EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

A július 15-i Őrtorony a közvetlen családtagok kerülésére buzdít

2011.06.28. 09:10 | Johnny Joker | 24 komment

Őrtorony 2011. július 15. tanulmányozási kiadás

Bementél Isten nyugalmába?

alcím - Ha egy szerettünk elhagyja Jehovát

A 12, 14, 15 és 17-es bekezdésekből:

Ám lehetnek olyan esetek, amikor komoly nehézget jelent alkalmaznunk ezt az alapelvet. Tegyük fel például, hogy egy jó rnévnek örvendő keresztény házaspár egyetlen fia elhagyja az igazságot. Mivel fontosabb neki a ’bűn ideig-óig való élvezete’, minthogy jó kapcsolatban legyen Jehovával és az istenfélő szüleivel, a fiatalt kikötik.

Szívből együtt érzünk ezekkel a szülőkkel. Végtére is a fiuknak joga van dönteni, és ő úgy döntött, hogy inkább világi életet él, és nem ápol kapcsolatot a szüleivel és a hittársaival. Ráadásul a szülők nem szólhattak bele a dologba.

De vajon mit fognak tenni ezek a kedves szülők? Engedelmeskedni fognak Jehova egyértelmű útmutatásának? Vagy úgy érvelnek, hogy „szükséges családi ügy” címén rendszeresen kapcsolatot ápolhatnak a kiközösített fiukkal? Mielőtt döntést hoznak, fontos megvizsgálniuk, hogy Jehova mit érez a tetteikkel kapcsolatban.

Napjainkban Jehova nem pusztítja el azonnal azokat, akik megszegik a törvényét. Szeretetteljes módon lehetőséget ad a vétkezőknek, hogy megbánják a tettüket, és felhagyjanak azzal. De vajon hogyan érezné magát Jehova, ha a megbánást nem tanúsító személy szülei folyamatosan próbára tennék Őt azzal, hogy szükségtelenül kapcsolatot ápolnak a kiközösített gyermekükkel?

kapcsolódó cikk: "GYŰLÖLNÜNK KELL A HITEHAGYOTTAKAT!"

Címkék: kiközösítés ébredjetek! élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr123020897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

3 Péter 2011.06.28. 16:47:31

nam békét hozni jöttem a földre... hanem kardot... bizony, ha valakinak fontosabb a fia, vagy a lánya, nem méltó hozzám, anyja, apja, stb. nem ismerős a bibliából? nem erről szól ez a cikk? mi a kérdésed? vagy a mondandód?

Hevel 2011.06.28. 19:51:20

@3 Péter: Esetleg arra gondol, ami Máté 5:44-ben van? "Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyûlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket."

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2011.06.28. 20:21:18

@3 Péter:
Egyebkent sem a Jehova es a Jezus iranti engedelmessegrol, hanem az Ortorony tarsulat iranti engedelmessegrol van ebben a cikkben szo, aminek a felteteleit ok szabjak meg.
Egyfelol szellemi eroszak, mert ha a gyerek nem koveti az utat, akkor a szulok elzarkoznak tole, masfelol igazsagtalansag, mert attol meg a gyerekuk marad az illeto, mert nem osztozik a vallasi hitnezetekben.
Meg a legsulyosabb gonosztevoket is egy valaki altalaban 'megerti', megpedig az anyjuk.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.06.28. 20:23:07

@3 Péter: Ha jó keresztényként NORMÁLIS kapcsolatot ápolok a hitetlen fiammal/lányommal, az miért jelentené azt, hogy FONTOSABB lenne számomra, mint a hitem, megmentésem?

Ez nem inkább példát mutatna neki, és a szeretet ösvényére irányítaná? Emlékezz Jézus szavaira... a tékozló fiúra... a szeretet tulajdonságaira...

Aztán olvasd el ezt a bomlasztó, család és szeretetellenes cikket megint!

Jézus mit szólna egy ilyen cikket olvasva?

