EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Keep smiling...

2012.02.18. 11:23 | Johnny Joker | 93 komment

 

Nem tudom ki, hogy volt vele, de én a 16 év alatt, amíg Jehova Tanújaként tevékenykedtem, soha nem éreztem azt a boldogságot, amiről az Őrtorony-kiadványok írtak, és amiről a kongresszusokon beszámoltak a „boldog” testvérek. Pedig két évig még általános úttörőként is szolgáltam (ami sok Tanú szerint a boldogság kapuja!). Soha egy percig sem éreztem a megelégedettséget. Persze ilyenkor jön a szokásos duma: valamit biztos nem jól csinálsz! Naná, hogy te vagy a hibás, ha nem érzed a mindent átható boldogságot! Csak az volt a bökkenő, hogy nem láttam másokon sem ezt az érzést! A gyülekezetünkben például nagyon sokan hangulatjavító gyógyszereket szedtek. Kérdem én, minek hangulatjavító azoknak a személyeknek, akik megtalálták a boldogsághoz vezető utat? Minek kellenek antidepresszánsok Jehova „boldog népének”? Egy-egy testvér annyit szedett belőlük (pl. xanaxból), hogy már látszott a tekintetén, amikor a szer hatása alatt volt. Hogy van az, hogy egyesek mielőtt gyülekezetbe indultak volna, begyógyszerezték magukat? Hiszen ott várta őket a boldogság! Vagy mégsem?

 

Azt próbálták éveken keresztül belénk sulykolni, hogy Jehova Tanúi között igazi társakra találunk, hogy új barátokat szerezhetünk. Nos, én csak végtelenül unalmas életet élő embereket találtam. Lehet, hogy én vagyok a furcsa, de engem sok minden érdekel. Érdekel a zene, a történelem, a csillagászat, a földrajz, a botanika, az ásványtan, az irodalom, a filmek, a természetjárás és még sorolhatnám. A Tanúk között azonban alig lehet olyanokat találni, akiket érdekel valami a szolgálaton kívül. Az összejövetelek után próbáltam beszélgetni sokakkal, sokfajta témáról, de egy idő után rájöttem, hogy csak egy dologról lehet: a szolgálatról. Jehova Tanújaként én is fontosnak tartottam a szolgálatot, de azért más dolgok is érdekeltek. Nem értettem ezeket az embereket, akik soha nem hallgattak zenét, soha nem néztek meg egy jó filmet, soha nem olvastak könyvet (csak a Társulat kiadványait), évekig nem mentek kirándulni sehova, nem volt hobbijuk, csak mentek nap-nap után és beszéltek az embereknek az Új Világról, ahol majd sok érdekes dolgot lehet majd csinálni (de minek sok érdekesség olyan embereknek, akiket úgysem érdekel semmi?).

Persze voltak néha úgynevezett „társas összejövetelek”, amelyek azt a célt szolgálják, hogy valamelyest feldobják a gyülekezeti élet szürke hétköznapjait. Miről szóltak ezek a rendezvények? Közös étkezés és aztán „teokratikus” társasjáték! Lehet, hogy megint én vagyok a hibás (hiszen mindig mindenben én vagyok!), de engem nem nagyon érdekeltek a dedós barkochba játékok, így egy idő után én és a családom már el sem mentünk ezekre a „szórakoztató” bulikra (ilyenkor persze azzal vádoltak minket, hogy kihúzzuk magunkat a társaságból és, hogy magunknak valóak vagyunk). De ha egyszer már nem vagyok óvodás!

 

Szeretnék egy tapasztalatot megosztani azzal kapcsolatban, hogy milyen „jól érzik magukat a bőrükben” a Tanúk. Volt egy testvér, aki állandó depresszióban szenvedett, annak ellenére, hogy sokszor végzett úttörőszolgálatot és ki nem hagyott volna egyetlen összejövetelt sem. Ez a testvér sok hangulatjavító gyógyszert szedett. Mivel ezek nem használtak, hát egyre többet és többet vett be belőlük. Annyira megemelte a gyógyszeradagjait, hogy már csak úgy tudott megfelelő mennyiségű szerhez jutni, ha receptet hamisított! Egy idő után persze már ez sem volt elég, elkezdett hát az interneten olyan kábítószereket keresni, amelyek még nem kerültek fel a hatóság tiltólistájára. Talált is ilyeneket és rendszeresen rendelt is belőlük (közben a lopásra is rászokott, mert pénz kellett neki a sok kábítószerhez). Sokfajtát kipróbált (még szipózott is!), amikor egyszer csak az egyik alkalommal rosszul lett és a mentők vitték el. Ezután persze kiderült minden. Ami megdöbbentő volt számunkra, hogy a testvér sokszor kábítószer hatása alatt vezetett autót, ráadásul úgy, hogy én és a családom is az autójában ültünk! Láttuk rajta, hogy sokszor furcsán viselkedik, de azt hittük, hogy a gyógyszer okozza, amit szed. De miért is szokik rá valaki a kábítószerre („világi” korában előtte soha nem kábítószerezett), ha egyszer megtalálta az igaz vallást és az örök boldogság kulcsát? Az Őrtoronyban megjelennek cikkek, amelyek azt hangsúlyozzák, hogy az „igazság” megváltoztatja az embereket. Kíváncsi vagyok, hogy mit csinálnának ezzel a tapasztalattal?

Én nem boldog embereket ismertem meg Jehova Tanúi között, hanem unalmas, szürke és örömtelen életet élő embereket, akik ráadásul azt képzelik, hogy különbek másoknál.

 

Minden jót!

Ney

 

Címkék: ébredjetek! élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr304129313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.18. 15:20:51

:) hát én 18 évig a keresztényi élet minden területét nagyon élveztem. legyen az prédikálás, összejövetel, vagy bármilyen feladat. örömöt találtam mindenben amit csináltam. lelkesen tettem minél többet, amennyit csak bírtam, néha még többet is. vidám, sokat nevető ember voltam mindig. piszkosul élveztem házról házra menni. alig vártam hogy dolgozhassak az ország minden részén az épülő termeken, boldogan mentem minden hónapban nyilvánost tartani bárhova. a saját gyülekezetem összejövetelei számomra mindig a hét legjobb pillanatai voltak.
aztán egyszer csak elmúlt. kettétört. két évig kínlódtam. és úgy éreztem semmi keresnivalóm ott. aztán kiközösítettek, azóta megint élvezem az összejöveteleket :D ott vagyok szinte mindegyiken. bár néha piszkosul unalmas,

poti lala 2012.02.18. 17:22:20

Minden igaz, amit írsz. 21 éve vagyok jt. Szolgáltam sok-sok feladaton és kiváltságban. Az ország több részén. Nem írok erről többet, mert felismernének. Viszont az biztos, hogy teljesen elkeserített és megdöbbentett a szellemi sekélyesség és szürkeség, ami a társalgás színvonalától kezdve az olvasás, szórakozás egyéb fajtáinak kerülésén át az általad említett társas összejövetelekig terjed. És a szomorú, hogy ez valami kollektív önbecsapás, mert akkor lett jó a hangulat pl. az ilyen összejöveteleken, amikor belevittünk egy kis színt, humort, zenét, táncot, stb.

gabrielle81 2012.02.18. 19:13:26

@sefatias: Ne haragudj ,de nem értelek . Te biztos érted saját magad,de...
" egyszer csak elmúlt. kettétört. két évig kínlódtam. és úgy éreztem semmi keresnivalóm ott. aztán kiközösítettek, azóta megint élvezem az összejöveteleket :D ott vagyok szinte mindegyiken. bár néha piszkosul unalmas,"
Miért jó neked ez ?
Tőlem járjál érezd jól magad, de valami nem stimmel , hogy látod?
Ez személyiség torzulás a szekta hatására nem tudsz elszakadni a 18 év miatt ami normális valahol, de bennem az a kérdés merül fel mik a céljaid?
Maradni , vagy nem maradni ez itt a kérdés ...
nem bántani akarlak, de ha nem vagy megkeresztelt , sőt kiközösítettek mi vonz téged oda?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.18. 19:46:03

@gabrielle81: hát némi meggyőződés, némi kétellyel.

