EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

1. fejezet: "Ismeretet szerezni"

2011.02.19. 19:09 | Johnny Joker | 1 komment

A nappalinkban ültem és Mahareshi Mahesh jógi egyik könyvét olvastam, amikor Steve, a két évvel idősebb bátyám bejött.

"Mit csinálsz igazából, amikor meditálsz,?" kérdezte tőlem.

"Nos", feleltem, " Mahareshi szerint amikor egy személy meditál, létrehoz egy speciális hatást a szellemi birodalomban. Ez felkelti az ott élő szellemi lények figyelmét, azok hozzá jönnek és segítik a tudatossági szintjének emelkedését."

"Honnan tudod, hogy ezek nem démonok, akikkel kapcsolatban vagy? " kérdezte

"Amennyire tudom, ott nincsenek olyan lények, mint a démonok. Amikor eléred a szellemi lények szintjét, ott nincs semmi gonosz. Csak jó szellemek lakoznak a szellemi birodalomban"

"Nos", mondta Steve, "a Biblia elmondja, hogy a démonok valóságosak. Jézus gyakran űzött ki démonokat emberekből. Amit te hiszel, az nem egyezik a Bibliával"

Igaza volt, természetesen. Akkoriban nagyjából egy éve olvastam a Bibliát és emlékezhettem az olvasott esetekre, amikor Jézus démonokat űzött ki emberekből.

'Én abbahagytam a meditációt" mondta Steve "és azt hiszem, neked is így kéne tenned".

Abbahagyni a meditációt! Iszonyatos volt a gondolat! Az előző két évben mélyen benne voltam a keleti tanításokban, és az elmúlt évben a Transzcendentális Meditációt gyakoroltam naponta kétszer. Jól haladtam! Most már képtelenség lenne abbahagyni a meditációt.

Egy kicsivel később aznap Steve újra odajött hozzám. "Gyere fel az emeletre" mondta, "Akarok mutatni valamit neked." Utána mentem a lépcsőn és leültünk az ágyára. Kinyitotta a Bibliáját és elém tartotta.

"Olvasd el ezt" mondta. "Huszonnegyedik fejezet, kezd a hármas verssel.

Elkezdtem olvasni a Máté 24. fejezetét:

"Míg az olajfák hegyén ült, a tanítványok külön odamentek hozzá, és ezt mondták: 'Mondd meg nekünk: mikor lesznek ezek és mi lesz a jele a jelenlétednek és a dolgok rendszere befejezésének? ' Jézus pedig így válaszolt nekik: 'Vigyázzatok, senki ne vezessen félre titeket; mert sokan jönnek majd az én nevemben és ezt mondják: Én vagyok a Krisztus és sokakat félrevezetnek. Hallani fogtok háborúkról és háborús hírekről; vigyázzatok, ne rettenjetek meg. Mert ezeknek meg kell lenniük, de ez még nem a vég." (Máté 24: 3-8 Új Világ Fordítás)

"Mi van ezekkel a jelekkel, amikről Jézus beszélt? " kérdezte Steve. " Háborúk. Éhínségek. Földrengések. Nem olyannak tűnik, mint ami a világban történik napjainkban? És nézd meg, mit jelent ez. A harmadik vers elmondja, hogy ezek a jelei "a dolgok rendszere befejezésének". Mi az utolsó napokban élünk! A "dolgok rendszere befejezése" nagyon közeli kell legyen!

Ez egy kissé megrázott. Bibliaolvasásomból úgy ismertem meg Jézust, mint csodálatos tanítót. Habár nagyon keveset értettem meg az Ő szavaiból, egyszerre éreztem lenyűgözöttnek és megfélemlítettnek magam az Ő tanításai által. Másfajta tanító volt, mint azok akik engem tanítottak. Jézus tanításának ereje és hatalma volt, a legmélyebb tiszteletet parancsoló. És itt Ő a XX. századi történelemmel kapcsolatban előre szól, elmondva hogy ezek a dolgok lesznek az előjelei ezen világrend végének!

Steve ezeket a dolgokat Jehova Tanúitól tanulta. Már nagyjából hat hónapja tanulmányozott velük, és most javasolta, hogy én is tegyem azt. De mielőtt jobban belemennék a történtekbe, hadd magyarázzam el, hogy jutottam idáig.

