EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Olvasóink küldték 69.

2012.07.09. 08:34 | Johnny Joker | 18 komment

Kedves Vének Testülete,

Körülbelül 12 éven át tartoztam közétek, amikor is saját elhatározásomból kiléptem az egyházatokból, a ti szóhasználatotokkal élve elkülönültem. Bár eleinte bizonytalan voltam, hogy jól döntöttem-e, de azt kell mondanom, hogy soha nem bántam meg ezt a lépésemet, sőt, az idő előrehaladtával egyre erősebb az a meggyőződésem, hogy életem egyik legjobb döntését hoztam meg. Azért írom most, 10 év elteltével ezt a levelet, mert van néhány dolog, amit szeretnék közölni veletek, mert még mindig nem tudtam túltenni magam rajtuk. A félreértések elkerülése végett egyáltalán nem áll szándékomban visszatérni közétek. Előfordulhat, hogy emiatt nem olvassátok tovább a levelemet, mert a volt szolgatárs általi üldözést vélitek benne felfedezni, és féltek attól, hogy rajtam keresztül Sátán eszméi megfertőznek benneteket. Őszintén remélem, hogy lesz bátorságotok végigolvasni a levelemet, és megértitek a mondanivalómat. Nem érzek haragot személy szerint egyetlen korábbi hittestvérem iránt sem pusztán azért, mert Jehova Tanúja, és nem kívánok neki semmi rosszat, sőt. Ellenben igenis haragot érzek az Őrtorony Társulattal mint szervezettel és minden olyan személlyel szemben, aki e szervezet bibliaértelmezésére hivatkozva kárt tesz másokban és kihasznál másokat.

Lehet, hogy tudatos szinten elképzelhetetlen számotokra az a lehetőség, hogy a Társulat, a szellemi Anya kárt tehet a híveiben, de sajnos ez sok tekintetben így van. Ha kinyitnátok a szemeteket és őszintén ránéznétek a helyzetre, talán ti magatok is rájönnétek. Felismernétek, hogy a szabad gondolkodás és érzések helyett milyen mértékben uralkodik gyülekezeteitekben az uniformizmus, a megfelelési kényszer, a tartalom nélküli látszatszolgálat, az Istennel való személyes kapcsolat helyett pedig a hívőtársaktól való félelem és a Sátántól való babonás rettegés, valamint a természetes viselkedés szinte teljes hiánya. Sokáig azt hittem, hogy ezek csupán helyi anomáliák, amelyek hátterében az évtizedekig tartó üldözés miatt eltorzult világlátás és hozzáállás van, és csak várni kell Jehovára, és előbb-utóbb a helyi gyülekezetbe is eljut a normalitás Brooklynból. Akkor különöltem el véglegesen, a szívemben is az egyházatoktól, amikor rájöttem, hogy ez soha nem fog bekövetkezni, egyszerűen azért, mert a Társulat kifejezetten támogatja azt, amit én beteg világlátásnak tartottam, és aminek a forrása a brooklyni Vezető Testület. Ez a – sajnos nem tudok rá jobb kifejezést – végtelenül cinikus és korrupt testület egyértelmű tévtanításokkal szellemi diktatúrában tart több millió embert és megakadályozza őket abban, hogy boldog életet éljenek. És ti ehhez asszisztáltok.

Nézetem szerint – a Társulattal a hátatok mögött – a következő hamis tanításokkal tartjátok sakkban a hívőket, amelyeket ha valaki megkérdőjelez vagy kétségbe von, Isten elleni lázadónak minősül és a kiközösítést kockáztatja:

1. A világ Sátán uralma alatt áll, ezért a keresztények elkülönülnek a világtól: politikailag semlegesek, nem vesznek részt a közéletben és nem ápolnak kapcsolatot világiakkal, lehetőleg a rokonokkal sem.

2. 1914 óta az utolsó napokban élünk, és Isten Királysága a közeljövőben az armageddoni csatában fizikailag is átveszi a hatalmat a Föld felett, felváltva az emberi kormányzatokat.