Toronyőrbácsi 2012.02.19. 06:34:47

@poti lala: "És a szomorú, hogy ez valami kollektív önbecsapás, mert akkor lett jó a hangulat pl. az ilyen összejöveteleken, amikor belevittünk egy kis színt, humort, zenét, táncot, stb. " Na igen, erre mondta Oscar Wild "Be yourself.Everyone else is taken."Azaz légy önmagad. Mindenki más foglalt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 07:42:31

én mindig abban láttam az örömteli szolgálat titkát ha önmagamat adtam. sosem értettem egyet az egyformasággal, és nem is láttam buzdítást erre semmilyen kiadványban. sőt!! inkább az önállóságra , egyediségre. ebből nekem mindig az jött le, hogy a társulat nem korlátozza az egyéniséget. viszont mégis ez történt, és ez minden esetben korlátolt, önálló gondolkodásra képtelen véneknek köszönhető

kicsella 2012.02.19. 10:53:38

Teljesen egyetértek a posztban írtakkal,és hasonló tapasztalataim is vannak. Én is ismerek olyan tanúkat akik nyugtatót kapkodnak be összejövetel előtt. És ami még érdekesebb: egy "áldásos összejövetel, és tanulmányozás" után sokan még feszültebben, és idegesebben távoznak, mint az elején voltak, mert.
-"nem szólították föl egy kérdés -felelek programban .. személyeskedő célzott válasz az őrtoronyból ... hű micsoda csúnyán nézett rá a testvér..stb.
Ami még eszembe jutott a műveltséggel kapcsolatban.:
Az egyik alkalommal (pár éve, még mikor aktív Tanúk voltunk) A két leányzóm a könyvtárból jövet könyvekkel a kezükben,(szép irodalom) összetalálkoztak egy "kedves Testvérrel" Aki jól helyreigazította a lányimat, mondván :
"Ezek a könyvek nem adnak örök életet! Ne ezt olvassátok, hanem a Társulat kiadványait."

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 12:57:58

@kicsella: de ezek nem társulati kérések, a társulat sosem mondta hogy ne olvass jókait, vernét, vagy épp asimovot.sőőt egyértelmű hogy ezek olvasása hozzájárul a gondolkodás kiszélesítéséhez, a szókincs növekedéséhez, és ezáltal a gondolatok szebb, értelmesebb kifejezéséhez ezek az elvárások csupán emberi okoskodások, amelyekhez a társulatnak semmi köze

kicsella 2012.02.19. 13:02:41

@sefatias: Oké, de ez a helyreigazító Testvér mi alapján kezdett el ilyen irányban gondolkodni?
csak van némi szerepe ebben a Társulati tanításnak, emberekre gyakorolt nyomásnak, nem?

kicsella 2012.02.19. 13:10:58

@sefatias: De az előzőhöz fűzve, ez csak egy pici "élmény"volt , nem az ilyen és hasonló dolgok miatt ábrándultam ki, hanem sokkal nyomósabb okok miatt, amelyek már ténylegesen Szervezeti problémák.

mjt 2012.02.19. 14:11:09

Lehet, hogy nekem is akkor kellett volna elkezdenem a hangulatjavítók szedését. Talán nem lettem volna alkoholista. De az lettem, elismerem. És biztos vagyok benne, hogy miattuk :(

Szerintem azért szedik ott is, mert sokan azokká váltak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 15:28:33

iután leváltottak, én is orvoshoz fordultam, mert nem birtam feldolgozni az a hálátlan, kegyetlen bánásmódot, amit kaptam. akkor úgy éreztem, hogy mivel a gyülekezetre nem számithatok, ezért ha életben szeretnék maradni akkor orvoshoz kell mennem. ez segített is egy darabig. de aztán már ez is kevés volt. és döntenem kellett. vagy felkötöm magam, vagy elhagyom a gyülekezetet. hozzá kell tennem a közvetlen rokonságomban hárman is felkötötték magukat más okból, úgyhogy a doki szerint halmozottan veszélyes helyzetben voltam. és most élek

Toronyőrbácsi 2012.02.19. 16:53:52

@sefatias: Kó"más juhok nagy sokasága!":D Azé jó hogy élsz!

Gonosz Feketebárány 2012.02.19. 18:10:54

@sefatias: "de ezek nem társulati kérések, a társulat sosem mondta hogy ne olvass jókait, vernét, vagy épp asimovot.sőőt egyértelmű hogy ezek olvasása hozzájárul a gondolkodás kiszélesítéséhez, a szókincs növekedéséhez, és ezáltal a gondolatok szebb, értelmesebb kifejezéséhez ezek az elvárások csupán emberi okoskodások, amelyekhez a társulatnak semmi köze". Valóban nem mondja a Társulat, hogy ne olvassunk "világi" könyveket, de valahonnan mégis veszik a Tanúk ezt a fanatikus hozzáállást. Én személy szerint több olyan kongresszusi programot hallottam, ami azt sugallta, hogy ne töltsük feleslegesen az időnket "világi" könyvek olvasásával. Egy másik dolog a műveltséggel kapcsolatban: én nagyon szeretem Beethoven zenéjét, amikor egy alkalommal Beethovenről beszélgettünk egy testvérnő megjegyezte, hogy az "idegbeteg zene". Nos, mit mondhat erre az ember? Ha valaki a történelem egyik legnagyobb (ha nem a legnagyobb!) zeneszerzőjének műveit "idegbeteg zenének" mondja, azzal nem tudok mit kezdeni. Én továbbra is hallgatok Beethovent, ők meg hallgassák csak a "királyság énekeket" unásig. A Tanúk úgy félnek a műveltségtől, mint Ördög a szenteltvíztől. Vajon miért?

reboot (törölt) 2012.02.19. 18:37:15

@Toronyőr:

kómás juhok nagy sokasága - ez kész :D
kösz ezt a poént

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.19. 18:40:35

@Ney: a kongresszusi előadások vázlata nagyon kicsi. nekem volt kiváltságomban nagyon sokat tartani. és elhiheted nekem, hogy sajnos elég sok magánvélemény hangzik el egy egy előadáson. mivel több száz nyilvános előadást tartottam, a vázlatok nagy részét ismerem, és ezért felismertem, ha az előadó a saját gondolatai után ment. higyjétek el hogy az ilyen problémákat nem a társulat okozza, hanem egy csomó eszetlen ember, aki ezzel megzavarja a testvérekek lelkiismeretét. ilyen történt az első században is. csel 15:1,2, vagy a róma 14. fejezet

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.02.19. 18:42:55

>>" Ne essetek zsákmányul a világi filozófia és független gondolkodás csapdáiba! Néhányan feláldozzák szellemiségüket a világi műveltség kedvéért és a karrierért a világ mai rendszerében. Őrizzétek meg józan nézeteteket az iránt a szellemi táplálék iránt, amellyel Jehova ellát a „hű és értelmes rabszolga” útján. Mi lehet az eredménye annak, ha bírálgatjuk a „hű és értelmes rabszolgát”?

Emlékezzetek vissza, mi történt, amikor Miriám és Áron vitatták Mózes tekintélyét (4Móz 12:1, 2, 9, 10). Ha függetlenségi törekvéssel figyelmen kívül hagyjuk Jehova csatornáját, Sátán mesterkedéseinek áldozatává leszünk. Az engedékeny világ hagyja, hogy az egyének azt tegyék, amit akarnak, még ha ez a helyesen megalkotott tekintély elleni lépést jelent is. Egyének vagy csoportok közülünk is előnyben részesíthetik lázadóan a saját maguk okos eszméit "<< "A Mi Királyság-szolgálatunk", 1983/1 , 5. oldal, 6. bekezdés.

(Az egy erős csúsztatás,hogy Mózes, és a többi próféta, apostol tekintélye összehasonlítható a brooklyni vezetőséggel.
Ők egyszer sem tanítottak hamisan, nem hirdettek hamis próféciákat, és képesek voltak a nyilvános bűnbánatra,bocsánatkérésre!

