EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 7. rész/2

2016.09.13. 23:00 | Johnny Joker | 15 komment

- 45 -

„Nézd azt a Cadillacet az utca túloldalán – én adtam Knorrnak, és kaphat bármikor még egyet, ha akar.”

Egy másik tapasztalat, ami megkérdőjeleztette velem, hogy az Őrtorony Társulat Isten szervezete, Anton Koerberhez kapcsolódik. Még most is emlékszem apámra, amikor az 1935-ös Washington D.C. –ben megtartott kongresszus után beszélt róla. Koerber volt felelős a hangosító berendezésért a kongresszuson és valami okból kifolyólag összerúgta a port Rutherford bíróval. Amikor Anton visszatért a Bételbe, úgy találta, hogy kitették az épületből, és kiközösítették a Társulatból. Visszatért az ingatlanüzletbe, nagyon sikeres volt, és vagyont gyűjtött. Egészen 1952-ig minden, amit hallottam róla, az rossz dolog volt. Ő volt az a férfi, aki hitetlen szolga volt, aki szembe ment Isten teokratikus szervezetével, és akit ennek eredményeként kiközösítettek.

1952-ben Anton Koerber kapcsolatba lépett a Társulattal, és elmondta a felelős személyeknek, hogy teljes időben szolgáló úttörő akar lenni. Első kérését visszautasították múltbeli lázadása miatt. Ezután megjelent a Bételben és T. J. Sullivan azt mondta nekem, hogy menjek le a hetedik emeleten lévő előcsarnokba és tegyem világossá előtte, hogy nem lehet úttörő. Lementem, hogy találkozzam Koerber úrral, és egy idős férfit találtam ott, aki nem volt jól. Megkérdezte tőlem, ki lehetne-e őt nevezni úttörőnek. Ismételten elmondtam neki, hogy ez lehetetlen, a múltban történtek miatt és a következőt javasoltam: „Tudod Anton, ha te tényleg szereted Jehovát, akkor szolgálhatod Őt annyi órában, amennyiben akarod, mindenféle kinevezés nélkül is. Tőled pusztán a kinevezést tagadták meg, nem a szolgálat kiváltságát.”  Ő nem volt elégedett ezzel a válasszal, és jelezte, hogy tovább fogja vinni ezt az ügyet. Amikor megrázta a kezemet egy tízdolláros bankjegyet hagyott benne.

Jelentettem T. J. Sullivannek, hogy Anton nem volt elégedett a válaszommal és leszögeztem, hogy az a kívánságom, hogy ezen túl valaki más beszéljen vele. Így aztán A.H. Macmillant küldték, hogy adja át ugyanazt az üzenetet. Részt vettem a Macmillan és Koerber között lezajlott összejövetelen. Keményen „le lett hordva”. Koerbernek meg lett mondva, hogy ő egy önző ember, aki csak egy címet akar, és hogy nem fogja megkapni. Ha tenni akar valamit, gyülekezeti hírnökként szolgálhat. Macmillan sokkal szigorúbb volt nálam.

Egy vagy két nappal később, amikor bementem a Bétel ebédlőjébe vacsorázni megdöbbentem, mert ott, az N.H. Knorr melletti helyen Anton Koerber volt jelen, mint az Ő vendége. Az étkezés után úgy távoztam a helységből, mint aki nem hiszi el, amit épp látott. Bementem az előtérbe és akkor Koerber odahívott és kimutatott az ablakon keresztül egy új autóra, amelyik a járdaszegélynél parkolt és azt mondta: „Nézd azt a Cadillacet az utca túloldalán – én adtam Knorrnak és kaphat bármikor még egyet, ha akar.” Néhány évvel később, amikor erről a tapasztalatomról beszéltem G. Russell Pollocknak, ő elmondta, hogyan közeledett Koerber a „Dawn Bible Students” („Hajnal Bibliakutatók” – Russellita „szakadár” csoport, amely a Rutherford-korszakban vált ki a Bibliakutatók közül, mivel továbbra is szigorúan ragaszkodtak Charles Taze Russell eredeti tanaihoz. Ma is léteznek, néhány tízezer taggal, heves ellenfelei Jehova Tanúinak – a ford.) csoporthoz 1951-ben, röviddel azelőtt, hogy kapcsolatba lépett az Őrtorony Társulattal. Ezt a tájékoztatást Pollock egy 1971. november 15-én kelt levelében írta le:

- 46 -

…Anton Koerber küldött egy 2.000 dolláros csekket a „The Dawn”-nak (a szakadár „Russellita” szervezetnek – a ford.) és kérte, hogy megbeszélést folytathasson a „Dawn” megbízottaival. Ezt a találkozót az 1951-ben megtartott Országos Kongresszusunkon hoztuk létre vele. Ő pénzt ajánlott a „Dawn”-nak, amennyiben ők megalakítanának egy olyan szervezetet, amely felépítésében hasonló Jehova Tanúi Szervezetéhez. Ami azt jelentette, hogy egy központi Főhivatalból ellenőrzik. Ezt a vitát különböző időpontokban tovább folytatta telefonon floridai otthonából. Mi természetesen nem fogadhattuk el együttműködésének feltételeit. Amint Bill kijelentette: „a „gonosz szolga” visszautasította Koerber megvesztegetési kísérletét, de a „hű és bölcs” elfogadta azt. Az előzőekben említett dolgok igazak és bizonyíthatóak. (Lásd a teljes levelet a 3-as számú illusztráción.)

            Ennek a beszámolónak a tanulsága azonban még az előzőeknél is jelentősebb. Anton Koerbert, akit elutasítottak, mint úttörőt, ami egy viszonylag jelentéktelen pozíció, körzetszolgává (a körzetfelvigyázó akkori megnevezése – a ford.) nevezték ki, egy olyan beosztásba, amelynek a betöltésére rendszerint a hithű úttörők soraiból választottak ki embereket! 1953-ban Koerbert tették meg a Yankee Stadionban megtartott nemzetközi kongresszus elnökévé. 1967. november 19-én halt meg és az 1968. május 15-i Őrtorony közölte „ANTON KOERBER élettörténetét, amint azt barátai elmondták” (313-318. old.) (A cikk gyorsan átsiklik az 1935 és 1952 közötti időszakon, egyetlen mondatba sűrítve azt, amely semmilyen utalást nem tartalmaz arra vonatkozóan, hogy valójában mi történt akkor.)

            Az Őrtorony róla szóló története hangsúlyozza, hogy „kivételesen nagylelkű volt anyagi vonatkozásban…” (318. old.) A Dodger Stadionban megtartott beszédében (1983. július 22-én) Franz alelnök valójában példaként használta fel Anton Koerbert, mint olyan embert, „aki látta annak szükségességét, hogy a szellemi értékekre koncentráljon, és hithűen követte az Úr Jézus Krisztus lábnyomait.” Meg lett dicsérve azért, mert elutasított egy olyan üzleti lehetőséget, amelyik egyetlen év alatt egymillió dollárt hozhatott volna számára. „Miért? (utasította el – a ford.) Azért, mert nem akarta megszakítani a Jehova Istennek végzett teljes idejű szolgálatát.”

            A tények azt mutatják, hogy Anton Koerber ugyanolyan boldog lett volna a Dawn Bibliakutatókkal is („gonosz szolga”), mint az Őrtorony Társulattal („hű és bölcs”), amennyiben nyilvános tapsviharban részesülhetett volna.

 

„Nem volt semmilyen alapom a bizonyíték objektív kiértékelésére. A vezérelv a Társulat álláspontjával való összhang volt.”

            A Szolgálati Osztályon végzett munkámon kívül – amit korábban már megtárgyaltunk – megbíztak azzal is, hogy kutatásokat végezzek bizonyos cikkek vonatkozásában, és ebben a minőségemben Bill Wheeler, a Kiadói Bizottság tagja irányítása alatt dolgoztam. Milyen képesítéseim voltak az ilyenfajta munkára? Semmilyen. Gyakran minden, amit egy adott témáról tudtam, annyi volt, amit azáltal voltam képes megszerezni, hogy elolvastam különböző feldolgozásait. Nem volt semmilyen alapom a bizonyíték objektív kiértékelésére. A vezérelv a Társulat álláspontjával való összhang volt. Ha az anyag egyetértett azzal, fel lett használva; ha nem értett egyet, el lett utasítva. A Főhivatalban végzett megfigyeléseimből azt a követ-

- 47 -

  1. sz. illusztráció

 

F: Gordon Russell Pollock

627 N. Foothill Road

Beverly Hills, Calif.,  90210

  1. november 15.