3. Kizárólag Jehova Tanúi képezik Isten látható szervezetét, és az ennek való engedelmesség a feltétele annak, hogy valaki túlélje a fenti eseményeket. Aki nem menekül meg, örökre megsemmisül.

4. Minden más vallási szervezet Sátán uralma alatt áll, Sátánt szolgálják, együttesen ők „Nagy Babilon, a szajháknak és a föld utálatosságainak anyja” (Jel 17:5). Az istentiszteleteiken való jelenlét bálványimádás.

5. Csak 144000 felkent keresztény jut a mennybe, a többiek Armageddont követően az Isten eredeti szándéka szerint helyreállított földi Paradicsomban fognak élni. Oda támadnak fel a halottak is.

6. A keresztények a nyilvános térítő szolgálatukkal nyilvánítják ki a fentiekbe vetett hitüket és az engedelmességüket, erről havonta részletes jelentést adnak le. Ezek elmulasztása arra utal, hogy probléma van az illetővel.

7. A keresztények nem tartanak kapcsolatot kiközösítettekkel és elkülönültekkel, nem is köszönnek nekik. Aki megteszi, „részes annak gonosz cselekedeteiben” (2Ján 11). A családi kapcsolattartás nem megengedett, az üzleti viszont igen.

Ezek tételes cáfolatába nem akarok belemenni, mert (1) a szervezet által felmutatott gyümölcsök és a Biblia eltérő értelmezésével szembeni merev ellenállás miatt nem lenne értelme, (2) hányingerem van attól, hogy azt fejtegessem, hogy konkrét bibliai tanítások miért nem igazak, és (3) testületileg nem tartalak méltónak benneteket arra, hogy teológiai kérdésekkel foglalkozzam ebben a levélben. Arra viszont a mondanivalóm könnyebb elfogadtatása érdekében és tiszteletből vettem a fáradságot, hogy a bibliaverseket legtöbbször az Új Világ fordításból idézzem.

Lehet, hogy ez erős szó, de istengyalázónak tartom ezeket a tanításokat, nem csak azért, mert úgy, ahogy vannak, tévesek, hanem azért is, mert súlyos visszaélésekre adnak lehetőséget. Szándékosan sem lehetne jobb ideológiát kitalálni az emberek csapdában tartására. Ezek által rendkívüli hatalmatok van, amivel rendszerint vissza is éltek, ahogyan azt láttam és tapasztaltam annak idején. Élet és halál uraivá tesznek benneteket a hívők fölött, mert ők feltétlen bizalmat szavaznak a Társulatnak mint Isten szócsövének és nektek mint a Társulat képviselőinek. Sajnos méltatlannak bizonyultok erre a bizalomra, elsősorban azért, mert ti is feltétlen bizalmat szavaztok olyan embereknek, akik erre teljes mértékben méltatlanok, mert a legkevésbé sem érdekli őket az emberek jóléte, csupán az, hogy bármi áron beletereljék őket egy világméretű, egységes világnézeti öntőformába. Iszonyatos károkat vagytok képesek okozni a rátok bízott emberek életében, mert félelemből és inkompetenciából nem a problémáikkal foglalkoztok, hanem őket magukat tekintitek problémának, mintha az orvos nem úgy akarna küzdeni a betegség ellen, hogy gyógyítja a beteget, hanem azzal, hogy eltávolítja őt a kórházból. Bűnként kezelitek a szellemi gyengeséget és a kételkedést, és emiatt a gyülekezetben nagyon sokan reménytelenül vergődnek, pszichiátriai kórképekkel küzdenek, öngyilkossággal foglalkoznak, és ti – jobb esetben – csak annyival intézitek el, hogy ez a hitük természetes próbája, az igazi próba minding belülről jön, a végidőben Sátán mindenkit fokozottan támad, majd jobb lesz a Paradicsomban, csak ki kell tartani. Veszitek magatoknak a bátorságot, hogy a legapróbb részletekig beleszóljatok a hívők magánéletébe (hol tanuljon, mit dolgozzon, mit olvasson, mikor imádkozzon, kivel tartson kapcsolatot, hogyan oldja meg a problémáit), de amikor konkrét segítséget kérnek tőletek, akkor elhárítjátok azzal, hogy nem értetek hozzá. Még csak kísérletet sem tettetek arra, hogy megértsétek a helyzetet. Jézus szavaival élve „nehezen elhordozható terhekkel terhelitek meg az embereket, de ti magatok egyetlen ujjatokkal sem érintitek a terheket.” (Lk 11:46). Nem csoda, hogy ilyen körülmények között Jehova Tanúi szervezete a képmutatás, a sumákolás, a féltékenység, a besúgás, a szeretetlenség és az intolerancia melegágya. Mindenki attól retteg, nehogy valami helytelenség a vének tudomására jusson, mert akkor előveszik őket, és cserébe szemet hunynak a vének viselt dolgai fölött. Aki pedig a kilépést fontolgatja, fel kell dolgoznia azt, hogy az örök élet helyett örök pusztulás lesz a sorsa, valamint szembe kell néznie azzal, hogy légüres térbe fog kerülni, mert egyik pillanatról a másikra elveszíti a korábbi batátait és családját, miközben a világi kapcsolatait pedig vagy már felszámolta, vagy ki sem építette soha. Nem csoda, hogy a szervezet bűntudatkeltéses manipulációja miatt mentálhigiénés szakemberek a skizofrénia, a paranoid skizofrénia és a neurózis rizikófaktorának tartják Jehova Tanúit.

