EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 5. rész

2016.02.07. 20:30 | Johnny Joker | 50 komment

- 27 -

V.

ELHAGYTUK AZ „IGAZSÁGOT” AZ IGAZSÁGÉRT

Douglas Wiskow visszaemlékezése

 

       Ezt a bizonyságtételt nem annyira azért írtam, hogy kimutassam negatív véleményemet az Őrtorony Bibliatársulattal kapcsolatban, hanem azért, hogy lejegyezzem Jézus Krisztusnak adott pozitív válaszomat. Azt remélem, hogy az én tapasztalatom hasznos lesz azok számára, akik keresik az igazságot.

        1959-ben, 15 éves koromban elhagytam a szervezett kereszténységet, mivel úgy éreztem, hogy semmit se tud nekem felajánlani az élet értelmének keresése kérdéskörében. A szervezett vallás – ahogy én láttam – bűnös volt azokban a vádpontokban, amelyeket később Jehova Tanúi mondtak el nekem velük kapcsolatban. Bővelkedtek a képmutatásban, önelégültségben és a tétlenségben, továbbá számos vallásszervezet támogatta a kormányzatokat véres háborúk és más embertelenségek hosszú történelme során. Személyes vallásos tevékenységeim alkalmával nem volt kapcsolatom Jézus Krisztussal és úgy éreztem, hogy „az egyház” más területeken elszenvedett kudarca miatt nem az az eszköz, amely elvezethetne engem egy értelmes kapcsolathoz Istennel.

      Az elkövetkező tizenegy évben kerestem az igazságot és „Istent” számos úton és módon. Belekóstoltam a politikába, társadalmi ügyekbe, a drogokba, a keleti vallásba, filozófiába és a humanista pszichológiába. Ha valami azt állította magáról, hogy rajta keresztül vezet az út az igazsághoz és a valósághoz, én kipróbáltam. Minden őszinte és lelkiismeretes vizsgálódásom ellenére sem találtam rá erre az útra. Ezen tudományok vagy menekülő vágatok egyike sem töltötte be az űrt, vagy elégítette ki azt a szükségletet, ami bennem volt. Abban is kételkedtem, vajon Isten létezik-e. És biztos voltam benne, hogy a megmentés (bármi is az!), az valamilyen belső dolog az emberben, amit saját magamnak kell kimunkálnom. Úgy éreztem, ahhoz, hogy boldogságra találjak, mindössze annyi szükséges, hogy megfelelően kiműveljem magamat. Még ha én nem is tudom az összes választ, valaki más tudja. Mindössze annyit kell tennem, hogy megtalálom az illetőt.

      Életemnek ebben a szakaszában nagyon össze voltam zavarodva. Feleségem, Barbara, akit 1968-ban vettem el, gyakorló katolikus volt akkoriban, és folyamatosan arra ösztönzött, hogy járjak templomba vele, és tanulmányozzam a Bibliát egy pappal. Én ezt visszautasítottam, és egy idő után az én katolicizmus iránti kritikám kezdett rossz hatással lenni rá. Feleségem meg akarta érteni a Bibliát, és Istenhez akart vezetni engem, de csalódottá vált, mivel kísérletei, hogy ezt katolikusként megvalósítsa, kudarcot vallottak. Azután egy napon, 1970 nyarán egy Jehova Tanúja jött az ajtónkhoz, és én hajlandónak mutatkoztam arra, hogy meghallgassam ennek a csoportnak a nézeteit. Hamarosan megegyeztünk egy bibliatanulmányozásban ezzel a pártatlan (már ami feleségem katekizmusát és az én agnoszticizmusomat illeti) harmadik féllel, aki egy olyan szervezetet képviselt, amely néhány területen ugyanazokat a politikai és társadalmi nézeteket képviselte, mint mi.

- 28 –

            Így kezdődött a kapcsolatunk az Őrtorony Bibliatársulattal és Jehova Tanúi szervezetével. A Tanúk viselkedése példamutató volt, tisztán és visszafogottan öltözködtek, gyermekeik jól neveltek és engedelmesek voltak. Úgy tűnt, mindegyikük egy különlegesen meleg és baráti kapcsolatban áll a többiekkel, mindenkit „testvérnek” vagy „testvérnőnek” szólítanak. Visszatekintve már értem, milyen könnyen magához vonzott minket ez a szervezet, amely jogot formált arra, hogy ő az egyetlen szervezet a Földön, amelyet Isten „Szent Szelleme” irányít és az egyetlen szervezet, amely képes a Szent Iratok megértésére. (Őrtorony, 1973. július 1, 402.old.)

            A szervezetben eltöltött három évünk folyamán tantételeket és „igazságokat” tanítottak nekünk Őrtorony kiadványokból világos és logikus módon. Amikor kérdések merültek fel, más Őrtorony kiadványokat idéztek referenciákként, mivel azt állították, hogy az Őrtorony Bibliatársulat Isten „egyetlen kollektív csatornája, amelyen keresztül a bibliai igazság a földi emberekhez áramlik” ezekben az utolsó napokban. (Őrtorony, 1960. júl.15., 439.old.) Azt tanították nekünk, hogy teljes mértékben ragaszkodnunk kell a Társulat döntéseihez és írásmagyarázataihoz, mert Isten nekik adta a hatalmat népe fölött. (Őrtorony, 1972. május 1., 272.old.) Következésképpen, mivel el akartam nyerni az örök életet, elfogadtam és prédikáltam mindazt, amit nekem mondtak, még akkor is, ha nem mindig értettem teljesen azokat, avagy nem hittem bennük teljes mértékben.

            Ahhoz, hogy elnyerjem ezt az örök életet – mondták nekem – néhány dolog szükséges volt: 1./ Szorgalmasan tanulmányoznom kell a Bibliát, de csak az Őrtorony kiadványokon keresztül. 2./ Részt kell vennem minden héten az öt összejövetelen. 3./ Ahány órát csak tudok, részt kell vennem a szolgálatban. 4./ Csak más Tanúkkal lehetek barátságban. 5./ Meg kell keresztelkednem. (1973. július 20.-án kereszteltek meg a Dodger Stadionban.) Mindezen dolgoknak, és másoknak is hittel kell társulnia, mert az örök élet jutalmának elnyerése kemény munkát követel meg (Őrtorony, 1972. augusztus 15., 491-497.old.) Még a hit is a munkára vonatkozó szavakkal volt kifejezve (pl. „hitet gyakorol”, Jn 11:26 ÚVF).

