EXJT BLOG

Mindenkinek Jehova Tanúiról

HTML doboz

Leírás

Minden éremnek két oldala van... Jehova Tanúi szervezetének is. Mi ennek a vallási közösségnek a kevésbé ismert oldalával foglalkozunk, hogy lehetőleg minél több embernek segítsünk egy objektív nézőpont kialakításában. Ha Jehova Tanúja vagy, ne félj, hiszen rengeteg Tanú olvassa még rajtad kívül az oldalt! Például vének, kisegítőszolgák, bételesek és persze a legtöbben, akik átlagos Tanúk. A névtelenségnek köszönhetően itt szabadon kérdezhetsz, cáfolhatsz és hozzászólhatsz, de szépen kérünk, előtte olvasd el a témakörrel foglalkozó régebbi cikkeket és kommenteket! Soha ne feledd:

"Nemcsak azt kell megvizsgálnunk, amit személy szerint mi hiszünk, hanem azt is, amit az a vallásszervezet tanít, amellyel kapcsolatban vagyunk. Ha szeretjük az igazságot, akkor semmit nem kell félnünk az ilyen vizsgálattól." -
Az igazság, mely örök élethez vezet, (WTBTS, 1968) 2. fejezet 5. bek.

Flying-brain 2.jpg

Jehova Tanúi történelme:

Raymond Franz a vezetőtestület egykori tagjának könyve:

crisis-conscience-ray-franz_hun.png

Don Cameron Egy elgondolás rabjai:

don-cameron-elgondolas-rabjai-coaccover.jpg

Utolsó kommentek

  • Egy_nick: @Egy_nick: Ahogy írtam, a románoknak csak a 15 százaléka vette fel az oltást. A bulgárok (szintén ortodox hátterűek) i... (2024.04.18. 09:00) János 14:19
  • Egy_nick: Soha az életben nem érdekeltek az ortodox katolikusok, soha meg nem kérdeztem volna, hogy a keresztények többsége miér... (2024.04.13. 10:00) János 14:19
  • ORION: KELLEMES FELTÁMADÁS ÜNNEPET-- János 2:22 Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt m... (2024.03.31. 08:39) Kolosszé 1:15
  • ORION: ÜDV-- Az "elsőszülött minden teremtmény közül"----- A teremtményetek nem jehova tanuiért jött!!! Nem hiszitek??? Figye... (2024.03.05. 17:44) Kolosszé 1:15
  • Egy_nick: @Atyek: Akkor szerinted ezek az erőszakos besorozásról szóló hírek is hoax? Egyáltalán van orosz-ukrán háború? Vagy cs... (2024.02.17. 09:11) János 14:19
  • Atyek: @Egy_nick: Lehet, hogy a Vezető Testület nem nézi az M1-et, és nem olvassa az Origo-t? (2024.02.14. 15:37) János 14:19
  • Egy_nick: VOLNA EGY KÉRDÉSEM: A médiákból tudjuk, hogy Ukrajnában milyen erőszakosan toborozzák a lakóságot a háborúba. Most le... (2024.02.12. 08:43) János 14:19
  • orvosirnok: RENDKÍVÜLI HÍR | Kiemelkedő adatok a 2023-as szolgálati évből 2023. november 15-én a vezetőtestület szolgálati bizotts... (2023.11.20. 19:08) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • ORION: --"Íme, közeledik a felhőkkel, és látni fogja minden szem, még azoké is, akik átszúrták.--Eljön ez is !!! DE még ez el... (2023.11.15. 10:29) János 14:19
  • Egy_nick: Ezek után még mondja valaki, hogy a 2020-as dátum nem világtörténelmi jelentőségű! Legalább annyira világtörténelmi, m... (2023.11.08. 17:40) Szellemi breaking news: Mostantól minden más lesz
  • Utolsó 20