Nagyon csekély vallási háttérrel nevelkedtem. Korai éveimben hittem, hogy "bármi betöltheti a hiányt" és hogy " a vallás csak azoknak van, akiknek szükségük van rá". Templomban egyszer voltam nagykoromig, amikor úgy 12 éves voltam.

A középiskolában kipróbáltam a drogokat. Ez egy erős érdeklődéshez vezetett a természetfeletti felé és elkezdtem olyan "megvilágosodottak" könyveit olvasni mint John C. Lilly, Carlos Castaneda, G.I. Gurdijjef, P.D. Ouspensky és Bagwan Shree Rajnesh. Elkezdtem kipróbálni különféle elmekontroll technikákat, beleértve a hindu meditációt és az önhipnózist.

Mire első éves lettem az egyetemen, teljesen odaszántam magam a "magasabb tudatosság" iránti keresésnek. Beiratkoztam egy jóga csoportba az egyetemen és elkezdtem gyakorolni a Transzcendentális Meditációt.

Ezidőtájt kezdtem el olvasni a Szentírást is. Nagymamám küldött nekem egy New American Standard Version Bibliát közvetlenül azután, hogy felvettek az egyetemre. Ahogy elkezdtem olvasni, úgy találtam, a Biblia nagyon érdekes és rejtelmes könyv. Olyan nehéz volt megérteni! Jézus számos tanítása megegyezőnek tűnt azzal, amit a magasabb tudatosság keresése során tanultam, mégis voltak ott más dolgok, amiket Jézus tanított, melyek teljesen ellentétesek voltak azokkal a tanításokkal. Némely ezek közül a dolgok közül nagyon nyugtalan érzést keltettek, mint Jézus tanítása az örök ítéletről és a "sírásról és fogak csikorgatásáról", az "örök tűz, mely készíttetett az Ördögnek és az ő angyalainak", stb. Azt is kezdtem látni, hogy ha a Biblia valóban Isten Szava, és Jézus valóban az, akinek mondta magát, vagyis Isten Fia, akkor valóban "Nincsen senkiben másban idvesség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk. " (Cselekedetek 4:12)

Így jöttek be a képbe idővel Jehova Tanúi. Megértem rájuk. Egymagam olvastam és próbáltam megérteni a Bibliát, de nagy nehézségeim voltak vele. Hova máshova fordulhattam volna segítségért?

Volt egy keresztény a koleszban az egyetemen, Donnak hívták. Több alkalommal találkoztam vele, remélve hogy tud segíteni nekem. De habár nyilvánvalóan keresztény volt már egy kis ideje, a bibliamegértése nem volt sokkal jobb, mint az enyém. Emlékszem, egy nap megkérdeztem ki volt Máté, mert azon a héten Máté evangéliumát olvadtam. Gőze sem volt róla. Mit tehettem?

Akkorra Steve bátyám már tanulmányozott Jehova Tanúival egy pár hónapja. Nem tagadhattam, hogy sok csodálatos dolgot tanult tőlük a Bibliáról, és én nem tettem nagy előrehaladást egymagamban, Lehet, hogy végül meg kellene próbálnom JT-t?

Végül beleegyeztem, hogy találkozzam a Tanúkkal. Nagyjából egy héttel később, Steve bátyám, a legjobb barátom Paul és én találkoztunk Larryval és Bobbal, két vénnel Jehova Tanúi helyi Királyság Terméből szülővárosomban, a New Yorki Hide Parkban. Azonnal "nekimentem" a Tanú vének irányítása mellett a Bibliának. Soha nem láttam senkit így uralni a Bibliát! Úgy tűnt, mindenre tudják a választ! Még nem is mondtam végig a kérdést, mér lapozták a Bibliájukat és jött a Szentírási válasz. Lenyűgöztek! És mivel nem tagadhattam már, hogy a Biblia Isten szava, a következő lépésem egyértelmű volt. Elkezdtem tanulmányozni a Bibliát Jehova Tanúival.

Néhány héttel később elhajtottam 260 mérföldnyire északra a második évemre a Clarkson University-n, (Potsdam, N.Y). Amint megérkeztem, írtam egy levelet a helyi Királyság Terembe, kérve hogy valaki tanulmányozza velem a Bibliát.

