EXJT BLOG
Hogy bevésődjön!
2013.07.16. 23:47 | Johnny Joker | 27 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr565409006
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Egy_nick 2013.07.17. 08:56:25
Ez a lényeg. Ez annyira lényeges, hogy még az sem számít, hogy a HBR tegnap mit mondott, vagy, hogy amit most mond, nincs-e ellentétbe valamivel, amit már évek óta sulykolnak a Tanúkba – már ez sem számít, csak a feltétlen engedelmesség. Már azt sem lehet mondani: „nini, ez az állítás ütközik ezzel és ezzel az alapelvvel, vagy régebbi állítással”. Nemrég hallottam egy olyan JT előadást, melyben az előadó azt a kérdést boncolgatta, hogy vajon Armageddon eljöhet-e holnap vagy egy héten belül. Előadásában azt mondta, hogy helytelen lenne készpénznek (persze ezt körülírva mondta) venni a HBR azon nézetét, hogy először a Béke-biztonságot kell kikiáltani, Nagy Babilonnak kell összeomlani és a Nagy Nyomorúságnak kell megkezdődnie. Ilyen kérdéseket tett fel: „Biztos vagy abban, hogy ez a mostani világhelyzet már nem a Nagy nyomorúság maga? Száz százalékos vagy benne, hogy a Béke és biztonság már nem volt kikiáltva? (Azt kérdést valahogy elsumákolta, hogy „biztos vagy-e benne, hogy Nagy Babilon már nem semmisült meg?) Úgyhogy ez a rövidtávú konzum idiotista szellemiség már önmaga alapjai ellen támad, ugyanis ez azt jelenti, hogy a HBR semmit (de szó szerint: semmit) sem tud, de főleg semmit sem köteles bizonyítani, és az összes eddigi iránymutatás, könyv, kiadvány, előadás semmi más célt nem szolgált, minthogy megjelenjen, pontosabban kiszelektálódjon az az új embertípus, akinek csak az engedelmesség számít. A Tervek szerint ez lesz az Új Világrend (New World Order) minden parancsot végrehajtó és soha nem kérdezősködő ÉLCSAPATA? Érdekes párhuzam: a szovjet-ideológia szerint a kommunista párt a szocializmus élcsapata. Lenin, Hitlert meg Sztálint ugyanazok pénzelték. Én már seddmin sem lepődnék meg …
Egy_nick 2013.07.17. 09:06:12
Csak az előző írás után jutott az eszembe: mi van akkor, ha tényleg az „élcsapat” kiszelektálása a cél? Ha ez így van, akkor az összes anti-JT blog (amiképpen ez a blog is) lényegében ezt segíti elő. Ugyanis egy érdeklődő és logikusan gondolkodó JT elolvassa ezeket a dolgokat és otthagyja JT szervezetét. Tehát csak azok maradnak ott, akik ezt el sem olvassák, tehát szellemileg alkalmasak lesznek az „élcsapat” munkakörre. Tehát akkor ez a blog is pontosan fordított célt szolgál?
2013.07.17. 09:21:17
Íme, egy érdekes csavar:
Az Őrtorony 2011. 07. 15. 30. oldal 9-es bekezdése:
"Napjainkban többször is előfordult, hogy jobban megértettünk bizonyos bibliai tanításokat. Nem kell, hogy rossz érzéseink legyenek emiatt. Sőt, ez csak növeli a hű és értelmes rabszolgába vetett bizalmunkat. A „rabszolga” képviselője, a Vezető Testület nem vonakodik változtatni, ha úgy látja, hogy tisztázásra vagy kiigazításra szorul az, ahogyan az igazságot értjük. A rabszolga osztály számára sokkal fontosabb, hogy összhangban cselekedjen Isten kibontakozó szándékával, minthogy elkerülje a változtatások miatti bírálatokat. Te hogyan fogadod, amikor változás történik abban, ahogyan az egyes szentírási igazságokat értjük? (Olvassátok fel: Lukács 5:39.)"
Az Őrtorony 2011. 07. 15. 30. oldal 9-es bekezdése:
"Napjainkban többször is előfordult, hogy jobban megértettünk bizonyos bibliai tanításokat. Nem kell, hogy rossz érzéseink legyenek emiatt. Sőt, ez csak növeli a hű és értelmes rabszolgába vetett bizalmunkat. A „rabszolga” képviselője, a Vezető Testület nem vonakodik változtatni, ha úgy látja, hogy tisztázásra vagy kiigazításra szorul az, ahogyan az igazságot értjük. A rabszolga osztály számára sokkal fontosabb, hogy összhangban cselekedjen Isten kibontakozó szándékával, minthogy elkerülje a változtatások miatti bírálatokat. Te hogyan fogadod, amikor változás történik abban, ahogyan az egyes szentírási igazságokat értjük? (Olvassátok fel: Lukács 5:39.)"
