EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Egy fiatal tanulmányozó tapasztalatai Jehova Tanúival

2017.03.30. 12:00 | Fiatal tanulmányozó | 30 komment

Sziasztok, kedves olvasók!

Az én történetem Jehova Tanúival kapcsolatban a következő.

Még a történetem elején leszögezném, hogy sem a Tanúkat, sem a tanítókat, sem pedig a katolikus egyházat nem akarom bántani és nem is haragszom rájuk. Az időben lehet, ugrálni fogok kicsit, mert hét hosszú hónapot kell összefoglalnom.

Kiábrándulva a katolicizmusból, két éve otthagytam a templomot és az egyházam, és gyülekezet nélküli keresztény lettem, gondolom, tudjátok, hogy ez mit jelent. Olvasod a Bibliát, imádkozol és egyebek. A Biblia olvasásával és megértésével még nem is volt gondom, sőt megtapasztaltam Isten feltétel nélküli szeretetét is, innentől jöttek be sok hónapra rá a Tanúk az életembe.

Tudtam a jw.org létezéséről, bele is néztem, de még nem tulajdonítottam neki túl nagy jelentőséget, félresöpörtem. Ahogy teltek a hónapok, fel-feltévedtem rá és tetszett az akadálymentessége, tetszett az, hogy rengeteg sok dolgot le lehet tölteni ingyen, tetszett az is, hogy a Biblia is elérhető sok formátumban ingyen és nem kell össze-vissza keresgélnem. Továbbá tetszett az is, ahogy akár a siketekhez akár a látássérültekhez áll ez a szervezet, egyszóval hasra estem ettől az egésztől, hogy hű lehet itt vakként is prédikálni és szolgálni, nem úgy, mint egyházunkban ahol pedig nem tudtam szolgálni Istent. Ez talán önhibámból alakult így, talán nem, de lényeg a lényeg, nem szerettem volna visszatérni az egyházamhoz, mert a Biblia megértése által sok mindenre rájöttem, hogy mi nem annyira biblikus számomra.

Ez lehet, hogy ismételten csak magánvélemény és lehet, hogy teljesen rosszul látom.

Egy esős napon, amikor vártam férjem egy megállóban, két lánnyal találkoztam, akik roppant kedvesek voltak, megkérdezték, hogy fel szeretnék-e szállni az adott járműre, én mondtam nekik, hogy köszönöm várom a férjem és beszélgetésbe elegyedtek velem.

Beszélgettünk az esőről és a világ állásáról, megkérdezték, hogy mit gondolok, én válaszként elmondtam nekik, hogy szerintem ez a világ valóban egyre rosszabb és Isten az, aki segíthet.

Felolvastak egy részt Jeremiás könyvéből és beszélgettünk tovább.

Meglepte őket a bibliai tudásom és rettentően dicsértek, hogy hű, de ügyes vagy. (Ez majd, mint később ki fog derülni emlékeztetett engem egy cikkre).

Csomó kérdésről beszélgettünk, arra már nem emlékszem, hogy mikről, mert gyorsan történt, de annyi volt a lényeg, hogy felajánlotta az egyik lány, aki a tanítóm lett, hogy kérjek Bibliatanulmányozást, ha szeretnék a lakóhelyemen és én úgy gondoltam, hogy semmit sem veszítek, ha odacsúsztatom az e-mail címem, kezd vele, amit akar.

Pár nap múlva küldött egy e-mailt, hogy jó volt velem beszélgetni, ha szeretnék, nyugodtan dumáljunk, gondoltam oké rendben, megtudok, amit meg akarok tudni, amit nem, azt pedig úgy se fogom megtudni.

Ez picit családi feszültséget váltott ki férjemben, mert Ő ateista és az ateizmusába a Jehova Tanúi nem fértek bele hála istennek, de úgy volt vele, hogy oké rendben, amíg nem lesz térítés szaga a dolognak, és amíg ugyanúgy csak barátkozunk, mint nagyon sok keresztény ismerősömmel, addig rendben van.

E-maileztünk ezzel a lánnyal és nem tűnt úgy, hogy téríteni akarna, sőt nagyon tapintatos, barátságos és kedves volt velem.

Férjem úgy döntött, hogy szeretné megismerni és találkoztunk hármasban munka után, volt időnk beszélgetni és teljesen rendesnek találta őt.

Ezek a találkozások megszaporodtak minden hétfőre és a kapcsolatunk nagyon jó volt vele, sőt volt, hogy közös sétálásokba is bevontuk és néhány vásárlásba is.

Egy szombat délutánt még együtt is töltöttünk, mert egy szintén vak testvérnővel ismerkedtetett össze és a családjával, hogy láthassuk azt, hogy hű Ők mennyire lazák és mennyire rendesek.

Akkor már azon a szinten voltam, hogy váó itt talán-talán ebből tanulmányozás lesz, mert ők azt tanítják, hogy Isten feltétel nélkül szeret és elfogad és mekkora itt a szeretet és hű.

Ezen a délutáni, esti találkozón, mivel tapasztaltam azt, hogy rendesek úgy döntöttem, hogy igen én tanulmányozni fogom a Bibliát.

Akkor este megbeszéltem mindent férjemmel, hogy én ezt szeretném és jó lenne tanulmányozni, itt felsoroltam neki rengeteg okot, mert kedvesek, mert sok folyóiratuk van, mert roppant lazák, ugyanolyanok, mint mi, itt vakként is prédikálhatsz, szolgálhatsz, STB és férjem bele is ment a dologba.

