

Az agymosottságot sajnos ő választotta, és az arc-mutogatást is a gyülekezetben - viselje is annak következményeit, te ebben nem vagy hibás. Jogosak a csalódott érzéseid.
Örülj neki, hogy időben felismerted és kiszabadultál belőle.
Mindennek ellenére a szüleid azok a szüleid és egyikünk sincs felhatalmazva a felettük való ítélkezésre, még akkar sem, ha mégoly sok szemétséget tettek is velünk.

CicaMica 2012.04.26. 19:06:18

@bereabeli: azért érdekes, hogy a véntestvér ezt az oldalt olvasgatja... hiszen a vének mindig felhívják a figyelmet az ilyen oldalak elkerülésére! Szóval látszik hogy mennyire feddhetetlenek...

CicaMica 2012.04.26. 19:11:44

@karalabe4: Nem sokkal vagyok több 20-nál, s bár önnáló életet élek, azért néha szükségem lenne a tanácsikra... De Istennek hála Páromra és Barátnőmre mindig számíthatok! Na és persze Anyósomra is! Érdekes, mindig azzal rémisztgetik a tesókat, hogy ha kilépnek, nem lesznek barátaik... Velem nem így történt, sőt a gyülekezetben soha sem volt senik akivel olyan bizalmas barátság lett volna, mint a legjobb Barátnőmmel, akit Párom mutatott be nekem és olyan, mintha a nővérem és anyukám lenne egyben ( bár 15 évvel idősebb nálam mégis barátnők vagyunk és sokat segít a tapasztalatival)

szehenza 2012.04.26. 19:18:46

@CicaMica: ez kicsit olyan, mint mikor állandóan kaptuk a tanácsot a vénektől, hogy ne nézzük ezt-meg ezt a filmet, mert abban a multkor is ez meg ez volt....Vajon honnan tudta:)

sacperkb (törölt) 2012.04.26. 19:41:02

@CicaMica: Vérzik a szívem!!! Ha nekem ilyen apukám lenne, el sem hiszed, mit adnék... Hihetetlen!!! A miniszoknya ennyire fontos, hát ennyi...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.26. 19:43:40

@sacperkb: :DDDDD remélem a lányodnak is ezt fogod mondani

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.26. 19:45:34

@sacperkb: hogy te milyen szűklátókörű vagy. Ahogy olvaslak szinte látom benned krisztus irgalmát. szerintem pont ezt mondta volna ő is. csak kötélből csinált volna egy ostort. nézz már rá egy kicsit a bibliádra. az egyik oldala nyitható

Nεω 2012.04.26. 19:51:11

@sacperkb:

Írtam neked Sefa blogján is. De várunk itt is szeretettel. Csak le ne lépj, ha a lelkecskéd nem bírja majd a kritikát. Amúgy a szabály ellen vétesz... ezt teljesen jól megláttad. De csak a WBTS Zrt embertelen, csupán számukra létfontosságú szabályok ellen.
Sikerült kihoznod békés természetemből. Keveseknek sikerül, de neked barátom összejött.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.04.26. 19:51:47

@sacperkb: Egyáltalán nem a miniszoknyáról van szó... Szeretnél olyan apukát aki csak Őrtoronycikkekkel válaszol ha beszélgetni szeretnél vele és ha nem úgy élsz, ahogyan a szektája előírja, akkor teljesen eltávolodik tőled?

Te tudod egyáltalán, hogy miről beszélsz vagy csak szándékosan meg akartad sérteni CicaMicát?

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 20:04:05

@sacperkb: Húúú...Te egy buzgó Jehova Tanúja vagy,ugye?Lelkes királysághirnök,szellemileg sziklaszilárd,már látod magad az újvilágban.És még csodálkozik valaki,hogy CicaMica elmenekült ebböl a paradicsomból?(A kérdés költői volt.)

Nεω 2012.04.26. 20:05:32

@vakulencsuk matróz:

Szerintem ez a lelkes hitvédő Troll nem más mint egy odaadó vén. Valami belső hang azt súgja.. lehet téveddek.

lilliana33 2012.04.26. 20:30:09

A neve tükrözi az elveit is, mert csak úgy sacperkábé tartja be a szabályokat az ilyen oldalakkal kapcsolatban :-)

vakulencsuk matróz 2012.04.26. 20:43:17

@Τιμόθεος: Tartok töle,beletaláltál a közepébe.

lilliana33 2012.04.26. 20:45:57

Egyébként nagyon szíven szúrt ez a cikk és a hozzászólások!! Több empátiát és kedvességet kapott itt CicaMica és kicsit úgy érzem, hogy én is, mint a "szerető" keresztény testvérektől.
Az én esetemet már régebben leírtam és azóta csak várom és reménykedem, hogy az én családomban lesz egy kis szeretet felém, de sajnos nem.
Annyira nem, hogy a kisfiam, aki nagyon beteg volt nemrég felhívta a nagypapáját, hogy megkérdezze, hogy jól van-e, mire azt válaszolta, hogy igen, de azt már nem érdekelte, hogy megkérdezze a fiamat, hogy jobban van-e, hanem letette a telefont.......
A kisfiamat (9 éves) is büntetik, mert én nem járok gyülekezetbe és nem is szándékozom.