 

Címzettek: Mr. és Mrs. Carl R. Howell

                    Route One

                    Saylorsburg, Pennsylvania

Kedves Testvér és Howell Testvérnő!

            Úgy negyven év telt el azóta, hogy láttuk egymást ott kinn, azon a farmon, Kunkletown mellett. Ezt a levelet valójában lányod, Joan és vejed, Bill (Cetnar és felesége – a ford.) kívánságára írom meg. Egy mostanában lezajlott beszélgetésben Anton Koerber lett megemlítve. Bill utalt arra, hogy mi történt 1951-ben, amikor ő a Bételben, a Szolgálati Osztályon volt. Anton Koerber azt kívánta a Társulattól, hogy nevezze ki őt úttörőnek. Billnek azt mondta Sullivan testvér, hogy Anton Koerbert nem lehet kinevezni úttörőnek a miatt, ahogyan 1935-ben a Társulattal szemben viselkedett. Bill elmondta ezt a tájékoztatást Anton Koerbernek és azt javasolta neki, hogy szolgálja az Urat annyi órában, amennyiben csak lehetséges, de az „úttörő” cím nélkül.

            Anton továbbvitte az ügyet és kapcsolatba lépett N.H. Knorral. Anton megajándékozta Knorrt egy új Cadillackel és hamarosan kinevezték körzetszolgának. (a körzetfelvigyázó akkori megnevezése – a ford.) Anton, amikor Bill-lel találkozott a Bétel előcsarnokában, azt mondta: „Nézd azt a Cadillacet az utca túloldalán – én adtam Knorrnak és kaphat bármikor még egyet, ha akar.” A rákövetkező évben ő volt a Yankee Stadionban megtartott Kongresszus elnöke. (elnöklő felvigyázója – a ford.)

            Ezt követően én azt mondtam Billnek:” Hadd tegyek hozzá egy másikat a te történetedhez.” Ugyanabban az évben Anton Koerber küldött egy 2.000 dolláros csekket a „The Dawn”-nak,(„A Hajnal” – a Russellita szervezet neve – a ford.) és kérte, hogy megbeszélést folytathasson a „Dawn” megbízottaival. Ezt a találkozót az 1951-ben megtartott Országos Kongresszusunkon hoztuk létre vele. Ő pénzt ajánlott a „Dawn”-nak, amennyiben ők megalakítanának egy olyan szervezetet, amely felépítésében hasonló Jehova Tanúi Szervezetéhez. Ami azt jelentette, hogy egy központi Főhivatalból ellenőrzik. Ezt a vitát különböző időpontokban tovább folytatta telefonon floridai otthonából. Mi természetesen nem fogadhattuk el együttműködésének feltételeit. Amint Bill kijelentette: „a „gonosz szolga” visszautasította Koerber megvesztegetési kísérletét, de a „hű és bölcs” elfogadta azt. Az előzőekben említett dolgok igazak és bizonyíthatóak.

            Remélem, levelem jó egészségben talál Benneteket, és kérlek, írjatok nekem bármikor, mert boldog leszek, ha hallhatok felőletek.