Volt Tanú 2013.07.17. 09:48:57
Mert nyilvánvaló, hogy kérdés nélkül engedelmeskedünk a Vezető Testületnek, amely nem krétával, hanem az Őrtorony Társulat szelleme által van felírva, nem iskolai táblákra, hanem a szívek hústábláira. (2 Korinthus 3:3)
Volt Tanú 2013.07.17. 10:16:32
@Egy_nick: Kit érdekel, hogy nekik mi a céljuk? Az a lényeg, hogy minél többen szabaduljanak ki onnan.
@ex.hmcs-s: Kérdés, hogy minek hatására látja úgy a Vezető Testület, "hogy tisztázásra vagy kiigazításra szorul az, ahogyan az igazságot értjük"?
@ex.hmcs-s: Kérdés, hogy minek hatására látja úgy a Vezető Testület, "hogy tisztázásra vagy kiigazításra szorul az, ahogyan az igazságot értjük"?
Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.07.17. 14:22:26
@Volt Tanú: Arra lennék kíváncsi, hogy (szerintük) Jehova (miért)fokozatosan tárja fel akaratát az Őt követők előtt. Ez a 'dekázás' az, amivel elfogadtatják a saját változtatásaikat. Mi munkát fektethetnek abba, hogy a Bibliából igazolják az 'igazukat'. Még, hogy a teljes délig egyre világosabb lesz. Röhej. Más dolguk sincs, csak kigondolni hogyan lehet bent tartani a fizetős híveiket.
Volt Tanú 2013.07.17. 15:11:33
@Egonymus: Nem tudom, hogy lenne rá indoklás.
reboot (törölt) 2013.07.17. 15:38:20
@Egonymus: Jézus is azt mondta, sok mondanivalója volna meg de most nem tudnak elhordozni a tanítványok ... felsőbb körökben elfogadott az a magyarázat, miszerint a vt testület már jóval előrébb jár az igazság megértésében, de csak apránként adagolják nehogy gond legyen ...
maganvelenyem természetesen az, hogy szimplán vallási szélhámosok!
maganvelenyem természetesen az, hogy szimplán vallási szélhámosok!
reboot (törölt) 2013.07.17. 15:40:58
@Volt Tanú: a változások vagy azért történnek, mert tarthatatlan a helyzet ld nemzedékes tanítás vagy szimplán többségbe kerül egy másik vélemény a vt-en belül
reboot (törölt) 2013.07.17. 16:27:54
beccsábééé direkt csinálja ... ha azt mondom rá, amit szoktam is, hogy az emberi faj legalja, sőt aljas (!) akkor én vagyok szemét, meg szidalmazó, meg ítélkezős, meg mittoménmi :) ... hááát nem mondom :)
küzdős 2013.07.17. 17:08:36
@reboot: Szia Tesó!
Azt gondolják, hogy apródonként adagolják nehogy gond legyen?
Ez nem frankó! Én, ha részletre veszek mosógépet, az közben nem változhat vasalóra, aztán hűtőre, meg turmix gépre, mire aztán moshatok vele a végén!
Ezek a variálós vezetők sajnos nem csak csepegtetik az igazságot, hanem egyszerűen maguk sem tudják, ezért kénytelenek próbálkozni, hátha egyszer valami bejön nekik.
Azt gondolják, hogy apródonként adagolják nehogy gond legyen?
Ez nem frankó! Én, ha részletre veszek mosógépet, az közben nem változhat vasalóra, aztán hűtőre, meg turmix gépre, mire aztán moshatok vele a végén!
Ezek a variálós vezetők sajnos nem csak csepegtetik az igazságot, hanem egyszerűen maguk sem tudják, ezért kénytelenek próbálkozni, hátha egyszer valami bejön nekik.
reboot (törölt) 2013.07.17. 17:22:52
@küzdős: szevasz :) jó szemléletetés :) ezért is írtam hogy szélhámosok, mert azok.