Elkezdtünk tanítómmal tanulmányozni, kényelmes volt, mert telefonon tanulmányoztunk, mivel esti időpontot választottam ezért egyedül tanulmányozott velem tanítóm.

Nagyon jól is ment, mert felkészültem folyton és fejből tanulmányoztam, nagyon szeretett velem tanulmányozni és folyton dicsért.

A tanulmányozásnak azon része nem tetszett, hogy javítgatva voltam és úgy éreztem, hogy nem lehet saját gondolatom, de a dicsérés miatt még az elején ez fel se tűnt.

Már a tanulmányozás elején tanítóm összetűzésbe került velem, mert arról volt szó, hogy az újvilágban visszanyerhetem a látásom és ecseteltem neki, hogy én teljesen boldog vagyok így, ahogy vagyok és annyi volt a lényeg, hogy elmagyarázta nekem levezetve szépen, hogy a feldolgozni a látás elveszítését és jól érezni magad az két külön dolog és használjak értelmező kézi szótárat a szavak jelentésének meghatározásához.

Ekkor jött el az a pont, hogy ki Ő ahhoz, hogy ehhez jöjjön, hogy bele turkáljon a lelki dolgaimba, de lenyeltem még ezt is, rábólintottam, hogy jó oké rendben van, te látod jól.

Továbbra is folytak a találkozások, továbbra is csodálatosnak tűnt a dolog és eljutottam egy olyan szintre, nem tudom, hogy ezt ti, hogy csináltátok vagy, hogy sem, de már el kezdtem minden nap olvasni a napi szöveget és a hozzátartozó örcsi torcsi cikket, sőt még messzebbre megyek, elkezdtem Ébredjetek!-et olvasni KB három hét tanulmányozás után.

A tanítóm csak dicsért, dicsért és még többet dicsért. Voltak cikkek, amiket Ő küldött, volt, hogy spontán én olvastam cikkeket az érdeklő témában, de a napi szöveg minden nap megvolt.

Ekkor már elmosódtak a határok tanító és barát között és voltak kétségeim is, de Ő folyton megerősített abban, hogy ó hát ez barátságnak indult, az is marad. Ami még nem tetszett, hogy egyre több dologba próbált volna beleszólni.

Hatalmas nagy álmom volt az, hogy prédikálok és embereket tanítok és ezért mindent meg is tettem a tanulmányozásom hét hónapja alatt.

Ekkor ismételten volt egy szintugrás, kimentem az állványos tesókhoz. :)

Ez után ismét szintugrás, meglátogattam egy királyságtermet tanítómmal, egy hétköznapi csütörtök esti alkalmat, olyan szeretettel fogadtak, hogy elmondhatatlan, persze tanítóm már biztos leinformálta őket azzal kapcsolatosan, hogy ki vagyok és hogyan is haladok, mert dicsértek, megveregették a vállam megöleltek, már kellemetlen volt annyi ölelést fogadni, pedig én is emberekkel foglalkozom és nyitott vagyok.

Mindent összevetve nagyon jó volt a királyságteremben, de az énekeik nem tetszettek és a kérdezz-felelek iskola feeling. Olyan volt számomra, mintha nem az Őrtorony magyarázná a Bibliát, hanem a Biblia az Őrtornyot. Az is fura volt, hogy betűről betűre ugyanazt válaszolták szinte a gyülekezetben is. Amikor kérdeztem tanítómtól, hogy ennek így kell-e lennie, hogy lehet-e egyáltalán saját gondolatom, akkor azt mondta, hogy igen, akkor még mindig úgy voltam vele, hogy jó oké, még oktatásra szorulok. Szerencsére a nyilvános hozzászólás lehetőségével nem éltem, mert nem akartam egy egész gyülekezet előtt hozzászólni az adott részhez.

Szegény férjem már megszokta lassan, hogy minden második hét csütörtöke Tanúkkal való együttlét volt számomra, tehát nem aludtam itthon.

Tanítóm szerint azért kellett minden második hét csak még így az elején, hogy megnyerjük férjemet. (Megnyerni = behalászni?)

Első film élményem a Tanúktól a tékozló fiú volt, azt hittem a szinkrontól helyben meghalok. :)

Második film élményem, amit kétszer is megnéztem könnyes romantikus pillanataimban az pedig a mi az igaz szerelem volt. :)

Ekkor még tényleg hittem abban, hogy igen ez az, amit kerestem, szerető tanító, akadálymentes hozzáférés mindenhez, egymás segítése, krisztusi hozzáállás a másikhoz, a Biblia üzenetének elvitele minden emberhez és én ennek tagja leszek egyszer.

Ami elsőnek megingatott, hogy halottak napján beszéltem tanítómmal és elmagyarázta, hogy a halál egy alvásos állapot és a pokol és menny nem létezését nem bírtam elfogadni, hiszen a Bibliában olvastam róla.

Ugyanígy bólogattam, de ekkor gondoltam azt, hogy valami nem stimmel a Bibliájukkal.

A karácsony és férjem születésnapja volt életem egyik legnagyobb kabaréja. :)

Mivel arra gondoltam, hogy ó hát én Tanú leszek, ezért jól fogom én ezt csinálni és férjem csúsztatottan kapott ajándékot, aminek természetesen nem örült. Mivel buzgó tanulmányozó voltam ezért előre néztem erről a Mit tanít könyvben és én már egyből akartam követni ezt. :)

Milyen buzgó voltam ugye? :)

A karácsonyunk úgy alakult, hogy kétszer ajándékoztuk meg egymást, egyszer novemberben, pusztán csak szeretetből, majd decemberben is kellett, mert a karácsony férjem szerint karácsony.

