EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Ferenc Busó: Azt írod, hogy "a végleges, a második halál eltörli a bűnöket" és azt kérded, hogy "ez kinek jó?" - Hogy... (2024.12.18. 00:45) Róma 6:7 és 6:23
  • Ferenc Busó: Pedig bizony az emberek bűnei a halálukkal törlődnek. Ezért kellett Ádámnak is meghalnia. Tehát a MEGHALTAK bűnei törl... (2024.12.16. 12:29) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: """Hogy Jehova Tanúin kívül senki se értse?"""-jehova taui "értelme "VALLÁSA az a fajta religió ami talán legjobban tü... (2024.12.05. 16:04) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: A Lukács 16.13 Egy szolga sem szolgálhat két úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikh... (2024.12.04. 18:34) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Te bezzeg nem vagy csecsemő keresztény! Te bizony nem félsz a pokoltól, mert biztos vagy benne, hogy Jézus - a... (2024.12.03. 20:41) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: UI - A CSECSEMŐ keresztények EGYHELYBEN TOPOROGNAK,FÉLNEK MINDENTŐL és valamiért nem akarnak továbblépni és eljutni az... (2024.11.27. 12:20) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: @Egy_nick: Rengeteg ehhez hasonló videót láttam már a hívő pályafutásom alatt! A menny-túrizmus és a pokol-túrizmus n... (2024.11.27. 11:33) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: @ORION: Ha csak a Krisztus érdekel, akkor Krisztus szavait szó szerint kell venned, tehát a Hádesz-beli szenvedést is.... (2024.11.27. 10:13) Róma 6:7 és 6:23
  • ORION: Nem haragszom !!!A te véleményed szerint az én irásaim ÁMÍTÁSOK!!!"""Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség.... (2024.11.26. 23:44) Róma 6:7 és 6:23
  • Egy_nick: Már meg ne haragudj, de amit írsz az tiszta demagógia. Semmi észérvek, csak valami csöpögős érzelgősség. Én konkrét pé... (2024.11.26. 16:37) Róma 6:7 és 6:23
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mt 27:53Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Kolosszé 1:15

2023.11.13. 03:05 | Johnny Joker | 2 komment

„Ő [Krisztus] a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte...”

Az Őrtorony Társulat erre a bibliaversre hivatkozik, hogy alátámassza azon doktrínáját, miszerint a Fiú egy „teremtmény”, szemben azzal az egyetemes keresztény tanítással, miszerint a Fiú „az Atyától született minden idők (aión-ok) kezdete előtt [...], született, de nem teremtmény”.  De vajon helyes-e az Őrtorony Társulatnak ez az értelmezése? Először is szögezzük le, hogy a Biblia sehol sem nevezi Krisztust teremtettnek (ktisztheisz), teremtménynek (ktiszma) vagy első teremtménynek (prótoktiszma vagy prótoktiszisz). Kérdés tehát, hogy akkor mit jelent akkor a Fiú vonatkozásában ez a kijelentés?

Krisztus az egész teremtés elsőszülöttje (görögül: prótotokosz pászész ktiszeósz), ami az örökösségére utal, hiszen az „elsőszülött" kifejezés itt a Bibliában szokásos jelentése alapján arra utal, hogy Jézus a kitüntetett örököse mindennek, ami teremtetett. Az örökös pedig mindannak birtokosa, ami az Atyáé (csak tán még nem lépett be az örökébe). Erről a viszonyról mondatott: „Úrrá tetted őt kezed minden munkáján.” Ezen kívül minden, amit az Atya teremtett, őbenne, őáltala és őrá nézve jött létre. Ha volna valami, aminek ő nem ugyanúgy volna Ura, mint az Atya, akkor az a dolog valószínűleg ki lett volna vonva e három névmás alól, és azt az Atya őrá való tekintet nélkül teremtette volna.

Az „egész teremtés Elsőszülöttje" tehát azt jelenti, hogy az egész teremtésnek a kitüntetett, előkelő örököse, tehát az Ura. A prototokosz = elsőszülött: itt a felsőbbrendűséget és az örökös preegzisztenciát jelenti, és nem azt, hogy első-teremtmény, mint az Őrtorony Társulat tartja.