Ami viszont teljesen világos lett számomra, hogy Isten nem ilyen és ezáltal azok az emberek, akik viszont ezt teszik, nem ismerik Istent és nagyon rossz úton haladnak. Csak az a baj, hogy eközben életeket tesznek tönkre!
És olyan sebeket ejtenek amik egy életre megmaradnak.

gömbőc33 2012.04.26. 21:00:47

@sacperkb: nem a miniszoknya a lényeg, én 17 éves koromra kinőttem belőle, de 21 voltam amikor kapcsolatba kerültem jehova tanuival. Arról van szó, hogy vannak - a Mindenható kegyelméből- szabad akarattal, józan paraszti ésszel rendelkező emberek, akik nem bírják, hogy nyolc általánossal rendelkező vének és az őrtorony társulat uralja az életüket. Én sem bírtam, mert feltünt néhány olyan dolog, amit nem tudtam tolerálni. Nálad vagy a szabad akarat, vagy a józan paraszti ész - vagy mindkettő hiányzik. Lehet, hogy őrtorony tanulmányozáson voltál amikor ezeket a tulajdonságokat osztották?

reboot (törölt) 2012.04.26. 21:16:10

@sacperkb:

érdekes amit írsz...

milyen lehetett a te apád... (?)

mit adnál érte? ha jól értem inkább színlelnél, és gyülekezetbe járnál, csak hogy ilyen apád lehessen?

egy ilyen apa megtartásáért vállalnád a képmutatás is?

nem akarlak bántani, de ez így elég rosszul hangzik

reboot (törölt) 2012.04.26. 21:23:41

@bereabeli:

az jóóó, figyi, ez ingyenreklám nekünk :)

sógorod? ennél nagyobbat ne élvezzen :D örülj neki, hogy megszabadultál, a drága testvérek meg hagy élvezzék az ilyen kiváló vének szerető törődését

a normálisak úgyis elhúznak innen, és ezt pont az ilyen vének idézik elő többek között

azt gondolják istennek szolgálnak, hagy higgyék...

a jótetteik elnyerik majd méltó büntetésüket :)

reboot (törölt) 2012.04.26. 21:33:30

@sacperkb:

sefatias blogján írtam neked:

nem válaszoltál a kérdéseimre, na nem mintha kötelező lenne, de vártam, hátha ...

szóval:

--
És ha a kinevezése elött sem felelt meg, és ha utána sem?? Akkor ki nevezte ki?? Ember? Sátán?

Te hány vén kinevezésénél voltak jelen? Hány törlését intezted? Hány testületben szolgáltak már?

Nem veszed észre, hogy az általad említett személyeket isten nevezte ki, míg ez a vennékről nem mondható el??

Mi van a véni kinevezési levél fejlécén?? Ki nevezte ki őket??

Nos?
--

tényleg érdekel a válaszod

Virago_1000 2012.04.26. 22:50:11

@CicaMica: Tisztan latod a dolgokat apadat illetoen, akarcsak Karalabe.

En nem is olyan regen beszelgettem vagy 6-7 orat a nagynenem ferjevel, aki ven, es kerdezte tole, persze kicsit cinikusan, hogy neki nem tilos-e beszelgetni velem. Azt mondta, neki nem, mert ven. Na erre varrjatok gombot!

"Érdekes, mindig azzal rémisztgetik a tesókat, hogy ha kilépnek, nem lesznek barátaik... "
- en is akkor talaltam meg az igazi barataimat, miutan tavoztam. Bar mellettem voltak elotte is, de nem (akartam) eszrevenni oket az agymosas hatasara.

@reboot: Jn. 16:1-2. Errol soha sem feledkeztem meg.

Nεω 2012.04.26. 23:05:56

@Virago_1000:

Ha tudnád hányszor eszembe jut ez a vers...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.27. 05:08:39

@reboot: a normálisak úgyis elhúznak innen, és ezt pont az ilyen vének idézik elő többek között

miért hallom ezt állandóan?

nina:) 2012.04.27. 15:56:29

@Τιμόθεος: 2 éve ugyanezt kérdeztem a tévtan blogon hogy kikre vonatkozik ez a vers,azóta tudom hogy ránk is.Hogy elintéztek akkor,hogy mennyek bibliát olvasni.Hát olvastam is eleget aztán majd belehaltam a felismerésbe.Utána meg abba hogy hogyan szabadítsam ki a családom.Úgy örülök hogy már két évvel idősebb vagyok!

nina:) 2012.04.27. 16:03:33

@szehenza: Nálunk is mondták hogy még a Bad Spencer filmeket sem ajánlott nézni mert a verekedés úgy van feltüntetve benne mintha jó lenne.Aztán egyszer átmentek a gyerekek hozzájuk játszani ,és hogy jöttek haza? Anyú tudod hogy ezeknek hány Bad Spencer filmjük van? meg van az egész sorozat! hát erről ennyit! Azt is honnan tudják hogy miket írnak a hitehagyott oldalakon?Gondolom először el kell olvasniuk igaz?
süti beállítások módosítása