            Miután három évig Jehova Tanúi voltunk, feleségem szüleinek fáradozása révén kapcsolatba kerültünk két „újjászületett” kereszténnyel, akik Jehova Tanúi voltak korábban (Edmund Gruss és Kenneth Guindon). Gruss úr kiadványai következtében és a Guindon úrral folytatott viták kapcsán szívembe zártam két olyan hitnézetet, ami megváltoztatta életemet.

            Először, hogy az Őrtorony Bibliatársulat nem Isten csatornája az igazság hirdetésére. Ahhoz, hogy valaki erre a következtetésre jusson, csak meg kell látnia azokat a hibákat és ellentmondásokat, amelyek a Társulat tanításaiban és prófétikus értelmezéseiben az évek során megfigyelhetőek. Továbbá, mivel ők prófétai módon Jehova (JHWH) nevében beszéltek, és amit mondtak, az nem következett be, az Őrtorony Bibliatársulat hamis prófétának minősül az 5Móz 18:20-22 meghatározása alapján. (1)

            Másodszor, az Őrtorony Bibliatársulat tanításaival ellentétben én úgy hiszem, hogy a megmentés Isten ingyen-ajándéka, amelyet mindenki számára garantál, aki elfogadja Jézus Krisztust Urának és személyes Megmentőjének, kizárva bármilyen és mindenfajta munkát (Róm 3:21,24; Jn 3:14-18). A megmentés nem található meg semmilyen szervezetben, az Jézus Krisztusban van (Csel 4:12).

 

1.) Lásd Edmund C. Gruss, Jehova Tanúi és a Prófétikus Spekuláció (Nutley, N.J.: Presbyterian and Reformed Publishing Co., 1972), 3.fej., amely a Tanúk álláspontjával foglalkozik Krisztus 1914-es második eljövetelére vonatkozóan.

- 29 -

             1973. október 18-án csütörtökön elfogadtam Jézus Krisztust Uramnak és Megmentőmnek, és meg lettem mentve (Csel 16:30-31). Másnap feleségem kérte Jézust, hogy jöjjön be életébe, és attól a pillanattól kezdve szabadok vagyunk Krisztusban (Gal 5:1). Odavittem a zavarodottságomat, félelmeimet, problémáimat, hibáimat és hiányosságaimat Jézushoz, és kértem Őt, hogy vegye át a hatalmat életem fölött. Igazi áldás, hogy élvezhetjük a kielégítő belső békét, amely a mi Urunk ígéreteiben való bizalomból és azok ismeretéből származik (Mt 11:28-30). Ő meghalt minden bűnömért – tegnap, ma és örökké! Ő teljes egészében kifizette az én adósságomat és ezért én nem tudom eléggé szeretni Őt (Jn 1:29) 1973. október 25-én megírtam a túloldalon olvasható levelet Jehova Tanúi Carpenteriai Gyülekezetének, megvonva szellemi közösségemet ettől a szervezettől. Szeretem ezeket az embereket és nagyon hiányoznak nekem. Ők kimagaslóan lelkesek és nagyon őszinték, de ugyanakkor azt is érzem, hogy tragikusan át vannak verve.

            Ha Te Jehova Tanúinak egyike vagy, akkor azért imádkozom, hogy ez a bizonyságtétel eredményezze azt, hogy még ma megvizsgáld hitnézeteidet, - most azonnal! Jézus szívednek ajtajánál áll és kéri, hogy bejöhessen (Jel 3:20). Ő az örök élet ajándékát ajánlja fel neked, és mindössze annyit kell tenned, hogy ezt elfogadod. Semmilyen feltétel nincs ehhez csatolva. Nem kell semmi mást tenned; valójában nem is tehetsz semmit. A megmentés nem jutalom – a megmentés ajándék (Róm 6:23). Tudom, hogy most már örök életem van, mint jelenleg általam birtokolt dolog (1Jn 5:11-13). Imádkozz, hogy Jehova – a Szent Szellem hatalmán keresztül – elvezethessen Téged a valóságos Igazsághoz – a mi Urunkhoz és Megmentőnkhöz, Jézus Krisztushoz (Jn 14:6).

- 30 –

1973.október 25.

            Kedves Barátaim,

 

            Sok ima teljes tanulmányozás és gondolkodás után hozom nyilvánosságra azt a döntésemet, hogy eltávozom Jehova Tanúi Carpenteriai gyülekezetéből és megszakítom a kapcsolatot az Őrtorony Társulattal is. Nem lettem tagja egyetlen más vallási csoportnak vagy szervezetnek sem. Döntésem inkább azon a személyes meggyőződésemen alapul, hogy a Társulat bizonyos hitnézetei és tanításai ellentétben állnak mind a Szentírással, mind az emberi logikával.

            Körülnézek és túl sok jó embert látok, akik szeretik Istent és elfogadják Jézust, mint az emberiség megmentőjét, és nem Jehova Tanúi. Ezért nem hihetem, hogy a megmentés csak azok számára válik valóra, akik részét képezik ennek a szervezetnek. A Biblia azt mondja el nekünk, hogy az örök életet a Jézus Krisztusba vetett hit által lehet elnyerni, és nem bármilyen szervezetben végzett hűséges szolgálat által. (Jn 3:15-17) Én igazán elhiszem Pál állítását, hogy mi Isten ki nem érdemelt kedvessége által, a Jézus Krisztusba vetett hiten keresztül vagyunk megmentve; és hogy a jó cselekedetek a megmentés eredményei és nem annak okai. (Ef 2:8-10)

            Nem hiszem azt, hogy egyedül „Jehova szervezete” képes megérteni a Szentírást. ( Lásd „Dicsérd Jehovát az Ő Népével”, Őrtorony, 1973. július 1. 402.old.) Nem fogadom el a Társulat összes olyan állítását sem, amelyek a Biblia prófétai és tantételekben megmutatkozó értelmezésére vonatkoznak. Tekintetbe véve a tantételek terén mutatkozó változtatásokat és az évek során a prófétikus találgatásokban megmutatkozó tévedéseket, nehéz, ha nem lehetetlen elhinni azt, hogy ez a szervezet van egyedül birtokában, avagy bármely módon vezetve Isten Szent Szelleme által. Ezen tévedések és változtatások fényében úgy találtam, hogy nem tudok bízni abban, hogy ez a szervezet döntsön tantételekről, vagy magyarázzon el egy próféciát nekem. Saját beismerésük szerint az Őrtorony Társulat tévedett a múltban. Honnan tudjam, hogy most nem tévednek?