Azé amikor a 80 éves testvernő a halálán volt elég csalódottan mondta hogy reménykedett abban hogy nem fog meghalni, hamarabb eljön armageddon …
nem csoda mert a 90es évek közepéig sulykolták hogy a nagy sokaság ÉLVE !!! lép be a paradicsomban !!! és hát a cikkek a más juhokat a nagy sokasaggal azonosítottak, hisz már annyira közel a vég ...
Aztán dobtak ezt a tanítást szép suttyomban lekerült a teritekrol ...
Csakhogy akik 30 évig ezt szívtak magukba azoknak ez nem volt egyszerű menet ... És hat ő is sokat áldozott a szervezetert ...
Mindegy. Meghalt. Csalódottan...
Jt vallási SZÉLHÁMOSOK !!!
Azé amikor a 80 éves testvernő a halálán volt elég csalódottan mondta hogy reménykedett abban hogy nem fog meghalni, hamarabb eljön armageddon …
nem csoda mert a 90es évek közepéig sulykolták hogy a nagy sokaság ÉLVE !!! lép be a paradicsomban !!! és hát a cikkek a más juhokat a nagy sokasaggal azonosítottak, hisz már annyira közel a vég ...
Aztán dobtak ezt a tanítást szép suttyomban lekerült a teritekrol ...
Csakhogy akik 30 évig ezt szívtak magukba azoknak ez nem volt egyszerű menet ... És hat ő is sokat áldozott a szervezetert ...
Mindegy. Meghalt. Csalódottan...
Jt vallási SZÉLHÁMOSOK !!!
Egy_nick 2013.07.17. 18:03:05
Reboot, ezt írod: "a más juhokat a nagy sokasaggal azonosítottak..." - Talán valamiről lemaradtam? Ma már a más juhokat nem azonosítják a nagy sokasággal?
reboot (törölt) 2013.07.17. 18:39:18
@Egy_nick: igen, jarj utana :) ortoronykonyvtart javaslom
reboot (törölt) 2013.07.17. 19:11:22
@Egy_nick: segítek egy picit ... egy időben szófordulat volt a "más juhok nagy sokasága", illetve van olvasók kérdései is, hogy miért nevezik a nem felkent jt-it a nagy sokaság tagjainak a kiadványok ... na, jó kutatást!
Orvosirnok (törölt) 2013.07.17. 19:57:32
@Egy_nick: "pontosabban kiszelektálódjon az az új embertípus, akinek csak az engedelmesség számít. A Tervek szerint ez lesz az Új Világrend minden parancsot végrehajtó és soha nem kérdezősködő ÉLCSAPATA?" Én ezt magamon tapasztaltam. És tudod akkor voltam boldog Tanú, ha nem kérdeztem semmit,nem érdekelt a háttér, csak tettem amit tenni kell. Mert ha elkezdtem gondolkodni, beleláttam dolgokba, jöttek a kérdések, és akkor már jöttek a kételyek is. A boldog tudatlanság. :-) Miközben szerezzünk pontos ismeretet... Érdekes...
Egyébként igaz, mostanság sok összejövetelt kihagytam, de szerintem mostanában nagyon sok a változtatás. Én már követni sem tudom... Tényleg mindig ott kell(ene) lenni, mert "aki kimarad, az lemarad".
Egyébként igaz, mostanság sok összejövetelt kihagytam, de szerintem mostanában nagyon sok a változtatás. Én már követni sem tudom... Tényleg mindig ott kell(ene) lenni, mert "aki kimarad, az lemarad".
Orvosirnok (törölt) 2013.07.17. 20:06:16
Előre bocsátom, hogy köszönöm mindenki figyelmét és kedvességét!!!
DE!
A legtöbb hozzászólásból csak annyit látok, hogy "szabadulj onnan, hagyd el, ezt tette, azt csinálja rosszul, stb.".
Rendben, tegyük fel igazatok van és Jehova Tanúi szervezete hazug, álszent, képmutató, stb.
ÉS???!!!
Hová menj ki onnan? Mi másért hagyd el? Ki csinálja jobban?
Ezekre a kérdésekre nem nagyon találtam választ...
Vagyis oké, nem jó a Társulat, de jobb sincs nála... Mondhatjuk talán, hogy a szükséges rossz? Ha valóban rossz egyáltalán...
Hm?
Hallottam valamit régen, hogy sokan kiváltak Jehova Tanúi közül és alapítottak egy modern kori Jehova Tanúi vallást, vagy valami hasonlót. Nektek ismerős?
