EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 32.

2012.03.09. 11:03 | Johnny Joker | 76 komment

A szervezet rabságában, krisztusi szeretet

Egy újabb fejlemény történt megszabadulásom folyamatában, ezt szeretném megosztani veletek. Aki még Tanú, és bizonytalan, az gondolkozzon el azon, amikor döntenie kell egy helyzetben, vajon Jehova akarata szerint dönt-e, a Biblia alapján, vagy egy emberi szervezet tanításait követi, ahogy a fiam teszi azt.

Kb. hat hónappal ezelőtt ismertem fel, hogy egy hazug emberi szervezet félrevezetését követtem több mint húsz évig, és Isten helyett egy emberi szervezetet szolgáltam, ami uralta a lelkiismeretemet és irányította a gondolkodásomat. Bár eldöntöttem rövid idő alatt, hogy nem kívánok oda tartozni többé, és nem mentem a gyülekezetbe, nem akartam elkülönülő levelet írni, mert a kisebbik fiam (20 éves) még buzgó Tanú. Elmondtam neki, mire jöttem rá, de sajnos, nem hitt nekem, és láttam, hogy szinte félni kezdett tőlem, ezért úgy gondoltam, inkább megpróbálom megőrizni vele a kapcsolatot, hogy ha lehetőségem lesz rá, tudjak neki segíteni. Azonban nemrég olvastam ezen az oldalon egy tapasztalatot, ami arra indított, hogy átgondoljam ezt a dolgot, és úgy döntöttem, állást foglalok. Megírom a levelet, és ezzel a fiamat is állásfoglalásra kényszerítem. Már külön lakik két hónapja, tehát ha a Tanú-tanítást követi, nem fog beszélni velem utána. Múlt héten meglátogattam, hogy beszéljek vele, mielőtt beadom a levelet. Nagyon kíváncsi voltam, hogy fog reagálni, én sem tudtam, valójában mennyire akar engedelmeskedni a Szervezetnek, és eddig nagyon jó volt a kapcsolatunk. Megdöbbentő volt a válasza, amikor megkérdeztem, fog-e velem beszélni azután, ha megírom az elkülönülő levelet. Egyértelmű, határozott  NEM volt a válasz. Hogy megértsétek, miért mondom, hogy nem Isten akaratát, hanem egy emberi szervezet akaratát követi, tudnotok kell néhány dolgot. A fiam soha nem olvasta végig a Bibliát. Szinte csak annyit ismer belőle, amit a Tanú-kiadványok idézeteiben olvasott. Soha nem ismert más vallást, csak annyit tud a vallásokról, amit a Tanú-kiadványokban olvasott. Soha nem vizsgálta meg a vallását mélyebben, elfogadta, amit tanítottak neki, elfogadta, hogy a Biblia azt tanítja, amit a Szervezet tanít. Ezek alapján képes megszakítani az anyjával a kapcsolatot, anélkül, hogy meggyőződne róla, valóban Isten akarata-e ez.
Nem haragszom rá, és mélyen megértem, mert évekkel ezelőtt én ragaszkodtam hozzá, hogy a nagyobbik fiam elköltözzön tőlünk, mivel nem akart Tanú lenni, és problémáink voltak vele. Akkor azt gondoltam, Isten akarata szerint járok el, és alkalmaztam a Családi boldogság könyvnek a család lázadó tagjára vonatkozó tanácsát. Már rettenetesen bánom, hogy akkor olyan szívtelen voltam, és most már úgy látom, hogy a krisztusi szeretettel kifejezetten ellentétesek azok a kegyetlen útmutatások, amiket a Szervezet ad a tagjainak a nem hívő rokonokkal kapcsolatban. A fiam példáján azt is látom, hogy mennyire fogságban tud tartani egy szervezet egy embert. Semmilyen ésszerű érvvel nem tudom meggyőzni arról, hogy nem Istent szolgálja azzal amit tesz, hanem egy emberi Szervezetet.

Még egy tapasztalatom van a Tanúk és a krisztusi szeretet kapcsolatáról. Felhívtam a volt gyülekezetem egyik vénjét megkérdezni, hogy kinek kell eljuttatnom az elkülönülő levelet. Miután megkérdezte, jól meggondoltam-e a döntésemet, megkérdezte, miért döntöttem így. Elmondtam, hogy azért, mert megismertem, hogy ki valójában Jehova és Jézus Krisztus, és hogy sokkal közelebb kerültem Istenhez az utóbbi néhány hónap alatt, mint az elmúlt 20 év alatt. Meggyőződtem arról, hogy a Társulat nem Isten szervezete. Innentől kezdve már nem jutottam szóhoz, a "testvérem"-ből dőltek a szavak, rám zúdított egy csomó tanítást, amit ismerek, mivel 20 éven keresztül én is azt tanultam. Amikor megpróbáltam közbeszólni, érvelni, erőszakosan folytatta a mondanivalóját. A végén már szinte kiabált. Semmi szeretet és segítő szándékot nem mutatott. Egyáltalán nem azt éreztem, hogy Isten felkent pásztorával beszélek, aki szeretettel elmegy megkeresni az elveszett juhot. A szeretet(lenség) hasonló megnyilvánulásaival azalatt is már többször találkoztam, amikor még odatartoztam. Ebben a Szervezetben az elveszett juhokat még messzebb űzik, hogy nehogy rossz befolyással legyenek a nyáj többi tagjára. A megsérült, beteg juhokba meg még belerúgnak néhányat, ahelyett, hogy megpróbálnák gyógyítani. Hálás vagyok Istennek, hogy kihozott onnan, és remélem, sokan fognak még megszabadulni Isten kegyelméből.

answers

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr814299473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eamene · http://eamene.blog.hu 2012.03.09. 12:09:20

A kétszínűség netovábbja a gyermek részéről tulajdonképpen, mert bár tudja, hogy az a bizonyos rokona sz**** az egész szervezetre és annak tanításaira, amíg ez nem hivatalos, addig fenntartja a jó viszonyt. Utána már bezzeg nem, amint beadja az illető az elkülönülő levelet. Addig jópofizunk, holott tudjuk mire készül az illető, jelen esetben kilépni (de ez már legyen lelkiismereti kérdés), utána meg szidjuk, mint a bokrot. A két véglet. Isten ezt "mondja"? Így kell viselkedni egymással, nekünk, embereknek?