Ide küldd:

writing_01.png

columba [kukac] freemail [pont] hu

k [pont] johnny [pont] joker [kukac] gmail [pont] com

Ha szeretnéd megosztani - névtelenül is -, a kérdésed, történeted, tapasztalatod, véleményed, cikked, tanulmányod vagy javaslatod, akkor bátran írd meg a fenti címre, vagy írd meg közvetlenül az oldalon (regisztráció nélkül is!!!), itt:

>> GYORSBEKÜLDŐ <<

Mindenféle

Gyakran használt bibliaversek

2Mó 33:20 | Zs 146:4 | Pl 4:18 | Pl 8:22 | Pr 3:19Pr 9:5 | Ézs 44:24 | Ez 18:4 | Dá 7:13, 14 | Mt 5:5 | Mt 6:7 | Mt 11:11 | Mt 24:14 | Mt 24:36 | Mt 24:45-47 | Mk 13:32 | Lk 16:19-31Lk 23:43 | Jn 1:1 | Jn 1:18 | Jn 2:19-21 | Jn 4:34 | Jn 6:68, 69 | Jn 10:16 | Jn 10:17, 18Jn 14:19Jn 14:28 | Jn 17:3 | Jn 17:11 | Jn 20:17 | Csel 2:34 | Csel 8:30-31 | Csel 15:20.29 | Róma 6:7 | 1Kor 8:61Kor 11:27 | 1Kor 15:50Kol 1:15Kol 1:16 | Héb 1:8 | Jel 3:14

BLOG FÓRUM

CHAT a jelenlévőkkel

"Ha meg akarod tudni, hogy ki uralkodik fölötted, elég kideríteni, hogy kit nem szabad bírálnod." - Voltaire

„Nekem pedig egészen mellékes, hogy ti vagy egy emberi ítélőszék megvizsgál-e engem. Sőt, magam sem vizsgálom magamat. Mert semmiről sem tudok, ami ellenem szólna. De ez még nem bizonyít igazságosnak, ugyanis Jehova az, aki vizsgál engem.” (1Korintusz 4:3, 4)

"Ha a szervezeten kívül vagy, meghalsz. Ha a szervezeten belül vagy akkor pedig nagyon kell igyekezned, hogy ne halj meg." - Resign

"A legfájóbb kín örömet színlelni." - Márai Sándor

"Nem oldhatjuk meg a problémákat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel teremtettük őket." - Albert Einstein

"Mindig emlékezz arra, hogy a szép szavak nem mindig igazak, s az igaz szavak nem mindig szépek." - Jókai Mór

"A tudatlanságod legmagasabb foka az, amikor elutasítasz valamit, amiről nem tudsz semmit." - Wayne Dyer

TIPP: A böngésződ típusától függően a Ctrl gombot nyomva tartva a + és - gombokkal nagyíthatod és kicsinyítheted az oldalt, a jobb olvashatóság érdekében.

TIPP: Kérdésekkel taníts, ne kijelentésekkel! Érvelésedben használd a Bibliát és a Tanúk kiadványait is! Vitáidban ne kövess el érvelési hibákat!

TIPP: Ha nem vagy inkognitóban, kérünk oszd meg a cikkeinket a közösségi oldalakon! (Facebook, Twitter, Google+, stb.)

 

Hogyan adományozzak nektek?

Megtekintések száma

Látogatók: 

free counters


Kedves olvasónk, Te mi vagy?

látogató számláló

Indafotó képek

Védőbeszéd

2013.01.02. 16:00 | Johnny Joker | 34 komment

Virago_1000 védőbeszéde, amit a bírói bizottság előtt mondott el:


» Védőbeszéd «

Címkék: élettapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://jehovatanui.blog.hu/api/trackback/id/tr354990187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nils Bloggerson 2013.01.02. 16:47:04

Kb. negyed részét elolvastam és már írnom kell. Azt, hogy üt. Keményen üt. Vannak olyan gondolatok benne amit el sem képzeltem volna...
Nagyon príma.

Nils Bloggerson 2013.01.02. 17:03:22

Végig olvastam. Nagyon elgondolkodtató.

bornagain 2013.01.02. 17:08:39

Le a kalappal, Virágo! Majdhogynem te vagy második István!!