DE!
A legtöbb hozzászólásból csak annyit látok, hogy "szabadulj onnan, hagyd el, ezt tette, azt csinálja rosszul, stb.".
Rendben, tegyük fel igazatok van és Jehova Tanúi szervezete hazug, álszent, képmutató, stb.
ÉS???!!!
Hová menj ki onnan? Mi másért hagyd el? Ki csinálja jobban?
Ezekre a kérdésekre nem nagyon találtam választ...
Vagyis oké, nem jó a Társulat, de jobb sincs nála... Mondhatjuk talán, hogy a szükséges rossz? Ha valóban rossz egyáltalán...
Hm?
Hallottam valamit régen, hogy sokan kiváltak Jehova Tanúi közül és alapítottak egy modern kori Jehova Tanúi vallást, vagy valami hasonlót. Nektek ismerős?
answers 2013.07.17. 20:19:26
@Orvosirnok: Nem vedd számonkérésnek, de elolvastad amit belinkeltem neked? Ott pontosan le van írva, hogy hova, vagyis személy szerint kihez menj. Nem mi másért, hanem ki másért hagyd el JT szervezetét, és hogy ki csinálja jobban. De egyébként ne hallgass senkire, és ne hagyd el a szervezetet, ha nem érzed ennek szükségét. Viszont olvasd a Bibliát szabadon, imádkozva a Szent Szellem segítségéért a megértéshez. Legyél nyitott más tanításokra is, és ha őszintén keresel, találni fogsz. Isten áldását kívánom az ébredésedhez!
Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.07.17. 20:21:20
@Orvosirnok: Ezzel köszöntöttelek a blogon:
"Addig is, ezeket a cikkeket kérlek olvasd el:
jehovatanui.blog.hu/2012/09/26/nagy_utazas_584
jehovatanui.blog.hu/tags/h%3Aj%C3%B3_de_ha_nem_ez_az_igaz_vall%C3%A1s_akkor_melyik
[a második link alatt több cikket találsz!]"
A második link alatti cikkekben találod a DE utáni kérdéseidre a választ.
"Addig is, ezeket a cikkeket kérlek olvasd el:
jehovatanui.blog.hu/2012/09/26/nagy_utazas_584
jehovatanui.blog.hu/tags/h%3Aj%C3%B3_de_ha_nem_ez_az_igaz_vall%C3%A1s_akkor_melyik
[a második link alatt több cikket találsz!]"
A második link alatti cikkekben találod a DE utáni kérdéseidre a választ.
svtor 2013.07.17. 20:51:35
@Orvosirnok: Szia!
Ezt a pár sort küldeném neked a bikbak oldalról bikbak.uw.hu/
"Nehéz az okozott károkat összevetni, de talán a legnagyobb kárt a hitben és az érzelmekben okozzák. Jehova Tanúi saját meghatározása alapján ők az egyedül igaz vallás. Aki tőlük elszakad vagy nem tartozik szorosan hozzájuk: olyan, mintha nem lenne benne Noé megmentést jelentő bárkájában. Noé mai bárkája természetesen a felfogásuk szerint: Jehova Tanúi szervezete. Akik felismerik a szervezet hazugságait és félrevezetéseit, nem bírnak megmaradni tagoknak. Róluk egy lelkész (miután évekig tanulmányozta őket) ezt írta : "A kilépés, kitaszítatás, a túlságosan intenzív hitélet megszakadása után mindig kisebb-nagyobb szellemi vákuum marad, amelyet valami más, igazabb, jobb, egészségesebb szellemiségnek kell betöltenie. E nélkül az ember hajlamos keserűen megtagadni különben jó értékeket és célokat, illetve kerül mindent, ami vallással kapcsolatos, és nem tud önmaga számára is elfogadható, egészséges módon viszonyulni a világhoz, az élethez és Istenhez. Van, aki szerint az ember gyógyíthatatlanul vallásos lény, de lelki egészségéhez mindenesetre hozzá tartozik a vallás. Mások szerint viszont egy "istenalakú lyuk" van bennünk, amit csak maga Isten tud teljesen és kielégítően betölteni, az ital, a drog, a szex, a család, a hivatás vagy a vallásosság nem. Aki egyszer már nagyot csalódott valakikben és az istenképükben, nyilván nehezen indul újra útnak."
