EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Ferenc Busó: Azt írod, hogy "a végleges, a második halál eltörli a bűnöket" és azt kérded, hogy "ez kinek jó?" - Hogy... (2024.12.18. 00:45) Róma 6:7 és 6:23
  • Ferenc Busó: Pedig bizony az emberek bűnei a halálukkal törlődnek. Ezért kellett Ádámnak is meghalnia. Tehát a MEGHALTAK bűnei törl... (2024.12.16. 12:29) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: """Hogy Jehova Tanúin kívül senki se értse?"""-jehova taui "értelme "VALLÁSA az a fajta religió ami talán legjobban tü... (2024.12.05. 16:04) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: A Lukács 16.13 Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikh... (2024.12.04. 18:34) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Te bezzeg nem vagy csecsemő keresztény! Te bizony nem félsz a pokoltól, mert biztos vagy benne, hogy Jézus - a... (2024.12.03. 20:41) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: UI - A CSECSEMŐ keresztények EGYHELYBEN TOPOROGNAK,FÉLNEK MINDENTŐL és valamiért nem akarnak továbblépni és eljutni az... (2024.11.27. 12:20) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: @Egy_nick: Rengeteg ehhez hasonló videót láttam már a hívő pályafutásom alatt! A menny-túrizmus és a pokol-túrizmus n... (2024.11.27. 11:33) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Ha csak a Krisztus érdekel, akkor Krisztus szavait szó szerint kell venned, tehát a Hádesz-beli szenvedést is.... (2024.11.27. 10:13) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: Nem haragszom !!!A te véleményed szerint az én irásaim ÁMÍTÁSOK!!!"""Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség.... (2024.11.26. 23:44) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: Már meg ne haragudj, de amit írsz az tiszta demagógia. Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség. Én konkrét pé... (2024.11.26. 16:37) Róma 6:7 és 6:23
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mt 27:53Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Sterilizációval dicsekvés

2010.11.02. 11:10 | Johnny Joker | 3 komment

Az Őrtorony 1999. június 15.-i számában a következőket írja a sterilizációról:

 

Olvasók kérdései

„Mivel napjainkban kérésre állítólag már visszafordítható a sterilizálás, vajon a keresztények tekinthetik-e ezt a születésszabályozás egyik módszerének?

A sterilizáció vált a családtervezés leginkább elterjedt módszerévé. Úgy tűnik, sokan attól függően tartják elfogadhatónak vagy elutasítandónak, hogy milyen a társadalmi és műveltségi hátterük, illetve milyenek a vallási nézeteik. A vallásos hitnézetek szempontja Jehova Tanúinál is szerepet játszik, mert ők is ugyanarra vágynak, mint a zsoltáríró: „Taníts meg engem a te útadra, oh Uram! Vezérelj engem egyenes ösvényen” (Zsoltárok 27:11). Mit foglalnak magukban a sterilizációs eljárások?

A férfiak családtervezési céllal végrehajtott sterilizációjának a neve vazektómia. A herezacskóból kivezető két vékony ondózsinórt, vagyis vezetéket átvágják, és lekötik a visszamaradt végeket. Orvosilag többféle módon is végrehajthatják ezt, de a beavatkozás célja az, hogy lehetetlenné tegyék a spermiumok kijutását a herékből. A nők meddővé tételét tubasterilizációnak nevezik. Általában a petét a petefészekből a méhbe szállító méhkürt átvágása és lekötése (vagy égetése) által valósítják meg.

Sokáig úgy tartották, hogy ez az eljárás maradandó, vagyis hogy végleges sterilizációt eredményez. Néhányan viszont, mert megbánták lépésüket, vagy amiatt, mert életükben megváltoztak a körülmények, orvosi segítséget kerestek a vazektómia, illetve a meddővé tétel visszafordítására. A visszafordításra tett erőfeszítések több sikerrel jártak, miután különleges eszközöket találtak fel, illetve elterjedt a mikrosebészet. Nem szokatlan arról olvasni, hogy válogatott jelölteknél 50—70 százalékos sikerrel járnak abban, hogy a parányi vezetékek átvágott végeinek újraegyesítésével visszafordítsák a vazektómiát. A meddővé tétel visszafordítása állítólag 60—80 százalékban jár sikerrel. Néhányan, akik hallottak erről, úgy vélik, többé már nem kell véglegesnek tekinteni a sterilizációt. Talán úgy gondolják, hogy a vazektómia és a meddővé tétel egy csoportba sorolható a szájon át szedhető fogamzásgátlókkal, az óvszerekkel és a pesszáriumokkal — ezek olyan módszerek, melyeknek az alkalmazását abba lehet hagyni, ha kívánatosnak tartják a terhességet. Nem volna szabad viszont figyelmen kívül hagyni néhány kijózanító szempontot.