De oké, vegyük úgy, hogy kilépett már hivatalosan is az illető. Akkor is, mi az, hogy NEM LEHET KÖSZÖNNI SEM neki? Isten azt "mondja", hogy legyünk bunkók a másikkal, csak mert más a hite?? Ez olyan, mint a rasszizmus. Gyakorlatilag már emberszámba sem vesszük azt, aki nem úgy viselkedik, gondolkodik, ahogy szerintünk, egész pontosan a szervezet szerint (és nem Isten szerint!!) elvárható lenne. Mellesleg, ahogy azt a tízparancsolat is kimondja: "Tiszteld atyádat és anyádat!" (evangélikus változat szerint)

Ez tisztelet?? Hogy oké, nem beszélek a szüleimmel, de még csak köszönésre sem méltatom őket?? Tiszta ciki az egész...

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.03.09. 13:50:54

Kedves answers!

Nagyrabecsülöm azt, hogy összeszedted a bátorságodat és úgy döntöttél, hogy állást foglalsz. Ez nem egy könnyű döntés, a helyzetedet ismerve. Sajnos sokan inkább névlegesen tanúk maradnak, csak, hogy ne szakadjon meg másokkal vagy a családjukkal a kapcsolatuk, ez azonban nem jó. Nagyon jól felismerted, hogy ez épp megerősítheti a tanúkat, mivel az ő szemükben ez azt jelenti, hogy esetleg szeretnél visszamenni még, csak elbizonytalanodtál.

Talán átérzed már, amikor a nagyobbik fiadnak el kellett költöznie. Sajnos nagyon nagy fájdalom, ha széthullik a család, vagy nincs velünk akárcsak egy tagja is. Még nagyobb próbát jelenthez annak tudata, hogy saját magunk neveltük a szervezet iránti feltétlen engedelmességre gyermekeinket. Ez egy drága lecke volt...

DE! Nincs okod csüggedni, hiszen felszabadultál, kinyíltak szemeid, az igazságot szabadon ismerheted meg és nem félelemből, rettegésből kell szolgálnod. Keresd meg a nagyobbik fiadat, beszélgessetek, beszéljétek meg ezt a dolgot és azt, hogy hogyan lehetne segíteni a kisebbik fiúnak.

Írod: "Semmilyen ésszerű érvvel nem tudom meggyőzni arról, hogy nem Istent szolgálja azzal amit tesz, hanem egy emberi Szervezetet."

Ez nem is fog menni. Magától kell rájönnie, ahogy minden kiszabadultnak. A legfontosabb, a megfelelő kérdések feltétele és a kutatási irányok megadása. Kérdésekkel taníts! Éreztesd vele, hogy mennyire szereted. A gyülekezetben nem fog valódi szeretetet kapni, így vágyódni fog utánad. Menjetek el kirándulni, moziba vagy valamilyen közös programra. Lassanként csepegtesd a kérdéseket.

Ne feledd, hogy amikor beprogramoznak - megtérítenek - valakit, JT-nak is az a tanács van adva, hogy lassan "csepegtessék az igazságokat" [tudjuk, hogy a turpisságok emiatt csak néhány év és az elköteleződés után derülnek ki]. A visszaprogramozást is ugyan így kell végrehajtani.

Kötődés, rendszeres közös programok, a szeretet és törődés kimutatása és a megfelelő kérdések megfelelő időben történő "csepegtetése". Olyan kérdéseket kell feltenni, amelyek megválaszolásához muszáj utánajárnia. Utána néhány bizonyítékot is mutathatsz neki. Imádkozz érte.

answers 2012.03.09. 14:48:40

@Johnny Joker: Johnny, köszönöm a tanácsokat és a támogatást. A nagyobbik fiamtól már néhány hónappal ezelőtt bocsánatot kértem, és azóta tartjuk a kapcsolatot. És pontosan úgy van, ahogy írtad, bennem van a bűntudat érzése, hogy a kisebbik fiam miattam van ebben a helyzetben. Azt mondta nekem, hogy ha megírom a levelet, nem beszélhetünk. Azt válaszoltam, hogy engem semmi nem gátol meg abban, hogy utána is beszéljek vele, mert azután is a fiam marad, és azután is szeretni fogom. És igen, igazad van. Tudom, hogy engem Isten szabadított meg, ezért csak benne bízhatok, hogy a fiamat is ki fogja szabadítani. És azért is imádkozom, hogy Isten segítsen neked, hogy folytatni tudd ezt a szolgálatot.

névtelenül 2012.03.09. 20:43:29

Answers, elismerésem. Meg sem gondoltam volna, miben vagy. Nagyon őszinte vagy magadhoz, ez mindennek az alfája és omegája. Bátorság! Nem kell legyőznöd egyből a világot. Csak bízz Abban, aki már megtette.
Mégegyszer elismerésem.
Üdv, Névtelenül.
Áldás, Békesség!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.11. 06:53:44

@answers:

>>" Ebben a Szervezetben az elveszett juhokat még messzebb űzik, hogy nehogy rossz befolyással legyenek a nyáj többi tagjára. A megsérült, beteg juhokba meg még belerúgnak néhányat, ahelyett, hogy megpróbálnák gyógyítani. Hálás vagyok Istennek, hogy kihozott onnan, és remélem, sokan fognak még megszabadulni Isten kegyelméből."<<

Félelmetesen pontos, és igaz diagnózis a "szellemi paradicsom"-nak titulált teokradiktatúráról ("teokratikus"-nak álcázott vallási diktatúráról.) Egy Fradi szurkoló szóba állhat ex-fradista Újpest szurkolóval, egy katolikus, vagy protestáns hívő is beszélgethet - akár a hitről is- egyháza egykori tagjával, tudomásom szerint egy zsidó is szóba állhat muszlimmal, antiszemita nézeteket valló emberrel, vagy zsidóságból kitért ex-izraelita emberrel. Csak egy felekezet ismert arról,hogy gyűlölniük kell az ex-tagokat.

Idén lesz 17 éve,hogy az Úr Jézus Krisztus kiszabadított az "Őrtorony-fogság"-ból, és bár látom,hogy az evangéliumi kereszténység sem tökéletes -velem együtt!- de egy másodpercig sem volt "nosztalgiám" Jehova Tanúi iránt, egyszer sem mentem el kongresszusra sem. Pedig aktív gyülekezeti tagként előfordulnak kritikák,és súrlódások a gyülekezetben, ahová tartozom,-de ez az Élet "tartozéka"!