Nincs benne irónia - teljes tisztelettel írom.
Adja Isten, hogy megtaláld azt a kozosséget, ahol felszabadultan szolgálhatod Ot, a Mindenség Urát!

küzdős 2013.01.02. 19:22:44

Hááát! Most végeztem az olvasással.
Azt tudom mondani, hogy egy rendkívül gondosan, precízen összeállított írás, tele drágakövekkel ékesítve (Biblia idézetek).
Egy ilyen védőbeszédet nincs bírói bizottság, ami végig hallgatna, hiszen mindeki arra van buzdítva, hogy ha felfedezni vélnek valami hitehagyásra utaló jelet, meg se hallgassák. Írásban bróbálkozni lehet egyénileg, ott van esély, hogy sunyiban elolvassák, de bizottsági szinten nem tehetik meg.
Óriási érvek vannak benne, amivel magam is próbálkoztam, de csak a nagy fallal találkoztam, pedig én nem ömlesztettem ennyire a nyakukba.
Én letöltöm ezt, még sokszor el kell olvasni, hogy magam is erősítsem általa.
Remélem, hogy Isten megsegíti őszinte szándékod és megtalálod Őt úgy ahogyan van és nem úgy, ahogy láttatni akarják.
Sok sikert és boldogságot kívánok!

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.02. 20:14:46

Nagyszerű védőbeszéd.
....,de mégis mi volt a reakciójuk lehet már tudni?

Registered User 2013.01.02. 20:37:37

@küzdős: Ez érdekes! Ha nem hallgathatják végig, akkor hogyan védekezhetsz? Ezt a lehetőséget is megvonják tőled?
Mondjuk így az eljárást folytató vének nincsenek (oly nagy mértékben) kitéve a hitehagyott gondolatoknak. Így nem is nagyon van min gondolkodniuk. XD

tatooo 2013.01.02. 20:45:55

Kedves Virago!
Csak a véletlen műve, hogy egy R. Franz nevű, általam igen elismert személy gondolatait fedeztem fel írásod elején? :D Egy szóval élve: remekmű. Mármint a védőbeszéd ( meg persze R.F. könyve is).Érdemes lenne leközölni egy Őrtorony-számban, testvérbuzdító szándékkal. :)

Nεω 2013.01.02. 22:05:07

@tatooo:

Szia!

Én a végén kezdtem el olvasni, és az utolsó bekezdést olvasva, azon gondolkodtam, hol szerepel majd benne, hogy idézet R Franztól...

Nekem is ez volt az érzésem. De hát hasonló dolgokat élt meg az ember...

Emlékszem engem is folyton furdalt a lelkiismeret (még javában pozícióban), hogy mi van ha nem jó dolgokat tanítok az embereknek...
magyarán válságban volt a lelkiismeretem.

Amikor több vénnel is beszéltem erről, szinte kivétel nélkül olyasmit kaptam, hogy túl sokat gondolok magamról...

Gondoltam ja... te meg semmit arról, hogy milyen hatással lehetsz mások életére...

küzdős 2013.01.03. 11:12:29

@Registered User: Szia!
Ebben az esetben nem kell védekezned, hiszen csak tény feltárásról szól a dolog.
Néhány konkrét kérdést tesznek fel ŐK, amire válaszolnod kell, pl.: Hiszed-e úgy a hű és értelmes rabszolgát MARADÉKTALANUL, ahogyan azt Jehova Tanúi tantételében találod? Elfogadod-e a Vezető Testületet, mint Jehova és Jézus által kinevezett személyeket, akik Isten földi irányítását végzik? Elfogadod-e a tanításukat, anélkül, hogy valamiben is kételkednél? Ilyen és hasonló kérdésekre kellett nekem is válaszolnom. Függetlenül attól, hogy mindenre azt válaszoltam, hogy hiszem és elfogadom, csupán vannak kérdéseim velük kapcsolatban, elegendő indok volt ahhoz, hogy hitehagyottként kezeljenek! Nem lehed váratlan kérdésed, az olvasók kérdései csak kamu! Azokat ők szerkesztik a valós kérdéseket kozmetikázva!
Summa summárom, ez egy ilyen szervezet! Vagy benyelsz mindent és jó gyerek vagy, de ha egy picit is válogatni merészelsz, irány a tartarosz!