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.28. 20:57:46

>>"Tegyük fel például, hogy egy példamutató keresztény pár egyetlen fia elhagyja az igazságot. Inkább a "bűn ideiglenes élvezetét" választja a Jehovával és az istenfélő szüleivel ápolt személyes kapcsolat helyett, így kiközösítik."<< (Őrtorony, 2011. július 15.) Érdemes "lefordítani" a Jehova Tanúit még kevésbé ismerők számára: Az Őrtorony Társulat speciális zsargonjában az "Igazság" alatt saját magukat értik. Vagyis ha valaki élhet erkölcsös,tiszta életet, Szentírásként tanulmányozhatja a Bibliát, felismerheti beismeri,és megtagadja bűneit,és követheti az Úr Jézus Krisztust,- de az Őrtorony Társulat fennhatóságán kívül- az "elhagyta az Igazságot". Evvel szemben ezt mondja Jézus: >>"Jézus ezt mondta neki: „Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki sem jut az Atyához, csakis énáltalam."<< (János evangéliuma 14: 6, -az Őrtorony Társulat "Új Világ Fordítása" alapján)

Eamene · http://eamene.blog.hu 2011.06.28. 21:39:41

Azt mondjuk jó lenne tudni, hogy ezt miért nem közlik az érdeklődőkkel már rögtön a legelején. Miért nem lehet tisztán, őszintén elkezdeni valamit? Csak a könyvtanulmányozás-agymosás végén, vagy még ott sem, csak a keresztelkedés után derülnek ki esetleg ilyesmik. A felszínen szeretet és megbocsátás, a színfalak mögött viszont széthullott, tönkrement családok...

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.28. 21:57:05

@Eamene: Ha 1986-ban láttam volna, mi van az "Őrtorony-színfalak mögött" nem veszett volna el nyolc évem. Az Őrtorony Társulat érdeke az információ-elhallgatás, ezért _sem_ elérhetők C.T.Russell,vagy J.F. Rutherford könyvei, a 30 évnél régebbi Őrtorony-kiadványok,és ezért is szigorúan TILOS _lenne_ olvasni Jehova Tanúinak,és az érdeklődőknek minden olyan irodalmat,és weboldalt,amely bemutatja az elhallgatott történelmüket,és rávilágít a téves tanításaikra.

bobibá 2011.06.29. 06:18:21

@3 Péter: Itt a tipikus őrtornyos visszaélés, bele illetve félremagyarázása az evangéliumnak. Ez a vers zsidókhoz szól, és arra hívja fel a figyelmet, hogy szakítaniuk kell a hagyományos vallásgyakorlattal. A kitört háborúság a keresztények végleges szakításához vezetett a zsidó vallással - és Jézus halálához. Az evangélium, és az apostolok minden egyéb írása a szeretet és a megbocsátás fontosságát hangsúlyozza. És mivel az itélkezés Jézus kezében van, így minden más értelmezés félrevezetés.

bobibá 2011.06.29. 06:21:55

@Johnny Joker: Gyere el az őt.-ra, amikor szóba kerül. A jelenléted is hatásos lesz, felér egy őszinte hozzászólással.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2011.06.29. 09:05:42

@Zsolt520:
Meg azt hozzatennem Zsolt korabban emlitett kommentjehez:
Ha viszont egy Tanu a szemelyes eleteben homlokegyenest Jezus szellemisegevel ellentetesen cselekszik, vagyis kettos eletet el, erkolcstelenkedik parkapcsolatban vagy uzleti eletben, gerinctelen, a magasabb beosztasban levok fele 'kedveskedik' (van erre magyar szo is, azt hiszem mindenki tudja...). Ugyanakkor magasrol nem erdekli a kevesbe szerencsesek (ozvegyek, arvak) sorsa a bajbajutottakon nem hogy nem segit de meg belejuk is rug egyet.

DE 'megbanja' vetkeit, ami semmifele tettbeli dologgal nem jar vagyis nem tesz jova semmit az altala elkovetett serelmekbol.
Az ilyen szemely siman meg az 'Igazsagban' maradhat, mert ugy gondoljak, hogy ez a viselkedes megmagyarazhato az emberi tokeletlenseggel, igy Jezus valtsagaldozataval elfedheto (masszoval eltusolhato).