A következő héten felhívott telefonon Marshall, az elnöklő felvigyázó a Potsdami gyülekezetből. Elmondta, hogy örülne, ha tanulmányozhatna velem, és megemlítette, hogy azon a héten mennek Jehova Tanúi Kerületkongresszusára Lake Placidba. Meghívott engem is, és mondta, hogy keressem meg őt, ha elmegyek. Úgy döntöttem, elmegyek. Elhajtottam a 100 mérföldre Lake Placidba várakozással telten. Milyen embereket találok ott, ahová megyek? Talán mind nagyon szellemi, Isten - tudatos emberek, amilyeneket kerestem az Igazságot kutatva?

Megérkeztem a gyülekezeti központba és az ajtóban háromrészes öltönyben lévő úriemberekkel találkoztam, akik a kezembe nyomtak egy példányt a gyülekezeti programból. Bementem, és ami volt, döbbenésemre teljesen kiábrándított. A gyülekezet úgy nézett ki, mint valami nagy üzleti összejövetel. Mindenki nagyon hivatalosan volt öltözve. Kb. 2000 ember ült csendben a helyén, hallgatva egy idősebb úriembert aki a dobogóról tanított különböző szervezeti utasításokat. Hallgattam a beszédet néhány percig és körülnéztem az embereken, akik a székeken ültek. Rendes, átlagos embernek néztek ki. Kimentem az előtérbe és egy ideig sétálgattam. Ha ezek Isten népe, gondoltam magamban, nehéz időknek nézek elébe, hogy ehhez alkalmazkodjak!

Marshall megkért, hogy találkozzunk, de elvesztettem minden vágyamat eziránt. Kevesebb mint tíz perc ottlét után elhagytam a gyülekezetet és visszaautóztam Potsdamba. Habár a következő három évben Marshallal tanulmányoztam és nagyon közel kerültem hozzá, soha nem vitt rá a szívem, hogy elmondjam, ott voltam az összejövetelen.

Marshall és felesége, Meryll csodálatos emberek voltak. A következő három egyetemi év alatt második családommá váltak. Minden héten vagy Marshall jött az én kollégiumi szobámba, vagy én menten az ő házukba a Biblia tanulmányozásra. Gyakran ebédeltem velük otthonukban és nagyon közeli kapcsolatba kerültünk. Marshall gondnok volt a Potsdami középiskolában és egy kis lakókocsiban éltek vidéken Meryllel és két gyerekükkel. A Potsdami telek nagyon hidegek, és a meleg és a szeretet amit otthonukban találtam, csodálatos volt. Bibliatanulmányozásaim Marshallal és közösségem családjával nagyszerű mód volt, hogy elmeneküljek az egyetemi élet nyomásából és technikai tanulmányaim hidegségéből. De a legjobb volt mindebből, hogy sok dolgot megtanultam Teremtőmről, Jehova Istenről.

Nyaranta, amikor otthon voltam Hyde Parkban, Larryval tanulmányoztam, a két vén egyikével, akikkel korábban találkoztam a Királyság Teremben, és Dottival a feleségével. Az ő otthonukban tanulmányoztunk minden héten több órán át. Az egyik ilyen tanulmányozáson Dotti a teljes idejű "úttörő" , mondott valamit, ami igazán a szívembe döfött. Elmondta nekem, hogy ha valaha rájönne, hogy nem Jehova Tanúié az Igazság, elmenne. Ő Isten szolgája, nem embereké.

Szintén a nyarak során Steve bátyám és én gyakran autóztunk át a Hudson Riveren az Őrtorony Farmra 45 percnyi úton, meghallgatni az ottani Királyság Teremben a különleges előadásokat. Zónafelvigyázók, misszionáriusok távoli helyekről, és még a Vezető Testület tagjai is (a 13-17 tagú testület, amely irányítja Jehova Tanúi minden ügyét) tartották ezeket a beszédeket. Micsoda kiváltság! Kedvenc előadásom a Raymond Franz által tartott volt, aki akkoriban a Vezető Testület tagja volt. Mélységeiben beszélt az első századi korinthusi gyülekezetről; az emberekről, a kulturális háttérről, a Pál leveleire ható körülményekről stb. Felvettem ezt az előadást magnókazettára és sokszor meghallgattam az autómban a nyári munkámba menet a Poughkeepsie-i IBM-be és vissza. Egy dolog amit elmondott a beszédben igazán mély benyomást tett rám. Elmondta, hogy amikor a testvéreit buzdítja, jobb a kereszténynek egy kis, szívből jövő kifejezését adni hitének, mint nagy Bibliaismeretét fitogtatni. Néhány évvel később összetört szívvel hallottam, hogy Ray-t kiközösítették "hitehagyásért".