Ezen a legnagyobb károsodáson segíteni kell, a legjobb segítséget pedig az előrébb tartó sorstársak tudják nyújtani (legalábbis a változtatással járó krízis legmélyebb pontjain). Ennek igazolása, hogy azok a házassági kapcsolatok ahol mind a két fél egy időben kerül ki közülük, nagymértékben megjavulnak.
A legjobban azok szenvednek, akik nem mernek változtatni, ők állandóan megerőszakolják önmagukat. Nekik is csak azok képesek igazán segíteni, akik ismerik Jehova Tanúi speciális logikáját és lelki környezetét. Sajnálatos módon ez a segítség eddig nem volt elérhető a számukra. Illetve az eddigi segítségek legtöbbje ügyetlenül, rágalmakkal és támadással próbált segíteni, de ez csak ismét a szervezethez kötötte a kétkedőket.
Jehova Tanúi tevékenysége veszélyes a társadalom legtöbb alkotóelemére, a családokra, de leginkább az egyének számára. Ez a veszélyesség még nem került teljesen feltérképezésre kívülállók részéről. Ennek az oka véleményünk szerint Jehova Tanúi ügyes propagandisztikus eszközeiben rejlik. Veszélyességükről reális képet csak az érzelmileg rendbejött volt tagok képesek alkotni. Ezen túlmenően fontos az ellenük való megfelelő módon folytatott küzdelem. A nem megfelelő módon való küzdelem csak erősíti őket."
Ezt a pár sort küldeném neked a bikbak oldalról bikbak.uw.hu/
"Nehéz az okozott károkat összevetni, de talán a legnagyobb kárt a hitben és az érzelmekben okozzák. Jehova Tanúi saját meghatározása alapján ők az egyedül igaz vallás. Aki tőlük elszakad vagy nem tartozik szorosan hozzájuk: olyan, mintha nem lenne benne Noé megmentést jelentő bárkájában. Noé mai bárkája természetesen a felfogásuk szerint: Jehova Tanúi szervezete. Akik felismerik a szervezet hazugságait és félrevezetéseit, nem bírnak megmaradni tagoknak. Róluk egy lelkész (miután évekig tanulmányozta őket) ezt írta : "A kilépés, kitaszítatás, a túlságosan intenzív hitélet megszakadása után mindig kisebb-nagyobb szellemi vákuum marad, amelyet valami más, igazabb, jobb, egészségesebb szellemiségnek kell betöltenie. E nélkül az ember hajlamos keserűen megtagadni különben jó értékeket és célokat, illetve kerül mindent, ami vallással kapcsolatos, és nem tud önmaga számára is elfogadható, egészséges módon viszonyulni a világhoz, az élethez és Istenhez. Van, aki szerint az ember gyógyíthatatlanul vallásos lény, de lelki egészségéhez mindenesetre hozzá tartozik a vallás. Mások szerint viszont egy "istenalakú lyuk" van bennünk, amit csak maga Isten tud teljesen és kielégítően betölteni, az ital, a drog, a szex, a család, a hivatás vagy a vallásosság nem. Aki egyszer már nagyot csalódott valakikben és az istenképükben, nyilván nehezen indul újra útnak."
Ezen a legnagyobb károsodáson segíteni kell, a legjobb segítséget pedig az előrébb tartó sorstársak tudják nyújtani (legalábbis a változtatással járó krízis legmélyebb pontjain). Ennek igazolása, hogy azok a házassági kapcsolatok ahol mind a két fél egy időben kerül ki közülük, nagymértékben megjavulnak.
A legjobban azok szenvednek, akik nem mernek változtatni, ők állandóan megerőszakolják önmagukat. Nekik is csak azok képesek igazán segíteni, akik ismerik Jehova Tanúi speciális logikáját és lelki környezetét. Sajnálatos módon ez a segítség eddig nem volt elérhető a számukra. Illetve az eddigi segítségek legtöbbje ügyetlenül, rágalmakkal és támadással próbált segíteni, de ez csak ismét a szervezethez kötötte a kétkedőket.
Jehova Tanúi tevékenysége veszélyes a társadalom legtöbb alkotóelemére, a családokra, de leginkább az egyének számára. Ez a veszélyesség még nem került teljesen feltérképezésre kívülállók részéről. Ennek az oka véleményünk szerint Jehova Tanúi ügyes propagandisztikus eszközeiben rejlik. Veszélyességükről reális képet csak az érzelmileg rendbejött volt tagok képesek alkotni. Ezen túlmenően fontos az ellenük való megfelelő módon folytatott küzdelem. A nem megfelelő módon való küzdelem csak erősíti őket."