tatooo 2013.01.03. 11:43:06

@Τιμόθεος:
Hát véntársaidnak valószínűleg megkérgesedett a lelkiismerete, ha ennyire nem érdekli őket, miről szónokolnak a többieknek.
Én is azért adtam vissza mindent, mert amikor pár dolognak alaposabban utánanéztem, és rájöttem, hogy hablaty a java, nem bírtam rávenni magamat, hogy erről tanítsam a többieket.

Nεω 2013.01.03. 11:59:05

@tatooo:

Dettó...

De akikkel beszéltem nem helyi vének voltak. Inkább más gyülekezetből ismert vénnekkel beszéltem erről... meg jó barátnak hitt valakivel... de az ő válaszát inkább le se írom.

A lényeg, hogy ebben a szervezetben nem emelhetsz szót dolgok ellen, mert TE leszel a hibás. Akármennyire is van igazad, akármennyire is bántja a lelkiismeretedet, az, amit hazugságként vagy féligazságként neked igazságnak kell tálalnod.

Nálam alapvetően a Szalai András néhány cikke indította be ultra erősen a kérdezősködést (mert azért kérdés volt bőven, de mindig akadt akivel azért ki tudtuk simítani ehetőre a dolgokat)

Szóval... végül én gondoltam magamról túl sokat...

Érdekes, hogy akkor most is sokat kellene gondolnom magamról, de valahogy nem így van..

tatooo 2013.01.03. 12:20:16

@Τιμόθεος: Érdekes védekezési reakció arra, hogy nem tudtak neked választ adni a kérdéseimre. Mármint hogy beképzelt vagy :D Tipikus primitív reakció. Szánalom.
Nekem csak simán azt mondták, hogy erről léccilécci ne beszéljek senkinek, mert nem építő. Amikor 2 vén meghallgatott az i.e. 607-ről, és felolvastam nekik pár bibliaverset (persze szigorúan Carl o. J. által már tisztán megértve) a témáról, akkor az egyikőjük tördelte a kezét, másikójuk nézte a plafont. Megspékeltem még pár általuk (!) is elismert történelmi adattal. Nagyon muris volt, ahogy néztek egymásra tanácstalanul, és közben buzgón jegyzeteltek a bibliaversekről, hogy utánanézhessenek :D

Ismeretlen név 2013.01.03. 12:34:04

Na de a reakcióra nagyon kíváncsiak vagyunk. Sikerült elmondani a védőbeszéd legalább egy részét?

Nεω 2013.01.03. 14:47:49

@tatooo:

Ez vicces... és mi volt utána?

bornagain 2013.01.03. 15:52:14

Azt szeretném megkérdezni(mert komolyan nem tudom):
JT-i gyulekezeteiben egy elkulonult személyt egyformán kezelnek, mint egy kikozosítettet?
Mert azért szerintem kulonbozik a ketto...

Inspicio 2013.01.03. 21:21:19

@bornagain: Nincs különbség! Ugyan úgy kezelik.

bornagain 2013.01.03. 22:16:51

@Inspicio:
Sejtettem! Koszonom...bár nem értem.

bornagain 2013.01.03. 22:18:30

Mert még egy munkahelyen is szerintem nem mindegy, hogy valaki felmodott - vagy kirúgták!