Közben itthon egyre szorosabb volt a helyzet, mert igaz, hogy még csak a második fejezet akárhányadik bekezdésénél tartottunk, de túlságosan promózta tanítóm, hogy aki nem Istené az a sátáné STB és ez a várj Jehovára egy nagyon megoldhatatlannak tűnő dologban vagy bármilyen más dologban. Amikor pedig láttam valami olyat, amire rákérdeztem akkor pedig a nagy hallgatás, fél információk és ferdítés volt.

Másik ilyen érdekesség az volt számomra, amikor egy-két dologban arra bíztatott tanítóm, hogy menjek szembe férjemmel, vagy hallgassak el dolgokat, mert ezzel Jehovát védem.

Ekkor már férjem érezte, hogy ez nem az, amit kerestem, de még hagyott, a karácsony tette igazán rá az íre a pontot.

Következő érdekesség ez még karácsony előtt volt, hogy amikor nem értettem tanítómmal egyet, akkor kijelentette, hogy mert meg kell kapnod a megfelelő oktatást, miközben pedig x héttel előtte dicsért, hogy mennyire ügyes vagyok.

Ebből látszik a változó hozzáállásuk egyes tanúknak.

Ekkor már elkezdtem kacsintgatni a bloggal, de úgy voltam vele, hogy jó rendben ti így látjátok a dolgokat, nem lehet mindenkinek egyforma hozzáállása a Tanúkhoz, velem rendes a tanítóm, biztos a fele sem igaz az itt leírt dolgoknak.

Ami a vízválasztó volt, amikor letöltöttem az Őrtorony betanítási eljárása című cikket,

pontról pontra megegyezett a dolog, csak nem harminc fejezetet vittem végig, hanem két és felet. Ekkor még úgy voltam vele, hogy ugyan miért fáj ez nekem, hiszen olyan aranyosak és kedvesek, és minden, ami kell, de azért olvasgattam tovább a blogot. :)

Ez után már célzottan tettem fel kérdéseket a tanítómnak dolgokkal kapcsolatban és abból is még elegem lett, hogy folyton azt kaptam válaszul, hogy ez hazugság ez nem így van, vállrándítást, hogy ó ugyan már és a legjobb pedig az volt, hogy hát ez sátán befolyása.

Ami még nagyon mű volt ebben a dologban számomra, amikor tanítóm elmondta, hogy minden előadásra felkészülnek a Tanúk, mindent elpróbálnak, amikor ő is ment úttörő sulira, akkor ő is elpróbálta. Ebből is sikerült azt leszűrnöm, hogy nulla saját gondolatuk van, és minden felülről jön.

Cáfoljátok meg kérlek, ha ez nem így van.

Szerintetek Isten ezt a műviességet szereti?

Valahogyan eljutottam a harmadik fejezetig, akkor már olyan volt itthon a helyzet, hogy férjem majdnem kikapta a Braille-könyvet a kezemből, gondoltam semmi baj, tanulmányozok mobil telefonon. :)

Ekkor már nagyon éreztem a negatív atmoszféráját ennek az egésznek, sőt akkor már azt is megláttam, hogy teljesen másmilyen az úvf mint pl a rúf.

Ekkor is felnéztem a blogra és megdöbbentem, hogy váó tehát ezt is hamisítják.

Amitől még kiakadtam, hogyha gyülekezeti tag leszek, akkor nőknek szoknya, férfiaknak öltöny. Félre ne értsétek, szeretek szépen öltözködni, de nem tudom, hogy miért nem elfogadott egy farmeres csaj egy gyülekezetben.

Szerintetek tiszteletlenség a farmer és blúz egy gyülekezetben?

Ezzel nem tiszteljük meg Jehovát?

Lehet, hogy most nagyon tudatlannak tűnök, ezért elnézéseteket kérném.

Ami aztán a leginkább betette nálam a végjelzőt, hogy megnéztem Bakó Tamás tanúságtételét és azt mondtam, hogy ennyi hazugság nem létezik a földön és mivel rengeteg cikk is volt és olvasói történetek és saját tapasztalatok is, így azt mondtam, hogy ez nem lehet az igazság és ez nem lehet egy annyira szerető gyülekezet. Ekkor már nagyítóval vizsgáltam a napi szöveget és észrevettem azt, hogy nem a Biblia verset igazolja az adott napi szöveg és az Őrtorony cikk, hanem maga az úvf fordítás az Őrtornyot igazolja és ez mind az Őrtoronynál mind pedig az Ébredjetek! folyóiratnál így van. Tanítóm a harmadik fejezetnél hozott fel egy olyan példát, amit szintén egy cikkből vett ki.

Ez hatalmas nagy arcon vágás volt, amikor ezt megláttam, mert annyira ki van forgatva a Bibliájuk, hogy nem lehet erre mit írni.

Még szerencse, hogy az esetek kilencvennyolc százalékában más bibliafordításokat használtam.

A harmadik fejezet után pedig már csak vártam, hogy mikor mondhassam ki azt, hogy ennek vége. Megfogadtam, amikor felnyílt a szemem, hogy egyből amint kikászálódom ebből, megírom őszintén, hogy más ember ne essen ebbe a helyzetbe.