                                                                                             Tisztelettel: Az Ő kegyelméből 

                                                                                            Gordon Russell Pollock Testvér          

- 48 -

keztetést vontam le, hogy a képesítéseknek ez a hiánya jellemezte a szerkesztőségi dolgozók többségét. Legtöbbjüknek nem volt a középiskolánál magasabb képzettségük. Ez a Társulat elnökére, N.H. Knorra is igaz volt, aki a középiskola elvégzése után mindjárt belépett a Bétel-szolgálatba és végigjárta a szamárlétra fokait. A Tanúkat nem biztatják arra, hogy nem-Tanúk által írt könyveket olvassanak, mivel nekünk azt mondták: „Ezeket világi emberek állították össze.” Nemrég az egyik kongresszuson, amely Inglewood főterén lett megtartva Kaliforniában, egy előadás lett megtartva, ahol a Tanúknak A.D. Schroeder (a Vezető Testület egyik tagja) azt mondta, hogy nekik nem ajánlott nem-Tanú kiadványokat olvasniuk, mert ez órákat venne igénybe idejükből, amit jobban tölthetnének el Tanú-anyagok olvasásával, vagy a szolgálatban. Azt mondták nekik, hogy ha ezek a könyvek bármi értékeset tartalmaznak, akkor azt a Társulat ki fogja szedni belőlük, össze fogja tömöríteni és átad nekik majd valami olyat, amit pár perc alatt elolvashatnak. Ez valójában a cenzúra egy ravasz formája volt, mert az már ismert dolog volt, hogy semmilyen könyvet, amelyet volt Tanúk írtak a Társulatról, nem szabad elolvasni. A Tanúkat arra korlátozták, hogy semmi mást ne olvassanak, csak Őrtorony-anyagokat.

            A kutatási témákon kívül dolgoztam a Teokratikus Szolgálati Iskola beszéd-vázlatain is. 1951 és 1952 folyamán havonta egy cikket írtam az „Informant”-ba (Informátor - most „A Mi Királyság Szolgálatunk”-nak nevezik). Mivel rajta voltam a Bétel-szónokok listáján, számos Királyság teremben tartottam beszédet és jó néhány nagy kongresszuson. Közel egy évig én írtam és rendeztem egy félórás programot a Társulat birtokában lévő rádióállomás, a WBBR részére.

cetnar4.jpg

T. J. Sullivan, s Szolgálati Osztály vezetője, aki azt mondta William Cetnarnak, hogy közölje Anton Koerberrel, "nem lehet úttörő".

Az Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek sorozat korábbi részei

A 7. rész, William Cetnar bizonyságtételének első része

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr4711703675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiterjesztett valóság 2016.09.14. 00:13:39

Bementem, aztán elmentem.
Miután újra bementem, egyből felmentem, utána meg lementem.
Fent is volt minden, meg lent is.
Ezért visszamentem.
Nem jött a lift, ezért gyalog mentem.
Ekkor rájöttem valamire: "Többet nem megyek gyalog a 95. emeletre."
Aztán jöttem-mentem.
Sokan jöttek velem szemben, de csak addig jöttek amíg odaértek hozzám, utána már mentek.
Én is mentem másokkal szemben, amíg oda nem értem hozzájuk, de utána már én is csak mentem.
Ez 1800-tól 2000-ig így ment.
Aztán rájöttem, hogy mindenki megy valahová, de nem ugyanoda.

Azóta csak nézem az embereket, ahogy mennek... valahová.
De még most sem értem...
Az emberek egy csoportja innen oda megy, míg emberek egy másik csoportja onnan idejön.
Mi lenne, ha mindenki ott maradna, ahol van?

Minek fluktuálni, nyüzsögni, zsizsegni, rohanni, egymással szembemenni, egymástól távolodni, egymás útját keresztezni úgy csinálva, mintha...

tikikus55 2016.09.14. 08:48:57

@kiterjesztett valóság: Antonioni, Jancsó, Juhász Ferenc...ez itt nem egy szürrealista irodalmi lap....Bár Jehova Tanúi elég szürreálisak!!De itt tények vannak, nem álmok!És MA IS ÍGY MEGY!!Csak nem feltétlen cadillac-et adnak...hanem csomgocskákat...

Régi harcos 2016.09.14. 09:47:38

"A tények azt mutatják, hogy Anton Koerber ugyanolyan boldog lett volna a Dawn Bibliakutatókkal is („gonosz szolga”), mint az Őrtorony Társulattal („hű és bölcs”), AMENNYIBEN NYILVÁNOS TAPSVIHARBAN RÉSZESÜLHETETT VOLNA."