Volt Tanú 2013.07.17. 22:22:47
@Orvosirnok: Nem emberekben és általuk létrehozott szervezetekben kell reménykedni, hanem Krisztusban. Jehova Tanúi egyik legnagyobb hazugsága ez a szervezetmánia. Jehova szervezete, Sátán szervezete, tudomisén. Minden közösség jó, amely Krisztushoz vezet, a kegyelmet hirdeti, és arra kér, hogy Istenben reménykedj és ne a szervezetükben, az elöljáróikban vagy a tagjaikban. Sok ilyen van.
kicsella 2013.07.17. 22:27:53
@Orvosirnok: "Hová menj ki onnan? Mi másért hagyd el? Ki csinálja jobban?"
Jézus megadta az irányvonalat, az utat pedig nekünk, saját magunknak kell megtalálni.
Jézus megadta az irányvonalat, az utat pedig nekünk, saját magunknak kell megtalálni.
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.18. 09:22:32
@Orvosirnok:
Teljesen egyetértek abban, hogy a JT gyülekezet egy szükséges rossz. Mint mindennek, ennek is funkciója van, de hogy mi volt a szerepe a TE életedben, azt neked kell látnod.
Ha ezt látni fogod, akkor magad is felismered, hogy merre tovább, ha viszont még nem látod, akkor jobb, ha ott maradsz.
Már sokszor írtam ezt a példát: a szervezet olyan, mint egy tojáshéj, megvédi a fejletlen kiscsirkéket a külvilágtól. Viszont egy idő után már nincsen erre szükség, mert kinövi az ember. Én magam ezért nem hiszek a szemfelnyitogatásba, mert ha valaki még életképtelen a külvilági életre, annak könnyen kárt lehet okozni a tojáshéj erőszakos széttörésével.
Más szavakkal: a szekták leveszik a tagjaik válláról a döntéshozás és személyes fejlődés felelősségét, így azoknak, akik el akrják hagyni azokat, vagy nem megfelelő számukra valamiért, szembe kell nézniük ezekkel (vagy ha nem , akkor kikötnek egy másik szektában, vagy hasonló abúziv kapcsolatban/csoportban).
Nem kell elhagynod a gyülekezetet, ha nem látsz magad előtt más utat. A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít. Ott is kezelheted ezt, ahol éppen vagy, ha úgy érzed, hogy meg tudod ezt tenni. Ha kijössz onnan, akkor is "csak" ugyanezt kell tenned, mert a problémád megmarad, csak egy másik környezetbe kerülhetsz, ahonnan másféle impulzusokat kaphatsz.
Magam úgy tapasztalatam, hogy a JT környezetben az önismeret helyett az önvád és önmarcangolás folyik. Tanulni mindenből lehet, ha valaki nagyon akar. Ebben te döntesz, hogy melyiket választod.
eletazortoronyutan.blogspot.co.uk/2012/03/mod-ahogyan-javamra-forditottam-jehova.html
Teljesen egyetértek abban, hogy a JT gyülekezet egy szükséges rossz. Mint mindennek, ennek is funkciója van, de hogy mi volt a szerepe a TE életedben, azt neked kell látnod.
Ha ezt látni fogod, akkor magad is felismered, hogy merre tovább, ha viszont még nem látod, akkor jobb, ha ott maradsz.
Már sokszor írtam ezt a példát: a szervezet olyan, mint egy tojáshéj, megvédi a fejletlen kiscsirkéket a külvilágtól. Viszont egy idő után már nincsen erre szükség, mert kinövi az ember. Én magam ezért nem hiszek a szemfelnyitogatásba, mert ha valaki még életképtelen a külvilági életre, annak könnyen kárt lehet okozni a tojáshéj erőszakos széttörésével.
Más szavakkal: a szekták leveszik a tagjaik válláról a döntéshozás és személyes fejlődés felelősségét, így azoknak, akik el akrják hagyni azokat, vagy nem megfelelő számukra valamiért, szembe kell nézniük ezekkel (vagy ha nem , akkor kikötnek egy másik szektában, vagy hasonló abúziv kapcsolatban/csoportban).
Nem kell elhagynod a gyülekezetet, ha nem látsz magad előtt más utat. A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít. Ott is kezelheted ezt, ahol éppen vagy, ha úgy érzed, hogy meg tudod ezt tenni. Ha kijössz onnan, akkor is "csak" ugyanezt kell tenned, mert a problémád megmarad, csak egy másik környezetbe kerülhetsz, ahonnan másféle impulzusokat kaphatsz.
