Napok óta nem hagy nyugodni egy gondolat. Jehova Tanúi számára két héten belül eljön Jézus halálának az emlékünnepe. 1992 óta ennek a megemlékezésnek rendszeres résztvevője vagyok. De gyakran eltűnődtem, hogy mi értelme van? Miért adjuk körbe az emlékjegyeket, ha úgysem eszik belőle senki? És miért teszünk óriási erőfeszítéseket, hogy minél több embert hívjunk meg erre a megemlékezésre? Miért fontos nekünk, hogy minél több olyan ember vegyen részt ezen a ceremoniális összejövetelen, akik azt sem tudják miről van szó?
Ahogy közeledik ez az időpont, egyre erősebben lüktet az agyamban az a gondolat, hogy miért is van erre az alkalomra szükség. Ma eljutottam oda, hogy aludni sem tudok tőle. Mi is ez az alkalom? Mi az újszövetség? Szeretném leszögezni ismét, hogy ezek a saját gondolataim. Nem rendelkezem semmilyen képzettséggel, egyszerűen csak olvasom a bibliát, és szeretném érteni, hogy a Teremtőm, Jehova mit akar tudatni velem e könyv lapjain keresztül. Ezért nem fog rosszul esni, ha bárki kiigazítja a gondolkodásmódomat. Sőt kérek mindenkit hogy segítsen, mert számomra fontos, hogy az értelmem teljesen alá legyen rendelve Jehova, és az ő fia Jézus Krisztus akaratának.
Éveken keresztül azt tanultam, hittem, hogy Jézus halálának emlékünnepe egy alkalom arra, hogy a felkent keresztények a kenyér és a bor fogyasztásával kifejezzék reménységüket, hogy ők kiválasztottak arra hogy a 144000 égi elhívású csoport tagjaiként, királyokként, és papokként fognak uralkodni a föld felett. (lukács 22:29,30, jelenések 14:3, 20:6 ) A többiek pedig, akik nem rendelkeznek ezzel az égi elhívással, mintegy megfigyelőként vesznek részt ezen az alkalmon, és együtt a két osztály megemlékezik Jézus Krisztus áldozatáról, melynek a bűneink bocsánatát és az örök élet reményét köszönhetjük. (jános 3:16)
De egy gondolat nem hagy nyugodni. Bár én magam hiszek abban hogy Isten kiválaszt 144000 embert a földről, hogy uralkodjon azokon, akik itt maradnak, mégis a Bibliát olvasva nem találom az okát annak, hogy annak ellenére, hogy nem tartom magam égi elhívású személynek, ne fogyasszak a borból, és a kenyérből. Miért is?
Ki szeretném hangsúlyozni, hogy ami most következik, az csupán a saját elmélkedésem eredménye. Semmilyen képességgel, magasabb szintű tudással nem rendelkezem, ami feljogosítana mások oktatására. Ezért minden mondatomat csak egy saját útját kereső ember elmélkedésének tekintsétek.
Az új szövetség gondolata, konkrétan megfogalmazva a Jeremiás 31: 31-34 –ben található. Mi is az Isten és az emberek között kötött új, és a mózesi szövetségnél magasabb rendű szövetség lényege?
Mindezen beszámolókból kiderül, hogy az Úrvacsora bevezetésekor, Jézus egy jottányit nem tett hozzá ahhoz, amit Jeremiás könyvében olvastunk. Egyszerűen arra kért, hogy a testét jelképező kovásztalan kenyérből, és a vérét jelképező borból (vagy szőlőléből) mindenki egyen, aki értékeli ezt a váltságáldozatot. Nem tesz hozzá semmilyen kritériumot, nem beszél égről, földről, 144000-ről, elhívásról, reménységről. Egyszerűen arra kér, hogy ha hiszel a váltságban, ha értékeled, akkor a kenyérevéssel, és a borivással emlékezzél meg erről az estéről, aminek a bűnbocsánatodat, és az örök életedet köszönheted.
De akkor Jehova Tanúi miért nem fogyasztanak az emlékjegyekből? Hiszen mindezt ők is hiszik, és értékelik. Két könyvet szeretnék segítségül hívni ahhoz, hogy ezt megértsük. Egyik a Mit tanít valójában a Biblia, a másik pedig az Érveljünk az írásokból című könyv.
Nézzük először a Mit tanít valójában a Biblia című könyv ide vonatkozó részét a függelékből. Miután részletezi a könyv, hogy mit jelentenek az emlékjegyek, igy folytatja:
„Kiknek kell fogyasztaniuk az emlékjegyekből, a kenyérből és a borból? Logikus, hogy csak az új szövetséghez tartozóknak, tehát azoknak, akiknek az a reménységük, hogy az égbe mennek. Isten szent szelleme azt a meggyőződést adja nekik, hogy ki lettek választva, hogy égi királyok legyenek (Róma 8:16). Ezenkívül a Jézussal kötött Királyság-szövetségnek is tagjai (Lukács 22:29).”
Szóval miért csak az égi reménységgel rendelkező személyek fogyaszthatnak az emlékjegyekből? Egyszerű! Mert így logikus. (kiemelés tőlem) Hogy mi alapján logikus, azt nem részletezi. Ez minden, csak nem érv, nem bizonyíték. A királyság szövetségre, és a Lukács 22:29-re még később visszatérek. Most nézzük az érveljünk könyvet.
„Kik fogyasztanak a kenyérből és a borból?
Mire következtethetünk ebből? Elsősorban arra, hogy Az emlékjegyek fogyasztása nem köthető a reménységhez. Nem függ égi elhívástól, vagy földi reménységtől. Csupán attól, hogy valaki tiszteletben tartja-e jézus azon kérését, hogy emlékezzen meg erről a tettéről, és ez abból álljon, hogy kovásztalan kenyeret eszik, és bort iszik. Ha valaki megteszi ezt akkor ezzel bűnös létére, hitet gyakorol Jézus bűneltörlő áldozatában.
De ahogy ígértem, visszatérek a lukács 22:29, 30-ra, a királyság szövetségre. A 19-es, 20-as vers tartalmazza magát a példát, amit minden kereszténynek követni kell. a Lukács evangéliuma szerint ezután beszélgetni, tanakodni kezdtek. Arra voltak kíváncsiak, hogy vajon melyikük az, aki elárulja a mesterét. Addig addig tanakodtak, mígnem újra összevesztek azon, hogy melyikük nagyobb. ezután Jézus helyreigazította őket. Hogy pontosan ez mennyi ideig tartott azt az olvasó képzeletére bízom. De 12 ember tanakodása, veszekedése, végül helyreigazítása nem öt perc volt az biztos. Sőt! Bár János apostol magát az úrvacsorát nem említi, arról mégis hosszan beszámol, hogy mennyi mindenről beszélt Jézus. Mennyi mindenre tanította még őket ezen az utolsó estén. Ezalatt az idő alatt Júdás elhagyta őket, hogy bevégezze árulását. Tehát amikor a Királyság szövetséget Jézus szóba hozta, addigra nagyon sok idő eltel az úrvacsora bevezetése óta, és valóban elképzelhető, hogy Júdás ekkor már nem volt ott velük. Mindez számomra azt bizonyítja, hogy bár ezen az estén Jézus valóban beszélt a királyság szövetségről a tanítványaival, de azt már nem az úrvacsora részeként, hanem jóval később, attól teljesen függetlenül. Mindez számomra azt bizonyítja, hogy az emlékjegyek fogyasztásának semmi köze ahhoz, hogy valaki égi, vagy földi reménységű.
Utolsó kommentek