Az Őrtorony Társulatról, a "Hű és Bölcs Rabszolgaosztályról" sajnos, ez nem mondható el.)

lilliana33 2012.02.19. 19:51:35

Nálam ez a "keep smiling" korszak addig tartott,amíg nem láttam tovább az orromnál.
Ezt sokan első szeretetnek mondják.... hogy ezt sose veszítsük el - ezt hangoztatják.
Most már tudom, hogy ez inkább vakbuzgó szeretni akarás.
Ha valaki nem röpült a gyülekezetbe, akkor már rögtön rossz szellemiségűnek hívták a háta mögött és persze mivel már nem volt jó társaság( műmosoly ember) nem is hívták semmi plusz társas összejövetelre. Csoda, hogy annyi ember érezte magát kitaszítottnak.
Ugyanis, ha valakin nem látszott Isten szellemének áldása, akkor az tuti rossz szellemiségű, így mint egy leprástól úgy irtóztak a mi gyülekezetünkben.
Én is sokáig szerepet játszottam, mert "vénasszonyként" tartanom kellett magam, nehogy baja essen a férjemnek.
De ez csak ideig óráig működött. Az ember csak nyel és nyel és próbál alkalmazkodni és megfelelni, de kinek......? Már nem Istennek, hanem embereknek.
Miután már jó ideje nem járok összejövetelre, nagyon rossz társaság vagyok, így már nem is ismernek fel az utcán, aminek én kifejezetten örülök, mert jókat szoktam magamban nevetni, hogy lám lám egykor én is ilyen 'könyörületes' voltam.....
És persze szégyellem magam, hogy régen hogy lehettem érzéketlen hasonló emberekkel szemben, akik talán az életük legnehezebb időszakát élik.
Amiben viszont segített ez az egész, hogy megváltoztassam az életem és soha többé ne engedjem, hogy érzéketlenné és kétszínűvé tegyem magam.

Akik olvastak már rólam egy egy kis szösszenetet, tudják, hogy a szüleim, testvéreim Tanúk. Tudják, hogy nem járok, de én sosem traktáltam őket azzal, hogy miért nem, mert nem akartam a szellemiségüket rombolni. Mindennél jobban szeretem őket és minden tőlem telhetőt megteszek, hogy segítsek amiben csak tudok (szeretet, tisztelet,pénz, munka,takarítás, lelki szemetesláda, ennivaló), szóval tényleg mindent megtettem, hogy jó és összetartó család legyenek, legyünk.
Szombaton is én mentem hozzájuk segíteni valamiben amikor is anyukám oktatta a testvéremet, hogy kevesebbet dolgozzon és tegye első helyre Jehovát és majd Ő megoldja a nehézséget. Veszekedtek ( mind a ketten alámerítettek) elég hangosan és én azt mondtam anyunak, hogy tudom, hogy jót akar, de a következményeket akkor is az öcsémnek kell majd elviselnie, ha baj lesz belőle. Könnyű tanácsot osztogatni, de a következményekkel is számolni kell.
Szóval finoman szerettem volna békíteni, de mégis a tényeket elmondani.
Erre az öcsém nekem esett anyuval összefogva, hogy mivel nem járok már egy ideje, nincs jogom beleszólni, mert nem jó a szellemiségem.
És különben is legyek annyira f.sza gyerek, hogy különüljek el- ez így hangzott el az én szerető öcsém szájából. Köpni nyelni nem tudtam, erre még kétszer ugyan ezt mondta, ugyan ezekkel a szavakkal.
Én azt kérdeztem, hogy ő vagy anyu el tudnák azt fogadni, hogy én megszűnök az ő számukra, mintha nem lennék?????????????????
Ha azt mondom, hogy a szívem egy részét azonnal kitépték, akkor még nem mondta semmit.
Szó nélkül kimentem és elkezdtem öltözni, hogy haza jövök. Kijöttek a konyhából, az öcsém ordított, mint egy sakál, az anyu meg bezárta az ajtót, hogy ne mehessek ki. Erre én ki akartam mászni az ablakon, de rács volt rajta. Az idős nagyim bent ült a szobába, bementem elkérni az Ő kulcsát, erre jött be az öcsém ordítva, hogy ne merje odaadni( a káromkodást nem írom most le).
Fél centiről ordított az arcomba, nekilökött a szekrénysornak, hogy ne merészeljek elmenni. Annyira megijedtem, hogy reflexből pofon vágtam. Ő meg jött felém és lökdösött a testével, anyu is elém állt elzárva a menekülés útját.
Nem tudtam kimenni köztük és elkezdem kiabálni apunak segítségért, mert bent aludt a szobába. Kijött, de még mindig elállták az utat és ordítottak, hogy mennyire szeretnek.......
Apu nagy nehezen ki tudott engedni és mint egy kalitkából szabadult madár lerohantam a lépcsőn és zokogtam.
Ha ezt más írja le lehet, hogy azt gondolom, hogy ilyen a világon nincs.........................
A hatalmas nagy igazság az az, hogy van........
Végleg összetört a szép üveggömb és megértettem, hogy ez az egész út, amin eddig mentem az szétszakítja az igaz embereket , családokat egymástól és csak egy irányított zombi hadsereg lesz, akik megérzik a még élő ember szívverését és mindent megtesznek, hogy kioltsák ezt belőle.
Isten nem robotokat teremtett, hanem hús vér embereket, akik igazán szeretnek és nemcsak mert beprogramozták őket.
Ezek után egyértelmű számukra, hogy én egy hibás alkatrész vagyok, aki csak megfertőzi az Ő tiszta életüket és a várva várt örök jutalmukat semmiképp nem cserélnék le egy hibás húscafatért.................................................................

bigpast 2012.02.19. 20:33:39

@lilliana33:

Kedves Johnny (na, meg a többiek, akik ismerik kb. a helyzetünket)!

Szép, mi?

MICSODA KERESZTÉNYI MEGOLDÁS!

Azt hittem, több mattot nem nagyon kaphatunk az élettől, hát megint a padló felé haladunk... Legalábbis a minta-családunk részéről!

Röhej, ciki, ultra-über-tanú-minta!!!!!!!!!!!

Ha, ez nem velünk történik...

De azért keményen állunk, csak meglepett az "isteni gondoskodás"!!!!!!!!!!!

ui.: itt jegyezném meg, hogy a minta-anyósom egy fél órával ez előtt kérdezte meg a "hitetlen" sógornőmet, hogy ugyan miért nem írt a "pofakönyvön" 'boldog szülinapot', a volt pasijának?........

reboot (törölt) 2012.02.19. 22:41:44

@bigpast:

annyira szeretnék írni nektek valamit, ami egy kicsit is enyhítheti a fájdalmatokat, de minden tök közhelyesen hangzana, meg hát ez mégiscsak egy blog

párom azt mondta, a nevetés a legjobb orvosság, szóval, fogadjátok szeretettel:

Először utazik a székely bácsi a repülőn. Kérdezi a stewardestől:
- Mondja kedves, aztán van-e itt elég ejtőernyő mindenkinek?
- Nagyon ritka, hogy egy repülő lezuhanna, így mi nem tartunk ejtőernyőt!
- Hát a hajók is ritkán süllyednek el, aztán ott mégis mindig van mentőcsónak... pedig gondolom úszni többen tudnak, mint repülni!

üdv.
reboot ;)

poti lala 2012.02.19. 22:42:16

@sefatias: igen, a társulattól leírva nem látom, de a képviselői aktívak e téren. Lázár János nekem személyesen mondta, többek füle hallatára, amikor említettem, hogy valamilyen könyvet olvasok, és kérdeztük tőle, hogy ő szokott-e olvasni valamit, azt válaszolta, szó szerint, többek előtt: 'minek, ott az ismeret könyv, abban benne van minden'. Erre mit lehet mondani?

poti lala 2012.02.19. 22:43:25

@poti lala: Lázár János KÖF volt akkor

bigpast 2012.02.19. 22:56:20

@reboot:

Jófej/ek vagy/vagytok, köszönjük!
Volt annyi erőnk az események után, hogy 'szétröhögtük' magunkat... Ebben aztán benne volt minden: fájdalom, öröm, kín, vidámság; egyszóval kettős érzelmek. Egyszer el kellett, hogy érkezzen ez is /arra nem számítottunk, hogy éppen így/.
A lényeg: egyre mélyebben koncentrálunk egymás érzéseire, reakcióira, és megadunk mindent gyermekünknek is amit tudunk, hogy magától választhasson a jövőben, nem kényszer alapján...

metanoia 2012.02.19. 23:21:30

@lilliana33:

Kedves Lilliana!