Virago_1000 2013.01.03. 22:21:21

Johnny bevezetoje pontositast kivan,
Ezt a vedobeszedet nem mondhattam el, ugyanis nem kaptam ra idot, de mivel tudtam mivel nezek szembe, ezert leirtam a gondolataimat, felhasznalva a vazlataimat, amelyek a dontes meghozatala elotti kb fel eves szemelyes bibliatanulmanyozas, es 2 konyv atolvasasa (azert nem attanulmanyozasa, mert nem volt lehetosegem mashol, csak a Szechenyi konyvtarban hozzajutni, ahol csak helyben lehet olvasni) alapjan szulettek.
Viszont atadtam a veneknek, mert elkertek. Azt valaszolta egyikuk a szemembe, B.CS., hogy atolvasta, es teljesen zagyvasag az egesz, osszeszedetlen se fule se farka fercmunka, ami a bibliaismeret teljes hianyarol tanuskodik. De azert elkertek, es el is tettek, gondolom bele az aktamba, amit megoriznek, es ha vissza akarnek terni, tudnak ra hivatkozni. En akkor batran odaadtam, nem teljesen ismerve a jogaimat.
Igen, a Raymond Franz testver konyve amit nem sokkal elotte olvastam el, szinte ugy luktetett bennem, mint a szivem, ezert van par gondolat, ami abban is megtalalhato, de nem tudtam kihagyni, mert annyira a temahoz kapcsolodik

Csak megjegyzem, hogy a biroi meghallgatas soran B.CS. ven csak 1 bibliaverset tudott ellenem felhozni, a Titus 3:10. Ugyanis a targyalast a masik ven Sz.Z. azzal kezdte, hogy kinyitotta az Erveljunk konyvet, amit en kivettem a kezebol azonnal, mondvan hogy most itt ha ez az igazsag, akkor CSAK a Biblia hasznalataval be lehet bizonyitani. Amennyiben ez nem skerul, akkor nem azzal az evangeliummal allunk szemben, amit Jezus hagyott rank.

A vegen B.Cs. emlekeztetett arra, hogy be ne merjem tenni a labamat a kiralysag terembe, mert kihivjak a rendorseget. Isten latja lelkem, nem hazudok, tenyleg ezt mondta, hogy ez miert nonszensz az lenyegtelen is, en csak a Mate 5:43-48 verset ideztem, es azota sem lattuk egymast. Ennek mar majdnem 10 eve. Gondolom ok nem is akarnak engem latni, ok tudjak, en igyekszek aszerint elni, ahogy Jezus Krisztus, az egyeduli igaz Isten fia rank hagyta, de nem mindig sikerul.

Koszonom annak aki elolvasta, es a pozitiv-negativ velemenyeket egyarant, mert mindegyikbol tanulok.
Barataimnak-ellensegeimnek egyarant halas vagyok, hiszen ok minden alakitjak a szemelyisegemet.
Roma 8:28

Virago_1000 2013.01.03. 22:32:16

@kingdom:
hogy mi volt a reakciojuk? 1-et talalhatsz :))
De ennek lassan mar 10 eve.

@Registered User: Igy van. Nem eleg, hogy ugyvedet nem kaptam, amit minden, a legutolso tomeggyilkos habosus bunos is kap, de azt a tiszteletet sem kaptam meg tobb evnyi odaado szolgalat utan, hogy vegighallgassak. Igaz, ez elott volt 2 fejmoso beszelgetes. Az elso teljesen meglepetesszeruen, amint edeasanyam odahivott hozzank 2 vent. Mondanom sem kell osszevissza kapkodtak az irasokban, ide-oda, es mikor kerdeztem, tovabbleptek. Egyszercsak azt gondoltak, mara eleg volt, aztan elmentek, a legkisebb tekintet nelkul arra, hogy esetleg le kene zarni a beszelgetest ugy, hogy azt en is ugy erezzem, hogy le van zarva. Tehat a cel az volt, hogy bizonyitekokat gyujtsenek ellenem.

De en sem voltam tul erelyes veluk szemben.
Ha olyan lettem volna, mint ok, a padlon fekudtek volna a Szentiras mondanivalojatol es erveitol. De en tul tapintatos voltam.