Magam úgy tapasztalatam, hogy a JT környezetben az önismeret helyett az önvád és önmarcangolás folyik. Tanulni mindenből lehet, ha valaki nagyon akar. Ebben te döntesz, hogy melyiket választod.
eletazortoronyutan.blogspot.co.uk/2012/03/mod-ahogyan-javamra-forditottam-jehova.html
Orvosirnok (törölt) 2013.07.18. 14:09:09
@karalabe4: "A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít. "
Ez lehet, de ha valóban így lenne, akkor a világban nem érezném jól magam... Engem a feszült műmosoly zavar a gyülekezetben, ami úgyérzem felém jön. A világban őszintébbek (?) az emberek. Mert ha valakit utálnak, utálhatják szabadon, ha meg valakit szeretnek, azt nagy valószínűséggel úgy is gondolják, hiszen, nem kötelező! De a gyül.-ben "kötelező" a szeretet, csak éppen nem érzik át és őszintén nem tudják felém ezt kinyilvánítani. Pedig megtanultam, hogy kérdezni, kérdezni, kérdezni. Mindenki szeret magáról beszélni (én is :-))) ), és egy jó kezdet, ha személyes érdeklődést mutatunk. De valahogy hiába az erőfeszítéseim.
"Ott is kezelheted ezt, ahol éppen vagy, ha úgy érzed, hogy meg tudod ezt tenni. Ha kijössz onnan, akkor is "csak" ugyanezt kell tenned, mert a problémád megmarad, csak egy másik környezetbe kerülhetsz, ahonnan másféle impulzusokat kaphatsz."
Igen, ha a probléma bennem van, bárhová mehetek, viszem magammal... Ez így igaz.
"Magam úgy tapasztalatam, hogy a JT környezetben az önismeret helyett az önvád és önmarcangolás folyik."
Igen, mert bármit csinálsz, bármi történjék is, mindig az a hibás, aki elmondja, aki szót mer emelni. És mivel ő kap a fejére, el is hiszi, hogy a hiba benne van.
Ez lehet, de ha valóban így lenne, akkor a világban nem érezném jól magam... Engem a feszült műmosoly zavar a gyülekezetben, ami úgyérzem felém jön. A világban őszintébbek (?) az emberek. Mert ha valakit utálnak, utálhatják szabadon, ha meg valakit szeretnek, azt nagy valószínűséggel úgy is gondolják, hiszen, nem kötelező! De a gyül.-ben "kötelező" a szeretet, csak éppen nem érzik át és őszintén nem tudják felém ezt kinyilvánítani. Pedig megtanultam, hogy kérdezni, kérdezni, kérdezni. Mindenki szeret magáról beszélni (én is :-))) ), és egy jó kezdet, ha személyes érdeklődést mutatunk. De valahogy hiába az erőfeszítéseim.
"Ott is kezelheted ezt, ahol éppen vagy, ha úgy érzed, hogy meg tudod ezt tenni. Ha kijössz onnan, akkor is "csak" ugyanezt kell tenned, mert a problémád megmarad, csak egy másik környezetbe kerülhetsz, ahonnan másféle impulzusokat kaphatsz."
Igen, ha a probléma bennem van, bárhová mehetek, viszem magammal... Ez így igaz.
"Magam úgy tapasztalatam, hogy a JT környezetben az önismeret helyett az önvád és önmarcangolás folyik."
Igen, mert bármit csinálsz, bármi történjék is, mindig az a hibás, aki elmondja, aki szót mer emelni. És mivel ő kap a fejére, el is hiszi, hogy a hiba benne van.
reboot (törölt) 2013.07.18. 14:17:42
@Orvosirnok: @karalabe4: "A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít."
érdekes ez ... egy ilyen ártatlannak tűnő mondat is legalább kétféleképpen értelmezhető, és ti most nem egy nyelvet beszéltek
vagy én értem másként azt, hogy ti mit értettetek alatta, de valószínűleg nem ez van :)
érdekes ez ... egy ilyen ártatlannak tűnő mondat is legalább kétféleképpen értelmezhető, és ti most nem egy nyelvet beszéltek
vagy én értem másként azt, hogy ti mit értettetek alatta, de valószínűleg nem ez van :)
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.18. 14:56:23
@Orvosirnok:
"A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít. "
Ezt úgy értettem, hogy ha te így érzed, akkor az az érzés a tied, neked kell ellene tenned valamit. De mit?