Ez alatt a három és fél év alatt, míg tanulmányoztam Jehova Tanúival, átlag napi két órát töltöttem a Biblia és a válogatott Őrtorony Társulati kiadványok olvasásával. Az egyetem alatt gyakran töltöttem öt vagy hat órát egyvégtében a Potsdami Állami Egyetem könyvtárában tanulmányozva ezeket a könyveket. Mire megkeresztelkedtem 1981. tavaszán, elolvastam több, mint 30 Társulati könyvet, minden Őrtorony és Ébredjetek! folyóiratot azokból az évekből és többször elolvastam a Biblia Új Világ Fordítását.

1980 tavaszán végeztem a Clarksonon mint gépészmérnök, a természettudományok kandidátusa. Ekkorra elfogadtam a Társulat nézetét a felsőfokú oktatásról és eldöntöttem, hogy nem megyek el a "világi" diplomaosztó ceremóniára. Valójában, az utolsó egyetemi évek során, és azután néhány évig, azon találtam magam többnyire, hogy magyarázkodom a Tanú barátaimnak, miért járok egyetemre. Az egyetemi végzettség Jehova Tanúi közt általában gyanakvással tekintett. A "világi bölcsesség" megnehezíti, hogy alázatos maradjon és alárendelt az "anya" szervezetnek.

A diplomázás után összecsomagoltam és Colorado Springsbe költöztem, Colorado államba, A Digital Equipment Corporation által mentem Colorado Springsbe egy állásinterjúra. Habár a Digital nem adott később állást, de megtetszett Colorado és elhatároztam, hogy mindenképp oda költözök. Sok számítógépes és elektronikai cég költözött Colorado Springsbe, és úgy számoltam, hogy nagyobb gond nélkül kapok mérnöki munkát.

De volt egy még nagyobb oka a Colorado-ba költözésemnek. Az otthoni élet elviselhetetlenné vált. Ekkorra abbahagytam a születésnap, karácsony és minden más "pogány" ünnep megünneplését. Ismertté tettem álláspontomat a vérátömlesztés ügyében (Jehova Tanúi nem fogadnak el vérátömlesztést, még életveszélyes helyzetben sem.) Ennek eredményeként anyám rendkívül frusztrált lett velem és gyakran tört ki könnyekben, amikor próbált érvelni. De mivel nagyon kevés bibliai ismerete volt, és mert teljesen Szentírási támogatás nélkül érvelt, eldöntöttem, hogy inkább Istennek engedek mint embernek.

Apám semmivel sem volt kedvesebb a Tanúkkal mint anyám. Később megtudtam, hogy amikor Jehova Tanúi tervezték, hogy Királyság Termet építenek a mi utcánk végén, apám egy bizottságot hozott létre megpróbálva távol tartani a Tanúkat szomszédságunkból. Nem csak hogy ez az erőfeszítése, hogy megállítsa a Királyság Terem építését, vallott kudarcot, hanem most két fia megy az új Királyság Terembe hetente háromszor az összejöveteleikre!

Egy napon két testvérnő a "szántóföldi szolgálat" során az ajtónkhoz jött. Miután válogatott szitkokat ordított le a lakrészükből, apám lejött a földszintre, fogott egy festékszprét, odahívta Steve-t a bejárati ajtóhoz. "Mondd meg ennek a két nőnek" mondta" hogy ha még egyszer idejönnek, egy szót sem szólok hozzájuk, de lefújom őket ezzel a festékkel" és letette a flakont az ajtó mellé. A festéket soha nem használta, úgy tudom.

Legjobb barátom, Paul nem segítette a dolgokat, sőt. Megkapta William Schnell "Thirty Years a Watchtower Slave" (Harminc év az Őrtorony rabszolgaságában) c. könyvét és odaadta anyámnak. Ő elolvasta és sírva mondta el nekem, hogy olvassam el. Nagyjából félig elolvastam és visszaadtam Paulnak. Úgy tűnt nekem, Schnell úr neheztel a Társulatra és ezzel a könyvvel vezette le a dühét. Nem sokat jelentett nekem.

Ekkoriban meggyőződésem volt, hogy az üldözés amit tapasztalok otthon, bizonyos jele, hogy "Isten szervezetébe" jöttem. "Az embernek ellenségévé válik a háznépe is" (Máté 10:36). De akkor, mindezekben egyszer sem üldöztek Jézus nevéért. Ez évekkel később jött el. Mielőtt Colorado Springsbe kötöztem, imádkoztam Jehovához, hogy ő irányítson a megfelelő gyülekezetbe. Tizenhárom gyülekezete volt Jehova Tanúinak Colorado Springsben. Biztos voltam benne, hogy Ő irányítja a lépteimet.