A masodik beszelgetes mar az elnoklo SzZ lakasan, nem volt tul lelkes, de azert belement. Ekkor dobbentem ra, mekkora nulla a bibliaismeretet tekintve, hiszen csak a jt kiadvanyokat hasznalta azalatt a szuk 1 ora alatt.
A masik gond pedig, hogy mikor becsongettem hozzajuk, a felesege nyitott ajtot, nem koszont es mondta, mindjart hivja a ferjet, de addig is kulcsra zarta az ajtot az orrom elott (februar volt) Maskor ezt sosem tette volna meg, pedg akkor meg nem voltam kikozositve. De nyilvanvalo, ti is tudjatok mennyire mukodik az a bizonyos titoktartas.

Virago_1000 2013.01.03. 22:39:39

@tatooo: Nem veletlen a hasonlo gondolatok, mint Raymond Franz, hiszen olvastam par nappal elotte, bar akkoriban az angoltudasom eleg szegenyes volt. Aztan meg az erzeseimet azota sem fogalmazta meg senki jobban.

@bornagain: jt az elkulonulteket is ugyanugy kezelik, de szerintem az szamit legtobbet, hogy miert lett kikozositve ill elkulonult. Latod, engem rendorseggel fenyegettek meg, mig ha paraznasag miatt tesznek lapatra, a haversag bujtatottan, de megmaradt volna. Erre is lattam tobb peldat.

bornagain 2013.01.03. 22:58:33

@Virago_1000:

Sajnos, látom, hogy az o olvasatukban a z ún. "hitehagyás" nagyobb bun, mint pl. a Candace Conti eset és a hasonlóak! :-(

Volt Tanú 2013.01.04. 11:11:07

@bornagain: Az a hitük, hogy ők az egyedüli igaz vallási szervezet, csak ezen keresztül lehetséges a megmentés, és rajta kívül minden, ami létezik, a Sátán irányítása alatt áll. Ezért ha valaki önként dönt úgy, hogy elutasítja Isten egyetlen földi szervezetét, az a Teremtővel való kapcsolat megszakítása, önmagában lázadás, valahogy úgy, mintha egy ókori izraelita úgy döntene, hogy nem akar többé izraelita lenni, vagy még szemléletesebben, mintha valaki kiugrana Noé bárkájából az özönvíz alatt.

A megkülönböztetés egyébként teljesen bibliaellenes (utánanéztem, egy darab bibliaverset nem hoznak fel, ami egyértelműen alátámasztaná), ugyanúgy, mint a kiközösítettekkel való bánásmód is. A sokat idézett 1Kor 5:11 nem arról szól, hogyan kell viselkedni azokkal, akik kikerültek a gyülekezetből, hanem hogy mit tegyen a gyülekezet azzal, "akit testvérnek neveznek, de" ezt vagy azt csinálja. És különben is, miért kellene fegyelmezni azt, aki már kint van? "Mert mi közöm nekem a kívül levők megítéléséhez? Vajon ti nem a belül levőket ítélitek meg, míg a kívül levőket az Isten ítéli meg?" ('Kor 5:12, 13).

A tanításuk - eltekintve attól, hogy embertelen, brutális és primitív - leköpi Krisztus áldozatát és Isten kegyelmét.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.04. 17:08:30

@Virago_1000:

Mondjuk ezt is mondhatták volna:)

"Ó kedves Virago_1000 most ,az általad felhozott érvek fényében,át kell értékelnünk egy néhány eddig félreértett dolgot,...azt amit mondasz érthető és felettébb logikus,és a szentírásból alá lehet támasztani...tüstént Írunk is a társulatnak,hogy mielőbb tegyen kiigazításokat,mert megbotránkoztató módon félre lettünk vezetve eddig..hát még ilyet ?!...kedves Virago_1000 igazából nagyon hálásak vagyunk neked azért,hogy szavaid felnyitották szemeinket s nem kell többé egy szervezet fogságában emberek igáját viselnünk egy életen át....Köszönjük neked!