Az egyik az, hogy a visszafordítás esélyeit nagymértékben befolyásolhatják többek között az alábbi tényezők: milyen mértékben sérült meg az ondózsinór, illetve a méhkürt a sterilizációs eljárás során, mekkora részüket távolították el, illetve mekkora a heg, hány év telt el az eljárás óta, illetve a vazektómia esetén, keletkeztek-e a férfi spermiuma elleni antitestek. Azt a tényt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy sok területen nincsenek mikrosebészetet végző intézmények, illetve hogy az ezzel járó kiadások megfizethetetlenek lehetnek. Ezért sok olyan személynél, aki feltétlenül szeretné visszafordítani a sterilizációt, ez nem lehetséges. Az ő esetükben a sterilizáció végleges. A fent említett sikerességi arányok tehát csak elméleti számadatok, nem pedig megbízható átlagok.

Van néhány tény, melyet figyelembe kell venni a visszafordítás valószínűségének megítélésénél. Az Amerikai Egyesült Államokban megjelent, a vazektómia visszafordításáról szóló egyik cikk megállapította, hogy a 12 000 dolláros műtét után „a pácienseknek csak 63 százaléka képes teherbe ejteni társát”. Ezenkívül, „a vazektómián átesett férfiaknak [csak] hat százaléka akarja azt végül visszafordítani”. Egy Közép-Európáról szóló német tanulmány azt mutatta, hogy a magukat sterilizáltató férfiaknak mintegy 3 százaléka akarta azt később visszafordítani. Még abban az esetben is, ha ezeknek a műtéteknek a fele sikeres volna, a sterilizáción átesettek 98,5 százalékánál a vazektómia végleges sterilizációt jelentene. Ez az arány még magasabb lenne olyan országokban, melyekben csak kevés mikrosebész van, illetve egy sincs.

Következésképpen nem reális, ha könnyedén vesszük a férfiak vagy nők sterilizálását, mintha csupán ideiglenes születésszabályozásról volna szó. Az őszinte keresztényeknek ezenkívül még más szempontokat is figyelembe kell venniük.

Az egyik fő gondolat az, hogy a szaporodás képessége a Teremtőnktől kapott ajándék. Eredeti szándéka magában foglalta azt is, hogy a tökéletes emberek szaporodjanak, és ’töltsék be a földet és hajtsák uralmuk alá’ (1Mózes 1:28). Azután, hogy az Özönvíz nyolc személyre csökkentette a föld lakosságát, Isten megismételte ezeket az alapvető utasításait (1Mózes 9:1). Isten nem mondta el ezt a parancsot újra Izráel nemzetének, ámde az izraeliták nagyon kívánatosnak tartották, hogy legyenek utódaik (1Sámuel 1:1–11; Zsoltárok 128:3).

Isten Izráelnek szóló Törvénye arra utal, hogy Jehovát foglalkoztatja az emberek szaporodása. Például, ha egy nős férfi meghalt, mielőtt fia született volna, aki folytathatta leszármazási vonalát, akkor a bátyjának vagy öccsének kellett fiút nemzenie a sógorsági házasság elrendezése által (5Mózes 25:5). Isten gondolkodása még világosabban kiderül abból a törvényből, mely a verekedés közben férjének segíteni vágyó asszonyra vonatkozott. Ha az asszony megragadta férje ellenfelének nemi szervét, akkor le kellett vágni a kezét; figyelemre méltó, hogy Isten nem kívánta meg se az asszony, se a férje szaporítószerveinek tönkretételét a szemet szemért alapelv alapján (5Mózes 25:11, 12). Ez a törvény egyértelműen tiszteletre indított a szaporítószervek iránt; ezeket nem volt szabad szükségtelenül hasznavehetetlenné tenni.