Az Ószövetség szóhasználata tanulságos. Dávidot elsőszülöttnek nevezik a Zsoltárok 89:27-ben, de nem azért, mert szó szerint első gyermeke lett volna Jesszének (hiszen ő volt a legfiatalabb), hanem azért, hogy ezzel Izrael királyságának hatalmát érzékeltessék vele, azaz nyilván: nem időbeli méltóság, hanem méltóságjelölő cím értelmében. Hasonlóképpen a Jeremiás 31:9 Efraimra utal mint elsőszülöttre, holott Manassze volt időrendben az első (1Mózes 41:50-52). Izrael nemzetét Isten így hívta: „az én elsőszülött fiam” (2Mózes 4:22), nyilván nem időrendi értelemben mondta, mert Izsák előszülötte nem Izrael volt, hanem Ézsau. Ráadásul Izrael is úgy volt Jahve elsőszülöttje, hogy nem számláltatott a népek közé (4Mózes 23:9).

prótotokosz a Zsidók 1:6-ban Jézus címeként szerepel. A kontextusban viszont Jézust Mindenhatóként (1:3), Isten dicsőségének kisugárzásaként (és képmásaként) (1:3), Teremtőként (1:10), imádandóként (1:6) van ábrázolva, és Istennek hívja az Atya (1:8). Ezek a sajátosságok csak Istenre vonatkozhatnak.

Tehát itt arról van szó, hogy Krisztus az elsőszülött jogaival rendelkezik az egész teremtés fölött, vagyis a Fiú a teremtésnek nem a része, hanem az Ura.

„Tanítja-e a Biblia, hogy a Háromság állítólagos tagjai mind örökkévalók, kezdet nélküliek?" - Igen, a Fiúnak nem volt időbeli kezdete, hiszen az Atya nem teremtette, hanem a Szentírás következetesen azt állítja, hogy nemzette (gennao) / szülte (tikto) Őt minden időknek (aión-oknak) a kezdete előtt, és János 1:1a szerint Ő, az Ige már kezdetbenvolt”, nem pedig kezdetben lett.

Kol 1:15 „A háromsághívők azt állítják, hogy az »elsőszülött« kifejezés itt azt jelenti, hogy legjobb, legkiválóbb, legelőkelőbb" - Az Őrtorony is szépen fel tudja ismerni, hogy „az Elsőszülött” a bibliai kontextusban egy cím, amely azt jelenti, hogy előkelő, kitüntetett örökös. Például a Segítség a Biblia megértése (Aid to Bible Understanding) c. Őrtorony kiadvány ezt írja:

"David, who was the youngest son of Jesse, was called by Jehovah the “first-born,” due to Jehovah’s elevation of David to the preeminent position in God’s chosen nation and his making a covenant with David for a dynasty of kings. (Ps. 89:27) In this position David prophetically represented the Messiah.—Compare Psalm 2:2, 7 with 1 Samuel 10:1; Hebrews 1:5."

„Ha feltételeznénk, hogy ez így van, és a háromságtan helyes, miért nem mondják az Atyáról és a szent szellemről is azt, hogy minden teremtmény közül elsőszülött?" - Ez „ex silentio” típusú érv, ugyan miért kéne mindazokat a címeket mindegyik isteni személyről felsorolnia? Az Atyáról eleve azért nem kell azt mondani, hogy az egész teremtés fölött (hát még, hogy „közül”) „elsőszülött”, mert Ő nem született. A Szentlélek sem született, hanem származott. De a teremtményvilágba örökösként mégiscsak Jézus jött el (Zsidók 1:2), nem az Atya és nem a Szentlélek. Nem mellesleg pedig a zsidó rabbinikus írók Jahvét nevezték Bekoroh Shel Olam-nak (בכורו של עולם), ami gyakorlatilag ugyanazt jelenti, mint amit Pál apostol használt itt: a világ Elsőszülöttje. Zsidó kontextusban tehát ez a cím épphogy az ő istenségét, nem pedig teremtmény-voltát bizonyítja.