...-Nem ez volt ???...Na sejtettem....:)

-Egyébként az én esetemben is hasonló volt,
....a meghallgatásom alatt csak is egyedül én használtam a Bibliát...Ők elő sem vették,...nem is idéztek fejből belőle...nem hoztak fel megcáfolhatatlan ellenérveket...gyakorlatilag egy kb.1 óra hosszás előadást tartottam nekik csak úgy spontán jegyzetek nélkül.

....ha a hű és értelmesnek el lehetne küldeni egy video felvételt erről a beszélgetésről(ha készült volna)...nem lennének olyan büszkék a gyülekezetük oszlopaira:)...

Hiába a 20 év vénség,..hiába az a sok Királyság szolgálati Iskola,...kudarcba fulladtak vele teljesen....

Bevallom a végén már sajnáltam egy picit őket; gyenge szellemi felszereltségük miatt.

De azért annyira nagyon nem,..mert minden világos érvem dacára megmaradtak a hamisságukban!
..Na ezt ezek után, mivel fogják kimagyarázni az Úr ítélő széke előtt?

Virago_1000 2013.01.04. 18:08:16

@kingdom: Hogy mivel magyarazzak ki, az az o bajuk.
A Biblia vajmi keves, gyakorlatilag semmi szerepet nem kap ilyen targyalasokon, mert nincs is benne semmi olyan, amit ilyen esetekre - "hitehagyott" alkalmazni lehetne. Abba is belekotottek, miert nem az UVF-t hasznalom, miert a hamis Karolit. Elkepeszto mi el egyesek fejeben, a kulonbozo bibliaforditasokrol, pedig koztudott, hogy a Magyar Bibliatarsulat allasfoglalasa alapjan, az eredetitol az UVF all legtavolabb. Persze ilyenkor lehet lehitehagyottozni a Bibliatarsulat tudosait is.
Mindenki hulye egy hithu jt-nek csak "en vagyok a helikopter". Vagy az autopalyan neki mindenki szembe megy a forgalommal csak o nem. Persze egy erdeklodovel vagy "vilagival" valo beszelgetes soran igyekszenek annak latszatat fenntartani, hogy ez nem igy van.

Ami a Biblia ismeretet illeti, vannak egyparan venek, foleg idosebbek, akik igenis nagyon melyrehatoan ismerik a Bibliat. Pl PB aki resztvett a meghallgatasomon, de a tobbiek nem hagytak szohoz jutni. De mondhatnek masokat is, az ilyenek nem teszik ki a jt-k 1%-t sem. Az atlag bibliaismerete igen sekely es felszines.

De nem mintha ez barmit is szamitana. Sehol sem olvassuk a bibliaban hogy az ismeret, tudas segitene hozza az orok elethez. * Mert az ismeret felfuvalkodotta tesz, a szeretet epit.

* A Janos 17:3-ban az ismeret (csakugy mint szinte barhol mashol a Bibliaban) azt jelenti, hogy eggye valni vele, befogadni ot.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.04. 18:48:47

@Virago_1000:
Az a bizonyos biblia ismeret ami van,egyeseknél..az is inkább valami féle lexikális biblia történeti tudás lehet,és HBR magyarázatai..., a valósággal összefüggő értelmezésük sajnos hiányosnak mondhatóak ....így utólag.:)
Amúgy egyetértek a gondolataiddal.

Virago_1000 2013.01.04. 22:49:41

@kingdom: lexikalis tudas es osszefuggesek vegyesen, es az, hogy tudja mit hol talal a Bibliaban. Persze sajnos az ortorony magyarazatok hozza vannak kapcsolva.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.06. 11:55:12

@Virago_1000:
.....igen sajnos....én is mióta elhagytam a szervezetet jöttem rá,hogy a biblia ismeretem enyhén szólva erősen kifogásolható,..ami van az is tisztán csak a WT teológia.
Az elmúlt évben több érdemi biblia ismeretet szerezhettem van,mint amit feltudtam halmozni 20 év tanúság és egy SZKI után !