Megírtam Tanítómnak, hogy nem szeretnék tovább tanulmányozni.

A válasza az volt tanítómnak, hogy rendben van és nem gondolta volna, hogy eljutok erre a lépésre, és ha bármilyen kérdésünk van Jehováról, akkor keressük őt.

Nos, hát itt van a nagy barátság és, hogy miért barátkoznak és segítenek a Tanúk.

Én pedig annyit írtam vissza neki, hogy ha van egy barátom, aki más hitre tér vagy kiszáll az én vallásomból, akkor bármikor megkereshet, persze én vagyok a fura és biztosan én fogok elpusztulni Armageddonkor is, de nem számít. Most már megkönnyebbültem, hogy nem egy hamis vallást követek, másrészt pedig, hogy még időben kiszálltam és nem ment rá a házasságunk. Azért ölel fel ez a dolog hét hónapot, mert nagyon sok esetben volt olyan tanulmányozási óra, amikor teljesen másról beszéltünk és gyakran pedig tanítóm túl magyarázta a dolgokat, hogy jobban a szívembe hatoljanak ezek a dolgok és elnyámnyogtunk két-három tanulmányozási órát is egy-egy részen.

Ez se tetszett megmondom őszintén, mert gyorsan tanulok. Tanítóm ezért is dicsért, hogy fejből tanulmányoztam, a Braille-könyvet itthoni belső használat miatt kértem. El nem tudtam volna úgy képzelni, hogy felolvastam volna az adott részt és utána válaszoltam volna meg a kérdést, mert már első olvasatra megértettem.

Tudom, hogy nem mindig egyszerű a Bibliát tanulmányozni, de szerintem talán ez az egyik legtisztább út, hogy Bibliát olvasok, igehirdetéseket hallgatok, imádkozom és keresem a számomra megfelelő gyülekezetet.

Tökéletesen jól tudom, hogy nincs tökéletes gyülekezet, mert emberek közössége, de itt a Tanúknál rengeteg számomra fura szabállyal kellett szembesülnöm, ami szerintem nem mind biblikus. Lehet, hogy még oktatásra szorulok, de köszönöm ebből már nem kértem.

Az utolsó két hét maga volt a keresés és hála Istennek rátaláltam olyan pásztorokra, akiknek hallgathatók a tanításaik és remélem, hogy egyszer megtalálom a gyülekezetem, vagy ha nem találom meg, hogy akkor is szolgálhatom Istent.

Hiszem azt, hogy Istennek értékes vagyok farmerben, blúzban, oktatás nélkül és talán-talán gyülekezet nélkül is.

Cáfoljatok rám, kérlek, ha ez nem így van.

Azért mertem kiírni magamból ezt a röpke hét hónapot, mert nagyon elfogadó közösségnek láttalak titeket.

Ne haragudjatok, ha hosszú voltam és köszönöm, ha elolvastatok.

 

"Fiatal tanulmányozó"

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr8812385769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.03.30. 23:11:33

@Zalahusztra: Kérlek, ezeket a kifejezéseket hagyjuk már el... Nem hiányoznak. Az ilyeneket töröljük, ahogyan korábban is. Nem írhatnál valami építőbbet is ennél, ha már elolvastad a cikkíró bemutatkozását? Elég sokat dolgozott ő azon, hogy mindezt megossza veletek...

Inspicio 2017.03.31. 00:03:45

"Fiatal tanulmányozó"!

Személy szerint én nagyon örülök hogy leírtad a történetedet. S nem baj ha hosszú, jó hogy a részleteket is leírtad mások okulására! Igen is szükség van rá!
Olvasva a történetedet eszembe jutottak azok az esetek amik velem történtek. Én is tanulmányoztam a tanúkkal. Emlékszem amikor elsőre mentem hasonló fogattatásban volt részem mint neked. Bár nem ölelgettek agyon.
Aztán történt egy másik dolog is ez már később. Másik város, másik gyülekezet látogatóban voltam ott egy barátomnál amikor megérkeztem a gyülekezetbe azt hitték hogy testvér vagyok én is s az egyik vén még meg is ölelt. Aztán később persze el lett mondva hogy csak érdeklődő vagyok. A legközelebbi találkozásnál egy kongresszuson már nem hogy ölelés nem volt még csak egy kézfogás sem. Csak egy fej biccentés és ennyi!

Jónás_ 2017.03.31. 16:40:00

Engem szerencsére nem ölelgettek soha. Nem is reklamálok miatta. Szerintem nyálas ahogyan a testvérnők csinálják, de egy ideje már a vének is csókolóznak. Legalábbis felénk ez szokás lett, de csak akik amúgy is nyalisok voltak. Egyszer amikor le akart csőrözni az egyik rákérdeztem, hogy Júdás csók lesz? Azóta kezet fogni sem jön oda.

2017.03.31. 22:02:49

Nem tudom hogy elküldte-e elsőre mert csak pár perce regisztráltam de biztos ami biztos.
Fiatal tanulmányozó vagyok, vannak kérdéseim:
1.A tanuk világméretű munkája,egyedülálló hogyan sikerülhet ez nekik(esetleg isteni befolyással)?
2.Mivan ha a tanuknak igaza van és tényleg a "küszöbön" armagedon?
3.Jól érzem hogy a tanuk elnyomják az egyéniségemet?
4.Van igaz vallás?(Szerintetek tényleg annyi az életünk mint amennyi most és uttána meghalunk ?)
5.Ha Jehova tényleg létezik lehetséges bigy van egy normális szervezete vagy bármely más vallás ami TÉNYLEGESEN bizonyítja isten létezését?
6.Miért ennyire szigorúak a tanuk?