Végül Jehova Tanúi Foothills-i gyülekezetében kötöttem ki, Manitou Springsben. Csalódásomra, az első összejövetel, amin részt vettem, a vasárnap délelőtti nyilvános előadás és Őrtorony - tanulmányozás, visszahozta a csalódás emlékeit arról a Lake Placidi első Körzetkongresszusról. Az összejövetel rémes volt! A nyilvános előadás, amit egy gyülekezteti vén tartott, szörnyen unalmas volt és az Őrtorony - tanulmányozás még rosszabb. A heti tanulmányozási cikk egy vagy két bekezdését monoton hangon felolvasta egy testvér a dobogóm, az Őrtorony - tanulmányozás vezető felolvasta a lap alján lévő kérdést, és a gyülekezet robotszerűen visszamondta a választ, melyet aláhúzott a folyóiratban. Miféle összejövetel volt ez? A kapcsolatomból néhány "Farm - testvérrel" New Yorkban, megszoktam, hogy a testvérektől szívéből jövő válaszokat hallok, akik igazán szerettek volna adni valamit az összejövetelhez. De ez az összejövetel egyáltalán nem olyan volt, mint az. Tényleg ez a gyülekezet az, amit Jehova akart nekem? Megfontoltam, hogy írok egy levelet a Társulatnak, hogy tudassam velük, ennek a gyülekezetnek segítségre van szüksége. De akkor lehet, hogy Jehova rendezte így ezt az egészet. Lehet, hogy azért vagyok itt, hogy segítsek feléleszteni a dolgokat? Lehet, hogy Jehova azért plántált engem ide, hogy buzdítsam a testvéreimet. Legyen meg Isten akarata, nyugodtam bele.

Az első hónapot a Foothillsi összejövetelek látogatásából azzal töltöttem, hogy kerestem valakit, aki örömmel tanulmányozna velem és én is vele. Volt a Foothills gyülekezetben egy fiatal ex-Bétheles (valaki, aki a Bethelben dolgozott, Jehova Tanúi világméretű főhadiszállásán a New Yorki Broooklynban), Dean-nek hívták, aki a legmegfelelőbb jelöltnek látszott. Odamentem Deanhez egy este,a heti Szolgálati Összejövetel után és megkérdeztem, volna e kedve tanulmányozni velem. Készségesen beleegyezett, és hamarosan baráti kapcsolat alakult ki köztünk.

Egy évig tanulmányoztam Deannel. Akkor, egy terepmotorozáson Colorado Rockies-ban egy szép tavaszi napon 1981-ben, három és fél év szorgalmas tanulmányozás, meditálás és intenzív imádkozás után átadtam életemet Jehova Istennek. Aznap este tájékoztattam Deant a vágyamról, hogy alámerítkezzem. Nem sokkal ezután három külön alkalommal találkoztam a Foothills-i vénekkel, akik áttekintették velem a "80 kérdés alámerítkezésre jelölteknek" részt a "Szervezetten szolgálatunk elvégzésére" könyvben. Akkor, Jehova Tanúi 1981-es "Királyság - lojalitás" körzetkongresszusán Denverben bemerítettek. Ekkor végre teljesértékű, bemerített Tanúja lettem Jehovának!


<<< Vissza a tartalomjegyzékhez                        Tovább >>>
 

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr192673236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aqwsed12345 2011.03.03. 10:14:05

A cikk címe, "Ismeretet szerezni" egy JT-i által gyakran használt kifejezés, egy ÚVF-es félrefordításon alapszik. A János 17:3 az Őrtorony-fordításban ugye így van:

"Az pedig az örök élet, hogy >ismeretet szerezzenek rólad<, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról" (János 17:3).