....Az agyon favorizált Szolgálati Kiképző Iskola is java részt csak a társulati kiadványokra épülő ismeret halmaz,és annak a készségnek kifejlesztésére irányult,hogy azokat minél hatékonyabban tudjuk átadni.

Sajnos azt is eredményesen elérik a tanúknál,hogy elteljenek a kis biblia ismeretükkel,ami ugyan valóban több annál mint akikkel a házaknál javarészt összefutnak,...de nagyon gyenge a valóban biblia forgató és olvasó más keresztényekhez viszonyítva.

Itt üzenek is az összes itt titokban olvasó Vénnek,Társulat által esetlegesen megbízott megfigyelőknek, szervezet-hű hezitálóknak...,hogy igen mióta kis JT hitehagyott lettem,..elkezdtem érteni a Bibliám!..Többet olvasom mint valaha...És most valóban pozitív hatással van az életemre!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.01.06. 11:59:06

@kingdom: :) én is pontosan így vagyok vele. Az ismeretnek hatalmas tárháza nyílt meg előttem

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.06. 12:05:05

@Virago_1000:
Amúgy nem látom,hogy probléma lenne az,hogy idéztél Franz tetvértől és merítettél belőle ez természetes....a bírói tárgyalásukon ők is felhasználnak mindent ám a biblián kívül,...péld.: Őrtorony ,és egyéb kiadványokat,felkészülnek a >>Terelgessétek<< könyvből..amik szintúgy nem az ő gondolataik hanem másoké...és neki ezt igy is kell tenni,..le van írva nekik.

-Szóval én nem látom azt,hogy akár említeni is kellene azt,hogy másnak a gondolatait használtad fel,...főleg,hogy azok valóban elsöprő érvek és a te gondolataidat tükröző álláspontok.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.01.06. 12:16:06

@sefatias: ...bizony..:)
nem kell itt TEOKTATIKUS könyvtár a polcunkon:)....minőségi keresztény könyvek százai ezrei sorakoznak a könyvesboltokban,amik eddig is ott voltak ugyan...Csak eddig hűűű de veszélyesek voltak.

Nem mondom,hogy nincs veszélyes áll keresztény irodalom mert van...,de van felelősség tudatunk,..van agyunk van Szent Lélek ;tudunk érdemileg választani,....hű ,de izgalmas így könyves boltba menni:)...Te ezt a szabadságot egy JT se érezheti.

..és ráadásul a legveszélyesebbel már úgysem találkozunk mert az ott nincs ...ezek a JT irodalmak...vagy ez utóbbi talán túlzás volt ???:)

leslie07 2013.01.06. 13:31:02

@Virago_1000: Kedves Virago 1000.
A Szentíráshoz való ragaszkodásod példamutató. Annak idején az én bírópimra, se hoztak magukkal Bibliát, még UVFerdítésut sem. Igaz akkor 2001-májusában mégcsak a Keresztény Gorog Iratok voltak meg magyar nyelven.

Én azt szeretném neked tanácsolni, hogy Orizd meg tovvábbra is a Szentáráshoz való ragaszkodásodat. Ismerd meg újra a Szentírást, mégpedig úgy,ahogyan az a Szentszellem kijelenette, tehát hamisítatlanul, magyarázgatások nélkul. ne foglakozz a Szentíráson kivul, és Biblia szótáron kivul más vallási irodalmakat, mert azok mind emberek gondolatai, amelyek osszezavarhatnak.
Jómagam immár 11 éve csakis a Szentírásból szerzem az ismeretem. Hidd el ettol biztosabb forrás nincs.
Az Úr Jézus arra kérte az Atyját, hogy az o igéjével szentelje meg a kovetoit.

János 17:17
Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te ígéd igazság.

Engedd magadhoz kozel az isten Szavát, mégpedig minden kételkedés és magyarázgatás nélkul. Meglátod mennyire új igazságokkal ajándékoz majd meg a Szentszellem, aki figyelemmel kiséri az igazság megismerésére tett igyekezetedet.

Kívánom ehhez az Úr áldását!
süti beállítások módosítása