És ami még fontosabb, legalábbis az esetemben inkább ez történt, az ilyen közeg lerombolja az Istenbe vetett hitet, hogy a vele való személyes kapcsolatról már ne is beszéljek. Az 1 Péter 5:2,3 szavaival élve „tisztességtelen nyereség szeretetéből … hatalmaskodtok azokon, akik az Isten öröksége”, és Jézus szavaival folytatva „bezárjátok az egek királyságát az emberek előtt; ti magatok ugyanis nem mentek be, és az odatartókat sem engeditek bemenni” (Mt 23:13). A bántalmazásotoknak köszönhetően valóban hitehagyottá váltam, elhagyott a hitem azok alapján, amiket a gyülekezetben tapasztaltam. Olyannyira, hogy amikor elkülönültem, soha többé nem akartam a kereszténységgel foglalkozni, és még most is nehezemre esik. Veletek ellentétben én ezt nem a saját személyes bűnömnek, hanem elsősorban az Őrtorony Társulat vezetői és a nevében eljáró Vének Testülete felelősségének tekintem. Csupán annyiban ismerem el a felelősségemet, hogy a nyilvánvaló bizonyítékok ellenére a végsőkig ragaszkodtam valamihez, amiről legbelül már tudtam, hogy nem igaz. Szeretném, ha tudnátok, hogy a bibliaellenes, istenkáromló tanításaitokkal és viselkedésetekkel bántalmaztatok engem, visszaéltetek a bizalmammal és kihasználtátok az őszinte istenkeresésemet, gyakorlatilag szellemileg megerőszakoltatok. Hitetlenségbe taszítottatok, ahonnan tíz év után még a legnagyobb erőfeszítéssel sem tudtam még teljesen kivergődni, pontosabban képtelen vagyok feladni a bizalmatlanságomat azokkal szemben, akik Krisztust hirdetik. Nem akarok belegondolni abba, hogy minderről Isten erről hogyan vélekedhet.

