EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 23.

2011.11.26. 20:52 | Johnny Joker | 9 komment

Üdv mindenkinek!
 
Már régóta olvasom a blogot, és érdekesnek találom, sokat tanultam az érvelésekből, hozzászólásokból. Magamról: 23 éve vagyok Tanú, ebből 15 évet vénként töltöttem el, igaz eközben volt másfél év kihagyás, mivel gyülekezetet váltottam, és az új gyülekezetben nem voltak megelégedve az óraszámommal, ezért parkolópályán voltam. Egy idő után azt mondták, kicsit fésüljem meg a munkajelentésemet (óraszám) aztán újra ajánlanak. Érdekes módon, később aspiráns lettem pedig az óraszámom nem növeltem. Így összességében 6 évig voltam titkár, beletemetkezve és néha elveszve az adminisztrációban (munkajelentések, levelezés a társulattal, más gyülekezetekkel, szolgálati bizottságban részvétel, stb) voltam iskolafelvigyázó, őrtorony felvigyázó, teremfenntartási bizottság elnök, BLCS koordinátor, kongresszusi osztályfelvigyázó, miegyebek, természetesen nem mind egy időben. Három évvel ezelőtt magánéleti problémákra és egyben lelkiismereti okokra hivatkozva benyújtottam a lemondásomat, amit nagy nehezen elfogadtak (minden melósra szükség van, osztódik a teher). Többen rá akartak beszélni, hogy maradjak, köztök az egyik vén megsúgta, hogy az ő megfogalmazott lemondó levele is ott van a fiókjában, de úgy érzi, még nincs itt az ideje. Már nem kellett beadnia, nemsokára leváltották, és egy kevéssel később egy harmadik vént is, így rövid időn belül hárman távoztunk a gréniumból. Egyikünk sem volt kezdő, de hamarost jöttek újak és mi "hátrahúzódva" szemléltük a működésüket. A sok évi vénségem alatt megértem jó pár csúnya ügyet szexbotránytól kezdve a piszkossá vált üzleti ügyekig, mégis, ami a legvisszataszítóbb volt, az két köztiszteletben álló vén koncepciós perrel való eltávolítása volt. A vádló vénnek szúrta a szemét a két fent említett vén foglalkozása, de csak azután, miután az egyik bevádolta őt /jogosan/ egy ügyben. Válaszul, fogást keresett rajta és talált is, a foglalkozásában, de mivel két vénnek is ugyanaz a foglalkozása így már egy kalap alá vették őket. A "pert" a vádló vén kezdeményezésére a Köf /gyerekként Amerikába származó, majd hazatérő/ hívta össze névre szólóan, ad-hoc egy késő esti időpontban. 7 gyülekezet vénei voltak jelen nem teljes létszámban. Én nem voltam a meghívottak között, de egy vén barátom szólt és én hívatlanul is elmentem. Feszült, parázs hangulat, vádak, érvek, ellenérvek, személyeskedés. Döbbenten figyeltem ahogy felsorakoznak a két vádlott ellen, holott - nem elhanyagolható szempont - a delikvenseknek már kilenc és fél éve az volt a foglalkozása és eddig ez senkit nem zavart. Most hihetetlen egységfrontba tömörültek, nem igazán értettem miért. A Köf végezetül sorban, egyenként megkérdezett mindannyiunkat  a véleményünkről. Én a sor vége felé voltam és elképedve láttam ahogy egymás után jelképesen lefelé fordítják a hüvelykujjukat. Összeszorult a gyomrom amikor sorra kerültem. Nem mondhattam mást mint amit addig is gondoltam: "semmi problémát nem látok a foglalkozásukban, de ha valaki rámutat, hogy sérülnek-e alapelvek, akkor meghajtom magam". Nem sokkal ezután a Köf berekesztette a gyűlést. Felpaprikázott hangulatban távoztunk. Később a vádló vén igényt tartott arra, hogy kérjek bocsánatot tőle és a feleségétől, mert szerinte illojális voltam. Én nem tettem meg. Néhány nap múlva hallottam, hogy előhalásztak valami cikket ami állítólag alapelvekkel szolgált az ügyre így amint átment a "fiók"-on is, megtörtént a lefokozás, de ezzel nem lett vége, mert kritériumnak szabták, hogy váltsanak foglalkozást, nem tették meg, ezért kiközösítették őket. Olvasva az evangéliumi beszámolókat, arra gondoltam, hogy Jézus pere is ilyen lehetett, csak itt nem csattantak pofonok, de villódzó, gyűlölködő tekintetek, jól irányzott, nem éppen kedves félmondatok igen. Ezután az ominózus összejövetel után fogalmaztam egy levelet és leírtam erről az egészről a véleményemet, de aztán soha nem adtam oda a testületnek.
 