Nagyon megrendített az a családi jelenet amit leírtál.
Rettenetes lelkiállapotban lehettél és még vagy is nyilván emiatt.

Szomorú, hogy normális embereket ennyire tönkre tudjon tenni egy
Istenre hivatkozó szervezet.

Valójában a tehetetlenségük miatt is fordultak ki ennyire magukból.
Látják/tudják/érzik, h te elindultál egy másik úton, ami szerintük a halál
útja.

Mivel ők egy szervezet rabjai és nem Isten gyermekei, fogalmuk
sincsen az igazi isteni szeretetről/irgalomról/kegyelemről.
Féltenek téged/titeket, de nem tudnak segíteni, sőt még megérteni
is képtelenek.

Goldolj arra, hogy ők sokkal nyomorultabb helyzetben vannak mint te.
Ők fogságban vannak, képtelenek a tisztán látásra, képtelenek az
egészséges gondolkodásra. Áldozatok ők is, egy elnyomó szervezet áldozatai.
Ráadásul a gyülekezetben a többi kihypózott nyomja nekik az uszitó
szöveget, ettől még inkább nyomás alá kerülnek.

Neked/nektek viszont ez a dráma is bizonyítja/megerősíti, hogy ez
NEM AZ ISTEN NÉPE!
Ez nem krisztusi lelkület.
Ez nem biblikus.
Ez segít abban, hogy „fussatok ki belőle én népem”…

Ez egy nagyon nehéz időszak az életetekben, viszont sajnos kikerülhetetlen.
Viszont nem vagytok egyedül.
Nem vagytok segítség nélkül.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.02.20. 05:17:17

@lilliana33:

Tudom,hogy ilyen krízisben a legnagyobb igazságok,és vigasztalások is keserű közhelyként koppannak vissza.
URunk adjon vigaszt,és szabadítást,aki nem csak hordozta a keresztet,hanem a kereszten kifizette bűneink árát!

Ő értékesnek lát Téged,
és akik ismernek, azok is!
Ahogy Metanoia is írta,én is hangsúlyozom: nem Vagy egyedül.

Egy korábbi lelkipásztoromtól származik ez a bátorítás, Szeretnélek evvel is erősíteni:
>>" A bűn és a bűnös viszonya olyan, mint a piszok és a piszkos viszonya. Ha valaki piszkos lesz bármennyire is, akkor is csak piszkos, de nem maga a piszok.
Ha jól megmosdik, akkor megtisztul minden rárakódott piszoktól, szennyeződéstől. Ha azt mondjuk, hogy az ember bűnös, akkor azalatt nem azt kell értenünk,
hogy ő maga bűn - vagyis rossz ember -, hanem arra gondolunk, hogy valami rárakódott, amitől meg kell tisztulnia,

hogy újra ragyoghasson, mint ahogy egy embernek valóban tündökölnie kell. "<< - Háló Gyula

Akik beismerték önmaguk totális csődjét, és felismerték az Úr Jézus Krisztusban a Megváltót, és Őt tekintik Uruknak, Őt követik,azokat ezek az Igék bátorítják:

>>" (Jézus) Egyetlen áldozatával örökre tökéletessé tette a megszentelteket. "<<
(Zsidók 10:14)

>>" Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében"<< (János 1:12)

>>" Bizony, bizony, mondom néktek: aki hallja az én igémet, és hisz abban, aki elküldött engem, annak örök élete van; sőt ítéletre sem megy, hanem átment a halálból az életbe. "<<
(János 5:24)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.02.20. 05:53:22

@lilliana33:
Kedves Liliána!

Most olvasom megrendítő történetedet, amit sajnos nagyon át tudok érezni, mert velem is hasonlókat művelt a volt-férjem.
Tudd, hogy te mindent megtettél a családodért, de vannak időszakok, amikor fel kell ismerni, hogy hol a határ. Személy szerint hasznosnak találtam azt a gondolatot, hogy a kiközösítettekkel való beszéd tilalma a valóságban sokkal inkább a kiközösítettek érdekeit szolgálja, mint a testvérekét. Hiszen az ilyen lelki állapotban levő személyek, mint a családod is, ahogy írtad, valóban veszélyesek lehetnek a környezetükre.

Milyen jó, hogy ott vagytok egymásnak!

reboot (törölt) 2012.02.20. 08:38:11

@sefatias:

írod: "több száz nyilvános előadást tartottam"

hm, ha mondjuk 15 évig állt kiváltságodban előadásokat tartani, ez 15x52=780 hét, ha ezt elosztom mondjuk 200-zal, akkor 3,9-et kapok, ez azt jelenti, hogy 15 éven keresztül kb. 4 hetente tartottál egy nyilvánost..., de ha a nyelvtani jelentése szerint tartom magam ahhoz amit írtál, "több" százat, akkor ez így módosul: 780/300=2,6 hetente egy nyilvános...

hány évig és hány előadás tartottál??

gabrielle81 2012.02.20. 08:43:02

@reboot: Jó kérdés? Egy nagy like érte :) (Y)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.20. 08:53:22

@reboot: igazad van. Csak hasamra ütve irtam. 1995-2010 között tartottam nyilvánosokat. Általában havonta kettőt, néha hármat, az attól függ hogy hova hivtak, és hogy hány gyülekezet volt abban a városban. Persze az első években nem hivtak sok helyre, csak később. Bocs . Inkább igy hangzik helyesen hogy több mint száz. De ütheti a kétszázat is

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.20. 09:16:35

miért te mennyit tartottál, hogy ez neked ilyen furcsa?

fekete joci79 2012.02.20. 10:21:28

Segítség kérés.Hogyan magyarázzam meg azt valakinek,hogy az amit tesz nem a legjobb?Egy fanatikus embernek hogyan mondjam meg azt ,hogy ne tagadja ki a lányát?Mit tegyek azért hogy egy fanatikus nő akinek felkent a férje hogyan mondjam meg ezeket a dolgokat.Mindent megpróbáltam
.Szépen,kiabálva,nyugodtan.Már nem tudom mit tegyek.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kicsella 2012.02.20. 11:00:05

@joci79: Kedves joci! Kitűnik a sorokból hogy kétségbe vagy esve, és bennem elindult a segítségnyújtási ösztön, de nem ismerem a részleteket.
De ha ismerném is, valószínű hogy nem vinné előbbre a dolgot.
Sajnos az a helyzet, hogy nem tudsz mit tenni. senkinek a gondolkodását nem lehet megváltoztatni. Ha valaki fanatikus, nem tudja befogadni az értelmet, képtelen rá. El van húzva egy sötét függöny amin keresztül nem lát. Csak bízni lehet abban, hogy az idők során változik a helyzet .Nem tudsz mást tenni csak várni türelmesen.
De ez csak az én véleményem.
Kitartást, sok erőt Istentől!!