Sajnálom de nem tudok helyesen írni a kormból kifolyólag

Inspicio 2017.03.31. 22:48:20

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:
1. A katolikus egyház munkája is világméretű volt anno! Nekik hogyan sikerült?
2. Armageddon a "küszöbön" van tényleg. De a Biblia szerint azért még lesz előtte néhány dolog. Szóval azokat várd meg és ne siess annyira előre.
3. Az Őrtorony által erre lettek kiképezve. Igen jól érzed!
4. Igaz vallás van! Szerintem a kereszténység az!
5. Jehova nem létezik de ha még is akkor csak a 16. századtól mert akkor találták ki ezt a szót hogy Jehova! Így értelemszerűen szervezete sincsen. Isten létezését sem cáfolni sem bizonyítani nem lehet. Jelenleg csak és kizárólag hinni lehet benne!
6. Az Őrtorony "tanítása", kiképzése miatt azok!

Jónás_ 2017.04.01. 06:43:34

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos: Az 1. kérdésed eléggé elgondolkodtat sok tanú személyt így érvként is használják maguk meggyőzésére is az igaz vallással kapcsolatban. A munkájuk akkor lenne bizonyítéka az Isteni támogatásnak, ill akkor lenne Bibliai, ha valóban "jó hírt", vagy "evangéliumot" hirdetnének. Ez a kettő van megemlítve Krisztus követőivel kapcsolatban. Jehova tanúi jelenleg egy spam kampányt hirdetnek az egyik világhatalom államaparátusa ellen. Ez sem nem jó hír, sem evangélium és aki megnézi a sajtóközleményeiket, egyetlen bibliai okot sem találni benne, ami a spam-kampányt alátámasztaná. De ez csak egy példa arra, hogy nem kizárólag a jó hírrel és az evangéliummal foglalkoznak. Tavaly év elején azt tanította az Őrtorony, hogy nem érdemes bizonyos személyes dolgokat Istentől imában kérni. Ez jó hír lenne a betegeknek pl.?
Tehát önmagában egy világméretű munka, aminek vannak önzetlen támogatói és barátságos elemei, nem bizonyítja, hogy azon Isteni áldás van, még ha látszólag sikeres is.

Ha a tanúk világméretű munkája az lenne amiről Jézus az evangéliumokban beszélt, akkor pl. nem kelle a szervezetnek olyan pénzforrásokból támogatni a munkát, amit a sokszor elítélt sátáni politikai, vagy pénzügyi szervezeteken keresztül tud előteremteni és kamatoztatni. És nem kellene közben azt a látszatot kelteni a tagjai felé, hogy kizárólag az ő önkéntes adományaikból működik a világméretű gépezetük.

Jézus Krisztus munkája és üzenete egyszerű, nem kell hozzá sok ezer főt foglalkoztató adminisztrációs gépezet, nem kell hozzá vezetőtestület (ami nincs is a Bibliában sem), nem kellenek királyságtermek, amik szépek és vonzóak ugyan, de te is hamar átláttad, hogy ennek ellenére mégsem stimmel valami bennük, közöttük.

Krisztus követői között pedig krisztusi szeretet van és nem az, amiből egy idő után elege lesz az embernek a királyságtermekben, mert mű, megjátszott, betanult, és így sajnos hazug.

A többi kérdésedre is lesz válasz, sőt vannak kapcsolódó cikkek is a blogon.

2017.04.01. 07:14:25

@Inspicio: Köszönöm a válaszodat!

2017.04.01. 07:15:19

@Jónás_: Köszönöm a válaszodat!

2017.04.01. 07:29:23

FELHÍVÁS!!!
Képzeljétek el hogy voltam gyülekezetben és az egyik testvér arra buzdított hogy segítsek az egyik rokonomnak megismerni őket(a rokon enyhén ellenzi mert ateista). Azt mondta:
"Amikor megvan a jó pillanat hozd fel a témákat és ha a válasza nem ütközik a tanítással, akkor dícsérd szinte mindegy hogy miért csak MINDIG dícsérd.
Tanulmányozásnál már ezt én is kíszúrtam hogy minek dícsérnek ennyit (engem már szószerint ZAVART persze nem mondtam meg nehogy megbántsam).
Valimire mondta,hogy milyen ügyes vagy meg hogy jajj te nagyon ügyes vagy.
Erre én:Persze,nagyon-nagyon ügyes.(persze ebben leírva nem érződik a szarkazmus és az irónia)
Meg tényleg állandóan ölelget valaki és multkor mikor hazajöttem még hosszú órákkal uttána is éreztem a parfümét.
Amúgy a gyüliből örülök ha 7-8 nevet tudok,a többi be sem mutatkozott.

2017.04.01. 07:32:25

Van mégegy megfigyelésem!!