Mivel a hívő keresztény tud emlékezni saját egykori elveszett állapotára, és Isten túláradó kegyelmére, szeretetére, ezért nem akar kegyetlen, és szeretetlen lenni. Semmi okom sem lenne a büszkeségre, még akkor sem, ha misszionárius lennék Szaúd-Arábiában, vagy a szolgálatom révén királyságtermeket kellene bezárni, annyi Jehova Tanú szabadulna meg.

Ahogy a vízből kimentett hajótöröttnek nincs érdeme a szabadulásában, úgy a hívő keresztényként semmi okom nincs a büszkeségre ("BüszKEresztény"?!-de furcsa is lenne...mint a "kegyetlen kegyes"!),-de minden okom megvan a hálaadásra az Úr Jézus Krisztusnak!

Jehova Tanúi nem tapasztalták meg önmaguk teljesen elveszett állapotukat, -nem is szeretik használni -magukra- ezt a szót: "bűnös",-hanem csak: "tökéletlen",így nem ismerhetik meg az Úr Jézus Krisztust sem,mint aki teljesen megváltja,megszabadítja a haláltól azokat,akik -csak és kizárólag- benne hisznek, és nem pluszban a prédikáló-szolgálatukban, és az Őrtorony Társulatban.

Mivel téves Isten-szemléletük van,így nem is lehetnek szabadok önzetlenül,igazán szeretni,és elfogadni másokat, mivel a "szeretetük" nem a krisztusi, "agapé" szeretet, hanem az "alapelveken nyugvó szeretet. Gyakorlatilag: az Őrtorony Társulat érdekei -elvei alapján működő érdek-"szeretet". Mivel Jehova Tanúinak gyakorlatilag az Őrtorony Társulat írja elő,miről mit hihetnek, és kit szerethetnek,így ők felszabadításra szoruló vallás-károsult áldozatok. Jahveh Atyánk adjon erőt Answers,hogy meg Tudj nekik bocsátani!

Pál apostol tanításával Bátorítalak: >>"Éppen ezért meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdte bennetek a jó munkát, elvégzi a Krisztus Jézus napjára. "<<
(Filippi 1:6)

answers 2012.03.11. 07:09:38

@Zsolt520: Nagyon köszönöm, Zsolt, neked is a segítséget és bátorítást. Az írásaitok sokat segítettek a szabadulásban. Már nincs bennem harag, inkább nagyon sajnálom ezeket az embereket. Hogyan is haragudhatnék bárkire közülük, amikor nemrég még én is ugyanolyan voltam, mint ők, és ugyanúgy gondolkodtam, mint ők. Most már tisztán látom, mennyi helytelen döntést hoztam az eltelt évek alatt, mert nem a szeretet útját követtem, hanem a Társulat útmutatásait. De tudom, hogy Krisztus képes helyreállítani azokat a dolgokat is, amiket én nem vagyok képes helyrehozni, és ő képes megadni a fiaimnak azt a boldog életet, amit én nem voltam képes megadni a szervezet rabságában.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.11. 07:20:57

@answers:

Nagyon jó olvasni arról,hogy vezet Téged az Isten a szeretetben,-hiszem hogy a tiszta Biblia-ismeretben is vezet. Sorstársainkkal együtt örülök, ha tudtunk segíteni bármiben is,-szeretnénk ezt folytatni továbbra is,-nyilvánosan, és email-ben egyaránt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.12. 19:41:10

Amikor én bevallottam hogy szándékosan házasságtörést követtem, el, hogy okom legyen a válásra, és a kiközösítésre, ezt a vének tudomásul vették. De amikor kijelentettem, hogy többé nem hiszek a vének szent szellem általi kinevezésében, és ezért hitehagyottnak is tekintem magam, az egyik szerető pásztorom. gőgös undorral a szemébe, és a szavaiban, felállt és ezt mondta: "elmegyek, ezt én nem hallgatom tovább". sem akkor, sem a birói alatt a segítség legapróbb jelét nem láttam rajtuk. Inkább a vágyat arra, hogy meghozzák a döntést, amit megérdemlek.

névtelenül 2012.03.13. 06:18:10

@sefatias: De ha jól értem, még mindíg oda jársz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 07:21:51

@névtelenül: igen jól érted. de csupán azért mert néhány hittételben nem hiszek már ez nem jelenti azt, hogy semmiben sem hiszek. És azt hiszem jelenleg nincs is olyan egyház, gyülekezet, ami pontosan megfelelne az ismereteim szerinti elvárásaimnak. És mivel a lélek halhatatlansága, és a háromság kérdése nálam sarkalatos pont, ezért egyenlőre nem kacsintgatok másfelé.

névtelenül 2012.03.13. 07:56:19

@sefatias: "ami pontosan megfelelne az ismereteim szerinti elvárásaimnak"
"elvárásaimnak"
"elvárásaimnak"
"elvárásaimnak"......

névtelenül 2012.03.13. 10:46:20

@sefatias: Erre nem könnyű válaszolni röviden. Hogy mi a baj ezzel? Képzeld el mi lenne, ha mindenki így gondolkodna. Ha mindenkinek különbözző elvárásai lennének Krisztus testét illetően, mégpedig mindenkinek az aktuális tudása alapján.
Ismereteid szerinti elvárásaid.
Ilyenek egyszerűen nem lehetnek egy keresztény embernek Krisztus testével kapcsolatosan. Ugyanis az a gyülekezet, nem pedig a különböző felekezetek vagy földi egyházak.
De ezt ilyen röviden nem lehet. A legnagyobb baj az, hogy visszakérdeztél, mert így tényleg nem érted, mi az az egyház.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 10:52:57

@névtelenül: hát miért mi az? az egyház krisztus teste, amely különböző tagokból áll, akik mindenféle tudással képességekkel rendelkeznek a szolgálat céljára. És itt nem az én éppen aktuális tudásom az alap arra hogy mik az elvárások, hanem az ami a bibliában van. mutass rá hogy a te általad pártolt egyház miért jobb mint a baptista

névtelenül 2012.03.13. 11:12:07

@sefatias: Hát még ezek után sem érted? Még mindíg konkrét felekezetekben gondolkodsz? Valami hihetetlenül jó munkát végzett benned a Társulat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 11:20:16