            Mi mindannyiótokat nagyon szeretünk és hiányozni fog a társaságotok (úgy vélem, cselekedeteim kiközösítésemet fogják eredményezni), de nekünk az a szilárd meggyőződésünk, hogy Jehova Tanúi félre vannak vezetve az igazság és a megmentés keresésében. Feleségem és én többé nem veszünk részt összejöveteleken és ezennel megszüntetjük szellemi közösségünket Jehova Tanúi szervezetével.

 

            Tisztelettel:

           Douglas W. Wiskow

 

Fordította: Tikikus

Kapcsolódó írások:

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 1. rész, tartalomjegyzék

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 2. rész

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 3. rész

Edmund C. Gruss - Elhagytuk Jehova Tanúit - Személyes bizonyságtételek - 4. rész

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr718368954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a századik juh 2016.02.07. 20:43:00

Hihetetlen, mit összehordhattak akkoriban is, ráadásul ott konkrétan 1975-re mondták.

Mondták?

Vagy csak utaltak rá?

Van itt olyan, aki átélte ezt?

A mostani tanúk meg sem említik, akiktől ilyenről hallani lehet, az mind rebellis...

A folyóiratok a tagokra kenik...

Ti hogyan éltétek meg?

bubuka1964 2016.02.08. 09:58:17

Van egy idős ismerősöm, aki azt mondta, hogy 1970-es években, amikor ő fiatal volt, ezt az 1975-ös Armageddont annyira komolyan gondolták, hogy már a gyülekezeti imákban is meg volt említve. Akkoriban az szülei neki még azt is megtiltották, hogy futballozzon, mert hogy már csak egy kevés időt kell a kibírni, és majd az Új Világban futballozhatnak. Már negyven év eltelt, az akkori gyerek ma már nyugdíjas, de a Szervezet még mindig osztja az észt. Pedig már Nagy Babilonnak is régen le kellett volna omolnia. Hiába, az emberi butaság az igazi kőszikla!

Aranyosi 2016.02.08. 20:31:48

@a századik juh: Én megéltem a 1975 minden történését a saját bőrömön.

a századik juh 2016.02.08. 21:16:31

@Aranyosi: Igaza van a szervezetnek, amikor a tagok nyakába varja az egész "túlzott várakozást?

Margo64 2016.02.09. 09:06:56

@Aranyosi: Kérlek szépen meséljél erről

Rovarölő 2016.02.09. 16:37:10

Eszembe jutott, hogy az elmúlt évben Nicku blogján írtam a témáról, amit onnan most ki is másoltam ide.
Mivel nem hallomások alapján ismerem a dolot, ezért is gondoltam, hogy ezen a blogon is meg osztom soraim.

1975! Emlékezetes az időszak, mert abban az időben kezdtem a szakmát a gyülekezetben!
Közelharcot folytattam az akkori főnökkel, aki a városunkban a legnagyobb fej volt, mert azt akarták, hogy fejezzem be a közép iskolát, hiszen ebben az évben itt van Armageddon! Ez számtalanszor ki volt jelentve akkor az összejöveteleken nyilvánosan!
Volt egy vén, aki paradicsomot termesztett fólia sátorban és abból élt. Amikor 1975-re is új sátrat épített, le akarták váltani, mert nem jó példa az, aki nem látványosan hiszi a véget és még neki lát építeni!
Egy tanú hölgy, akinél a nagy házában voltak az összejövetelek, azt mondta nekem, hogy arra buzdították, adja el a házát, mert addig is ebből tudja támogatni az egyházat, vegyen belőle egy kis lakást, mert itt van a vég! A szörnyű az, hogy meg is tette és nincstelen lett, mert mindent nekik adott!
A tagokat arra buzdították vének, hogy vegyenek fel kölcsönöket és adományozzák a borítékba, mert már úgy sem kell vissza fizetni, hiszen 1975 a vég! Sokan meg is tették és adósok maradtak!
1974 szilveszterén egy kongresszushoz hasonló programon vettem részt! Jött az éjfél és az előadó ünnepélyesen bejelentette: Testvérek! Íme beléptünk a várva-várt, nagy jelentőségű utolsó esztendőbe, amikor is Jehova elpusztítja a világot, számunkra pedig biztosítja a megmentést és az örök életet!
Soha nem felejtem el a szavait, mert úgy adta elő, hogy tapsolt mindenki örömében!
Telt-múlt az idő, de semmi sem történt! Nyáron mertem érdeklődni, hogy mi az ábra? Válasz: Az időszámítás nálunk Szeptembertől-Szeptemberig játszik! OK! DE! jött a Szeptember és sehol sámli!
Újra kíváncsi lettem. Válasz: Még nincs vége az évnek, legyek türelmes! OK! DE! Jött az újabb szilveszter és még mindig él a világ!
Újra kérdeztem. Válasz: Biztosan van rá magyarázat, csak várjunk Jehovára! Hmmm!
Vártam! Jött is a válasz "Jehovától"! Őrtorony magyarázkodott azzal, hogy nem tudni, mennyi idő telt el Ádám és Éva teremtése között, ezért a 6000 év letelte elhúzódhat, tehát várjunk, mert Habakuk is megmondta, ha késne is eljő! Kussoltunk! Meg voltunk győzve!
Az idő azonban a legnagyobb ellensége a hamis prófétáknak és el kezdődött a csalódottak lelépése, szép számmal! Az újságok tele voltak a világvége elmaradásának történetével, amiről a jehovisták riogatták az embereket!
Tény volt az 1975, mint utolsó év próféciája, amit ma már simán lehazudnak! Meg is tehetik, hiszen soha sem mondták ki hivatalos, írott formában, hogy ez a helyzet, de minden érvet erre az évre értelmeztek, sugalltak, figyelmeztettek, amit az egész világon minden tanú egyféleképpen értelmezhetett! Ezt az értelmezést most úgy magyarázzák, hogy felfokozott lelki állapotban voltak a tesók és félre értelmezték a dolgokat, tehát a testvériség a hibás, nem ők!
Érdemes azt is meg említeni, miképpen mossák magukat tisztára. Pár évvel ez előtt egy levelet olvastak be a gyülekezeteknek, ami arról szólt, hogy a Társulat a régi kiadványokat automatikusan kijavította a honlapukon, ami azt jelenti, hogy akik ma olvassák a régieket, már nem azt látják benne, ami írásban a valóságban meg jelent, hanem a változtatott, új verziót! Aztán korlátozták a visszamenőleg olvasható kiadványok dátum korhatárait, hogy ne tudja ma már senki szavukon érni őket! Szépség hiba az, hogy még mindig sok elfekvő EREDETI anyag van! Nekem is, amit már soha sem fognak tudni letagadni, de nem is kell nekik erőlködniük, mert időről-időre újabb fényeket látnak, amivel legálisan korrigálhatják magukat!
A nemzedék hosszának témája is jól példázza a rugalmasságukat, ami a gerinctelenségüknek köszönhető!