Ez a fordítás teljesen rossz. Az "ismeretet szerez" helyett a görög a "ina ginōskōsin se" ("hogy megismerjenek téged") szavakat használja, azaz személyes kapcsolatot állít Isten és a hívő között, nem pusztán tárgyi, elvont ismeret megszerzését. Az Őrtorony Társulat oktató programjához híven az ÚVF-ban az örök élethez nem az kell, hogy valaki megismerje az Istent, hanem az, hogy "hogy ismeretet fogadjanak magukba". JT-inak felekezete ettől a személyes istenkapcsolattól fosztja meg a gyaloghírnökök túlnyomó többségét, mikor az Isten megismerése helyett könyvek és brosúrák százain keresztül önti a fejükbe a Brooklynban éppen kiötlött "pontos ismeretet." Ez az igevers az (Atya-)Isten és Jézus Krisztus személyes megismeréséről szól. Ezt persze ők egy rossz fordítással rögtön ki is siklatják.

Az ismeretszerzés és a megismerés nem ugyanaz. Épp ezért galád dolog meghamisítani a biblia szövegét, mert az eredetiben "ινα γινωσκωσιν σε" szerepel, amit amint mondtam megismerésről, és nem ismeretszerzésről szól, vagyis személyes kapcsolatot állít Isten és a hívő között, nem pusztán tárgyi, elvont ismeret megszerzését.

Az ÚVF-en kívül minden bibliafordítás így fordítja a Jn 17:3-at:

"Az az örök élet, hogy megismerjenek téged...."

- - - -

"Mit jelent "ismerni Istent"?

Sokan ismerik Jézus szavait a János 17:3-ból: "Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent és akit elküldtél, a Jézus Krisztust " (Magyar Bibliatársulat Ref. ford.). De mit foglal magában Isten megismerése?

Az 'ismerni' kifejezés az Írásokban gyakran érzékeltet többet, mint az egyszerű jelentés: értelmi megismerése valaminek vagy valakinek. A The New International Dictionary of New Testament Theology (vol 2, Page 398) hivatkozik esetekre, ahol:

"...személyes kapcsolatot fejez ki a megismerő és a megismert között..."

A Példabeszédek 3:5-6 buzdít, hogy " Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon megismerd őt, és egyengetni fogja ösvényeidet. " Itt, több fordítással egyezően, a héber 'yada' szót 'megismerés'-sel adják vissza. Az ilyen fordítások elfogadhatók, ám nem tudják eljuttatni az olvasókhoz a héber szó ebben az összefüggésben hordozott jelentésének pontos árnyalatát. Más fordítások: Stone Edition Tanach, Young's Literal Translation, the NET Bible (lábjegyzet), C.K. Barrett (The Gospel According to John, second ed. [Philadelphia: Westminster, 1978], 503.), fordítja így a kifejezést (= da`ehu): Ismerni Őt." A 'yada' (ismerni) szó a bibliai héberben a jelentések széles skáláját jeleníti meg. Különböző szövegösszefüggésekben a 'yada' és rokon kifejezései jelenthetnek érzékkel felfogást, értelmi megértést, megtanulható és átadható tényeknek és információknak birtoklását, gyakorlati tapasztalatot, megkülönböztető megítélést, még testi intimitást is. Ám ha a 'yada' tárgya Isten, jóval többet jelent, mint egyszerű megismerés. Nahum Sarna írja:

"A bibliai elgondolásban az ismeret lényege vagy alapja nem az értelemben, nem az értelmi tevékenységben gyökerezik. Inkább megtapasztalás, ami az érzelmekben gyökerezik, így azt körülvehetik ilyen minőségek, mint érintkezés, bensőégesség, rokonság, kapcsolat, és kölcsönösség."
Exodus, JPS Torah Commentary, p. 5

Más referenciaművek támogatják ezt a véleményt. Ismerni Istent-, magyarázza a New International Dictionary of Old Testament Theology and Exegesis - annyi, mint jó kapcsolatban lenni vele, ezt jellemzik a bizalom, elismerés, és nyílt kommunikáció. (II. 313). Amikor a 'yada' Istenre vonatkozik, magyarázzák mások, intenzív beleélést jelent, ... ami felülmúlja a puszta értelmi kapcsolatot. (Theological Lexicon of the Old Testament, s.v. "Yada ) Jósiás királynak Isten az Ő prófétáján keresztül azt mondta: "Jogához segítette a nyomorultat és a szegényt, ezért ment jól a dolga! Így tesz az aki ismer engem " (Jer 22 16)