@névtelenül: én egyáltalán nem felekezetekben gondolkodom. az igazság az, hogy ebben mindig is liberális voltam. a máté 20: 1-16. számomra régóta azt jelenti, hogy armageddont olyanok is túlélik, akikről soha nem gondoltam volna. szóval értem. de azért válaszolhatnál a kérdésemre miért jobb a te általad pártolt egyház a baptistánál?

névtelenül 2012.03.13. 11:43:49

@sefatias: Nem jobb. Ebből a szempontból összehasonlíthatatlanok.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 12:02:26

@névtelenül: akkor mi alapján döntöttél mellettük, és nem más egyház mellett?

névtelenül 2012.03.13. 12:04:20

@sefatias: Na látod? Erről beszélek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 12:06:41

@névtelenül: miről? bocs de nekem nehezen forog az agyam. több infóra van szükségem hogy értsem

névtelenül 2012.03.13. 12:25:45

@sefatias: Jézus Krisztus mellett döntöttem. Így amelyik felekezet szimpatikus, ref. vagy baptista és meg pár, oda megyék. Ugyanis a tanítás 2000 éve ugyanaz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.13. 12:32:37

@névtelenül: és mitől függ a szimpátiád? mitől szimpatikusabb az egyik mint a másik?

névtelenül 2012.03.13. 12:53:05

@sefatias: Nos. Ahol biblikus tanítást kapok Istenről, és nem fetrengenek a földön az emberek önkívületben, oda szívesen elmegyek bármikor. Akiről viszont rég kiderült, hogy szélhámos köpönyegforgató, mint a Társulat, azt kerülöm. Ha valaki nem változtatgatja a nézeteit oda-vissza-oda-vissza háromszor-négyszer, az már legalábbis jó jel.

váró 2012.03.13. 15:27:29

Bocsánat, de beleszólok:
Gondolom hogy a félreejtés abban van hogy nem szabad összekeverni az áltanálos- katolikus (itt nem a Rómaikatolikus egyházra gondolok) és a helyi (egy bizonyos területen létező) egyházat.
Az általános-katolikus-univerzális egyházhoz tartoznak mindazok a hívők akik az Egyház megalapitása óta a mai napig éltek/élnek (természetesen, nem a nominális hívőkre gondolok).
/Kol.1,18; Ef. 5,25/
Az Egyház egy testrel van ¨összehasonlitva, amely testnek a feje Krisztus, mi pedig a tagjai. Az első században ez kicsi test voli, azóta megnőtt (hasonlithatnánk egy kisbabához: kevesebb sejtje van mint egy felnőtt embernek, de az egész idő alatt megvan minden fontos tagja). Hogy meddig fog gyarapodni ez a test? Addig, mig az utolsó sejt is nem lessz hozzáépitve.

Természetesen létezik a helyi- lokális egyház is, ami kicsi képe az univerzális Egyháznak /1.Kor.1,2; 2.Kor. 11,28)

névtelenül 2012.03.13. 16:53:08

@váró: Így van. Azzal, hogy sztem az ŐT társulatnak nincsen helye a valódi keresztény felekezetek között.

Catilina. 2012.03.13. 20:51:53

@névtelenül: Szia.SZERINTED ki dönti el,hogy ezen a Földön melyik egyháznak van helye és ki valódi?Mert ez mindaddig csak SZERINTED van így.

névtelenül 2012.03.13. 20:54:06

@Catilina.: Szia. Amelyik nem hazudik, az azért sanszos.

névtelenül 2012.03.13. 21:00:02

@Catilina.: Most mi ez itt? Ti nem olvassátok ezeket a cikkeket? Vagy a szemeteken ülök? Vagy néztek, de nem láttok? Most ezt itt én találtam ki, vagy mi van?
Hát hazudik az ŐT, vagy nem? Mint a vízfolyás. Mégis mit gondoltok, kit védtek? Hazug, csaló, szélhámos üzleti társulást.
Megáll az ember esze.

metanoia 2012.03.13. 22:17:34

„Végső soron csak kétféle ember van: azok, akik azt mondják Istennek: ’Legyen meg a Te akaratod’, és azok akiknek majd a végén Isten azt mondja: ’Legyen meg a te akaratod’."
C. S. Lewis

Nεω 2012.03.13. 22:50:52

@metanoia:
Ez tetszik:-) Formádban vagy ma, ahogy nézem.

Catilina. 2012.03.13. 23:12:44

@névtelenül: Kedves Névtelenül,úgy látom kicsit ideges lettél.Én nem vagyok elfogult egyik felekezet felé sem ,és nem támadom,vagy védem egyiket sem.A Biblia alapján igyekszem az erényeiket a hibáikkal együtt felismerni.A fenti megállapításomat pedig fenntartom minden vallási csoportra.Azt ugyanis,hogy amíg Isten megengedi a létezésüket-és ez bizony az Őrtoronyra is vonatkozik-addig te ez ellen semmit sem tehetsz(maximum dühönghetsz).Az ítéletet ugyanis még nem mondta ki senkire sem,ergo a Teremtő ugyanúgy, mint a reformátusokat Jehova Tanúit is megtűri ez idő szerint,és ugyanannyi napfényt és levegőt juttat nekik is,mint más embereknek.Emiatt pedig senki sem lehet se nyugodt,se magabiztos-gondolván,hogy ő már biztosan jó helyen van Isten előtt-mert ítélet előtt áll mindenki a vallásának identitásától függetlenül.Azt pedig majd Ő dönti el,ki hova való.Így értettem a fenti kommentemet.
u.i.ne dühöngj!:)))))

váró 2012.03.13. 23:38:20

@Catilina.: Jézusnak csak 1 Egyháza van. Nem a bármeljik denominációhoz való tartozás miatt vagyunk megmentve. Krisztus a Megváltó. Őt kell követnünk, nem valami mittudomén melyik gyülekezetet.
Természetesen, jó és fontos a vajamelyik lokális gyülekezetbe járni, de egész idő alatt annak a tudatában lenni hogy:
- A megmentésem nem a gyülekezeten múlik.
- Más gyülekezetekben is vannak testvérek akik az Egyház tagjai.
- Olyan fogalom hogy "tökéletes gyülekezet" nem létezik, soha sem volt és soha sem lessz. Azért mert a gyülekezetet bűnös emberek épitik, szervezik.

Ezzel elentétben, az Egyház az tökéletes , azért mert azt nem emberek épitik hanem Isten.

névtelenül 2012.03.14. 06:34:41

@Catilina.: Szia.