Ez igaz lehet. Én is ismerek ilyen embereket, akik valamikor ki voltak közösítve, aztán vissza lettek fogadva és még 70 éves koruk fölött is "majd meg vesznek" azért, hogy a pódiumon állhassanak és ők oszthassál az észt. Igen, vannak ilyen beteg emberek, akik nem látják, hogy ebben a szervezetben a vén nem más, mint egy élő magnetofon, aki önállóan semmit sem tehet és lassan már azt is elő fogják neki írni, hogy milyen színű zsebkendőbe fújja az orrát. De úgy látszik, egyesek ezt fel sem képesek fogni, csak azt látják, hogy ők állhatnak a pódiumon és neki fognak tapsolni. Ebből is azt lehet látni, hogy annyifajta ember létezik, annyifajta betegség, lelki deformáció, hogy egyszerűen valóban igaz, hogy az ember nem képes más embereket irányítani. Ezért mondanak csődöt a politikusok is, de ugyanez nyilvánul meg JT körében is, meg a katolikusok körében (hiszen "eretnek"-üldözés is csak az emberek hülyesége miatt volt lehetséges), meg az egész világ erről szól. JT sem jobbak semmivel. Egyszerűen ahol sok ember van összegyűjtve, ott ilyen anomáliák lépnek fel. Talán JT szervezete akkor működne jobban, ha az alámerítkezőkkel IQ tesztet csinálnának, mert még alapszinten kéne kiszűrni azokat, akikkel úgyis csak problémák lesznek. De így egyetlen szervezet sem működik, mert mindegyik annak örül, ha sok ember van benne, mert a darabszám a fontos, nem a minőség. Ez a filozófia pedig a mostani ipari-technikai civilizáció filozófiája.

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 02:46:23

@tikikus55:

A tények közé belopni mindenfélét, hogy majd a tények elviszik a hátukon a többit (érzésélményeket, amik nem feltétlenül hívek, nem feltétlenül jók, és nem feltétlenül igazak), lehet?
Lehet.

„Tudod Anton, ha te tényleg szereted Jehovát, akkor szolgálhatod Őt annyi órában, amennyiben akarod, mindenféle kinevezés nélkül is. Tőled pusztán a kinevezést tagadták meg, nem a szolgálat kiváltságát.”

- Ez pl tény.
De Anton Antonovics Antonov, nem bírta elfogadni ezt a tényt - sem -, ahogy sok mást tényt sem.
Istent szolgálni, csak úgy, lehet?
Mint a szél!
Nincs elvárás.
Nincs feltétel.
Nincs alku.
Csak ismeret, és az ismeretből fakadó szeretet.
Műveltető képző módon.

A szeretet ad. Csak ad.
Vannak, akik úgy kapnak rengeteg szeretetet, hogy nem érdemlik meg, és vannak, akik éhezik, pedig megérdemelnék - mégis szeretetlenül halnak meg 8legalábbis ők úgy hiszik).
Nincs igazság ebben a világrendszerben! - ez is egy tény volt.

Istent szolgálni a nap huszonnégy órájában egy örök életen át kinevezés nélkül, lehet?
Lehet.
Hány angyalnak tudod a nevét, a címét (nem a lakóhely szerintit), akik évmilliárdok óta szolgálják Istent?
Persze ők ismerik egymást, de szerinted, egy a villongás köztük - hogy ki a nagyobb, a címzetesebb?...
Te tényleg nem bírod elképzelni, hogy Istent csak úgy, csak azért mert nagyon jó, szerethető és szolgálható?

Túlélem; feltámadok; örökké élek?
Jó.
Nem élem túl; nem támadok fel; nem élek örökké?
Így jártam.

A küzdés maga...
Megszületni, részt venni ebben a (saját)szerepjátékban?...
Mindenki a jóra törekszik, csak nem jól, és nem a jóért, de maga a küzdés megér egy misét.

Kicsit zavaros?
Akkor halássz a zavarosban.

---
Tények kettő.

Ha tényeket akarsz, és magasabb - nem egyel magasabb, hanem sokkal magasabb - szintre szeretnéd emelni a bibliatanulmányozásodat, feltétlenül szerezd be a Tanulmányozd a Szentírást Éleslátással című kétkötetes művet.

Apám, én lehidaltam.
Eddig nem használtam, nem olvastam bele még csak futólag sem, de most megtettem.
Eddig azt hittem mindent tudok, de rá kellett jönnöm, hogy semmit nem tudok...
Na jó, kicsit csúsztattam, mert ez nem így van.
Ott bukják az emberek, hogy azt hiszik, aki sokat tanul, az sokat tud, aki meg keveset tanul, az keveset tud.