Mennyire nagy tevedes ez!

gabrielle81 2011.06.30. 14:38:32

Én nem régen különültem el JT -tól 14 év után most jobban érzem magam .Nem azért tettem , mert szerettem volna a "világias " életet élni csak azt vettem észre , hogy azok az emberek akik a boldogságról beszélnek remélem nem túlzok 80% -a szorongáscsillapítón él . Ez a boldogság ?
Azt hiszem nem , a szüleim most nem szólnak hozzám mindenki elhagyott , pedig egyébként viszonylag ,ha lehet ezt mondani példamutató életet élek és éltem .
Az elkülönültekkel való kapcsolattartást a társulat folyamatosan változtatja szigorítja nekem úgy tűnik , főleg ha családon belül történik .Az biztos nálunk az egyik vén akinek feladata lett volna velem foglalkozni annyit tett , hogy e-mailben elmondta egoista , karrierista és önző ember vagyok ,mert csak magamra gondolok ,hát ennyit erről a kedves vigasztalásról , pedig a fiatalkorom nekik adtam .

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.06.30. 15:31:01

@gabrielle81: Szia! Igazán örülünk a szabadulásodnak! Bárki mondhat bármit, a fát annak gyümölcseiről ismerik meg, Jézus szavai szerint. Azt, hogy kiszabadultál ezeknek a rothadt gyümölcsöknek köszönheted, amre az emberi tökéletlenség köpenyét próbálják minduntalan ráhúzni "Isten egyetlen igaz földi szervezetének" tagjai. És igazad van abban, a döntő többség depressziótól szenved, mivel ebben a vallásban sosem lehetsz elég jó, és a hiba mindig benned van! Hogyan 'szerethetnének így másokat, mint önnmagunkat' ha folyamatosan boldogtalanok a tanúk? Ráadásul úgy, hogy azt kell mutatniuk a külvilágnak, hogy ők a legboldogabb nép. Sokan ebbe rokkannak bele. Ezért nevezik destruktív vallásnak, amely szétzilálja nem csak az egyének életét, hanem a családjaikét is. Teljesen együtt tudok érezni veled, hiszen a fiatalkorom (18 évet) én nekem is fel kellett áldoznom az Őrtorony oltárán.

Ha szeretnéd segíteni segítségnyújtó munkánkat, kérlek írd meg tapasztalataid, véleményed és tanácsaid amit szívesen közzéteszünk egy 'olvasók küldték' postban. Ha bármiben segítségre lenne szükséged, bátran számíthatsz ránk. Köszönöm a kommented!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.30. 16:28:39

@gabrielle81: Köszönöm,hogy Megosztottad Történetedet. Nekem is, az első évek voltak a legnehezebbek. Én is emlékszem a tanításokra,és a megfélemlítésekre,hogy ha jön az ARMAGEDDON ,-akkor akik kint vannak a "szellemi bárkán", azaz az Őrtorony Szervezeten,akkor azok elpusztulnak. Van kiút az "Őrtorony-labirintusból", aki megismeri Jézus Krisztust, megismeri a szabadságot,és a szabadulást is. Ha érdekel,Olvasd el az én szabadulásomat: zsotza.blogspot.com/2009/09/bemutatkozas.html ,-és: zsotza.blogspot.com/2010/04/aprilis-24-felszabadulasom-napja.html

gabrielle81 2011.06.30. 16:41:47

@Zsolt520: Őszintén szólva engem Armageddon már nem hat meg a halál az egy minutum , attól nem féltem soha , de azt nehezen viseltem el , ha igazságtalanul vádoltak meg valamivel engem ,vagy a férjem és ez sajnos megtörtént emiatt a férjem vissza adta a felvigyázói tisztségét , mert nem látta ésszerűnek azt , hogy így folytassa tovább miközben előtte szó szerint szívták a vérünket és energiánkat , mert sokáig úttörők is voltunk .Köszönöm a válaszodat !

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.30. 16:50:40

@gabrielle81: Kemény évek,és fájdalmas élmények vannak mögöttetek! Van kiút a "toronyból"! Sőt,valószínűleg vannak olyan -még bentlévő- sorstársaitok is,akik bátorítást nyernek a Ti bátorságotokból.

gabrielle81 2011.06.30. 16:57:53

@Zsolt520: Majd meglátjuk ,hogy milyen lesz akár 1 év múlva is , de megundorodtam mindentől ami valláshoz kapcsolódik , ez lehet baj is , de egyenlőre így jó .