Fontos megjegyezni, hogy Őrtoronyba soha sem jelentették ki azt, hogy 1975-ben lesz Armageddon, ezekkel a szavakkal, viszont akkor telik le az emberiség hatezer éve, ami után lesz a millenium, amit persze az ítéletnek kell megelőznie.
Minden jel és minden bibliai számítás azt jelzi, hogy ez az év lesz a legmeghatározóbb az életünkben, készüljünk arra, hogy akármi is lehet ebben az évben, ne vegyünk már tartós tejet, stb.
Annyira rávezették a tesókat minden módon arra, hogy itt a vég, hogy ezt véletlenül az egész világon félre értették!
Újságokban mindenütt az országunkban erről írtak és senki nem cáfolta a Bétel részéről!
Emelvényekről nyíltan állították, hogy 1975 a világ vége!
Na valami ilyesmi volt az igazság!

a századik juh 2016.02.09. 16:52:30

@Rovarölő: Köszönöm a történetet. Össze kellene gyűjteni az 1975-öt átéltek történeteit, tapasztalatait, hogy ne sikkadjon el ez a dolog.

Lehetne ebből egy jó dokumentumfilmet csinálni, amúgy Jw.tv módra.

én, aki a 2000-es években keresztelkedtem, semmit nem tudtam erről, amíg nem kattintottam erre az oldalra...

a századik juh 2016.02.09. 18:40:40

@nicku: Az új blogon akkor is törlik a kommenteket, ha az minden tekintetben megfelel a témának, az on szűk határai, és az off tiltása miatt engem nem érdekel, várható volt, hogy ilyen irányt vesz a dolog.

Mit gondoltok?

A tanúk konkrét céllal, előre betanult szöveggel érkeznek, és irányítják a beszélgetést...

A tanulmányozássokkor, összejöveteleken előre megadott kérdésekre szövegkiemelővel aláhúzott válaszokat illik adni, hogy ne legyen off.

Kérdés, mennyire jó dolog ugyanezt játszani egy új blogon...

Szubjektív vélemény alapján történő offá nyilvánítás, és kommentkipöckölgetés nekem nem jön be, sajnálom.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.02.09. 18:45:51

@a századik juh: nem mondta senki, hogy ez így lesz majd. Attól, hogy Csakegyember blogján így van,ez nem jelent semmit.

a századik juh 2016.02.09. 18:52:00

@nicku: Kívánom neked, hogy ne nekem legyen igazam!

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2016.02.09. 18:52:40

@a századik juh: Na, majd meglátjuk. Lehet, új blog se lesz. :)

Virágvirág 2016.02.10. 14:31:18

1974 szilveszteren nalunk is volt egy eloadas, ahol szo szerint ez hangzott el: " Testverek, 1975 szeptembereben az emberiseg tortenelmenek 6 ezer eves idoszaka lejar. Keszuljetek a megmentesre."
Egyik testver hazaspar nem vett tuzelot, mert minek, a masik eladta az allatait, amibol elt, anyamek nem vettek tobb kisiparhoz szukseges dolgokat, mert minek, mindenki varta szeptemberben armageddont. Ehelyett jott egy marha hideg jeges havas hosszu tel, ha a tesok faluhelyen nem segitettek volna egymast, megfagytak volna tavaszra. Penz nelkul, csalodottan kezdte mindenki az uj evet, es innentol kezdve apam azt mondta, hogy majd ha Ur Jezus azt mondja neki szemelyesen, hogy ekkor vagy akkor itt lesz armageddon,akkor elad mindent, es varni fogja, de addig nem. Nem is voltunk jo hiru testverek innentol kezdve.

tikikus55 2016.02.10. 21:21:22

@Rovarölő: Ha nem is írták le, de könyvekben idővonalakkal kijelentették, illetve Fred Franz akkori alelnök kongresszusi beszédben közvetve kijelenti. Mármost minek tekinthetjük mellesleg azon Őrtorony cikket, amely azt mondja, milyen felemelő és logikus lenne Jehovától, ha a 6. évezred végén hozná el Armageddont. Most ezzel nem mondták ki? Ki hogy veszi. Akkor MINDENKI úgy vette, hogy kimondták!

leslie07 2016.02.11. 01:17:42

@a századik juh: Nincs igaza a szervezetnek.
Én már a hatvanas évek végén olvastam olyan oT kiadványt, amely egyértelmuen erre utalt:

1969: Human existence would not last long enough for young people to grow old; the world system would end "in a few years." Young Witnesses were told not to bother pursuing tertiary education for this reason. - Awake!, May 22, 1969, p. 15

1969: Az emberi létezés nem elég hosszú már ahhoz, hogy a fiatal emberek megöregedjenek; a világrendszer véget fog érni "pár éven belül". A fiatal tanúknak (már akkor is) azt mondták, hogy ne folytassanak felsőoktatási tanulmányokat ezen okból. - Ébredjetek! 1969 május 22, 15. oldal

Nem a tanúk olvasták bele a sorok kozzé, mint azt késobb állították a "drága szentek" Brooklynból,miután a prófécia kudarcot vallott.