Azért az, hogy Isten mit enged meg, még nem igazolja a rosszat, azt, ami Krisztus tanításának ellene mond. Aki pedig még Isten kegyelméből rá is ébred arra, hogy mi folyik ebben a klubban, állítólag Isten nevében, annak kifejezetten erkölcsi kötelezettsége fellépni ellene.
Nekem, már csak a három gyerekem miatt is kötelező jól megismernem ezt a bandát, hogy meg tudjam válaszolni nekik a kérdéseiket, ha esetleg valami miatt Sátán kikérné őket magának ezen a módon.
Egyébként köszönöm a megnyugtató szavaidat.
Itt állok egy albérletben, tegnap költöztünk ide. Minden dobozokban. Még a Hű és Értelmes szolgának sem ajánlom a tegnapi napomat. :) Sefatiassal is költözés közben társalogtam.
Váró leírta a lényeget.
Üdv.

névtelenül 2012.03.14. 06:36:19

@Τιμόθεος: Igen, ez penge mondás Metanoiától, nekem is tetszik.

answers 2012.03.14. 07:03:47

@Catilina.: Kedves Catilina, neked is ajánlom ezt a videót. Sokkal érthetőbbé válik általa, miért beszélnek itt a legtöbben felekezeten kívüli Isten imádatról. Tulajdonképpen nem is értem, ha valaki egyszer ráébred, hogy emberek így félre tudták vezetni Isten nevében, ezek után még elhiszi, hogy létezik emberek által létrehozott és irányított vallásszervezet, ami a tökéletes, Isten által meghatározott úton jár? Persze, nekem is az első kérdésem az volt, ha nem JT-hoz, akkor hova kell tartozni? Hiszen gyülekezetbe kell járni, a Biblia szerint! Közösségre szükségünk van, a Biblia szerint! Ugyanakkor abban már az ébredésem után rögtön biztos voltam, hogy nem fogom elkötelezni magam semmilyen vallásszervezet mellett többé, mert én is tudom, hogy mindegyik "sántít" valamilyen téren. Ez a videó nekem sokat segített, és a prédikációk is, amiket ajánlottam a másik oldalon.
www.youtube.com/watch?v=5qjVRdYt04c

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.14. 07:29:00

@answers: Nekem komoly fenntartásaim vannak a felekezetenkívüliséggel, még ha bizony szimpatikus is a dolog. Én azt olvastam a bibliában, hogy a keresztényeknek gyülekezetekbe kell szerveződniük. szeretniük, segíteniük kell egymást. Ezek a gyülekezetek testvérekből álltak, akik segítettek egymáson, pl ruhát varrtak egymásnak, vagy más ezerféle dolgot tettek a másik érdekében. időközönként összejöttek, és felolvastak, tanulmányoztak együtt. Azt olvasom, hogy a szomszédos gyülekezetek kapcsolatban voltak egymással, és időnként pál. és hozzá hasonló személyek látogatták őket meg, és előadásokat tartottak nekik, építették, buzdították őket. Sőt ha arról volt szó, a jobb helyeken lévő gyülekezetek gyűjtést szerveztek, azért hogy segítsék az éhínség sújtotta területen élő testvéreiket.
Hát ezekt a dolgokat felekezeten kívül hogyan oldod meg?

answers 2012.03.14. 09:02:34

@sefatias: A felekezeten kívüliséget nem úgy értettem, hogy nem jársz semmilyen gyülekezetbe. De nyilván nem fogok olyan gyülekezetbe menni, ahol kifejezetten káros tanítást hallok, ahol uralkodni akarnak rajtam, ahol nem mondhatom el, ha valamit másképpen gondolok vagy értek. Nem fogok olyan gyülekezetbe menni, ahol manipulálnak (a Társulat folyamatosan ezt teszi). Még nem járok sehová, egyenlőre én is keresek. De oda biztosan nem fogok menni újra, ahol becsaptak, ahol konkrétan hazugságokat tanítottak Istenről, manipulatív módon elhitetve ezeket a hazugságokat. Ahhoz, hogy találj megfelelő közösséget, keresned kell. Én kérem Istent, hogy segítsen ebben, és a hét végén már be van tervezve egy gyülekezet meglátogatása. Néhány alkalom után bízom benne, hogy Isteni segítséggel el tudom majd dönteni, járjak-e oda. vagy sem. De ha oda fogok járni, az akkor sem fogja azt jelenteni, hogy oda tartozom, hanem azt jelenti, Krisztushoz tartozom, és találtam egy közösséget, amely támogatni tud a keresztény életben, és ahol én is tudok támogatni másokat. Egyébként újabb ismereteim szerint nagyon sok gyülekezet működik úgy, hogy prédikátoraik és tagjaik egyaránt szívesen meglátogatnak más gyülekezeteket, közösen részt vesznek közösségi munkákban, közösen szerveznek több napos táborozást szellemi oktatással és Istentisztelettel egybekötve. Nem azt nézik, hogy ki melyik gyülekezethez vagy felekezethez tartozik, hanem, hogy Krisztushoz tartoznak mindannyian, függetlenül a gyülekezetük vagy felekezetük nevétől. Nyilván ez számodra is szokatlan, ahogy nekem is az, de ez nem jelenti azt, hogy rossz. Én most próbálok nyitott lenni, de amikor szokatlan, vagy új dolgot hallok, kérem Isten segítségét, és olvasom a Bibliát, keresve az azzal kapcsolatos írásokat. Nem akarok ragaszkodni a Tanúk tanításaihoz, de nem is vetek el mindent, csak azért mert tőlük van. De ugyanígy nem vetek el semmit csak azért, mert ellentmond annak, amit a Tanúk tanítanak. Istenre bíztam magam, és hiszem, hogy meg fogja mutatni a helyes utat. Eddig emberekben bíztam, mert azt hittem, Isten vezeti őket, de azt már megértettem a Bibliából, hogy Isten nem azt akarja, hogy emberi tanításokat kövessünk, és ha rá bízzuk magunkat, segíteni fog, hogy megtaláljuk a helyes utat.