Más: Úgy jó 20 éve hallottam először az 1975-ös várakozásról egy idősebb véntől. Elmerengve, félmosollyal a szája sarkában mesélte, hogy '75 vége felé, mikor már eszkalálódott a várakozás, voltak akik már a nap végén le se vetkőztek pizsamára, hanem úgy, ruhástul, összekészülve (menetre készen, mint a seregben ha tudtuk, hogy riadó lesz) feküdtek le aludni. Azóta nem fér a fejembe a '75-ös kudarc, és egyre inkább most, hogy látom megerősítve az akkori kiadványokból. Aztán '95 ősze megint kupán vágott. Akkor a prédikáló párjaimmal próbáltam meg erről eszmét cserélni, sikertelenül (új világosság, bla, bla...).De nem hagyott nyugodni jóllehet próbálták nekem jóindulatból kézzel-lábbal elmagyarázni, hogy miért is...de nem tudtam megérteni és elfogadni. Egyetlen barátom van akivel ezekről tudok beszélni, egy szintén ex vén, még a családtagjaimnak sem beszélek a kételyeimről. Ha néha el-el cseppentek egy mondatot vagy kérdést, azonnal blokkolnak. Lányom lojális tanú (én nevelésem), vejem bigott tanú, ő egy mondatot sem enged végig mondani, amit gyanúsnak érez. A fiamat (17) már nem erőltetem erre az útra.
Egyelőre ennyi.
 
Köszönöm, hogy elmondhattam!
 
cloudbusting

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr303413943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bigpast 2011.11.26. 21:19:10

Kedves Olvasó/Író, cloudbusting!

Őszinte részvétem! Megértelek!

22. az Elem. 2011.11.26. 22:45:00

Igen-igen, ha fogást akarnak találni rajtad megtalálják, (tapasztaltam) de ha jól ismered a szervezeti elrendezéseket és ügyes vagy akkor megnehezítheted a támadók dolgát. Rettentően fontos, hogy a domináns vének oldalára billenjen a mérleg és zsebükben tudják a többséget.
Hol vannak ezek a dolgok Krisztus tanításától???

leslie07 2011.11.26. 22:47:00

Értékes oszinte hozzászólás.Nem konnyu azoknak az Ortorony szervezetben maradniuk,akiknek van igazságérzetuk.Azoknak akiket az Úr Jézus elhív onmagának, van igazságérzetuk. A felkent Istent ,azért kente fel Istene társai folé, mert szereti az igazságot.Zsoltárok 45:7,8 Akik az Ortorony szervezeten belul igaz szivuek,azok hamarosan kikerulnek onnan. Vagy azért,mert már ok maguk nem képesek elviselni a sok igazságtalanságot a vezetok részérol,vagy azért, mert igazmondásuk és oszinte véleményuk miatt okot találnak a kikozosítésukre.Az Ortorony szervezetben azok érzik igazán jól magukat,akik nem igaz szívuek.Oket uyganis nem aggasztja, hogy hazugságban éljenek.

névtelenül 2011.11.27. 18:40:20

Köszönöm, hogy elmondtad.
Üdv, Névtelenül.
Áldás, Békesség.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.11.30. 10:50:05

Kedves cloudbusting!

Köszönöm az őszinteséged és a dícséreted, továbbá a bátorságod, hogy írtál. Vigyázz, ha otthoni gépen netezel, a böngésző előzményeiben megtalálhatják az oldalt, vagy ha bejelentkezve maradsz, stb. és akkor indul a lavina.

Nagyon nehéz lehet a helyzeted, hiszen választanod kell: vagy a családodnak engedsz vagy a megalapozott kételyeidnek. Sok időt töltöttél bent, és erre 'alapoztad' az életed és családod, mert te a legjobbat akartad nekik. A később általad megismert tények fényében ennek most nagy ára van, de pozitívum, hogy a gyermekeid valószínűleg remekül olvasnak, és értelmesebbek az átlagnál, érettebbek a koruknál. A fiaddal valószínűleg még nem felhőtlen a kapcsolatod, hiszen tanúnak nevelted, illetve ez a kor (17) minden fiatalnál a lázadás kora. Néha elviselhetetlen, de el fog múlni! Feltehetően nem sok őszinte beszélgetésetek volt, ha problémával fordult hozzád valószínűleg a 'fiatalok kérdései' könyvvel vagy a 'rossztársaságokmegrontanakhasznosszokásokat' klisével válaszoltál neki. [nálam legalábbis így volt, 18 évig nem beszéltem érdemben apámmal, a felébredése óta azonban annál többet!] Neked szövetséget kell kötnöd a fiaddal és őszintén beszélgetni vele, ha már nem erőlteted a WT vallást és nem bibliaversekkel kommunikálsz vele, akkor előbb utóbb megnyílik!

A lányod és vejed kemény dió, egyedül egymás mellé rakott [és egymásnak ellentmondó] Őrtorony kiadvány idézetekkel lehet valamerre elindulni velük, kérdéseket megfogalmaztatni velük. [az ihletettség és a prófétikus szervezet kifejezéseinek elhagyása, az 1914-es paradoxon, 607-ről világi forrás kérése ha már történelmi tény, Russell jövendölések Bibliaversek mellé téve] Ezeket muszáj elolvasniuk, hiszen kizárólag WT kiadványok és a Biblia... e kettő között kell a legnagyobb kontrasztokat észrevenned igyekszünk minél többet összegyűjteni itt az oldalon.