Rovarölő 2016.02.11. 19:27:22

@tikikus55:"... milyen felemelő és logikus lenne Jehovától, ha a 6. évezred végén hozná el Armageddont. Most ezzel nem mondták ki? Ki hogy veszi. Akkor MINDENKI úgy vette, hogy kimondták!"

Úgy mondták ki, hogy nem mondták ki.
Az viszont felemelő, hogy megmondták a frankót Jehovának, mi is a logikus! :)

Rovarölő 2016.02.11. 19:32:00

@leslie07: Most nincs elég időm megkeresni azt az őrtorony csodát, amiben az ezred forduló előtt is azt nyilatkozták, hogy az már nem fog Armageddon nélkül elgyünni, mégis gyütt a nyavajás.
Most a gyülekezetben vezér téma az, hogy a migránsok jelzik, hogy mán megen gyün a vég.

leslie07 2016.02.11. 20:11:37

Valamiben reménykedniuk kell. Hisz nem Krisztus várására vannak bekódolva(sajnos) hanem a jehova nevu várására, aki jon majd, mint egy funyíró.

Annyira megútáltad a sáskákat , hogy rovalolo lettél? Ne csináld!

Mindenesetre sajnálni tudom a tanúkat, akik kétségbe vannak esve, hgy most akkor mi is van?
A "hubb rabszolgább" Vezeto Testulet kijelenti,
hogy johetnek majd olyan utasítások, amelyek ésszerutlennek tunnek, de engedelmeskedni kell
majd.

2016.02.12. 00:42:11

@leslie07:

>>Hisz nem Krisztus várására vannak bekódolva<<

- A világ nincs erre kódolva.
Jézus második TÉNYLEGES eljövetelére vár minden tanú - mivel az a szabadság, a szabadulás záloga!

>>Mindenesetre sajnálni tudom a tanúkat, akik kétségbe vannak esve<<

- Ez hülyeség.

>> johetnek majd olyan utasítások, amelyek ésszerutlennek tunnek<<

- Ebben viszont van valami. Régen is előfordult, hogy ésszerűtlennek tűnt egy-egy dolgot megtenni, de valahogy mégis az volt a jó.
Hát nem érdekes?

leslie07 2016.02.12. 05:31:06

@a jövő hírnöke:" Jézus második TÉNYLEGES eljövetelére vár minden tanú "

Na látod ez a probléma, hogy az Ortorony gurui
eldontik, hogy milyen eljovetelének kell lennie.

Kész agyrém. Azért mert egy elmeháborodott Russell
a Nagy Piramis holtak folyosójának a méretébol
1914-re rosszul idzítette az Úr másdik eljovetelét,ltak adományukat és életuket feláldzó
emberekbol elobb bolndt, majd ráadásul még Abaddon sáskáit is csinálni, ahelyett, hgy a szélháms Russellt hazug pr´fétának bélyegezték volna a Szentírás alapján. 1914 óta azt hazudozzák jehva tanúinak, hogy Russell nem hazudott Jézus valóban
itt járt,csak más céllal, hgy a kurvepecér ,alkohlista Rutherfordot megdícsérje mennyire jól
igazgatja a szervezetet, ezért Rutherfordott minden vagyona folé helyezte , az Ortorony ZRT.-t pedik isten egyedul igaz foldi szervezetének.

Mst pedig regélj arrĺ, hogy ugyan knkrétan mi volt régen lyan,amit ésszerutlen volt megtenni, és az volt a jó?

Csak nem arra gondolsz, hogy mennyire ésszerutlen volt az állatszex ugyében a a vétkes házastárs oldalára állni a szervezetnek 110 éven keresztul,
de még is haszns volt, mert demostrálta, hgy az emberek milyen békében élhetnek majd az állatokkal
jehova új világában?

a századik juh 2016.02.12. 06:41:48

@a jövő hírnöke:

"Jézus második TÉNYLEGES eljövetelére vár minden tanú - mivel az a szabadság, a szabadulás záloga!"

Jézus minden minden napon velünk van.

Van egy kis logikai gond az állításoddal.

Ha minden tanú Jézus eljövetelét várja, (ergo még nincs itt) akkor kit követnek?

2016.02.12. 09:32:37

@leslie07:

Szerintem te nem tudod, "hogy most akkor mi is van."

Rovarölő szerint okos vagy, és oda-vissza kened-vágod a Bibliát.
Lehet, hogy ez tényleg így van, mindenesetre nagyon jól titkolod.

Jézus második eljövetelét JT találták ki?
Ez komoly?
Szerintem Isten találta ki, Jézus pedig megcselekszi, mert Jézus mindig mindent megtesz, az Atyja akarata szerint.

Nem fejtem ki, hogy mi a különbség a "jelenlét" és az "eljövetel" között, és miért 1914, és miért a nagy nyomorúság után, mert ahogy eddig is mindig, ezután is mindig meddő vitát szülne.

Azért az nem testvérek között is elgondolkodtató, hogy az emberiség miért nem érzékeli Jézus jelenlétét, és miért a nagy nyomorúság kezdetekor fogja azt hinni, hogy eljött Jézus.

Az állatos részhez:
Én csak annyit tudok, hogy az új világban az állatok is - mint pl én - békében fognak élni.

2016.02.12. 09:57:46

@a századik juh:

>>Van egy kis logikai gond az állításoddal.

Ha minden tanú Jézus eljövetelét várja, (ergo még nincs itt) akkor kit követnek?<<

- Ezért hangsúlyoztam ki: TÉNYLEGES (a nagy betű nálam már egy jó ideje nem az üvöltés, hanem a kihangsúlyozás jele).
Mert különbség van a szellemi (szent szellem általi) és a tényleges (szellemi testben, de valóságos) eljövetel között.

