Új könyv tanulmányozását - értsd átgyúrását és besulykolását - kezdték meg a héten. Az "Alaposan tanúskodj Isten királyságáról" címet viselő könyv követi bár az eddigi sémákat, mégis újszerű megközelítést nyújt. Az ŐT társulat általában a homályosabb bibliai részeket szereti, a ködösebb részeket misztifikálja, és ezekből kombinál tanításokat. Ezért viszont az olyan egyértelmű helyekkel, mint például az Apostolok Cselekedeteiről írott könyv, nem tud mit kezdeni. Itt történések és tények vannak, ezt nehéz félremagyarázni. De nem lehetetlen.A könyv azt a hagyományt folytatja, amely a "Legnagyobb ember" című műben tapasztalhattunk. Átértelmezi, sajátos szemszögből mutatja be azt a nagyon érdekes és rövid ideig fennállott mikrovilágot, Krisztus és első tanítványai első keresztényi lépéseit. Ahogy ŐT. apologéták szeretik felróni, a kereszténység egyházai Krisztust szívesen ábrázolják kisgyermekként, holott ez az idő elmúlt már. Jóllehet Krisztus születését nehéz lenne másképp ábrázolni mint egy kisgyermekkel, viszont az ŐT. pontosan nem tud kinőni ebből a korszakból, mi több olyan nosztalgikus sosemvolt emlékeket lát és magyaráz bele, amelyek elősegítik a további félreértelmezéseket. Erre kiváló példa a vérkérdés. Abból a kezdeti, alig százéves időszakot felölelő korszakból kiindulva elvetik a következő két évezredet, és totálisan eltévelyednek és tévútra vezetnek másokat.
Ez a könyv ennek a megjelenítése. A 9. oldalon a 16. bekezdésben olvashatjuk: "Milyen céllal készült ez a kiadvány? Három célja van: 1. segítsen még biztosabbnak lennünk abban, hogy Jehova a szent szelleme által támogatja a királyság-prédikáló és tanítványképző munkát; 2.Krisztus első századi követőinek a példájával buzdítson minket a szolgálatra; 3. elmélyítse a tiszteletünket Jehova szervezete iránt, és azok iránt, akik vállalják a vezetést a prédikálómunkában, és felvigyázzák a gyülekezeteket." Az ellenőrző kérdés pedig ennyi: "Sorold fel ennek a kiadványnak a három célját." Így, felszólítás, ponttal a végén.Nem, ez nem agymosás, csak átöblítés.
Bár a könyvet, mint e kiadványokat bibliatanulmányozási segédeszközöknek nevezik,valójában ezek bibliahelyettesítő, vagy inkább a Bibliát kiváltó tanulmányok. Ha ugyanis kétséged támad a Biblia illetve a párhuzamos magyarázatot nyújtó kiadvány között nem kétséges kinek a javára kell döntened. ld. 3. pont. (.vö: 1§ A főnöknek mindig igaza van. 2§ Ha mégsincs igaza, az 1 § lép életbe.)
Nagy kérdés: ha ilyen remekül működött az ŐT. társulat akkor, miért tűnt el majdnem két évezredig?
EXJT BLOG
Olvasóink küldték 16.
2011.03.18. 21:04 | Johnny Joker | 8 komment
Címkék: ébredjetek! élettapasztalatok
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr642751304
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
infaustus · http://infaustus.wordpress.com 2011.03.19. 00:11:10
Érdekes könyv lehet. Érdemes lenne melléolvasni a "Van-e Jehovának egy tiszta Szervezete? (1Kor)" c. írást BarnaZoli honlapjáról.