Tudjuk, hogy a keresztények nincsenek az Izráelnek adott Törvény hatálya alatt, ezért nem kötelező rájuk nézve az 5Mózes 25:11, 12-ben található szabály. Jézus nem parancsolta meg, még csak nem is utalt arra, hogy tanítványainak kötelező megházasodniuk, és annyi gyermeket felnevelniük, amennyit csak lehet, ezért sok házaspár ezt veszi figyelembe, amikor arról dönt, hogy használjon-e valamilyen születésszabályozási módszert (Máté 19:10–12). Pál apostol arra buzdította az érzelmeiken uralkodni nem képes ’fiatalabb özvegyeket, hogy menjenek férjhez és szüljenek gyermekeket’ (1Timótheus 5:11–14, Újfordítású revideált Biblia). Nem említette, hogy a keresztények végleges sterilizációnak vessék alá magukat, önkéntesen feláldozva ezzel a gyermeknemzést lehetővé tevő szaporodási képességüket.

A keresztények jól teszik, ha mérlegelik ezeket az utalásokat, melyek azt jelzik, hogy Isten nagyra tartja szaporodási képességüket. Minden házaspárnak saját magának kell eldöntenie, hogy alkalmazza-e, illetve hogy mikor alkalmazza a családtervezés helyénvaló módszereit. Való igaz, hogy döntésüknek különösen nagy súlya van abban az esetben, ha az orvosok minden kétséget kizáróan megerősítették, hogy egy későbbi terhesség esetén az édesanya vagy gyermeke súlyos orvosi kockázattal, sőt valószínűleg halállal kerülne szembe. Ilyen helyzetben néhányan, vonakodva bár, de a fent leírt sterilizációs eljárásnak vetették alá magukat, hogy biztosak lehessenek benne, semmilyen terhesség nem sodorja majd veszélybe sem az édesanya életét (akinek talán már vannak más gyermekei), sem a gyermek életét, aki később esetleg életét súlyosan veszélyeztető egészségi problémával születne meg.

Azok a keresztények viszont, akik nem kerülnek szembe ilyen szokatlan és világosan felismerhető kockázattal, bizonyára ’józanságot’ szeretnének gyakorolni, és szeretnék engedni, hogy gondolkodásukat és tetteiket Istennek a szaporodási képesség iránti nagyrabecsülése formálja (1Timótheus 3:2; Titus 1:8; 2:2, 5–8). Ez arról tanúskodna, hogy érettek, és érzékenyen reagálnak a szentírási utalásokra. Mi a helyzet viszont akkor, ha köztudottá válik, hogy egy keresztény meggondolatlanul semmibe vette Isten véleményét? Vajon mások nem kételkednének benne, hogy ez a férfi (vagy nő) jó példa, s olyan hírneve van, hogy a Bibliával összhangban hozza meg a döntéseit? Egy ilyen zavaró folt valakinek a hírnevén természetesen hatással volna arra, hogy ez a szolga ezután alkalmas-e különleges szolgálati kiváltságok betöltésére. A megítélés eltérhet ettől abban az esetben, ha még tudatlanul vetette alá magát egy ilyen eljárásnak (1Timótheus 3:7).

[Lábjegyzetek]

„Legalább 40 százalékban sikeresek az [ondózsinór] újbóli összekötését célzó sebészkísérletek, és egyes bizonyítékok arra utalnak, hogy fejlettebb mikrosebészeti eljárásokkal még nagyobb siker is elérhető. Ennek ellenére a vazektómia által végrehajtott sterilizáció véglegesnek tekintendő” (Encyclopædia Britannica). „ A sterilizációt végleges eljárásnak kell tekinteni. Annak ellenére, amit a beteg esetleg hallott a visszafordításról, a reanasztomózis [újraegyesítés] költséges, és a sikert nem lehet garantálni. A meddővé tétel visszafordításán átesett nők esetében magas a méhen kívüli terhesség kockázata” (Contemporary OB/GYN, 1998. június).

Egy másik törvény, mely idevonatkozónak tűnik, azt mondta ki, hogy nem jöhetett be Isten gyülekezetébe az a férfi, akinek a nemi szerve súlyosan meg volt csonkítva (5Mózes 23:1). Egy bibliai lexikon viszont megjegyzi, hogy ez nyilvánvalóan „olyan erkölcstelen célokért végzett szándékos kiheréléssel volt kapcsolatban, mint a homoszexualitás” (Insight on the Scriptures). Ez a törvény tehát nem foglalt magában kasztrálást vagy ennek megfelelőjét a születésszabályozás céljára. A lexikon ezt is mondja: „Jehova vigasztalóan jövendölt arról az időről, amikor majd elfogadja szolgáinak az eunuchokat, és amikor nekik, ha engedelmesek, jobb nevük lesz, mintha fiaik és lányaik lennének. Amikor Jézus Krisztus megszüntette a Törvényt, akkor minden személy, aki hitet gyakorolt, függetlenül korábbi állapotától vagy helyzetétől, Isten szellemi fiává válhatott. Megszűntek a testi megkülönböztetések (És 56:4, 5; Ján 1:12).” ”