A gyülekezetben bármit teszel, azzal csak nagy valószínűséggel erősíted ezt az érzést (ahogy már ezt tapasztalatad is). Ezzel nem vagy egyedül, sokan voltunk így.
A JT tükör egy torz tükörképet mutat, melynek eredménye az, hogy egyre jobban eltorzul azok személyisége, akik belenéznek, és követik az ottani útmutatókat és példákat.
Mivel az információ csak egy irányba folyhat (a felettesek soha nem fognak semmi hibájukat elismerni...), ezért csak az lehet a hunyó, aki a bot másik végét fogja.
Ezen el lehet vitatkozni egy darabig, de ez van. Azt lehet tenni, hogy el lehet engedni a bot másik végét, vagy abból kell tanulni, hogy az ember felvállalja a "hunyóságát". Mindkettővel ugyanoda lehet kilyukadni, izlés dolga, ki melyiket választja.
A hunyóság felvállalását illusztrálja egy nagyon kedves film:
eletazortoronyutan.blogspot.co.uk/2013/03/isten-nem-ver-bobbal.html
amely bemutatja, hogyan lehet egy olyan embertől (vagy szervezettől) tanulni, aki azt hiszi mindent jobban tud, és lenézi a másikat.
"A szeretetlenség és magány érzése benned van, amit a környezeted csak felerősít. "
Ezt úgy értettem, hogy ha te így érzed, akkor az az érzés a tied, neked kell ellene tenned valamit. De mit?
A gyülekezetben bármit teszel, azzal csak nagy valószínűséggel erősíted ezt az érzést (ahogy már ezt tapasztalatad is). Ezzel nem vagy egyedül, sokan voltunk így.
A JT tükör egy torz tükörképet mutat, melynek eredménye az, hogy egyre jobban eltorzul azok személyisége, akik belenéznek, és követik az ottani útmutatókat és példákat.
Mivel az információ csak egy irányba folyhat (a felettesek soha nem fognak semmi hibájukat elismerni...), ezért csak az lehet a hunyó, aki a bot másik végét fogja.
Ezen el lehet vitatkozni egy darabig, de ez van. Azt lehet tenni, hogy el lehet engedni a bot másik végét, vagy abból kell tanulni, hogy az ember felvállalja a "hunyóságát". Mindkettővel ugyanoda lehet kilyukadni, izlés dolga, ki melyiket választja.
A hunyóság felvállalását illusztrálja egy nagyon kedves film:
eletazortoronyutan.blogspot.co.uk/2013/03/isten-nem-ver-bobbal.html
amely bemutatja, hogyan lehet egy olyan embertől (vagy szervezettől) tanulni, aki azt hiszi mindent jobban tud, és lenézi a másikat.
Niro 2013.07.19. 10:56:20
@Orvosirnok: Te egyébként Istent keresed és őt akarod követni, vagy egy klubbot keresel ahol néha emlegetik, de szarnak rá? Isten szeretete mindenki szívében ott van, ott kell keresni, és magunknak kell rátalálni, ez a legnehezebb, de Isten nem egy hobbi, meg nem klubszobában található. Hányok az ilyen hozzáállástól. Isten nem egy menü, még ha az egyházak ezt akarják elhitetni akkor sem, Isten nem azt fogja nézni hány órát nyomtál le valamelyik igaz vallásban unatkozva, hanem azt mit tettél és mit tehettél volna, járkálsz hülye gyülekezetekbe, vagy csinálsz valami hasznosat is, Istennel nem a Földön kell dumcsizni, az majd utána jön. Nem azért születtél hogy Istent keresd, hanem azért hogy a szeretetét megoszd, nem egy teremben hanem a mindennapi életben, a cél az lenne hogy boldog legyél, és ha ezt nem mások rovására teszed már is Istent követed, nem pedig akármelyik szervezetet. Ha mindenki így tenne, mindenki boldog lehetne a Földön, de nem, kell a rettegj Istentől, meg mi majd megmentünk, csak közénk kell tartozni duma, mert az a legkönnyebb és megnyugtató. Aztán háborúzhatunk, meg álszenteskedhetünk arról ki az egy Igaz Isten valódi gyermeke, azaz inkább förmedvénye. Jó klubszobázást! Isten nevében!
Utolsó kommentek