Jézus azokkal van minden napon, akik cselekszik az Atyja akaratát, és akik hozzá (Jézushoz) hasonlóan ragaszkodnak az igazsághoz, és végzik a szolgálatot.
Csak egy példa: Szerinted Jézus azokkal is van, akik a pogány eredetű szentháromság által káromolják Isten nevét, személyét, személyiségét?
Szervezetileg (azokkal a vallásokkal, akik ezt hirdetik), azokkal biztos nincs, "mert mi közössége a világosságnak a sötétséggel", de mindazokkal van (egyénileg), akik elhagyják/otthagyják "ezeket a víztelen forrásokat, forgószéltől sodort ködfoszlányokat, akiknek a sötétség homálya van fenntartva."

a századik juh 2016.02.12. 10:12:44

@a jövő hírnöke: Szerintem ott van, igen.

és tudod:

"a szeretet ellen nincs törvény"

Ő ott van veled is, mert szeret.

Nincs ezzel semmi gond.

leslie07 2016.02.12. 12:00:05

@a jövő hírnöke: Te pedig még néhány sor ereéig nem vagy képes elolvasni egy kommentet úgy, hogy mire elolvasod a végét el ne felejtsd az elejét.

A szovegben nem a "MÁSODIK" sz´kifejezéssel van a probléma, hanem az általad használt "TÉNYLEGES"
visszatérésen.

Ezt a "TÉNYLEGES" kifejezést céllal használtad a második eljovetel helyett, márt nálatok ortornyoséknál volt egy titkos eljovetel, amikor
1918-19-ben titokban láthatatlanul meglátogatta
Rutherfordékat, hogy elszámoltassa oket, és rájuk
bízza osszes vagyonát és azóta is titokban jelen van.

Ezért is támadják jehova tanúi Krisztus kijelentését ,amely szerint csakis a nagy nyomorúság után fog visszatérni és emberi szemek számára láthatóan, nagy dicsosséggel az anygalok kiséretében.

Azt a suttyomban láthatatlan eljovetelt 1914-ben és a viziteket is Rutherfrdéknál 1918-19 kozott ezért
valaki másra lehet csak rávarni , esetleg Bakusra a mámr démnára, vagy magára a jehva nevu démnra,
de semmiképp nem Krisztusra. Így krisztus sem biztt semmit az Ot szervezet rdgpapjaira.

Zalahusztra 2016.02.12. 22:45:06

@Alvirág: Nagy az Isten ZOO kertje !!!!!

Zalahusztra 2016.02.12. 22:51:10

@leslie07: Az egyik lázongó testvér titokban elmondta nekem, hogy tele van a hócipőjük ezzel a sok baromsággal. Félnek a tavasztól, mert menni kell Csepelre, és állítólag a 2 nap közel 1millába fog kerülni. Egyre több zsozsót kérnek, bevezethetik a tizedet is, van rá bibliavers, ami igazolja a létezését!!

leslie07 2016.02.12. 23:39:49

Erre van egy egyszeru megoldás.A kongresszuson ne adjanak adományt, csak annyit amit más egyházakban a perselybe szoktak dobni. Így is boven fedezi majd a futés koltségeit. Azt ajánlom a kongresszusra utazó
gyulekezetek tagjainak, hogy pontos elszámolás szukségességére hivatkozva kérjék a szervezot ,tegye lehetové a víz, gáz , villanyóra leolvasását.
Amikor vége lesz a kongresszusnak rogzítsék a valós fogyasztást. majd kérjék el a szolgáltató által meghatározott árak megállapításának a céljából a számlákat. A kongresszusok elott
minden gyulekezet delegáljon egy személyt,aki jelen lesz az adománydobozok kiurítésénél és az urített pénz osszeszámolásánál. A befolyt osszegbol vonják le a méroórák állásából megállapított fogyasztási értéket. A fennmaradó pénzt pedig osszák szét a gyulekezetek képviseloi által a gyulekezeteknek.
Nos így lehet véget vetni a fiókhivatal aljas módszereinek.

leslie07 2016.02.12. 23:44:28

@Zalahusztra: Ahhoz, hogy jehova tanúi tizedet fizessenek már csodatételre is képesnek kell lenni
a felvigyázóknak. Elképzelheto, hogy a karizmatikus
egyházak példájára a felvigyázókat titokban sámánokhoz kuldik majd iskolázásra, hogy beavassák oket a szellemtelepítés és a szellemuzés valamint a varászlás okult tudományába. Természetesen ezek
a kurzusok sokba kerulnek majd, de gyorsan megtérulnek.

2016.02.13. 01:11:36

@a századik juh:

>>Szerintem ott van, igen.<<

- A jelenleg élő népesség közül 5,+ milliárd ember nem keresztény.
Velük, hogy van együtt Jézus?
De a papíron 2,+ milliárd ember közül sem mindenki van képben.
Velük, hogy van együtt Jézus?
Akik meg hívőknek tartják magukat, pogány, istentelen tanításokat tanítanak/tanulnak.
Velük, hogy van együtt Jézus?

Ezt nem gondolhatod komolyan!

a századik juh 2016.02.13. 05:38:59

@a jövő hírnöke: de, komolyan gondolom.

Jézustól azt tanultam,hogy szereti az embereket, "gyönyörűségét" lelte bennük.

hogy lehet ez, hiszen az emberek Istentelenné váltak a biblia szerint?

Az ominózus mondat ezékielnél hangzik el.

Sőt, maga Jézus mondja: nem azokért jön, akik "egészségesek" hanem akik "betegek".

Ezt maga Jézus mondta.

Ez pedig azt jelenti, hogy nem csak én gondolom komolyan ezt, hanem Jézus is. :-)

Ha részrehajló lenne, személyválogató, úgymond rasszista, akkor nem is érdekelne...

De Ő nem ilyen. A bűnösök asztalához ül, beszélget velük, nevet velük, eszik velük, iszik velük...

2016.02.13. 10:23:55

@a századik juh:

>>Jézustól azt tanultam,hogy szereti az embereket, "gyönyörűségét" lelte bennük.<<

- Örülök.
Tudod milyen sokáig próbálták itt (is) bizonygatni, hogy az a bizonyos rész (Péld 8:22-36) nem Jézusról, hanem a "bölcsességről" szól?
Te legalább helyesen látod, hogy az a bizonyos rész Jézusról szól.

>>hogy lehet ez, hiszen az emberek Istentelenné váltak a biblia szerint?<<

- Nem örülök.
Mert nem rakod egymás mellé, az összes (vagy legalábbis a lehető legtöbb) bibliaverset ebben a témában.