Évekig hittem a János 17:3 alapján az Új Világ fordítás téves értelmezése szerint, hogy „az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról”. Most már tapasztalatból tudom, hogy fősodratú fordítások értelmezése a helyes: „az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust” (Károli). A ti nézőpontotok oda vezet, hogy Jehova Tanúi „mindig tanulnak, de az igazságot sohasem ismerik meg” (2Kor 3:7 ÚF), és a hitük nem hit, hanem vágyvezérelt gondolkodásra épülő téveszmés ideológiai rendszer. Továbbá már azt is látom, hogy a helyzet, amibe kerültem, nem elítélendő bűn, hanem gyógyításra szoruló állapot. Remélem, sikerül meggyógyulnom és túltennem magamat a bántalmazásotok következményein. Nem kívánok nektek rosszat, mert Istené a bosszúállás, és bízom benne, hogy Ő igazságosabban ítél meg titeket, mint ahogyan én arra valaha is képes leszek.

Most jöttem rá, hogy amiket a levelemben fejetekre olvastam, esetleg pozitívumként fogjátok fel, mint ami benneteket igazol. Azt remélem, hogy majd érnek titeket olyan tapasztalatok, amelyek hatására felfogjátok a valóságot, és a jót tartjátok majd jónak, a rosszat rossznak, a világosságot világosságnak, a sötétséget sötétségnek, az édest édesnek és a keserűt keserűnek (Ézsaiás 5:20).

Minden jót,

Egy volt Tanú

Címkék: ébredjetek! olvasóim küldték erről kérdezd a véneket élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr894637220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reboot (törölt) 2012.07.09. 08:59:57

hm, "szellemileg megerőszakoltatok" ... valami ilyesmit érzek én is

úgy szoktam megfogalmazni, jt fiatalon elcsábítottak az igazsággal, magukhoz láncoltak, majd rám erőltettek egy kapcsolatot (imádati formát), amit gyakorolnom kellett

pedig én csak istent akartam jobban megismerni ... jól félrevezettek ...

kedves szülők! óvjátok fiatal gyermekeiteket!

kedves fiatalok! ne higgyetek el mindent, még ha totál meggyőzően mondják is! az érem másik oldalát is nézzétek meg!

goldbach (törölt) 2012.07.09. 09:37:43

Jól összeszedett írás. Szívemből szóltál!

yerushalem 2012.07.09. 10:52:29

Kedves Volt Tanú!

Ha olvasod neked szól ez az üzenet!

Nekem személyes kapcsolatom által van rálátásom erre a témára, és most a hétvégén sikerült egy könyvet elolvasnom: "Szalai András: Jehova és a szervezet" címmel.

Több mint 3 hónapja van mellettem valaki aki hol mellettem van, hol elveszítek, hol visszatér - azaz napi szinten látom mi mivel jár a Tanú/k életében.

Itt ezen a blogon és még kiemelnék kettő másikat:
sefatias.blog.hu
illetve
eletazortoronyutan.blogspot.hu
sok és hasznos információt találtam, érdemes olvasni - ha lassan is de megfogod magad találni.

A könyv azért fontos mert én azt gondolom - nem egy könnyű olvasmány - minden sora kincset ért számomra. Javaslom, hogy olvasd el, ha módodban áll beszerezni! Segít megérteni múltat/jelent és ad tanácsot is a jövőre.

Amit a végére tartok, hogy zárjam jelen sorokat és további gondolatokat ébreszthet benned, az Jób könyvének egy sora, mely remélem vígasztal:

"ha Isten megsebez, be is kötöz" (5:18)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.09. 12:54:07

testvérem, szolga, és sorstársam. Szivemből szóltál. Maradj itt velünk beszélgessünk, biztosan tudunk egymásnak segiteni

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.07.09. 14:10:08

Remek megfogalmazás, tökéletes érvelés... egy élmény elolvasni! Sok ébredezőnek fog segíteni úgy érzem. Köszönjük szépen!

Volt Tanú 2012.07.10. 08:11:33

Köszönöm a pozitív visszajelzéseket! Remélem, jelenlegi Tanúkhoz is eljut, amit írtam.