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.03.19. 12:44:30
@infaustus: Ugye erre Gondoltál,Infaustus? >> exjt.hu/egykor.html << Hasonló,és hasonlóan jó tanulmány ez is: >> www.exjt.hu/szervezet.html <<
Aqwsed12345 2011.03.19. 17:08:52
Én olvastam ezt a könyvet, a tavalyi kongressusokon osztották ki. Ez lényegében nem egy bibliakommentár, hanem végigveszi az Apostolok Cselekedeteit, úgy, hogy minden egyes jelenethez ír valami Őrtornyos tanulságot. Ergó a Biblia versei csak afféle apropóként szolgálnak, hogy erre hivatkozva megállapíthassa a "kiiskolázott lelkiismeretű" "testvér", hogy mi a dolga, ha "megmentésben" akar részesülni. Az egész könyvnek a célja lényegében az, hogy megerősítse azt a JT identitást, hogy jééé, tiszta ugyan olyan "feeling" van most is JT-nek lenni, mint az "első századi keresztényeknek keresztényeknek" (valójában: a Cselekedetek könyében leírt, erre szakosodott apostoloknak): prédikálunk, elkergetnek, üldöznek, ok nélkül, de mi nem hagyjuk, szorgos népünk győzni fog! BLA BLA BLA... Összefoglalom a tartalmát röviden:
- Az apostolok igehirdetést végeztek -> Tehát Jehova Tanúi az igaz vallás, mert egyedül ők prédikálnak (?).
- Amikor valakik felléptek az apostoli igehirdetéssel szemben -> Lám, lám ugyanezt teszik velünk is a gonosz hitehagyott/névleges keresztények, tehát mi felelünk meg ennek is.
- Pál apostol a császárhoz fellebbezett -> Lám, lám, akárcsak Jehova Tanúi, akik pereskedtek a speciális tanaik (vérmegtagadás stb.) jogi úton való bebiztosításáig.
- Van az ApCsel 19. fejezetében egy jelenet, amikor valami zsidók ördögöt akarnak űzni Jézus nevét emlegetve -> Ebből az Őrtoronyéknak mi más, mint az jut eszébe, hogy lám, ugyanígy a hitehagyott/névleges keresztények (értsd: rajtuk kívül mindenki más) is csak hiábavalóan szólongatják Jézus nevét (ugye milyen gyakran idézgetik a JT-k ezt a "sokan mondják, hogy Uram, Uram" Jézustól másokra olvasva), de Ő természetesen csak a JT-ket hallgatja meg.
Na, ilyen és ehhez hasonló épületes gondolatokra lelhettek még eme könyvből, mert ugye eddig sajnos nem sikerült "teokratikus" értelmeznetek az ApCsel-t.... ;-)
- Az apostolok igehirdetést végeztek -> Tehát Jehova Tanúi az igaz vallás, mert egyedül ők prédikálnak (?).
- Amikor valakik felléptek az apostoli igehirdetéssel szemben -> Lám, lám ugyanezt teszik velünk is a gonosz hitehagyott/névleges keresztények, tehát mi felelünk meg ennek is.
- Pál apostol a császárhoz fellebbezett -> Lám, lám, akárcsak Jehova Tanúi, akik pereskedtek a speciális tanaik (vérmegtagadás stb.) jogi úton való bebiztosításáig.
- Van az ApCsel 19. fejezetében egy jelenet, amikor valami zsidók ördögöt akarnak űzni Jézus nevét emlegetve -> Ebből az Őrtoronyéknak mi más, mint az jut eszébe, hogy lám, ugyanígy a hitehagyott/névleges keresztények (értsd: rajtuk kívül mindenki más) is csak hiábavalóan szólongatják Jézus nevét (ugye milyen gyakran idézgetik a JT-k ezt a "sokan mondják, hogy Uram, Uram" Jézustól másokra olvasva), de Ő természetesen csak a JT-ket hallgatja meg.