De kérdem én, egy sokat tanult ember, aki hülyeségekre fecsérli el a sok tudását (húsz évig kutatott laboratóriumban, de nem talált semmit, majd húsz év után kiment a sivatagba - terepre -, és talált homokot... homokot találni a sivatagban, lehet? Lehet.), és még egy szöget sem tud beverni a Falba, az valójában mit tud?

Ugye nem baj, ha innentől kezdve keresztbe... nem érdekel ez a leíró-kiszínezett?

Béke!
milyen a világ békéje?
Ilyen:

kingofwallpapers.com/peace/peace-001.jpg

a századik juh 2016.09.18. 04:50:17

@kiterjesztett valóság:

Éleslátás, mi? A tavalyi kongresszuson tágra nyílt szemmel hallgattam a könyv beharangozóját, amelyet többre tartanak, mint a bibliát. Például hogy ha bűnbocsájtásért imádkozom, akkor Jehova elküldi egy szeráfját, aki tüzes szénnel leégeti rólam a bűnt, visszatér Jehovához, jelenti... na, így bocsáttatik meg a bűn az éleslátás szerint.

További jó olvasást hozzá!

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 05:17:06

Nem tudom miről beszélsz, sosem értettem.

Ha hinnél, mindennél jobban kívánnád, hogy tüzes szénnel égesse le,- beléd Isten az igazságot.

Kíméletlenül őszinte leszek:
Te nem hiszel Istenben, és ezért nem érted, és ezért jón rád a sok baj, és ezért nem lehetsz biztos a feltámadásodban, és ezért kétséges, hogy ha fel is támadsz, végül rosszul döntesz.
(Az egész életed arról szól, hogy megtanulj jól dönteni.)
Ami itt zajlik köztünk, az semmi... az menedék (de ezt te nem érzékeled), mert nem vagy képes tanulni a jóról semmit.

Forogsz/pörögsz a sajátodban.
Élni a halálodig.
És ennyi!

Ennyid van...
Ennyid maradt...

Képes vagy továbbgondolni?
Cáfolj!

a századik juh 2016.09.18. 05:33:45

@kiterjesztett valóság: Nem cáfollak! Téged fölösleges.

Úgysem értenéd azt sem (ha az eddigieket sem értetted)

hogy különbség van Isten és Jehova között.

Engedd meg, hogy felhívjam a figyelmedet a tegnapelőtti napiszövegre ennek bizonyításához:

A századik juh blogja
2016. szeptember 10. írta: a századik juh • Szerkesztés...
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Google+
Jehova tanúi és a bibliaversek kiforgatása, 144 000. rész .... avagy miről is szól a Héberek 13:15
hazudtunk.png
es16 88–98. o. - Vizsgáljuk az Írásokat! – 2016
Szeptember 16., péntek
„Ajánljunk fel. . . az Istennek dicséretáldozatot, vagyis az ajkak gyümölcsét, amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett” (Héb 13:15).

Amikor beszélünk másoknak Jehova szent nevéről, ilyen áldozatot mutatunk be. A siket testvéreink a jelnyelv segítségével dicsőítik Istent. Azok a hittársaink, akik nem tudják elhagyni az otthonukat, levélben vagy telefonon tanúskodnak, illetve a látogatóiknak beszélnek Jehováról. Hogy mennyit tudunk beszélni másoknak Jehova nevéről, és milyen mértékben tudjuk kivenni a részünket a jó hír hirdetéséből, az az egészségi állapotunktól és a képességeinktől függ. De mindig a tőlünk telhető legjobbat kell adnunk Istennek! (Róma 12:1; 2Tim 2:15). Jehovát önként és szeretetből dicsérjük (Máté 22:37, 38). Kétségkívül azt szeretnéd, hogy Jehova elfogadja a dicséretáldozatodat. Ezért kérdezd meg magadtól: „Vajon a tévé, a videojátékok, a sport vagy a hobbik akadályoznak abban, hogy érettebb kereszténnyé váljak?” w14 11/15 3:12–14

struccpolitika.jpg

Miért szebbek a homokszemek alulról, mint ez a látszólag teljesen rendben lévő teljesen teokratikus, és támadhatatlan napi szöveg?