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.06.30. 17:09:26

@gabrielle81: Egyre inkább látom a nagy különbséget a destruktív vallások,és a Krisztus-követés szabadsága között. Bízom abban,hogy nem vagyok / leszek egyedül, és a Te (Ti) sebeitek is begyógyulnak. Hiszem, tapasztalom,hogy Jézus Krisztus ma is szabadít,és gyógyít.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2011.06.30. 19:49:16

@gabrielle81:
Kedves Gabrielle!
Nagyon egyutt tudok erezni veled, en is evekig uttoroztem, igy neha ugy ereztem, hogy egy feneketlen zsakba gyujtottem a kincseimet, mert a vegen mindenki ellenem fordult, raadasul igazsagtalanul. A verszivasos hasonlatod nagyon tetszik.
Sok vegyes erzelmen megy keresztul az ember ilyenkor, amit csak kevesen kepesek megerteni.
Ha tudok valamiben segiteni, irhatsz nekem is.
Ha erdekel a tortenetem, itt megtalalod: jehovatanui.blog.hu/2010/12/22/olvasoim_kuldtek_9

metanoia 2011.07.01. 03:10:36

@gabrielle81:

"De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békessék, béketűrés, szivesség, jóság, hűség,
mértékletesség" Gal. 5:22.

Vajon ezek a gyümölcsök megtalálhatók ott ahol a depresszió van túlsúlyban?

"Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlőműves.
Minden szőlővesszőt, a mely én bennem gyümölcsöt nem terem, lemetsz; mindazt pedig, a mely gyümölcsöt terem, megtisztítja, hogy több gyümölcsöt teremjen.
Ti már tiszták vagytok ama beszéd által, a melyet szóltam néktek.
Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképen ti sem, hanemha én bennem maradtok.
Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.
Ha valaki nem marad én bennem, kivettetik, mint a szőlővessző, és megszárad; és egybe gyűjtik ezeket és a tűzre vetik, és megégnek.
Ha én bennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, a mit csak akartok, és meglesz az néktek.
Abban dicsőíttetik meg az én Atyám, hogy sok gyümölcsöt teremjetek; és legyetek nékem tanítványaim. Jn. 15.

mjt 2011.07.04. 14:02:39

Sziasztok, folyamatosan olvasom a postokat, de már régen jelentkeztem.

Kb. két hónapja én is kiszabadítottam magam a rabságból. Nem követtem el a Társulat szerinti bűnt, de már elegem volt a vénekből. Másfél éve nem jártam az összejövetelekre, de túlságosan nem zavarta őket.

Most azonban történt valami, ami miatt azonnal beszélni akartak velem (még egyszer, csak a hangsúly miatt, nem tettem olyat, ami miatt kiközösíthettek volna). Nekem azonban ebből már elég volt. Megírtam másnap a levelet az elkülönülésemről.

Szüleim egyelőre normálisan állnak hozzám, és az unokájukhoz is (kíváncsi vagyok meddig, hiszen mindketten úttörők, apukám ráadásul felvigyázó).

Én gyermek korom óta jártam, járogattam a gyülekezetbe, szóval ráment a fél életem, és én is ugyanolyan idegroncs lettem, mint a bentlevők jelentős része.Remélem egyszer túlleszek rajta.

Üdv.:
Mjtcs

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.07.04. 14:53:20

@mjt: Szia! Örülök a szabadulásodnak, szívből gratulálok! A vének itt Veresegyházán is sikeresen csökkentették és máig csökkentik a gyülekezet létszámát, ezt mindenki láthatja, tudhatja. [én is csökkentettem a vének 5 fős létszámát 2-vel :P >D]Szóval sokan elmenekültek innen is, elkülönültek.

Főként két dolog okozhatja a helyes döntéshozást, a szabadulást a torony falai mögül:
- az "Isten Szent szelleme által kinevezett" vének és a gyülekezet viselkedése
- a történelmük és tanításaik vizsgálata, összevetése a tényekkel és a Bibliával

Kívánom, hogy a szüleiddel ne romoljon a kapcsolat, bár úgy tudom a jó kapcsolat általában addig tart amíg biztosan reménykedhetnek a visszatérésedben. Sokan megmaradnak 'alsópolcos' tanúnak a családjaik, rokonaik, barátaik miatt. Te azonban bátran felvállaltad a formális elkülönülésed is, ez nagy dolog!