Catilina. 2012.03.14. 11:54:52

@váró: Szia.Nem felekezetfüggő a megmentés és minden felekezetben vannak testvérek-írod.Akkor ez viszont a Tanúkra is igaz,ott is lehet megmentés,és ott is vannak testvérek,vagy talán ők kivételt képeznek ez alól?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.03.14. 12:00:20

@Catilina.: bennem is ez a gondolat jeresi a megoldást. itt minden egyház jó, csak jehova tanúi nem. pedig a neten minden egyházról találni negatívumot, és mindegyiknek vannak fura tanitásai. akkor jehova tanúi mitől rosszabbak?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.03.14. 12:23:02

"Az "új rendszerben" a legtisztább házak és a legtisztább ablakok lesznek majd." :D

answers 2012.03.14. 12:39:06

@Catilina.: @sefatias: úgy tűnik, valamit félreértettetek. Vannak felekezetek, amikben egy keresztény tud szellemileg fejlődni, de vannak olyanok, amikben ez lehetetlen. Tehát nem mindegyik felekezet felel meg egy kereszténynek. JT szervezete a második csoportba tartozik. A tagok kapnak némi ismeretet a Bibliából és valamennyire megismerik Istent és Jézust, de ez az ismeret annyira korlátozott és annyi hazugsággal van körítve, hogy ezáltal lehetetlen igazán közel kerülni Istenhez és Krisztushoz. Ezért van az, hogy akik kezdenek feleszmélni, egy idő után elhagyják a szervezetet.
Bennem is felmerült a gondolat, hogy jó lenne továbbra is odajárni, talán még segíteni is tudok másoknak, de egy idő után rájöttem, hogy ha továbbra is azt a tanítást fogadom be, ez erősen gátolni fogja a további közeledésemet Istenhez. És ha megpróbálok segíteni másoknak, egy idő után biztos, hogy vének elé kerülök, mint szakadár, hitehagyott tanokat hirdető, kiközösítendő személy. Bizonyára ott is vannak igazi "testvérek", de csak idő kérdése, és ezek a személyek elhagyják a szervezetet, vagy önként, vagy mert kiközösítik őket hitehagyás és hamis tanok hirdetése miatt.

Catilina. 2012.03.14. 12:46:27

@answers: Kedves Answers,nagyon sajnálom,hogy a Társulat tanításai ilyen szomorú helyzetet teremtettek a családodban.Ebben a tekintetben ők eléggé "embertelen keresztények".Az érzelmi sérülések után érthető,hogy nem vágyódsz közéjük,mindazzal együtt, hogy közöttük is nagyon sok értékes és szeretetre méltó ember van,meg persze az ellenkezője is,de hát ez mindenhol igaz.A fő bajt abban látom,hogy túlmennek az Írásokon,és uralmuk alá akarják az embert vonni,és bitorolni próbálják az egyén Isten adta szabad akaratát és lelkiismeretét.Ez tény.Viszont komoly kérdés az,hogy Isten is és Jézus is úgy látja-e azokat a dolgokat,amiket te leírtál a felekezetekkel és a gyülekezetekkel kapcsolatban.(pl oda elmegyek mert az tetszik,ide nem jövök többet,mert ez nem volt szimpi,amonnan veszek egy tanítást,mert kedvemre valónak tűnik,de emide is eljövök,mert bár a Bibliának ellentmond,de valami itt is tök jó volt)Szóval a kérdés az,hogy Isten is helyesli-e és megáldja az efféle "vallási svédasztalt".Azt sem érdemes figyelmen kívül hagyni,hogy tanítás és vezetés más forrásból is származhat,nem csak Istentől.Jóllehet sokan érzik úgy,hogy őket Isten vezette el valahova,bár a valóságban nem így volt.Erről a Biblia is ír.Lééégy óóvatos-ahogy a kígyó mondta a Kishercegben:))).Kívánom továbbá,hogy minél előbb helyreálljon a fiaiddal a jó kapcsolat,és szeressenek téged,akár tanú vagy,akár nem.

answers 2012.03.14. 13:09:17

@Catilina.: ".A fő bajt abban látom,hogy túlmennek az Írásokon,és uralmuk alá akarják az embert vonni,és bitorolni próbálják az egyén Isten adta szabad akaratát és lelkiismeretét."

Szerintem a fő baj az, hogy nem csak "akarják", hanem mindezt meg is teszik, kiváló manipulatív módszereket alkalmazva. Igazad van, óvatosnak kell lenni, hiszen Sátán is azon van, hogy hamis útra vigye az embereket, de ha valaki őszintén keresi az Istentől jövő irányítást, az nem aszerint fog gyülekezetet vagy tanítást választani, hogy neki személy szerint szimpatikus-e az a bizonyos dolog. Amint megkapod a Szent Szellem vezetését, a szívedben fogja kijelenteni, helyes-e a tanítás, amit hallasz, jó-e a gyülekezet, amit látogatsz, és emellett a Biblia is segítségünkre van a választásban. Amíg egy szó szerinti "svédasztalnál" mindenki az egyéni ízlése alapján választ, a szellemi dolgokat Isten "ízlése" alapján kell kiválasztanunk.
Az eddigi ismereteim a Tanúkról és az új ismereteim a Bibliából mind arra mutatnak, hogy JT szervezete egyike azoknak a vallásszervezeteknek, amik egyáltalán nem Isten "ízlése" szerint valók.
A tanításaik nem egyszerűen "embertelen keresztények"-ké teszik a követőiket, hanem szembefordulnak a krisztusi szeretettel.

B.Anikó 2012.03.24. 15:35:27

A Családi boldogság című könyv milyen tanácsokat ad hogy hogyan kell viselkedniük a tanuknak a nem tanú család tagokkal?

kicsella 2012.03.24. 15:55:21

@B.Anikó: Kedves Anikó!
Kinek szántad a kérdést a családi boldogság c könyvvel kapcsolatban?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.03.24. 17:57:16

@B.Anikó: Kedves Anikó! Úgy tudod megnézni, hogy a Családi boldogság titka című könyv milyen tanácsokat ad az ilyen esetekben, ha vagy beszerzel egy példányt belőle Jehova Tanúitól, akár a helyi gyülekezetükben is, vagy letöltöd a magyar Library programot, amiben minden kiadványuk - tehát ez a könyv is - benne van:
jehovatanui.blog.hu/2011/03/02/watchtower_library_2010_hungarian_magyar

Egyébként a kérdésedre a válasz röviden:
NE ÁPOLJANAK VELÜK SEMMILYEN KAPCSOLATOT
Itt találsz erre néhány példát:
jehovatanui.blog.hu/2011/06/28/a_julius_15_i_ortorony_a_kozvetlen_csaladtagok_kerulesere_buzdit
jehovatanui.blog.hu/2012/01/25/kinek_a_parancsa_ez
jehovatanui.blog.hu/2011/01/25/korzet_fel_vigyazo_jon
Továbbá:
jehovatanui.blog.hu/tags/kik%C3%B6z%C3%B6s%C3%ADt%C3%A9s

Remélem kimerítő választ kaptál, szép napot.