Maryka1967 2012.07.20. 08:37:28

Köszönöm neked ,hogy mind ezt leírtad és nagyon egyet értek veled.Nekem is ezek voltak a tapasztalataim és meglátásaim.Nagyon jó volt olvasni mind azt amin én is keresztül mentem mintha az én szavaim lettek volna úgy éreztem közben.Én sem találom a helyemet sehol évek óta nem vettem a kezembe a bibliát és nem tudom hova tartozom.Már nem tudom eldönteni melyik az igaz ösvény amelyen járnom kellene és nagyon elveszettnek érzem magam.Köszönöm neked hogy megosztottad velünk ezt az írást és remélem sok tanúnak a segítségére leszel akik ébredeznek és szabadulásra vágynak!!!!
Egy volt tanú.

pöttyös kocka 2012.07.23. 00:41:10

Kedves Volt Tanú!

Csak most olvastam a fenti írásod, remélem, azért eljut hozzád ez az üzenet. Szomorú azt hallani, amikor valakitől "elveszik" a hitét. Megértem a folyamatot, ami ide vezetett, viszont remélem, itt nincs vége a történetnek, mivel mindig minden változik, így a Te látásmódod is folyamatosan alakul. Tőlem nem tudta a Társulat elvenni a hitemet, és nem csak azért, mert nem adom azt olyan könnyen, hanem azért sem, mert én nem tudok abban a csodában hinni, hogy az élettelenből egyszer csak véletlenül hipp-hopp élő lett, mindenfajta külső segítség nélkül. Szóval lehet, hogy már próbáltad, de mi lenne, ha félre tennéd a Bibliát és minden vallási nézetet, és csak úgy a la nature elmélkednél/rácsodálkoznál néhány megmagyarázhatatlan vagy csodálatos dolgon/ra. Tudod, a végtelen fogalmán, vagy komolyan mondom, nézegesd a csillagos eget nyári estéken, fűben heverészve. Szerintem, ha el tudod engedni a Társulatot és megnyugszik a lelked, vissza fog térni a hited és rátalálsz Istenre. Én jól elvagyok bárminemű egyház nélkül, nincs is szándékomban egy újba belépni. De Istent nem adom :) Amúgy meg Te sem fordultál el Tőle teljesen, mert akkor nem írtad volna azt, hogy Ő igazságosabban ítél, mint Te stb. A lényeg: az a szervezet, ami a képmutatás, a sumákolás, a féltékenység, a besúgás, a szeretetlenség és az intolerancia melegágya, ha le tudja rombolni az Istenbe vetett hitedet, akkor gondolj bele, végül is legyőzött Téged. Egy ilyen szervezet nehogy már legyőzzön! Tudom, hogy azoknak a tanúknak, akik eljutnak arra a felismerésre, hogy nem jó helyen vannak ebben a szervezetben, a küzdelem sokszor nem ér véget ott, hogy kimenekülnek JT közül. Utána még jön az elhúzódó lelki tusa, és sokszor a legnagyobb harc önnön magukkal megy végbe. Ne add fel! Most, hogy már túl vagy rajta, 10 éve is múlt, ne add oda nekik a hitedet! Én hiszem, hogy meg fogsz gyógyulni!
Szeretettel:
pöttyös kocka

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.23. 02:50:25

@pöttyös kocka: Micsoda vigasztaló komment! :) és milyen jó gondolatok! Többet is szólhatnál hozzánk. Nekünk is jól jön néha egy józan hozzászólás :)

Volt Tanú 2012.07.24. 18:08:05

@Maryka1967: Én arra jutottam, hogy nem kell erőlködni. A keskeny út azért keskeny, mert csak könnyedén lehet járni rajta. Minden erőlködés/erőltetés, bizonyítási vágy, görcsös engedelmesség pont a lényeget öli meg. Talán ezek azok a rögök, amikben meg lehet botlani. Ha csak erőltetve tudunk Istenhez közeledni, akkor talán jobb, ha inkább elmegyünk fagyizni vagy moziba, vagy bármi mást csinálunk, ami örömet okoz, elvégre Isten a jókedvű adakozót szereti, igaza van Pöttyös Kockának. A nem JT keresztény barátaim hitében az számomra a legfelszabadítóbb, hogy semmit sem kell tenni, egyszerűen elég elhinni, hogy Jézus áldozata alapján Isten bűntelenként tekint ránk.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.24. 18:20:43