Megfigyelhetjük, hogy a napi szöveg "Jehova szent nevé"hez köti ezt az írásszöveget, és habár a tanúk arra vannak buzdítva, hogy a bibliát is használják, meggyőződésem, hogy 2016 szeptember 16.-án a tanúk nagy százaléka azt hiszi, aznap egy Jehova nevéről szóló írásszöveg-magyarázatot olvastak.

Ne elégedjünk meg a látszattal, hanem vizsgáljuk meg, hogy úgy vannak-e azok a dolgok.

"Ezek pedig nemesebb gondolkodásúak voltak, mint a tesszalonikaiak, ugyanis a legnagyobb készséggel fogadták a szót, naponta gondosan vizsgálva+ az Írásokat,+ hogy úgy vannak-e ezek a dolgok."Cselekedetek 17:11

Mivel a betiltás alatt a még számmal "titkosított", napjainkban zömmel vezető pozícióban lévő testvéreink és hű követőik fennhangon állítják, hogy ők még a Károliból tanultak, és a Károliból alá tudják támasztani a szervezet összes állítását és tanítását, akkor legyen a Károli először....

vagyis másodszor, mert az az érdekes helyzet álltelő, hogy nagyon megéri összevetni a Watchtower napi szövegének ÚVF idézetét az ... ÚVF-el!

hol_a_biblia2.jpg

A napi szövegben így olvashatjuk a Héberek 13:15-öt:

"„Ajánljunk fel. . . az Istennek dicséretáldozatot, vagyis az ajkak gyümölcsét, amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett” (Héb 13:15)."

A valóságban az ÚVF-ben ez szerepel:

"Új világ fordításHéberek 13:15

15 Őáltala ajánljunk fel mindenkor az Istennek dicséretáldozatot,+ vagyis az ajkak gyümölcsét,+ amelyek nyilvános kijelentést tesznek az Ő neve mellett.+"

Megfigyeltük, hogy az ÚVF "eredeti" szövege mekkora metamorfózison esett át, amíg az egyik Watchtower kiadványból átkerült a másikba?

Csak a tényszerűség miatt:

A napi szöveg NAGYBETŰVEL kezdi az "Ajánljunk" szót, mégpedig idézőjelbe téve, ami hazugság, ugyanis ha az"eredeti" szövegből idéznénk ugyanezt, ott csak kisbetűs "ajánljunk" van.

Ezen felül a szervezet ezen "Jehova szent nevét" dicsérő írásszöveg magyarázata közben kihagyja az "eredeti"szövegben szereplő:

-"Őáltala"

és a

"mindenkor" szavakat.

Mindezzel azt akarja elérni a szervezet, hogy az óvatlan olvasó azt gondolja, ezzel a "Ajánljunk" szóval kezdődik az említett írásszöveg. Jól láthatóan jelzi a hiányzó "mindenkor" szavat az írásszöveg közepén pontozással, hogy lássuk, tisztességes, de ekkorra már régen csalt, hisz a mondat elején szereplő "Őáltala" szó hiányát nem jelzi ugyanígy, sőt! Azt a látszatot kelti, hogy nincs azelőtt semmi lényeges.....

aszazadikjuhblogja.blog.hu/2016/09/10/jehova_tanui_es_a_bibliaversek_kiforgatasa_144_000_resz_azaz_mirol_is_szol_a_heberek_13

Úgyhogy szerintem ez nem állja meg a helyét: "te nem hiszel Istenben"

Abban nem hiszek, hogy Jézus Krisztus neve helyett a Jehova névben lenne a megmentés, vagy hogy Jehovát, netán a watchtowert kéne követni ahhoz, hogy Jézus követöi legyünk.

tikikus55 2016.09.18. 08:42:19

@kiterjesztett valóság: Itt nem az a kérdés, mit mondott Cetnar Koerbernek...hanem az, hogy az akkori "pápát", Knorrt, a Társulat egyszemélyi elnökét, vezetőjét és istenét MEG LEHETETT VENNI EGY CADILLEC_ÉRT! És aztán az Őrtorony dicsőítette a vesztegetőt!Ma mennyi az árfolyam???