B.Anikó 2012.03.24. 20:15:13

@kicsella: Kedves kicsella!
Teljesen mindegy,hogy ki válaszol azért nem írtam oda senkinek se a nevét.

Mindenkinek köszönöm a válaszát.

B.Anikó 2012.03.24. 20:19:44

@sefatias: Ahogy Johnny röviden válaszolt például,hogy mennyire kerüljék vagy tartsák a nem tanú családtagokkal a kapcsolatot.

@Johnny Joker: Köszi Johnny,meg el fogom olvasni

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.03.24. 21:26:28

@answers: >>"Bizonyára ott is vannak igazi "testvérek", de csak idő kérdése, és ezek a személyek elhagyják a szervezetet, vagy önként, vagy mert kiközösítik őket hitehagyás és hamis tanok hirdetése miatt. "<<

Én is így látom. Jehova Tanúi között is vannak,akik Igazság-keresők,és megtalálták Jézus Krisztusban. Mivel nincs két egyforma életút, ezért is különbözünk abban,hogy ki mikor,és miért megy el az Őrtorony Szervezetből.

Vannak,akik a családi körülményeik miatt kénytelenek maradni Jehova Tanúi között:anyagi függőség,vagy betegség miatt nem tudnak önálló életet élni.

Ahogy nem hiszek "üdvözítő egyházban",úgy "elkárhoztató egyházban" sem hiszek. Az egy másik nagy téma,hogy egészséges tanítást ritkán hallani Királyságtermekben.

answers 2012.04.02. 17:31:04

Történt velem egy érdekes dolog, nem tudtam, sírjak vagy nevessek, de végül is a nevetés mellett döntöttem.
Nemrégen be lett jelentve a gyül-ben, hogy elhagytam a szervezetet. Ez után két nappal a férjemnek fel akartam olvasni egy Biblia verset, de még mielőtt belekezdtem volna a felolvasásba, ő félbeszakított, és közölte, hogy szellemi dolgokról nem beszélhetünk. Hogy mi volt ebben a vicces? Évek óta nem jár gyülekezetbe, néhány éve már az emlékünnepre sem megy el. A kiadványokat egyáltalán nem olvassa (sajnos a Bibliát sem), természetesen prédikálni sem jár, és még sorolhatnék sok mindent, amit nem tesz, bár a társulat szerint kellene. Szóval bár a legtöbb dolog betartását nem tartja fontosnak, de ez, hogy nem beszélhetünk szellemi dolgokról, annyira létfontosságú, hogy ezt be akarja tartani. Nem emlékszem, hol van megírva, hogy az pedig az örök élet, hogy ne beszélj szellemi dolgokról a "hitehagyott" feleségeddel? :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.02. 19:25:29

@answers: hát ilyen tapasztalatom nekem is van. olvastam valahol a szunyogról, meg a tevéről. ez annak a tipikus esete

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.02. 19:56:27

@answers: remélem attól még jól kijöttök. egy kicsit ijesztő

Nεω 2012.04.02. 20:22:32

@answers:

Most látom csak ezt a hozzászólásodat. Erre mondom, hogy borzasztó mit művelnek az emberi aggyal. Együtt élsz a férjeddel (első ember az életedben), és kikötik hogy miről beszélhettek. Ez szívbe vágóan beteg. Még ha Isten ellen lázadtál volna fel, lenne némi enyhítő körülmény. ha megátkoztad volna Istent vagy ilyesmi. Arra még azt mondanám, hogy tényleg nincs értelme "szellemi" dolgokról beszélni...

De éppen, hogy az igazság előtt dugja be a fülét. Sajnálom, amin keresztülmész. Kitartást kívánok, és kellő bölcsességet, hogy úgy kezeld a helyzetet ami: egy elméjét leuralt embernek való segítség nyújtás.. Gondolom nem rá haragszol igazán.

Áldást és Békességet otthon nektek!

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:36:09

@answers:

kérdezd meg tőle, hogy miért reagált így ;) olyan kis kellemes stílusban, ahogy csak ti tudjátok :)

hátha nem azért, amit most mindannyian gondolunk...

answers 2012.04.03. 17:47:37

@sefatias: @Τιμόθεος: @reboot: Nem akarok mindent a társulat tanítására fogni, mert valószínű, hogy amúgy sem lett volna sikeres ez a házasság. A férjem egy szóbeli bántalmazó, de ezt csak kb. 7 hónapja tudtam meg néhány net-en olvasott anyagból, ezért vettem meg a Szóbeli bántalmazás című könyvet. Viszont a társulat azon tanítása, miszerint a feleség legyen minden körülmények között csendes, szelíd, alázatos, tűrjön kitartással...stb, végül odavezetett, hogy beteg lettem a mindennapos megalázás, érzelmi és lelki bántalmazás miatt. Amikor elolvastam a könyvet, nem engedtem tovább folyni a bántalmazást, ez viszont oda vezetett, hogy valószínűleg el fogunk válni. Ha a társulat tanításának szemszögéből nézem, ez azt bizonyítja, hogy ők milyen jól tanítanak, mivel én szembeszegültem a tanításokkal, válás lesz az eredménye, pedig eddig milyen szépen éltünk együtt. Csakhogy ez persze egy nagy hazugság, ez csak egy látszatházasság volt, ahol az egyik fél kihasználta a család többi tagját és uralkodott felettük. Egyébként ismerek több testvérnőt, aki szintén bántalmazó férjjel él. Már többen is írtak itt erről, hogy a tanúk között látszólag viszonylag jó a statisztika a válások arányát tekintve, de arról persze nem szólnak a statisztikák, hogy hány ember él közülük lelkileg és érzelmileg megnyomorodva boldogtalan házasságban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 17:49:23

@answers: Már többen is írtak itt erről, hogy a tanúk között látszólag viszonylag jó a statisztika a válások arányát tekintve, de arról persze nem szólnak a statisztikák, hogy hány ember él közülük lelkileg és érzelmileg megnyomorodva boldogtalan házasságban.

tudom :((((

reboot (törölt) 2012.04.03. 18:02:00

@answers:

Hm. Nem véletlen írtam azt korábban hogy jt között a nemiséghez való hozzáállás, a férfi nő viszony degenerált. Tudom ez most erős. De ez a véleményem. A "nem a bántásodra..." c postnál kifejtettem miért.