Sajnálom, hogy nem látod, az ostorozás nem az emberek személyükben való (meg)bántásáról szól, sőt, pont ellenkezőleg.

Jézus a betegekért jött, azokért, akik nem akarják?
Igen.
Az úgymond egészségesekkel, akik akarják, azokkal nincs különösebb dolga, mert ők válaszoltak a kopogtatásra - kinyitották az ajtót és beengedték Őt.

De nézzük a betegeket:
Azt mondja a doktor, hogy rákos vagy és meg fogsz halni, ha nem fogadod el a kezelést.
És mivel egy kezelés kevés, rendszeresen járnod kell a kezelésre, valamint tartózkodnod kell bizonyos dolgoktól, hogy ne súlyosbodjon az állapotod, és ne ess vissza, mert az új állapotod rosszabb lesz a réginél.

Szóval, Isten (sajnálom, hogy megint nem sikerült egy kicsi jót sem írnod Jézus Istenéről), és Jézus a lehetőséget adja meg MINDEN embernek, mert azt szeretnék, hogy MINDEN ember megtérjen - ezért nem személyszállító, és ezért a szeretet motiválja őket.
De neked személy szerint kell válaszolnod a hívásra, ahogy MINDEN embernek!

Ha neked nem kell a gyógymód, ha nem fogadod el a feltételeket, nem Isten vagy Jézus zár ki téged a megmentésből, hanem te, saját magadat.

Mit ír még a Példabeszédek, a "és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik"-en kívül?

"És most, ó, fiaim (köztük századik juh) hallgassatok rám; boldogok, akik megtartják útjaimat.
Hallgassatok a fegyelmezésre, és legyetek bölcsek, ne legyetek hanyagok.
Boldog az az ember, aki hallgat rám, és éber az ajtóimnál nap mint nap, bejárataim ajtófélfáinál őrködve.

!!!Mert aki rám talál, életet talál, és elnyeri Jehova jóakaratát,!!!

!!! de aki nem talál meg, erőszakot követ el a lelke ellen; és mindazok, akik mélységesen gyűlölnek, szeretik a halált." !!!

(És mielőtt felrónád nekem, egyáltalán nem akartalak érzelmileg manipulálni!
Na jó, azért van egy ilyen olvasata is, de ha pusztán a bibliaverseket olvasod, akkor ki is akar téged érzelmileg manipulálni (és miért)?...)

a századik juh 2016.02.13. 10:41:07

@a jövő hírnöke: :-)

Tudod, Jézus kifejti, hogy az érvelésed az orvos-beteg kapcsolattal ... helytelen.

Ugyanis Jézus nem orvos, hanem... PÁSZTOR.

És most ne asszociálj a vénekre, nem összehasonlítható egy vén, meg egy jó pásztor.

A jó pásztor ugyanis nem várja el, hogy elébe járuljon a juh, és jelentést adjon az állapotáról.

Jézus észreveszi a bajt, és utánna megy a beteg juhnak is, nem kérdezgeti a véleményét, hogy akarja, nem akarja, vállára veszi, és meggyógyítja.

Ilyen egy jó pásztor. :-)

a századik juh 2016.02.13. 10:43:14

@a jövő hírnöke: "!!! de aki nem talál meg, erőszakot követ el a lelke ellen; és mindazok, akik mélységesen gyűlölnek, szeretik a halált." !!!"

És mit ír arról, kinek kell eldönteni, és mikor, hogy megtalálta-e vagy sem?

2016.02.13. 11:29:16

@a századik juh:

>>Ugyanis Jézus nem orvos, hanem... PÁSZTOR.<<

- Ahogy Istennek, úgy Jézusnak is több neve van, és több mindenre képes az alkalomhoz illően.

"Doktoroknak se hivassátok magatokat, mert egy a ti Doktorotok, a Krisztus."

2016.02.13. 11:32:24

@a századik juh:

>>És mit ír arról, kinek kell eldönteni, és mikor, hogy megtalálta-e vagy sem?<<

- A Biblia tanításai a jó gyümölcsök.
A gyümölcseiről ismerni meg a fát...

a századik juh 2016.02.13. 12:24:11

@a jövő hírnöke: "Doktoroknak se hivassátok magatokat, mert egy a ti Doktorotok, a Krisztus."

Ebben teljességgel igazad van, de mégis, az általad említett esetben Jézus nem orvos, amennyiben egy orvos ezt várja el a betegétől.

De legyen orvos, de akkor viszont Ő olyan orvos, mint a jó pásztor, aki utánnamegy a betegének, hogy hogy érzi magát, minden rendben-e,és ha nem fogadod el azt az eljárást, keres egy másik lehetőséget, és így tovább.

:-)

a századik juh 2016.02.13. 12:26:12

@a jövő hírnöke: "- A Biblia tanításai a jó gyümölcsök.
A gyümölcseiről ismerni meg a fát..."

Szerintem nem földi ember dolga ezt megítélni, mint ahogyan te véled.

Zalahusztra 2016.02.13. 13:27:16

@leslie07: Na ezt megnézzném, hogyan működik !!!!

2016.02.14. 09:23:34

@a századik juh:

>>ha nem fogadod el azt az eljárást, keres egy másik lehetőséget, és így tovább.<<

- Ezalatt azt érted, hogy Jézus keres egy másik utat az emberek szívéhez?
Mégis hogyan?
Csak egy Út van: a keskeny.
Vagy úgy gondolod, hogy ha valakinek nem jó a katolikus út, próbálja ki a református utat, vagy valamelyik karizmatikus utat, vagy maradjon magában?

2016.02.14. 09:25:52

@a századik juh:

>>Szerintem nem földi ember dolga ezt megítélni,<<

- Ha valakinek van kellően megalapozott ismerete egy bizonyos dologban, az látja, hogy mások mit nem tudnak jól, mit értenek félre, hol rontják el.
Ez nem ítélkezés.

a századik juh 2016.02.14. 11:03:42

@a jövő hírnöke: "Ezalatt azt érted, hogy Jézus keres egy másik utat az emberek szívéhez?
Mégis hogyan?
Csak egy Út van: a keskeny."

Az ember számara valóban egy út van a Teremtőhöz.

De a Teremtő számára az emberhez... végtelen+1... +1 mindíg van.