reboot (törölt) 2012.02.20. 11:42:06

@sefatias:

sosem számoltam meg, de nagyon sokat, volt olyan nap, amikor 3-at, négyet is, összesűrítve több gyüliben egymás után, bár erről leszoktam, mert embertelen, és a szíved nem tudod úgy belerakni, ahogy szeretnéd

kongresszusi is volt jó pár 1 2 3 naposon is

azt írtad, hogy "higyjétek el hogy az ilyen problémákat nem a társulat okozza, hanem egy csomó eszetlen ember, aki ezzel megzavarja a testvérekek lelkiismeretét. ilyen történt az első században is. csel 15:1,2, vagy a róma 14. fejezet"

nekem elég határozottan az a véleményem, hogy igenis a vt okolható nem is kicsit, sok mindenért, akik meg hülyeségeket beszéltek az emelvényről, ők is

anno hitler idejében az eberek azt mondogatták a kegyetlenkedéseket hallva, bezzeg ha ezt a szeretett führerünk tudná, biztos nem engedné..., hát tévedtek, igazából a führer volt a kulcsfigura az egészben

na kb. ez a véleményem, ha lesz időm kifejtem miért

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.20. 11:55:37

@reboot: várom a véleményed. Persze biztos vagyok abban, hogy fent is tudnak erről, de elképzelésem sincs, hogyezt hogyan lehetne megoldani, és szerintem nekik sincs. Túlságosan a szent szellemre biznak mindent, és ezért semmit nem csinálnak. De a szent szellem sem . Mivel az csak egy áldás, a tetteket áldja meg. És ha nincsenek tettek akkor nincs mit megáldani. Marad a ˝várunk jehovára˝ ámitás. Én nem emlékszem olyanra hogy a bibliai történelemben a tettek helyett csak vártak volna, hogy majd csak történik valami

metanoia 2012.02.20. 12:41:20

@joci79:

A korlátozott/beszűkült elmére nem hatnak sem az érzelmi ráhatások sem az észérvek :(

Semmi, de semmi nem történik az Örökkévaló TUDTA és ENGEDÉLYE NÉLKÜL.

Ha Ő valamiért megengedi ezt az őrültséget, akkor annak valami oka van, amit mi még nem látunk.

Akik az Istent szeretik MINDEN a javukra van.
Még a rossz dolgok is.

Ti rosszat gondoltatok felőlem, - mondta József testvéreinek - de az Isten jóra fordította.

Ahol bezárul egy ajtó, ott ablakot nyit Isten.

A hitből való imádságnak ereje van...

gömbőc33 2012.02.21. 00:09:48

@lilliana33: bár tudom, hogy nagyon megrázó, és ijesztő lehetett amit átéltél, próbáld a pozitív oldalát látni: most az egyszer álarc nélkül láttad őket.

gabrielle81 2012.02.21. 06:23:00

@lilliana33: Kicsit ,olyan,mintha az én történetem egy részét írtad volna le. Te most úgy vettem ki a szavaidból nem vagy elkülönülve, vagy nem jól gondolom?
Ez a képmutatás amit írtál velem is megtörtént, ha nem azt csinálod ,vagy gondolkozol,mint Ők akkor rossz szellemi állapotban vagy nem imádkozol eleget , nem olvasod a Bibliát , kiadványokat, pedig nálam korántsem erről volt szó nem tudták elfogadni, hogy nem vagyunk egyformák és nem illeszkedtem be a "kocka" fejű társaságba így akik azt mondták a barátaim rövid időn belül az ellenségeim lettek és egy darabig külsőleg nevettem , de bent a szívem mélyén már halott voltam, ezért is hagytam abba.
Egy ember érzelmi terrorban nem élhet mások kénye-kedve miatt, ezért elkülönültem ami nagy érvágás volt nekik.Soha nem gondoltak volna erre meg is írták a nagyobb érvágás a férjem volt Ő is otthagyta Őket és csak a kívülállók számára a MIÉRT? - kérdés maradt.
A családom anyám, apám teljesen elhagyott az unokájukat sem látogatják talán ez a legdurvább benne,mivel most,már az elkülönültekkel nem lehet érintkezniük ez is azt mutatja , hogy a Társulat attól fél ,hogy lavina indul be és a családok elhagyják ezt a szektát. Remélem így lesz ,mert családokat tesznek tönkre és hagyják el a másikat és mennek az utcán el egymás mellett úgy, hogy úgy tesznek, mintha nem is ismerték volna csak megszülték volna Őket . A gyülekezeti tagoknak rendszeresen köszönök már csak azért is nem bosszantásból, hanem azért hátha elkezdenek gondolkodni hova járnak és , hogy tizenév után, ha más nem köszönni illik.

zatarra · http://ebredjetek.blog.hu/ 2012.02.25. 19:01:32

Én is boldog vagyok hogy itt lehetek, hogy itt nincs erőltetett mosoly, képmutatás, itt ugye mindenki egyenlő nem úgy mint a rasszista szervezetben, itt figyelhetek, hozzászólhatok, itt meghallgatnak és nem próbálnak félrevezetni vagy cenzúrázni. Köszönöm!

bigpast 2012.02.25. 20:23:54

Néha nem ártana belenézni az "igazmondó tükörbe", aztán kritizálni...

Az egy dolog, hogy valamivel nem értünk egyet; az viszont szánalmas, hogy pillanatnyi állítólagos sértődöttség miatt az ellen fordulunk, akár egy pillanatra is, aki megpróbál lelket önteni belénk, aki segít tisztábban látnunk, aki olyanokért tesz nap mint nap, akik hasonló dolgokkal néznek szembe, mint egykoron mi!

Meg kéne tanulnunk elszámolni tíz helyett akár százig is... Lehet, hogy segít... Mielőtt odapiszkítunk, ahonnan a segítő szándék érkezik!

Vannak helyzetek, melyek nem fognak soha egyforma érzelmeket kihozni emberekből... Vannak helyzetek, melyekben meg kell tanulnunk hallgatni... Vannak helyzetek, mikor ki kell mondanunk/írnunk, ami belénk szorult... És vannak helyek, ahol meg kell tartanunk egy ki nem mondott határt, melyet meghatároz a téma felvetője!!!

HAJRÁ!!! Folytassuk ott, ahol a TÉMA megköveteli, és nem a pillanatnyi érzelmeink/elveink, hanem maradjanak a tények szigorúan!!!!!!!!

metanoia 2012.02.25. 21:16:01

Mindenhol vannak írott és íratlan szabályok amit illik betartani, tiszteletben tartani a házigazda céljait amiért meghívott.

Ha valamivel nem értünk egyet alapvetően akkor nem megyünk oda.
Számos hely, fórum van ahol mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.

Valamit szándékosan tönkretenni, provokálni nem etikus dolog.

Úgy tudom ez a blog azért jött létre, hogy JT. történelmét, múltját, jelenét bemutassa.
Saját irodalmából bemutatni az ellentmondásokat.
Kizárólag hiteles dokumentumokkal bizonyítva a Társulat eljárásait.

Sok JT. ébredt fel ezeket a dokumentumokat olvasva, hiszen a szervezeten belűl még csak nem is hallhattak bizonyos információkról.

Maradva az operás példámnál, sáros bakancsban, síruhában menni az operába és
ott a sorok között ülve rock zenét üvöltetni, miközben megy az előadás hát...

zatarra · http://ebredjetek.blog.hu/ 2012.02.26. 05:58:10

Bocsánat, hogy néhányan leírtuk amit gondoltunk és feltettünk néhány kérdést, amit egyszerűbb volt kitörölni mint megválaszolni. Most nem reagálom le az utolsó kettőt, úgyis ki lesz törölve. Hát ez szánalmas!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.02.26. 07:56:31

@zatarra:
Kár, hogy kitörli Johnny a hozzászólásaidat, de biztosan van rá valami oka. Mindegy, hogy mi az ok, mert ez az ő oldala.
Én mindig nagyon élveztem a humorod, ha gondolod, indíts te magad egy blogot önállóan és ott elmondhatod, amit akarsz, aki nem akarja meghallgatni, az meg nem megy oda.

