EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Pesty László - Szekták

2012.03.31. 12:04 | Johnny Joker | 36 komment

 

http://pestylaszlo.com/filmek_hun.php?video=szektak.flv

Címkék: videók ébredjetek! tanulmányok jehova tanúiról

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr174351840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

névtelenül 2012.03.31. 14:54:21

Johnny, ha előbb egyeztettek volna veled, ez még sokkal jobb is lehetett volna, sokmindenről lehetett volna még beszélni.
Azonban, örülök hogy a tágabb nyilvánosság is kaphatott egy szeletet ebből a rémületből.
A nagyátlagnak jobb is, ha nem részleteibe menően szakad a nyakába a téma, egyszerre úgyis feldolgozhatatlan.
A scientológia durva volt.
Üdv.

answers 2012.03.31. 16:04:57

Véleményem szerint a Tanúkat illetően ez elég gagyi film. A vérkérdésen kívül szinte semmi konkrét dolgot nem mondtak benne, pedig lenne miről mesélni. Amíg nem kerültem ebbe a helyzetbe, amiben most vagyok, nem értettem, miért mondják, hogy szétszakítják a családokat. Erről beszélhettek volna bővebben, mert a kívülállóknak fogalma sincs róla, hogy is működik ez a nagy családi szeretet. (Anyósom tegnap felhívott, hogy bejelentették a gyül.-ben, hogy elkülönültem, úgy hogy ő elbúcsúzik, mert ezentúl nem köszönhetünk egymásnak, és nem beszélhetünk egymással. Mondtam neki, hogy én azt a szerető Istent imádom, aki a fiát feláldozta értünk, és ő nekem nem szabott ilyen szeretetlen korlátot, tehát én továbbra is fogok neki köszönni. :))
Na és az agymosás technikáját sem ártott volna kifejteni, mert amikor valaki tudatlanul elkezdi a tanulmányozást, sejtelme sincs arról, hogy később már nem fogja átlátni a dolgokat. A Tanúknál nem volt szó a megfélemlítésről, pedig a tagok igen nagy része nagyon fél attól, hogy Jehova kedvezőtlen ítéletében fog részesülni, ha olyat tesz, amit a Társulat nem helyesel. Valójában sokan a félelem miatt nem mernek elolvasni ún. hitehagyott anyagokat. Szóval, szerintem ez nem egy nagy film. Bocsi, ez csak a magánvéleményem.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.03.31. 16:44:41

A filmben az egyik szereplő megemlítette, hogy csak akkor van béke az ilyen családokban, ha mindenki a vallás tagja.
Hát....azt hiszem, az itt kommentelő több generációs Tanu-családokból kikerülő személyek biztosan tudnának erre mit mondani...

Igazából a békétlenség csak egy 'rossz gyümökcs', amit próbálnak nevesíteni valahogy: 'világi' családtag, 'gonosz-világ' üldözése, Sátán emberei stb.....a lényeg, hogy a gondot meg kell valahogy nevezni és lehetőleg valami rajtuk kívülálló dologra mutogatni.

metanoia 2012.03.31. 18:05:33

@answers:

"A vérkérdésen kívül szinte semmi konkrét dolgot nem mondtak benne,"...

pl. az egyik leglényegesebb/legfélelmetesebb/legördögibb és legalattomosabb módszerről egy kukk sem volt,h fontosabb a "Hű és bölcs rabszolgának"
engedelmeskedni mint Istennek.

vagy:
aki kikerül ebből az orweli világból, az rosszabb mint a legelvetemültebb bűnöző.

vagy:
az alapító C.T.R. tanait ma már túlnyomórészt nem vallják stb. stb.

névtelenül 2012.03.31. 21:38:27

@Toronyőr: A témánál maradva, mi itt néhányan, talán tízen, tizenöten, kb. ugyanazokat a dolgokat hiányolhatjuk a riportból.
De aki kívülálló, és semmi de semmi köze a témához, csak éli a megszokott életét, annak mindegy is hogy mi nem hangzott el. Nem tudom, szerintem ez nem sok mindenkit érdekelhet úgy igazán.

goldbach (törölt) 2012.04.02. 17:43:24

A legviccesebb/legszomorúbb számomra, hogy a film végén lévő Jehova Tanúja házaspár a Haydl Vili és Ilu egy mára teljesen tönkrement házasságban él. Megcsalás, elidegenedés és amit akartok. Először egyikük lépett félre, aztán másikuk lett kiközösítve. Istenem, tiszta tragédia. És milyen sokan vannak még így. :-(

bornagain 2012.04.02. 17:49:01

@goldbach:
számomra az ilyen dolgok inkább mindig szomorúak :-(
zátonyra futott emberi sorsok...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.04.02. 17:50:03

@goldbach:
Talán a film végén az asszonyka arcára fagyasztott mosollyal is ezt próbálták érzékeltetni a filmesek, hogy nem volt túlságosan meggyőző az érvelése...

reboot (törölt) 2012.04.02. 18:36:34

idézetek a filmből

"Magyarországon senki nem halt meg még..." vérátömlesztés hiánya miatt

- és világszerte? hm?