2017.04.01. 07:44:45

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos: Nem tartjátok érdekesnek azt hogy a tanú filmekben minden fehér és ázsiai ember igen jó színvonalon él???
A fekete emberek is míndíg valami rikitóba öltöznek de hát ott az nagyon szép-nek számít.
De amúgy a konkrét filmben jómodú emberek játszanak akik nagyjából fiatalok,egészségesek,erőssek.
Pedig a valóságban 200 tesvérből 1 él jó szinvonalon a többi rossz szinvonalon él (személyes tapasztalat pár év csupán).
Tehát mindenkit úgy befolyásolnának hogy még a filmekben is míndíg jó anyagban vannak aztán ezt levetítik a népnek. Azok meg nem kapnak vérszemet hogy jéé a filmben milyen gazdagok nekünk meg alig futja valamire mert 4órát dolgozunk jó esetben (valamikor meg nem is dolgozunk) uttána mint a "koldusok" állunk a köztereken meg hírdetjük a jó hírt(meg egyg csomó másik dolgot de az lényegtelen mert a jó hír annyira jó hogy ellensúlyozza a többit)?

tikikus55 2017.04.01. 09:50:27

@Inspicio: Isten létezését viszonylag könnyű bizonyítani. Ki kell indulni a matematikában elfogadott "Reductio ad absurdum" módszeréből, azaz egy állítást igaznak tételezek fel és ezáltal lehetetlen eredményre jutok.
tehát: Ha isten NINCS, akkor:
MINDEN rendezetlen kellene legyen, hiszen BÁRMELY rendszer fenntartás nélkül kaotikussá válik.
Az anyag ÖRÖKKÉ volt, NEM keletkezett.(Tudomány bizonyította, hogy NEM így van!!)
NINCS erkölcs, NINCS lelkiismeret. ( Látszik a ma társadalmán, amely ezt elnyomja MINDEN módon, de teljesen mégse tudja)
NINCSENEK állandók, állandó törvények, a világegyetem megismerhetetlen.
NINCS egzakt tudomány, ami leírhatná a létezőt.
NEM voltak próféták, Jézus NEM létezett, az összes szemtanú hazudik, MINDEN mártír őrült volt és feleslegesen halt meg.
Ha Jézus nem létezett, és nem tette azt, amit a Biblia ír, akkor SENKI az ókorban NEM létezett, mert az Ő létezése a LEGJOBBAN bizonyított!
Tetteit még ELLENSÉGEI SEM vonták kétségbe.
NINCSENEK beteljesedett próféciák ( ezt még Jézus ellenségei se állították)
Ezen állítások világosan megmutatják, hogy Isten NEM léte lehetetlen, mert lehetetlen következményekre jutunk ezáltal.

Inspicio 2017.04.01. 12:50:40

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos: Dehogy nem! Legalább is én. Meg mindenki tökéletes olyan mintha egy reklámból lépett volna elő. Vagy egy filmből.

Inspicio 2017.04.01. 12:56:20

@tikikus55: Én ezt tudom, de van aki ezt mégsem fogadja el bizonyítéknak.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.04.01. 17:53:24

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:

Szervusz!

Köszönjük szépen az üzeneteidet. Megkérdezhetem, hogy mióta tanulmányozol Jehova Tanúival? :)

2017.04.01. 18:19:47

@Columba: Közel 2 éve (sajnos ebben nem tudok konkrét időt mondani).
Most a Tartsátok meg magatokat isten szeretetében c.könyvet tanulmányozom. Kb a könyv negyedénél vagyunk.

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.04.01. 19:49:32

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:

Érdekes nicknevet választottál magadnak. :) Egy pillanatra azt hittem, hogy a fenti cikk írója írt kommentet, de aztán láttam, hogy te nem lehetsz ő.

Nem tudom, mit gondolsz a levélíró történetéről?

És hogy tetszettek a válaszok, amiket kaptál? :)

2017.04.01. 20:22:41

@Columba: A levél írot a vakságon kívűl, hasonlóak és vagy ugyanazok a tapasztalataim.
A katolikus biztosan világméretű volt,én nem így tudom.
Egyébként olvastam a "Az eddigi legroszabb kongreszus" c. irományokat és engem mikor néztem szabályszerűen boszantott főleg a sergej-es.
Szinte ugyanazokat gondoltam magamban én is(mint ami az irományban szerepelt) uttána meg mikor vége lett egy szóval sem mondtam akik kikérdeztek hogy nem tetszett volna.De mátol meondom az igazi véleményemet!
Például mikor megyek tanulmányozni direkt úgy válaszolok majd hogy pl:
Mi índit téged arra hogy betartsd xy alapelvet?(kérdezi a tanítom)
Én meg:Hát a szeretet (meg az adott válasz,és hozzáteszem a végén ja és meghalni sem szeretnék úgyhogy a félelem is.
És láttam az arcán hogy most "megfogtam".

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.04.01. 23:45:51

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:

Megpróbálok Inspiciohoz hasonlóan pontokba szedve válaszolni neked. :)

1. A Tanúk világméretű munkája valóban egyedülállónak tűnik. Ha azonban egy vizsgálódó kritikus személy benéz a színfalak mögé, akkor nem egy esetben tapasztalhatja, hogy az "egyedülálló" munka mögött valójában már hosszabb ideje finoman kozmetikázott adatok és grafikonok állnak, amik gyakran csupán az egyedülállóság meggyőzőző látszatát hordozzák magukban, semmint valódi teljesítményt.

A jelen katolikus egyházzal nagyon sok probléma van, de azt hiszem ebben az összehasonlításban az ős- és óegyházat lenne helyes összehasonlítani Jehova Tanúival (mondjuk az első 4-5 évszázadot), és egy ilyen elemzés az arányok és elvégzett munkák tekintetében nem biztos, hogy igazán kedvező lenne Jehova Tanúira nézve. Még akkor sem, ha azokból az időkből nem állnak rendelkezésre olyan biztosnak tűnő számadatok, mint manapság.