Sajnálom hogy így jártál.

answers 2012.04.03. 18:06:58

@reboot: Biztos vagyok benne, hogy igazad van. És ahogy egy másik témánál épp ma írták néhányan, az az érdekes, hogy a kiadványok látszólag jó tanácsokat adnak a házasságra vonatkozóan. Hiszen a férjnek a kötelességeiről is egyértelműen írnak, és hogy hogy kell szeretni a feleségét, stb. Viszont féloldalas a tanács, mivel ha a férj nem teszi a kötelességét, a feleség akkor is legyen alázatos, a gyerekek akkor is legyenek szófogadóak, szóval a végén csak a feleség és a gyerekek járhatnak rosszul.

Nεω 2012.04.03. 18:13:11

@answers: @reboot:

Így van. Ezen meditáltam éppen futás közben. Ez a fajta tanácsadás a metodikájuk része. Természetesen TUDATOS (céllal), és jól átgondolt (okkal)!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 18:14:01

@answers: azért én tudnék irni a férjek nevében is...

answers 2012.04.03. 18:19:20

@sefatias: Írjál, kíváncsivá tettél! Persze, biztosan van ahol a férj alkalmazza a tanácsokat, és a feleség uralkodó típus, ez ugyanúgy rossz eredményre vezet. A társulat tanácsai kiegyensúlyozatlansághoz vezetnek sok házasságban. Az emberek eleve hajlamosak mások hiányosságait észrevenni, a sajátjukat megértően elfogadni. A társulat tanításai pedig ezt a gondolkodásmódot megerősítik. A legtöbb tanú azt figyeli, mit tesznek rosszul a többiek, és ez sajnos a házasságon belül is működik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 18:26:53

@answers: nem irok. erről nem bírnék. életem legnagyobb szemétségét kellett elkövetnem ahhoz, hogy nyugodtabb maradjon az életem. olyat ami ellenkezik mindennel, ami bele van vésve a zsigereimbe. és hogy bebizonyítsam igazam volt. ezzel tönkretettem egy családot. megtépáztam egy egész gyülekezetet, kitaszítottá tettem magam az összes barátom számára

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 18:28:29

@sefatias: jaa és óriási sebet ejtettem azon, akinél jobban senkit nem szeretek a világon.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 18:31:36

na azt hiszem ma duplán kell bevennem a bogyóimat :(((

szehenza 2012.04.03. 18:32:28

@answers: szia! én pont ugyan így voltam, ahogy írtad, az én férjem is egy szóbeli bántalmazó volt.Reneteget szenvedtem tőle, és a gyülekezetben is tudták, hogy olyan kukacoskodó, veszekedő, agresszív alak, hogy borzasztó, mégis én voltam a hibás a válás beadásáért. Rólam kezdtek olyan pletykákat gyártani, hogy csak néztem.De, sose fogom megfejteni honnan szedték azokat a sztorikat :(

answers 2012.04.03. 19:02:30

@szehenza: Hát igen, azt hiszem a gonosz pletykákról mindannyian tudnánk írni. Egyre inkább az a kép rajzolódik ki előttem, hogy ez a szervezet képes az emberek legrosszabb oldalát előhozni, miközben a felszínen látszólag jónak és szépnek tűnnek a dolgok. Éppen ma olvastam a Biblia verset, miszerint Krisztus tanítványait a köztük levő szeretetről lehet megismerni. Valójában ez a szeretet nem működik a gyülekezetekben, csak egy felszínes látszatszeretet van (vagy néhol még az sem). Nekem nem is voltak soha barátaim a tanúk között, mert kezdettől fogva taszított, hogy ha ketten-hárman összejöttek, a fő téma biztos, hogy a testvérek és testvérnők viseltes dolgai voltak, pletykák és rosszindulatú véleménynyilvánítások. Ez még a normálisan gondolkozó "világiak" között is visszataszító viselkedés.

szehenza 2012.04.03. 19:12:42

@answers: ezért nehéz vissza menni, még, ha akrna is az ember. Tudom, hogy annyi hülyeséget hordtak össze rólam, sőt a gyerekeimről is, amit nehéz elviselni. Viszont elvileg szerintem nem rosszak a házasságra vonatkozó szabályok, csak nem működik. Láttam olyan házaspárt (uttörő-vén) hogy más a kutyájával sem beszélne úgy, ahogy ők egymással. Iszonyú kényelmetlen volt, mert mások előtt is egymásnak estek ( persze, csak jó ismerősök előtt mertek) ha nem tanúk, már rég elváltak volna szerintem.

answers 2012.04.03. 19:19:39

@szehenza: Éppen erről írtak néhányan egy másik post-nál, hogy a szabályok látszólag jók, de mégsem működnek. Márpedig ha nem működnek, akkor mégsem jók!

reboot (törölt) 2012.04.03. 20:32:06

@sefatias:

"Az elnyomás bolond cselekvésre készteti a bölcset..." Pr 7:7

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.03. 20:39:29

@answers: @szehenza:
"..Igyekszem kitépni lelkemből egy csomó
hamis szenvedélyt. Hamis szenvedélynek
azt nevezem, amelyik egy helyzetben
boldogságot ígér, de olyant, amelyet nem
lelünk meg, amikor elérjük." (Stendhal)

A társulati kiadványok által propagált férfi-nő és házassági modell csak első olvasásra tűnik jónak. Mivel bibliaversekkel van kiszínezve ezért megtévesztő. De amikor valaki elkezdi követni ezeket a tanításokat, akkor rájön, hogy az életben nem működnek - hamis szenvedélyek -,melyek éppen úgy csak illúziókon alapulnak, mint a drog vagy az alkohol.
A hamis énképen alapuló hamis szenvedélyek nem hozhatnak senki életébe boldogságot, sokkal inkább csak szenvedést és kiábrándultságot.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.03. 21:43:05

@reboot: nem volt az bolond cselekvés. szándékos jól átgondolt lépés volt, hogy életben maradjak, és bebizonyítsam hogy igazam volt

reboot (törölt) 2012.04.03. 22:16:17

@sefatias:

Azért írtam hogy ne emészt magad annyira. Isten nagyobb a szivednél. Ha én meg tudom érteni miért tetted, akkor ő is ;)
süti beállítások módosítása