„Mielőtt a Kolosszé 1:15-ben az »elsőszülött [valaki] közül« kifejezés előfordul” - Azelsőszülött minden teremtmény közül” helytelen fordítás, mert a görögben ez áll: „minden teremtmény elsőszülötte” vagy „az egész teremtés elsőszülötte” (prótotokosz pászész ktiszeósz). Ez, ha mindenáron meg akarjuk szabadítani a birtokos szerkezettől, fordítható akár így is: „elsőszülött az egész teremtés fölött." Az Őrtorony ezt a kétértelműséget önkényesen egyértelműsíti. Ez a fordítás csak akkor lehetne elfogadható, ha a szöveg prótotokosz ek tón ktiszmatón lenne; ennek a szerkezetnek csak a 18. versben van nyelvészeti alapja (ek = ból, ből, közül), ahol Pál szerint Jézus az „elsőszülött a halottak közül” (prótotokosz ek tón nekrón).

„Az »Izrael elsőszülöttje« Izrael egyik fiát jelentette; a »fáraó elsőszülöttje« a fáraó családjának sarja volt; a »jószág elsőszülöttje« maga is állat volt.” - Azonban Izrael elsőszülöttje egy izraelitától született, a fáraó elsőszülöttje a fáraótól született, a jószág elsőszülöttje egy állattól született, és pontosan ezért tartoznak abba a csoportba. A Fiú azonban nyilvánvalóan nem az „egész teremtéstől”, vagy valamely konkrét teremtménytől, hanem az Atyától született (Zsidók 1:5), és ezért nem is lesz itt magától értetődő az ún. partitív genitív. Ahhoz kéne ide legalább egy „ek” (prótotokosz ek paszész ktiszeósz), vagy legalább a szórendnek fordítva kéne lenni (paszész ktiszeósz prótotokosz).

Lásd ezt is: https://www.apologia.hu/kommentar/kol-1-15/

„Kizárják-e a Kolosszé 1:16, 17 (ÚRB) szavai, hogy Jézus teremtve lett, amikor azt mondják, hogy »benne teremtetett minden . . . minden általa és reá nézve teremtetett«?” - Igen, és ezt egybeolvasva a János 1:3-al is (ahova az ÚVF-be elfelejtették betoldani a kedvenc „más" kifejezést), ami szerint a Fiú nem tartozik a teremtett, a „lett” dolgok közé. A birtokos eset sem feltétlenül jelenti azt, hogy a πρωτότοκος maga is a κτίσις része, és ha ezt az értelmet nem követelik meg maguk a szavak, akkor azt közvetlenül kizárja a kontextus. Maga a πρωτότοκος nem tartozik bele a πᾶσα κτίσις-be; mert az itt használt kifejezés nem τὰ ἄλλα vagy τὰ λοιπά, hanem τὰ πάντα ἐκτίσθη, amelyek abszolút és átfogó jellegűek, és nem adnak helyet kivételnek.

A Szentírás kijelenti a Fiúról, hogy ő teremtett mindent, és nélküle semmi sem jött létre, ami lett (Jn 1:3, Kol 1:15-17). Azt, hogy egy Jehován kívül álló kisebb Isten is részt veszt a teremtésben azt cáfolja Ézsaiás 44:24Malakiás 2:10Jób 9:2,8. Az Atya nem egyedül teremtett, hanem a Fiú  (Jn 1:1-4, Kol 1:16, Zsid 1:2) és a Szentlélek (1Móz 1:2, Jób 33:4, Zsolt 104:30) is részt vett a teremtésben, márpedig a teremtés csakis isteni képesség, sőt teremtmény a teremtésnek még eszközévé sem tehető. Isten ugyanis egyedülálló módon forrása a teremtésnek, mert Isten semmilyen eszközzel, társsal vagy anyaggal nem működik közre a teremtés művében. Isten teremtői tevékenysége kizárólagos. Úgy, ahogyan Isten létesít, senki és semmi nem képes. Isten teremtői képessége a teremtmény számára közölhetetlen tulajdonság. Ahhoz, hogy valaki teremteni tudjon, vagyis ahhoz, hogy létezőt hívjon elő a nemlétezőből, Istennek kell lenni.