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 11:19:06

@tikikus55:

Kit nem lehet megvenni egy Cadillac-ért?
Persze sokféle Cadillac van.
A mostani Cadillac-ek a kutyának sem kellenek (legfeljebb a kutyaütőknek), de egy 1964-es Eldorado... az már, igen.

equipreview.com/wp-content/uploads/parser/1964-Cadillac-Eldorado-1.jpg

Balaton baby!

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 11:31:13

@a századik juh:

>>Nem cáfollak!<<

- És pont.

De aztán sokat írtál, vagyis cáfolsz.
Jó.
De az a kérdés, hogy valójában kit cáfolsz?
Engem lehet, sőt!
De van akit nem lehet.
Én is cáfolok mindenkit - akit lehet -, de van akit (akiket) sosem cáfolnék.
Lehetni lehetne, de ha a cáfolhatatlant is cáfolod, akkor mid marad?

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 12:11:50

Például i.e. 607

Kíváncsi voltam, hogy internet nélkül hová jutok.
Elővettem Josephus Flavius, A zsidók történet c. könyvet, és az Emberiség krónikája címűt.

Josephus 70 évről beszél. Ő már csak tudja, hogy miről beszél zsidóként, történetíróként, a helyet és az időt tekintve is belelátóként.
Az Emberiség krónikája i.e. 539-et ír, amikor is II Kürosz elfoglalja Babilóniát.
Josephus szerint, aztán megmutatták Kürosznak, hogy a Bibliában már 200 évvel előtte írtak róla, aki erre azt mondja: "De tényleg."
És azt is mondja: "Mivel a legfőbb Isten tett engem a földkergeség királyává meggyőződésem, hogy Ő ugyanaz, mint akit izraeliták népe imád."
Ezért végrehajtja győztes királyként Isten akaratát, és az elkövetkezendő években szabadon engedi a zsidókat, és még pénzt is ad nekik (felszólít másokat, hogy adjanak nekik), hogy újjáépítésék a templomot.

Szóval, szépen lassan eljutunk i.e. 537-hez.
Ha ebből visszaszámolsz 70 évet, milyen dátumhoz jutsz?
Innentől kezdve kezdődik az, hogy kinek hiszel (és kit cáfolsz).
A világi történelemnek - amit már oly sokszor megcáfoltak -, vagy Istennek?

A 70 az nem 50.
Tudod, nem mindegy, hogy 50 vagy 70 éves vagy.
50 évesként még megteheted azt, amit 70 évesként már nem.
Persze lehet, hogy tévedek, mert még nem voltam 70 éves, de láttam már 70 éveseket... láttam már olyanokat, akik láttak már 70 éveseket.
Mindenesetre a 70, 50-nel kevesebb, mint a 120.

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 12:27:32

A világ megmutatja, meg éljenzi a világ legöregebb embereit - bár csak ne mutatták volna!
Töppedt, összeaszott, csontjára fogyott, a szemüregükből kibambuló, Istenről semmit nem tudó emberek ők, akikkel csak többen vagyunk.
Ki a franc akar 120 évig élni így... ebben?
Látják a kölküket, meg kölkük kölkét, meg a kölkük kölkének a kölkét, ahogy szereznek... megszereznek mindent, amit tudnak, ami a képességükből telik.
Ez jó?

Tudod, a világ legpénzesebbjei a rossz példa erre.
Sokat szereznek, de még a sok is kevés nekik.
Még többet akarnak... mindent akarnak.
És mindenki ilyen a maga szintjén - mindenki mindent akar!

(persze leegyszerűsítettem, de a lényeg a lényeg)

kiterjesztett valóság 2016.09.18. 12:39:45

A szemeddel látsz, a szíveddel érzel...
A füleddel hallasz, az orroddal szagolsz, a kezeddel fogsz, a lábadon jársz, a hátadon szőr, a hasadon köldök.

www.youtube.com/watch?v=ZPdkvcD6QMY

Ha valami fáj, csak nekem mond el - vagy ne.

a századik juh 2016.09.18. 16:27:20

@kiterjesztett valóság:

"Például i.e. 607"

BÁRMILYEN történelemkönyvben utánnanéztél?

Hogy a tananyag mit tanít?

tikikus55 2016.09.18. 16:30:28

@kiterjesztett valóság: Lehet Téged meg lehet venni,k de csak a magad nevében beszélhetsz...
süti beállítások módosítása