2. A küszöbön álló Armageddon messze nem csak a Tanúk tanítása, sokan mások is így hiszik már hosszú ideje. Ebben tehát a Tanúk nem egyedülállók, sokkal inkább a kereszténység bizonyos irányzatainak "potyautasai", ha mondhatom ezt így. Sajnos ezzel a tanítással nagyon könnyen vissza is lehet élni, de ez önmagában semmit sem mond el ennek a tanításnak az igazságtartalmáról (sem). Ha érdekel, zavarba ejtően sok különböző apokaliptikus forgatókönyv van, de talán éppen ezért érdemes lehet óvatosan bánni velük.

3. Erre csak annyit mondhatok, hogy ezt hívják illetéktelen befolyásolásnak, és sajnos sokkal többen élnek ezzel a módszerrel, nem csak a Tanúk.

4. Ez értelmezés kérdése. A vallás szóhoz elég sok negatív felhang is társul. Az evangéliumi kereszténység szívesen fogalmaz úgy, hogy szembeállítja a vallást az evangéliummal. Ennek ellenére a keresztény, vagy bármely más hit *megvallásának* léteznek elfogadható keretei, különösen akkor, ha nem azzal kezdi valaki, hogy miért az övé az "egyedül igaz vallás"...

A zárójeles kérdésedre annyit mondanék, hogy igen szomorú lenne, ha így lenne...

5. A Jehova szó valóban teológiai műszó, amit a katolikusok hoztak létre, de ettől még a JHVH, vagy YHWH által jelzett ószövetségi istennév egy valóban létező Istent takarhat. A legtöbb keresztény hisz az Ő létében, és sokan abban is hisznek, hogy ez az Isten Jézusban testet is öltött.

Nem hiszek viszont abban, hogy Istennek létezne bármilyen szervezete a Földön, ezt a Tanúk is csupán erőltetett teológiai levezetések után tudják létrehozni a saját maguk számára. Szerintem semmilyen vallás léte nem bizonyíthatja Isten létezését. Isten nyilván hagyhat magára utaló nyomokat az emberek számára a teremtett világban és kijelentései által, de ezen nyomok értelmezése és a bennük való hit az emberek dolga...

6. Én úgy látom azért, mert alapvetően törvények és parancsok alapján gondolkodnak és ezek alapján akarnak kapcsolatban lenni Istennel. A Bibliából mindenhonnan kiveszik a nekik megfelelő dolgokat, mindkét szövetségből, és így egy különös, "két szövetség közötti" vallást hoztak létre a maguk számára. Az Ószövetség alapja pedig vitathatatlanul a feltétlen engedelmesség volt Isten felé. A Társulat ezt az engedelmességet a Tanúktól ma lényegében önmaga számára veszi igénybe. Így nem csoda, ha a legtöbb Tanú szigorúan veszi a hitét...

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.04.02. 14:27:50

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:

Szervusz!

Még annyi jutott eszembe így utólag, hogy talán igazságtalannak tűnhet 4-5 évszázad eredményeit összehasonlítani kb. 138 év történéseivel, de ha hozzá figyelembe vesszük azokat a technikai feltételeket, amik akkoriban, nagyon régen adottak voltak a jó hír terjesztéséhez, és amik a 19-21. században adottak voltak, akkor már talán nem tűnik majd olyan egyoldalúnak ez a felvetés.

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a Tanúk hányféle "jó hírt" terjesztettek ezalatt az idő alatt, miközben a régi keresztények "mennyit"...

Mit gondolsz? :)

2017.04.02. 15:37:20

@Columba: Na ez már eléggé igaz!
Egyébként valamelyik cikk foglalkozott ezzel hogy hány jóhirt préfikálnak(sajnos ősszemosodik).
Esetleg ha a cimét leírnád az jó volna.
Ja meg emlékszem volt egy erdélyi tapasztalat is az is nagyon tetszett.
Ja és a legérdekesebb a Nemzedék-es dolog kérdem én ha már más dolgokat meg tudnak oldani (nezebbeket) akkor miért nem tudják ősszeszámolni az idős felkenteket ???
És ugye az is tetszett hogy a vér átömlesztésre nem is adhattak az ókorban tiltást hiszen nem is ismerték mi is az. Meg a saját vérünket mi a bánatért nem lehet eltárolni??? (Erre 2 keresztény ember is azt tudta mondani ráadásul az eggyik vén hogy "az már nem olyan" erre én nem olyan,hát akkor milyen és csak kussoltak )

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.04.02. 19:36:47

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos:

Jehova Tanúi Isten Királyságának eljövetelét számos alkalommal konkrét időpontokra várták. A jó hírük hirdetéséhez tehát egy bizonyos időpont szervesen hozzákapcsolódott, sőt egész kampányok épültek rájuk. Erről olvashatsz pl. Az Őrtorony Társulat és a szellemi hatalom című cikksorozatban, amely nemsokára véget ér majd nálunk.

jehovatanui.blog.hu/tags/Ronald_Frye

A nemzedékről és a vérkérdésről is számos cikket találhatsz a blogon, az oldalsó címkék között találod őket. :)

De általában minden tanításbeli változást (új világosságot) is igen nagy súlyúnak tartanak, mintha azok az evangélium lényegéhez tartoznának, miközben a régi tanoktól diszkréten megszabadultak. Ebben csak nemrégiben történt egy érdekes változás, amiről Jónás írt pár hete:

jehovatanui.blog.hu/2017/02/09/a_vezetotestulet_tevtanitasainak_listaja_a_hivatalos_honlapon