"Jézus keres egy másik utat az emberek szívéhez?"

Pontosan.

"Mégis hogyan?"

Nos, ezt a szívek vizsgálója tudja.

" Ha valakinek van kellően megalapozott ismerete egy bizonyos dologban, az látja, hogy mások mit nem tudnak jól, mit értenek félre, hol rontják el.
Ez nem ítélkezés."

Egyetértek, amennyiben egy szakmáról beszélünk. Pl. egy gyakorlott, szakképzett szakács nyílván látja, mit lehetne jobban csinálni akkor is, ha én a maximumomat nyújtom.

pl ilyen szakma a vénség is.

2016.02.14. 20:35:12

@a századik juh:

>>De a Teremtő számára az emberhez... végtelen+1... +1 mindíg van.<<

- Megtennéd a saját kedvedért, hogy egy kicsit Isten fejével gondolkodsz?

Több ezer év alatt nemzedékek haltak ki.
Oké, nem mindenki ismerhette meg Istent... sőt, nagyon-nagyon sokan nem ismerhették meg, mert mondjuk olyan helyre születtek (az izraeliták idejében valami Amerika, vagy Japán, vagy Ausztrália, vagy Grönland, vagy Afrika déli csücske; a keresztények idejében valami Amerika, vagy Japán, vagy Ausztrália, vagy Grönland, vagy Afrika déli csücske; a mi időnkben pl Észak-Korea):

1. De Isten őket sem hagyta magukra:

"Mert Isten nem személyválogató.
Mert amikor a törvényt nem ismerő népek természetükből fakadóan cselekszik azt, amit a törvény követel, akkor ezek a törvény nélküliek önmagukban hordozzák a törvényt.
Ezzel azt bizonyítják, hogy a törvény cselekedete a szívükbe van írva, bizonysága ennek lelkiismeretük és gondolataik, melyek hol vádolják, hol felmentik őket."

2. A világ, az élet ezernyi csodájának ők is a tanúi, részesei, élvezői.

3. Ők is ugyanúgy feltámadnak, mit bárki más.

4. De ha hallottak is volna, közülük akkor is sokan elutasították volna, ahogy a jelenlegi világban élők közül is sokan (majdnem mindenki) elutasítja - Sátán világa mivelendi ezt.

De van itt egy másik baj...

Mi olyan világban élünk (földrajzilag, időben), amelyikben megismerhető Isten, de mégsem kell szinte senkinek - köztük neked sem.
Miért?
Miért nem?

>>Egyetértek, amennyiben egy szakmáról beszélünk<<

- A szakma neve: Életmentés

"Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig."

"Így szólt hozzájuk (Jézus): Az aratnivaló sok, de a munkás kevés, kérjétek tehát az aratás Urát, hogy küldjön munkásokat az aratásába.
...
Aki titeket hallgat, engem hallgat, és aki titeket elutasít, engem utasít el, és aki engem elutasít, az azt utasítja el, aki elküldött engem (Jehova Istent)."

>>pl ilyen szakma a vénség is.<<

- Ők az üzemvezetők.

a századik juh 2016.02.14. 21:09:33

@a jövő hírnöke: "Mi olyan világban élünk (földrajzilag, időben), amelyikben megismerhető Isten, de mégsem kell szinte senkinek - köztük neked sem."

Hiszem, hogy hatalmasat tévedsz.

Azt gondolom, hogy ezen véleményed a zrt taglétszámának alaptalan figyelembevételén alapszik.

"- A szakma neve: Életmentés"

igen, ez a Legfelségesebb munkájának neve.

A mi munkák a tanúságtétel Jézus neve mellett. :-)

"- Ők az üzemvezetők."

ez viszont elég szomorú. :-(

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.14. 21:10:48

@a századik juh:

Neked, rólad.
Mond, hogy nem vagy egyedül... nem maradtál egyedül az összetört álmok sugárútján.

www.youtube.com/watch?v=pbGEIrZOdPc

Vészhelyzet!
Vigyázz, mert érzelmi befolyásoltság alá kerültél.
(a zene már csak ilyen: érzelmi-befolyásoló tényező)

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.14. 21:19:05

@a századik juh:

Megint - ahogy SOHASEM - nem írtál egy kicsi jót sem Jézus Istenéről és Atyjáról.
Mi a bajod vele?
(csak így egymás közt)

>>Ők az üzemvezetők."

ez viszont elég szomorú. :-(<<

- Szomorú?
Én ezt jó hírnek szántam!
Csak próbáltam meghatározni a titulusukat, és elhelyezni őket (az életmentő) munka világában.

a századik juh 2016.02.14. 21:47:25

@a jövő hírnöke: "
Megint - ahogy SOHASEM - nem írtál egy kicsi jót sem Jézus Istenéről és Atyjáról.
Mi a bajod vele?
(csak így egymás közt)"

Nohát!

Ezt írtam: Legfelségesebb.

ez nem az?

a jövő hírnöke (törölt) 2016.02.14. 23:07:46

@a századik juh:

>>Legfelségesebb.<<

- Legfelségesebb, igen.
De ki a legfelségesebb személy szerint?

Jézus főpapi imája mindent elmond Róla - név nélkül, a nevében -, amit a mi beszűkült gyarló elménk be tud fogadni.
"És megismertettem velük a te nevedet" - és ezt mondja név nélkül!
Miért?
Isten ihlette a Bibliát, és nem mondja-, nem mondatja ki a nevét.
Miért?
Volt már ilyen a világon?
Volt: "Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak úgy jelentem meg mint mindenható Isten, de az én Jehova nevemen nem voltam előttük ismeretes."
És ez korlátozta Ábrahámot, Izsákot, Jákobot bármiben is?
Szerintem sem!

Tudvalevőleg...
Mi tudjuk, és elfogadjuk.
Már te is tudod, miért nem fogadod el?
És kérlek, ne gyere a septuagintával, mert köze nincs hozzá (hogy benne van, vagy nincs benne)!

a századik juh 2016.02.15. 08:06:54

@a jövő hírnöke: tehát akkor a szentháromság is bibliai fogalom, mert habár nincs így benne a bibliában, de az Atya-fiú-szentlélek az benne van?
süti beállítások módosítása