Az ilyen kommentárok tisztázzák a közeli összefüggést a Pl 3:5-6-ban lévők, az Istenben való bizalom és az ő ismerete között. Ismerni Istent: olyan élő kapcsolatban lenni vele, melyet a hit(hű)ség jellemez és a szeretetben, bizalomban gyökerezik , és mély kitartással kapcsolatos. Bizalom és ismeret együttes és szétválaszthatatlan szempontja az ilyen kapcsolatnak. Az egyetlen út az összes közül megismerni Istent: cselekedni azon a módon, ami nemesít, ami megszilárdítja, elősegíti a jólétet és kimutatja a gondoskodást minden más fölötti szinten. (Vö. 1 Kron 28:9). Ez Istenre hagyatkozik, az ő útjainak igazságára, és az általa való vezetésre tekint minden körülmények közt. Hogy így ismerhessük Istent, kérjük Őt (Jer 9:24; 22:16; Hos 6:6; Zsolt 36:10). Krisztus Jézus az ő földi életében példázta, mit jelent ismerni Istent: " Láttam az Urat mindenkor magam előtt" (Apcs 2:25, ; Jn 8:29; vö. még Mózes példájával -Zsid 11:27)

Szembeállítva: míg Isten ismerete szükségszerűen magába foglal bizonyos tényeket, adatokat; valakinek lehet intellektuális ismerete Istenről és az ő útjairól. és mégse ismeri Őt magát. Jeremiáson át Isten megfeddte Izrael vallási vezetőit: "A papok nem kérdezték: Hol van az ÚR? A törvény magyarázói nem nem ismertek engem " (Jer 2:8). Természetesen, a papok és mások, akik a törvényt kezelték, felfogták Isten létezését és hatalmát, biztos, hogy volt értelmi ismeretük Isten törvényéről, közismertté tették érvényességét, de nem ismerték Istent, aki adta azokat, soha nem szerették, vagy tisztelték, vagy bíztak benne. (vö. Jer 4:22; 9:3-6, 23; Hos 5:4-5; 8:1-3). Hasonló volt igaz Jézus napjaira is. (Jn 7:28-29; 8:15, 19; vö. 5:44). Amikor Jézus válaszol azoknak, akik az Ő nevében végzett cselekedeteikre hivatkoznak, ezt mondja nekik: "Sohasem ismertelek titeket, távozzatok tőlem gonosztevők! " (Mt 7:23), egyértelmű, hogy nem azt érti ezen, hogy nincs értelmi ismerete felőlük, különben nem tudná azt, hogy az elismerés iránti igényük nem hiteles, és valójában gonosztevők. Tehát nem ismerte őket abban az értelemben, hogy nem volt közösségben velük, vagy ahogy a fenti szótár értelmezi szavait: soha nem cselekedtem veletek semmit. Magyarázva a 2 Kor 5:21-et és a kifejezést, hogy Jézus nem ismert bűnt a The New International Dictionary of New Testament Theology elmondja: [Ez] nem azt jelenti, hogy nem volt intellektuális ismerete a bűnről, hanem hogy Jézusnak nem volt személyes bűne.

Feltűnő ellentétként Pál apostol elmondhatta: "Tudom, kiben hiszek, és meg vagyok győződve, hogy neki van hatalma arra, hogy a rám bízott kincset megőrizze arra a napra. " (2 Tim 1:12) Pál ilyen meggyőződéssel beszélhetett, nem csak mert ismerte az Írásokat, hanem mert mert Istenre bízta az útjait és ismétlődően megtapasztalta Istennek és az Ő ígéreteinek igazságát. Ezért örvendhetett ilyen nagy bizalomnak Istenben és az Ő szavában. (2 Kor 4:7; Fil 4:12-13; 2 Tim 4:16-19) Bízott Istenben, mert ismerte Istent, megtapasztalta a barátságát, szerető gondoskodását és vezetését. Istent ezen a módon megismerni felbecsülhetetlen értékekkel bír: megingathatatlan alapra épül - Istennek és az Ő Fiának szentségére; a Szentírás által igazolt és táplált; ígéri és megelőlegezi az Istennel és az Ő Fiával való örökké tartó közösség tartós áldásait (Jn 17:3; vö. Zsolt 84:10-12; Rm 5:6-8; 14:9; Fil 1:21-23; 3:20-21; 2Kor 4:18-5:2, 6-8; 1 Tim 6:19)."

- - - -

γινώσκω
ginōskō (ghin-oce'-ko) A prolonged form of a primary verb; to “know” (absolutely), in a great variety of applications and with many implications…allow, be aware (of), feel, (have) known (-ledge), perceive, be resolved, can speak, be sure, understand.