Csuti77 2012.02.27. 06:24:31

@zatarra: Szia.Én azt hittem,hogy Jonnyval egy hajóban eveztek,mint kiderült nem.Te provokálod őt,ne is csodálkozz,hogy kitörli a hozzászólásaidat.Te se lennél különb.
Amit Jonny csinál az nagyszerű dolog,és van rá igény, mert egyre többen látogatják a blogot.Sok embernek segitett,köztük nekem is,hogy ne lépjek a sz@rba.Akinek meg nem teszik,annak nem kötelező itt lenni.

zatarra · http://ebredjetek.blog.hu/ 2012.02.27. 09:33:37

@karalabe4: Köszönöm, jól esnek szavaid! Johnnynak mindnyájan sokat köszönhetünk egy ilyen blog szerkesztése nagyon sok munkával jár. Én nem tudnék ennyi időt áldozni erre a dologra és jólesett anno amikor Johnny meghívott szerkesztőnek és örültem, hogy a lehetőségeimhez mérten adhatok én is valamit a bent levőknek a szabaduláshoz, a kint levőknek meg az újrakezdéshez. Így egy helyen lehettek azok a gondolatok amik segíthetnek másokon. Remélem sokan szabadulnak meg a szervezettől e blog segítségével! Viszont az, hogy nem enged szellemi szabadságot mindenkinek a terror utáni újrakezdésben szerintem nagy hiba. Olyan eszméket viszont hagy kezdetektől érvényesülni amivel Ő maga sem ért egyet. Nem feltételezek gonoszságot részéről, talán azt hiszi, hogy így könnyebb kihozni a bent levőket ha egyszerre csak egy bebetonozott hiedelmüket zúzza szét. Viszont a "Kihez mehetnénk" téma nagyon fontos a kiszabaduláskor is és utána is, Johnny dobta fel a témát(csodálkoztam is), utána meg cenzúrázik. Nyitok ezért egy blogot, ahol ezt megbeszélhetjük anékül, hogy valakibe is belefojtanánk a szót. Johnny, örülnék ha megnyilatkoznál ez ügyben! Előre is köszönöm! A hozzászólások kimoderálása nem válasz!

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.27. 10:18:02

Sziasztok! Kicsit eltűntem múlthéten, kipihentem magam, kiengedtem a fáradt gőzt, de most újra aktivizálódom!
@zatarra: Nem veletek van bajom bro! Te is tudod, bírlak benneteket. De figyelembe kell vennünk a gyengébb akaratúakat, nem szabad "baltával operálnunk", ezért mellőzni kell az afféle dolgokat. Az ->elsődleges célja ennek a blognak<- az arra érdemes tanúk kiszabadítása az Őrtoronyból és ebben nem eszköz a "van Isten-nincs Isten" vita. Ez ennyi és nem több.

A külön blog szerintem jó ötlet zatarra! Biztosan lenne közönsége.

answers 2012.02.27. 13:31:05

@sefatias: Aki azt mondja, hogy a Társulat nem korlátozza a zenehallgatást és az olvasást, az vagy nem olvassa, vagy nem érti a társulat kiadványait. Én nagyon szerettem olvasni mindenféle könyvet fiatal koromban. Zenét is sokfélét hallgattam. Amikor elkezdtem olvasni a Társulat könyveit, tetszettek, mert sokban valóban jó tanácsokat találtam. A folyóiratokat mindig elejétől végéig kiolvastam, nemcsak mert "kell", hanem mert általában tetszett is, ami benne volt, és igyekeztem is alkalmazni az olvasottakat. Nos, igaz, hogy nem sorol fel írókat vagy zeneszerzőket a Társulat anyaga azzal, hogy azokat nem helyes olvasni vagy hallgatni, de nem kell ahhoz valamit nyíltan kimondani, hogy az olvasók megértsék. Rengeteg utalás van a kiadványokban arra vonatkozóan, hogy a "világi" kiadványok olvasása egyrészt időpazarlás, másrészt veszélyes lehet a szellemiségünkre nézve. A tudományos fantasztikus irodalom démonikus, a szerelmes regények olvasása paráznaságra indíthat, a tudományos könyvek az evolúciós tanítással rossz hatással lehetnek a szellemiségre stb. Ha odafigyeléssel olvasod a kiadványokat, a sorok között meg fogod találni az ezekre való utalásokat. Azonkívül annyi sok a társulati kiadvány, hogy ha valaki mindet el akarja olvasni, nemhogy világi könyvek, de még a Biblia olvasására sem marad ideje. A zenéről csak annyit, hogy ugyanez a helyzet. Bár nem tiltanak konkrétan zenéket, de burkoltan olyan dolgok vannak leírva, hogy egy idő után egy hűséges tanú nem nagyon mer másfajta zenét hallgatni, csak a Társulatét. Olvastam néhány anyagot a szektákról. Ezek egyértelműen leírják, milyen módon tudják egy idő után a szekták az uralmuk alá venni a tagok gondolkodását, anélkül, hogy az érintettek azt észrevennék. Most, hogy már nem vagyok a Szervezet hatása alatt, látom, hogy ez teljes mértékben igaz. Az életem teljesen sekélyessé és egyoldalúvá, és RENDKÍVÜL BOLDOGTALANNÁ vált a Tanúk között töltött évek alatt. Hálás vagyok Istennek, hogy kiszabadított, és most már lelkiismeret furdalás nélkül merek hallgatni zenét, és olvasni könyveket újra.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.27. 13:42:47

@answers: Nagyon jól megfogalmaztad! Pontosan így van. Én azt nem értem tudjátok, hogy sefatias - nem bántásból - hogyan lehetett egyáltalán köf? Ilyen szabadelvűen, laza értelmezéssel hogyan? Hát nekem egy vén fiának is jobban kellett vágnom ezeket a dolgokat mint neki. Egyszerűen nem értem.

answers 2012.02.27. 13:45:59

@lilliana33: A történeted nagyon megrendítő. Egyenlőre én sem különültem el, mert a kisebbik fiam még a szervezetben van, és igen buzgó Tanú. Attól félek, hogy megszakítaná velem a kapcsolatot, és ezzel megszűnne a lehetőségem rá, hogy segítsek neki kiszabadulni. Most viszont az írásod alapján elgondolkoztam rajta, hogy mégis meg kellene lépnem ezt a lépést. Talán jobb lenne, ha nyíltan állást kellene foglalnia, hogy elfordul-e tőlem a szervezetért. És a tapasztalatod azt mutatja, hogy ha nem vállaljuk fel az elkülönülést azért, mert nem akarjuk a szeretteinket elveszíteni, ezt ők egészen más szemmel látják. Azt hiszik, hogy nekünk van szükségünk rájuk, és nem fordítva. Szóval, engem arra indított az írásod, hogy komolyan elgondolkozzak az elkülönülő levél megírásán.
Még csak annyit, hogy ahogy Isten ki tudott hozni minket onnan, őket is ki tudja, amikor eljön az ideje. Ha nincs más lehetőségünk, tegyük meg a legtöbbet, amit tehetünk, imádkozzunk értük, és bízzuk őket Isten kegyelmére.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.27. 13:51:20

@answers: Még a zenéről most jutott eszembe, hogy nem csak, hogy világi zenét nem lehet hallgatni (mi nem az a klasszikusokon kívül?), hanem volt egy Királyság-dallamok feldolgozása valami külföldi zenekarnak, szép vokálokkal, nagyzenekarral. Ezt egy tesó letöltötte és valahogy bejuttatta a gyülibe... ez kiderült és nagy ejnye-bejnyét tartottak, ugyanis AZT SEM szabad hallgatni mivel nem a Társulat keze alól származik. Mégegyszer mondom Királyság-dallamok nagyzenekarral, vokállal, nem kiegészítve... ezt sem szabad!

answers 2012.02.27. 14:15:40

@Johnny Joker: Kedves Jonny, fel kell hogy világosítsalak, a klasszikus zene is "világi"!! Világi emberek írták, akik nem Jehova imádói voltak, némelyek elítélendő világi életet éltek. Ilyen emberek által írt zenék a világ szellemiségét hordozzák! Ezt illene tudni, ejnye-bejnye! :)))))))))

answers 2012.02.27. 14:18:13

@Johnny Joker: Ja, és persze veszélyesek lehetnek, mert a belőlük áradó "világi szellem" rossz hatással lehet egy hű tanúra!!!