Columba · http://jehovatanui.blog.hu/ 2017.05.10. 23:47:13

A cikket átadtam az eredeti szerzőjének. :)

Szabó Józsefné 2018.01.01. 12:11:51

Annak a kedves tanúlmanyozonak szeretnek irni aki farmerben es ingben szertne osszejovetere menni hogy nagyon sajnalom hogy abban hagyta a tanulmanyozast mert igy nem ismerhete meg az igaz isten szavat es nem jutott el a sziveig a tanitas remelem mig kerezsgel hogy melyik gyulekezet az ami ahova szertne jarni megint vissza fog terni ehez a tahoz mert ez az egy igaz vallas csak utanna kellene jobban nezni es ponzossabban tanulmanyoni abibliat csak azt tudom javasolni onnek ne adja fel olvasa es tanulmanyon higye el a ja ara fog valni! Önzrtlen szeretettel:szabóné.

a századik juh 2018.01.01. 13:01:28

@Szabó Józsefné: A legnagyobb tisztelettel, testvérnő:

„nem úgy lát az Isten, ahogy az ember lát. Az ember ugyanis azt nézi, amit a szeme lát, Jehova ellenben azt nézi, hogy milyen a szív” [1Sám 16:7].)

Mi szükség tehát az öltönyre és a nyakkendőre? A testvérek több, mint fele nem is hord már.

A mostani kiadványok elején is sok a nyakkendőmentes testvér.

Ha Urunkat a szívünk érdekli, akkor az embereknek történő megfelelés miatt kellenek a HIVALKODÓ öltözetek , amik egyre inkább elszaporodnak a gyülekezetekben.

Szabó Józsefné 2018.01.01. 18:54:58

@a századik juh: Tudom hogy jehova a szìvek vizsgálòja, de tiszta és egyszerű őltözetünkkel, a tiszteletünket felyezzük ki iránta és azt hogy menyire szeretjük őt. A másik legfontosabb dolog a viselkedésunk melyel példát kell mutatnunk ember társainknak' hogy soha ne hozzunk szényent jehova szent nevére.Testvéri szeretettel:Szabòné.

a századik juh 2018.01.01. 20:01:17

@Szabó Józsefné: A gyülekezetemben több testvér is kéményseprőként dolgozik, testvérnő, köztük vének is. Mivel 4 gyülekezet használja a termet, így az összejöveteli időpontok évente változnak, hogy igazságos legyen, mondják. Lényeg: kéményseprőink közvetlen a munka után éppcsak odaérnek első programra. Munkásruhában, ráadásul tudjuk, némi babona is övezi a kéményseprőket. Minket ez nem zavar. Annyi mindent elnézünk a testvéreknek, de a zakón nem tudunk túllépni? Ha farmerba megyek, szégyent hozok Jehova nevére? Az Újvilágba férfiak csak öltönybe-nyakkendőbe léphetnek be és lesznek? Úgy látod, az emberiségnek arra van legjobban szüksége, hogy öltönyt-nyakkendőt hordjanak?

Jézus Urunk ugye nem lógott ki a szomszédai közül a hivalkodó, egyes esetekben már ripacs öltözékével, erősíts meg...

Félre ne érts: felveszem én is, ha kell, de ugyanakkor tudom, hogy semmilyen öltöny nem fedi el a bűneimet a Szívek vizsgálója előtt, emiatt néha képmutatásnak érzem. És szerintem eltereli a figyelmet az üzenetünkről.

2018.01.01. 20:23:59

@a századik juh:
Nálunk a lényeg az, hogy legyen rajtunk JW.orgos kitűző legalább egy, de inkább kettő. A másodikat ki lehet váltani feliratos tollal, tableten vagy táskán lévő matricával, esetleg kulcstartóval. Testvérnőknél a JW.orgos hajcsat, illetve fülbevaló elfogadott. :-)

Fiatal tanulmányozó 2018.01.01. 20:25:58

@a századik juh:
Kedves Századik! :) Nagyon jól összefoglaltad a gondolataim, így nem is szaporítanám tovább a szót, de még csak annyi, hogyha Jehova a szép öltözéket akarja mindenhol, akkor az otthonunkban is legyünk öltönyben illetve szoknya habosbabos blúz kombinációban. :) Kedves Szabóné: Egy farmer és felső is lehet egyszerű és tiszta, nőként szerintem nem annyira fontos a szoknya, mert ez valójában az emberi szemeknek fontos csak, Istennek jók vagyunk egy farmerben is. Ha valaki elfogadja önmagát farmerben is, akkor nem érzi magát jobban egy szoknyában se. Miért baj az, ha nem akarok egy gyülekezetben olyan ruhában feszengeni amiben nem érzem jól magam? :) Elnézést ha picit csípős voltam, nem annak szántam és senkit se akartam megbántani. :)

Szabó Józsefné 2018.01.01. 21:28:49

@Fiatal tanulmányozó: szerintem nem feszengeni járunk a gyülekezetbe hanem eőadásokat halgatni és tanúlmányozni tudom hogy jehovának nem az a fontos hogy milyen ruhában vagyunk hanem az hogy mklyen a szivünk állapota ès hogy hogyan tudunk az ő irányadò mértékei szerint élni mindenki maga döntse el hogy higy kìván meg jelenni a saját gyülekezetében.
süti beállítások módosítása