Mindebből logikusan következik, hogy a Fiú nem tartozhat a teremtett, a „lett” dolgok közé, tehát „első teremtmény” sem lehet. A Bibliában csak egy Teremtő van, maga Isten (1Móz 2:4-7, Csel 14:15), Isten pedig mindent saját maga teremtett a saját kezével (Neh 9:6, Ézs 44:24, 45:12, 48:13, Zsolt 95:5-6). A teremtés egyedül és közvetlenül Isten műve. Más kérdés, hogy Isten több, mint Atya: Fiú is, és amikor Isten teremtett, akkor az Atya, a Fiú és a Szentlélek teremtett.

A láthatatlan Isten képmása: az Atyaisten láthatatlan, és nem látható, mivel ő szellem (vö. 2Mózes 33:20,23; Jn 1:18; 5:37; 6:46; 1Tim 1:17; 6:16; 1Jn 4:12). De Jézus emberi személyében felfedte az Istent, és így az Atya eikon-ja = képmása lett (vö. Jn 1:18; 12:45; 14:7-9; 2Kor 4:4; Kol 1:15; Zsid 1:3; Jel 22:1-4). Tehát a láthatatlan Istenről szóló szakaszok ellentmondásmentesek.

További források:

Címkék: gyakran használt bibliaversek

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr1818258105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ORION 2024.03.05. 17:44:00

ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!!
Nem hiszitek???
Figyeljetek!!!--
János 1:31 És én nem ismertem őt; de hogy megjelentessék IZRÁELNEK, azért jöttem én, aki vízzel keresztelek.
Máté 15:24 Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, CSAK az IZRÁEL házának elveszett juhaihoz.
EZ SZÖRNYŰ!!!-------VICCELEK !!!HEHEHEHE
Ismerjük meg aki mindenkiért jött!!!Krisztus Urunk a Megváltónk megtört, vérző testében a világ teremtője, megtestesült Mérnöke készségesen meghalja az emberiség halálát saját teremtménye keze által, hogy MEGSZABADÍTSA ELMÉNKET a BŰN-ALAPÚ TUDATUNK csapásától,amely korszakokon és nemzedékeken át távolságtartóvá és közömbössé tett bennünket, megrekedve az önsegítő vallásban és az életet túlélni igyekvésünkben.Az Atya, a Fiú és a Szellem emberi bőrbe öltözve, szeretettel és önként megy el egy EMBERI bíróság által lefolytatott, nevetségesen igazságtalan per borzalmas végletéig,megengedve az ártatlan élet botrányos kivégzését,hogy a legmeggyőzőbben meggyőzzön BENNÜNKET az IRÁNTUNK való FELBECSÜLHETETLEN MEGBECSÜLÉSÜKRŐL! Az IRÁNTUNK való MEGKÉRDŐJELEZHETETLEN SZERETETÜKRŐL!!!Krisztus Urunk azt mondja --igazságtalan perben engem elítélhettek, akár kionthatjátok a véremet is; ez akkor sem változtatja meg IRÁNTATOK való MEGKÉRDŐJELEZHETETLEN SZERETETEMET és MEGBECSÜLÉSEMET.

ORION 2024.03.31. 08:39:47

KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET--
János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt mondta; és hivének az írásnak, és a beszédnek, amelyet Jézus mondott vala.
János 21:14 Ezzel már harmadszor jelent meg Jézus az ő tanítványainak, minekutána feltámadt a halálból.
Kolosse 3:1 Annakokáért ha feltámadtatok a Krisztussal, az odafelvalókat keressétek, ahol a Krisztus van, az Istennek jobbján ülvén,
3 Mert meghaltatok, és a ti éltetek el van rejtve együtt a Krisztussal az Istenben.
1 KOR 6-11.... de megmosattattatok, de megszenteltettetek, de megigazíttattatok az Úr Jézusnak nevében és a mi Istenünk Lelke által.
Ján 15-3 Ti már tiszták vagytok ama beszéd által, amelyet szóltam néktek.
12 Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
17Ezeket parancsolom néktek, hogy egymást szeressétek.
süti beállítások módosítása