"házanként"

- miért nem merte azt mondani, hogy "házról-házra", mint az első századi keresztények?

tudják mit kell mondani, hogy igaz legyen, ami mégse az

ha hang nélkül hallgatom meg amit a P. L. mond, akkor miért van az az érzésem, hogy ott a mosoly a szája szélén miközben beszél???

próbáljátok ki... mókás...

freud bácsi megmondaná miért van egy kis mosoly a laci szája szélén!!

Nεω 2012.04.02. 18:51:06

@goldbach:

Igazad van! Amint nevesítjük a dolgokat/életeket, lehullik minden álarc... rögvest manifesztálódik a csúnya makacs valóság. Istenem hányszor 'verték szét' az életemet (ne szó szerint értsétek, mert azé túléltem... vidám is vagyok, meg minden) a hülye degenerált tanácsokkal, és dogmatikus embertelen hozzáállással, annak nyugodt hiedelmében, hogy ők aztán jó helyen vannak, az igazságban... ráadásul a teokratikus ranglétra egy magas, biztos pontján...(le is estek).

Tudnék mesélni... lehet, hogy egyszer tényleg bedobom az élettörténetemet.

Eszetlenség a köbön. A tanácsok meg azért jönnek (legtöbbjétől, tisztelet a kivételnek), hogy okoskodhassanak. Igazi együttérzés, megértés, segíteni akarás... ugyan kérem, miket akarok.

Némelyik (többsége) tanácsadó a probléma lényegét se érti meg... pl. rákos betegeket cs*szegetnek, hogy menjen gyülekezetbe és ne tétlenkedjenek (mint család), meg nem jó társaság...

Egy tény. Isten azért ezek között az emberek között is figyel. Ezt tapasztaltam. Akik durván átmentek rajtam, visszakapták. Nem örülök neki, félre ne értésétek. De a hideg rázott, amint láttam, ahogy helyére kerülnek a dolgok...

talán az sem véletlen, hogy nem volt maradandó szállásom a tanúk közt... ??

Jól el tértem a tárgytól, de gyenge pontomra tapintottatok...

Á. B.

Nεω 2012.04.02. 18:54:44

@reboot:

Bakker tesó, ugyanezeket szúrtam ki mint te...

Tiszta komédia az egész. Kettős mérce, kettős nyelv, és szándékos megvezetés...
vagy azt hiszik, hogy olyanok mint Pál az Areopáguszon, és mindenkinek mindenné kell lenniük?

De azt is csúnyán félreértelmezik, mert Pál soha nem akart direkt félrevezetni senkit... ja és nem hazudott.

Még hogy házanként...

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:18:03

@Τιμόθεος:

:) hang nélkül is nézd meg, sztem nem csak beleképzelem a dolgot, ott egy kis kaján mosoly a szája szélén...

nem egy hülyeség a metakommunikáció tudománya :)

bornagain 2012.04.02. 20:18:25

Ha arra kérnének, hogy egy mondatban osszegezzem JT vallását, akkor talán ezt mondanám:
agy felekezet, ahol a szeretetrol csak beszélnek(írnak)...

bornagain 2012.04.02. 20:19:05

bocs: egy felekezet...

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:28:38

@goldbach:

hm, érdekes adalék a házaspárról...

ezért sem látom semmi értelmét a jt között levő példaértékű testvérek bemutatásának, meg interjúztatásának

ők is csak emberek :/ és semmivel sem különbek mint a többiek

nem akarok nagyon szenyó lenni, de pető laci is buktázott egy szépet, miután kijött a bételből

olyan szépen tudott beszélni..., aztán hirtelen elveszítette a véni tisztségét bizonyos okok miatt

szóval a filmbeli prominens jt sem szentek

nem akarom őket bántani, nem ezért írom

csak jó tudni, hogy nem minden arany ami fénylik

szereted a matekot?

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:29:58

@bornagain:

sztem az "agy felekezet, ahol a szeretetrol csak beszélnek(írnak)..." is megállja a helyét - gondold végig :D

amúgy szevasz

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.04.02. 20:45:58

@reboot: de hamar vén lett megint, én szeretem a lacit.