@Volt Tanú: én is igy gondolom. az őszinte, könnyed imádat sokkal többet ér, mint a képmutató erőlködés

pöttyös kocka 2012.07.24. 22:27:18

@sefatias: óóóó, ez igazán kedves! Nem is gondoltam, hogy olvas engem valaki, és lááám :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.24. 22:40:26

@pöttyös kocka: Minden értelmes hozzászólásra felfigyelek :)

metanoia 2012.07.25. 00:03:08

@Volt Tanú:

"nem JT keresztény barátaim hitében az számomra a legfelszabadítóbb, hogy semmit sem kell tenni, egyszerűen elég elhinni, hogy Jézus áldozata alapján Isten bűntelenként tekint ránk."

Ez pontosan így van.
A Krisztus majd elvégzi bennünk ami szükséges.
Mi erőlködhetünk egy életen át értelmetlenül.
Igazzá nyilváníttatunk, és azt nem mi izzadjuk ki.

"tudjuk, hogy az ember nem a törvény cselekedetei alapján igazul meg, hanem a Krisztus Jézusba vetett hit által. Ezért mi is Krisztus Jézusban hittünk, hogy megigazuljunk a Krisztusban való hit, és nem a törvény cselekvése által, mert a törvény cselekvése által nem igazul meg egy ember sem."

metanoia 2012.07.25. 00:06:38

@metanoia:

A B. vers a Gal. 2:16-ban található MBT.f.

metanoia 2012.07.25. 01:15:29

„Hallottam, hogy egy másik hang szól az égből: "Menjetek ki belőle, én népem, hogy ne legyetek részesek bűneiben, és hogy a rámért csapások ne érjenek titeket;” Jel. 18:4. MBT f.

…”mert mi köze egymáshoz az igazságnak és a gonoszságnak, vagy mi köze van a világosságnak a sötétséghez?” 2.Kor.6:14/b. MBT f.

„Jézus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: "Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága." Jn. 8:12

„Én világosságul jöttem a világba, hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben.” Jn. 12:46.

„Egy cseléd sem végezhet egyszerre két úrnak szolgálatot, mert vagy gyűlölni fogja az egyiket, és szeretni a másikat, vagy ragaszkodni fog az egyikhez, és meg fogja vetni a másikat. Nem szolgálhattok egyszerre Istennek és a mammonnak.” Lk. 16:13. Csia f.

Isten Szelleme meg fogja mutatni meddig kell/lehet/szabad maradni egy istentelen/bálvány szervezetben.

Volt Tanú 2012.07.25. 06:27:06

Enyhén szólva érdekes élmény a Jelenések 18:4-et a Tanúkra értelmezve olvasni :)

icele 2013.07.11. 20:11:16

Én ugy 97-ben döntöttem ugy hogy elkülönölök...
Mára ugy kerülnek mint a pestist,ök jol tudják hogy meg murdelok,én meg azt hogy ök,de sajna csak én tudom hogy nekem van igazam.
Már régotta szajkozom hogy farizeusok,és azt is hogy ugy is csak azok mernek kilépni,és szembe szállni velük akiknek a szivében erösebb az igazság utáni vágy,nekik nincs ez meg,ök mindent jobban tudnak akkár csak a farizeusok,aki kiakar lépni,azért teszi mert nem olyan mint ök..
Nevezük a dolgott a nevén:
Csak nem a szent szellem vezetti ökett?
Ha ho..valami nem stimmel..
Ök meg vakok,és ha vak vezett vakott...
süti beállítások módosítása