Na, ilyen és ehhez hasonló épületes gondolatokra lelhettek még eme könyvből, mert ugye eddig sajnos nem sikerült "teokratikus" értelmeznetek az ApCsel-t.... ;-)
3 Péter 2011.03.20. 08:42:22
szerintem ez a könyv sem buzdít semmi rosszra, aki alkalmazza a benne leírtakat, elhagyhat olyan szokásokat, amik a jelenlegi törvények szerint elítélendőek. a biblia nem írja, hogy csak Jehova tanúi menekülnek meg, és azt sem, hogy csak az ő imáikat halgatja meg Isten. ellenben agymosásnak sem nevezném, mivel senki sem kötelez a válaszolásra, és hozzászólásra. ez csak egy lehetőség, és nem kényszer. valóban, Jehova tanúin kívűl is sokan prédikálnak. ám nem a prédikálás vezet a megmentéshez. és ugye az sem mindegy, mit prédikálunk. sajnos azt látom, hogy már ti is elrugaszkodtok egy kicsit a valóságtól, bár a ti tapasztalaitokat és gyülekezeteteket nem ismerem, de talán elfogadjátok tőlem, hogy egy kicsivel feketébb képet festetek annál, mint ami a valóság. eggyetértek abban, hogy sokakban kialakulnak az ilyen, fentebb említett téves elképzelések, de csak szólni kell nekik, és rájönnek, hogy nincs igazuk. mállunk nemrég pont a téves elképzelésekről volt szó az iskolán, és ott pont azt emelték ki, hogy nincs benne a bibliában, hogy csak Jehova tanúi menekülnek meg. a gyülekezetünkben pedig élénken beszélgetünk arrol, hogy vajon csak Jehova tanúi imáit halgatja-e meg Isten? maga a kérdés is butaság, hisz erre sem a hű és értelmes, sem még Jézus sem tud válaszolni, hisz Jehova az ima meghalgatója. de milyen jó, hogy a biblia (mert azért testvéreim, higgyétek el, olvasunk mi bibliát is) segít abban, hogy kinek nem halgatja meg az imáját Isten. nekünk csak ezeket kell elkerülnünk.
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.03.20. 15:33:03
@3 Péter: Nagyon érdekes,és újszerű dolgokról Írsz,ami a megmentést illeti. PL.: >>" nincs benne a Bibliában, hogy csak Jehova tanúi menekülnek meg. A gyülekezetünkben pedig élénken beszélgetünk arról, hogy vajon csak Jehova tanúi imáit hallgatja-e meg Isten? "<< Én ha ezt mondtam volna valamelyik vén előtt,azt hiszem hamar kaptam volna invitálást egy "bírói beszélgetésre"! Hivatalosan nyolc évig voltam a Szervezet tagja,-előtte Édesanyám által látogathattam az akkor még házaknál tartott összejöveteleket. Több száz előadást hallgathattam.... Az Őrtorony Társulat alap-dogmája,hogy Jahveh csak és kizárólag a Jehova Tanúi Szervezetét vezeti,és menti meg. Figyeljük csak! :>>" Először Max H. Larson, a nyomda bizottság tagja beszélt a „Jehova munkatársai” című témáról. Miután felhívta a figyelmet arra a megmentési bárkára, amit Noé és családja épített, ezt mondta: ’Ma Jehova milliókból álló, világméretű családot gyűjt össze, s szándékában áll ezt a hatalmas családot átvinni a nagy nyomorúságon.’ Hogyan? Nos, a modernkori bárka — a szellemi paradicsom által! ’Ti, — emlékeztette a végzetteket — a világ különböző részeire mentek, ahol a modernkori bárka építésében Jehova munkatársai lesztek.’ Felkészítve őket arra, ami rájuk vár, ezt mondta: ’Ez munkát követel meg részetekről és türelmet. Akadályokkal találkoztok majd. Ilyenkor lesz szükség arra a rátermettségre, amit ez a tanfolyam nyújtott nektek.’