Várjuk további üzeneteid, történeteid... kitartást és minden jót kívánok!

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.12.01. 11:53:50

cloudbusting írta:

"Kedves Johnny!

Köszönöm, hogy reagáltál a beszámolómra!
Nálunk mindenkinek külön gépe van (félreértés ne essék, nem nagyzásból) így azt is mondhatnám, hogy mindannyiunknak meg van a saját kis "magánélete" amibe kölcsönösen nem szólunk (nézünk) bele.Ez többek közt azért is alakult így, mert a feleségemmel évek óta rossz a kapcsolatom. Természetesen ebbe nem akarok mélyebben bele menni, hiszen magánügy. Ő tudja, hogy a blogot látogatom. Egyszer figyelmetlen voltam, és pár percre ki kellett mennem a lakásból, bekapcsolt géppel, bloggal a monitoron és ez elég is volt. Nem különösebben foglalkozik az üggyel, mint ahogy velem sem (ezt nem panaszképpen írom). Egyébként is folyamatosan leszámolok az emberektől való félelemmel, amit annyi éven keresztül tanultam is és tanítottam is, mégis bennem, bennünk volt. Úgy hogy, nemes egyszerűséggel nem érdekel, hogy mit lát, vagy tud meg rólam. Egyébként egy évig ki volt közösítve, és nem rég lett "beközösítve" (én már csak így mondom), nem tudom mivel tudta meggyőzni ex vén társaimat hiszen én tapasztaltam, hogy elég nehéz visszamenni főleg olyasmivel, amivel őt kicsukták. Ex vén barátomnak mondtam is a múltkor, hogy lehet, hogy még be fog egyszer mószerolni. Ezen jót nevettünk, pedig könnyen elképzelhető. Amikor pedzegettem lányomnak a kételyeimet, azt mondta, hogy nem is akar hallani róla, kérte, hogy ne is beszéljek róla. Én ezt azóta tiszteletben tartom. Nyílván fél legalább két dologtól. 1. Rossz befolyást fogok gyakorolni rá és férjére (jól beleneveltem és most saját fegyveremmel lő vissza). 2. Fél attól, hogy elveszítjük egymást, mert amilyen kemény volt az anyjával az ő kiközösítése alatt, nincs okom, hogy velem kapcsolatban ez másképp lenne. De mivel velem nagyon jó a kapcsolata, így nyílván fájna neki, és természetesen nekem is. Ezért "kussolok". Így hát csak a barátom maradt akivel megoszthatom az ilyen irányú gondolataimat. Az ő felesége ha néha rákérdez valamira, és én válaszolok, akkor az a meglátása, hogy "beteg" vagyok és "orvosra" (vének) van szükségem. Ezt én általában humorral, jópofizással elintézem. Vele is jó a kapcsolatom, de azért a három lépés távolság megvan. A fiammal jó a kapcsolatom, a legszűkebb családból (lányomék külön laknak) én maradtam neki akivel a gondolatait megoszthatja. Eljön velem összejövetelre, időnként bibliaolvasási feladatot is kap, amit meg is tart, és kb.ennyi. Nem erőltetem vele a szigorú értelemben vett bibliatanulmányozást, így a keresztelkedést se. Ami megengedhető azt megengedem neki (időnként a haverokkal való lófrálást, kondizást, biliárdozást szintén a haverokkal) de a káros dolgoktól való tartózkodásban nem alkuszom (legjobb tudomásom szerint - ami nem jelent semmit - egyelőre nincsenek ilyenek). Én nem akarok megváltoztatni senkit az ő akarata ellenére, ebből elég volt az elmúlt évek. Úgy vélem, hogy a Biblia és Isten Szent Szelleme képesek erre (2 Tim...és Zsidókhoz írt levél jól ismert részei...).
A blog tárgyilagos észrevételeit, kommentjeit és történelmi felfedezéseit értékelem, a szubjektív és időnként személyeskedő hozzászólásokat átugrom.
További sikert a szerkesztéshez!
Majd még írok, ha eszembe jut valami.
Köszönöm a lehetőséget!

cloudbusting."

icele 2011.12.02. 17:45:05

@leslie07:
No ez Sátán munkájának fő célkitüzése
Nagyon örűlök,hogy kiemeled=igaz szivüség-igazság szerettet.
Azzal hogy kimernek lépni bizonyitják kedvesebb nekik az igazság,szeretik és keresik azt
"Szegény" Sátán menyi munka és hiába..........
Az igaz igaz marad

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.01.27. 13:56:25

@Johnny Joker: kár hogy nem olvassa és reagál a kommentekre. szívesen beszélgetnék vele :(
süti beállítások módosítása