 

 

Mihály véntestvér felesége sterilizálva lett. Ha elolvastátok az Őrtorony cikket világossá válhat számotokra, hogy ez egyáltalán nem juthatott volna a tudomásomra. Azonban Mihály egy keresztény összejövetel alkalmával nem bírta visszafogni magát és kérkedni, viccelődni kezdett a következő módon:

 

„Háhá nekünk már lehet, amikor csak szeretnénk! El vagyunk kötve!”

 

A meddővé tételt nem tiltják a kiadványok, de a hangoztatását igen. Aki ilyet hangoztat, az nem lehet többé vén. Amikor beszélgetést kértem a körzetfelvigyázóval, Mihállyal és még egy vénnel ezt a kérdést is feltettem: Igaz-e, hogy hangoztattad egy kersztény összejövetelen a meddővé tételeteket? Igennel válaszolt, és jött is egyből a kifogás: a feleségének orvosi okokból volt szüksége erre. Lehet, hogy én érzékelem rosszul, de ez nem magyarázat a széles körben történő hirdetésre. A FEKETE sith nagyúr persze tudott erről és az összejövetel után finoman intette Mihályt, hogy elég lesz. Sajnos már késő volt, szinte mindenki megtudta. Szeretném idézni mégegyszer a fenti Őrtoronycikk utolsó bekezdését:

 

„Mi a helyzet viszont akkor, ha köztudottá válik, hogy egy keresztény meggondolatlanul semmibe vette Isten véleményét? Vajon mások nem kételkednének benne, hogy ez a férfi (vagy nő) jó példa, s olyan hírneve van, hogy a Bibliával összhangban hozza meg a döntéseit? Egy ilyen zavaró folt valakinek a hírnevén természetesen hatással volna arra, hogy ez a szolga ezután alkalmas-e különleges szolgálati kiváltságok betöltésére.”

 

Köztudott lett, nem lett következménye. Szóltam a körzetfelvigyázónak és a véneknek, nem lett következménye. Ez fémjelzi a vének vezetésének hatékonyságát és pártatlanságát is. Járjatok utána, kérdezzetek és szóljatok ti is, hátha lesz. Mihály továbbra is erősíti a veresegyházi gyülekezetet, példát mutatva előadásokat tartva és tanácsokat adva a gyülekezetnek.

update: Mihályt azóta leváltották vénségéből...

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr302415565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.11.02. 11:29:52

Csatlakozom itt is Petyához:>>" Egyébként a blogban olvasott történetek és eljárások engem arról győznek meg, hogy a Szervezetben a Bibliának, a testvéri, felebaráti intésnek abszolút nincs tekintélye. Ha emberi tekintéllyel le lehet söpörni valakit a színről, mert merészelt valakit figyelmeztetni a bűnre... akkor ott bármi megtörténhet."<< Tehát (már?) nem csak a Biblia nem Szentírás,hanem már az Őrtorony-utasítások sem. Vagy lehet,hogy egy Őrtorony Társulattól (is?) független "Jehova Tanúi gyülekezet" működik?

jtinfo 2010.11.02. 14:13:42

Idézet: lehet,hogy egy Őrtorony Társulattól (is?) független "Jehova Tanúi gyülekezet" működik?

Válaszom: Igen, a szervezet valamint mond Brooklynban, lent pedig számos variációja valósul meg. Korábban is vallottam, hogy ez így van. Minden intézmény (pl.: állam) van különbség a hivatalos szabályozás és a valóság között.

Amúgy a történet jellemző: van olyan, akinek mindent lehet, másnak meg sokkal kevesebbet sem néznek el.

jtinfo 2010.11.03. 06:00:57

Próbáltam visszatartani magam, de nem megy. Inkább csak kérdezek: feljogosítja-e egy Tanú vént a sterilizáció arra, hogy az elvált anyuka előtt kigombolja a nadrágját és azt letolja, csupán azért, hogy megmutassa valamilyen sérülését, ami a combján van?
Csak kérdezem, hogy erre azért vetemedik, mert "ha összejön valami", akkor amúgy sem lesz tőle terhes? Vagyis a sterilizáló műtét nagyobb bátorságot ad a flörtölésre?
süti beállítások módosítása