"<< (Az Őrtorony, 1991 /6.1 27.oldal ) -és: >>" Részt veszünk továbbá Jehova munkájában, amelyet erre az időre tervezett: a Nagyobb Noé, Jézus Krisztus által irányított szellemi építő munkában. A bárka — mint biztonság és a túlélés helye — azt a szellemi paradicsomot szemlélteti, amelyet Jehova hozott létre imádói között 1919 óta. Ez tulajdonképpen az Istennel helyreállított békés viszony állapota. Isten elrendezése ez, amely lehetővé teszi a Nagyobb Noé ellenképi családjának életben tartását a „nagy nyomorúságon” át "<< (Az Őrtorony 1986 /11.1, 9.oldal. Én ezt csak úgy tudom értelmezni,hogy az -Őrtorony Társulat szerint - csak a Jehova Tanúi Egyházhoz csatlakozva,-és "lojálisan engedelmeskedve" a "Hű és bölcs Rabszolgaosztály" (?!?) néven működő brooklyni vezérkarnak-van esély a megmenekülésre. A Biblia alapján vallom,hogy az Őrtorony elmélet- ezen a ponton is-téves,és félelemben,beteges függőségben tartja az áldozatokat. Szeretettel javaslom olvasásra: www.refpasaret.hu/pasaret/pred.php?id=1973 -és: www.bta.hu/index.php?m=7 -és: www.szabkerdebrecen.hu/hitvallas/hitvallas-az-udvosseg
"<< (Az Őrtorony, 1991 /6.1 27.oldal ) -és: >>" Részt veszünk továbbá Jehova munkájában, amelyet erre az időre tervezett: a Nagyobb Noé, Jézus Krisztus által irányított szellemi építő munkában. A bárka — mint biztonság és a túlélés helye — azt a szellemi paradicsomot szemlélteti, amelyet Jehova hozott létre imádói között 1919 óta. Ez tulajdonképpen az Istennel helyreállított békés viszony állapota. Isten elrendezése ez, amely lehetővé teszi a Nagyobb Noé ellenképi családjának életben tartását a „nagy nyomorúságon” át "<< (Az Őrtorony 1986 /11.1, 9.oldal. Én ezt csak úgy tudom értelmezni,hogy az -Őrtorony Társulat szerint - csak a Jehova Tanúi Egyházhoz csatlakozva,-és "lojálisan engedelmeskedve" a "Hű és bölcs Rabszolgaosztály" (?!?) néven működő brooklyni vezérkarnak-van esély a megmenekülésre. A Biblia alapján vallom,hogy az Őrtorony elmélet- ezen a ponton is-téves,és félelemben,beteges függőségben tartja az áldozatokat. Szeretettel javaslom olvasásra: www.refpasaret.hu/pasaret/pred.php?id=1973 -és: www.bta.hu/index.php?m=7 -és: www.szabkerdebrecen.hu/hitvallas/hitvallas-az-udvosseg
bobibá 2011.03.21. 05:48:52
@3 Péter: Nagyon jó, hogy gondolkozol, és nem fogadsz el kritika nélkül bármilyen állítást. Pál és János apostolok is erre buzdítottak.Még jobb, hogy egy olyan gyülekezetben élsz, ahol ezt megteheted, és a szellemiség sem dogmatikus. Az ŐT szempontból eretneknek tűnő gondolataid előrevetítik, hogy előbb-utóbb kemény összeütközésekre számíthatsz, nehéz próbák várnak rád. Ez az oldal egyébként nem egy JT-t csepülőoldal, JJ a veresegyházi gyülekezetben történtek miatt hozta létre.
bobibá 2011.03.21. 05:51:27
@bobibá: És az is örömre ad okot, hogy vannak egészségesebb szellemiségű, kevésbé szolgalelkű gyülekezetek.
22. az Elem. 2011.03.30. 18:19:19
Kedves harmadik Péter!
Csak két idézetet szeretnék megosztani veled, hogy lásd az ellentétet a JT tanításban.
Az első a Mit tanít könyv 151.oldal 14. bekezdése:
Az eddig megvizsgáltak fényében kérdezd meg magadtól: Melyik vallási csoport alapozza a Bibliára az összes tanítását, és teszi ismertté Jehova nevét? Melyik csoport mutatja ki a szeretetet Isten utasításának megfelelően, gyakorol hitet Jézusban, nem része a világnak, és hirdeti Isten Királyságát mint az emberiség egyedüli valódi reményét? A földön lévő összes vallási csoport közül melyik felel meg mindezeknek a követelményeknek? A tények önmagukért beszélnek: Jehova Tanúi (Ézsaiás 43:10–12).