Thayer’s defines ginosko as:

1. to learn to know, come to know, get a knowledge of, perceive, feel
a. to become known
2. to know, understand, perceive, have knowledge of
a. to understand
b. to know
3. Jewish idiom for sexual intercourse between a man and a woman
4. to become acquainted with, to know

Vine’s Expository Dictionary of New Testament Words also states, “In the NT ginosko frequently indicates a relationship between the person ‘knowing’ and the object known; in this respect, what is ‘known’ is of value or importance to the one who knows, and hence the establishment of the relationship…”

Baker’s Evangelical Dictionary of Biblical Theology states, “The New Testament emphasizes that knowing God is not simply on intellectual apprehension, but a response of faith and an acceptance of Christ.”

Albert Barnes says of John 17:3, “The word ‘know’ here, as in other places, expresses more than a mere speculative acquaintance with the character and perfections of God. ‘It includes all the impressions on the mind and life which a just view of God and of the Saviour is fitted to produce.’ It includes, of course, love, reverence, obedience, honor, gratitude, supreme affection. ‘To know God as he is’ is to know and regard him as a lawgiver, a sovereign, a parent, a friend. It is to yield the whole soul to him, and strive to obey his law.”

The footnote for John 17:3 in the NET Bible states:

"…(abundant) eternal life is defined as knowing (being in relationship with) the Father and the Son…For John this knowledge is not intellectual, but relational. It involves being in relationship."

Does “taking in knowledge” encompass the shades of meaning present in ginosko?

No.

Turning to Thayer’s, we find an entry for a word that is translated “take knowledge of,” as proposed by the NWT’s translation of ginosko in John 17:3. That word is epiginosko and is defined in Thayer’s as:

1. to become thoroughly acquainted with, to know thoroughly
a. to know accurately, know well
2. to know
a. to recognise
1. by sight, hearing, of certain signs, to perceive who a person is
b. to know i.e. to perceive
c. to know i.e. to find out, ascertain
d. to know i.e. to understand

None of these definitions for epiginsoko (“take knowledge of”) implies a personal relationship and needless to say, epiginosko is not used in John 17:3. Ginosko is.

Ginosko is much more than epiginosko as “take knowledge of” (or “taking in knowledge” as translated by the NWT). Ginosko means knowing absolutely, perceiving, understanding and forming a relationship. The NWT’s translation of ginosko in John 17:3, “taking in knowledge,” does not reflect building a relationship with Yahweh and Jesus Christ. The emphasis of the NWT translation of ginosko is scholarly learning, for where in “taking in knowledge” is a relationship implied? Memorizing details about a celebrity’s life and preferences doesn’t mean that I know that celebrity, though it could certainly be said that I would be “taking in knowledge” of that celebrity. Similarly, memorizing Bible facts does not equate to knowing (forming a relationship with) Yahweh and Jesus Christ. For this reason, I object – strenuously and fervently – to the NWT’s translation of ginosko as “taking in knowledge.”

In this regard, John 5:39, 40 is particularly apropos:

"Search the scriptures; for in them ye think ye have eternal life: and they are they which testify of me. And ye will not come to me, that ye might have life." (KJV)

"You search the Scriptures because you think that in them you have eternal life; it is these that testify about Me; and you are unwilling to come to Me so that you may have life." (NASB)

"You diligently study the Scriptures because you think that by them you possess eternal life. These are the Scriptures that testify about me, yet you refuse to come to me to have life. (NIV)

“YOU are searching the Scriptures, because YOU think that by means of them YOU will have everlasting life; and these are the very ones that bear witness about me. And yet YOU do not want to come to me that YOU may have life." (NWT)

To be fair, paragraph 18 in this same chapter of KNOWLEDGE that Leads to Everlasting Life states, “The knowledge of God can also do much for you right now. Life’s deepest and most disturbing questions are answered in the Bible. Accepting its guidance will help you to develop a friendship with God…”

I do not contend that JW doctrine asserts that Bible knowledge alone leads to salvation. The above clearly states that accepting the Bible and what it says about Yahweh and Jesus will help us form a relationship (“friendship”) with God and various quotes from JW literature indicates this as well. My argument, in this instance, is not with JW doctrine (though JW salvation doctrine will be addressed later on this site). My objection lies with the translation offered for ginosko in that “taking in knowledge” is insufficient because a personal relationship with God is not involved or implied. JWs teach may teach that forming a relationship with God leads to salvation, but this translation of John 17:3 certainly gives us no indication of that.
süti beállítások módosítása