reboot (törölt) 2012.02.27. 14:21:19

@Johnny Joker:

amit nem a vt ad ki, amin nincs rajta a jóváhagyó pecsétje, az tiltott, ennyi, csak ezt sose írják így le, mert még a végén kinyílna a kómás juhok nagy sokaságának a szeme :)

inkább szépen megszövegezett kérdésdobozban, meg gyülekezeteknek szóló levélben 'felvilágosítják' a népet, hogy ez milyen rossz, és ha jót akartok magatoknak, akkor ilyet nem hallgattok, és a lényeg: mi szeretünk annyira titeket, hogy erre felhívjuk a figyelmeteket kedves testvérek, hogy nehogy az ördög csapdájába essetek

ja, a rezsimek csinálják ezt...

answers 2012.02.27. 14:22:14

@Johnny Joker: Nyilvánvaló, hogy nem volt helyes hallgatni a "világiak" által előadott társulati zenét. Azok az emberek nem Jehova szolgái, minden bizonnyal "mocskos világi" életet élnek. Hiába a társulat zenéjét játsszák, a belőlük áradó világi szellem megfertőzheti a hű Tanúk szellemiségét!!
:))))))))
Na, jó, nem ragozom tovább. De aki van olyan bolond, mint én voltam, és elhiszi a Társulat által írt dolgokat, az tényleg így hiszi.

reboot (törölt) 2012.02.27. 14:27:18

@Johnny Joker:

ha minden igaz - még celine dion is énekelt a szóban forgó felvételeken..., szóval megbecstelenítették a szent királyság énekeket

örüljenek, hogy nem lettek kiközösítve a készítők :D

reboot (törölt) 2012.02.27. 14:30:45

@Johnny Joker:

sztem nem volt köf, vagy én maradtam le valamiről??

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 15:02:42

@answers: hááát. akkor valszeg én voltam az egyetlen elnöklőfelvigyázó aki exploitedet hallgatott. vagy pont azért nem vagyok már az, :DDDD

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 15:03:20

@Johnny Joker: én nem voltam köf! nem mondtam ilyet

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.02.27. 15:12:24

@sefatias: Bocs benéztem, más is járt a fejemben. Sima felvigyázót akartam írni.

Az exploitednek nagyon nagy pólói/pulcsijai vannak!!! Az a koponya igen durva!!! ;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 15:19:21

@reboot: ezt a számot sokszor hallgattam én is. megvan. az a baj vele, hogy egy híres testvérrel csinálta, és nem fizettek jogdíjat. a netről le lehet tölteni

reboot (törölt) 2012.02.27. 15:42:00

@sefatias:

sztem elég hülyén reagálták le a dolgot, de ez az én véleményem

tudom, nem lett volna joguk felhasználni az anyagot, de valahogy mégis olyan kicsinyes hozzáállás, meg olyan rideg, mint egy kiadó vállalat jogi osztályáé

értem én, kellett az elrettentés, nehogy mások is felbuzduljanak, és a 'hülyeség szaporodni kezdjen'

de valahol ez mégis csak egy vallás, és a szeretet, türelem... hm?

az öröm ódát is csak a szerzőjével azonos vallásúak énekelhetik el?

mozart exultate jubilate-járól a hallelujah, mily egyszerű és gyönyörű, és fullra nem érdekel, ki énekli el... hogy miért nem? mert közelebb visz istenhez :) és szerintem ez a lényeg, ezért adta isten a művészeti érzéket az embereknek

ők is dönthettek volna úgy, hogy a szóban forgó feldolgozás közelebb vihet embereket istenhez, de ők inkább letíltották

jogilag igazuk volt, megtehették, jézus szerintem nem ezt tette volna

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 15:46:21

@reboot: egyértelműen igazad van. bensont ki is közösítették emiatt

reboot (törölt) 2012.02.27. 15:46:54

@sefatias:

meg amúgy is, a fene megette a jogdíjat, isten dicsőítéséről van szó, nem?

mi a fontosabb a pénz, a jogok, vagy az eredmény, amit elérhet egy szép ének?

lehet sabbat napon gyógyítani? mi a fontosabb...

reboot (törölt) 2012.02.27. 15:49:33

@sefatias:

ezt nem halottam, hát igen, ennyit ér az ember a szervezetben...

reboot (törölt) 2012.02.27. 16:33:46

@sefatias:

írtad még régebben, hogy direkt kiközösítetted magad, bíróin hitehagyottnak vallottad magad, meg valami olyasmit is írtál, hogy a környező 3 körzet sem heverte ki azt, amit produkáltál, a vének pedig 'szadista' módon bántak veled

millió bocs, ha rosszul emlékszem :) nem néztem vissza a kommenteidet, csak valami ilyesmi dereng

szóval, érdekelne, hogy mit intéztél, mert azt sejtem, hogy nem úgy történt a dolog, hogy rágyújtottál egy cigire az őrtorony tanulmányozás közben :)

egyszerűen csak érdekelne, meg jobban megértenélek téged is

ha gondolod, megírhatnád ezt, akár privátba is

természetesen megértem azt is, ha nem kívánod ezt elmondani részletesebben

max. majd kilukad az oldalam a kíváncsiságtól, ha nem írsz semmit :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 16:45:24

@reboot: azt nem mondtam hogy nem heverte ki, csak azt hogy nagy meghökkenést okozott, mivel sokan ismertek. a vének meg úgy bántak velem, hogy az egyiket le is váltották miatta, és a többi is kapott egy kis nézetkiigazítást. hogy mi történt arról pedig nem szeretnék beszélni még priviben sem. lényeg, hogy két út közül választottam. kötél, vagy elkülönülés

answers 2012.02.27. 17:01:36

@sefatias: Én meg rap zenét hallgattam már egy ideje, de mindig rossz volt a lelkiismeretem miatta. A fiam is rap-et hallgat. Arra igyekeztünk vigyázni, hogy ne legyenek benne csúnya szavak, de mivel csak angol nyelvű zenéket szeretünk, ez nem midig sikerült. És persze nem reklámoztuk a testvérek között, hogy ez a kedvenc zenei stílusunk. :)) Biztos, hogy sokan hallgatnak különféle zenéket, csak nem mernek beszélni róla a többieknek. Egyébként mostanában keresztény rap-et hallgatok, super jók!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 17:20:13

@answers: egyébként ez egy érdekes dolog. olvastam egy statisztikát, hogy a kemény rockot hallgató emberek nagyobb eséllyel lesznek vallásosak, mint más zenét hallgatók. Azért hallgattam punk , és más kemény zenét, mert lázadtam a világ ellen, amivel nem értettem egyet. egyértelmű számomra, hogy a zene, és az ezzel járó életstílus nagyban hozzájárult ahhoz, hogy jehova tanúja lettem. Bár az első években nem hallgattam semmilyen zenét, később mégis elkezdtem hallgatni. A zene olyan dolog ami mindenkire másképp hat. engem pédául hidegrázás kap el az operettől, és rossz kedvem lesz a diszkó zenétől. viszont ha rossz a kedvem, akkor egy kis rock and roll felvidit, mégha zöld tarajos fickók nyomják is a zenét.

reboot (törölt) 2012.02.27. 17:50:58

@sefatias:

kösz és megértem hogy nem szeretnéd elmondani, utólag belegondolva visszafoghattam volna magam a kíváncsiság dolgában

durva amit írsz, jó, hogy nem végeztél magaddal

talán egyszer még ez a tapasztalat is jó lesz valamire

reboot (törölt) 2012.02.27. 19:30:05

@sefatias:

hm, mégis, mindezek ellenére van benned egyfajta ragaszkodás jt-hoz (értem h miért, visszaolvastam) ez sokunknak nehezen érthető, de hát ez van

ha jól értelmezlek, komoly vágy van benned, hogy a jót tedd, azt a jót, amit isten is jónak tart, legalább is nekem ez a kép állt össze rólad - ezt becsülöm benned!

gondolom azóta már többször hálát adtál istennek, hogy nem végeztél magaddal, aztán majd meglátod merre vezet a 'segítő'