A másik a jt 29.old:
Vajon abban hisznek, hogy egyedül ők fognak megmenekülni?
Nem. Sok millió ember, aki az elmúlt évszázadok folyamán élt, és nem volt Jehova Tanúja, feltámad, és alkalmat kap az életre. Sokan a most élők közül még állást foglalhatnak az igazság és az igazságosság mellett a „nagy nyomorúság” előtt, és megmentésben részesülnek. Továbbá Jézus figyelmeztetett, hogy ne ítéljük meg egymást. Mi a külsőt látjuk; Isten a szívet nézi. Ő tisztán lát, és irgalmasan ítél. Jézusra bízta, hogy ítélkezzen, és nem ránk (Máté 7:1–5; 24:21; 25:31).
Micsoda önáltató képmutatás!!!!
Tehát ha meg akarsz menekülni Jehova Tanújának kell lenned, vagy Jehova Tanújának. Nincs más választásod. Vagy nem???
Én viszont ajánlom figyelmedbe Jézus szavait a Lukács 9:49-50-ből:
János válaszképpen ezt mondta: „Tanító, láttunk valakit, aki a te nevedet használva űzött ki démonokat, és megpróbáltuk megakadályozni őt ebben, mert nem követ téged velünk.” De Jézus ezt mondta neki: „Ne próbáljátok megakadályozni őt ebben, mert aki nincs ellenetek, az mellettetek van.”
Figyeld meg, aki nincs ellenetek az mellettetek van.
Mennyire más mint az " aki nincs velünk az ellenünk van". Gondolkozz ezen egy kicsit.....
Csak két idézetet szeretnék megosztani veled, hogy lásd az ellentétet a JT tanításban.
Az első a Mit tanít könyv 151.oldal 14. bekezdése:
Az eddig megvizsgáltak fényében kérdezd meg magadtól: Melyik vallási csoport alapozza a Bibliára az összes tanítását, és teszi ismertté Jehova nevét? Melyik csoport mutatja ki a szeretetet Isten utasításának megfelelően, gyakorol hitet Jézusban, nem része a világnak, és hirdeti Isten Királyságát mint az emberiség egyedüli valódi reményét? A földön lévő összes vallási csoport közül melyik felel meg mindezeknek a követelményeknek? A tények önmagukért beszélnek: Jehova Tanúi (Ézsaiás 43:10–12).
A másik a jt 29.old:
Vajon abban hisznek, hogy egyedül ők fognak megmenekülni?
Nem. Sok millió ember, aki az elmúlt évszázadok folyamán élt, és nem volt Jehova Tanúja, feltámad, és alkalmat kap az életre. Sokan a most élők közül még állást foglalhatnak az igazság és az igazságosság mellett a „nagy nyomorúság” előtt, és megmentésben részesülnek. Továbbá Jézus figyelmeztetett, hogy ne ítéljük meg egymást. Mi a külsőt látjuk; Isten a szívet nézi. Ő tisztán lát, és irgalmasan ítél. Jézusra bízta, hogy ítélkezzen, és nem ránk (Máté 7:1–5; 24:21; 25:31).
Micsoda önáltató képmutatás!!!!
Tehát ha meg akarsz menekülni Jehova Tanújának kell lenned, vagy Jehova Tanújának. Nincs más választásod. Vagy nem???
Én viszont ajánlom figyelmedbe Jézus szavait a Lukács 9:49-50-ből:
János válaszképpen ezt mondta: „Tanító, láttunk valakit, aki a te nevedet használva űzött ki démonokat, és megpróbáltuk megakadályozni őt ebben, mert nem követ téged velünk.” De Jézus ezt mondta neki: „Ne próbáljátok megakadályozni őt ebben, mert aki nincs ellenetek, az mellettetek van.”
Figyeld meg, aki nincs ellenetek az mellettetek van.
Mennyire más mint az " aki nincs velünk az ellenünk van". Gondolkozz ezen egy kicsit.....
Utolsó kommentek