Együtt tudok érezni veled a gyermekkorod miatt, hisz nekem is járnom kellett, az elkeseredett hosszú évek miatt úgy érezheted ráment a gyermekkorod. Azonban a szerencsések egyike vagy, akik nem 20-30-40 év után riadnak fel a torony-álomból.

Abban biztos vagyok, hogy túlleszel rajta, hiszen ez a tapasztalat. Arra vigyázz, hogy ne folytass önpusztító életet más választ keresve. Azoknak akik idegroncsként 'estek ki' az utolsó pillanatban a torony ódon falain a nagy többsége ma már kiegyensúlyozott, és valóban boldogabb ember, ahogy a rengeteg köszönőlevél és közzétett tapasztalat is mutatja!!

Ne feledkezzünk meg azonban a bennmaradottakról, és embertársi szeretetből segítsünk nekik!

Ne feledd, hogy CSAK az Őrtorony falain belül számítasz hitehagyottnak!! A saját életedben lehetsz valóban boldog keresztény, a csalódás nem mindig jár együtt a teljes hitvesztéssel. A szabadulás után a legtöbben akik keresztények maradnak, nem kívánnak többé egy vallásszervezethez sem tartozni, és én is ezt preferálom: a felekezetfüggetlen kereszténységet. A bibliai irányadó mértékek betartása is fontos, bár ezeket úgy gondolom mindig is betartottad.
És felekezetfüggetlenül is össze lehet gyűlni a Biblia tanulmányozására, ahogyan ezt az első századi keresztények is tették.

Még egyszer gratulálok, jó döntést hoztál; erről kis idő múlva ha visszagondolsz magad is meg leszel győződve.

bigpast 2011.07.29. 13:10:00

@mjt: Szerintem, ha a szüleid még "régi vágásúak" (nem begyepesített robotok, mint a mai hitterminátorok), akkor teljesen normálisak lesznek veled!!!!!!!

bigpast 2011.11.28. 19:37:54

Rövid epizód a mai napomból:

Édesapámat (aki Tanú, és egyébként nagyon beteg) megkértem, hogy menjen el a kisfiamért az iskolába, mert állásinterjúra kellett mennem (hála a kedves véneknek, akik elintézték, hogy a volt munkaadóm, aki Tanú, kiközösítésem után tegyen lapátra).
Apum el is ment... Mikor hazaértem (nem lakunk egy fedél alatt, de közel egymáshoz) megbeszéltük, hogy lent az utcán "átveszem" a fiamat. Így is volt.
Találkoztunk, én megköszöntem, és elindultunk hazafelé. Éppen arra járt az egyik "villanypásztor", meg az egyik padavanja. Persze megláttak minket.
A fiam és én mentünk haza, apám meg leállt velük beszélgetni. "Hogy megy a prédikálás, milyen a terület, stb.." 3-4 perce beszélgettek, amikor a hit-man csak úgy profánul feltette a kérdést apumnak: "És, miről beszélgettetek a fiaddal?"

Kérdem én: KINEK, MI A FRANC KÖZE VAN AHHOZ, HOGY MIT BESZÉLGETEK AZ APÁMMAL, VAGY Ő MIT BESZÉLGET VELEM?

Hogy jelezzem, az első pillanatok óta (kk-m) a teokratikus szabályok szerint élünk... Rájuk sem merek nézni, nehogy lesújtson a szüleimre a jedik haragja. Azt is kerülöm, hogy rezgést érezzenek az erőben, mert a midiklorián-szintjük leesik, aztán a végén kivágják apámékat a darkside-ra.

Röviden összefoglalva: nekem ne mesélje senki, hogy a Tanúk nem nyomoznak a tagjaik után, és nem akarnak családokat mindenféle mondvacsinált állbibliai okkal szétszakítani!

Nejemet fel sem keresik (aki MÉG Tanú), pedig már hónapok óta nem jár gyülibe.

Az már nem érdekel, hogy rajtam átnéznek, mert én sem látom meg őket.

DE NE TEGYÉK TÖNKRE A SZÜLEIMEEETTTT!!!!
süti beállítások módosítása