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 19:51:55

@reboot: elég jól látod, hogy mi játszódik le bennem isten szolgálatával kapocsolatban most. de az hogy ez érzelmileg mennyire visel meg, milyen hatással van rám már pontosan három éve azt inkább nem írnám le. ez a kettősség, és a csalódás amit átéltem, és amit nem tudtam feldolgozni odavezetett, hogy szeptemberben a szervezetem nem birta tovább, és pszihésen kreált egy olyan összeomlást, amibe kishiján belehaltam. most egy marék gyógyszert szedek naponta háromszor, hogy szinten tudjak maradni.és ez mellett még olyan betegséggel küzdök amit nem kivánok senkinek, és amibe ennyi után már nem sokan élnek. szóval nem túl rózsás a helyzetem, persze aki ismer az tudja, hogy ezt is nagyon lazán fogom fel. nem vagyok összeomolva.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 19:54:10

@reboot: jaaaa és hogy nem tettem meg? ezt nem tartom feltétlenül jó döntésnek. de hagyjuk ezt a témát, akkor inkább a háromságtan

reboot (törölt) 2012.02.27. 20:20:42

@sefatias:

nem irigyellek, le a kalappal a kitartásod, lelki erőd előtt

remélem a többiek is elolvassák azt, amit most elmondtál magadról

a véleménykülönbség így is megmarad, és ez talán nem is baj, viszont 'a szeretet épít', ez az első, a legfontosabb

remélem, hogy isten segítségével sikerül kijönnöd ebből az élethelyzetből, gondolom orvosi segítséget is igénybe veszel

kedves sefatias, a legjobbakat!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 20:22:56

@reboot: orvosról orvosra járok, három négy féléhez is

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 20:29:22

@reboot: a munkahelyemen a létező legkönnyebb munkát végzem, de azt is háromhavonta felülvizsgálják, hogy csinálhatom-e :DDD még arra se vagyok jó.

vakulencsuk matróz 2012.02.27. 20:41:30

@sefatias: Sok erőt és kitartást kivánok neked Istentől!A te helyzetedet sok tekintetben hasonlónak érzem mint anno Magyarázóét.Neki is megírtam,most neked is,alapvetöen nem tartom tragédiának,ha valaki ilyen helyzetben ragaszkodik a szervezethez,mert a bentlévöknek szükségük van arra az emberségre és józanságra,amit ti képviseltek.Bár ezt kiközösitettként nehezen tudod képviselni.

reboot (törölt) 2012.02.27. 20:46:09

@sefatias:

rendes tőlük, az is valami, hogy nem terhelnek téged, vagy nem rúgnak ki, sajnos manapság már az sem lenne meglepő

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 20:47:20

@reboot: ellátom a munkámat, bár néha pedzegetik hogy menjek nyugdíjba

reboot (törölt) 2012.02.27. 20:49:52

@sefatias:

hát, néha jobb, ha az ember dolgozhat, mint ha otthon ül, sztem te is erre hajlasz

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 20:52:12

@reboot: igen meg igy kétszer annyit keresek, mintha nyugdíjba mennék. na beszéljünk a háromságról, vagy 1914-ről :)

reboot (törölt) 2012.02.27. 20:58:57

@sefatias:

1914-ről nincs mit :D ezt te is tudod

háromság?

kezdésnek raymond franz 2. könyve sokat segíthet, ráadásul a gyülekezetlátogatás témáját is kifejti, mindkettő olyan téma, ami itt már kavart egy pár vitát

véleményem szerint elég hozzáértően, finoman nyúl a témához, és nem megy túl az írásokon

elvileg csak angolul elérhető, de egy kis guglizással, meg türelemmel megérthető

ha van rá lehetőséged, kezd el vizsgálgatni miket ír, elgondolkodtató

Virago_1000 2012.02.27. 20:59:28

@sefatias: AZt hiszem eleg hasonlo a zenei izlesunk :)
Hiaba nottem fel az "igazsagban" altalanos iskola felso tagozatatol kezdve ilyeneket hallgattam, mint pl. P-mobil, Pokolgep, Edda, Ossian, Aurora. Akela kazettat is haza tudtam vinni, de anyu azt mar letitltotta. Elottuk sosem hallgattuk.
Koncertekre viszont ertelemszeruen nem mehettem el, ezt bepotoltam tobbe-kevesbe szabadulasom utan :)

A vicc, hogy az ocsemmel kozosen hallgattunk ilyen zeneket leginkabb, es o most szervezethivo JT. De megorizte maganak ezektol es a hasonlo bandaktol a balladakat, es meg mindig hallgatja, tudom. Mert a legszebb balladakat azok irjak, akik "amugy" "durva" zeneket irnak. Aki ezt vitatja, annak javaslom, kostoljon bele egy kicsit.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 21:03:19

@Virago_1000: a legszebb balladakat azok irjak, akik "amugy" "durva" zeneket irnak.
ez tényleg igy van. a rock zenét azért szerettem, mert őszinte érzelmekről szól. és nem egy hamis boldog képet rak az ember elé. persze embere válogatja. a zene és az emberi agy kapcsolata nagyon bonyolult, de egy őszinte punk zúzás kiirt belőlem minden depressziót

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.02.27. 21:14:49

egyébként alapvetően elég anarchista beállítottságú vagyok. és gyakran észrevettem magamon, hogy a gyülekezetben is néhány döntésemben ez tükröződött vissza. valszeg a liberalizmusom is ennek köszönhető. néhány kivételtől eltekintve, mindent megtettem, hogy a hatalom a gyülekezetben láthatatlan legyen

Virago_1000 2012.02.28. 21:50:02

@sefatias: Hat most egy kicsit off lesz, de talan nem haragszik meg ertwe Johhny.
Az Exploited-et nem szerettem tulzottan soha, mert magat a punk stilust sem ertem nagyon. A zenei stilus nem rossz aranylag jol hallgathato, viszont a punk eletforma? Viccesnek talalom, hogy milliomos szulok gyerekei megjatsszak a szamkivetettet, a hajlektalant....

"a rock zenét azért szerettem, mert őszinte érzelmekről szól. és nem egy hamis boldog képet rak az ember elé."

- a rockot, metalt en is szeretem. Pont ezert. Aki ismer, tudja, hogy nem tudom elrejteni az erzelmeimet, vilageletemben rendkivul oszinte ember voltam. A rock pedig nem az Ilavju bebi tipusu zene, ha kell a legmelyebb, legtisztabb erzelmeket fejezi ki,
www.youtube.com/watch?v=YZzUEuzNqNc
www.youtube.com/watch?v=qeQGEfJqmA4&feature=related

de ha ugy adodik szidja a politikusokat is rendesen.
Mint pl a JT anya altal felnevelt Dave Mustaine bandaja, a vilaghiru Megadeth.

Egyik legjobb baratomnak koszonhetoen nyitottam zeneben is az ujdonsagok fele, pl ilyet is meghallgatok :)

www.youtube.com/watch?v=TSmzjsneb74&feature=related

De mivel oregszek, ilyet is:www.youtube.com/watch?v=TEcjUE6XDeY

vagy a Zambo Jimmy kinezetu gitarmagust:
www.youtube.com/watch?v=VUOnnnefEA4&feature=related

Koszonhetoen a letolteseknek, internetnek, rengeteg sok uj stilust lehet megismerni.
mostanaban legtobbet power metalt hallgatok. Elvezem a sodro renduletet ennek a fajta zenenek, es gyonyorkodok a gitarjatekban,
PL Stratovarius, Helloween, Freedom Call, Gamma Ray, hogy csak ismert zenekarokat emlitsek.

Sajnos gitarozni nem tudok, ha lenne idom, megtanulnek.

Virago_1000 2012.02.28. 21:57:11

@Virago_1000: Amikor belso vivodason mentem keresztul, az utolso idokben, mielott kileptem JT egyhazabol (kikozositettek ugyan, de magamtol is eljottem volna), ez a szam jart legtobbet a fejemben:
www.youtube.com/watch?v=GlFRPbK8aYc

CicaMica 2012.04.23. 14:24:05

nálunk kb. a fél gyülekezet pszichiátriai kezelés alatt állt és depressziós volt. Én is mindenre nyitott voltam, és próbáltam prédikáláskor beszélni sportról, zenéról, stb ( természetesen "megfelelő" kategóriába sorolható dolgok voltak) Erre elkezdték mondogatni a hátam mögött, h mennyire világias vagyok...
süti beállítások módosítása