Új JW.org “üzlet” nyílt a franciaországi Rouenben - de vajon mit árul?
Az Őrtorony Társulat létrehozott egy “üzletet” a franciaországi Rouenben – nem messze a francia Bételtől – azzal a céllal, hogy hivatalos weboldalukat, a JW.org-ot népszerűsítse.
Ez az üzlet az első ilyen jellegű próbálkozás az egész világon, és a következő fokozatot jelenti az Őrtorony “Manhattan Projektje” után – melynek jegyében számos nagyvárosban a járdákon a Társulat kiadványait bemutató könyvállványokat állítottak fel.
Egyértelmű, hogy az új üzletet a francia Bétel finanszírozta, de ha sikerül új tagokat vonzania a szervezethez, világméretű alkalmazására is sor kerül.
Azonkívül, hogy névtelenül feltettek egy cikket az internetre, mely fotókat mutat be az üzletről, a YouTube-ra is feltöltöttek egy videót, mely a Királyságdallamok háttérzenéjével mutatja be az üzletről készült képeket.
További képek itt: http://theworldnewsmedia.org/JW.org+NEW+WITNESSING+SHOP+opens+in+France
Az üzlet belseje a Szcientológia Egyház “ideális org” stratégiájára emlékeztet, mely szintén kiadványok sokaságával, és az üzlet előterében elhelyezett fogadóasztallal próbálja népszerűsíteni a vallást a járókelők előtt.
Az Őrtorony tehát kitaposott ösvényt választott, amikor belefogott ebbe az új vállalkozásba. Mivel a hírnökök száma stagnál, és a szervezetben leépítések történnek, nagyon is érthető, hogy egy, a reklámozáshoz közelebb álló hozzáállást kívánnak felvenni (mely már jól bevált olyan kisegyházak esetében is, mint a Szcientológia), és a tömegeket olyan menő és vonzó belső térrel akarják magukhoz csalogatni, melyek véletlenül sem utalnak a vallás bizarrabb vagy zavarosabb elemeire, mint például a kiközösítettek elkerülésére.
Természetesen van egy nagyon szembeötlő különbség a szcientológia “ideális orgjai” és eközött az új JW.org üzlet között, és ez a cégnév használatában rejlik. Amikor egy ideális org felé közeledünk, a kapu fölötti feliratból egyértelműen kiderül, hogy az épület, ahova belépni készülünk, a Szcientológia Egyházhoz tartozik. Az Őrtorony azonban egy alattomosabb módszerhez folyamodva a “www.jw.org” URL mögé bújik, ahelyett, hogy a “Jehova Tanúi” felirattal ékesítené bejáratát. Joggal kérdezhetjük, ha Jehova Tanúi annyira büszkék arra, hogy Isten nevét viselik, akkor miért nem helyezik el nyíltan ezeknek az üzleteknek a bejárata fölött?
Aztán itt van az a tény, hogy az üzlet elrendezése azt sugallja, hogy itt valamit árulnak. És bizonyos, hogy valóban árulnak itt valamit, de mit? Egyik számítógép sem eladó – csak arra valók, hogy a JW.org-ra felléphessenek rajta, de semmilyen más Jehova Tanúival kapcsolatos weboldalra sem, legfőképp erre a weboldalra nem! Így hát aligha nevezhetnénk egyfajta internetkávézónak.
Az üzletben van internet, de a jehovatanui.blog.hu weboldalra nem szabad fellépni
Amit az üzlet valójában árul, az a Vezető Testület felé való elkötelezettség. A szervezet mosolygó képviselői választ adnak a kérdéseinkre, és végül, amikor csatlakozunk, az egységesség érzését és életcélt is adnak. Viszonzásul az Őrtorony új hírnököket szerez, és az ő adományaikkal kifizethetik a szervezet működésének költségeit, melybe az is beletartozik, hogy megvédjék magukat a költséges gyermekbántalmazási perektől. Véleményem szerint, mint minden kiskereskedelmi üzlet esetében, végső soron itt is az eladók fognak jobban járni.
Utolsó kommentek