Nεω 2012.04.02. 20:46:06

@reboot:

Megijesztesz...

Múlt héten a Sefa játszotta velem ugyanezt.

Agyfelekezet... ja. Épp ezen nevettem magamban, hogy akár szándékosan is írhatta volna így...

Igaz, csak egy egészen önkényes aspektusból igaz...
- ha szembeállítod (más egyházakon belüli) megtapasztalással...
- meg, hogy azok akik írják a hitnézeteket, valóban racionalisták), de ...

ha nem így nézem, akkor inkább agyatlan felekezet.. mert nem is használhatják a sajátjukat... csak azt, amit inplantálnak
nekik (sika-sika).
És ezzel nem a mezei híveket bántom, mert nyakig benne voltam én is.

Maradjunk abban., hogy EGY felekezet...

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:50:00

@sefatias:

tudom

nem ismerem őt igazán, de tudok az ügyéről részletesen..., ezért is írtam nem akarok nagyon szenyó lenni...

reboot (törölt) 2012.04.02. 20:51:52

@Τιμόθεος:

:) ami még illik jt-ra az a "mesterséges intelligencia" kifejezés, és itt elnézést is kérek e kutatási terület művelőitől :)

bornagain 2012.04.02. 20:58:40

@reboot:
teljesen osszezavartok - már mailben kuldtem választ, mire figyelmeztetett, hogy itt kell! hehe...

Nεω 2012.04.02. 21:02:34

@bornagain:

Remélem te érted amit írtál. Pls. fogalmazd meg úgy, hogy egy magamfajta retardált is megértse:-)
Még ha nem is nekem írtál:-) azé érteni szeretnélek.

bornagain 2012.04.02. 21:05:38

@Τιμόθεος:
Akkor nyitva volt a mail-boxom, és megjelent ott reboot kommentje - én meg elkezdtem neki e.mailben válaszolni, el is kuldtem - erre jott a válasz, hogy ez a blogon volt csak egy komment! :DDD
Ennyi ! :)

reboot (törölt) 2012.04.02. 21:17:50

@bornagain:

jól van, én se mondom el mi az, amit majdnem elküldtem neked :p

:D

bornagain 2012.04.02. 21:31:54

@reboot:

kuldjed el, én is elkuldom!
hehe :)))

reboot (törölt) 2012.04.02. 21:45:25

@bornagain:

hiszen én már elküldtem, amit gondoltam, úgyhogy te jössz :D

bornagain 2012.04.02. 22:45:06

@reboot:
komolyan bocs: kaptam pár e-mailt, de toled nem látok, most néztem át.

reboot (törölt) 2012.04.03. 08:12:30

@bornagain:

szia bornagain!

bocsesz :)

"elküldtem, amit gondoltam" = nem gondoltam semmit ezért nem is küldtem semmit... :)

gondoltam, hátha elküldöd, amit beígértél, ha én is átküldöm amit ígértem...

tényleg bocs a fárasztásért!

szép napot neked!

bornagain 2012.04.03. 09:35:36

@reboot:
szia, reboot!
most tutti, hogy nem értlek.
nekem ezer elfoglaltságom van és felejtek is -
komolyan nem emlékszek semmire!

reboot (törölt) 2012.04.03. 09:48:20

@bornagain:

Szia. Csak egy buta poén volt, ami félre sikerült. Nem küldtem semmit. Bocs a kellemetlensegért.

bornagain 2012.04.03. 10:36:36

@reboot:
nem kapom fel konnyen a vizet -
nem vok sértodékeny! :)
csak bosszant, ha vmit igérek, és megfeledkezek róla...megtorténik néha :-/

22. az Elem. 2012.04.04. 21:02:43

Nagyon találóan fogalmaz az apa: a szeretet fasizmusa, rettentően találó kifejezés übermens szemlélet.

Pető Laci mennyire el van telve magával, mennyire majmolja a bételes retorikát, figyeljétek meg ahogy képzi a szavakat, ahogy a fejét mozgatja miközben beszél szája szegletében ott bujkál a felsőbbrendűségi mosoly, én vagyok a szóvivő, tehát fontos ember vagyok.

"társadalom ííígényeihez"...
"itt Magyarországon senki nem halt meg még amiatt, mert visszautasította volna a vértranszfúziót - ez tény"... és az is tény, hogy mártírként dicsőítette, követésre méltónak mutatta be azt a fiatal lányt az Őrtorony aki visszautasította az életmentő vérkészítményt és meghalt.
süti beállítások módosítása